[Macbook Pro] Ervaringen & Discussie - deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste
Acties:
  • 78.294 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1ck
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 19:16
Nou mijn mbp (2011 feb) begint kuren te krijgen. Gisteren avond crashte finder en kon ik niks meer doen toen heb ik maar power off knop in gehouden en vanochtend weer aan gezet. Keyboard werkte niet meer dus via guest ingelogd en dat werkte wel. Updates gedraaid, CleanMyMac en restart. Snap niet wat er nou precies aan de hand was :9

[ Voor 12% gewijzigd door s1ck op 16-09-2011 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:57
Heb tot nu toe (sinds begin dit jaar in bezit) drie keer meegemaakt dat ik, na dichtkloppen, aan het lampje zag dat de pro niet ging slapen en dat hij ook hoorbaar zachtjes blijft blazen.

Als je dan het deksel weer openklapt, is het scherm zwart en zie je aan het lampje dat hij in slaapstand gaat. Klap je het deksel dicht dan wordt hij weer wakker, lamp gaat aan en blazen begint weer.

Hij draait dus eigenlijk de boel om. Vreemd verschijnsel. Hoewel het dus niet extreem vaak voorkomt, vraag ik me af hoeveel mensen hier last van hebben? Heb wel gelezen van mensen die er geen erg in handen dat mac na dichtklappen dus eigenlijk wakker bleef en daardoor de accu lekker leegtrok op de achtergrond.

Het verschijnsel deed zich dus twee keer voor onder SL en gisteravond onder Lion (ca 1 week na uitkomen Lion geinstalleerd dus draait al weer een poosje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
dcl! schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 10:03:
Heb tot nu toe (sinds begin dit jaar in bezit) drie keer meegemaakt dat ik, na dichtkloppen, aan het lampje zag dat de pro niet ging slapen en dat hij ook hoorbaar zachtjes blijft blazen.

Als je dan het deksel weer openklapt, is het scherm zwart en zie je aan het lampje dat hij in slaapstand gaat. Klap je het deksel dicht dan wordt hij weer wakker, lamp gaat aan en blazen begint weer.

Hij draait dus eigenlijk de boel om. Vreemd verschijnsel. Hoewel het dus niet extreem vaak voorkomt, vraag ik me af hoeveel mensen hier last van hebben? Heb wel gelezen van mensen die er geen erg in handen dat mac na dichtklappen dus eigenlijk wakker bleef en daardoor de accu lekker leegtrok op de achtergrond.

Het verschijnsel deed zich dus twee keer voor onder SL en gisteravond onder Lion (ca 1 week na uitkomen Lion geinstalleerd dus draait al weer een poosje).
Dit komt hier ook wel eens voor. Het gebeurd niet vaak genoeg om me druk over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Laatst online: 21:57
Klopt, het is niet echt storend. Maar wel voldoende om altijd even bewust even het lampje te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Digistorm schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 09:32:
[...]

Nou, liever niet eigenlijk. Een harde schijf blijft vrij kwetsbaar, je zit vast aan het aloude 2,5" formaat en ze gebruiken normaal gesproken meer stroom dan een SSD en maken ook nog eens geluid. Hoe minder mechanisch gevoelige roterende onderdelen hoe beter. Nu de fan nog.
Je kunt er natuurlijk altijd voor kiezen om de 2.5" bay te gebruiken voor een SSD. Die optie zal Apple zeker bieden. Er zijn ook genoeg mensen die de voorkeur geven aan 1TB storage voor minder dan 100 euro. Ik denk dat Apple ook die optie wil bieden.

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 16-09-2011 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Een dubble oplossing (Hdd+SSD) slurpt op dit moment nog aanzienlijk meer stroom dan alleen een SSD of alleen een HDD.

Daarom verwacht ik niet dat Apple hier snel voor zal kiezen. Althans alleen als ze ook iets aan de accu verbeterd krijgen, de techniek van accu's gaat alleen niet zo hard als de techniek om de accu's heen.

Apple is natuurlijk nu heer en meester met hun accuduur dat ik dat niet snel zie verranderen, het is immers een van de selling features van een MBP.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Heer en meester qua accuduur lijkt me toch overdreven hoor. Er zijn genoeg fabrikanten die zo'n uptime kunnen leveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Niet online
morgen (17-09) geeft iCentre A'dam CS 10% korting op alle mac's

http://www.icentre.nl/feestweek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nighthawk12
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-02 09:55
Even een vraag,

Wat is voor jullie doorslaggevend geweest om een MBP te kiezen boven wat anders en dan
doel ik op het prijsverschil tov. Windows machines ?.

Ik begrijp de keus voor het ontwerp / OS, maar je praat snel over een prijsverschil van +/- € 600 / € 700 tov. vergelijkbare Windows machines met zeker vergelijkbare als niet betere specs ? :?

Weet trouwens niet helemaal zeker of ik hiermee in het goed topic zit, mocht dit niet zijn alvast mijn excuses !.

Deze vraag is ook zeker niet bedoeld om een discussie te openen wat nu beter is, maar vraag mij gewoon af wat de drijfveer is om dit verschil te betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:55
Het grote verschil zit voor mij in de hele ervaring met de Mac. Ga de Apple site maar eens lekker doorpluizen, voor je het weet ben je verkocht. Daarnaast ervaar ik de Mac nu al 2 jaar als mega stabiel. Hij doet het gewoon. Dat klinkt heel simpel, maar het kan kan ook heel anders zijn weet ik nog van mijn Sony Vaio. Daarover gesproken, de Alu MacBook (Pro) blijft er als nieuw uitzien. Mijne is nu 2 jaar oud en nog steeds alsof hij gister gekocht is. Pure degelijkheid.

Trouwens vanaf komende week in de aanbieding bij V&D, Macbook Pro i5 2.3. Zou het dezelfde zijn als nu door Apple wordt gevoerd? Het nummer MC-700N/A kan ik nergens echt achterhalen.
Zou dit op mijn Alu MacBook late 2008 een grote vooruitgang zijn? Ik heb nu dus een 2.4 Core 2 Duo, dan een i5 2.3.

KLIKK!

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Nighthawk12 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 21:10:
Ik begrijp de keus voor het ontwerp / OS, maar je praat snel over een prijsverschil van +/- € 600 / € 700 tov. vergelijkbare Windows machines met zeker vergelijkbare als niet betere specs ? :?
Dit klopt niet helemaal. Als je laptops vergelijkt met écht dezelfde specs, dus ook scherm kwaliteit en bouwkwaliteit, is Apple meestal niet zo duur. Probeer maar eens een 13" laptop te vinden met een net zo goed scherm als de Macbook Pro. Dan kom je al gauw uit bij een Sony Z van 1800 euro.

Het OS of de 'Apple ervaring' vind ik niet belangrijk. Een goed scherm, touchpad en een degelijke bouwkwaliteit wel.

Overigens behouden Apple notebooks hun waarde ook wat beter dan Windows laptops, als je het een beetje goed aanpakt kan een Apple per saldo goedkoper zijn in het gebruik.

[ Voor 18% gewijzigd door Philflow op 16-09-2011 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:26
Bushalte schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 22:07:
Trouwens vanaf komende week in de aanbieding bij V&D, Macbook Pro i5 2.3. Zou het dezelfde zijn als nu door Apple wordt gevoerd? Het nummer MC-700N/A kan ik nergens echt achterhalen.
Zou dit op mijn Alu MacBook late 2008 een grote vooruitgang zijn? Ik heb nu dus een 2.4 Core 2 Duo, dan een i5 2.3.
Dat is gewoon de nieuwste versie. Ik bezit dit type zelf (MC700N/A).

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ja, maar eind deze maand worden er wel nieuwe modellen aangekondigd. Maar goed, de processor maken ze alleen iets beter. Voor 1000 euro heb je een prachtige machine en veel beter wordt de nieuwe nou ook weer niet. Misschien dat er volgend jaar een ander design komt.

• Donstil
  • Niet online
filenox schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 19:37:
Heer en meester qua accuduur lijkt me toch overdreven hoor. Er zijn genoeg fabrikanten die zo'n uptime kunnen leveren :)
Vind je ? Ik heb het genoegen (kuch kuch) om op het werk met Windows laptops te moeten werken en die halen het toch echt niet voor zover ik kan meten. Natuurlijk is een Mbp snel leeg als je er zwaar op gaat photoshoppen maar met normaal werk lijken ze een stuk langer mee te gaan.

Het valt me op dat notebooks vaak een hoop claimen maar dit erg vaak niet waarmaken.
syltheboy schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 00:26:
Ja, maar eind deze maand worden er wel nieuwe modellen aangekondigd. Maar goed, de processor maken ze alleen iets beter.
Dit zijn geruchten hè. Je plaatst het nu hier alsof het al vast staat.

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Deze vraag is ook zeker niet bedoeld om een discussie te openen wat nu beter is, maar vraag mij gewoon af wat de drijfveer is om dit verschil te betalen...
Dingen als:

* een class-A beeldscherm
* laptop die je in 99% van de gevallen NIET hoort
* sublieme trackpad

maken wmb het grote verschil.

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 19:51
Die MBP van het prijzencircus is wel interessant, maar zit nog te hikken, de resolutie van de 13" is lager dan die van de 13" MBA. Dat is wel jammer aangezien je volgens mij wel op zo'n klein schermpje veel wil zien

Is dat prijzencircus alleen online trouwens? en geeft V&D 2 jaar garantie dat iemand weet?

En iemand zo ervaring tussen de twee schermen?

[ Voor 6% gewijzigd door zoeperman op 17-09-2011 09:46 ]

Verwijderd

Toch verwacht ik ook een upgrade dit jaar. Als men de diskdrive eruit haalt kan dat wel eens een interessant apparaat worden.

• Philflow

Philflow

Alle signalen wijzen erop dat er een spec bump komt dit jaar. Waarschijnlijk eind september of oktober al.

Een nieuw model, wellicht zonder DVD drive, komt pas volgend jaar.

[ Voor 13% gewijzigd door Philflow op 17-09-2011 10:38 ]

• Ronvgs
  • Laatst online: 05:59
zoeperman schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 09:00:
Die MBP van het prijzencircus is wel interessant, maar zit nog te hikken, de resolutie van de 13" is lager dan die van de 13" MBA. Dat is wel jammer aangezien je volgens mij wel op zo'n klein schermpje veel wil zien

Is dat prijzencircus alleen online trouwens? en geeft V&D 2 jaar garantie dat iemand weet?

Is deze aanbieding nu de nieuwste MacbookPro versie?

MC-700N/A
Processor Intel Core Dual Cor i5
USB 2 x USB 2.0

[ Voor 3% gewijzigd door Ronvgs op 17-09-2011 11:16 ]

• Philflow

Philflow

Jaaaaa. Er is maar 1 MBP 13" met Core i5 ;)
zoeperman schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 09:00:
De resolutie van de MBA is hoger maar de kleuren van de MBP zijn mooier. Dit komt door de hogere gamut.

Ook het zwart vind ik mooier bij de MBP, de glazen plaat helpt daarmee.

Anandtech heeft uitgebreide vergelijkingen staan.

[ Voor 86% gewijzigd door Philflow op 17-09-2011 11:23 ]

• Tsunami
  • Niet online
\Ik begrijp de keus voor het ontwerp / OS, maar je praat snel over een prijsverschil van +/- € 600 / € 700 tov. vergelijkbare Windows machines met zeker vergelijkbare als niet betere specs ? :?
Het ligt er inderdaad aan naar welk model je kijkt, maar vind bijvoorbeeld bij het 17"-model maar eens een substantieel goedkopere Windows-laptop met een gelijkwaardige processor, of scherm-resolutie (veel is tegenwoordig 1920x1080, in plaats van 1920x1200). Tel daar de bouwkwaliteit, design, scherm, multi-touch trackpad, verlicht toetsenbord, ingebouwde webcam, ervaring en gemak van OS X, etc. bij op, en dan weet ik het wel. Ik dacht ook altijd dat ze overpriced waren, maar als je alles bij elkaar optelt valt het ineens heel erg mee. Nog steeds duur, maar het is het wel waard.
Philflow schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 22:12:
Het OS of de 'Apple ervaring' vind ik niet belangrijk. Een goed scherm, touchpad en een degelijke bouwkwaliteit wel.
Het lijkt me toch een krachtige uitspraak om te zeggen dat je de software en de ervaring niet belangrijk vindt. Jij zou dus blij zijn met een apparaat wat geweldige specificaties heeft, maar desondanks tergend langzaam is of niet intuïtief werkt (zoals bijvoorbeeld Android-telefoons en Android-tablets doen, weet ik uit eigen ervaring)?

• Philflow

Philflow

Tsunami schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 14:13:
[...]
Het lijkt me toch een krachtige uitspraak om te zeggen dat je de software en de ervaring niet belangrijk vindt. Jij zou dus blij zijn met een apparaat wat geweldige specificaties heeft, maar desondanks tergend langzaam is of niet intuïtief werkt (zoals bijvoorbeeld Android-telefoons en Android-tablets doen, weet ik uit eigen ervaring)?
Je maakt er wel wat moois van :) Wat ik zeg is dat ik net zo lief met Windows of een Sony laptop werk. De 'Apple ervaring' of OS X is dus totaal onbelangrijk voor mij. Ik kies voor een Macbook Pro op andere gronden.

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 17-09-2011 14:53 ]

• Donstil
  • Niet online
@hierboven welke dan? Als je een MBP niet neemt voor "de Apple ervaring" of osx dan heb je toch helemaal geen MBP nodig? Ben je dan niet beter af met bv een Sony?

Althans voor de Hardware hoef je het niet persee te doen. Een MBP is snel maar niet vooruitstrevend op gebied van reken kracht. (als je osx niet mee rekend dan hè)

• Ontspannen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-11-2022
Donstil schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 19:48:
Althans voor de Hardware hoef je het niet persee te doen. Een MBP is snel maar niet vooruitstrevend op gebied van reken kracht. (als je osx niet mee rekend dan hè)
Voor mij is het de behuizing en het glas dat voor het scherm zit.
Daarnaast ook de beleving, hoewel ik win 7 hier op heb, wil ik af en toe eens iets anders.
Even opnieuw opstarten en dan verder met osx.

Wat betreft de prijzen vind ik dat ze de topman van apple aan z'n zak moeten ophangen.

• Philflow

Philflow

Donstil schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 19:48:
@hierboven welke dan? Als je een MBP niet neemt voor "de Apple ervaring" of osx dan heb je toch helemaal geen MBP nodig? Ben je dan niet beter af met bv een Sony?
Als jij een 13" kent met een goed scherm, touchpad, goede bouwkwaliteit, mooi design voor rond de 1000 euro hoor ik het graag.

Een Sony Z begint bij 1800 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
@hierboven. Nou wat er allemaal leverbaar is weet ik uiteraard niet maar ik ben alleen benieuwd naar de redenen van aankoop voor iemand die niets zegt te geven om "de apple ervaring".

Het Touchpad en de goede bouwkwaliteit zijn idd wel redenen om toch voor een Apple te gaan. Of ze niet onder "de apple ervaring" vallen is over te twisten. Ik weet niet of de beleving van het touchpad net zo is op bv Windows 7.

Sony's hebben trouwens wel vaak mooie schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Wat de Apple ervaring is is inderdaad voor meerdere interpretaties vatbaar.

De reden dat ik voor de MBP koos is dus o.a. het design, scherm, bouwkwaliteit, touchpad, keyboard light en accu duur. OS X is voor mij geen reden.

Sony gebruikt inderdaad goede schermen maar stopt ze alleen in de duurste 13" modellen:
pricewatch: Sony Vaio VPCZ21L9E/B

[ Voor 22% gewijzigd door Philflow op 18-09-2011 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:24
Had vandaag overigens wel een tegenvaller. Finder bleef hangen en ging dus restarten. Had ook nog wat updates, die liet ik doorlopen. Daarna startte ie op *poef* weer uit. Gebeurde een aantal keer. Toen alle stekkers eruit en hoorde ik gelukkig weer het opstart geluidje. Maar dan schijt je em wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
* filenox heeft sinds gisteren ook een mbp O+
Enorm veel sneller dan mijn Mac Mini uit 2007 is hij niet maarja een Mac on the road is altijd handig :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 20:34

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Ik heb sinds vanmorgen een probleem, MBP mid 2010 dus sinds een jaar en een maand en nu is ineens de accu er mee opgehouden.. er staat als icoon boven in het scherm : " vervang nu" en hij laadt niet meer op en als ik de spanning eraf haal knalt hij uit.

Nu heb ik er een screenshot bij gedaan van de info betreft de accu en ik heb maar 196 cycles gehad.. wat kan ik nu het beste doen?

Ik baal hier best hard van aangezien het toen een gigantisch dure machine was en ik er sinds 2 maand pas een SSD in heb gezet.

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2gt93j6.jpg

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Laatst online: 11-09 17:32

Osxy

Holy crap on a cracker

dreameater schreef op maandag 19 september 2011 @ 11:37:
Ik heb sinds vanmorgen een probleem, MBP mid 2010 dus sinds een jaar en een maand en nu is ineens de accu er mee opgehouden.. er staat als icoon boven in het scherm : " vervang nu" en hij laadt niet meer op en als ik de spanning eraf haal knalt hij uit.

Nu heb ik er een screenshot bij gedaan van de info betreft de accu en ik heb maar 196 cycles gehad.. wat kan ik nu het beste doen?

Ik baal hier best hard van aangezien het toen een gigantisch dure machine was en ik er sinds 2 maand pas een SSD in heb gezet.

[afbeelding]
Zou langs de dealer gaan, waarschijnlijk een slechte cel in de accu. Mijn mid'10 MBP staat op 550 cycles en staat op 92% health. Als ze zeggen geen garantie kan je ze vragen een coulance claim bij Apple in te dienen aangezien hij pas jaar oud is ongeveer en een accu na die tijd echt nog niet kapot mag zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Osxy op 19-09-2011 11:43 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Osxy schreef op maandag 19 september 2011 @ 11:42:
[...]

Zou langs de dealer gaan, waarschijnlijk een slechte cel in de accu. Mijn mid'10 MBP staat op 550 cycles en staat op 92% health.
Maar ik heb hem dus online gekocht? Weet iemand een goed adres?

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johiem
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:43
dreameater schreef op maandag 19 september 2011 @ 11:44:
[...]

Maar ik heb hem dus online gekocht? Weet iemand een goed adres?
Bij de Online Apple Store? Dan is iedere Apple Premium Reseller jou verplicht om te helpen. Bij een andere winkel weet ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Dan ga ik vanavond nog even langs de Xando in Enschede, kijken wat ze daar voor me kunnen betekenen.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johiem
  • Laatst online: 11-09 10:43
Heb het nog even voor je opgezocht, je kunt het vinden op http://www.apple.com/nl/support/macbook/service/.

Scrollen naar de vraag: Hoe kan ik service verkrijgen voor mijn MacBook?

In ieder geval succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu al een week met het volgende probleem:

Mijn koptelefoon aansluiting klemt precies niet goed. als ik naar muziek luister en er word nog maar een heel klein beetje aan de kabel getrokken dan komt de 3.5mm jack los en worden de laptop speakers geactiveerd.
Zijn er nog mensen met dit voorval en word dit gedekt met garantie?
Het is een mbp 17" early 2011 2.2 Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:08
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2011 @ 14:56:
Ik zit nu al een week met het volgende probleem:

Mijn koptelefoon aansluiting klemt precies niet goed. als ik naar muziek luister en er word nog maar een heel klein beetje aan de kabel getrokken dan komt de 3.5mm jack los en worden de laptop speakers geactiveerd.
Zijn er nog mensen met dit voorval en word dit gedekt met garantie?
Het is een mbp 17" early 2011 2.2 Ghz.
bij mij is het ook een beetje ruimer geworden maar dit komt door het gebruik, gebruik m nogal vaak. Of het onder garantie valt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 19:11
inmiddels mijn MBP een week of 3 in het bezit. dit is mijn eerste echte mac osx ervaring naast de ipad en iphone. ik kocht deze 13" om te kijken of het wat voor me is dat appelverhaal. en of!!! ik ben er echt heel content mee en binnen de kortste keren gaat de desktop er ook uit om te worden vervangen voor een imac 27".
echter wil ik erg graag weten hoe ik een complete goede backup kan maken van mijn huidig draaiende systeem (incl apps enz enz) als dit mogelijk is. wat eventueel ook nodig is zou alleen een LION zijn want die zit nergens bij viel mij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 20:06

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

bartkoper schreef op maandag 19 september 2011 @ 19:35:
echter wil ik erg graag weten hoe ik een complete goede backup kan maken van mijn huidig draaiende systeem (incl apps enz enz) als dit mogelijk is. wat eventueel ook nodig is zou alleen een LION zijn want die zit nergens bij viel mij op.
Time Machine

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
dat wil zeggen dat ik een externe schijf moet aankoppelen? of perse een apple schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobus Post
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-09 17:13
Kan naar elke harde schijf. Als ie maar groot genoeg is.

Je kan ook backuppen naar een time machine of naar een andere mac. het is maar wat je wilt.

het liefst naar een lege harde schijf natuurlijk die zoals Kanarie hieronder zegt geformateerd moet zijn in het apple file system

[ Voor 30% gewijzigd door Kobus Post op 19-09-2011 20:17 ]

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

bartkoper schreef op maandag 19 september 2011 @ 20:06:
dat wil zeggen dat ik een externe schijf moet aankoppelen? of perse een apple schijf?
Een externe schijf die je formatteert naar apple filesystem.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
dan ga ik morgen even een extra externe hd kopen om deze permanent te houden voor mijn mbo!
thanx voor deze uitleg.
maak ik hieruit ook op dat als ik mijn systeem opnieuw wil installen hij ook gewoon lino bevat? of werkt dit weer anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartkoper schreef op maandag 19 september 2011 @ 20:47:
dan ga ik morgen even een extra externe hd kopen om deze permanent te houden voor mijn mbo!
thanx voor deze uitleg.
maak ik hieruit ook op dat als ik mijn systeem opnieuw wil installen hij ook gewoon lino bevat? of werkt dit weer anders?
Je kan lion gewoon op dvd of op usb zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
maar dan moet ik die dus opnieuw kopen in de appstore?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartkoper schreef op maandag 19 september 2011 @ 21:11:
maar dan moet ik die dus opnieuw kopen in de appstore?
Ik wil niet vervelend doen maar er is hier genoeg te vinden over wat je vraagt.

Lion upgrade programma:
http://www.apple.com/nl/macosx/uptodate/

Gezien je zelf zegt dat je Mac 3 weken oud is zal je hier wel voor in aanmerking komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals JurgenV zegt gewoon aanmelden bij apple en dan krijg je de code voor lion te installeren via de mac app store. Ik snap wel niet aan apple dat ze geen optie geven om gratis lion op dvd mee te geven of op usb aangezien veel gebruikers dit handig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 15:53
Beste Tweakers,

Ik ben momenteel zelf aan het kijken voor een Macbook Pro 13 inch.
Het is vooral handig om mee naar school mee te nemen, en vindt het nog altijd veel fijner werken dan een tablet.
Wat ik me eigen afvraag is namelijk, of er dit jaar of begin volgend jaar nog nieuwe macbook pro's 13 inchs komen?

Waar het me vooral om draait, is Photoshop en After Effects CS5. Daarnaast ga ik hem ook gewoon gebruiken voor huiswerk, en video bewerking met Final Cut Pro
Er zit een Intel HD Graphics 3000 kaart in. Is dit gewoon genoeg om het ermee te doen?
Normaal, is het toch gewoon aan te raden om voor Photoshop, en After Effects toch wel een klein video kaart te hebben?

Heb zelf even op Youtube gekeken:

YouTube: 2011 Macbook Pro 13 running Crysis 2 on Intel HD 3000 - YouTube

En daar zie je,dat hij gemakkelijk Crysis 2 afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 19:49
Krishh schreef op maandag 19 september 2011 @ 22:58:

Wat ik me eigen afvraag is namelijk, of er dit jaar of begin volgend jaar nog nieuwe macbook pro's 13 inchs komen?
Dat weet niemand tot het moment het is aangekondigt/ze te koop zijn. Momenteel gaat het gerucht dat er eind september een refresh komt voor de processors, aangezien er mid 2012 Ivy Bridge uitkomt en de overbruggingstijd tot Ivy Bridge niet te doen is zonder een tussentijds refresh. Dat zou dus eind deze maand zijn.

Persoonlijk ga ik eind September een 15" MacBook Pro halen, hopelijk is het gerucht dus waar en is er een speedbump, en anders is het jammer en haal ik hem alsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik zit ook te wachten op die Speedbump. Ik ben vanaf vrijdag 4 weken in de VS en wilde dan graag een 15"highres kopen ter vervanging van mijn 17" model.

Ondanks dat ik tevreden zou zijn met de huidige 15" modellen is het natuurlijk wel zuur als de Speedbump een paar dagen later komt. Ik wacht daarom ook maar verstandig een weekje tot eind September.
Krishh schreef op maandag 19 september 2011 @ 22:58:
Waar het me vooral om draait, is Photoshop en After Effects CS5. Daarnaast ga ik hem ook gewoon gebruiken voor huiswerk, en video bewerking met Final Cut Pro
Er zit een Intel HD Graphics 3000 kaart in. Is dit gewoon genoeg om het ermee te doen?
Normaal, is het toch gewoon aan te raden om voor Photoshop, en After Effects toch wel een klein video kaart te hebben?
Photoshop, After effects en Final Cut pro werkt naar mijn mening niet lekker op een 13" model.
Het scherm is er simpelweg te klein voor (of de resolutie te laag).

Als je voor een hoop geld software gaat kopen zou je dan niet verder kijken naar het basis 15" model met highres scherm? Veel beter geschikt voor het Adobe pakket/FCP

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 19-09-2011 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iStig
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-08-2024
Vanaf vandaag trotse bezitter van de MacBook pro 13" I7. Echt een SUPER toestel, ben nog helemaal in de wolken!!

Ik heb alleen een probleem met mijn gratis Lion update... Ik voer mijn serienummer en rest van de informatie in, dat gaat allemaal goed. Dan vraagt hij me in te loggen met mijn Apple-id.. Dat doe ik. Dan vraagt hij nog eens bijna al mijn gegevens (vind ik raar omdat die allemaal al in mijn Apple-id staan). Die vul ik in en daarna kom ik bij een betaalscherm. Hier staat de prijs uiteraard op 0 euro, maar het enige probleem is dat ik creditcard informatie MOET ingeven om verder gaan. Maar ik heb helemaal geen credit Card.

Wie weet wat ik kan doen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
iStig schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 01:49:
Vanaf vandaag trotse bezitter van de MacBook pro 13" I7. Echt een SUPER toestel, ben nog helemaal in de wolken!!

Ik heb alleen een probleem met mijn gratis Lion update... Ik voer mijn serienummer en rest van de informatie in, dat gaat allemaal goed. Dan vraagt hij me in te loggen met mijn Apple-id.. Dat doe ik. Dan vraagt hij nog eens bijna al mijn gegevens (vind ik raar omdat die allemaal al in mijn Apple-id staan). Die vul ik in en daarna kom ik bij een betaalscherm. Hier staat de prijs uiteraard op 0 euro, maar het enige probleem is dat ik creditcard informatie MOET ingeven om verder gaan. Maar ik heb helemaal geen credit Card.

Wie weet wat ik kan doen?

Alvast bedankt!
Er zijn twee dingen die je moet doen:

1) Allereerst beloven dat je voortaan eerst even gaat zoeken op GoT/google of zo'n situatie al eerder voorgekomen is, hoe je voorgangers ermee om gegaan zijn (je zult toch niet de eerste van 7 miljard mensen zijn die ergens tegenaan loopt hè??) en hoe het op te lossen is.
2) https://www.3vcash.nl/ <---- daarop klikken

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2011 @ 21:29:
[...]

Ik wil niet vervelend doen maar er is hier genoeg te vinden over wat je vraagt.

Lion upgrade programma:
http://www.apple.com/nl/macosx/uptodate/

Gezien je zelf zegt dat je Mac 3 weken oud is zal je hier wel voor in aanmerking komen.
k heb deze stappen genomen inmiddels echter stuit ik op de betaling die 0.00 is. ik moet afrekenen met een creditcard die ik niet heb. erg handig van apple!!!

edit. ik lees net het bericht boven mij! sorry
overigens wel erg zonde dat je dan minimaal 20 euro moet kopen. het af te rekenen bedrag is 0 en voor mijn online aankopen gebruik ik altijd paypal of ideal...
ik zal straks apple eens contacten

[ Voor 18% gewijzigd door bakkie1985 op 20-09-2011 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
Ja in het resolutie geef ik je gelijk in. Daar is de 13 inch simpelweg de klein voor.
Zal eens even een kijkje gaan nemen bij de 15 inch dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie_P
Krishh schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 09:04:
Ja in het resolutie geef ik je gelijk in. Daar is de 13 inch simpelweg de klein voor.
Zal eens even een kijkje gaan nemen bij de 15 inch dan.
of gewoon een externe monitor gebruiken en dan met 2 schermen werken :) Tenzij je natuurlijk veel onderweg wil PS'en of FCP'en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
bartkoper schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 07:14:
[...]

k heb deze stappen genomen inmiddels echter stuit ik op de betaling die 0.00 is. ik moet afrekenen met een creditcard die ik niet heb. erg handig van apple!!!

edit. ik lees net het bericht boven mij! sorry
overigens wel erg zonde dat je dan minimaal 20 euro moet kopen. het af te rekenen bedrag is 0 en voor mijn online aankopen gebruik ik altijd paypal of ideal...
ik zal straks apple eens contacten
Ik kon destijds mijn Apple ID koppelen aan een Click & Buy account. Nooit een CC nodig gehad. Je kan via iDeal een bedrag storten op je Click & Buy account en zo aankopen doen mocht het nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
@magnifor. dat klopt inderdaad. echter kan dat niet bij deze aankoop.
inmiddels een telefoniste gesproken die heeft me verteld dat je met een kopie van de bon ook in aanmerking komt. deze regel staat iets verderop te lezen op de eerste pagina. helaas gaat dat alsnog niet op want dan zien ze dat je al lion op dat systeem hebt en krijg je het dus niet.
wel vertelde ze me dat er gewoon een partitie moet staan op de schijf waarop lion volledig staat. deze even naar een externe schijf proppen en klaar is kees.

gevonden. alleen hoe zet ik m nu op een hdd? opstarten en option inhouden komt er wel van alles naar boven maar kan hem nergens branden oid... iemand een truc?

[ Voor 15% gewijzigd door bakkie1985 op 20-09-2011 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 10:51
bartkoper schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 17:18:
@magnifor. dat klopt inderdaad. echter kan dat niet bij deze aankoop.
inmiddels een telefoniste gesproken die heeft me verteld dat je met een kopie van de bon ook in aanmerking komt. deze regel staat iets verderop te lezen op de eerste pagina. helaas gaat dat alsnog niet op want dan zien ze dat je al lion op dat systeem hebt en krijg je het dus niet.
wel vertelde ze me dat er gewoon een partitie moet staan op de schijf waarop lion volledig staat. deze even naar een externe schijf proppen en klaar is kees.

gevonden. alleen hoe zet ik m nu op een hdd? opstarten en option inhouden komt er wel van alles naar boven maar kan hem nergens branden oid... iemand een truc?
Even googlen ;). Het staat echt overal beschreven namelijk! Het is even klonen naar eeb USB stick!

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
SanderPS3 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 17:42:
[...]

Even googlen ;). Het staat echt overal beschreven namelijk! Het is even klonen naar eeb USB stick!
dat klopt maar waar haal ik het bestand vandaan. dat is de grote vraag

• Philflow

Philflow

Net even dit geheugen geprobeerd in mijn MBP 13" 2011.
pricewatch: GeIL GS38GB1066C7DC

Als ik de MBP opstart krijg ik snel achter elkaar komende pieptoontjes te horen. Daarna start ie niet op. Iemand enig idee waarom? Heb ik het verkeerde geheugen gepakt?
Ik heb inmiddels het standaard geheugen terug geplaatst en dat werkt prima.

Edit: 1 stickje apart geprobeerd, blijkt 1 defect te zijn helaas.

[ Voor 20% gewijzigd door Philflow op 21-09-2011 13:51 ]

Verwijderd

Hallo iedereen,

Heb een laptop van de zaak gekregen en merk dat ik mijn macbook eigenlijk weinig meer gebruik..iPhone4 doe ik veel mee en dus de laptop van mijn werk..Nu heb ik hem hier ook te koop staan en heb al lopen googelen om te zien hoe ik de macbook kan leegmaken?

Dmv de installatie DVD en dan formatteren lees ik..Maar heb ook Office erop en via de Appstore Lion aangekocht..Nu ben ik een leek, maar hoe krijgt de nieuwe eigenaar dit er weer op? Office heb ik via surfspot gekocht en daar heb ik al de code kunnen achterhalen bij de produktkluis op hun site..

Kortom, ik wil mijn macbook leeg, maar wel compleet verkopen!! De foto's e.d zet ik op een externe HD, want die heb ik nog liggen..Ik hoor graag tips, zodat ik iemand anders blij kan maken met deze geweldige machine!!

• RnB
Gewoon een reinstall van Lion doen en je schijf een security erase geven voor de installatie van Lion. Heb je Lion al op een externe schijf/dvd geplaatst? Dan kan je daarmee gewoon het installatie programma booten en Disk Utility starten. Even Office installeren na de installatie en hij is compleet.

Verwijderd

lol, ben uurtje geleden begonnen met het toetsenbord te vervangen van een macbook en toen de laptop bijna weer in elkaar zat kwam ik tot de vaststelling dat het omgekeerd zat rofl

fail of the day

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/70hyr9.jpg

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 18:07:
lol, ben uurtje geleden begonnen met het toetsenbord te vervangen van een macbook en toen de laptop bijna weer in elkaar zat kwam ik tot de vaststelling dat het omgekeerd zat rofl

fail of the day

[afbeelding]
Haha goud zeg.

• Deesisgoe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 14:53
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 18:07:

fail of the day

[afbeelding]
Hahaaa! Ik post super weinig hier maar dit is echt hylarisch.

Sinds Maart ben ik in het bezit van een MBP 13" i5.
Alles loopt lekker vlot en volgens verwachtingen.
Enkel bij wat youtubefilmpjes (flash) begint fan op 5500 toeren te draaien en wordt cpu +- 85 graden, maar ik ben niet de enigste die dit heeft. Een oplossing is er niet echt voor buiten de koelpasta te vervangen maar daartoe ben ik niet in staat. Voor de rest topproduct + bouwkwaliteit want hij heeft de grond al eens mogen voelen :'(

• RnB
Nou, dat zal hooguit een paar graden schelen. Het is gewoon dat Flash enorm veel van de cpu vraagt. Binnenkort komt Adobe met een nieuwe versie van Flash, hopelijk loopt alles dan wat soepeler.

• Donstil
  • Niet online
Waarom nog Flash gebruiken voor YouTube? Werkt al een tijdje prima zonder met de html5 player.
Er is een mooie safari plugin die automatisch voor je kijkt of er een HTML5 player beschikbaar mocht dat niet zo zijn dan wordt dat rotte flash pas gebruikt.

• Hansie_P
Donstil schreef op woensdag 21 september 2011 @ 22:13:
Waarom nog Flash gebruiken voor YouTube? Werkt al een tijdje prima zonder met de html5 player.
Er is een mooie safari plugin die automatisch voor je kijkt of er een HTML5 player beschikbaar mocht dat niet zo zijn dan wordt dat rotte flash pas gebruikt.
en die luistert naar de naam??? ben hier erg benieuwd naar :)

Verwijderd

FlashtoHTML5 1.7

• Hansie_P
thnx!

• Donstil
  • Niet online
FlashToHTML5.0 is samen met ClickToFlash en Adblock in mijn ogen een onmisbare plugin voor Safari.

[ Voor 40% gewijzigd door Donstil op 22-09-2011 09:10 ]

• RnB
Doet Click2Flash niet exact hetzelfde (en meer) als FLASH2HTML? Dus waarom beide gebruiken? Of zie ik iets over het hoofd, wat FLASH2HTML beter doet?

• Donstil
  • Niet online
Click2Flash (althans die ik geinstalleerd heb) zorgt er alleen voor dat je moet klikken op "flash rommel".

• RnB
Click2Flash kijkt ook of er een html5 variant aanwezig is en mocht dat zo zijn, speelt ie die af. Probeer het maar eens op youtube. Dit zijn btw de websites waarbij ie kijkt naar html5:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/V6JKJ59Rs5cYYKWbHU2Mcj1i/full.png

• Stef42
  • Laatst online: 11-09 20:17
Bij FlashtoHTML5 staat standaard ingesteld 4k als afspeelkwaliteit voor youtube, waardoor laadtijden vaak iets langer duren i.p.v. de standaard 360p (of 240p) Kan snel worden aangepast bij Safari extensies.

• Peter_Aragorn
  • Laatst online: 15-11-2023
Hmm, hoe zet ik Lion op een DVD eigenlijk? Heb hem aangeschaft toen en de installatie meteen verwijderd dus ik kan daar de DMG niet vandaan halen. Je kan hem opnieuw downloaden door ALT in te drukken, maar dan staat de prijs van €23,99 er ook gewoon weer en ik wil natuurlijk niet nog een keer betalen...

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

• RnB
Die prijs staat er inderdaad, maar je hoeft niet nog een keer te betalen.

• Donstil
  • Niet online
RnB schreef op donderdag 22 september 2011 @ 10:16:
Click2Flash kijkt ook of er een html5 variant aanwezig is en mocht dat zo zijn, speelt ie die af. Probeer het maar eens op youtube. Dit zijn btw de websites waarbij ie kijkt naar html5:

[afbeelding]
ooh nooit geweten. Dan kan Flashtohtml5 er weer af.

• shytah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-01 12:04
Peter_Aragorn schreef op donderdag 22 september 2011 @ 10:29:
Hmm, hoe zet ik Lion op een DVD eigenlijk? Heb hem aangeschaft toen en de installatie meteen verwijderd dus ik kan daar de DMG niet vandaan halen. Je kan hem opnieuw downloaden door ALT in te drukken, maar dan staat de prijs van €23,99 er ook gewoon weer en ik wil natuurlijk niet nog een keer betalen...
Volgens mij is het niet de bedoeling dat je hem op een DVD zet maar op een USB stick, hiervoor heeft Apple een tool gemaakt; http://support.apple.com/kb/DL1433

Als je hem toch op een dvd wilt zetten, wat uiteraard vast kan, dan zul je zelf aan de slag moeten.

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:55
Beste mensen, nogmaals de vraag. Ik heb steeds meer zwarte stipjes op de deksel van mijn MacBook Pro. Ik alat hem niet vallen, doe er niks raars mee en ik neem hem op reis voor school. Hij zit altijd in een hoesje. Moet ik hiermee terug gaan naar waar ik hem heb gekocht?

Bvd.

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Caneezy schreef op donderdag 22 september 2011 @ 10:40:
Beste mensen, nogmaals de vraag. Ik heb steeds meer zwarte stipjes op de deksel van mijn MacBook Pro. Ik alat hem niet vallen, doe er niks raars mee en ik neem hem op reis voor school. Hij zit altijd in een hoesje. Moet ik hiermee terug gaan naar waar ik hem heb gekocht?

Bvd.
Al geprobeerd met een vochtig doekje eraf te poetsen?

• Hansie_P
Caneezy schreef op donderdag 22 september 2011 @ 10:40:

Bvd.
lijken inderdaad gewoon gebruikssporen. Af en toe even schoonmaken en hij ziet er weer uit als nieuw :)

• bakkie1985
Arosf schreef op donderdag 22 september 2011 @ 10:34:
[...]

Volgens mij is het niet de bedoeling dat je hem op een DVD zet maar op een USB stick, hiervoor heeft Apple een tool gemaakt; http://support.apple.com/kb/DL1433

Als je hem toch op een dvd wilt zetten, wat uiteraard vast kan, dan zul je zelf aan de slag moeten.
Thnx die zocht ik ook!

Verwijderd

Inmiddels ben ik in het bezit van een mbp 2011 2.2ghz met 8gb ram en een 5400rmp 750gb harddisk. Prima apparaat, alleen merkte ik dat er van de harddisk altijd een soort 'ruis' af komt. Hij is dus altijd hoorbaar. De 13 inch van een vriend van mij is compleet geruisloos. Iemand anders met hetzelfde?

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Volgens mij kun je de harde schijven - als het stil is in de omgeving - altijd horen ruisen. Wil je dat niet, dan moet je een SSD in (laten) bouwen. Met een SSD en licht werk is mijn MBP '11 zo goed als geruisloos. Je moet heel veel moeite doen om de fan te horen. Als ik de 2,5" schijf die eerst in deze MBP zat aansluit via USB dan komt de ruis terug.

Hier stond achterhaalde informatie…

Verwijderd

Dan maar sparen voor een ocz vertex 3 als deze goed compatible is.

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 14:33:
Inmiddels ben ik in het bezit van een mbp 2011 2.2ghz met 8gb ram en een 5400rmp 750gb harddisk. Prima apparaat, alleen merkte ik dat er van de harddisk altijd een soort 'ruis' af komt. Hij is dus altijd hoorbaar. De 13 inch van een vriend van mij is compleet geruisloos. Iemand anders met hetzelfde?
Er zijn flinke verschillen in geluidsproductie van harde schijven. Mijn Momentus XT is volledig stil terwijl de WD5000BEKT duidelijk geluid maakte en trilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb via Snow Leopard met de built-in burn software een data dvd gebrand. Kan ik deze op windows computers ook lezen? Ook de wat oudere windows systemen zoals xp? Ik vind het branden vrij onduidelijk want ik kreeg nergens de optie voor file systeem of iets dergelijks.

En op linux systemen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2011 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peter_Aragorn schreef op donderdag 22 september 2011 @ 10:29:
Heb je de option key wel blijven indrukken vanaf dat je de app store opent en blijven indrukken tot je op installeren drukt bij lion? Het heeft bij gewerkt nochtans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 10:40:
Ik heb via Snow Leopard met de built-in burn software een data dvd gebrand. Kan ik deze op windows computers ook lezen? Ook de wat oudere windows systemen zoals xp? Ik vind het branden vrij onduidelijk want ik kreeg nergens de optie voor file systeem of iets dergelijks.

En op linux systemen?
Dit is een artikel voor Tiger maar zal voor Snow Leopard niet veel anders zijn denk ik:

http://docs.info.apple.co...th=Mac/10.4/en/mh854.html
Mac OS X burns discs that can also be used on Windows computers and other types of computers. Thie disc uses a HFS Plus/ISO 9660 hybrid format with these file systems: HFS+, ISO-9660 with Rock Ridge, and Joliet with Rock Ridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:26

pdavie2311

Live life to the fullest..

Hey iedereen!!

Juist op mijn verjaardag sprong mijn safari eruit bij internetbankieren bij de Rabobank..Zat net middenin de transactie..gebeld met helpdesk en die zeiden dat Macbook gebruikers in de veronderstelling zijn dat zij geen virusscanner nodig hebben en Apple nooit geen virussen heeft...

Ok, dacht ik, speel maar fijn met je windowsbak, maar ben wel een beetje bang geworden..Onder mijn account hangt ook die van onze dochter en wil dat ons geld wel veilig is..Raden jullie aan om een virusscanner te installeren? Zoja, welke, zijn er trials of gelijk kopen?

Alvast bedankt voor de tips!!

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Laatst online: 11-09 20:17
Heeft Symantec geen trial voor zijn anti-virus?

Je zou anders eens kunnen zoeken naar anti-virusscanners die Apple aanraad...volgens mij was door ooit een soort top 3 van.

Ik maak zelf ook gebruik van internetbankieren via Rabobank, ik ben niet bang dat het snel mis zal gaan. Die random reader die vereist is voor bankieren is volgens mij niet zo snel te kraken/na te maken... Niets is natuurlijk onvatbaar, de reader niet, de mac niet dus een anti-virus is handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
pdavie2311 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 18:59:
Hey iedereen!!

Juist op mijn verjaardag sprong mijn safari eruit bij internetbankieren bij de Rabobank..Zat net middenin de transactie..gebeld met helpdesk en die zeiden dat Macbook gebruikers in de veronderstelling zijn dat zij geen virusscanner nodig hebben en Apple nooit geen virussen heeft...

Ok, dacht ik, speel maar fijn met je windowsbak, maar ben wel een beetje bang geworden..Onder mijn account hangt ook die van onze dochter en wil dat ons geld wel veilig is..Raden jullie aan om een virusscanner te installeren? Zoja, welke, zijn er trials of gelijk kopen?

Alvast bedankt voor de tips!!
Ben je nu serieus bang geworden omdat Safari crashte? 8)7

Een tijd terug waren er inderdaad wat berichten over virussen/malware op OSX, maar iedere keer kwam daar de user terug als fout.. Mensen die doodleuk alles gingen installeren omdat ze dachten dat het ''hoorde''. Ja, als je zo iemand bent, dan kan je inderdaad een virusscanner installeren. Anders gewoon opletten met wat je download (open ''safe'' files sowieso uitzetten) en wat je installeert.

Toch vind ik het een rare gedachte na een crash..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 16:50
ik heb nu een tijdje die mbp 13 inch instapmodel early 2011 en ik merk echt dat hij echt warm word vergeleken met mijn oude mbo 13 early 2010. hij word niet normaal heet bij het kijken van een filmpje of spelen van flash spelletje en dan gaat die fan ook nog eens enorm hard tekeer. heb dus een beetje gegoogled en zag dat er meer mensen last van hadden. zijn er hier ook mensen die er last van hebben ? en is dit gewoon een foutje van apple en valt dit te repareren ? want dit voelt niet goed voor mijn gevoel.

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:26

pdavie2311

Live life to the fullest..

Het was niet zo dat safari crashte alleen maar, maar safari en alles bleef werken, alleen het tabje internetbankieren niet..Dus ik kon alles, alleen niet meer terug naar mijn transactie..

Vrouw van Rabobank erkende dit probleem bij meerdere mac gebruikers..Vandaar dat ik een beetje huiverig werd, snap je? Ik zoek wel even een trial van een virus...

Thanx voor de tips..

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Ik draai ook sinds een tijdje antivirus op mn mac. Niet omdat ik ergens bang voor ben, maar omdat het geen enkele merkbare invloed heeft op de prestaties van mijn mac. Daarnaast heb ik een fijn en gratis programma gevonden. Wellicht is dit iets voor je:

http://www.sophos.com/en-...for-mac-home-edition.aspx

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:50
DaSaN schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 10:10:
Ik draai ook sinds een tijdje antivirus op mn mac. Niet omdat ik ergens bang voor ben, maar omdat het geen enkele merkbare invloed heeft op de prestaties van mijn mac. Daarnaast heb ik een fijn en gratis programma gevonden. Wellicht is dit iets voor je:

http://www.sophos.com/en-...for-mac-home-edition.aspx
Kan het altijd eens proberen, thanks for the tip :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:50
Philflow schreef op donderdag 22 september 2011 @ 18:32:
[...]

Er zijn flinke verschillen in geluidsproductie van harde schijven. Mijn Momentus XT is volledig stil terwijl de WD5000BEKT duidelijk geluid maakte en trilde.
Ook een momentus XT is verre van stil ;)
Het geluid van deze HD is de oorzaak geweest dat ik uiteindelijk een SSD heb aangeschaft.

Momenteel heb ik een 500GB seagate uit mijn vorige macbook pro in een optibay in mijn huidige MBP.
Als ik in finder naar deze tweede HD ga, dan is dat ook meteen hoorbaar :x

Een stille mechanische HD bestaat helaas niet, ook al zijn de meningen hierover verdeeld.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Krishh
Ben vandaag even langs Icentre langs geweest. Ze vertelde me daar, dat je maar 1 jaar garantie hebt op de macbook's. Stel je voor, me harde schijf, gaat na 1,5 jaar stuk. Dan kan ik het eigenlijk niet aangeven als garantie? En mocht, het zijn dat ik later in de toekomst, een andere schijf of geheugen erbij wilt gooien.Is het gemakkelijk ook om zelf te doen ? Iemand al een keer geprobeerd?

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Krishh schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 18:20:
Stel je voor, me harde schijf, gaat na 1,5 jaar stuk. Dan kan ik het eigenlijk niet aangeven als garantie?
Tot 1 jaar doet Apple makkelijk, daarna mag je lullen als brugman om je garantie te krijgen.
En mocht, het zijn dat ik later in de toekomst, een andere schijf of geheugen erbij wilt gooien.Is het gemakkelijk ook om zelf te doen ? Iemand al een keer geprobeerd?
Een paar honderd man op dit forum alleen al. En ja, het is makkelijk.

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Maak voor specifieke vragen en problemen een nieuw topic. Dan krijgt je vraag of probleem de aandacht die het verdient en het topic blijft goed te volgen.