Je kan toch enkel kiezen met slaapstand EN locken? Wil wel dat als het de laptop uit standby komt het wachtwoord gevraagd wordt.. Snap je me?
Wil wel dat er een wachtwoord gevraagd wordt na sleep ma niet na scherm uit..
Je kan toch enkel kiezen met slaapstand EN locken? Wil wel dat als het de laptop uit standby komt het wachtwoord gevraagd wordt.. Snap je me?
Dat is gewoon een snelkoppeling naar de sluimerstand en zal dus ook om een wachtwoord vragen wat hij niet wil. Dus idd, de helderheid naar 0 zetten is je enige optie.Jo-re-mi schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 12:59:
Ctrl + Shift + Eject?
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Nope. CTRL + Shift + Eject is geen sluimerstand, maar je beeldscherm(en) uitschakelen. CMD + Shift + Eject is wel de shortcut voor sluimerstand. Zie hier.RobbieB schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 13:57:
[...]
Dat is gewoon een snelkoppeling naar de sluimerstand en zal dus ook om een wachtwoord vragen wat hij niet wil. Dus idd, de helderheid naar 0 zetten is je enige optie.
[ Voor 8% gewijzigd door Jo-re-mi op 27-08-2012 16:45 ]
Ook een handige ctrl-alt-cmd + eject...Jo-re-mi schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 16:44:
[...]
Nope. CTRL + Shift + Eject is geen sluimerstand, maar je beeldscherm(en) uitschakelen. CMD + Shift + Eject is wel de shortcut voor sluimerstand. Zie hier.
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
CTRL + Shift + Eject vraagt bij mij gewoon om een wachtwoord hoorJo-re-mi schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 16:44:
[...]
Nope. CTRL + Shift + Eject is geen sluimerstand, maar je beeldscherm(en) uitschakelen. CMD + Shift + Eject is wel de shortcut voor sluimerstand. Zie hier.
PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7
Daarnaast, Toast is nog veel beter met nog meer opties (weet niet of de standaard Mac brander namelijk de PC compatibiliteit doet die jij zegt). En die is tegenwoordig ook maar een paar tientjes.Conscience NL schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 10:10:
Over Burn gesproken, wat is het nut van dat programma als er ook al een standaard brand-optie op de Mac zit? Toen ik mijn MBP net nieuw had wist ik niet hoe ik moest branden dus deed ik dat via dat programma. Geen enkele keer lukte het mij om een dvd te branden die het deed in de dvd-speler (Sony), welke opties ik ook koos. Totdat ik zag dat bij de 'folder' die aangemaakt wordt als je een dvd in de dvd-drive van de Mac doet, daar de optie 'Brand' bij staat. Daar lukte het wel meteen. En via die methode zijn de gebrande dvd's ook compatibel met Windows-pc's geloof ik.
Verwijderd
Ach, voor af en toe een image branden (wat ik nog het meest doe, als ik uberhaupt iets moet branden) is zoiets simpels als Burn natuurlijk meer dan voldoende.Pyrone89 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 11:05:
[...]
Daarnaast, Toast is nog veel beter met nog meer opties (weet niet of de standaard Mac brander namelijk de PC compatibiliteit doet die jij zegt). En die is tegenwoordig ook maar een paar tientjes.
Een paar tientjes voor iets simpels als een brandprogrammaatje. Neuh, bedankt.Pyrone89 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 11:05:
[...]
Daarnaast, Toast is nog veel beter met nog meer opties (weet niet of de standaard Mac brander namelijk de PC compatibiliteit doet die jij zegt). En die is tegenwoordig ook maar een paar tientjes.
Ok. Dan moet je misschien ff uitzetten dat er om een wachtwoord wordt gevraagd bij het uitschakelen van je beeldscherm(en). Ik heb er namelijk geen 'last' van.DaSaN schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 17:58:
[...]
CTRL + Shift + Eject vraagt bij mij gewoon om een wachtwoord hoor
Verwijderd
Verwijderd
Ik had hetzelfde probleem.RnB schreef op zondag 02 september 2012 @ 18:54:
Wat zijn jouw ervaringen met Launchpad Control?
Ik gebruik het sinds Lion, nu dus op Mountain Lion. Ik vind het prima werken, op ML zelfs beter dan op Lion, maar ik las vandaag dat dit stukje software discontinued is vanwege enorm veel bugs op ML.
Met Lion had ik met iedere reboot een veranderde lay-out, wat enorm irritant was.Om de zoveel tijd verdwenen zelfs apps uit Launchpad, waardoor ik moest resetten en alles weer opnieuw moest instellen. Dit heb ik sinds ML niet meer hoeven doen. Dus ik vind het nogal vreemd dat ie met ML stopt met Launchpad Control.
[ Voor 4% gewijzigd door iApp op 03-09-2012 15:14 ]
An a day keeps the doctor away.
Lekker kort.
In de reviews komt het er niet echt best vanaf, moet zeggen dat back to my mac net zo goed werkt. En ook de gratis VNC viewer doet zijn werk meer dan prima. Dus waar zit hier de 1,59 (laat staan 39.99) meerwaarde in?f.h schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 21:46:
iTeleport VNC is (alleen?) vandaag afgeprijsd van €39,99 naar €1,59. De iOS versie is overigens ook afgeprijsd naar €5,99.
Wat mij betreft de beste (en mooiste) VNC client. En zeker voor deze bedragen geen geld
PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel
[ Voor 20% gewijzigd door ppl op 05-09-2012 19:41 ]
Ja idd en als je dit in combinatie met de fullscreen functie gebruikt kun je ook nog extreem makkelijk switchen.MrAcid schreef op donderdag 06 september 2012 @ 08:37:
VNC zit toch gewoon ingebouwd in OS X, met Screen Sharing.app?
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Verwijderd
Dat programma heet geen NetShare, maar NetShade.Verwijderd schreef op maandag 17 september 2012 @ 20:39:
Netshare is een mooie proxy applicatie. Ik heb het gratis verkregen via macheist(tip) ff puzzeltje oplossen :-) Maakt het o.a. mogelijk om Hulu in de vs te gebruiken of de bbc iplayer en nog veel meer..
Have Fun Funske
Mjah, dan kun je net zo goed een linkje naar thepiratebay hier neerzetten.mavi schreef op zondag 30 september 2012 @ 10:01:
Ik gebruik nu VKontakte Music ipv iTunes en Spotify. Gratis muziek streamen zonder reclame
[ Voor 17% gewijzigd door Smultie op 30-09-2012 10:22 ]
Want???? Je kan toch ook gewoon luisteren naar een nummer wat iemand op facebook post??? Een youtube video of wat dan ook??Smultie schreef op zondag 30 september 2012 @ 10:18:
[...]
Mjah, dan kun je net zo goed een linkje naar thepiratebay hier neerzetten.
Verbaas me er best over dat Apple die app tolereert trouwens.
Nee hoor de app maakt gebruik van de website vk.com, welke gewoon legaal is. En als Apple er geen problemen mee heeft, dan vind ik het ook prima. En verder, zoals dangerpaki ook al zei, je kunt ook naar muziek luisteren op andere websites zoals Facebook en Youtube en daar hoor ik ook niemand over klagen.Smultie schreef op zondag 30 september 2012 @ 10:18:
[...]
Mjah, dan kun je net zo goed een linkje naar thepiratebay hier neerzetten.
Verbaas me er best over dat Apple die app tolereert trouwens.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
iCloud timeline sync? Hoe moet ik dat zien?Rivanov schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 18:47:
Heb de iPhone, iPad en nu ook de Mac versie! Timeline sync via iCloud FTW!
Heerlijke Twitter client.
€3,99 of €7,99 Vind ik een prima prijs, maar €15,99 is echt absurd hoog!Pino112 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 18:43:
Tweetbot for Mac is nu te downloaded in de App Store voor een prijskaartje van 16 euro.
Was eerder al als alpha en beta te downloaden, maar werd toen weer ingetrokken ivm nieuwe regels van Twitter.
Ik heb de iPad-versie al, maar ik vind 16 euro wel veel opzich..
An a day keeps the doctor away.
Because of Twitter’s recent enforcement of token limits, we only have a limited number of tokens available for Tweetbot for Mac. These tokens dictate how many users Tweetbot for Mac can have. The app’s limit is separate from, but much smaller than, the limit for Tweetbot for iOS. Once we use up the tokens granted to us by Twitter, we will no longer be able to sell the app to new users. Tapbots will continue to support Tweetbot for Mac for existing customers at that time.
This limit and our desire to continue to support the app once we sell out is why we’ve priced Tweetbot for Mac a little higher than we’d like. It’s the best thing we can do for the long term viability of the product.
Stel je bent onderweg op je iPhone aan het Twitteren. Wanneer je thuiskomt, dan springt de Tweetbot op je Mac automatisch naar de laatste gelezen post op je iPhone. En zo werkt het op de iPad ook. Zo ben je altijd op al je apparaten op hetzelfde moment in je timeline.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Zelf gebruik ik hier Subler 0.17 voor. Werkt fantastisch, je opent het MKV bestand, selecteert welke dingen je wil (1 of 2 typen audiostream/subtitles/chapter list indien aanwezig). Je kan meteen ook de metadata ophalen zodat het al de juiste info heeft (jaartal, naam, beschrijving, acteurs etc) en daarna kan je de coverart meteen selecteren en opslaan als mp4/m4v bestand. Handiger ken ik het tot op heden nog niet en ook nooit problemen met subtitles eigenlijk. Voor de rest gebruik ik Handbrake voor omzettingen van DVDs etc.LuPo schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 12:18:
Ik gebruik sinds kort MP4tools (ipv Handbrake) om mkv bestanden om te zetten naar een iTunes/Apple TV-compatible bestand. Werkt een stuk sneller aangezien de video-file ongemoeid blijft. Ik krijg alleen de subtitle nog niet helemaal goed. Na omzetting is het lettertype opeens grootte 40 ofzo.
[ Voor 2% gewijzigd door ankhie op 19-10-2012 12:31 . Reden: Linkje toegevoegd ]
Ik was er inderdaad al achtergekomen door zowel de iPhone als de Mac app te kopen. Geen spijt van!Rivanov schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 19:34:
[...]
Stel je bent onderweg op je iPhone aan het Twitteren. Wanneer je thuiskomt, dan springt de Tweetbot op je Mac automatisch naar de laatste gelezen post op je iPhone. En zo werkt het op de iPad ook. Zo ben je altijd op al je apparaten op hetzelfde moment in je timeline.
Dat dus, ik heb het nog even geinstalleerd om te bekijken maar daarna direct eraf geknikkerd.DaSaN schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 23:40:
Waar heb je die in godsnaam voor nodig?
[ Voor 3% gewijzigd door Slashdotter op 20-10-2012 01:13 ]
Moet je pdfjes lezen van DUO, dat wil op een MAC alleen met de Acrobad ReaderDaSaN schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 23:40:
Waar heb je die in godsnaam voor nodig?
De voorvertoning kan toch ook gewoon .pdf weergeven? Of mis ik hier even iets...frank_b schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 17:33:
[...]
Moet je pdfjes lezen van DUO, dat wil op een MAC alleen met de Acrobad Reader![]()
![]()
Eigenlijk is dat best triest...
Ik heb hetzelfde probleem, als je een PDF van DUO opent met preview (wat ik normaal altijd voor alle pdf'jes doe) dan wordt de tekst in het document niet weergegeven.Tjoekie schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 18:19:
[...]
De voorvertoning kan toch ook gewoon .pdf weergeven? Of mis ik hier even iets...
[ Voor 20% gewijzigd door frank_b op 21-10-2012 10:44 ]
Heb de app gekocht voor de iPhone en iPad..vond het al wat gek dat ik voor beide apps los moest dokken (maar superfijne app dus ach die paar euro dacht ik zo..), maar dan ook nog eens betalen voor de Mac app? Beetje kul imho, doe dan een leuke aanbieding voor mensen die al een andere versie van de app hebben? Heb de alpha of whatnot wel geprobeerd e.d, voor op de desktop met zat ruimte wil ik toch gewoon kolommen naast elkaar (lists, mentions e.d.) en dat ging wel, maar erg bewerkelijk.Voor mij blijft de Tweetdeck app voor de Mac nog onmisbaar (alhoewel ik de oude wat beter vond, die had nog Linkedin-integratie).RnB schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 19:30:
Ik vraag me af of dat kan.
Ik heb gelezen dat ze die hoge prijs hanteren door de weinige ''slots'' die ze hebben van Twitter. Ze kunnen dus maar een beperkt aantal mensen hebben die hun app gebruiken, diegenen die het op een minder legale manier hebben verkregen, worden er snel uitgevist, heb ik het idee.
[...]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Ik heb regelmatig problemen met Handbrake. Ik probeer nu weer om een DVD om te zetten naar MKV en hij pakt alleen de eerste chapter van de DVD. De rest pakt hij niet mee. Wat zou ik daar tegen kunnen doen?ankhie schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:29:
[...]
Zelf gebruik ik hier Subler 0.17 voor. Werkt fantastisch, je opent het MKV bestand, selecteert welke dingen je wil (1 of 2 typen audiostream/subtitles/chapter list indien aanwezig). Je kan meteen ook de metadata ophalen zodat het al de juiste info heeft (jaartal, naam, beschrijving, acteurs etc) en daarna kan je de coverart meteen selecteren en opslaan als mp4/m4v bestand. Handiger ken ik het tot op heden nog niet en ook nooit problemen met subtitles eigenlijk. Voor de rest gebruik ik Handbrake voor omzettingen van DVDs etc.
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Als de maker van de pdf zijn fonts niet embed in de pdf krijg je dus onleesbare tekens, blokjes of geen tekst in Preview. Acrobat Reader heeft zijn eigen pool van fonts waardoor dat meestal wel werkt.frank_b schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 22:21:
Yep, ligt aan het DUO, wanneer je een pdf opent komt er bij mij alleen het adres in te staan, de rest is blanco.
Wel eens over gebeld, tja dat is een bekend probleem moet opgelost worden, maar dat is alleen bij Macs![]()
Ze adviseren dan inderdaad om de pdf te downloaden en dan in Acrobat Reader te openen.
En ja hoor dan werkt het wel![]()
Maar ok, tot nu toe alleen bij DUO dit fenomeen meegemaakt, verder nergens.
Dus voor DUO gebruikers is de Acrobat Reader best wel handig, ondanks de 400 Mb
edit:
nog eens een pdf erbij gepakt van het duo, het zijn beveiligde pdf's wss ligt het daaraan.
Inhoud beveiligd en versleuteld voor zoekmachines staat er in (eigenschappen)
codering: 40-bits RC4
Blijkbaar kan preview hier niet mee omgaan en Acrobat wel
Proberen of het met iVI Pro wel lukt.Xanion schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 13:29:
[...]
Ik heb regelmatig problemen met Handbrake. Ik probeer nu weer om een DVD om te zetten naar MKV en hij pakt alleen de eerste chapter van de DVD. De rest pakt hij niet mee. Wat zou ik daar tegen kunnen doen?
Nederlands is makkelijker als je denkt.
[ Voor 11% gewijzigd door sonderpa op 26-10-2012 09:46 ]
[ Voor 16% gewijzigd door kaassouffle op 26-10-2012 09:55 ]
Verwijderd
Canon 550D | 50mm f/1.8 | 18-55mm | Tamron 70-300mm | EX-430-II
Superhandig idd, zeker als je bijv. Facebook als icoon wilt hebben (zij hebben itt Twitter nog geen Native App)rutgerw schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 17:36:
Ik was op zoek naar een oplossing om mijn werkmail, die webbased is, als een aparte applicatie beschikbaar te hebben. Ik kwam uit op Fluidapp. Geef een URL op, een naam en eventueel een icon, en klaar:
[afbeelding]
Verwijderd
Met die productent geen ervaring, maar als je op zoek bent naar een leuke mailclient zou ik eens kijken naar Sparrow. Die zijn enkele maanden geleden trouwens overgekocht geweest door Google.-TheNose- schreef op maandag 03 december 2012 @ 10:49:
Zijn er hier mensen met ervaring met de producten van http://www.indev.ca/index.html ?
Kreeg deze apps als aanrader van mijn neef om de mail.app van wat doping te voorzien zodat het een killer mail client wordt. :-)
Ik gebruik alleen maar Gmail accounts (1 privé, 2 zakelijk) en wil het liefst de mail.app gebruiken ipv de webclient (die voor mij nu meer functionaliteit biedt). Op mijn iphone gebruik ik ook altijd de standaard mail app van IOS.
En direct na de overname hebben ze aangekondigd te stoppen met ontwikkelen voor Sparrow. Dus geen nieuwe features meer. Beetje zonde als je dat nu nog koopt misschienVerwijderd schreef op maandag 03 december 2012 @ 11:05:
[...]
Met die productent geen ervaring, maar als je op zoek bent naar een leuke mailclient zou ik eens kijken naar Sparrow. Die zijn enkele maanden geleden trouwens overgekocht geweest door Google.
Ze hebben ook een iPhone client.
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
Daar staat tegenover dat het nog maar 8,99 kost tegenwoordig, en daar krijg je wel een erg goede client voor.samo schreef op maandag 03 december 2012 @ 11:12:
[...]
En direct na de overname hebben ze aangekondigd te stoppen met ontwikkelen voor Sparrow. Dus geen nieuwe features meer. Beetje zonde als je dat nu nog koopt misschien
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs
Ik gebruik MailActOn. En dat bevalt me prima. Hierdoor kan ik regels gebruiken die reageren op uitgaande mail en dat werkt prima!!!-TheNose- schreef op maandag 03 december 2012 @ 10:49:
Zijn er hier mensen met ervaring met de producten van http://www.indev.ca/index.html ?
Kreeg deze apps als aanrader van mijn neef om de mail.app van wat doping te voorzien zodat het een killer mail client wordt. :-)
Have Fun Funske
Verwijderd
als je werkmail exchange is, gezien de web omgeving wel kan je hem ook al inlezen met de mail app van OSX.rutgerw schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 17:36:
Ik was op zoek naar een oplossing om mijn werkmail, die webbased is, als een aparte applicatie beschikbaar te hebben. Ik kwam uit op Fluidapp. Geef een URL op, een naam en eventueel een icon, en klaar:
[afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2012 14:52 ]
Bedankt voor de tip. Geinstalleerd, herrlijk om weer die gekleurde iconen in mijn sidebar terug te zien! Iets wat je ook weer ziet terug komen in de nieuwe itunes 11 clientJurgen_V schreef op donderdag 29 november 2012 @ 13:38:
Voor mensen die TotalFinder niet het geld waard vinden en ook graag de gekleurde sidebar iconen terugwillen in Finder is er nu gratis XtraFinder:
http://www.trankynam.com/xtrafinder/
Zelf niet getest want ik gebruik wel TotalFinder maar wellicht toch handig voor sommigen hier.
http://www.card.mygamercard.net/NL/TOPROB+NL.jpg
Verwijderd
Er komen inderdaad geen nieuwe features bij, maar is dit erg? Je betaalt een kleine 10 euro voor een mooie mail client. Je kan natuurlijk ook gewoon de gratis versie gebruiken, dan krijg je er wel wat reclame bij maar die zit zodanig mooi geintegreed dat je er amper iets van merkt.samo schreef op maandag 03 december 2012 @ 11:12:
[...]
En direct na de overname hebben ze aangekondigd te stoppen met ontwikkelen voor Sparrow. Dus geen nieuwe features meer. Beetje zonde als je dat nu nog koopt misschien
Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West
[ Voor 3% gewijzigd door Jappo112 op 28-12-2012 15:59 ]
Ik gebruik al geruime tijd Shades (donateware) met een Dell 2211 en een Hackintosh op Lion. Werkt prima met een schuifje op het scherm, of met hot keys.Jappo112 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:13:
Sinds vandaag ben ik in het blije bezit van een Dell 2713HM. Na wat leeswerk kwam ik tot de ontdekking dat deze monitor DDC/CI ondersteund. Bij een Apple display is het mogelijk de brightness in te stellen met het toetsenbord. Het leek mij leuk als dit ook bij mijn Dell scherm mogelijk is.
Wie heeft ervaring met alternatieven?
Tooltje werkt inderdaad prima, echter is het een softwarematige oplossing. De brightness van de monitor wordt niet aangepast, maar de brightness van het OS. Hierdoor kun je de brightness alleen dimmen en nooit hoger krijgen dan de brightness die ingesteld is op de monitor. Dit levert dus ook geen energiebesparing op en de backlight kan onbewust hoog staan wat de levensduur van CCFL's niet ten goede komt.karel1 schreef op zondag 30 december 2012 @ 17:42:
[...]
Ik gebruik al geruime tijd Shades (donateware) met een Dell 2211 en een Hackintosh op Lion. Werkt prima met een schuifje op het scherm, of met hot keys.
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2013 13:51 ]
Chill! Thanks!bokkow schreef op donderdag 06 december 2012 @ 02:12:
Voor diegene die de Newsstand app op hun iPhone ook liever kwijt dan rijk zijn kun je hem met deze app (Mac en Windows) het irritante lege icoontje in een folder laten zetten door je iOS device aan te sluiten en één knop in te drukken. Geen jailbreak nodig en het deed precies wat ik zocht:
klik
[afbeelding]
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Is dit ook handig voor mensen zoals ik, die verder niet veel bijzonders op hun computer doen? Ik maakte er nog nie veel van toen ik las wat het programma kan, vandaar dat ik dus geen idee heb of ik het zal gaan gebruiken...king_dude schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 00:55:
Kijk ook eens naar het programma iRamDisk, zeker als je een SSD hebt en je je aantal writes wilt verlagen.
Het is heel makkelijk om alle cache mappen in je ram te laden als een virtual disk:
* aangeven hoe groot de ramdisk moet zijn
* naam ramdisk intikken
* map selecteren die gecached moet worden
* aanvinken dat ie met inloggen deze automatisch aanmaakt.
Klaar! Dit icm met het uitzetten van write-ram-to-disk wanneer je op standby gaat is een saver. scheelt mij 6x 4 gb schrijven op een dag + de writes naar de caches!
[ Voor 12% gewijzigd door king_dude op 05-01-2013 19:06 ]
Verwijderd
Leuke app. Alleen ik denk dat ik mijn Macbook gewoon zelf blijf locken via het slotje in de menubalk (Van Sleutelhanger).RnB schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 08:42:
Zijn mensen al bekend met de Keycard app?
Ik gebruik het sinds gister en het lijkt wel oké te werken. Probleem is dat ik een kamer van 3 bij 7 heb, iets te klein om echt goed gebruik van de app te kunnen maken. Ik ben dus naar buiten gelopen om te kijken of het werkte en verrek, toen ik (na een seconde of 5) terug naar binnen kwam, zag ik de lockscreen van de Keycard app en die verdween zodra ik dichterbij kwam.
Wat doet de app dus? Je linkt je iPhone dmv Bluetooth met de app en zo houdt ie in de gaten of je bij je Mac zit of niet. Loop jij dus weg en je maakt een afstand van zo'n 5m of meer, dan lockt ie je Mac. Kom je weer in de buurt, unlockt je Mac en kan je rustig verder werken.
Klinkt wel leuk. Hoe zit het eigenlijk als je iPhone uitvalt wegens een lege batterij oid?RnB schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 08:42:
Zijn mensen al bekend met de Keycard app?
Ik gebruik het sinds gister en het lijkt wel oké te werken. Probleem is dat ik een kamer van 3 bij 7 heb, iets te klein om echt goed gebruik van de app te kunnen maken. Ik ben dus naar buiten gelopen om te kijken of het werkte en verrek, toen ik (na een seconde of 5) terug naar binnen kwam, zag ik de lockscreen van de Keycard app en die verdween zodra ik dichterbij kwam.
Wat doet de app dus? Je linkt je iPhone dmv Bluetooth met de app en zo houdt ie in de gaten of je bij je Mac zit of niet. Loop jij dus weg en je maakt een afstand van zo'n 5m of meer, dan lockt ie je Mac. Kom je weer in de buurt, unlockt je Mac en kan je rustig verder werken.
Thanks, ga dit zeker uitproberen op mijn nieuwe dell s2440l en Mini 2012.Jappo112 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:13:
Sinds vandaag ben ik in het blije bezit van een Dell 2713HM. Na wat leeswerk kwam ik tot de ontdekking dat deze monitor DDC/CI ondersteund. Bij een Apple display is het mogelijk de brightness in te stellen met het toetsenbord. Het leek mij leuk als dit ook bij mijn Dell scherm mogelijk is. OSX heeft, zover ik te weten ben gekomen, geen ondersteuing voor DDC/CI. Dus ging ik op zoek naar een applicatie die het mogelijk maakte om toch mijn brightness en eventueel andere parameters aan te passen. Na wat zoeken werk ben ik deze app tegen gekomen:
https://github.com/superduper/BrightnessMenulet
Deze applicatie werkt zowaar! Welliswaar niet met de sneltoetsen en de schokkende interface laat ook de wensen over, maar het begin is daar.
Ik ben nog andere apps tegen gekomen, echter zijn deze een uitbreiding voor het instellen van de brightness bij Apple displays en werkte niet op mijn Dell.
Wie heeft ervaring met alternatieven?
[ Voor 59% gewijzigd door DRvDijk op 30-01-2013 19:16 ]
Goed gedaanDRvDijk schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 18:17:
Jeej, OP plaatjes zijn terugExcuus voor het gemis, servertje was een paar maanden down door verhuizing naar de US
Changelog: Plaatjes doen het weer in de OPPerian & Flip4Mac verwijderd, het Perian project is stopgezet door de ontwikkelaars, ze raden VLC aan, en met VLC is Flip4Mac ook niet echt meer nodig. Prijs & link Coversutra bijgewerkt. Beschrijving bij Plex geschreven (verbeteringen welkom!). Logos van Skype, Google Chrome en Growl aangepast.
We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman
Verwijderd
Ik gebruik hier nu al maanden Google Music, maar dit wordt nog niet in alle landen ondersteunt ...BombaAriba schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 22:43:
[...]
En Google Music Manager? Neemt automatisch je hele iTunes bibliotheek over en houdt alles bij (tot 20k nummers gratis) zodat je vanaf elk apparaat altijd je muziek kan streamen. Een soort gratis Spotify. https://play.google.com/music/listen?u=0#manager
Top tip! Begon VLC een beetje zat te raken aangezien die best log aan het worden is. Mplayer is lekker snel! ff een tijdje testenn8n schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 05:42:
In de startpost wordt VLC aangeraden om mediabestanden af te spelen en MPlayer OS X gezien als het mindere alternatief. Er is daarnaast nog een andere serieus te nemen kandidaat: MPlayerX. Voor mij steekhoudende punten zijn om het boven de voorgenoemden te verkiezen:Uiteraard ook gratis, zie het op zijn minst als een waardiger alternatief dan MPlayer OS X mocht VLC toch meer aanhang hebben.
- Betere weergavekwaliteit dan VLC
- Alles in 1 venster
- Automatische playlists op basis van bestanden in dezelfde folder
- Gestures(!), vind de shortcuts ook handiger, met name het skippen met de pijltjestoetsen.
- Scherpere rendering van ondertiteling
I am the great Cornholio!
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq