MVC schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 19:12:
Al enige tijd tevreden gebruiker van een Play 5 icm een Synology NAS.
Heeft iemand enig idee of het mogelijk is om de Sonos werkend te krijgen met de Synology, als de NAS niet in hetzelfde netwerk staat als de Sonos. De Synology staat op een andere locatie met een andere internet/netwerk verbinding. De Sonos moet dus via internet verbinding leggen met de Synology NAS.
Wie o wie ?
Mmmmja, technisch kan dat wel, al ken ik sonos nog niet.
T punt waar je rekening mee moet houden is dat je zo je netwerk openzet, best link.
Maargoed, check je router of je poorten kunt open zetten naar 1 specifiek ip-adres.
Een VPN verbinding opzetten tussen beide routers zou nog mooier zijn, maar dat zal m wel niet worden ivm de meestal gebruikte soho routers.
Probeer dit
1 ga in je router na of je poorten kunt openzetten naar 1 destination(adres)
2 zoja geef je Nas een vast ip binnen je netwerk
(Moet in dezelfde reeks vallen als je router)
3 ik weet niet hoe een wired(!) speaker of beter bridge normaal connectie maakt met de Nas.
Als 1 werkt, zet dan het interne ip adres van de Nas open naar de andere locatie (internet ip adres daar invullen)
Tcp en udp poort 1-65535
Locatie 1, Nas
Stel je router is 192.168.0.1
Geef je Nas dan 192.168.0.2
Forward source 192.168.0.2, port tcp 1-65535 to ip 1.2.3.4
Idem voor udp
Publiek ip 5.6.7.8
Locatie 2, ontvanger
Deze heeft bv publiek ip adres 1.2.3.4
Op locatie 2 maakt de sonos vervolgens contact met ip 5.6.7.8
Waarschijnlijk ondersteund je router t niet, maar kijk maar.
Technisch is dit de manier, ook weet ik niet of sonos dit snapt, connectie naar een extern ip....
Let op: geen garantie als je bovenstaande stappen uitvoert zonder een destination ip op te geven, heel internet kan dan bij je sonos.....
Suc6
[
Voor 14% gewijzigd door
GMJansen op 30-08-2013 00:06
]