[Macbook Pro] Ervaringen & Discussie - deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 78.171 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-05 16:37

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

"To speed up some functions."
Dan gaat het over dingen als zooming die sinds CS3 (?) via OpenGL plaatsvinden en hoogstwaarschijnlijk ook de 3D render functies. De meeste functionaliteiten vinden nog doodgewoon in de CPU plaats. Het zijn geen GPU intensieve taken, therefore is een vet geheugen op je videokaart niet nodig en is CPU nog steeds (samen met memory) belangrijker in Photoshop. Dus goed beter even goed lezen wat er staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-03 14:09
PBP schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:59:
[...]

Koop nooit RAM bij Apple, voor +/- 35euro kun je 8GB aanschaffen en het is zeer gemakkelijk in te bouwen. Scheelt je al gauw een euro of 170. Aangezien je voor SSD gaat is sowieso alles al een stuk sneller, dus ik zou voor de 2.2ghz gaan.
Is het waar dat je in deze nieuwe MBP tot 16GB aan ram kan duwen? Op de Apple site staat wel maar max 8GB, maar ik lees op't internet veel verhalen van 16GB.. werkt het echt? Want dan is m'n keuze snel gemaakt.

Gewoon de 2.2 versie met 16GB geheugen.. en vliegen maar :-)

Bedrijf : Webtrix

Foto materiaal:
Nikon D7100 | Nikor AF-S DX 18-105mm | Nikor AF-S 50mm | Nikon SB600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:51

PBP

imp4ct schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:31:
[...]

Is het waar dat je in deze nieuwe MBP tot 16GB aan ram kan duwen? Op de Apple site staat wel maar max 8GB, maar ik lees op't internet veel verhalen van 16GB.. werkt het echt? Want dan is m'n keuze snel gemaakt.

Gewoon de 2.2 versie met 16GB geheugen.. en vliegen maar :-)
Ja zo te zien moet dat geen probleem zijn ;)

2 van deze bijvoorbeeld
pricewatch: Corsair CMSO8GX3M1A1333C9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
PBP schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:36:
[...]

Ja zo te zien moet dat geen probleem zijn ;)

2 van deze bijvoorbeeld
pricewatch: Corsair CMSO8GX3M1A1333C9
LOL voor een goeie 120 euro.. gewoon 16GB RAM .. mja daar kan zelfs een 2.5GHz dan niet tegen op.
Bedankt!

Foto materiaal:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

imp4ct schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:40:
[...]

LOL voor een goeie 120 euro.. gewoon 16GB RAM .. mja daar kan zelfs een 2.5GHz dan niet tegen op.
Bedankt!
120 Euro valt toch wel mee?
Ik heb voor mijn 4x 4GB sticks van Corsair 130 betaald. ;)

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
HardCoreGamer schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:58:
[...]

120 Euro valt toch wel mee?
Ik heb voor mijn 4x 4GB sticks van Corsair 130 betaald. ;)
Dat is toch ook wat ik zeg? :-)

Foto materiaal:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

LOL voor een goeie 120 euro.. gewoon 16GB RAM ..
imp4ct schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 15:00:
[...]

Dat is toch ook wat ik zeg? :-)
Op internet heeft iedereen een pokerface op, ik dacht eerder dat je het veel vond. :+

Edit: Ik zit te twijfelen tussen een Air en Pro, de Air heeft een SSD, weegt minder en heeft meer pixels, een Pro heeft een iets betere batterij, betere CPU, geheugen kun je upgraden (16GB is een must voor videoediting)... Maar dan de prijs: door de prijs zal en kan ik alleen voor een 13'' versie gaan, 15'' kost al gauw meer dan 1500 euro wat ik niet heb. 13'' Air vs 13'' Pro, dan ziet de Air er beter uit omdat in de 13'' Pro geen 'goeie' videokaart van AMD in zit... Of niet?

[ Voor 43% gewijzigd door iApp op 10-01-2012 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
Ik denk dat je, je de vraag moet stellen.. wat wil je met je laptop gaan doen? MacBook Pro is effectief voor pro gebruikt gemaakt, een Air is dat natuurlijk ook, maar deze richt zicht denk ik meer op mensen die heel mobiel willen zijn, in Word documenten willen typen, e-mails, web, presentatie, etc...

Foto materiaal:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Voor af en toe een simpel online spelletje is de Air natuurlijk ook zeer geschikt. Een Air is meer geschikt voor alledaagse bezigheden, zonder dat je hem voor je werk nodig hebt. Natuurlijk zijn er ook veel hobbyisten die van de programma's van Adobe en andere programma's die veel van je computer/laptop vragen, maar veelal is het toch voor je werk. En voor gamen hoef je toch al helemaal geen Mac te kopen. Dan ben je beter af bij een game-computer/laptop met Windows 7 erop.

[ Voor 16% gewijzigd door syltheboy op 12-01-2012 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
syltheboy schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 08:45:
Voor af en toe een simpel online spelletje is de Air natuurlijk ook zeer geschikt. Een Air is meer geschikt voor alledaagse bezigheden, zonder dat je hem voor je werk nodig hebt. Natuurlijk zijn er ook veel hobbyisten die van de programma's van Adobe en andere programma's die veel van je computer/laptop vragen, maar veelal is het toch voor je werk. En voor gamen hoef je toch al helemaal geen Mac te kopen. Dan ben je beter af bij een game-computer/laptop met Windows 7 erop.
De Air van vorig jaar was anders prima geschikt voor games met die Nvidia 320m gpu. Gamen op mijn 2010 MB met dezelfde gpu gaat als een trein onder W7. Ik ben niet helemaal op de hoogte van de huidige prestaties van de onboard gpu in the SB intels, maar die zouden minstens net zo goed moeten zijn :) Het probleem met gamen op een MBA lijkt me eerder de beperkte grootte van de SSD. Dual boot met Windows + games neemt toch redelijk wat ruimte in. Maar het werkt uitstekend!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
tarlitz schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 09:07:
[...]

De Air van vorig jaar was anders prima geschikt voor games met die Nvidia 320m gpu. Gamen op mijn 2010 MB met dezelfde gpu gaat als een trein onder W7. Ik ben niet helemaal op de hoogte van de huidige prestaties van de onboard gpu in the SB intels, maar die zouden minstens net zo goed moeten zijn :) Het probleem met gamen op een MBA lijkt me eerder de beperkte grootte van de SSD. Dual boot met Windows + games neemt toch redelijk wat ruimte in. Maar het werkt uitstekend!!
Oké, nou dan heb ik daar verkeerd over gedacht. Je moet natuurlijk niet al te zware spellen erop doen, want dat gaat gewoon niet. Maar wat oudere spellen kan de Air allicht makkelijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-05 23:32
Korte vraag, ik ga op zeer korte termijn een Macbook Pro 13" aanschaffen. Welke optie is het best, ik ben geen zware gamer.

1. Macbook Pro 13" i5, uitbreiden met 8gb, en de superdrive vervangen door een 128gb ssd.
2. Macbook Pro 13" i7.

Ik wil wel graag vloeiend HD films van 40gb af kunnen spelen. Ik ben nu een Laptop gewend met een core i7 2,7ghz, 6gb, hybride hdd (die gaat ook over) en een Nvidia GT540m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-05 16:15

jelle.

Product Owner
vanWalsum schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 15:56:
Korte vraag, ik ga op zeer korte termijn een Macbook Pro 13" aanschaffen. Welke optie is het best, ik ben geen zware gamer.

1. Macbook Pro 13" i5, uitbreiden met 8gb, en de superdrive vervangen door een 128gb ssd.
2. Macbook Pro 13" i7.

Ik wil wel graag vloeiend HD films van 40gb af kunnen spelen. Ik ben nu een Laptop gewend met een core i7 2,7ghz, 6gb, hybride hdd (die gaat ook over) en een Nvidia GT540m.
Ik zou gaan voor optie 1, omdat die i7 bij het meeste gebruik geen significante (of enorme) verschillen zal opleveren, in elk geval niet bij films afspelen AFAIK. Extra geheugen is altijd handig en met een SSD kun je echt veel winst op snelheid behalen.

Ik vraag me alleen af of je 40 GB films (meervoud) vanaf een 128 GB SSD wil gaan afspelen, of doe je dat vanaf een extern medium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
jelle. schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 16:01:
[...]

Ik zou gaan voor optie 1, omdat die i7 bij het meeste gebruik geen significante (of enorme) verschillen zal opleveren, in elk geval niet bij films afspelen AFAIK. Extra geheugen is altijd handig en met een SSD kun je echt veel winst op snelheid behalen.

Ik vraag me alleen af of je 40 GB films (meervoud) vanaf een 128 GB SSD wil gaan afspelen, of doe je dat vanaf een extern medium?
Nee, het plan is om de originele HDD te vervangen voor mijn huidige 7200rpm Momentus XT. Dus enkel het OS vanaf de SSD met de programma's, doorvoor lijkt 128gb me meer dan genoeg. En het schijnt dat je met een Optibay je superdrive kan vervangen, of zijn daar nog meer opties voor. Als de rekenkracht en de graka maar voldoende zijn om full HD films soepel af te draaien ben ik over het algemeen tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-05 19:32

Osxy

Holy crap on a cracker

vanWalsum schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 19:14:
[...]

Nee, het plan is om de originele HDD te vervangen voor mijn huidige 7200rpm Momentus XT. Dus enkel het OS vanaf de SSD met de programma's, doorvoor lijkt 128gb me meer dan genoeg. En het schijnt dat je met een Optibay je superdrive kan vervangen, of zijn daar nog meer opties voor. Als de rekenkracht en de graka maar voldoende zijn om full HD films soepel af te draaien ben ik over het algemeen tevreden.
Dat kan een i5 op z'n sloffen.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

syltheboy schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 08:45:
Ik ben van plan mijn desktop (Windows) via Splashtop te streamen naar mijn MacBook Air om zo programma's zoals Adobe er soepel op te kunnen draaien. Omdat het enige verschil met de Pro de CPU is, vind ik een Air een betere optie. (Air is lichter, hogere resolutie, SSD)
Verder wil ik vooral tekst bewerken, internetten, emaillen, xCode, Adobe Photoshop (After Effects en Première via streaming) en wat gaming --> Anno 2070, Skyrim, en misschien: Call of Duty, Battlefield 3 (Ook via streaming)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Lolwut, hoe lang is dit al?

Afbeeldingslocatie: http://www.cyberhq.nl/~marco/newplugs.jpg

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
@CyBeR:

Ik neem aan dat je de bovenste bedoeld?
Voor 't eerst dat ik een dergelijk powercord van Apple zie.

Ziet er niet slecht uit, beetje in de headphone jack style.

[ Voor 22% gewijzigd door .NCK op 12-01-2012 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:19
Hmm.. ik heb mijn Macbook Pro 1 maand geleden ongeveer nieuw gekocht.
Maar ik heb nog de "onderste" aansluiting als kabel?

Dus ik ken zo'n kabel helemaal niet, hoe kom je eraan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:08
GoTCoast schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:52:
[...]

Wordt onder andere geleverd bij de laatste generatie MBA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:19
SyS_ErroR schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:57:
[...]

Verkeerde topic dan ;)

Zou wel een Air willen eig, maar te duur, en ik wil wel een 15"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

GoTCoast schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:52:
[...]

Zit bij mijn vandaag afgeleverde MacBook Pro.
SyS_ErroR schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:57:
[...]

Ook pas sinds kort, want ik heb op kantoor een 11" MBA met zo'n onderste plug.

[ Voor 54% gewijzigd door CyBeR op 12-01-2012 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:03

vooghel

Cunning linguist

Zat ook bij mijn MBP van twee maanden geleden. Maar dat was een BTO, dus misschien dat dat ook uitmaakt.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

vooghel schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 22:25:
Zat ook bij mijn MBP van twee maanden geleden. Maar dat was een BTO, dus misschien dat dat ook uitmaakt.
Hier ook CTO, maar dat zou weinig uit mogen maken aangezien Apple vrij weinig voorraad houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-04 19:46
Igor92 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 00:34:
Ik ben afgelopen week mijn macbook maar eens gaan opruimen, de bestanden dan. Want dat was al een tijdje niet gebeurd, en mijn bureaublad staat/stond vol met rommel.

Nu heb ik al een hoop verwijderd, maar het geheugen bij Disk utility en bij System information blijven maar aangeven dat ik nog 114GB vrij heb, terwijl finder wel gewoon aangeeft dat ik inmiddels 217GB vrij heb.

Nu heb ik mijn macbook al meerdere keren gereboot, eens leek het opgelost te zijn, maar toen is het geheugen weer teruggegaan naar de 114GB vrij.

De prullenbak is geleegd, dus daar komt het niet door.

Iemand een idee waardoor dit komt? En hoe ik dit evt. oplos?
Local snapshots van Time Machine misschien de veroorzaker?

Speciaal als je net hebt schoongemaakt wil dit nog wel eens rare resultaten geven in de finder.

http://pondini.org/TM/30.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-04 16:39

Digistorm

tenax moderator pomorum

Hmmm, ik weet niet of ik 't wat vind, ziet er een stuk minder sterk uit en je zult toch aan het dunne halsje trekken om de stekker eruit te krijgen. De "ouderwetse" versie ziet er sterker uit.

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:03
Sja, daarnaast, wat boeit het nou hoe de stekker van het verlengsnoer voor je adapter eruit ziet? Ik kan me voorstellen dat de meeste mensen, waaronder ik, die lekker achter het bureau laten liggen en mocht de adapter mee gaan, enkel de adapter en dat losse opzet stukje meegaat. Die kun je tenminste een beetje fatsoenlijk oprollen.

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1266604789.jpeg

XBL: Froggle | PSN: FroggleNL | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Nee ik heb juist altijd het lange snoer eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:03
Dan heb je een nette stekker erbij gekregen. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Froggle op 12-01-2012 23:15 ]

XBL: Froggle | PSN: FroggleNL | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

tenax moderator pomorum

Froggle schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 23:15:
Dan heb je een nette stekker erbij gekregen. :)
De nieuwe stekker is inderdaad mooier om te zien, maar gezien het verleden van doorscheurende snoeren van Apple (zelfs het USB kabeltje van mijn iPhone begint te scheuren bij de aansluiting) maak ik me dus zorgen om de degelijkheid van die nieuwe stekker. Ik neem ook altijd het lange snoer mee, omdat ik veel op locatie werk en ik zo meer vrijheid heb waar ik ga zitten. Het korte snoer is alleen handig als er een stopcontact onder of op je bureau zit.

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Hij ziet er wel fragieler uit dan 'ie aanvoelt moet ik zeggen. Het lijkt me best stevig plastic te zijn, en de kabel is gewoon even dik als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Ik heb nog de eerste Unibody 13" MacBook ( die later Pro werd). Nu is de batterij na 3jaar wel op z'n eind.
Ben even rond gaan kijken maar de batterijen van Apple zijn 129 euro. Iemand ervaringen met batterijen die niet van Apple zijn?

Deze van Ebay bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

PBP schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:10:
Ben even rond gaan kijken maar de batterijen van Apple zijn 129 euro. Iemand ervaringen met batterijen die niet van Apple zijn?
Waar je drie jaar mee doet, dus waarom moeilijk doen met slechte nepbatterijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

CyBeR schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:13:
[...]

Waar je drie jaar mee doet, dus waarom moeilijk doen met slechte nepbatterijen?
Ik was alleen op zoek naar ervaringen.. , als er geen verschil inzit betaal ik liever 40 dan 130.
Als je mijn MacBook schade kan toebrengen of iets dergelijks begin ik dr natuurlijk niet aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Is het mogelijk om het standby lampje in je Macbook Pro te dimmen? Ik wil hem graag 's nachts dichtklappen ipv helemaal shutdownen, maar het lampje zit vlak bij m'n hoofd en het is bijzonder irritant. En ja, omdraaien of tape overheen plakken heb ik al aan gedacht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

PBP schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 16:41:
[...]

Ik was alleen op zoek naar ervaringen.. , als er geen verschil inzit betaal ik liever 40 dan 130.
Als je mijn MacBook schade kan toebrengen of iets dergelijks begin ik dr natuurlijk niet aan :P
@PBP, wij zijn echte Nederlanders op Tweakers! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

PBP schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 16:41:
[...]

Mijn ervaring is dat nep-batterijen vooral meer ellende opleveren dan dat ze oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

apNia schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 17:57:
Is het mogelijk om het standby lampje in je Macbook Pro te dimmen? Ik wil hem graag 's nachts dichtklappen ipv helemaal shutdownen, maar het lampje zit vlak bij m'n hoofd en het is bijzonder irritant. En ja, omdraaien of tape overheen plakken heb ik al aan gedacht :P
Helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:25
apNia schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 17:57:
Je kan je macbook ff openschroeven en het kabeltje loshalen van t lampje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een kledingstuk eroverheen, een potje er voor zetten, een dik boek er tegenaan schuiven, het ding in een iLap zetten, in je tas/sleeve stoppen, enz. enz. zijn de enige niet-destructieve opties. Sinds Lion kun je zelfs uitzetten overwegen, alles wordt dan toch bij afsluiten onthouden, start je weer op dan zet ie alles weer terug. Werkt hier prima. En als je je er echt aan ergert...laptop openmaken en het lampje om zeep helpen of dicht verven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Mar.tin schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 19:31:
[...]

DANK JE WEL IK HEB ER AL MET EEN BAKSTEEN OP GESLAGEN NU IS DE LAMPJEN UIT IK HEB DE PROBLEEM OPGELOST DANK JOUW WEL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:31
Ik bespeur nog wat problemen met de capslock. mogelijk moet je nog een paar maal slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-05 17:00
PBP schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:10:
Ik heb nog de eerste Unibody 13" MacBook ( die later Pro werd). Nu is de batterij na 3jaar wel op z'n eind.

Deze van Ebay bijvoorbeeld
Ik heb een witte macbook gehad voor twee jaar. Vervolgens heb ik deze aan een familielid verkocht, en enkele maanden daarna wou de accu niet meer laden. De originele accu vond ik erg duur, daarom heb ik ook gekeken op Ebay voor een geschikte accu. Eerst kreeg ik een accu die ook niets deed, maar het bleek dat deze dead on arrival was. De accu die ze nagezonden hebben was wel goed en die houdt het prima uit op het moment. Gaat ook zo'n 2 tot 3 uren op een accu. Het enige nadeel was bij mijn Macbook dat het witte van de body aardig was verkleurd en lichtelijk was bekrast. De nieuwe accu springt er nu erg uit. Waarschijnlijk heb je dit probleem niet met een alu MB(P).

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

tenax moderator pomorum

Ik heb een vervangende accu gehad voor mijn vorige MBP (15" late 2006). Die deed het prima, hield het beter uit dan z'n drie voorgangers van Apple. Ja, dan ben je er ook wel klaar mee. Was zogenaamd een slechte batch van Sony (de leverancier van die accu's). Fijn, maar als ik buiten de garantie een 3e accu koop en die gaat vrolijk hetzelfde brakke gedrag vertonen veel te snel na de aankoop, dan neem je wel een kloon. En die deed het prima en hield zijn capaciteit veel langer. Overigens niet via eBay gekocht, maar bij fastmac.com.
Het enige was dat hij net iets dikker was en dat voelde je als je met je vingers over de bodem aaide. Voor de nit pickers kan dat een ramp betekenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disrupt0r
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-01 18:34
apNia schreef op zondag 15 januari 2012 @ 01:45:
[...]

DANK JE WEL IK HEB ER AL MET EEN BAKSTEEN OP GESLAGEN NU IS DE LAMPJEN UIT IK HEB DE PROBLEEM OPGELOST DANK JOUW WEL
fok? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
jouw verwacht het niet he voor een tweaker uit 2002 ;)

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disrupt0r
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-01 18:34
MrJayMan schreef op zondag 15 januari 2012 @ 12:12:
[...]

jouw verwacht het niet he voor een tweaker uit 2002 ;)
huh wat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
apNia schreef op zondag 15 januari 2012 @ 01:45:
[...]

Was een serieuze oplossing hoor :/ Is namelijk geheel niet zo heel erg lastig om dat te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03:49

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Cardinal schreef op zondag 15 januari 2012 @ 01:47:
Ik bespeur nog wat problemen met de capslock. mogelijk moet je nog een paar maal slaan.
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Mar.tin schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 19:31:
[...]

Zet er dan meteen n weerstand bij, of een potmeter, kun je het zelf instellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Cardinal schreef op zondag 15 januari 2012 @ 01:47:
Hahahahaah zal ik doen ;)

Nee ehm, ging mij dus om softwarematig het lampje te controllen. Niet mogelijk dus. Meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mar.tin schreef op zondag 15 januari 2012 @ 12:18:
[...]

Was een serieuze oplossing hoor :/ Is namelijk geheel niet zo heel erg lastig om dat te doen ;)
Het is iets meer moeite dan je hier voor doet komen. Aan de kant van 't moederbord, waar je er supermakkelijk bij zou kunnen, zit die kabel namelijk in de connector voor je hdd. Dus die losmaken == geen hdd meer.

En verder zit in dat kabeltje zowel dat ledje als de IR-ontvanger, dus je kunt 'm ook niet even doorknippen ofzo (of je moet 't niet erg vinden dat je IR-ontvanger 't niet meer doet). Aan de andere kant, achter de shock-mount van de hdd, is 't een pcb'tje met wat componentjes erop. Een daarvan is een connectortje met een klein ribbon cabletje naar dat ledje toe. Díe kun je losmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ehhh dat is de reden dat ik een Mac heb gekocht. Ik wil geen PC'tje spelen met m'n Mac :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htf99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:10
Mijn macbook pro 13" uit maart 2011 heeft kuren. Ik vermoed dat het aan de SSD ligt (standaard SSD van Apple). Ik heb vaak last van de draaiende strandbal. Gisteren bijna continu waarop ik mijn macbook pro herstart en een grijs scherm kreeg met de iconen folder met vraagteken, apple logo en een rondje met een streep erdoor die heel snel door elkaar heen knipperde. Na een minuut kwam het tot een kernel panic en moest ik mijn macbook weer opnieuw opstarten en begon het van vooraf aan. Ik heb de macbook pro een kwartier laten liggen en opgestart en zowaar zonder problemen. Ik heb er vandaag de hele dag en meerdere boots goed op kunnen werken met een enkele draaiende strandbal.

Wat ik verder vreemd vind is dat mijn macintosh HD icon op de desktop elke dag meer vrije ruimte aangeeft. Momenteel 100 van 120 GB vrij terwijl er in werkelijkheid maar 70 GB vrij is. Als ik op 'Het info' klik geeft ie ook aan dat er 100 GB vrij is. Alleen in disk utility krijg het juiste schijfgebruik te zien. Een internet zoektocht heeft niet tot concrete inzichten geleid.

Moet ik mij over dit alles zorgen gaan maken en de macbook pro naar Apple opsturen voor de garantie in maart verloopt of maak ik mijn zorgen om niks? Wat mijn zoektocht op het internet in ieder geval heeft geleerd is dat draaiende strandballen en SSD vaker samen gaan maar in de topics die ik daar over lees zijn het altijd SDD's van andere fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 17:22
Toen ik daarstraks thuiskwam en mijn laptop uitpakte, bleek die wat verbogen te zijn. Bij het plaatsten van het toestel op een vlakke ondergrond, wiebelde die. Gelukkig heb ik de laptop wat kunnen terugplooien.. dit geeft weinig vertrouwen in de bouwkwaliteit van dit ding. Zijn er misschien mensen die al iets gelijkaardig hebben meegemaakt? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-05 14:31
Dat niet, ik ben wel 3 voetjes kwijt. 3 omdat de eerste die eraf viel indertijd teruggeplakt is met een flinke dosis lijm. De rest is er later onderweg ergens alsnog afgevallen. Maar dat wiebelt dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 17:22
Ja, dit doet mij wel vrezen voor de toekomst? Je leest wat als je googled naar "mac unibody bent" :P Blijkbaar kan het opppikken van je laptop met één hand er al voor zorgen dat ie buigt.. Best sip als je kijkt wat zo'n toestel kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Euh. D'r gaan best wat macbooks door mijn handen heen op jaarbasis en nul daarvan waren het afgelopen jaar gebogen of misten voetjes (iets wat overigens bij de PowerBooks wel schering en inslag was.)

Het vergaandste voorval wat ik me kan bedenken was dat mijn eigen laptop van een katheder afpleurde en daardoor de hoekjes van het scherm wat gedeukt waren.

IMO moet je echt wel iets doen voordat zo'n ding, en zeker een unibody, buigt.

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 15-01-2012 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
Buigen is en blijft een eigenschap van het bouwmateriaal van de Macbook, Aluminium. Aluminium is van zichzelf een vrij zacht metaal, dus ja, buigen kan het. Maar voordeel is: Je kan m dus ook zelf met beleid weer iets terugbuigen Zonder dat er dingen stuk gaan en breken, puur omdat het gewoon in het materiaal zit. Kunstof buigt niet maar dat barst gewoon op den duur :).

Heeft met bouwkwaliteit weinig te maken, is meer een eigenschap van het gebruikte materiaal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijskl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-04 15:10
Ik heb een redelijk irritant probleem en hoop dat er iemand is die me er mee kan helpen.
Sinds vandaag externe behuizing van icy box zie: link met daarin de hd die uit me mbo komt.
Nu heb ik de logitech performance mx (link) muis met daarom de recieven die in me usb port gaat.
Als ik nu de icy box aansluit op me fw800 port begint me muis te 'flippen', dit betekend dat hij het maar half meer doet en de knoppen maar soms reageren. Zodra ik de externe hd los koppel doet de muis weer normaal.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Sinds enkele dagen heb ik een probleem met sommige vensters, momenteel mijn top menubar. Zie :

Afbeeldingslocatie: http://www.axonet.be/fora/top_bar.png

Ik werk soms met een 2de scherm, kan dit een invloed hebben ? Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen zonder een logout of reboot?

[ Voor 13% gewijzigd door Droned op 18-01-2012 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:33

3DDude

I void warranty's

Ik heb (naja een klasgenoot heeft..) cola over mijn macbook pro gemorst in de linker boven hoek.
Gevolg is paar dagen later dat mijn escape, F1, F2, F3
tilde, 1,2 (de 3 is al wat beter )
tab q, w en e
heel erg plakken. *dus echt de linker bovenhoek*

Is er een bepaalde soort contact cleaner om de cola plakkigheid weg te krijgen.

Ik zat zelf te denken aan contact/electrical cleaner of foam
De vraag is heeft iemand hier daar al ervaring mee en wat werkt het beste.

Of zal ik gewoon heel de keyboard vervangen >_<. (dat wordt me eigenlijk een beetje te dure grap maargoed...

Iemand suggests of advies hierin?

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-05 23:11
Je klasgenoot aansprakelijk stellen, en via zijn wa verzekering de kosten verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumke
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:26
3DDude schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 00:07:
Ik heb (naja een klasgenoot heeft..) cola over mijn macbook pro gemorst in de linker boven hoek.
Gevolg is paar dagen later dat mijn escape, F1, F2, F3
tilde, 1,2 (de 3 is al wat beter )
tab q, w en e
heel erg plakken. *dus echt de linker bovenhoek*

Is er een bepaalde soort contact cleaner om de cola plakkigheid weg te krijgen.

Ik zat zelf te denken aan contact/electrical cleaner of foam
De vraag is heeft iemand hier daar al ervaring mee en wat werkt het beste.

Of zal ik gewoon heel de keyboard vervangen >_<. (dat wordt me eigenlijk een beetje te dure grap maargoed...

Iemand suggests of advies hierin?
Zoals hierboven al wordt gezegd, klasgenoot aansprakelijk stellen. Dan breng je je macbook naar een APR en die repareren de boel. Waarschijnlijk zullen die absurd veel onderdelen vervangen, maar de verzekering betaald toch en je weet zeker dat toekomstige (garantie) problemen niet op waterschade worden afgeschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartbit
  • Laatst online: 26-04 11:37
Ik heb gisteren 2x8GB OCW geheugen in mijn early 2011 MBP geplaatst. Geen problemen tot op heden. Ik heb OCW gekocht (~EUR 300) omdat dat "gegarandeerd" wordt en ik niet weer de problemen wil hebben die ik vorig jaar had met niet-certified 2x4GB Kingston: regelmatig crashes.
Echter ik ben benieuwd hoe de ervaringen van anderen zijn met goedkoper 2x8GB http://tweakers.net/price...ir-cmso8gx3m1a1333c9.html? Ben ik te voorzichtig geweest? Of was het wijs om niet moeilijk te doen over een paar honderd euro voor een laptop die zakelijk wordt gebruikt?

Trouwens ik wilde de Apple Hardware Test AHT draaien (druk op D-toets tijdens opstarten), maar die starte niet op, waarschijnlijk omdat ik m'n OSX partitie encrypted heb. Ik vond deze http://hints.macworld.com....php?mode=view&cid=125816 tip maar heb hem nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

smartbit schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 09:42:
Ik heb gisteren 2x8GB OCW geheugen in mijn early 2011 MBP geplaatst. Geen problemen tot op heden. Ik heb OCW gekocht (~EUR 300) omdat dat "gegarandeerd" wordt en ik niet weer de problemen wil hebben die ik vorig jaar had met niet-certified 2x4GB Kingston: regelmatig crashes.
Echter ik ben benieuwd hoe de ervaringen van anderen zijn met goedkoper 2x8GB http://tweakers.net/price...ir-cmso8gx3m1a1333c9.html? Ben ik te voorzichtig geweest? Of was het wijs om niet moeilijk te doen over een paar honderd euro voor een laptop die zakelijk wordt gebruikt?
Zelf dacht ik eerder aan pricewatch: Corsair CMSA16GX3M2A1333C9
- die zijn apple mac compatible zegt de extra informatie... Deze 16gb zijn wel wat duurder dan jouw voorbeeld.
van 2 x 8gb Corsair....

Ben ook benieuwd naar de Corsair 16gb ervaringen....

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Ik ben nog steeds erg aan het twijfelen tussen de Macbook Pro 13inch en de Air 13inch. Een SPFID of optical audio out is voor mij belangrijk. Is er een adapter te koop voor de air die een optisch signaal kan maken, afgezien van een externe geluidskaart? Ik kon het maar niet vinden op google, misschien dat iemand er hier duidelijkheid over kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

De air heeft geen optische audio inderdaad, maar kan wel audio via de displayport doen. (De pro natuurlijk ook.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
CyBeR schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 13:19:
De air heeft geen optische audio inderdaad, maar kan wel audio via de displayport doen. (De pro natuurlijk ook.)
MBA 2011 heeft geen mini displayport meer maar een thunderbolt, kan nergens adapters vinden helaas, en mijn receiver doet geen HDMI, enkel optisch. Helaas, dan hangt het toch naar een MBP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

vanWalsum schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 14:50:
[...]

MBA 2011 heeft geen mini displayport meer maar een thunderbolt
Dat maakt voor dit verhaal niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

[...]

MBA 2011 heeft geen mini displayport meer maar een thunderbolt, kan nergens adapters vinden helaas, en mijn receiver doet geen HDMI, enkel optisch. Helaas, dan hangt het toch naar een MBP.
Thunderbolt is nagenoeg gelijk aan de mini-DisplayPort. I.i.g. qua audio/video zelfde functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Nu online
[...]

Je kunt gewoon Mini Displayport adaptertjes gebruiken;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartbit
  • Laatst online: 26-04 11:37
Merlijn_merlin schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 12:15:
Zelf dacht ik eerder aan pricewatch: Corsair CMSA16GX3M2A1333C9
- die zijn apple mac compatible zegt de extra informatie...

Ben ook benieuwd naar de Corsair 16gb ervaringen....
Dat is een stuk goedkoper dan OCW en ook "Apple compatible" :/ In afwachting van ervaringen met Crosair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Aangezien ik mijn Macbook de laatste tijd weinig meer gebruik heeft deze de laatste 2 weken dienst gedaan als draadloze router voor mijn nieuwe buurvrouw totdat ze haar eigen internetaansluiting kreeg. Via system preferences internet sharing aangezet en daarna was het vrij simpel om het op te zetten. Het werkte perfect. Ik ben erg onder de indruk over de stabiliteit en sterkte van het signaal. Helaas is er er alleen maar WEP beschikbaar en geen WPA2. Ik heb nu ook op m'n mac op het werk via mijn mac pro vaak een draadloos netwerk draaien voor m'n telefoon, aangezien het wifi signaal hier op het lab vrij zwak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abel75
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-05 23:55
smartbit schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 00:24:
[...]

Dat is een stuk goedkoper dan OCW en ook "Apple compatible" :/ In afwachting van ervaringen met Crosair.
Heb eind december 2x8 GB Corsair CMSO8GX3M1A1333C9 in mijn MacBook Pro 15" (late 2011) geplaatst, draait als een zonnetje!! Ideaal met VMware images ook :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-02 19:34
Droned schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 20:06:
Sinds enkele dagen heb ik een probleem met sommige vensters, momenteel mijn top menubar. Zie :

[afbeelding]

Ik werk soms met een 2de scherm, kan dit een invloed hebben ? Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen zonder een logout of reboot?
Ik heb hetzelfde probleem, alleen ik werk niet met een tweede scherm. Heb je al een oplossing gevonden?

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Ik heb een vraagje m.b.t. stroom en bus-powered randapparaten aan een MacBook Pro. Hoeveel kan die aan?

Ik heb een MBP 13" april 2011. Daaraan heb ik via USB een buspowered MIDI-controller hangen. Daarnaast heb ik via FireWire een buspowered interface/geluidskaart hangen. Het werkt. Maar mijn vraag is: trekt een MacBook Pro dit goed?
- is dit verstandig?
- is dit stabiel?
- houdt die een hele avond op een podium uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
@Jo-re-mi,

Dit moet goed lukken.
Ik heb zelf een G-raid mini (dubbele harddisk raid0) + G-tech mini (500 GB harddisk) aan me firewire poort hangen. Plus ook nog een 500 GB harddisk aan me usb.

Dit is nooit mis gegaan op me macbook pro 2009. Deze heeft nog geen High power USB poorten.
Het is natuurlijk wel belangrijk dat je hem aan de stroom hangt anders is je batterij zo leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ik had zojuist op m'n MBP 13" 2010 een EFI firmware update (2.5).
Alleen heb ik zo snel geklikt dat ik niet kon zien wat er eigenlijk verbeterd is :P

Iemand anders die wat beter opgelet heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
Smultie schreef op maandag 23 januari 2012 @ 18:58:
Ik had zojuist op m'n MBP 13" 2010 een EFI firmware update (2.5).
Alleen heb ik zo snel geklikt dat ik niet kon zien wat er eigenlijk verbeterd is :P

Iemand anders die wat beter opgelet heeft?
Het is dat ik je bericht had gelezen, want anders.... ;)
Informatie over MacBook Pro-EFI-firmware-update 2.5

Deze update maakt het mogelijk om Lion Recovery via een internetverbinding uit te voeren op 13-inch MacBook Pro-computers uit medio 2010.

Meer informatie over Lion Recovery vindt u op deze webpagina: http://www.apple.com/nl/macosx/recovery/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Laatst online: 15-03 18:43
Heb sinds een aantal weken een MBP begin 2011 (die aanbieding vlak voor Kerst, 950euro voor een MBP). Na 7 cycles heeft mijn battery een health van 95% (5538mAh capacity ipv 5770 mAh) volgens coconut battery. Is dit niet wat laag?

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
vogelaarke135 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 21:48:
Heb sinds een aantal weken een MBP begin 2011 (die aanbieding vlak voor Kerst, 950euro voor een MBP). Na 7 cycles heeft mijn battery een health van 95% (5538mAh capacity ipv 5770 mAh) volgens coconut battery. Is dit niet wat laag?
Yay, de 12309809843e keer deze discussie..... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Laatst online: 15-03 18:43
Smultie schreef op maandag 23 januari 2012 @ 21:56:
[...]
Yay, de 12309809843e keer deze discussie..... :X
Ok, dus het maakt niet zoveel uit? Probeer er wijs uit te worden. Het lijkt inderdaad niet zo heel erg te zijn: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=857697 Case closed..?

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-05 10:40
vogelaarke135 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 21:48:
Nee.
Ik mag me met mijn 84% (4888 mAh) na 198 cycles meer zorgen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-04 17:26

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

De batterij van mijn 15" MBP (mid 2009) heeft momenteel een health van 79% na 264 cycles. Dit valt nog mee want het laagste healthpercentage dat ik heb gehad was (geloof ik) 67%, 1 tot 2 maand geleden. Maar de laatste tijd blijft het rond de 80% hangen.

Als ik het goed voorheb worden batterijen met dergelijke statistieken enkel in het eerste jaar na aanschaf kosteloos vervangen. Maar ach, de laatste tijd gebruik ik mijn MBP enkel thuis waar een stopcontact dus altijd voorhanden is. En de kans is groot dat ie bij de volgende refresh vervangen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-05 21:19

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Weet iemand of hier een policy voor is waar je naar kan refereren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

joke_name schreef op maandag 23 januari 2012 @ 12:18:
@Jo-re-mi,

Dit moet goed lukken.
Ik heb zelf een G-raid mini (dubbele harddisk raid0) + G-tech mini (500 GB harddisk) aan me firewire poort hangen. Plus ook nog een 500 GB harddisk aan me usb.

Dit is nooit mis gegaan op me macbook pro 2009. Deze heeft nog geen High power USB poorten.
Het is natuurlijk wel belangrijk dat je hem aan de stroom hangt anders is je batterij zo leeg.
Die waren allebei ook Bus-powered?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesN
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-12-2019
Ik heb geprobeerd deze vraag in het Gehuegenervaringen thread te stellen, maar kreeg geen antwoord. Daarom probeer ik het hier nog een keer;)
Mijn vader gaat zeer binnenkort zijn 3 jaar oude MacBook Pro weg doen voor een nieuwe.
Nu kan ik nog een laptop gebruiken, dus wilde ik deze van hem overnemen.
Nu is ie wel en beetje traag geworden, dus wilde ik graag het geheugen uitbreiden naar 4 of 6 GB (er zit nu 2GB in dus). Ik ga er dan vanuit dat 8GB niet mogelijk is voor deze versie..
Dit zijn de geheugen-specs:
Geheugensleuven:

ECC: Uitgeschakeld

BANK 0/DIMM0:

Grootte: 1 GB
Type: DDR3
Snelheid: 1067 MHz
Status: OK
Fabrikant: 0x80CE
Onderdeelnummer: 0x4D34373142323837344448312D4346382020
Serienummer: 0x84895403

BANK 0/DIMM1:

Grootte: 1 GB
Type: DDR3
Snelheid: 1067 MHz
Status: OK
Fabrikant: 0x80CE
Onderdeelnummer: 0x4D34373142323837344448312D4346382020
Serienummer: 0x84895406

Nu is mijn vraag welk setje ik het beste kan nemen, of volstaat elk SO DIMM ddr3 setje van 1067 mhz?
Graag jullie advies.
PS. Overige suggesties zijn natuurlijk ook welkom wat betreft het upgraden van de laptop!

Bij voorbaat dank!
Mees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:59
Ga je ervan uit dat ie het niet ondersteund of heb je dat opgezocht?
Als je ervan uit gaat, zoek het even op, dan weet je het zeker. ;)

Mocht ie 8GB inderdaad niet ondersteunen, ga dan lekker voor 4GB en niet voor 6GB. Weet niet wat je ermee gaat doen, maar 4GB volstaat bij dagelijkse dingetjes en wat licht photoshop werk prima.
En als je geld over heb, gooi er een SSD in, dan heb je performance voor jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Zat er eerst ook aan te denken om 2 GB aan extra RAM in m'n 24" iMac (Early 2008) te stoppen, want deze heeft nu 4 GB terwijl m'n 15" MBP (Early 2011) 8 GB heeft en dat verschil merk je behoorlijk. Maar goed, dat ligt natuurlijk ook grotendeels aan de veel snellere processor (quad-core ipv dual-core).

Maar goed, ik volsta met 4 GB ook wel en het meeste werk doe ik toch op de MBP. De iMac gebruik ik meer voor de synchronisatie van m'n iOS-apparaten en het luisteren en produceren van muziek. Ook kijk ik er wel eens films op via XBMC, vanwege het "grote" display.

[ Voor 31% gewijzigd door syltheboy op 25-01-2012 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110299

In een MacBook Pro 13" uit 2010 heb ik 4GB ddr3 1066Mhz geheugen.. Is dit model uitbreidbaar tot 8GB of is 4GB het maximale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKD
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-04 13:03

GKD

Anoniem: 110299 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 16:42:
In een MacBook Pro 13" uit 2010 heb ik 4GB ddr3 1066Mhz geheugen.. Is dit model uitbreidbaar tot 8GB of is 4GB het maximale?
Jep, valt te upgraden. Kijk wel even of je 1066Mhz besteld, het gaat hier heel vaak over 1333Mhz (dat Corsair setje wat hier vaak langskomt (iets met CL9, heb em zelf ook ;) ) is 1333Mhz. Of het kwaad kan als je die erin stopt, weet ik eigenlijk niet zo goed, je hebt misschien kans op wat meer instabiliteit, maar daar kan een ander beter over oordelen.

[ Voor 1% gewijzigd door GKD op 25-01-2012 16:51 . Reden: De 'Jep' gedefineerd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesN
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-12-2019
RnB schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 21:54:
Ga je ervan uit dat ie het niet ondersteund of heb je dat opgezocht?
Als je ervan uit gaat, zoek het even op, dan weet je het zeker. ;)

Mocht ie 8GB inderdaad niet ondersteunen, ga dan lekker voor 4GB en niet voor 6GB. Weet niet wat je ermee gaat doen, maar 4GB volstaat bij dagelijkse dingetjes en wat licht photoshop werk prima.
En als je geld over heb, gooi er een SSD in, dan heb je performance voor jaren.
mm ok dankjewel. Voor een ssd heb ik geen geld op dit moment, en over die 8 GB, ik dacht dat ik het ergens had gelezen, maar dat kon je dan ontlopen door een bepaalde update te installeren die niet automatisch ging oid. Heel vaag..
pricewatch: Kingston KTA-MB1333/4G
Zou dit setje dan kunnen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
MeesN schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 18:08:
[...]

mm ok dankjewel. Voor een ssd heb ik geen geld op dit moment, en over die 8 GB, ik dacht dat ik het ergens had gelezen, maar dat kon je dan ontlopen door een bepaalde update te installeren die niet automatisch ging oid. Heel vaag..
pricewatch: Kingston KTA-MB1333/4G
Zou dit setje dan kunnen??
Je moet sowieso 2x4 GB hebben want er zit nu 2x2 GB in je MacBook. Er zijn wat wisselende verhalen of 1333 nu wel of niet in een 1066 slot kan (voor zover ik het heb begrepen verschillen de modules fysiek van elkaar en zou 1333 sowieso niet passen). Ik heb ook laatst geupgrade (MBP 13" 2010), met pricewatch: Kingston KTA-MB1066K2/8G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110299

GKD schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 16:50:
[...]

Jep, valt te upgraden. Kijk wel even of je 1066Mhz besteld, het gaat hier heel vaak over 1333Mhz (dat Corsair setje wat hier vaak langskomt (iets met CL9, heb em zelf ook ;) ) is 1333Mhz. Of het kwaad kan als je die erin stopt, weet ik eigenlijk niet zo goed, je hebt misschien kans op wat meer instabiliteit, maar daar kan een ander beter over oordelen.
Bedankt voor je post!

Wat is trouwens sneller, CL7 of CL9? Op google is het niet 123 te lezen.. (of je moet Wikipedia willen geloven).

Corsair SODIMM DDR3,CL7,1066-8GB KIT

Corsair SODIMM DDR3,1066-8GB KIT
Die twee heb je dan bijvoorbeeld.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 110299 op 25-01-2012 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

jelle. schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 21:48:
[...]

Je moet sowieso 2x4 GB hebben want er zit nu 2x2 GB in je MacBook. Er zijn wat wisselende verhalen of 1333 nu wel of niet in een 1066 slot kan (voor zover ik het heb begrepen verschillen de modules fysiek van elkaar en zou 1333 sowieso niet passen). Ik heb ook laatst geupgrade (MBP 13" 2010), met pricewatch: Kingston KTA-MB1066K2/8G
1333 past en werkt prima in een 1066 slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98248

Anoniem: 110299 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:05:
[...]

Bedankt voor je post!

Wat is trouwens sneller, CL7 of CL9? Op google is het niet 123 te lezen.. (of je moet Wikipedia willen geloven).

Corsair SODIMM DDR3,CL7,1066-8GB KIT

Corsair SODIMM DDR3,1066-8GB KIT
Die twee heb je dan bijvoorbeeld.
CL7, maar of je het gaat merken.. Wikipedia: CAS latency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-05 12:37
Aangezien we al ruim over de 1000 posts heen zijn, graag hier verder:

[Macbook Pro] Ervaringen & Discussie - deel 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

^^ :Y)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Maak voor specifieke vragen en problemen een nieuw topic. Dan krijgt je vraag of probleem de aandacht die het verdient en het topic blijft goed te volgen.