Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxACxx
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 14:30
donvalentino schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 17:05:
[...]

Probleem zit hem volgens mij ook niet in die backcover maar in het toestel.
Sinds ik namelijk een nieuw toestel heb gekregen (had er 1 van de 1e batch) heb ik geen last meer van gekraak.
Heb tevens een nieuwe cover gehad maar ik heb geen gekraak met me oude cover.

Lijkt erop dat hij steviger in het klepje zit, weet dit niet 100% zeker gezien ik de oude niet meer heb.
Het ligt wel degelijk aan de backcover. Na paar x openmaken komt er speling in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-08-2023

donvalentino

psn: Walllie-G

mag ik vragen uit welke batch jouw toestel komt?
M.a.w., is je toestel net nieuw of heb je hem al een tijdje?

[ Voor 73% gewijzigd door donvalentino op 04-10-2011 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jOnAt schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 23:13:
Sinds vorige week heb ik last van automatische shutdowns. Een euvel waar ik voorheen (voor de update naar 2.3.4) nooit last van had. Zoeken op XDA en andere forums geeft aan dat het een RAM probleem kan zijn. Iemand anders hetzelfde probleem?

Hoogstwaarschijnlijk zal ik mijn toestel nu op moeten sturen ter reparatie. Dit is de tweede maal en daarmee kan ik voor de tweede keer 3 weken lang geen gebruik maken van mijn mobiele internet. Zou ik een case hebben bij vodafone omdat ik betaal voor diensten die ik niet gebruik/kan gebruiken? Heb zelf al even zitten speuren in de algemene voorwaarden, maar kan het zo niet vinden.

Alvast bedankt.
Ik heb/had hier ook last van. Vanaf vrijdag nu geen last meer van gehad maar ik klop het elke keer maar af want ik heb er vaker een aantal dagen geen last van gehad. Weet wel dat ik heel veel apps heb geupdate vrijdag/zaterdag dus misschien dat ik het hier aan te danken heb. Houdt alles in ieder geval up-to-date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konani
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-03-2024
ik had ook automatische shutdowns. ik heb ze ongeveer 3 weken gehad, was erg vervelend.

en nu is mijn sensation overleden :( krijg m niet meer aan en hij wil ook niet meer opladen. dus ik zou maar snel gaan kijken of hier een oplossing voor is. die van mij is gister opgestuurd voor reincarnatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udybees
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 19:35
ik heb mijn sensation een week of 4 zonder problemen kunnen gebruiken. Maar nu heb ik em opgestuurd voor garantie. na een week of 3 zag ik een stofje ontstaan onder mijn scherm. was niet heel hinderlijk dus vond het niet de moeite om op te sturen, zonder casemate hoorde ik mijn backcover af en toe kraken tijdens gebruik, maar had hier geen last van met de casemate er omheen. Ook geen reden om weg te sturen dus. en nu viel hij eergisteren uit en wilde niet meer aan. Hardreset geprobeerd, batterij er een nachtje uit en nog eens proberen. maar niets hielp. Nu in afwachting van reparatie. grrrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konani
@udybees. zelfde probleem als mij dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roydriguez
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-11-2023
Vandaag ook een stofdeeltje ondekt onder het display :| . Ik had gehoopt dat hij bij mij niet zou voorkomen maar helaas, mss komt die krakende backcover dan ook nog… 8)7

Telefoon in bezit sinds juli, als het erger wordt stuur ik hem mss terug maar het euvel is nu nog niet groot genoeg naar mijn mening.

Hoe lang heb je eigenlijk garantie mbt stof onder het display?

[ Voor 9% gewijzigd door Roydriguez op 05-10-2011 12:51 ]

9000-serie LCD-TV 42 inch 1080p Full HD digitale TV 42PFL9664H/12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 11:25
Mijn HTC Sensation heeft het 8 dagen volgehouden, net weer ingeleverd bij Vodafone vanwege 'lichtlekkage' bij de rand naast het vergrootglas :(. Iemand anders hier last van gehad? Wel balen dat ik mijn telefoon nu langer kwijt ga zijn dan ik hem in mijn bezit heb gehad. Bouwkwaliteit is er bij HTC niet op vooruit gegaan sinds de P4350 en Magic die ik hiervoor heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Ik heb ook dat mijn Sensation regelmatig uitvalt, en vaak na het opnieuw starten weet hij totaal niet meer wat het goede batterijniveau is (misschien wist die dat sowieso niet meer en ging die daarom uit). Ik dacht dat het een probleem van de accu was, dus een nieuwe accu besteld. Die er in, en dan doet hij het weer een aantal dagen goed, en dan begint het weer opnieuw. Dan stop ik de orginele accu er weer in, en dan doet hij het een aantal weken weer goed.

Vaak als het al zo erg is dat bij het invoeren van je pin code de telefoon alweer uitvalt, krijg je ook in je statusbalk een grijs batterij icoontje met een uitroepteken erbij, dat die het gewoon niet meer weet.

Tot nu toe eigenlijk beetje een workaround gevonden dus, maar ik moet hem eigenlijk even opsturen. Moet ik weer de orginele rom er opflashen etc -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konani
@Sh4wn,

maar hij wil nu ook helemaal niet meer opladen. ( komt niets op het scherm en het indicatielampje begint ook niet te branden.)

weet niet of het met elkaar te maken heeft maar het is wel verdacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roydriguez
  • Laatst online: 27-11-2023
Soms crashed sense ook als de telefoon de agenda update, meer mensen hier last van?

9000-serie LCD-TV 42 inch 1080p Full HD digitale TV 42PFL9664H/12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 11:37
Roydriguez schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 13:07:
Soms crashed sense ook als de telefoon de agenda update, meer mensen hier last van?
Ja hier ook :) gister nog zelfs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
Heeft iemand al HTC gecontacteerd ivm defecte powerbutton?
Is echt enorm irritant!!

Maar nog erger: sinds gisterenavond is mijn alarmklok verdwenen.
Ik vind enkele zaken terug op het internet waar oudere versies last van hebben, maar geen enkele oplossing buiten een factory restore.

Heb geen zin om alles opnieuw in te stellen :s
Iemand nog al voorgehad en opgelost gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweako93
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-03 11:49

tweako93

Vaak bu'j te bange!

Hallo sensation gebruikers,

Ik heb de sensation nou al een tijdje en ik strande ook met een aantal problemen.
Het gekraak van de backcover... (ik erger me er niet aan)
Mijn telefoon stond tot gisteren helemaal vol met apps en sense crashde vaak :(
Als ik een app opstarte en ik drukte op de home toets moest sense weer opnieuw laden...
Ik was het zat en ik begon stappen te ondernemen...

Na een beetje te hebben gegoogled heb ik besloten om mijn telefoon te flashen tot een Sensation XE.

Ik heb nu geen last meer van een crash van sense en hij is egt veel en veel sneller geworden.
Fastboot duurt nog geen 5s! bijvoorbeeld.

Voor meer info:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1098849

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 08:14
Roydriguez schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 12:51:
Vandaag ook een stofdeeltje ondekt onder het display :| . Ik had gehoopt dat hij bij mij niet zou voorkomen maar helaas, mss komt die krakende backcover dan ook nog… 8)7

Telefoon in bezit sinds juli, als het erger wordt stuur ik hem mss terug maar het euvel is nu nog niet groot genoeg naar mijn mening.

Hoe lang heb je eigenlijk garantie mbt stof onder het display?
2 jaar, op alles ;)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas312
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05:31
tweako93 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 19:11:
Hallo sensation gebruikers,

Ik heb de sensation nou al een tijdje en ik strande ook met een aantal problemen.
Het gekraak van de backcover... (ik erger me er niet aan)
Mijn telefoon stond tot gisteren helemaal vol met apps en sense crashde vaak :(
Als ik een app opstarte en ik drukte op de home toets moest sense weer opnieuw laden...
Ik was het zat en ik begon stappen te ondernemen...

Na een beetje te hebben gegoogled heb ik besloten om mijn telefoon te flashen tot een Sensation XE.

Ik heb nu geen last meer van een crash van sense en hij is egt veel en veel sneller geworden.
Fastboot duurt nog geen 5s! bijvoorbeeld.

Voor meer info:
Hmm, dat klinkt allemaal aantrekkelijk! Als ik het zo zie lijkt het me ook niet ontzettend ingewikkeld, was dit jou ervaring ook? Of heb je al vaker hiermee te maken gehad? Aangezien ik lees dat je de standaard ROM gemakkelijk terug kan zetten overweeg ik dit ook.

Pluspuntje, heb vorige week woensdag mn telefoon opgestuurd doordat ik hem had laten vallen (gebarst scherm), en omdat mijn volumeknopjes eruit waren gevallen. Ik zie net op e-repair dat ik hem morgen waarschijnlijk kan ophalen! Goede services! Ben benieuwd of ze nog iets hebben gedaan met t commentaar op de batterij. Heb erbij gezegd dat ik 6/7u met de batterij niet heel spetterend vind. Vind 12u toch wel minimaal een vereisten. Laten we maar hopen dat de batterij zichzelf nog verbeterd (heb de telefoon 2 maanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweako93

tweako93

Vaak bu'j te bange!

Thomas312 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 01:43:
[...]

Hmm, dat klinkt allemaal aantrekkelijk! Als ik het zo zie lijkt het me ook niet ontzettend ingewikkeld, was dit jou ervaring ook? Of heb je al vaker hiermee te maken gehad? Aangezien ik lees dat je de standaard ROM gemakkelijk terug kan zetten overweeg ik dit ook.
Ik heb hier inderdaad eerder mee gewerkt.
Ik heb al een HTC Touch Diamond, HTC Hero en een HTC HD2 met custom ROMs gehad. Ik heb hier al aardig wat ervaring mee.
Het is eigenlijk niet moeilijk je moet gewoon de stappen volgen wat in de beschrijving staat op de site.
Je kunt inderdaad gewoon later de originele rom terug zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan bregman2
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:00
Welk programma gebruik je eigenlijk om je instellingen en apps op te slaan? Want dat lijkt me nog het meeste werk...
tweako93 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 09:24:
[...]
Ik heb al een HTC Touch Diamond, HTC Hero en een HTC HD2 met custom ROMs gehad. Ik heb hier al aardig wat ervaring mee.
Het is eigenlijk niet moeilijk je moet gewoon de stappen volgen wat in de beschrijving staat op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:32
Zijn er mensen die geluidsprofielen compleet inrichten? Zodat 's nachts bijvoorbeeld alleen je beltoon geluid maakt zodat je in nood bereikbaar bent (e-mail, whatsapp, sms op stil) en dat overdag alles trilt (omdat je op je werk zit oid)?

Misschien dit wel, Android dus niet puur voor de Sensation: https://market.android.com/details?id=com.kebab.Llama

[ Voor 26% gewijzigd door Joster op 06-10-2011 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas312
tweako93 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 09:24:
[...]

Thanks voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Thomas312:
Ik doe sinds kort ook maar 7 uur met een batterij waarbij mijn telefoon eigenlijk nauwelijks gebruikt wordt. Standby staan is al voldoende om na ongeveer 7 uur een lege batterij te hebben, ik vrees dat het mij een nieuwe batterij gaat kosten. Tot enkele weken terug deed ik zonder problemen minstens 14 uur met een batterij met daarbij regelmatig internetgebruik.
De Sensation van mijn broer is even oud en hij heeft totaal geen problemen met zijn telefoon, blijkbaar is er een serie slechte batterijen gebruikt.

Behalve over de batterij ben ik erg tevreden over de Sensation al jeukt het wel als ik lees dat er toestellen met een 5" of 5,3" aankomen! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
arjan bregman2 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 09:28:
Welk programma gebruik je eigenlijk om je instellingen en apps op te slaan? Want dat lijkt me nog het meeste werk...

[...]
ik gebruik titanium backup, maar hiervoor moet je eerst zelf root toegang hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 12:49:
@Thomas312:
Ik doe sinds kort ook maar 7 uur met een batterij waarbij mijn telefoon eigenlijk nauwelijks gebruikt wordt. Standby staan is al voldoende om na ongeveer 7 uur een lege batterij te hebben, ik vrees dat het mij een nieuwe batterij gaat kosten. Tot enkele weken terug deed ik zonder problemen minstens 14 uur met een batterij met daarbij regelmatig internetgebruik.
De Sensation van mijn broer is even oud en hij heeft totaal geen problemen met zijn telefoon, blijkbaar is er een serie slechte batterijen gebruikt.

Behalve over de batterij ben ik erg tevreden over de Sensation al jeukt het wel als ik lees dat er toestellen met een 5" of 5,3" aankomen! :9~
Heb je al betterbatterystats geprobeerd? Heb je niet een paar slechte apps met veel partial wakelocks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowel81
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-07-2015
Hier ook batterij gezeur. M'n oude DHD hield het zonder problemen 24 uur vol bij normaal gebruik. 36 tot 48 was haalbaar met zuinig doen, leegstoken in 12 ook bij vrij intensief gebruik.

De Sensation die ik nu heb houdt het met zuinig doen nog geen 24 uur vol. Normaal gebruik is ie met een uurtje of 10 tot 12 echt klaar, bij vrij intensief gebruik is hij in een uutje of 5 a 6 leeg te stoken. (M'n record staat op 2,5 uur: GPS tracker constant aan tijdens verkennen voor een rally... lader zat er niet goed in bleek al snel).

Ik verwacht van een telefoon dat ie het toch op z'n minst van 7 's morgens tot 12 's avonds vol kan houden met bellen, op kantoor syncen via WiFi en daarbuiten gewoon 3G. Verder geen Navi ofzo want wanneer ik dat gebruik hangt hij sowieso aan de lader (als ik goed oplet alle stekkers goed in te steken dus... :))

Edit: hier verschillende batstat programma's geprobeerd. Niets opvallends. DHD had sowieso zelfde apps (meer zelfs nog) geinstalleerd als mijn Desire nu. Dusseuh... sjah.. :D

[ Voor 9% gewijzigd door Rowel81 op 06-10-2011 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toch maar weer een taskkiller erop gezet omdat Juicedefender het blijkbaar niet voor elkaar krijgt. Volgens de taskkiller waren er enkele apps actief waarvan ik niet wist dat ze actief waren. Ik heb bv een app van Engadget eraf gegooid omdat die blijkbaar actief was terwijl ik die nog niet geopend had.
Ik heb wifi nu ook uitgezet maar het maakt allemaal geen verschil, de batterij is gewoon ruk geworden want tot voor twee weken terug was er geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Taskillers moet je dus gewoon niet gebruiken. Dat die actief is betekent niet altijd dat die (veel) CPU cycles gebruikt.

Laat android gewoon haar geheugen beheren, zij weet het beste hoe dat moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de taskkiller alleen er op gezet om te kijken of het verschil maakt maar dat doet het dus niet. Normaal gebruik ik het niet.
Ik moet gewoon aan een nieuwe batterij. Kan ik elke batterij gebruiken waarvan ze zeggen dat die geschikt is voor de Sensation of zijn er valkuilen? Ben niet zo technisch onderlegd op batterijgebied namelijk en E-Bay vertrouw ik niet zo. Weet niet of de batterij uit de XE bv zou kunnen, die heeft een iets grotere capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 00:38
Taskkiller op Sensation.. maakt me aan het huilen want die hoefde ik al niet meer op me Hero te gebruiken en die kwam uit 2009. (zal wellicht nog meer batterij verbruiken ook omdat je app's continu opnieuw helemaal moet laden als je ze opnieuw opstart)

Ik draai wel custom rom en heb 1900mAh(als ik dat mag geloven) Anker batterij van amazon.co.uk, kwam binnen 3 dagen trouwens. Maar als ik gewoon op me 3G zit ipv wifi haal ik makkelijk 24uur+ en met applicatie laat ik hem als hij "screen off is" op 192/750MHz lopen.
Er is ook nog een mogelijk om voltage van CPU te verminderen. (met mV dus niet schadelijk)

Wifi is bij mij echt een batterykiller, zeker als je niet verbonden bent en hij continu gaat zoeken naar open wifi verbindingen.

BetterBatteryStats geeft ook aan welke app's je telefoon gebruiken als je scherm uit hebt, wellicht is dat een tip.

Voor batterij zou ik even op Anker batterij zoeken, heb ik nu zelf een weekje en bevalt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweako93

tweako93

Vaak bu'j te bange!

Joster schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 09:52:
Zijn er mensen die geluidsprofielen compleet inrichten? Zodat 's nachts bijvoorbeeld alleen je beltoon geluid maakt zodat je in nood bereikbaar bent (e-mail, whatsapp, sms op stil) en dat overdag alles trilt (omdat je op je werk zit oid)?

Misschien dit wel, Android dus niet puur voor de Sensation: https://market.android.com/details?id=com.kebab.Llama
Hier zijn wel apps voor.
Ik gebruik bijvoorbeeld setting profiles.
Daarmee staat mijn telefoon automatisch op stil als ik op school kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal thuis eens gaan kijken met die app, taskkiller is er al weer vanaf hier want het maakt geen verschil. Ik vermoedt gewoon een defecte batterij.
Ik had al wel een 1700 mAh batterij gevonden maar een 1900 mAh is natuurlijk nog beter! Bedankt voor de tip, als ik toch een andere batterij moet hebben kan ik beter een zo groot mogelijke nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweako93

tweako93

Vaak bu'j te bange!

arjan bregman2 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 09:28:

[...]
Je kunt inderdaad titanium backup gebruiken, maar google slaat ook al je contacten en apps op.
En je HTC Sense account slaat ook wel veel instellingen ed. op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweako93

tweako93

Vaak bu'j te bange!

delete

[ Voor 99% gewijzigd door tweako93 op 06-10-2011 14:31 . Reden: dubbele post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fbikker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-08 23:52
wat is het groote verschil tussen de Sensation en de XE
ik begrijp dat dit een custom rom is. heb zelf een normale Sensation.

zelf gebruik ik taskkiller of gecrashed apps te killen. draait bij mij niet constant op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 00:38
fbikker schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:50:
wat is het groote verschil tussen de Sensation en de XE
ik begrijp dat dit een custom rom is. heb zelf een normale Sensation.

zelf gebruik ik taskkiller of gecrashed apps te killen. draait bij mij niet constant op de achtergrond.
het enige verschil is dat hij er anders uitziet en er een grotere batterij in zit, maar er zijn ook weer grotere online te vinden voor sensation, plus de xe batterij past gewoon in de normale sensation.

verder is de binnenkant precies hetzelfde, behalve dat er andere software opstaat maar indien je dat wilt kan je de XE rom ook op de normale sensation draaien (ook HTC Beats configuratie en 1500MHz)

sommige apps mogen best gewoon blijven hangen hoor, en verbruiken juist meer indien je ze continu opnieuw opstart.. indien je tijd hebt lees onderstaande :p

Why You Shouldn’t Be Using a Task Killer with Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweako93

tweako93

Vaak bu'j te bange!

Ik heb nu 2 dagen ervaring met de custom ROM en ik moet zeggen dat hij nu software matig veel sneller is!
Ik heb alle apps weer geinstalleerd en hij is nog geen 1 keer vastgehaakt of iets.
Vorige week haakte mijn telefoon wel 10x per dag vast... Sinds de andere ROM 0 x dus :D

Ik vind een taskkiller helemaal niet nodig op de sensation.
Er zijn een keer onderzoeken gedaan naar taskkillers en die schijnen zelf apps en ander onnodige dingen te openen. De HTC Sensation heeft zelf een taakbeheer...
En als je een 1.5 dual core hebt is het niet erg als je een paar achtergrond apps open hebt staan. Dat trekt hij heus wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slim_fan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:47
Ik kwam een batterij voor de Sensation (BA S560) tegen op Ebay die een capaciteit van 2430mAh zou hebben.
Is die het proberen waard of is het gewoon rotzooi en kan ik beter de Sensation XE batterij (BA S590) kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 15-09 21:23
slim_fan schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 18:24:
Ik kwam een batterij voor de Sensation (BA S560) tegen op Ebay die een capaciteit van 2430mAh zou hebben.
Is die het proberen waard of is het gewoon rotzooi en kan ik beter de Sensation XE batterij (BA S590) kopen?
Wat verwacht je precies van ons? Dat we je even een standaard antwoord kunnen geven? Ik zou zeggen wanneer deze batterij niet te duur is zou ik het gewoon proberen, dan kan je ons vervolgens bij praten over jouw bevindingen.

Overigens hebben we hier een accessoires topic voor....

[ Voor 3% gewijzigd door Bullet NL op 06-10-2011 18:58 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
tweako93 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:27:
[...]

Je kunt inderdaad titanium backup gebruiken, maar google slaat ook al je contacten en apps op.
En je HTC Sense account slaat ook wel veel instellingen ed. op.
Vandaag sen Rom erop gezet. Maar het is me niet duidelijk hoe ik apps kan syncen met google. Met zoeken kon ik geen link vinden die me dat uitlegde. Iemand die me hierbij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 14:09
Gaan we in dit topic ook praten over de Sensation XL?
nieuws: HTC kondigt Android-smartphone Sensation XL met 4,7"-scherm aan

Een apart topic lijkt me wat te veel van het goede...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas312
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 12:49:
@Thomas312:

Dank voor je bericht. Het is fijn om te weten dat het (waarschijnlijk) niet aan mij ligt. Want Dangerousp heb eventjes met een taskkiller gewerkt. Dit hielp niet veel uit. Heb een keer naar een battery stats app gekeken, en daar werd ik niet heel veel wijzer van. Had het idee dat het aan mij lag. Ik zal zodra ik de telefoon weer heb er is even naar kijken. Lees veel mee hier dus heb bijvoorbeeld de Albert Heijn app al verwijdert. Ik zal mijn bevindingen binnenkort is posten. Het lijkt me het handigst als die App een weekje kan runnen neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

yannickie111 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 19:18:

Waarom krijgt dat ding eigenlijk maar een singlecore?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 12:40
Ik ben van de plan een nieuwe telefoon te kopen, maar zit in een dubio tussen de normale sensation en de XE. Als het goed is komt geloof ik morgen de XE uit, maar het enige verschil is dat bij de XE beats by dre oortjes bijzitten(na flashen van de rom van normale sensation) ? Wat is dan beter om te nemen, want ik vind die XE er wel vet uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:13
Blue-Tiger schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 19:33:
[...]

Omdat het de Windows Phone 7.5 versie is (HTC Titan?), waar ze "even snel" Android op gezet hebben. Je moet het dus niet echt zien als een verbeterde versie van de Sensation, laat staan opvolger. Ik vind het dan ook maar gek dat ze er het naamplaatje Sensation opgeplakt hebben... De resolutie van het scherm is ook maar 800*480 bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:13
timmert26 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 19:42:
Ik ben van de plan een nieuwe telefoon te kopen, maar zit in een dubio tussen de normale sensation en de XE. Als het goed is komt geloof ik morgen de XE uit, maar het enige verschil is dat bij de XE beats by dre oortjes bijzitten(na flashen van de rom van normale sensation) ? Wat is dan beter om te nemen, want ik vind die XE er wel vet uitzien.
Als je de XE mooier vind, zou ik die dus kopen? Zoals je zelf al zegt, zit er verder weinig tot geen verschil in, dus zou ik lekker op het uiterlijk af gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medicalwaste
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 14:52
Sinds vandaag plotseling een wit scherm. Vervolgens zijn mijn 5 pop mailaccounts gedeeltelijk weg (als applicatie mail open dan zijn de laatste e-mails te selecteren, maar selecteren herlaad het mailscherm, accounts zijn niet meer te selecteren, alleen de optie nieuw account). Tevens een exchange account is niet meer te selecteren. Bij de instellingen de optie exchange activesync selecteren levert een leeg scherm op.
Gmail app geeft geen problemen.

Was de tweakers app aan het lezen die ik net opnieuw moest opstarten ivm een fout.

De agenda is trouwens wel te openen en daar zijn alle accounts (exchange, gmail, computersync) met agenda wel te selecteren.

Iemand een suggestie voor een oplossing of hetzelfde probleem gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-09 17:12
In principe zijn het verschillende telefoons. Misschien wel wat overzichtelijker wanneer elke telefoon een apart topic krijgt.

[ Voor 16% gewijzigd door Ryan_ op 07-10-2011 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:23
De Sensation XE schijnt vanaf deze week te koop te zijn. Nu even afwachten of deze ook het probleem heeft van het stof (lijm van het scherm dat verstoft). Als ik de komende weken niet over klachten lees, dan ga ik er een halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:14

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Andere telefoon, ander topic lijkt me.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jelte schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 19:02:
[...]

Vandaag sen Rom erop gezet. Maar het is me niet duidelijk hoe ik apps kan syncen met google. Met zoeken kon ik geen link vinden die me dat uitlegde. Iemand die me hierbij kan helpen?
Als je bij de initieële setup de allereerste keer toen je je toestel hebt ontvangen hebt aangegeven dat er een backup gemaakt moest worden, dan zal als je een factory-reset doet, of een andere rom flashed bij de nieuwe installatie de apps die je van de market hebt opgehaald automatich weer geïnstalleerd worden. [zet wifi aan, gaat wat sneller]

Check: instellingen/privacy of daar alles staat aangevinkt

Als je dan een nieuwe rom installeert zal er gevraagd worden of je de backups wil maken en terugzetten.

Wat ook kan: ga naar https://market.android.com/apps/APPLICATION?hl=nl

Login in je market-account en installeer vanaf je pc de applicaties die je terug wil zetten. Bij applicatie-tab zie je je apps. Klik op de app die je wilt installeren en de rest wijst vanzelf.
slim_fan schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 18:24:
Over het algemeen heb ik slechte ervaringen met dit soort batterijen. Koop liever een originele.
Blue-Tiger schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 19:33:
[...]

Links en rechts wordt er geschreven dat dual-cores pas interessant worden met Icecream [ICS]. Het merendeel van applicaties zijn niet geschreven voor dual-core. Wat heb je aan dual-core als er maar één core wordt gebruikt?

http://www.tested.com/new...core-really-get-you/2337/

Op XDA in de kernel draad zeggen ze er dit over:

It does not work that way. Despite underlying Linux OS almost all apps on Android are single threaded - that means they can't execute on 2 CPUs simultaneously. They run on only one so the faster CPU the faster the program runs. Only background task would run on second CPU and there are not so many of them (if you look @ some task manager or top in terminal they take 0-15% of CPU @ 192Mhz so not much really), on top of the requirement of some of them to run on CPU0. That is why in most cases even forcing CPU1 online has so low an impact on program/game performance. It might be useful (if possible) to set a program/game affinity to CPU1 only, clock it to the max and downclock CPU0 to say 192, to let it deal with system tasks. I am not so knowledgeable about CPU synchronization in Android to say if that would be faster - let the masters say if they know .
I think that 98% is a good value as the system tasks rarely take more cpu time.
I did observe slightly higher benchmark scores with CPU1 forced online but there was no effect on system smoothness (for me at least).
Turning CPU1 online @ 60% of CPU0 usage is a waste of power considering that in most cases the CPU goes from 5% to 100% in an instant (almost) and then CPU1 is turned on anyway - the only delay is the time it takes to power up CPU1.
You could argue that the latency of turning on CPU1 @ 50% would better hide in ramping up CPU0 frequency so it is ready to roll (or closer to) when 100% on CPU0 is reached but I really don't know the timings involved.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2011 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 15-09 21:23
janvanduschoten schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 09:39:
[...]

Andere telefoon, ander topic lijkt me.
Klopt, de Sensation XL is totaal anders qua hardware dat het een eigen topic rechtvaardigt.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 08:17
Iemand ervaring met zeer lange laadtijden van het hoofdmenu?

Dit is gekomen met de laatste software update van HTC.
Komt voor bij afsluiting van iedere willekeurige app. Ik krijg dan eerst het HTC logo (groen) op het witte scherm te zien, daarna het "laden" logo met sense wazig op de achtergrond. Totaaltijd ongeveer 6 seconden.

Alle apps zijn up-to-date

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_sepulnation_ schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 11:33:

Komt voor bij afsluiting van iedere willekeurige app. Ik krijg dan eerst het HTC logo (groen) op het witte scherm te zien, daarna het "laden" logo met sense wazig op de achtergrond. Totaaltijd ongeveer 6 seconden.

Lijkt erop dat rosie/sense gekilled wordt en weer opnieuw opstart. Heb je taskkillers draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
_sepulnation_ schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 11:33:

Dit probleem komt veel voor, kijk maar eens in het Sensation topic in het XDA forum :) Ik heb er ook wel eens last van, bv bij het draaien van bepaalde apps of installeren van apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 07:16
Mijn toestel wordt vanavond opgehaald door HTC.
- Toestel valt automatisch uit gemiddeld 2x per dag.
- Krakende backcover
- Uitvallend signaal

Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Queros schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 11:53:
- Krakende backcover
- Uitvallend signaal

Ik heb onlangs ook gebruik gemaakt van de HTC herstel dienst.
In totaal is mijn toestel 2 weken weg geweest.

Ik had 1 dode pixel op mijn toestel. De winkel waar ik hem kocht (coolblue - smartphoneshop) kon er zelf niets aan doen (lees: was te lui).

Mijn toestel is nu weer perfect in orde ;D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 10:44:
[...]

Als je bij de initieële setup de allereerste keer toen je je toestel hebt ontvangen hebt aangegeven dat er een backup gemaakt moest worden, dan zal als je een factory-reset doet, of een andere rom flashed bij de nieuwe installatie de apps die je van de market hebt opgehaald automatich weer geïnstalleerd worden. [zet wifi aan, gaat wat sneller]

Check: instellingen/privacy of daar alles staat aangevinkt

Als je dan een nieuwe rom installeert zal er gevraagd worden of je de backups wil maken en terugzetten.

Wat ook kan: ga naar https://market.android.com/apps/APPLICATION?hl=nl

Login in je market-account en installeer vanaf je pc de applicaties die je terug wil zetten. Bij applicatie-tab zie je je apps. Klik op de app die je wilt installeren en de rest wijst vanzelf.

[...]
Ik zie inderdaad op die site dat ik bepaalde programma's heb geïnstalleerd. Maar gister kreeg ik het niet voor elkaar om apps terug te zetten nadat ik een andere rom had geïnstalleerd. Hopelijk lukt dat volgende keer wel.

Dankjewel in ieder geval voor de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JdJtA schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 12:56:
Mijn HTC Sensation heeft het 8 dagen volgehouden, net weer ingeleverd bij Vodafone vanwege 'lichtlekkage' bij de rand naast het vergrootglas :(. Iemand anders hier last van gehad? Wel balen dat ik mijn telefoon nu langer kwijt ga zijn dan ik hem in mijn bezit heb gehad. Bouwkwaliteit is er bij HTC niet op vooruit gegaan sinds de P4350 en Magic die ik hiervoor heb gehad.
Ik heb het ook, een klein puntje alleen aan de linkerkant naast de home button. Ik ga er iig geen probleem van maken vind het wel best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand trouwens al een update gekregen voor de Android Market? Een vriend van me heeft de nieuwe versie op de SII, of je hem wilt hebben is een 2e :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweako93

tweako93

Vaak bu'j te bange!

Jelte schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 19:02:
[...]

Toen ik de custom rom erop had en alles instelde installeerde de telefoon alle apps zichzelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:23
Zelfde hier, wat een verademing. En daarna dmv titanium backup de ontbrekende niet market apk's weer laten installeren! Binnen 15 minuten (waarvan 5 min zelf dingetjes installeren en instellen) werkte mijn telefoon weer helemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lambocars83
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-08 20:26
Ik mag binnen kort een nieuwe telefoon uitkiezen.

Zit erg te twijfelen tussen de samsung SII en de sensation XE

Voordeel van de samsung lijkt me het Led scherm waardoor hij naar mijn idee een stuk zuiniger is.

Het nadeel van de sensation vond ik toch het krappe aan opslag geheugen in de telefoon en de accu. Hier lees ik echter veel verschillende ervaringen over.

Nu zie ik de dat er een Sensation XE komt waar dus meer geheugen in zit (4GB) en ook een groter kaartje bijgeleverd word en er zit een grotere accu in.

Ik kan echter nog geen echte praktijk review vinden van deze XE (ja een paar filmpjes vooral over het beats audio maar dat vind ik niet echt heel boeiend)
Weet iemand of deze grotere accu een groot verschil geeft in de praktijk?
Ik heb op mijn werk geen gelegenheid om mijn telefoon op te laden (ja in mijn auto maar mijn meeste auto's moeten op contact staan om stroom te geven op de sigaretten aansluiting)

En als laatste weet iemand wanneer hij bij T-mobile beschikbaar is. Ik heb vandaag bij The phonehouse geïnformeerd. Die konden hem direct leveren maar daar kan ik niet mijn T-mobile gespaarde punten inleveren voor bijvoorbeeld een hoesje en auto lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweako93

tweako93

Vaak bu'j te bange!

@lambocars83

Als je voor de S2 kiest alleen voor 't scherm dan zou ik dat niet doen. Ik heb gisteren 4 toestellen vergeleken qua scherm. We hadden de Samsung galaxy SII, Sony Ericsson xperia arc, HTC Desire HD en de HTC Sensation naast elkaar gelegt en vergeleken. Wanneer alle schermen op wit stonden viel gelijk de S2 op. Het is geen natuurlijke kleur. Het was meer een wit met groen/blauwige gloed erover heen.

Ik heb de sensation XE software op mijn sensation geflashed en ik moet zeggen dat het echt onzettend snel is. De nieuwe sense is ook erg mooi met die effecten enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoNeZ99
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 20:46
Heb sinds gister m'n XE binnen. Moet zeggen, toch wel een heel fijn toestelletje. Vergeleken met de oude HTC Touch Diamond een verademing... O-) en qua snelheid ook to m'n bb bold 9700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lambocars83
Iemand een idee wanneer hij beschikbaar is bij T-mobile? Ik zie hem nog steeds niet op hun site staan.

Iemand al ervaring of de grotere batterij echt een verschil is?

@tweako93:

Ik doelde meer op de zuinigheid van een LED scherm. of valt dit in de praktijk weer erg tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Vandaag bij Vodafone een Sensation gehaald. Prachtig toestel, maar wel bijzonder dat er een Vodafone app genaamd "Noticias" op staat. Mijn spaans is niet zo goed... Ook een The Sims 3 trial vind ik toch zonde van de ruimte, maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 08:35
DizzyWeb schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 21:49:
Vandaag bij Vodafone een Sensation gehaald. Prachtig toestel, maar wel bijzonder dat er een Vodafone app genaamd "Noticias" op staat. Mijn spaans is niet zo goed... Ook een The Sims 3 trial vind ik toch zonde van de ruimte, maar ja.
Die kan je toch gewoon wissen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vancha801
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-05-2022
Iemand die toevallig al ervaring heeft met de batterij uit de Sensation XE?
Is die verbeterd ten opzichte van de sensation en hoelang kun je ermee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Laatst online: 16-09 15:11

JAMF

010 the number of the best

Misschien dat deze vraag beter in <Netwerken> past, maar ga niet direct een crosspost beginnen.

Mijn sensation doet het prima, geen kraak, geen stof, geen dode pixels en bevalt uitstekend.
Een dingetje waar ik zelf niet uitkom:

Verbinden met WiFi doet de telefoon uitstekend, maar als ie verbonden in slaapstand gaat, wordt de WiFi verbinding bij opstarteten niet helemaal hersteld: Het blijft hangen op: verifiëren met <mijn netwerk>
De meldlingen ip ophalen en verbonden met <mijn netwerk> komen niet.
edit:
Door WiFi uit en aan te zetten, werkt het direct weer naar behoren

Het echt vreemde is, dat achteraf geinstalleerde apps die internet gebruiken (tweetdeck, foursquare, linked-in) het gewoon blijven doen, maar preinstalled apps (market, maps, browser) aangeven dat er geen goede verbinding is.
Ik heb wel ingesteld dat ie over moet gaan op 3G als er geen WiFi is, maar dat gebeurt ook niet

Mijn modem/router (Zyxel 2602HW-D1A) geeft gereserveerde IP's uit (altijd dezelfde aan het hetzelfde apparaat)
De instellingen van de telefoon staan niet op Beste WiFi prestaties omdat ik hiermee geen verbetering zie.
Andere WiFi apparaten (twee laptops) hebben dit probleem niet

De Wildfire S van mijn vriendin doet trouwens hetzelfde, vandaar dat ik niet zeker weet of het aan android/sense ligt of aan de modem/router.
Eerst dus maar eens kijken of er hier antwoorden te vinden zijn, voordat ik een nieuwe AP gaan kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door JAMF op 09-10-2011 13:38 ]

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-09 13:09
Is er een applicatie dat applicaties verbergt van het app drawer?
Want ik heb best wel veel applicaties en dan is die lijst heel erg lang en dan is het moeilijk een app te vinden.
Ik wil niet al mijn applicaties verwijderen (ook wil ik sommige applicaties van htc en android verbergen van de app drawer want die kan je ook niet verwijderen), omdat ik ze niet zo vaak gebruik, maar wel genoeg gebruik om ze niet te verwijderen.
Mijn htc sensation is niet geroot en het liefst root ik het ook (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lambocars83
Ik heb op mijn huidige telefoon (G1) een paar mapjes op 1 van de bureaubladen gemaakt met o.a games. Zodat ik niet elke keer in het menu hoef te zoeken en toch mijn bureaubladen redelijk opgeruimd blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

Queros schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 11:53:
- Krakende backcover
- Uitvallend signaal

Waar heb je je telefoon aangemeld voor reparatie? Ik zie dat HTC het linkje 'support' weg heeft gehaald van de site :S Gewoon de hotline gebeld?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afiso
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-09 18:49
Roost schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 09:37:
De Sensation XE schijnt vanaf deze week te koop te zijn. Nu even afwachten of deze ook het probleem heeft van het stof (lijm van het scherm dat verstoft). Als ik de komende weken niet over klachten lees, dan ga ik er een halen!
Ik heb de sensation xe vrijdag ontvangen. Leuke snelle sexy telefoon, maar helaas zie ik nu een stofdeeltje onder het scherm en 1 dode pixel ;( .
Ik bel ze morgen en stuur hem gelijk terug!! Wil waar voor me geld!

Met me htc desire heb ik deze problemen niet, terwijl hij zo vaak gevallen is en een jaar lang in me broek zak is geweest en nog steeds doet ie het prima, zonder dooie pixel of stof onder het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lambocars83
@Afiso:

Kun jij al wat nuttigs vertellen over de accu en de XE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
Ehm, via de HTC support chat. Ik zie dat die nu weg is ja :s
De site heeft nogal veel bugs..dus het zou kunnen dat de support nog terugkomt?

Ik heb overigens gisteren een nieuwe backcover gehad (3 dagen na de chat met HTC) ..dat is snel!
Nu nog wachten op mijn toestel haha..
_Christiaan_ schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 20:00:
[...]

Waar heb je je telefoon aangemeld voor reparatie? Ik zie dat HTC het linkje 'support' weg heeft gehaald van de site :S Gewoon de hotline gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoNeZ99
lambocars83 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 22:22:
@Afiso:

Kun jij al wat nuttigs vertellen over de accu en de XE?
Heb 'm sinds vrijdag, en gister avond was de batterij op 1 streepje na leeg.
En omdat ie nieuw is, toch best veel lopen uitproberen e.d.

Kan het natuurlijk niet vergelijken met de gewone Sensation, die heb ik nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:23
Afiso schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 20:41:
[...]

Ik heb de sensation xe vrijdag ontvangen. Leuke snelle sexy telefoon, maar helaas zie ik nu een stofdeeltje onder het scherm en 1 dode pixel ;( .
Ik bel ze morgen en stuur hem gelijk terug!! Wil waar voor me geld!

Met me htc desire heb ik deze problemen niet, terwijl hij zo vaak gevallen is en een jaar lang in me broek zak is geweest en nog steeds doet ie het prima, zonder dooie pixel of stof onder het scherm.
Verdulleme, dat zou in kunnen houden dat ook bij de Sensation XE het stofprobleem nog niet onder controle is... Wat ontzettend jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiGirl
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-10-2011
Ik heb nu sinds een paar dagen de HTC Sensation. Hij bevalt me nog steeds uitstekend, ik heb echter onder elk menu een reclame-blokje staan.. als ik dan ook kijk naar het internetverbruik, staan ook die menu's erbij!
Ik heb enkele pagina's van de HTC Sensation topics gelezen en ook het iWood geprobeerd te deinstalleren, maar dan geeft hij aan dat deze er niet op staat..

Weet iemand hoe ik alsjeblieft van die rot adds afkom??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
Fabrieksinstellingen terugzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Ads onder elk menu? :? In het menu van de telefoon of in de apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Spontaan doet de trilfunctie van mijn telefoon het amper tot niet, echt bizar. Heel vaag en laat bij smsjes of whatsapp en amper tot niet wanneer ik typ.. Meer mensen die dit probleem al hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds Juni mijn Sensation en ben er heel blij mee (vorige telefoon iphone 3G)

Maar ik vraag me eigenlijk af of ik foto's kan sorteren in mappen? Ik heb nu al mijn foto's
door elkaar staan en wil ze dus graag kunnen sorteren in een appart mapje.
Iemand enig idee of dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lambocars83
Nog niet echt ervaring met de nieuwere versies van android en met sense maar je zou eventueel via de computer op je SD kaart mappen kunnen aanmaken en zo bepaalde foto's in mappen plaatsen. Zo heb ik het nu ook met mijn G1 (android 1.6)

Vandaag T-mobile gebeld maar zijn kon nog niks vinden over de Sensation XE dus waarschijnlijk komt de sensation XE niet bij t-mobile.

Gelukkig kan ik hem wel bestellen bij The phone house en van de gespaarde t-mobile punten kan ik dan bij de t-mobile shop een hoesje en autolader kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 12:18
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 19:10:Maar ik vraag me eigenlijk af of ik foto's kan sorteren in mappen? Ik heb nu al mijn foto's
door elkaar staan en wil ze dus graag kunnen sorteren in een appart mapje.
Iemand enig idee of dit kan?
Je kunt met een willekeurige file manager (Astro, ES file explorer) mappen aanmaken en er foto's naartoe verplaatsen, deze worden vervolgens in de Gallery ook als aparte mappen weer gegeven.

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan bregman2
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:00
Harmani schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 20:34:
[...]

Je kunt met een willekeurige file manager (Astro, ES file explorer) mappen aanmaken en er foto's naartoe verplaatsen, deze worden vervolgens in de Gallery ook als aparte mappen weer gegeven.
Je kan ook quickpic gebruiken, echt ideaal foto en video programma. Kan je ook gelijk mapjes maken en veel meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoNeZ99
Als er nog mensen zijn die de XE willen kopen vanwege die (overdreven) dr dre oordopjes....

Ze kunnen niet eens het geluid aan wat door de software wordt geboost. Bassen zijn niet zuiver etc. Heb m'n ultimate ears aangesloten en die trekken de kar wel.

Dus geen reden om de XE te nemen omwille van de headset :F .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lambocars83
Ik wil hem vanwege de grotere accu en meer geheugen,

Dat beat gebeuren boeit me niet zo. Luister bijna nooit naar muziek op mijn telefoon; Enkel als ik een keer een auto moet ophalen waar geen radio in zit ofzo en dan zet ik hem meestel op speaker omdat ik toch geen dopjes bij me heb. En muziek door de speaker is denk ik bij elke telefoon erg slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Joster schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 18:14:
Spontaan doet de trilfunctie van mijn telefoon het amper tot niet, echt bizar. Heel vaag en laat bij smsjes of whatsapp en amper tot niet wanneer ik typ.. Meer mensen die dit probleem al hebben gehad?
Nu lijkt het er weer op dat hij het spontaan weer goed doet. Erg vaag.

Die live achtergronden vreten wel heel veel batterij is het niet? Toch maar eens een andere zoeken dan,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweako93

tweako93

Vaak bu'j te bange!

@ lambocars83

Ik denk dat het scherm van de S2 niet zo heel veel zuiniger is hoor..

En wie zich allemaal drukt maakt over hoelang je met je accu kunt,
Bestel gewoon bij dealextreme een paar accu's erbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweako93

tweako93

Vaak bu'j te bange!

Joster schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:26:
[...]
Die live achtergronden vreten wel heel veel batterij is het niet? Toch maar eens een andere zoeken dan,,
Die Live wallpapers vreten inderdaad accu, daarom gebruik ik ze ook nooit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
lambocars83 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 07:54:
Ik wil hem vanwege de grotere accu en meer geheugen,

Dat beat gebeuren boeit me niet zo. Luister bijna nooit naar muziek op mijn telefoon; Enkel als ik een keer een auto moet ophalen waar geen radio in zit ofzo en dan zet ik hem meestel op speaker omdat ik toch geen dopjes bij me heb. En muziek door de speaker is denk ik bij elke telefoon erg slecht.
Vraag @SMAR kun jij bevestigen of ontkrachten dat er ook echt meer geheugen is? Volgens mij is er bij de XE toch ook gewoon 1 gb beschikbaar intern om apps te installeren?
De Accu is iets groter, maar kost niet zoveel.

Misschien dan toch verstandiger om de gewone met een losse grote accu erbij te halen?
Meerdere losse accu's en die omwisselen is niet aan te raden omdat je dan steeds de achterkant los moet halen en kan hij gaan kraken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoNeZ99
dangerousp schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:55:
[...]

Vraag @SMAR kun jij bevestigen of ontkrachten dat er ook echt meer geheugen is? Volgens mij is er bij de XE toch ook gewoon 1 gb beschikbaar intern om apps te installeren?
De Accu is iets groter, maar kost niet zoveel.

Misschien dan toch verstandiger om de gewone met een losse grote accu erbij te halen?
Meerdere losse accu's en die omwisselen is niet aan te raden omdat je dan steeds de achterkant los moet halen en kan hij gaan kraken!
Nou als ik kijk bij mijn interne geheugen, ziet ie mijn 16gb sd kaartje die er bij geleverd zit en maar 1gb interne opslag. Dus wat ie met die 4gb doet, geen flauw idee of die er echt is.
Om eerlijk te zijn, als de kleur je niet boeit en de headset, zou ik een 'oude' halen, rom flashen naar die van de XE (loopt ie ook op 1,5ghz), en een andere batterij erin doen.

Voor mijn maakte het niet zoveel verschil met m'n nieuwe abbo, dus dan maar de xe, als je toch bezig bent (meer luiigheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
SMAR schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:11:
[...]
Om eerlijk te zijn, als de kleur je niet boeit en de headset, zou ik een 'oude' halen, rom flashen naar die van de XE (loopt ie ook op 1,5ghz), en een andere batterij erin doen.
Kan je de originele HTC rom flashen dan? Ik bedoel van de XE op de gewone dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
tiguan schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:20:
[...]

Zou leuk zijn als HTC dat zou ondersteunen, maar dat lijkt mij sterk..

Er zijn wel verschillende ROMS, die alles kunnen wat de XE kan en waarschijnlijk zelfs beter (zij noemen dat zelf "zonder bloatware" (overbodige software, die niet aan prestaties bijdragen (integendeel eerder))..

Zelf vind ik het lichtblauw en het chroom van de "oude" Sensation mooier dan het rood..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiguan schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:20:
[...]

Ja zeker:

Deze links is overigens al eerder gepost op pagina 37. Daar heb ik hem van en heb gisteren voor het eerst mijn ROM geflashd en het is echt een eitje. Zie ook de het rooten en custom ROM topic van de Sensation. Stappen volgen en met een halfuur heb je er een andere ROM op staan.

Tot nu toe loopt hij heel stabiel en snel. Gebruik deze ROM in combinatie met Launcher Pro Plus. De enige lag tot nu toe is die bij het openen van de App drawer. Dat deed hij eerder ook al en lijkt mij een algemeen probleem van Launcher Pro Plus.

Overigens inmiddels mijn nieuwe backcover ontvangen na een maand wachten. Ik zie wel wat verschillen met de orginele cover die ik heb. Er zit nog geen 2 weken verschil tussen de productiedata van mijn twee backcovers. 5 mei en 17 mei als ik het goed heb uit mijn hoofd. Of deze verschillen echt het kraken hebben verholpen, ik betwijfel het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Dat is geen stock rom. Ik heb me ondertussen wat meer verdiept in de materie, het schijnt bij sommige mensen te werken maar bij anderen ook weer niet. Daarnaast zie ik dat de stock ROM van de XE bijna hetzelfde is als de gewone Sensation, zelfs de 1,5GHz werkt niet op de gewone Sensation zonder een custom ROM te gebruiken. Dus ik blijf lekker bij de gewone stock rom, ik hoef ook geen custom rom van ARHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:28
Ik heb zojuist ook de XE binnen en ik kon ook kiezen tussen deze of de non-Xe versie. Toch zou ik altijd voor de XE gaan omdat het toch een nieuw model is die misschien wel bug-fixes mee heeft qua design en hardware.

Daarnaast is de grotere batterij ook wel een pluspunt, het hele beats gebeuren heb ik hem niet voor gekocht namelijk.

Je kan ook een Standaard Sensation nemen, maar dan loop je toch weer te futselen met een custom rom om die 1.5 ghz te halen...custom roms zijn vaak sneller maar in mijn ogen niet altijd beter.

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 08:14
Venxir schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:42:
Ik heb zojuist ook de XE binnen en ik kon ook kiezen tussen deze of de non-Xe versie. Toch zou ik altijd voor de XE gaan omdat het toch een nieuw model is die misschien wel bug-fixes mee heeft qua design en hardware.

Daarnaast is de grotere batterij ook wel een pluspunt, het hele beats gebeuren heb ik hem niet voor gekocht namelijk.

Je kan ook een Standaard Sensation nemen, maar dan loop je toch weer te futselen met een custom rom om die 1.5 ghz te halen...custom roms zijn vaak sneller maar in mijn ogen niet altijd beter.
je hoeft zelf niet te futselen om die te halen, word voor je gedaan door de rom, verder is hij crack t zelfde als de sensation, behalve t kleurtje en de beats...maar goed kwestie van xe rom erop en klaar is kees ;)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
Dear Jacob

Device HTC Sensation, Serial No. xxxxxxxxxxxxxx, is now awaiting shipment in our warehouse and should be returned to you within a couple of days.

Many thanks,

HTC Customer Care

Dat is ook snel..afgelopen vrijdag opgestuurd..
ben benieuwd hoe lang het duurt voordat hij daadwerkelijk in mijn bezit is:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiguan schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:08:
[...]

Dat is geen stock rom. Ik heb me ondertussen wat meer verdiept in de materie, het schijnt bij sommige mensen te werken maar bij anderen ook weer niet. Daarnaast zie ik dat de stock ROM van de XE bijna hetzelfde is als de gewone Sensation, zelfs de 1,5GHz werkt niet op de gewone Sensation zonder een custom ROM te gebruiken. Dus ik blijf lekker bij de gewone stock rom, ik hoef ook geen custom rom van ARHD.
Nee, natuurlijk niet. Maar hij is er wel op gebaseerd. Denk je nou echt dat HTC je zelf een tool geeft om te overklokken of wat wil je nou eigenlijk? Er is in principe maar één orginele ROM voor de sensation die HTC zelf uitbrengt en die kun je pas updaten wanneer HTC een nieuwe versie uitbrengt. Lijkt me vrij logisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dave1972 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:38:
[...]

je hoeft zelf niet te futselen om die te halen, word voor je gedaan door de rom, verder is hij crack t zelfde als de sensation, behalve t kleurtje en de beats...maar goed kwestie van xe rom erop en klaar is kees ;)
hij bedoeld juist het futselen met de roms.
Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.