op de vraag wat mijn zoontjes (9 & 12, 1 week na elkaar jarig) wilden voor hun verjaardag kwam een duidelijk antwoord: een tablet! Vond papa ook een goed idee. Maar wat, budget beperkt, iPad 2 te duur, 2de hands iPad 1 kent ook nog in mijn ogen belachelijke prijzen. Viewpad, Hannspad, PoV overwogen en de laatste bijna gekocht tot ik de Touchpad eigenlijk veels te laat betrok in de overwegingen. Het scherm is tov de alternatieven de doorslaggevende factor geweest, naast uiteraard de bouwkwaliteit en reputatie van HP.
Het is de 16GB versie geworden, helemaal nieuw, gekocht van een student die ze uiteraard uit de states haalde.
Eerste indrukken zijn zeer positief, webOS staat qua intuitiviteit wat mij betreft gelijk aan iOS (heb een iPhone 3Gs). Heb gelijk geupdate naar 3.0.5 (net klaar) en zie dat er al een paar appjes bij staan en dat het geheel smoother loopt dan de eerste ervaringen.
De app market valt me eerlijk gezegd mee voor een "comatisch" OS (HP stopt, HP gaat toch weer door bedoel ik), maar ik ga 'm zeker dual booten, ik denk dat ik wacht tot ICS stabiel is. Eerst maar eens goed inlezen en vertrouwd raken.
Denk dat ik geen spijt ga krijgen van de keuze, om toch een kanttekening te maken, ik merk wel dat het geen licht apparaat is. Een paar honderd gram verschil is toch wel relevant.
Mijn laptop, waarvan ik dit bericht (nog) stuur, zal het 's avonds rustig krijgen
[
Voor 3% gewijzigd door
Frenz64 op 22-01-2012 23:19
]