Tegen zo een prijs - performance verhouding heeft AMD helemaal niks meer in te brengen.Roerbakeitje schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 22:47:
Wilt iemand een PNY gtx 580 kopen? 41.231 euro excl. BTW of 49.064,89 incl. BTW.
http://www.centralpoint.n...tm_campaign=tweakersclick
De dubbele of het vlaggeschip.., zal het eerste wel zijn.
Niet op voorraad.
Zijn er al reviews van de Palit GTX680 4GB versie? Ik kon alleen op Tweaktown iets vinden, maar ik zou er graag meer willen zien.
Ze kunnen de kaart beter NU releasen want als je de kaart in bezit wilt hebben zit je in augustus.
Zal ongetwijfeld wel de Duo variant worden, die helemaal slecht leverbaar wordt. Mits je de absolute hoofdprijs wilt gaan betalen.
Dit is echt een slecht jaar voor 28nm videokaarten!
[ Voor 21% gewijzigd door A87 op 19-04-2012 10:43 ]
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
Dit moet je, denk ik, wat nuanceren: Dit is tot nog toe echt een slecht jaar voor 28nm nVidia videokaarten!Lias schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:42:
[...]
Dit is echt een slecht jaar voor 28nm videokaarten!
Immers gelet op de huidige voorraden lijkt de HD79xx serie minder hinder te ondervinden van het TSMC 28nm proces.
Blijft natuurlijk erg jammer dat het 28nm proces nog niet erg lekker wilt lopen, immers wij consumenten zijn altijd gebaat bij lagere prijzen van zowel de GTX6xx en de HD79xx kaartjes.
[ Voor 18% gewijzigd door Indy91 op 19-04-2012 11:25 ]
AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65
^
Tot de recente prijsverlaging van AMD was het op zich natuurlijk niet gek als de vraag naar nVidia 28nm aanmerkelijk hoger lag en dus voorraden lager.
Dus ik vraag me af of je rechtstreeks een relatie met het TSMC proces kunt leggen.
Tot de recente prijsverlaging van AMD was het op zich natuurlijk niet gek als de vraag naar nVidia 28nm aanmerkelijk hoger lag en dus voorraden lager.
Dus ik vraag me af of je rechtstreeks een relatie met het TSMC proces kunt leggen.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
AMD heeft zijn prijzen ook hoog liggen. Dus beschikbaarheid zal wel niet al te best zijn, ook voor AMD.Indy91 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 11:18:
[...]
Dit moet je, denk ik, wat nuanceren: Dit is tot nog toe echt een slecht jaar voor 28nm nVidia videokaarten!![]()
.
Valt wel mee denk, zeker als je nagaat dat de Club3d 7970 vanaf 404 euro te krijgen is. Of het moet een foutje zijn van Alternate.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Dat komt dus onder andere door de prijsverlaging van AMD 
Zijn er ergens eigenlijk statistieken van wat zowel AMD als NVidia aan 28nm spul verkopen? Ik lees hier over verkoopcijfers met name onderbuikgevoelens, en ik heb het idee dat voor een constructieve discussie er misschien toch wel wat cijfers nodig zijn.
Zijn er ergens eigenlijk statistieken van wat zowel AMD als NVidia aan 28nm spul verkopen? Ik lees hier over verkoopcijfers met name onderbuikgevoelens, en ik heb het idee dat voor een constructieve discussie er misschien toch wel wat cijfers nodig zijn.
Ik zag hem al eerder voorbij komen voor 400 euro elders, was een fout. Maar alternate bod wel een GTX 480 aan van EVGA voor 199 euro laatst... dus wie weet.OMD schreef op donderdag 19 april 2012 @ 12:36:
Valt wel mee denk, zeker als je nagaat dat de Club3d 7970 vanaf 404 euro te krijgen is. Of het moet een foutje zijn van Alternate.
[ Voor 8% gewijzigd door A87 op 19-04-2012 13:06 ]
Zelfs de 7970 asus DC2 is rond de 420, dus denk dat het wel klopt.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Ik denk niet dat AMD opeens verwacht dat mensen die echt per se nVidia willen opeens op de goedkopere prijs afgaan. Er zijn van dat soort mensen die altijd nVidia willen, no matter what.Help!!!! schreef op donderdag 19 april 2012 @ 11:53:
^
Verwijderd
De gtx680 is ook al vanaf 460 te krijgen, alleen kun je wachten tot je een ons weegt
Je hebt ook mensen die per se AMD willen, die bij de release bv. 500+ betaald hebben, gevalletje pot verwijt de ketel... .
40 euro verschil is dan niet direct te rechtvaardigen, maar het is ook niet zo immens veel meer dan ten tijde van de 8800 ultra vs de 3870x2 waar laatstgenoemde vaak genoeg sneller was.
40 euro verschil is dan niet direct te rechtvaardigen, maar het is ook niet zo immens veel meer dan ten tijde van de 8800 ultra vs de 3870x2 waar laatstgenoemde vaak genoeg sneller was.
Idd. Het probleem ligt bij nVidia. Alles wat 7xxx heet is vlot leverbaar, winkels en leveranciers. GTX680 zit echt overal strop.Indy91 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 11:18:
[...]
Dit moet je, denk ik, wat nuanceren: Dit is tot nog toe echt een slecht jaar voor 28nm nVidia videokaarten!![]()
Immers gelet op de huidige voorraden lijkt de HD79xx serie minder hinder te ondervinden van het TSMC 28nm proces.
Blijft natuurlijk erg jammer dat het 28nm proces nog niet erg lekker wilt lopen, immers wij consumenten zijn altijd gebaat bij lagere prijzen van zowel de GTX6xx en de HD79xx kaartjes.
Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus
Of de tot nu toe ontbrekende GTX670.edward2 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 18:17:
[...]
De dubbele of het vlaggeschip.., zal het eerste wel zijn.
AMD heeft al wat maanden kunnen benutten om voorraden op te bouwen.Noel schreef op donderdag 19 april 2012 @ 19:49:
[...]
Idd. Het probleem ligt bij nVidia. Alles wat 7xxx heet is vlot leverbaar, winkels en leveranciers. GTX680 zit echt overal strop.
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Verwijderd
Dat is niet helemaal waar. Mensen willen graag de snellere variant, ook al is die snellere kaart iets duurder. Omdat nvidia nu wat sneller is en zuiniger gaan veel mesnen toch liever voor de gtx680.Phntm schreef op donderdag 19 april 2012 @ 15:41:
[...]
Ik denk niet dat AMD opeens verwacht dat mensen die echt per se nVidia willen opeens op de goedkopere prijs afgaan. Er zijn van dat soort mensen die altijd nVidia willen, no matter what.
De chip bakker kan verder ook niet genoeg gpu's leveren en daar door zijn er niet veel 28nm in omloop. Verder heeft AMD nu wel een voorsrpong qwa hoeveelheid gpu's omdat die rustig als eerste gebakken zijn, nu er meer vraag is verlaagt die hoeveelheid nu ook. AMD had zelf nu ook meer gpu's gezien.
Het ligt verder ook niet aan nvidia dat er zo weinig zijn maar omdat de bakker te weining kan bakken, hun hebben problemen en dat is ook al eerder aangegeven. Veel mensen hier geven nvidia nu onterecht de schuld van de beschikbaarheid. Die gpu is niet zo complex dat daar het probleem ligt.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2012 11:11 ]
Allemaal leuk en aardig maar het ging natuurlijk om fanboys..Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 11:07:
[...]
Dat is niet helemaal waar. Mensen willen graag de snellere variant, ook al is die snellere kaart iets duurder. Omdat nvidia nu wat sneller is en zuiniger gaan veel mesnen toch liever voor de gtx680.
De chip bakker kan verder ook niet genoeg gpu's leveren en daar door zijn er niet veel 28nm in omloop. Verder heeft AMD nu wel een voorsrpong qwa hoeveelheid gpu's omdat die rustig als eerste gebakken zijn, nu er meer vraag is verlaagt die hoeveelheid nu ook. AMD had zelf nu ook meer gpu's gezien.
Het ligt verder ook niet aan nvidia dat er zo weinig zijn maar omdat de bakker te weining kan bakken, hun hebben problemen en dat is ook al eerder aangegeven. Veel mensen hier geven nvidia nu onterecht de schuld van de beschikbaarheid. Die gpu is niet zo complex dat daar het probleem ligt.
3XPER7 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 12:31:
[...]
Allemaal leuk en aardig maar het ging natuurlijk om fanboys..

Edit: Nee flauw
Maar met de nieuwe prijzen van de 7970 (388 e?! !!!) is het volgens mij weer tijd dat de 680 in prijs gaat dalen want ik zou nu dan gewoon een 7970 kopen, heb 2 weken geleden 500 betaald voor me 680, zeker het geld waard maar achteraf misschien toch even braaf wachten volgende keer
[ Voor 49% gewijzigd door Jasper 99 op 20-04-2012 12:51 ]
de 680 gaat pas dalen als er genoeg aanbod is.
Mechwarrior Online: Flapdrol
dubbel zo veel als een gtx680 dus. Wat zal het worden 1.5x een gtx680 qua performance?
Mechwarrior Online: Flapdrol
Verwijderd
Tja, 2x 3.5 miljard transistors is.... Las het nieuwsbericht op HWI net en heb daar ook al een opmerking over gemaakt dat het zomaar eens gewoon de GTX690 zal zijn.spNk schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 21:14:
Gewoon een dual GK104 dus..
Wat het ook wordt het duurt allemaal te lang.. heb een snelle kaart nodig voor 3dvision (fps cut in half is echt shit) en de 480-580 vind ik wat te outdated om op over te stappen, net te traag voor halve fps.
Straks kom die GTX 780 of 690..... en dan zit je 5 maanden te wachten na de pre-order.. en een duel chip is helemaal dubbel delay...
Straks kom die GTX 780 of 690..... en dan zit je 5 maanden te wachten na de pre-order.. en een duel chip is helemaal dubbel delay...
[ Voor 45% gewijzigd door A87 op 20-04-2012 23:32 ]
Komen de 680 kaarten ooit nog? Nvidia heeft hier wel vaker last van he.
Verwijderd
Dat denk ik dus ook. Kan nvidia weer zeggen dat ze de snelste videokaart hebben.Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 21:26:
[...]
Tja, 2x 3.5 miljard transistors is.... Las het nieuwsbericht op HWI net en heb daar ook al een opmerking over gemaakt dat het zomaar eens gewoon de GTX690 zal zijn.
http://www.pcgameshardwar.../2012/04/GK110_7b_TX_.png
Ze lijken het hier toch echt over een reorganized GPU te hebben, (de vraag is natuurlijk of dat tov van de GK104 is of tov de GF110, dan zou het nog steeds een dubbele GK104 kunnen zijn.)
Ze lijken het hier toch echt over een reorganized GPU te hebben, (de vraag is natuurlijk of dat tov van de GK104 is of tov de GF110, dan zou het nog steeds een dubbele GK104 kunnen zijn.)
Niet op voorraad.
Hoe lang zal het gaan duren als ze nu met hidden messages komen... 3 weken ofso? lijkt me stug dat het 2 maanden zal zijn oid
Waarom? Het gaat over de architectuur. GCN zijn ook vorig jaar in de zomer al officiële presentaties van geweest.
Ik zie op de website van nvidia dat er 14-17 mei een conferentie komt. Wellicht wordt dan ook de nieuwe GPU bekend gemaakt.
Verwijderd
De gtx690 met 2gk104's?

http://www.inpai.com.cn/doc/hard/171400.htm
Moet binnen kort uit komen volgens geruchten.

http://www.inpai.com.cn/doc/hard/171400.htm
Moet binnen kort uit komen volgens geruchten.
Balen! Zat met name op de GK110 te wachten.. maar goed nu is het dus ook imo100% zeker dat het een ramp wordt qua levertijd met die dual GPU's. Toch niet zon gek idee om naar een 2e hands 580 te kijken dan... wil toch wel ff een keer 3d gamen.. dat eeuwige gewacht
.. 2012 gaat echt de boekjes in
[ Voor 174% gewijzigd door A87 op 23-04-2012 11:21 ]
Verwijderd
Dat is afwachten want de gtx680 komt nu redelijk op gang qua leverbaarheid bij de web winkels.
Als je nu een enkele gtx580 hebt is dit zeker wel een mooie vervanger qua prestaties, zeker een heel stuk sneller (ook op hoge resoluties dus dat afknijpen valt reuze mee), en niet veel meer verbruik.
Ik zelf hou mooi mijn 2 gtx580's want zelf een enkele GK110 gaat denk ik niet veel sneller zijn.
Als je nu een enkele gtx580 hebt is dit zeker wel een mooie vervanger qua prestaties, zeker een heel stuk sneller (ook op hoge resoluties dus dat afknijpen valt reuze mee), en niet veel meer verbruik.
Ik zelf hou mooi mijn 2 gtx580's want zelf een enkele GK110 gaat denk ik niet veel sneller zijn.
Euhm... Toch niet.Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:26:
de gtx680 komt nu redelijk op gang qua leverbaarheid bij de web winkels
Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus
Verwijderd
Kijk maar eens in de pricewatch. Allemaal groene autotjes achter verschillende merken.
Zo te zien komt het op gang al is het magertjes.Zer0 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 22:09:
[...]
Onzin, er zijn diverse GTX 680 modellen die direct, of heel snel te leveren zijn:
pricewatch: Palit GeForce GTX 680
pricewatch: Palit GeForce GTX 680 JetStream
pricewatch: MSI GeForce GTX 680
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 680
pricewatch: PNY GeForce GTX 680 PCI-E 2GB
pricewatch: Zotac GeForce GTX680
[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2012 11:52 ]
Niet alles klopt in de pricewatch, verandert ook nogal snel.Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:50:
Kijk maar eens in de pricewatch. Allemaal groene autotjes achter verschillende merken.
[...]
Zo te zien komt het op gang al is het magertjes.
Bv de EVGA 680 staat binnen 3 dagen levertijd in pricewatch, maar op de site zelf 1-10 werkdagen.
Ik kijk niet in de pricewatch, maar in ons systeem en bij de leveranciers. Lijkt me veel correcter.Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:50:
[...]
Zo te zien komt het op gang al is het magertjes.
De conclusie lijkt me meer dat je best een gtx680 kan krijgen, als je maar bereid bent om er meer dan 500 euro aan uit te geven. Die prijs zou ik zachtgezegd overigens als maar weinig concurrerend beschouwen.
De GTX 680's komen nog per wave binnen. Voorraad is er nog niet echt. Op het moment dat deze uitverkocht zijn, duurt het weer eventjes voordat de volgende wave binnenkomt. Beschikbaarheid is gewoon vrij ruk en naar wat ik hoor duurt het nog minimaal een maand of langer voordat webshops in Nederland echt voorraad hebben.
Daarom wil ik ook over stappen op AMD, ben nu echt klaar met nvidia... alleen 3d vision gaat dan niet werken... dus toch maar wachten dan

[ Voor 26% gewijzigd door A87 op 23-04-2012 12:47 ]
Verwijderd
Dat is indd wel balen. Heb eens gezocht op gtx680 waferMarc Rademaker schreef op maandag 23 april 2012 @ 12:23:
De GTX 680's komen nog per wave binnen. Voorraad is er nog niet echt. Op het moment dat deze uitverkocht zijn, duurt het weer eventjes voordat de volgende wave binnenkomt. Beschikbaarheid is gewoon vrij ruk en naar wat ik hoor duurt het nog minimaal een maand of langer voordat webshops in Nederland echt voorraad hebben.
http://myhuddler.com/arti...not_going_to_change/74124
Maar de gk110 zal ook niet enorm veel sneller zijn dan een gtx580 sli.Lias schreef op maandag 23 april 2012 @ 12:46:
Daarom wil ik ook over stappen op AMD, ben nu echt klaar met nvidia... alleen 3d vision gaat dan niet werken... dus toch maar wachten dan
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2012 13:23 ]
Fake

CountdownAt 7:30PM April 28th (PDT), NVIDIA will be making a special announcement at GeForce LAN / NVIDIA Gaming Festival (NGF) 2012 in Shanghai, China.
Tune in to GeForce.co.uk for live stream coverage of the event.
NGF is one of the largest PC gaming events in the world with over 6,000 local and 500,000 online attendees. Top pro gamers will compete in StarCraft 2, League of Legends, and DOTA tournaments for $40,000 in cash and prizes.
Verwijderd
Hoeft niet percé, ze kunnen altijd de zelfde design gebruiken. Ik durf niet zo maar te zeggen of hij nep of echt is, daar voor wacht ik wel tot hij er is.
Dat maakt het plaatje i.i.g. niet minder nep. Je moet toch al een behoorlijk brakke monitor hebben wil je de photoshop-cuts niet zien aan de zijkanten.Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 17:56:
Hoeft niet percé, ze kunnen altijd de zelfde design gebruiken.

Lijkt me sterk dat ie überhaupt sneller wordt dan 2x 580, of heb jij al meer info?Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 13:22:
Maar de gk110 zal ook niet enorm veel sneller zijn dan een gtx580 sli.
Ik zie niet gebeuren dat de chip veel groter wordt dan 550mm^2 en ik zie ook niet gebeuren dat de performance per mm^2 opeens 2x zo goed is als die van de 5x.
[ Voor 31% gewijzigd door mitsumark op 23-04-2012 18:05 ]
Verwijderd
Ik heb keratoconus dus zie niet scherp zonder harde lenzen in.Paprika schreef op maandag 23 april 2012 @ 17:57:
[...]
Dat maakt het plaatje i.i.g. niet minder nep. Je moet toch al een behoorlijk brakke monitor hebben wil je de photoshop-cuts niet zien aan de zijkanten.

Dat zeg ik, de GK110 zal niet veel sneller worden dan 2 gtx580's.mitsumark schreef op maandag 23 april 2012 @ 18:03:
[...]
Lijkt me sterk dat ie überhaupt sneller wordt dan 2x 580, of heb jij al meer info?
Ik zie niet gebeuren dat de chip veel groter wordt dan 550mm^2 en ik zie ook niet gebeuren dat de performance per mm^2 opeens 2x zo goed is als die van de 5x.
Ik schat AVG er tegen aan. Als er tenminste een geforce variant van komt?
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2012 18:11 ]
Altijd de monitor de schuld geven.Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 18:08:
[...]
Ik heb keratoconus dus zie niet scherp zonder harde lenzen in.

[...]
Zal ook sterk aan het verbruik liggen.Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 18:08:
[...]
Dat zeg ik, de GK110 zal niet veel sneller worden dan 2 gtx580's.
Ik schat AVG er tegen aan. Als er tenminste een geforce variant van komt?
GTX 680 is ~25% sneller dan een GTX 580 en verbruikt 30% minder. Als je ze heel grof upscaled (al klopt dat in de praktijk helemaal niet, maar even ter indicatie) kom je dan op 162.5% van een GTX 580(?), oftewel net wat minder dan SLI, maar dat hangt dus ook van het spel af.mitsumark schreef op maandag 23 april 2012 @ 18:03:
[...]
Lijkt me sterk dat ie überhaupt sneller wordt dan 2x 580, of heb jij al meer info?
Left for dead 3! http://www.anandtech.com/...f-crowbars-and-countdowns

Of anders iets anders van nvidia

Of anders iets anders van nvidia
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Ik weet wat het is! Het is het nieuwe melee wapen van Nvidia!
[ Voor 3% gewijzigd door A87 op 24-04-2012 09:19 ]
Verwijderd
Bouweenpc denkt ook al dat het gaat om een gtx690
http://www.bouweenpc.nl/n...wn-gtx-690-in-op-28-april
Zelf hoop ik op de GK110 maar dat zal wel niet zo zijn. Ik heb zo'n idee dat het van alles kan zijn.
Een uit de lagere series of een gtx670. Je weet het maar nooit met door al die stilte van nvidia's kant.
http://www.bouweenpc.nl/n...wn-gtx-690-in-op-28-april
Zelf hoop ik op de GK110 maar dat zal wel niet zo zijn. Ik heb zo'n idee dat het van alles kan zijn.
Een uit de lagere series of een gtx670. Je weet het maar nooit met door al die stilte van nvidia's kant.
Doen ze goed! Zo weerhouden ze mensen er van om op AMD over te stappen.
door de slechte leverbaarheid van de GPU's is dit een listig trucje. En we trappen er allemaal in want ben zelf ook benieuwd voordat ik 500 euro uitgeef.
door de slechte leverbaarheid van de GPU's is dit een listig trucje. En we trappen er allemaal in want ben zelf ook benieuwd voordat ik 500 euro uitgeef.
[ Voor 52% gewijzigd door A87 op 24-04-2012 11:39 ]
Dit is gewoon marketing, doen nou alsjeblieft niet alsof het wat nieuws is.
Verwijderd
Het is toch wel nieus dat er wat aan zit te komen. Tuurlijk is het ook mareketing om iets nieuws te verkondigen.
Edit.
Verkeerd begrepen/gelezen.
Edit.
Verkeerd begrepen/gelezen.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2012 15:15 ]
Ik bedoel dit. Dat doen fabrikanten met regelmaat van de klok en dan doe Lias alsof dat iets nieuws is..Lias schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:39:
Doen ze goed! Zo weerhouden ze mensen er van om op AMD over te stappen.
Gewoon GTX480 stijl voor een GTX780 over een half jaar.
Verwijderd
Lijkt er indd op alleen was die gtx480 wel een dikke flop vind ik. Ja sorry dat ik het zeg want toen was de hd5870 toch wel een leukere kaart voor een leukere prijs.
Gezien de GTX680 zal dat eigenlijk wel moeten meevallen ja.
http://azerty.nl/producte...dvi-hdmi-displayport.html
490 euro, levertijd 2-3 werkdagen. Custom printplaat met 6 + 8 pins stroomtoevoer. Standaard iets overgeclockt en dikke koeler.
Klink goed! Zit te twijfelen tussen deze en een Asus DirectCU II variant, zouden er veel verschillen qua prestaties zijn?
490 euro, levertijd 2-3 werkdagen. Custom printplaat met 6 + 8 pins stroomtoevoer. Standaard iets overgeclockt en dikke koeler.
Klink goed! Zit te twijfelen tussen deze en een Asus DirectCU II variant, zouden er veel verschillen qua prestaties zijn?
Je zit verkeerd.Flokman schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:32:
http://azerty.nl/producte...dvi-hdmi-displayport.html
i
E: Verkeerde topic? Dit is ook nieuws en er is nog geen 6xx P&L...
In welk opzicht? Verklaar je nader.
[ Voor 17% gewijzigd door Flokman op 24-04-2012 19:21 ]
Ik nam even aan dat je op zoek was naar een nieuwe kaart, dan moet je bij de BBGA Videokaarten zijn.Flokman schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 19:19:
i
[...]
In welk opzicht? Verklaar je nader.
Tja zo leek het ook wel wanneer ik de post weer overlas. desalniettemin vond ik dit een zodanige ontwikkeling dat ik jullie er van op de hoogte wou stellen.3XPER7 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 19:22:
[...]
Ik nam even aan dat je op zoek was naar een nieuwe kaart, dan moet je bij de BBGA Videokaarten zijn.
Phantom is 2.5 slots :Paprika schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 19:42:
3-slots vs 2-slots zou ook behoorlijk moeten wegen in een beoordeling als je die vergelijking maakt (en dan doel ik op stock/kleinere koeler vs deze/Asus versie)...
PS: 4GB
http://www.fudzilla.com/h...antom-2gb-tested?start=11does introduce one disadvantage - the card is 2.5 slots wide
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
2.5? Je kunt dus nog een half pcie slot gebruiken waar deze kaart voor zit? Je kijkt toch gewoon hoeveel sloten de koeler blokkeert, dit zijn er gewoon 1,2 of 3 (of nog meer als je wil). Of je moet een koeler maken die aan de voedingkant dikker is dan aan de bracket kant, dan zou je nog een kleine 1x kaart erbij kunnen zetten.. maar om daar nou termen/standaarden voor te gaan verzinnenv8power67 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:19:
[...]
Phantom is 2.5 slots :
[...]
http://www.fudzilla.com/h...antom-2gb-tested?start=11
Wat je niet kunt gebruiken kun je niet gebruiken. Al lijkt me de Phantom beter voor SLI dan de ASUS variant door net dat beetje extra ruimte.Paprika schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 19:42:
en dan doel ik op stock/kleinere koeler vs deze/Asus versie)...
Betekent wel dat je een halve slot extra ruimte hebt voor koeling in het geval van een 2e kaart of een voeding die er net onder zit (of de onderkant van de kast).Cheezus schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:46:
[...]
2.5? Je kunt dus nog een half pcie slot gebruiken waar deze kaart voor zit? Je kijkt toch gewoon hoeveel sloten de koeler blokkeert, dit zijn er gewoon 1,2 of 3 (of nog meer als je wil). Of je moet een koeler maken die aan de voedingkant dikker is dan aan de bracket kant, dan zou je nog een kleine 1x kaart erbij kunnen zetten.. maar om daar nou termen/standaarden voor te gaan verzinnen
http://www.fudzilla.com/h...ht-launch-gtx-670-as-well
Volgens Fudzilla zal de 670 misschien tegelijk met de 690 geïntroduceerd worden. Tenzij ze de stock-probleem oplossen lijkt dit mij geen slim idee.
Volgens Fudzilla zal de 670 misschien tegelijk met de 690 geïntroduceerd worden. Tenzij ze de stock-probleem oplossen lijkt dit mij geen slim idee.
[ Voor 90% gewijzigd door Roerbakeitje op 25-04-2012 19:22 ]
Verwijderd
nVidia komt met GeForce GT 630, GT 640 en GT 645 voor OEMs
http://nl.hardware.info/n...t-640-en-gt-645-voor-oems
Een paar fermi rebrands en een paar keplers.
http://nl.hardware.info/n...t-640-en-gt-645-voor-oems
Een paar fermi rebrands en een paar keplers.
Ik vind al die OEM kaarten altijd een beetje oplichterij.. Je koopt een relatief duur systeem voor 800 euro.... (hardware diabeten in een winkel bij een verkoper).
Je denkt mooi ik heb zojuist een snel game systeem aangeschaft.. en klant koop het systeem. Vervolgens werkt het voor geen meter omdat alle games 20fps lopen met name door het lage bandwith.
Koper komt bedrogen uit en koopt geen game pc meer in een winkel.
Ik snap die OEM kaarten nooit zo, die dan bedoeld zijn voor serious gaming en zo worden verkocht in de winkels die alleen kant en klare systemen leveren ..
mischien wat off
maar ik heb het zelf meegemaakt.
Je denkt mooi ik heb zojuist een snel game systeem aangeschaft.. en klant koop het systeem. Vervolgens werkt het voor geen meter omdat alle games 20fps lopen met name door het lage bandwith.
Koper komt bedrogen uit en koopt geen game pc meer in een winkel.
Ik snap die OEM kaarten nooit zo, die dan bedoeld zijn voor serious gaming en zo worden verkocht in de winkels die alleen kant en klare systemen leveren ..
mischien wat off
[ Voor 225% gewijzigd door A87 op 26-04-2012 12:53 ]
Verwijderd
Ik ook, maar het gaat dan vaak niet om game systemen meer maar meer huis tuin en keuken pc's.
Ligt altijd aan de gebruiker zelf die geen verstand er van heeft, ik was ook ooit zo'n gebruiker. Ooi een keer met een vriend over video kaarten gehad en ik kwam langzaam in dit wereldje terecht en begon mijn eigen pc's te bouwen.
Ligt altijd aan de gebruiker zelf die geen verstand er van heeft, ik was ook ooit zo'n gebruiker. Ooi een keer met een vriend over video kaarten gehad en ik kwam langzaam in dit wereldje terecht en begon mijn eigen pc's te bouwen.
Niet veel mensen in dit topic die OEM kaarten hebben of van plan zijn om ze te kopen dunkt me
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Sorry heb het nieuws niet gevolgd, maar komen er ook midrange 6xx kaarten? Concurrenten voor de 78xx serie van AMD?
Verwijderd
Die zullen er op termijn zeker komen, hopelijk duurt dat niet te lang meer aangezien eind van dit jaar de nieuwe series waarschijnlijk hun opwachting zullen maken.
Interesant, ik wacht echter toch nog de Asus GTX680 DirectCU II TOP af.
Verwijderd
Daar zijn iig al genoeg reviews over te vinden. Die gtx670 is alleen interessant als de prijs omlaag gaat, de hd7950 is stukken goedkoper en zal niet veel onderdoen.
reviews zijn van die idd wel al te vinden, maar nog nergens een prijs of releasedate
Verwijderd
Voor de één wel voor de ander niet.Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 12:27:
Daar zijn iig al genoeg reviews over te vinden. Die gtx670 is alleen interessant als de prijs omlaag gaat, de hd7950 is stukken goedkoper en zal niet veel onderdoen.
Nvidia weet dat helaas. Als je de beurs ziet ook dan doet nvidia het goed en dat snap ik niet.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2012 10:00 ]
Verwijderd
Die laatste zin vat ik niet
Maar ik zou ook eerder voor de gtx670 gaan ipv de hd7950, maar als er 100 euro verschil in zit laat ik de situatie zoals hij nu is. Niet dat ik zo'n kaart nodig heb atm maar stel ik zou een kaart van dat caliber willen kopen in de toekomst.
Off topic: Dat heeft natuurlijk met veel meer zaken te maken. nvidia doet het bijvoorbeeld goed met de ARM processors...Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:52:
[...]
Voor de één wel voor de ander niet.
Nvidia weet dat helaas. Als je de beurs ziet ook dan doet nvidia het goed en dat snap ik niet.
Verwijderd
Ook mede, maar nvidia is ook altijd nog leader in de gpu markt en dat zal niet zo maar veranderen.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2012 12:18 ]
Feitenlijk heeft Intel het grootste marktaandeelspNk schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 14:36:
Hoe kom je daar bij? AMD heeft naar mijn weten een groter marktaandeel dan nvidia hoor.
Maar goed, nVidia heeft een groter aandeel op de discrete desktop markt, AMD had in ieder geval tot voor kort een groter aandeel in de laptopmarkt en als de discreet en fGPU samennemen, is AMD's aandeel ook groter dan dat van nVidia, in zijn geheel.
NVidia moet het dus vooral hebben van de relatief kleine en krimpende high end discrete markt.
Naja, als je bedenkt dat er binnen kort geen enkele reden is om nog een GT 605 of HD 7450 te kopen gezien Trinity en de prestaties van Intel's HD 4000 kunnen ze beter focussen op de High end dan de low end market.dahakon schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 14:39:
Feitenlijk heeft Intel het grootste marktaandeel![]()
NVidia moet het dus vooral hebben van de relatief kleine en krimpende high end discrete markt.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
AMD staat er echt niet goed voor hor... op GPU markt doen ze het nog redelijk, maar als je kijkt naar hun CPU marktaandeel... Op de server markt zijn ze al bijna helemaal weg en ook desktops gaat steeds minder goed.
Nvidia mag dan wel minder omzet hebben, maar zij kunnen wel een flinke marge door rekenen aan de klanten terwijl AMD dit niet kan.
Nvidia maakt in vergelijking met zijn omzet echt een leuke winst terwijl AMD nog altijd verlies draait.
Nvidia mag dan wel minder omzet hebben, maar zij kunnen wel een flinke marge door rekenen aan de klanten terwijl AMD dit niet kan.
Nvidia maakt in vergelijking met zijn omzet echt een leuke winst terwijl AMD nog altijd verlies draait.
Kon je daarvoor niet even je eerste post editen
Over je AMD CPU verhaal, klik hier maar eens.. Met name de APU's zijn leuk en van Trinity wordt straks ook wat verwacht. Maargoed, dat is verder weer behoorlijk offtopic en er is al genoeg over gezegd
WilliamP schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 19:14:
ps... Ik kan niet wachten wat Nvidia ons laat zien over een paar uurtjes

http://www.geforce.com/wh...rticle-keynote/#sf4056679
Verwijderd
Ik heb een volle minuut naar het plaatje zitten staren, ik weet niet wat je bedoelt.Paprika schreef op maandag 23 april 2012 @ 17:57:
Dat maakt het plaatje i.i.g. niet minder nep. Je moet toch al een behoorlijk brakke monitor hebben wil je de photoshop-cuts niet zien aan de zijkanten.
Quad-SLI, the way it's meant to decrease your FPS, for $999.

Hi Metro2033.

Hi Metro2033.
NVidia's marges leunen voor het overgrote deel op de professionele markt. De professionele markt is echter geen nVidia-exclusive meer. AMD's Tahiti chip is een geduchte tegenstander, als AMD er een goede kaart omheen weet te bouwen voor die markt, maar het schijnt vooral Intels MIC te zijn die nVidia het vuur aan de schenen legt momenteel. Als je dan ook bedenkt dat nVidia ook nog geen opvolger op de markt heeft voor GF110 en dat het nog wel eens een half jaar kan duren voor ze wel een nieuwe chip klaar hebben, dan kun je een aardig idee krijgen van hoe de marges bij nVidia onder druk staan.WilliamP schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 19:13:
Verwijderd
Sli schaling van de gtx690 ziet er goed uit. Lijkt me redelijk gelijk met AMD op gaan. Gaat de gtx690 pas 10 mij over de toonbank?
690 Info Anandtech en HardOCP:
http://www.anandtech.com/...lagship-launching-may-3rd
http://www.hardocp.com/ar...690_perfection_inside_out
http://www.anandtech.com/...lagship-launching-may-3rd
http://www.hardocp.com/ar...690_perfection_inside_out
[ Voor 41% gewijzigd door Help!!!! op 29-04-2012 09:43 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Verwijderd
Mmm dat is nog redelijk snel, alleen die enorme prijs jezus. Nnvidia gaat mij wat te ver met de prijs. Ik had eerder zo'n 800 dollar verwacht. Op de site zetten ze ook doodleuk 512bit bus neer.
Misschien hebben ze ze aan elkaar gesoldeerd?Verwijderd schreef op zondag 29 april 2012 @ 09:47:
Op de site zetten ze ook doodleuk 512bit bus neer.
Ik vind het altijd leuk hoeveel geheugen bandbreedte die dingen hebben. Hoeveel zou deze hebben? 300GB/sec?