Onmisbare tools & software voor macOS - Deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 6 ... 23 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-09 16:50
Je kan toch enkel kiezen met slaapstand EN locken? Wil wel dat als het de laptop uit standby komt het wachtwoord gevraagd wordt.. Snap je me?

Wil wel dat er een wachtwoord gevraagd wordt na sleep ma niet na scherm uit.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 18:18

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Ah zo, dat kon ik er niet uit opmaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-09 16:50
Dus er zit niets anders op dan gwn helderheid op 0 te zetten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Ctrl + Shift + Eject?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-09 19:00
Dat is gewoon een snelkoppeling naar de sluimerstand en zal dus ook om een wachtwoord vragen wat hij niet wil. Dus idd, de helderheid naar 0 zetten is je enige optie.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

RobbieB schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 13:57:
[...]

Dat is gewoon een snelkoppeling naar de sluimerstand en zal dus ook om een wachtwoord vragen wat hij niet wil. Dus idd, de helderheid naar 0 zetten is je enige optie.
Nope. CTRL + Shift + Eject is geen sluimerstand, maar je beeldscherm(en) uitschakelen. CMD + Shift + Eject is wel de shortcut voor sluimerstand. Zie hier.

[ Voor 8% gewijzigd door Jo-re-mi op 27-08-2012 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Laatst online: 26-09 19:00
Jo-re-mi schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 16:44:
[...]

Nope. CTRL + Shift + Eject is geen sluimerstand, maar je beeldscherm(en) uitschakelen. CMD + Shift + Eject is wel de shortcut voor sluimerstand. Zie hier.
Ook een handige ctrl-alt-cmd + eject...

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Jo-re-mi schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 16:44:
[...]

CTRL + Shift + Eject vraagt bij mij gewoon om een wachtwoord hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 15:23
Hier ook idd, dan moet je 'Require password immediately' aanzetten bij 'Security & Privacy' -> 'General' in de systeem instellingen.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Het bestand wat je kan downloaden voor het programma "Burn", is corrupt. Ik zou de link in de TS dus even aanpassen.

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 12:59
Over Burn gesproken, wat is het nut van dat programma als er ook al een standaard brand-optie op de Mac zit? Toen ik mijn MBP net nieuw had wist ik niet hoe ik moest branden dus deed ik dat via dat programma. Geen enkele keer lukte het mij om een dvd te branden die het deed in de dvd-speler (Sony), welke opties ik ook koos. Totdat ik zag dat bij de 'folder' die aangemaakt wordt als je een dvd in de dvd-drive van de Mac doet, daar de optie 'Brand' bij staat. Daar lukte het wel meteen. En via die methode zijn de gebrande dvd's ook compatibel met Windows-pc's geloof ik.

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Conscience NL schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 10:10:
Over Burn gesproken, wat is het nut van dat programma als er ook al een standaard brand-optie op de Mac zit? Toen ik mijn MBP net nieuw had wist ik niet hoe ik moest branden dus deed ik dat via dat programma. Geen enkele keer lukte het mij om een dvd te branden die het deed in de dvd-speler (Sony), welke opties ik ook koos. Totdat ik zag dat bij de 'folder' die aangemaakt wordt als je een dvd in de dvd-drive van de Mac doet, daar de optie 'Brand' bij staat. Daar lukte het wel meteen. En via die methode zijn de gebrande dvd's ook compatibel met Windows-pc's geloof ik.
Daarnaast, Toast is nog veel beter met nog meer opties (weet niet of de standaard Mac brander namelijk de PC compatibiliteit doet die jij zegt). En die is tegenwoordig ook maar een paar tientjes.

Verwijderd

Pyrone89 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 11:05:
[...]

Daarnaast, Toast is nog veel beter met nog meer opties (weet niet of de standaard Mac brander namelijk de PC compatibiliteit doet die jij zegt). En die is tegenwoordig ook maar een paar tientjes.
Ach, voor af en toe een image branden (wat ik nog het meest doe, als ik uberhaupt iets moet branden) is zoiets simpels als Burn natuurlijk meer dan voldoende.

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Pyrone89 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 11:05:
[...]

Een paar tientjes voor iets simpels als een brandprogrammaatje. Neuh, bedankt.

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

DaSaN schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 17:58:
[...]

CTRL + Shift + Eject vraagt bij mij gewoon om een wachtwoord hoor
Ok. Dan moet je misschien ff uitzetten dat er om een wachtwoord wordt gevraagd bij het uitschakelen van je beeldscherm(en). Ik heb er namelijk geen 'last' van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hou toch van een beertje opgeruimd en stoorde me al lang aan launchpad met al die icoontjes die ik niet nodig heb of dubbel zijn
Afbeeldingslocatie: http://osxdaily.com/wp-content/uploads/2011/10/unblur-launchpad-background.jpg

maar toen vond ik Luanchpad-control en die is echt onmisbaar. Hier een screen shot en zoals je kunt zien eenvoudig uitvinken en weg is het icoontje.

Afbeeldingslocatie: http://www.appletips.nl/wp-content/uploads/2012/05/launchpadcontrol.png

Hier de link: http://chaosspace.de/launchpad-control/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 21:52

RnB

Wat zijn jouw ervaringen met Launchpad Control?
Ik gebruik het sinds Lion, nu dus op Mountain Lion. Ik vind het prima werken, op ML zelfs beter dan op Lion, maar ik las vandaag dat dit stukje software discontinued is vanwege enorm veel bugs op ML.
Met Lion had ik met iedere reboot een veranderde lay-out, wat enorm irritant was.Om de zoveel tijd verdwenen zelfs apps uit Launchpad, waardoor ik moest resetten en alles weer opnieuw moest instellen. Dit heb ik sinds ML niet meer hoeven doen. Dus ik vind het nogal vreemd dat ie met ML stopt met Launchpad Control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor commandline lovers, een lange lijst met commando's (met uitleg) om dingen onder de motorkap aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

RnB schreef op zondag 02 september 2012 @ 18:54:
Wat zijn jouw ervaringen met Launchpad Control?
Ik gebruik het sinds Lion, nu dus op Mountain Lion. Ik vind het prima werken, op ML zelfs beter dan op Lion, maar ik las vandaag dat dit stukje software discontinued is vanwege enorm veel bugs op ML.
Met Lion had ik met iedere reboot een veranderde lay-out, wat enorm irritant was.Om de zoveel tijd verdwenen zelfs apps uit Launchpad, waardoor ik moest resetten en alles weer opnieuw moest instellen. Dit heb ik sinds ML niet meer hoeven doen. Dus ik vind het nogal vreemd dat ie met ML stopt met Launchpad Control.
Ik had hetzelfde probleem.
Ik gebruikte het programma ook in Mountaion Lion, maar telkens gaf het mijn Launchpad een reset, waardoor alle iconen weer door elkaar stonden.

Nu gebruik ik Launchpad Manager, en nu kan ik alles weer netjes bijhouden in mijn Launchpad.
Zeker een aanrader ^ dus! :)

[ Voor 4% gewijzigd door iApp op 03-09-2012 15:14 ]

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-09 15:50

f.h

iTeleport VNC is (alleen?) vandaag afgeprijsd van €39,99 naar €1,59. De iOS versie is overigens ook afgeprijsd naar €5,99.

Wat mij betreft de beste (en mooiste) VNC client. En zeker voor deze bedragen geen geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:00
Is logmein niet beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-09 15:50

f.h

Geen idee.

Grote voordeel van iTeleport vind ik dat het gebruik maakt van VNC en je dus (mits in hetzelfde netwerk) geen extra software/service hoeft te draaien om te kunnen inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 22:37

Hoite

Goed verhaal

Vanavond ontdekt:

http://abyssoft.com/software/teleport/

Teleport, een programma om het toetsenbord en muis van m'n iMac ook te kunnen gebruiken op mn macbook die er 's avonds naast ligt.

demo:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=YVsdAHhC640]

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
f.h schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 21:46:
iTeleport VNC is (alleen?) vandaag afgeprijsd van €39,99 naar €1,59. De iOS versie is overigens ook afgeprijsd naar €5,99.

Wat mij betreft de beste (en mooiste) VNC client. En zeker voor deze bedragen geen geld :)
In de reviews komt het er niet echt best vanaf, moet zeggen dat back to my mac net zo goed werkt. En ook de gratis VNC viewer doet zijn werk meer dan prima. Dus waar zit hier de 1,59 (laat staan 39.99) meerwaarde in?

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Dat het zich niet beperkt tot een Mac met iCloud ;) Je kunt hier dus ook andere machines die gewone VNC servers (RealVNC, WinVNC, etc.) draaien overnemen. Ik gebruik hier echter Chicken voor wat een gratis en open source VNC viewer is.

[ Voor 20% gewijzigd door ppl op 05-09-2012 19:41 ]

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
VNC zit toch gewoon ingebouwd in OS X, met Screen Sharing.app?

• atze
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03-2023
MrAcid schreef op donderdag 06 september 2012 @ 08:37:
VNC zit toch gewoon ingebouwd in OS X, met Screen Sharing.app?
Ja idd en als je dit in combinatie met de fullscreen functie gebruikt kun je ook nog extreem makkelijk switchen.

• ppl
  • Niet online
Dat klopt maar daar valt verder weinig aan in te stellen. Soms heb je bepaalde opties nodig omdat de VNC server zo is ingesteld. Dan moet je uitwijken naar een VNC viewer waarbij je dat wel kunt instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:30
Ik gebruik sinds kort MP4tools (ipv Handbrake) om mkv bestanden om te zetten naar een iTunes/Apple TV-compatible bestand. Werkt een stuk sneller aangezien de video-file ongemoeid blijft. Ik krijg alleen de subtitle nog niet helemaal goed. Na omzetting is het lettertype opeens grootte 40 ofzo. :?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netshare is een mooie proxy applicatie. Ik heb het gratis verkregen via macheist(tip) ff puzzeltje oplossen :-) Maakt het o.a. mogelijk om Hulu in de vs te gebruiken of de bbc iplayer en nog veel meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2012 @ 20:39:
Netshare is een mooie proxy applicatie. Ik heb het gratis verkregen via macheist(tip) ff puzzeltje oplossen :-) Maakt het o.a. mogelijk om Hulu in de vs te gebruiken of de bbc iplayer en nog veel meer..
Dat programma heet geen NetShare, maar NetShade.
Ik heb het ook gedownload, maar het doet niet echt wat ik gehoopt had.
Als ik van een bepaalde share-site een bestand wil downloaden dat uit meerdere delen bestaat, had ik gehoopt dat hij elke keer een ander IP-adres zou geven en daarmee de meerdere stukjes tegelijk zou kunnen downloaden. Maar helaas dát werkt dus niet zo.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-09 08:42
Ik gebruik nu VKontakte Music ipv iTunes en Spotify. Gratis muziek streamen zonder reclame :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
mavi schreef op zondag 30 september 2012 @ 10:01:
Ik gebruik nu VKontakte Music ipv iTunes en Spotify. Gratis muziek streamen zonder reclame :)
Mjah, dan kun je net zo goed een linkje naar thepiratebay hier neerzetten.
Verbaas me er best over dat Apple die app tolereert trouwens.

[ Voor 17% gewijzigd door Smultie op 30-09-2012 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 16:27
Smultie schreef op zondag 30 september 2012 @ 10:18:
[...]

Want???? Je kan toch ook gewoon luisteren naar een nummer wat iemand op facebook post??? Een youtube video of wat dan ook??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-09 08:42
Smultie schreef op zondag 30 september 2012 @ 10:18:
[...]

Nee hoor de app maakt gebruik van de website vk.com, welke gewoon legaal is. En als Apple er geen problemen mee heeft, dan vind ik het ook prima. En verder, zoals dangerpaki ook al zei, je kunt ook naar muziek luisteren op andere websites zoals Facebook en Youtube en daar hoor ik ook niemand over klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Ben sinds kort erg enthousiast over GSRemote! (GrooveShark Remote)
Luisterde altijd al erg veel muziek via GrooveShark.com maar vond het altijd vervelend om vanuit mijn luie stoel weer naar mijn computer te lopen om een ander album aan te zetten.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AKByW.png

GSRemote is een combinatie van een iOS/Android app op je telefoon en een browser plugin voor Chrome/Firefox/Safari. Zo kan je via je telefoon in principe alles wat je al kon via GrooveShark.com maar dan vanuit je luie stoel :) Dus playlisten aanmaken uit een immense database, muziek skippen, volume regelen, etc...

Daarnaast kan je ook nog de plugin 'GrooveShark Non-stop' installeren om te voorkomen dat hij om de 20 minuten vraagt of dat je er nog bent.

De plugins zijn uiteraard gratis, enkel de telefoon app kost € 0,80
En dat is natuurlijk niet veel voor als je kijkt wat je per maand betaalt voor een gelijkwaardige dienst als Spotify.

http://gsremote.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:54
Tweetbot for Mac is nu te downloaded in de App Store voor een prijskaartje van 16 euro.

Was eerder al als alpha en beta te downloaden, maar werd toen weer ingetrokken ivm nieuwe regels van Twitter.

Ik heb de iPad-versie al, maar ik vind 16 euro wel veel opzich..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:40
Heb de iPhone, iPad en nu ook de Mac versie! Timeline sync via iCloud FTW! 8)

Heerlijke Twitter client.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Rivanov schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 18:47:
Heb de iPhone, iPad en nu ook de Mac versie! Timeline sync via iCloud FTW! 8)

Heerlijke Twitter client.
iCloud timeline sync? Hoe moet ik dat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Pino112 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 18:43:
Tweetbot for Mac is nu te downloaded in de App Store voor een prijskaartje van 16 euro.

Was eerder al als alpha en beta te downloaden, maar werd toen weer ingetrokken ivm nieuwe regels van Twitter.

Ik heb de iPad-versie al, maar ik vind 16 euro wel veel opzich..
€3,99 of €7,99 Vind ik een prima prijs, maar €15,99 is echt absurd hoog!
Ik vermoed dan ook dat er veel mensen zullen zijn die hem op een iets minder legale manier zullen downloaden, totdat Tweetbot in de aanbieding is in de Mac App Store.

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Ik vraag me af of dat kan.
Ik heb gelezen dat ze die hoge prijs hanteren door de weinige ''slots'' die ze hebben van Twitter. Ze kunnen dus maar een beperkt aantal mensen hebben die hun app gebruiken, diegenen die het op een minder legale manier hebben verkregen, worden er snel uitgevist, heb ik het idee.
Because of Twitter’s recent enforcement of token limits, we only have a limited number of tokens available for Tweetbot for Mac. These tokens dictate how many users Tweetbot for Mac can have. The app’s limit is separate from, but much smaller than, the limit for Tweetbot for iOS. Once we use up the tokens granted to us by Twitter, we will no longer be able to sell the app to new users. Tapbots will continue to support Tweetbot for Mac for existing customers at that time.

This limit and our desire to continue to support the app once we sell out is why we’ve priced Tweetbot for Mac a little higher than we’d like. It’s the best thing we can do for the long term viability of the product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:40
RnB schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 19:03:
[...]

iCloud timeline sync? Hoe moet ik dat zien?
Stel je bent onderweg op je iPhone aan het Twitteren. Wanneer je thuiskomt, dan springt de Tweetbot op je Mac automatisch naar de laatste gelezen post op je iPhone. En zo werkt het op de iPad ook. Zo ben je altijd op al je apparaten op hetzelfde moment in je timeline. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 12:17
Het is een dure Twitter cliënt maar wel de beste naar mijn mening. Straks maar even aanschaffen. Ik hoop alleen niet dat Twitter helemaal doordraait en er dan straks niks meer van over blijft of nog erger, Tapbots over gaat nemen, krijgen we hetzelfde als wat er met Tweetdeck is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-09 19:45

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

LuPo schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 12:18:
Ik gebruik sinds kort MP4tools (ipv Handbrake) om mkv bestanden om te zetten naar een iTunes/Apple TV-compatible bestand. Werkt een stuk sneller aangezien de video-file ongemoeid blijft. Ik krijg alleen de subtitle nog niet helemaal goed. Na omzetting is het lettertype opeens grootte 40 ofzo. :?
Zelf gebruik ik hier Subler 0.17 voor. Werkt fantastisch, je opent het MKV bestand, selecteert welke dingen je wil (1 of 2 typen audiostream/subtitles/chapter list indien aanwezig). Je kan meteen ook de metadata ophalen zodat het al de juiste info heeft (jaartal, naam, beschrijving, acteurs etc) en daarna kan je de coverart meteen selecteren en opslaan als mp4/m4v bestand. Handiger ken ik het tot op heden nog niet en ook nooit problemen met subtitles eigenlijk. Voor de rest gebruik ik Handbrake voor omzettingen van DVDs etc.

[ Voor 2% gewijzigd door ankhie op 19-10-2012 12:31 . Reden: Linkje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:47
Tweetbot for Mac is het geld best waard, zeker als je het zoals ik elke dag gebruikt.
Verder hebben ze natuurlijk een limiet aan klanten dat ze kunnen bedienen door het beperkt aantal tokens, en waarschijnlijk willen ze je nog jaren support kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Rivanov schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 19:34:
[...]

Stel je bent onderweg op je iPhone aan het Twitteren. Wanneer je thuiskomt, dan springt de Tweetbot op je Mac automatisch naar de laatste gelezen post op je iPhone. En zo werkt het op de iPad ook. Zo ben je altijd op al je apparaten op hetzelfde moment in je timeline. :)
Ik was er inderdaad al achtergekomen door zowel de iPhone als de Mac app te kopen. Geen spijt van! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb net ontdekt dat Adobe Reader 400MB in beslag neemt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Waar heb je die in godsnaam voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
DaSaN schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 23:40:
Dat dus, ik heb het nog even geinstalleerd om te bekijken maar daarna direct eraf geknikkerd.

400MB!! Zijn ze nu helemaal gek geworden? :')

[ Voor 3% gewijzigd door Slashdotter op 20-10-2012 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
  • Laatst online: 30-06 08:26
DaSaN schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 23:40:
Moet je pdfjes lezen van DUO, dat wil op een MAC alleen met de Acrobad Reader 8)7 8)7

Eigenlijk is dat best triest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
frank_b schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 17:33:
[...]

Moet je pdfjes lezen van DUO, dat wil op een MAC alleen met de Acrobad Reader 8)7 8)7

Eigenlijk is dat best triest...
De voorvertoning kan toch ook gewoon .pdf weergeven? Of mis ik hier even iets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:09
Tjoekie schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 18:19:
[...]

De voorvertoning kan toch ook gewoon .pdf weergeven? Of mis ik hier even iets...
Ik heb hetzelfde probleem, als je een PDF van DUO opent met preview (wat ik normaal altijd voor alle pdf'jes doe) dan wordt de tekst in het document niet weergegeven.

Dit heeft echter volgens mij meer van doen met de manier waarop DUO haar pdf'jes maakt dan met Preview, aangezien vrijwel alle andere pdf documenten wel gewoon goed worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
  • Laatst online: 30-06 08:26
Yep, ligt aan het DUO, wanneer je een pdf opent komt er bij mij alleen het adres in te staan, de rest is blanco.

Wel eens over gebeld, tja dat is een bekend probleem moet opgelost worden, maar dat is alleen bij Macs 8)7
Ze adviseren dan inderdaad om de pdf te downloaden en dan in Acrobat Reader te openen.
En ja hoor dan werkt het wel :?

Maar ok, tot nu toe alleen bij DUO dit fenomeen meegemaakt, verder nergens.
Dus voor DUO gebruikers is de Acrobat Reader best wel handig, ondanks de 400 Mb :F

edit:
nog eens een pdf erbij gepakt van het duo, het zijn beveiligde pdf's wss ligt het daaraan.
Inhoud beveiligd en versleuteld voor zoekmachines staat er in (eigenschappen)
codering: 40-bits RC4

Blijkbaar kan preview hier niet mee omgaan en Acrobat wel :?

[ Voor 20% gewijzigd door frank_b op 21-10-2012 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

RnB schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 19:30:
Ik vraag me af of dat kan.
Ik heb gelezen dat ze die hoge prijs hanteren door de weinige ''slots'' die ze hebben van Twitter. Ze kunnen dus maar een beperkt aantal mensen hebben die hun app gebruiken, diegenen die het op een minder legale manier hebben verkregen, worden er snel uitgevist, heb ik het idee.
[...]
Heb de app gekocht voor de iPhone en iPad..vond het al wat gek dat ik voor beide apps los moest dokken (maar superfijne app dus ach die paar euro dacht ik zo..), maar dan ook nog eens betalen voor de Mac app? Beetje kul imho, doe dan een leuke aanbieding voor mensen die al een andere versie van de app hebben? Heb de alpha of whatnot wel geprobeerd e.d, voor op de desktop met zat ruimte wil ik toch gewoon kolommen naast elkaar (lists, mentions e.d.) en dat ging wel, maar erg bewerkelijk.Voor mij blijft de Tweetdeck app voor de Mac nog onmisbaar (alhoewel ik de oude wat beter vond, die had nog Linkedin-integratie).

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
ankhie schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:29:
[...]

Zelf gebruik ik hier Subler 0.17 voor. Werkt fantastisch, je opent het MKV bestand, selecteert welke dingen je wil (1 of 2 typen audiostream/subtitles/chapter list indien aanwezig). Je kan meteen ook de metadata ophalen zodat het al de juiste info heeft (jaartal, naam, beschrijving, acteurs etc) en daarna kan je de coverart meteen selecteren en opslaan als mp4/m4v bestand. Handiger ken ik het tot op heden nog niet en ook nooit problemen met subtitles eigenlijk. Voor de rest gebruik ik Handbrake voor omzettingen van DVDs etc.
Ik heb regelmatig problemen met Handbrake. Ik probeer nu weer om een DVD om te zetten naar MKV en hij pakt alleen de eerste chapter van de DVD. De rest pakt hij niet mee. Wat zou ik daar tegen kunnen doen?

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

frank_b schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 22:21:
Yep, ligt aan het DUO, wanneer je een pdf opent komt er bij mij alleen het adres in te staan, de rest is blanco.

Wel eens over gebeld, tja dat is een bekend probleem moet opgelost worden, maar dat is alleen bij Macs 8)7
Ze adviseren dan inderdaad om de pdf te downloaden en dan in Acrobat Reader te openen.
En ja hoor dan werkt het wel :?

Maar ok, tot nu toe alleen bij DUO dit fenomeen meegemaakt, verder nergens.
Dus voor DUO gebruikers is de Acrobat Reader best wel handig, ondanks de 400 Mb :F

edit:
nog eens een pdf erbij gepakt van het duo, het zijn beveiligde pdf's wss ligt het daaraan.
Inhoud beveiligd en versleuteld voor zoekmachines staat er in (eigenschappen)
codering: 40-bits RC4

Blijkbaar kan preview hier niet mee omgaan en Acrobat wel :?
Als de maker van de pdf zijn fonts niet embed in de pdf krijg je dus onleesbare tekens, blokjes of geen tekst in Preview. Acrobat Reader heeft zijn eigen pool van fonts waardoor dat meestal wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:49

vooghel

Cunning linguist

Xanion schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 13:29:
[...]

Ik heb regelmatig problemen met Handbrake. Ik probeer nu weer om een DVD om te zetten naar MKV en hij pakt alleen de eerste chapter van de DVD. De rest pakt hij niet mee. Wat zou ik daar tegen kunnen doen?
Proberen of het met iVI Pro wel lukt.
Let op: de versie in de App Store is zonder dvd-importfunctie (i.v.m. voorschriften van Apple), de iVI Pro van de website heeft dit wel.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Via dit nieuwsbericht: http://www.iphoneclub.nl/...on-komt-in-2013-naar-ios/, hier terecht gekomen: http://paulthetall.com/

Site waar je allemaal "wrappers" kunt download om originele PC games op je Mac te spelen (Wine + specifieke fixes voor die games als ik het goed begrijp). Very nice! Vanavond Rollercoaster Tycoon weer eens aanslingeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-09 18:01
Over porten is hier al een eigen topic aanwezig: Het grote "Port Windows games naar je Mac Topic" ;)
Daar staat Paul The Tall ook al vernoemd.

[ Voor 11% gewijzigd door sonderpa op 26-10-2012 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 18:18

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Check ook Boxer - http://boxerapp.com/
Maakt het supermakkelijk om Dos Games te spelen. Echt voor de oldschool games :)

[ Voor 16% gewijzigd door kaassouffle op 26-10-2012 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Niet gezien, dank voor de tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.niceguy.89
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-08-2018
up en thnx

Verwijderd

Vraagje:

Heb even rond gezien en blijkbaar is er een launchpad manager waar je bepaalde applicaties kan "hiden". Maar eigenlijk zoek ik een applicatie dat dit kan doen met het gewone application menu. Ik maak gebruik van de list structuur voor mijn applicaties op de desktop. Maar er mogen een pak standaard apps van mij "weg" of liefst gehide worden zodanig dat de lijst wat mooier/overzichtelijker word.

• Jurgen_V
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-09 14:24
Voor mensen die TotalFinder niet het geld waard vinden en ook graag de gekleurde sidebar iconen terugwillen in Finder is er nu gratis XtraFinder:
http://www.trankynam.com/xtrafinder/

Zelf niet getest want ik gebruik wel TotalFinder maar wellicht toch handig voor sommigen hier.

Canon 550D | 50mm f/1.8 | 18-55mm | Tamron 70-300mm | EX-430-II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Nu online
Ik was op zoek naar een oplossing om mijn werkmail, die webbased is, als een aparte applicatie beschikbaar te hebben. Ik kwam uit op Fluidapp. Geef een URL op, een naam en eventueel een icon, en klaar:

Afbeeldingslocatie: http://s7.postimage.org/tfjyxjipj/webmail.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
rutgerw schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 17:36:
Ik was op zoek naar een oplossing om mijn werkmail, die webbased is, als een aparte applicatie beschikbaar te hebben. Ik kwam uit op Fluidapp. Geef een URL op, een naam en eventueel een icon, en klaar:

[afbeelding]
Superhandig idd, zeker als je bijv. Facebook als icoon wilt hebben (zij hebben itt Twitter nog geen Native App)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:41
Zijn er hier mensen met ervaring met de producten van http://www.indev.ca/index.html ?
Kreeg deze apps als aanrader van mijn neef om de mail.app van wat doping te voorzien zodat het een killer mail client wordt. :-)

Ik gebruik alleen maar Gmail accounts (1 privé, 2 zakelijk) en wil het liefst de mail.app gebruiken ipv de webclient (die voor mij nu meer functionaliteit biedt). Op mijn iphone gebruik ik ook altijd de standaard mail app van IOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-TheNose- schreef op maandag 03 december 2012 @ 10:49:
Zijn er hier mensen met ervaring met de producten van http://www.indev.ca/index.html ?
Kreeg deze apps als aanrader van mijn neef om de mail.app van wat doping te voorzien zodat het een killer mail client wordt. :-)

Ik gebruik alleen maar Gmail accounts (1 privé, 2 zakelijk) en wil het liefst de mail.app gebruiken ipv de webclient (die voor mij nu meer functionaliteit biedt). Op mijn iphone gebruik ik ook altijd de standaard mail app van IOS.
Met die productent geen ervaring, maar als je op zoek bent naar een leuke mailclient zou ik eens kijken naar Sparrow. Die zijn enkele maanden geleden trouwens overgekocht geweest door Google.

Ze hebben ook een iPhone client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-09 20:33

samo

yo/wassup

Verwijderd schreef op maandag 03 december 2012 @ 11:05:
[...]

Met die productent geen ervaring, maar als je op zoek bent naar een leuke mailclient zou ik eens kijken naar Sparrow. Die zijn enkele maanden geleden trouwens overgekocht geweest door Google.

Ze hebben ook een iPhone client.
En direct na de overname hebben ze aangekondigd te stoppen met ontwikkelen voor Sparrow. Dus geen nieuwe features meer. Beetje zonde als je dat nu nog koopt misschien

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:41
+ ik zoek geen sparrow voor bijv Iphone. Standaard mail clients werken prima. Enige verschil is met name de tags etc. Die Indev apps zorgen duidelijk voor extra functionaliteit, was echter benieuwd of er hier mensen zaten die het gebruiken. :)

Wel bedankt voor de Sparrow tip overigens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 16:52

afterburn

No more...

samo schreef op maandag 03 december 2012 @ 11:12:
[...]

En direct na de overname hebben ze aangekondigd te stoppen met ontwikkelen voor Sparrow. Dus geen nieuwe features meer. Beetje zonde als je dat nu nog koopt misschien
Daar staat tegenover dat het nog maar 8,99 kost tegenwoordig, en daar krijg je wel een erg goede client voor.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
-TheNose- schreef op maandag 03 december 2012 @ 10:49:
Ik gebruik MailActOn. En dat bevalt me prima. Hierdoor kan ik regels gebruiken die reageren op uitgaande mail en dat werkt prima!!! :9~
Iets wat Mail alleen niet kan. :?

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rutgerw schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 17:36:

[afbeelding]
als je werkmail exchange is, gezien de web omgeving wel kan je hem ook al inlezen met de mail app van OSX.
ik gebruik de exchange van mijn werk prima in de mail app.
het adres van je webmail als server gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2012 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjbenning
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-07 12:46
Jurgen_V schreef op donderdag 29 november 2012 @ 13:38:
Voor mensen die TotalFinder niet het geld waard vinden en ook graag de gekleurde sidebar iconen terugwillen in Finder is er nu gratis XtraFinder:
http://www.trankynam.com/xtrafinder/

Zelf niet getest want ik gebruik wel TotalFinder maar wellicht toch handig voor sommigen hier.
Bedankt voor de tip. Geinstalleerd, herrlijk om weer die gekleurde iconen in mijn sidebar terug te zien! Iets wat je ook weer ziet terug komen in de nieuwe itunes 11 client _/-\o_

http://www.card.mygamercard.net/NL/TOPROB+NL.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

samo schreef op maandag 03 december 2012 @ 11:12:
[...]

Er komen inderdaad geen nieuwe features bij, maar is dit erg? Je betaalt een kleine 10 euro voor een mooie mail client. Je kan natuurlijk ook gewoon de gratis versie gebruiken, dan krijg je er wel wat reclame bij maar die zit zodanig mooi geintegreed dat je er amper iets van merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:51
Voor diegene die de Newsstand app op hun iPhone ook liever kwijt dan rijk zijn kun je hem met deze app (Mac en Windows) het irritante lege icoontje in een folder laten zetten door je iOS device aan te sluiten en één knop in te drukken. Geen jailbreak nodig en het deed precies wat ik zocht:
klik

Afbeeldingslocatie: http://www.macstories.net/wp-content/uploads/2012/10/iPhone5.png

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappo112
  • Laatst online: 23-09 11:19
Sinds vandaag ben ik in het blije bezit van een Dell 2713HM. Na wat leeswerk kwam ik tot de ontdekking dat deze monitor DDC/CI ondersteund. Bij een Apple display is het mogelijk de brightness in te stellen met het toetsenbord. Het leek mij leuk als dit ook bij mijn Dell scherm mogelijk is. OSX heeft, zover ik te weten ben gekomen, geen ondersteuing voor DDC/CI. Dus ging ik op zoek naar een applicatie die het mogelijk maakte om toch mijn brightness en eventueel andere parameters aan te passen. Na wat zoeken werk ben ik deze app tegen gekomen:

https://github.com/superduper/BrightnessMenulet

Deze applicatie werkt zowaar! Welliswaar niet met de sneltoetsen en de schokkende interface laat ook de wensen over, maar het begin is daar.
Ik ben nog andere apps tegen gekomen, echter zijn deze een uitbreiding voor het instellen van de brightness bij Apple displays en werkte niet op mijn Dell.
Wie heeft ervaring met alternatieven?

Systeem:
Mac pro early 2008 (3,1)
ATI 5770
OSX 10.8.2
Dell 2713HM
Aangesloten via D-DVI

[ Voor 3% gewijzigd door Jappo112 op 28-12-2012 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuses

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2012 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
IP-securitas is altijd een fijne VPN client tool geweest. Ow en btw...kijk eens heel goed naar die rode waarschuwing bij het reactieveld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Jappo112 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:13:
Sinds vandaag ben ik in het blije bezit van een Dell 2713HM. Na wat leeswerk kwam ik tot de ontdekking dat deze monitor DDC/CI ondersteund. Bij een Apple display is het mogelijk de brightness in te stellen met het toetsenbord. Het leek mij leuk als dit ook bij mijn Dell scherm mogelijk is.
Ik gebruik al geruime tijd Shades (donateware) met een Dell 2211 en een Hackintosh op Lion. Werkt prima met een schuifje op het scherm, of met hot keys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappo112
  • Laatst online: 23-09 11:19
karel1 schreef op zondag 30 december 2012 @ 17:42:
[...]

Ik gebruik al geruime tijd Shades (donateware) met een Dell 2211 en een Hackintosh op Lion. Werkt prima met een schuifje op het scherm, of met hot keys.
Tooltje werkt inderdaad prima, echter is het een softwarematige oplossing. De brightness van de monitor wordt niet aangepast, maar de brightness van het OS. Hierdoor kun je de brightness alleen dimmen en nooit hoger krijgen dan de brightness die ingesteld is op de monitor. Dit levert dus ook geen energiebesparing op en de backlight kan onbewust hoog staan wat de levensduur van CCFL's niet ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik al een tijd jumpcut, een clipboard history plugin; link kan echt niet zonder meer.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2013 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 20:49

Underworld

+1 Inzichtvol

bokkow schreef op donderdag 06 december 2012 @ 02:12:
Voor diegene die de Newsstand app op hun iPhone ook liever kwijt dan rijk zijn kun je hem met deze app (Mac en Windows) het irritante lege icoontje in een folder laten zetten door je iOS device aan te sluiten en één knop in te drukken. Geen jailbreak nodig en het deed precies wat ik zocht:
klik

[afbeelding]
Chill! Thanks!

(iPhone 5 - 6.0.2)

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Kijk ook eens naar het programma iRamDisk, zeker als je een SSD hebt en je je aantal writes wilt verlagen.
Het is heel makkelijk om alle cache mappen in je ram te laden als een virtual disk:
* aangeven hoe groot de ramdisk moet zijn
* naam ramdisk intikken
* map selecteren die gecached moet worden
* aanvinken dat ie met inloggen deze automatisch aanmaakt.

Klaar! Dit icm met het uitzetten van write-ram-to-disk wanneer je op standby gaat is een saver. scheelt mij 6x 4 gb schrijven op een dag + de writes naar de caches!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NjitsSs
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01:32
Ik was net de inhoud van een (HFS+ geformatteerde) harde schijf van 1TB aan het copiëren naar een andere harde schijf (3TB, ook HFS+). Na 7 uur copiëren vertelde OSX me opeens dat er een bestand mis ging, en wiste toen alles waar hij tot dan toe geraakt was.
Na wat zoeken op internet kwam ik de tool Ultracopier tegen. Deze tool copieërt rustig door als er een fout optreedt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
king_dude schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 00:55:
Kijk ook eens naar het programma iRamDisk, zeker als je een SSD hebt en je je aantal writes wilt verlagen.
Het is heel makkelijk om alle cache mappen in je ram te laden als een virtual disk:
* aangeven hoe groot de ramdisk moet zijn
* naam ramdisk intikken
* map selecteren die gecached moet worden
* aanvinken dat ie met inloggen deze automatisch aanmaakt.

Klaar! Dit icm met het uitzetten van write-ram-to-disk wanneer je op standby gaat is een saver. scheelt mij 6x 4 gb schrijven op een dag + de writes naar de caches!
Is dit ook handig voor mensen zoals ik, die verder niet veel bijzonders op hun computer doen? Ik maakte er nog nie veel van toen ik las wat het programma kan, vandaar dat ik dus geen idee heb of ik het zal gaan gebruiken... :? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Kort door de bocht: Als je een SSD hebt, zorgt het er voor dat deze veel minder "slijt" door alle tijdelijke bestanden in het interne geheugen te plaatsen.

Of jij er iets mee kunt weet ik niet. Wat ik wel weet is dat tweakers die verstand hebben van technische zaken omtrend SSD schijven dit kunnen koppelen aan hun eigen werk patroon, en kunnen bepalen of dit voor hun nuttig is. Het kan nl ervoor zorgen dat je levensduur van je schijf met jaren verlengd wordt.

[ Voor 12% gewijzigd door king_dude op 05-01-2013 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aantal writes was vroeger een issue. sinds waneer gebruikt iemand nog een schijf langer dan 3 jaar.
tegen die tijd is hij of te klein of te langzaam:)
ssd gaan lang genoeg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeFke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-08-2024
Ik vind "Goodbyehello" een schitterende app om bestanden en folders te verbergen zonder de terminal in te moeten duiken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Zijn mensen al bekend met de Keycard app?

Ik gebruik het sinds gister en het lijkt wel oké te werken. Probleem is dat ik een kamer van 3 bij 7 heb, iets te klein om echt goed gebruik van de app te kunnen maken. Ik ben dus naar buiten gelopen om te kijken of het werkte en verrek, toen ik (na een seconde of 5) terug naar binnen kwam, zag ik de lockscreen van de Keycard app en die verdween zodra ik dichterbij kwam.

Wat doet de app dus? Je linkt je iPhone dmv Bluetooth met de app en zo houdt ie in de gaten of je bij je Mac zit of niet. Loop jij dus weg en je maakt een afstand van zo'n 5m of meer, dan lockt ie je Mac. Kom je weer in de buurt, unlockt je Mac en kan je rustig verder werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 01:21

BioHazard

*\o/*

RnB schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 08:42:

Ik gebruik het sinds gister en het lijkt wel oké te werken. Probleem is dat ik een kamer van 3 bij 7 heb, iets te klein om echt goed gebruik van de app te kunnen maken. Ik ben dus naar buiten gelopen om te kijken of het werkte en verrek, toen ik (na een seconde of 5) terug naar binnen kwam, zag ik de lockscreen van de Keycard app en die verdween zodra ik dichterbij kwam.

Wat doet de app dus? Je linkt je iPhone dmv Bluetooth met de app en zo houdt ie in de gaten of je bij je Mac zit of niet. Loop jij dus weg en je maakt een afstand van zo'n 5m of meer, dan lockt ie je Mac. Kom je weer in de buurt, unlockt je Mac en kan je rustig verder werken.
Leuke app. Alleen ik denk dat ik mijn Macbook gewoon zelf blijf locken via het slotje in de menubalk (Van Sleutelhanger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 17:22
RnB schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 08:42:

Klinkt wel leuk. Hoe zit het eigenlijk als je iPhone uitvalt wegens een lege batterij oid? :9

Ik ga het in de gaten houden maar ik denk dat ik voorlopig gewoon CTRL + SHIFT + EJECT blijf gebruiken als ik even de kamer verlaat ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Dan lockt ie, maar je kan je Mac unlocken met een van tevoren ingevoerde code.

Ik gebruik m puur als gimmick hoor, vind het wel lachen. De CTRL+SHIFT+EJECT of het over laten gaan naar een screensaver is net zo makkelijk, maar dit werkt net wat gelikter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jns1986
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 15:22
Jappo112 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:13:
Sinds vandaag ben ik in het blije bezit van een Dell 2713HM. Na wat leeswerk kwam ik tot de ontdekking dat deze monitor DDC/CI ondersteund. Bij een Apple display is het mogelijk de brightness in te stellen met het toetsenbord. Het leek mij leuk als dit ook bij mijn Dell scherm mogelijk is. OSX heeft, zover ik te weten ben gekomen, geen ondersteuing voor DDC/CI. Dus ging ik op zoek naar een applicatie die het mogelijk maakte om toch mijn brightness en eventueel andere parameters aan te passen. Na wat zoeken werk ben ik deze app tegen gekomen:

https://github.com/superduper/BrightnessMenulet

Deze applicatie werkt zowaar! Welliswaar niet met de sneltoetsen en de schokkende interface laat ook de wensen over, maar het begin is daar.
Ik ben nog andere apps tegen gekomen, echter zijn deze een uitbreiding voor het instellen van de brightness bij Apple displays en werkte niet op mijn Dell.
Thanks, ga dit zeker uitproberen op mijn nieuwe dell s2440l en Mini 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Laatst online: 24-09 10:21
Jeej, OP plaatjes zijn terug :) Excuus voor het gemis, servertje was een paar maanden down door verhuizing naar de US

Changelog: Plaatjes doen het weer in de OP :) Perian & Flip4Mac verwijderd, het Perian project is stopgezet door de ontwikkelaars, ze raden VLC aan, en met VLC is Flip4Mac ook niet echt meer nodig. Prijs & link Coversutra bijgewerkt. Beschrijving bij Plex geschreven (verbeteringen welkom!). Logos van Skype, Google Chrome en Growl aangepast.

[ Voor 59% gewijzigd door DRvDijk op 30-01-2013 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 00:16

BombaAriba

Ondertitel

DRvDijk schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 18:17:
Jeej, OP plaatjes zijn terug :) Excuus voor het gemis, servertje was een paar maanden down door verhuizing naar de US

Changelog: Plaatjes doen het weer in de OP :) Perian & Flip4Mac verwijderd, het Perian project is stopgezet door de ontwikkelaars, ze raden VLC aan, en met VLC is Flip4Mac ook niet echt meer nodig. Prijs & link Coversutra bijgewerkt. Beschrijving bij Plex geschreven (verbeteringen welkom!). Logos van Skype, Google Chrome en Growl aangepast.
Goed gedaan :>

Wat dacht je ervan om XChat Azure als alternatief bij te zetten? Is ook een IRC-programma maar vind ik net wat fijner werken omdat het wat meer opties heeft dan de gene die er nu in staat en wat overzichtelijker is met drukke IRC-gesprekken. (Is alleen wel wat lelijker imo) https://itunes.apple.com/...t-azure/id447521961?mt=12

En Google Music Manager? Neemt automatisch je hele iTunes bibliotheek over en houdt alles bij (tot 20k nummers gratis) zodat je vanaf elk apparaat altijd je muziek kan streamen. Een soort gratis Spotify. https://play.google.com/music/listen?u=0#manager

En als 'what you see is what you get'-web editor: Quick 'n easy web builder. Heel handig om even snel een eenvoudige site binnen no-time in elkaar te zetten. Heeft een trial van een maand: http://www.quickandeasywebbuilder.com/download.html

Nog eentje dan maar: Rember, handige tool voor als je net nieuwe RAM hebt geinstalleerd en het wilt testen. Gratis. http://www.kelleycomputing.net/Rember/

En als aller allerlaatste suggestie: gfxCardStatus, hiermee zie je welke GPU erdoor het OS gebruikt wordt. Je kan ook een bepaalde GPU forceren, ik forceer normaal namelijk altijd de Intel HD in mijn Macbook Pro omdat Chrome bij ieder stukje flash dat het tegenkomt de dedicated GPU aan zet die nogal veel energie slurpt. (Zegmaar accuduur gedeeld door 2) Echt een must-have voor menig mac-bezitter naar mijn mening. Ook gratis. http://gfx.io/

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exhar
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Volgens de zoekfunctie is ie nog niet genoemt: Netspot

Soort KisMac, maar bij Netspot is 't mogelijk om met plattegronden te werken en zo een inventarisatie te maken van de WiFi netwerken om je heen.

Onmisbaar bij het opbouwen van een Wifi netwerk maar ook zeer handig met troubleshooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n8n
  • Laatst online: 02-09 15:07

n8n

In de startpost wordt VLC aangeraden om mediabestanden af te spelen en MPlayer OS X gezien als het mindere alternatief. Er is daarnaast nog een andere serieus te nemen kandidaat: MPlayerX. Voor mij steekhoudende punten zijn om het boven de voorgenoemden te verkiezen:
  • Betere weergavekwaliteit dan VLC
  • Alles in 1 venster
  • Automatische playlists op basis van bestanden in dezelfde folder
  • Gestures(!), vind de shortcuts ook handiger, met name het skippen met de pijltjestoetsen.
  • Scherpere rendering van ondertiteling
Uiteraard ook gratis, zie het op zijn minst als een waardiger alternatief dan MPlayer OS X mocht VLC toch meer aanhang hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BombaAriba schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 22:43:
[...]

En Google Music Manager? Neemt automatisch je hele iTunes bibliotheek over en houdt alles bij (tot 20k nummers gratis) zodat je vanaf elk apparaat altijd je muziek kan streamen. Een soort gratis Spotify. https://play.google.com/music/listen?u=0#manager
Ik gebruik hier nu al maanden Google Music, maar dit wordt nog niet in alle landen ondersteunt ...
De vergelijking met Spotify is ook nogal krom. Bij Google Music kan je enkel muziek streamen die in jouw bibliotheek staat. Bij Spotify is dit helemaal anders, daar stream je muziek uit de bibliotheek van Spotify zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-09 08:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

n8n schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 05:42:

In de startpost wordt VLC aangeraden om mediabestanden af te spelen en MPlayer OS X gezien als het mindere alternatief. Er is daarnaast nog een andere serieus te nemen kandidaat: MPlayerX. Voor mij steekhoudende punten zijn om het boven de voorgenoemden te verkiezen:
  • Betere weergavekwaliteit dan VLC
  • Alles in 1 venster
  • Automatische playlists op basis van bestanden in dezelfde folder
  • Gestures(!), vind de shortcuts ook handiger, met name het skippen met de pijltjestoetsen.
  • Scherpere rendering van ondertiteling
Uiteraard ook gratis, zie het op zijn minst als een waardiger alternatief dan MPlayer OS X mocht VLC toch meer aanhang hebben.
Top tip! Begon VLC een beetje zat te raken aangezien die best log aan het worden is. Mplayer is lekker snel! ff een tijdje testen :)

I am the great Cornholio!

Pagina: 1 ... 6 ... 23 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit.

Mocht je opzoek zijn naar een stuk software, raadpleeg dan eerst Google, MacUpdate, of Softpedia. Kom je er dan niet uit, dan mag je een topic openen, waarin je duidelijk vermeldt wat je zoekt, wat je gevonden hebt en waarom dat niet voldeed.