• blizzaa
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-06-2023
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 12:42:
[...]

Precies hetzelfde probleem afgelopen dinsdag. Sensation helemaal dood. Gisteren naar Vodafone-winkel gebracht. Telefoon is nu onderweg naar Dynafix. Telefoon 3 juni aangeschaft bij Vodafone-winkel. Dit is mijn 1e HTC (van de 5 die ik toe nu toe heb gehad) die een hardware-probleem heeft.
Dynafix haalt die van mij morgen dus op. Heb hiervoor een Diamond 2 gehad, en daar echt nooit problemen mee gehad. (Die zal ik komende weken wel weer moeten gaan gebruiken..)

Ik vind dit echt zo vreemd. Kan er niet bij dat hij zomaar uit het niets er mee stopt.

[ Voor 24% gewijzigd door blizzaa op 08-09-2011 12:52 ]

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:34:
[...]

Voor dit euvel ben ik overgestapt op Launcher Pro (Plus)..

Sense sloeg vrijwel altijd vast als iets spannends gebeurde met ongeveer 70MB RAM vrij..

Met de Launcher heb ik meestal rond de 120 MB RAM vrij (met 130 geïnstalleerde apps) en heb ik het toestel al in geen weken meer hoeven rebooten..

Vind Laucher Pro in combinatie met de PURE-widgets (messengers/news/calendar) ook veel mooier dan Sense..

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:14
Ik heb sinds kort het probleem dat mijn sensation wanneer in mijn broekzak niet meer data uitwisselt over 3G. Dit resulteert in gemiste whatsapp berichten, tweets etc. Dat de wifi een bepaalde mate van death grip had heb ik me bij neergelegd, maar zijn er meer mensen die hiervan last hebben?

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Gister heb ik voor het eerst m'n Sensation gebruikt als navigatie. Net zoals op m'n HD2 maak ik hierbij gebruik van Aura van Sygic.

Echter nu kreeg ik de melding dat de telefoon niet snel genoeg kon opladen gedurende het runnen van de navigatie en dat ik de adapter aan zou moeten sluiten. Hebben meer mensen dit probleem?
Nu gebruik ik inderdaad een goedkope carplug -> USB female plug van dealextreme, maar deze zelfde plug kon mijn mijn HD2 wel gewoon navigeren.

Dus ligt dit aan mijn usb-plug of heeft de Sensation zoveel energie nodig tijdens het navigeren?

• ekimpp
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-03-2023
Ik moet zeggen dat het een top toestel is, enigste minpunt wat ik heb kunnen vinden is de accu duur.
Bij het muziek luisteren, navigeren of internet gebruiken dan gaat de accu als een speer.
Na de update die onlangs heb ontvangen lijkt het netalsof de accu minder lang mee gaat.

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 11:49
_Nick__ schreef op donderdag 08 september 2011 @ 09:52:
Na een krakende cover zelf een cover besteld, waar ik vroeger ook covers voor andere toestellen goed en origineel vandaan haalde..

Merk nu dat ik over de hele lijn "een streepje meer batterij" heb..

Kraken is ook helemaal weg.. toestel voelt heel strak..

Jammer alleen, dat ik twee cover heb besteld; de chrome cover heeft een andere sluiting (opening beneden gaat ook de linker hoek "om")..

vraag me af of er veel moet worden omgezet.. de zwart/chrome cover is niet een beetje mooier..
Waar heb je deze covers besteld?

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23
bartbh schreef op donderdag 08 september 2011 @ 13:19:
Gister heb ik voor het eerst m'n Sensation gebruikt als navigatie. Net zoals op m'n HD2 maak ik hierbij gebruik van Aura van Sygic.

Echter nu kreeg ik de melding dat de telefoon niet snel genoeg kon opladen gedurende het runnen van de navigatie en dat ik de adapter aan zou moeten sluiten. Hebben meer mensen dit probleem?
Nu gebruik ik inderdaad een goedkope carplug -> USB female plug van dealextreme, maar deze zelfde plug kon mijn mijn HD2 wel gewoon navigeren.

Dus ligt dit aan mijn usb-plug of heeft de Sensation zoveel energie nodig tijdens het navigeren?
Ook ik werk met een Sensation i.c.m. Sygic (nieuwste versie) en heb een Brodit actieve houder, Wanneer ik mijn Sensation in de houder zet begint hij direct te laden. (Bluetooth power on) Ik heb nog nooit de melding gehad dat de lader niet sterk genoeg zou zijn om te kunnen activeren. Wat belangrijk is voor een lader is dat hij 5 volt 1000ma kan leveren. Mijn combinatie geeft dus geen problemen....

Cogitationis poenam nemo patitur

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
bartbh schreef op donderdag 08 september 2011 @ 13:19:

Misschien ligt het aan je plug, en wordt deze niet als AC-lader gezien, maar als USB-lader. In het laatste geval is de laadstroom beperkt tot 500mA.
Je kunt dit controleren door tijdens het opladen te gaan naar Instellingen -> Over de Telefoon -> Accu. Hier zie je dan bij de status "Opladen (AC)" of "Opladen (USB)" staan. In de laders van de HD2 en Sensation zit inderdaad wel een verschil, maar waar het precies in zit weet ik ook niet.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• _Nick__
  • Niet online
Camiel schreef op donderdag 08 september 2011 @ 13:29:
[...]

Waar heb je deze covers besteld?
Op Ebay bij EasyWorldWideTrading..

ongeveer $30,-- inclusief aangetekende verzending..

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 08:14
_Nick__ schreef op donderdag 08 september 2011 @ 13:36:
[...]

Uh...foto misschien ?

Samsung Flip 7

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 21:52
-={Fred_Perry}=- schreef op woensdag 07 september 2011 @ 20:33:
Heb zelf hem eerst gebruikt met de standaard Nokia carkit die in mijn Golf 5 zat, prima geluid en nu gebruik ik hem i.c.m een Parrot MKi9100 en ook zonder problemen. Geen idee wat er met de bluetooth verbdinding dan aan de hand is in je auto?
Tot voorheen had ik geen enkele problemen met die bluetooth verbinding. Was altijd erg goed. Wanneer ik nu mn oude telefoon er weer bij pak, dan is de verbinding via de oude telefoon wel gewoon oke en zijn gesprekken goed te voeren.
Maar wanneer ik weer overschakel naar mn nieuwe Sensation valt de verbinding constant half weg en kan ik maar halve woorden/zinnen horen. Echt irri..

Maar zijn er geen problemen bekend omtrent bluetooth en carkit van nokia? Ik kan ze namelijk niet vinden, maar anderen nergens last van dus? Zou dit dan aan mn Sensation liggen, of aan mn carkit (welke dus wel werkt met andere telefoon).

• bartbh
  • Niet online
Bullet NL schreef op donderdag 08 september 2011 @ 13:32:
[...]

Ook ik werk met een Sensation i.c.m. Sygic (nieuwste versie) en heb een Brodit actieve houder, Wanneer ik mijn Sensation in de houder zet begint hij direct te laden. (Bluetooth power on) Ik heb nog nooit de melding gehad dat de lader niet sterk genoeg zou zijn om te kunnen activeren. Wat belangrijk is voor een lader is dat hij 5 volt 1000ma kan leveren. Mijn combinatie geeft dus geen problemen....
u_nix_we_all schreef op donderdag 08 september 2011 @ 13:34:
[...]

Misschien ligt het aan je plug, en wordt deze niet als AC-lader gezien, maar als USB-lader. In het laatste geval is de laadstroom beperkt tot 500mA.
Je kunt dit controleren door tijdens het opladen te gaan naar Instellingen -> Over de Telefoon -> Accu. Hier zie je dan bij de statup "Opladen (AC)" of "Opladen (USB)" staan. In de laders van de HD2 en Sensation zit inderdaad wel een verschil, maar waar het precies in zit weet ik ook niet.
You're correct. Geeft inderdaad aan dat hij via USB aan het laden is.
Worden er nog speciale eisen aan gesteld aan zo'n lader? Ik heb ff naar de betreffende plug gekeken en die zou volgens de specificaties 5V/1A moeten kunnen leveren, dat zou voldoende moeten zijn voor de Sensation?

[ Voor 26% gewijzigd door bartbh op 08-09-2011 15:45 ]

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 11:49
_Nick__ schreef op donderdag 08 september 2011 @ 13:36:
[...]

Ik zie inderdaad de standaard back cover, helaas niet de chrome versie, al past die kennelijk ook niet.

• Grambombie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 14:02
Voor de mensen die hun sensation plot niet meer aankrijgen: Ik had hetzelfde probleem en heb mijn toestel op laten halen door dynafix. Anderhalf weekje later teruggekregen, maar hij deed het nog steeds niet. Nu heb ik hem weer op laten halen maar dan met de batterij, omdat daar waarschijnlijk het probleem ligt en de batterij een beetje bol staat! Ik weet niet wat er nu gaat gebeuren, maar als je je sensation niet meer aankrijgt check je batterij ff voor de vorm! Bij mij was hij opgezwollen.

Mijn problemen begonnen na de android 2.3.4 update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xurk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-04-2024

Xurk

Burnside

Zo, die is apart :P Volgens mij hebben ze die gemaakt aan de hand van de renders van toen de Sensation nog de HTC Pyramid heette. Wel gek van dat blauwe vlak.

Mitsubishi Trium Galaxy - Nokia 3330 - Nokia 3510 - Motorola V525 - Samsung E730 - HTC Touch - HTC Touch HD - HTC Desire - HTC Sensation - HTC One X+ - LG Nexus 5 - LG Nexus 5X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
Xurk schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 08:32:
Zo, die is apart :P Volgens mij hebben ze die gemaakt aan de hand van de renders van toen de Sensation nog de HTC Pyramid heette. Wel gek van dat blauwe vlak.
Ik denk beschermtape ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmotaX
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 08:52

AmotaX

Developer

Ziet er wel strak uit. Wat was er nou precies mis mee? Hij lijkt namelijk wel precies op de originele backcover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Xurk schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 08:32:
Was dit als grapje bedoeld?

Dat blauwe beschermn stickertje kan er vanaf..

Maat klopt ook (precies), maar sluiting is groter..
Jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
AmotaX schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 10:11:
[...]

Ziet er wel strak uit. Wat was er nou precies mis mee? Hij lijkt namelijk wel precies op de originele backcover.
De sluiting is breder..

Ik denk wel daar het binnenwerk kan worden omgezet op de meegeleverde binnenplaat..

Collega heeft al gevraagd om dit -Volgens hem- Porsche Design hoesje te mogen overnemen..

Als het toestel wat ouder is, waag ik mij zelf aan het omzetten van het binnenwerk.. Klusje voor en rustige zondag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xurk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-04-2024

Xurk

Burnside

Nee hoor, ik had gewoon niet door dat het beschermtape was. Mijn excuses ;)

Mitsubishi Trium Galaxy - Nokia 3330 - Nokia 3510 - Motorola V525 - Samsung E730 - HTC Touch - HTC Touch HD - HTC Desire - HTC Sensation - HTC One X+ - LG Nexus 5 - LG Nexus 5X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grambombie schreef op donderdag 08 september 2011 @ 23:08:
Voor de mensen die hun sensation plot niet meer aankrijgen: Ik had hetzelfde probleem en heb mijn toestel op laten halen door dynafix. Anderhalf weekje later teruggekregen, maar hij deed het nog steeds niet. Nu heb ik hem weer op laten halen maar dan met de batterij, omdat daar waarschijnlijk het probleem ligt en de batterij een beetje bol staat! Ik weet niet wat er nu gaat gebeuren, maar als je je sensation niet meer aankrijgt check je batterij ff voor de vorm! Bij mij was hij opgezwollen.

Mijn problemen begonnen na de android 2.3.4 update...
Ik heb bij mij vorige week ook de update geïnstalleerd. Batterij is meegestuurd naar Dynafix. Was niets vreemds aan te zien. Bij Vodafone-shop hebben ze de batterij ook nog aan een losse snellader gehangen. Batterij reageerde gewoon op de lader. Conclusie Vodafone-medewerker: Aan de batterij ligt het niet. Toch maar gewoon meegestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Xurk schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 12:35:
[...]

Nee hoor, ik had gewoon niet door dat het beschermtape was. Mijn excuses ;)
Geen erg..

Ziet er op het eerste gezicht ook vreemd uit..

Begreep ook niet waarom, maar schijnt met ingelegde letters te maken hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag: Hoe lang gaat de batterij van de Sensation mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:21
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 18:48:
Even een vraag: Hoe lang gaat de batterij van de Sensation mee?
Te kort. 7:00 van de lader => 15:00 uit. 3 internet pagina's bekeken en 5 emailtjes gelezen.
Als ik wifi, internet, sync en gps uit zet haal ik het tot 24:00. Met een uurtje muziek luisteren.
Ik heb vast een grotere accu besteld, want dit is niks. Mijn laadcurve vertrouw ik ook niet helemaal:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/7861132/2011-08-26_09-45-03.jpg

Hier ligt de telefoon aan de lader en doet verder niets. Hij staat 's nachts in vliegtuigmodus.

[ Voor 8% gewijzigd door RunaR op 09-09-2011 19:59 ]

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:39
Waar kan je die accu bestellen als ik vragen mag :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 09:47
Is de accuduur echt zo dramatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmotaX
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 08:52

AmotaX

Developer

Electromonkey schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 20:11:
Waar kan je die accu bestellen als ik vragen mag :)?
Zie een vorige post van mij: http://gathering.tweakers...message/36669044#36669044
Niet originele accu, maar wel goede voor heeel weinig geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:21
Bij mij wel, maar ik vertrouw de oplaadcurve ook niet. Ik denk dat mijn originele accu gewoon gaar is.Hij was ook volledig leeg toe ik hem nieuw uit de doos haalde, meestal worden ze half vol geleverd.

Bij andere mensen gaat de accu ander halve dag mee met normaal gebruik.

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 13:08
die van mij niet.
Ik haal hem om half 7 van de stroom af, en rond 11 uur heb ik vaak nog 40% over.

wat doe ik er dan gemiddeld mee?

wat synchroniseerd via internet?
werkmail met agenda (1x per 15min)
Gmail : mail, contacten en agenda (push)
weer (1x per uur)
hyves (push)
facebook (1x per uur)
foursquare (push)
en dan nog wat kleine dingen.

dagelijks zoek ik wel wat op google, dolphin browser, 5 a 10min een spelletje
regelmatig het scherm aan om zelf hyves of facebook te checken waar hij dus automatisch ook ververst.
foursquare inchecken, enkele apps checken
5min bellen, enkele whatsapp berichten en gewone smsjes.

dus ik kan zeggen dat mijn batterijduur niet bepaald slecht is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davevanuden
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-04-2021
Hallo,

Sinds kort heb ik de htc sensation maar heb een probleem met mijn email.
Ik heb een hotmail account ingesteld. Maar ik krijg om de zoveel minuten de melding dat ik 2 nieuwe mails heb. Terwijl dit helemaal niet het geval is. Als ik erop duw, opent hij de mailbox, gaat ALLE berichten opnieuw laden, en heb ik geen nieuwe mail! hoe kan dit??? Ook geeft hij vaker aan dat mijn login attempt exceeded de maximum login time..

Tevens wil ik dat hij alleen postvak in laat zien. dit klik ik dan ook aan bij instelling, maar de volgende keer staat hij weer op alles weergeven.. strange!!

wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
RunaR schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 19:58:
[...]

Te kort. 7:00 van de lader => 15:00 uit. 3 internet pagina's bekeken en 5 emailtjes gelezen.
Als ik wifi, internet, sync en gps uit zet haal ik het tot 24:00. Met een uurtje muziek luisteren.
Ik heb vast een grotere accu besteld, want dit is niks. Mijn laadcurve vertrouw ik ook niet helemaal:

[afbeelding]

Hier ligt de telefoon aan de lader en doet verder niets. Hij staat 's nachts in vliegtuigmodus.
Kijk hier eens naar

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:39
Thx! Word echt helemaal gek van die accuduur soms. De ene keer gaat deze 2 dagen mee en vervolgens nog geen dag terwijl ik niks anders doe....

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 15:14
davevanuden schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 22:00:
Hallo,

Sinds kort heb ik de htc sensation maar heb een probleem met mijn email.
Ik heb een hotmail account ingesteld. Maar ik krijg om de zoveel minuten de melding dat ik 2 nieuwe mails heb. Terwijl dit helemaal niet het geval is. Als ik erop duw, opent hij de mailbox, gaat ALLE berichten opnieuw laden, en heb ik geen nieuwe mail! hoe kan dit??? Ook geeft hij vaker aan dat mijn login attempt exceeded de maximum login time..

Tevens wil ik dat hij alleen postvak in laat zien. dit klik ik dan ook aan bij instelling, maar de volgende keer staat hij weer op alles weergeven.. strange!!

wie kan mij helpen?
Heb je ergens een maximale grootte gegeven aan binnen te halen mail? Waarschijnlijk overtreft je nieuwe mail die grootte en kan je mail cliënt het daarom niet binnenhalen.

Verwijderd

Mijn stock accu moest rond 6 uur aan de lader, 12 uur hield hij het dus vol waarbij meestal wel 5 uur screentime, een hoop muziek (soms via google music) altijd wel wat spelletjes, meerdere mailboxen gepusht en continu whatsapp.

Nu heb ik mijn Anker batterijen binnen en zal de bevindingen wel plaatsen, er is veel over te vinden op xda.

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 21:52
getver, heb ik mn sensation vorige week (gelukkig al na anderhalve week) terug gekregen van reparatie wegens stof onder het scherm, is ie gisteren weer opgehaald, omdat naderhand het toestel aan de onderzijde niet goed paste. Net alsof er een schroefje niet goed aangedraaid was, terwijl ik die zelf dus niet mag aandraaien.... ben bang dat ik hem nu weer een tijdje kwijt ga zijn, hopelijk niet veel langer dan die anderhalve week....

Wel balen zeg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeidiOlstrom
  • Laatst online: 18-07 15:21
Hee daar,

Kort en bondig: Is dit software gone wrong, of gevalletje RMA?
Eerste pic is live beeld door camera.
Oh ja, bij video in gallery spelen hoor ik wel het geluid, maar ik zie alleen het eerste, stilstaande, frame.

2 weken oud toestel :(

Danks.

Afbeeldingslocatie: http://img9.imageshack.us/img9/4057/81635714.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img14.imageshack.us/img14/1493/97881897.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img43.imageshack.us/img43/5853/78311981.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 08:33

BiLo

PSN: toiletcleaner

HeidiOlstrom schreef op zondag 11 september 2011 @ 15:44:
Hee daar,

Oh ja, bij video in gallery spelen hoor ik wel het geluid, maar ik zie alleen het eerste, stilstaande, frame.

Danks.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
kort en bondig, ja een gevalletje RMA?

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-07 17:01
Dat met die widgets heb ik ook wel is gehad, maar dat was na een reboot weer verdwenen. Die groene strepen bij de camera heb ik nog nooit gezien. Standaard videobestand wat je probeert af te spelen? Mogelijk dat een andere mediaplayer er geen moeite mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:10
HeidiOlstrom schreef op zondag 11 september 2011 @ 15:44:
Hee daar,

Danks.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Beide problemen zijn bekent (zoek eens op XDA forum).

Die van de camera heb ik geen oplossing.

Widgets: deze worden veroorzaakt door de resolutie van de Sensation icm met wat oudere apps.
Sinds ik 2.3.4 draai heb ik dit op probleem niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assasinbats
  • Laatst online: 22:55
Ik heb de strepen op de camera ook gehad. Het is ook weg inmiddels, ik weet niet zo goed meer wat en of ik iets gedaan heb, maar het is nu foetsie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

Iemand dit weleens gehad?

Afbeeldingslocatie: http://cevertse.nl/dump/sensation_fail.jpg

Toestel viel ook de hele tijd uit, waarna ik hem weer moest aanzetten. Hopelijk gaat het weer weg.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het ook twee keer gehad met de camera. Bij mij was t probleem opgelost nadat ik de batterij er ff uit had gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeidiOlstrom
Okee, bedankt allemaal!

Eerst maar eens in de software duiken en wat met de accu rommelen voor ik naar de vodafone winkel ren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxACxx
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 14:30
Heb me nieuwe backcover binnen! Duurde bijelkaar een paar dagen ;)

Ben benieuwd of ze de krakende terugwillen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
xxACxx schreef op maandag 12 september 2011 @ 10:36:
Heb me nieuwe backcover binnen! Duurde bijelkaar een paar dagen ;)

Ben benieuwd of ze de krakende terugwillen.....
nope kan je houden :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeidiOlstrom
Na de laatste firmware erop gezet te hebben zijn alle problemen weg.
Soms kan het simpel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Ik heb mbv BetterBatteryStats nu alle accuverbruik aardig onder controle. De laatste acculading hield het 1 dag en 18 uur vol, met licht gebruik.
Wel apart dat mijn grafiek verre van lineair is, het duurt erg lang als hij vol is voordat hij terug begint te lopen, de eerste paar uur blijft hij 100% aangeven. En vanaf 30% gaat het heel erg hard.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxACxx
Cool ;) Misschien dat ik de krakende ga verven in donker blauw, hmmm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
RunaR schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 19:58:
[...]

[afbeelding]

Dat is wel heel erg kort. Bij mij gaat ie om 07.30 van de lader en ik haal in ieder geval avond (23.00) met meestal nog een procent of 5-10.
Daarbij kijk ik overdag wat Facebook/Hyves, Whatsapp, paar smsjes en wat af en toe wat bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds enige tijd ook een nieuwe backcover. Ik ben alleen erg bang om de cover los te halen van het toestel: mijn vorige backcover ging al na 2 keer loshalen kraken. Weet iemand of het kraken ook terugkeert bij nieuwe backcovers?, met andere woorden: stuurt HTC herziene, verbeterde versies van de backcover op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrro
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik heb al een aantal dagen last van gesprekken die zomaar worden afgekapt. Niet omdat mensen mij niet aardig vinden, maar omdat de verbinding wegvalt na een seconde of 30. Verschrikkelijk irritant! Ligt dit aan mijn telefoon, de SIM-kaart of mijn provider, Vodafone? Ik kan de klantenservice ook niet bellen, want no way dat ik 10min in de wacht kan staan zonder dat de verbinding verbroken wordt...

Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze kunnen het wel bij Dynafix.

In onderstaand overzicht ziet u het statusverloop van uw reparatie.
STATUS DATUM / TIJD
Service-aanmelding - Volledig ingevoerd 7-9-2011 13:51:19
Service-aanmelding - Bevestigd 7-9-2011 13:52:03
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Vodafone Service Center) 7-9-2011 14:01:18
Logistiek - Product ontvangen door Vodafone Service Center 8-9-2011 3:27:37
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 8-9-2011 3:27:38
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 9-9-2011 9:16:23
Reparatie repair center - In behandeling 9-9-2011 9:17:42
Reparatie Intern - Wacht op onderdelen 9-9-2011 9:19:03
Reparatie repair center - In behandeling 12-9-2011 10:33:08
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 12-9-2011 14:48:41
Reparatie repair center - Voltooid 12-9-2011 14:48:41
Logistiek - Product klaar voor retourzending 12-9-2011 16:32:47

In onderstaand overzicht staan alle uitgevoerde servicehandelingen behorende bij uw reparatie.

Servicehandeling: Boardswap

Het lijkt erop dat ik mijn telefoon net een weekje kwijt. Vorige week woensdag bij Vodafone shop afgegeven, waarschijnlijk woensdag weer ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspertje19
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 13:08
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 20:13:

STATUS DATUM / TIJD
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Vodafone Service Center) 7-9-2011 14:01:18
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 12-9-2011 14:48:41

In onderstaand overzicht staan alle uitgevoerde servicehandelingen behorende bij uw reparatie.

Het lijkt erop dat ik mijn telefoon net een weekje kwijt. Vorige week woensdag bij Vodafone shop afgegeven, waarschijnlijk woensdag weer ophalen.
Dan is dit het moment waarop ik die van mij moet terug sturen denk.....vorige keer ivm toch screen problemen retour gegaan, maar dat duurde gewoon 5 weken !

Nu is dat euvel verholpen, krijg ik weer stof onder het scherm en een krakend hoesje...zuch zucht en zucht.

Maar een week (of max 2) weg kan ik nog wel accepteren, geloof dat ik toch maar moet gaan bellen, aangezien die van jou ook weer snel terug is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_NL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-07-2024

Chris_NL

Miauw

Ik heb een klein ongelukje gehad met mijn telefoon. Tijdens het fietsen heb ik hem perongeluk laten vallen. Gelukkig op de backcover. (naja gelukkig) Beetje beschadigd maar kan ik mee leven, in mijn ogen is het een gebruiksvoorwerp :P. Het probleem is alleen dat de tril functie nu erg veel geluid maakt. Een vriend van mij heeft dat ook met zijn DHD (ook al wil die dat niet echt toegeven). Ze klinken nu echt exact het zelfde. Vind het toch wel erg jammer. Zou ik garantie kunnen krijgen op het gedeelte wat zorgt voor dat hij gaat trillen? Ook al is het (gedeeltelijk) mijn eigenschuld?
Heeft trouwens iemand ervaring met het harde geluid van de tril functie?

EDIT:
Ik heb nu ook gemerkt dat op sommige moment de tril functie amper of geen geluid maakt. Het is dus niet consequent.

[ Voor 8% gewijzigd door Chris_NL op 12-09-2011 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Chris_NL schreef op maandag 12 september 2011 @ 22:18:
Ik heb een klein ongelukje gehad met mijn telefoon. Tijdens het fietsen heb ik hem perongeluk laten vallen. Gelukkig op de backcover. (naja gelukkig) Beetje beschadigd maar kan ik mee leven, in mijn ogen is het een gebruiksvoorwerp :P. Het probleem is alleen dat de tril functie nu erg veel geluid maakt. Een vriend van mij heeft dat ook met zijn DHD (ook al wil die dat niet echt toegeven). Ze klinken nu echt exact het zelfde. Vind het toch wel erg jammer. Zou ik garantie kunnen krijgen op het gedeelte wat zorgt voor dat hij gaat trillen? Ook al is het (gedeeltelijk) mijn eigenschuld?
Heeft trouwens iemand ervaring met het harde geluid van de tril functie?

EDIT:
Ik heb nu ook gemerkt dat op sommige moment de tril functie amper of geen geluid maakt. Het is dus niet consequent.
Nee, dit valt natuurlijk niet onder de garantie. Ik zou ook niet weten waarom het gedeeltelijk je schuld is, jij hebt hem toch laten vallen, dat HTC daar niet voor hoeft te betalen lijkt mij erg voor de hand liggend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_NL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-07-2024

Chris_NL

Miauw

Bullet NL schreef op maandag 12 september 2011 @ 22:35:
[...]

Nee, dit valt natuurlijk niet onder de garantie. Ik zou ook niet weten waarom het gedeeltelijk je schuld is, jij hebt hem toch laten vallen, dat HTC daar niet voor hoeft te betalen lijkt mij erg voor de hand liggend.
Ik zou het ook niet opmerkelijk vinden als het alleen mijn trilfunctie is, maar een vriend heeft het ook (die gaat er toch redelijk wat netter mee om) dus misschien is het een soort van bug van HTC. Daarom wou ik het even posten om te kijken of meer mensen hier last van hebben en/of ze denken dat ik hem met garantie kan repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Chris_NL schreef op maandag 12 september 2011 @ 22:42:
[...]

Ik zou het ook niet opmerkelijk vinden als het alleen mijn trilfunctie is, maar een vriend heeft het ook (die gaat er toch redelijk wat netter mee om) dus misschien is het een soort van bug van HTC. Daarom wou ik het even posten om te kijken of meer mensen hier last van hebben en/of ze denken dat ik hem met garantie kan repareren.
8)7

Appels met peren vergelijken!

[ Voor 3% gewijzigd door ChiMan op 13-09-2011 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
[...]

Zoals je kan lezen in dit topic heeft de Sensation geen (veel voorkomende) klachten m.b.t. de trilfunctie. Jij geeft zelf duidelijk aan dat jou toestel valschade heeft, een trilfunctie kan inderdaad defect raken door harde klappen (iets wat bij valschade zeker het geval is/kan zijn) Ook al heeft je vriend misschien geen uiterlijke valschade aan zijn Desire HD ook deze dit toestel kan inwendig zeker last hebben van schade door een val.

Je toestel is defect door je eigenschuld, indien je hem toch wil laten repareren gaat je dit na alle waarschijnlijkheid geld kosten.

En nee.... een HTC Sensation is niet te vergelijken met een Nokia 3310.... Deze laatste kan tegen heel wat meer stootjes dan een Sensation...... Veel mensen gaan in mijn optiek helemaal voorbij aan het doel van een dergelijke smartphone en kopelen er qua duurzaamheid en user bestendigheid verwachtingen aan die eigenlijk niet thuis horen bij een smartphone....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Als je er niet voorzichtig mee om gaat moet je ook een verzekering afsluiten. Dan weet je zeker dat je een nieuw toestel krijgt wanneer hij hinderlijke schade op loopt. Ook al laat je hem zelf vallen op de grond of in de plee, maakt allemaal niets uit. Hoef je ook geen vervelende hoesjes/backcovers meer te gebruiken, al doe ik het zelf wel omdat kleine schades niet vergoed worden.

EDIT: De laatste tijd valt mijn sensation heel vaak uit. Het maakt niet uit wat ik doe of welke app ik gebruik. Soms zelfs als hij gewoon in mijn broekzak zit. De dag dat het begon heb ik geen enkele app geinstalleerd dus ik heb geen idee waar het door komt. Hier zal ook vast geen app voor zijn om dit op te zoeken? Geen zin om hem 2 weken of langer te moeten missen. Heb namelijk alleen nog de goedkoopste Samsung liggen die momenteel op de markt is, kun je net smsjes mee versturen. Iemand ook dit probleem gehad en opgelost op 1 of andere manier?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2011 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 12:01:
[...]
EDIT: De laatste tijd valt mijn sensation heel vaak uit. Het maakt niet uit wat ik doe of welke app ik gebruik. Soms zelfs als hij gewoon in mijn broekzak zit. De dag dat het begon heb ik geen enkele app geinstalleerd dus ik heb geen idee waar het door komt. Hier zal ook vast geen app voor zijn om dit op te zoeken? Geen zin om hem 2 weken of langer te moeten missen. Heb namelijk alleen nog de goedkoopste Samsung liggen die momenteel op de markt is, kun je net smsjes mee versturen. Iemand ook dit probleem gehad en opgelost op 1 of andere manier?
Je hebt natuurlijk vast al een factory reset gedaan? Het kan zijn dat je toestel problemen heeft met bepaalde apps.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 12:19:
[...]

Je hebt natuurlijk vast al een factory reset gedaan? Het kan zijn dat je toestel problemen heeft met bepaalde apps.......
Nee, maar ben ik dan niet alle apps kwijt? Ook betaalde? En ALLE instellingen/homescreens noem maar op? Of hoe is dit op te backupen zonder root?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2011 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HHoltman
  • Laatst online: 10-05-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 12:21:
[...]

Nee, maar ben ik dan niet alle apps kwijt? Ook betaalde? En ALLE instellingen/homescreens noem maar op? Of hoe is dit op te backupen zonder root?
Betaalde apps kun je zo weer installeren nadat je je hebt aangemeld bij je account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HHoltman schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 12:24:
[...]

Betaalde apps kun je zo weer installeren nadat je je hebt aangemeld bij je account.
Oke dan is dat in ieder geval geen probleem. Ben alleen benieuwd hoelang ik bezig ga zijn met alle instellingen of zijn deze ook te backuppen zonder root?

Heb overigens vannacht de methode geprobeerd om de batterijduur te verbeteren. Dus 8u opladen terwijl toestel aan staat, toestel uitzetten en nog een uur opladen, toestel aan zetten, 2 min wachten, uitzetten en weer een uur opladen. Zal laten weten of het bij mij effect heeft. Moet wel zeggen dat mijn batterij niet volledig leeg was toen ik er aan begon. Als het niet heeft geholpen zal ik het nog wel een keer proberen.

Nog mensen ervaring met de Evo 3D accu? Lees wel dat mensen hem hebben aangeschaft maar heb geen reactie na het testen van de accu gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxACxx
Aaarggh stof onder me scherm... Ga van de week proberen om met een stofzuiger langs scherm te gaan. Kijken of dit helpt.. iemand ervaring??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:12
[...]
Welke software versie gebruik je? 2.3.4?
Heb namelijk veel van dit soort gelijke problemen voorbij zien komen na deze update.
xxACxx schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 14:13:
Aaarggh stof onder me scherm... Ga van de week proberen om met een stofzuiger langs scherm te gaan. Kijken of dit helpt.. iemand ervaring??
Waar zit het stof precies?

Ik merkte namelijk op dat er links onderin een soort opening lijkt te zitten.
Het blauwe/witte licht van de vier touch buttons zie ik er duidelijk onder vandaan komen. Aan de rechterkant zie ik dit licht niet. Is jullie dit ook opgevallen?

Zou het stof via deze weg tussen het display kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxACxx
Ryan_ schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 14:28:
[...]

[...]

Waar zit het stof precies?

Ik merkte namelijk op dat er links onderin een soort opening lijkt te zitten.
Het blauwe licht van de vier touch buttons zie ik er duidelijk onder vandaan komen. Aan de rechterkant zie ik dit licht niet. Is jullie dit ook opgevallen?

Zou het stof via deze weg tussen het display kunnen komen?
Via xda heb ik vernomen dat het door de opening van de volumeknop komt. Stof zit 2 cm vanaf de volumeknop dus dat zal wel kloppen denk ik dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryan_ schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 14:28:
[...]

Welke software versie gebruik je? 2.3.4?
Heb namelijk veel van dit soort gelijke problemen voorbij zien komen na deze update.
Gebruik inderdaad 2.3.4. Zou daar aan kunnen liggen maar heb er pas sinds 1,5 week last van terwijl ik meteen de 2.3.4. update heb uitgevoerd. Had iemand hier een oplossing voor?

Anders wordt het toch maar een hard reset als het door blijft gaan. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Vandaag , na een week eindelijk mn sensation opgehaald voor repair...heeft een week geduurd eer dat ze hem eindelijk ophaalde ( fout van htc) maar goed ze hebben er een spoedje van gemaakt, ben benieuwd hoe lang het gaat duren

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 20:13:

STATUS DATUM / TIJD

Hoe heb jij dat kunnen zien...ik probeer te kijken op dynafix maar die site zegt nog van niets gevonden :-(

[ Voor 6% gewijzigd door dave1972 op 13-09-2011 18:24 ]

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -aad-
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-07 08:35
dave1972 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 18:23:
[...]

Hoe heb jij dat kunnen zien...ik probeer te kijken op dynafix maar die site zegt nog van niets gevonden :-(
http://www6.dynafix.com/a...airorder_tracestatus.aspx
Zodra je melding hebt gemaakt via HTC staat die daar (al bij de eerste voormelding, dus als hij is opgehaald zeker). Bij identification je IMEI invullen en zipcode je postcode zou het moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
-aad- schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 20:14:
[...]

http://www6.dynafix.com/a...airorder_tracestatus.aspx
Zodra je melding hebt gemaakt via HTC staat die daar (al bij de eerste voormelding, dus als hij is opgehaald zeker). Bij identification je IMEI invullen en zipcode je postcode zou het moeten doen.
Bij mij zegt ie niks gevonden, maar goed hij is ook vanmorgen pas opgehaald :-)

Samsung Flip 7

• _Nick__
  • Niet online
In het nieuwsgedeelte van deze site is zojuist de Sensation XE aangekondigd..

Interessant is de sterkere accu, die kennelijk in hetzelfde toestel past en al over
een paar weken is te krijgen.. net als de hippe cover (schat ik in)..

• ChiMan
_Nick__ schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:26:
In het nieuwsgedeelte van deze site is zojuist de Sensation XE aangekondigd..

Interessant is de sterkere accu, die kennelijk in hetzelfde toestel past en al over
een paar weken is te krijgen.. net als de hippe cover (schat ik in)..
Gewoon hetzelfde accu als de EVO 3D!

• _Nick__
  • Niet online
ChiMan schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:29:
[...]

Gewoon hetzelfde accu als de EVO 3D!
Echt.?

Heb ik gemist dat de kopers van die accu hebben laten weten of zich die aankoop loont.?

• dangerousp
_Nick__ schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:44:
[...]

Echt.?

Heb ik gemist dat de kopers van die accu hebben laten weten of zich die aankoop loont.?
Dat hoort ook eigenlijk in het accessoires topic.
Ik moet zeggen dat ik nu nog niet die behoefte heb aan een grotere batterij.. hij gaat gemakkelijk 2 dagen mee. (insertcoin op 1,5 ghz)

• _Nick__
  • Niet online
dangerousp schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:47:
[...]

Ik moet zeggen dat ik nu nog niet die behoefte heb aan een grotere batterij.. hij gaat gemakkelijk 2 dagen mee. (insertcoin op 1,5 ghz)
Heb zelf een hoop uitgezet (account-updates), maar vooral gps
en gebruik alleen laucher pro plus met verder originele ROM en
ben zeer tevreden over het batterij-gebruik..

Vraag me alleen af of de XE geen problemen zal hebben met
het Sense-spul, dat vrij makkelijk op tilt slaat als je wat zwaar-
dere apps open hebt..

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:17

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

[...]

Probeer je toestel eens alleen in GSM modus te zetten. Mijn vriendin heeft het rebooten ook met haar Wildfire, sinds ik het toestel alleen op GSM heb gezet heeft ze geen reboot meer gehad.

Het lijkt iets met het schakelen tussen GSM en UMTS te maken te hebben, een factory reset helpt niet en ligt ook niet echt aan het toestel aangezien deze eerst maanden normaal heeft gefunctioneerd, nooit is gevallen en standaard rom heeft.

Verwijderd

Na 2 weken de sensation te hebben vallen mij enkele dingen op:

1. De accuduur is echt rampzalig, nog nooit een telefoon gehad die je zo vaak moet opladen. ( als je via ebay een andere haalt met 1900 krijg je dan niet gezijk met garantie? )

2. Vastlopers, na 2 weken toch al 6 vastlopers gehad waaronder het eigen sense friendsstream. Verschilt van geluiden die doorgaan na afsluiten app, tabbladen van sense die niet meer werken tot het hoofdmenu waar niks meer reageert.

3. Deathgrip, ik merk dat als je de telefoon aan de bovenkant vastpakt ( wat veel gebeurd als je de telefoon gedraait hebt voor spellen oid ) Wifi en 3G wegvallen.

Verder geen problemen gehad :)

• Tiroz
@Bobfakkel: al wel de nieuwste firmware?

Zijn er hier al mensen die ervaring hebben met accuduur met een EVO 3D Batterij? Bij mij lijkt de accu iets slechter te zijn geworden tov 2 maand terug, of het komt door een bepaalde app maar ik heb ook geen grote afwijkende wakelocks. Ik verloor iig meestal 's nachts met autosync en wifi uit, 3g aan ongeveer 5% in 9 uur. Als ik nu 3G aan laat staan is dat nu ongeveer 14%, met 3G uit ongeveer 9%. Dus vooral idle lijkt de batterij wat minder, bij gewoon gebruik doet ie het prima.

Hoeveel verliezen jullie 's nachts als de telefoon niet aan de oplader ligt?

• bartbh
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:53:
1. De accuduur is echt rampzalig, nog nooit een telefoon gehad die je zo vaak moet opladen. ( als je via ebay een andere haalt met 1900 krijg je dan niet gezijk met garantie? )

2. Vastlopers, na 2 weken toch al 6 vastlopers gehad waaronder het eigen sense friendsstream. Verschilt van geluiden die doorgaan na afsluiten app, tabbladen van sense die niet meer werken tot het hoofdmenu waar niks meer reageert.

3. Deathgrip, ik merk dat als je de telefoon aan de bovenkant vastpakt ( wat veel gebeurd als je de telefoon gedraait hebt voor spellen oid ) Wifi en 3G wegvallen.

Verder geen problemen gehad :)
1) Wat is "rampzalig" bij jou?

2) Dat heb ik niet gehad eigenlijk toen ik nog stock ROM draaide, friendsstream gebruikte ik dan ook niet.

3) Dat heb ik ook, wifi zakt dan 1 of soms 2 streepjes ook al zit ik naast m'n router.

• Hymnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-08 09:46
Tiroz schreef op woensdag 14 september 2011 @ 17:43:
@Bobfakkel: al wel de nieuwste firmware?

Zijn er hier al mensen die ervaring hebben met accuduur met een EVO 3D Batterij? Bij mij lijkt de accu iets slechter te zijn geworden tov 2 maand terug, of het komt door een bepaalde app maar ik heb ook geen grote afwijkende wakelocks. Ik verloor iig meestal 's nachts met autosync en wifi uit, 3g aan ongeveer 5% in 9 uur. Als ik nu 3G aan laat staan is dat nu ongeveer 14%, met 3G uit ongeveer 9%. Dus vooral idle lijkt de batterij wat minder, bij gewoon gebruik doet ie het prima.

Hoeveel verliezen jullie 's nachts als de telefoon niet aan de oplader ligt?
1 a 2 % soms iets meer , dit is zonder 3g en wifi uit na 15 minuten. geen sync uiteraard. Erg blij met de batterijduur.. :)

• r132546e
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:21
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 16:50:
Ik heb sinds enige tijd ook een nieuwe backcover. Ik ben alleen erg bang om de cover los te halen van het toestel: mijn vorige backcover ging al na 2 keer loshalen kraken. Weet iemand of het kraken ook terugkeert bij nieuwe backcovers?, met andere woorden: stuurt HTC herziene, verbeterde versies van de backcover op?
Ja, leuk dat HTC een aantal van jullie nieuwe covers heeft gestuurd, maar zijn deze inmiddels daadwerkelijk beter? Kom op jongens en meisjes, wie durft?

• _Nick__
  • Niet online
dangerousp schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:47:
[...]

Heb eens gekeken naar dat Insertcoin-verhaal, maar als ik goed begrijp, kun je de volledige gebruikerservaring (topic aanhouden) van een Sensation XE krijgen om de huidige Sensation, door Insertcoin te installeren (4GB
partitie aan te maken (Insertcoin heeft al extra bassen voor muziek als ik het goed lees), EVO-batterij erin te doen en misschien zelfs nog over een week of wat de bijpassende cover te bestellen.. ;-)

Jammer dat ze de RAM niet hebben aangepast, want ik verwacht dat alle "standaard-gebruikers" daar op termijn wel een probleem mee krijgen..

• Voodoo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-01 13:46

Voodoo

Lurker

Na een tijdje (~1,5 week) is het menu wat gek aan het doen:
Ik start het menu op op vanaf de homescreen, je kunt nu 'scrollen' om naar onder te gaan. de sensation markeert de verschillende paginas dmv een lijn. deze lijn loopt bij mij zo:

--------_____ (dus in het midden breekt de lijn, en komt het vervolg lager te liggen)

Ook gaat de pagina maar voor ~4/5 deel naar onder, zodat de apps maar half zichtbaar zijn onderaan het scherm (je ziet dan de helft van het plaatje, en dus geen naam van de app) kortom, irritant.
Bekend euvel van sensation, of sense 2.3.4?

ook mijn accu gaat niet lang mee, ik heb hier in dit topic foto's gezien van een grafiek van de accu duur/oplaadtijd. Is dit een app die ik moet downloaden?

Ook krijg ik soms na het afsluiten van een app het bekende witte scherm met het groene HTC logo te zien, is hier een verklaring voor?

alvast bedankt voor je reactie!

[ Voor 7% gewijzigd door Voodoo op 15-09-2011 11:04 ]

• bartbh
  • Niet online
De batterijgrafiek kun je vinden via instellingen -> over -> accu -> accugebruik en dan klikken op de grafiek.

• dangerousp
senses2 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:01:
Na een tijdje (~1,5 week) is het menu wat gek aan het doen:
Ik start het menu op op vanaf de homescreen, je kunt nu 'scrollen' om naar onder te gaan. de sensation markeert de verschillende paginas dmv een lijn. deze lijn loopt bij mij zo:

--------_____ (dus in het midden breekt de lijn, en komt het vervolg lager te liggen)

Ook gaat de pagina maar voor ~4/5 deel naar onder, zodat de apps maar half zichtbaar zijn onderaan het scherm (je ziet dan de helft van het plaatje, en dus geen naam van de app) kortom, irritant.
Bekend euvel van sensation, of sense 2.3.4?

ook mijn accu gaat niet lang mee, ik heb hier in dit topic foto's gezien van een grafiek van de accu duur/oplaadtijd. Is dit een app die ik moet downloaden?

Ook krijg ik soms na het afsluiten van een app het bekende witte scherm met het groene HTC logo te zien, is hier een verklaring voor?

alvast bedankt voor je reactie!
Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt. Je zou een hard reset kunnen proberen (als je root hebt, met titanium backup maken). Volgens mij ligt het HTC logo aan bepaald apps, maar het blijkt erg te wisselen.

batterij grafiek staat bij instellignen-> over de telefoon -> accu -> accu gebruik en dan is het bovenste gedeelte de grafiek en als je er op drukt wordt hij groter

@_Nick__ dat moet in het rooten en rom topic :P
Geheugen is volgens mij ruim voldoende. Nog geen enkele keer gehad dat ik om meer verlegen zat.

• _Nick__
  • Niet online
dangerousp schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:39:
[...]

@_Nick__ dat moet in het rooten en rom topic :P
Geheugen is volgens mij ruim voldoende. Nog geen enkele keer gehad dat ik om meer verlegen zat.
Met 134 apps, die ik toch wel bij de hand wil houden, had ik toch geregeld dat Sense langs het startscherm moest om door te gaan..

Sinds Laucher Pro Plus heb ik dit niet meer gezien (ook geen reboots meer nodig om vertragingen eruit te halen of groene strepen in de camera (terwijl ik het ding nu al twee weken niet meer heb uitgezet))..

Zonder LPP had ik met Sense altijd rond de 70MB RAM vrij en nu meestal meer dan 110MB..
Toch weinig voor 768MB totaal..

Vind het toestel in totaal prettiger met LPP en de Pure Widgets, met name de Messenger, waar je in één inbox alles kunt laten "aankomen" en dus ook in één oogopslag kunt zien: gemiste oproepen/sms/mail/facebook/twitter.. Je hebt dan ook nog maar een paar schermen nodig (bij mij: Pure Messenger/Pure News/Pure Calendar en startscherm)..

Met LPP is de Sensation ook snel genoeg zonder andere ROM..

• Tiroz
Hymnir schreef op donderdag 15 september 2011 @ 00:26:
[...]

1 a 2 % soms iets meer , dit is zonder 3g en wifi uit na 15 minuten. geen sync uiteraard. Erg blij met de batterijduur.. :)
Kijk dat wil ik dus ook :P ik heb ook geen apps die actief zijn 's nachts, alle updates buiten auto-sync staan uit. Raar dat ik dan toch zoveel batterij verlies :S. Waar zou dit eventueel verder nog mee te maken kunnen hebben? Het is namelijk niet zo dat mijn telefoon 'wakker' blijft, dat blijkt niet uit de batterijgrafiek. Verder heb ik wel dat mijn batterij bijv de eerste 3 uur op 100% blijft staan, hij loopt dus ook niet opvallend snel leeg. Alleen in idle 's nachts lijkt er iets op de achtergrond te draaien ofzo.

• u_nix_we_all
  • Niet online
Tiroz schreef op donderdag 15 september 2011 @ 12:21:
[...]

Kijk dat wil ik dus ook :P ik heb ook geen apps die actief zijn 's nachts, alle updates buiten auto-sync staan uit. Raar dat ik dan toch zoveel batterij verlies :S. Waar zou dit eventueel verder nog mee te maken kunnen hebben? Het is namelijk niet zo dat mijn telefoon 'wakker' blijft, dat blijkt niet uit de batterijgrafiek. Verder heb ik wel dat mijn batterij bijv de eerste 3 uur op 100% blijft staan, hij loopt dus ook niet opvallend snel leeg. Alleen in idle 's nachts lijkt er iets op de achtergrond te draaien ofzo.
Heb je al naar de wakelocks gekeken, bijv. met BetterBatteryStats ? Zo niet, volg dan even de linkjes in de laatste van de FAQ's in de startpost. Dat geeft je info over wat je telefoon wakker houdt.

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 11:37
r132546e schreef op donderdag 15 september 2011 @ 01:36:
[...]

Ja, leuk dat HTC een aantal van jullie nieuwe covers heeft gestuurd, maar zijn deze inmiddels daadwerkelijk beter? Kom op jongens en meisjes, wie durft?
Ik heb nog niks ontvangen of gehoord dat ie verstuurd is. Dus ik wacht nog af... is een weekje geleden dat ik met ze contact heb genomen.

• Tiroz
u_nix_we_all schreef op donderdag 15 september 2011 @ 13:39:
[...]

Heb je al naar de wakelocks gekeken, bijv. met BetterBatteryStats ? Zo niet, volg dan even de linkjes in de laatste van de FAQ's in de startpost. Dat geeft je info over wat je telefoon wakker houdt.
Nog niet, maar in mijn batterijgrafiek komen ook juist geen opvallende wakelocks naar voren waarin mijn batterijpercentage snel naar beneden gaat. Meer een constante daling. Zal het voor de vorm toch even proberen vannacht maar lijkt daar niet aan te liggen?

Verwijderd

bartbh schreef op woensdag 14 september 2011 @ 18:54:
[...]

1) Wat is "rampzalig" bij jou?

2) Dat heb ik niet gehad eigenlijk toen ik nog stock ROM draaide, friendsstream gebruikte ik dan ook niet.

3) Dat heb ik ook, wifi zakt dan 1 of soms 2 streepjes ook al zit ik naast m'n router.
1) 2x laden op 1 dag, sochtends vol smiddags weer leeg en dan voor et slapen zit ie weer op oranje tot rood, gps bluetooth staan altijd uit, draai wel wifi en 3g. Verder doe ik er niet veel bijzonders mee, af en toe een spelletje of wat internetten.

@Tiroz Ik had al sinds dag 1 gelijk geupdate, draai dus op 2.3.4 en die opruim update oid.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2011 14:48 ]

• Wihakayda
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 12:36

Wihakayda

Dracarys

kan ik ook tvp's instellen hier?

Kom met vuur, ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 16:23

woutur

Klauwtjes uit!

_Nick__ schreef op donderdag 15 september 2011 @ 12:04:
[...]

Zonder LPP had ik met Sense altijd rond de 70MB RAM vrij en nu meestal meer dan 110MB..
Toch weinig voor 768MB totaal..
Ongebruikt RAM is doodzonde. Het maakt je apparaat langzamer. Idealiter, heb je 0MB RAM vrij. Dan weet je zeker dat je resources 100% gebruikt worden. Apps hoeven minder vaak vd SD geladen worden (ze staan al in het RAM) waardoor het apparaat sneller wordt. Het is al vaak besproken, hoe Android efficient en dynamisch gebruik maakt van RAM geheugen.

Het verschil tussen Sense en LPP in RAM zegt dus weinig. Het zou zelfs kunnen dat Sense beter met geheugen omgaat.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• _Nick__
  • Niet online
woutur schreef op donderdag 15 september 2011 @ 15:45:
[...]

Ongebruikt RAM is doodzonde. Het maakt je apparaat langzamer. Idealiter, heb je 0MB RAM vrij. Dan weet je zeker dat je resources 100% gebruikt worden. Apps hoeven minder vaak vd SD geladen worden (ze staan al in het RAM) waardoor het apparaat sneller wordt. Het is al vaak besproken, hoe Android efficient en dynamisch gebruik maakt van RAM geheugen.

Het verschil tussen Sense en LPP in RAM zegt dus weinig. Het zou zelfs kunnen dat Sense beter met geheugen omgaat.
Heb ik idd ook al eens gelezen..

Weet alleen dat ik voor LPP erg vaak een wit scherm land zag komen en het ding wel eens lang aan het "denken" was.. daar heb ik nu allemaal geen last meer van..

[ Voor 9% gewijzigd door _Nick__ op 15-09-2011 18:59 ]

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 16:23

woutur

Klauwtjes uit!

Kijk, dat is dan gewoon tof :) Ik gebruik LLP ook op mijn Hero en ben daar ook best tevreden mee.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Discussies over de HTC Sensation XE worden nu ook in dit topic gevoerd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 07:15
woutur schreef op donderdag 15 september 2011 @ 15:45:
[...]

Inderdaad, ik vraag me ook af waarom iedereen zich altijd druk maakt om het RAM.
Ongebruikt RAM is inderdaad zonde en dat betekend slechts 1 ding, dat je telefoon voldoende RAM heeft.
Ik ben eigenlijk nooit bezig met de hoeveelheid RAM ik beschikbaar heb. En als ik dan toch kijk dan is er altijd 110+ mb aan ram vrij.
Als ik de apps ga killen die in de RAM staan, dan word mijn toestel alleen maar trager.

Daarom word ook geadviseerd om geen apps te killen, zoals eerder gezegd Android gaat efficient met zijn resources om. Als je een app niet gebruikt blijft deze in een soort ''slaapmodus'' staan.
Op het moment dat die app aagesproken wordt staat hij ook vrijwel direct voor je neus.
Als het systeem toch te weinig geheugen gaat krijgen, dan zal hij zelf wel wat apps killen.

Als je tasks killed met een taskmanager dan zal je al snel merken dat het veel langer duurt om veelgebruikte apps op te starten.

Daarnaast raad ik iedereen aan, ga maar een poosje geen taskmanager meer gebruiken.
Maar ga dagelijks kijken hoeveel RAM beschikbaar is, en je zult eigenlijk vrijwel altijd zien dat het beschikbare RAM ongeveer hetzelfde is.
Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.