[Algemeen] nVidia Nieuwsdiscussie Topic - Deel 54 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 43 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:45
Paprika schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 00:40:
@TheMask, ik denk zelf ook dat de limieten elders liggen voorlopig en dat 2GB nog wel vooruit kan, maar als ik wist dat ik met mijn verse aankoop minimaal 1.5 jaar zou willen doen --> HD7970 > GTX680.
True als je tot de kleine minderheid hoort die graag op triple set-up gamed. Anders nope (of je wil GPGPU)
Verder blijkt namelijk eigenlijk nergens uit dat er echt een cap wordt gehaald, bij die sli prestaties zijn drivers namelijk ook erg belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 00:42:
[...]

BF3 schijnt wel degelijk een verschil in performance te vertonen, maar compenseert dat zelf weer deels door kijkafstanden o.i.d. te reduceren.
BF3 was er toen nog niet en ik vraag mij af of er wel goede reviews gemaakt zijn die het testen toen BF3 er wel was.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Jasper 99 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 00:43:
[...]
True als je tot de kleine minderheid hoort die graag op triple set-up gamed. Anders nope (of je wil GPGPU)
Verder blijkt namelijk eigenlijk nergens uit dat er echt een cap wordt gehaald, bij die sli prestaties zijn drivers namelijk ook erg belangrijk.
Zoals ik eergisteren al aankaartte: al 2.5 jaar :P en zal dat ook blijven doen. Mijn antwoord was dan ook puur voor Versteegrob bedoelt. En hij wil vast nog altijd op 3 monitoren gaan gamen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 00:44:
BF3 was er toen nog niet en ik vraag mij af of er wel goede reviews gemaakt zijn die het testen toen BF3 er wel was.
Ik heb je inderdaad gequote over de HD6950, maar ik bedoelde meer in algemene zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
http://www.overclock.net/...-2x-gtx-680-foor-3x-u2711

Hier zeggen ook veel mensen dat je beter voor de 7970 kan gaan ivm de 3 GB ipv 2 GB
Sommige mensen gebruiken nu al meer dan 2 GB per game, sick !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versteegrob schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 00:57:
Maar voel je het ook in de performance, dat is de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Nu online
En ik weet niet wat je precies wilt gaan draaien, maar:
(((3 686 400 * 3) - (2 073 600 * 3)) / (2 073 600 * 3)) * 100 = 77.7777778
Oftewel, als je voor Full HD zou gaan, zou je nu een vergelijking maken met een resolutie die 1.777777778 maal zo groot is. Morgen wil ik best wel wat tests voor je doen op 3x 1920x1200 als je dat leuk zou vinden, maar ik betwijfel dat het zo dramatisch is allemaal.

[ Voor 20% gewijzigd door Paprika op 29-03-2012 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Paprika schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 00:52:
[...]

Zoals ik eergisteren al aankaartte: al 2.5 jaar :P en zal dat ook blijven doen. Mijn antwoord was dan ook puur voor Versteegrob bedoelt. En hij wil vast nog altijd op 3 monitoren gaan gamen :P.
Ah sorry wist niet dat hij ook tripple monitor had! My bad! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 00:42:
[...]

BF3 schijnt wel degelijk een verschil in performance te vertonen, maar compenseert dat zelf weer deels door kijkafstanden o.i.d. te reduceren.
Volgens mij zit dit er helemaal niet in. Ik heb het wel eens getest met high en ultra en het verschil was er niet. Met ultra verbruikte ik tegen de 1,5GB en met high 1,1GB. Misschien dat dit wel gebeurd bij 1 GB kaartjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 10:16

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Modbreak:Het begint hier bij vlagen verdacht veel op aankoopadvies (GTX680 of HD7970?) te lijken en dat is nadrukkelijk niet de bedoeling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:52

XanderDrake

Build the future!

Edmin schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 08:59:
[modbreak]Het begint hier bij vlagen verdacht veel op aankoopadvies (GTX680 of HD7970?) te lijken en dat is nadrukkelijk niet de bedoeling![/]
Dit lijkt me meer een discussie welke videokaart beter is voor bepaalde specifieke setups, redelijk nieuwswaardig toch?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Versteegrob schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 00:57:
http://www.overclock.net/...-2x-gtx-680-foor-3x-u2711

Hier zeggen ook veel mensen dat je beter voor de 7970 kan gaan ivm de 3 GB ipv 2 GB
Vergeet echter niet dat de videokaart nog een soort '' extra '' buffer heeft (de 'useless buffer').

mensen hebben al 2.2 GB of meer behaald in games op 1920x1080 terwijl 1.5 GB al volstaat zonder stotters, hangs of lag.
Een goed voorbeeld is Crysis 2.... pakt zo 1.8 GB maar 1.5 Is echt wel zat om op Ultra te spelen zonder irritaties of frame dips.

Je spreekt pas van geheugen problemen als er gewoon simpelweg niet meer te spelen valt (out of memory).

1.5 GB is voorlopig net aan genoeg voor elk spel op 1080, maar dan ook echt net aan.

[ Voor 23% gewijzigd door A87 op 29-03-2012 09:36 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Nu online
Lias schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 09:33:
[...]
Vergeet echter niet dat de videokaart nog een soort '' extra '' buffer heeft (de 'useless buffer').
De 'wat'? Heb je hier nog verdere informatie bij buiten het feit dat Crysis meer VRAM kan opslokken dan een videokaart werkelijk bezit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

nee ik bedoel dat videokaarten met extra geheugen zich vol proppen zegmaar.
ben nog niet wakker.

[ Voor 188% gewijzigd door A87 op 29-03-2012 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lias schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 09:38:
nee ik bedoel dat videokaarten met extra geheugen zich vol proppen zegmaar.
ben nog niet wakker.
Precies, het idee van 'omdat het kan'... Maar het voegt niks toe aan fps of een betere gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Het zou mij erg verbazen mocht er het komende jaar/2 jaar ook maar een enkele game uitkomen die (veel) slechter loopt op een GTX680 dan op een HD7970 puur vanwege het mindere geheugen op een GTX680. Je zal denk ik veel sneller een memory bandwidth gebrek krijgen dan een gebrek aan geheugengrootte.

Wat in dit geval ook wel belangrijk is, is dat games zover ik gezien heb eigenlijk nooit "slechte" graphics (dus weinig gpu load) gebruiken icm bijv. hoge resolutie textures (dus een hoge mem load) waardoor je echt een bottleneck zou krijgen door de lagere hoeveelheid mem op een GTX680. Het gaat juist veel evenrediger, wat wil zeggen dat als een game al veel mem van een videokaart gebruikt de gpu load ook aanzienlijk zal zijn. Mocht er dus al een game uitkomen die bijv. echt 2,4 GB mem nodig heeft om fatsoenlijk te draaien, dan zullen de GTX680 en HD7970 verwacht ik sowieso niet genoeg gpu power hebben om dat fatsoenlijk te draaien.

Met SLI/CF ligt dit anders aangezien je dan wel een stuk meer gpu power hebt, maar nog steeds dezelfde hoeveelheid mem (de videokaarten kunnen niet elkaars geheugen gebruiken). Echter zal je dan denk ik nog steeds veel eerder een memory bandwith bottleneck krijgen en niet een bottleneck vanwege "maar" 2GB geheugen op een GTX680. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-09 01:27
Tyranium schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 10:48:
Het zou mij erg verbazen mocht er het komende jaar/2 jaar ook maar een enkele game uitkomen die (veel) slechter loopt op een GTX680 dan op een HD7970 puur vanwege het mindere geheugen op een GTX680. Je zal denk ik veel sneller een memory bandwidth gebrek krijgen dan een gebrek aan geheugengrootte.

Wat in dit geval ook wel belangrijk is, is dat games zover ik gezien heb eigenlijk nooit "slechte" graphics (dus weinig gpu load) gebruiken icm bijv. hoge resolutie textures (dus een hoge mem load) waardoor je echt een bottleneck zou krijgen door de lagere hoeveelheid mem op een GTX680. Het gaat juist veel evenrediger, wat wil zeggen dat als een game al veel mem van een videokaart gebruikt de gpu load ook aanzienlijk zal zijn. Mocht er dus al een game uitkomen die bijv. echt 2,4 GB mem nodig heeft om fatsoenlijk te draaien, dan zullen de GTX680 en HD7970 verwacht ik sowieso niet genoeg gpu power hebben om dat fatsoenlijk te draaien.

Met SLI/CF ligt dit anders aangezien je dan wel een stuk meer gpu power hebt, maar nog steeds dezelfde hoeveelheid mem (de videokaarten kunnen niet elkaars geheugen gebruiken). Echter zal je dan denk ik nog steeds veel eerder een memory bandwith bottleneck krijgen en niet een bottleneck vanwege "maar" 2GB geheugen op een GTX680. :)
Dat is wat ik er ook van denk. Tegen de tijd dat het geheugen echt te klein wordt zullen de kaartjes al lang niet meer krachtig genoeg zijn om het te trekken.

Off topic : gainward gtx 680 is binnen , dit wordt een lange werkdag

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:59
Lias schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 09:33:
[...]
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 10:20:
[...]
Precies, het idee van 'omdat het kan'... Maar het voegt niks toe aan fps of een betere gameplay.
Waar jullie op doelen zit niet op de videokaart, maar is iets dat de spellen kunnen doen. Wat Crysis 2 doet, of BF3, is het overgebleven geheugen gebruiken als een cache. En jawel, dat merk je weldegelijk, hij streamt namelijk vanuit het geheugen in plaats vanaf de harde schijf. In performance zal het in de meeste gevallen niet schelen omdat de meeste games progressief werken; je zult het wel zien in minder popup of hogere kwaliteit textures op langere afstanden. Met minder geheugen worden juist daar lagere kwaliteit assets geladen omdat ze minder belangrijk zijn en later ingelezen kunnen worden als de speler dichterbij is. Niet elk spel doet dit, maar juist de zware meestal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

XanderDrake schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 09:24:
[...]

Dit lijkt me meer een discussie welke videokaart beter is voor bepaalde specifieke setups, redelijk nieuwswaardig toch?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
EVGA GTX 680 met dual-fan koeling gespot

http://nl.hardware.info/n...utm_campaign=hardwareinfo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 14:03
Zit er eigenlijk een echt voordeel aan het gebruik van dit soort koelers? Ik begrijp dat de kaart mogelijk maar 80 graden warm wordt in plaats van 85, maar dat maakt niet echt uit. Echter blazen dit soort kaarten wel de warme lucht terug de kast in. Zelfs in SLI wordt mijn bovenste kaart, met stock koeler, maximaal maar zo'n 75 graden, maar tijdens gamen is de fan niet echt merkbaar (tot je het geluid uit zet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

En ook Gainward heeft een Phantom model van de GTX 680 gepresenteerd:

Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/news/gtx680-phantom.jpg

Was bij de vorige serie ook een van m'n favorieten qua looks.

[ Voor 17% gewijzigd door Fid3lity op 29-03-2012 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Nu online
Max Hunt schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 18:05:
[...]
En, nog handiger, ik geloof dat AMD sinds kort een gecombineerd scherm virtueel weer kan opdelen in aparte schermen. Dan kun je bijvoorbeeld een browser maximaliseren op maar 1 scherm i.p.v. direct over alle schermen tegelijkertijd.

Om hetzelfde voor elkaar te krijgen bij NSurround moet je:
- Matrox Powerdesk gebruiken (wat eigenlijk niet hoort te werken)
- Niet te hoge verticale resolutie gebruiken (3x portrait en powerdesk werkt niet meer)

Het enige wat ik nog irritanter vind dan het handmatig resizen van schermen de hele tijd, is het handmatig switchen tussen surround en normale modus.
Ik kan bevestigen dat (zojuist de GTX 680 in de kast gezet) je bij nVidia (met Surround & deze drivers) als default-setting applicaties naar 1 monitor maximaliseert. Ondanks dat Windows (en games) het als 1 set ziet, is de default maximize gewoon je huidige monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:59

superwashandje

grofheid alom

3XPER7 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 16:38:

[afbeelding]

inderdaad, die zien er echt superstoer uit. jammer dat ik mijn 7970 al heb :P

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

superwashandje schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 17:29:
[...]

inderdaad, die zien er echt superstoer uit. jammer dat ik mijn 7970 al heb :P
Je koopt een videokaart toch niet voor zijn stoerheid :? De tijden van plexiglass casemod zijn toch achter ons (misschien niet helemaal)? Maar dan nog, deze videokaarten hangen ondersteboven in de kast, je ziet maar weinig van die dikke heatsink :P

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flokman
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-08 11:58
3XPER7 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 16:38:

[afbeelding]

Grrrr, stom Gainward... Ik wou volgende week dan eindelijk mijn nieuwe pc bestellen na de toetsweek waar ik nu in zit, komt Gainward met een verschrikkelijk mooie 680 GTX. Geen release date gegeven natuurlijk, maar ja wordt maar weer wachten dan... en tegen de tijd dat hij er is duurt het nog maar heeeeel even tot Ivy Bridge en ja hoor ga ik daar weer op wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Klein vraagje
Kunnen oc'd gtx 560 in sli setup 1gb version. Battlefield 3 spelen op 3 schermen op high settings of medium om normaal te spelen?

[ Voor 10% gewijzigd door ion op 29-03-2012 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Nu online
High kun je zeker wel vergeten... Medium is moeilijk te zeggen en is afhankelijk van wat je tagged als normaal (voor 60 FPS constant zul je al naar Low moeten wijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:02
ionn schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 20:05:
Klein vraagje
Kunnen oc'd gtx 560 in sli setup 1gb version. Battlefield 3 spelen op 3 schermen op high settings of medium om normaal te spelen?
geen 560Ti's?

goed, het ligt aan de resolutie, 3x1080p zal pittig worden maar nog wel aardig (denk drops naar 40 fps) draaien met de zware settings (shadows, terrain detail, mss mesh, aa en ambient occlusion) op het minimum/off

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

En toen kwam ook Palit met een nieuwe, en best wel extreem ogende, GTX 680 naar voren:

Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/news/palit-gtx680-jetstream.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Fid3lity op 29-03-2012 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Jammer van die 80MM Fans op de Gainward en Palit versie.

Ik hoop dat de Galaxy/KFA2 GTX 680 4Gb met Dual 100MM Fan ook in Nederland te koop is.

Ik heb op dit moment a Zotac GTX 580 1,5GB met Arctic Accelero Xtreme Plus en draait altijd op 40%. Het is zo jammer dat nVidia gegaan is voor de brakke gestapelde PCI-E Connector. Als het er gewoon 2 naast elkaar waren hadden we al een Arctic Cooler die op de 680 past.

Maar goed die Galaxy/KFA2 met 100MM Fans zal ook wel stil zijn :)

[ Voor 56% gewijzigd door TheDeeGee op 29-03-2012 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Apart, de middelste fan lijkt de verkeerde kant op te draaien? Lekker voor de airflow...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:59

superwashandje

grofheid alom

XanderDrake schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 17:49:
[...]

Je koopt een videokaart toch niet voor zijn stoerheid :? De tijden van plexiglass casemod zijn toch achter ons (misschien niet helemaal)? Maar dan nog, deze videokaarten hangen ondersteboven in de kast, je ziet maar weinig van die dikke heatsink :P
Niet? Wat vertel je me nu? Misschien had ik er meer smilies achter moeten plakken om aan te geven dat het niet serieus is...en nee hoor,mijn lian li kast is helemaal zwart en dicht.

Toch een mooie kaart :)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Review van die jetstream, toch wel netjes:

http://www.hardwareheaven...review-battlefield-3.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

XanderDrake schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 17:49:
[...]

Jij koopt nog altijd van die lelijke rode / blauwe of, als het even kan, groene PCB's?

Nog even terugkomend op het gerucht van die Zotac kaart:
Dear Mr. Kwai, Yesterday we sent out a memo which inadvertently stated 2Ghz rather than the intended value 1.2Ghz for the overclocked GTX 680 speed. We sincerely apologize for any inconvenience this may have caused. Sincerely, Zotac Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Paprika schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 20:08:
High kun je zeker wel vergeten... Medium is moeilijk te zeggen en is afhankelijk van wat je tagged als normaal (voor 60 FPS constant zul je al naar Low moeten wijken).
Met v-sync aan he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

haarbal schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 20:13:
[...]

geen 560Ti's?

goed, het ligt aan de resolutie, 3x1080p zal pittig worden maar nog wel aardig (denk drops naar 40 fps) draaien met de zware settings (shadows, terrain detail, mss mesh, aa en ambient occlusion) op het minimum/off
Ok thanks, dus medium- high is wel te doen met 30-45 fps ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheThomas
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Zotac GTX 680 Extreme Edition ook gespot, tjonge jonge, wat een kaart :9~

Edit: Die 2 GHz kaart van Zotac blijkt een typfout te zijn... maar daar weet 3XPER7 wel meer vanaf dan ik. :9

[ Voor 25% gewijzigd door TheThomas op 29-03-2012 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Paprika schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 20:57:
[afbeelding]

[afbeelding]

Verschil is daar toch juist nihil/misschien wel lichtjes in 't voordeel van de GTX680?
Tja ik neig toch iets meer naar de HD7970 vanwegen de min FPS. Zeker met het oog op de toekomst. De mem OC van die HD7970 is wel matig,. Core daarintegen is wel goed: 1265-1505. Ik kan met mijn 7970 1875 mem halen. Dat is wel hoog maar met 7970 kaarten heb ik nog geen kaart gehad die onder de 1700 deed. En 3 stuks die 1800+ deden.
TheThomas schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 23:45:
Zotac GTX 680 Extreme Edition ook gespot, tjonge jonge, wat een kaart :9~

Edit: Die 2 GHz kaart van Zotac blijkt een typfout te zijn... maar daar weet 3XPER7 wel meer vanaf dan ik. :9
Ja ziet er erg nice uit. Ik denk dat ze onder LN2 wel 2GHz kunnen halen met dit beestje :P De stock EVGA met hardmods deed al 1900.

[ Voor 28% gewijzigd door Astennu op 30-03-2012 08:13 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

3XPER7 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 22:19:
[...]

Jij koopt nog altijd van die lelijke rode / blauwe of, als het even kan, groene PCB's?

Nog even terugkomend op het gerucht van die Zotac kaart:

[...]
Ik vind uiterlijk heel belangrijk!!
Alleen het uitpakken al.... wie wil er nou een piece of crap uitpakken _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door A87 op 30-03-2012 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 10:35
spNk schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 21:48:
Apart, de middelste fan lijkt de verkeerde kant op te draaien? Lekker voor de airflow...
Quoted van de Hardwareheaven review.
Attached to the front of this cooler are two 8cm fans and a 9cm model each with TurboFan blade design which is based on jet engine concepts for improved air stream and pressure. In addition to this the two side fans rotate in the opposite direction to the centre unit to reduce airflow conflicts and enhance performance.

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
Die Zotac kaart komt alleen uit in China. Dus voor Europa is het wachten op MSI om zoiets te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

3XPER7 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 22:19:
Mijn Stacker 830 is compleet gesloten en was ruim te zwaar voor mijn bureau en staat er dus naast. Ik zie niets van de binnenkant van mijn pc, PCB kleur kan me dan ook gestolen worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
XanderDrake schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:16:
[...]

Mijn Stacker 830 is compleet gesloten en was ruim te zwaar voor mijn bureau en staat er dus naast. Ik zie niets van de binnenkant van mijn pc, PCB kleur kan me dan ook gestolen worden ;)
Maar goed dat niet iedereen hetzelfde is he? Stel je voor dat, iedereen hetzelfde zijnde, alle mensen AMD zouden kopen :+

Maar wat meer nieuwsgericht:

Nvidia bashes Android, sees $199 Tegra 3 tablets

Het lijkt er vooral een beetje op dat Jensen zijn gal wil spuwen omdat Tegra nog niet de melkkoe is die nVidia had gehoopt dat het zou zijn. Android werkt prima op een tablet, maar een tablet is simpelweg niet de PC-vervanger die Jensen wellicht dacht dat het zou zijn.

Maar goed, de push naar sub 200 dollar tablets is natuurlijk leuk voor de consument, al zijn daar ondertussen al best wel wat mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 17:44
Astennu schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 08:13:
[...]
Ja ziet er erg nice uit. Ik denk dat ze onder LN2 wel 2GHz kunnen halen met dit beestje :P De stock EVGA met hardmods deed al 1900.
Ik denk niet dat een 'massa productie' kaart beter gaat preseteren dan dat staaltje vakwek wat echt one-of-a-kind is hoor.
Desalniettemin lijkt het me echt een mooie kaart tussen het lightning en matrix geweld dat we reeds kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
t!n0 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:32:
[...]

Ik denk niet dat een 'massa productie' kaart beter gaat preseteren dan dat staaltje vakwek wat echt one-of-a-kind is hoor.
Desalniettemin lijkt het me echt een mooie kaart tussen het lightning en matrix geweld dat we reeds kennen.
Hij komt alleen in China uit, dus wij moeten wachten op MSI, Asus of EVGA voor een soort gelijke kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Paprika schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 20:57:
Verschil is daar toch juist nihil/misschien wel lichtjes in 't voordeel van de GTX680?
Want? De 7970 maxOC wint toch op min FPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Nu online
Gezien de rest van de lijn lijkt mij dat bij de dip van de GTX 680 daar iets gebeurde dat best wel eens in z'n geheel niet aanwezig was bij de AMD Bench (een onverwachte explosie, hick-up van de HD etc). Schijnbaar rennen ze een rondje op een lege server over hetzelfde gebied en in 1x daalt de FPS van de GTX680 met 35% van aardig hoog (in %'en) naar het aller laagste gemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Paprika schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 18:03:
Gezien de rest van de lijn lijkt mij dat bij de dip van de GTX 680 daar iets gebeurde dat best wel eens in z'n geheel niet aanwezig was bij de AMD Bench (een onverwachte explosie, hick-up van de HD etc). Schijnbaar rennen ze een rondje op een lege server over hetzelfde gebied en in 1x daalt de FPS van de GTX680 met 35% van aardig hoog (in %'en) naar het aller laagste gemeten.
Als sites het goed aanpakken, draaien ze meer dan 1 run. Als in een van die metingen zoiets naar voren komt, kan dat gezien worden als een meetfout, het verloop kun je wel ongeveer hetzelfde verwachten namelijk. Dan zou je in ieder geval 1 afwijkend resultaat / meetpunt hebben waarvan je je af moet vragen: vermelding nodig, of was het een andere factor die roet in het eten gooide en zullen we daar de andere (in dit geval 2) meetwaardes uitmiddelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wanneer kunnen we de gtx670 gaan verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Laatst online: 31-01 14:21
De geruchten gaan dat de GTX670 in april of mei uitkomt: hardware.info
Een medewerker van de webwinkel Overclockers.co.uk zegt toegang te hebben gehad tot een aantal vertrouwelijke roadmaps van nVidia, waarin zou staan dat de GeForce GTX 670 gepland staat voor lancering in april of mei. Deze videokaart zal gebaseerd zijn op dezelfde GK104 videochip als de onlangs gelanceerde GTX 680, maar zal door het uitschakelen van een aantal shader units en door het verlagen van de klokfrequenties een lager prijssegment kunnen aanspreken. We hebben het nog steeds over een high-end videokaart, dus goedkoop zal de GTX 670 niet worden.

De kaart moet het gaan opnemen tegen de Radeon HD 7950 (en dus ook een beetje de HD 7870, die over het algemeen niet veel langzamer is). Deze kaarten nestelen zich in het segment van €350 tot ongeveer €400, een richtprijs die we waarschijnlijk ook op de GTX 670 van nVidia kunnen gaan plakken. De GTX 670 zal, net als zijn grotere broer, over 2 GB aan GDDR5 geheugen beschikken dat via een 256-bits bus wordt aangesproken. Daarmee staat de kaart op gelijke hoogte als de Radeon HD 7870, maar moet het zijn meerdere erkennen in de HD 7950. Die kaart heeft immers een 384-bits brede bus met daaraan gekoppeld 3 GB videogeheugen.
;)

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Hmm ben wel benieuw naar die GTX670,

even offtopic: Is het niet tijd dat iemand een 6XX ervaring topic aanmaakt? Kunnen we even mooi praten over overclocks e.d. wil er nu namelijk mee gaan spelen en ben benieuwd wat mensen halen e.d.

Edit: Ik heb hem zelf aangemaakt iedereen is welkom uiteraard :D

[ Voor 12% gewijzigd door Jasper 99 op 30-03-2012 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

3XPER7 in "[Algemeen] nVidia Nieuwsdiscussie Topic - Deel 54"

;)

[ Voor 97% gewijzigd door Fid3lity op 31-03-2012 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind die van TomasH beter dan van 3XPER7 moet ik zeggen.... ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 14:03
Met de nieuwe drivers kun je in surround mode schermen laten minimalizeren tot 1 scherm, maar heeft iemand dit getest met bezel corrected resoluties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Nu online
Werkt gewoon perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Indy91 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 19:00:
De geruchten gaan dat de GTX670 in april of mei uitkomt: hardware.info

[...]
;)
Dan is het vrijwel zeker dat de GK-110 de GTX 780 wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zouden er nog een GTX685 van kunnen maken, maar als dit echt zo'n 'monster' wordt, dan is het voor Nvidia logischer om er GTX780 van te maken. Zou wel weer jammer zijn, krijg je een 7xx serie met alleen een top-model, kunnen ze de rest allemaal rebranden... 9800GT(X) tijden kunnen herleven! ;) :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Nu online
De GTX780 zou wel beter presteren dan de GTX680, i.p.v. slechter :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:29

Fordox

00101010

dit is juist fijn, zo kan nvidia langer werken aan een nieuwe lijn chips, en dan worden deze natuurlijk nog beter.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Fordox schreef op zondag 01 april 2012 @ 20:57:
dit is juist fijn, zo kan nvidia langer werken aan een nieuwe lijn chips, en dan worden deze natuurlijk nog beter.
Zei je dat ook ttv Fermi 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:07
Probleem is wel dat hoe langer de GK110 op zich laat wachten, hoe meer de 8970 concurrent wordt.
Als ze snel zijn kunnen ze langere tijd echt de snelste gpu verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

mitsumark schreef op zondag 01 april 2012 @ 23:46:
Probleem is wel dat hoe langer de GK110 op zich laat wachten, hoe meer de 8970 concurrent wordt.
Als ze snel zijn kunnen ze langere tijd echt de snelste gpu verkopen.
Maar dan zijn ze investeringen in de GK104 een beetje voor niets geweest. Tenzij ze hem veel lager prijzen. Nee vooralsnog denk ik dat nVidia wacht en een snelle chip maakt om de HD 8900 serie te 'irriteren'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als nvidia een beetje handig is wachten ze eerst tot de hd8000 uit komt. Als die dan toch sneller is zijn eigen kaart weer wat aanpassen om sneller te zijn. Het maakt namelijk niet zo veel uit als een kaart een paar maanden later uit komt. Zo gaat het al zo lang met hardware en daar door is het er niet minder op geworden.

Aanpassen via de bios en clocks moet altijd nog kunnen in een paar maanden.
Lias schreef op zondag 01 april 2012 @ 16:28:
[...]

Dan is het vrijwel zeker dat de GK-110 de GTX 780 wordt
Ja want het zou geen gtx670 worden :+
Het kan ook nog een gtx685 worden, die geruchten gaan namelijk ook rond.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2012 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Werelds schreef op zondag 25 maart 2012 @ 15:14:
Heh? MLAA kun jij in DX:HR gewoon in het menu aanzetten op een Nvidia kaart hoor.
MLAA is net als FXAA een post-processing shader filter, wat betekent dat het volledig vendor agnostisch is. Het maakt geen donder uit of je Nvidia of AMD hebt, zolang je programmable shaders hebt werkt het. Er zijn geen omwegen nodig of wat dan ook.
Ik zal zometeen het spel eens opnieuw installeren en testen, maar MLAA werkte bij iedereen die ik ken gewoon. En om je nog een andere te geven, Shogun 2 heeft ook MLAA ingebouwd en het is NIET beperkt tot AMD kaarten.

Ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt, maar nogmaals, MLAA en FXAA zijn beide vendor agnostisch. Ik zal zometeen (of beter gezegd, vanavond) met alle plezier even kijken of ik gelijk heb. FXAA is gewoon populairder dankzij de injector, niets meer en niets minder. Overigens heb ik persoonlijk een hekel aan zowel FXAA als MLAA, als het even kan gebruik ik gewoon MSAA.
Dat het een post processing filter is, betekent niet dat het op alle kaarten zomaar werkt.
De spellen die jij noemt zijn vooralsnog de uitzondering op de regel.

MLAA is een functie die in de driver ondersteunt moet worden.
Is dit het geval, dan werkt het in elke game mits je een AMD kaart en AMD driver hebt met MLAA aangevinkt

FXAA is een functie die in de game ondersteunt moet worden.
Is dit het geval, dan werkt het op elke recente GPU van zowel nVidia als AMD

MLAA is sinds kort ook in een paar games geimplementeerd waardoor MLAA in deze gevallen ook voor nVidia kaarten beschikbaar komt.

maw: behalve in DX:HR en Shotgun II kun je nergens MLAA gebruiken met een nVidia kaart.

Het voordeel van AMD is dus dat je in alle (ook oude) games post processing AA kunt gebruiken en bij nVidia alleen bij games die FXAA en/of MLAA ingebouwd hebben.

Nu is (post) AA volop in ontwikkeling maar bovenstaande is op dit moment de realiteit.
http://www.hardocp.com/ar...antialiasing_technology/5

NVIDIA FXAA:

Pros:
- Compatible with AMD and NVIDIA GPUs
- Small performance hit (compared to MSAA and MLAA).
- Image quality comparable to 4X MSAA and MLAA.
- Highly customizable for balancing performance and image quality.
- Can reduce aliasing on edges, textures, and shaders.

Cons:
- Requires game developer implementation

AMD MLAA:

Pros:
- Does not require game developer implementation, implemented in driver in any game.
- Compatible with every game and game engine, regardless of API (D3D or OpenGL).
- Can reduce aliasing on edges, textures, and shaders.

Cons:
- Only compatible with AMD GPUs.
- Large performance hit.
- Not as effective with single-pixel objects.

&

http://hardocp.com/articl...ion_performance_preview/3

"There are no traditional multi-sampling or super-sampling anti-aliasing options in Deus Ex: Human Revolution. In the past, this might have been cause for open revolt, but times change. As it happens, DE:HR does have some other anti-aliasing options available. There is an "Edge AA" option, which is a shader-based technique similar to what we've seen in the past with games like S.T.A.L.K.E.R..

There are three FXAA levels ("FXAA Low", "FXAA Medium", and "FXAA High") which, as the name suggests, employ NVIDIA's FXAA shader technology. Lastly, this game sports an implementation of AMD's MLAA technology.

For a long time, MLAA was exclusively enabled through AMD's Catalyst Control Center. Lately, however, it has been implemented by a few games. Shogun II has it, Deus Ex: Human Revolution has it, and we are told the upcoming title Battlefield 3 will have it. Let's take a look at these options."

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 09:43:
Als nvidia een beetje handig is wachten ze eerst tot de hd8000 uit komt. Als die dan toch sneller is zijn eigen kaart weer wat aanpassen om sneller te zijn. Het maakt namelijk niet zo veel uit als een kaart een paar maanden later uit komt. Zo gaat het al zo lang met hardware en daar door is het er niet minder op geworden.
Als je aanpassingen aan een uit te brengen kaart gaat doen op het moment dat de concurrent een product gaat te verkopen, ben je daar ruim te laat mee. Als je meer wilt veranderen dan eenvoudigere dingen als kloksnelheid, geheugensnelheid en hoeveelheid geheugen ben je al snel weer een haf jaar verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dcm360 schreef op maandag 02 april 2012 @ 11:11:
[...]

Als je aanpassingen aan een uit te brengen kaart gaat doen op het moment dat de concurrent een product gaat te verkopen, ben je daar ruim te laat mee. Als je meer wilt veranderen dan eenvoudigere dingen als kloksnelheid, geheugensnelheid en hoeveelheid geheugen ben je al snel weer een haf jaar verder.
Maar het gebeurt wel, gtx680 is daar wel een voorbeeld van. heb verschillende keren langs zien komen dat bij deze kaart ook snel nog even de boel is aangepast om de hd7970 voor te blijven. Di kan echter in een korte tijd gedaan worden blijkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:11:
[...]

Maar het gebeurt wel, gtx680 is daar wel een voorbeeld van. heb verschillende keren langs zien komen dat bij deze kaart ook snel nog even de boel is aangepast om de hd7970 voor te blijven. Di kan echter in een korte tijd gedaan worden blijkt wel.
Waarschijnlijk was het oorsponkelijk een zuinig 800mhz model die door het leven zou moeten gaan als 660ti.
Ze kunnen iig nog verder tot 1200 Mhz . Zit toch speling op tot 1300mhz?

[ Voor 7% gewijzigd door A87 op 02-04-2012 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Help!!!! schreef op maandag 02 april 2012 @ 11:04:
[...]

Dat het een post processing filter is, betekent niet dat het op alle kaarten zomaar werkt.
De spellen die jij noemt zijn vooralsnog de uitzondering op de regel.

MLAA is een functie die in de driver ondersteunt moet worden.
Is dit het geval, dan werkt het in elke game mits je een AMD kaart en AMD driver hebt met MLAA aangevinkt

FXAA is een functie die in de game ondersteunt moet worden.
Is dit het geval, dan werkt het op elke recente GPU van zowel nVidia als AMD

MLAA is sinds kort ook in een paar games geimplementeerd waardoor MLAA in deze gevallen ook voor nVidia kaarten beschikbaar komt.

maw: behalve in DX:HR en Shotgun II kun je nergens MLAA gebruiken met een nVidia kaart.

Het voordeel van AMD is dus dat je in alle (ook oude) games post processing AA kunt gebruiken en bij nVidia alleen bij games die FXAA en/of MLAA ingebouwd hebben.

Nu is (post) AA volop in ontwikkeling maar bovenstaande is op dit moment de realiteit.

[...]
Met het risico om te ver off-topic te gaan, toch maar een reactie. Mods, als ik hier de fout in ga hoor ik dat graag, want het is niet bepaald nieuws.

Ten eerste is dat [H] artikel heel erg oud en ten tweede is het gewoon fout, dat artikel stamt van voor injectFXAA/SMAA (en "only compatible with AMD GPU" klopt sowieso niet - dan zouden developers het ook niet in games kunnen implementeren). Je spreekt jezelf hierboven ook gewoon tegen door maar halve feiten en halve beweringen te plaatsen. Dit zijn de feiten:
- FXAA is een post-processing shader filter
- Het algoritme is gratis en toegankelijk voor iedereen
- Als een developer FXAA implementeert in z'n game, werkt het op elke videokaart.
- Met een Nvidia videokaart kun je FXAA forceren via de driver (sinds 310.xx)

- MLAA is een post-processing shader filter
- Als een developer MLAA implementeert in z'n game, werkt het op elke videokaart.
- Met een AMD videokaart kun je MLAA forceren via de driver (en dat kan inmiddels al ruim 2 jaar)

Tot dusverre zit er 0,0 verschil tussen de twee, hier kun je het onmogelijk mee eens zijn want de feiten hierboven stel je zelf ook gewoon vast.

Nog enkele feiten:
- Wat ik op een Nvidia videokaart NIET kan doen, is MLAA forceren zonder externe hulpmiddelen (en FXAA met een oudere driver OOK niet)
- Wat ik op een AMD videokaart NIET kan doen, is FXAA forceren zonder externe hulpmiddelen

Ook deze twee feiten kun je niet weerleggen, want anders wil ik graag eens weten hoe jij dit klaarspeelt. Om FXAA te forceren heb jij injectFXAA nodig - zelfs op Nvidia met een oudere driver. Zoals ik eerder al zei heeft nooit iemand een "injectMLAA" gemaakt, maar er is nu wel injectSMAA. En wat is SMAA? Precies, MLAA met sub-pixel features.

Je zit hier gewoon hartstikke fout hoor. Bewijs maar dat een van de feiten hierboven niet klopt. Nogmaals:
- Beide zijn post-processing shader filters die naar keuze van de developer probleemloos gebruikt kunnen worden ongeacht welke engine, API of videokaart er gebruikt worden.
- Geen van beide is zonder expliciete driver ondersteuning of een injector te gebruiken als het NIET in de game zit
- FXAA heeft het voordeel dat Lottes al heel vroeg een injector heeft geschreven en DAT is waar MLAA zo snel zo veel terrein heeft verloren - dat een injector wel mogelijk was geweest is bewezen door injectSMAA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:11:
[...]

Met de gtx680 is er niets anders aan gedaan dan wat ik al had aangegeven als 'uitzonderingen'. Het ontwerp van de chip is er in ieder geval niet voor aangepast (want dat is onmogelijk in korte tijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dcm360 schreef op maandag 02 april 2012 @ 13:27:
[...]
Met de gtx680 is er niets anders aan gedaan dan wat ik al had aangegeven als 'uitzonderingen'. Het ontwerp van de chip is er in ieder geval niet voor aangepast (want dat is onmogelijk in korte tijd).
Nee het ontwerp kan ook niet anders zijn, dat heb ik verder ook niet gezegd. :)
Zoals de clocks, waar ik het over heb wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2012 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Lias schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:20:
[...]

Waarschijnlijk was het oorsponkelijk een zuinig 800mhz model die door het leven zou moeten gaan als 660ti.
Ze kunnen iig nog verder tot 1200 Mhz . Zit toch speling op tot 1300mhz?
Als GTX 660Ti is deze chip gewoon te krachtig, dat moge duidelijk zijn. Echter, als nVidia de core clock hier ook op 925 MHz had gezet, hetzelfde als de HD7970, dan zou deze kaart prima als GTX 670 geplaatst kunnen worden. Wat dat betreft is het al gezegd, AMD had hoger kunnen (en moeten) inzetten met de coreclock van Tahiti XT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 13:37:
[...]

Nee het ontwerp kan ook niet anders zijn, dat heb ik verder ook niet gezegd. :)
Zoals de clocks, waar ik het over heb wel.
Hm, dat zei je inderdaad eerder niet, maar je leek het in jouw reactie van 12:11 wel te impliceren.
(overigens als ik het zo teruglees leek ik niet erg wakker te zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Werelds schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:28:
[...]

Met het risico om te ver off-topic te gaan, toch maar een reactie. Mods, als ik hier de fout in ga hoor ik dat graag, want het is niet bepaald nieuws.

Ten eerste is dat [H] artikel heel erg oud en ten tweede is het gewoon fout, dat artikel stamt van voor injectFXAA/SMAA (en "only compatible with AMD GPU" klopt sowieso niet - dan zouden developers het ook niet in games kunnen implementeren).

Je spreekt jezelf hierboven ook gewoon tegen door maar halve feiten en halve beweringen te plaatsen. Dit zijn de feiten:
- FXAA is een post-processing shader filter
- Als een developer FXAA implementeert in z'n game, werkt het op elke videokaart.
- Met een Nvidia videokaart kun je FXAA forceren via de driver (sinds 310.xx)

- MLAA is een post-processing shader filter
- Als een developer MLAA implementeert in z'n game, werkt het op elke videokaart.
- Met een AMD videokaart kun je MLAA forceren via de driver (en dat kan inmiddels al ruim 2 jaar)

Tot dusverre zit er 0,0 verschil tussen de twee, hier kun je het onmogelijk mee eens zijn want de feiten hierboven stel je zelf ook gewoon vast.

Nog enkele feiten:
- Wat ik op een Nvidia videokaart NIET kan doen, is MLAA forceren zonder externe hulpmiddelen (en FXAA met een oudere driver OOK niet)
- Wat ik op een AMD videokaart NIET kan doen, is FXAA forceren zonder externe hulpmiddelen
Je zegt uiteindelijk gewoon precies wat ik al de hele tijd zei. :+

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Ik heb dan ook nooit het tegendeel beweerd. Het enige dat ik zei is dat MLAA op alle* videokaarten kan werken en dat is gewoon zo - je hoeft geen AMD of Nvidia te hebben om FXAA of MLAA te gebruiken als het in de game zit, dat werkt gewoon altijd. Dat je het niet kunt forceren zonder externe hulpmiddelen is een tweede, maar dat geldt net zo goed voor FXAA, waar jij juist van beweerde dat dat ook ten alle tijde te gebruiken is (ook op AMD). En dat is gewoon niet zo. Daar heb je nog steeds injectFXAA nodig. Jouw selectieve vet drukken is dan ook erg misleidend.

* "alle" betekent hierbij in principe alle chips met programmable shaders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamP
  • Laatst online: 09:44
Waarom zouden ze wachten op de 8900 serie van AMD?
Stel dat de GK110 net zo snel is al de 8970 dan kan Nvidia tot die tijd zijn snelste kaart verkopen zonder concurrentie. (dit had AMD ook een tijdje met de 7970, en ik denk dat zij er behoorlijk veel hebben verkocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Werelds schreef op maandag 02 april 2012 @ 16:30:
Ik heb dan ook nooit het tegendeel beweerd. Het enige dat ik zei is dat MLAA op alle* videokaarten kan werken en dat is gewoon zo - je hoeft geen AMD of Nvidia te hebben om FXAA of MLAA te gebruiken als het in de game zit, dat werkt gewoon altijd. Dat je het niet kunt forceren zonder externe hulpmiddelen is een tweede, maar dat geldt net zo goed voor FXAA, waar jij juist van beweerde dat dat ook ten alle tijde te gebruiken is (ook op AMD). En dat is gewoon niet zo. Daar heb je nog steeds injectFXAA nodig. Jouw selectieve vet drukken is dan ook erg misleidend.

* "alle" betekent hierbij in principe alle chips met programmable shaders
Proest... Doe alsjeblieft geen aangifte tegen me! :o

To your credit, ik wist niet dat MLAA inmiddels ook in 2 a 3 games zit waardoor je er in de praktijk nu ook bij nVidia nu wat aan hebt. (alleen in die specifieke games dan)

Maar verder vind ik jouw eindeloze woordenbrei zonder alinea's e.d. waar je overzichtelijke zaken onoverzichtelijk maakt en uiteindelijk verder hetzelfde zegt, dan weer niks.

Je bent imho vooral heel erg van slag omdat iemand jou tegenspreekt, daar lijk je niet zo goed tegen te kunnen en zeker niet bij zoiets belangrijks als een IQ functie. :)
Modbreak:Doe eens wat minder op de man spelen. Al is het alleen maar vanwege een erg hoge pot-ketelgehalte :o

[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 02-04-2012 20:12 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:04
Time to move on guys...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
*knip* Hier heb ik volgens mij eerder al iets over gezegd...

[ Voor 82% gewijzigd door Edmin op 03-04-2012 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
hmm moet zeggen dat je prima kan overklokken met de reference en de temps e.d. goed zijn! Ik krijg met een 300mhz core overclock 73C max (in 3dmark 11 in zware games zoals crysis zal dat vast hoger zijn) en hoor daarbij mijn fan nauwlijks, nu moet ik zeggen dat ik waarschijnlijk een beetje een uitzondering ben met zulke clocks :P maar als je niet echt wilt overklokken (wat eigenlijk ook totaal niet nodig is) dan is het reference model toch echt al goed! De non reference kaarten zullen wel koeler zijn en al standaard wat hoger geclocked, maar weet niet of ze binnen nu en een maand al veel aanbieden!

[ Voor 5% gewijzigd door Jasper 99 op 02-04-2012 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Wil best wel overclocken. Wil straks op 3 schermen gamen dus iedere FPS is mooi mee genomen. Hoeveel beter zullen de OC kaarten worden van de 680GTX? Is er al nieuws wanneer de kaarten naar NL komen?

Zag dat EVGA een mooie koeler krijgt op lucht,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
moet je even de reviews checken, zien er goed uit hoor, sterke overclocks etc! Maar zoals ik al zei je kan ook prima op de reference kaarten clocken, maar als je geen haast heb kan je tot de eind van de maand wachten en kijken of er dan al wat geintroduceerd is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Laatst online: 09-08-2022
Versteegrob schreef op maandag 02 april 2012 @ 22:34:
De 680GTX is nu al een tijdje uit en de prijzen lijken aardig stabiel. Loont het nog de moeite om op een speciale 680GTX te wachten of kan ik voor de standaard EVGA gaan? Wil mijn pc binnen nu en een maand kopen.
Prijzen zijn nog alles behalve stabiel, de enige beschikbare GTX680 kaarten kosten minimaal 500 euro. Dat ze voor 450 euro in de pricewatch staan zegt niks. Er staat namelijk ook een HD7970 voor 400 euro in de pricewatch, maar dat is een dikke bug. Beschikbare HD7970 beginnen bij 450 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
nee... dynabyte 457 ze komen er wel weer. Maar stabiel zou ik het idd niet noemen.

pricewatch: EVGA GeForce GTX 680

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:07
Ik denk niet dat je die van dynabyte binnen 3 dagen hebt als je hem besteld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
mitsumark schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 00:24:
Ik denk niet dat je die van dynabyte binnen 3 dagen hebt als je hem besteld..
vraag is hoeveel orders er al waren heb destijds gebeld sommige webshops hadden het over 80 orders :p dan ben je nog wel even zoet ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
DP Kunst schreef op maandag 26 maart 2012 @ 16:29:
[...]

Hoe een PCB geroute is maakt geen reet uit voor de prijs. Baantjes meer of minder maakt helemaal niets uit. Als het aantal lagen en de specs van de PCBs hetzelfde zijn maakt het in prijs 0,0 verschil.
Nee maar wel voor het aantal lagen en dat kan met 384 bit best wel hoger liggen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Wordt wel weer moe dat de verkrijgbaarheid weer zo slecht is. Waar aan ligt dit? Productieproces te langzaam? De vraag te groot? Bijna alle modellen onder de 500 euro hebben een levertijd 10+ of onbekend.

Wordt dit snel beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Versteegrob schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 12:48:
Wordt wel weer moe dat de verkrijgbaarheid weer zo slecht is. Waar aan ligt dit? Productieproces te langzaam? De vraag te groot? Bijna alle modellen onder de 500 euro hebben een levertijd 10+ of onbekend.

Wordt dit snel beter?
Kunnen meerdere dingen zijn. Dat nVidia gewoon te vroeg gelaunched heeft zonder echt voorraad op te bouwen. daarnaast zou sinds ongeveer eind feb de productie bij TSMC stil staan. Maar dat zou op dit moment nog geen problemen moeten geven maar binnenkort wel.
En het zou kunnen dat de Yields niet zo goed ijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Denk sowieso dat de vraag relatief groot is vanwege de goede reviews en prijs tov AMD.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 10:16

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Modbreak:Voor vragen over prijzen en levertijden: maak gerust een P&L topic aan.
Aankoopadvies wordt hier nog steeds niet gegeven. Ga daarvoor naar de BBG!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NVIDIA GK110 Features 4GB Memory and 25% Performance Lift over GK104 – Launches around Q3 2012
http://wccftech.com/nvidi...t-gk104-launches-q3-2012/

Als dit waar is vind ik de pergoemance winst eigenlijk maar klein tegenover de GK104. Of is de GK110
beter te vergelijken met gf110?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 10:57:
NVIDIA GK110 Features 4GB Memory and 25% Performance Lift over GK104 – Launches around Q3 2012

Als dit waar is vind ik de pergoemance winst eigenlijk maar klein tegenover de GK104. Of is de GK110
Oehhh ik voel een kerst kado aankomen van mijn vriendin :*) Smulll :9
4GB mem. Ik ben erg benieuwd na de zomer.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Als het waar is lijkt het me juist wel logisch.

Ik verwacht dat in deze chip weer relatief meer transistors naar GPGPU zullen gaan dus in dat licht is het denk ik een mooie boost.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Help!!!! schreef op donderdag 05 april 2012 @ 11:10:
[...]

Als het waar is lijkt het me juist wel logisch.

Ik verwacht dat in deze chip weer relatief meer transistors naar GPGPU zullen gaan dus in dat licht is het denk ik een mooie boost.
Overclock zal ook geheid wel de 25% halen! (28nm)
25% is trouwens nog best veel ook. Verschil GTX 680 VS GK110 is dan best groot. En dat verschil zal nog veeeeel groter zijn met hogere AA en hogere Reso's.
Transistors worden op 6miljard geschat volgens de geruchten.

En de GTX 480/580 zijn nog steeds DX11 monsters. Alleen jammer dat de nieuwe kaarten vrij hoog geprijsd zijn. Als je kijkt naar de 480 waar je nu 200 euro voor betaald...splinternieuw.. en ook dx11.

Vind de GTX680 weinig toevoegen aan de oude line-up.. zeker als je kijkt naar de huidige games die vaak voor consoles zijn geschreven. Of niet??

Als de GK110 uit komt gaat het iig wel een kaart worden die de 500 euro echt waard is... wat mij betreft.. die 25% sneller dan 680 maakt het net het upgraden waard van 480 of 580

[ Voor 51% gewijzigd door A87 op 05-04-2012 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Het is imho inderdaad allemaal relatief en vooral afhankelijk van je huidge GPU(s).

Zowel de 680 als 7950 / 7970 zijn voor mij hun geld nu niet waard.Dit omdat mijn huidige CF 6950 setup qua framerates in (BF3) meestal beter is. Voor deze setup heb ik geloof ik maar E360 betaald.

Een GK110 zal naar verwachting gelijke of betere FPS halen. In mijn persoonlijke situatie denk ik dat de GK110 of opvolger van 79xx dus weer een nuttig upgrade moment kan zijn vooral omdat ik uiteindelijk liever single GPU dan SLI / CF heb.

Maar misschien doe ik toch een wissel naar een 680 gewoon omdat het leuk is om wat nieuws te hebben. :o

HardOCP 680 Overclocking review:http://www.hardocp.com/ar...680_overclocking_review/7

[ Voor 27% gewijzigd door Help!!!! op 05-04-2012 13:43 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Link
Lekkere bron waar dat "artikel" op gebaseerd is:
Some tasty info ive got today. Its about a "big" Kepler chip based "Gaming" card. Info is not too detailed, but some little details are quite interesting. Launch month is ........ber! and is not December or November :) Chip is really big but smaller then GF110. Membus is 512-bit with 4GB od GDDR5. There are really lot of CUDAs :) with fair performance gain above GK104. Source are talking about 20-25 percents above GeForce GTX 680. It seems legit to me ... but will see
Dat iemand uberhaupt zo'n lulverhaal serieus neemt.

Daarnaast betwijfel ik dat Nvidia de kosten en complexiteit van een 512-bit geheugenbus afweegt tegen een schamele 25% performance winst. 25% is met een cherry-picked GTX680 onderhand haalbaar, laat staan als deze ook nog eens "lots of CUDAs" zou hebben. :')

@hieronder
Ik kan ook GK110 specs uit m'n duim zuigen die "Goed kunnen kloppen", als iedereen dat gaat doen zal het ook op verschillende plekken op het internet opduiken. Zolang er maar genoeg mensen troep op het internet plaatsen zal er vast wel eentje bijzitten die redelijk in de buurt zat.

[ Voor 10% gewijzigd door SirNobax op 05-04-2012 16:36 ]

Pentaxiaan

Pagina: 1 ... 30 ... 43 Laatste