[Algemeen] nVidia Nieuwsdiscussie Topic - Deel 54 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 43 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobaltos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-08 12:40
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 10:07:
Volgens geruchten gaat de gtx670 tussen de £300 and £350 kosten. Maar goed eerst zien dan geloven.
De gtx680 gaat trouwens ook makkelijk naar de 1200mhz. Er zijn nu OC kaarten die daar standaard op staan zonder boost.

3DGURU GTX690 review
http://www.guru3d.com/article/geforce-gtx-690-review/
Andere reviewer die ik zag had hem gekocht voor 525 $AUD, wat ook meer dan €400 is. Waarom brengt Nvidia maar geen mid-range 6XX kaart uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 12:58
De gtx680 gaat trouwens ook makkelijk naar de 1200mhz.
Hier niet hoor, ik heb het al eerder gezegd maar er zit belachelijk veel variatie in de GK104 chips :)

[ Voor 19% gewijzigd door Werelds op 09-05-2012 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

IDD, het blijven chips mijn GTX 580 doet zon 870Mhz zonder ook maar een verhoging van de stroom!
maar het leuke is dat hij alsnog niet ech veel verder komt.. ook al gooi je er nog zoveel stroom op.

Het blijft altijd raar.

[ Voor 40% gewijzigd door A87 op 09-05-2012 14:28 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:13
charlie heeft weer wat gepost hoor
http://semiaccurate.com/2...keplers-raise-a-red-flag/

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 07:18
Volgens geruchten gaat de gtx670 tussen de £300 and £350 kosten. Maar goed eerst zien dan geloven.
De gtx680 gaat trouwens ook makkelijk naar de 1200mhz. Er zijn nu OC kaarten die daar standaard op staan zonder boost.

3DGURU GTX690 review
http://www.guru3d.com/article/geforce-gtx-690-review/
Maar de stock clocks van een GTX680 zijn al een stuk hoger dan die van een 7970 dus je zult met overclocken waarschijnlijk meer verschil merken op een 7970. ;)

Maar zoals iedereen al zegt, overclocken hangt ook gewoon erg veel van geluk af, als je pech hebt krijg je een kaart die amper hoger dan stock clocks wil werken.

[ Voor 12% gewijzigd door Redblader op 09-05-2012 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plob
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-09 07:51
Ik lees net: http://www.bouweenpc.nl/n...0-wordt-morgen-gelanceerd

Ben benieuwd, hopelijk word het bang for the buck. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Verschillende bekende Shops gemailed en geen van allen weet of ze de KFA2 GTX 680 EX OC gaan krijgen.

Nu zie ik hem wel te koop staan bij Alternate in Duitsland, alleen levertermijn onbekend. Zal wel flink F5en de komende dagen :) En misschien maar in Duitsland bestellen dan.

http://www.alternate.de/h..._OC/1007050/?event=search
_________________________________________________________________________________

Verder nog wat nieuws van TSMC:
TSMC Gives NVIDIA Priority for 28 nm Manufacturing

Relations between NVIDIA and its principal foundry partner, TSMC, have been unpredictable in recent times, with reports of NVIDIA expressing displeasure with it over 28 nm manufacturing capacity, which is denting its competitiveness; and later crediting collaboration with it, for the energy-efficiency of its latest Kepler family of GPUs. With NVIDIA threatening to find other foundry partners for bulk manufacturing, and reports of Samsung already preparing qualification samples for it, TSMC is responding by issuing NVIDIA a priority over other clients (such as Qualcomm, AMD) for manufacturing of 28 nm chips.

While being unsatisfied with TSMC's output, and its new policy of charging for wafers rather than working chips yielded, NVIDIA refuted rumors of it seeking other foundry partners such as Samsung and Global Foundries. When put on high-priority, TSMC will facilitate speedy launch of new NVIDIA GeForce SKUs towards the end of Q2, 2012. Supply prioritization isn't new, TSMC has, in the past, prioritized Qualcomm when it threatened to shift allocations to other foundries. It remains to be seen how AMD responds to the situation, as such a prioritization would come at the expense of its volumes, and could threaten its competitiveness.
http://www.techpowerup.co...-28-nm-Manufacturing.html

[ Voor 75% gewijzigd door TheDeeGee op 09-05-2012 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calyptus
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-03 09:23
Afbeeldingslocatie: http://i.haymarket.net.au/Utils/ImageResizer.ashx?n=http%3A%2F%2Fi.haymarket.net.au%2FNews%2FGPU+Speeds+May+2012+v2.jpg&c=0

sweet jesus yes...

dat pricewar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobaltos
AMD gaat zijn prijzen toch niet verlagen, en omdat de kaart zo goed is verwacht ik ook een prijskaartje van €400 voor de 670. Jammer. Ik hoopte op een mid-range kaart voor een mid-range prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Prijzen zijn allemaal leuk en aardig maar je kan ze nergens krijgen!

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
ik geloof die graph niet, de verschil in performance tussen de 670 en 680 is verdacht laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eolis
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-12-2021

Eolis

And the heavens shall tremble

Zooooh, ik kon het niet laten vanochtend toen ik zag dat ze bij Alternate een Gigabyte GTX 690 op voorraad hadden . . . en jawel, ook maar 1 op voorraad he :) dus ben ik maar eerder uit m'n werk er naar toe gereden en hem mee genomen!

Wat een beest van een kaart! Hij is bijna precies net zo lang als m'n HD4870 X2 (die nodig aan vervanging toe was). Vanavond maar eens kijken waar die toe in staat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 19:43:
Prijzen zijn allemaal leuk en aardig maar je kan ze nergens krijgen!
Klomt op de duur wel. Ik denk dat het met een maandje wel anders zal zijn gezien de bakker zich ook wat meer op nvidia gpu's wil focusen. AMD had al mooi wat op kunnen sparen, nu is nvidia aan de beurt
Zoals gewoonlijk af schuiven op nvidia. En ik wil die bronnen wel eens zien dat de yields zo slecht zijn.
Het kan zo zijn maar ook niet. Ik denk persoonlijk dat het probleem meer bij de bakker licht gezien daar wel wat over te vinden is.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2012 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 20:57:
Klomt op de duur wel. Ik denk dat het met een maandje wel anders zal zijn gezien de bakker zich ook wat meer op nvidia gpu's wil focusen. AMD had al mooi wat op kunnen sparen, nu is nvidia aan de beurt
Je denkt toch niet dat TSMC zomaar naar AMD mailt van 'het is genoeg geweest, we gaan minder wafers voor jullie bakken'. Daar liggen genoeg contracten om grote problemen te krijgen. Bovendien kan ook een AMD en een Qualcomm TSMC zomaar achter zich laten als foundry en zulke klanten willen ze echt niet zomaar kwijt raken. Het is waarschijnlijker dat TSMC een proportioneel groter deel van de uitbreiding van waferstarts aan nVidia verkoopt, maar dan nog zullen ze ook de andere bedrijven tegemoet moeten blijven komen. Verder heeft AMD niet 'mooi wat op kunnen sparen'. In hun Conference call aangaande Q1 werd duidelijk gemeld dat ze wel min of meer aan de vraag konden voldoen, maar dat ze veel meer wafers konden gebruiken.
Zoals gewoonlijk af schuiven op nvidia. En ik wil die bronnen wel eens zien dat de yields zo slecht zijn.
Het kan zo zijn maar ook niet. Ik denk persoonlijk dat het probleem meer bij de bakker licht gezien daar wel wat over te vinden is.
Als de problemen bij de bakker liggen, waarom kunnen bedrijven als AMD en Qualcomm dan wel veel werkende chips op de markt brengen? Waarom zijn er veel minder AMD tekorten dan nVidia tekorten? Waarom heeft AMD gesteld dat yields zijn zoals ze hadden verwacht, terwijl nVidia stelt dat yields achter bleven bij de verwachting? Je wilt bronnen van Charlie inzien om te zien of hij gelijk heeft (waarmee hij zijn bronnen gelijk zou verraden), maar je hebt er geen probleem mee bronloos te stellen dat het maar aan TSMC moet liggen? Het enige wat over het 28nm process van TSMC te vinden is wat problemen betreft, is het tijdelijk (blijkbaar een weekje of 2-3) compleet stilliggen van het process. Dat is alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-09 18:21
Ik zit op het moment met de onboard gpu van de 2500k :p Omdat ik mijn gfx kaart verkocht heb :p

Zit met een budget + - 300,-

Nu komt morgen als het goed is de gtx 670, maar ik vrees dat deze rond de 400 gaat zijn :(
Gaat AMD de prijzen dan verlagen als de prestaties zo dicht bij de 7970 liggen van de 670?

Ik kan niet lang wachten, aangezien ik Dinsdag aan de slag wil met Diablo 3 :+

De 7850 heeft een leuke prijs als je hem overclocked, de 7870 vind ik weer zwaar overpriced tegenover de 7950.

Ik erger me altijd gruwelijk namelijk als ik iets koop en 1 week later is het een stuk goedkoper :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

dahakon schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 21:10:
Als de problemen bij de bakker liggen, waarom kunnen bedrijven als AMD en Qualcomm dan wel veel werkende chips op de markt brengen? Waarom zijn er veel minder AMD tekorten dan nVidia tekorten? Waarom heeft AMD gesteld dat yields zijn zoals ze hadden verwacht, terwijl nVidia stelt dat yields achter bleven bij de verwachting? Je wilt bronnen van Charlie inzien om te zien of hij gelijk heeft (waarmee hij zijn bronnen gelijk zou verraden), maar je hebt er geen probleem mee bronloos te stellen dat het maar aan TSMC moet liggen? Het enige wat over het 28nm process van TSMC te vinden is wat problemen betreft, is het tijdelijk (blijkbaar een weekje of 2-3) compleet stilliggen van het process. Dat is alles.
http://www.digitimes.com/news/a20120509PD211.html?mod=2

nieuws: 'TSMC geeft Nvidia voorrang bij 28nm-productie'
Eerder zou TSMC ook Qualcomm voorrang gegeven hebben om vergelijkbare redenen. De verwachting is dat overige klanten van TSMC, zoals AMD, hinder gaan ondervinden nu twee grote bedrijven bovenaan de lijst staan wat productieprioriteit betreft.
Misschien dat de prijzen van de nVidia GTX6x0 dan ook dalen, want als er geen aanbod is is de prijs altijd veel hoger. Zie de HDD "crisis".

[ Voor 10% gewijzigd door Format-C op 09-05-2012 22:14 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Cyclonic schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 21:20:
Ik zit op het moment met de onboard gpu van de 2500k :p Omdat ik mijn gfx kaart verkocht heb :p

Zit met een budget + - 300,-

Nu komt morgen als het goed is de gtx 670, maar ik vrees dat deze rond de 400 gaat zijn :(
Gaat AMD de prijzen dan verlagen als de prestaties zo dicht bij de 7970 liggen van de 670?

Ik kan niet lang wachten, aangezien ik Dinsdag aan de slag wil met Diablo 3 :+

De 7850 heeft een leuke prijs als je hem overclocked, de 7870 vind ik weer zwaar overpriced tegenover de 7950.

Ik erger me altijd gruwelijk namelijk als ik iets koop en 1 week later is het een stuk goedkoper :p
Ik heb de 670 al zien opduiken in servische webshops voor 340 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Laatst online: 09-08-2022
Format-C schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 22:11:
Misschien dat de prijzen van de nVidia GTX6x0 dan ook dalen, want als er geen aanbod is is de prijs altijd veel hoger. Zie de HDD "crisis".
Dit kun je van twee kanten zien, geen aanbod waardoor de prijs hoog is of veel vraag waardoor de prijs hoog is. Voor de GTX680 geldt het eerste aangezien de vraag naar videokaarten boven de 475 euro enorm klein is. I.t.t bijvoorbeeld de HD58xx kaarten destijds. Die gingen in het begin voor 300 euro de toonbank. Om vervolgens te stijgen tot 360 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
'Zou hebben gekregen' is toch wel het sleutelwoord(woorden). Erg speculatief. Maar stel nu dat AMD met hetzelfde dreigement komt. Alle 40nm APU's hun opvolger op naar GF/Samsung, alle HD8k kaarten naar GF/Samsung. Denk je dat TSMC daar op zit te wachten? En dan? Krijgt AMD dan ook voorrang, samen met nVidia en Qualcomm? De vraag is, hoeveel voorrang kunnen ze verlenen, zonder de capaciteit te vergroten?

Feit is dat TSMC zijn doelstelling voor capaciteitsverhoging in korte tijd al een paar keer omhoog heeft gegooid voor dit jaar. Die zal wellicht bij het beschikbaar komen anders verdeeld worden dan de bestaande capaciteit. Wellicht geven nieuwe kwartaalcijfers van de verschillende bedrijven meer duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Madmax: Dat wat jij zegt zeg ik toch? Geen aanbod dus hoge prijs? :)

En Dahakon, het is speculatief, maar goed, Digitimes zal ook wel een bron hebben, net zoals Charlie een bron heeft. Blijkbaar heeft Qualcomm ook prioriteit gehad, omdat ook die door capaciteitsgebrek bij TSMC genoodzaakt waren druk uit te oefenen om capaciteit te krijgen.

AMD heeft het geluk gehad dat ze maandenlang al een 28nm kaart lieten maken bij TSMC, terwijl nVidia zijn chips daar toen nog niet liet bakken, omdat ze hun chip nog niet klaar hadden. Dat scheelt natuurlijk een beste slag capaciteit. :) Misschien heeft AMD wat kunnen stacken. En hebben ze gewoon meer capaciteit en tijd gehad om het bakken van de AMD chips te optimaliseren. :)

Als er te weinig capaciteit is om iets te produceren wordt er vroeg of laat iemand de dupe van. Dat lijkt nu nV te zijn.

Toen AMD met haar HD7000 (7970) serie begon, waren er ook niet echt heel veel kaarten/ chips beschikbaar. Toen moet je er ook als de kippen bij wezen om er 1 te pakken te krijgen. Blijkbaar duurt het altijd even voordat de yields goed zijn. Maar goed. Dat kost capaciteit, en die is er niet om aan zoveel grote spelers hun 28nm vraag te voldoen.

Edit; ik zat eigenlijk alweer te overwegen om een nieuwe PC te kopen O-) , maar met de huidige HDD en GPU prijzen wacht ik wel tot na de zomer. Ik vind de 7800 serie, en de GTX680 te duur (maar ow mij gawd ik kan niet zonder game- PC!). Als ik naar prijs performance kijk over het gehele vlak van wat er nu te koop is, is een 7950 (@ max clocks) imho de beste optie. 7850 zit me te dicht op de GTX560Ti en 69x0. 7870 prijs zit me te dicht op de prijs van de 7950, en de GTX680 is me echt te duur. Dan is de 7970 of 7950 (uiteraard maximaal overklokt) weer een betere optie.

Prijs-performance technisch gezien klopt er imho iets niet helemaal op dit moment. Ik heb een beetje het gevoel dat zowel AMD als nV op dit moment weigeren echt te concurreren, en dat met name AMD het op dit moment wel even best vindt, en dat die gewoon lekker achteroverleunend zit te wachten waarmee nV komt. Die hebben geen enkele reden iets aan de prijs aan te passen. En nV heeft nagenoeg geen 680 kaarten om te verkopen, dus ook die kunnen niks. :) Het wachten is op de mid range van nV. Als die er is wordt het weer leuk voor ons denk ik. Dat TSMC geen capaciteit heeft kost "ons" klauwen met geld.

[ Voor 32% gewijzigd door Format-C op 09-05-2012 22:56 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Format-C schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 22:33:
Prijs-performance technisch gezien klopt er imho iets niet helemaal op dit moment. Ik heb een beetje het gevoel dat zowel AMD als nV op dit moment weigeren echt te concurreren, en dat met name AMD het op dit moment wel even best vindt, en dat die gewoon lekker achteroverleunend zit te wachten waarmee nV komt. Die hebben geen enkele reden iets aan de prijs aan te passen.
Ik vind anders dat de prijzen van Cape Verde sinds de launch wel naar een heel mooi punt zijn gezakt (vergelijkbaar met Juniper prijzen, waar een HD 7770 bij launch nog wel zo'n 150 ~ 160 kostte), om maar een voorbeeld te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Eolis schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 20:01:
Zooooh, ik kon het niet laten vanochtend toen ik zag dat ze bij Alternate een Gigabyte GTX 690 op voorraad hadden . . . en jawel, ook maar 1 op voorraad he :) dus ben ik maar eerder uit m'n werk er naar toe gereden en hem mee genomen!

Wat een beest van een kaart! Hij is bijna precies net zo lang als m'n HD4870 X2 (die nodig aan vervanging toe was). Vanavond maar eens kijken waar die toe in staat is.
Cool, dat vraagt om een review en foto's... De GTX 690 is echt een super kaart, gewoon geen compromissen voor het topsegment. :9

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

madmaxnl schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 22:22:
[...]

Dit kun je van twee kanten zien, geen aanbod waardoor de prijs hoog is of veel vraag waardoor de prijs hoog is. Voor de GTX680 geldt het eerste aangezien de vraag naar videokaarten boven de 475 euro enorm klein is. I.t.t bijvoorbeeld de HD58xx kaarten destijds. Die gingen in het begin voor 300 euro de toonbank. Om vervolgens te stijgen tot 360 euro.
Ja klopt en nu zijn die 5870 nog eigenlijk meer waard als je aan bitcoin meedoet :) .
Als de geruchten waar zijn over de GTX670 (oc versie ) zou het niet een onaardige kaart zijn maar dan nog zal deze eerder uitverkocht zijn dan dat er een prijsdaling van AMD tegenover staat. En de prijsdaling van Nvidia komt er niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerray2
  • Laatst online: 25-06-2024
Waar is de gtx670 nu overal te verkrijgen in belgië/nederland ???
Liefst evga superclocked ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarrack
  • Laatst online: 08-04-2023
Niet, volgens mij mag er pas vanaf 9AM EST verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobaltos
Ik zie hem ook nog nergens staan op webshops, het lijkt me sterk dat ze de kaart pas om 2 uur 's middags gaan toevoegen aan hun online assortiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Format-C schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 22:33:

AMD heeft het geluk gehad dat ze maandenlang al een 28nm kaart lieten maken bij TSMC, terwijl nVidia zijn chips daar toen nog niet liet bakken, omdat ze hun chip nog niet klaar hadden. Dat scheelt natuurlijk een beste slag capaciteit. :) Misschien heeft AMD wat kunnen stacken. En hebben ze gewoon meer capaciteit en tijd gehad om het bakken van de AMD chips te optimaliseren. :)

Als er te weinig capaciteit is om iets te produceren wordt er vroeg of laat iemand de dupe van. Dat lijkt nu nV te zijn.

Toen AMD met haar HD7000 (7970) serie begon, waren er ook niet echt heel veel kaarten/ chips beschikbaar. Toen moet je er ook als de kippen bij wezen om er 1 te pakken te krijgen. Blijkbaar duurt het altijd even voordat de yields goed zijn. Maar goed. Dat kost capaciteit, en die is er niet om aan zoveel grote spelers hun 28nm vraag te voldoen.
Precies dat bedoel ik ook al een hele tijd. TSMC kan gewoon niet genoeg voor iedereen maken die daar hun chips laat bakken.

De 28nm yields zullen denk ik ook niet helemaal top zijn. Maar ik geloof niet dat ht zo erg kan zijn dat nvidia daar door zo weinig keplers op de markt heeft want je ziet het ook wel terug in het niet kunnen beginnen aan andere chips, zoals voor de gtx660

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2012 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eolis
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-12-2021

Eolis

And the heavens shall tremble

frankknopers schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 00:50:
[...]

Cool, dat vraagt om een review en foto's... De GTX 690 is echt een super kaart, gewoon geen compromissen voor het topsegment. :9
Ben er ook erg blij mee :9
Wist niet dat Battlefield 3 zo mooi uit ziet met alles op Ultra. Kreeg mijn 4870 X2 niet verder dan de meeste settings op High en en paar op Ultra.

Weet niet of ik de tijd heb voor een review. Als ik er een schrijf wil ik het goed doen, en dat kost zo als je weet best veel tijd. Foto's komen er snel aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Laatst online: 31-01 14:21
Powerray2 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 08:09:
Waar is de gtx670 nu overal te verkrijgen in belgië/nederland ???
Liefst evga superclocked ;-)
Je kunt ze wel al hier krijgen: http://geizhals.at/eu/772990

Bij Reell Computer Shop voor 379,00 (excl. 17,00 voor levering naar NL)

Mooie prijzen dunkt mij, ben benieuwd hoe de prestaties van de GTX670 zullen zijn.

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zarrack schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 09:17:
Niet, volgens mij mag er pas vanaf 9AM EST verkocht worden.
Tegelijker tijd met het verlopen van de NDA voor reviewers? Want dan begrijp ik wel waarom we previews te zien kregen die zogenaamd niet van Nvidia mochten :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zat zonet de review van Tweakers over de GTX670 te bekijken, maar het lijkt erop dat deze net is verwijderd of iets dergelijks, weet iemand hier een reden voor? Te vroeg gepost?, net als met die overclocks op Ivy Bridge die een paar weken voor de release al online waren te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-09 22:43
NDA, die loopt wss binnenkort pas af ;)

[ Voor 79% gewijzigd door M4gick op 10-05-2012 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-08 15:42
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:13:
Zat zonet de review van Tweakers over de GTX670 te bekijken, maar het lijkt erop dat deze net is verwijderd of iets dergelijks, weet iemand hier een reden voor? Te vroeg gepost?, net als met die overclocks op Ivy Bridge die een paar weken voor de release al online waren te zien?
Same, ik heb alleen de BF3 page nog open staan.

Wel mooie resultaten daarom. Net iets beter dan de 7970 in BF3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-09 22:43
Ik zat net bij de een na laatste pagina, met vorige kan ik alles nog een keer bekijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilde net de conclusie bekijken, maar dat wordt nu dus maar even gissen, maar inderdaad een erg mooie kaart voor een niet onredelijke prijs als ik de post hier eventjes boven bekijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarrack
Ik ben zeer benieuwd, het schijnt dat de 670 redelijk dichtbij de 680 zit qua prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Hoop dat die prijs inderdaad nog wat naar beneden gaat.
Dan zou het een mooie upgrade worden vanaf m'n 6950.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zarrack schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:17:
Ik ben zeer benieuwd, het schijnt dat de 670 redelijk dichtbij de 680 zit qua prestaties.
Ik weet niet of je de review nog hebt kunnen bekijken maar neem maar aan dat die (een klein beetje) overclocked GTX670 er dicht bij in de buurt kwam in veel dingen, vooral stroomverbruik was erg netjes. De 7970 versloeg hij sowieso, in veel games, benches, stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarrack
Dat zou zeer indrukwekkend zijn, dan is de echte vraag natuurlijk:

Wat kost dat ding?

Ik hoop dat de kaart rond de 350 euro kost, dan knal ik er gelijk 3 in mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Indy91 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 11:10:
[...]

Je kunt ze wel al hier krijgen: http://geizhals.at/eu/772990

Bij Reell Computer Shop voor 379,00 (excl. 17,00 voor levering naar NL)

Mooie prijzen dunkt mij, ben benieuwd hoe de prestaties van de GTX670 zullen zijn.
Hopelijk zakt die prijs nog iets

[ Voor 5% gewijzigd door Solictice op 10-05-2012 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Tyranium schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 16:26:
[...]

We zullen het zien als de reviews uitkomen ;). Gezien de gelekte "specs" verwacht ik de gtx670 ongeveer gelijk aan een 7970.. In games waar AMD het sowieso al goed deed zal de 7970 winnen en andersom de 670. Voor de rest zullen ze denk ik aardig gelijk opkomen. De GTX680 zit daar een niveau boven, wat performance maar ook prijs betreft.
dahakon schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 16:36:
Gezien de 'specs'... ~15% minder SPU's, 10% lagere baseclock. De GTX670 zou daarmee eerder zo'n 20% trager zijn dan een GTX680 en daarmee ook trager dan een HD7970, zelfs bij wat meer nVidia-centric games.
Blijkbaar zat ik toch dichter bij de waarheid met mijn voorspelling over de gtx670 dan jij wilde geloven, als ik de gelekte resultaten van tweakers.net moet geloven. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Tyranium op 10-05-2012 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
Solictice schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:17:
Hoop dat die prijs inderdaad nog wat naar beneden gaat.
Dan zou het een mooie upgrade worden vanaf m'n 6950.
Hoezo, nog meer naar beneden.
De Palit GTX670 kost in Duitsland nu zo'n 370,00 Euro.
Dat is een stuk goedkoper dan de HD7970 of zelfs even duur als een Factory OC'ed HD7950, maar dan voor prestaties die rond de HD7970 (of zelfs beter) liggen.

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Indy91 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:44:
[...]

Hoezo, nog meer naar beneden.
De Palit GTX670 kost in Duitsland nu zo'n 370,00 Euro.
Dat is een stuk goedkoper dan de HD7970 of zelfs even duur als een Factory OC'ed HD7950, maar dan voor prestaties die rond de HD7970 (of zelfs beter) liggen.
Ik reageerde meer op de post daarboven.
Zarrack schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:23:

Wat kost dat ding?

Ik hoop dat de kaart rond de 350 euro kost, dan knal ik er gelijk 3 in mijn systeem.
Maar inderdaad, voor 370 ga ik hem ook halen. Erg mooie prijs voor die prestaties, vergeleken met de 7970 en 680

[ Voor 7% gewijzigd door Solictice op 10-05-2012 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
Solictice schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:44:
[...]
Maar inderdaad, voor 370 ga ik hem ook halen. Erg mooie prijs voor die prestaties, vergeleken met de 7970 en 680
Dat zou zeker een mooie prijs zijn! :)

Was tot voor kort sterk aan het twijfelen om een HD7950 OC aan te schaffen, maar zoals het er nu naar uit gaat zien ga ik voor eerst in 11 jaar (de GF 4200Ti) weer eens een nVidia kaart aanschaffen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Indy91 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:52:
[...]

Dat zou zeker een mooie prijs zijn! :)

Was tot voor kort sterk aan het twijfelen om een HD7950 OC aan te schaffen, maar zoals het er nu naar uit gaat zien ga ik voor eerst in 11 jaar (de GF 4200Ti) weer eens een nVidia kaart aanschaffen. ;)
Ik wil juist een Nvidia kaart kopen als ik ga upgraden. Ben niet echt erg tevreden over m'n huidige 6950. te veel problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobaltos
Nog 5 minuten en ik zou overal de GTX 670 voorbij moeten zien komen? Ik wil er echt graag één,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarrack
als het goed is pas om 15.00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt de review van Tweakers dan waarschijnlijk ook weer on, dat lijkt mij in ieder geval logisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 18:00

Eguna

AMD is liev

My life for hire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinocheckio
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-07 18:53
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 14:23:
[...]

Komt de review van Tweakers dan waarschijnlijk ook weer on, dat lijkt mij in ieder geval logisch
In cache is er nog wel wat te vinden...

http://webcache.googleuse...onster-battlefield-3.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Knappe jongens hier bij Tweakers, ze weten nu al dat de prijs 'goed' gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:32

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:16:
Wilde net de conclusie bekijken, maar dat wordt nu dus maar even gissen, maar inderdaad een erg mooie kaart voor een niet onredelijke prijs als ik de post hier eventjes boven bekijk.
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/kbyqyx.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna

Eguna

AMD is liev

420 euro :F beetje fatsig.

My life for hire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinocheckio
  • Laatst online: 28-07 18:53
Het energieverbruik is ook wel indrukwekkend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobaltos
420 Euro is wel een aardig hoge prijs voor zo'n kaart, ondanks dat ie erg goed is. Er zijn goedkope varianten van de GTX680 te vinden die daar nauwelijks boven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:32

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
NDA verloopt om 15:00 Nederlandse tijd, dus nog even geduld...

http://nl.hardware.info/r...iew-incl-sli-en-3-way-sli
http://www.hardwarecanuck...e-gtx-670-2gb-review.html

[ Voor 61% gewijzigd door Tomas Hochstenbach op 10-05-2012 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna

Eguna

AMD is liev

lol klokslag 3 uur en daar is ie dan, op de voorpagina

My life for hire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cobaltos schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 14:41:
420 Euro is wel een aardig hoge prijs voor zo'n kaart, ondanks dat ie erg goed is. Er zijn goedkope varianten van de GTX680 te vinden die daar nauwelijks boven zitten.
Vergeet niet dat hij net is geintroduceerd, de prijs kan nog aardig wat lager uitvallen, net als de GTX680, deze zijn adviesprijs was ongeveer 500 euro (voor reference), de goedkoopste die nu in de prijs vergelijker staat is daar al ongeveer 30 euro ondergekropen (zonder dat hij goed verkrijgbaar is). Als ze goed verkrijgbaar worden zal de prijs nog wel wat doorzakken.

Zelf wacht ik op de lagere modellen, 660(Ti), maar als die nog 6 maanden op zich laten wachten word het waarschijnlijk wat anders.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2012 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Ik vind het verschil tussen de GTX670 en de GTX680 erg klein, zeker als je kijkt naar evga versie die tweakers reviewed die op 10mhz na dezelfde turobo heeft als een standaard GTX680. Als je net een GTX680 hebt gekocht heb je dus een kat in de zak gekocht (mijn mening :P).

Waarom heeft Nvidia de GTX680 dan niet gewoon wat sneller geclocked of iets extra's gegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Laatst online: 09:21
Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 15:25:
Ik vind het verschil tussen de GTX670 en de GTX680 erg klein, zeker als je kijkt naar evga versie die tweakers reviewed die op 10mhz na dezelfde turobo heeft als een standaard GTX680. Als je net een GTX680 hebt gekocht heb je dus een kat in de zak gekocht (mijn mening :P).

Waarom heeft Nvidia de GTX680 dan niet gewoon wat sneller geclocked of iets extra's gegeven...
True heb een 680 gekocht, maar aan de andere kant het is 50 euro verschil (en tussen die versie 30 euro echter ga ik dan van de 470 versie van de 680 uit als je van 500 uitgaat is het 100 of 80 euro verschil) en als je kijkt naar hun max clocks daar ga ik bijna 180 mhz overheen op core, waar ik 1.3GHZ haal halen zij max 1100. Heb dan ook wel een lekkere kaart maarja denk dat de overclock potentie bij de 680 vaak iets hoger uitvalt.

Verder is het verschil wel heel klein alleen cuda cores. Maar in 3dmark haal ik bv 11000 op graphic terwijl zij max 9500 halen met oc. Dus ligt dicht bij elkaar is net wat je wil. Als hij 350 gaat kosten dan is hij wel een veel aantrekkelijkere keus, maar denk dat het verschil tussen de 680 en 670 gewoon rond de 80 euro blijft liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 12:58
Als ik dat zo zie heb ik een chip die op het randje zat om afgeschreven te worden als 670 :(
Kon niet. De variatie is al erg groot ondanks de (relatief) slechte yields; als ze voor een base clock van bijvoorbeeld 1104 waren gegaan in plaats van 1006, hadden ze nog minder 680's kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Werelds schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 15:35:
Als ik dat zo zie heb ik een chip die op het randje zat om afgeschreven te worden als 670 :(
Jij hebt gewoon een GTX 670 met 1536 CCs unlocked :+ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09 21:56

XanderDrake

Build the future!

Zarrack schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:23:

Wat kost dat ding?

Koop dan gewoon een GTX 690, net zo duur en met advanced frame metering dus geen microstutters. Scheelt je uiteindelijk ook nogal wat in energie kosten. SLI heeft nogal wat voeten in de aarde qua drivers en compatibaliteit (ik ben ervaringsdeskundige..) dus Tri-SLI zou ik al helemaal vermijden.
Geheugen bandbreedte. Het spreekt boekdelen dat de GTX 670 minder shaders, lagere clocks en lagere turbo heeft maar wél identiek dezelfde geheugen hoeveelheid en snelheid. De geheugen snelheid die nu gebruikt wordt is gewoon de max, daar op achteruit gaan betekend snel veel performance verlies, voor zowel de 670 als de 680.

Omdat nVidia dus niet op geheugen bespaart heeft bij de GTX 670, dit de kaart voor mij. Ik ga hem bestellen de seconde dat hij onder de €370 dipt :)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 15:39:
[...]

Koop dan gewoon een GTX 690, net zo duur en met advanced frame metering dus geen microstutters. Scheelt je uiteindelijk ook nogal wat in energie kosten. SLI heeft nogal wat voeten in de aarde qua drivers en compatibaliteit (ik ben ervaringsdeskundige..) dus Tri-SLI zou ik al helemaal vermijden.

[...]

Geheugen bandbreedte. Het spreekt boekdelen dat de GTX 670 minder shaders, lagere clocks en lagere turbo heeft maar wél identiek dezelfde geheugen hoeveelheid en snelheid. De geheugen snelheid die nu gebruikt wordt is gewoon de max, daar op achteruit gaan betekend snel veel performance verlies, voor zowel de 670 als de 680.

Omdat nVidia dus niet op geheugen bespaart heeft bij de GTX 670, dit de kaart voor mij. Ik ga hem bestellen de seconde dat hij onder de €370 dipt :)
SLI met GTX670's schaalt nog wel aardig goed hoor, de buren hebben er een review over:
http://nl.hardware.info/r...iew-incl-sli-en-3-way-sli
In hun conclusie concluderen ze inderdaad dat Tri-SLI niet echt goed werkt (in de toekomst misschien beter) en als ik de prijs van de GTX690 zo zie dan zou ik 2 GTX670's kopen en als 3-way SLI de moeite waard word (door driver optimalisaties etc) er een derde bijkopen (niet dat ik sowieso 2 GTX670's zou kopen, hoogstens 1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

En de GTX 670 is beschikbaar:
GTX670
Prijs vind ik een beetje tegen vallen.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nivida_intel schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:29:
En de GTX 670 is beschikbaar:
GTX670
Prijs vind ik een beetje tegen vallen.
Leuk, de Phantom is ook al beschikbaar, blijft een mooie kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Ik was vrij zeker van mijn zaak. Wil graag de 7970 kopen voor BF3 echter als ik deze review zie dan moet ik de 670 OC hebben. Check de fps bij BF3

http://www.anandtech.com/...x-670-review-feat-evga/11

http://www.informatique.n...70-2048mb-superclock.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Uit de review van tweakers.net vind ik de verbruikscijfers nog het meest indrukwekkend:

http://tweakers.net/revie...ster-energieverbruik.html

Een verschil van 108W (!) ingame vergeleken met de 7970. En als ik kijk waar nVidia een paar maanden geleden stond, de gtx580 namelijk, is het verschil zelfs bijna 140W ingame :o. Ik zeg: petje af voor nVidia.

Edit:

http://azerty.nl/8-4360-5...-geforce-gtx-670-gra.html

Evga GTX670, 366 euro :9~ jammer genoeg nog niet leverbaar.

[ Voor 15% gewijzigd door Tyranium op 10-05-2012 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Tyranium schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:43:

Blijkbaar zat ik toch dichter bij de waarheid met mijn voorspelling over de gtx670 dan jij wilde geloven, als ik de gelekte resultaten van tweakers.net moet geloven. ;)
http://www.hardware.fr/ar...on-performances-watt.html

Als ik de Hardware.fr review bekijk, dan wint HD7970 praktisch alle benches op 1080P, zowel op 4xAA als 8xAA. Er zijn een paar titels waar de GTX670 op 4xAA nipt wint en 1 bench ook nog op 8xAA.

Al met al is het op 1080P, waar de GTX680 doorgaans een stukje sneller is dan de HD7970 dus vooral de HD7970 die het (vaak ook behoorlijk) wint van GTX670.
Tyranium schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 20:09:
Uit de review van tweakers.net vind ik de verbruikscijfers nog het meest indrukwekkend:

http://tweakers.net/revie...ster-energieverbruik.html

Een verschil van 108W (!) ingame vergeleken met de 7970. En als ik kijk waar nVidia een paar maanden geleden stond, de gtx580 namelijk, is het verschil zelfs bijna 140W ingame :o. Ik zeg: petje af voor nVidia.

Edit:

http://azerty.nl/8-4360-5...-geforce-gtx-670-gra.html

Evga GTX670, 366 euro :9~ jammer genoeg nog niet leverbaar.
Kijk eens naar de Hardware.fr cijfers (gemeten bij de kaart, niet aan het stopcontact). 64W verschil bij Anno2070 (een behoorlijk beetje, maar veel minder dan de 108W van Tweakers) en maar 26W verschil bij Battlefield 3, een nog veel groter verschil met die 108W.

Al met al is de GTX680 best wel een aardig kaartje hoor, maar hoe zit het met de DP Flops rekenkracht? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
dahakon schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 21:22:
Al met al is de GTX680 best wel een aardig kaartje hoor, maar hoe zit het met de DP Flops rekenkracht? ;)
Kom op, laten we ons nu niet verlagen tot het nVidia fanboy niveau. Lekker belangrijk dat nVidia nu geen ene fuk meer kan m.b.t. GPGPU. Besides, als AMD aanhanger deluxe maak ik me geen zorgen over AMD. Ze staan er namelijk nog altijd beter voor dan nVidia. Het segment waar zij nu namelijk de overhand hebben 350+ segment is niet eens interessant. Het segment waar nVidia straks klappen krijgt (HD78xx en HD77xx) wel.

Ik heb nog nooit een kaart boven de 350euro gekocht:

ATI 9600Pro 256MB (AGP) (nieuw)
ATI X850Pro 256MB (nieuw)
ATI X1900XT 512MB (2de hands)
ATI HD2900XT 512MB 330 (nieuw)
ATI HD3850 512MB (2de hands)
ATI HD4650 1GB (nieuw)
ATI HD5770 1GB (nieuw)
AMD HD6850 (2de hands)

Nuffsaid

GTX690, GTX680 en GTX670 zijn gewoon goede kaarten, niks op aan te merken. GPGPU technisch is het niks, maar wie gebruikt dit. 'Juist ja, niemand'. 'Oh wacht, die nVidia boys gebruikte dit heel veel toen nVidia de overhand had met het hele GPGPU gebeuren'... Deze high-end ronden is voor nVidia, mid-end is waarschijnlijk (mijn verwachting) voor AMD en low-end is voor Intel(?).

[ Voor 61% gewijzigd door madmaxnl op 10-05-2012 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

madmaxnl schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 21:34:
[...]
...maak ik me geen zorgen over AMD. Ze staan er namelijk veel beter voor dan nVidia.
Dat zeg je wel zo mooi maar dat is te betwijfelen, AMD als geheel (+cpu tak enz.) staat er eigenlijk niet zo bijzonder goed voor. Dan ben ik niet zo zeer op de hoogte van die zaken dus een beetje onderbouwing zou zeker niet misstaan :)

@ Dahakon
Dus je gaat uit van de review van een franse (!) site omdat de hd7970 daar beter uit de bus komt? Beetje muggenzifterij vind je niet? Blijven allemaal goede kaarten en het is niet te verwachten dat mensen met een hd7970 nu direct naar de winkel rennen, omdat de gtx670 vaak genoeg aardig gelijk presteert en daarbij enkele tientallen watts minder verbruikt. De hd7970 heeft ook weer zijn voordelen en dat verbruik zal vooral te wijten zijn aan de grotere hoeveelheid transistors dan de gtx680/70 die hij bezit. Waar die voor dienen en of het nu nuttig is of niet is al lang en breed uitgekauwd, begin nu niet weer van voor af aan :X

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2012 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 21:37:
@ Dahakon
Dus je gaat uit van de review van een franse (!) site omdat de hd7970 daar beter uit de bus komt? Beetje muggenzifterij vind je niet?
Hij gaat naar één van de weinig site's die het verbruik fatsoenlijk kan meten. (Overigens zijn de reviews van Hardware.fr gewoon heel goed, reviews worden dan ook gedaan door een erg goede reviewer met écht verstand van zaken)

Maar TechPowerUp kan het ook en die komt ook op ongeveer hetzelfde uit, zie het Average en Peak verbruik maar.

http://www.techpowerup.co...A/GeForce_GTX_670/26.html

[ Voor 13% gewijzigd door -The_Mask- op 10-05-2012 21:44 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
@ Dahakon
Dus je gaat uit van de review van een franse (!) site omdat de hd7970 daar beter uit de bus komt? Beetje muggenzifterij vind je niet?
Erhm, om eerlijk te zijn kijk ik eigenlijk altijd bij die franse (!) site voor dergelijke reviews, al was het alleen al om de metingen aangaande stroomverbruik (is praktisch geen betere site op dat vlak). Dus nee, geen muggenzifterij. Als ik nou een weekje (misschien iets langer) had gewacht tot dezelfde review op op het engelstalige Behardware.com had gestaan, was het dan wel goed geweest?
De hd7970 heeft ook weer zijn voordelen en dat verbruik zal vooral te wijten zijn aan de grotere hoeveelheid transistors dan de gtx680/70 die hij bezit. Waar die voor dienen en of het nu nuttig is of niet is al lang en breed uitgekauwd, begin nu niet weer van voor af aan :X
Een deel van het extra verbruik is direct te pinnen op de 1GB extra geheugen op de kaart. Maar ja, daar heb je op 1080P weer weinig aan op het moment.

[ Voor 25% gewijzigd door dahakon op 10-05-2012 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misverstandje van mijn kant, maar als je met een franse site aan komt zetten lijkt het er toch erg op dat je reviews hebt liggen cherry picken. Dat blijkt dan niet zo te zijn dus bij deze mijn welgemeende excuses. Taal maakt me verder weinig uit overigens, een tabel is voor iedereen leesbaar, maar dan nog is het opvallend dat er behoorlijke verschillen in zitten, al komen ze bij http://www.hardwarecanuck...tx-670-2gb-review-24.html aardig gelijk uit met die franse site/techpowerup, lijkt dan toch dat tweakers er naast zit O-)
dahakon schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 21:43:
[...]
Een deel van het extra verbruik is direct te pinnen op de 1GB extra geheugen op de kaart. Maar ja, daar heb je op 1080P weer weinig aan op het moment.
Is er ergens een review van een 4gb variant van de gtx680? daar zou bijvoorbeeld een gemiddelde uit genomen (enigzins grof) kunnen worden voor een gtx680 met 3gb die overigens nooit zal bestaan. Maakt mij verder weinig uit maar is wel interessant.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2012 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

madmaxnl schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 21:34:
[...]

Kom op, laten we ons nu niet verlagen tot het nVidia fanboy niveau. Lekker belangrijk dat nVidia nu geen ene fuk meer kan m.b.t. GPGPU. Besides, als AMD aanhanger deluxe maak ik me geen zorgen over AMD. Ze staan er namelijk nog altijd beter voor dan nVidia. Het segment waar zij nu namelijk de overhand hebben 350+ segment is niet eens interessant. Het segment waar nVidia straks klappen krijgt (HD78xx en HD77xx) wel.
Nu wel, maar laten we de GTX 660(Ti) enzo gewoon maar even afwachten, volgens mij belooft dat ook nog wat leuks. AMD staat er nu met Cape Verde en Pitcairn nog goed voor, maar Kepler is sterk hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

dahakon schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 21:22:
[...]

http://www.hardware.fr/ar...on-performances-watt.html

Als ik de Hardware.fr review bekijk, dan wint HD7970 praktisch alle benches op 1080P, zowel op 4xAA als 8xAA. Er zijn een paar titels waar de GTX670 op 4xAA nipt wint en 1 bench ook nog op 8xAA.

Al met al is het op 1080P, waar de GTX680 doorgaans een stukje sneller is dan de HD7970 dus vooral de HD7970 die het (vaak ook behoorlijk) wint van GTX670.

[...]

Kijk eens naar de Hardware.fr cijfers (gemeten bij de kaart, niet aan het stopcontact). 64W verschil bij Anno2070 (een behoorlijk beetje, maar veel minder dan de 108W van Tweakers) en maar 26W verschil bij Battlefield 3, een nog veel groter verschil met die 108W.

Wat de performance betreft:
Heb nu even geen tijd om de review van hardware.fr uitgebreid te lezen (kost me iets meer tijd, dat frans :+ ) maar uit de reviews die ik tot nu toe gelezen heb, blijkt dat de performance van de gtx670 erg dicht tegen de 680 aanligt, en op 1080p ongeveer vergelijkbaar tot ietjes minder vergeleken met de 7970. Binnenkort maar weer is een mooi overzicht maken van de verschillende reviews om eventuele misverstanden te voorkomen. ;)

Wat verbruik betreft:
Het verschil bij tweakers is idd wat groter dan bij de meeste sites, maar dit verschilt ook gewoon per game. Ik weet niet hoe ze bij tweakers aan deze getallen komen, misschien het gemiddelde genomen van het verbruik bij alle games? Neemt niet weg dat nVidia een hele grote vooruitgang heeft geboekt wat betreft performance per watt. Om maar bij hardware.fr te blijven: http://www.hardware.fr/me...news/00/36/IMG0036547.gif

gtx670 zelfs beter dan de 7870 wat performance/watt betreft (en dat mag nVidia als een compliment opvatten wat mij betreft), om maar niet over de gtx580/570 te beginnen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Dat zeg je wel zo mooi maar dat is te betwijfelen, AMD als geheel (+cpu tak enz.) staat er eigenlijk niet zo bijzonder goed voor. Dan ben ik niet zo zeer op de hoogte van die zaken dus een beetje onderbouwing zou zeker niet misstaan :)
Ik had het niet over AMD als geheel. Enkel de GPU tak. Enfin we zitten hiervoor in het verkeerde topic dus veel onderbouwing kan ik hier niet geven, maar een hint kan ik wel geven: APUs ;)

[ Voor 14% gewijzigd door madmaxnl op 10-05-2012 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 10:01

Dax

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 21:50:

[...]

Is er ergens een review van een 4gb variant van de gtx680? daar zou bijvoorbeeld een gemiddelde uit genomen (enigzins grof) kunnen worden voor een gtx680 met 3gb die overigens nooit zal bestaan. Maakt mij verder weinig uit maar is wel interessant.
http://www.guru3d.com/art...0-4gb-jetstream-review/26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
AMD zit gewoon weer verkeerd. Ik weet niet wie er de keuzes maakt voor de geheugenbus, maar het zou me niks verbazen als het idee voor de 384bits geheugen bus van dezelfde persoon kwam als de persoon die destijds met het idee van 512bits geheugenbus voor de HD2900XT kwam, lol 8)7 Die gozer moeten ze even ontslaan :+

Tahiti had gewoon 256bits moeten zijn, Pitcairn 192bits en Cape Verde 128bits.

[ Voor 6% gewijzigd door madmaxnl op 11-05-2012 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

madmaxnl schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 23:32:
[...]

Ik had het niet over AMD als geheel. Enkel de GPU tak. Enfin we zitten hiervoor in het verkeerde topic dus veel onderbouwing kan ik hier niet geven, maar een hint kan ik wel geven: APUs ;)
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Het mag duidelijk zijn dat de GTX680 een bottelnek heeft anders was het verschil met de GTX670 wel groter geweest :) Maar een mooi kaartje van nVidia.

[ Voor 12% gewijzigd door Astennu op 11-05-2012 01:19 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

madmaxnl schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 23:32:
[...]

Dat vind ik allemaal leuk en aardig maar onder de streep is het maar goed dat die gpu's en apu's goed lopen. nVidia heeft ook nog genoeg andere bedrijfstakken maar zoals je al zegt dienen we ons hier te beperken tot de gpu-tak, en dan heb je gelijk :P
Astennu schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 01:19:
Het mag duidelijk zijn dat de GTX680 een bottelnek heeft anders was het verschil met de GTX670 wel groter geweest :) Maar een mooi kaartje van nVidia.
Dat was al langer bekend uit de vergelijking met de hd7970, maar aan de gtx670 is idd te zien dat er een bottleneck is bij de gtx680. Uiteindelijk is het dan ook een mid-range gpu, vraag me toch af op hoeveel mhz die gk104 eigenlijk had moeten lopen. Kan best dat er een samenhang tussen de yields en de clocks zit, de meeste chips schijnen niet bijzonder te overclocken waar de hd79xx kaarten nog headroom zat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee die kaart heeft geen bottlenek als je ziet hoeveel extra fps er nog uit komt bij het overkocken van de gpu.
In games moet je het vooral hebben van klock speeds met shaders of core. Als nvidia er een 256 bitbus op had gezet waren de fps niet hoger uit gevallen en zeker niet tot 3x1920x1080. Nvidia zal ook eerst vast wel hebben getest met meerdere bitbussen op de gk104 als dat ook mogelijk is.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2012 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09 21:56

XanderDrake

Build the future!

En daarom kan je concluderen dat de GTX 670 de absolute sweetspot te pakken heeft van performance/watt/euro voor high end, toch?

nu nog kijken hoe de prijs ontwikkeld...

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
madmaxnl schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 00:37:
AMD zit gewoon weer verkeerd. Ik weet niet wie er de keuzes maakt voor de geheugenbus, maar het zou me niks verbazen als het idee voor de 384bits geheugen bus van dezelfde persoon kwam als de persoon die destijds met het idee van 512bits geheugenbus voor de HD2900XT kwam, lol 8)7 Die gozer moeten ze even ontslaan :+

Tahiti had gewoon 256bits moeten zijn, Pitcairn 192bits en Cape Verde 128bits.
Nee. 384 was wellicht niet helemaal nodig geweest maar het wordt zeker wel gebruikt met Eyefinity resoluties. Maar niet optimaal. Daarnaast is Pitcairn prima in balans daar zou ik niet aan komen. Zie ook de performance van die kaart tov de 7950.
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 01:56:
[...]

Dat was al langer bekend uit de vergelijking met de hd7970, maar aan de gtx670 is idd te zien dat er een bottleneck is bij de gtx680. Uiteindelijk is het dan ook een mid-range gpu, vraag me toch af op hoeveel mhz die gk104 eigenlijk had moeten lopen. Kan best dat er een samenhang tussen de yields en de clocks zit, de meeste chips schijnen niet bijzonder te overclocken waar de hd79xx kaarten nog headroom zat hebben.
AMD had makkelijk een 1GHz versie van de HD7970 uit kunnen brengen die zelfs nog een iets lager verbruik had. En dan had je qua OC ietjes beperkter gezeten maar nog steeds rond de 1050-1100 MHz.
Dat is gewoon het voordeel van laat lanceren dan kun je die clocks echt op de limiet zetten om de concurrentie het moeilijk te maken.
Ik ben benieuwd of AMD nog met een GHz edition zal komen. Het kan makkelijk.
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 08:23:
[...]

Nee die kaart heeft geen bottlenek als je ziet hoeveel extra fps er nog uit komt bij het overkocken van de gpu.
In games moet je het vooral hebben van klock speeds met shaders of core. Als nvidia er een 256 bitbus op had gezet waren de fps niet hoger uit gevallen en zeker niet tot 3x1920x1080. Nvidia zal ook eerst vast wel hebben getest met meerdere bitbussen op de gk104 als dat ook mogelijk is.
De kaart heeft meer dan 20% minder shaders. Hij heeft 10% lagere clocks. totaal dus meer dan 30% (theoretisch) minder shader power. En toch is het verschil in de benshmarks maar 8%-10%. (even grof geschetst).
In mijn ogen is dat een bottelnek. Dat zie je ook met 7870 vs 7950. De HD79xx had een krachtigere frontend moeten hebben om al die shaders aan de gang te houden.
XanderDrake schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 09:00:
[...]

En daarom kan je concluderen dat de GTX 670 de absolute sweetspot te pakken heeft van performance/watt/euro voor high end, toch?

nu nog kijken hoe de prijs ontwikkeld...
Ja net als Pitcairn voor AMD. Het verschil is alleen dat AMD nu wel een GPGPU architectuur heeft en nVidia niet. En daarom zijn de AMD kaarten net wat trager en verbruiken ze net wat meer stroom.

[ Voor 18% gewijzigd door Astennu op 11-05-2012 10:47 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Wat me wel opviel bij de review van Hardware.info is de scaling van SLI : Meer dan 2 kaarten heeft gewoon geen nut, terwijl de 4x 7970 opstelling effe leuk doorgaat in 5760x1200 :/

De vorige generaties hadden dit soort problemen toch niet ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij hardocp hadden ze al de 3 way sli getest met 680 vs 7970 en zagen hetzelfde ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Het zou aan de architectuur kunnen liggen. GK104 was eigenlijk niet bedoelt voor de high end markt. Misschien hadden ze met die gedachte er SLi ingestopt voor max 2 kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 21:50:
http://www.hardwareluxx.d...b-jetstream.html?start=16
4GB heeft alleen echt nut als je echt die limit wilt bereiken. Zelf draai ik altijd 4x AA, omdat de stap naar 8x AA amper merkbaar is, maar in de performance juist behoorlijk te merken is. En op 4x AA is 2GB nog altijd genoeg geweest met 3x 1920x1200. Ik zie mezelf dan ook eerder 2x 2GB kopen tot er iets beters komt (GTX780/HD8970) dan de 2GB verkopen en 2x 4GB halen. Tegen de tijd dat er iets komt waar die 4GB me echt gaat helpen, zal ik toch wel wat nieuws hebben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik ben ook erg benieuwd hoe de HD7970 het over een jaar of 4 tov de GTX680 zal doen.
Dan is het voor ons niet interessant meer maar vind het altijd wel leuk om te zien hoe future proof een architectuur was.

Bij X1900 XT vs 7900GTX was het eerst stuivertje wisselen maar als je nu kijkt is de X1900 XT 50% sneller soms bijna 2x zo snel in games van vandaag de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is indd wel leuk om te weten maar meer ook niet. Het gaat bij de fabriekanten meer om wat de kaarten binnen 2 jaar doet. Ik geloof zelf binnen 1 jaar. Later heb je er nog vrij weinig aan als het gaat om prestaties die later nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 11:40:
Dat is indd wel leuk om te weten maar meer ook niet. Het gaat bij de fabriekanten meer om wat de kaarten binnen 2 jaar doet. Ik geloof zelf binnen 1 jaar. Later heb je er nog vrij weinig aan als het gaat om prestaties die later nodig zijn.
Licht er aan. Voor AMD wel interessant want GCN moet denk ik nog even mee :) Zie ook VLIW5 wat AMD sinds de HD2900 heeft gebruikt tot en met de HD5870. Het waren wel steeds verbeterde versies maar het was wel op basis van dezelfde architectuur.

[ Voor 8% gewijzigd door Astennu op 11-05-2012 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devpartner
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-10-2021
Astennu schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 10:43:

De kaart heeft meer dan 20% minder shaders. Hij heeft 10% lagere clocks. totaal dus meer dan 30% (theoretisch) minder shader power. En toch is het verschil in de benshmarks maar 8%-10%. (even grof geschetst).
In mijn ogen is dat een bottelnek. Dat zie je ook met 7870 vs 7950. De HD79xx had een krachtigere frontend moeten hebben om al die shaders aan de gang te houden.
Vergeet niet dat Nvidia met turboboost en met wat goede review samples... dat de 680 en 670 praktisch op dezelfde clock draaien.. (en de 670 heeft ~12% minder shaders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Devpartner schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 12:00:
[...]

Vergeet niet dat Nvidia met turboboost en met wat goede review samples... dat de 680 en 670 praktisch op dezelfde clock draaien.. (en de 670 heeft ~12% minder shaders).
Owh ja ik zie zie waar ik verkeerd gerekend heb :\. Dan valt het inderdaad mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Devpartner schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 12:00:
[...]

Gewoon precies 12.5%, het gaat om 8 SMX units.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 17:10
Ik heb een netbook met nVidia ION die GTA SA perfect afspeelt. Echter, wanneer ik de netbook met HDMI aansluit op m'n tv (HD ready model) dan verliest hij het signaal wanneer ik GTA SA opstart. Hoe kan ik dit voorkomen?

Met m'n PS3 heb ik het ook gehad, toen moest ik bij de systeeminstellingen het beeld op 720p zetten. Als ik hier met de resolutie (van GTA zelf) speel komt er geen verandering in. PES speel ik ook regelmatig, daar blijft het signaal met de TV wel gewoon intact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Polen schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 12:09:
Ik heb een netbook met nVidia ION die GTA SA perfect afspeelt. Echter, wanneer ik de netbook met HDMI aansluit op m'n tv (HD ready model) dan verliest hij het signaal wanneer ik GTA SA opstart. Hoe kan ik dit voorkomen?

Met m'n PS3 heb ik het ook gehad, toen moest ik bij de systeeminstellingen het beeld op 720p zetten. Als ik hier met de resolutie (van GTA zelf) speel komt er geen verandering in. PES speel ik ook regelmatig, daar blijft het signaal met de TV wel gewoon intact.
Dit is geen problemen topic maar een nieuws en discussie topic. Maak een nieuw topic aan of ga naar een van de ervaringen topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 17:10
Ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
366 euro voor de pricewatch: EVGA GeForce GTX 670, niet verkeerd. Is alleen niet op voorraad.

Hopelijk volgen de rest van de kaarten ook nog rond deze prijs.

[ Voor 16% gewijzigd door Meessen op 11-05-2012 12:16 ]

Pagina: 1 ... 35 ... 43 Laatste