woutur schreef op donderdag 15 september 2011 @ 15:45:
[...]
Ongebruikt RAM is doodzonde. Het maakt je apparaat langzamer. Idealiter, heb je 0MB RAM vrij. Dan weet je zeker dat je resources 100% gebruikt worden. Apps hoeven minder vaak vd SD geladen worden (ze staan al in het RAM) waardoor het apparaat sneller wordt. Het is al vaak besproken, hoe Android efficient en dynamisch gebruik maakt van RAM geheugen.
Het verschil tussen Sense en LPP in RAM zegt dus weinig. Het zou zelfs kunnen dat Sense beter met geheugen omgaat.
Inderdaad, ik vraag me ook af waarom iedereen zich altijd druk maakt om het RAM.
Ongebruikt RAM is inderdaad zonde en dat betekend slechts 1 ding, dat je telefoon voldoende RAM heeft.
Ik ben eigenlijk nooit bezig met de hoeveelheid RAM ik beschikbaar heb. En als ik dan toch kijk dan is er altijd 110+ mb aan ram vrij.
Als ik de apps ga killen die in de RAM staan, dan word mijn toestel alleen maar trager.
Daarom word ook geadviseerd om geen apps te killen, zoals eerder gezegd Android gaat efficient met zijn resources om. Als je een app niet gebruikt blijft deze in een soort ''slaapmodus'' staan.
Op het moment dat die app aagesproken wordt staat hij ook vrijwel direct voor je neus.
Als het systeem toch te weinig geheugen gaat krijgen, dan zal hij zelf wel wat apps killen.
Als je tasks killed met een taskmanager dan zal je al snel merken dat het veel langer duurt om veelgebruikte apps op te starten.
Daarnaast raad ik iedereen aan, ga maar een poosje geen taskmanager meer gebruiken.
Maar ga dagelijks kijken hoeveel RAM beschikbaar is, en je zult eigenlijk vrijwel altijd zien dat het beschikbare RAM ongeveer hetzelfde is.