Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote "Port Windows games naar je Mac Topic"

Pagina: 1
Acties:

• World Citizen
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 10:50

Het grote "Port Windows games naar je Mac Topic"

http://tweakers.net/ext/f/hBuWgBFV1QXyXEpebnPgZAfA/full.png

In dit topic mogen we bespreken hoe wij onze Windows games werkend hebben gekregen op onze Mac.
Iedereen heeft nog wel een stapeltje Windows games liggen die a 35 euro per stuk, toch pijnlijk stof liggen te happen. Helaas kunnen we deze niet zomaar op onze Mac installeren, maar het is niet onmogelijk.

Tegenwoordig zijn er aardig wat manieren om deze games toch op je Mac werkend te krijgen. Het idee is dat we de games vanuit OSX kunnen opstarten, en dus niet hoeven te switchen tussen Windows en OSX.

Inhoud

1. Bootcamp

Als eerste wil ik vermelden dat het altijd beter werkt onder Bootcamp. Uiteindelijk worden er altijd wat trucjes uitgehaald bij het porten van games, en wil het vaak nog wel eens ergens een tekortkoming hebben. Wil je dus perfect kunnen gamen zonder problemen dan kun je beter Bootcamp gebruiken.

Informatie over Bootcamp vind je hier

2. Legaal

Als je een Windows Game wil porten naar je Mac dan zul je de originele game nodig hebben. Je hebt je serienummer nodig en bij games waar je een account aan moet maken heb je die ook nodig. We bespreken geen andere manieren om games te bemachtigen of om deze bemachtigde games werkend te krijgen. Heb je geen originele CD/ISO dan kunnen we je niet helpen.

3 Benodigdheden

Je hebt een aantal dingen nodig om van start te kunnen.
  • Geduld! En Rust... Veel lezen, en reacties van andere bekijken en evt uitproberen.
  • Een Mac met OSX... de meeste OSX versies worden ondersteund, uiteraard is het wat moeilijk als het OS net is gelanceerd. Meestal moet je dan wat tweaks uitvoeren om de game weer werkend te krijgen.
  • Windows Machine bij voorkeur via Bootcamp of VMware/Parallels op de zelfde machine als waar je de game wilt gebruiken.
  • Originele Game
  • Optioneel: Wine, Wineskin, Cider of CXx

4 Uitgelegd

Sumiere simpele omschrijving (technische omschrijving volgt.)
Als we een game porten naar de mac stoppen we eigenlijk de game in een wrapper die geschikt is voor OSX.
Simpel gezegd installeren we de game op windows en pakken hem vervolgens in naar een OSX formaat. OSX kan de game dan openen en afspelen.

De Wrapper waar mee ingepakt is zorgt ervoor dat de game kan communiceren met OSX, en zorgt voor de aansturing van de hardware in je Mac. In de wrapper maak je dus aanpassingen om je game werkend te krijgen. Je kunt de wrapper zien als een emulator. De game zelf is een 1op1 kopie van de windows game.

In praktijk werkt het ook zo. We installeren de game op een windows machine via de originele officiële methode om de game te installeren. Hier heb je dus het serienummer nodig van de game.
Vervolgens kopiëren we die hele map met de game naar OSX.

Dan hebben we een wrapper nodig. Je kunt deze meestal downloaden. Dit is erg handig want je moet aardig wat instellen wil je zelf een wrapper maken. Een kant en klare wrapper die alle instellingen optimaal heeft staan voor die specifieke game maakt het dus een stuk makkelijker.

Nu plaats je de hele game map die je uit windows hebt gehaald in de wrapper (via show package contents). Je hebt dus nu een wrapper, met daarin een game folder. Een volldige handleiding die veel beter is ....staat hier

Als alles goed is gegaan, en je wrapper voldoet aan de eisen en kan overweg met je systeem dan zou de game nu moeten werken door de wrapper te openen.

Het kan voorkomen dat een het systeem van de persoon die de wrapper heeft gemaakt anders is als jouw systeem. Meestal is dit niet zo een groot probleem, maar soms moet je wat instellingen in de wrapper zetten.

Dit is in het kort wat we willen gaan doen. Als het allemaal goed gaat kan vrijwel iedereen dit doen, zonder zelf wrappers te bouwen of aan te passen. We gaan de startpost nog aanvullen met het maken van een wrapper.

5. Applicaties

Uiteraard kun je op deze wijze ook normale applicaties gebruiken. Het aanbod van kant en klare wrappers is iets kleiner, maar ze zijn er wel. Enkele veelgebruikte Windows tools draaien probleemloos in een wrapper.

6. Links

Portingteam.com
Portingteam is een community die zich bezig houd met het porten van games en apps. ze hebben een zeer grote database met kant en klare wrappers, en in de comments vind je vaak het probleem waar je tegenaan loopt, en zo kun je dit snel oplossen. Goed lezen wat er staat, soms vergt de installatie iets ander handelingen als normaal. Zeker voor een beginner moet je niet verder kijken dan deze website.

paulthetall.com
Ook deze website heeft een leuk aanbod kant en klare wrappers. Zeer de moeite waard om doorheen te spitten.

7. Zelf een wrapper bouwen

We zullen dit hoofdstuk aanvullen met meer informatie, maar voorlopig wil ik jullie wizkids bekend maken met de tools die je kunt gebruiken.

Wrappers kun je maken met verschillende software. Meestal zie je Wine of Wineskin, maar er zijn er meer.
op portingteam.com vind je een forum waar erg veel informatie staat over hoe dit aan te pakken. Ben je er eenmaal handig mee, dan heb je er ook profijt van. je kunt je wrapper (kant en klaar of zelf gemaakt) helemaal aanpassen naar je eigen smaak en systeem. Soms is een simpel vinkte een verdubbeling van je prestaties.

Wine
Wineskin
Cider
WineBottler

Heb je informatie om dit deel aan te vullen dan ontvang ik zeer graag een PM.

8. lijst met games

Je kunt hier een lijst vinden met games waar een wrapper voor is, en die vaak ook goed werkt. Lees de pagina die bij de wrapper hoort goed door!.
GAMEPORTS - PortingTeam
GAMEPORTS - PaulTheTall

9. Getest

Onderstaande games zijn getest door Tweakers.net leden.

GameBronWrapperHardwareOSProblemen
Cities XLBronWineskiniMac 2012 - i5 3.1Ghz - 4GB Ram - ATI 6970M 1GB Mountain Lion 10.8.2Eerste keer krijg je een DirectX error... daarna niet meer.
C&C Red AlertBronWineskiniMac 24" - 2.66GhzMountain Lion 10.8.2nv

PM voor toevoegingen

10. Slotwoord

Ik zou dit topic voornamelijk willen richten op Games. Hou het netjes, en blijf eerlijk. Kom niet aan met een RELOADED.fifa2013.torrent en vragen daarover. Koop de game!!!

Alle info mag je me via PM sturen, en ik zal het toevoegen. Ben je het niet met mij eens dan is dat mooi.. want dan kan ik weer wat leren. :)

Succes!!!

11. Enkele videos

Een voorbeeld game Cities XL2012

Winskin algemene info

Icoontjes

[Voor 3% gewijzigd door World Citizen op 05-10-2012 10:19]

• World Citizen
Ik had aan Hoedje gevraagd of we dit topic mochten openen... en hij vond dat een goed plan.

Graag wil ik jullie goedkeuring voor deze inhoud... :)

Thanks

[Voor 49% gewijzigd door World Citizen op 03-10-2012 18:16]

• MueR
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 09:37

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

quote:
World Citizen schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:45:
fout1 = Topic Titel... dit moet zijn "Het grote "Port Windows games naar je Mac Topic""
Die fix ik wel. De Apple mods moeten maar even naar de inhoud kijken. Dat Mac gedoe is eng B)

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95.

• World Citizen
quote:
MueR schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:30:
[...]

Die fix ik wel. De Apple mods moeten maar even naar de inhoud kijken. Dat Mac gedoe is eng B)
;) Thanks!

• Hoedje
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 07-04 22:11

Hoedje

Moderator Apple Talk
Ziet er goed uit. En een schopje naar MS :)

• ZpAz
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 10:34
Zelf gebruik ik eigenlijk altijd WineBottler voor het 'packen' van Windows games in een .app

http://winebottler.kronenberg.org

scrap that

Ik gebruik blijkbaar tegenwoordig toch wineskin. :+

[Voor 117% gewijzigd door ZpAz op 03-10-2012 14:56]

"Lambs to the cosmic slaughter!" - Morty

• World Citizen
quote:
ZpAz schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 14:49:
Zelf gebruik ik eigenlijk altijd WineBottler voor het 'packen' van Windows games in een .app

http://winebottler.kronenberg.org
Toegevoegd...

Als je eventueel aan wilt geven waarom je precies die gebruikt, dan zet ik het er ook bij. Uiteindelijk wil ik een vergelijkingstabel per tool....

• BombaAriba
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 06-04 01:22
Leuk dat er nu zo'n topic is! Mac wordt toch steeds populairder en dan krijg je toch ook gamers die overstappen!

Momenteel heb ik 20 volledige spellen geport kunnen krijgen naar osx die ik nog wel regelmatig spel. Ik had er eerst nog een paar maar meestal gooi ik die met een verhaal weg als ik hem uitgespeeld heb.

Maar het is denk ik niet echt de bedoeling om allemaal hier een lijstje neer te plempen of wel?

• BillSpaarbank
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Goed topic inderdaad. Ik heb me er nog niet zo mee bezig gehouden. Ik heb inmiddels wel een aantal games uit de app store gehaald.

Wat ik me afvraag: Blijft de performence een beetje goed na het wrappen van games, of maakt dat helemaal niets uit?

Mijn Macbook Pro is voorzien van een intel HD3000 videokaart, dus serieus gamen kan ik sowieso wel vergeten, maar het lijkt me super om wat van mijn oudere games te kunnen draaien.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• SquareOne
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 10:48
Supervet dit topic. Zou vet zijn als ik ooit weer wolfenstein enemy territory op mijn mac zou kunnen spelen.

• MJHH93
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 11:35
ahh super! altijd leuk om oude windows games te spelen op mac!

• World Citizen
quote:
BombaAriba schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 15:10:
Leuk dat er nu zo'n topic is! Mac wordt toch steeds populairder en dan krijg je toch ook gamers die overstappen!

Momenteel heb ik 20 volledige spellen geport kunnen krijgen naar osx die ik nog wel regelmatig spel. Ik had er eerst nog een paar maar meestal gooi ik die met een verhaal weg als ik hem uitgespeeld heb.

Maar het is denk ik niet echt de bedoeling om allemaal hier een lijstje neer te plempen of wel?
Nou

Als je een lijstje maakt met

- Naam van Game
- Merk wrapper
- Jouw Hardware
- Jouw besturingssysteem
- eventuele problemen

Dan wel... Super graag zelfs. Dan kunnen we een lijst maken met wat op welk systeem draait, en welke merk wrapper het beste werkt.

Erg goed plan van je! Ik ga er ook mee aan de slag.
quote:
BillSpaarbank schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 15:21:
Goed topic inderdaad. Ik heb me er nog niet zo mee bezig gehouden. Ik heb inmiddels wel een aantal games uit de app store gehaald.

Wat ik me afvraag: Blijft de performence een beetje goed na het wrappen van games, of maakt dat helemaal niets uit?

Mijn Macbook Pro is voorzien van een intel HD3000 videokaart, dus serieus gamen kan ik sowieso wel vergeten, maar het lijkt me super om wat van mijn oudere games te kunnen draaien.
De performance van je Mac blijft gelijk. De performance van de game zal niet zo goed zijn als in windows...
quote:
Brm-G schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 15:23:
Supervet dit topic. Zou vet zijn als ik ooit weer wolfenstein enemy territory op mijn mac zou kunnen spelen.
Ik zal eens gaan zoeken... en anders maken we een wrapper :)

• Nickeyboy
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 07-04 21:11
Hier had een tijdje geleden ook naar gekeken, maar niet ver genoeg in verdiept om er ook echt wat mee te doen :P. Misschien maar weer overnieuw beginnen. Heb nog wel oude games die ik wil gaan spelen :).

500px Nikon FM3a || Nikon D300s || Nikon 50mm f1.4 Ai || Nikon 180mm f2.8 AF-D || Nikon 85mm f1.8 AF-D || Nikon 35mm f2.0 AF-D || Nikon 20mm f2.8 AF-D || Tokina 12-24mm f4.0 AF || http://500px.com/nick_schubert

• RaydeJee
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 06:37
Leuk topic. Ik heb ook een wrapper draaien op mijn iMac, good old Red Alert. :) Van paulthetall gehaald.

http://i62.photobucket.com/albums/h118/rayboss/Appels/klein1.png

 MacBook Pro Retina 13" 2015 / MacBook Pro 13" 2012 / iPhone XR Red 

• World Citizen
Ik heb een tabel toegevoegd aan de startpost waarin we bij kunnen houden wat onze GoT leden hebben getest.

Je mag me een PM sturen, of hier een bericht achter laten wat je hebt getest.

Ik heb de volgende info nodig:

GameBronWrapperHardwareOSProblemen
Cities XLBronWineskiniMac 2012 - i5 3.1Ghz - 4GB Ram - ATI 6970M 1GB Mountain Lion 10.8.2Eerste keer krijg je een DirectX error... daarna niet meer.

Thanks voor je hulp!!!!!

• Nickeyboy
quote:
RaydeJee schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 17:48:
Leuk topic. Ik heb ook een wrapper draaien op mijn iMac, good old Red Alert. :) Van paulthetall gehaald.

[afbeelding]
Red Alert _/-\o_
Moet ik ook nog ergens hebben liggen

500px Nikon FM3a || Nikon D300s || Nikon 50mm f1.4 Ai || Nikon 180mm f2.8 AF-D || Nikon 85mm f1.8 AF-D || Nikon 35mm f2.0 AF-D || Nikon 20mm f2.8 AF-D || Tokina 12-24mm f4.0 AF || http://500px.com/nick_schubert

• World Citizen
quote:
RaydeJee schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 17:48:

[afbeelding]
Ja die willen wij ook!!, welke Mac en welk OS heb je?

• RaydeJee
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 06:37
Ik heb een 24" iMac (de 2.66). Op mijn MacBook wilde hij niet werken. Dan is er een probleem met het scrollen. Draait gewoon op Mountain Lion laatste update nu en heeft het ook prima gedaan op Lion.

 MacBook Pro Retina 13" 2015 / MacBook Pro 13" 2012 / iPhone XR Red 

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Geweldig!, hopelijk werkt de eerste C&C er ook mee, dat is mijn favoriet

39

• World Citizen
quote:
RaydeJee schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:11:
Ik heb een 24" iMac (de 2.66). Op mijn MacBook wilde hij niet werken. Dan is er een probleem met het scrollen. Draait gewoon op Mountain Lion laatste update nu en heeft het ook prima gedaan op Lion.
Toegevoegd.
quote:
Fietsbel schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:15:
Geweldig!, hopelijk werkt de eerste C&C er ook mee, dat is mijn favoriet
Er zijn meer wrappers

Generals
Tiberium Wars
Tiberian Sun
First Decade
Renegade

Ik heb de game zelf niet, anders had ik hem willen proberen te maken...

• BombaAriba
quote:
World Citizen schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:23:
[...]

Toegevoegd.

[...]

Er zijn meer wrappers

Generals
Tiberium Wars
Tiberian Sun
First Decade
Renegade

Ik heb de game zelf niet, anders had ik hem willen proberen te maken...
Is er ook iets voor Generals Zero Hour? Die is native gemaakt voor Mac alleen dan wel voor powerpc en laat Apple nou net overstappen naar intel zodat die game onspeelbaar is. Red Alert 2 lijkt mij eigenlijk ook wel leuk, zometeen maar eens zoeken in de bekende hoeken naar een wrapper :9

Mijn lijst games die ik momenteel nog op mijn Macbook Pro heb staan:
  • Spore(kwam er later pas achter dat hij ook native kan :+ )
  • Skyrim
  • Tropico 4(native)
  • The Movies - Superstar(native)
  • Civ 5(Is er ook native)
  • Black & White 2
  • Sim city 4 - Rush hour
  • Rise of nations
  • Fallout new vegas met alle DLC
  • Command and Conquer Red Alert 3(2 was naar mijn idee beter)
  • C&C Red alert 3 - Uprising
  • Age of Mythology Gold
  • Duke Nukem forever
  • The Settlers 10th Anniversary
  • Empire Earth 2
  • Batman Arkham Asylum(native)
  • Deus Ex Human Revolution(native?)
  • Football Manager 11
  • Mafia 2 Director's cut(alle dlc erbij)
  • Diablo 3(native)
Edit:
Natuurlijk niet mijn hardware vergeten te noemen :P
Ik draai Mountain Lion op een 15" Late 2011 Macbook Pro met een intel hd 3000, 4gb ram, 2.2ghz i7 en AMD Radeon HD 6750M.

[Voor 4% gewijzigd door BombaAriba op 05-10-2012 10:55. Reden: mijn hardware info]

• World Citizen
quote:
BombaAriba schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:52:
[...]

Is er ook iets voor Generals Zero Hour? Die is native gemaakt voor Mac alleen dan wel voor powerpc en laat Apple nou net overstappen naar intel zodat die game onspeelbaar is. Red Alert 2 lijkt mij eigenlijk ook wel leuk, zometeen maar eens zoeken in de bekende hoeken naar een wrapper :9

Mijn lijst games die ik momenteel nog op mijn Macbook Pro heb staan:
  • Spore(kwam er later pas achter dat hij ook native kan :+ )
  • Skyrim
  • Tropico 4(native)
  • The Movies - Superstar(native)
  • Civ 5(Is er ook native)
  • Black & White 2
  • Sim city 4 - Rush hour
  • Rise of nations
  • Fallout new vegas met alle DLC
  • Command and Conquer Red Alert 3(2 was naar mijn idee beter)
  • C&C Red alert 3 - Uprising
  • Age of Mythology Gold
  • Duke Nukem forever
  • The Settlers 10th Anniversary
  • Empire Earth 2
  • Batman Arkham Asylum(native)
  • Deus Ex Human Revolution(native?)
  • Football Manager 11
  • Mafia 2 Director's cut(alle dlc erbij)
  • Diablo 3(native)
Draaien die allemaal op 1 systeem? Mag ik dan vragen welke hardware en welk OS je hebt.
Als je ook nog aan wilt geven van welke "merk" de wrapper is dan voeg ik het toe aan de StartPost

• BombaAriba
quote:
World Citizen schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:55:
[...]

Draaien die allemaal op 1 systeem? Mag ik dan vragen welke hardware en welk OS je hebt.
Als je ook nog aan wilt geven van welke "merk" de wrapper is dan voeg ik het toe aan de StartPost
Ja allemaal op dezelfde Mac die ik dagelijks meezeul naar colleges :D

Merken wrappers zal ik even naar moeten gaan kijken. Is het trouwens legaal in NL om de wrappers met spel erin kant en klaar als torrent aan te bieden? Anders kunnen we zo alles aan elkaar gaan uitwisselen. Uiteraard is het dan je eigen verantwoordelijkheid dat je het cd'tje in je kast hebt liggen.

• World Citizen
quote:
BombaAriba schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:07:
[...]

Ja allemaal op dezelfde Mac die ik dagelijks meezeul naar colleges :D

Merken wrappers zal ik even naar moeten gaan kijken. Is het trouwens legaal in NL om de wrappers met spel erin kant en klaar als torrent aan te bieden? Anders kunnen we zo alles aan elkaar gaan uitwisselen. Uiteraard is het dan je eigen verantwoordelijkheid dat je het cd'tje in je kast hebt liggen.
Nee. Of het legaal is of niet, dit wil ik niet en de Mods denk ik ook niet. Ik vind het al tricky om naar een lege wrapper te linken... Maar zolang op die site verteld word dat je het spel moet kopen vind ik het net kunnen.

Uiteraard kun je het spel thuis hebben liggen, en toch besluiten om er een te downloaden voor het gemak... Dat is handig maar bespreken we liever niet.

Daarnaast vind ik het net interessant hoe iedereen het zelf doet... Kant en klaar downloaden is ook niet echt Tweakers.net waardig :)

• BombaAriba
quote:
World Citizen schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:14:
[...]

Nee. Of het legaal is of niet, dit wil ik niet en de Mods denk ik ook niet. Ik vind het al tricky om naar een lege wrapper te linken... Maar zolang op die site verteld word dat je het spel moet kopen vind ik het net kunnen.

Uiteraard kun je het spel thuis hebben liggen, en toch besluiten om er een te downloaden voor het gemak... Dat is handig maar bespreken we liever niet.

Daarnaast vind ik het net interessant hoe iedereen het zelf doet... Kant en klaar downloaden is ook niet echt Tweakers.net waardig :)
Oke, doen we dat niet.

Weet iemand toevallig of het mogelijk is om PowerPC applicaties te porten naar intel-macs? Ik doel hiermee op Generals Zero Hour die officieel als PowerPC app is uitgegeven maar nu helaas niet meer werkt :(

• World Citizen
quote:
BombaAriba schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:22:
[...]

Oke, doen we dat niet.

Weet iemand toevallig of het mogelijk is om PowerPC applicaties te porten naar intel-macs? Ik doel hiermee op Generals Zero Hour die officieel als PowerPC app is uitgegeven maar nu helaas niet meer werkt :(
Heb je toevallig ergens een oude Mac ter beschikking... zie laatste post.

• BombaAriba
quote:
World Citizen schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:29:
[...]

Heb je toevallig ergens een oude Mac ter beschikking... zie laatste post.
Bedankt voor je moeite maar het mocht helaas niet baten. Ik krijg hem tot opstarten maar dan vertoont hij alleen een wit scherm. Mountain Lion is dan denk ik toch de oorzaak dat het niet lukt.

• AntraXxX
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 07-04 23:17
Eens op paulthetall.com gekeken en tot mijn geluk zag ik TrackMania Nations erop staan, iets waar ik al heel lang naar op zoek was voor op de Mac. Iemand die deze al eens getest heeft? :)

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

• World Citizen
Hij staat op mijn lijstje ... maar dat word ergens na het weekend...

• Nickeyboy
Gevonden!
Binnenkort maar eens mee bezig gaan als ik tijd heb!

Plaatje op imageshack (popups!)

• BombaAriba
Vandaag geprobeerd om Empire Total War werkend te krijgen met wineskin maar is mij niet gelukt op mountain lion :-(

Misschien moet ik hem dan toch maar nog een keer kopen via de Mac app store. Lijkt zo zonde van die dertig euro om iets dubbel te kopen.

Edit:
Het is mij wel gelukt om Rome Total War met wineskin werkend te krijgen :)

[Voor 14% gewijzigd door BombaAriba op 14-10-2012 11:43. Reden: RTW]

• BombaAriba
Nou maar weer eens een bescheiden schopje.

Vandaag gelukt om die nieuwste beta (van vandaag) van Timber en Stones werkend te krijgen in Wine. Dit is dan versie v0.1.6b. Nog geen bugs bemerkt, uiteraard overal de nieuwste versie van gebruikt en Gecko/.Net etc geinstalleerd.

Meer 'lees' materiaal indien gewenst:
http://www.timberandstone.../viewtopic.php?f=3&t=1240
BombaAriba in "[PC Indie] Timber And Stone"
http://wineskin.urgesoftw...-index.php?page=Downloads

• Nickeyboy
Maar na de windows-release komt er een Mac-release, althans dat staat op de website.

• AntraXxX
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 07-04 23:17
Heb een probleem met TrackMania Nations Forever; ik kan dingen bij de Options aanpassen, beetje door de menu's klikken maar zodra ik een race start en hij klaar is met het laadbalkje kapt hij ermee en wordt ik naar het bureaublad gestuurd..

Iemand anders al eens TrackMania geprobeerd?
http://paulthetall.com/page39/page144/page455/index.html

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

• Underworld
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 29-03 17:12

Underworld

+1 Inzichtvol

Kende dit topic nog niet, Brein zou zeggen, goed initiatief!
Ik heb het zelf vroeger 4 jaar terug ofzo, wel eens geprobeerd met Wine maar lukte me toen niet.
Binnenkort maar weer eens met RA proberen.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True