Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:32
Bullet NL schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 18:51:
[...]

Nee, dat is geen probleem...... Zo werkt Android nu eenmaal..... Google maar eens op hoe Android omgaat met het geheugen gebruik. Ook op Tweakers zijn hier genoeg berichten over te lezen. Task managers is android zijn dan ook helemaal niet nodig. Daarbij heeft de Sensation onder het kopje Taakbeheer de mogelijkheid om vast gelopen programma's alsnog te sluiten. Tastmanagers kosten kracht en gebruiken zelf ook geheugen, er is gewoon een grote kans dat je toestel met taskmanager langzamer is dan zonder.....

En ja, Je Sensation laat diverse apps opstarten die je misschien helemaal niet gebruikt, wil je hier vanaf kan je het beste een custom rom installeren
En toch heb ik het idee dat mijn Sensation trager wordt naarmate de tijd van aan staan groter is. Soms is het net stront door een trechter zo traag hij is met schermen swipen of apps open. Taakbeheer openen leert dat er veel apps open staan en sluiten van vele apps lijkt effect te hebben voor de korte termijn.

Erg vervelend was het zaterdag toen ik hem snel wilde herstarten. Het leek wel of snel opnieuw opstarten resulteerde in uitzetten van het toestel en uitschakelen resulteerde in herstarten. Ook was het gewoon erg vaag met niet echt doorstarten (blijven staan op het witte scherm met HTC er op), niet reageren bij uit staan, etcetera. Meer mensen met dit soort problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick7
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09-2019
Beste tweakers,

Mijn vriendin die heeft sinds kort een HTC sensation. Echter heeft zij maar weer is bewezen dat dit geen speelgoed voor vrouwen is :9 . Ze heeft hem laten vallen, en je raad het al, overal barsten in het scherm. Nu heeft ze hem naar de plaatselijke telefoonboer gebracht. En tot haar grote opluchting heeft hij er een nieuw scherm ingezet. Deze beste man heeft hem getest en hij deed het weer helemaal goed.

Totdat ze hem ging ophalen en haar simkaart erin stopte. Het touchscreen werkte niet. Dus die telefoonboer er naar kijken. Wat blijkt nou wanneer de simkaart erin zit doet het touchscreen het niet, het scherm doet het voor de rest wel gewoon. Wanneer je de simkaart eruit haalt doe het touchscreen het wel.

De beste man weet er geen raad mee en dus de vraag aan jullie tweakers.

Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen en/of een oplossing voor dit probleem?

Verder info:
Gekocht: vodafone
Versie: HTC Sensation geen XE
Ouderdom: 3 maandjes

Ik hoor graag van jullie.

Alvast bedankt!

Mvg,

Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
nick7 schreef op maandag 26 september 2011 @ 14:16:
Beste tweakers,

Mijn vriendin die heeft sinds kort een HTC sensation. Echter heeft zij maar weer is bewezen dat dit geen speelgoed voor vrouwen is :9 . Ze heeft hem laten vallen, en je raad het al, overal barsten in het scherm. Nu heeft ze hem naar de plaatselijke telefoonboer gebracht. En tot haar grote opluchting heeft hij er een nieuw scherm ingezet. Deze beste man heeft hem getest en hij deed het weer helemaal goed.

Totdat ze hem ging ophalen en haar simkaart erin stopte. Het touchscreen werkte niet. Dus die telefoonboer er naar kijken. Wat blijkt nou wanneer de simkaart erin zit doet het touchscreen het niet, het scherm doet het voor de rest wel gewoon. Wanneer je de simkaart eruit haalt doe het touchscreen het wel.

De beste man weet er geen raad mee en dus de vraag aan jullie tweakers.

Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen en/of een oplossing voor dit probleem?

Verder info:
Gekocht: vodafone
Versie: HTC Sensation geen XE
Ouderdom: 3 maandjes

Ik hoor graag van jullie.

Alvast bedankt!

Mvg,

Nick
Is er misschien sprake van een simlock.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick7
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09-2019
_Nick__ schreef op maandag 26 september 2011 @ 14:19:
[...]

Is er misschien sprake van een simlock.?
Ja zou kunnen, zouden we even kunnen testen. Maar zou dit zo ver gaan dat zelfs bij het vervangen bij het scherm hij er mee stopt? Want ze gebruikt wel gewoon dezelfde simkaart.

Dus dan een soort simlock voor je scherm ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-08-2023

donvalentino

psn: Walllie-G

nick7 schreef op maandag 26 september 2011 @ 14:21:
[...]

Ja zou kunnen, zouden we even kunnen testen. Maar zou dit zo ver gaan dat zelfs bij het vervangen bij het scherm hij er mee stopt? Want ze gebruikt wel gewoon dezelfde simkaart.

Dus dan een soort simlock voor je scherm ofzo?
Tja, dit valt een beetje onder het risico wat je neemt denk ik..
Ik zou namelijk nooit met een toestel van 500 euro naar een telefoonboer gaan die het voor een paar 10tjes fixed.
Blijft wel dat het probleem zeer vervelend is!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23
Kijk, je hebt waarscheinlijk geen fabrieksgarantie op een telefoon die defect is omdat je hem zelf hebt laten vallen, maar je hebt alle helemaal geen garantie meer wanneer je "een telefoonboer" tegen vermoedelijk hele lage prijzen je scherm gaat laten wisselen.

Je had mogelijk kunnen krijken alsof je een reparatie had kunnen claimen bij je verzekering, maar nu er een ander scherm in je Sensation zit lijkt het mij niet dat HTC jou toestel nog in wil nemen om een mogelijk probleem te fixen...

Wat je als laatste zou kunnen proberen is dit, gezien je toestel wel start zonder simkaart zou je eens een customrom kunnen proberen. Het toestel dus S-off maken, eventuele simlock software verwijderen en hopen dat je dan met een custom rom het toestel wel met Simkaart kan opstarten

Indien je dit niet gaat lukken denk ik dat je gewoon pech hebt....... Of te wel, tijd voor een nieuw toestel :D

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino

donvalentino

verzekerd HTC eigenlijk je toestel wel als je hem zelf dus laat vallen net als hierboven?
Is het dan enkel eigen risico of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erickov schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:33:
[...]

Hier heb ik ook ineens last van en ik heb geen idee waar het aan ligt. Is hier al een oplossing voor? Is het hardware of software matig? Op internet kan ik er niks over vinden :S

Tevens dat als ik mn powerbutton indruk om hem uit te zetten, dat hij even uit gaat en dan vervolgens weer in de lockscreen zit en dus weer aan staat :S
Ook aan de hand. Mijn sensation is al een week binnen. Ik zal hier posten als er iets aan gedaan wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
donvalentino schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:40:
verzekerd HTC eigenlijk je toestel wel als je hem zelf dus laat vallen net als hierboven?
Is het dan enkel eigen risico of?
Wat bedoel je? HTC verzekerd niets.... Waarom zouden ze???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Bullet NL schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:51:
[...]
Wat bedoel je? HTC verzekerd niets.... Waarom zouden ze???
Dat is niet helemaal waar, want ze hebben in Nederland wel http://www.htc-topgarantie.com/
Dit is in samenwerking met een verzekeringsmaatschappij en als je daar een verzekering hebt, dan wordt valschade zoals deze vergoed.

Het valt alleen niet onder de standaard fabrieksgarantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Queros schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 09:48:
Beste Tweakers!

Ik heb sinds een maand de HTC Sensation. Echter sinds 2,5 week ofzo heb ik 7 keer per dag een reboot..
En ik heb geen idee wat dit kan zijn.. Er staan geen gekke dingen op geïnstalleerd.
Wat moet ik doen, voor dat ik de hoop opgeef en hem opstuur ter reparatie?!..

Hopelijk kunnen jullie mij helpen..
Ik zit met hetzelfde probleem.
Hebben jullie enig idee hoe dit opgelost kan worden? of wat de oorzaak er van is?

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2011 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een aantal weken had ik last van reboots van htc sense inclusief wit scherm. Het kwam steeds vaker voor, telkens na het afsluiten van willekeurige apps. Ik heb nu een stuk of 15 apps die ik de laatste heb geïnstalleerd verwijderd, de telefoon opnieuw opgestart en tot nu toe geen reboots meer.
Helaas weet ik niet aan welke app het nu heeft gelegen, maar dat het aan één van de apps lag weet ik wel zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Floris-K schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:54:
[...]

Dat is niet helemaal waar, want ze hebben in Nederland wel http://www.htc-topgarantie.com/
Dit is in samenwerking met een verzekeringsmaatschappij en als je daar een verzekering hebt, dan wordt valschade zoals deze vergoed.

Het valt alleen niet onder de standaard fabrieksgarantie.
Dat is wat anders, als klant sluit je dan een verzekering af..... HTC zelf verzekerd niets voor hun klanten..... Tenzij ze dus zelf een verzekering afsluiten, en ja dit kan dus bij HTC Topgarantie......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0zz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 16:13

Sn0zz

Wait... what!?

De battery status van de Sensation blijft toch een behoorlijk vaag ding. Bij mij blijft hij redelijk lang op 100% staan, zelfs als ik hem gebruik. Daarna lijkt de resterende capaciteit steeds sneller naar beneden te gaan. Zie ook het onderstaande plaatje: ruim 2 uur van de lader af en nog steeds op 100%, terwijl WiFi gewoon aanstaat en ik al ongeveer een uur muziek aan het streamen was met Google Music. 8)7
Er zijn vast anderen die dit ook hebben? Wel irritant, want je weet gewoon niet goed wat de status van je batterij is...
(Android 2.3.4, Sense 3.0, niet geroot)
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/7606139/battery.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door Sn0zz op 27-09-2011 10:52 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Big
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
@ Sn0zz: Zoals je ziet staat de totale tijd op 0 seconden, niet 2 uur. Een paar keer op terug drukken en dan opnieuw de weergave openen wil bij mij nog wel eens werken om wel de volledige tijd weer te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0zz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 16:13

Sn0zz

Wait... what!?

Dat had ik idd ook al een paar keer geprobeerd, maar blijkbaar niet vaak genoeg. Een reboot zal ook wel helpen, maar ik wil niet iedere keer rebooten om mijn batterijstatus te controleren. :P

Edit:
Zelfs na refreshen en wél een tijdsduur erbij klopt het nog niet. |:(
Of als het wel klopt kan ik in ieder geval makkelijk een week rondlopen zonder hem aan de lader te hoeven hangen. Bijna 5 uur aan en maar 1 procent eraf. :o ;)
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/7606139/battery2.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door Sn0zz op 27-09-2011 12:16 . Reden: update met plaatje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Sn0zz schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 10:08:
De battery status van de Sensation blijft toch een behoorlijk vaag ding.
De mijne heeft dat ook. Totale capaciteit is wel in orde, maar de weergave is wat verneukt. Ik doe er langer over om van 100% op 99% te komen, dan van 30% naar 0% 8)7
Ook die re-calibratie procedure die hier al een paar keer gepost is, helpt niets.

Het verschilt ook per accu bij mij, ik heb een paar chinese kloontjes, die hebben het niet. Helaas is daarvan de totale capaciteit voor mijn gevoel wat minder.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yakutemre1995 schreef op zondag 25 september 2011 @ 19:51:
[...]

maar in accounts & synchronisatie staat gmail er niet bij.
hoe moet ik dat account dan wel van gmail verwijderen?
Ook niet onder het kopje google bij accounts & sync. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 00:38
Als ik mijn sensation reboot gaat hij soms batterij %'en omhoog, altijd fijn! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:55
erickov schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:33:
[...]

Hier heb ik ook ineens last van en ik heb geen idee waar het aan ligt. Is hier al een oplossing voor? Is het hardware of software matig? Op internet kan ik er niks over vinden :S

Tevens dat als ik mn powerbutton indruk om hem uit te zetten, dat hij even uit gaat en dan vervolgens weer in de lockscreen zit en dus weer aan staat :S
Je staat hier niet alleen in; ik heb het ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Hoe kan het toch dat de XE er in de benchmark er zoveel beter uitkomt tov. de gewone sensation?? is dat alleen te wijten aan die 300mhz overklok of zou de XE onderhuids toch flink aangepakt zijn???

[ Voor 52% gewijzigd door Supertip op 28-09-2011 18:05 . Reden: Bench link ingev.... ]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-09 13:09
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 15:11:
[...]

Ook niet onder het kopje google bij accounts & sync. ?
Daar staat gmail er wel bij, maar als ik het vinkje van gmail weg haal dan ben ik toch niet uitgelogt bij de gmail applicatie.
Of heb ik het nou fout?
En hoe moet ik dan uitloggen bij de gmail applicatie

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 19:33

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Supertip schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 17:07:
Ik hink hier een beetje op 2 benen, enerzijds wil ik graag ingaan op de t-mobile I-smart 150 aanbieding met gratis sensation anderzijds zou ik ook wel de XE willen hebben.
Maar die XE komt pas 7 okt. en I-smart aanbieding verloopt op 30 sept. nu wachten op een aanbieding met de XE + bijbetalen, of toch de sensation nemen en een anker accu erbij bestellen?
Ik denk dat na kpn-voda sizz telfort enz.... het gratis telefoon feest voorbij is, zonder een dik abbo, hebben jullie dit gevoel ook?

Hoe kan het toch dat de XE er in de benchmark er zoveel beter uitkomt tov. de gewone sensation?? is dat alleen te wijten aan die 300mhz overklok of zou de XE onderhuids toch flink aangepakt zijn???
Heeft T-mobile de XE al in hun winkel/webshop staan? Want wellicht kun je nu alvast een abonnement afsluiten, met het toestel welke je 7 oktober (of later) ontvangt.

Ik zou zeker niet snel op een aanbieding afgaan, de kans is groot dat er een week later staat: ''wegens succes verlengd'', of dat er een andere aanbieding komt. Marketing trucjes!

• Minaaj
Supertip schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 17:07:
Ik hink hier een beetje op 2 benen, enerzijds wil ik graag ingaan op de t-mobile I-smart 150 aanbieding met gratis sensation anderzijds zou ik ook wel de XE willen hebben.
Maar die XE komt pas 7 okt. en I-smart aanbieding verloopt op 30 sept. nu wachten op een aanbieding met de XE + bijbetalen, of toch de sensation nemen en een anker accu erbij bestellen?
Ik denk dat na kpn-voda sizz telfort enz.... het gratis telefoon feest voorbij is, zonder een dik abbo, hebben jullie dit gevoel ook?

Benchmarks.. leuke dingen zijn dat altijd maar zou er niet wakker van liggen want het is gewoon 100% zelfde hardware.

Net even Browsermark gedraait op CM7 alpha 7, custom kernel (1500mhz)

Afbeeldingslocatie: http://h4.abload.de/img/screenshot-13171681453mowt.png

Pak met de Alpha van CM7 al 10000 meer punten in browser dan de XE. :z

En in SunSpider haalt hij ook 2380MS, ook 1000ms minder maar denk zelfs dat het sneller kan want ik ben ook CF-bench scores tegengekomen die ver boven de SGSII uitstaken.

[ Voor 6% gewijzigd door Minaaj op 28-09-2011 02:12 ]

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb de test 2x uitgevoerd en zat op 62.000 en 73.000. Veel meer dan de 39.000 die ze daar bij het origineel testen en ook nog meer dan de ze bij de XE testen.
Wel draai ik een custom rom, android revolution.

Dus daarom zou ik niet op de XE wachten, de batterij of de betreffende actie kan ik niet over oordelen.

[ Voor 20% gewijzigd door bartbh op 28-09-2011 08:23 ]

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:23
Ik lees op het XDA forum een hele thread over het stof probleem van de Sensation. Werkelijk ongelooflijk veel klachten. Eerlijk gezegd hoop ik dat de hardware van de XE zodanig is aangepast dat stof nu niet meer kan binnendringen. Kan toch niet dat ze dat laten bestaan...

• _Nick__
  • Niet online
Roost schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:03:
Ik lees op het XDA forum een hele thread over het stof probleem van de Sensation. Werkelijk ongelooflijk veel klachten. Eerlijk gezegd hoop ik dat de hardware van de XE zodanig is aangepast dat stof nu niet meer kan binnendringen. Kan toch niet dat ze dat laten bestaan...
Je mag er eigenlijk wel vanuit gaan, dat iedereen die een probleem heeft ook een forum op zoekt..

Zo gezien vallen de klachten wel mee.. Er zullen er heel wat meer verkocht zijn..

Mijn toestel was uit de eerste badge (26 mei Mediamarkt) en is nog steeds stof- en kraakvrij..

• Roost
_Nick__ schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:20:
[...]

Je mag er eigenlijk wel vanuit gaan, dat iedereen die een probleem heeft ook een forum op zoekt..

Zo gezien vallen de klachten wel mee.. Er zullen er heel wat meer verkocht zijn..

Mijn toestel was uit de eerste badge (26 mei Mediamarkt) en is nog steeds stof- en kraakvrij..
Met alle respect, maar wat je in deze link vindt kun je toch echt wel heel serieus noemen en allerminst een "incident"...: http://forum.xda-develope...ead.php?t=1114612&page=69

• _Nick__
  • Niet online
Roost schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:49:
[...]

Met alle respect, maar wat je in deze link vindt kun je toch echt wel heel serieus noemen en allerminst een "incident"...: http://forum.xda-develope...ead.php?t=1114612&page=69
Incident is weer het andere uiterste..

Ik bedoel alleen, dat iedereen die een probleem heeft, tegenwoordig op internet naar een oplossing zoekt en dan met Sensation en stof al snel in dit forum of bij Xda uitkomt..

Maar gelet op het aantal verkocht toestellen (miljoenen) is het "percentatief" nog niet zo spannend..

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Klopt, ik had op mijn HTC Desire wel last van stof onder het scherm. Heb nu sinds een maandje of 2 een Sensation en deze is ook nog steeds stof en krasvrij. Krasvrij komt wel door de Zagg screen protector die ik erop heb zitten.(imho geen betere te vinden) Door de stof in mijn Desire let ik juist heel goed op stof bij mijn Sensation.

Ik denk dus ook niet dat het echt een heel groot probleem zal zijn. HTC heeft 10 miljoen toestellen verkocht in de eerste 3 maanden van dit jaar. Als hier 1% van stof onder het scherm heeft, dan komt dit neer op 100.000 telefoons en als die allemaal op internet klagen, dan kunnen er een hoop topics gevuld worden.

De andere 9.900.00 gebruikers van de telefoons zullen niet een topic openen om daarin te melden dat ze geen stof onder het scherm hebben. Sowieso is dit ook niet Sensation of HTC gerelateerd, maar komt bij meer merken/telefoons voor.

[ Voor 45% gewijzigd door AndereKoekoek op 28-09-2011 11:07 ]

Verwijderd

Die van mij is na reparatie ( 2 weken in bezit en toen stof onder glas ) goed geholpen en mooi schoon.
Echter nu weer na 2 weken en met normaal gebruik. Valt zomaar mijn volumeknop eraf. Ik gebruik een sillicone cover die de gehele achterkant en zijkant beschermt. Opeens deed mn volume knop het niet. Ik die cover eraf. Valt dus 'gebroken' die volumeknop eraf. Die overigens gewoon van plastic is met onder en boven plastic lipjes. Onder lipje is gebroken. Nogmaals, normaal gebruik. Niet laten vallen of iets dergelijks.
Nu wil ik weer terug naar KPN (daar loopt mijn abbo). Hebben jullie ervaring hiermee? Want gaan ze voor dit nu weer mijn mobiel 2 weken innemen voor 'reparatie'?

Verwijderd

yakutemre1995 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 20:30:
[...]

Daar staat gmail er wel bij, maar als ik het vinkje van gmail weg haal dan ben ik toch niet uitgelogt bij de gmail applicatie.
Of heb ik het nou fout?
En hoe moet ik dan uitloggen bij de gmail applicatie
Dat gaat niet lukken. Je kan je niet uitloggen in de Gmail-applicatie of dat account verwijderen. Vraag is ook waarom wil je dat?

• dave1972
  • Laatst online: 16-09 08:14

Samsung Flip 7

• xxACxx
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 14:30
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 12:06:
Die van mij is na reparatie ( 2 weken in bezit en toen stof onder glas ) goed geholpen en mooi schoon.
Echter nu weer na 2 weken en met normaal gebruik. Valt zomaar mijn volumeknop eraf. Ik gebruik een sillicone cover die de gehele achterkant en zijkant beschermt. Opeens deed mn volume knop het niet. Ik die cover eraf. Valt dus 'gebroken' die volumeknop eraf. Die overigens gewoon van plastic is met onder en boven plastic lipjes. Onder lipje is gebroken. Nogmaals, normaal gebruik. Niet laten vallen of iets dergelijks.
Nu wil ik weer terug naar KPN (daar loopt mijn abbo). Hebben jullie ervaring hiermee? Want gaan ze voor dit nu weer mijn mobiel 2 weken innemen voor 'reparatie'?
Misschien dat het gebroken is tijdens reparatie en niets aan jou verteld >:)

Heb ook last van stof en wil het NIET opsturen. Iemand idee hoe je de void sticker onbeschadigd kan afnemen? Indien mogelijk dan maak ik hem lekker zelf schoon :9~

• dave1972
xxACxx schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:30:
[...]

Heb ook last van stof en wil het NIET opsturen. Iemand idee hoe je de void sticker onbeschadigd kan afnemen? Indien mogelijk dan maak ik hem lekker zelf schoon :9~
zou t gewoon opsturen, met een weekje heb je hem weer terug :)

Samsung Flip 7

• xxACxx
Merk je dat nou echt van 1.2 naar 1.5ghz?? Heb ooit mijn desire overgeklokt van 998 naar 1375 maar merkte weinig van...

Misschien dat HTC via update onze Sensation ook naar 1.5 opkrikt :9

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
xxACxx schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:07:
[...]

Merk je dat nou echt van 1.2 naar 1.5ghz??
Vast en zeker, vooral als je nog de orginele battery hebt :P Maar of je er blij van wordt ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• xxACxx
u_nix_we_all schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:14:
[...]

vooral als je nog de orginele battery hebt :9
_O- dat is waar...

[ Voor 5% gewijzigd door xxACxx op 28-09-2011 16:40 ]

Verwijderd

xxACxx schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:30:
[...]

Voor stof zou ik hem opsturen. Eenmaal stof dan komt er nog meer in. Dus laten nakijken is beter. Ik heb net HTC gebeld. Ze gaan het 'laten escaleren' en dan krijg ik binnen 5 dgn te horen of ze een nieuwe cover sturen. 'Cover' heb ik niet nodig, hij kraakt niet....maar blijkbaar moet dat omdat bij die cover die volumeknop hoort. Ben benieuwd of ze 'escalatie' accepteren. Anders ga ik terug naar KPN. Hij is in ieder geval wel goed stofvrij gemaakt. Dus van mij vooralsnog goeie ervaring met schoonmaken (zolang er niet weer stof in komt).

• dave1972
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:56:
[...]

Voor stof zou ik hem opsturen. Eenmaal stof dan komt er nog meer in. Dus laten nakijken is beter. Ik heb net HTC gebeld. Ze gaan het 'laten escaleren' en dan krijg ik binnen 5 dgn te horen of ze een nieuwe cover sturen. 'Cover' heb ik niet nodig, hij kraakt niet....maar blijkbaar moet dat omdat bij die cover die volumeknop hoort. Ben benieuwd of ze 'escalatie' accepteren. Anders ga ik terug naar KPN. Hij is in ieder geval wel goed stofvrij gemaakt. Dus van mij vooralsnog goeie ervaring met schoonmaken (zolang er niet weer stof in komt).
Ze maken hem niet schoon, je krijgt een compleet nieuw scherm ;) die van mij trouwens net een week terug en weer stof, maar nu wacht ik wel f met terug sturen totdat het euvel door htc is opgelost _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door dave1972 op 28-09-2011 17:16 ]

Samsung Flip 7

• Minaaj
Vreemd bericht hier;

http://www.wirelessgoodne...according-to-fcc-filings/
http://www.gsmarena.com/h...p_to_15_ghz-news-3190.php

HTC heeft dus aangevraagd om de volgende Sensation's standaard op 1.5 GHz te laten lopen, plus een 1930mAh batterij?

Heb zelf een Anker 1900mAh, en Sensation draait al op 1500 maar toch vreemd, vraag me af wanneer dit nieuws van HTC zelf komt. Plus zullen ze onze stock rom users via OTA op 1500 laten draaien.
En zullen wij die batterij ook nog krijgen? evt tegen kleine meerprijs.

Vragen vragen vragen :p

• dave1972
Minaaj schreef op woensdag 28 september 2011 @ 17:24:
Vreemd bericht hier;

http://www.wirelessgoodne...according-to-fcc-filings/
http://www.gsmarena.com/h...p_to_15_ghz-news-3190.php

HTC heeft dus aangevraagd om de volgende Sensation's standaard op 1.5 GHz te laten lopen, plus een 1930mAh batterij?

Heb zelf een Anker 1900mAh, en Sensation draait al op 1500 maar toch vreemd, vraag me af wanneer dit nieuws van HTC zelf komt. Plus zullen ze onze stock rom users via OTA op 1500 laten draaien.
En zullen wij die batterij ook nog krijgen? evt tegen kleine meerprijs.

Die anker is ook niet meer dan 1750mah :+
Vragen vragen vragen :p

Samsung Flip 7

• Roost
dave1972 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 17:15:
[...]

Ze maken hem niet schoon, je krijgt een compleet nieuw scherm ;) die van mij trouwens net een week terug en weer stof, maar nu wacht ik wel f met terug sturen totdat het euvel door htc is opgelost _/-\o_
Snap ik niet. Alleen schoonmaken is toch niet het probleem oplossen? En als je -zoals een andere poster meldt- een nieuw scherm krijgt, dan moet er iets defect zijn aan alle schermen als het na een week weer mis is....

• Voodoo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-01 13:46

Voodoo

Lurker

Hallo allemaal!
Ik heb sinds een tijdje last van een wit htc scherm, dat na ~8 seconden overgaat in een blokje met Laden... (~15 sec.)
Dit komt voor wanneer ik bijvoorbeeld van het internet naar mijn homescreen ga, of vanuit de mail, of vanuit een willekeurige andere app. behoorlijk irritant als je steeds moet wachten... het is namelijk van ongeveer 3 keer per dag naar wel 15 keer per dag gegaan in 2 weken tijd..

Mijn geinstalleerde apps:
- Soundhoud
- Unblock Me Free
- 929ov Pro
- Whatsapp
- Tank Hero
- GuardX
- 3G Watchdog
-Angry Birds

Ook mijn accuverbruik daalt ENORM (rechte lijn naar beneden in de grafiek) wanneer ik op whatsapp zit of muziek luister via de bijgeleverde headset.
Heeft iemand tips waar ik een grotere accu kan kopen? want zit namelijk 3 uur per dag in de trein met muziek op, en mijn accu is leeg wanneer ik thuis kom.. daarbij whatsapp ik natuurlijk ook.
bvd voor jullie reactie(s)

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-09 13:09
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 12:30:
[...]

Dat gaat niet lukken. Je kan je niet uitloggen in de Gmail-applicatie of dat account verwijderen. Vraag is ook waarom wil je dat?
Ik wil uitloggen van gmail omdat ik de mail app (van HTC) handiger vind dan de gmail app.
En nu lees ik dat je niet kan uitloggen van gmail.

Verwijderd

yakutemre1995 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 17:44:
[...]

Ik wil uitloggen van gmail omdat ik de mail app (van HTC) handiger vind dan de gmail app.
En nu lees ik dat je niet kan uitloggen van gmail.
Dat gaat inderdaad niet lukken. Maar als je het vervelend vindt, dan zou je alle notificaties/meldingen van Gmail in de Gmail applicatie op uit kunnen zetten. Zou alleen je mail op sync laten staan.

• Supertip
  • Niet online
_/-\o_ _/-\o_ Bedankt voor de benchmarks luitjes _/-\o_

[ Voor 87% gewijzigd door Supertip op 28-09-2011 18:12 ]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

• dave1972
Roost schreef op woensdag 28 september 2011 @ 17:41:
[...]

Snap ik niet. Alleen schoonmaken is toch niet het probleem oplossen? En als je -zoals een andere poster meldt- een nieuw scherm krijgt, dan moet er iets defect zijn aan alle schermen als het na een week weer mis is....
En dr is ook iets mee, want anders zouden dr niet zoveel mensen last van hebben, en is ook bijna altijd op dezelfde plek nl links in het midden en rechts in het midden ;)

Samsung Flip 7

• Voodoo

Voodoo

Lurker

*weg* Quoten van je zelf is not done, een vraag vanzelf kicken binnen een paar uur al helemaal niet....

[ Voor 92% gewijzigd door Bullet NL op 28-09-2011 19:07 ]

• Supertip
  • Niet online
Ik begrijp je frustratie maar het kan je helpen hier eens het topic door te lezen er staan verschillende oplossingen voor je problemen, en de accu's met bestel links en al.

Dus doe er je voordeel mee.............

Only sh*t zit ik hier aan iets totaal fout's mee te werken. :>

Het was een zeluf kicker

[ Voor 12% gewijzigd door Supertip op 28-09-2011 19:14 ]

• Voodoo

Voodoo

Lurker

Supertip schreef op woensdag 28 september 2011 @ 19:09:
[...]

Ik begrijp je frustratie maar het kan je helpen hier eens het topic door te lezen er staan verschillende oplossingen voor je problemen, en de accu's met bestel links en al.

Dus doe er je voordeel mee.............

Only sh*t zit ik hier aan iets totaal fout's mee te werken. :>

Het was een zeluf kicker
Sorry, voor ik wist wat ik deed, bedacht ik al dat het niet echt handig van mezelf was, aangezien het idd mezelf weer als laatste bericht kicken. Sorry!

(ik kan geen links vinden van accu's die langer mee gaan dan de stock ;[ )

• Bullet NL
senses2 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 19:23:
[...]

Sorry, voor ik wist wat ik deed, bedacht ik al dat het niet echt handig van mezelf was, aangezien het idd mezelf weer als laatste bericht kicken. Sorry!

(ik kan geen links vinden van accu's die langer mee gaan dan de stock ;[ )

Op Tweakers gaan we uit van eigen initiatief, het is niet de bedoeling zomaar een vraag op het forum te zetten die je zelf heel eenvoudig kan oplossen door een gerichte zoekopdracht (bij voorbeeld met Google)

Wanneer ik het volgende in type op Google zoek website: Batterij HTC Sensation kom ik op de eerste pagina 2 niet stock batterijen tegen die veel meer capaciteit hebben dan de standaard accu.

Anker en Mugen hebben beide een batterij voor de Sensation die rond de 1900mA zit..... Daarbij had je wanneer je in dit topic had gezocht kunnen weten dat de grote batterij die in de Evo 3D en de Sensation XE zitten ook in de standaard Sensation passen.

Kortom, wanneer je meer eigen initiatief laat zien had je zelf tot de antwoorden kunnen komen. Begrijp me niet verkeerd, ik bedoel het helemaal niet persoonlijk, maar GoT is een forum, geen helpdesk!

• Queros
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 07:16
Ik ben er achter wat mijn reboots/uitvallen veroorzaakt. Zodra ik mijn 'muziek' player gebruik.. valt hij na een paar liedjes uit..

Heb nu winamp geprobeerd..maar het probleem blijft.. Geinstall gedaan van de telefoon..maar dat mocht ook niet baten.. het is sinds de laatste update van HTC..

Iemand een idee?

• xxACxx
Queros schreef op donderdag 29 september 2011 @ 11:04:
Ik ben er achter wat mijn reboots/uitvallen veroorzaakt. Zodra ik mijn 'muziek' player gebruik.. valt hij na een paar liedjes uit..

Heb nu winamp geprobeerd..maar het probleem blijft.. Geinstall gedaan van de telefoon..maar dat mocht ook niet baten.. het is sinds de laatste update van HTC..

Iemand een idee?
Jazeker! had ook vaak last van het herladen van Sense (witte scherm met htc logo) . Maar na gebruik van memory boost geen last meer >:) Ram geheugen na een memory boost hou ik meestal boven de 220mb over :) MB gebruik ik altijd nadat ik camera/gmail/google/muziek etc. heb gebruikt en de scherm in standby wil gaan zetten... dus niet de boost functie maar de ingebouwde taskkiller in MB.

Verhalen over taskmanagers etc voor android volgens sommige bronnen niet nodig zou zijn vind ik persoonlijk onzin. Werkt voor mij wel degelijk en mijn Sensation blijft lekker super snel daardoor 8)

[ Voor 6% gewijzigd door xxACxx op 29-09-2011 12:22 ]

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 11:37
Queros schreef op donderdag 29 september 2011 @ 11:04:

Iemand een idee?
Misschien ligt het aan je geheugenkaart?

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:02

Acradavos

Poetsfanaat

Telefoon is nu zo'n 6 weken in bezit, nergens problemen mee. :) Hoe is het gesteld met de huidige gebruikers omtrent een sterkere accu/update? Leuk en aardig zo'n nieuwsbericht, maar krijgen de huidige gebruikers ook hier iets van te merken?

• heho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 18:41

heho

Ommen, Overijssel

Kijk ik vanmorgen in mijn agenda, alles weg ....
Ik zet altijd al mijn te werken diensten in de standaard agenda en sync dit niet met mijn PC of zo.
Iemand dit ook al eens gehad ?

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

• Wava
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-12-2023
Ik heb een aantal probleempjes met mijn HTC Sensation, laten we bij het begin beginnen:

Whatsapp: Bij een IM-service is het altijd fijn als een bericht ook binnen afzienbare tijd aankomt bij de geadresseerde. Helaas is het bij mij zo dat ik om (bv) 5 uur een bericht krijg wat om 11 uur verzonden is. Heeft dit met mijn instellingen te maken? Voor zover ik weet niet, maar misschien weet iemand het antwoord.

Screenshots: Een Sensation maakt een screenshot als je de powerknop en de home button tegelijk indrukt. Helaas heeft mijn Sensation vaak niet door dat ik de powerknop niet indruk en dus staat mijn hele galerij vol met onzinnige screenshotjes. Schijnt een bekend probleem te zijn, zonder echte oplossing (tenminste, niet gevonden).

Updates: Dit probleem komt sporadisch voor. Op een gegeven moment stopt Facebook gewoon met nieuwe berichten ophalen, na een reboot staan de nieuwe berichten er wel. Dit komt voor op de Wifi en 3G/HSDPA verbinding.

Oordopjes: Als ik oordopjes gebruik is mijn telefoon nagenoeg onbruikbaar. De telefoon begint de gekste kuren te vertonen, bijvoorbeeld: Zonder opdracht een ander nummer opzetten, doorspoelen in het nummer en ook nog mensen bellen. Dit is dus toch wel mijn grootste probleem, aangezien ik geen muziek kan luisteren tijdens de treinreizen die ik elke dag moet maken. Dit heb ik met verschillende headsets gehad, een skullcandy headphone en Steelseries In-ears. (Dit euvel kende ik trouwens ook al van de Desire HD)

Ik hoop dat iemand mij wat antwoorden kan verschaffen over hoe dit te verhelpen is, ik heb ze zelf helaas niet kunnen vinden. Het toestel is overigens Vodafone branded, maar dat wil ik binnenkort ook wel eraf halen. De Vodafone branded toestellen starten toch een stuk minder snel op dan een schone versie en ik voel me opgelicht door Vodafone omdat zij verplicht stellen dat ik updates voor de services over de lucht binnen haal en dus sneller aan mijn datalimiet zit.

• Verhaeghe
  • Laatst online: 13-09 04:17
Hallo iedereen.

Wat zouden jullie doen? Ik zou graag mijn HTC HD2 inwisselen voor een ander toestel. Zou ik de Sensation / Sensation XE / iPhone 4 / iPhone 5 kopen?

Ik ben voorstander van de Sensation. Maar ik heb op diverse fora gelezen dat er problemen zijn met stof onder scherm, slechte batterij, krakende achterkant. Zijn dit alleenstaande gevallen of komt dit vaak voor?

Zijn er anders nog alternatieven voor de Sensation?

[ Voor 3% gewijzigd door Verhaeghe op 29-09-2011 20:38 ]

• Supertip
  • Niet online
Verhaeghe schreef op donderdag 29 september 2011 @ 20:21:
Hallo iedereen.

Wat zouden jullie doen? Ik zou graag mijn HTC HD2 inwisselen voor een ander toestel. Zou ik de Sensation / Sensation XE / iPhone 4 / iPhone 5 kopen?

Ik ben voorstander van de Sensation. Maar ik heb op diverse fora gelezen dat er problemen zijn met stof onder scherm, slechte batterij, krakende achterkant. Zijn dit alleenstaande gevallen of komt dit vaak voor?

Yep de XE te pre- orderen met T-mobile ea. bij studentmobiel, zonder absurde bijbetaling.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoNeZ99
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 20:46
Heb de XE pas besteld _/-\o_ , wordt dus wachten tot 7 oktober. Met 14,4mbps abbo, dus wordt lekker snel internetten met 3G. Bye bye BB :P

Op een aantal sites wordt 7 oktober aangeduid als releasedate en andere 1 oktober. Is daar al iets concreet van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
Upbeat schreef op donderdag 29 september 2011 @ 14:18:
[...]

Misschien ligt het aan je geheugenkaart?
Zou een telefoon daarvan kunnen uitvallen/rebooten?

Heb het overigens gisteren 2 keer gehad, zonder muziek te luisteren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
Verhaeghe schreef op donderdag 29 september 2011 @ 20:21:
Hallo iedereen.

Je zit hier op het Sensation forum, dus zul je altijd Sensation horen. Vraag je het in het Apple forum, dan zal echt niemand zeggen dat je een Sensation moet nemen.

Kijk wat beter bij je past (budget, handen, Android/iOS). Overal kun je problemen mee krijgen, maar gelukkig zit er 2 jaar garantie op het toestel.

Zelf heb ik geen enkel probleem met stof of kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
dangerousp schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 10:04:
[...]

Je zit hier op het Sensation forum, dus zul je altijd Sensation horen. Vraag je het in het Apple forum, dan zal echt niemand zeggen dat je een Sensation moet nemen.

Kijk wat beter bij je past (budget, handen, Android/iOS). Overal kun je problemen mee krijgen, maar gelukkig zit er 2 jaar garantie op het toestel.

Zelf heb ik geen enkel probleem met stof of kraken.
Ligt het aan mij, of beginnen de toestellen toch steeds meer op elkaar te lijken..

2010 was het platte rechthoekige toestel (kon wel iemand tijdens het ontwerpen
op gestaan hebben), terwijl 2011 het jaar is van de toestellen, waar je onder het
snelle Swypen en surfen dankzij het opzet-randje niet vanaf mocht glijden..

Het lijkt alsof Sensation het eerste nieuwe model was, dat nu ook door Apple
en Samsung zal worden overgenomen..

Wat dat betreft is, blijft de Sensation nog niet zo'n slechte keuze voor Android..

De rest is met ROMS zelf in te richten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voodoo

Voodoo

Lurker

Hallo allemaal, het witte htc scherm en het "laden..." erna dat ik krijg als ik een willekeurige App sluit is nu een beetje zwaar irritant geworden. Zou het een optie zijn om mijn sensation te resetten of iets dergelijks? Ik denk alleen dat whatsapp het na die reset oid het niet meer gaat doen aangezien dat related is met je nummer en een geldigheidsperiode heeft.. dit zou zonde zijn aangezien ik whatsapp wel veel gebruik.. heeft iemand tips / ervaringen met dit probleem dat ik nu heb, en weet iemand misschien een oplossing?
Ik heb alleen whatsapp nog maar als gedownloade app op mn telefoon staan, dus het licht niet aan een vreemde app..

Bvd voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
senses2 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 10:57:
Hallo allemaal, het witte htc scherm en het "laden..." erna dat ik krijg als ik een willekeurige App sluit is nu een beetje zwaar irritant geworden. Zou het een optie zijn om mijn sensation te resetten of iets dergelijks? Ik denk alleen dat whatsapp het na die reset oid het niet meer gaat doen aangezien dat related is met je nummer en een geldigheidsperiode heeft.. dit zou zonde zijn aangezien ik whatsapp wel veel gebruik.. heeft iemand tips / ervaringen met dit probleem dat ik nu heb, en weet iemand misschien een oplossing?
Ik heb alleen whatsapp nog maar als gedownloade app op mn telefoon staan, dus het licht niet aan een vreemde app..

Bvd voor de reacties!
En hoe sluit jij een app? bij backup en herstellen kan je altijd terug naar fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voodoo

Voodoo

Lurker

Ik bedoel als ik bijvoorbeeld in mijn sms inbox ben, en dan op het home touch knopje druk, dat huisje linksonder. Bij fabrieksinstellingen gaan mijn apps weg? En kan ik whatsapp herinstaleren zonder problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
senses2 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 11:26:
Ik bedoel als ik bijvoorbeeld in mijn sms inbox ben, en dan op het home touch knopje druk, dat huisje linksonder. Bij fabrieksinstellingen gaan mijn apps weg? En kan ik whatsapp herinstaleren zonder problemen?
Wanneer je het toestel laat resetten naar fabrieksinstellingen is hij weer net zo vers als toen jij hem uit z'n doosje haalde.... Ja, alle door jou geinstalleerde apps zijn dan verdwenen. Je kan deze echter gewoon heel gemakkelijk installeren. Indien je ooit voor een app betaald hebt komt kan je deze weer via mijn apps downloaden van uit de market (moet je wel inloggen met het zelfde google account als welke je nu op je telefoon hebt staan)

Whatsapp heeft een berichtenhistory welke weer geimporteert kan worden naar een schone installatie. Dus ja, Whatsapp kan weer zonder probleem werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog sterker! Als je bij de initiële setup hebt aangegeven dat er een backup gemaakt moet worden van je instellingen, [zie instellingen/privacy] dan zal nadat je de factory-reset hebt gedaan alles weer automatisch geïnstalleerd worden. Handig is dan ook om als je de factory-reset doet bij het instellen de Wifi even aan te zetten. Als je zoals ik 120 apps opnieuw moet ophalen, gaat dat wat sneller...;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 23:12
Ik ben dus wel een zeer ontevreden gebruiker... Persoonlijk vind ik dit het minst degelijke HTC toestel dat ik heb gehad, en dat zijn er aardig wat (9 verschillende)

Sens is nu 4 maanden in bezit en vertoont al redelijk wat mankementen:

Powerknop blijft hangen --> scherm gaat te pas en onpas aan/uit. En wanneer ik dus op home druk, maakt ie een screenshot. Waardeloos.

Verder stof onder mijn scherm.. sorry HTC, maar bij t vlaggenschip? Diep triest.

Behuizig: neem een alu behuizing en geen plastic fantastic zoals de Samsung GII. Nou mijn vriendin heeft deze en gaat er niet zuinig mee om, kraakt niet, geen stof blijft werken.

Vandaag voor RMA aangemeld en wordt volgende week vrijdag opgehaald. Ik laat hem fixen en gaat dan de verkoop in.

Geen sensation voor mij meer! En ja, kben er zeer zuinig op geweest; nooit in strakke zakken gedragen etc

[ Voor 4% gewijzigd door tzeunis op 30-09-2011 15:09 ]

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
tzeunis schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 15:08:
Ik ben dus wel een zeer ontevreden gebruiker... Persoonlijk vind ik dit het minst degelijke HTC toestel dat ik heb gehad, en dat zijn er aardig wat (9 verschillende)

Powerknop blijft hangen --> scherm gaat te pas en onpas aan/uit. En wanneer ik dus op home druk, maakt ie een screenshot. Waardeloos.

Verder stof onder mijn scherm.. sorry HTC, maar bij t vlaggenschip? Diep triest.

Behuizig: neem een alu behuizing en geen plastic fantastic zoals de Samsung GII. Nou mijn vriendin heeft deze en gaat er niet zuinig mee om, kraakt niet, geen stof blijft werken.

Vandaag voor RMA aangemeld en wordt volgende week vrijdag opgehaald. Ik laat hem fixen en gaat dan de verkoop in.

Geen sensation voor mij meer! En ja, kben er zeer zuinig op geweest; nooit in strakke zakken gedragen etc
Heb de mijne nu ook ongeveer 4 maand en sinds twee weken ONTZETTEND last van het 'powerknop' probleem.
Ik heb een eindje dit topic niet gevolgd, zijn hier nog mensen met dit probleem?

Ik zie het gewoon niet echt zitten om hem RMA te sturen, ben ik me telefoon een paar weken kwijt :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afiso
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-09 18:49
HTC Sensation XE besteld en wat ben ik blij dat ik heb gewacht en niet de Sensation hebt besteld. Vergeleken met de Sensation waren de 1 jaar abonnementen veel duurder. Nu met een ismart 200 valt het bijbetalen voor de telefoon reuze mee. Waarom lijken GSM wijzer en studentenmobiel heel veel op elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 20:12

Pos

Anoshky schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 21:42:
[...]

Heb de mijne nu ook ongeveer 4 maand en sinds twee weken ONTZETTEND last van het 'powerknop' probleem.
Ik heb een eindje dit topic niet gevolgd, zijn hier nog mensen met dit probleem?

Ik zie het gewoon niet echt zitten om hem RMA te sturen, ben ik me telefoon een paar weken kwijt :s
Ik heb het probleem ook. En volgens mij is het echt een software probleem. Tijdens 2.3.3 had ik er geen last van en sinds 2.3.4 wel.

Ik let nu gewoon op met hem in standby te zetten. het is te zien wanneer hij niet goed in standby gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 22:44

Tags NL

Harmful or Harmless?

Anoshky schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 21:42:
[...]

Heb ik ook gehad en sinds mijn laatste ROM (Android Revolution HD 4.1.0) geen last meer van

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
tzeunis schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 15:08:

Het zou kunnen zijn dat de Sensation XE verbeterd is op een aantal punten, zoals stof, powerknop, behuizing (kraken) en algemene duurzaamheid. Maar we moeten wachten op de reviews van de eerste gebruikers. Ik kan mij niet voorstellen dat HTC niet op basis van de reviews van gebruikers een paar verbeteringen heeft doorgevoerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voodoo

Voodoo

Lurker

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 11:44:
Nog sterker! Als je bij de initiële setup hebt aangegeven dat er een backup gemaakt moet worden van je instellingen, [zie instellingen/privacy] dan zal nadat je de factory-reset hebt gedaan alles weer automatisch geïnstalleerd worden. Handig is dan ook om als je de factory-reset doet bij het instellen de Wifi even aan te zetten. Als je zoals ik 120 apps opnieuw moet ophalen, gaat dat wat sneller...;)
Bedankt voor de tips ;)
120 apps :o ik heb er 5... xD heb geen idee welke apps aangeraden worden oid, er zijn vast wel handige/fijne apps, maar ik ben nogal nieuw in het smartphone wereldje.
iemand tips mbt. aanraders binnen applicaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woensdag plaatste ik hier nog dat mijn volumeknop kapot was. Heb daarbij HTC gebeld. Ze zouden binnen 5 werkdagen mij terugbellen over hoe en wat. En of ik een nieuwe achtercover krijg. Had eigenlijk alleen een nieuwe volumeknopje nodig. Blijkbaar hoort die backcover erbij. Dus ik maar wachten op een recall.

En vandaag zaterdag in de post een geheel nieuwe backcover met volumeknop. Geen navraag, belletje,...gewoon service. Toch weer een mooie actie van HTC. Bedankt HTC. _/-\o_ _/-\o_
Mag ook een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Een verrassing in de post vandaag... jawel een nieuwe backcover! :D Eindelijk geen gekraak meer en telefoon zit stevig in de behuizing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 21:39
Upbeat schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 20:57:
Een verrassing in de post vandaag... jawel een nieuwe backcover! :D Eindelijk geen gekraak meer en telefoon zit stevig in de behuizing!
En nu niet meer open maken, want mijn nieuwe backcover kraakt alweer... :/

Maar om even de toon van dit topic iets te nuanceren: het blijft een geweldig toestel. Dat ontwerp voor die backcover had echter wel wat anders gekund.

[ Voor 19% gewijzigd door I-Heine-I op 01-10-2011 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 08:16
Wava schreef op donderdag 29 september 2011 @ 20:21:
Ik heb een aantal probleempjes met mijn HTC Sensation///

Oordopjes: Als ik oordopjes gebruik is mijn telefoon nagenoeg onbruikbaar. De telefoon begint de gekste kuren te vertonen, bijvoorbeeld: Zonder opdracht een ander nummer opzetten, doorspoelen in het nummer en ook nog mensen bellen. Dit is dus toch wel mijn grootste probleem, aangezien ik geen muziek kan luisteren tijdens de treinreizen die ik elke dag moet maken. Dit heb ik met verschillende headsets gehad, een skullcandy headphone en Steelseries In-ears. (Dit euvel kende ik trouwens ook al van de Desire HD)
Dan moet je headset blocker downloaden en dat aanzetten. Hij denkt dan namelijk dat de headphone een afstandbediening heeft. Maar dat is niet zo. Heb ik ook met mijn desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Ik heb de sensation nu 2 dagen en ik Moët zeggen een super ding, zeker in vergelijking met mijn iPhone3gde batterij houd het langer vol, scherm is veel beter behalve in de zon dan, na de eerste lading en heel veel gebruik 3g/ wifi aan nog wat games gespeeld apps gedownload kortom alles wat je doet met je nieuwe phone.
En dan vind ik 28 uur toch heel goed, en nog 10% over ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 16:17:
Woensdag plaatste ik hier nog dat mijn volumeknop kapot was. Heb daarbij HTC gebeld. Ze zouden binnen 5 werkdagen mij terugbellen over hoe en wat. En of ik een nieuwe achtercover krijg. Had eigenlijk alleen een nieuwe volumeknopje nodig. Blijkbaar hoort die backcover erbij. Dus ik maar wachten op een recall.

En vandaag zaterdag in de post een geheel nieuwe backcover met volumeknop. Geen navraag, belletje,...gewoon service. Toch weer een mooie actie van HTC. Bedankt HTC. _/-\o_ _/-\o_
Mag ook een keer.
Tjonge Jonge, waarom moet het bij mij dan een maand duren? Nog maar een keer mailen dan.

Handige apps, Tjah dat is vrij persoonlijk. Ik vind tv gids en 9292ov heel handig. De Simi apps en launcher pro ben ik ook heel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 21:39
Supertip schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 14:28:
Ik heb de sensation nu 2 dagen en ik Moët zeggen een super ding, zeker in vergelijking met mijn iPhone3gde batterij houd het langer vol, scherm is veel beter behalve in de zon dan, na de eerste lading en heel veel gebruik 3g/ wifi aan nog wat games gespeeld apps gedownload kortom alles wat je doet met je nieuwe phone.
En dan vind ik 28 uur toch heel goed, en nog 10% over ook.
Moët :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOnAt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 10:34
Sinds vorige week heb ik last van automatische shutdowns. Een euvel waar ik voorheen (voor de update naar 2.3.4) nooit last van had. Zoeken op XDA en andere forums geeft aan dat het een RAM probleem kan zijn. Iemand anders hetzelfde probleem?

Hoogstwaarschijnlijk zal ik mijn toestel nu op moeten sturen ter reparatie. Dit is de tweede maal en daarmee kan ik voor de tweede keer 3 weken lang geen gebruik maken van mijn mobiele internet. Zou ik een case hebben bij vodafone omdat ik betaal voor diensten die ik niet gebruik/kan gebruiken? Heb zelf al even zitten speuren in de algemene voorwaarden, maar kan het zo niet vinden.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
j0nAt.. ik heb hetzelfde probleem.. Probeer eens muziek te luisteren en kijken of hij dan ook uitvalt.. dan heb ik het zelfde:p

Duurt een reparatie bij HTC 3 weken joh?..das wel lang.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Zouden wij nu ook de 2.3.5-versie krijgen?

http://mobigyaan.com/andr...mobigyaan+%28MobiGyaan%29

Is er al iets bekend over een nieuwe firmware?

of is dit net als bij Nokia..

dat er eerst wat XE's verkocht moeten zijn, voordat wij ook weer "bijgewerkt" worden.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
jOnAt schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 23:13:
Sinds vorige week heb ik last van automatische shutdowns. Een euvel waar ik voorheen (voor de update naar 2.3.4) nooit last van had. Zoeken op XDA en andere forums geeft aan dat het een RAM probleem kan zijn. Iemand anders hetzelfde probleem?

Hoogstwaarschijnlijk zal ik mijn toestel nu op moeten sturen ter reparatie. Dit is de tweede maal en daarmee kan ik voor de tweede keer 3 weken lang geen gebruik maken van mijn mobiele internet. Zou ik een case hebben bij vodafone omdat ik betaal voor diensten die ik niet gebruik/kan gebruiken? Heb zelf al even zitten speuren in de algemene voorwaarden, maar kan het zo niet vinden.

Alvast bedankt.
3 weken?.....mijn tel was precies een week weg, naar mijn mening is het niet iets waar vodafone wat aan kan doen, bovendien kan je bij hun een vervangend toestel krijgen mits je daar wel 1 euro per maand voor betaald ( is iets wat je moet afsluiten bij je contract geloof ik ) :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 00:46
Ik denk dat dit ook een keer gezegd mag worden: ik heb een toestel zónder problemen :P gekocht op 12 augustus, geen stof onder m'n scherm, geen krakende back cover, geen toestel dat steeds uitvalt, geen defecte powerbutton, geen spontane screenshots, geen kapotte volumeknop.... misschien komt het door m'n case-mate tough case? :*)

Android fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
_Nick__ schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 09:21:
Zouden wij nu ook de 2.3.5-versie krijgen?

http://mobigyaan.com/andr...mobigyaan+%28MobiGyaan%29

Is er al iets bekend over een nieuwe firmware?

of is dit net als bij Nokia..

dat er eerst wat XE's verkocht moeten zijn, voordat wij ook weer "bijgewerkt" worden.?
Er is al een uitgelekte firmware die draait op Android 2.3.5 en Sense 3.5 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Upbeat schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:00:
[...]

Er is al een uitgelekte firmware die draait op Android 2.3.5 en Sense 3.5 :*)
Heb ik gezien, maar ik hou het toch liever origineel met OTA-updates..

Mis nog weinig (wel met Launcher Pro Plus)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Ivo NL schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 10:54:
Ik denk dat dit ook een keer gezegd mag worden: ik heb een toestel zónder problemen :P gekocht op 12 augustus, geen stof onder m'n scherm, geen krakende back cover, geen toestel dat steeds uitvalt, geen defecte powerbutton, geen spontane screenshots, geen kapotte volumeknop.... misschien komt het door m'n case-mate tough case? :*)
Er zijn heel veel mensen die niet deze problemen hebben.. alleen die melden het niet natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
Ik heb alleen spontane uitvallen en krakende backcover.. (waardoor mijn signaal af en toe wegvalt? Zonder backcover heb je geen antenne signaal kwam ik achter..)

Kan ik HTC bellen voor een andere backcover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
_Nick__ schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:14:
[...]

Heb ik gezien, maar ik hou het toch liever origineel met OTA-updates..

Mis nog weinig (wel met Launcher Pro Plus)..
Ja het is ook nog maar een test ROM. Ben erg benieuwd naar de officiele!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ivo NL schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 10:54:
Ik heb nu een paar maanden een Sensation (uit de eerste batch die uitkwam in Nederland) en tot op heden ook nooit last gehad van uitval, een krakende backcover of stof onder het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sinds afgelopen vrijdag heb ik ook een Sensation en er is 1 ding wat me niet lukt. Met behulp van spraakherkenning iemand bellen (bijv: Call Hans). Hij herkent erg goed wat ik zeg, maar dan kan ik alleen zoeken via Google. Er wordt niemand gebeld.

De Galaxy SII kan dit in theorie allemaal wel, maar verstaat dan weer de helft niet. Kortom ik wil de app van de Galaxy op mijn Sensation.

Is deze functie mogelijk op de Sensation en hoe krijg ik dat werkend?

[ Voor 8% gewijzigd door Jelte op 03-10-2011 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

I-Heine-I schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 21:00:
[...]

En nu niet meer open maken, want mijn nieuwe backcover kraakt alweer... :/

Maar om even de toon van dit topic iets te nuanceren: het blijft een geweldig toestel. Dat ontwerp voor die backcover had echter wel wat anders gekund.
Mijn nieuwe backcover kraakt ook alweer. Heb inmiddels wat papier aan de binnenkant geplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Dj-sannieboy schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 14:45:
[...]

Mijn nieuwe backcover kraakt ook alweer. Heb inmiddels wat papier aan de binnenkant geplakt.
Pff wat een slechte zaak die covers! Ik weiger om met plakkertjes e.d. aan de slag te gaan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino

donvalentino

Dj-sannieboy schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 14:45:
[...]

Probleem zit hem volgens mij ook niet in die backcover maar in het toestel.
Sinds ik namelijk een nieuw toestel heb gekregen (had er 1 van de 1e batch) heb ik geen last meer van gekraak.
Heb tevens een nieuwe cover gehad maar ik heb geen gekraak met me oude cover.

Lijkt erop dat hij steviger in het klepje zit, weet dit niet 100% zeker gezien ik de oude niet meer heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r132546e
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:21
donvalentino schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 17:05:
[...]

Probleem zit hem volgens mij ook niet in die backcover maar in het toestel.
Sinds ik namelijk een nieuw toestel heb gekregen (had er 1 van de 1e batch) heb ik geen last meer van gekraak.
Heb tevens een nieuwe cover gehad maar ik heb geen gekraak met me oude cover.

Lijkt erop dat hij steviger in het klepje zit, weet dit niet 100% zeker gezien ik de oude niet meer heb.
Ja, dit idee heb ik dus ook na destijds mijn 2e cover gehad te hebben. Dat het gewoon een productie fout van het toestel zelf is i.p.v. de cover. Eigenlijk zou je in dat geval net zo lang om andere covers moeten vragen totdat HTC aanbiedt het toestel maar om te ruilen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matvkeulen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-06-2024
Zo, momenteel aan de chat met HTC en een nieuwe cover aangevraagd.
Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.