[Macbook Pro] Ervaringen & Discussie - deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 78.291 views

Onderwerpen

Verwijderd

Het voornaamste is dat de tijdsduur gecorrigeerd wordt.
Maar juist daardoor is je accuduur wel langer. Ik heb een paar dagen terug mijn accu gecalibreerd en ik zag dat de capiciteit weer iets toenam. Natuurlijk neemt de capaciteit niet echt toe, maar geeft hij het nu weer goed aan. En daardoor kan hij langer mee, omdat het besturingssysteem niet te vroeg aangeeft "accu bijna op".

Wat ik me trouwens nog afvraag is het volgende. Als je bij Apple geheugen koopt ben je zo een paar honderd euro kwijt terwijl je ook bij andere winkels geheugen kunt kopen voor ongeveer 50 euro. En mensen claimen dat dit ook echt werkt. Ik vind dit eigenlijk wel raar, ik kan me niet indenken dat dat prijsverschil alleen in het merk Apple zit. Zijn er misschien toch kwaliteitsverschillen?

Daarnaast ben ik ook wel huiverig om geheugen te kopen van een ander merk dan Apple. En verrvalt je Applecare garantie ook niet als je geheugen koopt bij een ander bedrijf dan Apple?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 18:46:
[...]

Maar juist daardoor is je accuduur wel langer. Ik heb een paar dagen terug mijn accu gecalibreerd en ik zag dat de capiciteit weer iets toenam. Natuurlijk neemt de capaciteit niet echt toe, maar geeft hij het nu weer goed aan. En daardoor kan hij langer mee, omdat het besturingssysteem niet te vroeg aangeeft "accu bijna op".

Wat ik me trouwens nog afvraag is het volgende. Als je bij Apple geheugen koopt ben je zo een paar honderd euro kwijt terwijl je ook bij andere winkels geheugen kunt kopen voor ongeveer 50 euro. En mensen claimen dat dit ook echt werkt. Ik vind dit eigenlijk wel raar, ik kan me niet indenken dat dat prijsverschil alleen in het merk Apple zit. Zijn er misschien toch kwaliteitsverschillen?

Daarnaast ben ik ook wel huiverig om geheugen te kopen van een ander merk dan Apple. En verrvalt je Applecare garantie ook niet als je geheugen koopt bij een ander bedrijf dan Apple?
Je mag van apple je hdd en ram vervangen zonder garantie te verliezen en apple vraagt gewoon zoveel om het te installeren. Ander geheugen dan dat van apple werkt even goed. Bij mij zit er 8Gb corsair geheugen in en het werkt perfect.

Verwijderd

Ja ik weet dat je het mag vervangen zonder garantie te verliezen, maar mag je het ook vervangen door een ander merk? Kan me voorstellen dat ze bij Apple het niet goed vinden als je er een ander merk in stopt.

Owja, wat voor schroevendraaier heb je precies nodig om de macbook pro (voorjaar 2011) open te krijgen?
En welk geheugen heb jij erin zitten? Heb je ook een macbook pro voorjaar 2011?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2011 18:58 ]

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 19:51
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 18:56:
Ja ik weet dat je het mag vervangen zonder garantie te verliezen, maar mag je het ook vervangen door een ander merk? Kan me voorstellen dat ze bij Apple het niet goed vinden als je er een ander merk in stopt.

Owja, wat voor schroevendraaier heb je precies nodig om de macbook pro (voorjaar 2011) open te krijgen?
kijk hier maar eens:
http://support.apple.com/kb/ht1270
http://www.ifixit.com/Browse/MacBook_Pro

Verwijderd

ik heb een macbook pro 17" 2.2 Ghz early 2011 en daar heb ik deze ingestoken. Met een kleine schroevendraaier lukt dit wel.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Haha en wat dan nog al zou apple het niet goed vinden? Komen ze mijn 2x4GB er dan uithalen en krijg ik straf 8)7

Het zal me een zorg zijn of Apple het wel of niet goed vind. Het geheugen wat je bij de retailer komt is vaak nog van een beter merk ook, Apple werkt gewoon met hynix ofz.

Je mag aan jou Mac alles verranderen wat je maar wilt. Apple (of welk merk dan ook) mag je alleen garantie weigeren als er aantoonbaar is dat jou modificatie het defect heeft veroorzaakt.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:03
Hm, na 25 weken heeft mijn MBP het begeven. Althans begeven.. De accu laadt zo nu en dan niet meer op. Ze hebben dat ding in de Apple Store ook nog even gecheckt en ook daar laadde ie niet op, helaas.. Dat betekent dat ik hem straks 2 weken kwijt ben.. :/

• Accesteam
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-08 07:53
Ik ben binnenkort van plan een MacBook Pro te kopen na vele goede verhalen van vrienden/familie :P Ik heb in principe het geld er al voor opgespaard, maar volgens Mac Rumor's Buyers Guide kan ik het beste nog even wachten op de nieuwe MacBook Pro. Maar gezien de vertraging van de iPhone 5 denk ik dat een nieuwe MacBook Pro er voorlopig nog niet in zit.

Wat denken jullie?

Verwijderd

Accesteam schreef op donderdag 01 september 2011 @ 20:51:
Ik ben binnenkort van plan een MacBook Pro te kopen na vele goede verhalen van vrienden/familie :P Ik heb in principe het geld er al voor opgespaard, maar volgens Mac Rumor's Buyers Guide kan ik het beste nog even wachten op de nieuwe MacBook Pro. Maar gezien de vertraging van de iPhone 5 denk ik dat een nieuwe MacBook Pro er voorlopig nog niet in zit.

Wat denken jullie?
Als je hem nodig hebt moet je hem nu kopen, kan je nog wachten dan wacht je. Hoogstwaarschijnlijk zal de macbook pro in maart april geupdated worden.

En de macbook pro of een ander product zal niet vertraagd worden aangezien dit volledig aparte divisies zijn bij apple.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2011 20:56 ]

• Accesteam
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-08 07:53
Haha, nou ik heb hem niet nodig. Maar wil hem wel graag :)

Maart/April is nog een half jaar, dus ik denk dat ik dan nog de early 2011 versie ga kopen...

Verwijderd

Donstil schreef op donderdag 01 september 2011 @ 20:00:
[...]

Haha en wat dan nog al zou apple het niet goed vinden? Komen ze mijn 2x4GB er dan uithalen en krijg ik straf 8)7

Het zal me een zorg zijn of Apple het wel of niet goed vind. Het geheugen wat je bij de retailer komt is vaak nog van een beter merk ook, Apple werkt gewoon met hynix ofz.

Je mag aan jou Mac alles verranderen wat je maar wilt. Apple (of welk merk dan ook) mag je alleen garantie weigeren als er aantoonbaar is dat jou modificatie het defect heeft veroorzaakt.
Ik heb er Applecare bijgenomen en ik zou niet willen dat die niet meer geldig is doordat ik het geheugen vervang met een ander merk.

• Donstil
  • Niet online
RnB schreef op donderdag 01 september 2011 @ 20:42:
Hm, na 25 weken heeft mijn MBP het begeven. Althans begeven.. De accu laadt zo nu en dan niet meer op. Ze hebben dat ding in de Apple Store ook nog even gecheckt en ook daar laadde ie niet op, helaas.. Dat betekent dat ik hem straks 2 weken kwijt ben.. :/
Bij welke Apple store ben je geweest? Als je een afspraak maakt met een genius zal die hem waarschijnlijk die dag nog repareren. Althans dat is mijn ervaring.

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Donstil schreef op donderdag 01 september 2011 @ 21:06:
Bij welke Apple store ben je geweest? Als je een afspraak maakt met een genius zal die hem waarschijnlijk die dag nog repareren. Althans dat is mijn ervaring.
Vermoed dat ie gewoon een APR bedoelt ;) Apple Stores hebben we in ieder geval (nog) steeds niet in Nederland.

En no worries over geheugen (van welk merk dan ook) bijprikken icm AppleCare, kan echt zonder problemen!

• RnB
Donstil schreef op donderdag 01 september 2011 @ 21:06:
[...]

iCentre in Almere. Ik heb dat ding bij de iFactors in Breda gehaald, dus ik had die eerst gebeld, maar die sturen dat ding ook op. Dat schijnt volgens hun landelijk te gebeuren.. Maar hoe wil een genius iets aan het moederbord fixen? (althans we vermoeden dat het het moederbord is)

• Donstil
  • Niet online
@RnB dat verklaard een hoop. Apple Premium resellers (dus geen AppleStore's) bieden deze service idd niet.

Het is alsof je met je Acertje naar een Mediamarkt gaat. Oftewel: 3weken wachten is geen uitzondering.

Edit: Een Genius in een officiele AppleStore vervangd je Logicboard in een dagje. Heb hier in de VS ervaring mee en ben altijd uitstekend geholpen. (Logicboard vervangen, accu vervangen, zelfs een keer een Franse Neverlock iPhone4 gewoon omgewisseld in de VS voor een defect, kreeg keurig een neverlock model terug).

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:11
weer een nieuwe macbook pro gebruiker erbij. ik moet eerlijk zeggen dat het omschakelen van windows naar mac me tot nu toe behoorlijk meevalt! ben erg blij!!!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Gefeliciteerd! Toen ik mijn eerste Mac kocht (ruim 2 jaar terug) was ik zo aan OS X gewend, terwijl ik er daarvoor nog nooit mee had gewerkt.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 13:35:
[...]
Simpeler kan niet. Vanaf het moment dat je je MBP begint te gebruiken, neemt de levensduur van de batterij al af, nooit toe.
Moet je me toch eens uitleggen hoe ik de capaciteit van mijn accu heb op kunnen naar 86Wh. Dit is origineel 73Wh geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaMarcus schreef op donderdag 01 september 2011 @ 23:04:
[...]

Moet je me toch eens uitleggen hoe ik de capaciteit van mijn accu heb op kunnen naar 86Wh. Dit is origineel 73Wh geweest.
Wat bedoel je hier precies mee? Het feit is toch dat een batterij vanaf gebruik standaard zijn energie/levensduur verliest? Voor de rest weet ik niet wat je allemaal met een batterij kan uitspoken hoor, maar daar gaat het hier toch niet over denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 01:54

Erikie

www.erikie.nl

nog een nieuwe macbook pro gebruiker erbij ! *O* vannochtend wist ik nieteens dat ik er 1 ging kopen. Ik heb nl nog een witte macbook late 2007 denk ik liggen, maar die werd erg snel warm, en ik gebruikte m icm traktor scratch, dus door al die trillende dj booth valt ie bijna uit elkaar, maar dessalnietemin doet ie t nog perfect. Tot nu toe nog erg tevreden :) 'k denk dat ik weer wat jaartjes vooruit kan. Zou ik die witte overigens nog kunnen verkopen? (uiterlijk is vrij ranzig nl :) )

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:18
Apples schrijven weinig af, dus denk maar dat je voor een ranzige (witte) Macbook nog 300, misschien 400 euro vangt.

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Accesteam schreef op donderdag 01 september 2011 @ 20:57:
Haha, nou ik heb hem niet nodig. Maar wil hem wel graag :)

Maart/April is nog een half jaar, dus ik denk dat ik dan nog de early 2011 versie ga kopen...
Ik zit met een soort gelijke dilemma. Ik wil graag binnenkort ergens een nieuwe MBP kopen omdat mijn huidige (uit eind 2007) gewoon te traag begint te worden voor wat ik ermee wil. Op dit moment zit ik een paar maanden in Amerika, wat natuurlijk wel enigszins wat voordeel op kan leveren met de aanschafprijs.

Echter zou ik graag een MBP zien met standaard een SSD en het liefst zonder DVD speler, eigenlijk de MBA maar dan met MBP hardware qua processor, videokaart en geheugen. Daarom wacht ik voorlopig wel op de nieuwe versie, aangezien de geruchten ernaar zijn dat de MBP die kant op gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Is het normaal zodra je een koptelefoon in je macbook steekt dat je scherm op zwart gaat?!?! (mbp, 1 12 uur oud)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:44

Step

step@tweakers.net#

Erikie schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:35:
Is het normaal zodra je een koptelefoon in je macbook steekt dat je scherm op zwart gaat?!?! (mbp, 1 12 uur oud)
Zeg wat denk je zelf... 8)7

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Hm, dan maar terug.. Ik krijg nu m'n bootloader wel te zien , dan heel even een blauw scherm, vervolgens fade ie naar zwart en krijg m voor geen mogelijkheid aan.. vervolgens zie ik heeeel vaag mn inlogscherm, en donderd vervolgens in slaap.. hm. 'k ga maar terug.. kan ik zeker gelijk 2 weken wachten :(

// edit:
hij doet t weer. super vaag.. na een paar keer opnieuw opstarten deed hij 't weer.. Toch wel m'n twijfels nu, ik weet niet of t aan mijzelf ligt of aan het apparaat :/

[ Voor 22% gewijzigd door Erikie op 02-09-2011 10:55 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Donstil schreef op donderdag 01 september 2011 @ 22:23:
@RnB dat verklaard een hoop. Apple Premium resellers (dus geen AppleStore's) bieden deze service idd niet.

Het is alsof je met je Acertje naar een Mediamarkt gaat. Oftewel: 3weken wachten is geen uitzondering.

Edit: Een Genius in een officiele AppleStore vervangd je Logicboard in een dagje. Heb hier in de VS ervaring mee en ben altijd uitstekend geholpen. (Logicboard vervangen, accu vervangen, zelfs een keer een Franse Neverlock iPhone4 gewoon omgewisseld in de VS voor een defect, kreeg keurig een neverlock model terug).
Ah kijk, dan snap ik het nu ook. :)
Ik dacht dat die ''geniuses'' bij de Apple Premium resellers hun naam niet waard zijn, meeste weten sommige vragen niet eens te beantwoorden, maar die uit de Apple Stores zijn het dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
RnB schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 11:11:
[...]
Ik dacht dat die ''geniuses'' bij de Apple Premium resellers hun naam niet waard zijn, meeste weten sommige vragen niet eens te beantwoorden,
Klopt. Over het algemeen werkt er niet super slim personeel in dat soort winkels.
Is bij Pc retailers niet anders hoor.

De slimmere koppen zitten of op de TD of werken bij andere bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 11:37:
Klopt. Over het algemeen werkt er niet super slim personeel in dat soort winkels.
Is bij Pc retailers niet anders hoor.
Bij zowel MyCom als Paradigit is dat wel anders. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-05 08:35

TheAshcat

Death from Above

Erikie schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:41:
Hm, dan maar terug.. Ik krijg nu m'n bootloader wel te zien , dan heel even een blauw scherm, vervolgens fade ie naar zwart en krijg m voor geen mogelijkheid aan.. vervolgens zie ik heeeel vaag mn inlogscherm, en donderd vervolgens in slaap.. hm. 'k ga maar terug.. kan ik zeker gelijk 2 weken wachten :(

// edit:
hij doet t weer. super vaag.. na een paar keer opnieuw opstarten deed hij 't weer.. Toch wel m'n twijfels nu, ik weet niet of t aan mijzelf ligt of aan het apparaat :/
Erm, ik zou daar maar mee terug gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

TheAshcat schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 12:58:
[...]

Erm, ik zou daar maar mee terug gaan.
Aight, ik weet waar het aan ligt.. ALs ik m'n mbp precies op m'n oude witte macbook leg, dan gaat hij uit LOL! Magneet bescherming oid :D wtf..

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:23

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Afgelopen dinsdag kreeg ik in beeld "service onderhoud" oid rechtsboven in mijn scherm.
Volgens de Apple site moest ik mijn MBP aanbieden bij een servicepunt.

Dus afgelopen woensdag er mee naar iCentre. Daar werd een testprogramma gestart en die gaf aan dat de batterij vervangen moet worden.
De batterij heeft 120 cycles en is van late 2008.

Volgens de medewerker wordt de batterij "hoogstwaarschijnlijk en onder voorbehoud" vervangen, want de 120 cycles is wel erg weinig.
Het zal +/- 3 weken duren voordat ik mijn MBP terug heb.. :-(

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 20:02
Beste macbookers,

Ik heb even snel een vraagje m.b.t. een fout op de schijf van een macbook pro (ben zelf niet bekend met OSX/MAC).
Door het mislukken van backups naar de time-capsule werd duidelijk dat er een fout op de schijf zit:
2011-09-02 21:42:52 +0200: Volume-informatie wordt gecontroleerd.
2011-09-02 21:42:52 +0200: Ongeldig aantal bestanden op volume
2011-09-02 21:42:52 +0200: (Het moet 662557 zijn in plaats van 662558)
2011-09-02 21:42:52 +0200: Ongeldig aantal volumedirectory's
2011-09-02 21:42:52 +0200: (Het moet 196117 zijn in plaats van 196116)
2
Er moet via de Mac DVD opgestart worden om te herstellen.
Ik neem aan dat dit hetzelfde is als CHKDSK is windows.

Nu de simpele vraag: is het veilig om te herstellen zonder het risico dat er bestanden verloren gaan? (aangezien er dus niet gebackuped kan worden naar timecapsule)

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zondagskindje schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 17:40:
Afgelopen dinsdag kreeg ik in beeld "service onderhoud" oid rechtsboven in mijn scherm.

Dus afgelopen woensdag er mee naar iCentre. Daar werd een testprogramma gestart en die gaf aan dat de batterij vervangen moet worden.

Volgens de medewerker wordt de batterij "hoogstwaarschijnlijk en onder voorbehoud" vervangen, want de 120 cycles is wel erg weinig.
MBP late 2008 met 120 cycles? Jemig ik zit op de 479 cycles vanaf die tijd...

Dan nog vind ik het vreemd dat ze je MBP innemen, die batterij is uitneembaar, waarom kunnen zij die dan niet bestellen (als ze die niet hebben liggen) zodat jij in de tussen tijd verder kan op stroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 00:43:
[...]

MBP late 2008 met 120 cycles? Jemig ik zit op de 479 cycles vanaf die tijd...

Dan nog vind ik het vreemd dat ze je MBP innemen, die batterij is uitneembaar, waarom kunnen zij die dan niet bestellen (als ze die niet hebben liggen) zodat jij in de tussen tijd verder kan op stroom?
De logica ontging me, maar de medewerker daar vertelde me dat de MBP gecheckt werd op val- en waterschade (??)
Ik snap niet wat dat met de batterij te maken heeft, maar goed.
Hij volgt een procedure en ik ga er maar in mee :S

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

11 augustus MacBook Pro 15' aangeschaft. Hi res anti glare 8gb nog even gewacht met SSD.

18 augustus Kernel Panic 1. 7 dagen oud.

23 augustus Kernel Panic 2. 12 dagen oud.

27 augustus Kernel Panic 3. 16 dagen oud.

30 augustus Kernel Panic 4. 19 dagen oud.

31 augustus terug naar de winkel.

Reparatie: maximaal 20 dagen.

Gebruikt: maximaal 20 dagen.

Wat kan ik zeggen? Meer dan 2K neertikken voor een nieuw apparaat en dan nu dit schrijven op een oude MacBook pro 2006 1,1 die een Kernel Panic nog moet leren kennen.

Voor de toekomst? Ben juridisch aan het verkennen om mijn koop te ontbinden en overweeg over te stappen naar Winddoos.

Toeval? Wie het weet mag het zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Maandagmorgenmodel met een corrupte HDD en/of RAM wat tegenwerkt. Dat zeg ik niet uit fanboyisme maar wel dat ik weet dat Apple prima laptops aflevert.

Als het niet zou werken was ik allang van dit merk afgestapt. Ben ik ontevreden. Nee, integendeel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Solid Booster, ik begrijp je frustratie, ik heb zelf met een Asus laptop enorme problemen gehad een aantal jaar terug. Wat ik hier wel mee wil zeggen is dat, eender welk merk laptop je ook koopt, er altijd een kans is dat je een model treft met fabrieksfouten. Er gaat nu eenmaal weleens wat fout. Maar goed, ik kan me zeer goed voorstellen dat je nu enorm gefrustreerd bent en ik zou dat zelf ook zijn want het is inderdaad veel geld en dan heb je recht op een goed product. Maar om nu te gaan overwegen over te stappen naar windows lijkt me niet relevant. Want ook dan heb je kans een verkeerd model te treffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je had 2 weken de tijd, eigenlijk moest je het apparaat al hebben teruggebracht/omgeruild voor de 2 weken om was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DoubleYouPee1 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 21:49:
Beste macbookers,

Ik heb even snel een vraagje m.b.t. een fout op de schijf van een macbook pro (ben zelf niet bekend met OSX/MAC).
Door het mislukken van backups naar de time-capsule werd duidelijk dat er een fout op de schijf zit:

[...]

Er moet via de Mac DVD opgestart worden om te herstellen.
Ik neem aan dat dit hetzelfde is als CHKDSK is windows.

Nu de simpele vraag: is het veilig om te herstellen zonder het risico dat er bestanden verloren gaan? (aangezien er dus niet gebackuped kan worden naar timecapsule)

Bedankt
Heb dit ook ooit gehad op mijn iMac. Het zal gewoon blijven terugkomen, ook al heb je het hersteld.
Oplossing voor mij was goede backup maken, daarna de HD helemaal geformatteerd, OSX er opnieuw op en daarna backup teruggezet. probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Jrz

––––––––––––

Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 09:54:
Je had 2 weken de tijd, eigenlijk moest je het apparaat al hebben teruggebracht/omgeruild voor de 2 weken om was.
Nee, dat gaat om het feit dat je hem online hebt besteld.
Wat hij wil, is dat er een deugdelijk apparaat wordt geleverd. Wanneer dat niet het geval is, kan je stappen nemen.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaMarcus schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 02:43:
Maandagmorgenmodel met een corrupte HDD en/of RAM wat tegenwerkt. Dat zeg ik niet uit fanboyisme maar wel dat ik weet dat Apple prima laptops aflevert.

Als het niet zou werken was ik allang van dit merk afgestapt. Ben ik ontevreden. Nee, integendeel :)
Wat zullen de statistieken vertellen over "maandagmorgenmodellen"? Juist, inderdaad persoonlijke ervaring.

Valt niet te weerleggen dat de kernel panics er zijn (helaas beste DaMarcus), na zeer korte periode achter elkaar zijn gebeurt en dat het appparaat meer dan 2K heeft gekost. Een corrupte HDD/RAM kunnen na eigen test van zowel de koper als verkoper uitvoerig worden getest met diverse tools. Bovendien kan elke KP een eigen oorzaak hebben toch? Misschien is er iets met de 2011 lijn (ifixit/ontleding van MBP)? De MBP 2006 lijn had ook iets in de tijd...

Maar goed de marketing van "A" heeft op mij en wellicht anderen goed zijn werk verricht. Voor nu is het wijsheid om me verwachtingspatroon te temperen en hard doorgaan op de MBP 2006 1,1 die na verwoede pogingen "W" te gebruiken toch elke keer weer zoals nu de dag komt redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Jrz schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 10:39:
[...]

Nee, dat gaat om het feit dat je hem online hebt besteld.
Wat hij wil, is dat er een deugdelijk apparaat wordt geleverd. Wanneer dat niet het geval is, kan je stappen nemen.
Je kunt alleen stappen ondernemen als er geen garantie wordt verleend. In dit geval wordt dat wel keurig gedaan dus een gerechtelijke procedure lijkt me niet nodig.

Vervelend als je Mac zo snel al stuk is maar laten maken is toch een prima oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M617573
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:00
Ik heb sinds deze week een MacBook Pro 17 inch 2011 model. Fantastisch apparaat, zeker omdat ik van een late 2008 MacBook Pro 15 inch model kom.

Ik vroeg mij af of ik de macsafe poweradapter kan gebruiken op mijn nieuwe MacBook Pro. Enige verschil wat ik kan zien is dat de macsafe connector anders is. Blaas toch niet mijn batterij op met die oude adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mavado schreef op zondag 04 september 2011 @ 17:40:
Ik heb sinds deze week een MacBook Pro 17 inch 2011 model. Fantastisch apparaat, zeker omdat ik van een late 2008 MacBook Pro 15 inch model kom.

Ik vroeg mij af of ik de macsafe poweradapter kan gebruiken op mijn nieuwe MacBook Pro. Enige verschil wat ik kan zien is dat de macsafe connector anders is. Blaas toch niet mijn batterij op met die oude adapter?
waarom zou je een andere gebruiken? Je hebt er toch een nieuwe bij gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M617573
Ja, dat klopt. Die werk ik netjes weg in bureau. Die 2de adapter zit altijd in mijn tas, zodat ik niet altijd de hele kabelboel overhoop hoef te halen. Beetje een luxe probleem, I know.

Maar als die oude (pas 1 jaar oud overigens) gewoon werkt met mijn nieuwe MBP, dan hoef ik geen nieuwe 2de te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M617573

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik deed hetzelfde namelijk ;)

voltage/amerage is gewoon gelijk namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savages
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-08 11:33
Savages schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 17:30:
Ik heb sinds januari een MBP i7. Ik ben hardstikke tevreden met dat ding, maar ik heb iets raars met laden. Als ik de macsafe lader aansluit en in het stopcontact doe, wordt de laptop opgeladen. Als ik echter de laptop eraf haal, ermee op de bank ga zitten en daarna weer eens aansluit, laat de laptop niet op. Het lampje van de macsafe connector gaat niet branden. Dit is dus alleen als ik de stekker van de macsafe adapter in het stppcontact laat zitten. Haal ik deze uit het stopcontact en stop ik hem er weer in, doet ie het wel weer. Iemand enig idee? :?
magnifor schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 18:12:
[...]
Heb zo af en toe hetzelfde probleem. Weet niet wat het is. Na keer op keer de oplader in de stopcontact te doen doet hij het weer.
Bij mij is het 9 van de 10x inderdaad voldoende om een keer de netstekker eruit en er weer in te stoppen... Maar wenselijk is het niet.. :|

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Mijn 15" MBP is vandaag verzonden. Kreeg een mailtje van Apple! Is het ook zo dat ik hem de volgende dag kan verwachten? Is het verzonden vanuit de fabriek of iets dergelijks. Er staat namelijk ook:

Verzonden op: Sep 7, 2011
Verwachte leverdatum: 15 Sep, 2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Recon24 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 15:07:
Mijn 15" MBP is vandaag verzonden. Kreeg een mailtje van Apple! Is het ook zo dat ik hem de volgende dag kan verwachten? Is het verzonden vanuit de fabriek of iets dergelijks. Er staat namelijk ook:

Verzonden op: Sep 7, 2011
Verwachte leverdatum: 15 Sep, 2011
Het lijkt me vrij duidelijk dat je hem dan niet morgen kan verwachten -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:55
Je krijgt 'm de 15de of misschien iets eerder.
Maar je MBP moet vanuit China komen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Oke thnx. wist niet dat hij nu dan nog vanuit china moest komen namelijk haha :$,,,sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Is bij 'standaardmodellen' ook niet het geval, toevallig een BTO besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:55
Bij zo'n verzendindicatie moet dat wel.
Bestel dagelijks Apple spullen voor klanten dus weet wel wat voor indicaties er worden afgegeven. ;)

[ Voor 56% gewijzigd door Rivanov op 07-09-2011 18:04 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk heb ik de knoop doorgehakt en een macbook pro gehaald :D (13,3" i7). Nu is het enorm wennen maar mis eigenlijk een aantal applicaties.
Ik kan mij herinneren dat er in het verleden een lijst was met applicaties die je zeker op je mac moet installeren. Heeft iemand zo'n lijst met programma's? Denk aan MSN, Zip/Rar, Torrent downloader, of Usenet/Bin programma.

Nu ik thuis een iphone, ipad en een macbook heb zit ook aan te denken om een airport extreme, apple tv en time capsule erbij te nemen for the mac experience. Alleen de apple verkoper had mij niet echt enthousiast gemaakt over de time capsule. Hij maakt van alles een backup maar is dus geen wireless externe hdd waar ik zelf mijn bestanden kan plaatsen. Jammer want ik mis nog eigenlijk nog zo'n externe opslagplaats zodat ik op mijn mac alleen belangrijke bestanden hoef op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2011 @ 14:00:
Eindelijk heb ik de knoop doorgehakt en een macbook pro gehaald :D (13,3" i7). Nu is het enorm wennen maar mis eigenlijk een aantal applicaties.
Ik kan mij herinneren dat er in het verleden een lijst was met applicaties die je zeker op je mac moet installeren. Heeft iemand zo'n lijst met programma's? Denk aan MSN, Zip/Rar, Torrent downloader, of Usenet/Bin programma.
Hier in Macs en Software kan je bij Onmisbare tools en programma's voor Mac de meest gebruikte bestanden vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noks
  • Laatst online: 06-05 13:19
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2011 @ 14:00:

Nu ik thuis een iphone, ipad en een macbook heb zit ook aan te denken om een airport extreme, apple tv en time capsule erbij te nemen for the mac experience. Alleen de apple verkoper had mij niet echt enthousiast gemaakt over de time capsule. Hij maakt van alles een backup maar is dus geen wireless externe hdd waar ik zelf mijn bestanden kan plaatsen. Jammer want ik mis nog eigenlijk nog zo'n externe opslagplaats zodat ik op mijn mac alleen belangrijke bestanden hoef op te slaan.
Airport Extreme & een Time Capsule is een beetje overdreven :P
Je kan trouwens gewoon een externe HDD aansluiten op je TC (of AE) waar je je bestanden op kan plaatsen.
Ook een printer kan eraan zodat je wireless kan printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noks schreef op zondag 11 september 2011 @ 14:19:
[...]

Je kan trouwens gewoon een externe HDD aansluiten op je TC (of AE) waar je je bestanden op kan plaatsen.
Ook een printer kan eraan zodat je wireless kan printen.
Huh? Een TC is toch gewoon ook een draadloze externe HDD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
noks schreef op zondag 11 september 2011 @ 14:19:
[...]

Je kan trouwens gewoon een externe HDD aansluiten op je TC (of AE)
Maar vaak geen Timemachine backup op kwijt kunt. Een Timecapsule is dus de betere investering.
Dat is een AirPort Extreme Base Station met een HDD erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Je kunt toch ook partities aanmaken op je Time Capsule?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
@hierboven. Ja hoor dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:55
Beste mensen.

Ik heb enkele maanden mijn MacBook Pro maar het valt me steeds meer op dat ik deksel van mijn MacBook Pro zwarte stipjes krijg die ik niet weg kan vegen. Ze komen uit het niks terwijl mijn MacBook altijd in een omhulsel zit. Ik heb gelezen dat dit met carrosie te maken heeft (verkeerd in het bedrijf waar ze geproduceerd) worden beveiligd. iemand hier enig idee, mening of ervaring over?
Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Caneezy schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 10:16:
Beste mensen.

Ik heb enkele maanden mijn MacBook Pro maar het valt me steeds meer op dat ik deksel van mijn MacBook Pro zwarte stipjes krijg die ik niet weg kan vegen. Ze komen uit het niks terwijl mijn MacBook altijd in een omhulsel zit. Ik heb gelezen dat dit met carrosie te maken heeft (verkeerd in het bedrijf waar ze geproduceerd) worden beveiligd. iemand hier enig idee, mening of ervaring over?
Mvg,
Ik heb wel een opmerking, ja.
Lees zelf je tekst nog eens een keer goed door en pas daar aan waar nodig.

Misschien dat anderen dan ook begrijpen wat je bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:26
Gisteravond overkwam mij dit: Filmpje
Strandbal na strandbal bij surfen op internet en mail binnenhalen en lezen, met uiteindelijk een definitieve freeze en het geluid dat duidelijk hoorbaar is in het filmpje...
Is dit het geluid van een stervende HDD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klinkt niet goed idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Scherpe aanbieding bij de Mediamarkt voor de 13" MBP.

Wellicht omdat de nieuwe er aankomt. Is er al iets meer over bekend wanneer de nieuwe komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is ondertussen al genoeg gezegd. Je moet dit jaar geen nieuwe MBP meer verwachten, hooguit de aankondiging ofzo. Mediamarkt doet wel vaker zulke stunts, dus dat wilt niet per se iets zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Waar baseren die mensen zich op?

Afgaande op Macrumors lijkt het erop dat er wel een update komt dit jaar:
Recommendation Buy only if you need it - Approaching the end of a cycle
Last Release February 24, 2011
Days Since Update 201 (Avg = 215)
http://buyersguide.macrumors.com/#MacBook_Pro

Historisch gezien wordt de MBP vaak rond november geupdate, zou dit keer ook weleens zo kunnen zijn denk ik.

[ Voor 15% gewijzigd door Philflow op 13-09-2011 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Philflow schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 12:27:
Scherpe aanbieding bij de Mediamarkt voor de 13" MBP.

Wellicht omdat de nieuwe er aankomt. Is er al iets meer over bekend wanneer de nieuwe komt?
Ik zie niks in je linkje. Wat is de aanbieding?

Nvm, al gevonden. €997 voor de basis-13". I.p.v. €1150 dus.

[ Voor 6% gewijzigd door Smultie op 13-09-2011 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:59
Volgens mij is de aanbieding alleen in Amsterdam geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 13:02:

Historisch gezien wordt de MBP vaak rond november geupdate, zou dit keer ook weleens zo kunnen zijn denk ik.
Normaal gezien klopt de prognose van Macrumors wel, maar dit is anders. Het gaat hier over een nieuw design en niet gewoon de zoveelste refresh. Apple gaat de komende maanden de focus leggen op de iPhone 5, de nieuwe MBP is gewoon iets voor begin 2012. Er zijn geruchten dat hij al met Kerstmis dit jaar zou gereleaset worden, maar vergeet niet dat men bijna zeker was dat de laatste refresh ook al een redesign zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 13:26:
[...]
Normaal gezien klopt de prognose van Macrumors wel, maar dit is anders. Het gaat hier over een nieuw design en niet gewoon de zoveelste refresh. Apple gaat de komende maanden de focus leggen op de iPhone 5, de nieuwe MBP is gewoon iets voor begin 2012. Er zijn geruchten dat hij al met Kerstmis dit jaar zou gereleaset worden, maar vergeet niet dat men bijna zeker was dat de laatste refresh ook al een redesign zou zijn.
Ik verwacht inderdaad ook geen nieuw model dit jaar. Echter wel een CPU bump.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:57
Philflow schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 13:02:

Ja, en macrumors houd ook al heel lang vol dat je geen iPod classic moet kopen want updates coming soon. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

dcl! schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 15:30:
[...]
Ja, en macrumors houd ook al heel lang vol dat je geen iPod classic moet kopen want updates coming soon. :+
Tja en bij de laatste MBP en MBA updates hadden ze het precies goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Philflow schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 16:52:
[...]

Klopt wel vaker niets van.

Kijk naar de MacbookPro reeks.
Daar raden ze kopen af (tenzij het echt nodig is) terwijl hij nu pas op 201 dagen staat.

Gemiddeld is het 272 dagen (de laatste 5 releases) dus een release zou dus volgens hun eigen berekening nog 71 dagen moeten duren. Best een lange tijd, zeker als je nagaat dat de laatste 2 update's in de 300 dagen zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

De datum van release wel ja, maar zowat 99% procent van Macrumors dacht dat het om een redesign ging. De MBA was ook gewoon een refresh, dus vrij vanzelfsprekend dat ze dat goed hadden. Je vraagt je af waar andere mensen zich op baseren, maar als er iets is waar je je niet op moet baseren is het een geruchten website. Je weet wel, MacRUMORS. :+

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2011 17:23 ]

• jelle.
[...]

Bij de laatste MBP stond dat advies destijds al vanaf september/oktober op "do not buy", uiteindelijk kwam de nieuwe pas in februari. Noem je dat precies goed?

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:47

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik heb een vraagje :P Zou de basis macbook pro 13 inch genoeg zijn om af en toe een spelletje op steam op te starten. Dus genoeg voor af en toe een potje TF2, CSS, Portal en Portal 2. De 15 inch word mij te gortig qua prijs en het alternatief zou een iMac zijn die sowieso geschikt is voor af en toe een potje gamen :+ liever heb ik wel iets wat ik af en toe kan meenemen en waar ik niet gebonden ben aan locatie.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Hansie_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:17
Touchdomex schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:23:
Ik heb een vraagje :P Zou de basis macbook pro 13 inch genoeg zijn om af en toe een spelletje op steam op te starten. Dus genoeg voor af en toe een potje TF2, CSS, Portal en Portal 2. De 15 inch word mij te gortig qua prijs en het alternatief zou een iMac zijn die sowieso geschikt is voor af en toe een potje gamen :+ liever heb ik wel iets wat ik af en toe kan meenemen en waar ik niet gebonden ben aan locatie.
gaat prima hoor! mits je misschien niet alles op superkwaliteit zet! Wel is het een wat kleiner scherm wat niet altijd even handig is bij t gamen ;)

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Hansie_P schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:28:
[...]

gaat prima hoor! mits je misschien niet alles op superkwaliteit zet! Wel is het een wat kleiner scherm wat niet altijd even handig is bij t gamen ;)
Oh ja vergeten te melden ik game op een extern scherm wat ik straks naar een 24 inch full hd wil upgraden. Nu nog een 19 inch breedbeeld :+

http://www.hengedocks.com/ Thuis komt hij daarin. Die zou ik erbij willen. Ik heb nu ook een 13 inch op 1366x786. Dat werkt imho prima voor mobiel werk en thuis in het dock op een groter scherm.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Donstil
  • Niet online

• Y.Y.Eagle
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-01-2022

Y.Y.Eagle

Black&White

Vandaag de overstap gemaakt van Windows naar OS X. Maak al jaren gebruik van de iPhone en nu dus ook de MacBook Pro. Heb gebruikt gemaakt van de actie bij de MediaMarkt hier in Hengelo en heb 997 euro betaald. Wordt natuurlijk even wennen, maar dat komt zeker goed.

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Vraagje: hoe kan V&D zomaar €150,- korting geven op de MBP (instap 13")? Ik dacht dat dat van Apple niet mocht.

http://www.vd.nl/multimed...ew%3Dlister&from=overview

If it aint fixed, it's broken.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Bakkert schreef op donderdag 15 september 2011 @ 12:06:
Vraagje: hoe kan V&D zomaar €150,- korting geven op de MBP (instap 13")? Ik dacht dat dat van Apple niet mocht.

http://www.vd.nl/multimed...ew%3Dlister&from=overview
Oud model? Of misschien een voorteken dat er een update aankomt :)

• JesseSebastian
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 16:43
Einde van de maand dan ook eindelijk een MBP 15 inch kopen!

Apple gebroeders iPhone iPad Macbook dan eindelijk compleet:D

Begin alleen wel voorzichtig te twijfelen of ik niet een paar weken moet wachten met de aanschaf door geruchten omtrend de upgrade.
dilema's... :?

Verwijderd

Ik wil graag mijn macbook pro aansluiten op mijn LED en surround set tv via HDMI. Nu las ik wat reviews op apple.com en merk dat men niet erg te spreken is over bepaalde HDMI converters. Welke kabel kan ik het beste kopen? Ik wil graag 1080p films kunnen bekijken op mijn tv.

Graag jullie input over welke HDMI converter kabel ik kan gebruiken voor een 5.1 + 1080p signaal.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2011 09:01 ]

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

jessepes schreef op donderdag 15 september 2011 @ 12:29:
Einde van de maand dan ook eindelijk een MBP 15 inch kopen!

Apple gebroeders iPhone iPad Macbook dan eindelijk compleet:D

Begin alleen wel voorzichtig te twijfelen of ik niet een paar weken moet wachten met de aanschaf door geruchten omtrend de upgrade.
dilema's... :?
Mocht er een upgrade model komen dan betaal je waarschijnlijk €1149,- i.p.v. de huidige actie van €999,-.

• JesseSebastian
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 16:43
Y.Y.Eagle schreef op donderdag 15 september 2011 @ 12:42:
[...]

Mocht er een upgrade model komen dan betaal je waarschijnlijk €1149,- i.p.v. de huidige actie van €999,-.
€1644 kost de 15ich momenteel toch? Dacht ergens gelezen te hebben dat de prijs niet zoveel scheelt alleen een snellere processor.

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Sorry, mijn fout. Goedkoopste 15 inch versie betaal je rond de €1700,-.

• Donstil
  • Niet online
Y.Y.Eagle schreef op donderdag 15 september 2011 @ 12:54:
Sorry, mijn fout. Goedkoopste 15 inch versie betaal je rond de €1700,-.
€1749,- verkoop advies, € 1644 is alleen met studenten korting.

• jelle.
Touchdomex schreef op donderdag 15 september 2011 @ 12:14:
[...]

Oud model? Of misschien een voorteken dat er een update aankomt :)
Is gewoon huidige generatie (Dual Core i5).

• Zondagskindje

Zondagskindje

Zondagskindje schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 17:40:

Sinds vandaag heb ik m'n MBP terug voorzien van nieuwe batterij die kosteloos vervangen is.

* Zondagskindje blij is

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Na 3weken wachten zou ik toch niet echt blij zijn hoor....

* filenox meldt zich ook aan als potentieel MBP-koper. Alleen ja... Die rumors... Een ssd in de Macbook Pro zou erg mooi zijn dus ik hoop dat er straks ( O-) ) een refresh komt in de MPB-lijn met CPU-refresh en standaard een ssd van 128GB :)

• jelle.
Voor standaard een SSD moet je bij de Air zijn, waarom zou Apple dat in hemelsnaam in een MBP gaan doen 8)7

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Sneller, duurzaam, geen vaste onderdelen, voordelen genoeg...

• Donstil
  • Niet online
De lage capaciteit lijkt me op dit moment nog een te groot struikelblok voor MBP users.

Moet je de Adobe Master collection eens installeren inclusief os. Ben je bijna de helft al kwijt.

Apple zou wel voor de Optibay oplossing kunnen kiezen. Het is immers geen geheim dat Apple af wil van de optical drive. Ze moeten dan alleen wel de accu aanpakken. De tweeakters die nu een Optibay oplossing hebben zullen het met me eens zijn dat het niet ten goede komt van de accu duur.

[ Voor 45% gewijzigd door Donstil op 16-09-2011 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelle. schreef op donderdag 15 september 2011 @ 22:13:
Voor standaard een SSD moet je bij de Air zijn, waarom zou Apple dat in hemelsnaam in een MBP gaan doen 8)7
Lijkt mij ook sterk. Ik kan me een strategie voorstellen waarbij de MacBook verdwijnt, maar wel onderscheid tussen de Air en Pro moet blijven bestaan. Air snel, licht en mobiel. Pro voor power en ruimte. Maar nu ik het opschrijf, zou er best een SSD bij de Pro passen. Enige punt is dan nog de prijs. Kan me nog niet voorstellen dat ze een SSD kunnen inbouwen en de prijs op hetzelfde niveau houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Een ontwikkeling die je tegenwoordig steeds vaker ziet is notebooks met een kleine (bijv. 80GB) SSD + een normale HDD. Vooral Lenovo loopt hiermee voorop. Ik zie Apple ook wel met een dergelijk concept komen. Het is ook al eens geopperd door diverse geruchten sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Philflow schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 06:51:
Een ontwikkeling die je tegenwoordig steeds vaker ziet is notebooks met een kleine (bijv. 80GB) SSD + een normale HDD. Vooral Lenovo loopt hiermee voorop. Ik zie Apple ook wel met een dergelijk concept komen. Het is ook al eens geopperd door diverse geruchten sites.
Nou, liever niet eigenlijk. Een harde schijf blijft vrij kwetsbaar, je zit vast aan het aloude 2,5" formaat en ze gebruiken normaal gesproken meer stroom dan een SSD en maken ook nog eens geluid. Hoe minder mechanisch gevoelige roterende onderdelen hoe beter. Nu de fan nog.

Hier stond achterhaalde informatie…

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Maak voor specifieke vragen en problemen een nieuw topic. Dan krijgt je vraag of probleem de aandacht die het verdient en het topic blijft goed te volgen.