Voor de mensen die zeggen dat nVidia het slecht doet moeten dit eens lezen (komt van het techreport artikel van Help!!!):
Trouble is, those prospects have been dampened somewhat by Nvidia's success in other areas. The GK110 won't reach the market until the fourth quarter of 2012, and multiple folks from Nvidia forthrightly admitted to us that those chips are already sold out through the end of 2012. All of those sales are to supercomputing clusters and the like, where each chip commands a higher price than it would aboard a video card. One gentleman seated in front of us at the GK110 deep-dive session mentioned in passing that he had 15,000 of the chips on order, which was his reason for attending.
Het is jammer dat in dit geval gamers niet op de eerste rang zitten, maar dat neemt niet weg dat nV gewoon zijn totale capaciteit kan verkopen, en ook nog met hogere marges.
Opzich is dit ook een degelijke bedrijfsstrategie, marges halen op niche producten (GPGPU's) en dezelfde producten een beetje aanpassen voor een bredere consumenten markt. Wil zeggen dat gamers iets langer moeten wachten, maar er komen vaak mooie producten aan die ook nog eens 'volwassener' zijn door hun langere ontwikkeling.
Naast gamer ben ik Bioinformaticus, en dat doe ik voor geld

. In dat gebied (GPGPU gebruiken voor zware bio-analystische datasets zoals complete genomen, eiwit-structuur simulatie en dergelijke) slaat nVidia echt grote slagen en gooit hoge ogen. Twee weken geleden nog kwam er weer een nieuwe genome aligner uit die vol gebruik maakt van CUDA:
http://bioinformatics.oxf...formatics.bts276.abstract. Dit is al de zoveelste.
Ik heb net gezocht en AMD heeft volgens mij niet veel (wel een paar dingen) waar ik blij van wordt als bioinformaticus. Daarnaast lees ik in artikels het volgende:
There is also a lot of potential in ATI GPU technology, with reportedly up to 160 double operations per clock cycle. At this stage there are few applications available for ATI GPUs, which may be due in part to a lack of proper optimization tools. There is also only a small developer community
AMD doet er zelf veel minder mee.
Ik blijf bij nVidia, ook voor deze redenen. Heel misschien ga ik wachten tot de GK110 zodat ik thuis veel sneller genome assemblies kan doen dan op de server op werk.

[edit]Beter plan: eerst een GTX 670 en daarna een GK110 als die uitkomt en dan verkoop ik de GTX 670!