Het is gelukt, ik dank je wel!Kwastie schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 19:16:
[...]
Het kan 2 dingen zijn:
- Je accu is op (soms is hij "opeens" leeg, lijkt een bug te zijn)
- Hij is vastgelopen is slaap
Oplossing:
Oplader aansluiten (paar minuten wachten) en dan proberen op te staren, lukt dit niet Home + Power +/- 10 seconden inhouden (dan reset hij volledig)
dat task killen is voor oudere android versies. gingerbread doet dat zelf en heb je geen omkijken naar. hij kilt ze vanzelf. dus wat je doet heeft geen zin.Rev! schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 17:48:
Ik heb nu alles erop, inclusief de Market fix zodat Maps enzo ook werken. Alles werkt eigenlijk wel prima, alleen als WebOs net zo veel Apps zou hebben als Andriod zou ik meteen weer terug switchen. Wat ziet Andriod er eigenlijk lelijk uit, en ook het multitasken werk veel minder, ik zit nu telkens met een Task killer al mijn apps te killen
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
ze zijn er ook niet duidelijk over.Rev! schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 22:10:
Dat wist ik niet, ben 2.2 gewend van mijn telefoon.
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Dat is zeker meer dan 10 seconden, bij mij dan. En over de apps, dat is het beste te regelen door Android het te laten doen(vanaf 2.0 al) en mocht je alsnog willen dat je hem volledig afsluit dan moet je gewoon de vorige knop inhouden als je in de app bent.Kwastie schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 19:16:
[...]
Oplossing:
Oplader aansluiten (paar minuten wachten) en dan proberen op te staren, lukt dit niet Home + Power +/- 10 seconden inhouden (dan reset hij volledig)
Moet zeggen dat ik erg tevreden ben over deze alpha versie! De performance van de standaard browser is niet echt geweldig te noemen. Ik heb daarom Opera Mobile 11 geinstalleerd, en browsen gaat nu erg soepel!
Mijn touchpad haalt 2886 punten in quadrant. Dat is best wel netjes!
Mijn touchpad haalt 2886 punten in quadrant. Dat is best wel netjes!
Ik haal maar 2236 in quadrant op t moment. Heb jij een kale installatie getest? Overgeclocked?
Kale installatie, met LauncherPro als launcher. Niets overgeklokt.
Ah. Die van mij staat al volledig vol met themes en apps. Had alleen niet verwacht dat dit zo'n impact zou hebben. Ik vind wel beide scores nog redelijk laag gezien de hardware.
goed maar die score zegt ook niet veel. alles start erg snel op. als ik kijk naar mijn desire z met overclock dan gaat de touchpad echt heel veel snelelr. ik ga opera ook eens proberen. ow en tether op mijn desire z en dan internetten op de touchpad gaat ook erg goed. kan hem nu overal mee naar toe nemen.
Overklokken lukt hier makkelijk tot 1.7GHz, maar heb wel meegemaakt dat de tablet vanzelf ging herstarten. Weet nog niet zeker of het door de overclock komt, want het was altijd in standby.
Heeft iemand de market patch geprobeerd? Ik kan de bestanden die ik kan vinden niet downloaden omdat die sites zijn geblokkeerd hier in China
Hoop nu snel op nightlies van Cyanogen als die er komen.
Heeft iemand de market patch geprobeerd? Ik kan de bestanden die ik kan vinden niet downloaden omdat die sites zijn geblokkeerd hier in China
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
ik ga nog niet overclocken ehb niet het idee dat het nodig is. heb een patch geinstalleerd voor de market zodat ik alles kan installeren. ik ben erg gecharmeerd van aldiko 2.0, lekker strips leven en al heel veel boeken nu.
weet iemand hoe ik vanuit android bij de bestanden kan in webos? want daar staan al de foto's op. ik heb niet veel behoefte om terug te gaan naar webos.
ben nog aan het kijken wat de fijnste launcher is maar ga denk ik voor launcher pro.
weet iemand hoe ik vanuit android bij de bestanden kan in webos? want daar staan al de foto's op. ik heb niet veel behoefte om terug te gaan naar webos.
ben nog aan het kijken wat de fijnste launcher is maar ga denk ik voor launcher pro.
zijn ze echt weg? ok dan. dus alels is gedeleted? nice. is niet erg maar goed om te weten.Rev! schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 16:05:
Die foto's/filmpjes/etc ben je gewoon kwijt, je moet ze er opniew opzetten.
Zojuist via WebOS in USB mode alle foto`s weer naar de TP gekopieerd en vervolgens naar Android geboot.
Ik wilde namelijk wel eens zien hoe Android met de gallery omgaat en alle foto`s zijn verdwenen.
Ze staan nu zonder extensie en folder structuur in LOST.DIR
Is dit een bekend probleem dat iemand weet?
Ik wilde namelijk wel eens zien hoe Android met de gallery omgaat en alle foto`s zijn verdwenen.
Ze staan nu zonder extensie en folder structuur in LOST.DIR
Is dit een bekend probleem dat iemand weet?
https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen
Dat is inderdaad een bekend probleem en staat ook al bovenaan de bug tracker. Je zal ze er dus op moeten zetten vanuit Android anders raak je ze tijdens het rebooten weer kwijt.
Same here! WebOS werkt zo ontzettend fijn en ziet er zo fris uit, vind t dan ook erg jammer dat de markt zo klein is. In hoeverre word er nog aan WebOS gewerkt?Rev! schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 17:48:
Ik heb nu alles erop, inclusief de Market fix zodat Maps enzo ook werken. Alles werkt eigenlijk wel prima, alleen als WebOs net zo veel Apps zou hebben als Andriod zou ik meteen weer terug switchen. Wat ziet Andriod er eigenlijk lelijk uit, en ook het multitasken werk veel minder, ik zit nu telkens met een Task killer al mijn apps te killen
[ Voor 3% gewijzigd door mouzetc op 17-10-2011 17:02 ]
Signature
Verwijderd
Er komt nog een update aan, was zelfs even via system updates door een foutje van hp al binnen te halen, nl versie 3..0.4. Meldingen dat de tp er sneller op geworden was, de browser idem. Er zwerft nog wel een 3.0.3 ergens rond, die je handmatig zal moeten toepassen.mouzetc schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 17:00:
[...]
Same here! WebOS werkt zo ontzettend fijn en ziet er zo fris uit, vind t dan ook erg jammer dat de markt zo klein is. In hoeverre word er nog aan WebOS gewerkt?
edit: je hebt toch wel preware er op gezet, honderden apps daar, sowieso de moeite vanwege de patches!
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2011 20:09 ]
Preware staat er natuurlijk op! WebOS loopt voor mijn doen trouwens prima. 'T ging er meer om of WebOS eigenlijk voor ontwikkelaars nog interessant was. Het aanbod is nu wat klein ivm Android / IOS. Verkeerde vraagstelling.
Signature
Hmm. Sinds dualboot met android wil mijn TP moeizaam starten, dat wil zeggen: reageert slecht op de aan knop. Nu start mijn TP dus helemaal niet meer (geen lege accu). Hebben meer mensen hier last van, en wat valt hier aan te doen?
Edit: blijkbaar hebben meer tweakers hier last van (als "slaap" hetzelfde is als "uit").
Edit: blijkbaar hebben meer tweakers hier last van (als "slaap" hetzelfde is als "uit").
[ Voor 16% gewijzigd door ibidriv3r op 18-10-2011 00:46 ]
Een reset geven en de tablet start weer op. Volgens mij heeft iedereen last van dit probleem.
Kwam deze site vandaag tegen met een update vor CM7
Iemand hier bekend mee?
http://touchpadfans.blogs...-touchpad-with-fixes.html
Iemand hier bekend mee?
https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen
Klinkt wel beetje fishy... het is nog niet op XDA of RootzWIKI aangekondigd zo te zien. Ik wacht even met die update totdat het op de officiele kanalen staatSteveV schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:17:
Kwam deze site vandaag tegen met een update vor CM7
Iemand hier bekend mee?
"Find what you love and let it kill you"
Ik zit al weer terug op webos. De gebruikelijke bugs zijn gewoon nog erg vervelend, apps die niet goed starten en vastlopers is niet echt ideaal.
Daarbij moet ik zeggen dat ik webos verschrikkelijk fijn ben beginnen te vinden... Alles werkt geweldig logisch, iedereen die het apparaat gebruikt weet direct hoe het werkt. Bij android is dit niet helemaal het geval, zelfs de ipad (die als zo gebruiksvriendelijk aangegeven wordt) vind ik minder logisch op veel punten dan webos.
Alleen het nadeel van de apps: daar zijn er weinig van. Tijd voor iemand die de android apps werkend krijgt, dan ben ik tevreden
Daarbij moet ik zeggen dat ik webos verschrikkelijk fijn ben beginnen te vinden... Alles werkt geweldig logisch, iedereen die het apparaat gebruikt weet direct hoe het werkt. Bij android is dit niet helemaal het geval, zelfs de ipad (die als zo gebruiksvriendelijk aangegeven wordt) vind ik minder logisch op veel punten dan webos.
Alleen het nadeel van de apps: daar zijn er weinig van. Tijd voor iemand die de android apps werkend krijgt, dan ben ik tevreden
welke apps werken er niet dan? ik heb echt geen problemen alleen 9292ov deed moeilijk en facebook maar die heeft een mooie mobile web versie.Tonkey schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:26:
Ik zit al weer terug op webos. De gebruikelijke bugs zijn gewoon nog erg vervelend, apps die niet goed starten en vastlopers is niet echt ideaal.
verder werkt echt alles. dat de touchpad dood lijkt heb ik slechts 2 keer gehad. ik draai nu android zonder overclock en deze is echt sneller en blijft sneller dan een standaard webos.
Ik heb verschillende apps gehad welke of maar het halve scherm gebruiken, of waarvan de knoppen op een andere plaats lijken te zitten (dan moet je 5 centimeter hoger drukken dan de knop aangegeven staat). Welke het zijn weet ik niet meer precies, meer apps gingen fout dan goed.raydekok schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:57:
[...]
welke apps werken er niet dan? ik heb echt geen problemen alleen 9292ov deed moeilijk en facebook maar die heeft een mooie mobile web versie.
verder werkt echt alles. dat de touchpad dood lijkt heb ik slechts 2 keer gehad. ik draai nu android zonder overclock en deze is echt sneller en blijft sneller dan een standaard webos.
Vastlopers heb ik 2 gehad, en ik heb in de tijd van android deze maar 4 keer uit standby gehaald (na een paar uur niet gebruikt te zijn). Bovendien ziet er naar mijn mening alles zo druk en onoverzichtelijk uit. Dit waar webos veel logischer lijkt... Dit is misschien met android 3.0 of 4.0 niet meer zo, omdat die voor tablets bedoeld zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door Tonkey op 18-10-2011 14:42 ]
Extreem goed nieuws 3.0.4 voor webos update voor onze geliefde touchpad is net uitgebracht, veel plezier, ding ligt helaas thuis van vanavond direct proberen...
http://jaaksi.blogspot.com/
Hmm ik vind ook dat WebOS zeker geen slecht multitask systeem heeft. Maar het homescreen is zo simpel. Ik wil er minimaal een klok op hebben staan. Maar ik mis gewoon de apps, WebOS blijft zonder deze apps zo simpel. (zonder de hacks van Preware zou het helemaal minder zijn...)
En ja de kinderziektes in deze eerste alpha zijn wel erg vervelend, maar het is niet voor niks een alpha. Er staat ook bij: With lots of bugs en hij heet niet voor niks "lower your expectations". Wil je een fatsoenlijk Android dan zul je op een stable, 1.0 oid moeten wachten.
Wat ik irritant vind:
- Wifi connect niet/valt weg
- De uitvalbug na een uur oid.
En ja de kinderziektes in deze eerste alpha zijn wel erg vervelend, maar het is niet voor niks een alpha. Er staat ook bij: With lots of bugs en hij heet niet voor niks "lower your expectations". Wil je een fatsoenlijk Android dan zul je op een stable, 1.0 oid moeten wachten.
Wat ik irritant vind:
- Wifi connect niet/valt weg
- De uitvalbug na een uur oid.
toch vreemd dat jij dat hebt. ben echt benieuwd bij welke apps dat dan precies is. het is wel een alpha he. maar voor een alpha is hij al bijzonder stabiel moet ik zeggen. bij mij valt wifi nooit meer weg nadat ik heb uitgezet dat wifi moet gaan slapen hij de touchpad in slaap gaat.Tonkey schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:42:
[...]
Ik heb verschillende apps gehad welke of maar het halve scherm gebruiken, of waarvan de knoppen op een andere plaats lijken te zitten (dan moet je 5 centimeter hoger drukken dan de knop aangegeven staat). Welke het zijn weet ik niet meer precies, meer apps gingen fout dan goed.
Vastlopers heb ik 2 gehad, en ik heb in de tijd van android deze maar 4 keer uit standby gehaald (na een paar uur niet gebruikt te zijn). Bovendien ziet er naar mijn mening alles zo druk en onoverzichtelijk uit. Dit waar webos veel logischer lijkt... Dit is misschien met android 3.0 of 4.0 niet meer zo, omdat die voor tablets bedoeld zijn.
knoppen op andere plekken? ook nog niet gezien en ik gebruik echt veel apps. rabo, tweakers, aldiko, androidworld, gmail, maps, quickpic enz. nog geen problemen. kan alleen maar beter worden dat is wel een voordeel.
best knap dat het werkt voor een telefoon os want dat is het.
Ik ben 'm zojuist aan het binnenhalen, de changelog is niet heel gedetailleerd:joey6666 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:49:
Extreem goed nieuws 3.0.4 voor webos update voor onze geliefde touchpad is net uitgebracht, veel plezier, ding ligt helaas thuis van vanavond direct proberen...
- webOS 3.0.4 makes the TouchPad snappier
- new camera app
- easier to find apps in App Catalog
- a number of other improvements
Verwijderd
zet er ook maar bij: meeste patches naar de klote, verwijderde overklok-kernel (al zegt preware van niet), schokkend scrollen, seconden lange hangs, en wie weet wat nog meer........M-Opensource schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:08:
[...]
Ik ben 'm zojuist aan het binnenhalen, de changelog is niet heel gedetailleerd:
- webOS 3.0.4 makes the TouchPad snappier
- new camera app
- easier to find apps in App Catalog
- a number of other improvements
Heb de touchpad ook geupdate en die doet nu dus bijna niks meer... Krijg nu een scherm met een uitroepteken en dat ik naar www.palm.com/ROM moet gaan.Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:43:
[...]
zet er ook maar bij: meeste patches naar de klote, verwijderde overklok-kernel (al zegt preware van niet), schokkend scrollen, seconden lange hangs, en wie weet wat nog meer........
Lekkere update dus......
Ben hem nu ook aan het updaten, ben benieuwd. Je kan altijd nog de doctor gebruiken. Alleen hoe zet ik weer foto's op de TP zodat ze ook worden gezien in WebOs? Ik kan ze nu alleen nog maar in Andriod zien.
Laat bovenstaande maar, ik zie ze alweer.
Updaten ging perfect, je bent uiteraard wel je custom kernel kwijt gezien deze nog niet geschikt is voor deze WebOs versie.
Hij lijkt een stuk sneller nu, zelfs zonder OC. Webbrowser gaat nu bijvoorbeeld een stuk sneller!
Laat bovenstaande maar, ik zie ze alweer.
Updaten ging perfect, je bent uiteraard wel je custom kernel kwijt gezien deze nog niet geschikt is voor deze WebOs versie.
Hij lijkt een stuk sneller nu, zelfs zonder OC. Webbrowser gaat nu bijvoorbeeld een stuk sneller!
[ Voor 40% gewijzigd door Rev! op 18-10-2011 18:46 ]
Verwijderd
Kun je de automatische update van die versie blokkeren? Als ik dat zo lees is het om te janken. Mijn WebOS werkt eigenlijk best lekker met als die patches en dat wil ik echt niet kwijt, anders wordt het Android.
Verwijderd
Dat wordt een volledige wipe denk ik, krijg met geen mogelijkheid f4 kernel terug, zelfs deze methode wil niet (2de command geeft foutmelding) en de enige preware overklok-kernel uberkernel meldt dat versie webos niet compatible is.
Lithium benchmark nu 132, van 87!
godverdegodverdegodver....
Ik moet zeggen dat 'ie best goed draait bij mij, hij voelt echter vlotter aan. De OC heb ik niet meer nodig
[ Voor 3% gewijzigd door M-Opensource op 18-10-2011 19:48 ]
Top van WebOS! 3.0.4 77!
- camera app
- meer / beter zoeken naar TP apps in market
- verbinden met niet-HP apparaten (nice!)
Dan wil ik nog wel even wachten tot Android echt goed loopt voor de TP.
Mis nu voornamelijk de FD en NRC apps...
- camera app
- meer / beter zoeken naar TP apps in market
- verbinden met niet-HP apparaten (nice!)
Dan wil ik nog wel even wachten tot Android echt goed loopt voor de TP.
Mis nu voornamelijk de FD en NRC apps...
[ Voor 60% gewijzigd door willemvleeuwen op 18-10-2011 21:12 ]
Update naar WebOS 3.0.4 ging prima. Ben nu echter wel weer android kwijt en ook überkernel + meeste patches zijn duidelijk niet meer actief.
Meest irritant is wel dat "ripple effect" weer terug is
.
Ik ga er vanuit dat binnen korte tijd preware wel wordt gevuld met 3.0.4 compatible programmatuur...
Edit:
Android is niet echt weg, maar meer onbereikbaar. Zou Moboot eerst wel moeten installeren om erbij te kunnen..
Meest irritant is wel dat "ripple effect" weer terug is
Ik ga er vanuit dat binnen korte tijd preware wel wordt gevuld met 3.0.4 compatible programmatuur...
Edit:
Android is niet echt weg, maar meer onbereikbaar. Zou Moboot eerst wel moeten installeren om erbij te kunnen..
[ Voor 16% gewijzigd door Twisted-D op 18-10-2011 21:49 . Reden: Meer info.. ]
Jeetje zeg, geef die homebrew jongens even de tijd om een nieuwe kernel te bakkenVerwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:10:
Dat wordt een volledige wipe denk ik, krijg met geen mogelijkheid f4 kernel terug, zelfs deze methode wil niet (2de command geeft foutmelding) en de enige preware overklok-kernel uberkernel meldt dat versie webos niet compatible is.
Is echt nergens voor nodig; update is een goede van HP. Heb het idee dat hij nu op 1.2 net zo soepel draait als met mijn OC van 1.5. Nu weer even hier mee spelen en dan kan het vanzelf weer naar 1.5 als de homebrewers de boel updaten. Kwestie van dagen.Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:14:
Kun je de automatische update van die versie blokkeren? Als ik dat zo lees is het om te janken. Mijn WebOS werkt eigenlijk best lekker met als die patches en dat wil ik echt niet kwijt, anders wordt het Android.
Zodra er een goede 1.0 van Android komt (vondt de huidige versies nog om te huilen) ga ik die als DualBoot draaien.
Verwijderd
Wat nou jeetje zeg, ze kregen/krijgen van mij alle tijd, eer en nog donaties ook. Baal allleen dat alle patches die ik probeer niet compatible zijn met webos 3.0.4. Gelukkig advanced reset options nog wel. Plus dat de tp in vergelijking met hoe hij vanmiddag nog functioneerde wat mij betreft weer terug bij af is. En dat zie ik niet zo maar weer allemaal gefixed.Lex_brugman schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 21:46:
[...]
Jeetje zeg, geef die homebrew jongens even de tijd om een nieuwe kernel te bakken. En dat de boel niet werkt met een kernel van de oude versie lijkt mij niet zo gek.
Update ook uitgevoerd hier en patches moeten allemaal weer geinstalleerd worden als ze het al doen. De ripple komt weer terug ondanks dat preware meld dat het geinstalleerd is. Even patch verwijderen en opnieuw installeren is voldoende en ik denk dat het met de meeste patches hetzelfde is.
De "case" van mijn TP begint nu te barsten wat wel raar is aangezien ik hem altijd normaal heb vastgehouden. Toch maar even een hoesje kopen.
speciaal android topic aangemaakt. het grote android op HP touchpad topic
Bellen via m'n touchpad is wel erg sjiek. Samsung F480 pairde direct zonder problemen.
Alleen sms versturen, dat zou ook een goede toevoeging zijn vanaf de TP!
Dat kan dan toch ook?Tomino schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:32:
Bellen via m'n touchpad is wel erg sjiek. Samsung F480 pairde direct zonder problemen.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
HAHA, ik vind die easter egg met Angry Birds geluiden hilarisch. Wisten jullie vast al, maar ik kom er net pas achter. Je gaat haast voor je lol apps openen en weer sluiten.
Wist je het ook nog niet: draai je touchpad in landscape met de camera aan de rechterkant.
In plaats van een app te sluiten door de card naar boven te slepen, sleep je de app naar 'beneden'.
edit: blijkbaar moet je wel een angry birds app geinstalleerd hebben.
Wist je het ook nog niet: draai je touchpad in landscape met de camera aan de rechterkant.
In plaats van een app te sluiten door de card naar boven te slepen, sleep je de app naar 'beneden'.
[ Voor 9% gewijzigd door _Calvin op 19-10-2011 17:21 ]
Geniaal! Nu weet ik eindelijk hoe ik het moet reproduceren_Calvin schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 17:19:
HAHA, ik vind die easter egg met Angry Birds geluiden hilarisch. Wisten jullie vast al, maar ik kom er net pas achter. Je gaat haast voor je lol apps openen en weer sluiten.
Wanna play?
Met de laatste update is dit veranderd geloof ik.Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:57:
[...]
Enkel icm een Palm Pre had ik ergens gelezen.
Verwijderd
Android alpha 2 is uit!
Changelog:
(AKA things we hope we fixed)
* Plugging headphones in should now shut off speaker volume
* Battery drain issues have been (partially) addressed
* More apps now available in market (thanks to Flemmard)
* Temporarily removed suspect fsck_msdos to fix random folder deletion on media/sdcard.
* At least one type of "sleep of death" (TP won't wake up) has been fixed
* Wifi should no longer hang in sleep
* Vibrator no longer disappears
* Touchscreen no longer unresponsive after sleep
* cifs support added
* Touchstone should now charge better
* fixed broken links resulting from first version of installer (mount now works)
* pptp vpn now works
* OpenVPN TUN support added
* USB mounting in vold added
* Misc. fixes to ACME Installer (more graceful exits, nonstandard LVM media location handling, etc.)
* fixes to surfaceflinger to improve performance
* upstream cm7 changes added
Additionally, there is now an ACME UnInstaller for those who wish to remove the alpha completely. It should remove cm7 and reclaim the space back to the original media partition. Just as with the alpha itself, use the uninstaller at your own risk.
Changelog:
(AKA things we hope we fixed)
* Plugging headphones in should now shut off speaker volume
* Battery drain issues have been (partially) addressed
* More apps now available in market (thanks to Flemmard)
* Temporarily removed suspect fsck_msdos to fix random folder deletion on media/sdcard.
* At least one type of "sleep of death" (TP won't wake up) has been fixed
* Wifi should no longer hang in sleep
* Vibrator no longer disappears
* Touchscreen no longer unresponsive after sleep
* cifs support added
* Touchstone should now charge better
* fixed broken links resulting from first version of installer (mount now works)
* pptp vpn now works
* OpenVPN TUN support added
* USB mounting in vold added
* Misc. fixes to ACME Installer (more graceful exits, nonstandard LVM media location handling, etc.)
* fixes to surfaceflinger to improve performance
* upstream cm7 changes added
Additionally, there is now an ACME UnInstaller for those who wish to remove the alpha completely. It should remove cm7 and reclaim the space back to the original media partition. Just as with the alpha itself, use the uninstaller at your own risk.
We know already
Signature
Verwijderd
Oh shit, da's waar ook, sorry.mouzetc schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 23:08:
[...]
We know alreadyIs ook een apart topic al voor geopend. Maar toch handig om hier even de Changelog te hebben! Ben er trouwens erg tevreden over, loopt allemaal wee een stuk beter. Vind het bijna final waardig.
Voor de geinteresseerden, we hebben inmiddels een leuke topicstart gemaakt voor het Android op HP Touchpad topic 
het grote android op HP touchpad topic
het grote android op HP touchpad topic
[ Voor 12% gewijzigd door M-Opensource op 20-10-2011 11:15 ]
Wellicht voor de TS (wellicht al een voorbij gekomen):
http://shawnblanc.net/2011/07/hp-touchpad-review/
http://shawnblanc.net/2011/07/hp-touchpad-review/
Signature
Ik heb net de webos update geinstalleerd, maar kom erachter dat de App catalogus niet meer werkt. Ik kom niet verder dan accept or decline scherm...
Wat kan ik doen om dit werkende te krijgen?
Edit:
Zonder dat ik wat heb veranderd werkt het weer
Wat kan ik doen om dit werkende te krijgen?
Edit:
Zonder dat ik wat heb veranderd werkt het weer
[ Voor 13% gewijzigd door HeyJIJdaar op 20-10-2011 22:50 ]
lukt het jullie om na de patches een andere kernel te installeren?
vandaag de 3.04 patches geinstaleerd.
Draait weer op 1.5Ghz
Draait weer op 1.5Ghz
Is de nieuwe UberKernel al uit dan?mobby1971 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 16:25:
vandaag de 3.04 patches geinstaleerd.
Draait weer op 1.5Ghz
Edit: Nice, nieuwe versie idd uit!
[ Voor 8% gewijzigd door mouzetc op 21-10-2011 18:01 ]
Signature
Hmm.. sinds de update voor WebOS en een recentelijke switch van MobileMe naar iCloud krijg ik steeds een foutmelding te zien tijdens het syncen van mail via MobileMe. Iemand dezelfde problemen? Opnieuw instellen van het account werkt helaas niet.
Ik heb het zelf nooit gebruikt hoor, maar als je van mobileme naar icloud switched kan je mobileme toch niet meer gebruiken lijkt mij?k5052 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 18:27:
Hmm.. sinds de update voor WebOS en een recentelijke switch van MobileMe naar iCloud krijg ik steeds een foutmelding te zien tijdens het syncen van mail via MobileMe. Iemand dezelfde problemen? Opnieuw instellen van het account werkt helaas niet.
Dit klopt idd, met mijn iphone was het hetzelfde verhaal.Lex_brugman schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 19:19:
[...]
Ik heb het zelf nooit gebruikt hoor, maar als je van mobileme naar icloud switched kan je mobileme toch niet meer gebruiken lijkt mij?
Ik heb een kort vraagje, ben niet zo technisch begaafd als de gemiddelde tweaker...
Heeft mijn touchpad met webos een ander mac-adres dan mijn touchpad met android ?
Heeft mijn touchpad met webos een ander mac-adres dan mijn touchpad met android ?
Nee, een mac adres is hardwaregebonden aan je netwerkinterface.Breezz schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 13:15:
Ik heb een kort vraagje, ben niet zo technisch begaafd als de gemiddelde tweaker...
(er van uitgaande dat je deze niet hebt aangepast met een tooltje)
[ Voor 9% gewijzigd door M-Opensource op 23-10-2011 13:51 ]
dit zou wel erg leuk zijn:
http://www.winrumors.com/...ws-8-on-touchpad-devices/
http://www.winrumors.com/...ws-8-on-touchpad-devices/
Ik probeer patch Muffle system logging 3.0.4-15 te installeren maar wil niet lukken. Verwijderen van 3.03 versie lukt ook niet krijg Error removing: See IPKG log. Is het jullie gelukt om te updaten/installeren?
Ik heb de Muffle patch wel geinstalleerd gekregen... maar ik moet dan ook toegeven dat ik eerst met WebOS Doctor naar 3.0.4 heb geupdate en zo een compleet cleane 3.0.4 installatie had...
Ik weet niet of je een andere kernel hebt geinstallerd, maar wellicht een idee om eerst de Recovery Kernel 3.0.4 te installeren en dan Muffle patch te installeren, en dan eventueel een andere kernel opnieuw?
Ik weet niet of je een andere kernel hebt geinstallerd, maar wellicht een idee om eerst de Recovery Kernel 3.0.4 te installeren en dan Muffle patch te installeren, en dan eventueel een andere kernel opnieuw?
Wanna play?
Ik heb uberkernel draaien. Ik heb net teruggezet naar palm default kernel maar krijg nog steeds patch niet geïnstalleerd. Ik weet niet of het veel uitmaakt voor performance, als het bijna geen verschil levert dan hoeft het van mij niet.
Aangezien het topic vrij vol staat met Android opmerkingen en ervaringen e.d. toch maar is een post van een WebOs fan.
Sinds een weekje ben ik in het bezit van een Touchpad en ik vind het een fantastisch apparaaat! Ideaal om mee voor de TV te hangen (tijdens reclame, ipv zappen op de TV). Ook heb ik een touchstone en gebruik het apparaat (met behulp van Simple RSS) als een digitaal fotolijstje als het niet gebruikt wordt. Met Uberkernel wel overgeclockt naar 1.5ghz dat geeft net de extra snelheid om ook de lastigere zaken (PDF/Office documenten openen) vlot te laten gaan. Batterijtijd is prima en de integratie met m'n Pre 3 is ook prima. Alhoewel ik er nog niet over uit ben of het ontvangen van telefoongesprekken op de Touchpad meerwaarde heeft, maar dat is zo uitgezet. Wel mis ik hier en daar instel mogelijkheden, wat dat betreft vermoed ik dat je bij Android meer aan je trekken komt. De app catalog heeft me positief verrast en ook de homebrew community is lekker actief. Wel vind ik het scherm korrelig als ik het vergelijk met m'n Pre 3, 800x480 op 3.6inch versus 1024x768 op 9.7inch, daarentegen vind ik het 4:3 scherm wel een prima formaat.
Misschien voegt het weinig toe, maar ik dacht ik zal weer eens een echte WebOs reactie toevoegen.
@ALPACINO, bij mij werkt de Muffle patch wel goed (i.c.m. Uberkernel). Ik heb echter ook de Touchpad naar 3.0.4 geupgrade door een webos doctor te gebruiken.
Sinds een weekje ben ik in het bezit van een Touchpad en ik vind het een fantastisch apparaaat! Ideaal om mee voor de TV te hangen (tijdens reclame, ipv zappen op de TV). Ook heb ik een touchstone en gebruik het apparaat (met behulp van Simple RSS) als een digitaal fotolijstje als het niet gebruikt wordt. Met Uberkernel wel overgeclockt naar 1.5ghz dat geeft net de extra snelheid om ook de lastigere zaken (PDF/Office documenten openen) vlot te laten gaan. Batterijtijd is prima en de integratie met m'n Pre 3 is ook prima. Alhoewel ik er nog niet over uit ben of het ontvangen van telefoongesprekken op de Touchpad meerwaarde heeft, maar dat is zo uitgezet. Wel mis ik hier en daar instel mogelijkheden, wat dat betreft vermoed ik dat je bij Android meer aan je trekken komt. De app catalog heeft me positief verrast en ook de homebrew community is lekker actief. Wel vind ik het scherm korrelig als ik het vergelijk met m'n Pre 3, 800x480 op 3.6inch versus 1024x768 op 9.7inch, daarentegen vind ik het 4:3 scherm wel een prima formaat.
Misschien voegt het weinig toe, maar ik dacht ik zal weer eens een echte WebOs reactie toevoegen.
@ALPACINO, bij mij werkt de Muffle patch wel goed (i.c.m. Uberkernel). Ik heb echter ook de Touchpad naar 3.0.4 geupgrade door een webos doctor te gebruiken.
Ik heb dus ook WebOS 3.0.2 volledig gepatched en daarna geüpdate naar 3.0.4. Nu dus ook het probleem dat ik die Muffle patch niet kan updaten, noch verwijderen. Lijkt me dus dat het een gevolg is van een gepatchte versie upgraden.ALPACINO schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:38:
Ik probeer patch Muffle system logging 3.0.4-15 te installeren maar wil niet lukken. Verwijderen van 3.03 versie lukt ook niet krijg Error removing: See IPKG log. Is het jullie gelukt om te updaten/installeren?
WebOS doctor zou dat dus moeten fixen.
Vermaak me trouwens ook prima met WebOS
Ik snap ook niet dat iedereen er Android op wil hebben.. WebOS werkt prima..zeker na de laatste upgrade. Er zijn misschien weinig apps maar het OS is echt super.
Wanneer komt er trouwens een nieuwe Pivot uit..want de oktober editie staat nog steeds op coming soon... en oktober is al bijna voorbij.
Wanneer komt er trouwens een nieuwe Pivot uit..want de oktober editie staat nog steeds op coming soon... en oktober is al bijna voorbij.
[ Voor 30% gewijzigd door m3gA op 27-10-2011 08:31 ]
Klinkt pietluttig wellicht, maar een simpele app om mijn itunes te besturen werkt ia de android market direct, terwijl ik hier niet eens de betaalde itunes app kan kopen en de free version hard bokt en beperkte functionaliteit heeft. Argh.
Argh, Itunes? als je het dan over een gedrocht van software hebt....Tomino schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 08:48:
Klinkt pietluttig wellicht, maar een simpele app om mijn itunes te besturen werkt ia de android market direct, terwijl ik hier niet eens de betaalde itunes app kan kopen en de free version hard bokt en beperkte functionaliteit heeft. Argh.
Is het eigenlijk mogelijk een soort van dualboot te creëren? Ik wil best met android ernaast draaien. Vind webos ook echt een toppertje. Zelfs mijn pa kon er mee over weg, en dat zegt heel wat. Doet precies wat het moet doen en werkt mooi snel na de laatste update.
Volgens mij werkt de standaard installatie van Android al met een dual boot...thefox154 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 09:07:
[...]
Argh, Itunes? als je het dan over een gedrocht van software hebt....
Is het eigenlijk mogelijk een soort van dualboot te creëren? Ik wil best met android ernaast draaien. Vind webos ook echt een toppertje. Zelfs mijn pa kon er mee over weg, en dat zegt heel wat. Doet precies wat het moet doen en werkt mooi snel na de laatste update.
Sterker nog, er komt geen single Android boot. WebOS zal er altijd naast blijven draaien ivm updates en het feit dat HP nog altijd bezig is met ontwikkeling van het OS.m3gA schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 09:52:
[...]
Volgens mij werkt de standaard installatie van Android al met een dual boot...
Ook is het met WebOS erop schijnbaar makkelijker om een recovery uit te kunnen voeren met de HP WebOS Doctor.
(Ik las vanmiddag dat iemand bij HP gezegd zou hebben dat WEBOS toch nog wordt doorontwikkeld)
Maar mijn echte vraag is of er een soort van planning is m.b.t. nieuwe releases van Cyanogen. Het lijkt de laatste tijd wat rustig te worden......
Maar mijn echte vraag is of er een soort van planning is m.b.t. nieuwe releases van Cyanogen. Het lijkt de laatste tijd wat rustig te worden......
WebOS wordt ook (nog) doorontwikkeld.Lijkt me als ze er nog niet uit uit zijn wat ze met WebOS doen, doorontwikkelen in ieder geval voor zorgt dat ze alle opties open houden.arene schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 20:51:
(Ik las vanmiddag dat iemand bij HP gezegd zou hebben dat WEBOS toch nog wordt doorontwikkeld)
Het recentelijk uitbrengen van WebOS 3.0.4 lijkt daar ook een bevestiging van.
Android op de Touchpad is een aparte topic voor.
[ Voor 0% gewijzigd door Twisted-D op 01-11-2011 10:21 . Reden: typo ]
Woensdag spraken we op het werk over de verschillen tussen de tablets. Ik had nog amper gezegd dat de Touchpad een veel mindere bouwkwaliteit als de iPad had, of ik zag 's avonds dat het plastic bij de speakers door gescheurd was
Ik vind de software fantastisch, maar met deze hardware had HP de strijd toch echt niet kunnen winnen.
Mijn TP heeft zichzelf net even volledig opnieuw ingeinstalleerd... Vet omhandig want alles, maar dan ook alles was hij vergeten, maar ook heeft hij alle overige bestanden eraf gehaald. Vind ik vreemd.
Soms klinkt het geluid van mijn TP opeens schel. Dit blijft zo totdat ik het uit- en aan zet. Dit is al de 2e keer dat het gebeurt. De batterijlevel stond op 25% en ik weet niet of het de vorige keer ook zo laag stond. Ik hou het wel in de gaten dit keer.
Zijn er anderen die dit ook hebben ervaren?
Zijn er anderen die dit ook hebben ervaren?
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Ja dat heb ik ook gehad lijkt een bug in 3.04. Mensen klagen ook op de palm website.
Een handige website; http://touchpadfans.blogspot.com/ komen leuke artikelen op en zeker PDF reader patch.
Een handige website; http://touchpadfans.blogspot.com/ komen leuke artikelen op en zeker PDF reader patch.
Had je dan geen backup op je palm profile?Heinemancp schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 14:41:
Mijn TP heeft zichzelf net even volledig opnieuw ingeinstalleerd... Vet omhandig want alles, maar dan ook alles was hij vergeten, maar ook heeft hij alle overige bestanden eraf gehaald. Vind ik vreemd.
Verwijderd
Dit weekend heeft mijn Touchpad zichzelf geupdate naar 3.0.4
Mijn preware patches waren precies nog allemaal op hun plek, maar oa de Remove Ripple Patch deed het niet.
Uiteindelijk heb ik WebOS Doctor voor de eerste keer opgestart. Hij maakt een backup van je gegevens en accounts en als hij gedaan heeft, is het een schone WebOS 3.0.4 incl Apps uit de HP Catalog. Preware etc waren er niet meer.
Dezelfde guide om te tweaken en te installeren werkt ook bij WebOS 3.0.4 en deze keer heb ik ook Überkernel en Govnah erbij geinstalleerd. Enkel nog mijn 3 sideloaded Peter F. Hamilton boeken zaten er niet in na de hele operatie. Die zal ik straks maar weer toevoegen met Calibre.
Ik ben echt tevreden van de Touchpad. Nog geen cracks aan de luidsprekers, het ding loopt soepel en 'k gebruik het elke dag voor vanalles en nog wat
Beste 200 € ooit uitgegeven aan een gadget
Mijn preware patches waren precies nog allemaal op hun plek, maar oa de Remove Ripple Patch deed het niet.
Uiteindelijk heb ik WebOS Doctor voor de eerste keer opgestart. Hij maakt een backup van je gegevens en accounts en als hij gedaan heeft, is het een schone WebOS 3.0.4 incl Apps uit de HP Catalog. Preware etc waren er niet meer.
Dezelfde guide om te tweaken en te installeren werkt ook bij WebOS 3.0.4 en deze keer heb ik ook Überkernel en Govnah erbij geinstalleerd. Enkel nog mijn 3 sideloaded Peter F. Hamilton boeken zaten er niet in na de hele operatie. Die zal ik straks maar weer toevoegen met Calibre.
Ik ben echt tevreden van de Touchpad. Nog geen cracks aan de luidsprekers, het ding loopt soepel en 'k gebruik het elke dag voor vanalles en nog wat
Beste 200 € ooit uitgegeven aan een gadget
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2011 17:56 . Reden: Link toegevoegd ]
Verwijderd
Mijn touchpad is gevallen: glas gebarsten. Onderdelen kunnen niet besteld worden, HP Nederland geeft geen support en HP USA wijst naar HP Nederland. Overigens lijkt een nieuw glas $250 te kosten, dus dat is eigenlijk geen optie.
Als iemand een kapotte Touchpad heeft met een nog heel scherm hou ik me aanbevolen!
Als iemand een kapotte Touchpad heeft met een nog heel scherm hou ik me aanbevolen!
Heb je de europese webOS support lijn gebeld? Die zit in de UK en is speciaal voor webOS apparaten.Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 13:39:
Mijn touchpad is gevallen: glas gebarsten. Onderdelen kunnen niet besteld worden, HP Nederland geeft geen support en HP USA wijst naar HP Nederland. Overigens lijkt een nieuw glas $250 te kosten, dus dat is eigenlijk geen optie.
Voor degene die een Spotify premium abonnement hebben.. zo krijg je spotify fullscreen aan de gang op je touchpad (werkt heerlijk) http://gdgt.com/question/...-on-your-hp-touchpad-frs/
Het lijkt er toch op dat WebOS heel weinig toekomst heeft.
HP wil WebOS graag verkopen en de kopende partij is meer in de patenten geïnteresseerd dan in WebOS zelf.
Aldus een artikel op TelecomPaper: http://www.telecompaper.com/nieuws/hp-verkoopt-webos
HP wil WebOS graag verkopen en de kopende partij is meer in de patenten geïnteresseerd dan in WebOS zelf.
Aldus een artikel op TelecomPaper: http://www.telecompaper.com/nieuws/hp-verkoopt-webos
Dat is wel jammer want ik moet zeggen dat ik WebOS veel beter vind voor een tablet dan android 2.3.x
Weet iemand trouwens hoe je bepaalde mp3 files kunt uitzonderen van de muziek speler? Nu heb ik allemaal game clips tussen muziek zitten.
Weet iemand trouwens hoe je bepaalde mp3 files kunt uitzonderen van de muziek speler? Nu heb ik allemaal game clips tussen muziek zitten.
Heb ik helaas ook.. en daarbij kan ik ook niet makkelijk op 1 album filteren, als er meerdere artiesten op 1 track hebben meegewerkt staat alles dwars door elkaar.ALPACINO schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 13:11:
Dat is wel jammer want ik moet zeggen dat ik WebOS veel beter vind voor een tablet dan android 2.3.x
Signature
HP (en voormalig Palm) hebben een paar hele mooie patenten waar ze ongeveer iedere smartphone maker mee kunnen lastig vallen en bakken geld kunnen verdienen. Maar jammer dat dat alles is wat ze er mee willen doen.cornfed99111 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 21:26:
Het lijkt er toch op dat WebOS heel weinig toekomst heeft.
[ Voor 5% gewijzigd door m3gA op 13-11-2011 13:23 ]
Ik kan je music player remix (uit de officiele app catalog) aanbevelen, daar kan je o.a. wel per album muziek afspelen.mouzetc schreef op zondag 13 november 2011 @ 13:06:
[...]
Heb ik helaas ook.. en daarbij kan ik ook niet makkelijk op 1 album filteren, als er meerdere artiesten op 1 track hebben meegewerkt staat alles dwars door elkaar.
Er is nu ook een native RDP client in de app catalog! "Remote Desktop Client" heet hij, lijkt echt goed te werken
.
Hoe werkt de weblogin van Teamviewer bij jullie?
Na enkele foutmeldingen lukte het om de andere pc te zien, maar het was wel erg langzaam.
Wel erg vreemd om een muispointer te bedienen met een touchscreen. Effe wennen.
Na enkele foutmeldingen lukte het om de andere pc te zien, maar het was wel erg langzaam.
Wel erg vreemd om een muispointer te bedienen met een touchscreen. Effe wennen.
Die heb ik ook, maar blijkt exact hetzelfde probleem te hebben. Is bij 2 albums, wellicht dat ik er heel toevallig 2 vreemde albums op heb gezet met onjuiste informatie. Morgen eens goed kijken naar de bestanden.Lex_brugman schreef op zondag 13 november 2011 @ 15:48:
[...]
Ik kan je music player remix (uit de officiele app catalog) aanbevelen, daar kan je o.a. wel per album muziek afspelen.
Overigens spellen die ik iedereen wel kan aanraden zijn:
-Angry Birds HD
-Asphalt 6
-Glow Hockey HD
-Robotek HD
-Radiant HD
& SuperNES (nog niet getest, maar dit is volgens mij een geweldige emulator voor SNES games!)
Overige aan te raden apps:
-webOS News (veel up-to-date nieuws over webOS / Touchpad!)
-Facebook Tablet
-Accuweather
-Music (Remix)
-Translator HD
-Amplitude
Ondertussen is 'ie redelijk gevuld met +/- 45 gedownloade apps en een hoop patches e.d. via Preware! De App Catalog begint nu echt wat voller te raken, maar helaas nog weinig 'grote namen'. Maar seriously loving it. Vooral de agenda en mail-client. Met de patches uit Preware loopt ie nog een stuk vloeiender en sneller. En natuurlijk Govnah niet te vergeten voor 1.5Ghz overclock. Android staat er op, maar gebruik ik eigenlijk vrijwel niet.
Vandaag mn HP Touchpad Cutom Fit Case binnen:

Maakt hem wel wat zwaarder en geen mogelijkheid om hem aan de achterkant vlak vast te zetten, maar voelt een enorm stuk fijner aan en eindelijk wat bescherming. Binnenkort de HP Touchstone bestellen samen met een mat protection screen en waarschijnlijk een HP Touchpad bluetooth keyboard.
Verder is dit leuk om te lezen:
http://www.precentral.net...ich-odd-cancelled-product
Signature
SuperNES is een leuke emulator en werkt nog verrassend goed. Alleen vind ik het één heel groot nadeel hebben, je kunt namelijk alleen maar het scherm gebruiken voor input. Alhoewel sommige mensen dat niet erg vinden, vind ik emulatoren gebruiken met een on-screen input een ramp.
Dan raad ik toch echt Android aan, waar je wel een extern input device kunt gebruiken voor de emulator.
Dan raad ik toch echt Android aan, waar je wel een extern input device kunt gebruiken voor de emulator.
Ik heb zelfs meegedaan met de survey.mouzetc schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 03:18:
[...]
Verder is dit leuk om te lezen:
http://www.precentral.net...ich-odd-cancelled-product
De vragen waren misschien vreemd, omdat HP toch stopt met de Touchpad en WebOS.
Maar HP zal vast wel een poging wagen op de tablet markt met Windows 7/8.
En vergeet niet dat geld over de balk smijten, de normaalste zaak van de wereld is bij HP.
Ik heb even een vraagje, mijn touchpad geeft een groen scherm strepen en dergelijke. Nu is het soms weg na een reboot maar het blijft toch terug komen na een paar minuten. Ik heb al een reset gedaan met webos doctor maar dat heeft niet geholpen Ik kan door het groene wel de interface zien maar het ziet er niet uit natuurlijk! Maar als ik op de site van de Touchpad naar het reparatiescherm wil krijg ik overal op de site 'Null" te zien. Weet iemand een e-mail van Palm? Want ik heb geen zin om met dure kosten richting een ander land te bellen.
Alvast bedankt:)
Touchpad heeft voor zover ik weet geen garantie-afhandelingen in Nederland omdat hij hier in principe niet verkocht is. Tenzij je kunt aantonen dat je hem bv. als developer of HP partner hebt aangeschaft.melvinnie schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 20:21:
Ik heb even een vraagje, mijn touchpad geeft een groen scherm strepen en dergelijke. Nu is het soms weg na een reboot maar het blijft toch terug komen na een paar minuten. Ik heb al een reset gedaan met webos doctor maar dat heeft niet geholpen Ik kan door het groene wel de interface zien maar het ziet er niet uit natuurlijk! Maar als ik op de site van de Touchpad naar het reparatiescherm wil krijg ik overal op de site 'Null" te zien. Weet iemand een e-mail van Palm? Want ik heb geen zin om met dure kosten richting een ander land te bellen.
Nu zijn er wel meer positieve verhalen mbt 'internationale' afhandeling van Touchpads (Nederlands nummer HP bellen en dan krijg je een engelse medewerker aan de lijn). Waarschijnlijk kost je het moeite, tijd en 1 maal verzendkosten. Hoe het met de garantie is met de 'firesale' aka 150euro Touchpads en garantie zit, geen idee. Ik ben er altijd maar vanuit gegaan dat ik geen garantie heb.
EDIT: Kom nu ook dit tegen: http://www.palmclub.nl/fo...eurtje-nabij-speaker.html
Staat ergens een nummer tussen, succes!
[ Voor 8% gewijzigd door mouzetc op 26-11-2011 23:30 ]
Signature