Ik zou The Source geen analist willen noemen, wel een expert. Ik wil hem niet te kort doen, maar volgens mij zit de The Source meer aan de marketing kant. Eigenlijk alle personen op fora die voor een bedrijf 'spreken' en of promotie voeren, noem het hoe je wilt, zitten min of meer aan de marketing kant.
De mensen die daadwerkelijk de hardware maken, niet die zielige onderbetaalde Aziaat die aan de lopende band zit, zul je niet snel treffen op fora. Ten minsten, ik ken er geen. Daarbij moet wel gezegd worden dat ik alleen op Tweakers zit en niet op de internationale fora waar je dergelijke mensen veel sneller zult treffen.
Enkele Tweakers die je tekort doet door alleen The Source en CJ te noemde:
neliz, werkt bij MSI en sinds hij daar werkt is hij hier op Tweakers niet meer zo actief en/of zegt hij niet meer zoveel. Dat zal waarschijnlijk wel door zijn NDAs komen. Ook heeft hij zijn prioriteiten nu meer bij de internationale fora liggen.
-The_Mask-, geen idee waar die werkt en/of wat die doet, maar hij is altijd buitengewoon goed op de hoogte.
EaS, geen idee waar die werkt en/of wat die doet, altijd goede informatie omtrent AMD (CPUs) idem dito voor E.Ross. Deze laatste drie zijn altijd buitengewoon goed geïnformeerd, dit kan komen door externe bronnen en/of omdat ze heel erg veel lezen en alles bijhouden.
Verder is er nog XWB die connectie heeft bij AMD, want hij heeft wel bijzondere spullen van AMD die je als consument i.i.g. niet krijgt.
CJ was niet pas sinds hij bij MSI werkte informatief. Hij was juist toen die nog niet bij MSI werkte informatief omdat hij toen ook al bronnen had, maar niet vast zat aan NDAs waar die vanaf dat die bij MSI werkte juist wel aan vast zat. Dus toen die bij MSI zat kreeg je minder van hem te horen dan toen die nog niet bij MSI werkte (althans dat gevoel had ik).
PS The Source werkt ook bij MSI, hij is volgens mij degene geweest die CJ en daarna neliz aan boord heeft gehaald bij MSI.