[Algemeen] nVidia Nieuwsdiscussie Topic - Deel 54 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 43 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar is gpgpu wel belangrijk, alleen niet voor ons gamers. Doet nvidia het een keer goed om een zuinige kleine chip te maken en is het voor een bepaalde tak niet meer interessant. Ik vind dat nvidia gewoon 2 varianten moet gaan maken. De big chips en de kleinere high end gpu's voor gamers.

En dan nog heeft nvidia al aparte quadro en tesla kaarten voor dit werk dus ik snap het gejuig niet zo.

Dit is een mislukte marketing truuk want zet ze eens tegenover de quadro en tesla kaarten. Ik denk dat AMD dan in de schaduw verdwijnt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2012 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 10:20:
[...]

Blijkbaar is gpgpu wel belangrijk, alleen niet voor ons gamers. Doet nvidia het een keer goed om een zuinige kleine chip te maken en is het voor een bepaalde tak niet meer interessant. Ik vind dat nvidia gewoon 2 varianten moet gaan maken. De big chips en de kleinere high end gpu's voor gamers.

En dan nog heeft nvidia al aparte quadro en tesla kaarten voor dit werk dus ik snap het gejuig niet zo.

Dit is een mislukte marketing truuk want zet ze eens tegenover de quadro en tesla kaarten. Ik denk dat AMD dan in de schaduw verdwijnt.
Daar lijkt het ook op. Maar geef toe. Eerst zet je jaren volop in op GPGPU en dan dit. Dan moet je het niet raar vinden als er bedrijven naar alternatieven gaan kijken. De GTX580 is nog geschikter en sneller dan de GTX680. Dat zegt genoeg.

Maar met de GK110 gaat dat goed komen die is wel meer gericht op GPGPU. Alleen er zijn wel wat dingen anders dan bij de GTX580. Zoals het nog steeds ontbreken van de hardware scheduler. Ik ben benieuwd wat dat met de prestaties doet. Er zijn wel andere dingen verbeterd tov de GTX580. Dus hij zal zeker sneller zijn met GPGPU. Nu is het alleen de vraag of dat ook in alle gevallen zo zal zijn.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is waar, en ik vraag me af waarom nvidia het gpgpu er bijna kompleet heeft uit gesloopt bij geforce, het werd namelijk ook al minder bij de 500 series. Willen ze dat er meer tesla en quadro's worden verkocht, die 5000 euro kostende kaarten.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2012 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 11:08:
Dat is waar, en ik vraag me af waarom nvidia het gpgpu er bijna kompleet heeft uit gesloopt bij geforce, het werd namelijk ook al minder bij de 500 series. Willen ze dat er meer tesla en quadro's worden verkocht, die 5000 euro kostende kaarten.
Dat snap ik wel. Maar een GPGPU versie van de GTX680 heeft ook geen nut die chip heeft de hardware er gewoon simpelweg niet voor. Dat van de GTX580 is inderdaad waar. En ik gok om Tesla en Quadro wat meer voordeel te geven.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 10:20:
Tesla's en Quaddro's gebruiken dezelfde chips die je ook terug vindt in consumentenkaarten. Die aparate kaarten zitten nu dus nog met oude chips, die aan alle kanten voorbij gerend worden door Tahiti gebasseerde professionele kaarten. Ook een Dual-GK104 onder de naam K10 zal dat niet kunnen veranderen, in ieder geval niet op Dual Precision gebied...
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 11:08:
GTX480/580 zijn kunstmatig geknepen, om inderdaad verkopen van Tesla's en Quaddro's te bevorderen. In dat geval was de hardware wel fysiek aanwezig op de consumentenkaarten, maar gewoonweg onbruikbaar gemaakt. In het geval van GK104 is het gewoonweg niet aanwezig. Het is nVidia's variant van AMD's Pitcairn, alleen dan nog verder uitgekleed op het gebied van GPGPU. Het is echter niet om de verkoop van Tesla's en Quaddro's te verbeteren, aangezien die kaarten langzaamaan geen verkoopwaarde meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nvidia kaaten hebben ECC geheugen wat anders is. Daar door zijn ze altijd nog sneller.

Maar er zijn nog helemaal geen Tahiti gebasseerder professionele kaarten. Ik geloof trouwens ook dat alle bedrijven quadro/tesla gebruiken want er is geen concurrentie op dit gebied die snel genoeg is.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2012 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
That is about to change ;) En dan is de geldkoe die nVidia al jaren lang op de been houdt weg.

[ Voor 6% gewijzigd door madmaxnl op 19-05-2012 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En verdwijnt nvidia, ja droom maar lekker verder want die bedrijven stappen niet zo maar over. Zeker niet als de GK110 er aan zit te komen.

Geforce BETA driver 302.59
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=2912

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2012 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Nee, dan zit nVidia in zwaar weer en ze hopen tegen die tijd dit op te kunnen vangen met een winstgevende Tegra/ARM tak.

nVidia is echt niet de ARM wereld in gesprongen omdat het zo lucratief is. Ze moesten wel i.v.m. de opkomst van de APU en het daardoor verdwijnen van het low-end segment.

[ Voor 42% gewijzigd door madmaxnl op 19-05-2012 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 17:52:
Ik geloof trouwens ook dat alle bedrijven quadro/tesla gebruiken want er is geen concurrentie op dit gebied die snel genoeg is.
http://www.tomshardware.c...c-co-processor,14002.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:25

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten

AMD Radeon HD 7970M is 25% sneller dan GTX 680M

Een week geleden lekten er benchmarks van de NVIDIA GeForce GTX 680M uit. De 3DMark 11 Performance-score bedroeg standaard 4.673 punten en met de GPU geforceerd op de hoogste Boost-klokfrequentie 4.905 punten. De HD 7970M is echter flink sneller, met 5.848 Performance-punten in 3DMark 11.
Meer hier.

Toch ook wel een beetje NVIDIA-nieuws. GTX 680M dus op Computex, hier een notebook met die chip voor omgerekend 2.000 euro. Verder 'slechts' en i7 3610QM, 8GB DDR3 en een 500GB-harddisk. Duurder, langzamer en later op de markt? Het is een beetje vloeken in de kerk, maar het 'geluk' dat NVIDIA heeft op de desktopmarkt (als de videokaarten leverbaar worden) lijkt totaal afwezig in de notebookmarkt.

Trouwens, VideoCardz meldt 744 shaders. Ik weet niet of ze kunnen rekenen, maar dat is mijn inziens niet deelbaar door 192. 768 is dat wel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuw NVidia kaart is sterker dan AMD's kaart op de desktop - zuiniger, kleiner en sneller. Dan zou hij mobiel plotseling langzamer en heter zijn? Erg raar. Mooi voor AMD, natuurlijk, maar wel vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 17:21
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 12:31:
De nieuw NVidia kaart is sterker dan AMD's kaart op de desktop - zuiniger, kleiner en sneller. Dan zou hij mobiel plotseling langzamer en heter zijn? Erg raar. Mooi voor AMD, natuurlijk, maar wel vreemd...
Waar lees jij heter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of heter. Er gaan geruchten rond dat de TDP richting de 100 gaat. Daarom denk ik dus ook heter.
Maar goed we moeten eerst ook maar even de echte reviews af wachten want dat brengt meer duidelijkheid dan
snel een marketings roep van 25% sneller.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2012 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
TDP van de HD 7970M is ook 100 watt.
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 12:42:
Maar goed we moeten eerst ook maar even de echte reviews af wachten want dat brengt meer duidelijkheid dan
snel een marketings roep van 25% sneller.
Eurocom verkoopt zowel NVIDIA- als AMD-videokaarten, waarom zouden ze 3DMark-scores manipuleren?

[ Voor 83% gewijzigd door Tomas Hochstenbach op 20-05-2012 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zeg niet dat er gemanipuleerd is ik zeg alleen dat ik meer reviews af wil wachten want het gaat tenslotte om de games. Die 25% kan dus ook anders worden door een echte review ipv vergelijkingen met benchmark progamma's. Maar de hd7970M is zeker wel sneller maar hoeveel echt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Er zijn meer benchmarks van de HD 7970M, maar alleen 3DMark van de GTX 680M. Meer van de HD 7970M:
Dirt Showdown Ultra, 4xAA, 1920x1080
HD 7970M 49 fps
GTX 675M 34 fps
HD 6970M 30 fps

Diablo III High, AA, 1920x1080
HD 7970M 101 fps
GTX 675M 74 fps
HD 6970M 65 fps

Crysis 2 Extreme, 1920x1080
HD 7970M 55 fps
GTX 675M 36 fps
HD 6970M 30 fps

Nog veel meer hier.

[ Voor 13% gewijzigd door Tomas Hochstenbach op 20-05-2012 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springstof
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Sommige websites bewijzen keer op keer hoe matig ze zijn. Op basis van één vergelijkende benchmark conculderen dat de één precies 25% sneller is dan de ander. Wat een ontzettende kortzichtigheid zeg. Had eigenlijk ook niet anders verwacht van een benedenmaagste website als bouweenpc.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Achja, echt meer dan een televaagtitel is het niet. In het artikel worden wat benchmarkresultaten vergeleken en de conclusie die getrokken wordt is dat het een zeer snelle laptopvideokaart is. Ik vind het eerder kortzichtig dat er gedacht wordt dat de titel de conclusie van het artikel bevat, dat is namelijk niet het geval. De titel is puur aandachttrekkerij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Als je het artikel van TomasH had gelezen had je gezien dat hij op de 7800 gebaseerd is, dat is de kaart van AMD waar de meeste GPGPU dingen zijn uitgelaten. Deze is dus vergelijkbaar met de GK104.

Dus het is heel goed mogelijk dat hij sneller is, of hij zuiniger is weet ik niet :P.
Kijk maar eens naar de benchmarks van de HD7870 en de HD7950, die zitten soms heel dicht bij elkaar. Bij GPGPU is de HD79xx wel een heel stuk sneller.

@Springstof
De informatie die op bouweenpc staat is meestal redelijk accuraat. Waaruit trek jij dan de conclussie dat het allemaal onzin is? Iedere website plaatst zulke titels om aandacht te trekken, waarom zou bouweenpc dat niet doen? Ik snap de ophef niet echt, is het zo erg dat kaart X van AMD sneller is O-) .
Sinds CJ overleden is zijn er minder bronnen met leuke informatie, ik ben juist blij dat dit soort dingen worden gepost ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Sp3ci3s8472 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 14:40:
Als je het artikel van TomasH had gelezen had je gezien dat hij op de 7800 gebaseerd is, dat is de kaart van AMD waar de meeste GPGPU dingen zijn uitgelaten. Deze is dus vergelijkbaar met de GK104.
Wat voor GPGPU stuff is er uitgelaten? Er natuurlijkis minder bandbreedte en minder cores, maar dat is niet specifiek GPGPU.

[ Voor 10% gewijzigd door Olaf van der Spek op 20-05-2012 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Springstof schreef op zondag 20 mei 2012 @ 13:42:
Sommige websites bewijzen keer op keer hoe matig ze zijn. Op basis van één vergelijkende benchmark conculderen dat de één precies 25% sneller is dan de ander. Wat een ontzettende kortzichtigheid zeg. Had eigenlijk ook niet anders verwacht van een benedenmaagste website als bouweenpc.nl.
Nee joh, je zet lekker in de titel 'Grote laptopbouwer die misschien wel liegt post mogelijk onjuiste 3DMark 11-score van HD 7970M die beter is dan die van de GTX 680M die nog niet uit is en héél misschien wel helemaal nooit wordt gelanceerd maar dat zegt helemaal niets'. Hoe meer aandacht de titel trekt, hoe meer mensen het artikel lezen en hoe meer mensen snappen waar het over gaat.

Uit het feit dat de 3DMark-score 25% hoger is, mag je uiteraard de conclusie trekken dat 'ie overall sneller is. Dat kan 10% of 30% zijn, maar hij zal niet langzamer zijn. Loop niet zo vast op die titel en lees gewoon het artikel... Wie is er hier nou kortzichtig.
Olaf van der Spek schreef op zondag 20 mei 2012 @ 14:49:
[...]

Wat voor GPGPU stuff is er uitgelaten? Er natuurlijkis minder bandbreedte en minder cores, maar dat is niet specifiek GPGPU.
In GPGPU-benchmarks is het verschil tussen de HD 7870 en de HD 7950 in ieder geval véél groter dan in gamebenchmarks. Ik denk dat dat voornamelijk te maken heeft met het geheugen en de geheugenbus.

[ Voor 23% gewijzigd door Tomas Hochstenbach op 20-05-2012 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Olaf van der Spek schreef op zondag 20 mei 2012 @ 14:49:
[...]

Dat klopt, enige voorbeeld wat ik nu kan vinden is de double precision die een stuk minder is.
On the functionality side of things, the Cape Verde comparisons continue. As with all Southern Islands family parts, Pitcairn supports things such as DX10+ SSAA, PowerTune, Fast HDMI support, partially resident textures, D3D 11.1 support, and the still-AWOL Video Codec Engine (VCE). FP64 support is once again present, and like Cape Verde it’s a performance-limited implementation for compatibility and software development purposes, with FP64 performance limited to 1/16th FP32 performance.
http://www.anandtech.com/...ding-out-southern-islands

Score van sisoft sandra voor floating points:
http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-hd-7870-review-benchmark,3148-18.html

Volgens mij is de double precision juist het gedeelte wat het meeste ruimte inneemt op de chip, vandaar dat de HD78xx kleiner is maar in games haast even snel is als hij maar niet tegen limieten zoals geheugen/geheugenbandbreedte aanloopt.

Bitmining:
http://www.tomshardware.d...stberichte-240969-29.html

Op sommige dingen is hij met GPGPU computing sneller omdat de clocksnelheid van de core hoger ligt. Dat zie je vooral met Luxmark waar hij de HD7950 soms verslaat.
http://www.tomshardware.d...stberichte-240969-30.html

Maar ik stop er mee want dit is het Nvidia topic ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springstof
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
TomasH schreef op zondag 20 mei 2012 @ 14:57:
[...]

Nee joh, je zet lekker in de titel 'Grote laptopbouwer die misschien wel liegt post mogelijk onjuiste 3DMark 11-score van HD 7970M die beter is dan die van de GTX 680M die nog niet uit is en héél misschien wel helemaal nooit wordt gelanceerd maar dat zegt helemaal niets'. Hoe meer aandacht de titel trekt, hoe meer mensen het artikel lezen en hoe meer mensen snappen waar het over gaat.

Uit het feit dat de 3DMark-score 25% hoger is, mag je uiteraard de conclusie trekken dat 'ie overall sneller is. Dat kan 10% of 30% zijn, maar hij zal niet langzamer zijn. Loop niet zo vast op die titel en lees gewoon het artikel... Wie is er hier nou kortzichtig.
Omdat bouweenpc.nl aandacht met titels wilt trekken maakt het uiteraard helemaal goed dat er nonsense staat. Als journalist moet je natuurlijk de aandacht trekken, maar doe dit voortaan niet met nonsens of val er niet over als wordt aangegeven dat er nonsens wordt getypt. Zo, nu weer verder met nVidia nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Zoals ik al eens zei; nVidia gaat meer moeiten hebben om Pitcairn te verslaan dan Tahiti m.b.t. gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Springstof schreef op zondag 20 mei 2012 @ 15:27:
[...]

Omdat bouweenpc.nl aandacht met titels wilt trekken maakt het uiteraard helemaal goed dat er nonsense staat. Als journalist moet je natuurlijk de aandacht trekken, maar doe dit voortaan niet met nonsens of val er niet over als wordt aangegeven dat er nonsens wordt getypt. Zo, nu weer verder met nVidia nieuws.
Er staat helemaal geen nonsens in de titel, maar gewoon de waarheid. Er is namelijk vastgesteld dat de kaart in een bepaalde situatie 25% beter presteert dan een andere kaart. In het artikel staat precies beschreven wat die situatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

dcm360 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 16:29:
[...]

Er staat helemaal geen nonsens in de titel, maar gewoon de waarheid. Er is namelijk vastgesteld dat de kaart in een bepaalde situatie 25% beter presteert dan een andere kaart. In het artikel staat precies beschreven wat die situatie is.
Het artikel verwijst naar een 3DMark 11 score die AMD zelf publiceerde bij de launch van de mobile Radeon HD 7700/7800/7900 modellen. Die score, aangenomen dat die klopt, was dus al een week of twee bekend. Het nieuws van de Nvidia GTX 680M is van eerder deze week. De titel is naar mijn mening niet gepast en het is denk ik te voorbarig om nu al te stellen dat de GPU van AMD 25% sneller is. Daarvoor hebben we nog onvoldoende vergelijksmateriaal.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
frankknopers schreef op zondag 20 mei 2012 @ 17:05:
[...]

Het artikel verwijst naar een 3DMark 11 score die AMD zelf publiceerde bij de launch van de mobile Radeon HD 7700/7800/7900 modellen. Die score, aangenomen dat die klopt, was dus al een week of twee bekend. Het nieuws van de Nvidia GTX 680M is van eerder deze week. De titel is naar mijn mening niet gepast en het is denk ik te voorbarig om nu al te stellen dat de GPU van AMD 25% sneller is. Daarvoor hebben we nog onvoldoende vergelijksmateriaal.
In AMD's persbericht worden geen scores vermeld. AnandTech publiceerde deze slide met een 3DMark Vantage-score, maar die wijkt af van de in het artikel genoemde score.

De score is niet van AMD afkomstig, maar van Eurocom. Die notebookbouwer verkoopt zowel AMD- als NVIDIA-producten, zoals ik al eerder zei is het dus een onafhankelijke test te noemen. 3DMark zegt zeker niet alles en is puur theoretisch, maar de enige scores die we tot nu toe hebben in vergelijking met de GTX 680M, waar BEP op 13 mei over publiceerde, wijzen op een prestatieverschil van 25%.

Laten we het anders doen. De GTX 680M is volgens de benchmarks 28% sneller dan de GTX 675M. Laten we deze rijtjes er nog eens bij nemen:
Dirt Showdown Ultra, 4xAA, 1920x1080
HD 7970M 49 fps
GTX 675M 34 fps
HD 6970M 30 fps

Diablo III High, AA, 1920x1080
HD 7970M 101 fps
GTX 675M 74 fps
HD 6970M 65 fps

Crysis 2 Extreme, 1920x1080
HD 7970M 55 fps
GTX 675M 36 fps
HD 6970M 30 fps
Dirt = HD 7970M 44% sneller dan de GTX 675M
Diablo = HD 7970M 36% sneller dan de GTX 675M
Crysis = HD 7970M 53% sneller dan de GTX 675M
Gemiddeld 44% sneller.

De GTX 680M is 28% sneller dan de GTX 675M.
De HD 7970M is 44% sneller dan de GTX 675M.

Flink sneller dus, volgens de weinige gegevens die we tot nu toe hebben over de GTX 680M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Dat brengt het al terug naar zo'n 12,5% sneller, dat is alweer de helft. Plus, de 7970M is volgens deze geruchten minder hard geknepen dan de 680M. Dus flink sneller lijkt me wat overdreven, de winst is wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Sommige mensen schijnen een stuttering issue te hebben bij vsync gebruik op 6xx kaarten.

Reactie nvidia hier:

http://www.techpowerup.co...ync-Stuttering-Issue.html

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Andere chip he. Pitcairn wordt door AMD gebruikt voor de 7970M niet de Tahiti chip. En die eerste is qua gaming performane per MM2 een stuk beter. Die laatste is nog wat meer op GPGPU gericht. Qua shader/ROP verhouding. Waar Pitcairn even veel ROP's heeft als Tahiti maar minder shaders. En wel hogere clocks. Zie ook 7870 vs 7950 waar de 7870 soms gewoon sneller is. Dus zo gek vind ik het nog niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Astennu op 21-05-2012 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Help!!!! schreef op maandag 21 mei 2012 @ 10:46:
Sommige mensen schijnen een stuttering issue te hebben bij vsync gebruik op 6xx kaarten.

Reactie nvidia hier:

http://www.techpowerup.co...ync-Stuttering-Issue.html
madmaxnl in "[Algemeen] nVidia Nieuwdiscussie Topic - Deel 54"

Zoals ik al zei, eerst zien en dan geloven.

[ Voor 5% gewijzigd door madmaxnl op 21-05-2012 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Tja wat heb jij niet als eerste al gezien of gezegd.... :+ ;)

Maar goed zoals jij ook weet heeft nVidia een paar features geintroduceerd:
  1. Adaptive vsync
  2. Hardware based Frame Metering (in ieder geval in de 690) "HBFM"
De bug waar ik naar linkte schijnt gerelateerd te zijn aan vsync en niet eens noodzakelijkerwijs aan adaptive vsync.

Verder heeft het zeer waarschijnlijk ook niet met punt 2 te maken omdat
* alleen bevestigd is dat de 690 HBFM heeft.
* HBFM, voorzover bekend bedoeld is voor SLI (en wellicht zelfs alleen voor SLI single cards zoals 690)
* het issue op alle 6xx kaarten voorkomt, ook in single GPU configuratie.

Maar belangrijker is dat nvidia al geruime tijd Software based Frame Metering (en nu dus ook HBFM) schijnt toe te passen om in SLI situaties minder fluctuaties in framerates te krijgen (ook binnen de seconde).

En dat in ieder geval sites als HardOCP, Techreport en Computerbase bevestigen
* hetzij door testen dat de fluctuatie inderdaad minder is,
* danwel door praktijkervaring dat SLI minder hoge FPS nodig heeft om een gelijke mate van smoothness te hebben als CF.

Kijk dat komt voor mij iig dicht in de buurt van zien en geloven.. :)

PS:
voor mensen die met de 301.34 drivers last hebben van de "shutdown bug" kan ik bevestigen (met dank aan medetweaker sleepwalkerbe in "Het Nvidia GTX6xx ervaring topic" ) dat in 301.40 de bug is geplet. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Help!!!! op 21-05-2012 18:56 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Help!!!! schreef op maandag 21 mei 2012 @ 18:50:
[...]

Tja wat heb jij niet als eerste al gezien of gezegd.... :+ ;)
Dat valt wel mee ;) Ik zeg ook vaak veel goed, maar ook vaak fout.

[ Voor 88% gewijzigd door madmaxnl op 21-05-2012 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nvidia Rumoured to Recall GeForce 600-Series Graphics Cards

http://www.xbitlabs.com/n...eries_Graphics_Cards.html

Dit klinkt niet best voor nvidia. Iedereen die nu een 600 serie gtx kaart heeft zou dit probleem moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:39

thijsco19

KTM 990 SMT

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 08:24:

Dit klinkt niet best voor nvidia. Iedereen die nu een 600 serie gtx kaart heeft zou dit probleem moeten hebben?
UPDATE: Nvidia Denies Plans to Recall GeForce GTX 600 Due to Performance Degradation.
En dan nu de vraag klopt het of niet?!
Het lijkt mij dat dit soort dingen wel getest worden?

[ Voor 8% gewijzigd door thijsco19 op 22-05-2012 08:45 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 15:00

XanderDrake

Build the future!

euhm, zouden fora (deze incluus) niet compleet vol staan met meldingen van performance degradatie als het zou kloppen?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

madmaxnl schreef op maandag 21 mei 2012 @ 20:56:
[...]

Dat valt wel mee ;) Ik zeg ook vaak veel goed, maar ook vaak fout.
:P
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 08:24:

AAAARGGH mag toch hopen van niet. Heb twee van die krengen!!

Gelukkig is en was de leverbaarheid slecht dus als het waar is dan hoeft nVidia geen massive recall te doen :D
Gaat nog steeds hoop geld kosten. Hebben ze dan niks geleerd van hun underfill issue :X

Lees dat, FWIW, nvidia ontkent. :)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 12:58
Het G80 verhaal duurde ook twee jaar voordat ze toegaven dat ze slecht spul hadden gebruikt. Ben benieuwd, als we hem moeten inleveren dan gaat de vervangende kaart ook mooi in de verkoop. Ik heb m'n buik nog steeds vol van G80, geen zin om weer op RMA's te gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nvidia ontkent bijna altijd. De tijd zal het leren of er echt problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Maar daarnaast, een gerucht is snel verspreid en van de bron van dit gerucht had ik echt nog nooit gehoord...

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik geloof er ook niks van, maar nVidia's ontkenning is ook niks waard. :p

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:17
-The_Mask- schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 11:18:
Ik geloof er ook niks van, maar nVidia's ontkenning is ook niks waard. :p
Ben je daar binnen geweest om het te vragen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

We were first to name the G84 and G86 directly, and then pointed out that others were bad too. Nvidia denied it, loudly. We said there were chipset problems, but Nvidia denied that. We said the 9x line was affected. Nvidia denied, but Apple however confirmed. Nvidia claimed it was only laptops that were affected, in an SEC filing no less. We pointed out that this wasn't the case. Nvidia still denies it.

Source: The Inquirer
Meh..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Dat dus.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:26
The creditability of the information is unclear. In fact, it can be doubted as before making it to the market, all the new GPUs are not only vigorously tested in various applications, but also pass Microsoft HCL tests, which not just stress graphics chips, but take hours to complete. Therefore, chances that chips may degrade in performance over time are pretty slight.
Klinkt als een slap gerucht, maar we gaan het zien ik zou wel balen. Heb er zelf echter nog niks van gemerkt maar misschien binnenkort maar weer eens wat benchmarks runnen en kijken of ik performance decrease heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
De performance van de GTX680 zakt met de tijd net zo snel als de prijzen van hardware met de tijd. Dan heb je over 2 jaar niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:17
madmaxnl schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 12:55:
De performance van de GTX680 zakt met de tijd net zo snel als de prijzen van hardware met de tijd. Dan heb je over 2 jaar niks meer.
Trololol!

Een i7 870 kost nog steeds 280 euries.. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 23:36
chim0 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 12:58:
[...]

Trololol!

Een i7 870 kost nog steeds 280 euries.. :z
Maar niemand koopt een i7 870 meer omdat er voor minder geld beter beschikbaar is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Hmmm... Ik realiseerde me net dat dit soort geruchten FUD zijn tot ze kloppen.

En zo ga ik er ook vanaf nu mee om. Tijd en statistieken zullen ons nieuw inzicht geven. Tot dat moment, FUD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

madmaxnl schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 12:55:
af en toe heb je wel klappers zoals de GTX 280 en 8800 GTX toendertijd....... die gingen echt LANG mee.. als je dan zorgt dat je maximaal een euro of 350/400 uitgeeft zit je altijd wel goed.
Of je gaat een keer niet op vakantie en koopt voor 1200 euro harde waren ;)

[ Voor 8% gewijzigd door A87 op 22-05-2012 18:47 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:06

Phntm

Tlingelingeling

Ik begin mijn temps met mijn EVGA GTX 680 beetje beu te worden, ben van plan een arctic coolertje of iets dergelijks te kopen voor mijn GTX 680, is wel warranty void, maar ik hoop maar dat het beter werkt. Wel wil ik zien hoeveel dit gaat kosten in nederland.

http://www.arctic.ac/en/p...celero-hybrid.html?c=2182

Lijkt me een cool product om te gebruiken. Voor de luiaards zoals ik die geen zin hebben om een hele LCS setup zelf in elkaar te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoort hier niet thuis maar wat zijn de temps dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 09:14:
Hoort hier niet thuis maar wat zijn de temps dan?
Door de hitte buiten ben ik van mijn gewoonlijke 29 nu op 35 graden. En als ik game, wordt ie lekker 80+ nu.
Ach ja.

nVidia gaat denk ik hun kaarten wel terug roepen op een bepaald moment, ontkennen doen ze vaker. Wie heeft er ook nog meer last van tearing als je v-sync uit doet in games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Iedereen met een videokaart als het even tegenzit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 14:03
Phntm schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 10:40:
[...]Door de hitte buiten ben ik van mijn gewoonlijke 29 nu op 35 graden. En als ik game, wordt ie lekker 80+ nu.
Dat werden mijn 580's eerst ook. Daar heb ik de achterkant / het rooster / "plaatje om je dvi poorten" er vanaf gehaald en de fan-snelheid zelf geregeld via MSI Afterburner. Nu wordt de bovenste kaart maximaal 75 graden, normaal gesproken blijft ie ruim onder de 70. (Mijn kast, HAF X, heeft een tooltje om de videokaarten "op te hangen" zodat er geen achterkant nodig is) Alternatief is een custom achterkant van EVGA zelf met extra grote openingen, of je mod je eigen achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Max Hunt schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 11:00:
[...]

Dat werden mijn 580's eerst ook. Daar heb ik de achterkant / het rooster / "plaatje om je dvi poorten" er vanaf gehaald en de fan-snelheid zelf geregeld via MSI Afterburner. Nu wordt de bovenste kaart maximaal 75 graden, normaal gesproken blijft ie ruim onder de 70. (Mijn kast, HAF X, heeft een tooltje om de videokaarten "op te hangen" zodat er geen achterkant nodig is) Alternatief is een custom achterkant van EVGA zelf met extra grote openingen, of je mod je eigen achterkant.
Die custom bracket heb ik al gekregen en die zit er nu al op. Die kreeg ik omdat ik gewoon snel dat ding claimde en kreeg het gratis toegestuurd van hun. Daarvoor moest je 1 van de 200 eerste zijn uit het EU of Amerika. Mijn kaart is ook een EVGA GTX 680. Maar ja, ervaring van mijn vorige nVidia kaart die ook reference was was ook dat het gewoon warm werd. Oh nVidia, release eens custom coolers die mensen kunnen kopen en zelf erop plaatsen zonder hun garantie te verkloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geforce 301.42 WHQL
http://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx?lang=en-uk

Performance boost voor verschillende games
SLI profielen voor verschillende games
3D profielen voor verschillende games

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2012 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Ziet er niet zo goed uit voor nVidia. Hele low-end market zijn ze kwijt. Die hele markt wordt nu gedomineerd door AMD en Intel en de omzet en winst die nVidia daar eerst had is nu voor AMD en Intel.

De mid-end market is ook in gevaar voor nVidia. Immers is een AMD APU en dedicated mid-range GPU combinatie sneller dan een een enkele nVidia dedicated midrange GPU. Een Intel CPU en AMD of nVidia combinatie biedt geen voordeel m.b.t. de prestaties. Enkel en alleen nVidia Optimus kan genoemd worden als voordeel. Probleem is dat je wel betaald voor het GPU gedeelte in de Intel CPU. Terwijl bij een AMD APU+AMD GPU combinatie je ook waar voor je geld terug ziet.

Het wordt al helemaal gevaarlijk voor nVidia als Intel het mid-end segment weet aan te tikken met zijn GPUs.

[ Voor 7% gewijzigd door madmaxnl op 23-05-2012 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen moet massaal overstappen op AMD misschien leert nivida dan wat?
Wat mij bij nvidia houd zijn de high end videokaarten en de drivers.Als dit zo'n beetje de eenige groep ook zal zijn
dan bestaat nvidia niet lang meer \0/. Als dat gebeurt dan zal AMD zijn prijzen flink opschroeven en koopt niemand meer mid en high end videokaarten van AMD en is het gebeurt met high end PC gaming.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2012 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Intel is er ook nog altijd, daarnaast zal nVidia echt niet snel verdwijnen en al helemaal niet als bedrijf. Ze hebben hun ARM zooi nog. AMD zal de prijzen echt niet omhoog schroeven als nVidia er niet meer is. Ze hebben dan weliswaar geen directe concurrent meer, maar wat dacht je van consoles en de APUs?

Ze gaan dan indirect concurreren met de consoles wat dan veel beter zal gaan als nu omdat alle games voor AMD hardware geoptimaliseerd zal zijn. De prijs zal dus niet de pan uit rijzen omdat anders consoles de overhand nemen. Daarnaast moet AMD de APUs goed prijzen t.o.v. Intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ik verwacht wel dat dan de high end kaarten erg duur gaan worden zonder concurrentie.
Ik weet het haast wel zeker. Maa goed dat zal wel niet gebeuren zoals je zegt.
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:37:
[...]

Ik weet alleen niet waarom we alweer op AMD uitkomen in dit topic, Het is altijd weer hetzelfde verhaal alleen in andere kruiken gegoten.
Dat komt door de grote liefde en voorkeur van AMD

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2012 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

madmaxnl schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:59:
Ziet er niet zo goed uit voor nVidia. Hele low-end market zijn ze kwijt. Die hele markt wordt nu gedomineerd door AMD en Intel en de omzet en winst die nVidia daar eerst had is nu voor AMD en Intel.

De mid-end market is ook in gevaar voor nVidia. Immers is een AMD APU en dedicated mid-range GPU combinatie sneller dan een een enkele nVidia dedicated midrange GPU. Een Intel CPU en AMD of nVidia combinatie biedt geen voordeel m.b.t. de prestaties. Enkel en alleen nVidia Optimus kan genoemd worden als voordeel. Probleem is dat je wel betaald voor het GPU gedeelte in de Intel CPU. Terwijl bij een AMD APU+AMD GPU combinatie je ook waar voor je geld terug ziet.

Het wordt al helemaal gevaarlijk voor nVidia als Intel het mid-end segment weet aan te tikken met zijn GPUs.
Low-end wordt gedomineerd door intel, het is waar dat nVidia het kleinste deel van de taart heeft van de grotere merken maar AMD kan ook niet echt veel inbrengen tegen intel. Nvidia loopt behoorlijk terug maar kaartjes van enkele generaties terug worden nog steeds verkocht, omdat het overgrote deel van de consumenten geen idee hebben wat ze kopen. Het verlies valt dan nog aardig mee omdat het gerecyclede oude chips zijn waar ontwerpkosten geheel afwezig zijn. absoluut niet leuk voor de consument maar die weet toch niet wat hij koopt.

Die Apu's Van AMD zijn een mooie compromis tussen acceptabele cpu-performance en goede gpu performance, maar het overgrote deel van de verkopen zal nog steeds naar Intel gaan. Dat is vooral te danken aan de sterke naam die Intel heeft. Bij intel is het opvallend dat juist de cpu's waar bijna niemand de igp gebruikt (3770k bv.) er de sterkste igp ingebouwd zit. En juist bij de budget cpu's zit er een zwakkere variant in waardoor ze het automatisch afleggen tegen de AMD-concurrenten op grafische performance.

Een AMD-apu + mid-end AMD kaart hoeft niet sneller te zijn dan een intel/AMD + mid-end kaart combinatie, op gpu gebied uiteraard wel maar op cpu-gebied is er nog achterstand op intel. Nu maakt dat voor de consument uiteindelijk weinig uit als er games mee gespeeld worden. Met een ssd merkt hij het verschil alleen in zware cpu-taken of benchmarks.

Als AMD meer naamsbekendheid krijgt kunnen ze flink groeien, ze hebben overall wel de beste kaarten in handen. Op de dedicated videokaarten markt beheersen ze zowieso de mid-end markt, omdat nVidia hier nog geen nieuwe kaarten aanbied. En juist daar worden volumes gemaakt en weet de consument beter wat hij koopt, nVidia zal hier op korte termijn niet veel in te brengen hebben.

Ik weet alleen niet waarom we alweer op AMD uitkomen in dit topic, Het is altijd weer hetzelfde verhaal alleen in andere kruiken gegoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Misschien omdat AMD de concurrent van nVidia is? Snap niet wat daar vreemd aan is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:37:
[...]

Volgens mij heeft niemand hier het alleen over AMD hoor. Van alle laatste posts heb jij het het meeste niet over nVidia maar behoorlijk veel over AMD en Intel. Als je niet wil dat een discussie die kant op gaat, kom dan ook zelf niet met zulke posts ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devpartner
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-10-2021
Nvidia heeft nog altijd hun gpu development foor Tesla en Tegra, dus de ivnestering in high performance produkten voor desktop is een niet zo een grote. (ze moeten immers al deel die investering maken voor tesla).

AMD zit met een gelijkaardige situatie, ze moeten hun high end blijven developen om hun APU's verder te ontwikkelen.

Zie er echt niet een probleem in voor Nvidia. Dat wisten ze al veel langer, vandaar dat ze zijn gaan focussen op andere markten met Tegra om het gemis van die low end op een andere manier op te vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Nou ja er is natuurlijk wel een potentieel probleem want de kosten van m.n. R&D moeten wel ergens van betaald worden.

Hopelijk lukt het ze wel om een speler van belang te blijven. De 670 en 680 zijn toch wel weer een mooie comeback. :P

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 21:20
Wel een raar verhaal weer hoor die problemen met 670/680 kaarten.. Performance degradatie? V-Sync problemen? Ben benieuwd of dit verhaal een staartje gaat krijgen. Ik haal voorlopig geen EVGA GTX670 SC, dat weet ik wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu

Mja dit komt vooral door die APU's en On die GPU's. Ik vind eigenlijk dat je een 2e grafiek moet maken voor notebook en desktop discrete. Want dat is eigenlijk ook een andere markt. Met de meeste on die GPU's kun je niet gamen al doet die nieuwe Trinity APU het aardig goed.
Phntm schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 20:41:
Ik begin mijn temps met mijn EVGA GTX 680 beetje beu te worden, ben van plan een arctic coolertje of iets dergelijks te kopen voor mijn GTX 680, is wel warranty void, maar ik hoop maar dat het beter werkt. Wel wil ik zien hoeveel dit gaat kosten in nederland.

http://www.arctic.ac/en/p...celero-hybrid.html?c=2182

Lijkt me een cool product om te gebruiken. Voor de luiaards zoals ik die geen zin hebben om een hele LCS setup zelf in elkaar te gooien.
Cool ding ik ben benieuwd naar de reviews. Wellicht probeer ik we wel een.

[ Voor 22% gewijzigd door Astennu op 23-05-2012 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Jovas schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 16:39:
Wel een raar verhaal weer hoor die problemen met 670/680 kaarten.. Performance degradatie? V-Sync problemen? Ben benieuwd of dit verhaal een staartje gaat krijgen. Ik haal voorlopig geen EVGA GTX670 SC, dat weet ik wel..
Tja hoezeer nvidia ook een historie heeft van halve waarheden en hele leugens, is de bron voor de degradatie problemen wel extreem vaag dus om daarom nou geen kaart te kopen :?

Vsync oorzaak is naar zeggen van nvidia gevonden en zal opgelost worden in driver release van juni.

Vsync bug is vervelend als je perse met vsync speelt maar is imho ook niet zo'n ramp...

[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 23-05-2012 17:36 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:01

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

welke kaart is beter?
http://tweakers.net/price...sus-gtx670-dc2t-2gd5.html
http://tweakers.net/price...gabyte-gv-n670oc-2gd.html

welke van de 2 is beter? de asus omdat hij hogere klok frequentie heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 23:09
Dan moet je de vraag even opsplitsen in 2 gebruikersdoelen:
  • Je wilt zo ver mogelijk overclocken -> de Gigabyte
  • Je wilt een zo stil mogelijke kaart, die stock (zonder OC) al 1 van de snellere GTX670's is -> de ASUS, wordt door zijn stilte ook wat warmer.
Op de ASUS moet je nog even wachten, mijne komt pas ergens rond 6 juni binnen.

[ Voor 12% gewijzigd door Jorn1986 op 23-05-2012 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usernametaken
  • Laatst online: 19-09 15:03
Wanneer mogen we de gtx 660 gaan verwachten? Ik zou op korte termijn een nieuwe pc aanschaffen maar twijfel of ik moet wachten op de 660...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerray2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-06-2024
mijn asus dc2t is binnen ;-) ga er vrijdag of dinsdag (maandag sluitingsdag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Kwam een duitse site tegen die ik nog niet kende waar ze veel kaarten testen.

De reviews zien er op het eerste gezicht uitgebreid en verzorgd uit maar heb alleen even snel doorheen gebrowsed. Wel viel me op dat ze de benches vaak maar 10 seconden laten lopen wat mij wat kort lijkt.

http://ht4u.net/reviews/2...directcu2_top/index30.php

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een onzin, bij Intel krijg je wel een veel beter en zuiniger CPU, of je dat nodig hebt is een tweede. Maar in voor mijn gebruik beter dan de zooi van AMD. Leuk die APU, maar als je serieus wil gamen is een APU toch te traag.
Hopelijk stapt Apple weer terug op de nVidia kaarten, de huidige ATI reeks is een drama in de MacBooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Aanschafadviezen doen we niet hier, daar hebben we aparte fora en Google voor.
Powerray2 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 21:10:
mijn asus dc2t is binnen ;-) ga er vrijdag of dinsdag (maandag sluitingsdag)
Fijn, wat moeten we hiervan maken?
Help!!!! schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 22:40:
Kwam een duitse site tegen die ik nog niet kende waar ze veel kaarten testen.

De reviews zien er op het eerste gezicht uitgebreid en verzorgd uit maar heb alleen even snel doorheen gebrowsed. Wel viel me op dat ze de benches vaak maar 10 seconden laten lopen wat mij wat kort lijkt.

http://ht4u.net/reviews/2...directcu2_top/index30.php
Ken HT4U wel. Uitgebreid, maar niet bijzonder ofzo. 10 seconden benchen is kort en de resultaten bij Crysis 2 slaan nergens op. De AMD kaarten doen het in verhouding gewoon te beroerd en als je naar de HD 6990 kijkt gaat het ook echt flink fout. Ik zou er mijn aankoop in ieder geval niet vanaf laten hangen.
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 00:39:
[...]

Wat een onzin, bij Intel krijg je wel een veel beter en zuiniger CPU, of je dat nodig hebt is een tweede. Maar in voor mijn gebruik beter dan de zooi van AMD. Leuk die APU, maar als je serieus wil gamen is een APU toch te traag.
Hopelijk stapt Apple weer terug op de nVidia kaarten, de huidige ATI reeks is een drama in de MacBooks.
Fanboy much?

[ Voor 13% gewijzigd door Fid3lity op 24-05-2012 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

APU's zijn dan ook niet bedoeld om serieus te gamen. Een Intel I3 is ook dikke bagger als je video wilt bewerken, lijkt me niet meer dan logisch.
Heb je hier verder nog een bron van? Dit soort oneliners voegen zo weinig toe aan dit topic, en lokken flames zoals die van mijn bovenbuurman uit. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3XPER7 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 15:08:
[...]

Volgens mij heeft niemand hier het alleen over AMD hoor. Van alle laatste posts heb jij het het meeste niet over nVidia maar behoorlijk veel over AMD en Intel. Als je niet wil dat een discussie die kant op gaat, kom dan ook zelf niet met zulke posts ;)
Ik maak niet in iedere reactie de vergelijking met AMD, maar ik liet me weer eens meeslepen. Achteraf gezien een domme zet van mijn kant. Ik kan me ook niet herinneren dat ik in het recente verleden AMD heb zitten prediken, dat er personen zijn die de discussie die kant op sturen is niet mijn fout, mijn fout is om er op in te gaan.

Maargoed boodschap is begrepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 01:55:
APU's zijn dan ook niet bedoeld om serieus te gamen. Een Intel I3 is ook dikke bagger als je video wilt bewerken, lijkt me niet meer dan logisch.
Maar als je niet gamed maakt het verschil tussen de AMD en Intel on-die GPU weer niet uit. En dan heeft Intel wel betere performance en een lager energieverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Olaf van der Spek schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:41:
[...]

Maar als je niet gamed maakt het verschil tussen de AMD en Intel on-die GPU weer niet uit. En dan heeft Intel wel betere performance en een lager energieverbruik.
NVidia heeft helemaal geen alternatieven voor deze cpu's met ingebouwde gpu, enkele jaren terug had je nog nVidia chipsets met behoorlijke gpu's, als je ziet hoeveel afzet de concurrentie haalt is dat een slechte zaak.

Blijkbaar hebben ze uit andere segmenten van de markt genoeg winst om dat gemis goed te maken, aangezien ze al meerdere generaties enkel losse gpu's (videokaarten) aanbieden. Maar het blijft een gemiste kans omdat er juist in de low end de volumes gemaakt worden, daar veranderen high-end kaarten als de gtx6xx reeks niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:43:
[...]

NVidia heeft helemaal geen alternatieven voor deze cpu's met ingebouwde gpu, enkele jaren terug had je nog nVidia chipsets met behoorlijke gpu's, als je ziet hoeveel afzet de concurrentie haalt is dat een slechte zaak.

Blijkbaar hebben ze uit andere segmenten van de markt genoeg winst om dat gemis goed te maken, aangezien ze al meerdere generaties enkel losse gpu's (videokaarten) aanbieden. Maar het blijft een gemiste kans omdat er juist in de low end de volumes gemaakt worden, daar veranderen high-end kaarten als de gtx6xx reeks niks aan.
Dat klopt ook, vind het persoonlijk wel jammer dat nVidia gestopt is met hun moederborden, ik heb hier nog een socket 775 nForce 730i staan in een PC met een Q6600 en onboard gpu 7600GT geloof ik. Alleen weet ik niet meer of het exact de n730i was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:43:
[...]

Daarom zijn ze toch ook bezig met het ontwikkelen van een ARM cpu.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Olaf van der Spek schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:41:
[...]
Je mist het woord 'serieus'.

Je kunt met een APU prima gamen, zeker bij niet al te hoge resolutie en niet al te veeleisende games.
(en dan maakt het zeker wel uit of je een HD2000/3000/4000 of 6550D/7660D hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Jongens ik heb een probleem ondervonden met de 301.42 drivers. Sinds vandaag heb ik problemen met mijn GTX680 dankzij die drivers. Ik zit nu in Safe mode en ik ga terug naar 301.10 want daar werkte mijn kaart stabiel mee.

Ik heb de volgende probleem gehad: Ik zat voor de lol MW3 met een clanmaat te spelen wanneer ik na 10 minuten mijn PC vast liep. Ik kreeg geen BSOD zelfs na 10 minuten wachten. Vervolgens bootte ik mijn PC op en toen ging die boot piepetje tekeer en liet mijn moederbord een rode LED zien bij de GPU LED. Dus er iets mis mee. Ik heb hem eruit gehaald 10 minuten gewacht en weer erin gezet. Toen ik de windows is starting scherm voorbij was gaf mijn scherm aan dat ik no signal had. Mijn moeder gaft aan dat het op AA was, dus volledig geboot. Ik was blijkbaar in de inlogscherm maar mijn kaart wou niet werken na de WIndows is Starting.

Dus ik ga nu terug naar 301.10 en laat jullie straks meer weten. Wel voor het eerst dat ik zo iets meemaak.

Mijn kaart, nogmaals, is een EVGA GeForce GTX 680 reference.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Een isolated (driver?) probleem is volgensmij niet echt nieuws. :P

Zou eerder hier thuishoren: Het Nvidia GTX6xx ervaring topic :)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Help!!!! schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 14:04:
^
Een isolated (driver?) probleem is volgensmij niet echt nieuws. :P

Zou eerder hier thuishoren: Het Nvidia GTX6xx ervaring topic :)
Tjah alleen is dat topic lang niet zo actief al deze. :L En ik heb het nog steeds niet kunnen oplossen. Heb 5 keer zowat geherinstalleerd.

[ Voor 10% gewijzigd door Phntm op 24-05-2012 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Phntm schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 14:13:
[...]

Tjah alleen is dat topic lang niet zo actief al deze. :L En ik heb het nog steeds niet kunnen oplossen. Heb 5 keer zowat geherinstalleerd.
Dat komt natuurlijk omdat dit soort vragen niet daar, maar hier gesteld worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 19:33

superwashandje

grofheid alom

klinkt als een behoorlijke performance degradatie! dat gaat nog sneller dan voorspeld!

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:01

Nickrsd

superwashandje schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 20:25:
klinkt als een behoorlijke performance degradatie! dat gaat nog sneller dan voorspeld!
bedoel je nou de 670 gtx?

[ Voor 12% gewijzigd door Nickrsd op 24-05-2012 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 19:33

superwashandje

grofheid alom

ik bedoelde phntm's probleem. als het nu al niet meer werkt...

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

superwashandje schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 22:11:
ik bedoelde phntm's probleem. als het nu al niet meer werkt...
Geloof het of niet, probleem was opgelost. Hoe?

Mijn pa is een tovenaar. Hij zei haal die kaart eruit. Mijn pa is 72 en begrijpt niet hoe een PC werkt. Dus ik geef hem die kaart, hij blaast erin en geeft het terug. Ik stop de kaart in mijn PC en tot mijn verbazing, deed ie het gewoon. Heb 301.42 weer erop gegooid, die helaas het vsync probleem niet heeft opgelost, en heb 5 maal mijn computer gereboot om te kijken of het probleem niet meer voorkwam. EVGA was aardig genoeg om mij een advanced RMA aan te bieden mocht die kaart echt niet werken. Dan betaal ik een collateral voor een vervangende kaart. Die krijg ik voordat ik mijn kaart opstuur. Nadat die gerepareerd is en terug bij papa is, stuur ik hun kaart terug en krijg ik that said collateral gewoon teruggestort. Leuke huurservice hebben zij.

Maar dus, functioneert het ding gewoon weer zoals het hoort. Was wel erg geschokt. En dat niet performance degradatie maar een akelig probleempje. Weet niet waar aan het lag, maar het waren niet isolated drivers or anything like that. Gewoon.. iets raars. Maar tot nu toe dus geen probleem. Dus maak je geen zorgen, ik ben volgens mij de enige die dit overkomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Moet een kromme Volt geweest zijn. 8)

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phntm schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:50:
[...]

Dat klopt ook, vind het persoonlijk wel jammer dat nVidia gestopt is met hun moederborden, ik heb hier nog een socket 775 nForce 730i staan in een PC met een Q6600 en onboard gpu 7600GT geloof ik. Alleen weet ik niet meer of het exact de n730i was.
Heb eens even gezocht en het blijkt een onboard 9300 of 9400 te zijn, toendertijd al potent zat voor veel dingen en er was zelfs mee te gamen (op lagere settings dat dan wel). Als ik nu zie hoe veel ik nog kan met de 8400M GS uit mijn 4 jaar oude hp budget laptop, vind ik het echt jammer dat nVidia geen chipset-licentie meer heeft bij intel of AMD. Dat komt natuurlijk omdat intel het onderspit dolf met hun g4x chipsets, en AMD uiteraard ook geen inkomsten weg wil geven aan de concurrent.
Help!!!! schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:56:
[...]

Daarom zijn ze toch ook bezig met het ontwikkelen van een ARM cpu.
Dat is al een tijdje geleden dat dat langs is gekomen, was het al vergeten 8)7
Het is zeker niet ondenkbaar dat in de toekomst steeds meer apparaten en uiteindelijk pc's met ARM uitgerust gaan worden. Als ik al zie wat mijn smartphone met tegra3 aankan, en hoe snel dit type chips inloopt op x86 cpu's lopen ze aardig voorop. Natuurlijk is de tegra3 wat technologie aangaat al enigzins gedateerd, maar er zijn genoeg recources om in eigen huis een cpu te ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 00:07:

Ik vind het echt jammer dat nVidia geen chipset-licentie meer heeft bij Intel of AMD. Dat komt natuurlijk omdat Intel het onderspit dolf met hun g4x chipsets, en AMD uiteraard ook geen inkomsten weg wil geven aan de concurrent.
Natuurlijk was AMD bang voor nVidia, not.

AMD heeft nVidia geen licentie afgenomen dat kan alleen het HyperTransport consortium waar nVidia zelfs nu nog gewoon lid van is (bron). De pijnlijke realiteit is gewoon dat nVidia niet kon concurreren met AMD's eigen chipsets. Er viel voor nVidia niks meer te halen dus hop stekker eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

A brief look at Nvidia's GK110 graphics chip
The big Kepler gets outed

http://techreport.com/articles.x/22989

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Voor de mensen die zeggen dat nVidia het slecht doet moeten dit eens lezen (komt van het techreport artikel van Help!!!):
Trouble is, those prospects have been dampened somewhat by Nvidia's success in other areas. The GK110 won't reach the market until the fourth quarter of 2012, and multiple folks from Nvidia forthrightly admitted to us that those chips are already sold out through the end of 2012. All of those sales are to supercomputing clusters and the like, where each chip commands a higher price than it would aboard a video card. One gentleman seated in front of us at the GK110 deep-dive session mentioned in passing that he had 15,000 of the chips on order, which was his reason for attending.
Het is jammer dat in dit geval gamers niet op de eerste rang zitten, maar dat neemt niet weg dat nV gewoon zijn totale capaciteit kan verkopen, en ook nog met hogere marges.
Opzich is dit ook een degelijke bedrijfsstrategie, marges halen op niche producten (GPGPU's) en dezelfde producten een beetje aanpassen voor een bredere consumenten markt. Wil zeggen dat gamers iets langer moeten wachten, maar er komen vaak mooie producten aan die ook nog eens 'volwassener' zijn door hun langere ontwikkeling.

Naast gamer ben ik Bioinformaticus, en dat doe ik voor geld ;) . In dat gebied (GPGPU gebruiken voor zware bio-analystische datasets zoals complete genomen, eiwit-structuur simulatie en dergelijke) slaat nVidia echt grote slagen en gooit hoge ogen. Twee weken geleden nog kwam er weer een nieuwe genome aligner uit die vol gebruik maakt van CUDA: http://bioinformatics.oxf...formatics.bts276.abstract. Dit is al de zoveelste.
Ik heb net gezocht en AMD heeft volgens mij niet veel (wel een paar dingen) waar ik blij van wordt als bioinformaticus. Daarnaast lees ik in artikels het volgende:
There is also a lot of potential in ATI GPU technology, with reportedly up to 160 double operations per clock cycle. At this stage there are few applications available for ATI GPUs, which may be due in part to a lack of proper optimization tools. There is also only a small developer community
AMD doet er zelf veel minder mee.

Ik blijf bij nVidia, ook voor deze redenen. Heel misschien ga ik wachten tot de GK110 zodat ik thuis veel sneller genome assemblies kan doen dan op de server op werk. 8)
[edit]Beter plan: eerst een GTX 670 en daarna een GK110 als die uitkomt en dan verkoop ik de GTX 670!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
nVidia is natuurlijk ook afhankelijk van wat AMD doet maar ik denk dat het een goede strategie is die nvidia nu (gedwongen?) hanteert.

Het voelt gewoon logisch om een minder gecompliceerde, kleinere, makkelijker te produceren ( :X ) chip te maken die meer op gaming is gericht.

En dan later als het prod. proces meer volwassen is en je er meer ervaring mee hebt met de big boy te komen.

Ik denk dat dit voor ons gamers ook gewoon beter is omdat nvidia zo waarschijnlijk veel beter kan gaan concurreren met AMD.

Stel dat nvidia geprobeerd had eerst met de 110 te komen dan, had AMD ws bijna een jaar vrij spel gehad. Dat kan nooit goed zijn.

Bij AMD zijn ze nu ook wel weer wakker gezien de goede ontvangst van de 6xx...

Ben dus wel erg benieuwd hoe AMD nu weer gaat reageren aangezien zij volgensmij eigenlijk een chip hebben die qua gpgpu tussen de 104 en de 110 inzit.

[ Voor 9% gewijzigd door Help!!!! op 25-05-2012 09:37 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
7870 een flinke upgrade geven lijkt me. Die 7970 is voor gaming niet super efficiënt, in GPGPU taken is hij echter wel een heer en meester. Maar dat lijkt me niet voor dit topic.
Pagina: 1 ... 37 ... 43 Laatste