Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Je hebt altijd garantie. Ook als er maar €150 dollar hebt betaald.
Het punt is dat je alleen garantie hebt bij de online winkel of het land waar je de TP kocht.
Je zult dus contact moeten zoeken met buitenlandse helpdesks/customer support.
En het verzendkosten naar zijn vaak altijd voor rekening van de verzender.

Als je in een ander land een product koopt dat hier niet te verkrijgen is, moet je je
altijd realiseren dat er extra moeite moet worden gedaan in geval van een garantie.

[ Voor 3% gewijzigd door cornfed99111 op 26-11-2011 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:50
cornfed99111 schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 23:23:
Je hebt altijd garantie. Ook als er maar €150 dollar hebt betaald.
Het punt is dat je alleen garantie hebt bij de online winkel of het land waar je de TP kocht.
Je zult dus contact moeten zoeken met buitenlandse helpdesks/customer support.
En het verzendkosten naar zijn vaak altijd voor rekening van de verzender.

Als je in een ander land een product koopt dat hier niet te verkrijgen is, moet je je
altijd realiseren dat er extra moeite moet worden gedaan in geval van een garantie.
Ik ben er vanuit gegaan, dat als ie kapot gaat.. ik er waarschijnlijk weinig voor terug krijg :) Garantie heeft denk een andere betekenis bij dit apparaat.
Dit inderdaad om het verhaal dat jij ook typt. + dat er eigenlijk te weinig / geen spareparts / nieuwe Touchpads zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door mouzetc op 26-11-2011 23:33 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-09 22:43
Ik heb sinds dit weekend ook een Touchpad. Erg leuk apparaat, maar ik loop nog tegen een paar kleinigheidjes aan die ik met jullie wil delen. Wellicht hebben jullie oplossingen:
1. De TP is behoorlijk glad en lastig vast te houden. En als ik hem plat op mijn bureau leg, is de kijkhoek niet optimaal. Voor de ipad bestaan van die leuke hoesjes. Is er ook zoiets voor de TP?
2. De browser werkt niet optimaal. Ik lees het NRC online en ik kan niet scrollen in de pagina's die ik oproep. Is er een alternatief voor de browser?
3. Het lukt me niet om gedownloade pfd-bestanden direct te openen in ofwel mijn reader ofwel de browser. Iemand suggesties?
Ik heb de laatste firmware van WebOs en ben voorlopig niet van plan om naar Android te gaan. Wellicht als Android 4 beschikbaar komt en de kinderziektes er een beetje uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:54
1: eBay
2&3: Cyanogenmod 7.1 Alpha 3 draait goed en stabiel imho...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-09 11:38
1: Ipad 2 hoesje van de Hema past uitstekend en is gelijk een stand.
2&3 http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1230708

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:33
mobby1971 schreef op maandag 28 november 2011 @ 22:14:
1: Ipad 2 hoesje van de Hema past uitstekend en is gelijk een stand.
2&3 http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1230708
Wel handig om te vermelden dat de camera afgedekt wordt door het iPad hoesje.. maar die heb ik zelf nog nooit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
Bij het Ipad 2 hoesje zit er een keurig gaatje voor de camera op de juiste plek. ;)
m3gA schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 10:24:
[...]

Wel handig om te vermelden dat de camera afgedekt wordt door het iPad hoesje.. maar die heb ik zelf nog nooit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
mobby1971 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 10:46:
Bij het Ipad 2 hoesje zit er een keurig gaatje voor de camera op de juiste plek. ;)
[...]
Dan had ik vast een iPad 1 hoes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-09 19:27
Hoewel ik nog steeds blij ben met de Touchpad, stoor ik mij aan de kleine gebreken...

1. Het geluid valt vaak weg, doet raar sinds de nieuwe webos versie
2. In de trein kan je geen verbinding krijgen met de t-mobile wifi
3. De makers van webos doen weinig moeite om nieuwe updates van besturingssysteem aan te bieden.
4. De hoeveelheid apps is te beperkt
5. Nog steeds geen stabiele tabletversie van Android beschikbaar
6. Beeldscherm heeft een gelige/rode tint...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted-D
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-08 12:23
HeyJIJdaar schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 20:00:
Hoewel ik nog steeds blij ben met de Touchpad, stoor ik mij aan de kleine gebreken...

3. De makers van webos doen weinig moeite om nieuwe updates van besturingssysteem aan te bieden.
Alle punten zijn volgens mij al eens besproken.
  1. Klopt, das een slordige zaak. We hopen op WebOS 3.0.5 (of Android 4.0)
  2. De browser laat zich niet redirecten. Bookmark "http://www.nstrein.ns.nl/". Als daar naartoe gaat werkt het zoals op andere mobile apparaten..
  3. Ben ik het niet volledig met je eens. Ze hebben bijvoorbeeld al kenbaar gemaakt dat er WebOS 3.0.5 eraan komt. Wel zouden ze de bugs in de laatste update hebben moeten oplossen.
  4. Het aantal apps valt me reuze mee. Dat heeft natuurlijk ook met verwachtingen te maken. Wel mis ik een goede "office".
  5. Alpha 3 goede ervaringen mee. Daarbij was het duidelijk dat het echte wachten is op Android 4.0. Die is nu een maandje uit. Geduld is een schone zaak..
  6. Duidelijk dat de WebOS een aantal fabricagefouten heeft.(schrerm, scheuren). Gelukkig geen last van.

[ Voor 0% gewijzigd door Twisted-D op 06-12-2011 22:12 . Reden: Snel typen in de trein lukt niet best ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
HeyJIJdaar schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 20:00:
Wat had je dan verwacht. Je wist toch dat je een op sterven na dood platform kocht. Uiteraard zijn er maar weinig bugfixes/OS updates en is de app market beperkt. Een toekomstige deftige android build was ook een gok wanneer je de touchpad aanschafte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-09 22:43
Mantis schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 21:53:
[...]

Wat had je dan verwacht. Je wist toch dat je een op sterven na dood platform kocht. Uiteraard zijn er maar weinig bugfixes/OS updates en is de app market beperkt. Een toekomstige deftige android build was ook een gok wanneer je de touchpad aanschafte.
Daar oordeel je toch wel een beetje te hard: HP maakt doorgaans best goede producten. En een deel van de kritiek gaat over de hardware. Daar mag je toch van verwachten dat die goed is bij HP?
Bovendien denk ik niet dat de meeste mensen de Touchpad hebben aangeschaft om er Android op te daaien, maar ik kan me vergissen... Er wordt nog steeds gewerkt aan webOS, maar het lijkt een verloren zaak als je kijkt naar de opkomst van Android. Toch is webOS een heel fijn OS. Het werkt in veel opzichten beter dan de huidige versie van Android. En over ICS weten we nog niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:50
Sinds een dag toch een Pixi Plus. Voor 60 euro erg leuk.

Ik zoek een preware oplossing voor het volgende: Telefoon wil ik in de nacht uitzetten, en dan in de ochtend als de wekker gaat dat hij vanzelf opstart. Nu gaat mijn wekker niet af als ik de telefoon snachts uitzet.. Is er een patch voor? Bij mijn touchpad is dit hetzelfde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik heb toen deze touchpad voor dumpprijzen werd verkocht, ook een proberen te bemachtigen, helaas niet gelukt. Maar ik kan moeilijk dit hele topic weer gaan doorlezen, en laatste 50 reacties zijn ook niet beeldbepalend, dus wat is samenvattend nou de ervaring van alle mensen hier over de Touchpad?
Is het uiteindelijk een goede tablet, was het z'n geld waard e.d.? :) En met Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
Piet91 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:39:
Ik heb toen deze touchpad voor dumpprijzen werd verkocht, ook een proberen te bemachtigen, helaas niet gelukt. Maar ik kan moeilijk dit hele topic weer gaan doorlezen, en laatste 50 reacties zijn ook niet beeldbepalend, dus wat is samenvattend nou de ervaring van alle mensen hier over de Touchpad?
Is het uiteindelijk een goede tablet, was het z'n geld waard e.d.? :)
http://shawnblanc.net/2011/07/hp-touchpad-review/

Zal straks proberen een eigen ervaring/mening te geven!

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-08 15:21

Knud

Sandvich

Ik had er eentje, maar had em vrij snel weer doorverkocht. WebOS is an sich erg snel en prettig, echter te weinig leuke apps, plus browsen vond ik erg tegenvallen. (als je scrollt danst de pagina van links naar rechts, veel flash sites deden het gewoon weg niet.)
Wilde niet wachten tot dat het ooit zou werken (of onder WebOS of onder Android).

Je kan proberen er eentje via de ebay site van HP te scoren op 11 dec.
http://androidcommunity.c...n-hp-ebay-store-20111207/

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Super, helemaal gelezen en interessant. Helaas niet zoveel over de hardware en kwaliteit van behuizing e.d. Want ik denk dat ik er snel Android 4.0 op zou zetten (wanneer die komt).
Knud schreef op donderdag 08 december 2011 @ 15:48:
Ik had er eentje, maar had em vrij snel weer doorverkocht. WebOS is an sich erg snel en prettig, echter te weinig leuke apps, plus browsen vond ik erg tegenvallen. (als je scrollt danst de pagina van links naar rechts, veel flash sites deden het gewoon weg niet.)
Wilde niet wachten tot dat het ooit zou werken (of onder WebOS of onder Android).

Je kan proberen er eentje via de ebay site van HP te scoren op 11 dec.
http://androidcommunity.c...n-hp-ebay-store-20111207/
Zie wat ik hierboven zeg over WebOS en Android dus dat zou wat minder belangrijk worden.
En dat laatste is precies waarom ik dit alles hier vraag. :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud

Knud

Sandvich

Over de hardware zelf: Voelde bij solide aan, maar de achter kant is spek glad. Je moet wel oppassen dat ie niet uit je handen glijdt. Een goede sleeve is aan te raden. Accu gaat wel lang mee, ik deed er dan niet zo veel mee, maar kon er bijna een week mee doen.
Geluid was voor een tablet eigenlijk best aardig en ging nog hard ook. Oh en het scherm was/is een vette vinger magneet :)
Tablet zelf (muv achterkant) is gewoon goed in mijn ogen, WebOS niet.

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Knud schreef op donderdag 08 december 2011 @ 16:30:
Over de hardware zelf: Voelde bij solide aan, maar de achter kant is spek glad. Je moet wel oppassen dat ie niet uit je handen glijdt. Een goede sleeve is aan te raden. Accu gaat wel lang mee, ik deed er dan niet zo veel mee, maar kon er bijna een week mee doen.
Geluid was voor een tablet eigenlijk best aardig en ging nog hard ook. Oh en het scherm was/is een vette vinger magneet :)
Tablet zelf (muv achterkant) is gewoon goed in mijn ogen, WebOS niet.
Top, dankje!. Ik was idd van plan om een mooi hoesje o.i.d. te kopen. De €79 accessoires kit (hoes, keyboard charger dock) die ze ook gaan aanbieden lijkt me niet wat.

Met borderlinx naar NL versturen (Ebay store gaat immers niet aan international shipping doen) zal zo'n $50-60 kosten toch? (heb even wat geprobeerd/rondgekeken). Dus voor zo'n $160/€120 een tablet waar straks Android 4.0 op gaat draaien. Heel erg aantrekkelijk. :9
Wel erg jammer dat er nauwelijks garantie op gaat zitten (3 maanden) en dat het refurbished modellen zijn, dus eigenlijk gewoon 2e-hands...

Hoewel ik toen geprobeerd heb te kopen is het nu nog steeds natuurlijk niet erg nodig om een tablet te hebben, net als een PS3 die ik ook wel wil (met kerst wat te doen hebben hè ;) )

[ Voor 6% gewijzigd door Piet91 op 08-12-2011 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud

Knud

Sandvich

Zonder te diep in te gaan over aankoop enzo: Ik heb geen ervaring met borderlinx, maar ik las hier en daar dat je inderdaad 50 dollar bovenop de kosten zit.
Je kan het hoesje ook hier in EU bestellen, bij de buren van fnac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Knud schreef op donderdag 08 december 2011 @ 17:16:
Zonder te diep in te gaan over aankoop enzo: Ik heb geen ervaring met borderlinx, maar ik las hier en daar dat je inderdaad 50 dollar bovenop de kosten zit.
Je kan het hoesje ook hier in EU bestellen, bij de buren van fnac
Mijn $99 touchpad kwam met verzenden op 137,50 euro.. ik moest wel eerst nog aantonen dat hij goedkoper was want ze wilden hem op $200 dollar zetten en hierdoor waren de douane kosten hoger. Ik heb trouwens wel snelle verzending gepakt.. hij was binnen 2 dagen in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransfb
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-09 13:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 09:38
En er komen misschien weer Touchpads, ze weten niet wat ze willen, maar waarschijnlijk toch goed nieuws voor huidige WebOs gebruikers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Voor de mensen die ooit een TP hebben gekregen: hoe groot was het pakket (zowel afmetingen van totaal pakket als totaal gewicht)?
(zit op Borderlinx te kijken wat dit geintje moet gaan kosten; kom op zo'n $180 / €130 nu, maar dat is gegokt dus...)

[ Voor 12% gewijzigd door Piet91 op 10-12-2011 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 21:59

iChaos

It's Lupus.

Dit is niet de bedoeling, hebben we V&A voor.

[ Voor 105% gewijzigd door BastiaanN op 11-12-2011 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 00:44

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Piet91 schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 19:46:
Voor de mensen die ooit een TP hebben gekregen: hoe groot was het pakket (zowel afmetingen van totaal pakket als totaal gewicht)?
(zit op Borderlinx te kijken wat dit geintje moet gaan kosten; kom op zo'n $180 / €130 nu, maar dat is gegokt dus...)
Jou berekening klopt aardig, afm. 7 bij 27 bij 38 cm (fnac doos) en plm 2 kg dan kom je aan plm 175 dollar all in voor een 16 gig volgens borderlinx.
Paypal rekent ong. 5 euro meer voor 100 usd dan borderlinx dus ik reken op 130 euro voor 16 gig.

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
janesh schreef op zondag 11 december 2011 @ 15:41:
[...]

Jou berekening klopt aardig, afm. 7 bij 27 bij 38 cm (fnac doos) en plm 2 kg dan kom je aan plm 175 dollar all in voor een 16 gig volgens borderlinx.
Paypal rekent ong. 5 euro meer voor 100 usd dan borderlinx dus ik reken op 130 euro voor 16 gig.
Het maakt ook niet meer uit:

Geen touchpad voor mij. Het blijkt dat je bij borderlinx per se met credit card moet betalen; bij het account aanmaken vraagt hij al op de credit card nummers. Ik heb dus geen credit card en prepaid credit card kan ook niet (nagevraagd bij hun live chat).

K*t

EDIT: en op ebay staan de touchpads al - voor de dure prijs - en de pagina laadt nu al traag...

[ Voor 6% gewijzigd door Piet91 op 12-12-2011 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlion
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06-2024
Ebay ging meteen plat! Volgende keer moeten ze het maar via Amazon doen, misschien dat die wel een massa verkoop aankunnen, Ebay in iedergeval niet!

Heb 2x 16 GB tot het punt waar je naar paypal gaat gekregen...
Heb zelfs 2x 32GB tot en met paypal gekregen maar bij terug komst op ebay waar de order wordt doorgevoerd bleek die opeens uitverkocht...dus zelfs in paypal ligt je order nog niet vast!!!

Dus helaas niks voor mij...grrrrr

Wat blijkt in 25 min zijn er 2300 16GB's verkocht en in 57 min zijn er 8300 32GB's verkocht...had meteen voor de 32 GB's moeten gaan, dan had ik er waarschijnlijk gehad...helaas einde van het hoofdstuk touchpad's voor mij :-( Nog maar ff tot de zomer wachten op een Windows 8 ARM tablet...helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Hetzelfde verhaal hier tot 2 keer toe in paypal, bleek telkens adres (Borderlinx) niet juist. Anders wel gehad. Had wel betere servers van eBay verwacht.

Heel erg jammer, had er zo graag met kerst met een willen 'spelen', vooral omdat dat Android er zo ontzettend vet uit ziet.

Edit; ze zijn nu écht uitverkocht. Had in mijn cart maar kreeg na een tijdje bericht 'listing ended'.
Dit is denk ik ook nu het échte einde van de voordelige Touchpads; na de eerste golf waren er namelijk berichten dat HP nog 1(!) keer zou verkopen, en dat was dus nu...
Overkopen word mij te duur, aangezien ze vele malen duurder worden doorverkocht.

[ Voor 38% gewijzigd door Piet91 op 12-12-2011 03:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberman18
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-11-2022
Ik heb vannacht gigantisch zitten stressen om twee tablets te kopen op Ebay.com..
De 16GB versie was echt binnen no-time uitverkocht en de Ebay servers stonden flink te zweten, pagina's die niet wouden openen etc.

Uiteindelijk na 15 min de 32GB versie geprobeerd, lukte ook voor geen meter. Toen van Ebay.com .nl gemaakt en kwam ik tot het paypal betalingsscherm, heb betaling voldaan maar op het laatste crashde de pagina wel weer. Heb wel netjes een betaalbevestiging van paypal gehad maar niks van Ebay dat mijn aankoop geregistreerd is ofzo.. Op goed geluk dan maar, was echt niet normaal hoeveel van die dingen er verkocht werden in zo'n korte tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
llevering schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 12:32:
En er komen misschien weer Touchpads, ze weten niet wat ze willen, maar waarschijnlijk toch goed nieuws voor huidige WebOs gebruikers :)
In 2013..tegen die tijd weet niemand meer wat WebOS is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
m3gA schreef op maandag 12 december 2011 @ 10:56:
[...]

In 2013..tegen die tijd weet niemand meer wat WebOS is...
Ik wel hoor :) Het fijnste tablet OS tot nu toe (zonder apps). Verder is webOS open source gegaan, dus wie weet wat er aan zit te komen.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
mouzetc schreef op maandag 12 december 2011 @ 12:12:
[...]

Ik wel hoor :) Het fijnste tablet OS tot nu toe (zonder apps). Verder is webOS open source gegaan, dus wie weet wat er aan zit te komen.
Ik ben ook WebOS fan..werkt echt heerlijk.. ik hoef er ook niet perse Android op.. misschien dat ik ICS wel probeer als het uit is. Een van de voormalig WebOS gui ontwerpers heeft meegeholpen aan ICS. Wel jammer van de beperkte Appstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Mensen die uit de VS gehaald hebben met Borderlinx; hoeveel waren jullie kwijt aan Borderlinx, en hoelang duurde het verzenden (bij Borderlinx binnen en bij jou thuis op de mat)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
HP zelf heeft nu ook het accessoire pakket (touchstone, keyboard en case) op eBay staan (welke eigenlijk ook 11 december d'r op gestaan zou moeten hebben. $79

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Laatst online: 06-09 06:43
Lekker dan, heb vandaag mn refurbished touchpads binnengekregen. Maar eentje lijkt niet op te laden. Eerst zag ik nog een batterij icoon met een vraagteken, maar nu helemaal niks meer dus hij zal wel leeg zijn. Nu maar verschillende dingen proberen en anders hopen dat hij ergens binnen Europa opgestuurd kan worden. Anders wordt het uiteindelijk toch nog een duur grapje ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatt123
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-05-2024
Zelfde hier, wordt niet opgeladen althans mijn nichtje uit de USA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichiel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-08 15:22
Ik heb gelijkaardige berichten gelezen bij de eerste firesale. Blijkbaar is er een kleine montagefout gemaakt bij de adapters. Je kan het kopje 'twisten' en vastklikken. Als je dit even opnieuw doet was er bij sommigen geen probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Jammer dat deze apparaten nu op Marktplaats voor het dubbele weer weggaan.. Ben nog steeds op zoek naar een Touchpad onder de 175 euro, maar momenteel lijkt daar niet veel van terecht te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
iChaos schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 20:53:
Jammer dat deze apparaten nu op Marktplaats voor het dubbele weer weggaan.. Ben nog steeds op zoek naar een Touchpad onder de 175 euro, maar momenteel lijkt daar niet veel van terecht te komen.
Ik hield Ebay/Marktplaats/e.d in de gaten maar voor onder de €200 gaat je niet lukken. Hooguit een 2e-hands (dat sowieso al) die bijvoorbeeld al een kras of beschadiging heeft.

Ik ben van de zoektocht naar een TP afgestapt, ik ben eens gaan rondkijken en ik wacht nog een aantal weken/maanden. Begin dit jaar komt er een nieuwe lichting tablets met nieuwe processors, Android ICS e.d. Die hebben meer aansluitmogelijkheden (HDMI out, usb poort voor muis, toetsenbord, harde schijf/stick e.d.). Gewoon meer mogelijkheden voor lagere prijs dan de Touchpad.

So...I'm out... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Piet91 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 21:04:
[...]

Ik hield Ebay/Marktplaats/e.d in de gaten maar voor onder de €200 gaat je niet lukken. Hooguit een 2e-hands (dat sowieso al) die bijvoorbeeld al een kras of beschadiging heeft.

Ik ben van de zoektocht naar een TP afgestapt, ik ben eens gaan rondkijken en ik wacht nog een aantal weken/maanden. Begin dit jaar komt er een nieuwe lichting tablets met nieuwe processors, Android ICS e.d. Die hebben meer aansluitmogelijkheden (HDMI out, usb poort voor muis, toetsenbord, harde schijf/stick e.d.). Gewoon meer mogelijkheden voor lagere prijs dan de Touchpad.

So...I'm out... ;)
Een nieuwe lichting (generatie?) tablets? Heb je hier een linkje naar? Klinkt heel interessant namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
iChaos schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 21:05:
[...]

Een nieuwe lichting (generatie?) tablets? Heb je hier een linkje naar? Klinkt heel interessant namelijk :)
Nou ja, een nieuwe lichting...het fijne weet ik er niet van maar iemand op een andere forum heeft me aaridg wat uitgelegd hierover. Net als andere apparaten (tv's, camera's e.d.) komen er veel in het voorjaar.
Op Fok loopt een forum over Android tablets. Die persoon vond deze ook erg interessant. Helaas 7" maar ik heb elders gelezen (waar weet niet meer precies; google maar eens op "First 4.0 android tablet" of dergelijks) dat er ook andere schermformaten zoals 8/9/10 inch aankomen.

Linkje: http://www.ainovo.com/features.html
Ook geinig: http://www.aliexpress.com...ablet-pc-wholesalers.html

EDIT: nog een link: http://www.androidworld.n...e-novo-7-tablet-voor-100/
Filmpje:

[ Voor 27% gewijzigd door Piet91 op 05-01-2012 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Piet91 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 21:04:
[...]

So...I'm out... ;)
Ik heb de mijne (32gb) onlangs verkocht voor 250 euro.
Voor minder dan 200 gaat je echt niet lukken, of je moet net een gek vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

250 is dan misschien nog net de max. voor een 32GB, maar er staan er al niet heel veel te koop, dus daar zou ik enkel aan beginnen als het een tweaker is die hier al redelijk actief is, zodat ik weet dat het te vertrouwen is ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de eerste firesale kon je witte 64GB touchpads kopen in sommige langen voor 249$.
Op ebay kostten ze achteraf met gemak > 350 €.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
ICS komt eraan!

"Touchpad ICS status: Working: browser, market, wifi, audio, etc...
Not working: video playback, a few odds and ends"

https://twitter.com/#!/dalingrin/status/154492186031947776

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit hier met een klein probleempje...

Toen ik mijn Touchpad voor de eerste keer gebruikte heb ik United States als land gekozen. Tot nu toe heb ik enkel maar gratis apps uit de HP App Catalog gehaald, maar nu wil ik dus Picsel Smart Office kopen. De app kost 9,99 $, maar ik kan deze dus niet betalen, omdat mijn CC niet is uitgegeven in de US.

Dan maar mijn Entropay VCC geprobeerd, en daar is het al even erg. Die wordt gewoon niet geaccepteerd :(
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DZ6GX.png

Kun je ergens de country van je account veranderen of kun je een tweede account aanmaken (zonder alle gegevens en apps te verliezen) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Een review van de Touchpad Go, het kleine 7 inch broertje van de normale HP Touchpad.
Nooit een kans gekregen op de markt. Door HP de nek omgedraaid.
Jammer maar helaas.

http://www.techspot.com/n...tablet-gets-reviewed.html

[ Voor 10% gewijzigd door cornfed99111 op 08-01-2012 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de bevel van het scherm persoonlijk veel te breed voor het toestelletje en zou het bijgevolg ook niet kopen... Maar dat is dan een kwestie van wat je zelf mooi vindt of niet ^^"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Als je ze naast elkaar ziet, zie je pas dat de bezel bijna even groot is.
Dat had HP inderdaad beter kunnen ontwerpen.
De review is ook niet erg lyrisch over de Go en terecht.
Tegen de hedendaagse concurrentie denk ik niet dat de Go een verkoop hit zou zijn
geworden. Of de prijs zou erg aantrekkelijk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:16
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 16:14:
Ik zit hier met een klein probleempje...

Toen ik mijn Touchpad voor de eerste keer gebruikte heb ik United States als land gekozen. Tot nu toe heb ik enkel maar gratis apps uit de HP App Catalog gehaald, maar nu wil ik dus Picsel Smart Office kopen. De app kost 9,99 $, maar ik kan deze dus niet betalen, omdat mijn CC niet is uitgegeven in de US.

Dan maar mijn Entropay VCC geprobeerd, en daar is het al even erg. Die wordt gewoon niet geaccepteerd :(
[afbeelding]

Kun je ergens de country van je account veranderen of kun je een tweede account aanmaken (zonder alle gegevens en apps te verliezen) ?
Google op "Impostah".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zodra ik een wifi verbinding weet vast te krijgen eens installeren ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Mijn touchpad is nu op weg naar Hongarije na veel gedoe vanwege een barst in de behuizing en een witte vlek op het display.

Voor degene die problemen heeft:

Bellen met +44 (0) 207 660 0950. Je kunt dan een case laten aanmaken. Ze vragen je dan foto's te sturen en daarna de touchpad naar Hongarije op te sturen. Reparatie duurt 7 ~10 dagen na aankomst.

[ Voor 48% gewijzigd door m3gA op 09-01-2012 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Die info mag in de openingspost staan wat mij betreft. Bespaart weer een zoektocht. 8)
Ik ga ervan uit dat het telefoongesprek Engelstalig is, vanwege het UK telefoonnummer?

[ Voor 10% gewijzigd door cornfed99111 op 09-01-2012 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 21:04
cornfed99111 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 14:48:
Die info mag in de openingspost staan wat mij betreft. Bespaart weer een zoektocht. 8)
Ik ga ervan uit dat het telefoongesprek Engelstalig is, vanwege het UK telefoonnummer?
Had het nummer hier al eens eerder gepost:
Lex_brugman schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 12:41:
HP heeft een speciale support desk voor webOS, voor europa moet je dan contact opnemen met het nummer in engeland (+44 20 7660 0950 is bereikbaar van 8:00 tot 20:00 lokale tijd, bij ons dus 9:00 tot 21:00). Heb wel eens contact met ze gehad (over niet hardware problemen) en ze vroegen nooit om een aankoopdatum of bon.

EDIT: en dan voor de volledigheid mocht iemand het ooit nodig hebben, ze hebben ook een livechat: http://kb.hpwebos.com/wps...ons/article/43473_en.html
Is een speciaal support nummer voor webOS apparaten. Wel engels ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-09 06:31
Vandaag is er een update verschenen voor WebOS 3.0.5

Here's the full list of changes:

Faster switching between Day, Week, and Month views, and faster event display in Calendar.
Faster scrolling when reading an email message.
Email attachments are now saved with draft messages.
Added sender photos and IM presence indicators in Email.
Improved stability when watching video in the Web app.
Improved handling of MP3s that are transferred from a computer using USB Drive mode.
Added a dedicated view of contacts available for a video call, for quicker setup of a video call.
New alert when video quality might be lower because of network issues.
When typing, pressing the space bar twice inserts a period. This can be toggled on and off.
Auto-correction can be turned off directly from the onscreen keyboard.
Added support for HTTP Live Streaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:51
heeft iemand met een dualboot android de update al geprobeerd? Wil even weten of android kapot gaat van deze update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
cornfed99111 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 14:48:
Het nummer is Engelstalig.. al zit de helpdesk volgens mij in Argentinië. Verklaart ook de slechte verbinding die ik had. Het verzenden naar Hongarije kost ongeveer 20 euro als je hem verzekert tot 500 euro. Die van mij was een week onderweg. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt om hem terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
WohoooO!
CyanogenMod's HP TouchPad Team Releases A Glimpse At CM9, Hopes To Give Us "Something To Play With" Soon
http://www.engadget.com/2...thanks-cm9-vide/#comments

[ Voor 33% gewijzigd door Tomino op 13-01-2012 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
arjandijk162 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 23:42:
heeft iemand met een dualboot android de update al geprobeerd? Wil even weten of android kapot gaat van deze update
Mijn config is dualboot WebOS/cyanogenmod alpha3.5. Update WebOS ging vlekkeloos. Alleen was moboot net als bij vorige updates om zeep. Opnieuw installeren en de "oude" vertrouwde android was weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Ik kan niet wachten tot ICS uit is :) (en mijn touchpad terug is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
MSoft06 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 22:45:
Vandaag is er een update verschenen voor WebOS 3.0.5

Here's the full list of changes:

Faster switching between Day, Week, and Month views, and faster event display in Calendar.
Faster scrolling when reading an email message.
Email attachments are now saved with draft messages.
Added sender photos and IM presence indicators in Email.
Improved stability when watching video in the Web app.
Improved handling of MP3s that are transferred from a computer using USB Drive mode.
Added a dedicated view of contacts available for a video call, for quicker setup of a video call.
New alert when video quality might be lower because of network issues.
When typing, pressing the space bar twice inserts a period. This can be toggled on and off.
Auto-correction can be turned off directly from the onscreen keyboard.
Added support for HTTP Live Streaming.
Er zijn mij nog wat extra dingen opgevallen:
- Er zijn nu scrollbalkjes zichtbaar in de browser zodat je kan zien waar je bent
- Met het bluetooth keyboard kan je nu met de pijltjes switchen tussen apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 09:38
Lex_brugman schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 16:08:
[...]

- Er zijn nu scrollbalkjes zichtbaar in de browser zodat je kan zien waar je bent
Verder is het scrollgedrag ook aangepakt met een gesture kan je vanaf nu af aan alleen horizontaal of verticaal scrollen, maar niet meer 'zigzaggen'.

Artifacts zijn echter nog steeds een probleem in de browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn, zie net een scheurtje in mijn behuizing, van de speaker naar de rand van het scherm.
Dacht eerst "maandag dat service nummer maar eens bellen", maar vraag me een uur later al af of ik het de moeite wel vind.
Twintig euro verzendkosten naar Hongarije, het risico dat ding nooit meer terug te zien, of juist wel met misschien andere gebreken/beschadigingen erbij......
Zijn er mensen die via FNAC of elders garantie hebben kunnen claimen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 15:39:
Damn, zie net een scheurtje in mijn behuizing, van de speaker naar de rand van het scherm.
Dacht eerst "maandag dat service nummer maar eens bellen", maar vraag me een uur later al af of ik het de moeite wel vind.
Twintig euro verzendkosten naar Hongarije, het risico dat ding nooit meer terug te zien, of juist wel met misschien andere gebreken/beschadigingen erbij......
Ik heb er ook eentje ontdekt die plaats. Het is maar iets van een 2mm lang en je moet goed kijken :o Als je er met je vingers overal hebt aangezeten zie je het niet eens. Het is me dus pas opgevallen met hem eens met een doekje af te vegen.

Nu vind ik het wel meevallen hoor. Ik gebruik het ding dagelijks en 't is van tas in, tas uit, mee naar het kantoor voor vanalles en nog wat. Zolang het dus met zo'n quasi onzichtbaar scheurtje blijft is er imo niks aan de hand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 15:39:
Voor garantie afhandeling moet je het hierboven genoemde telefoonnummer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 15:49:
[...]

Ik heb er ook eentje ontdekt die plaats. Het is maar iets van een 2mm lang en je moet goed kijken :o Als je er met je vingers overal hebt aangezeten zie je het niet eens. Het is me dus pas opgevallen met hem eens met een doekje af te vegen.

Nu vind ik het wel meevallen hoor. Ik gebruik het ding dagelijks en 't is van tas in, tas uit, mee naar het kantoor voor vanalles en nog wat. Zolang het dus met zo'n quasi onzichtbaar scheurtje blijft is er imo niks aan de hand :)
Inderdaad, echt erg vind ik het ook niet. Ik hou mijn ogen open voor een mooi gewelfd aluminium stripje oid om erop te plakken, of een drupje superlijm.
Lex_brugman schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 16:20:[...]Voor garantie afhandeling moet je het hierboven genoemde telefoonnummer bellen.
Dat weet ik, vandaar dat ik ook al Hongarije vermoedde als land waar de garantieafhandeling zal plaatsvinden. Vroeg het meer vanwege wellicht andere wegen, verzending naar Frankrijk zou ik bijvoorbeeld een betere optie vinden. Van daar naar hier duurde tenslotte maar 1 dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
Vandaag eindelijk de update van Webos gekregen en geinstalleerd.

Ben benieuwd wat het brengt en of het geluidsprobleem opgelost is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben tot nu toe wel tevreden over deze update.
Alles lijkt soepeler te lopen.
Sinds vandaag ook Zite erop gezet. Geweldige App!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:09
Ben je alle patches kwijt na zo een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje vreemd dit... alle updates t.e.m 3.0.4 zijn altijd vlekkeloos verlopen, buiten het feit dat de patches en preware terug geïnstalleerd moesten worden van zodra ze beschikbaar waren voor de nieuwe WebOS release, maar deze keer lukt de upgrade naar 3.0.5 gewoon niet. Ik krijg een melding dat er een nieuwe versie is, hij download de release, pakt het uit en herstart de Touchpad om daarna te zeggen dat de installatie heeft gefaald en het later eens opnieuw moet proberen?

Nog iemand met dit probleem? En hoe los je het op? Forceren met WebOS Doctor? Dat laatste heb ik overigens nog nooit gebruikt. Is dat een tool of een service die je via je Palm Account moet activeren of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
Ik heb eerst de muffle patch gedeïnstalleerd . Daarna de update en tot mijn verbazing stond zelfs moboot er nog op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Iemand een auto wallpaper changer + stretch/fit to screen app voor de touchpad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJan
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 13:54:
Beetje vreemd dit... alle updates t.e.m 3.0.4 zijn altijd vlekkeloos verlopen, buiten het feit dat de patches en preware terug geïnstalleerd moesten worden van zodra ze beschikbaar waren voor de nieuwe WebOS release, maar deze keer lukt de upgrade naar 3.0.5 gewoon niet. Ik krijg een melding dat er een nieuwe versie is, hij download de release, pakt het uit en herstart de Touchpad om daarna te zeggen dat de installatie heeft gefaald en het later eens opnieuw moet proberen?

Nog iemand met dit probleem?
Het lukte hier ook niet. Uberkernel verwijderd en daarna is het wel gelukt.

[ Voor 6% gewijzigd door WillemJan op 15-01-2012 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
WillemJan schreef op zondag 15 januari 2012 @ 21:11:
[...]

Hier lukt het ook niet. (gebeurt exact zoals jij omschrijft)
Bij mij ging de update zonder problemen. Had wel alle patches van te voren verwijderd. Ik denk dat jullie beiden even met een doctortje moeten updaten.

[ Voor 10% gewijzigd door Lex_brugman op 15-01-2012 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lex_brugman schreef op zondag 15 januari 2012 @ 21:48:
[...]

Bij mij ging de update zonder problemen. Had wel alle patches van te voren verwijderd. Ik denk dat jullie beiden even met een doctortje moeten updaten.
Dat had ik compleet gemist, dat de patches er eerst af moesten. Update ging wel goed, alleen had ik door de no-launcher-button patch 2 extra shortcuts in de taskbar onder die niks deden. Een paar restarts verder en nu zijn ze weg, tja..

WebOS doctor is een pc prog, Hoshimaru

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tip WillemJan :D
'k ga dat morgen eens proberen wanneer de accu terug opgeladen is (7% atm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJan
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 22:28:
Bedankt voor de tip WillemJan :D
'k ga dat morgen eens proberen wanneer de accu terug opgeladen is (7% atm)
Had eerst muffle system logging patch verwijderd, daarna lukte het nog niet.
Kan dus zijn dat je die ook nog moet verwijderen zoals mobby1971 al aangaf.

Overigens kan ik de mufflesystem logging patch niet meer vinden in preware om deze opnieuw te installeren (zal wel wachten worden op update denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Lex_brugman schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 16:08:
[...]

en als aanvulling nog wat meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-08 20:56
Hier ook een failed update. Dat wordt dus opschrijven welke patches enzo ik heb geïnstalleerd. Hetzelfde zal ik voor m'n Pre3 moeten doen, want daarop ben ik al m'n gepatchte instellingen kwijt na een update. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted-D
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-08 12:23
Voor mensen zoals ik lui zijn en niet individueel patches willen gaan verwijderen is dit nog wel een goede tip.

Dus voor een WebOS update volgende doen:
  • Preware: Menu -> Saved Package List -> Update
  • Als je een theme hebt geïnstalleerd: verwijder deze.
  • Preware: Dowload en installeer "Emergency Patch Recovery"
  • Download en installeer de WebOS update
  • Preware: Menu -> Saved Package List - Installeer de packages waar mogelijk
Wat betreft die saved packes weet ik niet precies hoe (goed) het werkt. Ik had die "Emergency Patch Recovery" te vlug gedraaid. Werkt wel vlot en kon daarna gewoon updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-
  • Nu online

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Mijn Touchpad heeft last van een rare bug waarvan ik de oorzaak niet kan herleiden.

Als de Touchpad wakker wordt uit zijn standby, werkt de browser en email cliënt niet meer.
Ik kan wel nog met de hand direct een url intikken en dat werkt prima, maar er zijn geen bookmarks of geschiedenis meer beschikbaar. Email reageert op geen enkele input, mails zijn niet te zien.
WIFI on/off beidt geen oplossing. Alleen een herstart. Dan werkt alles weer als vanouds.

Er zijn geen patches of andere mods geïnstalleerd.
De update naar 3.0.5 ging prima, maar bracht ook geen verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Laatst online: 11-09 11:01
WillemJan schreef op zondag 15 januari 2012 @ 21:11:
[...]

Het lukte hier ook niet. Uberkernel verwijderd en daarna is het wel gelukt.
Vreemd, ik heb net geupdate tot 3.0.5 en zelfs preware, uberkernel en alle apps zijn nog steeds geinstalleerd. Lijkt er dus op dat het install-script andere dingen doet met andere TP's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al mijn preware patches moeten verwijderen om die update erdoor te krijgen >_>
Enkel de apps zoals Kindle Import heb ik behouden. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Ik heb mijn touchpad terug van reparatie en ik moet zeggen dat ze het erg snel hebben gedaan. Aan het serienummer te zien is het dezelfde. Vrijdag afgeleverd en nu al terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m3gA schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 20:57:
Ik heb mijn touchpad terug van reparatie en ik moet zeggen dat ze het erg snel hebben gedaan. Aan het serienummer te zien is het dezelfde. Vrijdag afgeleverd en nu al terug :)
Heb ook een case aan laten maken en foto's ingezonden. Enige ding wat vervangen hoeft te worden is de behuizing, scheuren bij speakers (voor- én achterkant) en ook een scheurtje bij de laadopening.

Hoe heb jij de Touchpad ingepakt toen je hem naar Hongarije stuurde? Neem aan niet in de originele doos?

Heb vorige week donderdag de foto's ingezonden, morgen maar eens even de chat aanslingeren om te informeren naar de status van mijn casenummer. Buiten de scheurtjes ven ik erg te spreken over de TP. Ook de 3.0.5 update heeft weer een aantal verbeteringen gebracht, m.n. Bij de webbrowser.

Enige wat nog niet optimaal loopt: uitzendinggemist.nl De weergave in Flash blijft niet 100% vloeiend. Hebben jullie daar ook last van?

Verder zal ik als newbee ook met CM9 in de weer gaan t.z.t, ICS lijkt me een zinnige update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-09 06:31
En natuurlijk begint 2012 gelijk goed!

http://rootzwiki.com/topi...0-cyanogenmod-9-touchpad/

ICS is here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 21:49:
[...]

Hoe heb jij de Touchpad ingepakt toen je hem naar Hongarije stuurde? Neem aan niet in de originele doos?
Een HP doos voor server benodigdheden. De touchpad in een plastic zak met 3 lagen bubbelwrap eromheen en de rest van de doos opgevuld met luchtzakjes en van die schuimpjes. Daarna de doos flink dichtgetape't met een plakbandroller. Maar hp stuurt hem in een armzalig kartonnen doosje terug. Als je in de buurt van Maastricht woont mag je hem ophalen als je wil ;)

Ik had de touchpad trouwens een factory reset gegeven van te voren. Ik had hem dus op 3.0.2 draaien toen ik hem terug kreeg. Hij was echt enorm traag. Na de update naar 3.0.5 ging hij als een trein. Account werden automatisch weer toegevoegd (wel zonder wachtwoord) en programma's werden automatisch weer geinstalleerd. Erg fijn :) enige dat ik miste waren mijn WiFi instellingen en wat certificaten die ik toegevoegd had.

[ Voor 26% gewijzigd door m3gA op 19-01-2012 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
Ik heb mijn 32GB Touchpad van de week geupdate naar WebOS versie 3.0.5.

Vandaag ligt de tablet leeg en ik krijg hem niet meer aan de praat. :(

Heb hem al een paar uur aan de lader liggen en alleen het batterijsymbool / of kabel symbool komen in het beeld.

Heb toetsencombinaties geprobeerd, maar de tablet gaat niet aan.

Wat zijn de juiste stappen die ik zou moeten maken?

Edit: kennelijk was een paar uur laden en tig keer knoppen indrukken niet voldoende, maar hij sprong net uitzichzelf aan!

[ Voor 13% gewijzigd door HeyJIJdaar op 21-01-2012 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:58
op de vraag wat mijn zoontjes (9 & 12, 1 week na elkaar jarig) wilden voor hun verjaardag kwam een duidelijk antwoord: een tablet! Vond papa ook een goed idee. Maar wat, budget beperkt, iPad 2 te duur, 2de hands iPad 1 kent ook nog in mijn ogen belachelijke prijzen. Viewpad, Hannspad, PoV overwogen en de laatste bijna gekocht tot ik de Touchpad eigenlijk veels te laat betrok in de overwegingen. Het scherm is tov de alternatieven de doorslaggevende factor geweest, naast uiteraard de bouwkwaliteit en reputatie van HP.

Het is de 16GB versie geworden, helemaal nieuw, gekocht van een student die ze uiteraard uit de states haalde.

Eerste indrukken zijn zeer positief, webOS staat qua intuitiviteit wat mij betreft gelijk aan iOS (heb een iPhone 3Gs). Heb gelijk geupdate naar 3.0.5 (net klaar) en zie dat er al een paar appjes bij staan en dat het geheel smoother loopt dan de eerste ervaringen.

De app market valt me eerlijk gezegd mee voor een "comatisch" OS (HP stopt, HP gaat toch weer door bedoel ik), maar ik ga 'm zeker dual booten, ik denk dat ik wacht tot ICS stabiel is. Eerst maar eens goed inlezen en vertrouwd raken.

Denk dat ik geen spijt ga krijgen van de keuze, om toch een kanttekening te maken, ik merk wel dat het geen licht apparaat is. Een paar honderd gram verschil is toch wel relevant.

Mijn laptop, waarvan ik dit bericht (nog) stuur, zal het 's avonds rustig krijgen :+

[ Voor 3% gewijzigd door Frenz64 op 22-01-2012 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 22:05
Voor die gene die nog een HP Touchpad zoekt, mijn 32GB versie staat te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker dan, staat er net een UPS-koerier aan de deur om m'n TP op te halen. Heb ik alleen vrijdag al per PostNL verzonden à EUR 19,80 :(

Dus: Let op! Wanneer je je TP voor een garantiereparatie naar Hongarije moet verzenden: Wacht even een paar dagen na contact met WebOS servicedesk en verzend de TP nog niet. Kans is erg groot dat UPS hem op komt halen voor gratis Pickup&Return verzending.
Niet in de instructiemail vanuit de WebOS servicedesk, noch in de telefonische conversatie werd hierover gesproken. Heb voor de zekerheid maar even een kopie gemaakt van het adresA4-tje/opdracht van UPS voor het geval er ergens iets mis zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 13:56:
Lekker dan, staat er net een UPS-koerier aan de deur om m'n TP op te halen. Heb ik alleen vrijdag al per PostNL verzonden à EUR 19,80 :(

Dus: Let op! Wanneer je je TP voor een garantiereparatie naar Hongarije moet verzenden: Wacht even een paar dagen na contact met WebOS servicedesk en verzend de TP nog niet. Kans is erg groot dat UPS hem op komt halen voor gratis Pickup&Return verzending.
Niet in de instructiemail vanuit de WebOS servicedesk, noch in de telefonische conversatie werd hierover gesproken. Heb voor de zekerheid maar even een kopie gemaakt van het adresA4-tje/opdracht van UPS voor het geval er ergens iets mis zou gaan.
De vrouw die ik sprak, gaf aan dat ze in Nederland geen pick up doen, omdat het een land is waar ze de touchpad officieel nooit hebben geleverd. Ik heb ook nooit iemand gezien van UPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaar mijn advies een paar dagen te wachten met verzenden. Ik heb er niet eens naar gevraagd en bij mij staat zo'n UPS-pipo aan de deur. Ging er ook vanuit dat er geen Pickup&Return service zou zijn. Zonde van die 20 piek. Maar als de TP goed gerepareerd wordt en ongeschonden terugkomt vind ik het prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Kon toch niet wachten: CM7 staat er nu net op, man man, een tijd lopen prutsen omdat ik de ACMEInstaller niet goed uitgepakt had.Wel een hoop geleerd btw

Een van de mooiste opmerkingen vond ik de van de devvers zelf op de vraag hoe je webOS er vanaf kon krijgen (vrij vertaald): niet dus, doen we ook niet, want vandaag of morgen wil je het weer

Ff spelen met Android en dan op naar CM9!

wel een storing toen ik een setje dopjes aansloot, eerst alleen geluid links, daarna geen geluid meer, ook niet van de TP zelf. Na herstart was het geluid weer terug, bekend?

De update komt dus vanaf ICS op de TP, ging vlotjes (eerst die auto correct maar eens afzetten)

Voorlopig best wel onder de indruk

[ Voor 12% gewijzigd door Frenz64 op 23-01-2012 22:54 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de update naar WebOS versie 3.0.5 wel wat wifi problen, verbinding vaak weg, page load failed vaak, en batterijduur lijkt me minder, 2 uurtjes surfen en pdf lezen plus 2 uurtjes standby en al @45%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Hmm, wilde van ICS terug naar webOS, TP uitgezet, boot loader start netjes op, maar ik kan webOS niet selecteren.

Hij start dan automagisch op in ICS. Vreemd, anderen dit probleem ook?
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste