Het grote "Port Windows games naar je Mac Topic"
![]() In dit topic mogen we bespreken hoe wij onze Windows games werkend hebben gekregen op onze Mac. Iedereen heeft nog wel een stapeltje Windows games liggen die a 35 euro per stuk, toch pijnlijk stof liggen te happen. Helaas kunnen we deze niet zomaar op onze Mac installeren, maar het is niet onmogelijk. Tegenwoordig zijn er aardig wat manieren om deze games toch op je Mac werkend te krijgen. Het idee is dat we de games vanuit OSX kunnen opstarten, en dus niet hoeven te switchen tussen Windows en OSX. Inhoud
1. BootcampAls eerste wil ik vermelden dat het altijd beter werkt onder Bootcamp. Uiteindelijk worden er altijd wat trucjes uitgehaald bij het porten van games, en wil het vaak nog wel eens ergens een tekortkoming hebben. Wil je dus perfect kunnen gamen zonder problemen dan kun je beter Bootcamp gebruiken.Informatie over Bootcamp vind je hier 2. LegaalAls je een Windows Game wil porten naar je Mac dan zul je de originele game nodig hebben. Je hebt je serienummer nodig en bij games waar je een account aan moet maken heb je die ook nodig. We bespreken geen andere manieren om games te bemachtigen of om deze bemachtigde games werkend te krijgen. Heb je geen originele CD/ISO dan kunnen we je niet helpen.3 BenodigdhedenJe hebt een aantal dingen nodig om van start te kunnen.
4 UitgelegdSumiere simpele omschrijving (technische omschrijving volgt.)Als we een game porten naar de mac stoppen we eigenlijk de game in een wrapper die geschikt is voor OSX. Simpel gezegd installeren we de game op windows en pakken hem vervolgens in naar een OSX formaat. OSX kan de game dan openen en afspelen. De Wrapper waar mee ingepakt is zorgt ervoor dat de game kan communiceren met OSX, en zorgt voor de aansturing van de hardware in je Mac. In de wrapper maak je dus aanpassingen om je game werkend te krijgen. Je kunt de wrapper zien als een emulator. De game zelf is een 1op1 kopie van de windows game. In praktijk werkt het ook zo. We installeren de game op een windows machine via de originele officiële methode om de game te installeren. Hier heb je dus het serienummer nodig van de game. Vervolgens kopiëren we die hele map met de game naar OSX. Dan hebben we een wrapper nodig. Je kunt deze meestal downloaden. Dit is erg handig want je moet aardig wat instellen wil je zelf een wrapper maken. Een kant en klare wrapper die alle instellingen optimaal heeft staan voor die specifieke game maakt het dus een stuk makkelijker. Nu plaats je de hele game map die je uit windows hebt gehaald in de wrapper (via show package contents). Je hebt dus nu een wrapper, met daarin een game folder. Een volldige handleiding die veel beter is ....staat hier Als alles goed is gegaan, en je wrapper voldoet aan de eisen en kan overweg met je systeem dan zou de game nu moeten werken door de wrapper te openen. Het kan voorkomen dat een het systeem van de persoon die de wrapper heeft gemaakt anders is als jouw systeem. Meestal is dit niet zo een groot probleem, maar soms moet je wat instellingen in de wrapper zetten. Dit is in het kort wat we willen gaan doen. Als het allemaal goed gaat kan vrijwel iedereen dit doen, zonder zelf wrappers te bouwen of aan te passen. We gaan de startpost nog aanvullen met het maken van een wrapper. 5. ApplicatiesUiteraard kun je op deze wijze ook normale applicaties gebruiken. Het aanbod van kant en klare wrappers is iets kleiner, maar ze zijn er wel. Enkele veelgebruikte Windows tools draaien probleemloos in een wrapper.6. LinksPortingteam.comPortingteam is een community die zich bezig houd met het porten van games en apps. ze hebben een zeer grote database met kant en klare wrappers, en in de comments vind je vaak het probleem waar je tegenaan loopt, en zo kun je dit snel oplossen. Goed lezen wat er staat, soms vergt de installatie iets ander handelingen als normaal. Zeker voor een beginner moet je niet verder kijken dan deze website. paulthetall.com Ook deze website heeft een leuk aanbod kant en klare wrappers. Zeer de moeite waard om doorheen te spitten. 7. Zelf een wrapper bouwenWe zullen dit hoofdstuk aanvullen met meer informatie, maar voorlopig wil ik jullie wizkids bekend maken met de tools die je kunt gebruiken.Wrappers kun je maken met verschillende software. Meestal zie je Wine of Wineskin, maar er zijn er meer. op portingteam.com vind je een forum waar erg veel informatie staat over hoe dit aan te pakken. Ben je er eenmaal handig mee, dan heb je er ook profijt van. je kunt je wrapper (kant en klaar of zelf gemaakt) helemaal aanpassen naar je eigen smaak en systeem. Soms is een simpel vinkte een verdubbeling van je prestaties. Wine Wineskin Cider WineBottler Heb je informatie om dit deel aan te vullen dan ontvang ik zeer graag een PM. 8. lijst met gamesJe kunt hier een lijst vinden met games waar een wrapper voor is, en die vaak ook goed werkt. Lees de pagina die bij de wrapper hoort goed door!.GAMEPORTS - PortingTeam GAMEPORTS - PaulTheTall 9. GetestOnderstaande games zijn getest door Tweakers.net leden.
PM voor toevoegingen 10. SlotwoordIk zou dit topic voornamelijk willen richten op Games. Hou het netjes, en blijf eerlijk. Kom niet aan met een RELOADED.fifa2013.torrent en vragen daarover. Koop de game!!!Alle info mag je me via PM sturen, en ik zal het toevoegen. Ben je het niet met mij eens dan is dat mooi.. want dan kan ik weer wat leren. Succes!!! 11. Enkele videosEen voorbeeld game Cities XL2012 Winskin algemene info Icoontjes |
[ Voor 3% gewijzigd door World Citizen op 05-10-2012 10:19 ]
FreeReef.nl