Onmisbare tools & software voor macOS - Deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 23 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-09 17:41

Grin

Ride si sapis.

Ik kan tegenwoordig niet meer zonder XtraFinder.
Een prima gratis plugin voor de OS X Finder, dus geen apart programma.
Wat het zoal toevoegt:

- Zwarte achtergrond;
- Tabs;
- Automatisch aanpassen kolomgrootte vd mapnaam in lijstweergave (BRILJANT!);
- Cut/paste;
- Mappen bovenaan;
en nog vele andere opties.

Zie AppleTips voor een uitgebreide uitleg/beschrijving.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Grin schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 14:57:
Wat het zoal toevoegt:

- Zwarte achtergrond;
- Tabs;
- Cut/paste;
- Mappen bovenaan;

Thanks, ik ga het uitproberen! :)

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-09 08:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

Wat het zoal toevoegt:

- Zwarte achtergrond;
- Tabs;
- Cut/paste;
- Mappen bovenaan;

Deze is echt ideaal! _/-\o_

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Laatst online: 26-09 17:41

Grin

Ride si sapis.

Goed om te lezen! 8)
Ik snap eigenlijk niet meer hoe je de Finder kan gebruiken zonder XtraFinder.
Wanneer deze betaald wordt zou ik geen moment aarzelen om er 10 Euro voor te betalen.
Geef het door aan iedereen met een Mac!

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik snap dan weer totaal niet hoe dat XtraFinder kunt gebruiken. Tabs zijn ontzettend onhandig omdat je steeds heen en weer moet klikken, ook wanneer je data heen en weer wil gooien. Dan kun je ze beter naast elkaar hebben. Of dat nou 2 losse vensters zijn of 1 scherm (dual pane) maakt dan ook niets meer uit.

De knip/plak functie is iets wat handig is voor wie geen Mountain Lion of Lion draait maar voor wie dat wel doet: het zit al standaard in Finder. Dit is niet de enige feature waarvoor dit geldt, dit gaat op voor het leeuwendeel van de features (kijk eens in de Finder prevs, de view options en de services). Het andere deel is vooral dingen doen zoals Windows Verkenner dat doet. Of je daar nou zo blij mee moet zijn...

Het openen van bestanden en mappen met de enter-toets is handig voor wie graag vast wil blijven houden aan hoe het in Windows, Linux gaat. Ik vraag me alleen wel af wat het dan doet met de eigenlijke functie van de enter-toets: rename file. Hoe doe je dat nu?

Verder blijft het onderliggend Finder en dus heb je ook alle Finder implementaties wat netwerkschijven e.d. betreft. Ik vind die in Lion en Mountain Lion sterk verbeterd en zelfs beter dan die wat Pathfinder en Forklift er van weten te bakken (traag en uiterst instabiel terwijl Finder snel en rock solid is). In hoeverre zit XtraFinder dit in de weg?

Voorlopig hou ik het bij Finder, de commandline tools (cp, mv, mc, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kheowkul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-09 18:00
Wat het zoal toevoegt:

- Zwarte achtergrond;
- Tabs;
- Cut/paste;
- Mappen bovenaan;

Werkt bij niet op 10.8.2, ook niet na restart en kill finder command in terminal. Wat doe ik niet goed?

[ Voor 4% gewijzigd door kheowkul op 04-02-2013 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev7381
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-09 14:38
*snip* zoals in de topicwaarschuwing staat; dit topicis niet bedoeld voor software requests. Maak daarvoor een nieuw topic aan.

[ Voor 76% gewijzigd door Daedalus op 04-02-2013 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
ppl schreef op zondag 03 februari 2013 @ 15:53:
Ik snap dan weer totaal niet hoe dat XtraFinder kunt gebruiken. Tabs zijn ontzettend onhandig omdat je steeds heen en weer moet klikken, ook wanneer je data heen en weer wil gooien. Dan kun je ze beter naast elkaar hebben. Of dat nou 2 losse vensters zijn of 1 scherm (dual pane) maakt dan ook niets meer uit.
Dubbelklik eens op zo'n tab, dan krijg je een splitsten waar je makkelijk je bestanden kan overslepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
kheowkul schreef op maandag 04 februari 2013 @ 10:14:
[...]
Werkt bij niet op 10.8.2, ook niet na restart en kill finder command in terminal. Wat doe ik niet goed?
Werkt hier prima op 10.8.2 :?
Ik gebruik het al maanden en bevalt me uitstekend!!!! :)

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrJasper
  • Laatst online: 19-09 15:09
Kev7381 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 10:41:
Heeft iemand een goede proxy programma voor de OSX die in CHINA werkt?
Voor windows gebruikte ik hotspotshield maar de osx versie werkte niet in China. thnx :)
Misschien kan je tunnelbear eens proberen? Is een VPN, via Amerika of UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev7381
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-09 14:38
HerrJasper schreef op maandag 04 februari 2013 @ 12:25:
[...]

Misschien kan je tunnelbear eens proberen? Is een VPN, via Amerika of UK.
Thanks. Ik zal even proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-09 16:18

Saven

Administrator

ppl schreef op zondag 03 februari 2013 @ 15:53:

Ik vraag me alleen wel af wat het dan doet met de eigenlijke functie van de enter-toets: rename file. Hoe doe je dat nu?
gewoon renamen zoals het hoort, langzaam dubbelklikken op de naam. welke josti ooit heeft bedacht dat iemand met enter een file wil renamen moeten ze meteen naar huis sturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kheowkul
  • Laatst online: 03-09 18:00
funske schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:36:
[...]

Werkt hier prima op 10.8.2 :?
Ik gebruik het al maanden en bevalt me uitstekend!!!! :)
Doet het inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n8n
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-09 15:07

n8n

Stream video naar je Apple TV zonder iTunes, werkt makkelijk en snel. Lijkt alle videocontainers (avi, mkv, wmv) te pakken. Ondertiteling werkt ook, kost wel 15 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 06:53

breinonline

Are you afraid to be known?

Saven schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:33:
[...]

gewoon renamen zoals het hoort, langzaam dubbelklikken op de naam. welke josti ooit heeft bedacht dat iemand met enter een file wil renamen moeten ze meteen naar huis sturen ;)
Nee, F2 voor renamen is logisch 8)7. Openen met cmd+pijltje naar beneden vind ik nog steeds beter werken dan enter. En een map naar boven cmd+pijltje omhoog zit daar ook in de buurt (tegen backspace bij Windows). Het is anders, maar als je er aan went is er echt wel prima mee te werken.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:33

samo

yo/wassup

breinonline schreef op maandag 04 februari 2013 @ 18:07:
[...] Het is anders, maar als je er aan went is er echt wel prima mee te werken.
Inderdaad. Daarom kan ik me best voorstellen dat je een app gebruikt om minder te hoeven te wennen.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
kheowkul schreef op maandag 04 februari 2013 @ 10:14:
Je moet even wachten tot ie echt klaar is. Ik gooide de dmg er ook te snel uit dus ik kon het een 2e keer installeren. Als hij klaar is komt ie vanzelf met het voorkeurenscherm.
Aloys schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:01:
Dubbelklik eens op zo'n tab, dan krijg je een splitsten waar je makkelijk je bestanden kan overslepen.
Dat is inderdaad handiger dan de dual pane mode selecteren (dat zijn gewoon 2 losse vensters en dat kan Finder al). Jammer dat hij alleen niet weer resized naar het vorige formaat waardoor mijn Finder vensters steeds langer en langer worden. Dat doet Forklift juist wel. Anyway, tabs vind ik maar niks dus dat heb ik gewoon uitgeschakeld (kennelijk moet je dan nog wel even Finder herstarten en XtraFinder weer opnieuw laden).
Saven schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:33:
De enter/return toets is er om iets te bevestigen of om naar een nieuwe regel te gaan. Als je iets wil openen doe je dat met cmd-o of door te dubbelklikken (langzaam, snel) zoals vrijwel overal in OS X, dat is gewoon logica. Dan is langzaam dubbelklikken niet handig (tegenstrijdige werking en het houdt je op omdat je niet even snel iets kunt renamen). Heb ik toch liever die enter toets ook al is dat niet erg logisch.

De "new terminal here" optie opent in geval van iTerm2 helaas een nieuw venster (bij Terminal doet ie dat niet). Wat wel weer handig is, is de "create symlink" optie in de nieuwste XtraFinder en het feit dat ik iets als shift-cmd-. in kan stellen om de dotfiles weer te geven (dit is de standaard shortcut om dat te doen in de open/save dialogs in OS X). De "launch as root" optie is ook een leuke toevoeging hoewel het werk wat ik als root moet doen uiteindelijk toch wel enigszins wat terminal werk vereist en ik dus beter af ben om alles daar te doen. Dat moet de praktijk zich maar uitwijzen.
samo schreef op maandag 04 februari 2013 @ 18:22:
Inderdaad. Daarom kan ik me best voorstellen dat je een app gebruikt om minder te hoeven te wennen.
Het is ook een typisch geval van veranderingsangst: het is anders dus moet het op de oude manier want dat is vertrouwd. Je kunt natuurlijk ook gewoon open staan voor het feit dat OS X gewoon totaal anders werkt en pas later als je de weg wat gevonden hebt je wenden tot dit soort tools om de workflow naar eigen inzicht in te richten (daar zijn Automator en scripts ook handig voor). Maar goed, dat moet eenieder voor zich bepalen natuurlijk :)

Wat meer ontopic...gisteren even in de MAS zitten rondneuzen en daar kwam ik iPackr tegen. Dat lijkt tot dusver een betere tool te zijn dan Zipeg. Ziet er wat beter uit en reageert ook wat beter.

[ Voor 3% gewijzigd door ppl op 04-02-2013 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Niet online
samo schreef op maandag 04 februari 2013 @ 18:22:
[...]

Gedeeltelijk mee eens. Ik zie toch nog vaak apps voorbij komen waarbij ik mij afvraag waarom iemand in godsnaam heeft gekozen voor OSX. Met name wat betreft window management doet OSX een aantal zaken fundamenteel anders dan Windows. Als ik dan apps zie die "dubbelklik op de titelbalk voor volledig scherm" introduceren dan snap ik oprecht niet waarom iemand niet Windows blijft gebruiken.

Cut/paste vind ik nog zo'n mooie. Dit zit gewoon standaard in OSX (cmd-c / alt-cmd-v) en toch gaan mensen hier apps voor installeren zodat ze ctr-x / ctr-v kunnen doen. Dan wil je volgens mij ook echt geen enkele moeite doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 14:56
Tjoekie schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 08:35:
[...]

Gedeeltelijk mee eens. Ik zie toch nog vaak apps voorbij komen waarbij ik mij afvraag waarom iemand in godsnaam heeft gekozen voor OSX. Met name wat betreft window management doet OSX een aantal zaken fundamenteel anders dan Windows. Als ik dan apps zie die "dubbelklik op de titelbalk voor volledig scherm" introduceren dan snap ik oprecht niet waarom iemand niet Windows blijft gebruiken.

Cut/paste vind ik nog zo'n mooie. Dit zit gewoon standaard in OSX (cmd-c / alt-cmd-v) en toch gaan mensen hier apps voor installeren zodat ze ctr-x / ctr-v kunnen doen. Dan wil je volgens mij ook echt geen enkele moeite doen.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Als je Windows like features wil in OSX, dan moet je gewoon Windows blijven gebruiken. Vooral dat ctrl-x / ctrl-v verhaal is een goed voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinkother
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-09 09:27
De laatste tijd heb ik ook een aantal programma's gekocht/gedownload en getest waarvan ik er nog eentje niet bij zag staan:

1. Bettersnaptool

Programma waarmee je het venster naar schermvullend brengt als je het naar de top trekt en als je het naar de zijkanten al trek hij half schermvullend wordt. Feature van windows maar dan ook voor de Mac :-).

Prijs € 1,79 in de App Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-09 08:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

Thinkother schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:08:
De laatste tijd heb ik ook een aantal programma's gekocht/gedownload en getest waarvan ik er nog eentje niet bij zag staan:

1. Bettersnaptool

Programma waarmee je het venster naar schermvullend brengt als je het naar de top trekt en als je het naar de zijkanten al trek hij half schermvullend wordt. Feature van windows maar dan ook voor de Mac :-).

Prijs € 1,79 in de App Store
Daar heb je ook een gratis app voor, Bettertouchtool.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
[...]

rickjehh schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:00:
[...]

Hier ben ik het helemaal mee eens. Als je Windows like features wil in OSX, dan moet je gewoon Windows blijven gebruiken. Vooral dat ctrl-x / ctrl-v verhaal is een goed voorbeeld.
Sorry hoor, maar wie zijn jullie dat een eindgebruiker Windows moet blijven gebruiken omdat hij bepaalde dingen nu eenmaal lekkerder vindt werken. Daarmee zeg ik niet dat ik ook al mijn keys om map. Maar als iemand sommige dingen uit windows fijn vindt om dat ook op zijn mac te hebben prima toch?

Gaat er uiteindelijk om dat de eindgebruiker prettig met zijn mac kan werken of zie ik dat verkeerd? Goed voorbeeld is de app die hierboven genoemd is. BetterSnapTool, een functie uit windows 7/8 en ja ik heb dat ook op mijn mac staan en voegt voor mij veel toe! Dat Steve Jobs dat misschien niet vond zal mij een biet zijn.

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Modbreak:Discussies over Windows vs. OS X horen hier niet thuis. Dit topic is enkel en alleen bedoeld voor het posten van programma's waar je enthousiast over bent. Voor discussie mag je een nieuw topic openen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
MetaFrame schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:22:
[...]

Of als je net als ik vaak nodig heb snel wat vensters naar bepaalde afmetingen wil zetten, moom. Heeft ook die snap functie en je kunt op basis van een grid bepaalde venster afmetingen definieren. Best handig als je snel wat schermen naast elkaar wilt zetten op je desktop. Of moet switchen tussen 640x200, 1280x1024 etc als je wat responsive dingen wilt testen. Gewoon met een shortcut key ipv dat eeuwige gesleur aan het resize window hoekje.

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Cut/paste vind ik nog zo'n mooie. Dit zit gewoon standaard in OSX (cmd-c / alt-cmd-v) en toch gaan mensen hier apps voor installeren zodat ze ctr-x / ctr-v kunnen doen.
Dat geldt alleen voor Lion en Mountain Lion als we alleen even naar Finder kijken. Er zijn ook nog veel Snow Leopard en Leopard gebruikers (dat laatste vanwege PowerPC spul). Voor deze groep is de cut/paste functie in bijv. XtraFinder bedoelt lijkt mij. Dat vind ik nog wel een zinnige toevoeging eerlijk gezegd want we konden het al jaren op de commandline middels mv, waarom dan niet ook in Finder?
MetaFrame schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:22:
Ik vraag me af in hoeverre BetterSnapTool en BetterTouchTool zich tot elkaar verhouden. Bij BetterSnapTool heb je een wat uitgebreidere functionaliteit wat het snappen van windows betreft aldus de ontwikkelaar maar in hoeverre is dat zo? Ik heb hier nu BetterTouchTool vanwege de touch instellingen die ik maken. Op dit moment een uitkomst omdat ik last heb van de bug waar de touchfunctionaliteit ineens zoek is en je het Dock moet killen om het weer terug te krijgen. Ik heb geen zin om 2 apps naast elkaar te gaan draaien als 1 app ook alles al kan. Wellicht dat de BetterSnapTool gebruikers hier wat meer over kunnen uitwijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Zoals de ontwikkelaar zegt, de functionaliteit is uitgebreider. Zo kun je bijvoorbeeld snappen naar hoeken, shortcuts instellen en venstergroottes instellen. En je hebt wat meer mogelijkheden. Wat mij betreft geen reden om naast BTT te draaien op een laptop, maar op een desktop wel een fijn alternatief als je alleen de snapfunctionaliteit in BTT gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Laatst online: 24-09 10:21
Verandering in de OP, MPlayerX toegevoegd :)
Afbeeldingslocatie: http://img.drvdijk.nl/GoT/1470234/mplayerx.pngMPlayerX
Zeer waardig alternatief voor VLC is MPlayerX. Uiteraard ook gratis, met alles in 1 venster, automatische playlists op basis van bestanden in dezelfde folder, gestures, en scherpe rendering van ondertitels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fondacio
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Kan ik voor de volgende verandering van de OP Keka nomineren? Toen ik die hier een tijdje geleden noemde waren de meeste reacties erg enthousiast als alternatief voor the Unarchiver, al was het maar omdat Keka ook inpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Ik heb het een tijdje gebruikt en het inpakgedeelte is eigenlijk ook het enige positieve aan Keka tov The Unarchiver. Deze laatste is veel beter in het uitpakken: dat gaat sneller en bij een tar.gz/tar.bz2 ook nog eens makkelijker. Keka pakt bij dat soort bestanden alleen de .tar uit die je daarna zelf handmatig weer moet uitpakken. The Unarchiver doet dat gewoon in 1x. Voor de rest doen ze niet voor elkaar onder en kun je ze beiden naast elkaar op je systeem draaien.

Btw, Keka is gratis als je het van hun eigen website download, via de MAS kost het je geld terwijl je hetzelfde krijgt. Merkwaardige keuze.

[ Voor 13% gewijzigd door ppl op 09-02-2013 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-09 15:26

nexhil

BAM!

ankhie schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:29:
[...]

Zelf gebruik ik hier Subler 0.17 voor. Werkt fantastisch, je opent het MKV bestand, selecteert welke dingen je wil (1 of 2 typen audiostream/subtitles/chapter list indien aanwezig). Je kan meteen ook de metadata ophalen zodat het al de juiste info heeft (jaartal, naam, beschrijving, acteurs etc) en daarna kan je de coverart meteen selecteren en opslaan als mp4/m4v bestand. Handiger ken ik het tot op heden nog niet en ook nooit problemen met subtitles eigenlijk. Voor de rest gebruik ik Handbrake voor omzettingen van DVDs etc.
Ik ben zowel met subler als met mp4tools (betaalde versie) gestopt. Deze app kan misschien geen cover e.d. zoeken.
Maar puur vanwege de stabiliteit en snelheid is Anyvideo Converter HD echt een aanrader.

Afbeeldingslocatie: http://a1000.phobos.apple.com/us/r1000/093/Purple/v4/42/36/7d/42367dc0-238f-e96e-ff23-c99eea114b92/mzl.dmyewnuc.800x500-75.jpg

Dit programma is erg gemakkelijk: selecteer een uitvoer apparaat en sleep de film bestanden erin, voeg eventueel een .srt toe en gaan!

Programma kijkt zelf waar het passthrough of converter moet toepassen.
Hij vandaag al 7 seizoenen met oude avi's aan het omzetten.

Nog niet 1 vastloper met MKV's gehad!

En als bonus, mijn vriendin snapt het programma ook :D

https://itunes.apple.com/...rter-hd/id438670247?mt=12

[ Voor 19% gewijzigd door nexhil op 12-02-2013 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Niet online
nexhil schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 17:51:
[...]

Ik ben zowel met subler als met mp4tools (betaalde versie) gestopt. Deze app kan misschien geen cover e.d. zoeken.
Maar puur vanwege de stabiliteit en snelheid is Anyvideo Converter HD echt een aanrader.

[afbeelding]

Dit programma is erg gemakkelijk: selecteer een uitvoer apparaat en sleep de film bestanden erin, voeg eventueel een .srt toe en gaan!

Kan deze ook meta data toevoegen van bijvoorbeeld thetvdb.com of een andere externe bron? Ik kan dat niet terug vinden bij de lijst met features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

Tjoekie schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 20:24:
[...]

Kan deze ook meta data toevoegen van bijvoorbeeld thetvdb.com of een andere externe bron? Ik kan dat niet terug vinden bij de lijst met features.
Nee, daar gebruik ik iDentify voor. (imdb en tagchimp database)
Wat ik echt zocht was een stabiele(re) converter

[ Voor 11% gewijzigd door nexhil op 12-02-2013 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
nexhil schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 17:51:
[...]

[afbeelding]

Ik gebruik Handbrake momenteel om filmps om te zetten, werkt ook erg goed. Wat heeft deze als voordeel volgens jou?

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee of deze al langs was gekomen, maar vind deze, vooral voor macbook's, een zeer handig programmaatje: "Cinch"
Vooral omdat ik van Windows afkwam, miste ik het automatisch vastmagneten van twee schermen. :P Op de ene helft internet, en op de andere helft word/pages. :)

Afbeeldingslocatie: http://a882.phobos.apple.com/us/r1000/080/Purple/v4/5d/b9/40/5db94030-11ca-6849-46a7-5d28edc25158/mzl.nqnsxqhh.800x500-75.jpg

https://itunes.apple.com/nl/app/cinch/id412529613?mt=12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Niet online
Xanion schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 23:11:
[...]

Ik gebruik Handbrake momenteel om filmps om te zetten, werkt ook erg goed. Wat heeft deze als voordeel volgens jou?
Op het moment dat een bestand al de juiste codec heeft (.264 bijvoorbeeld) dan hoeft in principe vaak alleen maar de container veranderd te worden (.mkv moet .m4v of .mp4 worden) om het te kunnen afspelen op je Apple devices. Dit is in principe maar een kwestie van minuten. Volgens mij kan handbrake niet alleen de container wijzigen waardoor deze het hele bestand gaat converteren wat uren duurt. Tools als Subler, MP4Tools, IVI en Anyvideo Converter HD kunnen dat wel in zullen dus in bovenstaande situatie met 5 a 10 minuten klaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekbezoer
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-11-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 23:19:
Geen idee of deze al langs was gekomen, maar vind deze, vooral voor macbook's, een zeer handig programmaatje: "Cinch"
Vooral omdat ik van Windows afkwam, miste ik het automatisch vastmagneten van twee schermen. :P Op de ene helft internet, en op de andere helft word/pages. :)
Mocht je BetterTouchTool al geïnstalleerd hebben; die heeft die functionaliteit ook. Mocht je BTT nog niet hebben dan is het mss een beetje overkill.

EDIT: Tjoekie en Tjoekbezoer die na elkaar reageren... :)

[ Voor 5% gewijzigd door Tjoekbezoer op 13-02-2013 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

Xanion schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 23:11:
[...]

Ik ken handbrake niet, maar zie hierboven (post van Tjoekie) iets wat misschien van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarbonFibeR
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-07 18:23
Tegenwoordig heeft Adium zn eigen notificaties wanneer iemand online komt of tegen je praat. Ook is er nu Notification Center. Echter is vandaag Growl in de aanbieding. Wordt dit nog gebruikt en is het het waard om het nog aan te schaffen?

[ Voor 7% gewijzigd door CarbonFibeR op 15-02-2013 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnark
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Growl is buiten de App Store om gratis: http://growl.info/downloads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ik zie nergens een gratis versie hoor? Of bedoel je Growl 1.2.2?

Ik gebruik nu Notification Center (voor de apps die dat ondersteunen) en Hiss (voor de apps die dat niet doen). Werkt imho goed.

[ Voor 21% gewijzigd door Smultie op 15-02-2013 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-09 14:47
Growl is nu in de aanbieding tot en met zondag voor slechts €0,89. Hetzelfde geldt voor Secret Folder (zelfde prijs). Dit zijn wat mij betreft vrij essentiële apps.

Wilde het even aan jullie laten weten!

Oh ja, CarbonFibeR meldde ook al dat Growl in de aanbieding is :)

[ Voor 14% gewijzigd door Volkan1984 op 15-02-2013 16:46 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Serieus nog Growl? Hebben we nu toch OSX berichtencentrum voor. Vroeger was het handig, maar ik heb al veel programma's in de App Store gezien waarbij uit de changelog blijkt dat support voor Growl eruit is gehaald. Ik denk dat het langzaam dood gaat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Executor16 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 17:03:
Serieus nog Growl? Hebben we nu toch OSX berichtencentrum voor. Vroeger was het handig, maar ik heb al veel programma's in de App Store gezien waarbij uit de changelog blijkt dat support voor Growl eruit is gehaald. Ik denk dat het langzaam dood gaat :D
True, ik heb alleen HISS geïnstalleerd staan nog. Growl heb je volgens mij nergens meer voor nodig.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Executor16 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 17:03:
Het berichtencentrum heeft echter geen ondersteuning voor meldingen via netwerk naar andere pc's/mac's, dus blijft het voor veel applicaties wel nuttig.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-09 17:14
Tjoekie schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 08:05:
[...]

Op het moment dat een bestand al de juiste codec heeft (.264 bijvoorbeeld) dan hoeft in principe vaak alleen maar de container veranderd te worden (.mkv moet .m4v of .mp4 worden) om het te kunnen afspelen op je Apple devices. Dit is in principe maar een kwestie van minuten. Volgens mij kan handbrake niet alleen de container wijzigen waardoor deze het hele bestand gaat converteren wat uren duurt. Tools als Subler, MP4Tools, IVI en Anyvideo Converter HD kunnen dat wel in zullen dus in bovenstaande situatie met 5 a 10 minuten klaar zijn.
Klopt helemaal wat je zegt maar als je je dan een filmpje op de iPhone of iPad wilt zetten dan krijgt je al snel een opslagongemak.

Ik gebruik trouwens Air Video.....een MKV streamen doet ie probleemloos en als ik een film wil converteren naar iPhone of iPad doen doet ie dat ook probleemloos eigenlijk een wonderbaarlijk appie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-09 18:01
Op mijn MacBook Pro heb ik Bartender geïnstalleerd.
Hiermee kan je (niet vaak gebruikte) menu-items in een submenu plaatsen.
Hierdoor zijn alle menu-items weer bereikbaar in elk programma, ook als dat programma veel menu's heeft. d:)b

http://www.macbartender.com € 11,60 (14 dagen gratis proberen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Niet online
Crawl NL schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 10:23:
[...]

Klopt helemaal wat je zegt maar als je je dan een filmpje op de iPhone of iPad wilt zetten dan krijgt je al snel een opslagongemak.
Daarom gebruik ik thuisdeling in iTunes. Geen gedoe met synchroniseren of te weinig geheugen, maar gewoon je hele bibliotheek streamen naar elk iDevice binnen je netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-09 17:14
Tjoekie schreef op zondag 17 februari 2013 @ 20:41:
[...]

Daarom gebruik ik thuisdeling in iTunes. Geen gedoe met synchroniseren of te weinig geheugen, maar gewoon je hele bibliotheek streamen naar elk iDevice binnen je netwerk.
Ik bedoelde het meer in de trend van buiten je thuisnetwerk (vakantie, etc...) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Tjoekie schreef op zondag 17 februari 2013 @ 20:41:
[...]

Inderdaad, nu moet Apple alleen hun Time Machine nog updaten zodat mijn Apple TV ook daar zijn films vandaan kan halen. :)

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-09 13:49
iApp schreef op maandag 18 februari 2013 @ 22:38:
[...]

Inderdaad, nu moet Apple alleen hun Time Machine nog updaten zodat mijn Apple TV ook daar zijn films vandaan kan halen. :)
Zou echt uber-relaxt zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 12:30
Gewoon plex installeren. Dat werkt super. Heb overal waar ik WiFi heb toegang tot mijn films en series op de iPad en iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Trouwens zijn er hier mensen die ervaring hebben met Ivi pro?

Heb een trial geinstalleerd en die werkt prima, op 1 ding na. Ik krijg geen 'soft' subtitles (die je dus aan en uit kunt zetten) in mijn m4v files? Dus ik zet bijv een mkv om naar m4v met behoud van subtitles en dan heeft het m4v bestand gewoon geen subs.

Bij omzetten van bijvoorbeeld een DVD en dan de optie om de subs er hard in te 'branden' werkt wel.
Vreemd... Verder is het een geweldig tooltje, maar als die subs niet werken moet ik toch verder zoeken om iets anders aan te schaffen hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Niet online
RFdeGroot schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:33:

Heb een trial geinstalleerd en die werkt prima, op 1 ding na. Ik krijg geen 'soft' subtitles (die je dus aan en uit kunt zetten) in mijn m4v files? Dus ik zet bijv een mkv om naar m4v met behoud van subtitles en dan heeft het m4v bestand gewoon geen subs.

Bij omzetten van bijvoorbeeld een DVD en dan de optie om de subs er hard in te 'branden' werkt wel.
Vreemd... Verder is het een geweldig tooltje, maar als die subs niet werken moet ik toch verder zoeken om iets anders aan te schaffen hiervoor.
Weet je zeker dat alles wel goed staat in de instellingen? Het is niet voldoende dat je aangeeft dat je soft subs wilt, maar de specifieke ondertiteling die je wilt toevoegen moet ook aangevinkt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zelf kan niet zonder Cliptastic (Mac App Store). Met deze app kan je bijvoorbeeld 5 dingen achter elkaar kopiëren, om vervolgens te plakken met CMD+Shift+V en CMD+1/2/3/4/5 (wat bij de eerste nutteloos is uiteraard, tenzij je daarvoor ook iets geplakt hebt via Cliptastic).

Een van de best uitgegeven €0,79 in de (Mac) App Store voor mij. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detee
  • Laatst online: 23-03 21:39

detee

Try not, do or do not

Tjoekie schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:43:
[...]

Weet je zeker dat alles wel goed staat in de instellingen? Het is niet voldoende dat je aangeeft dat je soft subs wilt, maar de specifieke ondertiteling die je wilt toevoegen moet ook aangevinkt zijn.
Ik doe niets anders dan met iVi films en series converteren met softsubs en het gaat altijd goed, maar als toevoeging op de opmerking hierboven: bij het afspelen moet je de ondertiteling wel aanzetten (wat het voordeel is van softsubs, die kan je aan en uit zetten, maar standaard staat het vaak uit in iTunes). Je kan ook nog met het eerder genoemde gratis proggie Subler ook controleren of de ondertiteling in de .m4v files zit.

[ Voor 3% gewijzigd door detee op 20-02-2013 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
iApp schreef op maandag 18 februari 2013 @ 22:38:
Dat zou raar zijn. AppleTV is een device om dingen naar te streamen, Time Machine is er voor het maken van backups. Dat zijn compleet andere zaken die verder geen enkele relatie met elkaar hebben. Wat jij hier bedoelt is een Time Capsule die inzetbaar is als backupmedium voor Time Machine (TM is de software) maar ook als NAS. Voor dat laatste moet je nu nog jailbreaken maar het zou idd fijn zijn als je met de AppleTV middels smb/cifs of afp naar een netwerkschijf kunt verbinden zodat ie daar z'n media vandaan haalt (en je dus niet afhankelijk bent van iTunes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smeis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-09-2023
Volgens de zoekfunctie zijn deze applicaties nog niet genoemd in dit topic.

Ik gebruik al een tijdje iA Writer als ik stukken voor Tweakers of mijn studie moet schrijven. Het is een heel minimalistisch programma met weinig opmaakmogelijkheden, er is bijvoorbeeld maar één font en één kleur. Zeker fullscreen met de focus-mode ingeschakeld waarbij het programma de zin die je aan het schrijven bent 'belicht' vind ik het heel fijn werken.

Daarnaast gebruik sinds kort ook Dash bij het programmeren. Eerst gebruikte ik CodeBox als snippet manager (waar ik overigens ook zeer tevreden over was) maar ik vind Dash toch fijner werken. Dash is zowel een documentation manager als een snippet manager. Het fijne van Dash vind ik de mogelijheid om placeholders in de snippets te plaatsen die bij gebruik van de snippet makkelijk zijn aan te passen.

Als laatste wil ik ook nog MindNode vermelden. Een programma om schema's te maken, het is niet enorm uitgebreid maar ik vind het programma erg makkelijk werken en er is ook een versie voor de iPhone waarmee de maps te openen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detee
  • Laatst online: 23-03 21:39

detee

Try not, do or do not

Voor de radioluisteraars onder ons is Radium volgens mij een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
detee schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 12:15:
[...]

Ik doe niets anders dan met iVi films en series converteren met softsubs en het gaat altijd goed, maar als toevoeging op de opmerking hierboven: bij het afspelen moet je de ondertiteling wel aanzetten (wat het voordeel is van softsubs, die kan je aan en uit zetten, maar standaard staat het vaak uit in iTunes). Je kan ook nog met het eerder genoemde gratis proggie Subler ook controleren of de ondertiteling in de .m4v files zit.
Zal nog eens naar de settings kijken, maar ik had aangezet dat ie standaard alle subs uit een mkv moet selecteren.
Heb het overigens nog niet geprobeerd met een mkv + een losse srt, alleen mkv's waar dus al subs inzitten.

Blij te horen dat het bij jullie wel goed gaat in elk geval, goed om te weten dat het dus wel goed kan gaan :).
Probeer vanavond nog wel even weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Kwam via een vriend van me bij PopClip uit. Op het eerste gezicht is het alleen een tweak om direct bij selecteren te kopiëren, zoals je dat bij iOS ziet. Maar er zijn een zwik aan extensions en ik vind het persoonlijk erg netjes afgewerkt en erg relaxed werken :)

Afbeeldingslocatie: http://cdn.pilotmoon.com/popclip/shots/searchshot.png

Wel betaald (4,49 euro) maar was pas nog in de aanbieding, dus misschien gooien ze em over een tijdje weer voor 50% ofzo in de store :)
Smeis schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 10:30:
---

Daarnaast gebruik sinds kort ook Dash bij het programmeren. Eerst gebruikte ik CodeBox als snippet manager (waar ik overigens ook zeer tevreden over was) maar ik vind Dash toch fijner werken. Dash is zowel een documentation manager als een snippet manager. Het fijne van Dash vind ik de mogelijheid om placeholders in de snippets te plaatsen die bij gebruik van de snippet makkelijk zijn aan te passen.
--
Deze gebruik ik ook, ivm de snippets. Scheelt een berg tikwerk, ben een enorme fan van snel en efficiënt werken dus deze is aan mijn toolsetje toegevoegd :)

[ Voor 39% gewijzigd door 2Dutch op 20-02-2013 19:08 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Laatst online: 26-09 16:02
Nog een App voor als je gedownloade series en films op je iApparatuur wil kijken:

iFlicks
http://www.iflicksapp.com

Werkwijze: sleep films naar de app, selecteer naar welk apparaat (je hebt ook iTunes compatible, die de dimensions niet veranderd en het alleen naar .mp4 omzet) en gaan!

Grote voordeel: iFlicks probeert uit de bestandsnaam informatie te halen over welke aflevering / film het is en voegt alle metadate toe. Ook ondersteuning voor passtrough. 720p afleveringen werden geconverteerd in minder dan een minuut (omdat het al h.264 was natuurlijk maar toch vrij snel ;).

Nadeel: Wat prijzig... $20
Er is wel een trial beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-09 16:23
Dash gebruik ik al tijden voor documentatie manager. Die in Xcode zelf zit vind ik maar bagger werken, Dash werkt sneller naar mijn zin.
Voor Snippets heb ik jarenlang Snippets gebruikt; nu overgestapt naar CodeBox, en ik ga nu wel eens Dash gebruiken, kijken hoe dat mij bevalt.

• Tjoekbezoer
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-11-2024
Daarnaast gebruik sinds kort ook Dash bij het programmeren.
Er gaat een wereld voor me open. Wat een fijne app! Heeft zelfs een hele berg web APIs; backbone.js, underscore.js, jquery, etc...

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:45

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

RFdeGroot schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:33:

Voor het omzetten van MKVs met subs naar M4V/MP4 zou ik je Subler aanraden. Zo werk ik altijd ermee en subs werken er prachtig mee. En het is nog gratis ook ;)

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-09 14:47
Zelf ben ik erg tevreden met de wijze waarop je in Air Video ook video's kan converten voor offline. Het gaat snel, ziet er goed uit en Air Video zet in de bestandsnaam ook een tag "air video" zodat je weet dat het het geconverteerde programma betreft.

Daarnaast is het on-the-fly converten erg fijn voor in huis, als je even een aflevering van een tv-serie wil bekijken!

• RFdeGroot
Thanks voor de tips. Probleem lijkt inderdaad in IvI Pro te zitten. Blijf het vreemd vinden dat het bij anderen wel goed lijkt te gaan maar goed.

Heb de sub even uit de mkv gehaalt met mkvextract, deze geprobeerd toe te voegen met ivi. De file 'last modified' datum veranderd dan wel als je op save changes to current file drukt, maar geen subs te bekennen.

Bovenstaande toen nog een keer geprobeerd met dezelfde 'ge-extracte' srt en deze met subler toegevoegd en bam, in een keer perfecte subs en in/uit te schakelen.

Toch vind ik het jammer dat het niet met ivi gaat omdat deze ook prachtig info en hoesjes enzo kan ophalen. Wat dat betreft is misschien iflicks een goede all-in-one oplossing.

Kan alleen niet vinden of iflicks ook ondersteuning heeft voor dvd import.. weet iemand dat? En iflicks is natuurlijk wel een beetje prijzig vergeleken met de alternatieven.

Ach en anders is het natuurlijk altijd nog mogelijk dvd's met handbrake eerst om de zetten en dan subler voor de metadata.. en die zijn beide gratis...

[ Voor 8% gewijzigd door RFdeGroot op 21-02-2013 13:59 ]

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:45

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

RFdeGroot schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:04:
Thanks voor de tips. Probleem lijkt inderdaad in IvI Pro te zitten. Blijf het vreemd vinden dat het bij anderen wel goed lijkt te gaan maar goed.

Heb de sub even uit de mkv gehaalt met mkvextract, deze geprobeerd toe te voegen met ivi. De file 'last modified' datum veranderd dan wel als je op save changes to current file drukt, maar geen subs te bekennen.
Je kan hem gewoon in Subler openen want die herkent ook de subs als ze al in de MKV zitten.
Bovenstaande toen nog een keer geprobeerd met dezelfde 'ge-extracte' srt en deze met subler toegevoegd en bam, in een keer perfecte subs en in/uit te schakelen.

Toch vind ik het jammer dat het niet met ivi gaat omdat deze ook prachtig info en hoesjes enzo kan ophalen. Wat dat betreft is misschien iflicks een goede all-in-one oplossing.
Subler kan ook hoesjes en info ophalen: CMD + Shift + M. Begint met de metadata en daarna in stap 2 kan je een cover kiezen van de beschikbare.
Kan alleen niet vinden of iflicks ook ondersteuning heeft voor dvd import.. weet iemand dat? En iflicks is natuurlijk wel een beetje prijzig vergeleken met de alternatieven.
Als ik zelf een DVD wil rippen gooi ik die in Handbrake en haal hem achteraf nog even door Subler voor metadata en cover.

[ Voor 15% gewijzigd door ankhie op 21-02-2013 13:47 ]

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 14:35
Tjoekbezoer schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 09:35:
[...]

Er gaat een wereld voor me open. Wat een fijne app! Heeft zelfs een hele berg web APIs; backbone.js, underscore.js, jquery, etc...
+1. Geweldig! _/-\o_

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• RFdeGroot
ankhie schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:44:

Als ik zelf een DVD wil rippen gooi ik die in Handbrake en haal hem achteraf nog even door Subler voor metadata en cover.
Precies, zo ga ik het voorlopig maar doen inderdaad. Kijken hoe dat bevalt.
Thanks.

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Voor iedereen die graag van stapels papier af wil of zijn administratie digitaal wil hebben: ABBYY FineReader Express. Goede, snelle, nauwkeurige OCR. Maakt PDF's (of tekstdocumenten, als je dat wil) van je papieren documenten waarin je kunt zoeken en kopiëren :)

Echt een aanrader. Direct vanaf de scanner (als supported, TWAIN en Image Capture), anders vanaf bestaande PDF. Herkenning in meerdere talen tegelijk, bijvoorbeeld Nederlands en Engels. Heel goede resultaten hier, hou zelf 300dpi aan voor scans.

Conversie gaat snel, draaien van pagina's die ondersteboven in de scanner liggen gaat automatisch. Achteraf je documenten kunnen doorzoeken met Spotlight en tekst kunnen kopiëren - ideaal. Heb hier een scanner met automatic document feeder, die ook dubbelzijdig scant: stapel facturen etc erin en hij gaat z'n gang. PDF's die ABBYY maakt zijn ook niet zo groot: extra compressie nadat de tekst is omgezet.

Prijs kan een drempel zijn, maar geen multomappen vol papier hebben is het het mij waard (89 euro via ABBYY zelf of MAS). Er is een trial (let wel op, de download na aankoop is anders).

Op het moment (21 feb 2013) nog in de aanbieding via MacUpdate Promo, omgerekend ongeveer 40 euro: http://deals.macupdate.co.../abbyy-finereader-express

Afbeeldingslocatie: http://www.abbyy.com/adx/aspx/adxGetMedia.aspx?width=200&DocID=9a4ce7ec-425c-4bba-8c9c-71e109539471&Filename=QuickTasks.png

[ Voor 5% gewijzigd door lhoBas op 21-02-2013 17:37 . Reden: aanvulling over kopen ]

• Yvad
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 15:11
Goedkoper alternatief (wel minder functies): PFDScanner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03-2023
ik zie net in de market dat je nu ook doo hebt, die doet ook ocr en document management.. nog niet geprobeerd maar het ziet er wel interessant uit.
https://itunes.apple.com/...ganizer/id454739513?mt=12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Ik heb niet het hele draadje doorgelezen, dus misschien is deze al een keer voorgekomen. iStudiezPro: Een hele handige school-app, je kan je rooster invoeren op je Macje, en dan synchroniseert je account met je iDevice, en dan staat je rooster daar opeens op. Er is een Mac en een iPhone app. De Mac app is 8,99 en de iPhone app is 2,69. Echt een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 21:52

RnB

atze schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 16:05:
ik zie net in de market dat je nu ook doo hebt, die doet ook ocr en document management.. nog niet geprobeerd maar het ziet er wel interessant uit.
https://itunes.apple.com/...ganizer/id454739513?mt=12
Schijnt erg leuk te werken, ook omdat je alle files/folders kan aanvinken om in sync te houden + Google Drive en Dropbox folders kunnen ook gekozen worden. Dus mocht jij meerdere cloudservices hebben, dan kan je deze met Doo een soort van koppelen.
Enige nadeel (groot voor mij) is de magere 1GB bij de gratis Doo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

!!~Ik weet niet of deze tool al voorbij is gekomen~!! Ik zocht naar een manier om mijn vensters te kunnen beheren zoals in Windows 7 tegenwoordig erg gemakkelijk kan met de Aero oplossing. Ik heb de tool Cinch gekocht ($6.99) die dezelfde functionaliteiten bied. http://www.irradiatedsoftware.com/cinch/

SizeUp is ook een handige tool van dezelfde maker die het mogelijk maakt om met toets combinaties vensters op je scherm te positioneren. ($13) http://www.irradiatedsoftware.com/sizeup/

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:53:
!!~Ik weet niet of deze tool al voorbij is gekomen~!! Ik zocht naar een manier om mijn vensters te kunnen beheren zoals in Windows 7 tegenwoordig erg gemakkelijk kan met de Aero oplossing. Ik heb de tool Cinch gekocht ($6.99) die dezelfde functionaliteiten bied. http://www.irradiatedsoftware.com/cinch/

SizeUp is ook een handige tool van dezelfde maker die het mogelijk maakt om met toets combinaties vensters op je scherm te positioneren. ($13) http://www.irradiatedsoftware.com/sizeup/
Zoek eens op Cinch in dit topic.... klinkt makkelijk, is 't ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cinch is dus vaak genoeg langs gekomen. Sizeup echter nog niet. Jammer dat dat er over de Cinch tool niets vermeld wordt in de OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Als goedkoop (gratis) alternatief is er ook BetterTouchTool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht je, net als ik, nog "altijd" op zoek zijn naar een 'waardig' Total Commander-alternatief voor je Mac dan moet je eens kijken naar Double Commander.

Ikzelf, als voormalig TC-addict, gebruikte tot op heden TotalFinder en Forklift maar heb nu, sinds een paar weken, de overstap naar DC gemaakt.
Mijn mening : de interface & het gebruik (de 'look & feel') is haast dezelfde als zijn onevenaarbare "Windows"- broertje; ook de copy (F5) en de move (F6).... en het selecteren van bestanden met de rechtermuisknop.

En, het is freeware!
Wel nog steeds in 'Alpha'-build.

D/L

Korte beschrijving:
(copy/paste website author)
Double Commander is a cross platform open source file manager with two panels side by side. It is inspired by Total Commander and features some new ideas

Features

Unicode support
Tabbed interface
Multi-rename tool
Custom columns
Built in file viewer (F3) to view files of in hex, binary or text format
Internal text editor (F4) with syntax hightlighting
Archives are handled like subdirectories. You can easily copy files to and from archives. Supported archive types: ZIP, TAR GZ, TGZ, LZMA and also BZ2, RPM, CPIO, DEB, RAR.
All operations working in background
Extended search function with full text search in any files
Configurable button bar to start external programs or internal menu commands
Total Commander WCX, WDX and WLX plug-ins support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Verwijderd schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 08:40:
Mocht je, net als ik, nog "altijd" op zoek zijn naar een 'waardig' Total Commander-alternatief voor je Mac dan moet je eens kijken naar Double Commander.
Dank voor de tip, zal er vanavond eens naar kijken, onder Windows heb ik Total Commander nog steeds standaard geïnstalleerd staan, superfijn :)

Kreeg een berichtje in mijn mailbox dat Radium 3 is afgeprijsd vanwege Pasen, nu slechts € 2,69 in de Mac App Store. Misschien zijn er hier wel meer folks die net als ik het wel een fijne app vinden maar de oude prijs net een tikkie te hoog :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
EasyFind ben ik nog niet tegengekomen.
http://www.devontechnologies.com/products/freeware.html

Dit doet wat Spotlight niet kan: zoeken op NTFS schijven, met boolean operators. Freeware!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EC_Karlo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-08 12:18
Mijn grootste favoriet is Omnigraffle maar ook de andere Omni producten worden hier veelvuldig gebruikt.

Omnigraffle gebruik ik voor het modelleren van bedrijfsprocessen en eigenlijk alles wat een ander in Photoshop zou doen. Als ik het niet in Omnigraffle voor elkaar krijg dan mag het naar een designer.

Als brainstorm tool gebruik ik Mindnode. Heerlijk zonder poespas je gedachten op een digitaal canvas zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 11:32

talin

ES-MA

nog meer mensen ervaring met http://www.getcloudapp.com

ik deel nog wel eens bestanden met andere collega's die elders zitten en om onze exchange server wat te ontlasten werkt dit voor mij perfect ( als je in het achterhoofd houd wat je upload )

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 22:04
Ik ben fan van Hammer, dit is livereload, includes, variables in html templates.

http://hammerformac.com/

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skatebiker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-08 07:41
Beetje laat maar weet iemand hoe je Xtrafinder installeert ?
Ik heb de versie van 13 april geinstalleerd, maar ik zie NIETS in de finder. Finder opnieuw gestart, computer opnieuw gestart, Xtrafinder verwijderd en opnieuw geinstalleerd, niets helpt.
Ik heb OSX 10.8.3.

Heeft iemand een idee ?