Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-08-2023

donvalentino

psn: Walllie-G

Zojuist mijn toestel terug na 8 dagen. Was geescaleerd bij HTC (na 3 keer opsturen helaas nog steeds een oplaadprobleem).

Moest hem kaal opsturen en ze hebben mij een nieuw toestel gegeven!!!
Mooie van alles is dat ik een nieuw hoesje erbij heb gehad!!

Top service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 08:14
donvalentino schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 10:22:
Zojuist mijn toestel terug na 8 dagen. Was geescaleerd bij HTC (na 3 keer opsturen helaas nog steeds een oplaadprobleem).

Moest hem kaal opsturen en ze hebben mij een nieuw toestel gegeven!!!
Mooie van alles is dat ik een nieuw hoesje erbij heb gehad!!

Top service!
Idd een top service...alhoewel ze met afspraken maken om de telefoon op te halen wel het nodige mogen verbeteren, duurde bij mij nl een week voordat het eindelijk een keer goed ging ( was overigens de 4e poging). Die van mij is nu op de repair afd..ben benieuwd hoe lang het nu nog gaat duren :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 07:16
Ik heb de laatste paar dagen last van uitvallen. Zomaar ineens valt ie uit. Dan moet ik hem zelf aanzetten..
Ook wordt mijn toestel erg warm als ik een kwartiertje game op mijn toestel..

Zucht, dacht van de ellende af te zijn na overstap van LG optimus 2x speed naar de sensation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23
Zijn er hier ook Sensations die de Autoblog.nl app niet kunnen installeren? Vreemd genoeg heeft deze bij mij op een Sensation gewerkt, maar nu na een custom rom krijg ik hem niet meer geinstalleerd.

https://market.android.co...log&feature=search_result

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
ARHD 3.5.1 is net online gezet door mike1986

[-=[ Welcome to the official Android Revolution HD IRC channel! ||| AR HD 3.5.1 ---> http://tiny.cc/yrorx ||| PARTY!!! ||| StickyGuides http://tinyurl.com/3stdasv ||| www.androidrevolution.nl ||| ]=-]

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-09 17:12
Kan het kwaad om de Sensation voor een airco (in de auto) te hangen? Dit ivm met het warm worden tijden het gebruik van de navigatie.

• adsa
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-09 09:34
Ryan_ schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 10:03:
Kan het kwaad om de Sensation voor een airco (in de auto) te hangen? Dit ivm met het warm worden tijden het gebruik van de navigatie.
Bij mij hangt ie altijd voor de airco in de auto. Op zich is daar niets mis mee maar een koele batterij heeft minder capaciteit dan een batterij op 25-30 graden. Zolang je het matig doet is er niets aan de hand.

• adgjm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-05-2023
Ja hoor.. Het kraken is ook bij mij ernstig geworden. Op zich kan je het eenvoudig oplossen door wat papier in de backcase te doen. Het nadeel hiervan is echter dat ik geen GPS signaal meer ontvang. Weet iemand een betere oplossing?

• assasinbats
  • Laatst online: 22:55
adgjm schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 14:42:
Ja hoor.. Het kraken is ook bij mij ernstig geworden. Op zich kan je het eenvoudig oplossen door wat papier in de backcase te doen. Het nadeel hiervan is echter dat ik geen GPS signaal meer ontvang. Weet iemand een betere oplossing?
Support chat met HTC. Geef aan wat het probleem is, en dan sturen ze je een cover op. Ik heb dat vorige week donderdag/vrijdag gedaan, en maandag had ik de cover thuisgestuurd gekregen. Probleem meteen opgelost!

• jOnAt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 10:34
Kan iemand mij vertellen wat de setting van ''Achtergrondgegevens'' doet? (onder accounts & synchroniseren), wat is het verschil met de instelling van ''Auto Sync''?
Is het aan te raden om het eerste juist aan of uit te hebben (zijn er apps die dit nodig hebben)?

bvd

• dave1972
Weet iemand of ze bij dynafix ook in het weekend werken?, en dan doel ik op de reparatie afd ? Die van mij staat al vanaf gisteren in de maak...maar lijkt me stug dat ze dr 24 uur over doen toch ?

[ Voor 35% gewijzigd door dave1972 op 17-09-2011 18:18 ]

Samsung Flip 7

• Bullet NL
dave1972 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 18:15:
Weet iemand of ze bij dynafix ook in het weekend werken?, en dan doel ik op de reparatie afd ?
Ik denk op het hoofdkantoor niet, in de Vodafone Winkels met dynafix balie wel (bijvoorbeeld Groningen, Herestraat zijn in het weekend wel open..... (zelf op koopzondag)

• dave1972
Bullet NL schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 18:19:
[...]

Ik denk op het hoofdkantoor niet, in de Vodafone Winkels met dynafix balie wel (bijvoorbeeld Groningen, Herestraat zijn in het weekend wel open..... (zelf op koopzondag)
doelde dus daar waar die naar toe gaat voor reparatie :)

Samsung Flip 7

• Mylotec
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 07:00
Dag iedereen,

Ik ben nieuw in het hele smartphone gebeuren.
Echter ben ik aan het uitkijken om mij bij release een HTC Sensation XE te kopen.
MAAR nu zit ik met de vraag wacht ik beter wat langer tot de nieuwe android versie uitkomt en mij dan eens smartphone te kopen met direct die nieuwe erop ?
Of gaan alle functies van die nieuwe versie ook werken op deze Sensation XE ?

Alvast bedankt !

Greets Mylo

• Bullet NL
Mylotec schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 20:09:
Dag iedereen,

Ik ben nieuw in het hele smartphone gebeuren.
Echter ben ik aan het uitkijken om mij bij release een HTC Sensation XE te kopen.
MAAR nu zit ik met de vraag wacht ik beter wat langer tot de nieuwe android versie uitkomt en mij dan eens smartphone te kopen met direct die nieuwe erop ?
Of gaan alle functies van die nieuwe versie ook werken op deze Sensation XE ?

Alvast bedankt !

Greets Mylo
HTC heeft aangegeven dat ze 1.5 Jaar nad deelease van een telefoon ze updates met nieuwe android versies zullen uitbrengen. Dat Android ICS (Ice Cream Sandwitch) voor oktober op de rol staat betekend dit niet dat hij dan ook direct beschikbaar is voor ons als consumenten. Waarscheinlijk zal alleen een Nexus toestel met de nieuwe versie op de markt komen en pas na een aantal weken of maanden de fabriekanten zoals HTC met nieuwe toestellen of updates....

[ Voor 20% gewijzigd door Bullet NL op 17-09-2011 20:45 ]

• mastamasta
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-08 02:01
Bij het typen van een sms geeft mijn HTC Sensation vaak vreemde woordsuggesties als voorkeur. Bijv. als ik het woord: tot typ dan geeft hij het woord standaard met hoofdletters weer als: TOT en iedere keer als ik jou typ dan geeft hij standaard Jou met een hoofdletter weer. Zo gaat dat bij meerdere woorden.

Heb al de woordenlijst geleegd en bij touch input bij de instelling van de applicaties ook die lijst geleegd, maar helaas geeft hij nog steeds de voorkeur aan die vreemde opties. Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Laatst online: 20-07 17:01
Bij mij is dat opgelost als ik een paar keer de juiste keuze aanklik voordat je doorgaat naar het volgende woord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garaddon
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-05 21:05
mastamasta schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 21:46:
Bij het typen van een sms geeft mijn HTC Sensation vaak vreemde woordsuggesties als voorkeur. Bijv. als ik het woord: tot typ dan geeft hij het woord standaard met hoofdletters weer als: TOT en iedere keer als ik jou typ dan geeft hij standaard Jou met een hoofdletter weer. Zo gaat dat bij meerdere woorden.

Heb al de woordenlijst geleegd en bij touch input bij de instelling van de applicaties ook die lijst geleegd, maar helaas geeft hij nog steeds de voorkeur aan die vreemde opties. Wie kan mij helpen?
Dit heb ik ook ja. Inderdaad bij de woorden tot en jou, maar ook moet, daar maakt hij Moët van.
Heb een paar keer geprobeerd om het goede woord dan aan te klikken, maar lijkt nog niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwertyuio
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-03 14:28
Ik heb mijn Sensation weer terug van reparatie. Ik kom er nu ook net achter dat onder de kartonnen 'mal' in het doosje een extra accu verstopt zat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Meer mensen die problemen hebben met Whatsapp? Eigenlijk meer push berichten in het algemeen. Krijg de laatste tijd (bijna) geen meldingen (push) van o.a. Whatsapp, Twitter, Facebook e.d. Terwijl ik voorheen netjes een melding kreeg, moet ik nu de applicatie openen en krijg ik dan pas de meldingen/berichten. Vooral met Whatsapp erg vervelend. Instellingen staan goed.

[ Voor 3% gewijzigd door Dj-sannieboy op 18-09-2011 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Dj-sannieboy schreef op zondag 18 september 2011 @ 16:36:
Meer mensen die problemen hebben met Whatsapp? Eigenlijk meer push berichten in het algemeen. Krijg de laatste tijd (bijna) geen meldingen (push) van o.a. Whatsapp, Twitter, Facebook e.d. Terwijl ik voorheen netjes een melding kreeg, moet ik nu de applicatie openen en krijg ik dan pas de meldingen/berichten. Vooral met Whatsapp erg vervelend. Instellingen staan goed.
ik heb dat idd alleen met facebook, ok via mn gmail, maar niet meer via fb zelf...whatsapp geen problemen mee

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 18:51:
Zijn er hier ook Sensations die de Autoblog.nl app niet kunnen installeren? Vreemd genoeg heeft deze bij mij op een Sensation gewerkt, maar nu na een custom rom krijg ik hem niet meer geinstalleerd.

https://market.android.co...log&feature=search_result
Je hebt vast arhd XE geflashed? je toestel is nu zogenaamd een htc sensation xe with beats by dre en dus geen standaard sensation meer. autoblog app heeft de XE niet in de supported list staan vandaar..een losse apk installatie zou het wel doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

dave1972 schreef op zondag 18 september 2011 @ 16:52:
[...]

ik heb dat idd alleen met facebook, ok via mn gmail, maar niet meer via fb zelf...whatsapp geen problemen mee
Van m'n e-mail kreeg ik netjes meldingen. Van facebook en whatsapp niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 18:00:
[...]

Je hebt vast arhd XE geflashed? je toestel is nu zogenaamd een htc sensation xe with beats by dre en dus geen standaard sensation meer. autoblog app heeft de XE niet in de supported list staan vandaar..een losse apk installatie zou het wel doen
Yup, klopt..... Alleen hoe kom ik aan een losse Autoblog.nl apk.... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op zondag 18 september 2011 @ 20:26:
[...]

Yup, klopt..... Alleen hoe kom ik aan een losse Autoblog.nl apk.... ?
het is een gratis app dus denkt niet dat het ergens los op het drijft, had je toevallig appmonster of dergelijke android software beheer gedownload ? (appmonster maakt een apktje van al je geinstalleerde applicaties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 21:16:
[...]

het is een gratis app dus denkt niet dat het ergens los op het drijft, had je toevallig appmonster of dergelijke android software beheer gedownload ? (appmonster maakt een apktje van al je geinstalleerde applicaties)
Nee, punt is dat ik mijn Sensation voorzien heb van een custom rom na een de app dus niet meer heb, omdat hij gratis in de market staat heb ik er ook niet aan gedacht om een back-up te maken ;).....

Nu opzoek naar iemand die dit voor mij zou kunnen doen, bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino

donvalentino

ter info, ik heb laatst een nieuw toestel gekregen wegens terugkerende klachten..
Nu kom ik er tevens achter dat het hoesje wat steviger aanvoelt, het toestel pas er beter in en zit klem vast..
.
Hierdoor heb ik nu tevens geen last van kraken (had hier niet heel veel last van bij mijn vorige), er lijkt dus wel een verbetering in te zitten (al een paar keer open gehaald).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Dj-sannieboy schreef op zondag 18 september 2011 @ 16:36:
Reboot heeft ook geen effect? Ik heb hetzelfde probleem wel is, reboot lost het bij mij altijd op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Tiroz schreef op maandag 19 september 2011 @ 11:46:
[...]

Reboot heeft ook geen effect? Ik heb hetzelfde probleem wel is, reboot lost het bij mij altijd op.
Whatsapp heeft "in-app" notificaties.. Zou die als backup gebruiken of
NOLed: super geinige proggie met notificaties op beginscherm (vóór
lock)..

Na lock is POPS ook wel leuk, maar NOLed is beter voor de batterij
(zou dan wel notificatie uitzetten als in broekzak en tijden aangeven,
waarbinnen niet "genotificeerd" hoeft te worden ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino

donvalentino

dit blijft lijkt mij gewoon een applicatie probleem gezien watsapp wel meer vertragingen heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 11:52
Goedemiddag Tweakers!

Ik heb nu een HTC Desire, maar over een tijdje mag ik mijn abonnement weer verlengen (over 6 maand) En ik heb dit toestel nu op het oog (wel de XE versie). Nu is de vraag; Als er custom ROMS worden gebakken voor de 'normale' Senstation, gaan die dan ook werken op de XE versie. Is de hardware niet anders?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
SuperChasin schreef op maandag 19 september 2011 @ 14:45:
Goedemiddag Tweakers!

Ik heb nu een HTC Desire, maar over een tijdje mag ik mijn abonnement weer verlengen (over 6 maand) En ik heb dit toestel nu op het oog (wel de XE versie). Nu is de vraag; Als er custom ROMS worden gebakken voor de 'normale' Senstation, gaan die dan ook werken op de XE versie. Is de hardware niet anders?

Alvast bedankt!
Is precies het zelfde als de htc sensation alleen heeft deze iets meer intern geheugen nl 4 gig ipv 1 gig wat de sensation heeft, kortom een mooie marketing truc van htc

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterJD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:05

MisterJD

PC - Gamertag MisterJD NL

Wat ik echter vreemd vind, dat ik vorige week een mail kreeg met daarin of ik de backcover nog zou na sturen ter controle. En dat heb ik gedaan. Vanmiddag een mail binnen gekregen van HTC, dat de sensation terug komt van reparatie. Het zal mij benieuwen dat het opgelost is.

AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:36
dave1972 schreef op maandag 19 september 2011 @ 15:35:
[...]

Is precies het zelfde als de htc sensation alleen heeft deze iets meer intern geheugen nl 4 gig ipv 1 gig wat de sensation heeft, kortom een mooie marketing truc van htc
Sterker nog, ze hebben beide 4gig intern geheugen, waar 3 gig puur voor HTC gereserveerd is en 1gig voor apps. Roms van de XE werken zelfs gewoon op de normale Sensation.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Puc van S. schreef op maandag 19 september 2011 @ 17:04:
[...]

Sterker nog, ze hebben beide 4gig intern geheugen, waar 3 gig puur voor HTC gereserveerd is en 1gig voor apps. Roms van de XE werken zelfs gewoon op de normale Sensation.
En dus is t dus gewoon dezelfde hahaha tsja

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Toch nog even een vraagje nav batterijgebruik idle; ik verlies ~1% p/uur 's nachts met 3G uit, en ~2% met 3G aan. Geen sync, geen apps die updaten. Als ik 9 uur slaap verlies ik dus 18% aan batterij met 3G aan, vind ik erg veel. Dit was voorheen ook slechts 4% met 3G aan. Mijn batterij houdt het verder prima vol, ook met sync aan verlies ik 2-3% p/uur idle. Naar mijn idee is de batterij wel iets slechter dan voor de laatste update, maar dat weet ik niet precies.

Nu heb ik BetterBatteryStats even gedownload, heeft geleid tot onderstaand plaatjes. Het laag dalende lijntje is 's nachts, geen sync(!). Zoals je kan zien is er één blauw blok waarin de telefoon 'wakker' is geweest zonder dat het scherm aan is. Ik kan hier echter niks van terugzien in de wakelocks. Iemand hier nog enig idee van?

Afbeeldingslocatie: http://img823.imageshack.us/img823/7562/20110916092255.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img641.imageshack.us/img641/5928/20110916090625.jpg

Verder lijkt de telefoon ook niet abnormaal vaak wakker te zijn, de batterij loopt gewoon redelijk snel leeg in idle en ik kom er niet achter waar dat aan ligt :P

[ Voor 8% gewijzigd door Tiroz op 19-09-2011 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Btw iemand ervaring met als de telefoon na reparatie weer bij dynafix logistiek is, hoelang het dan duurt voordat ik hem weer in huis heb?

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

Tiroz schreef op maandag 19 september 2011 @ 17:18:
Toch nog even een vraagje nav batterijgebruik idle; ik verlies ~1% p/uur 's nachts met 3G uit, en ~2% met 3G aan. Geen sync, geen apps die updaten. Als ik 9 uur slaap verlies ik dus 18% aan batterij met 3G aan, vind ik erg veel. Dit was voorheen ook slechts 4% met 3G aan. Mijn batterij houdt het verder prima vol, ook met sync aan verlies ik 2-3% p/uur idle. Naar mijn idee is de batterij wel iets slechter dan voor de laatste update, maar dat weet ik niet precies.

Nu heb ik BetterBatteryStats even gedownload, heeft geleid tot onderstaand plaatjes. Het laag dalende lijntje is 's nachts, geen sync(!). Zoals je kan zien is er één blauw blok waarin de telefoon 'wakker' is geweest zonder dat het scherm aan is. Ik kan hier echter niks van terugzien in de wakelocks. Iemand hier nog enig idee van?

[afbeelding]

[afbeelding]

Verder lijkt de telefoon ook niet abnormaal vaak wakker te zijn, de batterij loopt gewoon redelijk snel leeg in idle en ik kom er niet achter waar dat aan ligt :P
Dat blokje zou weleens Android backup kunnen zijn als dat aanstaat. Kan je uitzetten in je privacy-settings. Mijn bat gaat de laatste tijd ook erg hard. Ik had pas het probleem dat hij spontaan uitviel, waarna ik hem weer handmatig moest aanzetten en de batterij opeens 20% lager was. Nu heb ik de batterij ff helemaal leeg gemaakt... Nu lijkt het probleem weg te zijn maar gaat de batterij korter mee.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tiroz schreef op maandag 19 september 2011 @ 17:18:
Toch nog even een vraagje nav batterijgebruik idle; ik verlies ~1% p/uur 's nachts met 3G uit, en ~2% met 3G aan. Geen sync, geen apps die updaten. Als ik 9 uur slaap verlies ik dus 18% aan batterij met 3G aan, vind ik erg veel. Dit was voorheen ook slechts 4% met 3G aan. ....................
Heb je toevallig Latitude (zit in Maps) aanstaan? Dat was bij mij de oorzaak :)

(uitzetten: in Maps -> menu -> Latitude -> menu -> Instellingen -> bovenste regel: Afmelden bij Latitude )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeiedag volk!

Ik gebruik nu sinds tijdje Tweetdeck. Ik vind het zeer gemakkelijk. Hiervoor gebruikte ik Twitter, dus niet Twitter voor htc. Deze heb ik nadat ik tweetdeck geinstalleerd het synchroniseren stopgezet. maar telkens als ik het witte htc scherm kreeg, stond het synchroniseren weer AAN. Zeer irritand dus.

Nu heb ik het account verwijderd uit twitter. Maar nu heb ik het volgende: Telkens als ik me telefoon weer activeer komt op het scherm waar je je ring naar boven moet trekken te staan: niet aangemeld bij friendstream en dan snel openen naar friendstream. en de normale opstartscherm is weg. Mijn vraag is: hoe haal ik dat weg, zodat ik weer normale startscherm heb? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino

donvalentino

dave1972 schreef op maandag 19 september 2011 @ 17:20:
Btw iemand ervaring met als de telefoon na reparatie weer bij dynafix logistiek is, hoelang het dan duurt voordat ik hem weer in huis heb?
Normatliter 1 a 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2011 @ 22:00:
Goeiedag volk!

Ik gebruik nu sinds tijdje Tweetdeck. Ik vind het zeer gemakkelijk. Hiervoor gebruikte ik Twitter, dus niet Twitter voor htc. Deze heb ik nadat ik tweetdeck geinstalleerd het synchroniseren stopgezet. maar telkens als ik het witte htc scherm kreeg, stond het synchroniseren weer AAN. Zeer irritand dus.

Nu heb ik het account verwijderd uit twitter. Maar nu heb ik het volgende: Telkens als ik me telefoon weer activeer komt op het scherm waar je je ring naar boven moet trekken te staan: niet aangemeld bij friendstream en dan snel openen naar friendstream. en de normale opstartscherm is weg. Mijn vraag is: hoe haal ik dat weg, zodat ik weer normale startscherm heb? 8)7
Waarschijnlijk de verkeerde account weggehaald (Facebook/Twitter for HTC Sense) en dan waarschijnlijk ook nog het lock-screen op de FriendStream staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 11:37
Twee weken geleden heb ik contact gehad met HTC via email over de krakende cover. Het werd doorgestuurd naar het escalatie team maar ik heb nog niks over gehoord :/

Hoe lang duurde het bij jullie dat jullie iets van ze hadden gehoord of een nieuwe cover hadden gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Upbeat schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 12:25:
Twee weken geleden heb ik contact gehad met HTC via email over de krakende cover. Het werd doorgestuurd naar het escalatie team maar ik heb nog niks over gehoord :/

Hoe lang duurde het bij jullie dat jullie iets van ze hadden gehoord of een nieuwe cover hadden gekregen?
Bij mij was alles binnen een week geregeld dus ook binnen die week ontvangen :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoNeZ99
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 20:46
Beste mensen,

Binnenkort abbo verlengen en dus zit ik de denken aan de HTC Sensation (heb nu een BB bold 9700).
Is het 't waard om te wachten op de XE versie?
Zag al voorbij komen dat de rom aangepast kan worden zodat ie hetzelfde is als je de normale hebt,
maar hoe zit dat met je garantie e.d.?

Heb hiervoor nog een HTC Touch Diamond gehad, goeie telefoon, alleen de software (windhoos) was ruk.
(Moet wel HTC gaan worden, Apple en Samsung komen mijn huis niet in, en BB heeft niks vernieuwend op 't moment :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
SMAR schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 13:58:
Beste mensen,

Binnenkort abbo verlengen en dus zit ik de denken aan de HTC Sensation (heb nu een BB bold 9700).
Is het 't waard om te wachten op de XE versie?
Zag al voorbij komen dat de rom aangepast kan worden zodat ie hetzelfde is als je de normale hebt,
maar hoe zit dat met je garantie e.d.?

Heb hiervoor nog een HTC Touch Diamond gehad, goeie telefoon, alleen de software (windhoos) was ruk.
(Moet wel HTC gaan worden, Apple en Samsung komen mijn huis niet in, en BB heeft niks vernieuwend op 't moment :P)
Als je rood mooi vind zou ik voor XE gaan, als je wit mooi vind ( softtouchkeys) dan de normale...over garantie gesproken maakt niet uit, had die van mij volledig gebricked en ze hebben gewoon een boardswap ( ander moederbord ) geplaatst en klaar :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upbeat schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 12:25:

Ben inmiddels 3 weken verder en heb nog niets ontvangen. Vandaag weer opnieuw een bericht gestuurd dus maar weer afwachten. Zou ze gewoon een herinnering sturen.

Heb inmiddels de batterij een beetje getest nadat ik de truck (8 uur opladen, uit 1 uur opladen, aan-uit 1 uur opladen). Het blijkt inderdaad dat de batterij iets langer mee gaat maar verdubbelen doet hij lang niet. Maar wel de moeite waard wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Nick__ schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 08:30:
[...]

Waarschijnlijk de verkeerde account weggehaald (Facebook/Twitter for HTC Sense) en dan waarschijnlijk ook nog het lock-screen op de FriendStream staan..
Op mijn lockscreen staat nu een groot blok met volgende tekst: Je bent bij geen enkel sociaal netwerk aangemeld. Wil je aanmelden? en dan zon sleep bolletje dat je snel daar het aanmeld scherm kan.

Ik had hiervoor gewoon de standaard lockscreen, niks aan veranderd. Deze wil ik wel graag terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 15:20:
[...]

Op mijn lockscreen staat nu een groot blok met volgende tekst: Je bent bij geen enkel sociaal netwerk aangemeld. Wil je aanmelden? en dan zon sleep bolletje dat je snel daar het aanmeld scherm kan.

Ik had hiervoor gewoon de standaard lockscreen, niks aan veranderd. Deze wil ik wel graag terug.
Instellingen > Aanpassen > Scherm blokkeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een oplossing voor lange smsjes? Ik wou er gisteren 1 verzenden maar die zet hij automatisch om naar MMS :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
_Christiaan_ schreef op maandag 19 september 2011 @ 18:05:
[...]

Dat blokje zou weleens Android backup kunnen zijn als dat aanstaat. Kan je uitzetten in je privacy-settings. Mijn bat gaat de laatste tijd ook erg hard. Ik had pas het probleem dat hij spontaan uitviel, waarna ik hem weer handmatig moest aanzetten en de batterij opeens 20% lager was. Nu heb ik de batterij ff helemaal leeg gemaakt... Nu lijkt het probleem weg te zijn maar gaat de batterij korter mee.
Zou kunnen..maarja dat vind ik wel weer een handige optie dus zet ik liever niet uit! Opvallend is wel dat tijdens het blauwe blok de batterij ook weer niet keihard naar beneden dendert ofzo. Nouja ik laad de telefoon toch wel elke dag op, maar jammer dat ik er niet achterkom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het geluid volume van de Sensation onder de maat, zeker T.O.V. mijn vorige toestel (HTC Legend)
Met de navigatie moet ik hem bijvoorbeeld echt op vol zetten om alles wat te volgen, terwijl dat met de Legend echt veel te luid is.

Hebben meer mensen dit probleem of zou het aan mijn toestel liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upbeat schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 15:23:
[...]

Instellingen > Aanpassen > Scherm blokkeren :)
Bedankt! Dit zocht ik al een tijdje! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er inmiddels waarschijnlijk ook achter waarom mijn toestel vaak uitviel. Ik heb android assistant gedeïnstalleerd en heb sinds dien geen vastlopers meer gehad. Ik vermoed dus dat het aan die app lag, of in ieder geval aan mijn instellingen.

Vandaag weer gemaild over mijn backcover en ze wisten me te vertellen dat er geen covers meer op voorraad waren dus dat er 1 voor mij besteld is en deze zsm verzonden zal worden. Ik ben blij!

• _Nick__
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 15:36:
Iemand een oplossing voor lange smsjes? Ik wou er gisteren 1 verzenden maar die zet hij automatisch om naar MMS :S
Kijk eens naar WebSMS..

In combinatie met Fishtext of Betamax is het nog goedkoper ook..

Applicatie integreert perfect in/met Android..

• _Nick__
  • Niet online
Als jarenlange Symbian-gebruiker (ik mag wel zeggen "van het eerste uur"), bevalt Android meer dan prima..

Verschillende zaken blijven echter vreemd..

Na voor de HTC gekozen te hebben vanwege het Sense-spul, ben ik nu -vier maanden later- helemaal daar van af..

Met meer apps bleef Sense vaker hangen, omdat van de 563MB RAM blijft immers maar rond de 70MB over..

Ja.. ik weet dat RAM gebruikt moet worden (waarbij ik me serieus afvragen of die mensen niet ROM bedoelen (alles in het telefoongeheugen gebruikt niet nog eens de stroom van de SD-kaart))..

Nu gebruik ik PURE-widgets (alles in één Messenger is super) en heb ik aan drie/vier schermen genoeg voor alle info.. in combinatie met Launcher Pro Plus en heb nooit meer een wit scherm of een reboot of vragen om een reboot (op origineel firmware).. Het ding staat nu weken aan een stuk zonder reboot en zonder problemen aan..

Vreemd blijft wel dat het zoeken van locatie met netwerken meer dan het dubbele van de batterij kost (en data (waarschijnlijk vanwege de info, die wordt doorgezonden aan Google)) en dat het uitzetten van de Gps meer RAM kost dan het aan laten staan.. daar was Symbian wel logischer in.. maar ja.. een systeem dat niet verder wordt ontwikkeld en afgeschreven op het moment van die aankondiging.. Android is dan een prima alternatief..

Na vier maanden een Sensation en de aankondiging dat HTC meer plastic in de toestellen wil verwerken, denk ik serieus na over een overstep naar het nieuwe Nexus toestel.. De XE is immers met een andere batterij en een MOD ook zelf in elkaar te knutselen.. ;-) (en misschien nog een covertje van Ebay)..

• dave1972
Iemand een idee waarom ik geen notificaties meer krijg van facebook?...en ook niet op mijn mail ?

Samsung Flip 7

Verwijderd

_Nick__ schreef op woensdag 21 september 2011 @ 12:29:
en de aankondiging dat HTC meer plastic in de toestellen wil verwerken
Deze reden snap ik even niet :?

• _Nick__
  • Niet online
De SGS2 heeft naar mijn smaak ook teveel plastic..

Na de Nokia titanium en aluminium-toestellen was de Sensation een leuk alternatief..

Maar als HTC ook op de plastic-toer gaat, dan maar liever een ijzeren Nexus Prime of Pure of hoe het ding gaat heten..

Samsung komt volgend jaar trouwens zelfs met flexibele schermen en dus ook telefoons (misschien nog voor de strakke spijkerbroek-generatie)..

Begrijp nu ook pas dat ik het Sense-spul (en dat nog geoptimaliseerd (Titanium)) ook op een Nexus kan installeren en met een Nexus hoe dan ook als eerste de nieuwe Android-updates ontvang.. ook weer leuker..

• Bullet NL
_Nick__ schreef op donderdag 22 september 2011 @ 08:42:
[...]

De SGS2 heeft naar mijn smaak ook teveel plastic..

Na de Nokia titanium en aluminium-toestellen was de Sensation een leuk alternatief..

Maar als HTC ook op de plastic-toer gaat, dan maar liever een ijzeren Nexus Prime of Pure of hoe het ding gaat heten..

Samsung komt volgend jaar trouwens zelfs met flexibele schermen en dus ook telefoons (misschien nog voor de strakke spijkerbroek-generatie)..

Begrijp nu ook pas dat ik het Sense-spul (en dat nog geoptimaliseerd (Titanium)) ook op een Nexus kan installeren en met een Nexus hoe dan ook als eerste de nieuwe Android-updates ontvang.. ook weer leuker..
Hoezo plastic-tour? Heeft HTC een statement gemaakt dat ze hun toekomstige toestellen in plastic gaat uitvoeren? Legend, Desire HD, Sensation, het zijn toch allemaal toestellen met een metalen huis....

Daarbij, de Nexus S is van plastic.... En Google (Samsung) de makers van de komende Nexus lijn heeft helemaal nog geen uitspraak gedaan over het behuizings materiaal van de komende Nexus.... Betreffende officiele Android updates heb je een punt, maar aan de andere kant..... We hebben XDA voor de andere toestellen.......

[ Voor 14% gewijzigd door Bullet NL op 22-09-2011 09:34 ]

• _Nick__
  • Niet online
Bullet NL schreef op donderdag 22 september 2011 @ 09:31:
[...]

Hoezo plastic-tour? Heeft HTC een statement gemaakt dat ze hun toekomstige toestellen in plastic gaat uitvoeren? Legend, Desire HD, Sensation, het zijn toch allemaal toestellen met een metalen huis....

Daarbij, de Nexus S is van plastic.... En Google (Samsung) de makers van de komende Nexus lijn heeft helemaal nog geen uitspraak gedaan over het behuizings materiaal van de komende Nexus.... Betreffende officiele Android updates heb je een punt, maar aan de andere kant..... We hebben XDA voor de andere toestellen.......
http://www.techzine.nl/ni...plastic-in-behuizing.html

http://www.gsmpedia.nl/go...ndroid-ice-cream-sandwich

• Bullet NL
Tja, eerst maar eens zien...... Daarbij heeft HTC nog steeds niet aangegeven dat ze volledig over stappen op plasticen behuizingen. Het kan dus goed dat HTC voor de topmodellen nog steeds een metalen huis gaat gebruiken.... Betreffende de Nexus, het zijn nog steeds geruchten.......

• _Nick__
  • Niet online
Bullet NL schreef op donderdag 22 september 2011 @ 10:20:
Tja, eerst maar eens zien...... Daarbij heeft HTC nog steeds niet aangegeven dat ze volledig over stappen op plasticen behuizingen. Het kan dus goed dat HTC voor de topmodellen nog steeds een metalen huis gaat gebruiken.... Betreffende de Nexus, het zijn nog steeds geruchten.......
Ik weet het, maar ik lees zo nu wel heel vaak..

Uiteindelijk denk ik dat iedereen in het topsegment toch een "real-feel" luxe wil creëren..

De Sensation was een slimme oplossing.. Een derde aluminium en toch door de ingebouwde rubber vlakken niet te glad (waar de N8 nog wel last van had)..

Samsung is anderzijds wel in staat om als eerste een toestel te maken dat met volledige stalen-behuizing toch maar 9mm plat is..

We zullen wel zien..

Wat wel leuk is, is dat waar Nokia was afgezakt naar één leuk toestel per 18 maanden, de concurrentie bij Android ieder half jaar wel iets leuks produceert..

Ben wel benieuwd wanneer de besturingssystemen minder open worden.. Nadat de Nokia klanten verdeeld zijn over de verschillende clouds (waar ze nooit meer vanaf komen).. denk ik dat de besturingssystement op slot gaan, zeker als Microsoft volledige integratie van computer en mobiel gaat invoeren.. en uiteindelijke het vertrouwde OS wel eens de keuze voor de thuis- en kantoorapparatuur zou kunnen gaan bepalen..

• Tiroz
dave1972 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 21:42:
Iemand een idee waarom ik geen notificaties meer krijg van facebook?...en ook niet op mijn mail ?
Facebook heeft instellingen van meldingen automatisch gewijzigd, je krijgt nu een overzicht ofzo. Kan je wss wel weer aanzetten in je instellingen. Heb er een mailtje over gekregen

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 15:55:
Wat is nou precies het verschil van de apps Locations-Maps-Navigatie...en dan hebben we ook nog Latitude voor locaties. Volgens mij gebruiken ze dus allemaal google maps. Maar zitten er niet te veel van dit soort map-apps.
Deze vraag heb ik ook ja. Maps is iig over internet, Locations lijkt me niet want daar moet je na een bepaalde periode voor betalen en dan kan je zonder data verkeer navigeren. Latitude is iets voor je google account zodat je laat zien wat je locatie is? Wat is dan nog de toegevoegde waarde van "Navigatie"?

• dave1972
Tiroz schreef op donderdag 22 september 2011 @ 12:50:
[...]

Facebook heeft instellingen van meldingen automatisch gewijzigd, je krijgt nu een overzicht ofzo. Kan je wss wel weer aanzetten in je instellingen. Heb er een mailtje over gekregen

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
Beste Tweakers!

Ik heb sinds een maand de HTC Sensation. Echter sinds 2,5 week ofzo heb ik 7 keer per dag een reboot..
En ik heb geen idee wat dit kan zijn.. Er staan geen gekke dingen op geïnstalleerd.
Wat moet ik doen, voor dat ik de hoop opgeef en hem opstuur ter reparatie?!..

Hopelijk kunnen jullie mij helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Queros schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 09:48:
Beste Tweakers!

Ik heb sinds een maand de HTC Sensation. Echter sinds 2,5 week ofzo heb ik 7 keer per dag een reboot..
En ik heb geen idee wat dit kan zijn.. Er staan geen gekke dingen op geïnstalleerd.

Een echte reboot? Duurt 20-30 seconden..
of even het witte HTC-scherm? Duurt 5-10 seconden..

Dat laatste had ik ook vaak en is weg sinds een Launcher uit de Market heb geïnstalleerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
Een echte reboot.. De telefoon staat helemaal uit en moet hem dan of opnieuw aanzetten of hij gaat na een aantal tellen automatisch aan.. (meestal het eerste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Queros schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 09:55:
Een echte reboot.. De telefoon staat helemaal uit en moet hem dan of opnieuw aanzetten of hij gaat na een aantal tellen automatisch aan.. (meestal het eerste)
Batterij al eens eruit gehaald? of een volledig opstarten uitgevoerd? (optie 3 bij aan/uit-menu)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
Ook al een aantal keren gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Al eens firmware ge-update? of opnieuw erop gezet (misschien eerst eens terug naar fabrieksinstellingen)..

Anders zou ik toch maar eens binnen de garantie het toestel laten nakijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino

donvalentino

lijkt mij op een app die niet goed is.
Ik zou zeggen, verwijder 1 voor 1 de apps die je voor het laatst hebt geinstalleerd en anders een factory reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 21:08:
Ik vind het geluid volume van de Sensation onder de maat, zeker T.O.V. mijn vorige toestel (HTC Legend)
Met de navigatie moet ik hem bijvoorbeeld echt op vol zetten om alles wat te volgen, terwijl dat met de Legend echt veel te luid is.

Hebben meer mensen dit probleem of zou het aan mijn toestel liggen?
Dit heb ik ook, het geluid uit mijn oude desire was harder dan nu? valt hier iets aan te doen op de sensation?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 21:29
Upbeat schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:18:
[...]

Ha, eindelijk iemand met hetzelfde probleem! Super irritant... Denk je de telefoon gelockt te hebben, springt het scherm weer aan :/
Ik heb hetzelfde probleem..

Op XDA staat ook een thread hierover: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1235382

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Ralphfx schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 10:27:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem..

Op XDA staat ook een thread hierover: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1235382
Ik hou dat topic een tijdje in de gaten, maar ik ben het niet eens met ze dat het een hardware probleem is! Wel heel toevallig dat het meteen na de laatste software update is gekomen. En ik ken nog iemand die met zijn Sensation last heeft van dat probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
donvalentino schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 10:05:
lijkt mij op een app die niet goed is.
Ik zou zeggen, verwijder 1 voor 1 de apps die je voor het laatst hebt geinstalleerd en anders een factory reset.
Ik heb de laatste firmware. Misschien indd een optie de apps te verwijderen.. En anders maar factory reset :<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xurk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-04-2024

Xurk

Burnside

Een tijdje geleden dat ik hier gepost heb, want sinds die twee weken drama begin juli gaat het voorlopig erg lekker met mijn Sensation ;) Maar er is toch wel een bug wat ik de laatste tijd regelmatig (als in, één keer per week) ervaar en ik ben benieuwd of anderen het ook kennen.

Ik heb namelijk af en toe dat het notificatie LEDje (groen) die knippert wanneer je iets nieuws hebt, na het zien van het nieuwe item niet meer ophoudt met knipperen. Het zou kunnen dat dit alleen gebeurt wanneer ik vanuit de lockscreen een shortcut icoontje naar het ringetje sleep, maar ik weet het niet zeker. Zo ging het in ieder geval gisterenavond, toen had ik een nieuwe e-mail en bekeek die via deze wijze van openen, maar omdat het al een tijdje geleden was dat ik de mail app had geopend werd er bij het openen meteen een nieuwe sync uitgevoerd. Wellicht dat dat er ook iets mee te maken heeft.

Wat er dan gebeurt is dat het niet meer lukt om het knipperen op te laten houden (gaat gewoon uren door) tenzij ik de telefoon opnieuw opstart...

Mitsubishi Trium Galaxy - Nokia 3330 - Nokia 3510 - Motorola V525 - Samsung E730 - HTC Touch - HTC Touch HD - HTC Desire - HTC Sensation - HTC One X+ - LG Nexus 5 - LG Nexus 5X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Upbeat schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 10:33:
[...]

Ik hou dat topic een tijdje in de gaten, maar ik ben het niet eens met ze dat het een hardware probleem is! Wel heel toevallig dat het meteen na de laatste software update is gekomen. En ik ken nog iemand die met zijn Sensation last heeft van dat probleem.
Ik persoonlijk heb dr geen last van, misschien komt het omdat ik een custom rom er op heb staan, hardware is het zeker niet, want ik heb ook een keer een rom gehad waarbij hij dat idd ook deed :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino

donvalentino

dave1972 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 11:56:
[...]

Ik persoonlijk heb dr geen last van, misschien komt het omdat ik een custom rom er op heb staan, hardware is het zeker niet, want ik heb ook een keer een rom gehad waarbij hij dat idd ook deed :)
ik heb dit probleem ook niet, standaard rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Ik heb het probleem wel, net nog. Standaard rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Joster schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 13:15:
Ik heb het probleem wel, net nog. Standaard rom.
Hmm ik zou ook echt niet weten wat het kan zijn dan, denk ermee leren leven totdat er weer een update komt, zal dr vast nog wel 1 komen voor dat icecream komt

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Queros schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 09:48:
Beste Tweakers!

Dit probleem heb ik dus ook veel. Soms 3 keer achter elkaar. Probeer er al weken achter te komen, dacht dat het aan android assistant lag maar het probleem blijft bestaan. Welke apps heb je als laatst geinstalleerd? Zou mooi zijn als we er achter kunnen komen.

Mijn lijst apps waar het door zou kunnen komen:
-9292OV
-Abduction! 2
-Air Control Lite
-Alchemy
-ASTRO
-Bankieren ABN
-Beltegoed Vermiljoen
-Bioscoopagenda
-Buienradar.nl
-Drag Racing
-Dungeon Defenders
-Fruit Slice
-Goggles
-iRunner
-Meebo IM
-Moonchaser
-MP3 Download lite
-Netcounter
-Powerful Switchman
-QR Droid
-Reisplanner NS
-RSS demon
-Slice It!
-Smart Keyboard Pro
-Snowstorm
-Streamdroid Radio
-Swiss Army Knife
-Sygic Aura
-Tank Hero
-WiFi Advanced configuration
-X Construct
-Zombiebooth

Welke van deze Apps heb jij ook Queros? Ben benieuwd wat de boosdoener is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
9292OV en ABN en NS reisplanner heb ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Queros schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 17:57:
9292OV en ABN en NS reisplanner heb ik..
Heb reisplanner verwijdert aangezien ik die nooit gebruik. Hou je op de hoogte of het geholpen heeft. Lijkt me eigenlijk sterk omdat ik deze app nooit gebruik dus ook nooit actief is bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-09 13:09
is er een applicatie waarmee ik kan zien welke applicaties internet gebruikt?
want ik zie dat er veel internet word gebruikt zonder dat ik zelf het telefoon gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb op mijn Sensation altijd maar 100 - 150MB ram geheugen vrij volgens Advanced Task Killer.
Als ik nu in de lijst van de Task Killer kijk dan staan er altijd apps die actief zijn, terwijl ik die niet eens heb gebruikt.

Hoe kan ik dit probleem verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 18:26:
Hallo,

Ik heb op mijn Sensation altijd maar 100 - 150MB ram geheugen vrij volgens Advanced Task Killer.
Als ik nu in de lijst van de Task Killer kijk dan staan er altijd apps die actief zijn, terwijl ik die niet eens heb gebruikt.

Hoe kan ik dit probleem verhelpen?
Probleem? Weet je wat een probleem is, de externe tastkillers die men op een Android 2.3 systeem installeerd, dit is helemaal niet nodig. Al gebruikt Android 95% van het beschikbare geheugen, het wordt niet langzamer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 18:41:
[...]

Probleem? Weet je wat een probleem is, de externe tastkillers die men op een Android 2.3 systeem installeerd, dit is helemaal niet nodig. Al gebruikt Android 95% van het beschikbare geheugen, het wordt niet langzamer.....
Dus volgens jou is het geen probleem dat er 20 apps te gelijk draaien?
Ik heb dat liever niet aangezien ik die apps niet gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 18:45:
[...]

Dus volgens jou is het geen probleem dat er 20 apps te gelijk draaien?
Ik heb dat liever niet aangezien ik die apps niet gebruikt...
Nee, dat is geen probleem...... Zo werkt Android nu eenmaal..... Google maar eens op hoe Android omgaat met het geheugen gebruik. Ook op Tweakers zijn hier genoeg berichten over te lezen. Task managers is android zijn dan ook helemaal niet nodig. Daarbij heeft de Sensation onder het kopje Taakbeheer de mogelijkheid om vast gelopen programma's alsnog te sluiten. Tastmanagers kosten kracht en gebruiken zelf ook geheugen, er is gewoon een grote kans dat je toestel met taskmanager langzamer is dan zonder.....

En ja, Je Sensation laat diverse apps opstarten die je misschien helemaal niet gebruikt, wil je hier vanaf kan je het beste een custom rom installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Daarnaast zijn die apps in het geheugen geladen zodat je ze snel kan opstarten wanneer je de applicatie daadwerkelijk gaat gebruiken. Ingeladen applicaties gebruiken echter geen CPU en gaan dus ook niet ten koste van je batterij. Als laatste, zoals hierboven ook gezegd, gaat Android heel slim om met geheugen. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Windows is het juist goed als het geheugen zoveel mogelijk wordt gebruikt ten allen tijd.

Ik heb ook de boosdoener voor mijn batterijdaling 's nachts gevonden, het was toch Pocketdeals. Heb dit 2 dagen later weer geinstalleerd en stond na 18 uur bovenaan in Wake Locks, zo'n 18 minuten. Er klopt gewoon iets niet in die app dus, het draait om kortingsbonnen die je kunt activeren en dat zou nooit actief moeten zijn als je de app niet open hebt. Wel jammer, want het is wel echt een goede app maar vind dit een beetje jammer. Even een mailtje naar de developer sturen denk ik :P

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
hier een bench-testje van de XE versus de gewone Sensation

KLIK

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
Toen ik mijn htc sensation voor het eerst had gebruikte ik de mail app (van htc) voor mijn hotmail account en voor mijn gmail account gebruikte ik de gmail app. Maar nu heb ik besloten om allebij de accounts te gebruiken met de mail app (van htc), maar nu lukt het me niet om van die gmail app te uitloggen.
Hoe moet ik van die gmail app uitloggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omeg
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-07-2018
Je moet de account verwijderen in Accounts & synchronisatie.

En Toestel al 43 uur losgekoppeld en op 8% :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Toch een beetje teleurgesteld in de service van HTC.
Zoals ik al eerder eens meldde ben ik de H, de T en de C die achter in de behuizing zitten verloren, die zijn er gewoon spontaan uitgevallen.

Dat ziet er niet bepaald mooi uit, en vind het ook belachelijk dat dat zo makkelijk gebeurd. Dus besloot contact op te nemen met HTC om het zaakje te regelen.

Maar nu is het enige wat ze willen doen mij de letters opsturen, die ik vervolgens op eigen risico met lijm in de behuizing mag gaan plakken. Dat is toch belachelijk, of stel ik me nu aan? De telefoon heeft schade (zo zie ik dat wel degelijk), zonder dat ik daar ook maar iets aan kan doen, lijkt me een soort van productiefout, en dan mag ik het op eigen risico doe-het-zelfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 18:10:
[...]

Heb reisplanner verwijdert aangezien ik die nooit gebruik. Hou je op de hoogte of het geholpen heeft. Lijkt me eigenlijk sterk omdat ik deze app nooit gebruik dus ook nooit actief is bij mij.
Reisplanner verwijderen heeft niet geholpen. Ik heb mijn instellingen via *#*#3646#*#* even verandert naar auto gsm/dcma (PRL) ipv gsm (PRL) wat de batterij zou moeten gesparen volgens aantal verhalen. Ik heb het verschil zelf niet gemerkt en misschien raakt mijn sensation hierdoor wel overstuur, dus afwachten weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
Omeg schreef op zondag 25 september 2011 @ 16:28:
Je moet de account verwijderen in Accounts & synchronisatie.

En Toestel al 43 uur losgekoppeld en op 8% :D
maar in accounts & synchronisatie staat gmail er niet bij.
hoe moet ik dat account dan wel van gmail verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erickov
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 22:25
Pos schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 19:46:
Ik heb nogal problemen met mijn power button sinds 2.3.4 en ook maakt ie om de haverklap screenshots als ik op de home-knop druk terwijl ik de power button NIET indruk..

Komt vaak voor dat als ik op de power button druk, om hem in stand-by te zetten, dat een fractie van een seconde mijn scherm uitgaat en daarna gewoon leuk terug gaat naar het lockscreen.. Dit soms wel 4 keer achter elkaar. Dus als ie terug de lockscreen in springt, ik op de powerbutton druk om hem alsnog standby te krijgen, hij dus weer gewoon in het lockscreen terecht komt..

Ik vermoed dat de duo knop voor screenshots een kleine bug bevat bij mij.
Hier heb ik ook ineens last van en ik heb geen idee waar het aan ligt. Is hier al een oplossing voor? Is het hardware of software matig? Op internet kan ik er niks over vinden :S

Tevens dat als ik mn powerbutton indruk om hem uit te zetten, dat hij even uit gaat en dan vervolgens weer in de lockscreen zit en dus weer aan staat :S

[ Voor 7% gewijzigd door erickov op 25-09-2011 21:34 ]

Uncomfortable silence can be so loud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-09 13:29
Schijnen inderdaad een aantal Sensation te zijn met problemen met de powerknop. Op sommige registreert hij de eerste druk niet, maar de 2de wel weer.
Sommige blijven ingedrukt. Waardoor je dubbel drukt, of als je op Home drukt dat je een screenshot maakt.

Ik zou zeggen even met HTC contacten en kijken wat ze voor je kunnen betekene.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -lettuce bee-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 01:02
Ik heb een probleem met mijn Sensation. Telkens valt de 3g internetverbinding uit. Het enige wat er tegen helpt is de HTC opnieuw op te starten (1,2 of 3 keer per dag |:( ). Ik heb het gevoel dat dit zich voordoet sinds de laatste update. Meer mensen die dit hebben?
Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.