[Macbook Pro] Ervaringen & Discussie - deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:
  • 78.299 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 20:12

muhda

Time & Space traveler

thaan schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 21:04:
[...]

Ik sta dus ook op het punt om een 15" MBP te halen, maar een upgrade zou wel zo fijn zijn ja. En bij de Apple store kopen was ik niet van plan, aangezien je bij de MyCom 3 jaar garantie krijgt (tov 1 jaar bij de Apple Store). Maarja, what to do, nog even wachten op enig teken van leven van een upgrade, of nu gewoon kopen?
Na de (teleurstellende) Apple event van vandaag, waar One More Thing ook ontbrak.
Denk ik dat er geen spec-bumps komen. Ik denk dat we pas in 2012 een refresh of update zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Leek mij wel duidelijk dat er alleen iPhones werden besproken vandaag. Ik verwacht zelf dat de specbump nog komt in Q4, als een stille update. De refresh (nieuw fysiek model) komt in de eerste helft van 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 20:12

muhda

Time & Space traveler

Het ging vandaag inderdaad alleen maar over de iPhone 4S. Maar ik had wel verwacht iets te horen bijvoorbeeld tijdens OMT. Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt over de spec-bump.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:51
Philflow schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 23:22:
Leek mij wel duidelijk dat er alleen iPhones werden besproken vandaag. Ik verwacht zelf dat de specbump nog komt in Q4, als een stille update. De refresh (nieuw fysiek model) komt in de eerste helft van 2012.
Ow dat was ook zeker duidelijk, maar ik verwachtte eigelijk met het offline gaan van de Apple Store ook een stille refresh. Ik heb niet echt zin om nog een maand te wachten voor niks.

Duidelijkheid zal er wel niet komen, waarschijnlijk is de bump er plotseling gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Een OMT wordt helemaal zo vaak niet meer gebruikt de laatste jaren.
Iedereen verwacht altijd een OMT maar weet eigenlijk niet hoe weinig dat echt voor komt.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 17:22
http://www.marco.org/2011...-2011-15-inch-macbook-pro

Interessant artikel, enkel vraag ik mij nu af of er hier nog mensen zijn met gelijkaardige problemen?

Ik begin meer en meer op die spec bump te hopen - als dit de stand van zaken is met de 2.3GHz CPU, dan wilt dat zeggen dat bij de volgende upgrade soortgelijke problemen in mindere mate aanwezig zullen zijn. (lijkt me sterk dat Apple dit issue zou negeren?) Althans, dat is waar ik op hoop :)

[ Voor 7% gewijzigd door Pyr0wl op 05-10-2011 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Mole
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-10-2024
Ik krijg waarschijnlijk een Macbook Pro 13inch als stagevergoeding :D
Maar nu vroeg ik me af, hoe de Intel HD3000 presteert.
Ik had al informatie gevonden dat de GPU prima geschikt is voor huis, tuin en keuken gebruik.
Maar waar ik de Macbook (mede) voor wil gebruiken, is Lightroom en/of Photoshop.

Kan iemand mij hier misschien vertellen of dit een beetje soepel verloopt, op een standaard 13inch Macbook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letti1990
  • Laatst online: 19-08-2022
Na een tijdje gezocht te hebben naar een topic met een vergelijkbaar probleem kom ik bij deze toch mijn vraag stellen hier.

Mijn macbook pro(2011) geeft op het moment dat hij aan de voeding zit een lichte tinteling door (Dit ook met een geaard stopcontact). Het is duidelijk voelbaar als ik over de macbook heen 'aai'. Na een paar uur werken begin ik ook te merken dat ik ook een tinteling in mijn hand krijg, wat ik als niet erg prettig ervaar...
Op het moment dat hij niet aan de lader zit is er ook geen tinteling.

Iemand van jullie die dit ook heeft gehad met zijn macbook? Of suggesties wat ik nu het beste kan doen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Laatst online: 12:51
letti1990 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 13:01:
Na een tijdje gezocht te hebben naar een topic met een vergelijkbaar probleem kom ik bij deze toch mijn vraag stellen hier.

Mijn macbook pro(2011) geeft op het moment dat hij aan de voeding zit een lichte tinteling door (Dit ook met een geaard stopcontact). Het is duidelijk voelbaar als ik over de macbook heen 'aai'. Na een paar uur werken begin ik ook te merken dat ik ook een tinteling in mijn hand krijg, wat ik als niet erg prettig ervaar...

Iemand van jullie die dit ook heeft gehad met zijn macbook? Of suggesties wat ik nu het beste kan doen?

Alvast bedankt!
Heb ik hier ook, komt door de aluminium behuizing. Je merkt het vooral als je een ander (enigzins geladen) product aanraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

letti1990 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 13:01:

Alvast bedankt!
Ik heb het ook af en toe, maar zeker niet altijd. Geen idee waar het aan ligt want ik gebruik altijd hetzelfde stopcontact. Maar heb jij hier dan continu last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letti1990
  • Laatst online: 19-08-2022
Net nog even getest..Het is altijd voelbaar op het moment dat ik een niet geaarde stopcontact gebruik.(of wanneer ik het kleine op zet stuk op mijn adapter zet)

Thuis heb ik nergens geaarde stopcontacten, evenals op de universiteit.

@thaan en @Gazelle, is het bij jullie ook altijd voelbaar bij niet geaarde voeding?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Pyr0wl schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 11:11:
http://www.marco.org/2011...-2011-15-inch-macbook-pro

Interessant artikel, enkel vraag ik mij nu af of er hier nog mensen zijn met gelijkaardige problemen?

Ik begin meer en meer op die spec bump te hopen - als dit de stand van zaken is met de 2.3GHz CPU, dan wilt dat zeggen dat bij de volgende upgrade soortgelijke problemen in mindere mate aanwezig zullen zijn. (lijkt me sterk dat Apple dit issue zou negeren?) Althans, dat is waar ik op hoop :)
Haha je post artikel wat aangeeft dat er problemen zouden zijn met de 2.2 en 2.3 ivm warmte icm snelheid en dan hoop jij op een speedbump.

Gewoon niet zoveel aandacht aan dat soort sites besteden. Er zijn hier zat 15" gebruikers zonder problemen en ook uit eigen ervaring (mensen om me heen etc) lijkt het allemaal wel mee te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
Donstil schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 19:42:
[...]

Haha je post artikel wat aangeeft dat er problemen zouden zijn met de 2.2 en 2.3 ivm warmte icm snelheid en dan hoop jij op een speedbump.

Gewoon niet zoveel aandacht aan dat soort sites besteden. Er zijn hier zat 15" gebruikers zonder problemen en ook uit eigen ervaring (mensen om me heen etc) lijkt het allemaal wel mee te vallen.
Jep :P ik dacht: "Als er nu echt sprake is over heat issues, zal Apple die wel fixen voordat ze de CPU wat omhoog krikken" - leek mij best logisch?

Probeer mij gewoon zoveel mogelijk in te lezen, beetje proberen om een beeld te vormen van die MBP, kwestie dat ik geen miskoop bega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:02
Welke stands gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:49
M-stand. Mooi ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Donstil schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 19:42:
[...]

Agreed.

Ik snap zulke posts ook nooit zo, alsof elke mbp er last van heeft en alsof het een grote fail-gate van apple is. :+
Er zullen inderdaad best wat mensen last ban bugs en/of hitte hebben, maar vaak is daar een prima oplossing voor te vinden of je bent een van de weinigen met pech.

Mijn 15" 2.2 zit bij normaal gebruik tussen de 35˚ en 55˚. (youtube, nog wat andere tabbladen, evernote, mail etc als ik meerdere 1080p youtube video's kijk en spotify aan staat word het max 60/65˚ @ 2000rpm.
Ik ben juist heel tevreden over de temp. De temp kan snel oplopen bij video editing etc, maar hij is ook altijd weer erg snel gekoeld. Als ik bijv. een video exporteer word hij tijdens dat proces even heel warm (+/- 85˚ @ 6200rpm), maar daarna gaat de temp al snel naar beneden en doet hij weer rustig 2000rpm.
Ik ben zeer positief over de temp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm.. gisteren werkt mn Macbook Pro (mid2010) niet meer. Althans mn toetsenbord en multi touchpad niet meer. Hij start nog wel op. Ik kan hem alleen nog aan en uitzetten met de powerknop. Externe muis of toetsenbord herkent hij ook niet.

Is het een hardwareprobleem? Of kan het softwarematig verholpen worden? Met SMC reset helpte ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt coconut battery altijd want na 96 cycles heb ik nog 101% battery life?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 20:06

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:16:
klopt coconut battery altijd want na 96 cycles heb ik nog 101% battery life?
Een batterij die net nieuw is heeft vaak een net iets hogere werkelijke capaciteit dan de 'design capacity'. Vandaar dat je dan percentages boven de 100 kunt zien.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:01
Dat klopt, maar na 96 cycles is een accu niet echt nieuw meer.. Ik heb er nu 26 op zitten en zit aan de 98%. Maar dat verschilt natuurlijk per accu + het feit dat de waarden kunnen verschillen. De ene keer laadt ie op tot een x aantal mAh, de andere x kan dat meer of minder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Coconutbattery klopt in zoverre dat 't gewoon overneemt wat je batterij rapporteert.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:46

pdavie2311

Live life to the fullest..

Goedenavond all..

Ben laatst in de Maxme geweest om mijn batterij door te laten meten, alles prima! Nog steeds vind ik dat mijn macbook pro 13 inch van maart dit jaar snel leegloopt..Heb het idee dat er iets op de achtergrond blijft draaien..

Ik weet van de toetscombi cmd Q etc..Alleen kan ik daar safari niet afsluiten..Ook als ik rechtermuisknop op safari geef en kies voor sluiten heb ik het idee dat er iets blijft draaien..Want als ik hem wil uitzetten bovenin, zegt hij dat eerst safari moet worden afgesloten?

Hoe kan ik zorgen dat alle programma's sluiten als ik de macbook wegzet?

Thanx!!

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:01
Als een normale quit (CMD+Q) niet werkt (wat op zich al raar is), dan moet je even een force quit uitvoeren. Dat kan door op het appeltje en daarna op Force quit te klikken (of de shortkey ervan):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uMuaDTtlMSjPINdS00FhMoFK/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

pdavie2311 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 19:07:
Goedenavond all..

Ben laatst in de Maxme geweest om mijn batterij door te laten meten, alles prima! Nog steeds vind ik dat mijn macbook pro 13 inch van maart dit jaar snel leegloopt..
Welke HDD heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
en welk OS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Lion 10.7.1
Welk HDD? Heb er voor de rest niets aan veranderd, dus gewoon standaard?

Ik kom nooit in zulke menu's, helemaal bij mijn mac nog niet, haha..Windows wel, daar moest het ook, want dat werkte ja nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Waarom is iedereen hier zo bezig met zijn batterij? Als hij werkt en niet aanzienlijk (een uur ofz) minder mee gaat is het toch goed?

Ik laad hem op wanneer ik dat nodig vind, calibreer ze nooit en toch werken ze prima.
Als ze na een jaartje of 2 niet meer goed zijn kan je ze altijd vervangen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Donstil schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 22:03:
Waarom is iedereen hier zo bezig met zijn batterij? Als hij werkt en niet aanzienlijk (een uur ofz) minder mee gaat is het toch goed?

Ik laad hem op wanneer ik dat nodig vind, calibreer ze nooit en toch werken ze prima.
Als ze na een jaartje of 2 niet meer goed zijn kan je ze altijd vervangen lijkt me.
Juist zo denk ik dus ook. Mijn batterij geeft al een tijdje service battery dus hij haalt max 3,5 uur, met de juist instellingen. Als ik het nodig vind koop ik gewoon een nieuwe. Dan zal de optibay + SSD + 8 Gb RAM ook wel aangeschaft worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Donstil schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 22:03:

Dat vind ik dus ook.

Ik denk er ook compleet niet over na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Omdat ze bekend staan om hun batterij? En in het begin zo 2,5 dag op sluimerstand kon, met af en toe werken erop..Nu is dat nog maar een dag..Vandaar..

Voor de rest maakt mij het ook weinig uit, vind dit alleen snel verschil in een half jaar tijd..Meer niet..
Ding is prima en ben tevreden hoor!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Laatst online: 11-08 15:05
Ik heb het forum al doorgezocht maar niets kunnen vinden, mijn excuses als ik niet goed genoeg heb gezocht.

Ik heb het volgende probleem met mijn MBP 15" 2011 (2.2GHz met de 6750M grafische kaart) sinds vanochtend:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/10297991/Screen%20Shot%202011-10-07%20at%2012.49.59%20PM.png

Ik heb het al opnieuw opgestart, SMC en PRAM gereset en weet niet meer wat ik verder kan doen. Tech Tools Pro heb ik ook al geprobeerd, gaf geen problemen. Ik weet niet wat ik nog meer kan proberen en ik kan mijn MBP eigenlijk niet missen (vanwege studie).

Ik heb geen nieuwe software geïnstalleerd en gisterenavond deed de MBP het nog prima.

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik zie geen probleem. Ik weet niet precies wat je bedoelt. Misschien is het alleen zichtbaar als je een foto van het scherm maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
Ik heb er even snel een (slechte) foto van gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/10297991/Photo%2007-10-2011%2013%2002%2001.jpg

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als het met een herinstallatie van OSX niet opgelost wordt is het waarschijnlijk een hardwarematig probleem. Wat je nog wel even kan doen is gfxCardStatus installeren. Daarmee kan je instellen of hij geforceerd op de intel hd3000 chip draait of op de 6750M. Misschien dat je het daarmee tijdelijk even werkbaar kan maken tot dat je tijd hebt om hem binnen te brengen voor reparatie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
Ik heb gfxCardStatus al in gebruik en beide kaarten geven hetzelfde resultaat helaas. Een herinstallatie van OS X wil ik eigenlijk als laatste optie gebruiken (tenzij ik alles kan laten zoals het is? Ik heb altijd gedacht dat alles gewist word en ik alles opnieuw moet installeren namelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Je kan het beste toch een schone installatie van OS X proberen om software problemen uit te sluiten. Je kunt ook eerst een Time Machine back-up maken en mocht een schone OSX niet geholpen hebben die weer terugzetten. Of je installeert OSX even op een externe hard-disk ernaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-08 20:53
Download een linux live cd en kijk of je het probleem dan nog steeds hebt. Lijkt voor mij op een scherm of kabel probleempje.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
OK, dit is raar! Probleem is opgelost! En ik heb dit voor elkaar gekregen door mijn scherm helemaal naar achteren te duwen en weer terug te positioneren in zijn gebruikelijke positie.

Hans_lenze, ik denk dat je gelijk hebt en dat het een kabel probleempje was die 'even' niet goed op zijn plek zat... Bedankt voor het meedenken iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:59
azt33 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 13:50:
OK, dit is raar! Probleem is opgelost! En ik heb dit voor elkaar gekregen door mijn scherm helemaal naar achteren te duwen en weer terug te positioneren in zijn gebruikelijke positie.

Hans_lenze, ik denk dat je gelijk hebt en dat het een kabel probleempje was die 'even' niet goed op zijn plek zat... Bedankt voor het meedenken iedereen!
Ik zou het wel in de gaten houden, want zo'n kabelprobleempje hoort natuurlijk niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
Ga ik ook zeker doen, als het zich nog een keer voordoet dan gaat de MBP terug naar Apple. Ik denk dat het ook langzaam tijd wordt om AppleCare aan te schaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Laatst online: 11:35
Ik heb hier een macbook uit 2008, waarvan de batterij al voor een tiende is afgenomen na 384 cycles. Nu was mijn vraag, omdat de batterij voor mijn gevoel erg snel leeg is, of dit normaal is? En zo nee, wat ik zou kunnen doen om dit te resetten/repareren?

Hieronder n screenshot van coconutbattery

Afbeeldingslocatie: http://img13.imageshack.us/img13/9639/schermafbeelding2011100u.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 23:40
Voor een laptop van dik 3 jaar en bijna 400 cycles vind ik die 9% afname heel netjes (ik heb sinds gisteren een MacBook Air en die heeft 1 cycle gehad en heeft al 3% afname 8)7). Hoeveel uur doe je er nog mee? Want gevoel kan iets totaal anders zijn dan praktijk ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 21:57
Hahn schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 16:37:
Voor een laptop van dik 3 jaar en bijna 400 cycles vind ik die 9% afname heel netjes
Dit is mijn gevoel ook. Ik begrijp niet dat je spreekt van "al" 10%. Dit is toch prima voor een 3 jaar oude batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

azt33 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 13:50:

Zoals gezegd is er een probleem met de kabels. Ik zou hem lekker nu laten repareren nu je nog in de garantie zit. Als je die foto laat zien zal het wel duidelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Een acer heeft na 2 jaar geen tot 15 minuten batterijtijd , dus dit is echt netjes ja ;) ik zit op 95% na 150 cycles en 7 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Laatst online: 21-08 18:42
Robberto schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 12:08:
Oke, ik ga eerst een MBP kopen, merk ik dat ie langzaam is dan kom ik hier terug, er zijn mogelijkheden zat!
Oke, het is een 15" 2,53Ghz (mid 2009) geworden, accu is nog 100% capaciteit volgens coconut, maar heeft toch meer dan 233 cycles gehad, is dat logisch? Voor de rest werkt hij top, geen last van traagheid waar ik bang voor was, dus denk dat een nieuwe HD nog niet nodig is! Toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
Hehe okok, dan hoor je me niet meer klagen. Soms gaat hij maar 1.5 uur mee... Ik kwam af van een gloednieuwe netbook met een batterij tijd van 8+ uur... Mocht ik me er enorm aan gaan ergeren dan zal ik een nieuwe accu moeten kopen :)

Iig, dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
Philflow schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 16:48:
[...]

Zoals gezegd is er een probleem met de kabels. Ik zou hem lekker nu laten repareren nu je nog in de garantie zit. Als je die foto laat zien zal het wel duidelijk zijn.
Dat ga ik ook doen zodra ik het kan missen voor een paar weken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

azt33 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 19:53:
[...]
Dat ga ik ook doen zodra ik het kan missen voor een paar weken ;)
Toen ik mijn Air naar iCentre A'dam bracht had ik hem binnen een week terug (moederbord was vervangen). Bij een andere Apple reseller ben ik een Air eens meerdere weken kwijt geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan mijn eerste Macbook Pro 15" aan te schaffen en zit toch met wat vraagjes, hopelijk weet iemand raad :)

- Die upgrade naar 8GB (+200EUR) vind ik best wel veel aangezien bij ons in de winkel een latje 4GB DDR3 1333mhz SODIMM ValueRam slechts 40EUR voor een latje kost, dat is 80EUR voor 8GB, ik ben dus van plan de standaard 4GB te laten installeren en mij gewoon die 8GB in de winkel te kopen?
- Bij de schermen staat als uitleg:
Kies het glanzende breedbeeldscherm als je afbeeldingen, foto's en video's wilt weergeven met kleuren en diepe zwarttinten - uitstekend geschikt voor film kijken op dvd. Als je de voorkeur geeft aan een ontspiegelde coating voor een mat effect, kies je een ontspiegeld breedbeeldscherm.
Dit verbaasd me, komt een beetje over alsof een mat scherm helemaal geen kleuren weergeeft en niet geschikt is voor foto's of films. Ik heb altijd al met een mat scherm gewerkt en vind het veel toffer (je kan meer zien in de zon, geen weerspiegeling als er teveel licht is etc..) Nu wat is hier van waar? Ik ga hem gebruiken voor muziek productie maar ook voor af en toe een filmpje te zien en fotobewerking in lightroom & photoshop! Gebruikerservaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Die handmatige upgrade van het RAM is zeker een goed idee én het is gewoon toegelaten door Apple.

Dan over dat scherm: ik zelf heb een 13" met een glanzend scherm maar een kennis heeft een 17" met een mat scherm en ja dat ziet er gewoon goed uit hoor :) Zoals je zelf al zei heb je minder last van reflectie (alleen jammer van de meerprijs).

[ Voor 3% gewijzigd door filenox op 07-10-2011 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Professionals die met photoshop werken nemen 9 v.d. 10 keer het matte scherm omdat de kleur echtheid beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik verslijt redelijk wat macbookpro's en heb sinds het begin van het glossy scherm Tijdperk altijd een glossy scherm gehad. Nu echter heb ik afgelopen week een nieuwe 15" gekocht en wilde daar graag het highres scherm in, omdat Apple deze hier in de vs niet leverd in hun retail stores ben ik voor een non glossy versie gegaan die ze icm de 2,3 i7 wel leveren.

Ondanks dat ik hier en verder op internet las dat de kleuren minder zouden zijn. En om een lang verhaal kort te houden, ik ga nooit meer terug naar een glossy scherm voor mijn macbookpro's.

Ik heb in de Apple store de vergelijking gedaan met het 17" model (glossy naast non glossy) en kon maar erg weinig verschil vinden. Ik heb in de store foto's vergeleken, series gekeken en internet pagina's geopend. In al die voorbeelden zag ik geen tot nagenoeg geen verschil.

Ik denk dan ook dat de fletse kleuren iets van de eerdere non glossy schermen is geweest (of van niet Apple non glossy). Ik kan het iniedergeval niet ontdekken.

Het scherm kijk echt geweldig ontspannend, iets wat ik van mijn eerdere glossy schermen niet altijd kon zeggen.

Edit: ik Photoshop er voornamelijk op trouwens.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 07-10-2011 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
op mijn mbo gebruik ik een externe schijf als timemachine. ik vond te nodig deze even leeg te halen en weer opnieuw te beginnen. dit leeghalen heb ik gedaan dmv het spulletje naar de prullenbak te slepen en vervolgens timemachine aan te zetten en opnieuw in te stellen.
nu wil ik dit bestand verwijderen uit mijn prullenbak en die vraagt netjes of ik alle bestanden wil verwijderen inclusief beveiligde bestanden. ik geef aan dat hij dus alles moet wissen.

Echter blijft het er gewoon in staan. hoe kan ik dat alsnog removen want ik stoor me er aan?

bedankt alvast!

gr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hierboven.
N
Leeg Prullenbak kiezen met option ingedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
hierboven: GELUKT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-12-2020

ThePupD

Standing Tall And Talented

Ik heb een Late 2008 MBP, dus net toen de nieuwe look uitkwam.
Voor diegene met een goed geheugen, ik heb er veel problemen mee gehad, nog steeds niet optimaal (hoewel ik AppleCare heb) maar beestje werkt nog steeds.

Is een Intel Core 2 Duo 2.4 GHz met 4 gig geheugen en standaard 250 gig harde schijf.

Nu een paar dingen, allereerst, hij wordt op schoot echt knetterheet, gewoon dat ik na 10 minuten er niet op kan werken zo heet die op mijn schoot wordt, gaat ook ontzettend loeien... is dit normaal?

Daarnaastt, als de accu vol is is, en ik gebruik m zonder netstroom, doen ik er echt maar een uur mee als ik m vol gebruik (programma's gebruiken en muziek aan of youtube) is dit normaal? Geen idee of hier AppleCare op geld en zoja, welke "voorwaarden" moet deze aan voldoen om nieuwe accu of dergelijke te krijgen.

(Heb m in deze bijna 3 jaar zo ongeveer een jaar niet gebruikt omdat mijn MBP een keer of 5 gerepareerd is zonder eigen schuld)

Hiernaast nog de volgende vragen, ik wil dat mijn computer wat snelller werkt, en vraag mij af of ik mijn 4 gig vervang voor 2x4 gig 8 gig totaal en mijn harde schijf vervang voor een goede SSD hoeveel je hier van merkt. Vraag mij af of het net wat sneller is of echt een wereld van verschil. En dan bedoel ik niet het opstarten van de MBP en de programma opstart snelheid. Ik werk als grafisch ontwerper/fotograaf dus veel zware bestanden en veel dingen te gelijk, en daar gaat de laptop wat moeite mee krijgen. Maar heb ook geen zin om 2500 te besteden aan een nieuwe als mijn computer nog verder prima werkt.

Iemand die misschien zijn mening kan geven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThePupD schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 10:14:
Voor diegene met een goed geheugen, ik heb er veel problemen mee gehad, nog steeds niet optimaal (hoewel ik AppleCare heb) maar beestje werkt nog steeds.

Is een Intel Core 2 Duo 2.4 GHz met 4 gig geheugen en standaard 250 gig harde schijf.

Nu een paar dingen, allereerst, hij wordt op schoot echt knetterheet, gewoon dat ik na 10 minuten er niet op kan werken zo heet die op mijn schoot wordt, gaat ook ontzettend loeien... is dit normaal?

Daarnaastt, als de accu vol is is, en ik gebruik m zonder netstroom, doen ik er echt maar een uur mee als ik m vol gebruik (programma's gebruiken en muziek aan of youtube) is dit normaal? Geen idee of hier AppleCare op geld en zoja, welke "voorwaarden" moet deze aan voldoen om nieuwe accu of dergelijke te krijgen.

(Heb m in deze bijna 3 jaar zo ongeveer een jaar niet gebruikt omdat mijn MBP een keer of 5 gerepareerd is zonder eigen schuld)

Hiernaast nog de volgende vragen, ik wil dat mijn computer wat snelller werkt, en vraag mij af of ik mijn 4 gig vervang voor 2x4 gig 8 gig totaal en mijn harde schijf vervang voor een goede SSD hoeveel je hier van merkt. Vraag mij af of het net wat sneller is of echt een wereld van verschil. En dan bedoel ik niet het opstarten van de MBP en de programma opstart snelheid. Ik werk als grafisch ontwerper/fotograaf dus veel zware bestanden en veel dingen te gelijk, en daar gaat de laptop wat moeite mee krijgen. Maar heb ook geen zin om 2500 te besteden aan een nieuwe als mijn computer nog verder prima werkt.

Waarschijnlijk zit op de accu van zo'n oude laptop geen garantie meer, omdat accu's gewoon simpelweg verslijten. Als de hitte vroeger niet zo was is dat zeker een reden om een Apple Store binnen te gaan en te vragen wat ze voor je kunnen doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Mjah zodra ik gewoon op koel bureau werkt maakt die niet zo'n herrie, dus ik denk dat ze dan weinig doen... was vroeger denk ik ook wel zo alleen was m t eerste jaar veel kwijt door reparaties dus lastig in te schatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies dezelfde, maar geen van jouw genoemde problemen ooit gehad. Denk dat je echt een pech geval hebt. Voor het hitte probleem zou je hem eens kunnen openschroeven en kijken of er veel stof in zit. Je batterij zal wel aan vervanging toe zijn alhoewel dat snel kan leeglopen gezien jouw gebruik, maar met wat gewoon internetten (wifi) kan ik nog steeds zo'n 3 uur vooruit op mijn machine.

Je zal voor jezelf moeten kijken of je de investeringen waard vind. Dat geheugen en de SSD zou je in de toekomst nog wel kunnen hergebruiken, een nieuwe batterij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Ik heb inderdaad een pech geval gehad... en ook vaak slechte service gekregen bij bepaalde Premium Resellers, echt slecht geholpen. (Maar bij 2 ook weer goede service)

Maar waar het mij omgaat is of het echt gewoon flink wat sneller wordt met nieuw geheugen en SSD of dat het wel meevalt... zeker met zware programma's hoop ik tijd te winnen... en vandaar dat ik het vraag.

Ik dacht dat als de batterij snel leeg loopt en je AppleCare hebt, er misschien wel wat te regelen valt ofzo (vervanging batterij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 20:06

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

De SSD zal altijd een groot verschil maken. Het extra geheugen ga je pas merken zodra je ook meer dan 4GB in gebruik hebt.
Dat je MBP zo heet wordt is niet normaal, heb je met Activity Monitor wel eens gekeken of er een proces is wat op die momenten heel veel CPU vreet? Heb je met iStat gekeken of je fans wel draaien?

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ene macbook pro early 2011, 15", en wilde net het geheugen gaan upgraden, maar nu kom ik er achter dat ik een 1066MHz setje geheugen heb gekocht terwijl er eigenlijk 1333 mhz in hoort. Kan dit kwaad, of heeft dit een merkbare aanslag op de performance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles onder de 1333Mhz zal gewoon werken. Trager zal het niet zijn, wel kan je niet echt gaan overclocker (de turbo boost van je processor). heeft te maken met de latency die je in het geheugen hebt.
maar, sanegevat, je zal weinig verschil merken aangezien je niet echt op een pro zit waar je intensieve bewerkingen wilt doen.
Dus pleur ze er maar in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Waarom zit hij niet op een pro waar hij intensieve bewerkingen op zal doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 02:41:
Waarom zit hij niet op een pro waar hij intensieve bewerkingen op zal doen?
Pro, als in een Mac Pro, geen Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ja precies. Waarom zou je op een Macbook Pro geen intensieve bewerkingen willen doen?

Vinge wat je dus ook doet met je 2011 MBP, 1066 geheugen terug brengen en voor een 1333 setje gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Euh, als er 1333 in moet, dan gaat 1066 niet werken. Hoger wel, lager niet.

(That said, als er eigenlijk 1066 in moet komt 't vaak voor dat je 'm geleverd krijgt met 1333)

[ Voor 39% gewijzigd door CyBeR op 11-10-2011 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie_P
CyBeR schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:27:
Euh, als er 1333 in moet, dan gaat 1066 niet werken. Hoger wel, lager niet.

(That said, als er eigenlijk 1066 in moet komt 't vaak voor dat je 'm geleverd krijgt met 1333)
hoger werkt juist niet, lager wel ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 15:23
Hansie_P schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:06:
[...]

hoger werkt juist niet, lager wel ...
Als je er 1333 geheugen in doet en het zou op 1066 moeten werken dan wordt het geheugen teruggeklokt, je kan toch ook gewoon 80 rijden in een auto die 120 kan? Omgekeerd daarentegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie_P
Je kan ook gewoon 1066 in een 1333 bankje steken hoor! Datje (bijvoorbeeld) 1333 in een 1066 bankje kan steken en dat het dan ondergeklokt wordt wist ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Nouja ik moet bekennen dat ik lager-specced geheugen dan de bus eigenlijk nooit echt geprobeerd heb, maar in ieder geval is dát niet aan te raden en andersom is 't geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Heb vorige week m'n MacbookPro besteld en zit nu de hele tijd de Track&Trace van UPS te volgen. Zag ik vanochtend tot mijn schrik ineens dat hij in Keulen is geweest en toen weer op het vliegtuig terug naar Shanghai is gegaan :/
Hopelijk komt ie snel weer deze kant op want ik wil er mee aan de gang :Y)

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 23:40
Dat had ik ook met m'n MacBook Air, maar dat komt omdat er eerst vooruit wordt gestuurd wat er ingeklaard moet worden en daar krijg je een bevestiging van. Dus hij is niet weer teruggegaan ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:01

Exirion

Gadgetfetisjist

Helox-in-a-box schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:14:
Als je er 1333 geheugen in doet en het zou op 1066 moeten werken dan wordt het geheugen teruggeklokt, je kan toch ook gewoon 80 rijden in een auto die 120 kan? Omgekeerd daarentegen...
Die vlieger gaat niet altijd op en het kan per merk/type verschillen. Geheugen is best complex spul en als er met andere timings wordt gewerkt dan waar het voor ontworpen is, kan het mis gaan.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Hahn schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:44:
Dat had ik ook met m'n MacBook Air, maar dat komt omdat er eerst vooruit wordt gestuurd wat er ingeklaard moet worden en daar krijg je een bevestiging van. Dus hij is niet weer teruggegaan ;)
Vreemd :P

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indravd
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:10
Ik merk de laatste tijd dat mijn macbook pro steeds vaker vast loopt. Heel irritant moet hem dan elke keer een hard reset geven. Wat ik natuurlijk wil voorkomen.

Het gaat om een MacBook Pro i7 van april 2010. Heb dus ook geen garantie meer maar ik dacht misschien dat jullie iets weten waar het aan kan liggen.

Ik heb wel gelezen dat als de macbook steeds vaker vast loopt dat het kan zijn dat je hdd kapot aan het gaan is.

Ik hoor graag jullie mening hier over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Haalde gister m'n 2007 Macbook Pro uit m'n tas tijdens college en iemand vroeg of ik een nieuwe laptop had gekocht. Geeft wel aan dat het een tijdloos design is imo.. 4,5 jaar oud alweer, en ondanks z'n kleine gebreken en de slechte accuduur blijft het een fijne laptop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Hoe lang kan je nog werken op je Macbook Pro? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
De originele accu heeft iets van 350 cycles en nog 60% health en daar kan ik tijdens college (alleen tikken dus met lage helderheid en geen wifi) iets van 2 uur mee doen. Toen ik hem net had haalde ik de 4 uur wel op dezelfde manier. M'n 2de accu heeft na 80 cycles echter vreemd genoeg nog maar 40% health en dat is dus iets van 1,5 uur max. Die tweede accu heb ik tweedehands (zonder cycles) via tweakers gekocht voor iets van 50/60 euro ipv de volle prijs van 130 euro, maar daardoor heb ik natuurlijk helaas geen garantie. Geloof wel dat het een originele van Apple is.

Irritanter probleem is echter dat de kabel van de trackpad en het toetsenbord een bekend probleem heeft dat er druk van de accu op moet staan, anders dan werkt het niet. Dus als ik m'n accu verwissel dan moet ik hem goed aandrukken voordat m'n toetsenbord en muis het doen.. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Satch op 11-10-2011 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
Ik weet niet of je handig bent, maar kan je je macbook niet open schroeven en de kabel omleggen?
www.ifixit.com ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Ik heb hem al vaker opengeschroeft, maar het probleem is niet dat de kabel niet goed ligt (immers zit hij helemaal vast aan de topcase, hij kan niet anders), hij is gewoon oud geworden waardoor er druk op moet staan. Permanente oplossing is een andere kabel, maar aangezien die niet los te krijgen zijn kom ik uit op een nieuwe topcase. Dat is me wat te veel geld voor zo'n relatief klein probleem. :P

Anyways, ik heb nu ook een Mac Pro die ik het meeste gebruik. Over een jaartje komt er wel weer een mooie nieuwe Macbook Pro met veel betere accuduur. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Satch op 11-10-2011 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
Ik sta op het punt een MBP te bestellen (de Apple store staat al open :P) maar ik vraag me toch nog iets af.. Is het de moeite om AppleCare te fixen bij aankoop? De telefonische bijstand en dergelijke boeien mij niet bepaald maar het feit dat ik drie jaar garantie op m'n hardware heb klinkt wel leuk.

Edit: Besteld! En zonder Applecare, aangezien je dat nog kan bijkopen zolang je in het eerste jaar zit van je MBP. Nu hopen dat er deze week geen upgrade wordt aangekondigd, want dat zou natuurlijk balen zijn :P

[ Voor 26% gewijzigd door Pyr0wl op 11-10-2011 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 19:01

Milo.

klik

Hmm hier ook de drang om een macbook te kopen, helemaal nu er een actie bij saturn heerhugowaard is, 999e voor de 13" ga van de week eens kijken of er evt nog studentenkorting over te krijgen is (denk van niet aangezien het al een aanbieding is, maar wie niet waagt wie niet wint).

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
AppleCare gewoon lekker kopen op eBay. Dat is vaak tientallen euro's goedkoper en aangezien hij niet verscheept hoeft te worden heb je ook nog eens geen verzending en dus geen btw, je krijgt gewoon een code opgestuurd.

Kosten meestal $250 à $275

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 12-10-2011 03:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 03:31:
AppleCare gewoon lekker kopen op eBay. Dat is vaak tientallen euro's goedkoper en aangezien hij niet verscheept hoeft te worden heb je ook nog eens geen verzending en dus geen btw, je krijgt gewoon een code opgestuurd.

Kosten meestal $250 à $275
Yep, en als je pech hebt moet je de doos laten zien als je gebruik gaat maken van je AppleCare ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
Okay thanks! Misschien dat ik het dan regel als mijn portemonnee terug wat op gewicht is gekomen ;)

*Pyr0wl zal nu maar eens verhuizen naar het [Apple producten] Levertijden topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 21:57
Satch schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:47:
Haalde gister m'n 2007 Macbook Pro uit m'n tas tijdens college en iemand vroeg of ik een nieuwe laptop had gekocht. Geeft wel aan dat het een tijdloos design is imo.. 4,5 jaar oud alweer, en ondanks z'n kleine gebreken en de slechte accuduur blijft het een fijne laptop. :)
Leuk om te horen (lezen)! Ik hoop dat ik er over 3/4 jaar ook nog zo over denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Youtube instellen op HTML5 scheelt veel. Als ik flash filmpjes kijk op internet gaat mijn MBP ook super snel leeg (en word hij heel warm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Mijn MBP wordt op schoot zo heet dat die helemaal gaat loeien en als je je hand aan de onderkant houdt, denk ik dat je na 20 sec wel een lichte brandwond zou kunnen hebben. Als ik de MBP op tafel heb valt het wel mee...

Is dit iets wat onder applecare valt of zullen ze gewoon zeggen... Ja wij hebben m hier uitgebreid getest en hier loeide de fan helemaal niet en werd ook niet zo heet (omdat ze m niet op schoot hebben) ?want dan hoef ik ook niet die moeite te doen want weet onderhand wel hoe hun te werk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:47
Mijn MBP wordt op schoot zo heet dat die helemaal gaat loeien en als je je hand aan de onderkant houdt, denk ik dat je na 20 sec wel een lichte brandwond zou kunnen hebben. Als ik de MBP op tafel heb valt het wel mee...

Is dit iets wat onder applecare valt of zullen ze gewoon zeggen... Ja wij hebben m hier uitgebreid getest en hier loeide de fan helemaal niet en werd ook niet zo heet (omdat ze m niet op schoot hebben) ?want dan hoef ik ook niet die moeite te doen want weet onderhand wel hoe hun te werk gaan.
Goed dat je zegt, ik heb soms ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Smultie schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 09:10:
[...]

Yep, en als je pech hebt moet je de doos laten zien als je gebruik gaat maken van je AppleCare ;)
Gelukkig kunnen ze dat niet verplichten en ik heb er ook nog nooit van gehoord eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Donstil schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 17:19:
[...]

Gelukkig kunnen ze dat niet verplichten en ik heb er ook nog nooit van gehoord eigenlijk.
Gebeurt toch genoeg, kijk hier [AppleCare] Op eBay kopen? maar eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Het is erg afhankelijk welk pakket je koopt,
Als ik hier in de VS AppleCare erbij koop hoef ik niets té bewaren wist de genius me te vertellen, alles gaat op serie nummer,

Oftewel een doos is DAN niet nodig, misschien is dat anders met een Mac uit Europa en een care pakket uit de vs (eBay dus) oid.

Edit: ik zet mijn MBP altijd op de kostbaarderen verzekering, dat werkt vaak beter/net zo goed en is goedkoper,
Voor een klein bedrag per maand is dan alles gedekt (vallen/diefstal/defecten buiten garantie/enz), doe ik ook altijd met lenzen, dslr's, sieraden enz.

[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 14-10-2011 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03:09
Heeft iemand weleens het probleem dat trackpad "clicks" niet meer werken nadat hij zijn mbp(2010, osx lion) uit slaapstand haalt? bewegen werkt wel, klikken niet... :X

Na een herstart werkt alles wel weer....

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Laatst online: 12:49
Goedemorgen,

Ik ben nieuw in het hele macbook gebeuren maar zou graag een 13inch model aanschaffen voor mijn school. Dit houdt dus voornamelijk in dat er op geinternet gaat worden en dat ik veel van word, excel en powerpoint gebruik ga maken. Ook zou ik outlook wel makkelijk vinden maar zoals ik her en der al gelezen heb, heeft microsoft een pakket voor de mac.

Verder zal ik ook wel gebruik gaan maken van msn (of windows live messenger) i.s.m. met de webcam maar ik neem aan dat dat ook geen problemen zal geven.

Ook maak ik nu op mijn huidige laptop gebruik van extern bureaublad naar mijn windows pc en deel ik mijn bestanden tussen de pc en laptop. Is dit ook mogelijk tussen de pc en macbook?

Op dit moment heb ik al een aantal jaar een iphone van Apple en daar ben ik zeer tevreden over. Dus vandaar dat ik de overstap naar Macbook wil maken. Ik heb een aantal maanden terug een HP 6450b probook aangeschaft van 14inch, maar de accuduur en de zwaarte (lees lompheid) van de laptop valt me toch tegen om hem even makkelijk mee te nemen in een tasje dus vandaar dat ik nu aan het kijken ben voor een macbook.

Nu de belangrijkste vraag; een macbook pro of macbook air 13 inch? Deze vraag krijgen jullie wel vaker en ik weet dat de uiteindelijk keuze bij mij ligt maar welke is volgens jullie de beste keuze naar aanleiding van bovengenoemd verhaal? In de winkel vertelde ze mij dat als ik word e.d. op de macbook wilde, ik sowieso een dvd drive nodig had want anders kon ik het niet eens installeren. Dus dan ga je richting de Macbook Pro, Verder zal ik overigens de drive weinig gebruiken want op mijn huidige laptop heb ik hem welgeteld 1x gebruikt..

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
Harem.nl schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 11:48:
Goedemorgen,

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Wat wil je nou precies weten? Alle specs staan op internet, dit is een keus die je toch echt zelf moet maken. Het is net zo'n vraag als, wat vind ik een mooiere kleur, rood of blauw? De meeste dingen in je post zijn makkelijk op te zoeken (software, specs). Bovendien is dit al talloze keren langsgekomen in dit topic. De hp 6450b is ongeveer even zwaar als een 13" macbook, dus als je dat te zwaar vind moet je een macbook air nemen.

[ Voor 57% gewijzigd door tarlitz op 15-10-2011 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Harem.nl schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 11:48:
In de winkel vertelde ze mij dat als ik word e.d. op de macbook wilde, ik sowieso een dvd drive nodig had want anders kon ik het niet eens installeren. Dus dan ga je richting de Macbook Pro, Verder zal ik overigens de drive weinig gebruiken want op mijn huidige laptop heb ik hem welgeteld 1x gebruikt..

Geen idee in wat voor winkel jij bent gaan kijken maar het is sinds de introductie van de Air al mogelijk om cd-spelers van andere computers te delen met je Air dus dat je zo alles kunt installeren. :)

Enkele weken terug was ik ook aan het twijfelen tussen de Pro en Air maar uiteindelijk is 1 usbpoort maar weinig en de extra performance in de Pro blijft gewoon handig voor later. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

filenox schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:52:
[...]

Geen idee in wat voor winkel jij bent gaan kijken maar het is sinds de introductie van de Air al mogelijk om cd-spelers van andere computers te delen met je Air dus dat je zo alles kunt installeren. :)

Enkele weken terug was ik ook aan het twijfelen tussen de Pro en Air maar uiteindelijk is 1 usbpoort maar weinig en de extra performance in de Pro blijft gewoon handig voor later. :)
Ook eentje van een niet Mac? ;)

maar je kan gewoon een losse kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Laatst online: 12:49
filenox schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:52:
[...]

In een mediamarkt ;)

Hmm duidelijk. Dus ik kan eventueel via mijn pc (windows) dingen installeren op de macbook air? Of begrijp ik je nu verkeerd?
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:24:
[...]

Ook eentje van een niet Mac? ;)

maar je kan gewoon een losse kopen.
Dank voor je antwoord. Maar gebruiken jullie de drive nog veel? En heb je hem nodig om bijvoorbeeld office te installeren?

©2004

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Maak voor specifieke vragen en problemen een nieuw topic. Dan krijgt je vraag of probleem de aandacht die het verdient en het topic blijft goed te volgen.