[Algemeen] nVidia Nieuwsdiscussie Topic - Deel 54 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 43 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:51
@MWF1: Eerst zeg je dat we de performance niet weten, en dan zeg je weer benaderend aan 7970.
Waarom zou deze kaart sneller zijn dan een bv 7870 of 7950?

Nogmaals, het lijkt erop dat dit niet de high-end kaart wordt en het zal me dan ook verbazen als ie veel sneller is dan de 580 (de 570 was bv ook gelijkwaardig aan de 480).

Misschien wordt het wel de über kaart die jullie denken, maar er is simpelweg nog 'niks' over bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:23
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 17:41:
@Pukker; Kom, niemand weet het verbruik en 2x 6-pins zegt niet dat de kaart per se zuiniger moet zijn dan een kaart met 6 + 8-pins. Het is misschien een logische aanname, maar zeker weten doen we het niet.

Daarbij weten we nog veel te weinig van de performance, dus uitspraken over performance/watt kunnen we nu gewoon nog niet doen.

Wat voor Nvidia wel een grote stap lijkt te worden is performance per mm² diesize. Laten we niet vergeten dat Nvidia met de GTX580 ~50% meer diesize nodig had om ~15% sneller te zijn. Dat ze nu een kaart kunnen maken met ~5% kleinere diesize (nog niet zeker) en misschien de performance van de HD7970 kunnen benaderen is voor Nvidia grote winst.

EDIT; Al blijf ik erbij dat een GTXx80 benaming dan niet top vind. Maar het ziet er nu dus naar uit dat dit toch een GTX670 Ti wordt.
_/-\o_, je zegt precies hetgeen waar ik geen zin in had op m'n telefoon. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-07-2024
@Pukker; Kom, niemand weet het verbruik en 2x 6-pins zegt niet dat de kaart per se zuiniger moet zijn dan een kaart met 6 + 8-pins. Het is misschien een logische aanname, maar zeker weten doen we het niet.

Daarbij weten we nog veel te weinig van de performance, dus uitspraken over performance/watt kunnen we nu gewoon nog niet doen.

Wat voor Nvidia wel een grote stap lijkt te worden is performance per mm² diesize. Laten we niet vergeten dat Nvidia met de GTX580 ~50% meer diesize nodig had om ~15% sneller te zijn. Dat ze nu een kaart kunnen maken met ~5% kleinere diesize (nog niet zeker) en misschien de performance van de HD7970 kunnen benaderen is voor Nvidia grote winst.

EDIT; Al blijf ik erbij dat een GTXx80 benaming dan niet top vind. Maar het ziet er nu dus naar uit dat dit toch een GTX670 Ti wordt.
Natuurlijk kan het nog alle kanten op, op het mogelijke pcb zie je de gaatjes al zitten voor eventueel meer stroom toevoer. En Nvidia kennende heeft hun monster kaart meestal ook een ontzettend grote die size hehe :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 17:21
madmaxnl schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 10:08:
[...]

Serieus? Weer het driver verhaal. 20%... Ik denken dat AMD zijn drivers nu wel redelijk in orde heeft m.b.t. de performance.
10-20% kan wel degelijk er zijn sinds de release bijna geen driver updates geweest voor de 7970, en ook Dice heeft blijkbaar gebruik gemaakt van een quick hack en daarbij het code path van de GTX580 gebruikt las ik hier ergens. Als uit de benchmarks blijkt dat BF3 relatief wat achter blijft is dit m.i. een plausibele aanname :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mitsumark schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 17:48:
@MWF1: Eerst zeg je dat we de performance niet weten, en dan zeg je weer benaderend aan 7970.
Waarom zou deze kaart sneller zijn dan een bv 7870 of 7950?
Misschien moet je mijn post nog eens lezen;
Dus waar claim ik dat de GK104 ook echt de HD7970 ZAL benaderen? Dit kan ik alleen maar zeggen/speculeren uit de zaken die nu rond gaan. Ik zeg nergens dat het waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://nl.hardware.info/n...-nvidias-gk104-videokaart

De gaatjes die je ziet in de pcb naast de stroomtoevoer zijn zeer waarschijnlijk geplaatst voor de fabrianten die een custum koeler willen aanbrengen en waarbij de getrapte stroomtoevoer niet handig is. Voor Nvidia's reference model lijkt het voor de plaatsing van de koeler beter uit te komen om de stroomaansluiting boven elkaar te plaatsen, een andere reden zou ik niet weten (gezien de ronde circel eroverheen).
Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/news/nvidia-gk104-leak2.jpg

En deze foto laat al redelijk goed zien dat de gpu niet 'monsterlijk' groot gaat worden;
Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/news/nvidia-gk104-leak3.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2012 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 19:01:
[...]
Misschien moet je mijn post nog eens lezen;
[...]
Dus waar claim ik dat de GK104 ook echt de HD7970 ZAL benaderen? Dit kan ik alleen maar zeggen/speculeren uit de zaken die nu rond gaan. Ik zeg nergens dat het waar is.
Je post deed me overkomen dat je denkt zeker te weten dat de '670ti' (laten we hem even zo noemen om verwarring te voorkomen) in de buurt komt van de 7970.
Dat ze nu een kaart kunnen maken met ~5% kleinere diesize (nog niet zeker) en misschien de performance van de HD7970 kunnen benaderen is voor Nvidia grote winst.
Het is maar net waar je de klemtóón legt. Excuses voor enige misverstanden.

De diesize lijkt redelijk te meten via plaatjes, de performance is totaal onbekend en het verbruik is giswerk.
Buiten dit alles weten we niet eens wat voor kaart het is en wat de naam wordt.

Ik denk dat we moeten stoppen met speculeren over de performance van de '670ti'.
Gewoon benchmarks/reviews afwachten, eerder kun je toch niks nuttigs zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:36

mrc4nl

Procrastinatie expert

eri is geknoeid met die afbeeldingen, let maar eens op bij de condensators linksboven, is in het zwarte gedeelte gesneden. het doet me denken alsof je een foto op een 3d model plakt

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
mrc4nl schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 19:33:
[...]

eri is geknoeid met die afbeeldingen, let maar eens op bij de condensators linksboven, is in het zwarte gedeelte gesneden. het doet me denken alsof je een foto op een 3d model plakt
Captain Obvious, jij ook hier ? ;)

Dat de PCB uit een foto is geknipt lijkt me nogal duidelijk. Achtergronden zijn vaak niet puur zwart zodra er verlichting aanwezig is.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

SirNobax schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 19:42:
[...]

Captain Obvious, jij ook hier ? ;)

Dat de PCB uit een foto is geknipt lijkt me nogal duidelijk. Achtergronden zijn vaak niet puur zwart zodra er verlichting aanwezig is.
ja owk. beetje obvios, maar zo had ik het niet bedoeld ;)
toch vreemde foto's: waarom laten ze de onderkant niet helemaal zien?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Astennu schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 15:44:
[...]

Niet als je kijkt naar BF3. Daar lopen ze nog wel achter.
Waar baseer je dat op ? BF3 is een neutrale game dus geen TWIMTBP right ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

madmaxnl schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 20:05:
[...]

Waar baseer je dat op ? BF3 is een neutrale game dus geen TWIMTBP right ?
Alien vs. pred. is geen Nvidia game of AMD game (als ik het goed heb) en daar doen AMD kaarten het over het algemeen wat beter, BF3 doet Nvidia het idd gemiddeld wat beter. Denk ook niet dat AMD hier opeens nog ~20% kan pakken. Dat is veel te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Je kunt sowieso weinig nuttigs zeggen over de prestaties van een chip, op basis van niets meer dan 1 enkele game. Met de launch (papier of niet) en de daarbij horende lading aan reviews, zullen we een redelijk beeld kunnen krijgen op de werkelijke prestaties.

Overigens kan GF114 ook aardig meekomen op perf/mm2, want met zijn 332mm2 is de chip gemiddeld maar zo'n 10% trager dan de HD6950 (niet de top-bin natuurlijk) met zijn 389mm2. Het grote verschil zit hem voornamelijk in de perf/Watt, waar HD6950 gewoon ~30% beter scoort.

Laat dat nu net een speerpunt zijn voor Kepler, als we nVidia moeten geloven. Zoals de dingen er nu uit zien, krijgen we een chip van ~340mm2 (GK104) tegenover een chip van 352mm2 (Tahiti). Gezien Tahiti veel aan GPGPU randzaken heeft gekregen ten opzichte van Cayman, is er een voordeel voor GK104, wanneer het op diesize aan komt. Simpelgezegd zou GK104 best wel eens rond dicht bij Tahiti XT kunnen komen, gemiddeld genomen tot je bij resoluties van 2560x1600 of hoger komt. Wellicht gebeurt dat ook nog eens met een iets lager verbruik, al zou dat in games wel eens erg dicht bij elkaar kunnen liggen, als de prestaties ook redelijk gelijk zijn (uitgaande van claims over verbruik gemaakt bij eerdere Kepler informatie releases).

Hoe dan ook, prestaties zullen zeer interessant zijn en het zou best eens kunnen dat je een heleboel reviews moet gaan doorspitten om te zien wat de werkelijke gemiddelde prestaties van GK104 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
GK104 heeft als enorm groot voordeel geen 384 bits geheugen controller te hebben waarmee ze zowel op PCB kosten als op geheugen kunnen besparen. 2GB is eigenlijk de sweetspot, 3GB is net te veel maar wel weer goed voor Eyefinity in samenwerking met CF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
De geheugenbus zal nVidia inderdaad zo'n 10 dollar voor het PCB en zo'n 20 dollar voor het geheugen opleveren (aan besparing ten opzichte van AMD) en 2GB is momenteel nog genoeg inderdaad, maar waar we afgelopen jaar al zagen dat de 1.5GB van de GTX580 problemen op begon te leveren ten opzichte van de 2GB van HD6970 op hoge resoluties en hoge settings, zou het me niet verbazen als we in het komende jaar eenzelfde effect zullen zien bij 2GB vs 3GB. Daarbij is AMD verder natuurlijk nog in het voordeel wanneer het op multi-screen gaming aan komt, door de grotere bandbreedte en de hoeveelheid geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
True, wel heeft AMD een lekker line up.

HD79xx 384bits 3GB.
HD78xx 256bits 2GB.
HD77xx 128bits 1GB.

Ideaal en dat heeft nVidia niet.

Ik denk dat de HD78xx 'the way to go' is bij AMD en de GK104 derivaten bij nVidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Wel, met een productiestop op 28nm op het moment en GK106/107 in geen velden of wegen te bekennen, lijkt het er op dat GK104 de enige chip in de Kepler lijn is die de komende tijd echt beschikbaar zal zijn (zolang de initiele voorraad strekt). Mensen die dus ook echt op die kaart zitten te wachten, doen er goed aan niet al te lang te wachten met bestellen, zodra dat mogenlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:06

edward2

Schieten op de beesten

Zouden ze soms weer een "G80-konijn" uit de hoed toveren? :D
Toen wisten we nagenoeg ook helemaal niets en die chip presteerde geweldig voor zijn tijd.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
edward2 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 12:59:
Eerder een 8800GT terwijl de 8800GTS en 8800GTX nog ontbreken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

dahakon schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 23:47:
Wel, met een productiestop op 28nm op het moment en GK106/107 in geen velden of wegen te bekennen, lijkt het er op dat GK104 de enige chip in de Kepler lijn is die de komende tijd echt beschikbaar zal zijn (zolang de initiele voorraad strekt). Mensen die dus ook echt op die kaart zitten te wachten, doen er goed aan niet al te lang te wachten met bestellen, zodra dat mogenlijk is.
maar nvidia introduceert meestal zn kaarten meestal top to down, beginnend met de x80

als de gk104 de eerste word die ze introduceren een x60-x70 word (mid range) dan zou dat wel een bijzonder geval zijn.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:07
dahakon schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 23:47:
Dat is toch niet helemaal waar. GK107 is al wel opgedoken in dit draadje, en ga me verbazen als we het niet in Q2 2012 gaan zien. De aandacht gaat echter voorlopig uit naar GK104, die heel veel gaat bepalen.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
mrc4nl schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 13:20:
[...]

maar nvidia introduceert meestal zn kaarten meestal top to down, beginnend met de x80

als de gk104 de eerste word die ze introduceren een x60-x70 word (mid range) dan zou dat wel een bijzonder geval zijn.
Normaalgesproken ontwikkelen nVidia en AMD inderdaad van top-to-bottom, omdat het gemakkelijker is om een grote chip naar beneden te schalen dan andersom (proces-technisch vooral). NVidia's GK100 was blijkbaar een dusdanig drama, dat ze deze uiteindelijk niet door de tape-out hebben gegooid en maar met GK106/107 zijn begonnen en iets later GK104 door de tape out hebben gejaagd. Blijkbaar heeft GK110/112 ergens in de eerste helft van januari zijn tape-out gehad, waarmee een eind Q3 release zo ongeveer het vroegst haalbaar lijkt. Het is in ieder geval niet normaal dat de grootste chip het laatst komt, maar noodzaak heeft nVidia daar blijkbaar toe gedwongen.
Helixes schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 13:25:
Dat is toch niet helemaal waar. GK107 is al wel opgedoken in dit draadje, en ga me verbazen als we het niet in Q2 2012 gaan zien. De aandacht gaat echter voorlopig uit naar GK104, die heel veel gaat bepalen.
GK107/106 was schijnbaar de eerste chip die zijn tape out heeft gehad. Maar in tegenstelling tot GK104, is er eigenlijk verder helemaal niets over getoond, niet door nVidia en niet via leaks door anderen. Het lijkt er in alles op dat GK104 als eerste de markt betreedt, ondanks dat het niet de eerste chip was die zijn tape out heeft gehad. Dat was een beetje mijn punt, GK107/106 krijgt angstvallig weinig aandacht, ondanks dat het de chip is die veel in IvyBridge laptops terug te vinden zouden moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dahakon schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 14:56:
Normaalgesproken ontwikkelen nVidia en AMD inderdaad van top-to-bottom
Volgens mij ontwikkelt AMD met z'n sweetspotstrategie juist niet top-to-bottom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 15:03:
[...]

Volgens mij ontwikkelt AMD met z'n sweetspotstrategie juist niet top-to-bottom.
Ohh, dat doen ze in principe nog steeds, maar de absolute top bestaat nu gewoonweg uit 2 top chips. Cayman was nog altijd eerst in ontwikkeling, ook al kwam Barts eerder uit, Cypress was ook als eerste in ontwikkeling, al ging Juniper bijna gelijktijdig op, tape out was eerst van de grootste chip en onlangs was het Tahiti die het eerst door de tape out ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 12:58
Jawel hoor, even een post van Dave Baumann op Beyond3D in de quote:
Although there was a relatively short time period between the releases of the chips, Verde and Pitcairn's bring-up, and to some extent qualification, have a reasonable level of leveraging going on so they are a little shortended in terms of initial engineering wafers back to product shipping. Actually setting the product "boundries" for Tahiti happened a while ago, on initial engineering material and few wafers out from the fab; Pitcairn and Verde on the other hand had their product boundries set when Tahiti production starts were already occuring and there is a very quick evolution in terms of understanding things with the new process / chips.

I guess the question you want to ask is whether, now that we know things have evolved, are we going back to re-look at Tahiti....
Hij zegt dus dat Tahiti z'n grenzen eerst vast had staan omdat die het eerst de deur uit moest; omdat Tahiti al in productie ging voordat ze naar CV/PC keken, konden ze bij die laatste twee terug kijken naar wat er nog uit Tahiti te halen viel.

Z'n laatste zin is overigens wel leuk, refresh komt er dus aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
offtopic:
Pssst, verkeerde draadje, maar toont toevallig wel aan dat AMD nog steeds top-to-bottom werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Laatste opmerking zit in de verkeerde draad, rest was gewoon een reactie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dahakon schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 15:19:
Ohh, dat doen ze in principe nog steeds, maar de absolute top bestaat nu gewoonweg uit 2 top chips. Cayman was nog altijd eerst in ontwikkeling, ook al kwam Barts eerder uit, Cypress was ook als eerste in ontwikkeling, al ging Juniper bijna gelijktijdig op, tape out was eerst van de grootste chip en onlangs was het Tahiti die het eerst door de tape out ging.
Alleen heeft wat als eerste in ontwikkeling was ongeveer evenveel relevantie als wat het eerst in de winkel lag. Puur op basis van wat wanneer begonnen is valt niet te zeggen of iets top-down is of niet, al heeft het er wel mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
edward2 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 12:59:
Toen wisten we nagenoeg ook helemaal niets en die chip presteerde geweldig voor zijn tijd.
Dan moeten ze nu wel 3 jaar garantie of een oven erbij geven.
Werelds schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 15:21:
Z'n laatste zin is overigens wel leuk, refresh komt er dus aan ;)
Kijkende naar de overclockbaarheid van de HD7970 mag dat ook wel. Ik denk wel dat een dergelijke refresh conflicteert met HD7970 factory OC kaarten. Line up van AMD qua performance is een beetje een probleem. De HD7870 zit te dicht tegen de HD7950 op. Qua productie kosten heeft AMD een perfecte line up, i.t.t. wat we van nVidia mogen verwachten. Wel zal nVidia een betere line up hebben m.b.t. performance.

De refresh van Tahiti zal waarschijnlijk uit komen als nVidia met zijn GK110/GK112 komt. Lijkt een beetje op hoe nVidia destijds zijn 8800GTX Ultra had klaar liggen voor de HD2900XT terwijl het helemaal niet nodig bleek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

madmaxnl schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 21:00:
[...]

Dan moeten ze nu wel 3 jaar garantie of een oven erbij geven.
Een grafische kaart gebruik je toch maar max een jaar ;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Laatst online: 10-02 11:10
edward2 schreef op zondag 11 maart 2012 @ 00:30:
[...]

Wat gek. Ongeveer 70% van de mensen die ik ken doen nu al ruim 3 jaar met een kaart. Mijn kaart ging laatst stuk dus was gedwongen een nieuwe te kopen.

Echt "tweakers" doen een jaar met een kaart ja, of beter gezegd, een generatie.

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

rickyy schreef op zondag 11 maart 2012 @ 00:51:
[...]

Wat gek. Ongeveer 70% van de mensen die ik ken doen nu al ruim 3 jaar met een kaart. Mijn kaart ging laatst stuk dus was gedwongen een nieuwe te kopen.

Echt "tweakers" doen een jaar met een kaart ja, of beter gezegd, een generatie.
ik ben zo'n tweaker die verouderde generaties koopt. 295 doet het nog prima hier.
en dat voor 100 euro (2)e hands, voor dat geld koop je niet een snellere

ik vind het belachelijk om ieder jaar een nieuwe te kopen, het eerste jaar ben je procentueel het meeste geld kwijt dmv dagwaarde.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jasper 99 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 00:17:
die unreal engine 4* op 1 kepler kaart tegenover 3 580...

dat is pas interessant ben daar toch wel benieuwd naar welke kaart dat dan is
Het gaat om een update van de UE3 engine, niet om UE4. UE4 is wel in ontwikkeling, maar komt pas uit als de volgende generatie consoles op de markt komt. Zie nieuws: Epic demonstreert Unreal Engine 3 op Nvidia Kepler-videokaart
Jasper 99 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 10:20:
[...]

Echter lijkt het me ook apart dat het zo goed geoptimaliseerd is dat er opeens nog maar 1 kaart nodig zou zijn.
In feite wel. De vorige keer dat ze Samaritan lieten zien zaten ze nog midden in de ontwikkeling en was die nog lang niet af en dus niet goed geoptimaliseerd. Daardoor hadden ze toen drie GPU's nodig om die demo aan de praat te krijgen. Nu zijn ze veel verder, is de engine veel beter geoptimaliseerd en hebben ze nog maar één GPU nodig. Dat heeft dus met de engine te maken, en werkelijk niets met de gebruikte hardware. Het was dan ook een demonstratie van de engine, niet van kepler.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2012 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrc4nl schreef op zondag 11 maart 2012 @ 00:59:
[...]

ik ben zo'n tweaker die verouderde generaties koopt. 295 doet het nog prima hier.
en dat voor 100 euro (2)e hands, voor dat geld koop je niet een snellere

ik vind het belachelijk om ieder jaar een nieuwe te kopen, het eerste jaar ben je procentueel het meeste geld kwijt dmv dagwaarde.
Is idd nog een beest van een kaart, heb de mijne weg gedaan (ook tweedehands) omdat ik geen games had die sli ondersteunden.

Wat die slechte soldeer aangaat: zijn weer oude koeien die uit de sloot gehaald worden, jammergenoeg zijn er ook al 4xx serie kaarten (gf100) die het probleem vertonen wat gewoon niet mag voorkomen, zeker niet bij kaarten met zo'n prijskaartje. Heb zelf ook ook een 8800gts g80 gehad, heb er nooit problemen mee gehad, degene die hem heeft overgenomen ook niet. Heb ook een laptop met een g86 chip welke ook aardig berucht is om zn soldeer, die werkt nu al 4 jaar zonder problemen. Dat maakt natuurlijk niks goed voor de mensen die het probleem wel ondervinden. Alle nVidia kaarten over een kam te scheren vind ik dan te ver gaan, AMD kaarten hebben zo nu en dan ook hun problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfs als dat het geval is (wat voor bar weinig mensen geldt volgens mij), dan is het alsnog wel fijn nog wat terug te kunnen krijgen voor je dure investering, niet? Zomaar 400 euro per jaar weggooien is voor veel mensen toch wat gortig.

Soms lijkt het hier wel eens anders, maar het is over het algemeen niet normaal dat je ieder jaar grote hardwareupgrades doet.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2012 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
[...]

offtopic:
True.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Het was ook cynisch bedoeld :D

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
Ik heb nog nog een hd4870 1gb. De gemiddelde gamer die verstand heeft van 3d kaarten koopt zowiezo niet elke jaar een nieuwe 3d kaart. Natuurlijk heb je de tweakers die elke jaar nieuwe gedoe kopen. De gemiddelde hardcore gamer met verstand doet dat echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
mrc4nl schreef op zondag 11 maart 2012 @ 00:59:
[...]
Mijn kaart is na 1 jaar tijd 2e hands bijna zoveel waard als dat ik er nieuw voor heb betaald (wel in de aanbieding).

Ik koop doorgaans wel om de ~1,5 jaar nieuwe, moet er wel echt iets beters te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Draai al meer dan 3 jaar met een GTX295 rev1, en echt nog geen behoefte aan een nieuwe qua performance.
Wel binnenkort er even onderhoud aan plegen, het stof eruit halen en een beetje vers AS5 op de GPU's doen.

Normaal doe ik zo'n 3 jaar met een GPU, maar eerst even de grote Kepler afwachten (GK110) wat deze gaat brengen. Ik probeer altijd bij minimaal een halvering van het procedé (in mijn geval dus 55nm > 28nm) te kijken naar een vervangende GPU. Dat doe ik ook zo bij CPU's. En dan het liefst 2 Generatie-stappen alvorens de boel te vervangen.
De binnenkort te verschijnen GK104 is best interessant als vervanger van de GTX295 als het echt nodig is, mits deze Midrange geprijst zal worden.
Wat ik wel weet is dat ik geen dual-GPU kaart meer wil. Gewoon weer een dikke single GPU erin. 8)

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
tomcatha schreef op zondag 11 maart 2012 @ 14:30:
Ik heb nog nog een hd4870 1gb. De gemiddelde gamer die verstand heeft van 3d kaarten koopt zowiezo niet elke jaar een nieuwe 3d kaart. Natuurlijk heb je de tweakers die elke jaar nieuwe gedoe kopen. De gemiddelde hardcore gamer met verstand doet dat echter niet.
Beetje krom om dat even zomaar als feit te plaatsen, no? Al helemaal omdat je nu zat mensen in een doosje stopt waarop staat "heeft geen verstand". Je kunt makkelijk ieder jaar de high-end van een serie hebben en deze een jaar later gewoon weer netjes verkopen waardoor je makkelijk met 150 euro klaar kunt zijn. 12.50 per maand valt dan nog best mee. Er zijn er zat hier die dat 3x per maand betalen voor hun telefoon, of een keer de fiets pakken i.p.v. de auto. :+ En dan is 150 euro nog best ruim eigenlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Paprika op 11-03-2012 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 15:00

XanderDrake

Build the future!

In december 2007 heb ik mijn eerste 8800 GTS G92 gekocht. Begin 2009 kocht ik mijn tweede en vanaf toen draaide ik SLI. We zijn ondertussen ruim drie jaar en een 15% overclock verder en ik zit nog steeds vrij goed. De enige game die ik niet volle bak kon draaien is tot nu toe BF3. Games zoals Skyrim kan ik wel op Very High draaien. Alle UE3 based games zijn ook niet zo zwaar.

Dankzij de ouder wordende consoles krijgen we nu voornamelijk ports die niet zo zwaar meer zijn. Mass Effect 3 bijvoorbeeld heeft dezelfde spec eisen als Mass Effect 2. Waarom zou ik dan continue nieuwe videokaarten kopen?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 14:03
Ik pin mijzelf niet vast als het gaat om een nieuwe videokaart. "Heb ik het geld" is belangrijk, daarna komt "heb ik het nodig" en dan zie ik wel verder. Ik heb 2 jaar gedaan met een GTX 285 en die deed het altijd prima. Ik heb sinds december 2010 2 580's (maar ben ook overgestapt van op 1 naar 3 monitoren gamen) en ik denk nu al weer over upgraden.

Ik neem aan dat dit ook gaat voor de gemiddelde gamer: nodig + geld = aankoop. De invulling van wat nodig is zal natuurlijk persoonlijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 13:05

Fordox

00101010

en nu maar wachten vandaag...
er gingen rumoeren rond dat vandaag de paperlaunch was van de keplers.

bron:
http://semiaccurate.com/2...gtx680-launch-activities/

[ Voor 36% gewijzigd door Fordox op 12-03-2012 09:13 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
mitsumark schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 17:15:
[...]

Noemen ze dit tegenwoordig nieuws?
"What you see is probably the first Kepler graphics card pictured with a reference cooler. Picture suggest that what we see is GeForce GTX 670 Ti, most likely based on GK104 graphics processing unit. What it means, the first card to be released on Kepler gpu will be GTX 670 Ti, not GTX 680."

Voor de performance per watt moet je ook de performance weten 8)7

Daarnaast heeft de 7970 ook voldoende aan 2x 6pins aangezien deze minder dan 200W verbruikt (dus zeker minder dan 225W).
6+8 is dus niet nodig, maar komt de overklokbaarheid wel ten goede.

In het geval dat dit niet de high-end wordt, wordt het de 'tegenstander' van de 7850/70, waarvan de eerste zelfs maar 1x 6pins heeft (en de 2e zou er ook genoeg aan hebben).

Nvidia :w
Misschien heeft nVidia de Ultra High end wel geschrapt. Noemen ze deze gewoon GTX680 en komen ze met de GTX7xx pas weer met een echt grote chip.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-07-2024
nieuws over de die size :) van de GK104
http://en.expreview.com/2...size-unearthed/21816.html

[ Voor 5% gewijzigd door Pukker op 12-03-2012 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Astennu schreef op maandag 12 maart 2012 @ 09:34:
[...]

Misschien heeft nVidia de Ultra High end wel geschrapt. Noemen ze deze gewoon GTX680 en komen ze met de GTX7xx pas weer met een echt grote chip.
Het is iig voor het eerst in de geschiedenis van nV dat er eerst een midrange chip komt, aannnemende dat deze info klopt.

Hopelijk laat de "enterprise" niet lang op zich wachten :)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
9600GT :+ en de gehele 300 Series (dubbele :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
mitsumark schreef op zondag 11 maart 2012 @ 15:33:
Mijn kaart is na 1 jaar tijd 2e hands bijna zoveel waard als dat ik er nieuw voor heb betaald (wel in de aanbieding).
Dan moet je en enorme mazzel hebben met de eerste koop en hopen dat de prijzen niet teveel dalen. Dan nog vind ik het aardig knap. Hoe bepaal je trouwens die 2e hands waarde? Verkoop je ze inderdaad voor die prijs of wat?

[ Voor 11% gewijzigd door Olaf van der Spek op 12-03-2012 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Paprika schreef op maandag 12 maart 2012 @ 13:28:
9600GT :+ en de gehele 300 Series (dubbele :+).
9600 is toch een G80 afgeleide?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Dat waren heel veel kaarten de afgelopen jaren, dus als je die allemaal weg haalt blijft er buiten de GTX480 inderdaad amper nog een videokaart over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:07

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
Paprika schreef op zondag 11 maart 2012 @ 16:49:
[...]

Beetje krom om dat even zomaar als feit te plaatsen, no? Al helemaal omdat je nu zat mensen in een doosje stopt waarop staat "heeft geen verstand". Je kunt makkelijk ieder jaar de high-end van een serie hebben en deze een jaar later gewoon weer netjes verkopen waardoor je makkelijk met 150 euro klaar kunt zijn. 12.50 per maand valt dan nog best mee. Er zijn er zat hier die dat 3x per maand betalen voor hun telefoon, of een keer de fiets pakken i.p.v. de auto. :+ En dan is 150 euro nog best ruim eigenlijk.
heb ik zo ook niet bedoeld. Ik bedoelde gewoon de hardcore gamer met verstand vs de hardcore gamer zonder verstand. (cod idioten etc)
Ik begrijp de echte tweakers heel goed. Het is een leuke hobby maar ja de gemiddelde hardcore gamer is geen tweaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 15:51
tomcatha schreef op maandag 12 maart 2012 @ 17:29:
[...]

heb ik zo ook niet bedoeld. Ik bedoelde gewoon de hardcore gamer met verstand vs de hardcore gamer zonder verstand. (cod idioten etc)
Ik begrijp de echte tweakers heel goed. Het is een leuke hobby maar ja de gemiddelde hardcore gamer is geen tweaker.
Lol blijkbaar was ik idioot? :+
Je hebt natuurlijk heb je heel veel soorten gamer's dus ik denk niet dat je originele punt klopt.
Ik denk zelfs dat tweaker's even vaak GPU's updaten als gamer's, maar dat is slechts een gok.

Wat misschien wel verschil maakt is dat tweaker's veelal GPU's adviseren aan gamer's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik vind dat prima :) worden de AMD kaartjes waarschijnlijk ook wat goedkoper. Ben alleen wel benieuwd of de GTX570 en GTX560 ook een verlaging gaan krijgen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind ik wel grappig.
Afbeeldingslocatie: http://img819.imageshack.us/img819/2388/nvidiai.png

Ik had gisteren eigenlijk wel een demonstratie verwacht. Het blijft tot nu toe alleen maar bij
een die size van 300mm2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 09:08:
Vind ik wel grappig.
[afbeelding]

Ik had gisteren eigenlijk wel een demonstratie verwacht. Het blijft tot nu toe alleen maar bij
een die size van 300mm2.
Wel grappig gedaan maar niet helemaal waar. Kepler is +- zo snel als 7970 (volgens de geruchten of het zo is moeten we nog zien). In de historie kon nVidia met een kleinere chip ook een aardig eind komen. Dus ik verwacht dat er ook wat met de GK110 aan de hand is. Als hij al klaar was geweest en goed gewerkt had hadden ze em echt al uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Maar die geruchten zijn nergens op gebaseerd, we weten nog niks over eventuele performance.
(we weten nog niet eens welke kaart er uit gaat komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 09:36:
[...]

Wel grappig gedaan maar niet helemaal waar. Kepler is +- zo snel als 7970 (volgens de geruchten of het zo is moeten we nog zien). In de historie kon nVidia met een kleinere chip ook een aardig eind komen. Dus ik verwacht dat er ook wat met de GK110 aan de hand is. Als hij al klaar was geweest en goed gewerkt had hadden ze em echt al uitgebracht.
Maar dit gaat ook om de GK104. We weten eigenlijk helaas maar weinig nog over de GK110. Als daar wat mee aan de hand is gaan ze dat niet naar buiten brengen lijkt mij. Het lijkt er op dat nvida een grotere markt wil aanspreken eerst want dat leverd geld op. Tuurlijk kan er wat aan de hand zijn met de GK104 maar als die snelheden niet nodig zijn waarom ook uitbrengen als het nog niet nodig is, en daar niet het geld zit?

Ik had veel liever een GK110 gehad ook want de GK104 is geen waardige opvolger voor mij. Ik denk dat de GK110 moet gaan concureren met snelere AMD kaarten die er nog niet zijn, en pas ook dan ergens uit komen.

We weten verder indd nog niet over de performance. Maar we kunnen nu wel bijna met zekerheid zeggen dat het om de gtx670/gtx680 gaat. En dat deze een hele kleine chip gaat hebben. Ik verwacht daarom ook een hele goede prijs/prestatie/performance.

Edit

Zoals hier staat is de gtx680 al gedemonstreerd
Nvidia GeForce GTX 680: Kepler-based, dynamic “Turbo Boost,” arriving this month
http://www.extremetech.co...boost-arriving-this-month

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2012 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:41
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 10:08:
[...]

Maar dit gaat ook om de GK104. We weten eigenlijk helaas maar weinig nog over de GK110. Als daar wat mee aan de hand is gaan ze dat niet naar buiten brengen lijkt mij. Het lijkt er op dat nvida een grotere markt wil aanspreken eerst want dat leverd geld op. Tuurlijk kan er wat aan de hand zijn met de GK104 maar als die snelheden niet nodig zijn waarom ook uitbrengen als het nog niet nodig is, en daar niet het geld zit?

Ik had veel liever een GK110 gehad ook want de GK104 is geen waardige opvolger voor mij. Ik denk dat de GK110 moet gaan concureren met snelere AMD kaarten die er nog niet zijn, en pas ook dan ergens uit komen.

We weten verder indd nog niet over de performance. Maar we kunnen nu wel bijna met zekerheid zeggen dat het om de gtx670/gtx680 gaat. En dat deze een hele kleine chip gaat hebben. Ik verwacht daarom ook een hele goede prijs/prestatie/performance.

Edit

Nvidia GeForce GTX 680: Kepler-based, dynamic “Turbo Boost,” arriving this month
wth may cost up to 500$ nog even hoor, dus het wordt gewoon een 9790 voor dezelfde prijs alleen dan van nvidia maybe iets zuiniger... nou joepie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Laatst online: 05-09 08:50
Ik vind het bijzonder dat jullie al conclusies trekken op basis van geruchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
maar ja, dat is ook het enige wat we hebben of niet?
De GK110 gaat echt wel zo snel mogelijk uit komen. Wachten op de concurrentie in videokaart land is nooit slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 10:08:
[...]

Edit

Ik zeg dat er iets mis is met de GK110 niet met de GK104. Of ja de GK104 lijtk minder problemen te hebben als je het met de GK110 vergelijkt. Laten we het daar maar even op houden. Hoe dan ook nVidia is laat.

Je kunt niets met zekerheid zeggen. Maar wil jij nu zeggen dat je denkt dat de prestaties goed zijn omdat hij de GTX670/GTX680 naam krijgt? Dat vind ik een gevaarlijke aanname.
Het zou mij niets verbazen als hij rond HD7950 performance uitkomt. Dit door puur te kijken naar de chipgrote en het mogelijk aantal transistors tov de GTX580.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry je verwachte dat omdat?
Ik doel meer op geruchen die vertellen dat hij rond de hd7970 prestatis zou liggen.
De gtx670 TI zou rond de hd6950 liggen en de gtx680 rond de hd7970. Als dit niet zo zou zijn dan kregen deze kaarten ook niet deze high end namen want dat lijkt mij niet logisch dan want dat is altijd al zo geweest. of vind je dat wel logisch? Of het echt een goede kaart word hangt meer af van de prijs performance lijkt mij?
Gezien de kosten van de gtx680 lijkt me de prestaties wel redelijk te liggen. Maar goed ik durf er geen feiten van te maken want ze zijn er nog niet.

Edit

Zij deze foto's al langs geweest en kunnen jullie zien of het ook echt is?

Bron:
http://www.pcgameshardwar...-Umlauf/Grafikkarte/News/

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2012 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devpartner
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-10-2021
Zolang Nvidia niet zelf hun kaarten aankondigt, hun architectuur veranderingen aan de man brengt en er betrouwbare resultaten rondgaan geloof ik 0.0 van al de lopende geruchten over performance, prijs, verbruik en naamgeving.

Ik vind het trouwens al zeer raar dat ze nog geen technische details over Kepler hebben vrijgegeven... en die moeten er toch wel zijn als ze de hotclock en shaders aanpassen...(als de beruchte specs enigsinds erop trekken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 11:15:
Als dit niet zo zou zijn dan kregen deze kaarten ook niet deze high end namen want dat lijkt mij niet logisch dan want dat is altijd al zo geweest. of vind je dat wel logisch?
Zelf vind ik het nog veel te vroeg voor aannames en dit is dan ook puur om het daar bij te houden: soms kun je niet anders.

Zelf hoop ik dat het wat leuks wordt. Zou er best graag 2 willen proberen voor surround.

[ Voor 10% gewijzigd door Paprika op 13-03-2012 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik doel meer op geruchen die vertellen dat hij rond de hd7970 prestatis zou liggen.
De gtx670 TI zou rond de hd6950 liggen en de gtx680 rond de hd7970. Als dit niet zo zou zijn dan kregen deze kaarten ook niet deze high end namen want dat lijkt mij niet logisch dan want dat is altijd al zo geweest. of vind je dat wel logisch? Of het echt een goede kaart word hangt meer af van de prijs performance lijkt mij?
Gezien de kosten van de gtx680 lijkt me de prestaties wel redelijk te liggen. Maar goed ik durf er geen feiten van te maken want ze zijn er nog niet.

Edit

Zij deze foto's al langs geweest en kunnen jullie zien of het ook echt is?

Bron:
http://www.pcgameshardwar...-Umlauf/Grafikkarte/News/
Is dat zo logisch? denk ook even terug aan de Geforce FX en de HD2900. Hadden high end namen maar de prestatie was niet high end. Wie zegt dat dat nu ook niet het geval kan zijn? nVidia kan ook niet toveren. De chip is kleiner dan de HD79xx. Ook heel veel kleiner dan die van de GTX580. Nu is het wel 28nm maar gezien het aantal transistors van de 7970 zou ik er niet van uit gaan dat je echt super performance gaat krijgen.

7970 speeds is mogelijk omdat de architectuur anders is. Maar het zou ook zo maar zo kunnen zijn dat hij net wat trager is. Zou niet slim zijn van nVidia maar ik sluit het niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devpartner schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 11:35:
Zolang Nvidia niet zelf hun kaarten aankondigt, hun architectuur veranderingen aan de man brengt en er betrouwbare resultaten rondgaan geloof ik 0.0 van al de lopende geruchten over performance, prijs, verbruik en naamgeving.

Ik vind het trouwens al zeer raar dat ze nog geen technische details over Kepler hebben vrijgegeven... en die moeten er toch wel zijn als ze de hotclock en shaders aanpassen...(als de beruchte specs enigsinds erop trekken).
Klopt normaal hoor je een half jaar al wat van nvidia's kant die is er ook wel geweest maar dat was grootspraak van hoe ze denken te gaan presteren met een roadmap die niet klopte. Nu is het bijna zo ver volgens veel leaks en geruchten en houd nvidia stilletjes hun mond dicht.
Astennu schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 11:41:
[...]

Is dat zo logisch? denk ook even terug aan de Geforce FX en de HD2900. Hadden high end namen maar de prestatie was niet high end. Wie zegt dat dat nu ook niet het geval kan zijn? nVidia kan ook niet toveren. De chip is kleiner dan de HD79xx. Ook heel veel kleiner dan die van de GTX580. Nu is het wel 28nm maar gezien het aantal transistors van de 7970 zou ik er niet van uit gaan dat je echt super performance gaat krijgen.

7970 speeds is mogelijk omdat de architectuur anders is. Maar het zou ook zo maar zo kunnen zijn dat hij net wat trager is. Zou niet slim zijn van nVidia maar ik sluit het niet uit.
Zo ver kan ik helaas niet terug denken want weet daar na genoeg niets van af. Dat kan dus wel het geval zijn maar dat zie ik niet snel gebeuren. Je zegt dat het tenslotte 1 keer is voorgekomen, de kans dat dat weer gebeurt lijkt me dan ook vrij klein. Vanwege de grote van de diesize verwacht ik ook zeker geen super performance maar dat kun je ook niet verwachten van een hele kleine chip. Je kunt hier denk ik meer een betere prijs/performance van gaan verwachten. (geen feit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 15:51
De geruchten zijn dat de GK104 de opvolger van de GTX560 moest zijn en de GK110 de GTX670 en 680 moet bedienen. Echter door dat de GK110 problemen geeft is die voorlopig nog niet in productie. (geschat wordt een half jaar vertraging)
Dus nVidia zou alleen een GK104 hebben om GTX650 tot GTX690 te bedienen. (daaronder hebben ze GK107).

[speculatie]
Geen GTXx80 uitbrengen is gezicht verlies, dus wat ik denk dat ze gaan doen, is de GK104 gewoon opclocken tot hij 250watt verbruikt. Wat vergelijkbaar is met een HD7870 naar 250watt trekken.
Nu zullen niet veel chips dat aankunnen, dus de voorraad GTX670's zal in dat geval veel groter zijn.

Ik verwacht dan tevens ook dat de GK110 gewoon GTX780 gaat heten.
[/speculatie]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Betere prijs performance moet zeker lukken mits nVidia die prijs zo laag wil maken. Er is best een kans dat nVidia de prijzen ook hoog wil houden.
AMD prijst zijn HD7xxx kaarten nu ook in vergelijking met de prijs performance van nVidia's GTX580. En zie wat voor een commentaar daar op is. De performance is prima. Maar veel mensen vinden ze nu te duur omdat ze vroeger veel goedkoper waren. Als Kepler HD7970 performance zou hebben. Zie ik het best gebeuren dat nVidia er ook 500 euro voor wilt zien. Ondanks het feit dat die kaarten later prima voor iets van 200 euro verkocht kunnen worden. Zie ook de HD69xx serie. Ongeveer een even grote chip als de 7970. Maar kan tegenwoordig voor een 220-280 euro verkocht worden.
Toettoetdaan schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 11:51:
[...]

De geruchten zijn dat de GK104 de opvolger van de GTX560 moest zijn en de GK110 de GTX670 en 680 moet bedienen. Echter door dat de GK110 problemen geeft is die voorlopig nog niet in productie. (geschat wordt een half jaar vertraging)
Dus nVidia zou alleen een GK104 hebben om GTX650 tot GTX690 te bedienen. (daaronder hebben ze GK107).

[speculatie]
Geen GTXx80 uitbrengen is gezicht verlies, dus wat ik denk dat ze gaan doen, is de GK104 gewoon opclocken tot hij 250watt verbruikt. Wat vergelijkbaar is met een HD7870 naar 250watt trekken.
Nu zullen niet veel chips dat aankunnen, dus de voorraad GTX670's zal in dat geval veel groter zijn.

Ik verwacht dan tevens ook dat de GK110 gewoon GTX780 gaat heten.
[/speculatie]
Ik kan me ook in beide scenario's vinden. Vooral die laatste. Nu gewoon GK104 als GTX680. En straks GK110 als GTX780. Dan zullen ze wel weer van de daken gaan schreeuwen dat ze een giga performance wint boeken met de overgang van GTX6xx naar GTX7xx.

[ Voor 43% gewijzigd door Astennu op 13-03-2012 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ja ik zie ook de voordelen van de naamgeving en plaatsing van de GK104 als de GTX680. Als ze de clocks een flinke trap omhoog geven doet de chip zijn GTX680 naam eer aan, performance zal er naar zijn. Daarnaast kan nVidia zich focussen om de vólgende GPU (GK110/GK100, GTX780) eens wat eerder te lanceren dan normaal, allicht in dezelfde tijdframe als AMD de volgende keer.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
XanderDrake schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 12:44:
Daarnaast kan nVidia zich focussen om de vólgende GPU (GK110/GK100, GTX780) eens wat eerder te lanceren dan normaal, allicht in dezelfde tijdframe als AMD de volgende keer.
Als je het zo wilt bekijken kun je net zo goed stellen dat de originele GTX680 een nog grotere flop is dan de originele GTX480 (flop: GTX480 werd GTX580, GTX680 wordt GTX780).

[ Voor 7% gewijzigd door Paprika op 13-03-2012 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devpartner
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-10-2021
XanderDrake schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 12:44:
Ja ik zie ook de voordelen van de naamgeving en plaatsing van de GK104 als de GTX680. Als ze de clocks een flinke trap omhoog geven doet de chip zijn GTX680 naam eer aan, performance zal er naar zijn. Daarnaast kan nVidia zich focussen om de vólgende GPU (GK110/GK100, GTX780) eens wat eerder te lanceren dan normaal, allicht in dezelfde tijdframe als AMD de volgende keer.
Hoe weet je of de clocks nog veel hoger kunnen? hoe weet je dat bandbdreedte geen serieuze bottleneck vormt om echt goed te schalen met overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens dit artikeltje gaat de top van de GK104 rond de zelfde prestaties van de hd7970 liggen en dat betenend een waardige concurrent voor de hd7970.
En dit moeten de specs voorstellen.

Afbeeldingslocatie: http://wccftech.com/wp-content/uploads/2012/03/670-680-vs-560ti-vs-460-v4.jpg
http://wccftech.com/artic...-specifications-detailed/

Er word verder gepraat over een feature dat de kaart zich zelf over kan klocken als hij binnen een bepaalde TDP blijft. Dat vind ik opzich wel interessant
Paprika schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 12:52:
[...]

Als je het zo wilt bekijken kun je net zo goed stellen dat de originele GTX680 een nog grotere flop is dan de originele GTX480 (flop: GTX480 werd GTX580, GTX680 wordt GTX780).
Niet al dit klopt, want deze gtx680 kan geen GF110 worden ;)
Ik lees ook veel dat de GF110 meer voor de prof markt zal zijn net als de huidige grote chips. Het dingetje waar ik ook op zit te wachten.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2012 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Is het al bekend wanneer de nieuwste kaart van Nivdea uitkomt? Nu zit ik te kijken naar de AMD 7970 maar ik hoorde net bij Mycom dat de nieuwste kaart van Nvidea waarschijnlijk nog sneller is. Mijn pc wil ik binnen 1 a 2 maanden kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:41
hmm toch vindt ik het er een beetje sneaky uitzien, volgens mij had dit prima een 300 euro kaart kunnen worden maar ze gaan hem nu gewoon rond de 400-500 uitbrengen waardoor ze wat mij betreft slecht de concurrentie aangaan, als je een 7970 hebt dan ben je niet tempted om naar deze 680 te gaan, dus het komt er gewoon opneer dat je een kaart krijgt die eigenlijk al een paar maanden uit was alleen nu van het andere kamp. Jammer maar we zullen zien als het allemaal nog een beetje fake rumours zijn dan komt het misschien nog goed :P

[ Voor 8% gewijzigd door Jasper 99 op 13-03-2012 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Nog meer onzin van wccftech, nu alleen in een label zodat het echt moet lijken. :')

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:03:
Volgens dit artikeltje gaat de top van de GK104 rond de zelfde prestaties van de hd7970 liggen en dat betenend een waardige concurrent voor de hd7970.

[afbeelding]
http://wccftech.com/artic...-specifications-detailed/

Er word verder gepraat over een feature dat de kaart zich zelf over kan klocken als hij binnen een bepaalde TDP blijft. Dat vind ik opzich wel interessant

[...]

Ik lees ook veel dat de GF110 meer voor de prof markt zal zijn net als de huidige grote chips. Het dingetje waar ik ook op zit te wachten.
Ik heb wel van het gerucht gehoord dat nVidia van de High clock domains af zou stappen. En voor veel shaders zou gaan maar dan vervolgens op een clock domain (zoals AMD dat ook doet)
Maar hier zie je beide staan. En High clock domain en enorm veel shaders. Lijkt me iets te mooi om waar te zijn of die shaders zijn lang niet zo krachtig als die in de GTX580. Maar dan snap ik niet goed waarom nVidia zo iets zou doen. De GTX580 heeft weinig Shaders omdat daar custom logic gebruikt wordt. Daardoor kunnen ze wel verschrikkelijk hoog geclockt worden.
Versteegrob schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:59:
Is het al bekend wanneer de nieuwste kaart van Nivdea uitkomt? Nu zit ik te kijken naar de AMD 7970 maar ik hoorde net bij Mycom dat de nieuwste kaart van Nvidea waarschijnlijk nog sneller is. Mijn pc wil ik binnen 1 a 2 maanden kopen.
Lol er is nog niets bekend over de GK104. gast bij Mycom is dan duidelijk een Fanboy die niet weet waar hij het over heeft. En dit puur doet op speculatie en geruchten :S geen goede zaak dus.

Ja het kan dat de GK104 sneller is. Maar het kan ook dat de 7970 sneller is. Als je binnen 1-2 maanden je pc wilt kopen kun je misschien nog wel even wachten tot eind april. Wellicht is er dan meer over de GK104 bekend. Als je nu iets moet kopen zou ik voor een 7950 of 7870 gaan. Maar beter is het om even te wachten want het kan dat de prijzen nog wat gaan dalen nu de GTX580 goedkoper wordt. En als straks de GK104 komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Paprika schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 12:52:
Ik vind de GTX 680 absoluut geen flop als hij 1) sneller of gelijk is aan de HD7970 en 2) relatief goedkoop, energie zuinig en koel is. Dat zijn wel de voorwaarden onder welke ik het prima vind dat de GTX 780 eigenlijk de GTX 680 had moeten zijn.

Je bent het er toch mee eens dat de GK104 (nauwere memory bus, kleinere chip, lagere TDP) niet dezelfde is als de GK110? Dan gaat de vergelijking met de GTX480-GTX580 niet op, want daar hadden we het over een respin met alle cuda cores open.
Devpartner schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 13:36:
Hoe weet je of de clocks nog veel hoger kunnen? hoe weet je dat bandbdreedte geen serieuze bottleneck vormt om echt goed te schalen met overclocken.
Dat weet ik niet, maar gezien design keuzes van de GK104 tot nu toe hebben we het over een kleinere chip met hogere clocks (zoals destijds de 6600GT). Er zit vast nog wel wat rek ruimte in om hoger te clocken.
Bandbreedte zou inderdaad een probleem kunnen worden, weet niet direct hoe ze dat gaan oplossen.
Rambus zou een leuke oplossing kunnen bieden daaro, maar ik denk dat de licentie overeenkomst daar te laat voor kwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Daar zit het probleem. Dat moet het voorstellen en het is uit een dikke duim gezogen. Simpel voorbeeld: de geheugen clock. 2 GHz en dan 6 GHz "QDR"? Iemand heeft een beetje moeite met rekenen, want een 2 GHz clock geeft 8 GHz effectief; 6 GHz effectief betekent een 1.5 GHz clock (wat wel kan kloppen, aangezien Tahiti dat ook haalt). Zij geven daar een TDR weer, niet QDR; ook met XDRAM kom je niet op die 6 GHz.

Het is gewoon een herhaling en samenvoeging van de vele valse geruchten.
Je bedoelt GK110 gok ik, en de huidige grote chips zijn helemaal niet voor de "professionele markt" (HPC en/of workstation werk), dan zouden ze niet gecastreerd zijn op de vlakken die er toe doen voor die twee vlakken. Verder mag je daar nog wel een half jaartje op wachten waarschijnlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier word iig geroepen dat de big chips voor de prof. mark bedoeld zijn en voor gamen mooi meegenomen.
En dat is ook wel zo want in die bepaalde apps zijn ze ook vele malen sneller die de prof markt gebruikt.
http://semiaccurate.com/2...g-is-the-keplergk104-die/

Ik bedoel indd GK110. Die zou ergens in de zomer moeten komen maar de vraag is of alles waar is zoals normaal bij AMD en NVDIA en INTEL enzv.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2012 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Er word verder gepraat over een feature dat de kaart zich zelf over kan klocken als hij binnen een bepaalde TDP blijft. Dat vind ik opzich wel interessant.
Het omgekeerde van OCP omdat het waarschijnlijk is dat de maximale -turbo- clock altijd gehaald wordt behalve in Furmark en OCCT.
Astennu schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:05:
Lol er is nog niets bekend over de GK104. gast bij Mycom is dan duidelijk een Fanboy die niet weet waar hij het over heeft. En dit puur doet op speculatie en geruchten :S geen goede zaak dus.
Een winkel waar de verkoper geen nVidia fanboy is zie je niet vaak. Daarom verkopen ze ook nog zo veel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:43:
Hier word iig geroepen dat de big chips voor de prof. mark bedoeld zijn en voor gamen mooi meegenomen.
En dat is ook wel zo want in die bepaalde apps zijn ze ook vele malen sneller die de prof markt gebruikt.
http://semiaccurate.com/2...g-is-the-keplergk104-die/

Ik bedoel indd GK110. Die zou ergens in de zomer moeten komen maar de vraag is of alles waar is zoals normaal bij AMD en NVDIA en INTEL enzv.
Gezien de weinige leaks aangaande GK110/112, die betrekking hebben op de tape out, zou je kunnen zeggen dat eind Q3 het vroegst haalbare is voor een GK110/112 kaart. Waarschijnlijker is oktober/november, als alles goed gaat. Vooralsnog zullen ze eerst moeten proberen GK104 en GK106/107 de deur uit zien te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 07:18
madmaxnl schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 16:30:

Een winkel waar de verkoper geen nVidia fanboy is zie je niet vaak. Daarom verkopen ze ook nog zo veel ;)
Een winkel waar de verkoper überhaupt verstand heeft van zijn (PC) gerelateerde producten zie je al niet vaak. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apple drops Nvidia Kepler from large numbers of laptops
http://semiaccurate.com/2...large-numbers-of-laptops/

Ook zegt Charlie hier weer dat de kepler architectuur beter is.

Nvidia heeft trouwens heel wat maanden terug gezegt dat de gamers kaarten 3 keer de performance per watt zouden krijgen. Betekent dat niet gewoon dat de kleine chip ook bedoeld was voor de gtx series?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2012 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Redblader schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 17:03:
Een winkel waar de verkoper überhaupt verstand heeft van zijn (PC) gerelateerde producten zie je al niet vaak. :P
Klopt. Het zijn net autoverkopers. Ze kunnen het je verkopen d.m.v. een mooi verhaaltje, maar daar blijft het dan ook vaak bij.
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 17:08:
Ook zegt Charlie hier weer dat de kepler architectuur beter is.
Architectuur is beter, productie procedé is slechter. De vraag is of het een het andere kan opheffen. Voor nu ziet het er niet goed uit. nVidia verliest terrein en zal het terrein dat ze hebben verloren moeilijk terug kunnen pakken omdat het productie procedé voor geen meter loopt. De top GK104 kaart gaan ze niet voor niets voor rond de 500 euro verkopen. Als de geruchten kloppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:32

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Kent u deze nog?
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v503/diaz028/keplerperformance.jpg
Dus komt er ergens op een forum:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mcj2P.png
En vervolgens http://www.techpowerup.co...adeon-HD-7970-NVIDIA.html

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Must be real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

madmaxnl schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 17:37:
[...]

Klopt. Het zijn net autoverkopers. Ze kunnen het je verkopen d.m.v. een mooi verhaaltje, maar daar blijft het dan ook vaak bij.

[...]

Architectuur is beter, productie procedé is slechter. De vraag is of het een het andere kan opheffen. Voor nu ziet het er niet goed uit. nVidia verliest terrein en zal het terrein dat ze hebben verloren moeilijk terug kunnen pakken omdat het productie procedé voor geen meter loopt. De top GK104 kaart gaan ze niet voor niets voor rond de 500 euro verkopen. Als de geruchten kloppen...
Maar goed nvidia verkoopt nog altijd meer losse videokaarten dus lijkt me dat niet zo'n probleem tot deze los gaan lopen. Ik haal dit overgens van gebuikers weg van steam. Dat laat wel een redelijk goed beeld zien.

Gezien de slide hier boven denk ik dat hij nep is net zoals die van de hd7970 toen. Pure gekmakerij/marketing. Maar als die verdubbeling van cuda cores kloppen is hij sowiso wel sneller dan de gtx580.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2012 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:32

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Die slide is nep, daar hoef je niet al te lang over na te denken...

HWI trapt er trouwens ook zo in, zie http://nl.hardware.info/n...benchmarks-nvidia-gtx-680. Dacht dat Frank hier ook meelas. Ik heb daar een DM gestuurd, of hoe heet zoiets op HWI, maar nog geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomasH schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 20:31:

HWI trapt er trouwens ook zo in, zie http://nl.hardware.info/n...benchmarks-nvidia-gtx-680. Dacht dat Frank hier ook meelas. Ik heb daar een DM gestuurd, of hoe heet zoiets op HWI, maar nog geen reactie.
En tweakers ook eerder
nieuws: AMD: HD7970 gemiddeld bijna de helft sneller dan GTX580

Maar veel mensen geloven het ook vaak nog terwel ze veel beter naar echte benchmarks kunnen kijken.
Ook dit soort sites houden gewoon van mee doen, en dat is niet erg al die gekte zo in eens. Ik kan er goed van genieten met een kop thee er bij, heerlijk :P Maar ik heb ook wel die tijd gehad dat ik alles gelijk geloofde :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2012 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Gast, echt? Official Review Document vs random Excel slide die overduidelijk is gebaseerd op getallen uit een plaatje van vele maanden geleden. Die cijfers waren echt, alleen onder omstandigheden waar ze beter de werkelijke FPS niet konden vertonen en alleen de verschillen (10 vs 6 FPS gaat lekker snel %-wise).

[ Voor 36% gewijzigd door Paprika op 13-03-2012 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 07:18
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 20:37:
[...]

En tweakers ook eerder
nieuws: AMD: HD7970 gemiddeld bijna de helft sneller dan GTX580

Maar veel mensen geloven het ook vaak nog terwel ze veel beter naar echte benchmarks kunnen kijken.
Ook dit soort sites houden gewoon van mee doen, en dat is niet erg al die gekte zo in eens. Ik kan er goed van genieten met een kop thee er bij, heerlijk :P Maar ik heb ook wel die tijd gehad dat ik alles gelijk geloofde :)
Die cijfers van AMD kloppen anders best wel, kijk maar is naar de geteste resoluties en AA settings, bij die instellingen komt een GTX 580 gewoon tegen een VRAM tekort aan waardoor het logisch is dat een 7970 veel sneller is.
Dit is natuurlijk echt marketing omdat je met lagere resoluties lang niet zo'n groot verschil zal zien, maar het zijn wel officiele cijfers dus om dat artikel op tweakers als onzin te bestempelen?

Die ''benchmarks'' van Keppler zijn niet eens officieel en op onzin gebaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Van Fud:
GK104 is a performance market chip. In the real world Nvidia would be selling this chip for up to $299 and since AMD’s $549 card is scoring close to GK104 based GTX 680 Nvidia went for a $549 price tag.
God I hope this is not true :/
Zo ja dan zit ik nog wel even met mijn SLI setup... Hier ga ik niet aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Grappig toch hoe AMD de schuld krijgt van hoge prijzen voor videokaarten. Alsof het nVidia niet vrij zou staan om lagere prijzen voor hun kaarten te vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
AMD is wel degene die zn eigen trend doorbreekt (deels doordat de situatie dat toelaat).

Nvidia zou wel gek zijn om hun 'veel' te dure chip opeens bijna gratis weg te geven, aangezien ze nog steeds kaarten verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Dus eigenlijk is het de schuld van de veels te dure GTX580? Of moeten we verder terug, misschien naar de GTX280, die 'slechts' 650 dollar kostte en echt een koopje was... Misschien had AMD toen direct maar 550 dollar moeten vragen voor de HD4870...

Het is nVidia's eigen keuze om de prijs te vragen die ze vragen. Het afschuiven op een ander bedrijf is als het ware zeggen dat je een prijsafspraak hebt, ongeacht de tegenpartij daarvan op de hoogte is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
TomasH schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 20:31:

Frank wil 5 euro verdienen, dat zijn bericht niet klopt boeit hem niet (per nieuwsbericht krijgt Frank 5 euro van HWI).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Werelds schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:33:
[...]

Daar zit het probleem. Dat moet het voorstellen en het is uit een dikke duim gezogen. Simpel voorbeeld: de geheugen clock. 2 GHz en dan 6 GHz "QDR"? Iemand heeft een beetje moeite met rekenen, want een 2 GHz clock geeft 8 GHz effectief; 6 GHz effectief betekent een 1.5 GHz clock (wat wel kan kloppen, aangezien Tahiti dat ook haalt). Zij geven daar een TDR weer, niet QDR; ook met XDRAM kom je niet op die 6 GHz.
Ze hopen gewoon dat er wat onnozele journalisten in trappen 8)

Goud is geen geld

Pagina: 1 ... 19 ... 43 Laatste