En in beide gevallen dingen die zonder PhysX, met mindere performance hit op alle kaarten gedaan kunnen worden. Hoe geweldig ik beide Batman games ook vind, wat ze bij de eerste flikten heeft Rocksteady een minpuntje gegeven wat bij betreft. En het is UE3, niet UR3.
Het is verder indd niet eerlijk voor veel gebruikers met een andere kaart maar zo heeft AMD ook zijn
dingen die niet eerlijk zijn voor mensen met een nvidia kaart. Bvb cheaten in benchmarks,
Niet dat weer, asjeblieft zeg. Je leest heel Oost-Indisch over alles wat anderen zeggen heen hierboven en dan kom je weer met zoiets. Dat "cheaten" gebeurt al 20 jaar en doet elke fabrikant; zelfs Matrox deed er aan mee toen die nog iets betekenden voor games. Voor spNk: waarschijnlijk doelt hij weer op het aloude Quack 3 verhaal; ik kan net zo makkelijk wijzen op Crysis of Trackmania bijvoorbeeld (ik kies nou bewust twee relatief recente voorbeelden). Voor elke game waar een van de twee zoiets doet, kan ik er ook makkelijk een van de tegenpartij noemen. UT, HL, D3 hadden ook allemaal zulke dingen van beide kanten (zelfs 3DFX deed er bij 1 van deze drie aan mee dus dat zegt genoeg

), met name rond D3 was er natuurlijk wel wat gemekker
Feit is gewoon dat PhysX als physics engine inferieur is aan Havok en Bullet; die zijn allebei verder wat betreft daadwerkelijke physics - ze zijn ook qua performance een stuk beter, RF:G loopt veel soepeler dan menig PhysX "toonbeeld" ondanks het feit dat er veel meer en complexere berekeningen worden uitgevoerd. Vervolgens zijn er dan enkele dingen die wel GPU accelerated zijn (en nogmaals, dat is bij PhysX maar verdomd weinig), maar die in veel gevallen een spel ook tot een grote grap degraderen; neem bijvoorbeeld de particles in Mafia 2. Schiet jij maar eens in het echt met een 9mm op een pilaar van gewapend beton, ben benieuwd of je er dan ook 1000 stukjes ter grootte van een pingpong bal vanaf ziet springen. Ik kan je zeggen dat daar toch wel heel wat meer dan een 9mm voor nodig is. Dan zijn er nog dingen zoals de volumetric smoke in Batman, die in de praktijk niet zo goed uitziet als in hun demo filmpjes en sowieso probleemloos op de CPU kan lopen zonder al te veel verlies
Ik had Nvidia toen ze AGEIA overnamen en was toen niet onder de indruk, ik had Nvidia toen Mafia 2 uitkwam (en heb ook Batman: AA op Nvidia gespeeld) en was toen niet onder de indruk, ik heb nu Nvidia en ik ben nog steeds niet onder de indruk. Het is gewoon een waardeloos stuk bloatware en de zak geld die Nvidia deponeert verneukt sommige games voor de helft van de markt. Het enige voorbeeld waar PhysX iets deed dat andere engines wel voor elkaar kregen maar lang niet zo lekker lopend, is Cryostasis.
En nu ook weer, die "PhysX destruction" heb je geen PhysX voor nodig, andere games doen dat net zo goed (zo niet beter) zonder PhysX. Dat er verschillen tussen beide fabrikanten zitten, uiteraard. Dat ze allebei graag wat "optimalisaties" doorvoeren, uiteraard. Maar dit is gewoon bullshit van de bovenste plank en is niks minder dan gemoedwillig het spel slechter uit laten zien om maar makkelijk centen te verdienen.