moet je import betalen voor producten binnen de eu, nee toch?
EDIT, zin verbeterd. liep voor geen meter
[ Voor 10% gewijzigd door mrc4nl op 23-08-2012 14:52 ]
ora et labora
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
moet je import betalen voor producten binnen de eu, nee toch?
[ Voor 10% gewijzigd door mrc4nl op 23-08-2012 14:52 ]
ora et labora
Staat hier niks over 'alleen buiten de EU', maar gewoon: buiten Nederland.mrc4nl schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 14:25:
moet in import betalen voor producten binnen de eu, nee toch?
[ Voor 12% gewijzigd door jesper86 op 23-08-2012 14:52 ]
Verwijderd
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2012 14:48 ]
Verwijderd
Verwijderd
According to two of our best sources the new Panasonic GH3 has a new 16 megapixel sensor. It is not the same of the Panasonic G5! Panasonic defined this as a “Wide Dynamic Range” sensor. As we know from past we have to see soem real test before to know if that is just a “marketing slogan” or a real major improvement. One source said firmware is not final but the dynamic range increase looks like to be more in the shadows than in the highlights. ISO goes up to 12.800.
Both sources said this is the definitely best hybrid stills&video camera they have ever seen. And they were so kind to give me the detailed bitrate: The GH3 can do “All-I 72 Mbps“.
Verwijderd
quote: (FT5) Hot: New Panasonic GH3 specifications!Photkina is getting closer and the new Panasonic GH3 is probably the “hottest” new Micro Four Thirds product. Quite many sources contacted me saying that this is an incredible nice camera. And very likely the first camera that can be considered as “pro” level camera. It is aimed to compete against all high end DSLR APS-C cameras like the Nikon D7000 or Canon 7D. But we know well…we have to see it to believe it!
- 16 Megapixel “Wide dynamic range” CMOS Sensor.
- New Venus 7 engine
- electronic shutter
- ISO 100-12.800
- 6fps
- Fastest AF of any interchangeable lens system camera.
- Video Bitrate 50Mbps (72Mbps ALL-I)
- 30p/25p in MP4, MOV and AVCHD
- 3.5 inch Mic in
- built-in stereo mic
- Audio out
- Pc control
- Time Code
- 1740k OLED LVF, Touch Monitor OLED 610k.
- external battery grip
- Wifi with remote control through iOS and Android Applications
- external XLR accessory
- Focus Peaking
- Interval shooting and slow motion. Slow Movie extension (40%, 50%, 80%) Fast 160/ 200 / 300%
- Magnesium alloy body. Body is bigger than the Panasonic GH2.
I still don’t know the price yet. The only rumor I got says the GH3 with 14-140mm lens will cost 1700 Euro/Dollars (But this hasn’t been confirmed by any of my trusted sources yet!).
[ Voor 14% gewijzigd door jesper86 op 04-09-2012 13:40 ]
Verwijderd
Wat, kost die $1,100 op ebay? Is die van goud gemaakt? Waarom zo duur?jesper86 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 13:38:
Nope, maar van wat ik hoor is ie vrijwel perfect, net als de 45/1.8, maar indrukwekkender en bouwkwaliteit.
Natuurlijk moet je voor een koopje ergens anders kijken, want zoiets unieks zit wel een premium aan.![]()
[...]
[ Voor 35% gewijzigd door Universal Creations op 04-09-2012 20:43 ]
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
[ Voor 2% gewijzigd door mrc4nl op 04-09-2012 20:59 . Reden: betere woordkeus ]
ora et labora
Ik heb een camera met kitlens voor zo'n 400 euro gekocht en heb er dit jaar een 12mm objectief van zo'n 630 euro voor gekocht, 700 inclusief zonnekap. Dat was het meer dan waard. Van dit objectief ga ik namelijk nog een hele tijd heel veel plezier hebben ook op de volgende body en ook op de body daarna. En ik haal nu zoveel meer uit de body dat deze nog wel weer een jaartje (en wie weet wel meer) mee kan.mrc4nl schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 20:58:
maar ja, dan koop je een camera van 350 euro (met kitlens) en ga je 600-1200 euro spenderen aan lenzen.
dan vind ik dat je ook wel wat meer geld in een beter body had kunnen stoppen. voor de kwaliteit kan je inderdaad je geld beter in lenzen investeren. maar t moet wel een beetje in verhouding staan vind ik.
Is de kwaliteit daarvan net zo goed? Goede oude manuele objectieven kosten vaak ook nog serieus geld. En je verliest daarmee autofocus (en de rest van alle elektronische hulpmiddeltjes).wat je ook kan doen is een oude manuele lens kopen voor 100 euro. (of minder)
Alternatieve objectieven
Verwijderd
Tsjah, je kunt ook een 1100D met 85L kopen (of een 400/2.8....). Wat is je punt? Dat er duurdere bodies moeten komen? Als de body die je hebt de kwaliteit van de lens niet in de weg staan, is dat toch prima.mrc4nl schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 20:58:
maar ja, dan koop je een camera van 350 euro (met kitlens) en ga je 600-1200 euro spenderen aan lenzen.
dan vind ik dat je ook wel wat meer geld in een beter body had kunnen stoppen. voor de kwaliteit kan je inderdaad je geld beter in lenzen investeren. maar t moet wel een beetje in verhouding staan vind ik.
Er zijn genoeg oude manuele lenzen voor 100euro te vinden, dat klopt. Maar die presteren stuk voor stuk minder dan deze nieuwe m4/3 primes. Die oude manuele lenzen zijn gemaakt voor fullframe en dat vereist minder resolutie. Fullframe vereist wel hoekperformance, maar dat gebruikt m4/3 totaal niet.wat je ook kan doen is een oude manuele lens kopen voor 100 euro. (of minder)
Alternatieve objectieven
Die 45mm is van hele andere materialen gemaakt en is veel minder complex. En waarom zouden m4/3 objectieven goedkoper moeten zijn? Het is natuurlijk veel geld, maar het is wel waar vraag naar is. De tijd dat M4/3 een leuke speledingetje voor naast het echte werk was is nu wel voorbij. Alhoewel je ook nog gewoon goedkope body's en objectieven. Het wordt echter vrij snel volwassen.Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 21:15:
Maar die 45mm f1.8 is maar $399, ook een Zuiko. $1,099 is wel erg veel voor een M4/3 lens.
duurdere body's? nee. voor m4/3 is er voor elke prijsklasse wel wat te vinden.Universal Creations schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 21:16:
[...]
Tsjah, je kunt ook een 1100D met 85L kopen (of een 400/2.8....). Wat is je punt? Dat er duurdere bodies moeten komen? Als de body die je hebt de kwaliteit van de lens niet in de weg staan, is dat toch prima.
ora et labora
Wie kwam dan met een body aan van €350? Jij kwam zelf met dat voorbeeld. Daarnaast geeft een betere lens je veel meer dan een beter body als het gaat om beeldkwaliteit. Een betere body geeft je hooguit meer mogelijkheden/features en betere ergonomie en een klein beetje extra beeldkwaliteit. Duurdere primes geven je betere scherpte, bouwkwaliteit, meer lichtsterkte, kleinere DoF, soms ook snellere AF.mrc4nl schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 21:52:
[...]
duurdere body's? nee. voor m4/3 is er voor elke prijsklasse wel wat te vinden.
mijn punt is dat je een goedkope camera koopt (instap, iets mindere sensor, opties etc)
en dan een veelvoud aan lenzen besteed. had had je ook wel voor 50 euro extra een betere body kunnen kopen. en dan de rest aan goede lenzen
ja ok. ik nam mn eigen aankoop als voorbeeld. Maar heb enkel een paar filtertjes gekocht,nog geen enkele extra lens en ben dat ook (voorlopig) niet van plan.Daarbij weet ik ook niet wat voor body iemand heeft als ie zo'n "dure" ($1,099)lens koopt. dat je het geld beter in lenzen had kunnen stoppen had ik ook al vermeldUniversal Creations schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 21:58:
[...]
Wie kwam dan met een body aan van €350? Jij kwam zelf met dat voorbeeld. Daarnaast geeft een betere lens je veel meer dan een beter body als het gaat om beeldkwaliteit. Een betere body geeft je hooguit meer mogelijkheden/features en betere ergonomie en een klein beetje extra beeldkwaliteit. Duurdere primes geven je betere scherpte, bouwkwaliteit, meer lichtsterkte, kleinere DoF, soms ook snellere AF.
Voor velen geldt dan ook: Lenzen >>> body.
mrc4nl schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 20:58:
voor de kwaliteit kan je inderdaad je geld beter in lenzen investeren. maar t moet wel een beetje in verhouding staan vind ik.
ora et labora
Het verschil tussen de sensoren in een nieuwe hi-end vergeleken met een nieuwe lo-end is marginaal, als je kijkt wat voor sprongen de afgelopen jaren gemaakt zijn. Verschillen in body zitten meer in features, bouwkwaliteit e.d.mrc4nl schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 21:52:
[...]
mijn punt is dat je een goedkope camera koopt (instap, iets mindere sensor, opties etc)
en dan een veelvoud aan lenzen besteed. had had je ook wel voor 50 euro extra een betere body kunnen kopen. en dan de rest aan goede lenzen
[ Voor 15% gewijzigd door amphora op 05-09-2012 11:20 ]
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2012 11:35 ]
Bedenk wel dat een fullframe lens maken ook gewoon duurder is dan een (soortgelijke) m4/3 lens vanwege meer materiaal.amphora schreef op woensdag 05 september 2012 @ 11:18:
De prijs zit 'm vaak niet in het materiaal bij dat soort lenzen maar in de miljoenen die ze er in pompen aan research en het slijpen van het glas/hoeveelheid glas elementen.
Daarom kost de Canon 24-70 ook het dubbele :-)Universal Creations schreef op woensdag 05 september 2012 @ 12:09:
[...]
Bedenk wel dat een fullframe lens maken ook gewoon duurder is dan een (soortgelijke) m4/3 lens vanwege meer materiaal.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Wel een leuk concept. Pancake kan je het niet noemen, meer een crêpe ofzoFocus: 0.30 m (11.8 in.) to infinite. Manual Focusing (Three settings)
Hmmm, ik heb even de specs door een DoF-calculator gehaald en met 15mm f/8 op m4/3 geeft een hyperfocale afstand van 1,89m. Dus focussen is alleen nodig voor onderwerpen op minder dan 1m afstand.PowerUp schreef op woensdag 05 september 2012 @ 20:53:
Volgens de geruchten:
[...]
Wel een leuk concept. Pancake kan je het niet noemen, meer een crêpe ofzo
Het schijnt daadwerkelijk gewoon een cap te worden aldus de geruchten. Leuke gimmick.Universal Creations schreef op woensdag 05 september 2012 @ 21:37:
[...]
Hmmm, ik heb even de specs door een DoF-calculator gehaald en met 15mm f/8 op m4/3 geeft een hyperfocale afstand van 1,89m. Dus focussen is alleen nodig voor onderwerpen op minder dan 1m afstand.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2012 21:19 ]
Oei, nou laat ze dan aaalstublieft ook een zwarte versie uitbrengen !leendertv schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 10:47:
Als deze ongeveer dezelfde prijs een kwaliteit heeft als de m.Zuiko 45mm f1.8 [...]
En dat zou het ook een geschikte lens voor de GH3 maken.
[ Voor 16% gewijzigd door leendertv op 14-09-2012 09:53 ]
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
ora et labora
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
[ Voor 8% gewijzigd door jesper86 op 15-09-2012 14:39 ]
Enkel om de DoF te berekenen. Anders niet.Universal Creations schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 15:39:
24-70/5.6 equivalent bedoel je. Als je brandpuntsafstanden gaat verrekenen met de cropfactor moet je dat ook doen met het diafragma.
[ Voor 95% gewijzigd door Universal Creations op 15-09-2012 17:47 ]
Daar heb je gelijk in. De objectieven zijn over het algemeen mooi compact in vergelijking met dSLR tegenhangers. Een veelgehoorde klacht (vreemd genoeg van niet-bezitters) is dat 4/3 oorspronkelijk ook het voordeel had compacter te zijn. Dat voordeel werd op een gegeven moment deels teniet gedaan met body's als de E-30 en de E-5 en dat in combinatie met prachtig maar groot HG en SHG glas.jesper86 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 14:34:
Teniet dat zou ik niet zeggen hoor. MFT heeft nogsteeds een geweldige lens-line up met lichtsterkte, formaat, en gewicht wat je nergens anders zal vinden. Een compacte body is zekúr niet het enige voordeel. Wat is 'compact' anyway, de GH3 is compact!
Dat m4/3 goedkoper zou moeten zijn heb ik nooit meegekregen bij aanschaf. Ik dacht eigenlijk altijd dat het duurder was aangezien het a in ontwikkeling was en b een kleinere oplage heeft dan Canikon. Uiteindelijk valt het ook nog wel mee, je krijgt wel waar voor je geld.Probeer bijvoorbeeld eens een pro body zoals deze van magnesium, met 72Mbit ALL-I video, en een 24-70/2.8 (equiv.) te vinden in ZO'N handtas formaat pakketje als dit. Ook al moet je daar aardig wat voor neerleggen natuurlijk. Hoewel het veelgenoemde punt dat MFT goedkoop zou 'moeten' zijn je eigenlijk weer hetzelfde tegen-argument voor kan gebruiken.
Maar dat effectieve diafragma heeft toch alleen betrekking op de DoF? Wat betreft belichting verandert er niks, toch?Universal Creations schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 16:49:
Nee, om het effectieve diafragma te bepalen.
Brandpunten omrekenen doe je ook alleen maar voor beeldhoeken omrekenen.
Inderdaad, dat maakt het ook zo vervelend en verwarrend voor anderen als er weer iemand bijdehand gaat doen over de scherptediepte. Wat dan keer op keer dan weer deze zelfde discussie oplevert.fnoff schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 18:07:
[...]
Maar dat effectieve diafragma heeft toch alleen betrekking op de DoF? Wat betreft belichting verandert er niks, toch?
Strikt genomen wel. Als je dezelfde foto wil maken met een m4/3 + 12-35 f/2.8 en een FF + 24-70 f/2.8, zal de 24-70 afgestopt moeten worden naar f/5.6 en de iso 4x zo hoog moeten zijn. Andersom is het gewoon niet mogelijk om met de m4/3-combi een zelfde foto te maken als met de FF-combi op f/2.8 en iso100.fnoff schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 18:07:
Maar dat effectieve diafragma heeft toch alleen betrekking op de DoF? Wat betreft belichting verandert er niks, toch?
Bijdehand of niet, jij bent degene die alleen maar in "eigen" voordeel omrekent. Dat is gewoon meten met 2 maten. Of je rekent alles om, of niets. Anders kan ik ook compactcamera's met f/1.8 lenzen aanvoeren.jesper86 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 18:16:
Inderdaad, dat maakt het ook zo vervelend en verwarrend voor anderen als er weer iemand bijdehand gaat doen over de scherptediepte. Wat dan keer op keer dan weer deze zelfde discussie oplevert.
[ Voor 38% gewijzigd door Universal Creations op 15-09-2012 18:22 ]
Qua DoF heb je zeker gelijk maar bijvoorbeeld een 12mm f/2.0 is qua lichtsterkte gewoon een f/2.0 objectief of je het aantal mm nou omrekent of niet. De 75mm f/1.8 kan je dus prima omrekenen naar een 150mm f/1.8 objectief voor full-frame tenzij je de DoF in ogenschouw wil nemen dan is het omgerekend gelijkwaardig aan een 150mm f/3.6 objectief.Universal Creations schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 18:18:
De reden dat ik dit zeg, is omdat door velen m4/3 zo wordt geprezen vanwege zijn compacte bodies en lenzen. Qua bodies is dat zeker zo, maar qua lenzen valt het wel mee als je eerlijk vergelijkt.
Daar ben ik het wel mee eens. Zeer zeker ook omdat al dat omrekenen mij als m4/3 gebruiker gewoon dus helemaal niets zegt. Ik heb nooit full-frame gebruikt. Dat is voor mij net zoiets als het omrekenen van euro's naar guldens (alhoewel ik wel lange tijd guldens heb gebruikt).Universal Creations schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 20:01:
Als je de lijn doortrekt van f/2 is f/2, dan zeg ik: 12mm is 12mm. De brandpuntsafstand verandert namelijk niet.
Dat kan dus simpelweg niet. Omdat je linksom of rechtsom altijd mank gaat. Tenzij je dus zoals ik gedaan heb 2 maal omrekent een keer zonder DoF meerekenen en de andere keer niet. m4/3 gebruikers weten over het algemeen prima dat bij de gebruikelijke omrekening de DoF niet meegenomen wordt en dat men dat zelf nog even moet omrekenen.Mijn punt is gewoon: als je iets gaat omrekenen om te kunnen vergelijken, dan moet je alles omrekenen.
Goed voorbeeld inderdaad!Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 20:05:
Daar ben ik het wel mee eens. Zeer zeker ook omdat al dat omrekenen mij als m4/3 gebruiker gewoon dus helemaal niets zegt. Ik heb nooit full-frame gebruikt. Dat is voor mij net zoiets als het omrekenen van euro's naar guldens (alhoewel ik wel lange tijd guldens heb gebruikt).
Hoezo gaat dat dan mank?Dat kan dus simpelweg niet. Omdat je linksom of rechtsom altijd mank gaat.
Omdat je of de DoF tekort doet of de lichtsterkte.Universal Creations schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 20:09:
Hoezo gaat dat dan mank?
Dat doet niemand en daarmee maak je de verwarring dus enkel groter. Meestal wordt enkel het aantal mm omgerekend, ook als het APS-C betreft.Universal Creations schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 20:26:
Daarom moet je ook gewoon beide samen omrekenen. Ik snap wel dat je f/2 ziet als factor voor lichtsterkte, maar je kunt ook de isowaarde aanpassen.
[ Voor 22% gewijzigd door Universal Creations op 15-09-2012 20:49 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Als het jou om het complete plaatje gaat dan zul je ook sluitertijden en de volledige specificaties van de sensor mee laten wegen. Feit is dat nergens in cameraland dat gedaan wordt. Maar als jij ermee wil beginnen ga je gang, ik zal er enkel niet in meegaan.Universal Creations schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 20:48:
Net zoals bijna niemand weet wat een lichtsterkte van f/2 inhoudt. Betekent f/2 dat je in het donker mooie ruisvrije opnamen kunt maken? Nee, want zodra je de iso omhoog gooit, krijg je ruis. Dus wat stelt die f/2 dan nog voor? Het gaat altijd om het complete plaatje.
Zelfde iso => FF 2 stops minder ruis (ongeveer, afhankelijk van sensortechnologie). Dus de belichting klopt, maar dan zit je nog altijd met de ruis te klooien.Fiber schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 21:13:
OK, nu voor eens en altijd... DoF en perspectief etc. boeit mij (nu even) niet... Het gaat mij enkel en alleen om de juiste belichting...
Stel, ik neem een willekeurige m4/3 camera met een 12/2 en een willekeurige full frame camera met een (niet bestaande?) 24/2. Kan ik dan in hetzelfde licht met dezelfde combi van iso, sluitertijd en diafragma fotograferen zonder te onder- of overbelichten?
Als er in cameraland een vergelijking gedaan wordt, dan wordt alles gelijk gemaakt. Tenzij je dus een slechte vergelijking maakt, waarbij het resultaat niet hetzelfde is. Je krijgt dan verschillen in ruis en DoF. Beiden zijn wel degelijk belangrijk voor een fotograaf. Nu kun je wel zoiets hebben van: lekker belangrijk, maar het heeft gewoon veel invloed op het uiteindelijke resultaat.Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 21:16:
Als het jou om het complete plaatje gaat dan zul je ook sluitertijden en de volledige specificaties van de sensor mee laten wegen. Feit is dat nergens in cameraland dat gedaan wordt. Maar als jij ermee wil beginnen ga je gang, ik zal er enkel niet in meegaan.
[ Voor 36% gewijzigd door Universal Creations op 15-09-2012 21:28 ]
Ongeveer net zoveel als met iso400 op FF en dan heb je een sluitertijd voordeel (en een DoF nadeel, maar dat mocht niet in de discussie meegenomen worden).Fiber schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 21:35:
Bij goed licht en ISO 100 heb je nauwelijks ruis...
Wat jij wil. Meerdere mensen hebben je het nu duidelijk willen maken maar zo te zien hou je er een eigen praktijk op na die het nodeloos ingewikkeld maakt.Universal Creations schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 21:23:
Als er in cameraland een vergelijking gedaan wordt, dan wordt alles gelijk gemaakt. Tenzij je dus een slechte vergelijking maakt, waarbij het resultaat niet hetzelfde is. Je krijgt dan verschillen in ruis en DoF. Beiden zijn wel degelijk belangrijk voor een fotograaf. Nu kun je wel zoiets hebben van: lekker belangrijk, maar het heeft gewoon veel invloed op het uiteindelijke resultaat.
Inderdaad.Universal Creations schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 21:58:
Bij goed daglicht kun je ook met een compact goede foto's maken...
Ik weet het. En veel pixels is ook wel fijn, en dat past weer beter op een grotere sensor...Overigens hebben FF camera's doorgaans het voordeel van meer dynamisch bereik wat bij landschappen ook wel prettig is.
Geen idee. Las op het dpreview forum dat Photozine de autocorrectie in body helemaal niet had meegenomen.[TAG]Speedy schreef op zondag 16 september 2012 @ 10:35:
Over die 12-35 gesproken, dat leek mij de ideale lens om mijn m43 setup mee uit te breiden. M'n vriendin beschikt over een D40 met een 24-70 en als ik zie hoeveel plezier ze er aan heeft wil ik ook graag zo'n universeel inzetbare lens. Wel is het ding een rip uit je lijf, maar de meeste reviews zijn er enthousiast over, echter zag ik op Photozine.de dat ze er wat minder enthousiast over zijn en dat op Olympus body's de autocorrectie te wensen over laat. Dat brengt me dan weer aan het twijfelen gezien de prijs van dat ding.
Zijn er al mensen met ervaringen op (het liefst wat oudere als mijn E-PL1) Oly body's?
Er komen als het goed is (morgen weten we het zeker want dan is de aankondiging) twee nieuwe PEN's uit. Deze hebben allebei de nieuwe sensor die ook in de E-M5 zit.Diezelfde vriendin wil haar Canon setup inruilen voor m43 (mijn kleine tasje vs een loodzware rugzak en de Panasonic 20/1.7 waren redelijk overtuigend). Nu kondigt Olympus nieuwe body's aan, maar zijn deze sensor wijs veel beter? De E-P3 lijkt gezien de handmatige controls een goede kandidaat, maar ik zag op 43rumors dat er enkel een nieuwe E-PL en E-PM met de E-M5 sensor kwamen. Die laatste is natuurlijk de ideale kandidaat kwa specs, maar wel een stuk duurder.
Klopt. Die moet je flink stoppen. De zwakste m4/3 prima voor zover ik weet.thumblex. schreef op zondag 16 september 2012 @ 15:47:
Nu maar hopen dat de lens presteert, want dat liet af en toe te wensen over bij vorige primes. De 17mm 2.8 was vrij onscherp,
Dan is je objectief kapot. De 45mm wordt bejubeld om zijn kwaliteit, ook op f/1.8.en de 45mm f/1.8 is ook onbruikbaar wide open, vanaf 2.8 gaat die pas goed presteren wbt scherpte en contrast imo.
Of ik heb te hoge verwachtingen?Verwijderd schreef op zondag 16 september 2012 @ 17:28:
[...]
Klopt. Die moet je flink stoppen. De zwakste m4/3 prima voor zover ik weet.
[...]
Dan is je objectief kapot. De 45mm wordt bejubeld om zijn kwaliteit, ook op f/1.8.
Als je naar deze review kijkt van het behoorlijk hoog aangeschreven photozone.de en je verteld vervolgens dat jouw exemplaar onbruikbaar is wide-open dan is er iets mis met het objectief of je hebt onrealistisch hoge verwachtingen voor een objectief in deze prijsklasse.
De inbody correctie is inderdaad niet aanwezig. Heb op het dpreview forum wat zitten lezen over de 12-35 en krijg steeds meer de indruk dat (op een Oly body) de lens het geld niet waard is voor mijn doel en het geld beter in een E-M5 gestopt kan worden. Maar vandaag inderdaad even afwachten, misschien dat Olympus vandaag een lichtsterke zoomlens gaat aankondigen in z'n roadmap.Verwijderd schreef op zondag 16 september 2012 @ 10:48:
[...]
Geen idee. Las op het dpreview forum dat Photozine de autocorrectie in body helemaal niet had meegenomen.
Ik denk dat je meer kans hebt op antwoord als je het daar even vraagt.
[...]
Er komen als het goed is (morgen weten we het zeker want dan is de aankondiging) twee nieuwe PEN's uit. Deze hebben allebei de nieuwe sensor die ook in de E-M5 zit.
Als je reviews en gebruikerservaringen leest over de E-M5 dan zie je dat mensen daar erg enthousiast over zijn en dat het een hele verbetering is ten opzichte van de oude 12MP sensor. Het is echter wel de vraag of je die verbeteringen nodig hebt. Indien dat niet het geval is dan kan je het beste nog eventjes wachten want de prijzen van de oude PEN's zullen ongetwijfeld omlaag komen en dan is de E-P3 opeens wel een heel aantrekkelijke optie (voor mijzelf althans) een mooie robuuste body met eigenlijk alles wat ik wil (op een ingebouwde EVF na, maar goed de VF-2 die ik heb werkt ook prima).
Even morgen afwachten dus.Maar is voor je vriendin de E-M5 niet een aantrekkelijker alternatief voor haar Canon uitrusting?
[ Voor 18% gewijzigd door niels132 op 17-09-2012 11:29 ]
Wat zal deze goed bij mijn 12mm f/2.0 passen......Iemand tips hoe zo'n boodschap op een goede manier te brengen aan de vrouw?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2012 13:01 ]
[ Voor 31% gewijzigd door Bever! op 17-09-2012 14:39 ]
Was je maar voor Samsung gegaan, dan had je een "450mm f/2.8" gehad: http://photorumors.com/20...ng-300mm-f2-8-xf-ed-lens/jesper86 schreef op maandag 17 september 2012 @ 14:17:
Jah hallo ! En zijn net tig nieuwe lenzen en camera's. Wat er in 2013-2014 gaat komen dat kan ik niet meer verwerken hoor.( Maar een F1.2 portret lens, dat is wel heel cool, trouwens shit 300mm equivalent F2.8, dat is helemaal insane, en dat zonder zorgen over te weinig scherptediepte want het is MFT, maar wel de lichtsterkte!
Ziet er naar uit dat we de consumer periode wel gehad hebben. Nu komt het echte werk! )
Dat komt uiteindelijk wel, duurt enkel wat langer. Eigenlijk hoop ik nog dat Olympus (of Panasonic) het voor elkaar krijgt om de 4/3 HG en SHG objectieven goed automatisch te laten werken op m4/3. Dat zou een flinke klapper zijn, zeker voor de gebruikers van het 4/3 systeem.Universal Creations schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 10:31:
Was je maar voor Samsung gegaan, dan had je een "450mm f/2.8" gehad: http://photorumors.com/20...ng-300mm-f2-8-xf-ed-lens/
[ Voor 16% gewijzigd door jesper86 op 18-09-2012 13:20 ]
Ik was voo rmijn 12mm zo'n 630 euro kwijt en voor de hood zo'n 70. Er zit wel een gewone plastic lenscap op, maar goed daar kan ik mee leven. Samen dus zo'n 700 euro. Die 300 meer heb ik echt niet over voor een limited edition black...jesper86 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 21:54:
Kijk nu klopt het, zwarte 12/2 op e-m5:
http://dc.watch.impress.c.../560/331/html/62.jpg.html
Hoge prijs is dus wel inclusief hood en cap die los anders een fortuin kosten:
http://dc.watch.impress.co.jp/img/dcw/docs/560/331/38.jpg
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2012 22:06 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq