Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lex_brugman schreef op zondag 15 januari 2012 @ 21:48:
[...]

Bij mij ging de update zonder problemen. Had wel alle patches van te voren verwijderd. Ik denk dat jullie beiden even met een doctortje moeten updaten.
Dat had ik compleet gemist, dat de patches er eerst af moesten. Update ging wel goed, alleen had ik door de no-launcher-button patch 2 extra shortcuts in de taskbar onder die niks deden. Een paar restarts verder en nu zijn ze weg, tja..

WebOS doctor is een pc prog, Hoshimaru

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tip WillemJan :D
'k ga dat morgen eens proberen wanneer de accu terug opgeladen is (7% atm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJan
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 22:28:
Bedankt voor de tip WillemJan :D
'k ga dat morgen eens proberen wanneer de accu terug opgeladen is (7% atm)
Had eerst muffle system logging patch verwijderd, daarna lukte het nog niet.
Kan dus zijn dat je die ook nog moet verwijderen zoals mobby1971 al aangaf.

Overigens kan ik de mufflesystem logging patch niet meer vinden in preware om deze opnieuw te installeren (zal wel wachten worden op update denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:40
Lex_brugman schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 16:08:
[...]

Er zijn mij nog wat extra dingen opgevallen:
- Er zijn nu scrollbalkjes zichtbaar in de browser zodat je kan zien waar je bent
- Met het bluetooth keyboard kan je nu met de pijltjes switchen tussen apps
en als aanvulling nog wat meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-08 20:56
Hier ook een failed update. Dat wordt dus opschrijven welke patches enzo ik heb geïnstalleerd. Hetzelfde zal ik voor m'n Pre3 moeten doen, want daarop ben ik al m'n gepatchte instellingen kwijt na een update. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted-D
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-08 12:23
Voor mensen zoals ik lui zijn en niet individueel patches willen gaan verwijderen is dit nog wel een goede tip.

Dus voor een WebOS update volgende doen:
  • Preware: Menu -> Saved Package List -> Update
  • Als je een theme hebt geïnstalleerd: verwijder deze.
  • Preware: Dowload en installeer "Emergency Patch Recovery"
  • Download en installeer de WebOS update
  • Preware: Menu -> Saved Package List - Installeer de packages waar mogelijk
Wat betreft die saved packes weet ik niet precies hoe (goed) het werkt. Ik had die "Emergency Patch Recovery" te vlug gedraaid. Werkt wel vlot en kon daarna gewoon updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Mijn Touchpad heeft last van een rare bug waarvan ik de oorzaak niet kan herleiden.

Als de Touchpad wakker wordt uit zijn standby, werkt de browser en email cliënt niet meer.
Ik kan wel nog met de hand direct een url intikken en dat werkt prima, maar er zijn geen bookmarks of geschiedenis meer beschikbaar. Email reageert op geen enkele input, mails zijn niet te zien.
WIFI on/off beidt geen oplossing. Alleen een herstart. Dan werkt alles weer als vanouds.

Er zijn geen patches of andere mods geïnstalleerd.
De update naar 3.0.5 ging prima, maar bracht ook geen verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 11:01
WillemJan schreef op zondag 15 januari 2012 @ 21:11:
[...]

Het lukte hier ook niet. Uberkernel verwijderd en daarna is het wel gelukt.
Vreemd, ik heb net geupdate tot 3.0.5 en zelfs preware, uberkernel en alle apps zijn nog steeds geinstalleerd. Lijkt er dus op dat het install-script andere dingen doet met andere TP's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al mijn preware patches moeten verwijderen om die update erdoor te krijgen >_>
Enkel de apps zoals Kindle Import heb ik behouden. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 06:16
Ik heb mijn touchpad terug van reparatie en ik moet zeggen dat ze het erg snel hebben gedaan. Aan het serienummer te zien is het dezelfde. Vrijdag afgeleverd en nu al terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m3gA schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 20:57:
Ik heb mijn touchpad terug van reparatie en ik moet zeggen dat ze het erg snel hebben gedaan. Aan het serienummer te zien is het dezelfde. Vrijdag afgeleverd en nu al terug :)
Heb ook een case aan laten maken en foto's ingezonden. Enige ding wat vervangen hoeft te worden is de behuizing, scheuren bij speakers (voor- én achterkant) en ook een scheurtje bij de laadopening.

Hoe heb jij de Touchpad ingepakt toen je hem naar Hongarije stuurde? Neem aan niet in de originele doos?

Heb vorige week donderdag de foto's ingezonden, morgen maar eens even de chat aanslingeren om te informeren naar de status van mijn casenummer. Buiten de scheurtjes ven ik erg te spreken over de TP. Ook de 3.0.5 update heeft weer een aantal verbeteringen gebracht, m.n. Bij de webbrowser.

Enige wat nog niet optimaal loopt: uitzendinggemist.nl De weergave in Flash blijft niet 100% vloeiend. Hebben jullie daar ook last van?

Verder zal ik als newbee ook met CM9 in de weer gaan t.z.t, ICS lijkt me een zinnige update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-09 06:31
En natuurlijk begint 2012 gelijk goed!

http://rootzwiki.com/topi...0-cyanogenmod-9-touchpad/

ICS is here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 21:49:
[...]

Hoe heb jij de Touchpad ingepakt toen je hem naar Hongarije stuurde? Neem aan niet in de originele doos?
Een HP doos voor server benodigdheden. De touchpad in een plastic zak met 3 lagen bubbelwrap eromheen en de rest van de doos opgevuld met luchtzakjes en van die schuimpjes. Daarna de doos flink dichtgetape't met een plakbandroller. Maar hp stuurt hem in een armzalig kartonnen doosje terug. Als je in de buurt van Maastricht woont mag je hem ophalen als je wil ;)

Ik had de touchpad trouwens een factory reset gegeven van te voren. Ik had hem dus op 3.0.2 draaien toen ik hem terug kreeg. Hij was echt enorm traag. Na de update naar 3.0.5 ging hij als een trein. Account werden automatisch weer toegevoegd (wel zonder wachtwoord) en programma's werden automatisch weer geinstalleerd. Erg fijn :) enige dat ik miste waren mijn WiFi instellingen en wat certificaten die ik toegevoegd had.

[ Voor 26% gewijzigd door m3gA op 19-01-2012 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-09 19:27
Ik heb mijn 32GB Touchpad van de week geupdate naar WebOS versie 3.0.5.

Vandaag ligt de tablet leeg en ik krijg hem niet meer aan de praat. :(

Heb hem al een paar uur aan de lader liggen en alleen het batterijsymbool / of kabel symbool komen in het beeld.

Heb toetsencombinaties geprobeerd, maar de tablet gaat niet aan.

Wat zijn de juiste stappen die ik zou moeten maken?

Edit: kennelijk was een paar uur laden en tig keer knoppen indrukken niet voldoende, maar hij sprong net uitzichzelf aan!

[ Voor 13% gewijzigd door HeyJIJdaar op 21-01-2012 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:58
op de vraag wat mijn zoontjes (9 & 12, 1 week na elkaar jarig) wilden voor hun verjaardag kwam een duidelijk antwoord: een tablet! Vond papa ook een goed idee. Maar wat, budget beperkt, iPad 2 te duur, 2de hands iPad 1 kent ook nog in mijn ogen belachelijke prijzen. Viewpad, Hannspad, PoV overwogen en de laatste bijna gekocht tot ik de Touchpad eigenlijk veels te laat betrok in de overwegingen. Het scherm is tov de alternatieven de doorslaggevende factor geweest, naast uiteraard de bouwkwaliteit en reputatie van HP.

Het is de 16GB versie geworden, helemaal nieuw, gekocht van een student die ze uiteraard uit de states haalde.

Eerste indrukken zijn zeer positief, webOS staat qua intuitiviteit wat mij betreft gelijk aan iOS (heb een iPhone 3Gs). Heb gelijk geupdate naar 3.0.5 (net klaar) en zie dat er al een paar appjes bij staan en dat het geheel smoother loopt dan de eerste ervaringen.

De app market valt me eerlijk gezegd mee voor een "comatisch" OS (HP stopt, HP gaat toch weer door bedoel ik), maar ik ga 'm zeker dual booten, ik denk dat ik wacht tot ICS stabiel is. Eerst maar eens goed inlezen en vertrouwd raken.

Denk dat ik geen spijt ga krijgen van de keuze, om toch een kanttekening te maken, ik merk wel dat het geen licht apparaat is. Een paar honderd gram verschil is toch wel relevant.

Mijn laptop, waarvan ik dit bericht (nog) stuur, zal het 's avonds rustig krijgen :+

[ Voor 3% gewijzigd door Frenz64 op 22-01-2012 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:05
Voor die gene die nog een HP Touchpad zoekt, mijn 32GB versie staat te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker dan, staat er net een UPS-koerier aan de deur om m'n TP op te halen. Heb ik alleen vrijdag al per PostNL verzonden à EUR 19,80 :(

Dus: Let op! Wanneer je je TP voor een garantiereparatie naar Hongarije moet verzenden: Wacht even een paar dagen na contact met WebOS servicedesk en verzend de TP nog niet. Kans is erg groot dat UPS hem op komt halen voor gratis Pickup&Return verzending.
Niet in de instructiemail vanuit de WebOS servicedesk, noch in de telefonische conversatie werd hierover gesproken. Heb voor de zekerheid maar even een kopie gemaakt van het adresA4-tje/opdracht van UPS voor het geval er ergens iets mis zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 13:56:
Lekker dan, staat er net een UPS-koerier aan de deur om m'n TP op te halen. Heb ik alleen vrijdag al per PostNL verzonden à EUR 19,80 :(

Dus: Let op! Wanneer je je TP voor een garantiereparatie naar Hongarije moet verzenden: Wacht even een paar dagen na contact met WebOS servicedesk en verzend de TP nog niet. Kans is erg groot dat UPS hem op komt halen voor gratis Pickup&Return verzending.
Niet in de instructiemail vanuit de WebOS servicedesk, noch in de telefonische conversatie werd hierover gesproken. Heb voor de zekerheid maar even een kopie gemaakt van het adresA4-tje/opdracht van UPS voor het geval er ergens iets mis zou gaan.
De vrouw die ik sprak, gaf aan dat ze in Nederland geen pick up doen, omdat het een land is waar ze de touchpad officieel nooit hebben geleverd. Ik heb ook nooit iemand gezien van UPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaar mijn advies een paar dagen te wachten met verzenden. Ik heb er niet eens naar gevraagd en bij mij staat zo'n UPS-pipo aan de deur. Ging er ook vanuit dat er geen Pickup&Return service zou zijn. Zonde van die 20 piek. Maar als de TP goed gerepareerd wordt en ongeschonden terugkomt vind ik het prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Kon toch niet wachten: CM7 staat er nu net op, man man, een tijd lopen prutsen omdat ik de ACMEInstaller niet goed uitgepakt had.Wel een hoop geleerd btw

Een van de mooiste opmerkingen vond ik de van de devvers zelf op de vraag hoe je webOS er vanaf kon krijgen (vrij vertaald): niet dus, doen we ook niet, want vandaag of morgen wil je het weer

Ff spelen met Android en dan op naar CM9!

wel een storing toen ik een setje dopjes aansloot, eerst alleen geluid links, daarna geen geluid meer, ook niet van de TP zelf. Na herstart was het geluid weer terug, bekend?

De update komt dus vanaf ICS op de TP, ging vlotjes (eerst die auto correct maar eens afzetten)

Voorlopig best wel onder de indruk

[ Voor 12% gewijzigd door Frenz64 op 23-01-2012 22:54 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de update naar WebOS versie 3.0.5 wel wat wifi problen, verbinding vaak weg, page load failed vaak, en batterijduur lijkt me minder, 2 uurtjes surfen en pdf lezen plus 2 uurtjes standby en al @45%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Hmm, wilde van ICS terug naar webOS, TP uitgezet, boot loader start netjes op, maar ik kan webOS niet selecteren.

Hij start dan automagisch op in ICS. Vreemd, anderen dit probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Er is een apart Android topic voor de Touchpad. Misschien kan je beter daar vragen.
het Android op HP Touchpad topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
(zelf) opgelost, inmiddels naar de HEMA geweest voor een rookworst cover en er een gescoord.

Prima ding, zo, hij is ready for use, nou kan die de kast in tot de boys jarig zijn......not.

Twee dingen die me opvallen: 1. M'n iPod is allejezus klein en 2. Wat is dat TN panel van m'n laptop bagger eigenlijk (1366 x 768)

Ook een ander ding wat wel over de TP gaat, zag dat Skies of Glory ook hier een gratis app is, hij werkt ook, maar je kan niet vliegen, hij reageert niet op bewegingen van de TP, any thoughts on that? (wss ook off topic hier en hoort het in een app gerelateerd topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 13:56:

Nogmaals, voor de duidelijkheid, er is dan wellicht een fout gemaakt. Zoals eerdere users hebben aangegeven en mijn eerdere ervaring met HP webOS service is dat er geen pickup&returns worden gemaakt door HP voor Touchpads.

- De Touchpad is niet in NL geleverd, waardoor ze het niet kunnen aanbieden
- De service geldt wel voor smartphones van HP, dus wellicht heeft een servicemedewerker per ongeluk de pick-up&return aangevinkt, terwijl dit niet de bedoeling was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Laatst online: 11-09 11:45
Ik kan hem maar niet vinden; de app om goed wallpapers als achtergrond in te stellen.
Je moet precies de goede maat hebben voordat hij mooi fullscreen komt, maar hier moeten toch ook apps voor zijn? Dat hij automatisch stretched of spanned? Ik zoek dus een wallpaper app die je je eigen wallpapers kan uit laten kiezen. Interfacelift of Switcharoo doen dit dus niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomino schreef op zondag 05 februari 2012 @ 12:07:
Ik kan hem maar niet vinden; de app om goed wallpapers als achtergrond in te stellen.
Je moet precies de goede maat hebben voordat hij mooi fullscreen komt, maar hier moeten toch ook apps voor zijn? Dat hij automatisch stretched of spanned? Ik zoek dus een wallpaper app die je je eigen wallpapers kan uit laten kiezen. Interfacelift of Switcharoo doen dit dus niet..
Als ik via de webos fotobrowser door picture map's foto's blader, en rechtsonder op dat symbool met die opgestapelde streepjes klik kan ik "set as wallpaper" kiezen, waarna alle landscape en zelfs de meeste portrait mode foto's mooi beeldvullend als wallpaper werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 20:41
*weg* daar hebben we http://tweakers.net/aanbod voor

[ Voor 85% gewijzigd door pven op 12-02-2012 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van twitter
https://twitter.com/#!/St...status/168496142353567746

@wheelerk2011 Yes, as part of our partnership with @HP we will be offering #TouchPad owners a free #Windows8 WOA upgrade from #WebOS

Touchpad eigenaars kunnen dus oficieel Windows On Arm (WOA) gaan draaien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

*weg* Laat het in het vervolg aub bij een topic-report.

[ Voor 85% gewijzigd door pven op 12-02-2012 12:42 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:05
Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2012 @ 12:19:
Van twitter
https://twitter.com/#!/St...status/168496142353567746

@wheelerk2011 Yes, as part of our partnership with @HP we will be offering #TouchPad owners a free #Windows8 WOA upgrade from #WebOS

Touchpad eigenaars kunnen dus oficieel Windows On Arm (WOA) gaan draaien!
Dat ziet er zeer goed uit voor de HP Touchpad bezitters!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 19:03
Vjenne-ICT schreef op zondag 12 februari 2012 @ 23:29:
[...]

is dat niet een fake twitter profiel, ik geloof er niks van.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 21:04
Vjenne-ICT schreef op zondag 12 februari 2012 @ 23:29:
[...]

Helaas: https://mobile.twitter.com/stevensinofsky/about
Bio: I'm all about Windows 8 right now. And having a laugh. Oh, I'm not 'the' Steven Sinofsky by the way. He's got a little project to focus on for now.

[ Voor 27% gewijzigd door Lex_brugman op 13-02-2012 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Afgelopen week de Touchpad op de touchstone gelegd en de volgende dag was hij leeg! In beeld alleen het "lege batterij" symbool maar de TP werd niet opgeladen. Daarna de TP maar rechtstreeks op de bijgeleverde USB lader aan de stroom. Na een half uur nog zonder resultaat. 's Avonds was de TP plotseling weer gaan laden en nu doet ie het ook weer op de Tochstone.... Kan het zijn dat de batterij een minimale spanning moet hebben om überhaupt te kunnen laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
Hebben jullie sinds de nieuwe webos update ook problemen? Ik heb het probleem dat mails niet meer
te openen zijn, de favorieten weg zijn en de internetbrowser moeilijk doet.

Dit doet zich voor als hij lang standby gestaan heeft. Opnieuw opstarten helpt.
bszz schreef op maandag 13 februari 2012 @ 11:05:
Afgelopen week de Touchpad op de touchstone gelegd en de volgende dag was hij leeg! In beeld alleen het "lege batterij" symbool maar de TP werd niet opgeladen. Daarna de TP maar rechtstreeks op de bijgeleverde USB lader aan de stroom. Na een half uur nog zonder resultaat. 's Avonds was de TP plotseling weer gaan laden en nu doet ie het ook weer op de Tochstone.... Kan het zijn dat de batterij een minimale spanning moet hebben om überhaupt te kunnen laden?
Mijn ervaringen zijn ook hetzelfde. ik heb geen touchstone, maar heb met de normale lader ook tweemaal uren nodig gehad voordat hij wat deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
HeyJIJdaar schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 11:27:

[...]

Mijn ervaringen zijn ook hetzelfde. ik heb geen touchstone, maar heb met de normale lader ook tweemaal uren nodig gehad voordat hij wat deed.
Gisteren weer een 70% volle TP op de touchstone gelegd en 's ochtends was hij weer leeg :( Het lijkt wel of de Touchstone soms de TP leegtrekt in plaats van oplaadt. Touchpad weer teruggeplaatst op de Touchstone. Na een uur nog steeds het lege batterij symbool... En 's avonds was ie plotseling weer opgeladen!

:?

[ Voor 18% gewijzigd door bszz op 15-02-2012 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'k heb nog geen problemen ondervonden met de TouchStone. Het duurt enkel wat langer om op te laden dan wanneer je het via de usb-kabel doet.

Voort werkt dat wel makkelijk ^^ Toucpad erop, keyboard linken en lekker met SmartOffice werken etc :)
Enkel spijtig dat het geen SD slot heeft. Dan had ik m'n foto's vorig weekend al kunnen opslaan op de TP ipv te wachten totdat ik thuis was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
HeyJIJdaar schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 11:27:
Hebben jullie sinds de nieuwe webos update ook problemen? Ik heb het probleem dat mails niet meer
te openen zijn, de favorieten weg zijn en de internetbrowser moeilijk doet.

Dit doet zich voor als hij lang standby gestaan heeft. Opnieuw opstarten helpt.
[...]

Ik moet nog bijvermelden, dat de Touchpad in dat geval ook problemen krijgt met het geluid. Als ik hem een tijd lang aan heb staan, dan begint het geluid slecht te worden. Als ik hem opnieuw opstart zijn alle problemen een halve dag weer voorbij.

Ik had eerst patches geinstalleerd, maar heb de touchpad helemaal terug gezet naar fabriekinstellingen. Ik neem aan dat alles dan lweer af fabriek is...?

Hebben jullie ook dit soort problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Ik had ook last van vergelijkbare problemen.
De enigste methode die bekend is om dit definitief weg te krijgen is om via WebOS doctor WebOS opnieuw te installeren op je Touchpad.
Ik heb een simpelere oplossing gevonden: WebOS niet meer gebruiken. Werk nu bijna uitsluitend met ICS.
Maar je kan ook wachten op de volgende WebOS update. Zal dan vast wel gefixed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
cornfed99111 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 15:10:
Ik had ook last van vergelijkbare problemen.
De enigste methode die bekend is om dit definitief weg te krijgen is om via WebOS doctor WebOS opnieuw te installeren op je Touchpad.
Ik heb een simpelere oplossing gevonden: WebOS niet meer gebruiken. Werk nu bijna uitsluitend met ICS.
Maar je kan ook wachten op de volgende WebOS update. Zal dan vast wel gefixed worden.
Ik heb je advies gevolgd, na wat gedoe is het mij gelukt om met WebOs Doctor hem opnieuw te installeren. Inmiddels heeft de tablet 2 dagen goed gewerkt en reeds nu is het ding wegens slechte geluidskwaliteit onbruikbaar om iets van filmpjes of muziek mee af te spelen.

Is hij niet defect? Ik heb die geluidsproblemen al sinds de 3.0.4 of eerder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Als je ICS installeert, kan je dat eenvoudig uitsluiten.
Als je daar geen problemen hebt met het geluid, kan het alleen aan de software liggen.
Anders is het goed mogelijk dat er iets mis is met je TP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manuarmata
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-05 20:49
ik vrees dat ik de oorzaak gevonden heb voor het ontstaan van barsten in te touchpad.

als je touchpad warm is en dan plots afkoelt gaan de barsten ontstaan. Ik heb het ervaren toen ik m'n barstvrije touchpad die in het zonnetje achter het raam lag afkuiste met een vochtig doekje, de achterkant barstte terwijl ik er op stond te kijken en de stukjes boven m'n speakers vielen zo op de grond. het glas was nog warm en de achterkant is vermoedelijk gekrompen door de afkoeling. Ik ben geeindigd met 6 barsten waarvan 2 erg grote op nog geen minuut tijd. Je hoorde hem gewoon kraken.

de touchpad hangt nu aan elkaar met 2 grote stukken lakfolie, garantie is er niet ik heb een US versie. Maar ik vond het belangerijk mijn ervaring te delen daar er veel speculaties bestaan over de oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Heeft iemand anders ook problemen met een slecht reagerende home button? Ik ben blij dat ik er nu Android op heb met een digitale button maar het is vrij vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Dat valt allemaal onder de rampzalige bouwkwaliteit van de Touchpad.
Mijn Touchpad bijvoorbeeld heeft blijkbaar met een hoek een warm object aangeraakt.
Vermoedelijk een mok met een warme drank.
Dat was al genoeg om het plastic te smelten en te vervormen alsof je er een vlam tegenhoud.
Gelukkig valt de schade nog mee, omdat het alleen een hoekje betreft.

Ik denk dat HP ook de miserabele case meegewogen heeft, toen ze TP gingen dumpen.
Onbegrijpelijk dat ze dat niet van te voren fatsoenlijk getest hebben.

Je hebt nog garantie als het goed is.

[ Voor 3% gewijzigd door cornfed99111 op 03-05-2012 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En is het zover ... na maanden mijn tablet dagelijks te gebruiken en mee te nemen naar het werk is er een stukje gescheurd aan de bovenste luidspreker naar het scherm toe :'(

Is er een bepaald product waar je zo'n scheurtje mee kunt repareren? Speciaal ergens heen sturen voor 3 mm plastic is toch wat overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Hm ik vind het ontzettend vreemd dat jullie zoveel problemen hebben. Terwijl ik mijn touchpad van het aanrecht heb laten op de grond (vloertegels). Touchpad had kleine wrijvingslak, was gewoon weg te vegen terwijl er nu in de vloertegel een klein barstje zit.

Warmte ook geen probleem gehad. TP ligt vaak genoeg achter mijn laptop, soms achter de ventilator en de lucht die eruit komt die is ook erg heet. Maar niks gemerkt dat de TP vervormd is ofzoiets.

Maar waar brengen jullie de TP naar toe voor garantie? Gewoon HP NL bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:43
Kan het kloppen dat HP geen mail adres heeft voor de garantie afdeling?
Ik vind alleen Engelse telefoon nummers, en dan gaat het mij nooit lukken om iets uit te leggen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
@Mcctje, ik ben een hele dag bezig geweest met HP om uiteindelijk te horen dat ik hem naar Bulgarije moest sturen voor eigen kosten. Kostte iets van 30 euro, vond ik iets te veel voor het goede. Ik ben echt land in land uit doorverbonden met verschillende HP instanties die allemaal moeilijk deden omdat het een Touchpad was. Eerst dachten ze dat het ging om de Touchpad van mijn laptop +)

Ik heb hem niet opgestuurd, paar keer laten vallen en mijn probleem was opgelost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
saveljos schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 20:18:
Kan het kloppen dat HP geen mail adres heeft voor de garantie afdeling?
Ik vind alleen Engelse telefoon nummers, en dan gaat het mij nooit lukken om iets uit te leggen. |:(
Gepraat via live-chat en daar werkt het ook.
Je hoeft dus niet perse te bellen.
Kreeg te horen dat ik foto's naar bepaald adres moest mailen met order-nummer in subject. Nu alleen nog wachten op respond.

EDIT:
geen respond gekregen dus maar weer via online chat gepraat.
kreeg alles te horen over hoe ik het moet verzenden en waar na toe, ook kreeg ik te horen dat verzendkosten naar Hongarije voor mijzelf zijn. dat is mij iets te duur voor wat barsten. dus maar weer gecanceld.

[ Voor 25% gewijzigd door saveljos op 13-06-2012 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou eens een nightly van CM9 willen installeren, maar aangezien ik momenteel Windows 8 draai, heb ik een beetje schrik dat het misloopt, zoals bij degenen die de SDK van Windows Phone 7 hebben willen forceren en dus hun toestel hebben gebricked.

Kan je vanuit Virtualbox de TP flashen zonder gevaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Laatst online: 11-09 11:45
Ik heb je post echt 3x moeten lezen; Windows 8 op een Touchpad?!?! :z
Er is toch wel ergens een pc in de buurt waar je wat drivers op kan installeren en zo het proces van flashen kan uitvoeren? Zou geen risico nemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was dat maar het geval ;)
Nu ik m'n zin zelf nalees is ze idd wel raar geformuleerd.

Maar momenteel zit ik enkel met die W8 laptop. Niks anders in de buurt helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
saveljos schreef op maandag 28 mei 2012 @ 19:14:
[...]

Gepraat via live-chat en daar werkt het ook.
Je hoeft dus niet perse te bellen.
Kreeg te horen dat ik foto's naar bepaald adres moest mailen met order-nummer in subject. Nu alleen nog wachten op respond.

EDIT:
geen respond gekregen dus maar weer via online chat gepraat.
kreeg alles te horen over hoe ik het moet verzenden en waar na toe, ook kreeg ik te horen dat verzendkosten naar Hongarije voor mijzelf zijn. dat is mij iets te duur voor wat barsten. dus maar weer gecanceld.
Slimme keuze.. vandaag inmiddels een vervangende Touchpad gekregen na 4 reparaties! Gelukkig alleen voor de eerste keer verzendkosten moeten betalen.. daarna waren het fuckups van HP's waardoor ik in feite op dat foutje kon inspelen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een nightly van CM9 uiteindelijk op m'n Touchpad gezet via een oude desktop pc met OpenSUSE 12.1 en ik ben er tevreden over. Aangezien dit mijn eerste 'android' device is ga ik er wel even zoet mee zijn. 't geeft me in ieder geval wel een positieve eerste indruk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaninho
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-08 09:54
Beste tweakers, zijn er ook mensen die een bluetooth toetsenbord hebben voor hun touchpad? Ik heb gekeken naar de originele toetsenbord, maar die zijn redelijk prijzig. Weten jullie een goedkope alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Ja, het toetsenbord was zo'n 30 euro destijds. Tegenwoordig zelfs ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met het oog op de Google Nexus 7 of een Microsoft Surface ga ik misschien mijn Touchpad verkopen (incl. TouchStone, BT Keyboard, screenprotector vellen, HP case, travel charger). Alles is nog zo goed als nieuw, zelfs de mooie HP doosjes ;-)

Het enig minpuntje is een haarscheurtje aan de linker luidspreker :'(

Hoeveel zou dat tegen de herfst nog waard zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
5 miljoenmiljard. :+

Even zelf zoeken, een dual core tablet met Android moet je toch wel kunnen vinden op Marktplaats of eBay. Maar ga maar van zo'n 300 euro uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaninho
Mooie ontwikkeling, CM10 wordt al getest!

http://www.engadget.com/2...d-jelly-bean-on-touchpad/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaninho
I tried to install cm9 on my touchpad and I followed this tutorial: http://www.webosnation.com/how-insta...ouchpad?page=1

I have a problem, I followed each step and everything went great till the double penguins came up. The first time I tried this, the touchpad rebooted itself to WebOS, so I shut it down, hold the power button and volume up button, and I proceeded the whole "cmd" part for the second time. The double penguins appeared and I realised it stopped. I looked and it wrote that the cm9 filename was wrong...it had to begin with update-cm . So I waited for the device to reboot again so that I could change the name of the zip file, however the screen is stuck. There is a black screen and a lot of text. Everytime I push a button, there is a writing on it.

For example, when I push the volume up buttong this comes up:

^[[4~[ 2432.551116] gpio-keys: volume up button pressed
[ 2432.701070] gpio-keys: volume up button released

I tried to reboot it but the device does not shut down. It is stuck, and everytime I push a button, it just writes that I pressed and released the button.

I tried to download WebOS Doctor, but I cannot find a valid download link, however I do not think this will help, because I cannot shut down the device!
HELP!!

PS. ik ben gewoon nederlands, maar heb het ook op xda gepost.

[ Voor 3% gewijzigd door Kaninho op 11-08-2012 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij liep de installatie van de toen laatste CM9 versie ook eerst vast en bleef het steken met de double pingiuns shell. Uiteindelijk bleek dat die tutorials niet bedoeld zijn voor CM9 nightlies, maar voor de eerdere min of meer stable releases, waarbij je pas achteraf update naar die nighlties en al haar features. Ook werd ik afgeraden om update[...].zip te gebruiken maar gewoon een update uit te voeren door telkens een soort fresh install ui te voeren waar je gewoon die delvish? cache wiped. Dit werkt perfect en kan zelfs gemakkelijk met de ROM manager. Alles wordt netjes geupdate en al je data behouden.

PC Doctor heb ik maar een keer gebruikt. Ik herinner me niet dat ik daar iets voor heb gedownload of geinstalleerd, maar dat het via die webos website gebeurt waar je je email/account/... associeert met je touchpad. Je kon via die website de touchpad volledig resetten en zelfs desassocieren van je email. Het resultaat is dan een lege touchpad waar je de hele setup moet doen zoals de eerste keer nadat je hem uit de verpakking haalde.

Edit: Probeer eens de power button en center button gelijktijdig in te drukken voor een 15-tal seconden. Hij zou dan normaal moeten rebooten naar webos (of die bootmanager die je installeerde voor android) en dan kun je een shutdown doen vanuit WebOS.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2012 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaninho
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 09:09:
Bij liep de installatie van de toen laatste CM9 versie ook eerst vast en bleef het steken met de double pingiuns shell. Uiteindelijk bleek dat die tutorials niet bedoeld zijn voor CM9 nightlies, maar voor de eerdere min of meer stable releases, waarbij je pas achteraf update naar die nighlties en al haar features. Ook werd ik afgeraden om update[...].zip te gebruiken maar gewoon een update uit te voeren door telkens een soort fresh install ui te voeren waar je gewoon die delvish? cache wiped. Dit werkt perfect en kan zelfs gemakkelijk met de ROM manager. Alles wordt netjes geupdate en al je data behouden.

PC Doctor heb ik maar een keer gebruikt. Ik herinner me niet dat ik daar iets voor heb gedownload of geinstalleerd, maar dat het via die webos website gebeurt waar je je email/account/... associeert met je touchpad. Je kon via die website de touchpad volledig resetten en zelfs desassocieren van je email. Het resultaat is dan een lege touchpad waar je de hele setup moet doen zoals de eerste keer nadat je hem uit de verpakking haalde.

Edit: Probeer eens de power button en center button gelijktijdig in te drukken voor een 15-tal seconden. Hij zou dan normaal moeten rebooten naar webos (of die bootmanager die je installeerde voor android) en dan kun je een shutdown doen vanuit WebOS.
Yes, ik had de powerbutton en de home button ingedrukt en het is gereboot. Heb uiteindelijk android erop gegooid en alles werkt nu naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Ik wou WebOS Quick Install v4.4.0 installeren op mijn windows 8 64-bit pc. Lukte niet. tp werd niet herkend. Had te maken met de novacom drivers die bij de software zaten van Quick install. Heb toen even gezocht en vond drivers die wel werken voor mijn pc:
http://code.google.com/p/...lNovacomInstaller-1.3.jar
Als je 'm vervolgens hebt gedownload ga je naar de map waarin hij staat, klik er met de rechter muisknop op en kies voor 'openen met' en kies vervolgens: java platform se binary en klaar is kees.
Je moet hiervoor wel java 6 of hoger hebben, zelf had ik java 7, dus let hier op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:16
Kan je nog steeds een gratis Case krijgen als je scheurtjes hebt bij de speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:28
triesvan schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 15:56:
Kan je nog steeds een gratis Case krijgen als je scheurtjes hebt bij de speakers?
Je hebt blijkbaar maar 1 jaar garantie op de Touchpad dus neen.
De mijne wil niet meer opladen, heb daarnet nog contact gehad met HP maar gratis herstellen doen ze dus niet.
Iemand leuke ideetjes om met een defecte touchpad te doen? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
heb je een andere kabel geprobeerd? ik dacht ook dat touchpad kapot was, maar bleek kabel te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In je woonkamer op een kast als fotokader of als snelle internet terminal zetten met een touchstone of zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yeah!

http://www.kickstarter.co...-webos-on-the-hp-touchpad

May there be hope for WebOS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Dat gaat wel hard zeg! Binnen twee dagen al meer dan $10.000 binnen.
Dus dat gaat wel goed komen, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
cornfed99111 schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 01:02:
Dat gaat wel hard zeg! Binnen twee dagen al meer dan $10.000 binnen.
Dus dat gaat wel goed komen, denk ik.
Even een tussentijdse update i.c.m. een schopje:
Teller staat op $34.850 met nog 11 dagen te gaan waarbij minimaal $35.000 op de teller moet komen te staan, ziet er dus nog steeds goed uit :9
We zijn er bijna!

[ Voor 3% gewijzigd door ronaldinho op 12-05-2013 00:04 . Reden: Updaten van bericht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
$35.000 grens inmiddels voorbij! Nog wat dagen te gaan, dus dat is mooi meegenomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Goed, nu afwachten hoe het uiteindelijk zal worden.
WebOs is geen snelheidsmonster en ik ben bang dat zo een layer tussen app en WebOS de boel
nog meer vertraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijn! WebOS blijft voor mij het meest intuïtieve OS voor een tablet. De enige reden dat ik hieraan heb meegedaan is dat er nu met een beetje geluk een degelijke browser op kan draaien. Zou mooi zijn dat het volgende goal zou zijn dat het voor alle WebOS apparaten geschikt is, zoals de Pre serie

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2013 10:03 . Reden: spelfout! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
Ik heb hier twee TouchPads. Op beide krijg ik de foutmelding 'install failed' als ik de verplichte update voor de App Catalog in webOS wil installeren. Weet iemand een oplossing?
Er draait overigens (ook) CM9 op de TouchPads.

nieuws: HP rolt verplichte update uit om WebOS-apparaten bruikbaar te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:55
Dat is zeker mooi!

Ik heb nu ook CM9 draaien, helaas kun je dan geen update draaien van webos... Hopelijk komt er een how-to voor als het werkt. Webos heeft ook mijn voorkeur boven android namelijk... alleen zonder apps is het zo hopeloos verouderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 52x16
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 11:13
Mocht iemand er nog wat aan hebben, in reactie op het probleem van FreshM: Zet de datum en tijd op je touchpad op handmatig, en stel deze in op een datum even voor 23 juli 2013, bijvoorbeeld 20 juli 2013. Haal dan de update op van de App Catalog.

Zet hierna de datum en tijd weer op automatisch, en de App Catalog werkt weer.

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 09:49
Indertijd heb ik een 32gb touchpad gekocht voor iets van 250 euro
Een house heb ik er ook meteen bijgekocht
Niet alleen was ik benieuwd naar web os, ik wou ook iets unieks hebben
Bovendien ging ik ervan uit dat Android wel zou komen.
Dankzij de community is de tablet beter up tot date dan menig ander tablet uit de tijd.

Ik gebruik enkel android, de huidige build is van jcsullin kernel 3.0 Android 4.4.4
Alles werkt, jammer dat de camera niet 100% goed is

Met cpufrills klok ik hem tot 1,73 oid
Toch is hij een beetje traag/haperig en dus gebruik ik de tablet niet heel veel.

De speakers zijn wel zeer goed voor een tablet. Films kijken, epubs lezen, is het meeste wat ik doe, en soms opp websites zitten.

Eigenlijk gebruik ik mijn iPhone 4s veel meer, voor email, websites/apps.

Maar dit bericht komt wel vanuit de tablet.

http://www.softfocus.be/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In November gaat de appstore dicht en vanaf 15 januari liggen alle cloudservice voor WebOS eruit.
webOS Cloud Services to end January 15, 2015

Cloud services support for webOS devices will be ending on January 15, 2015. We appreciate
our customer's loyalty the webOS platform. But now, more than three (3) years after the last
device was sold, only a small fraction of the devices are still connecting. Therefore, the time has
come to shut down the services.

All devices running webOS devices will continue to run after the cloud services are terminated.
However, they will no longer be able to:
  • Download new apps or updates. The HP App Catalog will be unavailable after the shutdown
  • Backup or restore devices from the cloud
  • Setup new devices
  • Recover lost passwords
What this means to you:
  • The HP App Catalog will stop supporting new app purchases on November 1, 2014
  • Updates may be posted by developers until November 10, 2014 and users can download
    any available updates until the services shut down
  • You should make arrangements to backup or transfer your contacts, etc.prior to the service
    shutdown on January 15, 2015
  • You will no longer be able to backup, restore, reset or initialize a webOS device as of
    January 15, 2015
There will be additional reminders as the final shutdown approaches. An FAQ can be found at
http://news.hpwebosnewsle...t/hBlrh0dPtxj0PwQ04W5N0Et

Timeline
  • 10/15/14 Announcement to users and developers
  • 11/1/14 New app purchases end
  • 11/10/14 App update submissions end
  • 1/15/15 Public shutdown of services
HP webOS Cloud Services
To unsubscribe from further emails on this topic, please click here
Wat kun je dan nog met je touchpad doen?

Android erop, daar werkt vanalles (nog) niet en van de WebOS "Community Edition" lijkt de ontwikkeling ondertussen ook wel te zijn stilgevallen. Ik heb die ACL erop gezet, maar dat trekt op niks. Die store heeft te weinig goede apps en het spel vergeet zijn license om de haverklap, waardoor je opnieuw mag initialiseren. Het is gewoon een alfa versie waar ze 25$ voor vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Tja, WebOS is al lang dood. Of die cloud servers nog draaien of niet.

Dus, wat is je probleem met Android?
Draai het al sinds CM9 alpha 3.5 en heb WebOs nooit gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Ik vind/vond het lastig dat standaard webos opstart, of je moet binnen een aantal seconden van systeem wijzigen.

Aangezien de accu meestal leeg is staat dus meestal webos aan, waar android inderdaad wel vrij goed werkt. Vaak te lui om de tablet weer opnieuw op te starten (gaat nogal traag) dus gebruik de tablet eigenlijk nooit meer. Moet ook zeggen dat me een chromebook beter bevalt dus zal ook geen andere tablet meer aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Mijn Moboot start automatisch op naar CM11. Draai je nog een oudere versie?
Maar er zijn oplossingen om dat aan te passen: http://rootzwiki.com/topi...efault-boot-from-android/

[ Voor 6% gewijzigd door cornfed99111 op 22-10-2014 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Mja, met die TPToolbox is het zo gepiept. Net ook even gedaan en ik moet zeggen dat 4.4.4 heerlijk draait!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Ik heb ongeveer de eerste android versie die goed zou werken erop gezet, al een paar jaar geleden. Hoe ik dat gedaan heb weet ik echt niet meer ;) Zal intussen wel het een en ander aangepast zijn, maar vind het ook niet meer echt de moeite om hier tijd in te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Dat dacht ik ook, maar ik ben nu toch wel heel tevreden met 4.4 hoor. Het is nu echt heel erg makkelijk en staat goed beschreven op XDA. Sterker nog, het is een driver installeren, batch bestandje starten en drie bestanden kopiëren en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik er CM op had staan, had ik last van enorme battery drain, werken bepaalde dingen niet naar behoren: camera voor wat het waard is, maar vooral geluid dat uitviel en niet meer op te starten was tenzij volledig uitzetten & rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Maar welke Android versie dan eropzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
alex3305 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 21:35:
Dat dacht ik ook, maar ik ben nu toch wel heel tevreden met 4.4 hoor. Het is nu echt heel erg makkelijk en staat goed beschreven op XDA. Sterker nog, het is een driver installeren, batch bestandje starten en drie bestanden kopiëren en je bent klaar.
Ik ga me er aan wagen! Eerst de oude versie verwijderen zo te lezen... Toch weer lang geleden allemaal :P
Ligt anders toch maar stof te happen..

Edit: lezen blijft lastig... Inmiddels staat 4.3.1 erop, naar 4.4.4 is weer een hele stap dus ga nu eerst zo testen.

[ Voor 10% gewijzigd door Tonkey op 23-10-2014 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Oh jee, dan heb je het makkelijkste overgeslagen joh!

Voor 4.4 moet je de novacom driver installeren en daarna de TPToolbox. Dan run je het bat of sh bestandje (Windows of OSX/Linux) en je krijgt een nieuwe UI op je Touchpad. Vanuit daar kun je met de volumeknoppen en hometoets navigeren door het menu.

Eerst maak je de tablet daar dan helemaal leeg, waarna je Android Install kiest. Daarna wordt je Touchpad gemount, moet je een recovery, cm-release en gapps eropzetten in het mapje wat al op het tablet staat. Daarna is het eigenlijk gewoon lezen en volgende klikken.

Een aantal minuten later heb je CM11 draaien op je Touchpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-08 20:56
Bij installeren van de Novacom drivers krijg ik steeds een foutmelding (driver installation failed). Werkt dit intussen nog wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
HP TouchPad gets Android 5.0 Lollipop (unofficially):
http://liliputing.com/201...ollipop-unofficially.html

[ROM][UNOFFICIAL][5.0.2][3.4 Kernel] CyanogenMod 12.0 Nightlies: http://forum.xda-develope...d-12-0-nightlies-t2993197

[ Voor 36% gewijzigd door ronaldinho op 06-01-2015 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik momenteel Milaq's nightlies voor Android 5.0 waarbij het niet meer mogelijk is om Wifi uit te schakelen. Ofwel moet de tablet volledig uit, ofwel moet je in de settings Wifi laten uitschakelen als de tablet in slaapstand zit.

Wanneer je een hele reeks apps moet updaten is dat niet zo interessant.
Het lijkt me ook dat Chrome soms traag reageert op die build. Een tab sluiten wanneer de pagina nog laadt zit er niet in. Zijn dat problemen die bij andere Lollipop roms ook voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
En "airplane mode" is geen oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:21
Mijn moeder had een TP liggen die is vervangen door een Ipad. De TP lag ruim 1,5 jaar in een la te verstoffen. Ik heb deze oopgepikt en opgeladen, de accu is verrassend genoeg nog in prima conditie en het OS voelt nog steeds vloeiend aan ondanks dat dit al enkele jaren oud is.

Het is alleen jammer dat de standaard app store dood is. Maar eens op zoek naar alernatieven. Vd week probeerde ik er al Android op te zetten, helaas bevatte de gedownloade bestanden hiervoor de nodige malware waardoor ik daar weer ff van genezen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Heb je die downloads hier vandaan? http://forum.xda-developers.com/hp-touchpad/development
Daar zit alle kennis en ontwikkeling gebundeld voor de TP.
Daar ben ik nog geen malware tegengekomen.
Wel vaak een dode link.

[ Voor 3% gewijzigd door cornfed99111 op 08-02-2016 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:21
Hmm, het ging wel via het XDA developers forum.
De bestanden kwamen van het beruchtte Sourceforge.net.

Maar aangezien er naar werd gelinkt op xda dacht ik dat het wel ok was.

Mogelijk dat ik binnenkort wel een nieuwe poging waag, aan de andere zijde, WebOS werkt voor het simpele internetten nog hartstikke goed!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 22:20

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Ik heb mijn touchpad sinds augustus 2011. Ik heb ergens in 2012 android CM op gezet en mijn jongste zoon gebruikt de HP Touchpad 32gb nog dagelijks met plezier. Ondanks dat ie een paar echt goed hard is gevallen en er een barst zit in de hoek van hetscherm doet hij het nog prima. En de accu doet het ook nog redelijk goed. Bijna alle apps doen het op een paar uizonderingen maar maar die zijn meer incidenteel dan regelmaat.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
Mijn HP Touchpad is 'still going strong'. Hij gaat binnenkort weer mee op vakantie. Er staat Android KitKat (4.4.4) op en dat draait redelijk soepel op de tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Ja, die Sourceforce linkjes moet je omzeilen.
Maar die vind je veel op de oude posts.
Vaak zijn er mirrors op andere sites. Gewoon even zoeken.

Mijn TP zit ook nog steeds op KK 4.4.4.
Gebruik hem nog bijna elke dag..Die heeft definitief zijn geld opgebracht.
Upgraden heeft niet zoveel nut. Als alle veiligheidsleks maar dicht zijn.
En dat is bij CM geen probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door cornfed99111 op 15-02-2016 00:59 ]

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste