Zo te zien heeft de Pioneer ook een Optical aansluiting. Je zou de Sonos Playbar ook daar in kunnen prikken. Als alles wat je op de TV bekijkt via die Pioneer loopt, is dit ook een prima oplossing. Dan houd je gewoon je 2 kabels die vanaf de TV komenFrid0 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 10:29:
[...]
Ik heb nu een Pioneer VSX-S500 in mijn tv-meubel staan met meerder HDMI aansluitingen. Daar zit alles op aangsloten en vanuit daar loopt er dan 1 HDMI kabel naar mijn tv.
Hier ook nog steeds audio delay. Niet met een Playbar ofzo dan maar de Connect (niet de -amp).
Ik stream van cloud radio (slam fm bv.) via de Sonos app, naar een Connect die een analoog kabeltje heeft naar mijn oude Luxman120A op 2xB&W. Samen met een Play1 in diezelfde woonkamer klinkt het nergens naar, ze lopen niet gelijk.
Ondertussen misschien nog iets dat ik kan doen om dit te verbeteren (op alle Sonos fora/site kom ik niet verder)...
Ik stream van cloud radio (slam fm bv.) via de Sonos app, naar een Connect die een analoog kabeltje heeft naar mijn oude Luxman120A op 2xB&W. Samen met een Play1 in diezelfde woonkamer klinkt het nergens naar, ze lopen niet gelijk.
Ondertussen misschien nog iets dat ik kan doen om dit te verbeteren (op alle Sonos fora/site kom ik niet verder)...
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
Dat kan denk ik niet, optisch in een versterker/reciever is bij mijn weten altijd een inhang. Dan gaat er dus geen signaal naar de Sonosreputatio schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:01:
[...]
Zo te zien heeft de Pioneer ook een Optical aansluiting. Je zou de Sonos Playbar ook daar in kunnen prikken. Als alles wat je op de TV bekijkt via die Pioneer loopt, is dit ook een prima oplossing. Dan houd je gewoon je 2 kabels die vanaf de TV komen
@PC JR Nee dat is met deze setup niet op te lossen.
[ Voor 8% gewijzigd door Yamahaa op 04-06-2017 20:41 ]
Lieve Tweakers, ik ga het toch nog even 1x proberen want Sonos blijft me trekken en misschien zie ik iets over het hoofd.
Wat ik op het oog heb:
Twee speakers (die als stereo functioneren?) Mag een Play 1 zijn. Less is more, ziet er strak uit en geen kabels trekken nodig (toch?)
Wat ik wil bereiken:
Muziek luisteren via spotify, tv en series kijken met geluid over de speakers. Ik maak op het moment nog gebruik van een tuner omdat mn huidige tv geen smart card eet. Deze wordt met de tijd vervangen en kan de tuner ook weg. We kijken series via Apple TV / netflix. Maar misschien kan dat straks gewoon via de nieuwe smart tv en raakt de Apple TV overbodig. We hebben ook een WiiU. Dus:..
- Muziek luisteren
- TV / Series
- WiiU
Wat ik niet wil:
De soundbar is geen optie. Ik vind het gewoon geen mooi gezicht. Ook die andere optie waar je eventueel je tv op kan zetten vind ik niet mooi om te zien.
Is mijn wens om naar 2x Play 1 te gaan te realiseren of moet ik toch echt uitwijken naar een mooie receiver en 2 strakke kleine speakers?
Wat ik op het oog heb:
Twee speakers (die als stereo functioneren?) Mag een Play 1 zijn. Less is more, ziet er strak uit en geen kabels trekken nodig (toch?)
Wat ik wil bereiken:
Muziek luisteren via spotify, tv en series kijken met geluid over de speakers. Ik maak op het moment nog gebruik van een tuner omdat mn huidige tv geen smart card eet. Deze wordt met de tijd vervangen en kan de tuner ook weg. We kijken series via Apple TV / netflix. Maar misschien kan dat straks gewoon via de nieuwe smart tv en raakt de Apple TV overbodig. We hebben ook een WiiU. Dus:..
- Muziek luisteren
- TV / Series
- WiiU
Wat ik niet wil:
De soundbar is geen optie. Ik vind het gewoon geen mooi gezicht. Ook die andere optie waar je eventueel je tv op kan zetten vind ik niet mooi om te zien.
Is mijn wens om naar 2x Play 1 te gaan te realiseren of moet ik toch echt uitwijken naar een mooie receiver en 2 strakke kleine speakers?
Helaas, dat gaat niet lukken. Play:1's hebben geen line in en kun je dus niet op je tv aansluiten.
De enige mogelijkheid is om er een Connect tussen te zetten maar dat kost weer het nodige geld en waarschijnlijk audio delay dus eigenlijk geen goede optie.
Ik was iets te snel want het mag ook een ander type zijn lees ik. Je zou dan 2 Play:5's kunnen overwegen omdat die wel een line in hebben, maar volgens mij geldt ook daarvoor dat je kans hebt op audio delay.
De enige mogelijkheid is om er een Connect tussen te zetten maar dat kost weer het nodige geld en waarschijnlijk audio delay dus eigenlijk geen goede optie.
Ik was iets te snel want het mag ook een ander type zijn lees ik. Je zou dan 2 Play:5's kunnen overwegen omdat die wel een line in hebben, maar volgens mij geldt ook daarvoor dat je kans hebt op audio delay.
[ Voor 29% gewijzigd door tinustilburg op 04-06-2017 22:58 ]
Alle losse spelers van Sonos dus de 1 3 5 (gen 1 en twee) zullen allen ( via een aanwezige line in al dan niet met connect) zorgen voor audio vertraging indien rechtstreeks op tv aangesloten gaan worden. Indien je tv zelf niet in een aanpassing voorzien is dit niet oplosbaar.
Natuurlijk geld dit verhaal niet als een soundbar op de tv van Sonos aangesloten is en bv een gen 2 play 5 combinatie gebruikt gaat worden. De electronica moet van het analoge signaal digitaal maken en dat kost even dus vertraging. Het zelfde als je bv je tuner versterker oid aansluit met een connect en je laat muziek via je versterker naar je boxen gaan maar ook tegelijkertijd het sonos netwerk op laat gaan en naast je gewone boxen ook een play 1 3of 5 mee laat spelen zelfde verhaal. Dat is niet met huis tuin en keuken audio aan te passen. Daarom heeft Sonos ook de Playbar en connect amp. Dan is dat probleem niet....keuses...
Natuurlijk geld dit verhaal niet als een soundbar op de tv van Sonos aangesloten is en bv een gen 2 play 5 combinatie gebruikt gaat worden. De electronica moet van het analoge signaal digitaal maken en dat kost even dus vertraging. Het zelfde als je bv je tuner versterker oid aansluit met een connect en je laat muziek via je versterker naar je boxen gaan maar ook tegelijkertijd het sonos netwerk op laat gaan en naast je gewone boxen ook een play 1 3of 5 mee laat spelen zelfde verhaal. Dat is niet met huis tuin en keuken audio aan te passen. Daarom heeft Sonos ook de Playbar en connect amp. Dan is dat probleem niet....keuses...
Hi mede tweakers,
Ik zit met een eerste wereld probleem....
Ik heb twee play 5's gen 2 in de huiskamer staan waar ik heel tevreden over ben en die ik nu in mijn kantoor wil gaan zetten.
Ik zit nu te twijfelen om in de huiskamer een playbase icm met twee play 5's te zetten of een playbase met twee play 1's en een sub.
Ik wil het met name gebruiken voor muziek en wanneer ik tv kijk uiteraard voor surround. Maar muziek is het belangrijkst en de surround een mooie bonus zeg maar.
Zijn er hier mede tweakers die mij hierin kunnen adviseren? Alle hulp is welkom.
Ik weet dat er goedkopere systemen bestaan die beter klinken en dat er geen dts of HDMI is maar ik hou van het gemak van sonos.
Hartelijk dank voor jullie input!
Ik zit met een eerste wereld probleem....
Ik heb twee play 5's gen 2 in de huiskamer staan waar ik heel tevreden over ben en die ik nu in mijn kantoor wil gaan zetten.
Ik zit nu te twijfelen om in de huiskamer een playbase icm met twee play 5's te zetten of een playbase met twee play 1's en een sub.
Ik wil het met name gebruiken voor muziek en wanneer ik tv kijk uiteraard voor surround. Maar muziek is het belangrijkst en de surround een mooie bonus zeg maar.
Zijn er hier mede tweakers die mij hierin kunnen adviseren? Alle hulp is welkom.
Ik weet dat er goedkopere systemen bestaan die beter klinken en dat er geen dts of HDMI is maar ik hou van het gemak van sonos.
Hartelijk dank voor jullie input!
[ Voor 4% gewijzigd door Depok op 06-06-2017 16:43 ]
Ik zit met een ander "probleem". Ik heb 2 Play 1's in de woonkamer staan en daarnaast heb ik nog een AV-receiver van Marantz met 2 Dali Zensor 1's. TV gaat via de AV receiver uiteraard en muziek gaat voornamelijk via de sonos speakers. Soms gebruik ik de chromecast die op de AV receiver aangesloten zit. Ik kan dus Deezer gebruiken op mijn AV-receiver, of via Sonos, maar niet tegelijk.
Nou weet ik dat hiervoor de Connect dé oplossing is, maar dat vind ik een nogal dure oplossing. Even 350 euro aftikken, alleen om de receiver met sonos te kunnen combineren. Ik heb ook een raspberry pi op de AV-receiver aangesloten, maar ik heb nog nergens iets kunnen vinden waarmee ik de raspberry pi als sonos connect zou kunnen gebruiken. Weet iemand of dit op een of andere manier mogelijk is? Of weet er iemand nog een andere oplossing die een stuk goedkoper is dan een sonos connect?
Nou weet ik dat hiervoor de Connect dé oplossing is, maar dat vind ik een nogal dure oplossing. Even 350 euro aftikken, alleen om de receiver met sonos te kunnen combineren. Ik heb ook een raspberry pi op de AV-receiver aangesloten, maar ik heb nog nergens iets kunnen vinden waarmee ik de raspberry pi als sonos connect zou kunnen gebruiken. Weet iemand of dit op een of andere manier mogelijk is? Of weet er iemand nog een andere oplossing die een stuk goedkoper is dan een sonos connect?
Volgens mij moet je echt een Connect of Connect:AMP hebben voor jouw doel. Kan me anders ook niks indenken.Britske schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:17:
Ik zit met een ander "probleem". Ik heb 2 Play 1's in de woonkamer staan en daarnaast heb ik nog een AV-receiver van Marantz met 2 Dali Zensor 1's. TV gaat via de AV receiver uiteraard en muziek gaat voornamelijk via de sonos speakers. Soms gebruik ik de chromecast die op de AV receiver aangesloten zit. Ik kan dus Deezer gebruiken op mijn AV-receiver, of via Sonos, maar niet tegelijk.
Eventuele andere oplossing zou nog kunnen zijn om de sonos speakers in te ruilen voor actieve speakers met een chromecast audio er aan. Maar ik vind het juist zo handig dat je bij sonos alles in 1 app hebt. Naast Deezer gebruik ik ook wel Soundcloud en TuneIn en dan zou je bij chromecast weer meerdere apps hebben. Plus dat mijn vriendin nu hier aan gewend is, wat ook wel zo makkelijk is. En de Play 1's vind ik er wel stylish uit zien en hebben een fijn formaat.TerrorSource schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:30:
[...]
Volgens mij moet je echt een Connect of Connect:AMP hebben voor jouw doel. Kan me anders ook niks indenken.
Er is wel zoiets als AirSonos (Airplay voor Sonos). https://medium.com/@steph...y-into-sonos-93a41a1fcfbbBritske schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:17:
Wellicht biedt dat aanknopingspunten?
Bedankt voor jullie reacties. audio met vertraging horen is natuurlijk niet wat je wil met tv / film kijken. Het wordt dan tijd om het hele Sonos verhaal definitief te gaan vergeten en naar een andere setup te gaan denken. Jammer. De sound bar is een dikke no-go.
De Playbase ook? Die is nieuw en ligt onder je TV.RoyK schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 23:36:
De sound bar is een dikke no-go.
Klopt. Nog steeds een doorn in het oog wat bij betreft. Ik brobeer het strak en clean op te bouwen. Het lijkt erop dat het geen Sonos verhaal gaat worden
Vind je het niet een beetje vreemd om zo'n uitspraak hier neer te zetten? De soundbar 'is' een dikke no-go? Heel veel mensen zijn het blijkbaar niet met dat ‘is’ feit eens. Kijk er met een andere blik naar. Zowel de PlayBar als PlayBase zijn in de ogen van vele simpele cleane apparaten zonder poespas. Speakers op een andere plek in je kamer vallen meestal meer op dan iets direct onder het scherm.RoyK schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 23:36:
Jammer. De sound bar is een dikke no-go.
Wat ik dus al helemaal niet snap is je ‘less is more’ uitspraak terwijl je van plan bent ipv 1 egale speaker onder je tv 2 torentjes naast je tv te zetten + nog eens een hele receiver? Dat is verre van less...
[ Voor 26% gewijzigd door unreal0 op 14-06-2017 19:27 ]
Uhm, hoezo een vreemde plek? Hij geeft toch aan dat hij de soundbar een dikke no-go vindt, dat kan toch? JIJ vindt het strakke, cleane apparaten maar hij (en veel anderen) niet.unreal0 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:39:
[...]
Vind je het niet een beetje vreemd om zo'n uitspraak hier neer te zetten? De soundbar 'is' een dikke no-go? Zet dit eens uit je hoofd en kijk er met een andere blik naar. Zowel de PlayBar als PlayBase zijn simpele, strakke en cleane apparaten zonder poespas. Speakers op een andere plek in je kamer vallen meestal meer op dan iets direct onder het scherm.
Er is genoeg op de markt dus keuze zat
Waarom is dat een vreemde uitspraak Joost124? Mag ik de soundbar niet ronduit lelijk vinden? Een dik ding onder een hele dunne TV. Het maakt mij niet uit wat jij of anderen ervan vinden. Ik vind het lelijk. Ik ga het niet kopen en ik ga het niet gebruiken. Ik vind 2 speakers die ik ergens neer kan zetten links en rechts een veel mooiere keuze. op een heel dun pootje misschien. Of gewoon op een meubel. al je reciever meuk kan je allemaal achter een deurtje doen (tv meubel) of hoeft allemaal niet groot. Zie je weinig van. clean, rustig, weinig. Een dikke zwarte soundbar vind ik weinig van dat. toch, bedankt voor je meedenken
Een vraag. De Playbar is nu al enkele jaren op de markt. Hoe groot is de kans dat er eerdaags een nieuwe versie van komt? Is hier al iets over bekend, of is hier bij Sonos geen sprake van?
Verder. Ik heb nu een mediaspeler waar ik zo nu en dan een film van afspeel (.mkv). Stel de audiostream is DTS, komt er dan geen geluid uit de Playbar, of komt er dan geluid van mindere kwaliteit uit de Playbar?
Verder. Ik heb nu een mediaspeler waar ik zo nu en dan een film van afspeel (.mkv). Stel de audiostream is DTS, komt er dan geen geluid uit de Playbar, of komt er dan geluid van mindere kwaliteit uit de Playbar?
Verwijderd
DTS is geen geluid. Ik gebruik MKVTOOLS om DTS snel om te zetten naar DD5.1GustavSan schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 20:22:
Een vraag. De Playbar is nu al enkele jaren op de markt. Hoe groot is de kans dat er eerdaags een nieuwe versie van komt? Is hier al iets over bekend, of is hier bij Sonos geen sprake van?
Toch grappig dat deze vraag elke maand weer voorbij komtGustavSan schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 20:22:
Sonos weet haar producten altijd lang geheim te houden. Er zijn ook eigenlijk niks geen geruchten.
Bovendien doet de hagelnieuwe playbase ook geen HDMI en DTS. Dus verwacht maar niet dat de Playbar een wijziging krijgt op korte termijn.
Wat betreft je mediaspeler: dat ligt eraan wat voor speler het is. Mijn Apple TV en Raspberry met Kodi zetten DTS om in Dolby, waarbij ik eigenlijk geen verschil merk. Ik kan dus gewoon films met DTS afspelen zonder ze van te voren te decoden.
[ Voor 6% gewijzigd door yorroy op 15-06-2017 22:09 ]
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de 7.3 update? Mijn iOS app is inmiddels geüpdatet, maar in de app wordt aangegeven dat het systeem geüpdatet moet worden. Als ik daar op klik word ik naar de app store verwezen om te updaten naar de laatste versie... Die ik dus al heb... Dus nu heb ik app versie 7.3 en speakers versie 7.2.
Bij mij ging het ook wat lastig alle spelers gingen goed maar de bridge wilde niet. Na een keer of 5 ging die ook.....dus hier ook wat last maar uiteindelijk goed gekomen. Soms wil het helpen gewoon even uurtje te wachten en nogmaals te proberen. Drukte kan reden zijn dat software soms wat raar gaat doen. Anders even bellen met ze. Sonos heeft een top helpdesk...
Ik heb het updateproces ook meerdere keren moeten uitvoeren voordat alles OK was. De eerste twee stappen van het updateproces gingen steeds goed maar hij bleef op de derde stap hangen. Inmiddels werkt alles weer naar behoren.tinustilburg schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:39:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de 7.3 update?
Het is toch een connect geworden. Voor een prima bedrag op marktplaats weten te vinden. Het enige wat ik nog vervelend vind is de verhouding van volumes in een groep. Ik heb nu dus 2 play 1's en de connect in 1 groep. De connect moet een stuk harder staan dan de play 1s als ik mijn receiver op hetzelfde niveau wil houden als bij tv kijken. Maar als je dan het volume van de gehele groep aanpast dan gaat het niet echt in verhouding. Liefst zou ik 1 master volume in willen stellen en dan bij iedere speaker een percentage van dat volume. Nu gaat het in stappen in plaats van traploos en dan klopt het niet meer als je vaker van mastervolume wisselt.Britske schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:44:
[...]
Eventuele andere oplossing zou nog kunnen zijn om de sonos speakers in te ruilen voor actieve speakers met een chromecast audio er aan. Maar ik vind het juist zo handig dat je bij sonos alles in 1 app hebt. Naast Deezer gebruik ik ook wel Soundcloud en TuneIn en dan zou je bij chromecast weer meerdere apps hebben. Plus dat mijn vriendin nu hier aan gewend is, wat ook wel zo makkelijk is. En de Play 1's vind ik er wel stylish uit zien en hebben een fijn formaat.
Ondertussen heb ik het idee ingediend bij Sonos. Mijn idee is gewoon dat je bijvoorbeeld de connect altijd 1,5 keer zo hard hebt staan als de play 1's. Het zou toch erg handig zijn als je deze verhouding per speaker in 1 groep kon instellen.
[ Voor 8% gewijzigd door Britske op 06-07-2017 17:43 . Reden: Wishlist item ingediend bij Sonos ]
Ik ben een complete leek op Sonos gebied, maar m'n vader zit met de volgende vraag om er écht 5.1 van te maken. Hij heeft de volgende Sonos speakers:
- Playbar
- Subwoofer
- 2x Play:1
- 2x Play:5
Wat hij wilde is de Playbar als center gebruiken, 2x Play:5 als Fronts en 2x Play:1 als surround. Ik heb wat lopen stoeien met de Sonos app maar volgens mij is deze setup niet echt mogelijk? Het lukt me alleen om de Playbar + Sub + Surround te krijgen, hij ziet de playbar kennelijk altijd als center + fronts samen.
Heeft iemand tips of wellicht het verlossende woord dat dit gewoonweg niet mogelijk is? Kan er helaas niks over vinden middels de topic search
- Playbar
- Subwoofer
- 2x Play:5
Wat hij wilde is de Playbar als center gebruiken, 2x Play:5 als Fronts en 2x Play:1 als surround. Ik heb wat lopen stoeien met de Sonos app maar volgens mij is deze setup niet echt mogelijk? Het lukt me alleen om de Playbar + Sub + Surround te krijgen, hij ziet de playbar kennelijk altijd als center + fronts samen.
Heeft iemand tips of wellicht het verlossende woord dat dit gewoonweg niet mogelijk is? Kan er helaas niks over vinden middels de topic search
Als ik het goed heb kun je inderdaad geen fronts instellen. Dat is idd ook de PlayBar
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Volgens mij ook. De Play:5 zou je wel als achtergrondspeakers kunnen instellen toch? Alleen is dat echt overkill als ik de ervaringen zo lees.
Aan:
- Playbar
- Subwoofer
heb je al voldoende.
De Play:5 is meer bedoeld als alleenstaande speaker (of desgewenst in stereo) die een kamervullend geluid kan produceren waar je U tegen zegt
Aan:
- Playbar
- Subwoofer
heb je al voldoende.
De Play:5 is meer bedoeld als alleenstaande speaker (of desgewenst in stereo) die een kamervullend geluid kan produceren waar je U tegen zegt
Verdorie, daar was ik al bang voor. Hij heeft de boel ook gewoon zomaar even aangeschaft zonder mij om advies te vragen. Reteduur spul ook nog eens. Hij vindt de playbar helaas wat lafjes qua geluid. Prachtig ding qua design en gebruiksgemak, maar mist wel wat details in het geluid.
De Play:5 heb ik even kort getest als surroundspeaker maar dat is doodzonde, daar moet je echt maximaal Play:1's neerzetten aangezien die perfect voldoen voor het ruimtelijke effect.
Goed, terug naar de tekentafel. Bedankt voor 't advies beiden!
De Play:5 heb ik even kort getest als surroundspeaker maar dat is doodzonde, daar moet je echt maximaal Play:1's neerzetten aangezien die perfect voldoen voor het ruimtelijke effect.
Ik koop die Play:5's anders wel van je voor een vriendenprijsje
Heeft hij of hebben jullie in jullie omgeving iOS apparaten beschikbaar? Dan kan je namelijk met de Sonos app de Trueplay Tuning setup doorlopen waardoor de Playbar beter zou moeten klinken. Bij mijn eigen Play:1's en Play:5's merk ik in ieder geval verschil bij muziek. Hoe dat met een Playbar zit en hoe het dan klinkt bij films ofzo zou een andere tweaker moeten beantwoorden.stin00 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:08:
Verdorie, daar was ik al bang voor. Hij heeft de boel ook gewoon zomaar even aangeschaft zonder mij om advies te vragen. Reteduur spul ook nog eens. Hij vindt de playbar helaas wat lafjes qua geluid. Prachtig ding qua design en gebruiksgemak, maar mist wel wat details in het geluid.
Verder weet ik natuurlijk niet wat zijn woonsituatie is, maar het leuke van Sonos is dat je meerdere kamers van speakers kan voorzien, en zodoende gescheiden of gegroepeerd muziek gaan luisteren. Dus misschien dat de Play:5's nog niet helemaal weggegooid geld zijn
Hi allen,
Sinds twee jaar maak ik thuis gebruik van Sonos. Ik maak gebruik van de volgende opstelling: Sonos boost en Sonos connect. Sonos wordt bediend vanaf een Ipad, Iphone en een android divice. Dit gaat al twee jaar zonder problemen en naar tevredenheid. Zowel de applicaties als het systeem is up to date.
Sinds drie dagen treedt er een fout op. Bij het afspelen van Spotify (Premium) of Radio via TuneIn stopt Sonos. Een harde tik is te horen via de speakers. Vervolgens knippert op de connect het lampje, alsof het opnieuw verbinding aan het maken is. Na een paar minuten volgt een tweede tik en brand het lampje continu. Vanaf dat moment is er geen verbinding te maken vanaf de verschillende divices met Sonos. De connect moet opnieuw aangemeld worden in het netwerk.
Het lijkt erop dat het Sonos Netwerk 'gewoon' in de lucht blijft maar dat de connect zich zelf reboot. De hele keten (van router tot versterker) heb ik al van het stroom gehaald en één voor één weer aangesloten. Toch blijft het probleem zich weer opnieuw voordoen. Verder is er geen trend waar te nemen in wanneer Sonos eruit klapt. Vanmorgen gebeurde het na 20 minuten terwijl het gisteren pas was na een paar uur.
Een zoektocht door diverse fora heeft nog niets opgeleverd.
Graag hoor ik of dit probleem bij meerdere mensen voorkomt...
Sinds twee jaar maak ik thuis gebruik van Sonos. Ik maak gebruik van de volgende opstelling: Sonos boost en Sonos connect. Sonos wordt bediend vanaf een Ipad, Iphone en een android divice. Dit gaat al twee jaar zonder problemen en naar tevredenheid. Zowel de applicaties als het systeem is up to date.
Sinds drie dagen treedt er een fout op. Bij het afspelen van Spotify (Premium) of Radio via TuneIn stopt Sonos. Een harde tik is te horen via de speakers. Vervolgens knippert op de connect het lampje, alsof het opnieuw verbinding aan het maken is. Na een paar minuten volgt een tweede tik en brand het lampje continu. Vanaf dat moment is er geen verbinding te maken vanaf de verschillende divices met Sonos. De connect moet opnieuw aangemeld worden in het netwerk.
Het lijkt erop dat het Sonos Netwerk 'gewoon' in de lucht blijft maar dat de connect zich zelf reboot. De hele keten (van router tot versterker) heb ik al van het stroom gehaald en één voor één weer aangesloten. Toch blijft het probleem zich weer opnieuw voordoen. Verder is er geen trend waar te nemen in wanneer Sonos eruit klapt. Vanmorgen gebeurde het na 20 minuten terwijl het gisteren pas was na een paar uur.
Heeft iemand ervaring met een Play:1 in een badkamer? Hij kan op een plek waar geen druppels komen, maar zeker wel damp. Gaat dat goed?
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Staat hier al twee jaar en gaat nog steeds prima!spaceboy schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 11:22:
Heeft iemand ervaring met een Play:1 in een badkamer? Hij kan op een plek waar geen druppels komen, maar zeker wel damp. Gaat dat goed?
Ik gebruik hem wel (te) weinig realiseerde ik mij vanmorgen, moet het afspelen nog even automatiseren.
Hier hangt hij nu een jaar zonder problemen!spaceboy schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 11:22:
Ze hebben niet echt een API toch? Dus hoe wil je dat automatiseren?Beekforel schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 11:24:
[...]
Staat hier al twee jaar en gaat nog steeds prima!
Ik gebruik hem wel (te) weinig realiseerde ik mij vanmorgen, moet het afspelen nog even automatiseren.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Heb hem al jaren boven op de spiegelkast staan. Vochtig zat, geen enkel probleem.spaceboy schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 11:22:
Jawel hoor, je kunt ze gewoon aansturen met wat gepruts.DennusB schreef op maandag 17 juli 2017 @ 14:04:
Ze hebben niet echt een API toch? Dus hoe wil je dat automatiseren?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Sonos-http-api op github, werkt prima zatDennusB schreef op maandag 17 juli 2017 @ 14:04:
[...]
Ze hebben niet echt een API toch? Dus hoe wil je dat automatiseren?
Als je dit draadje doorzoekt kom je diverse mogelijkheden om sonos te automatiseren tegen. Ook met homewizard los of homey. Alle drie werken top hier. Vwb de sonos in de badkamer. Ik heb al 4 jaar een play drie in de badkamer hangen in zone 2. De 1 is nog vochtbestendiger dan de 3 dus als i spatvrij hangt voorzie ik geen problemen. Ik heb de aansluiting waterdicht weggewerkt dus geen stekker. Daarnaast heb ik al jaren play 1 s in de tuin hangen. Enigszins spatvrij. In de winter haal ik ze binnen of als ik er wat langer niet ben. Gaat prima. Let er op dat ze niet nat wordem maar vochtig gaat hier al lange tijd goed.
Vertel mij wat 😉 maar wens je er veel plezier mee👍
[ Voor 46% gewijzigd door Yamahaa op 17-07-2017 17:50 ]
Amazon.it heeft de Play:5 gen 2 voor 462,52 euro + verzenden 11,15 = EUR 473,67
Vraag: Mijn TV heeft geen optische audio uitgang, maar mijn set top box van XS4ALL wel... kan ik een Playbar op die set top box aansluiten? Of krijg ik dan mogelijk vertraging qua audio oid?
Ja hoor, dat kan prima. Maar dan heb je uiteraard alleen het geluid van je set top box op de Playbar.jorgen83 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:46:
Vraag: Mijn TV heeft geen optische audio uitgang, maar mijn set top box van XS4ALL wel... kan ik een Playbar op die set top box aansluiten? Of krijg ik dan mogelijk vertraging qua audio oid?
Vertraging zou kunnen maar zou je in principe via Sonos software of de set top box kunnen regelen.jorgen83 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:46:
Andere optie is voor 10 euro een apparaatje via Amazon o.i.d. bestellen om digital coaxial (neem aan dat dat op je tv zit) naar optical om te zetten. Let overigens wel op dat als je het geluid van externe bronnen via de tv naar de playbar stuurt, de tv er wellicht 2.0 geluid van maakt (is uiteraard alleen relevant als je een surround setup beoogd).
Iemand nog ergens een aanbieding gespot van zo'n Play:1 setje? Ik wil er nog graag 2 bijkopen, heb er zeker geen haast mee en wil er eigenlijk geen 229 per stuk voor betalen.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Als je geen haast hebt doe je het volgende:spaceboy schreef op maandag 24 juli 2017 @ 21:38:
Iemand nog ergens een aanbieding gespot van zo'n Play:1 setje? Ik wil er nog graag 2 bijkopen, heb er zeker geen haast mee en wil er eigenlijk geen 229 per stuk voor betalen.
- Installeer de Pepper app
- voeg trefwoord Sonos toe
- wacht tot je een notificatie krijg tot die in de aanbieding is.
Nu volgens mij geen aanbiedingen, maandje geleden bij de Bcc voor 180 euro geloof ik.
Ehm... voordat ik gelazer krijg met mijn vrouw... Je bedoelt vast niet de dating-app toch?yorroy schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 08:27:
[...]
Als je geen haast hebt doe je het volgende:
Nu volgens mij geen aanbiedingen, maandje geleden bij de Bcc voor 180 euro geloof ik.
“The greatest teacher, failure is”
Mooie tip. Dank je! Ben ook nog iets huiverig voor 2ehands.yorroy schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 08:27:
[...]
Als je geen haast hebt doe je het volgende:
ralphilosophy schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 09:04:
[...]
Ehm... voordat ik gelazer krijg met mijn vrouw... Je bedoelt vast niet de dating-app toch?
Inderdaad niet de dating app
bij HiFiklubben is een setje nu 395, niet supergoeie aanbieding, maar in ieder geval wel beter dan 229 per stuk.spaceboy schreef op maandag 24 juli 2017 @ 21:38:
Wilde even melden dat de delay tussen de connect en mijn play1 een heel stuk minder is. Maar mss al lang bekend hier, heb de laatste pagina's niet meer gelezen 
Het is nu iig mogelijk om de stereo set met speakers te groepen met de wifi sonos stuff...
Het is nu iig mogelijk om de stereo set met speakers te groepen met de wifi sonos stuff...
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
Helaas van korte duur gebleken. Ik zie nergens nog Play:1's onder de 215 per stukNiet_Jan_Jaap schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 10:53:
[...]
bij HiFiklubben is een setje nu 395, niet supergoeie aanbieding, maar in ieder geval wel beter dan 229 per stuk.
Slecht verslaving voeden zo...
Bij Wehkamp: 2 play:1 voor €419.ralphilosophy schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 08:32:
[...]
Helaas van korte duur gebleken. Ik zie nergens nog Play:1's onder de 215 per stuk![]()
Slecht verslaving voeden zo...
Nu alweer 429, maar goed, dan zijn ze wel onder de 215 per stuk, hehe
Een price drop van de PlayBase zal ook niet in het verschiet liggen denk ik
390,- bij AVvoordeel.nlralphilosophy schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:25:
[...]
Nu alweer 429, maar goed, dan zijn ze wel onder de 215 per stuk, hehe
Een price drop van de PlayBase zal ook niet in het verschiet liggen denk ik
Heb gezocht op de term 'switch' in het draadje, maar dat levert allemaal resultaten op die ik niet bedoel.
Op de achterkant van de Sonos Play 1 zit een UTP aansluiting. "Vroeger" gebruikt om de boel te laten verbinden/installeren.
Wat gebeurt er als ik daar een utp kabel in prik en verbind met bijvoorbeeld een raspberry pi. Krijgt mijn Pi dan een IP adres toegewezen of werkt deze 'switch' oplossing niet zo?
Update:
Het schijnt wel te kunnen afhankelijk van hoe je ooit de speaker hebt geinstalleerd (geen idee meer).
If you're using standard WiFi the ports aren't active for use as uplink. You have to be using the dedicated Sonos wireless with one of your Sonos components wired to the network. As long as one of them is wired to the network, the rest of them are on the dedicated wifi and will have their Ethernet ports active for uplink.
Eens kijken of dat ook voor een Play 1 gaat werken...
Op de achterkant van de Sonos Play 1 zit een UTP aansluiting. "Vroeger" gebruikt om de boel te laten verbinden/installeren.
Wat gebeurt er als ik daar een utp kabel in prik en verbind met bijvoorbeeld een raspberry pi. Krijgt mijn Pi dan een IP adres toegewezen of werkt deze 'switch' oplossing niet zo?
Update:
Het schijnt wel te kunnen afhankelijk van hoe je ooit de speaker hebt geinstalleerd (geen idee meer).
If you're using standard WiFi the ports aren't active for use as uplink. You have to be using the dedicated Sonos wireless with one of your Sonos components wired to the network. As long as one of them is wired to the network, the rest of them are on the dedicated wifi and will have their Ethernet ports active for uplink.
Eens kijken of dat ook voor een Play 1 gaat werken...
[ Voor 37% gewijzigd door DeTjuk op 02-08-2017 14:14 ]
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
Dat werkt inderdaad als je je Sonos systeem op SonosNet hebt staan, niet als ze via je eigen WiFi verbinden.
Houd er wel rekening mee dat als je je raspberry intensief gaat gebruiken, dit voor zoveel overhead op de Play:1 kan zorgen dat deze gaat haperen.
Houd er wel rekening mee dat als je je raspberry intensief gaat gebruiken, dit voor zoveel overhead op de Play:1 kan zorgen dat deze gaat haperen.
Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-
Thanks voor de bevestiging. Zal vanavond eens gaan testen.Damon schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 15:52:
Dat werkt inderdaad als je je Sonos systeem op SonosNet hebt staan, niet als ze via je eigen WiFi verbinden.
Op zich zouden de twee elkaar niet moeten bijten.... Maar had begrepen dat het niet de meest ideale oplossing is inderdaad.
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
Deze AVvoordeel heeft ook de PlayBase voor 695,- (alleen nog in het wit)
Verder diverse aanbieders voor 215 euro vindbaar (zie ook Pricewatch)
Ja ik heb een soortgelijk probleem, gebeurt iedere dag wel dat Spotify ineens stopt met afspelen, we moeten soms de router en de Sonos uitzetten en weer aan om het weer werkend te krijgen. Erg irritant.Ewjr schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 11:16:
Hi allen,
Als mijn vrouw haar bluetooth koptelefoon aanzet en koppelt met haar iPhone, dan springt Spotify direct over naar haar koptelefoon, maar het zet wel eerst het volume van de Sonos op max voor een halve seconde. ook erg irritant.
I hide at work because good employees are hard to find.
Ter info, bij mijn playbase is de wifikaart overleden. 30 Minuten troubleshooten met techsupport voordat we dat hadden achterhaald. RMA gestuurd en nieuwe weer neergezet.
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
Sinds de post van @Ewjr lijk ik ook vaker last te hebben van geheel wegvallende muziek in Spotify. Of de muziek wordt op één speaker afgespeeld, of alleen links, of tracks worden geskipped en dat verandert dan continu. Ik heb daarom besloten om een tijdje Deezer te gaan gebruiken omdat ik daar toch tijdelijk iets van €1,79 per maand voor betaal bij T-Mobile. En dat gaat een stuk beter. Ook luister ik veel via Mixcloud. Dat deed ik voorheen ook al. Dus dat deed mij al vermoeden dat er iets niet lekker zit bij Spotify icm Sonos.Incolumis schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 21:33:
[...]
Ja ik heb een soortgelijk probleem, gebeurt iedere dag wel dat Spotify ineens stopt met afspelen, we moeten soms de router en de Sonos uitzetten en weer aan om het weer werkend te krijgen. Erg irritant.
Als mijn vrouw haar bluetooth koptelefoon aanzet en koppelt met haar iPhone, dan springt Spotify direct over naar haar koptelefoon, maar het zet wel eerst het volume van de Sonos op max voor een halve seconde. ook erg irritant.
Zie bijvoorbeeld
https://en.community.sono...or-jumping-tracks-6223786
https://en.community.sono...fy-stops-randomly-6763922
https://en.community.sono...andora-or-spotify-5716158
etc
Ik gebruik trouwens ook een Sonos Boost. En direct afspelen vanuit de Spotify app op iOS was ik al mee gestopt, want dat was in mijn beleving vaak al wat onstabiel. Misschien zit daar het probleem wel (bij kou).
Hi
Ik ga na 8 jaar trouwe dienst met pijn en moeite afscheid nemen van mijn Squeezebox Touch met actieve speakers en wil wat play 1's aan de muur hangen. Althans ik denk dat ik dat wil maar kan ik het ook verkeerd hebben ingeschat
situatie:
Ik woon in een split level huis. Dat betekent een woonkamer van +/- 25 m2 en dan een 1.5meter hoger nog eens zo'n 35 m2 waar ook de keuken is. De budgetoplossing zou zijn dat in de woonkamer (zoals ik dat nu ook gedaan heb) in beide hoeken twee naar beneden gerichte play 1's hangen in stereo voor de hele ruimte. De luxe optie zou zijn dat ik nog een enkele play 1 hangen op de hogere vloer. Toch, je hebt dan 2 stereo speakers en 1 mono. Ik ben vooral nieuwsgierig of dat matched en je niet een verstoord audioplaatje krijgt met een fractie vertraging.
Overigens, ik neem aan dat als je ze wilt ophangen en de kabel netjes wilt wegwerken je heel bruut de mooie custom 230v stekker moet knippen om te verlengen? Of zijn daar nog creatievelingen in geweest?
Ik ga na 8 jaar trouwe dienst met pijn en moeite afscheid nemen van mijn Squeezebox Touch met actieve speakers en wil wat play 1's aan de muur hangen. Althans ik denk dat ik dat wil maar kan ik het ook verkeerd hebben ingeschat
situatie:
Ik woon in een split level huis. Dat betekent een woonkamer van +/- 25 m2 en dan een 1.5meter hoger nog eens zo'n 35 m2 waar ook de keuken is. De budgetoplossing zou zijn dat in de woonkamer (zoals ik dat nu ook gedaan heb) in beide hoeken twee naar beneden gerichte play 1's hangen in stereo voor de hele ruimte. De luxe optie zou zijn dat ik nog een enkele play 1 hangen op de hogere vloer. Toch, je hebt dan 2 stereo speakers en 1 mono. Ik ben vooral nieuwsgierig of dat matched en je niet een verstoord audioplaatje krijgt met een fractie vertraging.
Overigens, ik neem aan dat als je ze wilt ophangen en de kabel netjes wilt wegwerken je heel bruut de mooie custom 230v stekker moet knippen om te verlengen? Of zijn daar nog creatievelingen in geweest?
[ Voor 3% gewijzigd door xon op 04-08-2017 10:52 ]
Eigen ervaring is dat je de vertraging niet merkt. Nu neem ik aan dat je in de woonkamer meer tijd doorbrengt dan in de keuken, want anders zou je omwille van de ruimte ook kunnen opteren voor 2 x Play:1 in de keuken (stereo-paar) en wellicht een Play:5 (die is al stereo) in de woonkamer? Of andersom natuurlijkxon schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:50:
Hi
situatie:
Uiteraard kost het wat en laat ik stellen: Play:1's zijn altijd goed, je kan ze makkelijk herplaatsen en ze hebben desnoods een goede restwaarde als je er echt vanaf moet. Jouw opstelling lijkt me budget-technisch gezien prima en uitbreiden/aanpassen kan altijd (en geloof me, dat ga je ook doen).
Eén tip tenslotte: kom niet in de verleiding een Play:3 te kopen (als je het mij vraagt) want die heeft naar mijn smaak geen meerwaarde t.o.v. de Play:1 en de meerprijs kan je beter besteden aan een Play:5 of Playbase/Playbar (al dan niet met Sub)...
Eens met bovenstaande.
Mocht je uiteindelijk tot de conclusie komen dat je een Sub nodig hebt of wilt, sla je jezelf helemaal voor je kop omdat je dan helemaal geen toegevoegde waarde haalt uit de Play:3's (geloof me, ik heb zelf die opstelling, 2x Play:3, 1x Sub)
Daarnaast, er zijn legio stroomkabels voor Sonos in verschillende lengtes. Het zijn gewoon euro stekkers (twee pin)
Mocht je uiteindelijk tot de conclusie komen dat je een Sub nodig hebt of wilt, sla je jezelf helemaal voor je kop omdat je dan helemaal geen toegevoegde waarde haalt uit de Play:3's (geloof me, ik heb zelf die opstelling, 2x Play:3, 1x Sub)
Daarnaast, er zijn legio stroomkabels voor Sonos in verschillende lengtes. Het zijn gewoon euro stekkers (twee pin)
Play 1 heeft aan de spelers kant wel een andere aansluiting dan de play 3. Dus er zijn iets minder vrij in de handel verkrijgbare snoer types voor de 1 dan voor de drie. Desondanks is je snoertje custom made maken altijd een mooie oplossing. Verlengen of verkorten. Als je beetje handig bent maak je veilig je snoer op voor jou geschikte en wegwerkbare lengte...... en als het mislukt of je verkoopt de boel. Voor een tientje heb je zonodig weer een originele...
Ps......update. Er is wel een belangrijk verschil tussen de 1 en drie die ik graag wil opmerken. Weet dat ik alles van Sonos (en van vele meerdere) heb staan dus ben echt een ervarings gebruiker en dat al jaren....en daarom wil ik je mijn ervaring delen...
De 1 kan je niet zo zacht zetten als de drie. Gek maar waar de 1 heeft dus voor mij soms een groot nadeel. Zijn zachtste stand kan nl soms nog net te hard staan. Ik heb bv twee play 1 in de slaapkamer en zou soms willen dat ze net Twee tikkies zachter konden. De drie kan je zachter zetten dan de 1.
Tweede is dat de de 1 softwarematig zijn bassen terug zet als je hem veel harder zet. Ben je niet kritisch dan is dat geen probleem ben je dat wel dan zal je horen dat op hoog volume de play 1 vanaf een Hz of 60 en lager deze wegfilterd. Dit om te voorkomen dat hij over zijn nek gaat. De drie heeft dit veeeeel minder....
Dus als je feestjes wil geven is de drie op hoog volume beter in staat een breed spectrum weer te geven. De 1 daarintegen geeft op lager volume een nog breder spectrum weer dan de drie. Ik hoop dat ik te volgen ben. Wellicht maakt dit alles je geen snars uit
Ps......update. Er is wel een belangrijk verschil tussen de 1 en drie die ik graag wil opmerken. Weet dat ik alles van Sonos (en van vele meerdere) heb staan dus ben echt een ervarings gebruiker en dat al jaren....en daarom wil ik je mijn ervaring delen...
De 1 kan je niet zo zacht zetten als de drie. Gek maar waar de 1 heeft dus voor mij soms een groot nadeel. Zijn zachtste stand kan nl soms nog net te hard staan. Ik heb bv twee play 1 in de slaapkamer en zou soms willen dat ze net Twee tikkies zachter konden. De drie kan je zachter zetten dan de 1.
Tweede is dat de de 1 softwarematig zijn bassen terug zet als je hem veel harder zet. Ben je niet kritisch dan is dat geen probleem ben je dat wel dan zal je horen dat op hoog volume de play 1 vanaf een Hz of 60 en lager deze wegfilterd. Dit om te voorkomen dat hij over zijn nek gaat. De drie heeft dit veeeeel minder....
Dus als je feestjes wil geven is de drie op hoog volume beter in staat een breed spectrum weer te geven. De 1 daarintegen geeft op lager volume een nog breder spectrum weer dan de drie. Ik hoop dat ik te volgen ben. Wellicht maakt dit alles je geen snars uit
[ Voor 56% gewijzigd door Yamahaa op 05-08-2017 11:49 ]
Vraagje Yamaha. Voor in een keuken , raad je dan de Play 1 of 3 aan? Volume is daar sowieso niet hard en eerder laag te noemen.
Ik ken je keuken natuurlijk niet maar een play 1 ligt voor de hand. In mijn keuken hangt een drie en de reden daarvan is dat hij prachtig in een hoek kon hangen waarbij het stereo beeld mooi uit kwam en komt. Want let wel een play drie horizontaal geeft stereo. Niet breed maar wel merkbaar. 1 play 1 is altijd mono. Ik zou het zelf niet erg vinden als de drie uit mijn keuken moest en plaats moest maken voor een 1. Maar heb lichte voorkeur voor de drie in mijn geval.
Weet iemand of netflix 5.1 ook werkt met Sonos? Ik heb begrepen dat netflix 5.1 output met Dolby Digital Plus, terwijl sonos alleen Dolby Digital ondersteund.
Ik kijk films en series via netflix op een xbox one en zou het jammer vinden als ik geen 5.1 kan krijgen waar beschikbaar, of dat het 2.1 binnenkomt en dan zelf probeert er 5.1 van te maken waardoor 't niet meer klinkt.
Kan iemand hier meer overtellen? Is het dan nog verstandig om tot aanschaf over te gaan?
Ik kijk films en series via netflix op een xbox one en zou het jammer vinden als ik geen 5.1 kan krijgen waar beschikbaar, of dat het 2.1 binnenkomt en dan zelf probeert er 5.1 van te maken waardoor 't niet meer klinkt.
Kan iemand hier meer overtellen? Is het dan nog verstandig om tot aanschaf over te gaan?
Dank je Yamahaa. Onze keuken wordt gerenoveerd en de ruimte op zich is een eenvoudige rechthoek met onder en bovenkasten langs beide kanten. In één hoek waar de deur naar de berging is wilden we boekenplanken plaatsen voor wat decoratie...en ik dacht om daar ofwel een Play 1 of drie of te plaatsen al dan niet in een muurbeugel. Ik zou denk ik dan gebaseerd op jou ervaring daar een beperkt stereo effect mee kunnen bereiken.
Volgens mij is DD plus backward compatible met DD, ik krijg gewoon de full surround experience met Netflix icm sonos playbar, sub en play 1's.tukkerfan schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 23:22:
Weet iemand of netflix 5.1 ook werkt met Sonos? Ik heb begrepen dat netflix 5.1 output met Dolby Digital Plus, terwijl sonos alleen Dolby Digital ondersteund.
Had me helemaal niet gerealiseerd dat Netflix plus mee stuurt.
https://www.dolby.com/us/...gital-plus-data-sheet.pdf
In deze link kun je ook wat lezen over de compatibiliteit van DD plus
Met het oog op aanschaf van een Playbar vandaag met wellicht (te) hoge verwachtingen eens naar de Sonos gaan luisteren. Op basis van de reviews had ik er meer van verwacht. Opstelling stond te spelen met Sub aangesloten, maar zodra ik die uit had gezet viel het geluid uit de Playbar behoorlijk tegen. De Playbase had meer body en vond ik een stuk aangenamer klinken zonder subwoofer. Bij de Playbar had ik echt het idee dat er te veel laag ontbreekt om als alternatief voor een setje fatsoenlijke speakers te dienen. Daarnaast stond bijvoorbeeld een Sony HT-XT2 en in een Media Markt vol achtergrond geluid klonk dat gelijkwaardig, zeker het enorme prijsverschil voor de audio niet waard. Ik wil ze eigenlijk eens in een fatsoenlijke winkel gaan beluisteren, dan verwacht ik wel meer verschil te kunnen horen. Zijn er meer die dit herkennen?
Wel petje af voor de softwareintegratie, dat werkt heel makkelijk en intuitief.
de betaler vervuilt
Ik moet zeggen dat ik niet zo vergelijkend heb geshopt. Ik heb een Playbar gekocht omdat ik ten eerste niet echt audiofiel ben en ten tweede mijn hele huis al vol met Play:1's heb staan. Ten derde (en eigenlijk zelfs het belangrijkst) vind ik het gebruiksgemak opwegen tegen de eventuele nadelen. Ik vind dat er uit de Playbar (t.o.v. het geluid wat uit mijn tv komt) meer dan prima. Zeker in combinatie met de 2 Play:1's als sidespeakers. Ik heb geen sub nodig. Vind ik ook niet echt sociaal richting buren.GA!S schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 21:38:
Met het oog op aanschaf van een Playbar vandaag met wellicht (te) hoge verwachtingen eens naar de Sonos gaan luisteren. Op basis van de reviews had ik er meer van verwacht. Opstelling stond te spelen met Sub aangesloten, maar zodra ik die uit had gezet viel het geluid uit de Playbar behoorlijk tegen. De Playbase had meer body en vond ik een stuk aangenamer klinken zonder subwoofer. Bij de Playbar had ik echt het idee dat er te veel laag ontbreekt om als alternatief voor een setje fatsoenlijke speakers te dienen. Daarnaast stond bijvoorbeeld een Sony HT-XT2 en in een Media Markt vol achtergrond geluid klonk dat gelijkwaardig, zeker het enorme prijsverschil voor de audio niet waard. Ik wil ze eigenlijk eens in een fatsoenlijke winkel gaan beluisteren, dan verwacht ik wel meer verschil te kunnen horen. Zijn er meer die dit herkennen?
@GA!S Eerdere berichten hier gaven volgens mij aan dat de PlayBase een stuk voller klinkt dan de PlayBar. Via de Sonos software kun je trouwens wel een aantal zaken tunen aan de playbar, naast bass en trebble zit er ook een nachtstand op en een versterkingsfunctie voor dialoog/spraak. Heb je daar ook mee kunnen spelen bij het luisteren?
Ik heb 2 kamers met in beide 1 Sonos-zone, hoe krijg ik het voor elkaar dat de muziek doorspeelt over de andere zone als ik van zone wissel in de app?
Nu moet ik nog in de 2de zone handmatig muziek opzoeken en opnieuw afspelen.
Eerst zone 2 aan zone 1 toevoegen en daarna zone 1 verwijderen uit de groep?TerrorSource schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 09:33:
Ik heb 2 kamers met in beide 1 Sonos-zone, hoe krijg ik het voor elkaar dat de muziek doorspeelt over de andere zone als ik van zone wissel in de app?
Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."
Vergeet niet dat je ook nog truePlay kunt uitvoeren met een iOs device. Dit kan voor het geluid een wereld van verschil maken.GA!S schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 21:38:
Thanks iedereen voor advies wat te kopen! Ik heb mede daardoor 4X play 1 gekocht. Twee in huiskamer en 1 in de keuken (zelfde ruimte). Moest wel wat tunen met volumesterkte om een geheel te creëren.
Overigens, ondanks ik heel tevreden ben over play 1, konden ze niet tippen aan de speakers die er hingen (audio technica a5). Waarschijnlijk had ik mijn verwachtingen net iets te hoog gezet...Gelukkig heb ik de gaatjes al dicht geplamuurd en ben ik blij met de play's :-)
Overigens, ondanks ik heel tevreden ben over play 1, konden ze niet tippen aan de speakers die er hingen (audio technica a5). Waarschijnlijk had ik mijn verwachtingen net iets te hoog gezet...Gelukkig heb ik de gaatjes al dicht geplamuurd en ben ik blij met de play's :-)
Hoe kan het dat bij coax output van een Sonos Connect, naar mijn versterker, ik in de Sonos nog steeds de bass en treble kan aanpassen? IS deze digital niet 100% pass-through?
Nee dat is het niet naar mijn mening ...maar ..Een pass t van wat . Welke bron had je dan in gedachte?
[ Voor 3% gewijzigd door Yamahaa op 09-08-2017 21:07 ]
Sinds een paar weken heb ik last van een tikkend en happerend geluid als ik de apps als Netflix, YouTube etc. opstart van de Lg Oled B6v via de Sonos playbar na enige tijd is het geluid weer normaal, verder met tv kijken maak ik gebruik van de Ziggo Horizon is er niks aan de hand. Maar het is wel bloed irritant het lijkt erop dat de sonos playbar het geluid niet goed ontvangt. Als ik in de info van de Sonos app bekijk zie ik bij de Playbar een melding staan van Nullburst normaal gesproken hoort hier 5.1 te staan. Heeft er iemand nog meer dit probleem?
knip, spam
[ Voor 96% gewijzigd door teacher op 15-08-2017 12:09 ]
.
[ Voor 99% gewijzigd door teacher op 15-08-2017 12:09 ]
Vermoedelijk komt volgende week de ondersteuning voor Amazon Alexa om Sonos met je stem te bedienen.
Ik kreeg een mailtje waarin Sonos aankondigt dat ze de Privacyverklaring hebben gewijzigd. In die verklaring staat;
Ik kreeg een mailtje waarin Sonos aankondigt dat ze de Privacyverklaring hebben gewijzigd. In die verklaring staat;
Enige puntje van onduidelijkheid is dus het laatste stukje; 'zodra dit beschikbaar wordt in jouw land.'...Volgende week brengen we een aantal belangrijke wijzigingen aan in onze Privacyverklaring. Sonos-eigenaars en bezoekers van de website worden gevraagd om deze nieuwe verklaring te accepteren zodra we onze software en systemen bij hebben gewerkt.
etc etc
Wat Sonos hoort, opslaat en bewaart
We hebben een gedeelte toegevoegd om uit te leggen wat het betekent als je voor stembediening kiest om je Sonos-systeem te bedienen, zodra dit beschikbaar wordt in jouw land.
etc etc
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Wat mij betreft echt geen goed nieuws. Heb toch ondertussen een riant bedrag aan Sonos uitgegeven en dat ik nu de keuze krijg privacy weggeven of geen updates meer krijgen vind ik aanstootgevend eigenlijk.Rhapsody schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:02:
Vermoedelijk komt volgende week de ondersteuning voor Amazon Alexa om Sonos met je stem te bedienen.
[...]
Enige puntje van onduidelijkheid is dus het laatste stukje; 'zodra dit beschikbaar wordt in jouw land.'...
Memento mori
Dit is een aanpassing van de verklaring waar je al akkoord mee bent gegaan toen je Sonos installeerde (je hebt je immers moeten registreren), in deze verklaring is het voice gedeelte toegevoegd. In de huidige App kun je dit ook zien: Instellingen => Geavanceerde Instellingen => Gegevens over gebruikBob-B190 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:01:
[...]
Wat mij betreft echt geen goed nieuws. Heb toch ondertussen een riant bedrag aan Sonos uitgegeven en dat ik nu de keuze krijg privacy weggeven of geen updates meer krijgen vind ik aanstootgevend eigenlijk.
De nieuwe voorwaarden komen bij de volgende update.
Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-
Je kan er vast ook voor kiezen om de stembediening uit te laten...Bob-B190 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:01:
[...]
Wat mij betreft echt geen goed nieuws. Heb toch ondertussen een riant bedrag aan Sonos uitgegeven en dat ik nu de keuze krijg privacy weggeven of geen updates meer krijgen vind ik aanstootgevend eigenlijk.
Enne... Je kunt toch ook gewoon de updatea weigeren? Vroeger kreeg je radio ook geen updates. Ik heb de Sonos gekocht voor wat ze nú kunnen. Als daar ooit meer functies bijkomen is dat prima. Maar daar heb ik voor mijn gevoel niet perse recht op. En als Sonos dat maakt mogen ze er wat mij betreft wat voor vragen. Bv data. Kun je altijd weigeren. Of denk ik nu te simpel?
In de toekomst kan die Spotify API niet meer werken of krijg je geen muziek meer toegevoegd.spaceboy schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:38:
Enne... Je kunt toch ook gewoon de updatea weigeren? Vroeger kreeg je radio ook geen updates. Ik heb de Sonos gekocht voor wat ze nú kunnen. Als daar ooit meer functies bijkomen is dat prima. Maar daar heb ik voor mijn gevoel niet perse recht op. En als Sonos dat maakt mogen ze er wat mij betreft wat voor vragen. Bv data. Kun je altijd weigeren. Of denk ik nu te simpel?
Hmm oh ja. Dat is wel slecht dan ja.init6 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:44:
[...]
In de toekomst kan die Spotify API niet meer werken of krijg je geen muziek meer toegevoegd.
Ik sta op het punt om mijn eerste Sonos te kopen, maar ik vraag me nu af of er binnenkort geen nieuwe versie met microfoon komt? Als ik het goed heb, hebben de play:1 en play:3 geen microfoon waardoor Alexa integratie lastig wordt, of het ik het mis?
Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Beste Tweakers,
Ik heb sinds kort een playbase gekocht. Ik had al een play 1 staan en wil nu toch de afweging maken nog een play 1 te kopen en twee speakerstandaards om een soort van surround geluid te creeren. De play 1's komen dan achter te staan en de playbase wordt de frontspeaker(s).
Nu vraag ik mij dus af of er mensen zijn die een playbase of playbar hebben in combinatie met 2 losse play 1's en of dit de moeite waard is.
Ik ben bang dat ik mij ga iriteren dat het geluid uit de linker en rechter hoeken van de woonkamer misschien overheersen als je tv kijkt. Omdat die speakers redelijk dicht bij de bank staan.
ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik heb sinds kort een playbase gekocht. Ik had al een play 1 staan en wil nu toch de afweging maken nog een play 1 te kopen en twee speakerstandaards om een soort van surround geluid te creeren. De play 1's komen dan achter te staan en de playbase wordt de frontspeaker(s).
Nu vraag ik mij dus af of er mensen zijn die een playbase of playbar hebben in combinatie met 2 losse play 1's en of dit de moeite waard is.
Ik ben bang dat ik mij ga iriteren dat het geluid uit de linker en rechter hoeken van de woonkamer misschien overheersen als je tv kijkt. Omdat die speakers redelijk dicht bij de bank staan.
[ Voor 6% gewijzigd door b3ta op 24-08-2017 17:34 ]
Klopt inderdaad. Die hebben geen microfoon.daxy schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:55:
Ik sta op het punt om mijn eerste Sonos te kopen, maar ik vraag me nu af of er binnenkort geen nieuwe versie met microfoon komt? Als ik het goed heb, hebben de play:1 en play:3 geen microfoon waardoor Alexa integratie lastig wordt, of het ik het mis?
Wel raad ik je aan om voor de play:1 te kiezen, en er dan 2 te kopen!
Ik heb een Playbar met 2 Play:1's. Je kunt instellen hoe hard ze spelen, dus je hoeft er niet bang voor te zijn dat ze te aanwezig zijn. Bij mij staan ze zowat naast de bank.b3ta schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 17:08:
Beste Tweakers,
ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik vind het zelf een welkome aanvulling op alleen een Playbar. Heb Trueplay gebruikt en ze zijn nu redelijk aanwezig maar ik vind dat zelf eerder positief dan negatief.
Misschien een stomme vraag.
Ik heb nu een Playbar+sub+2xPlay1 in de Woonkamer en 1x Play1 in de Slaapkamer.
De Playbar is in deze het basisstation.
Ik wil nu de Play1 tijdelijk meenemen naar werk, waar geen vaste internet verbinding is.
Hoe kan ik dan toch de Play1 gebruiken?
Ik wil nu de Play1 tijdelijk meenemen naar werk, waar geen vaste internet verbinding is.
Ik ben me een beetje aan het oriënteren op multiroom speakers, de logische keuze lijkt dan Sonos te zijn.
Is dit systeem echt superieur? Vorig jaar was ik ook een beetje aan het rondneuzen, en las destijds ook eea over Musiccast. Daar lees ik nu veel minder over, hoewel mij dat juist erg interessant lijkt. Ik heb het idee dat je jezelf niet beperkt tot een bepaald merk en dat het geluid wellicht iets beter is. Jullie zijn natuurlijk erg enthousiast over Sonos, als bezitters. Wat zijn de grootste voordelen/nadelen wat jullie betreft? En met welk setje/welke speakers zouden jullie beginnen?
Is dit systeem echt superieur? Vorig jaar was ik ook een beetje aan het rondneuzen, en las destijds ook eea over Musiccast. Daar lees ik nu veel minder over, hoewel mij dat juist erg interessant lijkt. Ik heb het idee dat je jezelf niet beperkt tot een bepaald merk en dat het geluid wellicht iets beter is. Jullie zijn natuurlijk erg enthousiast over Sonos, als bezitters. Wat zijn de grootste voordelen/nadelen wat jullie betreft? En met welk setje/welke speakers zouden jullie beginnen?
Zolang je wifi hebt en het netwerk niet achter een ingewikkelde loginpagina zit zou je hem moeten kunnen installeren alsof het een nieuwe sonos is op een nieuw netwerk.TerrorSource schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 20:17:
Misschien een stomme vraag.
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
Nou de kogel is door de kerk, heb vandaag 2 speakerstandaards gekocht met nog een play 1! En wauw wat een geluid nu via de tv en muziekapps. Surround klinkt echt veel beter dan alleen een losse playbase. Ik ben nog wel een beetje aan het tweaken welke geluidsinstellingen voor surround het mooist vindt klinken. Ik ga momenteel voor de setting 'sfeervol' zodat de play1's niet te overheersend klinken. Alhoewel ze voluit met muziek ook erg goed klinkentinustilburg schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 20:06:
[...]
Ik heb een Playbar met 2 Play:1's. Je kunt instellen hoe hard ze spelen, dus je hoeft er niet bang voor te zijn dat ze te aanwezig zijn. Bij mij staan ze zowat naast de bank.
Ik vind het zelf een welkome aanvulling op alleen een Playbar. Heb Trueplay gebruikt en ze zijn nu redelijk aanwezig maar ik vind dat zelf eerder positief dan negatief.
Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.