Ja, daar gaat mijn screenshot ook over. Sterker nog, ik heb 2 Play:3's die in Stereo samenwerken. Dingen gaan bizar hard juist. Wellicht een keer een Sonos in een winkel uitproberen, kijken of dat verschilt met jouw Sonos?tboheeren schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 09:25:
Het gaat natuurlijk wel over de play:3. Niet de 5 of playbar.
Verwijderd
Toen ik de eerste keer van Sonos hoorde, vol enthousiast !!!
Toen ik het de eerste keer hoorde (in een grote ruimte niet optimaal opgesteld) al minder enthousiast
Als ik een systeem tel, een paar 5-ers een sub erbij misschien een playbar voor de films..... toch al een hele som geld.... en dan denk ik, is er voor die totale som niets beter op de markt dat ik nu over het hoofd kijk....
HET grote voordeel is natuurlijk die ongelofelijke verplaatsbaarheid van alles op korte tijd, op 5 minuten tijd kan je iedere kamer van je huis ombouwen tot concertzaal.......
Toen ik het de eerste keer hoorde (in een grote ruimte niet optimaal opgesteld) al minder enthousiast
Als ik een systeem tel, een paar 5-ers een sub erbij misschien een playbar voor de films..... toch al een hele som geld.... en dan denk ik, is er voor die totale som niets beter op de markt dat ik nu over het hoofd kijk....
HET grote voordeel is natuurlijk die ongelofelijke verplaatsbaarheid van alles op korte tijd, op 5 minuten tijd kan je iedere kamer van je huis ombouwen tot concertzaal.......
Ja natuurlijk zijn er dan betere en goedkopere alternatieven. M.i. zijn de USP's van Sonos de gebruiksvriendelijkheid en de multi-room ervaring. In mijn woonkamer heb ik ook gewoon een receiver + losse speakers staan; dat klinkt nou eenmaal veel beter, zowel voor muziek als voor films. Daar speel ik dan wel weer muziek op af via de Sonos Connect, gewoon omdat dat zo handig is en omdat je dan 1 systeem hebt waar je het hele huis mee kan voorzien van muziek.
Ik ken wel mensen die een Playbar + losse Sonos speakers in de woonkamer plaatsen om geen kabels te hoeven trekken. Maar daar loop je redelijk op leeg inderdaad.
Persoonlijk zou ik het niet zo snel aanschaffen als je maar 1 ruimte wilt uitrusten met muziek.
Ik ken wel mensen die een Playbar + losse Sonos speakers in de woonkamer plaatsen om geen kabels te hoeven trekken. Maar daar loop je redelijk op leeg inderdaad.
Persoonlijk zou ik het niet zo snel aanschaffen als je maar 1 ruimte wilt uitrusten met muziek.
Verwijderd
Ik sluit me aan bij wat je schrijft, ben al jaren aan het kijken voor het "geschikte" systeem voor bij mij thuis, heb geen homecinema toestanden nodig want ik kijk minimaal films, ik ben meer een spotify fan. Had al gekeken voor een Onkyo versterker, omdat dit spotify ondersteunt, maar langs de andere kant wil ik doorheen het huis ook "muziek" en ben ik niet in de gelegenheid om allerlei kabels te trekken, badkamer, keuken, terras.... dus daar komt Sonos weer kijken, maar zoals je zegt een combi van beiden is natuurlijk ook zeer attractief.THM0 schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 08:39:
Ja natuurlijk zijn er dan betere en goedkopere alternatieven. M.i. zijn de USP's van Sonos de gebruiksvriendelijkheid en de multi-room ervaring. In mijn woonkamer heb ik ook gewoon een receiver + losse speakers staan; dat klinkt nou eenmaal veel beter, zowel voor muziek als voor films. Daar speel ik dan wel weer muziek op af via de Sonos Connect, gewoon omdat dat zo handig is en omdat je dan 1 systeem hebt waar je het hele huis mee kan voorzien van muziek.
Ik had een Onkyo, maar was daar uiteindelijk wel uitgekeken op de beperkte spotify-integratie. Het blijft een beetje behelpen via het display van de versterker, aangesloten TV en/of zelfs de Onky-app. Zoeken en bladeren gaat echt veel beter met de Sonos app!Verwijderd schreef op zondag 01 september 2013 @ 10:41:
[...]
...Had al gekeken voor een Onkyo versterker, omdat dit spotify ondersteunt, maar langs de andere kant wil ik doorheen het huis ook "muziek" en ben ik niet in de gelegenheid om allerlei kabels te trekken, ...
The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
Dit is eigenlijk exact waar ik naar op zoek ben (los van spotify): een receiver waar je je muziek van de nas (Synology) naar toe streamt. Te bedienen via je mobiel.Boss schreef op zondag 01 september 2013 @ 14:14:
[...]
Ik had een Onkyo, maar was daar uiteindelijk wel uitgekeken op de beperkte spotify-integratie. Het blijft een beetje behelpen via het display van de versterker, aangesloten TV en/of zelfs de Onky-app. Zoeken en bladeren gaat echt veel beter met de Sonos app!
Vindt Sonos ook mooi, maar een Connect is dan wéér een apparaat erbij. Ik zie dat liever in de receiver ingebakken.
Iemand enig idee of dat op de markt is?
PS: Ben een noob op dit vlak, heb nog een 30 jaar oude analoge versterker, die al die digitale apparaten niet zo begrijpt
edit: typo
Verwijderd
Luidsprekers met ingebouwde versterker, aktieve speakers dus kunnen een uitkomst zijn dan...Marcva schreef op zondag 01 september 2013 @ 19:22:
[...]
Dit is eigenlijk exact waar ik naar op zoek ben (los van spotify): een receiver waar je je muziek van de nas (Synology) naar toe streamt. Te bedienen via je mobiel.
Vindt Sonos ook mooi, maar een Connect is dan wéér een apparaat erbij. Ik zie dat liever in de receiver ingebakken.
Iemand enig idee of dat op de markt is?
PS: Ben een noob op dit vlak, heb nog een 30 jaar oude analoge versterker, die al die digitale apparaten niet zo begrijptWel mooi geluid, dat dan weer wel...
edit: typo
Er zijn receivers die kunnen streamen, alleen werkt dat niet nabij lange niet zo makkelijk als met Sonos. Waar Sonos sterk in is, is gebruiksgemak. En een Connect is geen joekel van een apparaat, je hoeft niet bang te zijn dat je de Connect niet kan verstoppen
Marcva schreef op zondag 01 september 2013 @ 19:22:
PS: Ben een noob op dit vlak, heb nog een 30 jaar oude analoge versterker, die al die digitale apparaten niet zo begrijptWel mooi geluid, dat dan weer wel...
Yup, en dat werkt super. Ik heb zelf al een paar jaar een BRIDGE en een CONNECT (ZP-80 destijds) met daarop een set (digitale) Meridian DSP-5200's en dat bevalt super. 1 Coax kabel van de ZP-80 naar de Master DSP-5200 is alles wat ik verder nodig hebt om de handel aan te sluiten. (DAC zit in de luidsprekers)Verwijderd schreef op zondag 01 september 2013 @ 20:23:
[...]
Luidsprekers met ingebouwde versterker, aktieve speakers dus kunnen een uitkomst zijn dan...
Sluit je een set analoge actieve luidsprekers aan dan gewoon de line out van de CONNECT gebruiken.
Ik zou het nooit meer anders willen. Geen lompe versterkers, oversized CD-spelers en kabelspaghetti meer en je bent veel flexibeler in de opstelling van je systeem Het enige wat er nog overblijft van je "stereo toren" is een connect en 2 speakers. Verder is een CONNECT net klein genoeg om het redelijk netjes uit zicht te houden (achter de luidspreker). Zet alle muziek lossless op de SAN en spelen maar. Het enige "nadeel" is dat SONOS aan 48/16 (CD kwaliteit) is gebonden en geen 96/24 (HiRes audio) afspeelt. Maar goed daar valt denk ik goed mee te leven!
Ik weet niet wat het eventuele budget is maar zo nu en dan staan er digitaal actieve Meridian spreakers te koop op hifi.nl voor een redelijke prijs. (ja, is nog veel geld maar let op, in elk van die kleine luidsprekers zit een DAC en 2x een 75Watt versterker tweeter, bass)
p.s. Dit is geen oplossing voor apparatuur fetisjisten
Mijn stuff -> http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43289117
Voor de duidelijkheid, je library verdwijnt _niet_ als je de stroom er af haaltthaan schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 00:16:
[...]
De library staat op de Sonos devices zelf, als je de stroom eraf haalt verdwijnt de afspeellijst bijv. ook.
(opmerking klopt dus wel, maar ik zag niet helemaal wat de 'huidige afspeellijst' te maken heeft met de library
sig
In tegenstelling tot wat eerder in dit topic gezegd werd kan ik bevestigen dat Sonos juist wél automatisch overschakelt naar het TV-geluid als je de TV-aanzet, zelfs als je op dat moment nog internetradio aan het luisteren bent. In iedergeval, bij mijn Samsung 2013-serie TV, optisch aangesloten op de playbarVerwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 18:38:
Gekke vraag, stel je hebt geluisterd naar internet radio via de sonos playbar en s'avonds druk je met de afstandsbediening van de Samsung je tv aan, schakelt de playbar dan automatisch om naar tv geluid of moet je dat telkens handmatig omzetten?
Het verschilt per TV volgens mij. Op een VT50 kreeg ik het niet voor elkaar en op een VT60 switcht de Playbar naar de optische ingang wanneer je bijvoorbeeld een film start
Ik heb hier thuis de volgende setup: modem/router > bridge > Sonos Play: 5. Ik krijg het niet voor elkaar om, terwijl ik aan het downloaden ben, muziek af te spelen. De Play: 5 slaat dan nummers over of stopt met het afspelen van muziek. Is dit te fixen?
Hierboven had ik het even over met play:3 en de indruk dat hij wat stiller ging als verwacht. Ik ben nog niet in een winkel geraakt maar ik heb wel met de app 'sound meter' uit de play store mijn decibels gemeten. Als ik hem helemaal opendraai en ik hou men smartphone ongeveer 30 cm van de box, dan kom ik aan 85 dB maximum. Kan iemand even verifieren of dit ongeveer hetzelfde is?
Die 85 dB had ik doorgaans met elk liedje waarmee ik testte.
Die 85 dB had ik doorgaans met elk liedje waarmee ik testte.
Niemand?Yonix schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 13:04:
Ik heb hier thuis de volgende setup: modem/router > bridge > Sonos Play: 5. Ik krijg het niet voor elkaar om, terwijl ik aan het downloaden ben, muziek af te spelen. De Play: 5 slaat dan nummers over of stopt met het afspelen van muziek. Is dit te fixen?
En nog even een ander vraagje: wat is voor een Sonos luidspreker het ideale bestandsformaat voor een mooi en helder geluid? Mijn muziekverzameling bestaat voornamelijk uit .mp3-bestanden van hoge en lage kwaliteit. Hier en daar heb ik een 'lossless-album'. Ik vraag dit, omdat het mij opvalt dat het ene nummer soms zachter klinkt dat het andere en dat is vervelend.
Geen idee waarom je Sonos niet meer lekker werkt als je iets downloadt. Je zou kunnen proberen de Sonos op een ander kanaal te zetten? En in de troubleshooting URL even kijken wat je signaalsterkte is.Yonix schreef op zondag 08 september 2013 @ 15:26:
[...]
Niemand?
En nog even een ander vraagje: wat is voor een Sonos luidspreker het ideale bestandsformaat voor een mooi en helder geluid? Mijn muziekverzameling bestaat voornamelijk uit .mp3-bestanden van hoge en lage kwaliteit. Hier en daar heb ik een 'lossless-album'. Ik vraag dit, omdat het mij opvalt dat het ene nummer soms zachter klinkt dat het andere en dat is vervelend.
Qua bestandsformaat: het formaat bepaalt niet het volume (en volume heeft ook weinig met helderheid te maken). Je zou je collectie even door een normalizer kunnen halen om alles op hetzelfde volume te krijgen. Ik speel zelf altijd lossless af op mijn Sonos, maar dat is voornamelijk omdat ik in de woonkamer losse speakers heb waar dat nog wel verschil maakt. Voor de Play:3 en Play:5 kun je met MP3 prima uit de voeten lijkt me.
Wordt een beetje simpel van Sonos icm Spotify. Heb de laatste tijd weer erg vaak dat ie halverwege een liedje ermee kapt en dan niets meer kan afspelen. Een soort lag zeg maar, alleen buffert hij niet verder.
Spotify support zegt dat het aan de verbinding ligt echter heb ik met 8tracks en lokale bestanden nul komma nul problemen. Het wijzigen van het WiFi kanaal helpt ook niet.
Wat kan ik nog meer doen? Heb een Play 3 icm een Bridge en totale oppervlakte waarover gestreamed wordt is minder dan 20meter dus ook dat mag het probleem niet zijn.
Spotify support zegt dat het aan de verbinding ligt echter heb ik met 8tracks en lokale bestanden nul komma nul problemen. Het wijzigen van het WiFi kanaal helpt ook niet.
Wat kan ik nog meer doen? Heb een Play 3 icm een Bridge en totale oppervlakte waarover gestreamed wordt is minder dan 20meter dus ook dat mag het probleem niet zijn.
Hoe is de sonos verbonden met internet? via een bridge of direct met een kabel?
Heb je spottify gebrobeerd vanaf een ander apparaat? valt hij dan ook uit?
Heb je spottify gebrobeerd vanaf een ander apparaat? valt hij dan ook uit?
Verwijderd
Sonos ervaring: Ik heb onlangs mijn Onkyo versterker met een set oude jaren 80 Wharfdale boxen vervangen voor Sonos. De hoofdreden was dat ik alle apparatuur qua geluid nu eens goed en zonder gedoe met snoeren aan boxen wilde verbinden... TV, UPC, PS3, PC en alle los slingerende tablets e.d. Ook Spotify wilde ik gewoon overal goed kunnen bedienen en beluisteren.
In de Mediamarkt heb ik geluisterd naar het geluid en dat was erg goed. Dus ik besloot de Playbar voor bij de TV mee te nemen en een Play:3 voor in de keuken. Daarbij de bridge voor in de meterkast. Eenmaal aangesloten vond ik mijn oude set eigenlijk vele malen beter klinken. Een beetje een domper dus voor ruim €1000,-. Het geluid was -zeker op minder volume- niet krachtig genoeg en een beetje blikkerig. Op hoger volume werd de kwaliteit zeker wel beter, maar dat gebruik je niet zo vaak. (In de mediamarkt stond het volume ook hoog waardoor ik toen erg positief was)
De week erop ben ik weer naar een audiozaak gegaan en heb ik er een subwoofer + 3 boxen bij gekocht. Om de surround set compleet te maken en de keuken en slaapkamer van een play:3 te voorzien. Ik ben nu zeer tevreden met de set want alles werkt perfect en het geluid is top. Maar het was wel een behoorlijk stuk duurder dan vooraf gepland. Die subwoofer is wel een must wat mij betreft.
Dus: mocht je erover nadenken om Sonos aan te schaffen, bedenk dan ook dat je voor een goede beleving de portemonnee moet trekken en dat wanneer je niet al teveel wilt besteden, er misschien bete opties zijn. Sonos connect met oudere/andere boxen kan er hier eentje van zijn. Wel de voordelen van het slimme Sonos en niet de nadelen van de kosten van de Playbar + Subwoofer.
Maargoed, als ik even niet kijk naar wat ik heb uitgegeven, ben ik zeer tevreden met hoe alles nu werkt.
In de Mediamarkt heb ik geluisterd naar het geluid en dat was erg goed. Dus ik besloot de Playbar voor bij de TV mee te nemen en een Play:3 voor in de keuken. Daarbij de bridge voor in de meterkast. Eenmaal aangesloten vond ik mijn oude set eigenlijk vele malen beter klinken. Een beetje een domper dus voor ruim €1000,-. Het geluid was -zeker op minder volume- niet krachtig genoeg en een beetje blikkerig. Op hoger volume werd de kwaliteit zeker wel beter, maar dat gebruik je niet zo vaak. (In de mediamarkt stond het volume ook hoog waardoor ik toen erg positief was)
De week erop ben ik weer naar een audiozaak gegaan en heb ik er een subwoofer + 3 boxen bij gekocht. Om de surround set compleet te maken en de keuken en slaapkamer van een play:3 te voorzien. Ik ben nu zeer tevreden met de set want alles werkt perfect en het geluid is top. Maar het was wel een behoorlijk stuk duurder dan vooraf gepland. Die subwoofer is wel een must wat mij betreft.
Dus: mocht je erover nadenken om Sonos aan te schaffen, bedenk dan ook dat je voor een goede beleving de portemonnee moet trekken en dat wanneer je niet al teveel wilt besteden, er misschien bete opties zijn. Sonos connect met oudere/andere boxen kan er hier eentje van zijn. Wel de voordelen van het slimme Sonos en niet de nadelen van de kosten van de Playbar + Subwoofer.
Maargoed, als ik even niet kijk naar wat ik heb uitgegeven, ben ik zeer tevreden met hoe alles nu werkt.
Verwijderd
Zelf ben ik ook van plan om een Sonos device aan te schaffen. Maar ik heb nog wat vragen hierover. Ik ben al in het bezit van een versterker en boxen en het is de bedoeling om m'n muziek collectie, deels op de NAS en deels Spotify via de versterker af te laten spelen. Is het dan voldoende om te Connect aan te schaffen en die aan te sluiten op de versterker?
Hoe zit het overigens met gebruik van Spotify en de Connect, voer je in de Sonos app je user account van Spotify in of iets dergelijks?
Trouwens klopt het dat op het moment dat ik de Connect zou aansluiten op het netwerk en een Play 3 of Play zou toevoegen dat het dan overbodig is om Play 3/Play 5 aan te sluiten op het netwerk?
Hoe zit het overigens met gebruik van Spotify en de Connect, voer je in de Sonos app je user account van Spotify in of iets dergelijks?
Trouwens klopt het dat op het moment dat ik de Connect zou aansluiten op het netwerk en een Play 3 of Play zou toevoegen dat het dan overbodig is om Play 3/Play 5 aan te sluiten op het netwerk?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2013 22:30 ]
Klopt, de Connect sluit je aan op je huidige versterker. Deze bedien je dan via de Sonos App.Verwijderd schreef op zondag 29 september 2013 @ 22:08:
Zelf ben ik ook van plan om een Sonos device aan te schaffen. Maar ik heb nog wat vragen hierover. Ik ben al in het bezit van een versterker en boxen en het is de bedoeling om m'n muziek collectie, deels op de NAS en deels Spotify via de versterker af te laten spelen. Is het dan voldoende om te Connect aan te schaffen en die aan te sluiten op de versterker?
Je kan je Spotify account toevoegen in de Sonos App. Je moet wel een premium account hebben van Spotify.Hoe zit het overigens met gebruik van Spotify en de Connect, voer je in de Sonos app je user account van Spotify in of iets dergelijks?
Deze weet ik niet zeker.Trouwens klopt het dat op het moment dat ik de Connect zou aansluiten op het netwerk en een Play 3 of Play zou toevoegen dat het dan overbodig is om Play 3/Play 5 aan te sluiten op het netwerk?
Dit klopt ook. Wanneer je één Sonos apparaat hebt aangesloten op het netwerk (bekabeld dus) kan de rest draadloos (mits binnen bereik uiteraard). Veel mensen, inclusief mezelf, kiezen er echter voor om de Sonos Bridge aan te sluiten op de router zodat alle overige Sonos 'componenten' alleen op het lichtnet aangesloten hoeven te worden.Verwijderd schreef op zondag 29 september 2013 @ 22:08:
Verwijderd
Solictice schreef op zondag 29 september 2013 @ 22:45:
[...]
Klopt, de Connect sluit je aan op je huidige versterker. Deze bedien je dan via de Sonos App.
[...]
Je kan je Spotify account toevoegen in de Sonos App. Je moet wel een premium account hebben van Spotify.
[...]
Deze weet ik niet zeker.
Thanks voor de bevestigingen, heb hem zojuist besteld!remzor schreef op maandag 30 september 2013 @ 00:51:
[...]
Dit klopt ook. Wanneer je één Sonos apparaat hebt aangesloten op het netwerk (bekabeld dus) kan de rest draadloos (mits binnen bereik uiteraard). Veel mensen, inclusief mezelf, kiezen er echter voor om de Sonos Bridge aan te sluiten op de router zodat alle overige Sonos 'componenten' alleen op het lichtnet aangesloten hoeven te worden.
nieuwe kleine speaker van Sonos, de Play 1.
199e.
En te koppelen als stereo speaker, lijkt mij ideaal om als tv speakers te laten dienen aangezien ik nu maar 1 play 5 als tv speaker gebruik.
edit: hands-on op hardware.info
199e.
En te koppelen als stereo speaker, lijkt mij ideaal om als tv speakers te laten dienen aangezien ik nu maar 1 play 5 als tv speaker gebruik.
edit: hands-on op hardware.info
[ Voor 17% gewijzigd door stokmeister op 14-10-2013 15:29 ]
Ik zie ook dat je de bridge er gratis bij krijgt tot de feestdagen. Dat gebeurt niet vaak toch dat Sonos een korting geeft. Ik was er net uit wat ik zou kopen (Playbar, Sub, 2xPlay:3 en de Bridge), maar muziek in de badkamer met de Play:1 klinkt ook aantrekkelijk.....
Het komt juist regelmatig voor dat Sonos een Bridge erbij geeft. De producten zakken echter nooit in prijs.
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Is de sonos (play 5, 3) te bedienen met 2 smartphones?
Stel, kom thuis van het werk. Open op mijn phone de sonos app en speel de radio af.
en/of
De vrouw komt thuis, opent op haar phone de sonos app en speelt haar muziek af.
Kan dit zonder telkens de fysieke toetsen op de speakers in te drukken om te pairen?
Stel, kom thuis van het werk. Open op mijn phone de sonos app en speel de radio af.
en/of
De vrouw komt thuis, opent op haar phone de sonos app en speelt haar muziek af.
Kan dit zonder telkens de fysieke toetsen op de speakers in te drukken om te pairen?
Jazeker, zo gebruiken mijn vriendin en ik het ook. Beide een eigen Android toestel waarmee we dezelfde Sonos apparaten bedienen.
Ja bij werkt het ook zo, ikzelf heb een android tablet en telefoon en mijn vriendin een iphone.
Ok, perfect. Bedankt.
De speakers zelf staan altijd 'Aan'? Dus van zodra je thuis komt en je phone automatisch verbinding maakt met het wifi netwerk, kan je onmiddellijk de sonos app starten en je muziek spelen?
De speakers zelf staan altijd 'Aan'? Dus van zodra je thuis komt en je phone automatisch verbinding maakt met het wifi netwerk, kan je onmiddellijk de sonos app starten en je muziek spelen?
Correct. :-)
Met een beetje zoekwerk had je dat natuurlijk zelf al lang gevonden kunnen hebben: http://www.sonos.com/introducing/play1U2psv schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:10:
Kan de play 1 icm playbar werken zal ideaal zijn voor de surround setup
Volgens Sonos zelf wel (zie 'Creëer je eigen thuisbioscoop'). Maakt de kosten voor een complete 5.1-set toch weer iets redelijker.
Whoops, Rhapsody was nog sneller
.
Whoops, Rhapsody was nog sneller
[ Voor 10% gewijzigd door Kooj1980 op 15-10-2013 13:12 ]
PSN: Kooi1980 - Xbox Live: Kooister
Momenteel ben ik zeer tevreden gebruiker van een Play:5 i.c.m. een bridge en zit te denken aan uitbreiding van Sonos materiaal in de huiskamer. Ik ben benieuwd of er nog meer gebruikers zijn geweest die hebben uitgebreid van een enkele Play:5 en wat ze gedaan hebben (en waarom). Ik twijfel momenteel tussen:
- een Play:5 toevoegen aan de setup
- een Sonos Sub toevoegen aan de setup
Het leek mij wel handig om 2 play 1's als stereo paar te koppelen voor naast mijn tv, maar ik zie net dat er helemaal geen line-in ingang opzit zoals bij de play 5.
Mijn setup is nu met 1 play 5 via de line-in aan mijn tv gekoppeld, en ik heb 1 play 5 op de slaapkamer.
Ik denk dat ik de play 5 van de slaapkamer ook naast de tv ga zetten en daar dan een stereo paar van maak, en voor op de slaapkamer dan een play 1 haal.

Mijn setup is nu met 1 play 5 via de line-in aan mijn tv gekoppeld, en ik heb 1 play 5 op de slaapkamer.
Ik denk dat ik de play 5 van de slaapkamer ook naast de tv ga zetten en daar dan een stereo paar van maak, en voor op de slaapkamer dan een play 1 haal.
Grappig, ik zit met exact dezelfde vraagLaborGardens schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:59:
Momenteel ben ik zeer tevreden gebruiker van een Play:5 i.c.m. een bridge en zit te denken aan uitbreiding van Sonos materiaal in de huiskamer. Ik ben benieuwd of er nog meer gebruikers zijn geweest die hebben uitgebreid van een enkele Play:5 en wat ze gedaan hebben (en waarom). Ik twijfel momenteel tussen:Het gaat me dus voor nu puur om uitbreiding in dezelfde kamer en niet om een multi-room setup. Wie heeft ervaring met deze situatie en kan ervaring delen met zijn/haar keuze?
- een Play:5 toevoegen aan de setup
- een Sonos Sub toevoegen aan de setup
Ik zou gaan voor een 2de play 5. Geeft je de mogelijkheid er een stereopaar van te maken. Omdat je geen kabels meer onderling hebt kun je ze ver uit elkaar zetten en zo een breed stereo geluid creëren. Voegt mijns inziens meer toe dan de sub. Ik vind 2 play 5s al voldoende bas hebben.
daag
@werkhoven en mrpink83:
Als je al een Play 5 hebt, zou ik voor nog een tweede Play 5 gaan. Zoals The_Thijs al aangeeft kun je dan een stereopaar maken, en dat scheelt een hoop ten opzichte van één Play 5 (en dus mono). Aan dit stereopaar zou je natuurlijk altijd nog een extra Sub kunnen toevoegen mocht je de bas niet voldoende vinden.
Ik verkoop btw nog een zwarte Play 5, dus mocht er iemand interesse hebben kun je me een pm'etje sturen
Als je al een Play 5 hebt, zou ik voor nog een tweede Play 5 gaan. Zoals The_Thijs al aangeeft kun je dan een stereopaar maken, en dat scheelt een hoop ten opzichte van één Play 5 (en dus mono). Aan dit stereopaar zou je natuurlijk altijd nog een extra Sub kunnen toevoegen mocht je de bas niet voldoende vinden.
Ik verkoop btw nog een zwarte Play 5, dus mocht er iemand interesse hebben kun je me een pm'etje sturen
Oke, duidelijk Remzor en The_Thijs! Dank voor de input
Ik heb laatst een vergelijking gedaan tussen mijn steriopaar Sonos Play 5, Philips zuilen uit een HTR-9900 set. En een zelfbouw speaker set met custom DSP, 2x 10 inch woofers(peerless xls10), en 4x18cm(vifa xg18) mids.
Het resultaat hiervan: De sonos set klinkt beter als de philips set. En komt erg dicht bij de zelfbouw set in de buurt die makkelijk 2 keer zo duur is. Enige kanttekening hierbij is dat de zelfbouwset nog niet klaar is, hier is dus nog wel redelijk wat verbetering uit te halen.
Het verschil zit hem voornamelijk in dat de zelfbouw set door zijn 2x 10 inch woofers net wat meer controle heeft in het laag, en wat meer dynamiek over het gehele beeld. Ook logisch aangezien het verschil in formaat.
Zet je er nog een Sonos sub naast denk ik dat je dit verschil ook ver weg haalt.
Ga je natuurlijk op extreme volumes 'luisteren', zal de zelfbouwset uiteindelijk winnen, omdat deze een veel hoger wattage aan kan. Maar in mijn ogen is dit geen argument, aangezien zelfs mijn Sonos set nooit vol open staat. (Gaat dan veel te hard naar mijn zin.)
Onder nog een plaatje van de testopstelling:
Het resultaat hiervan: De sonos set klinkt beter als de philips set. En komt erg dicht bij de zelfbouw set in de buurt die makkelijk 2 keer zo duur is. Enige kanttekening hierbij is dat de zelfbouwset nog niet klaar is, hier is dus nog wel redelijk wat verbetering uit te halen.
Het verschil zit hem voornamelijk in dat de zelfbouw set door zijn 2x 10 inch woofers net wat meer controle heeft in het laag, en wat meer dynamiek over het gehele beeld. Ook logisch aangezien het verschil in formaat.
Zet je er nog een Sonos sub naast denk ik dat je dit verschil ook ver weg haalt.
Ga je natuurlijk op extreme volumes 'luisteren', zal de zelfbouwset uiteindelijk winnen, omdat deze een veel hoger wattage aan kan. Maar in mijn ogen is dit geen argument, aangezien zelfs mijn Sonos set nooit vol open staat. (Gaat dan veel te hard naar mijn zin.)
Onder nog een plaatje van de testopstelling:
Mijn ervaring is dat de Sub alleen iets toevoegt bij films, of als je non-stop en uitsluitend EDM luistert oid.
Voor de meeste genres leveren de Play 3 en Play 5 zelf al voldoende bass. Maar das mijn smaak ofcourse
De Sub zelf is wel een mooi ding overigens.
Voor de meeste genres leveren de Play 3 en Play 5 zelf al voldoende bass. Maar das mijn smaak ofcourse
De Sub zelf is wel een mooi ding overigens.
Oeps was ook te snel, toch een ergens uitproberen of het veel verschil uitmaakt met de play 3.Rhapsody schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:11:
[...]
Met een beetje zoekwerk had je dat natuurlijk zelf al lang gevonden kunnen hebben: http://www.sonos.com/introducing/play1
Sinds een tijd heb ik steeds vaker last van het probleem dat de muziek die ik speel via Spotify - vanuit Sonos - stopt. Vervolgens krijg ik dan de melding dat ''de applicatie/dienst onderhevig is aan tijdelijke onderbrekingen''. Wat zou het probleem zijn?
[ Voor 4% gewijzigd door Yonix op 16-10-2013 18:03 ]
Stel, ik zet mijn tv op. Playbar is aangesloten op mijn digicoder via optische kabel en luister naar een muziek zender. In mijn badkamer heb ik een play 1 staan. Kan ik uit deze play 1 ook de muziek horen welke van mijn tv (digicoder) komt?
Verwijderd
Wel als je wacht op een BTW-actie van de Media Markt. Heb inmiddels 2x met korting Sonos kunnen kopen.Rhapsody schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 17:04:
Het komt juist regelmatig voor dat Sonos een Bridge erbij geeft. De producten zakken echter nooit in prijs.
Sonos was toch altijd uitgesloten van dat soort acties? Althans, dat stond in de kleine lettertjes meen ik.
@Nielsvv je kunt speakers groeperen (party mode) tijdens het afspelen, dus ik zou niet weten waarom niet. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe die Play:1 klink t.o.v. de Play:3.
@Nielsvv je kunt speakers groeperen (party mode) tijdens het afspelen, dus ik zou niet weten waarom niet. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe die Play:1 klink t.o.v. de Play:3.
[ Voor 47% gewijzigd door Rhapsody op 20-10-2013 19:27 ]
Ik heb ook een keer een sonos play 5 in de btw kortingsactie gekocht, dat was in de Mediamarkt in de cruquius. Ze deden daar niet moeilijk over. Ook een keer een play 5 voor mijn schoonouders gekocht buiten de acties om en ook korting gekregen, ik dacht iets van 30€.
De Play:1 klinkt ten opzichte van de Play:3 een stuk helderder, echter mis je door de de kleinere woofer veel laag. Ondanks dat zou ik alsnog de Play:1 aanschaffen, die vind ik beter klinken voor het geld dan de Play:3Rhapsody schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 19:20:
Rhapsody schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 19:20:
Sonos was toch altijd uitgesloten van dat soort acties? Althans, dat stond in de kleine lettertjes meen ik.
Sonos doet niet mee inderdaad, officieel. Zo is het in ieder geval in de Media Markt Middelburg, het staat niet aangegeven, maar je krijgt de korting welstokmeister schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 22:01:
Ik heb ook een keer een sonos play 5 in de btw kortingsactie gekocht, dat was in de Mediamarkt in de cruquius. Ze deden daar niet moeilijk over. Ook een keer een play 5 voor mijn schoonouders gekocht buiten de acties om en ook korting gekregen, ik dacht iets van 30€.
Bron: Ik werk er...
Bij plattetvdiscounter krijg je deze week 10% korting op Sonos artikelen
Lol! Deze 'aanbiedingen' zijn de normale prijzen. Die Play:3 kost standaard € 299,- etc etc.Reynoldino schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 10:19:
Bij plattetvdiscounter krijg je deze week 10% korting op Sonos artikelen
Dus ze hebben er eerst een hogere prijs voor gevraagd.
Edit: Ah ok, dan scheelt het toch wat ja :-)
[ Voor 6% gewijzigd door Rhapsody op 24-10-2013 11:04 ]
Ik ben toch ook al een tijdje aan het kijken naar Sonos en de nieuwe Play:1 is erg interessant vind ik. Maar beneden (in de woonkamer) wil ik eigenlijk gewoon een Sonos device wat ik aan mijn bestaande Onkyo versterker kan knopen. Ik kan alleen de connect vinden maar die is dan weer 400 euro... waarom is dat ding zo duur?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Nee en ja. Als je bij het betalen de code sonos10ptvd intikt krijg je op de deze normale prijzen alsnog 10% korting. Wat er nu op de site staat qua kleine korting is idd onzinnig. Maar de Sub kost daar nu € 629 bijvoorbeeld. Dat scheelt wel, alhoewel het geen MM btw korting is.Rhapsody schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 10:30:
[...]
Lol! Deze 'aanbiedingen' zijn de normale prijzen. Die Play:3 kost standaard € 299,- etc etc.
Dus ze hebben er eerst een hogere prijs voor gevraagd.
Er zit een voorversterker in, een dac en een streamingsfunctie die alleen goed werken. Hij klinkt ook nog behoorlijk goed. Duur is hij niet. Als er iets is wat hetzelfde kan (eigen netwerk, perfecte bediening, prima geluidskwaliteit en een hoop stabiliteit) maar een stuk goedkoper is. Dan is de connect duur.DennusB schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 10:41:
Ik ben toch ook al een tijdje aan het kijken naar Sonos en de nieuwe Play:1 is erg interessant vind ik. Maar beneden (in de woonkamer) wil ik eigenlijk gewoon een Sonos device wat ik aan mijn bestaande Onkyo versterker kan knopen. Ik kan alleen de connect vinden maar die is dan weer 400 euro... waarom is dat ding zo duur?
Neem de gok, koop een connect en je zult geen moment spijt hebben:)
Euh, de Sonnect is 349,-? Dat de Connect een duur kastje is, heeft er mee te maken dat er geen alternatieven zijn hiervoor.DennusB schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 10:41:
Een voorbeeld hiervan is de ook Bridge, een kastje van 49,- wat enkel 2 LAN-aansluitingen heeft en een Sonos-netwerk kan opzetten. Wanneer je geen zin hebt om een LAN-kabel door je kruipruimte heen te trekken naar je woonkamer om een Sonos Connect aan te sluiten, dan heb je een Bridge nodig om aan de router in de meterkast aan te sluiten. Een relatief duur kastje maar wel een die je het trekken van kabels bespaart
Alles van Sonos is relatief duur (sommigen zullen zeggen overprijsd) maar je krijgt er een soepel werkend systeem voor terug dat gedurende lange tijd ondersteund wordt met updates.
Dit in tegenstelling tot de meeste consumentenelectronica waar het vooral een kwestie is van verkopen en dan is het klaar. Je krijgt dan een product wat zo'n beetje werkt. Misschien volgt er in het eerste, met veel mazzel ook tweede jaar nog een software update van de fabrikant om de ergste bugs te verhelpen en dat is het dan: product opgevolgd door het model van het volgende jaar en "obsolete". Als het dan naar behoren werkt heb je mazzel, anders dikke pech. Zoiets geldt bijvoorbeeld voor de meeste receivers met hun ingebouwde streaming / zone functies, en de bijbehorende (meestal beperkte / beroerde) smartphone apps.
De benadering van Sonos doet met denken aan die van Apple en Synology: je koopt een vrij goed gespecd en degelijk gebouwd hardware product in combinatie met goed uitgedachte software die ook nog eens jarenlang geupate wordt zodat je steeds systeem hebt wat up to date is. Dit soort bedrijven hebben een beperkte, overzichtelijke productlijn die past in een overkoepelend concept, waardoor het mogelijk is het product een lang leven te geven. Bij aanschaf lijkt het duur, maar in praktijk kan dat nog wel eens meevallen als je er jaren plezier van hebt. De bedrijven die hier niet zo goed in zijn herken je aan de "voor elk wat wils, gewoon zoveel mogelijk modellen op de markt knallen" tactiek.
PS Ik heb zelf geen Sonos maar een receiver met netwerkfuncties, werkt ook.
Dit in tegenstelling tot de meeste consumentenelectronica waar het vooral een kwestie is van verkopen en dan is het klaar. Je krijgt dan een product wat zo'n beetje werkt. Misschien volgt er in het eerste, met veel mazzel ook tweede jaar nog een software update van de fabrikant om de ergste bugs te verhelpen en dat is het dan: product opgevolgd door het model van het volgende jaar en "obsolete". Als het dan naar behoren werkt heb je mazzel, anders dikke pech. Zoiets geldt bijvoorbeeld voor de meeste receivers met hun ingebouwde streaming / zone functies, en de bijbehorende (meestal beperkte / beroerde) smartphone apps.
De benadering van Sonos doet met denken aan die van Apple en Synology: je koopt een vrij goed gespecd en degelijk gebouwd hardware product in combinatie met goed uitgedachte software die ook nog eens jarenlang geupate wordt zodat je steeds systeem hebt wat up to date is. Dit soort bedrijven hebben een beperkte, overzichtelijke productlijn die past in een overkoepelend concept, waardoor het mogelijk is het product een lang leven te geven. Bij aanschaf lijkt het duur, maar in praktijk kan dat nog wel eens meevallen als je er jaren plezier van hebt. De bedrijven die hier niet zo goed in zijn herken je aan de "voor elk wat wils, gewoon zoveel mogelijk modellen op de markt knallen" tactiek.
PS Ik heb zelf geen Sonos maar een receiver met netwerkfuncties, werkt ook.
Cap slaat de spijker op zijn kop.
Ben zelf erg tevreden met mijn Sonos Play Bar, Play 3's en Play 5. Goede sound (deels persoonlijk uiteraard), gebruiksvriendelijke bediening en erg stabiel.
Overigens voor de mensen die wachten op acties van MM en Saturn; die kunnen wellicht lang wachten. De acties zijn 'voorlopig' opgeschort aangezien vrijwel alle prijzen zijn aangepast aan online prijzen en de acties simpelweg teveel geld kosten. Voorlopig kan dus twee jaar zijn maar het kan ook zo maar zijn dat ze in februari 2014 weer een actieweek houden.. daar kan altijd wat aan veranderen natuurlijk.
Ben zelf erg tevreden met mijn Sonos Play Bar, Play 3's en Play 5. Goede sound (deels persoonlijk uiteraard), gebruiksvriendelijke bediening en erg stabiel.
Overigens voor de mensen die wachten op acties van MM en Saturn; die kunnen wellicht lang wachten. De acties zijn 'voorlopig' opgeschort aangezien vrijwel alle prijzen zijn aangepast aan online prijzen en de acties simpelweg teveel geld kosten. Voorlopig kan dus twee jaar zijn maar het kan ook zo maar zijn dat ze in februari 2014 weer een actieweek houden.. daar kan altijd wat aan veranderen natuurlijk.
Ik ga er dan toch maar eens naar kijken binnenkort. Hopen dat ik hier in de buurt ergens (goed) kan luisteren naar die systemen, want het moet wel goed klinken
Iemand een idee waarom de play:1 plots niet meer leverbaar is bij coolblue? Deze staat zelf niet meer op hun site.
Waar heb je het over?
http://www.audiostreamers...6/sonos-play-1-zwart.html
http://www.audiostreamers...6/sonos-play-1-zwart.html
Omdat de Play 1 eigenlijk ook pas vanaf 29 oktober te koop is bij dealers. Alleen via de website van Sonos kon je hem al reserveren/bestellen.nielsvv schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 16:08:
Iemand een idee waarom de play:1 plots niet meer leverbaar is bij coolblue? Deze staat zelf niet meer op hun site.
Coolblue kan dus een fout gemaakt hebben in hun webshop, misschien een kleine voorraad hebben gehad die verkocht is of problemen hebben gekregen met Sonos doordat ze de Play 1 al te koop aan hebben geboden.
ok, vond het raar omdat ik enige tijd geleden eentje had gepreorderd en hoop hem naar verwachting dinsdag te ontvangen.
Vandaag even in de MediaMarkt Arena geweest om te luisteren naar de Play:1. Best een bizar geluid uit zo'n kleine speaker. Toch miste ik op de een of andere manier een beetje beleving in het geluid wat ik bij de Play:3 wel had. Verkoper vertelde ook dat hij pas vanaf 1 November echt leverbaar is en dat er al flink wat orders voor staan! Ik wacht de reviews nog even af!
Hoe bedoel je?Moris schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 20:52:
In een balzaal moet je ook geen vergelijking gaan zoeken.
De mediamarkt is té groot om te testen.
Het was een speciale Sonos ruimte. Daarnaast doe de grootte van een ruimte volgens mij niks af aan het verschil tussen de Play:1 en Play:3.smeerbartje schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 10:45:
De mediamarkt is té groot om te testen.
Vandaag de Play:1 samen met de bridge ontvangen. Dit is mijn eerste ervaring met sonos en ben meer dan aangenaam verrast. Wat een goed en kamer vullend geluid kan er komen uit zo een klein apparaatje! Dat word swingen in bad!
Sonos heeft me overtuigd en mijn play:1 word binnenkort uitgebreid met een Play:3 en een playbar.
Sonos heeft me overtuigd en mijn play:1 word binnenkort uitgebreid met een Play:3 en een playbar.
Heb ook 2 Play 1's gekocht! Wat een geluid en zelfs als stereo koppelen is nog mooier 
Heb nog een bridge over
Heb nog een bridge over
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Dat vind ik wel het nadeel van alle Sonos producten: je krijgt overal een bridge bij voor dezelfde prijs. Zou toch wel fijn zijn als er ook apparaten zonder bridge te koop zijn die dan net wat voordeliger zijn!
The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
Wat ik niet heb kunnen vinden is of een Play 5 stereo geluid kan leveren, omdat er 5 speakers inzitten die in andere richtingen wijzen, iemand een idee of dit werkt?
Mijn naam is niet Peter!
Bridges kan je overal in het huis plaatsen, ook zonder deze op LAN aan te sluiten. Mocht je met je speaker door huis slepen, dan heb je overal dekking.Boss schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:31:
[...]
Dat vind ik wel het nadeel van alle Sonos producten: je krijgt overal een bridge bij voor dezelfde prijs. Zou toch wel fijn zijn als er ook apparaten zonder bridge te koop zijn die dan net wat voordeliger zijn!
Een Play 5 krijgt wel stereo als input binnen maar zal geen volwaardig stereobeeld weergeven. Je kan niet van 3 woofers en 2 drivers in zo'n behuizing dit verwachten.PeterPanda schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:58:
Wat ik niet heb kunnen vinden is of een Play 5 stereo geluid kan leveren, omdat er 5 speakers inzitten die in andere richtingen wijzen, iemand een idee of dit werkt?
[ Voor 17% gewijzigd door DaMarcus op 30-10-2013 14:14 ]
Meestal kost het apparaat met bridge hetzelfde als de versie zonder. Aangezien het bijleveren van bridge meestal een actie is.
Heb vandaag ook de play:1 mogen ontvangen. Mijn eerste ervaring met Sonos en dat is gelijk een goede. Zelfs de vrouw des huizes is aangenaam verrast (Hoge WAF factor
). De Play:1 weegt best wat en er komt zeker een lekker geluidje uit..
Ik denk dat de playbar er binnenkort ook aan gaat komen.. inclusief 2x play3 of eerst nog een keer play1
Ik denk dat de playbar er binnenkort ook aan gaat komen.. inclusief 2x play3 of eerst nog een keer play1
Even voor de duidelijkheid; normaal gesproken zit er nooit een Bridge bij een product van Sonos. Dit doen zij alleen enkele keren per jaar middels een actie (2-3 keer per jaar). Voor de feestdagen sowieso altijd en ook bij de releases van nieuwe speakers, zoals bij de Play 3 en nu de Play 1, doen zij dit.Boss schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:31:
[...]
hmmm, heb een probleem met spotify en sonos. Krijg de melding: uw aanmeldingsgegevens voor spotify zijn niet geldig.
Spotify zelf werkt wel. Krijg de melding via pc als telefoon.
Spotity al verwijderd en toegevoegd, stroom van de play en connect afgehaald. Iemand enig idee voordat ik Sonos ga mailen/bellen?
Spotity al verwijderd en toegevoegd, stroom van de play en connect afgehaald. Iemand enig idee voordat ik Sonos ga mailen/bellen?
Iemand sinds kort ook proberen met de Sonos-controller app voor Android? Ik kan geen luidsprekers meer toevoegen.
Zelfde probleem hier. Ik heb de Sonos controller voor Windows op mijn PC gedownload en geprobeerd bij Spotify aan te melden. Je krijgt dan een link, omdat je blijkbaar een additioneel Sonos account voor Spotify moet hebben. Tot zover allemaal prima, totdat je daarna nogmaals probeert bij Spotify aan te melden. Dan blijkt, dat je moet upgraden naar een premium account, anders werkt Spotify niet op Sonos. Nou, dat gaan we toch maar niet doen.mrpink83 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 14:18:
hmmm, heb een probleem met spotify en sonos. Krijg de melding: uw aanmeldingsgegevens voor spotify zijn niet geldig.
Je had toch altijd al een premium account van Spotify nodig om deze te laten werken op een Sonos?
Ik heb dat ook sinds gisteren. Heel vervelend. Ik gebruik een premium account, gratis via XS4ALL.mrpink83 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 14:18:
Spotify is altijd buggy op sonos je kan beter het Franse deezer gebruiken. Deezer doet wel altijd.
Ze zijn ermee bezig: http://forums.sonos.com/showthread.php?t=36824
Thanks!
Best irritant, want spotify is eigenlijk de enigste muziekbron voor mij.
Hoeveel verschil zit er tussen de play 3 in stereo en een enkele play 5?
Ik vraag dit omdat de play 3 toch wel wat meer toekomstbestendig is aangezien hij valt te koppelen met een playbar.
Ga ik muzikaal heel erg schrikken? (ik heb nu marantz versterker en 2 wharfedale boxen)
Ik vraag dit omdat de play 3 toch wel wat meer toekomstbestendig is aangezien hij valt te koppelen met een playbar.
Ga ik muzikaal heel erg schrikken? (ik heb nu marantz versterker en 2 wharfedale boxen)
Ik kan je niet vertellen hoeveel ze op muzikaal gebied van elkaar schelen, maar de reden dat ik voor de play 5 gekozen heb is omdat er een line-in op zit.
Ik heb 1 play 5 op mijn tv aangesloten via deze ingang, werkt ideaal, de speaker gaat tegelijk aan met de tv en als ik muziek wil luisteren dan kan dat natuurlijk ook gewoon.
Maar als je nu al weet dat je in de toekomst wilt kunnen kiezen voor een playbar met rears, dan moet je voor play 3 of play 1 gaan.
Ik zelf had, voordat ik sonos had, scandyna minipods en vindt de sonos absoluut niet slechter klinken.
En dan heb ik het nog niet eens of het gebruiksgemak.
Ik heb 1 play 5 op mijn tv aangesloten via deze ingang, werkt ideaal, de speaker gaat tegelijk aan met de tv en als ik muziek wil luisteren dan kan dat natuurlijk ook gewoon.
Maar als je nu al weet dat je in de toekomst wilt kunnen kiezen voor een playbar met rears, dan moet je voor play 3 of play 1 gaan.
Ik zelf had, voordat ik sonos had, scandyna minipods en vindt de sonos absoluut niet slechter klinken.
En dan heb ik het nog niet eens of het gebruiksgemak.
Sinds dit weekend m'n Sonos Play:1 binnen. Voor het eerst grote problemen gehad met het koppelen van een nieuw apparaat aan m'n Sonos. De connectie werd maar niet gemaakt en toen het lukte moest er geüpdatet worden en dat faalde.
Apparaat meerdere malen moeten resetten voordat ik hem gekoppeld kreeg omdat hij in de update bleef hangen ofzo. Maar, plots werkte het wel en inmiddels staat hij op de badkamer en ben ik er erg blij mee! De kwaliteit van de audio is heel erg fijn! Mooi ding!
Apparaat meerdere malen moeten resetten voordat ik hem gekoppeld kreeg omdat hij in de update bleef hangen ofzo. Maar, plots werkte het wel en inmiddels staat hij op de badkamer en ben ik er erg blij mee! De kwaliteit van de audio is heel erg fijn! Mooi ding!
Wat is eerder aan te raden voor een kleine kamer? Een Play 1 of een Play 3? De kamer is ongeveer 12 vierkante meter
Ik weet het morgen.itsFuzeh schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:24:
Wat is eerder aan te raden voor een kleine kamer? Een Play 1 of een Play 3? De kamer is ongeveer 12 vierkante meter
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Ik heb in de keuken een play:5 staan en in de kamer staat een Connect. Omdat kamer en keuken een open verbinding hebben staan beiden in een groep. Voorheen was het zo dat het niet uitmaakte of ik de versterker in de kamer uitzette of de play:5 in de keuken op mute zette: het andere apparaat bleef spelen. Recent lijkt er echter wat veranderd te zijn: met de muteknop op de play:5 gaan ineens beide apparaten uit. Dat wil ik niet! Heb echter al veel met de instellingen gerommeld maar ik krijg de oorzaak niet achterhaald. Iemand suggesties?
Volgens mij is de mute knop gewijzigd in een play/pauze knop zoals bij de play:1. Hiermee kun je de hele groep ineens laten spelen of op pauze zetten.
http://blog.sonos.com/pro...n-formerly-known-as-mute/
Één keer kort indrukken muziek pauzeren.
Twee keer indrukken volgend nummer.
Lang indrukken geluid van de enkele speaker onderdrukken.
[ Voor 41% gewijzigd door leonbong op 06-11-2013 08:37 ]
Zijn er mensen waarbij Spotify het alweer doet op de Sonos? Het werkt al een paar dagen niet en Spotify is eigenlijk het enige dat ik gebruik. Ben nu wat radio aan het streamen maar dat blijft toch behelpen :-)
Wat werkt er niet aan? Ik heb hem gisteren wel opnieuw moeten autoriseren, maar het werkt eigenlijk al tijden probleemloos.
Wat een vervelende wijziging! Als ik meerdere apparaten in een groep heb staan en ik wil er een muten omdat ik bijvoorbeeld telefoon krijg, dan is dat dus niet meer mogelijk. Ja, je kunt de Volume min knop lang inhouden, maar daarmee draai je eigenlijk gewoon je geluid terug naar 0. Dat is iets anders dan op mute drukken. Voordeel van mute is namelijk dat hij het uitgangsvolume onthoudt.leonbong schreef op woensdag 06 november 2013 @ 08:34:
http://blog.sonos.com/pro...n-formerly-known-as-mute/
Logischer zou m.i. zijn dat je 1x kort drukt voor mute, mute knop vasthouden voor pauze en dan evt. dubbelklikken voor volgende nummer. Of nog beter: geef de gebruiker de vrijheid om het zelf te configureren.
Maar als je de muziek pauzeert dan is hij toch ook stil? Dus 1 keer indrukken = pauze en dus ook mute? Klinkt ideaal.coelho schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:27:
[...]
Logischer zou m.i. zijn dat je 1x kort drukt voor mute, mute knop vasthouden voor pauze en dan evt. dubbelklikken voor volgende nummer. Of nog beter: geef de gebruiker de vrijheid om het zelf te configureren.
klopt maar mute gebruik als je bijvoorbeeld twee ruimtes hebt waar dezelfde muziek speelt in een groep.
In één ruimte wil je de muziek even uit dan moet hij natuurlijk wel doorloopt in de andere ruimte.
In één ruimte wil je de muziek even uit dan moet hij natuurlijk wel doorloopt in de andere ruimte.
Zo, heb net de Play:1 binnen. Ik vind het geluid meer dan prima. Voor mijn kamertje van 15 m2 zeker ruim voldoende. Hoe meer Sonos apparatuur ik heb hoe toffer ik het vind worden. Wat wel bijzonder is vind ik, is dat Sonos hun eigen afstandsbediening 'deprecated' heeft gemaakt. Heb hier ook een tablet en telefoon, maar de losse afstandsbediening is echt wel fijner (en veel directer dan eerst de app starten).
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Inderdaad, zijn er mensen waar spotify wel werkt? Dit is echt zwaar k&^&t. Ik merk ook dat het apparaat in waarde daalt, voor mij.Boss schreef op woensdag 06 november 2013 @ 08:52:
Zijn er mensen waarbij Spotify het alweer doet op de Sonos? Het werkt al een paar dagen niet en Spotify is eigenlijk het enige dat ik gebruik. Ben nu wat radio aan het streamen maar dat blijft toch behelpen :-)
Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.