Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 10:56:
Hoe jullie 2 hier boven er naar kijken, zo kijken het grote gros er iig niet naar want dan bestond de videokaarten markt van nvidia en AMD niet meer als ze om die redenen niet meer er aan willen beginnen. Helaas kan het gewoon niet dat men kaarten gaat maken naar de smaken van enkele gebruiker, het moet ook acceptabel zijn en vooral kunnen op dat moment. Als dat zo was had ik nu wel een kaart willen hebben van 850mm2 met performance die de komende 5 jaar genoeg zou zijn. Of nog liever het zelfde maar dan op 150mm2 maar dat is helaas met de huidige techniek nog onmogelijk.
Nee, zo kijkt het gros er inderdaad niet naar. Maar je mist m'n punt helemaal. Die gebruikers die daar (die-size, consumptie, hitte) geen waarde aan hechten zullen ook degene zijn die het hardst roepen dat het zo geweldig is dat Kepler zo'n mooie performance/watt heeft [hypothethisch, mocht het kloppen]. Dat is niets minder dan hypocriet, want ook die gebruikers beweerden dat het onzin was om dat als argument te gebruiken voor AMD. Ook de gebruikers die zo hard jankten om de prijs van Tahiti, terwijl de 480 en 580 veel rampzaliger geprijsd waren ten opzichte van zowel hun kleinere broertjes als de concurrenten. Dat beetje performance dat een 580 over een 570 gaf was het geld echt niet waard bij launch; veel minder performance/$ vooruitgang dan Tahiti ten opzichte van GF110.
Dat eerste stukje wat werelds typt is precies het zelfde wat met alle merken videokaarten gebeurt. Ook met WC setups want de onderkant van de kaart stoot sowieso altijd een hoop warmte af. Dit heb ik met al mijn videokaarten gehad en het is altijd wel te doen in een dichte case. Wat dat betreft is het ook altijd in de case rond de 40 graden tijdens het gamen. En dan maakte het niet uit of ik er een gtx580 in heb hangen of een hd6870.. Dit zijn van die problemen die met nieuwe technieken worden opgelost, maar de vraag waneer?
Wederom mis je m'n punt. Elke videokaart doet dat inderdaad. Het punt is echter dat met bijvoorbeeld GF100, waar zelfs met een hoop kabaal de GPU nog 90 graden wordt, de achterkant moeiteloos de 110 haalt op de piek en over de gehele lengte boven de 80 komt. Neem je dan een kleinere die, bijvoorbeeld Cypress (om maar even in dezelfde generatie te blijven) dan haal je zelfs op de pieken nog geen 90, terwijl de rest van de kaart onder de 65 blijft. Dat maakt een enorm verschil uit voor de algemene luchtstroom in je kast. Met andere woorden: met een kaart als een GTX 480 zullen je casefans iets harder moeten blazen, wil je dezelfde temperaturen houden elders in je kast.
@ madmax: weet ik wel

We kunnen nu in elk geval nog een beetje een zinvolle discussie hebben met mensen die wel voor rede vatbaar zijn, want ik vrees dus echt dat als Kepler daadwerkelijk "gefixt" is ik de meeste fora even een tijdje vermijd, omdat er inhoudelijk toch niets zinvols wordt besproken; zelfs op Beyond3D kwamen rond Tahiti launch de hypocriete non-posters even uit hun hol om toch maar even niets toe te voegen
[
Voor 7% gewijzigd door
Werelds op 14-03-2012 11:21
]