I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Ik kwam em zelf op macrumors tegenPatrickG schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 09:27:
[...]
Thanks!
Hoe wist je dat? Of kwam je hem toevallig tegen?
f.h schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 19:53:
[...]
Ik kwam em zelf op macrumors tegenStaat overigens nu nog steeds voor die prijs aangeboden.
Alleen voor de meest recente OSX versie geschikt dus, helaas.Wij konden uw aankoop niet voltooien
ForkLift kan niet op 'Macintosh HD' worden geïnstalleerd, omdat Mac OS X versie 10.7 of hoger is vereist.
Eens zitten testen, alleen werkt die uninstaller niet best. Aangezien dit ongemerkt draait staat ie ook niet tussen de programma's.lasharor schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 18:07:
Ook een beetje vreemd dat Prey nog niet genoemd is:
Gratis en opensource tracking software voor je macbook/iPhone/iPad/iPod enz werkt ook met android, linux en windows geloof ik.
http://preyproject.com/
[video]
Edit
Overigens vind ik "Find my iPhone" een stuk handiger, helaas is dat er niet voor Android (heb zowel Android als Iphones hier)
[ Voor 11% gewijzigd door rinkel op 23-05-2012 21:45 ]
Hoe werkt die sync functie wat erin zit en waar zou dat handig voor kunnen zijn (maw, waar gebruiken jullie het voor).
Geweldig!muhda schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 03:01:
Vandaag is de opvolger/update van coda uitgebracht: Coda 2
(In de Mac App store beschikbaar voor 39,99 €. Wegens introductie: 50% korting)
Ik heb nog nooit met Coda gewerkt, hoe zijn de ervaringen met deze App?
Dat heb ik met Finder soms ook, dan moet je het even opnieuw proberen.Brm-G schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 22:08:
Nog meer mensen er last van dat als je verschillende items geselecteerd hebt en je wilt deze naar een andere map slepen dat je dan juist meerdere dingen selecteert door te slepen? (Bij Forklift natuurlijk).
Hoe werkt die sync functie wat erin zit en waar zou dat handig voor kunnen zijn (maw, waar gebruiken jullie het voor).
En die sync functie werkt als volgt:

Daarna krijg je een popup waar je allerlei opties heb om te syncen (dus laatst gewijzigd, etc) en uiteraard de map waar je mee wilt syncen. Super!
[ Voor 10% gewijzigd door RnB op 24-05-2012 07:19 ]
Grote verbeteringen? Ik werk met Coda 1 en is een fijn programma, maar ondanks het mooie verhaal erbij zie ik niet zo gek veel vernieuwingen.-TheNose- schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 07:06:
[...]
Geweldig!Werk al een tijd met Coda 1, heb gelijk Coda 2 gekocht.
Thanks. Ik heb van dat 'sleep-probleempje' in Finder nooit last.RnB schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 07:18:
[...]
Dat heb ik met Finder soms ook, dan moet je het even opnieuw proberen.
En die sync functie werkt als volgt:
[afbeelding]
Daarna krijg je een popup waar je allerlei opties heb om te syncen (dus laatst gewijzigd, etc) en uiteraard de map waar je mee wilt syncen. Super!
Maaruhhh met dat syncen kun je dus eigenlijk 2 mappen synchroon laten lopen. Bijv. mijn 'documenten' map en m'n 'documenten' map in dropbox?
Mwauh weet nog niet of ik dat echt ga gebruiken.
Wat wel erg fijn is, is dat je twee vensters naast elkaar kunt zetten. Erg makkelijk als je even wat files wilt slepen naar een andere locatie.
Ik gebruik het vooral om een back-up van mijn muziek en foto's te maken, aangezien die mondjesmaat groter worden en de standaard Finder niet slim genoeg is om alleen de nieuwe files over te zetten, maar gelijk alles.
Icloud sync en fullscreen mode vind ik voor op mijn 13inch macbook pro al erg lekker, verder ziet de UI er beter uit.Tom schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 08:45:
[...]
Grote verbeteringen? Ik werk met Coda 1 en is een fijn programma, maar ondanks het mooie verhaal erbij zie ik niet zo gek veel vernieuwingen.
Dat live previewen op een iPad is wel vet toch ?Tom schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 13:09:
Ik heb em inmiddels zelf ook. Vernieuwingen zijn niet heel noemenswaardig, maar goed, prima pakket verder.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
http://itunes.apple.com/nl/app/forklift/id412448059?mt=12
Inderdaad gebruikte bijna nooit de preview mode in Coda 1 en nu in Coda 2.Tom schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 23:05:
Dat live preview verkoopt leuk. Ik heb ik nog niet geprobeerd (heb de iOS versie niet) maar lijkt mij gewoon niet handig. Front-enden zonder inspect element schiet niet op. Ik douw wel met het handje op F5 in een volwaardige browser met de nodige developer tools.
En als ik het wel gebruikte was het alleen maar per ongeluk.
Wat ik wel een voor uit gang vind is Mysql "beheer" tool en het code floden zeker met veel functies enz..
Dat is de reden dat ie hier voorbij is gekomen.Nickeyboy schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 23:22:
Inmiddels heb ik hier al een paar keer Forklift langs zien komen. Voor de geïnteresseerden: Nu tijdelijk 0,99 euro in de Mac App Store.
Oh haha :)! Daar heb ik dan overheen gelezen.
Je bent de derde pas volgens mij haha.Nickeyboy schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 13:40:
[...]
Oh haha :)! Daar heb ik dan overheen gelezen.
Ik heb hem ook gedownload trouwens, maar nog niet gebruikt. Moet me er nog goed inverdiepen, zie op dit moment het nut er nog niet van in.
http://www.cheatsheetapp.com/CheatSheet/
[ Voor 24% gewijzigd door rinkel op 02-06-2012 10:13 ]
Met referralsysteem, maar ik wil wel met drie anderen samen kopen en de kosten delen. Komt neer op 25% korting per persoon. Iemand interesse?
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
http://9to5mac.com/2012/0...c+-+Apple+Intelligence%29
Entropy : Een van de (vele) unzip tools, echter het voordeel is dat je een rar en zip bestand kan openen zonder het gelijk uit te pakken. Dit is, als je grote bestanden op een SSD wilt openen om er een kleine readme uit te halen toch wel erg prettig. Ook is het mogelijk om bestanden aan het archief toe te voegen. De interface is prettig en past bij de Mac. http://www.eigenlogik.com/entropy/
Presenter: Een kleine tool om met behulp van je Android telefoon via zowel wifi als bluetooth een presentatie op je MAC te bedienen. http://www.small-worlds.de/presenter/
Tuxera NTFS : Lezen en schrijven van NTFS in MAC. Eenmaal geinstalleerd kan je niet meer zonder :-)
http://www.tuxera.com/products/tuxera-ntfs-for-mac/
Al bekend:
Onyx voor het cleanen van de MAC en tot nu toe beter als Ccleaner voor MAC.
Virtualbox : Voor mensen die virtuele machines nodig hebben.
Cyberduck: FTP client, wat goed is dat hij verder gaat is waar hij is gebleven.
Dropbox: zoals boven.
Google Chrome: vind ik prettiger met een Adblocker als Safari. Scheelt veel batterij.
"That was left handed..." - JJH
Folder Tidy
Makkelijk bestanden herschikken in mappen.
Found
Makkelijk zoeken op je Mac, Dropbox, Google Drive, Gmail, etc.
Beide gratis.
[ Voor 77% gewijzigd door Daedalus op 10-06-2012 14:50 ]
http://itunes.apple.com/nl/app/pixelmator/id407963104?mt=12
schijnt een goed alternatief voor Photoshop te zijn, zeker voor die prijs.
[ Voor 31% gewijzigd door SquareOne op 19-06-2012 21:43 ]
Voor de basis dingen is het heel leuk, maar het is geen volwaardige vervanger van Photoshop.Brm-G schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 21:42:
Pixelmator is volgens mij tijdelijk goedkoper:
http://itunes.apple.com/nl/app/pixelmator/id407963104?mt=12
schijnt een goed alternatief voor Photoshop te zijn, zeker voor die prijs.
Forklift vind ik zeker niet slecht als Macequivalent van Total Commander maar dat geldt ook voor Xfolders. Toch zweer ik vooralsnog bij Path Finder 5.Nickeyboy schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 23:22:
Inmiddels heb ik hier al een paar keer Forklift langs zien komen. Voor de geïnteresseerden: Nu tijdelijk 0,99 euro in de Mac App Store.
Verder ben ik bijzonder blij met SnagIt 2 en Camtasia 2, Office 2011, ConceptDraw 7 Pro, ConceptDraw Project 4, Pdf Pen Pro 5, Bento 4, Van Dale GW 2008, Eye TV 3 en Little Snitch 2.
Beide ConceptDraw programma’s vangen voor mij het gemis aan MS Visio en MS Project Pro onder OS X op.
Verwijderd
Dit is photoshoppen op de commandline, daar waar er zoveel foto programmaatjes zijn die proberen wat knaken om te zetten, kun je hiermee zoveel meer en als je het een beetje doorhebt, zoveel sneller.
Ik gebruik dit om contactsheets (in pdf) te maken, of om snel thumbnailtjes te generen, inclusief de juiste sharpening/kwaliteit alles naar smaak in te vullen. Er is enorm veel mee mogelijk, er zijn ook mooie scripts beschikbaar die je als hulpmiddel kunt inzetten voor echt complexe praktijken. (overigens is imagemagick platform onafhankelijk).
Sowieso zou ik niet zonder de commandline willen op osx, ik heb veel dingen geautomatiseerd met eigen "watchdog" scripts.
Een fijne terminal vind ik iTerm2.
PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7
Wow, Jammer dat ik die gemist heb, scheelt nogal niet wat, hij is nu weer 15,99..Nickeyboy schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 23:22:
Dat is een configuratie setting:Conscience NL schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 19:31:
Zo te lezen gebruiken er meer mensen Sublime Text 2. Wat ik een handige functie vond was dat als je hem afsluitte en weer opstartte in Windows, de tabs die je open had staan weer geopend werden. Dit is echter niet het geval bij mijn MBP. Als ik hem hier afsluit en weer opstart, zijn alle open tabs verdwenen. Hebben jullie hier geen last van?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| // Exiting the application with hot_exit enabled will cause it to close // immediately without prompting. Unsaved modifications and open files will // be preserved and restored when next starting. // // Closing a window with an associated project will also close the window // without prompting, preserving unsaved changes in the workspace file // alongside the project. "hot_exit": false, // remember_open_files makes the application start up with the last set of // open files. Changing this to false will have no effect if hot_exit is // true "remember_open_files": false, |
Beiden op true zetten, en dan werkt het zoals je beschrijft.
(ik wil dat gedrag dus duidelijk niet.
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs
Ik had mijn vraag inmiddels al gesteld op het ST 2 forum, ik kreeg daar als antwoord dat je hem met Command - Q moet afsluiten, in plaats van het rode kruisje wat ik normaal gebruik om programma's 'af te sluiten'. Als je hem met CMD-Q afsluit, heropent hij wel weer de tabs.afterburn schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 20:35:
[...]
Dat is een configuratie setting:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 // Exiting the application with hot_exit enabled will cause it to close // immediately without prompting. Unsaved modifications and open files will // be preserved and restored when next starting. // // Closing a window with an associated project will also close the window // without prompting, preserving unsaved changes in the workspace file // alongside the project. "hot_exit": false, // remember_open_files makes the application start up with the last set of // open files. Changing this to false will have no effect if hot_exit is // true "remember_open_files": false,
Beiden op true zetten, en dan werkt het zoals je beschrijft.
(ik wil dat gedrag dus duidelijk niet.)
Ik heb alsnog wel even in de settings gekeken, en daar stonden deze opties al op true.
[ Voor 6% gewijzigd door Conscience NL op 20-07-2012 22:33 ]
PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7
Idd, ga volgende week overstappen van Windows naar Lion. Ben even de handige apps aan het zoeken, jammer dat ik deze aanbieding niet meer kan meenemen.duncanvdlinden schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 19:55:
[...]
Wow, Jammer dat ik die gemist heb, scheelt nogal niet wat, hij is nu weer 15,99..
Ander vraagje: Wat is een goede third-part email client?
Ik gebruik nu Outlook 2010. Die kan ik weer gaan gebruiken via Paralells. Maar is er ook een goede Outlook achtige client voor OSX? De standaard mail client van Apple vindt ik niet fijn.
[ Voor 25% gewijzigd door Xanion op 20-07-2012 23:45 ]
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Je kan Outlook 2011 gaan gebruiken. Office voor Mac is gewoon te koopXanion schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 23:38:
[...]
Idd, ga volgende week overstappen van Windows naar Lion. Ben even de handige apps aan het zoeken, jammer dat ik deze aanbieding niet meer kan meenemen.
Ander vraagje: Wat is een goede third-part email client?
Ik gebruik nu Outlook 2010. Die kan ik weer gaan gebruiken via Paralells. Maar is er ook een goede Outlook achtige client voor OSX? De standaard mail client van Apple vindt ik niet fijn.
http://store.apple.com/nl/browse/campaigns/office
Heb deze zelf van mijn werk gekregen maar ben toch vrij snel weer overgegaan op de Mail.app. Ben nu 8 maanden macgebruiker na 17 jaar windows. Nu verschilt het toch dat wij op het werk met IMAP werken en niet met Exchange natuurlijk.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
- DragonDrop: Sleep van alles op DragonDrop (door je cursor te schudden of sleep op het icoon in de menubalk) om daarna ergens anders heen te gaan en daar weer neer te zetten
- Skitch: Simpele tool voor screenshots, toevoegen van tekst en markeringen. Wat het echt ideaal maakt is dat je met 1 druk op de knop kunt uploaden naar FTP waarna je direct de URL onder cmd+v hebt
- BetterTouchTool: Zelf te configureren gestures
- Hiss: Zet al je Growl notification in ML message center
- Padlock: Door een eigen in te stellen toetsencombinatie lock je je Mac
- Tweetbot: Fijne Twitter client
Zijn de Apps trouwens allemaal Mountain Lion compatible?
An a day keeps the doctor away.
Nederlands is makkelijker als je denkt.
En toen kwam ik erachter dat er imho er toch eentje mist:

http://www.dvdstyler.org/en/
Zeker nu Apple geen DVD creatie software in het iLife pakket/appstore lijkt te hebben kan dit wel eens handig zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door franssie op 08-08-2012 23:09 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Onyx (gratis) , is een GUI voor veel functionaliteit die je normaal enkel met Terminal kunt ontsluiten. Waar ik nogal wild van ben is de mogelijkheid je dock linksonder te plaatsen, met spaties er in. Zo kan ik technische, internet en productiviteit apps goed gescheiden houden. En de RSS visualizer als bewegende achtergrond is ook wel een eyecatcher.
ICT & Reizen
[ Voor 94% gewijzigd door ThinkAboutIt op 09-08-2012 12:31 ]
http://www.macupdate.com/app/mac/7402/omnidisksweeper
©2004
Verwijderd
nice one!CrashOne schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 07:46:
Ik heb een aantal apps die echt handig en voor mij onmisbaar zijn:
- Hiss: Zet al je Growl notification in ML message center
ik gebruik "terminal-notifier" om notificaties te sturen vanuit shellscripts, had ik ook kunnen ondervangen dmv Hiss, al kun je met terminal notifier ook acties uitvoeren op moment dat je op de notificatie klikt.
Verwijderd
Wat een dijk van een handig progje! Ik weet dat er meer van dit soort zijn maar dit is verreweg de simpelste en snelste die ik ken. Thanks!Harem.nl schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:25:
Ik mis OmniDiskSweeper in het rijtje. Dit programma is erg handig om te kijken waar de ruimte van de harde schijf aan toebedeeld is.
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb zelf een hekel aan favicons en die kan je gemakkelijk uitschakelen door het betreffende document waarin die favicons worden opgeslagen te vervangen voor een leeg document en deze dan te locken zodat er niets in weggeschreven kan worden.
Dit kwam ik via Google tegen:
Navigate to ~/Library/Safari
In that directory, you'll see a file named History.plist; click "Get Info" on it and check the box labeled "Locked".
You're done. Now when you surf the web, Safari will temporarily write the history to this file, then erase it when you Quit.
Geen idee of dit werkt, maar probeer het eens.
Een simpel gratis programma op het systeem te locken. Het zit ook nog in app store!
http://itunes.apple.com/nl/app/lock-me-now/id464265594?mt=12
Dan lockt ie je Mac ook inclusief je scherm die op zwart gaat.
Jouw toetscombi doet bij mijn MBP 13" 2010 niks hoor.RnB schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 17:17:
Wat doet die anders dan de toetsencombinatie cmd+shift+eject/powerbutton (ligt aan de versie MBP/MBA)?
Dan lockt ie je Mac ook inclusief je scherm die op zwart gaat.
RnB bedoelt volgens mij: "Option+Command+Eject". (Het ligt er ook aan welk iDevice je gebruikt)Smultie schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 17:45:
[...]
Jouw toetscombi doet bij mijn MBP 13" 2010 niks hoor.
[ Voor 10% gewijzigd door muhda op 10-08-2012 17:56 ]
Veel makkelijker is het om bij de optie schermbeveiling in OS X in te stellen dat als je muis in bijvoorbeeld de rechter onderhoek doet dat hij lockt. Daar heb je geen programma voor nodig.jurgenr7 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:24:
Lock me now
Een simpel gratis programma op het systeem te locken. Het zit ook nog in app store!![]()
http://itunes.apple.com/nl/app/lock-me-now/id464265594?mt=12
O ja, die bedoel ik.muhda schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 17:55:
[...]
RnB bedoelt volgens mij: "Option+Command+Eject". (Het ligt er ook aan welk iDevice je gebruikt)
Nee ook niet! Ik bedoel ctrl+shift+eject/powerbutton. Die van jou is de slaapstand, deze is puur scherm uit en locken.
[ Voor 20% gewijzigd door RnB op 10-08-2012 18:17 ]
En die lockt weer nietRnB schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 18:16:
[...]
O ja, die bedoel ik.
Nee ook niet! Ik bedoel ctrl+shift+eject/powerbutton. Die van jou is de slaapstand, deze is puur scherm uit en locken.
Je kan instellen dat je een ww nodig hebt als je uit de schermbeveiliging komt. Voordeel van de schermbeveiliging tov sleep is voor mij dat het netwerk actief blijft. Dan hoef je niet te reconnecten.
I'm not a complete idiot - several parts are missing.
Aha, weer wat geleerd. Alleen scherm uit en locken is in sommige gevallen handiger.RnB schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 18:16:
[...]
Blijft het netwerk (connectie) actief ?
Die optie moet ik nog even aanvinken.RnB schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 19:22:
[...]
Oh, ik heb altijd
[afbeelding]
aan, dus dan lockt ie bij die keys. Ook bij screensaver dus, wel zo veilig.
Mocht je bezig zijn met iTunes, renderen, downloaden, noem maar op, dat gaat dan gewoon door.
EDIT: LOL, als je met AppZapper (of AppCleaner oid) Appfresh verwijderd en vervolgens opnieuw installeert wordt je trial periode gereset
[ Voor 64% gewijzigd door f.h op 13-08-2012 18:31 ]
Mooi is dat, een transparant besturingssysteem.f.h schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 18:28:
ML vereist helaas de nieuwste versie
EDIT: LOL, als je met AppZapper (of AppCleaner oid) Appfresh verwijderd en vervolgens opnieuw installeert wordt je trial periode gereset
Hier stond achterhaalde informatie…
Ik gebruik Appfresh niet, maar Appzapper wel. Je kunt bij het zappen van apps ook de .app zelf uitvinken, hierdoor verwijderd ie alleen alle extra files en niet de app zelf. Hoef je hem ook niet opnieuw te installeren maar is ie wel geresetf.h schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 18:28:
ML vereist helaas de nieuwste versie
Soms doet er zich een 'probleem' voor dat Forklift bepaalde bestanden niet kan verwijderen die root privileges nodig hebben. Via Finder wordt er keurig om een wachtwoord gevraagd, Forklift geeft een melding dat er te weinig rechten zijn. Kleine zoek actie kwam ik er achter dat dit een beperking is van Forklift die via de AppStore aangeboden wordt, die staat het niet toe buiten de eigen user te treden. Forklift die via de website van http://www.binarynights.com/ gedownload kan worden heeft deze beperking niet en werkt precies (wat dat betreft) zoals Finder.
Via onderstaande link kwam ik er achter dat je contact op kan nemen met de support afdeling + receipt van de appstore om een licentiesleutel te krijgen van de website versie van Forklift (https://getsatisfaction.c...der_owned_by_another_user)
Zodoende gedaan, en binnen 12 uur kreeg ik zonder morren een licentie binnen voor de 'website versie' van Forklift zonder beperkingen!
PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel
Nu ook maar ff mail gestuurd, ben benieuwd, daar ik Forklift voor 0,79 in de actie heb gekocht
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Geniale tip, net geinstalleerd en het werkt beter dan de meeste betaalde compressietoolsfondacio schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:08:
Ik ben enigszins verbaasd dat Keka niet langs is gekomen in dit topic (of heb ik niet goed genoeg gezocht?). Andere compressietools kunnen vaak alleen maar uitpakken of ondersteunen niet alle formaten. Keka is om p7zip heengebouwd en kan wel van alles aan. Op de eigen website is het programma gratis, in de Appstore kost het programma €1,59.
Normaal kun je alleen het volume wijzigen in iTunes, nu kun je terwijl je werkt in Safari met twee toetsen het geluid wijzigen of naar een volgend of vorig nummer. Ik ben er aan gewend en kan niet meer zonder!
http://www.yellowmug.com/sk4it/content.html
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Kende 'm niet maar lijkt een super app, nu geinstaleerd en als ie bevalt koop ik 'm!fondacio schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:08:
Ik ben enigszins verbaasd dat Keka niet langs is gekomen in dit topic (of heb ik niet goed genoeg gezocht?).
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik kan ook niet meer zonder de hotkeys voor iTunes. Maar ik gebruik die van CoverSutraTHE_BASE schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 22:54:
Wellicht kent iemand het al, maar Sizzling Keys is echt meesterlijk! Je kunt er systemwide, met voorkeurstoetsen het geluid van iTunes wijzigen (en vooruit of terug en andere opties).
Normaal kun je alleen het volume wijzigen in iTunes, nu kun je terwijl je werkt in Safari met twee toetsen het geluid wijzigen of naar een volgend of vorig nummer. Ik ben er aan gewend en kan niet meer zonder!
Je bedoelt of je het als default compressor kan gebruiken? Dat kan je iig instellen via de interface van de tool.Pyrone89 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 08:32:
Heeft Keka ook gewoon de opties in het contextmenu zoals The Unarchiver of moet je daarvoor dat losse onderdeeltje hebben?
Thanks,fondacio schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:26:
Op de site van Keka is een contextmenu voor een .workflow-bestand te downloaden om te comprimeren met Keka. Een andere manier om dat te doen is om de bestanden die je wilt comprimeren naar het Keka-icoon te slepen.
Ik zit nog te twijfelen of ik dit moet gaan gebruiken. In de praktijk vind ik de archive utility van OSX goed genoeg, voor het unarchiven (dat niet altijd in zip is) heb ik wel The Unarchiver.
Vraagje: ondersteund OSX inmiddels ZIP64 of moet je nog steeds oppassen dat files niet groter dan 4GB zijn?
Edit: beetje met Keka gespeeld en ben zeer onder de indruk. Heb direct The Unarchiver eraf gegooid en dit ingesteld als standaard
[ Voor 8% gewijzigd door Pyrone89 op 17-08-2012 00:21 ]
Wat maakt Keka beter? Gewoon interesse... als de zip/rar/7zip/gz/etc. maar uit wordt gepakt toch? Dat kunnen ze allemaal.Pyrone89 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 22:22:
[...]
Thanks,
Ik zit nog te twijfelen of ik dit moet gaan gebruiken. In de praktijk vind ik de archive utility van OSX goed genoeg, voor het unarchiven (dat niet altijd in zip is) heb ik wel The Unarchiver.
Vraagje: ondersteund OSX inmiddels ZIP64 of moet je nog steeds oppassen dat files niet groter dan 4GB zijn?
Edit: beetje met Keka gespeeld en ben zeer onder de indruk. Heb direct The Unarchiver eraf gegooid en dit ingesteld als standaard
Keka kan ook comprimeren naar al die formaten ipv alleen uitpakken van al gecomprimeerde mappen, en op een hele intuitieve manier. Gewoon aanklikken welke je wilt en erheen slepen.smeerbartje schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 11:25:
[...]
Wat maakt Keka beter? Gewoon interesse... als de zip/rar/7zip/gz/etc. maar uit wordt gepakt toch? Dat kunnen ze allemaal.
Hij kan comprimeren naar 7z, Zip, Tar, Gzip, Bzip2, Dmg en Iso
[ Voor 7% gewijzigd door Pyrone89 op 18-08-2012 12:31 ]
Bytecontroller is daarvoor ook wel fijn!THE_BASE schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 22:54:
Wellicht kent iemand het al, maar Sizzling Keys is echt meesterlijk! Je kunt er systemwide, met voorkeurstoetsen het geluid van iTunes wijzigen (en vooruit of terug en andere opties).
Uuuh... dit kan dus blijkbaar gewoon in Preview zelf
[ Voor 18% gewijzigd door smeerbartje op 22-08-2012 21:07 ]
Ziet er sleek uit. Maar het verschil is dat Sizzling Keys systemwide is. En niet puur voor een of een geselecteerde applicatie.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Anders is Skitch ook nog een mooi alternatief. Wel erg makkelijk en werkt goed samen met Evernote;smeerbartje schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 21:05:
Ik ben eigenlijk al een tijdje op zoek naar een OSX alternatief voor IrfanView. Ik hoef niet eens alle functies van Irfanview, ik wil eigenlijk alleen maar een "notitie" bij een foto zetten. Bijvoorbeeld, ik maak een screenshot en wil daar een stukje tekst bij zetten met een pijltje ofzo. Dát soort functies... wie weet een leuke (gratis) tool hiervoor?
Uuuh... dit kan dus blijkbaar gewoon in Preview zelf. Even onder "view" de "edit" toolbar aanzetten. Stom stom stom dat ik dat niet eerder heb gezien.
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
Nee, wat je wel kunt doen is instellen dat pas na een tijdje via de 'scherm lock' er om een wachtwoord wordt gevraagd, waarmee je hetzelfde effect bereikt.blubbers schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 21:42:
He jongens, bestaat er een programma dat er voor zorgt dat het beeldscherm na x-aantal tijd zwart maakt (blacklight uit)? Aangezien je dit niet kan instellen in ML.. Vindt dit wel fijner dan telkens je scherm locken.. Ik zou dit graag hebben om toch wat batterij te kunnen sparen..
Uhm: Systeemvoorkeuren -> Energiestand -> Sluimerstand beeldscherm?blubbers schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 21:42:
He jongens, bestaat er een programma dat er voor zorgt dat het beeldscherm na x-aantal tijd zwart maakt (blacklight uit)? Aangezien je dit niet kan instellen in ML.. Vindt dit wel fijner dan telkens je scherm locken.. Ik zou dit graag hebben om toch wat batterij te kunnen sparen..
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Zet een een icoontje in je menubar waar je op kan klikken om de slaapstaand te onderdrukken (als je dat configureerd) en te zorgen dat hij niet in de slaapstand gaat als je de klep dichtdoet. Vooral dat laatste is niet iets wat in OS X te configureren is. Dat eerste is gewoon handig als je op bepaalde momenten gewoon niet wil dat hij in de slaapstand gaat maar normaal gesproken wel. Simpel in gebruik want je klikt gewoon op het icoontje om hem te activeren of deactiveren. ideaal.
Werkt bij mij onder Mountain Lion op de MacBook Air 2012.
http://code.google.com/p/macosx-nosleep-extension/
Wil niet elke keer m'n wachtwoord ingeven. Anders was dat de oplossing ja..RobbieB schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 22:40:
[...]
Uhm: Systeemvoorkeuren -> Energiestand -> Sluimerstand beeldscherm?
Comprimeren van files en folders in een aantal formaten met de mogelijkheid om resource forks eruit te laten. Je kunt met OS X standaard files en folders inpakken maar dat kan hij alleen in zip formaat en hij pakt alles in, ook de resource forks. Dat wat Keka doet is handig in bepaalde gevallen. Heb het wel eens gehad met een of andere customisation tool. Die vond al die files met een punt er voor niet zo leuk en weigerde dan ook enige medewerking. Zonder die files deed ie het gewoon. Ook voorkomt dit de vraag van Windows gebruikers wat ze nou met die bestanden met een punt er voor moeten.smeerbartje schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 11:25:
[...]
Wat maakt Keka beter? Gewoon interesse... als de zip/rar/7zip/gz/etc. maar uit wordt gepakt toch? Dat kunnen ze allemaal.
Dat kun je toch uitzetten?blubbers schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 15:01:
[...]
Wil niet elke keer m'n wachtwoord ingeven. Anders was dat de oplossing ja..
Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit.
Mocht je opzoek zijn naar een stuk software, raadpleeg dan eerst Google, MacUpdate, of Softpedia. Kom je er dan niet uit, dan mag je een topic openen, waarin je duidelijk vermeldt wat je zoekt, wat je gevonden hebt en waarom dat niet voldeed.