Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Gisteren nog even deze tweaks geinstallerd

Full Screen Boot Animation:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1461867

[MODPACK][2/27] SUPREME Mods v1.1 [Faster, Smoother, Faster Wifi, Better Battery]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1519161

Het Modpack lijkt echt goed te werken, Faster en Smoother heb ik niet zo gemerkt want dat was hij al, maar Betere Wifi en vooral de betere Battery wel, gister 5 uur lopen gamen en hij was nog half vol.

Wat Scoren jullie in Quadrant trouwens? Ik scoor nu echt een heel stuk beter dan de Samsung Galaxy Tab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-06 09:26
-changed device info to that of a SGH-T989 from Samsung so most Gameloft games are compatible to download the SD files

Zou dat ook werken met EA games? Zo heb ik laatst sim city deluxe voor niks gekocht omdat hij de SD files niet wil downloaden :|

Thuis gelijk even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:15
Vandaag contact gehad met de vorige eigenaar; wil me wel helpen; fijn tweakers onder elkaar.

Ter info; m'n bootie (OID) kom ik dus nog wel in.
Het volgende relevante zojuist gevonden:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1393647 wrote:

webOS Doctor 3.0.0 is required. If you do not run this first, other webOS
Doctor version will fail. webOS Doctor 3.0.0 resizes and formats partitions
as needed, the other versions seem to no longer have this and fail when
the webOS partitions aren't perfect in format/size.

Helaas te weinig power in m'n TP dus ff een nachtje aan de prik eerst. Hopelijk lukt dit wel.

Op zo'n manier leer ik gedwongen weer veel bij :|
Gelukkig (kuch) heb ik nu tijd aangezien ik in between jobs zit vanwege gedwongen bedrijfskrimp ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
3.0.0 heeft ook geen verandering gebracht.. somebody
EDIT
Dit gevonden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=20989526

Vandaag/morgen mee aan de slag om de partitionering goed te krijgen, wish me luck.

[ Voor 61% gewijzigd door the noise op 01-03-2012 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
YYYYYYYYYYYAAAAAAAAAAAAAIHHHHHHHHHHHHHHHHH
Hij doettut weeer!

Zo; dat was voor mij een nwe post waard.
Wel veel geleerd zoals beschreven, veel ergernis en spanning omdat je in de commandline een lap tekst correct moet overnemen.

Maar we hebben nu een WEBos 3.05 en verse Android met laatste build :) :) :)

EDIT
Wat een gelazer; calendar en market place werkte niet..
Met dank aan http://forum.cyanogenmod....ount-calendar-sync-issue/
dit weer werkend gekregen.

[ Voor 22% gewijzigd door the noise op 02-03-2012 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-11-2023
Is er nog nieuws? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:01
Rev! schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:05:
Gisteren nog even deze tweaks geinstallerd

Full Screen Boot Animation:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1461867

[MODPACK][2/27] SUPREME Mods v1.1 [Faster, Smoother, Faster Wifi, Better Battery]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1519161

Het Modpack lijkt echt goed te werken, Faster en Smoother heb ik niet zo gemerkt want dat was hij al, maar Betere Wifi en vooral de betere Battery wel, gister 5 uur lopen gamen en hij was nog half vol.

Wat Scoren jullie in Quadrant trouwens? Ik scoor nu echt een heel stuk beter dan de Samsung Galaxy Tab.
Dat modpack ook geinstalleerd, maar krijg WIFI niet meer aan de praat. Jij zelfde?
3x reboot, nu wel.. 8)7 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
Nou, gewoon enorm happy ermee na alle frustratie's. :)

1080i video playback lukt trouwens niet zo fijn, na een 1/2 minuut valt het geluid uit en a-synchroon.
Verders heb ik eigenlijk geen wensen, ja; WIFI komt vaker niet uit slaap. Ik heb namelijk aangegeven WIFI uit te laten gaan bij geen gebruik. En dat komt soms niet up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-11-2023
Ben zelf ook heel tevreden met ICS. Ga het zeker ook op mijn Galaxy S2 zetten. Werkt heel fijn.
Enige wat mij irriteert is dat je Microsofts Silverlight nodig hebt voor uitzendingen van de Publieke Omroep... Heel vreemd. Gelukkig is er Androidgemist, zodat ik toch nog herhalingen van mijn favoriete programma's op mijn TP kan bekijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Yam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:24

Tom Yam

(>'.')>

met Android ICS erop toch echt wel een flink stuk meerwaarde: mijn vriendin gebruikt 'm ineens een stuk vaker dan ikzelf, ICS is een grote verbetering t.o.v. de gingerbread of honeycomb die er eerst op stond, en het aanbod aan apps is in Android veel beter dan in WebOS.

Meteen het jammere: WebOS, ondanks dat het er echt wel goed uitzag en prima werkte had nooit beperkt moeten worden in het app aanbod voor andere landen dan de US/UK. Nu is de meerwaarde om terug te gaan naar WebOS nog kleiner geworden.

oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-06 23:26
Ik heb het probleem met ICS ALpha 2.0 en de Modpack Extreme dat mijn wifi vaker niet verbind of niet naar wifi zoekt.

Ook na een nachtje slapen en dan de tab te gebruiken is de Wifi verbinding weg terwijl hij vrijwel naast de router ligt..

iemand toevallig een update of iets ervoor?

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Ik heb hem via het keuzemenuutje waar je ook iets van SD kaart kan doen, een complete reset gedaan. Daarna geen problemen weer ( wel alles weg natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
Welk keuze menuutje?
die van Moboot? of in ICS zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ET1992
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-06 16:07
Je kan beter de nieuwe officiele nightly instaleren. Deze heeft namelijk een hele nieuwe wifi driver!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1568685

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Heb jij daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06 15:06
Gewoon proberen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
ik heb tenderlion van 29-03 erop staan maar helaas.
Wifi valt soms nog weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Bij mij is de laatste versie een enorm verschil qua wifi- beter bereik en veel stabieler. Ik heb hem net geinstalleerd. Ik zie nu ook bijna 2x zoveel netwerken in de buurt.

[ Voor 31% gewijzigd door m3gA op 02-04-2012 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
is dat ook de 29-03 versie?
Hoe heb je deze geinstalleerd? Alles vers of gewoon update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Clavat schreef op maandag 02 april 2012 @ 22:15:
is dat ook de 29-03 versie?
Hoe heb je deze geinstalleerd? Alles vers of gewoon update?
De 29-03. Gewoon een update van de alpha 2. Ik heb wel de dalvik cache gecleared.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
heb ik dus ook gedaan.
Ik hoop dat de build van vandaag of morgen snel komt misschien dat die wel een oplossing bied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288072

Bij XDA worden de volgende oplossingen gegeven voor de WiFi-problemen (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1494458)

1. Zet WiFi op Channel 1
Alleen mogelijk indien je zelf het beheer voert over het WiFi-netwerk. Bij veel gebruikers valt de WiFi niet meer weg als men het WiFi Channel op 1 heeft gezet in de configuratie van het WiFi modem.

2. Wijzig WiFi security settings
Alleen mogelijk indien je zelf het beheer voert over het WiFi-netwerk. Wijzig instelling voor de beveiliging zoals WEP settings en WPA2 settings, dit wil soms ook helpen.

3. Installeer andere Rom
Er zijn Roms te vinden op XDA waar een andere WiFi driver gebruikt wordt. Ik heb deze geinstalleerd:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1557111

Zelf heb ik bovenstaande rom geinstalleerd, hierna heb ik geen problemen meer gehad met het wegvallen van WiFi.
De laatste nightly van CM9 bood voor mij geen oplossing.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 288072 op 10-04-2012 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
installeer je die rom op de wijze van:
eerst ACMEUninstaller vorige versies verwijderen.
En dan met de Installer die rom installeren maar niet de Alpha versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288072

Ik heb hem over de CM9 alfa geinstalleerd via Clockworksmod in het bootmenu, een full wipe gedaan en de Zip geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Het viel me gisteren op dat ik met de nieuwe Wifi driver opeens 13 kanalen kan zien, terwijl hij met de Alpha 2 build maar 10 kanalen zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:40
Anoniem: 288072 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 09:35:
Bij XDA worden de volgende oplossingen gegeven voor de WiFi-problemen (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1494458)

1. Zet WiFi op Channel 1
Alleen mogelijk indien je zelf het beheer voert over het WiFi-netwerk. Bij veel gebruikers valt de WiFi niet meer weg als men het WiFi Channel op 1 heeft gezet in de configuratie van het WiFi modem.

2. Wijzig WiFi security settings
Alleen mogelijk indien je zelf het beheer voert over het WiFi-netwerk. Wijzig instelling voor de beveiliging zoals WEP settings en WPA2 settings, dit wil soms ook helpen.

3. Installeer andere Rom
Er zijn Roms te vinden op XDA waar een andere WiFi driver gebruikt wordt. Ik heb deze geinstalleerd:

Zelf heb ik bovenstaande rom geinstalleerd, hierna heb ik geen problemen meer gehad met het wegvallen van WiFi.
De laatste nightly van CM9 bood voor mij geen oplossing.
de andere rom heb ik net geprobeerd. Netwerk is te zwak om verbinding te maken, dit waar ik hier heel goed bereik heb als webos draait. Een verbetering is het niet dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik installeer telkens de nieuwste nightly van CM9, alleen krijg ik de Youtube app en Google mapps niet meer erop. Ze staan helemaal niet meer in de market. Weet iemand hoe je dat kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Rev! schreef op zondag 06 mei 2012 @ 14:21:
Ik installeer telkens de nieuwste nightly van CM9, alleen krijg ik de Youtube app en Google mapps niet meer erop. Ze staan helemaal niet meer in de market. Weet iemand hoe je dat kan oplossen?
Ik heb OaT's Light n Tasty met bijbehorende gapps. Daarmee kan ik het gewoon in de market vinden...
Wireless werkt inmiddels ook :-) voor het eerst ics nu, en bevalt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-06 13:42

Trackerfire

BTC HODLER

Sinds gisteren een TouchPad en viel meteen met m'n neus in de boter (gisteren definitieve rom online gegooid). Kwam dit topic tegen http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1472892

Meteen maar geïnstalleerd, maar wat een rom :)! Supersnel, stabiel en gebaseerd op ICS 4.0.4.. installeren gaat ook zeer makkelijk via CWM niet al dat omslachtige gedoe zoals je bij CM hebt gelukkig :)

Draai nu Dualboot webOS 3.0.5 en ICS 4.0.4 :) zeer tevreden met m'n aankoop!!

[ Voor 4% gewijzigd door Trackerfire op 13-05-2012 17:09 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 441300

Zou je mij willen vertellen hoe ik dit kan installeren op mijn TP? Ben een absolute n00b hierin en heb de jump naar CM nog niet genomen. Wanneer deze ROM dus eenvoudiger te installeren is: graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:31
Anoniem: 441300 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 09:22:
Zou je mij willen vertellen hoe ik dit kan installeren op mijn TP? Ben een absolute n00b hierin en heb de jump naar CM nog niet genomen. Wanneer deze ROM dus eenvoudiger te installeren is: graag!
Ik gebruik de official nightlies van CM9 op mijn HP Touchpad en ben daar erg tevreden over. Zie hetvolgende topic op rootzwiki voor meer info (in de OP staan ook installatie instructies): [ROM] Official CyanogenMod 9 Nightly Build Discussion

Ik heb mijn touchpad een aantal weken geleden overgenomen van een medetweaker en heb er vrijwel meteen CM9 opgezet. Ik boot eigenlijk nooit meer naar WebOS. Op de bekende problemen na (geen camera en geen microfoon) werkt CM9 erg goed bij mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 23:35
is het gemakkelijk om de Mic definitief te vervangen voor een bluetooth model? Ik mis het namelijk wel behoorlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooproo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-06 13:27
Trackerfire schreef op zondag 13 mei 2012 @ 17:08:
Sinds gisteren een TouchPad en viel meteen met m'n neus in de boter (gisteren definitieve rom online gegooid). Kwam dit topic tegen http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1472892

Meteen maar geïnstalleerd, maar wat een rom :)! Supersnel, stabiel en gebaseerd op ICS 4.0.4.. installeren gaat ook zeer makkelijk via CWM niet al dat omslachtige gedoe zoals je bij CM hebt gelukkig :)

Draai nu Dualboot webOS 3.0.5 en ICS 4.0.4 :) zeer tevreden met m'n aankoop!!
Ik lees bij die rom veel over battery drain. Heb jij hier problemen mee? ik draai nog CM9 alpha 2 zonder andere rom, en ben de slechte accu-tijd nu wel zat. Wifi valt nog mee te leven (heb af en toe last dat die zegt verbonden te zijn maar dat ik niet kan internetten), maar 24 uur standby (met wifi aan) en de accu is leeg.

Zit te twijfelen tussen deze 3 roms:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1537636
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1472892
Installeren is gewoon via CMW toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Calvin
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 09:56
@jooproo Volgens mij kan het voor jou geen kwaad om eens een nightly te proberen. Zie de nightly download pagina.
Erik Hardesty (Dalingrin) heeft al eens op Twitter gezegd dat dat gerust betas genoemd mogen worden.

Wifi-issues worden recent nu ook aangepakt, zie ook:
http://rootzwiki.com/topi...nightly-build-discussion/

Laatste wifi-fix kun je hier vinden.
Deze werkt alleen op de zeer recente nightlies, vergeet daarbij de nieuwe gApps niet. Maar dat zie je allemaal in het genoemde forum-topic.

Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooproo
  • Laatst online: 28-06 13:27
Top! Heel erg bedankt! Wist niet dat hij de nightly builds als "soort van beta" zag. Laatste build geïnstalleerd, en ziet er tot nu toe goed uit. Hopen op wat betere standby-tijden :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Calvin
Voor de volledigheid:
https://mobile.twitter.co...status/187974444944330752

Mooi dat het werkt. Hou dat forum een beetje in de gaten zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-06 20:34
Gisteren CM9 laatste nightly op gezet en microfoon van de Touchpad werkt! Nu nog de camera.
Heeft iemand Max Payne op de TP kunnen starten? Ik krijg nu een FC als ik wil starten. Met de nightly van paar weken geleden had ik geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Ik verkoop mn Touchpad morgen, en ik wil er nu een versie van android opzetten, zonder mijn gegevens. De laatste nightly erop met nieuwe Gapps etc installeren behoud al mijn gegevens. Hoe krijg ik een volledig verse instelling? Zit daarvoor een optie in Cyanogenmod zelf..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-06 20:30
Bij instellingen -> backup & herstel kan je hem resetten naar fabrieksinstellingen.
Probeer dat eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Found it. Inderdaad, die optie móest gewoon in android zelf zitten. thnx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Het geluid van mijn touchpad werkt niet meer onder Cyanogenmod 9 (nightl).. heeft iemand een idee hoe dit kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Als bestanden beschadigd zijn, kan dat opeens een probleem veroorzaken.

Download een ander nightly en flash het tablet nog eens.
Welke versie heb je nu?

Met een reboot naar WebOS kan je het geluid controleren. Dan kan je een hardware probleem uitsluiten.

[ Voor 72% gewijzigd door cornfed99111 op 08-07-2012 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiems4
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-11-2024
Net ICS geïnstalleerd! Werkt erg stabiel, blij mee! Was op zich wel redelijk tevreden over de TP, maar met Android zijn de mogelijkheden toch een eindje groter..

[ Voor 2% gewijzigd door Stiems4 op 21-07-2012 01:26 . Reden: typo.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 467622

Oke, hier een leek (en nog vrouw ook!) in het bezit van een HP Touchpad webOS 3.0.5

Touchpad werkt redelijk, maar de apps zijn mij te beperkt.

Bovendien zit er een soort bug in sinds de laatste versie update alweer een tijd geleden.

-Melding dat internet connectie weg is, terwijl er gewoon verbinding is. Je moet dit wel telkens weg klikken om verder te kunnen.
-E-mail/ photo's en maps na uitschakelen en opnieuw inschakelen niet meer zichtbaar, alsof er niets in staat. Dit wordt alleen verholpen door het resetten van de hp, erg vervelend omdat ik zo dagelijks meerdere malen aan het herstarten ben.

Ik zou dus graag Android willen installeren. Wat is de minst risicoloze en gemakkelijke manier om dat te doen voor iemand die weinig verstand van zaken heeft....Graag tips!

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiems4
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-11-2024
Anoniem: 467622 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 16:54:

Ik zou dus graag Android willen installeren. Wat is de minst risicoloze en gemakkelijke manier om dat te doen voor iemand die weinig verstand van zaken heeft....Graag tips!

Alvast bedankt :)
Ik heb een handleiding van internet gebruikt (http://www.webosnation.co...d-9-android-your-touchpad). Eerst een keer doorlezen, en daarna installeren.

Wel heb ik volgens handleiding eerst moboot moeten installeren en van daaruit cyanogenmod met g'apps..

Al met al had ik het gevoel dat er verder niet zoveel mis kon gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
cornfed99111 schreef op zondag 08 juli 2012 @ 22:35:
Als bestanden beschadigd zijn, kan dat opeens een probleem veroorzaken.

Download een ander nightly en flash het tablet nog eens.
Welke versie heb je nu?

Met een reboot naar WebOS kan je het geluid controleren. Dan kan je een hardware probleem uitsluiten.
Probleem zit in de behuizing. Soms blijft de volume knop hangen..zelfde met alle andere knoppen eigenlijk.. HP is niet meer wat het geweest is qua degelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stiems4 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 16:48:
[...]
Ik heb een handleiding van internet gebruikt (http://www.webosnation.co...d-9-android-your-touchpad). Eerst een keer doorlezen, en daarna installeren.

Wel heb ik volgens handleiding eerst moboot moeten installeren en van daaruit cyanogenmod met g'apps..

Al met al had ik het gevoel dat er verder niet zoveel mis kon gaan ;)
Dit ziet er inderdaad goed uit, het gaat vast goed komen op deze manier.
Ontzettend bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Ik heb cm9 nightfly op mijn tp staan.
Ik heb de chrome browser geinstalleerd, maar als ik vervolgens op slowradio.com muziek wil luisteren d.m.v. de flashplayer, geeft die aan dat java of adobe flashplayer niet geinstalleerd zijn.
Flashplayer stond al wel geinstalleerd, maar moest hem nog updaten, geen positief resultaat.
Java was ook al geinstalleerd en ook aangevinkt in de chrome browser.
Vreemd genoeg kan ik via de boatbrowser wel muziek luisteren via de flashplayer.
Iemand een oplossing hiervooor?
Wel jammer dat mulitasking niet goed werkt.
Als ik dus in de boatbrowser eerder genoemde website bezoek, stopt de muziek zodra ik een andere tab of andere app ga gebruiken.
Is dat bij iedereen zo?
Nog een vraag:
Als ik de tp in potrait mode vasthoudt zit er rechts onderaan aan de zijkant een kaartje. Vroeg me af waar dat voor dient of wat je er eventueel in kan stoppen. Kon het niet in de handleiding terug vinden en de vorige (tweaker)eigenaar wist het ook niet.

[ Voor 16% gewijzigd door ronaldinho op 25-08-2012 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
ronaldinho schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:59:
Ik heb de chrome browser geinstalleerd, maar als ik vervolgens op slowradio.com muziek wil luisteren d.m.v. de flashplayer, geeft die aan dat java of adobe flashplayer niet geinstalleerd zijn.
Flashplayer stond al wel geinstalleerd, maar moest hem nog updaten, geen positief resultaat.
Vreemd genoeg kan ik via de boatbrowser wel muziek luisteren via de flashplayer.
Als ik dus in de boatbrowser eerder genoemde website bezoek, stopt de muziek zodra ik een andere tab of andere app ga gebruiken.
Is dat bij iedereen zo?
Nog een vraag:
Als ik de tp in potrait mode vasthoudt zit er rechts onderaan aan de zijkant een kaartje. Vroeg me af waar dat voor dient of wat je er eventueel in kan stoppen. Kon het niet in de handleiding terug vinden en de vorige (tweaker)eigenaar wist het ook niet.
De chrome browser ondersteunt geen flash en gaat dit ook niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Heb al een alternatief gevonden: Nobex radio geinstalleerd. Kan nu naar een online radiostation luisteren en ondertussen websites bezoeken of een spelletje spelen zonder dat de muziek stopt. Er is alleen een korte onderbreking van de muziek wanneer er een melding binnenkomt van b.v. een emailbericht. Kan ik mee leven :)

• arjandijk162
ronaldinho schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:59:
Is dat bij iedereen zo?
Nog een vraag:
Kaartje is Simslot dat alleen actief is op de 64gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongstra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-06 20:52
Ik heb inmiddels ook Android (CM9, Android 4.0.4) op m'n Touchpad staan maar heb geen toegang tot de Google plat store om apps te downloaden. Apparaat staat niet op de lijst etc, iemand een oplossing?

computer: I7 3770K 16GB 4 TB. Fotografie: Olympus OM-D E-M1 II en een heleboel lenzen. Zeer tevreden met MFT systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Je moet GAPPS installeren om Google Play te laten functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongstra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-06 20:52
cornfed99111 schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 18:17:
Je moet GAPPS installeren om Google Play te laten functioneren.
Ahhh, die was ik inderdaad vergeten uit te pakken. Dank je wel! :*)

Overigens lukt het downloaden van apps niet, foutmelding zonder aanduiding hoe en wat. :?

En dat is inmiddels ook al weer opgelost, andere Gapps versie geïnstalleerd.
Overigens vind ik het wifi bereik tegenvallen maar dat ga ik nog even uitzoeken.

[ Voor 34% gewijzigd door dongstra op 09-09-2012 22:46 ]

computer: I7 3770K 16GB 4 TB. Fotografie: Olympus OM-D E-M1 II en een heleboel lenzen. Zeer tevreden met MFT systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Er zijn recente ontwikkelingen op het gebied van de camera.
Men kan nu foto's nemen!
Het is wel erg buggy en video's werken nog niet.
Maar ik vermoed dat dit alleen een kwesie van tijd is.

http://rootzwiki.com/topi...-cm9-with-working-camera/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-06 19:49
Ok, leuk dat ze het gefixt hebben. Voor mij niet zo heel interessant, ik zie het nut er niet van in om het met mijn TP te doen. Ik ben meer benieuwd naar JB en dan met name of Project Butter nog iets uit gaat maken op de TP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Foto's maken is ook niet de eerste applicatie waarvoor de camera is bedoeld.
Daarvoor wijst hij de verkeerde kant op en is de resolutie te laag.
Nee, Skype of videochatting is het hoofddoel.
Dan is het nog jammer dat de video functie niet werkt.

JB is helaas nog erg beta.
Aangezien ICS prima werkt op mijn TP, wacht ik daar eerst de ontwikkelingen af voor over ga naar JB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke ik heb Android gisteravond geinstalleerd en het werkt!

Ik heb geen idee wat voor versie ik nu heb, volgens mij staat er 4.0.?

Heb Touchpad niet bij de hand, kan het dus niet nagaan. Maar als ik het zo terug lees heb ik het volgende geinstalleerd:
1.ACMEInstaller3
2.cm-9-20121111-NIGHTLY-tenderloin.zip
3.update-cwm_tenderloin-1012.zip
4.moboot_0.3.5.zip

Ik heb alleen geen market. Nu las ik al dat je Gapps moet installeren. Is dat hetzelfde als de market? En hoe installeer ik het? Kan ik het ook gewoon in het mapje cminstall plaatsen en dan rebooten? Maakt het dan niet uit dat het bovengenoemde lijstje daar ook nog instaat? En waar haal ik de dowload van Gapps het beste vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
Zoek een laatste Gapps, gooi op de SDcard. Booten in CWM/recovery. Install from SDcard -> kies bestand en vervolgens nog een x yes. Restart en voila, alle Google Apps staan er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
In deze openingspost staan alle links naar de actuele versies van CM9 en Gapps.
http://rootzwiki.com/topi...nightly-build-discussion/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En als je geen sd card hebt?
Kan ik hem dan gewoon in de cminstall map plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:04
Met SD card wordt het intern geheugen bedoeld. Dus gewoon de gapps.zip ergens op je touchpad storage plaatsen en in CMW/recovery naar je .zip browsen.

Ondertussen is er een pre-alpha uit van CM10 met Android 4.1. Loopt perfect hier!
http://rootzwiki.com/topi...th-sound-updated-1182012/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Huh? CMW/recovery zip. browsen?
Ik weet niet hoe ik gister alles voor elkaar heb gekregen, maar hier snap ik niets van.
Bovendien lukt het me niet op via de pc in mn touchpad te komen onder CM. Moet ik dan eerst terug naar Webos?

Het is gelukt! Ben eerst terug gegaan naar Webos. Toen een nieuw mapje aangemaakt en daar de .zip ingeplaatst. Geselecteerd en weer terug naar CM.

Nu nog uitvogelen hoe een en ander werkt! Het ziet er goed uit, en ik verbaas me over de gevoeligheid van het touchscreen. Prima!

Bedankt!

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 467622 op 13-11-2012 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
Ondertussen waren m'n ouders ook zo enthoursiast geworden (70 & 65 jaar..) dat ik nu ook een TP voor ze geregeld heb via Tweakers :)
Echter bij deze komt WIfi niet up na slaapstand, dezelfde settings als bij mij en dezelfde build, apart.

Heb dus besloten nu die te upgraden naar de laatste versie. Een aardige handleiding hierin is http://liliputing.com/201...-cyanogenmod-9-alpha.html

We zijn benieuwd!

EDIT:
WoEi !
Duttut prima :)

De laptop met Vista niet, met W7 juist wel, apart.

[ Voor 8% gewijzigd door the noise op 24-11-2012 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Heb nu last van de zogenaamde questionmark of death. De touchpad is helemaal leeggelopen en de batterij wordt niet meer begrepen door de batterijchip. Als ik mn touchpad aanzet krijg is dus een plaatje met een vraagteken in een batterij. Voor de rest doet de touchpad niks meer.

Heel wat topics doorgeneusd, probleem komt veel voor, niemand heeft een oplossing.

Weet iemand of ik bij FNAC recht heb op de europese 2 jaar garantie? Dat lijkt me de laatste oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
Oh dan heb ik dat misschien ook ff gehad ;) Nee ik heb dat probleem ook wel gehad, maar op een gegeven moment deed die van mij het weer. Ik dacht zelf dat het iets te maken had met de USB poort. Ik laat hem nu over het algemeen nooit meer uitgaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
arjandijk162 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 17:30:
Heb nu last van de zogenaamde questionmark of death. De touchpad is helemaal leeggelopen en de batterij wordt niet meer begrepen door de batterijchip. Als ik mn touchpad aanzet krijg is dus een plaatje met een vraagteken in een batterij. Voor de rest doet de touchpad niks meer.

Heel wat topics doorgeneusd, probleem komt veel voor, niemand heeft een oplossing.

Weet iemand of ik bij FNAC recht heb op de europese 2 jaar garantie? Dat lijkt me de laatste oplossing
Ik lees toch dat dit op te lossen is. Oa door eens een 8 uur aan de usb van een pc/laptop te hangen en de combi van de aan/uit botton en de 'home' button ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-06 08:01
the noise schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:09:
[...]

Ik lees toch dat dit op te lossen is. Oa door eens een 8 uur aan de usb van een pc/laptop te hangen en de combi van de aan/uit botton en de 'home' button ..
Meerdere malen gedacht dat mij TP de geest had gegeven. Een dag aan de stroom via USB lader in stopcontact heeft bij mij altijd gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Het is raadzaam om dit weekend de nieuwe weekly CM9 in de gaten te houden.
Als alles goed gaat, zal daarmee de camera gaan functioneren op je Android Touchpad!
De test/previews van Dorregaray zijn eindelijk goedgekeurd.

Men is nu ook al bezig om met CM10 de camera goed aan het lopen te krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door cornfed99111 op 07-12-2012 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
Wordt tijd om eens de laatste nightly te bekijken :)
http://download.cyanogenm...e=tenderloin&type=nightly

EDIT
Nou, dat is nog geen feest.. :'(

Nu wel werkend maar ik heb handmatig alle app's en settings opnieuw moeten invoeren.
Camera en dergelijke werkt, nu afwachten of de batterij niet wordt leeggetrokken.

EDIT 2
Blijkt nu dat de agenda sync niet goed loopt, dit is voor mij een must-have.

Nu dus de backup die ik vooraf gemaakt had terug gezet. Wel een heel vreemde ervaring nu; het lijkt erop of sommige drivers in CM10 zijn blijven hangen en nu werken in CM9.
M'n agenda werkt in ieder geval, de camera niet.

Nu dus de versie met werkende camera bij m'n ouders plaatsen, kunnen ze lekker op hun 70e met m'n kids skypen :)

[ Voor 86% gewijzigd door the noise op 12-12-2012 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Laatst online: 27-06 08:59
Heb de camera nu ook werkend, en Skype

't heeft ff geduurd, maar dan heb je ook wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
maar nu werkt de sync niet, damn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Voor de liefhebbers. Er is nu een stabiele build van CM10
Installeren kan met de volgende instructies:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2176848

Voor degene die niet het geduld heeft om de video af te kijken, heb ik de stappen uitgeschreven:

Eerst downloaden:
http://goo.im/devs/jcsull...ITED_TESTING_ONLY_CAM.zip
http://goo.im/gapps/gapps-jb-20121011-signed.zip
http://goo.im/devs/jcsull...ad/testing/ACMEInstaller3
http://goo.im/devs/jcsull...moboot_038-tenderloin.zip

Boot de tablet in WebOS mode. Koppel hem in usb mode. Blader via de explorer naar de touchpad.
Zoek de cminstall folder. Gooi deze leeg als hij niet bestaat maak je hem aan.
Kopieer alles behalve de acmeinstaller3 bestanden onder de cminstall map.
Sluit netjes de verbinding af via de eject in de tray. Doe je dit niet dan raken je bestanden corrupt en verneuk je je touchpad ;)

Zet de tablet uit zonder usb.. Boot hem met de linkse volume knop, en de aan/uit knop bovenaan. Je ziet nu een usb icon.

Plug nu je usb kabel in.

Kopieer je acmeinstall3 file onder C:\Program Files\Palm, Inc
Typ onder C:\Program Files\Palm, Inc het volgende :
novacom.exe boot mem:// < ACMEInstaller3

Nu veel geduld hebben :)

Enige bug die ik gevonden heb is dat de lockscreen rotation niet werkt. -edit- dit blijkt een instelling te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door m3gA op 06-03-2013 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Super! Hoe gaat het met de wifi samen?
Nu gaat de accu nogal kort mee namelijk, omdat bij mij de wifi blijft aan staan (heb overigens al een behoorlijke tijd geen update ofzo meer gedaan dus weet niet of dat beter is geworden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
m3gA schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 19:04:
Voor de liefhebbers. Er is nu een stabiele build van CM10
Installeren kan met de volgende instructies:
Thanks collega ;)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-06 21:31
Als je al Android op je HP Touchpad hebt staan kan het ook iets anders. Download uit de post van m3gA de 1e en 2e link (de ROM en de Google Apps) en start je tablet op in Recovery mode. Kies hier vervolgens voor mounts and storage in het hoofdmenu van de recovery, en vervolgens mount USB storage. Nu kun je bovenstaande bestanden kopiëren naar je tablet. Onthoud wel even goed waar je ze neerzet ;)

Hierna kun je voor Unmount kiezen, gevolgd door Go back (met de nodige plusjes eromheen). Kies vervolgens voor beide wipe opties om te zorgen dat je schoon begint. Let wel op dat dit ALLE DATA VERNIETIGD die je op je tablet hebt staan. Tenminste, alle gebruikersdata. Hierna kun je via install zip from sdcard en choose zip from sdcard de twee zipjes installeren. Eerst de ROM, vervolgens de Google Apps. Hierna het tablet via de menuopties netjes opnieuw opstarten en na even te wachten heb je Android 4.1 op je tablet staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Essentiële informatie laat je achterwege.
Acmeinstaller3 doet je partitie grootte wijzigen voor Jelly Bean, omdat die meer plaats nodig heeft dan ICS.
Dus je methode is niet voor iedereen bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Hmm, zie eigenlijk niet echt een reden om naar CM10 te gaan. Alle functionalteit die ik wil heeft de TP nu met CM9 met camera update, wifi is nog niet één keer uitgevallen is en de accuduur is ook prima.

Wat anders dan iets meer smoothness krijg je bij Jellybean?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Frenz64 schreef op zondag 10 maart 2013 @ 16:44:
Hmm, zie eigenlijk niet echt een reden om naar CM10 te gaan. Alle functionalteit die ik wil heeft de TP nu met CM9 met camera update, wifi is nog niet één keer uitgevallen is en de accuduur is ook prima.

Wat anders dan iets meer smoothness krijg je bij Jellybean?
Alles lijkt net wat verfijnder. Ik vond het de moeite waard. Wifi is nog steeds mwoah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-06 14:09

neanderthaler

Are friends electric?

Thuis wordt de iPad3 altijd door iedereen geclaimd, als ik even wat wil opzoeken ofzo. Ook dat geduvel met iTunes als ik even snel een film er op wil zetten, heb ik vaak al geen zin meer als ik me bedenk de moeite die eraan vooraf gaat. Daarom kijk ik af en toe naar een elcheapo alternatief voor erbij om af en toe een filmpje te kijken en wat te internetten.

Is zo'n Touchpad voorzien van de laatste Android (CM10?) een beetje bruikbaar om te internetten en een filmpje te kijken? Kan hij HD films gewoon draaien vanaf intern geheugen? Ik snap dat de resolutie van de tablet lager is, maar dat moet toch geen probleem zijn?

Zal ik mij erg gaan storen aan de verschillen van deze tablet als ik een iPad3 gewend ben? Of zal het gebruik mij erg gaan meevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
neanderthaler schreef op maandag 11 maart 2013 @ 09:23:
Thuis wordt de iPad3 altijd door iedereen geclaimd, als ik even wat wil opzoeken ofzo. Ook dat geduvel met iTunes als ik even snel een film er op wil zetten, heb ik vaak al geen zin meer als ik me bedenk de moeite die eraan vooraf gaat. Daarom kijk ik af en toe naar een elcheapo alternatief voor erbij om af en toe een filmpje te kijken en wat te internetten.

Is zo'n Touchpad voorzien van de laatste Android (CM10?) een beetje bruikbaar om te internetten en een filmpje te kijken? Kan hij HD films gewoon draaien vanaf intern geheugen? Ik snap dat de resolutie van de tablet lager is, maar dat moet toch geen probleem zijn?

Zal ik mij erg gaan storen aan de verschillen van deze tablet als ik een iPad3 gewend ben? Of zal het gebruik mij erg gaan meevallen?
Ik vind het nog steeds een hele fijne tablet maar wel wat aan de zware kant. Of je android fijn vindt tov IOS ligt helemaal aan jezelf. 720p films gaan prima. 1080p is meestal schokkerig. Ik heb er gisteren toevallig XBMC op geinstalleerd om video's te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

m3gA schreef op maandag 11 maart 2013 @ 09:31:
[...]

Ik vind het nog steeds een hele fijne tablet maar wel wat aan de zware kant. Of je android fijn vindt tov IOS ligt helemaal aan jezelf. 720p films gaan prima. 1080p is meestal schokkerig. Ik heb er gisteren toevallig XBMC op geinstalleerd om video's te testen.
En?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
Bah de mijne wil opeens ook niet meer opladen na een volledig lege batterij.
Heb naast de originele oplader al twee andere geprobeerd maar er is geen leven in te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 10:16
Mantis schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:00:
Heb naast de originele oplader al twee andere geprobeerd maar er is geen leven in te krijgen.
aan de lader laten hangen. komt vanzelf wat stroom bij en als ie dan start dan kan ie weer laden.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Mantis schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:00:
Ik heb 1x gehad dat ik bijna 4 uur moest laden voor hij aan wilde gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
De touchpad heeft er ondertussen al ettelijke dagen aan gehangen :(
Morgen probeer ik nog eens een dagje aan een PC usb poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 10:16
terwijl aan de lader. power en home-knop ingedrukt houden vooor een lange tijd. wat doet ie dan?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wat mij heeft geholpen, in geval van niet willen opladen, is de stekker los halen (dus de kop eraf draaien) en deze er daarna weer opdraaien. Heb die truc al drie keer nodig gehad de afgelopen maanden, op de een of andere manier wil ie blijkbaar soms niet.

En als de touchpad echt helemaal leeg is, dan heb je inderdaad een uitdaging. Is me één keer overkomen helaas. Zodra hopelijk het scherm weer aangaat, proberen in de recovery mode te komen en dan booten in WebOS. Daarin weer een tijdje laden, vervolgens moet het in Android ook weer lukken.

Laden via de USB van de PC gaat volgens mij niet lukken, is die te zwak voor.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
Bedankt voor alle tips, ondertussen heb ik echt alles geprobeerd. In het verleden heb ik hem wel al eens uren aan de lader moeten hangen en starten met power+home knop maar nu is er echt geen leven meer in te krijgen.
Heeft er iemand al eens garantie proberen verkrijgen bij Fnac voor z'n Touchpad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Calvin
Mantis schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 11:38:
Bedankt voor alle tips, ondertussen heb ik echt alles geprobeerd. In het verleden heb ik hem wel al eens uren aan de lader moeten hangen en starten met power+home knop maar nu is er echt geen leven meer in te krijgen.
Heeft er iemand al eens garantie proberen verkrijgen bij Fnac voor z'n Touchpad?
ik neem ff aan dat je echt alles al gedaan hebt dus dat dit overbodige info is....

Al een andere kabel geprobeerd? De Touchpad-kabel staat erom bekend snel stuk te gaan.
Zelf moet ik de kabel 'naar boven drukken' wanneer hij op z'n rug ligt. Anders laad hij ook niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Xudonax schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 19:52:
Als je al Android op je HP Touchpad hebt staan kan het ook iets anders. Download uit de post van m3gA de 1e en 2e link (de ROM en de Google Apps) en start je tablet op in Recovery mode. Kies hier vervolgens voor mounts and storage in het hoofdmenu van de recovery, en vervolgens mount USB storage. Nu kun je bovenstaande bestanden kopiëren naar je tablet. Onthoud wel even goed waar je ze neerzet ;)

Hierna kun je voor Unmount kiezen, gevolgd door Go back (met de nodige plusjes eromheen). Kies vervolgens voor beide wipe opties om te zorgen dat je schoon begint. Let wel op dat dit ALLE DATA VERNIETIGD die je op je tablet hebt staan. Tenminste, alle gebruikersdata. Hierna kun je via install zip from sdcard en choose zip from sdcard de twee zipjes installeren. Eerst de ROM, vervolgens de Google Apps. Hierna het tablet via de menuopties netjes opnieuw opstarten en na even te wachten heb je Android 4.1 op je tablet staan :)
Makkie ;)
Bij mij stond er al cm9 op toen ik hem destijds had overgenomen van een medetweaker.
In webos via de browser de eerste 2 bestanden (rom en gapps) gedownload.
Via hp catalogus de app commander geïnstalleerd (gratis) om te zien waar als de gedownloade files stonden.
Zoals eerder beschreven in CWM gekozen voor wipe cache patition en daarna wipe data.
Daarna de rom geïnstalleerd en vervolgens de gapps.
Wat ik wel grappig vond was, nadat ik mij had aangemeld voor de play store, dat ie alle apps installeerde die ook op mijn phone heb staan (die ik destijds uit de store had gedownload).
(Front)camera werkt en wifi ook (in cm9 moest ik vrij snel de fix gebruiken).

Update:
Bij de instellingen kan ik het toetsenbord niet veranderen.
Maakt niet uit of ik er eentje uit de store download of een bluetooth aan de tablet 'hang'.
Het vinkje voor het toetsenbord kan je nl. niet weghalen.
Bij 'toetsenbord en invoermethoden' staat: Android-toetsenbord (AOSP).
Iemand een oplossing hiervoor?
Thanx.

Er is ook een update van cm10 op komst. Ze zijn nu versie 4.2.2. aan het testen. O.a. bluetooth en audio werken nog niet (goed).

[ Voor 11% gewijzigd door ronaldinho op 18-04-2013 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
CyanogenMod 10.1.0 RC1 is te downloaden.
Iemand deze al geprobeerd of wacht iedereen op de final version?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Bij de onvolprezen Action een bluetooth keyboardje gescoord, maar hij werkt niet onder ICS.Het pairen is geen probleem, maar vervolgens doet hij niks. Hetzelfde geprobeerd onder WebOS en dan werkt tie probleemloos. Heb me een helemaal sufgezocht in het instellingenmenu, gegoogled zonder resultaat. Hij werkt zelf op een W7 laptop.

Iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Heb zaterdag van marktplaats in de buurt een Touchpad 32GB gescoord voor 100 euri :) Hij was net voor verkoop heulemaal opnieuw geinstalleerd met dualboot WebOS en CM 10. De HP appstore was onbereikbaar en hoe ik de Google Play Store moet installeren snap ik ook nog niet. Gelukkig was er wel een andere app store te vinden (1st ofzo?) waar ik VLC Player en MX Player vandaan heb getrokken.

Heb ook iPad 3 maar ik vond films kijken zo'n drama om eerst weer te moeten handbraken en daarna weer via iTunes er achter te komen dat de iPad onvoldoende ruimte heeft (allerlei game apps van mijn zoontje :( ).

Ik heb met een 1.6 of 1.8GB MKV van World War Z, een HD Breaking Bad episode van 350 MB (mp4 geloof ik) en paar andere video files wat testjes gedraaid en de native speler in WebOS speelde World War Z zonder problemen af, maar vond de andere videofiles niet. In CM10 speelde de standaard speler WWZ met haperingen maar de MX Player deed hem zonder problemen, ook ondertitels kon ik makkelijk inschakelen. In VLC ging WWZ ook niet helemaal vlekkeloos. De andere video's werden zowel door MX als VLC prima afgespeeld.

Internetten daarentegen is wel een heel verschil met mijn iPad qua snelheid. De standaard browser van WebOS wint het qua snelheid toch wel van de standaard Android browser maar ook van de Firefox beta. Ik vond het verschil met internetten qua snelheid toch wel zo storend, dat ik liever even mijn telefoon (iPhone 4S) pak dan de Touchpad indien de iPad in gebruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
De HP Appstore is niet bereikbaar omdat er een certificaat verlopen is. Je dient hier een patch voor te draaien.

Zie ook: http://email.hpwebosnewsl...t/hBkJC0XUxYI0PTn04Cpr0Gf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

m3gA schreef op maandag 16 september 2013 @ 12:05:
De HP Appstore is niet bereikbaar omdat er een certificaat verlopen is. Je dient hier een patch voor te draaien.

Zie ook: http://email.hpwebosnewsl...t/hBkJC0XUxYI0PTn04Cpr0Gf
Bedankt! Dat moet je ook maar net weten :)

Ik bedenk me opeens dat mocht HP haar handen ervan aftrekken, er straks helemaal geen complete WebOS meer nieuw te installeren is op de Touchpad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Toch heb ik wat problemen met afspelen van HD films op de Touchpad.

Ik heb zowel XBMC, MXplayer en VLC er op gezet en deze spelen mkv's en mp4's vaak probleemloos af, maar sommige files lijken echt te groot of zwaar. Ik krijg dan audio/video sync problemen, mpeg artifacts of haperingen. Ook regelmatig werkt het geluid niet, of in de ene mediaspeler niet en in de andere weer wel. Soms moet ik ook de tablet rebooten als het geluid niet werkt.

Weet iemand hier wat op? Ik draai voornamelijk gedownloade series, sommige zijn live HDTV rips, andere zijn Blu Ray rips. Ik heb een Touchpad 32 GB met een redelijk recente Cyanogenmod, maar niet de laatste. Is 'tenderloin' een kernelversie ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
neanderthaler schreef op donderdag 05 december 2013 @ 10:42:
Toch heb ik wat problemen met afspelen van HD films op de Touchpad.

Ik heb zowel XBMC, MXplayer en VLC er op gezet en deze spelen mkv's en mp4's vaak probleemloos af, maar sommige files lijken echt te groot of zwaar. Ik krijg dan audio/video sync problemen, mpeg artifacts of haperingen. Ook regelmatig werkt het geluid niet, of in de ene mediaspeler niet en in de andere weer wel. Soms moet ik ook de tablet rebooten als het geluid niet werkt.

Weet iemand hier wat op? Ik draai voornamelijk gedownloade series, sommige zijn live HDTV rips, andere zijn Blu Ray rips. Ik heb een Touchpad 32 GB met een redelijk recente Cyanogenmod, maar niet de laatste. Is 'tenderloin' een kernelversie ofzo?
Tenderloin is de code naam voor de HP Touchpad. Ik gebruik zelf XBMC, versie 13 omdat deze hardware acceleratie heeft voor Android http://wiki.xbmc.org/index.php?title=development_builds en de plexbmc plugin met een plex server. Zover ik weet speelt echt alles af.

Ik heb trouwens de volgende build van Cyanogenmod: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2450358
Pagina: 1 2 3 Laatste