• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:21
EnnaN schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 21:04:
Ik had niet veel geluk met het vinden van goedkope adresjes voor Sonos. Maar zo'n mediamarkt BTW-actie is daar dus wel weer handig voor. DEUVM enzo.
Helaas... alles van Sonos is uitgesloten. :(

Anoniem: 451726

zeef schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 21:59:
[...]

Helaas... alles van Sonos is uitgesloten. :(
Nee hoor, niet overal. Kom net terug van Mediamarkt Rotterdam Alexandrium, die heeft Sonos in de BTW-vrij actie zitten. Heb gelijk een Play 5 meegenomen. En er staat nog heel wat in de schappen.

De Play 5 bevalt erg goed, toevoegen op onze Sonos Connect was nog simpeler dan gedacht.
Helemaal belastingvrij bevalt de Sonos nog beter. :)

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 451726 op 29-09-2012 11:59]

• zeef
Anoniem: 451726 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 11:55:
[...]

Nee hoor, niet overal. Kom net terug van Mediamarkt Rotterdam Alexandrium, die heeft Sonos in de BTW-vrij actie zitten. Heb gelijk een Play 5 meegenomen. En er staat nog heel wat in de schappen.

De Play 5 bevalt erg goed, toevoegen op onze Sonos Connect was nog simpeler dan gedacht.
Helemaal belastingvrij bevalt de Sonos nog beter. :)
Wat gek, in de voorwaarden staan ze als uitgesloten. 8)7

zeef schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 12:08:
[...]

Wat gek, in de voorwaarden staan ze als uitgesloten. 8)7
Klopt, ik had het ook niet verwacht en liep toevallig langs het Sonos-schap.
Was dus gelijk een no-brainer en in de pocket.

• zeef
Anoniem: 451726 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 12:54:
[...]

Klopt, ik had het ook niet verwacht en liep toevallig langs het Sonos-schap.
Was dus gelijk een no-brainer en in de pocket.
Likewise. :+

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:19

beany

Meeheheheheh

Gister een Play:3 en Play:5 aangeschaft(met een bridge erbij uiteraard) en man man man, wat ben ik onder de indruk zeg! Het gemak waarmee alles gaat is echt geweldig.

Althans, op 1 puntje na dan(ter referentie, mocht iemand anders tegen dit probleem aanlopen):

Als eerste had ik de Bridge aangesloten. Vervolgens de software op mijn PC geinstalleerd om de boel te installeren. De software vroeg mij op dat ene knopje te drukken op de Bridge. Ik doe dat, en de software ziet hem. Even wachten, en vervolgens de melding 'Geen componenten gevonden' :? Mja, er viel verder niet veel te proberen. Weinig knopjes om op te drukken... Na het tig keer geprobeerd te hebben wat google'n, maar ook dat bracht geen oplossing. Uiteindelijk wilde ik de support gaan mailen, maar mijn oog viel op een 0800 (gratis!!) support telefoonnummer van Sonos. Waar kom je dat nog tegen??

De support medewerker nam mijn PC over, klikte wat rond en kwam er al na enkele seconden achter dat ik een virtuele netwerk interface heb(VirtualBox). Deze werd disabled... EN HET WERKTE!!

Sonos mag dit wel in zijn FAQ gaan zetten, of in de installatie software rekening houden met meerdere netwerk interfaces(VPN kan ook problemen geven vertelde de support medewerker mij).

Maar toen dit was opgelost: heel snel/simpel de Play:3 en Play:5 aan de praat gekregen en binnen no time hadden we muziek! Verder dus niks dan lof over dit systeem!

Anoniem: 481716

Ik heb nu al een jaar het Sonos systeem in gebruik, en wat een fantastisch systeem is dit!

Ik gebruik 1 play 5: in de keuken/tuin, 1 connect in de woonkamer, 1 connectAMP in de badkamer, 1 ConnectAMP in de slaapkamer en een ConnectAMP in de WC (ik draai soms een beetje door...)

De haperingen met Spotify ondervind ik ook soms, maar niet altijd. Eigenlijk sinds een half jaar pas ongeveer. Daarvoor nooit last. Ik kan kan er niet echt achterkomen waar het aan ligt, ik heb het idee aan Spotify, aangezien al het andere altijd goed werkt. (heb er ook een NAS met mp3's aan hangen)

Het zoeken naar muziek mag nog wel wat intuitiever, een genius functie zoals in Itunes is meer dan welkom.
Het zoeken in spotify mag zeker wel wat verbeteren, ik moet nu al echt gericht weten wat ik wil luisteren en kan niet echt door muziek bladeren ofzo.

Al met al meer dan tevreden met Sonos. It just works....

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:14

Rhapsody

In Metal We Trust

beany schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 10:45:
Gister een Play:3 en Play:5 aangeschaft(met een bridge erbij uiteraard) en man man man, wat ben ik onder de indruk zeg! Het gemak waarmee alles gaat is echt geweldig.

Althans, op 1 puntje na dan(ter referentie, mocht iemand anders tegen dit probleem aanlopen):

Als eerste had ik de Bridge aangesloten. Vervolgens de software op mijn PC geinstalleerd om de boel te installeren. De software vroeg mij op dat ene knopje te drukken op de Bridge. Ik doe dat, en de software ziet hem. Even wachten, en vervolgens de melding 'Geen componenten gevonden' :? Mja, er viel verder niet veel te proberen. Weinig knopjes om op te drukken... Na het tig keer geprobeerd te hebben wat google'n, maar ook dat bracht geen oplossing. Uiteindelijk wilde ik de support gaan mailen, maar mijn oog viel op een 0800 (gratis!!) support telefoonnummer van Sonos. Waar kom je dat nog tegen??

De support medewerker nam mijn PC over, klikte wat rond en kwam er al na enkele seconden achter dat ik een virtuele netwerk interface heb(VirtualBox). Deze werd disabled... EN HET WERKTE!!

Sonos mag dit wel in zijn FAQ gaan zetten, of in de installatie software rekening houden met meerdere netwerk interfaces(VPN kan ook problemen geven vertelde de support medewerker mij).

Maar toen dit was opgelost: heel snel/simpel de Play:3 en Play:5 aan de praat gekregen en binnen no time hadden we muziek! Verder dus niks dan lof over dit systeem!
Beetje late reply, maar zit er veel verschil tussen Play:5 en Play:3? (Is het het verschil in prijs waard?)

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:57

robhof

Lembongan view

Rhapsody schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 15:09:
[...]

Beetje late reply, maar zit er veel verschil tussen Play:5 en Play:3? (Is het het verschil in prijs waard?)
Niet om flauw te zijn, maar ga ergens luisteren en vergelijk ze zelf. Voor de ene persoon is het verschil groot, voor de andere klein.

Zelf heb ik voor de aanschaf van mijn tweede Play:5's voor de zekerheid ook de Play:3 beluisterd en ik heb zojuist al weggegeven in welke categorie van de personen ik val. ;)

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik kreeg net deze mail:
SPOTIFY OP SONOS NU NOG BETER

Met trots laten we je weten dat Spotify nu nog beter werkt op Sonos.

Dankzij een aantal software-verbeteringen aan Spotify, heb je nu nog sneller toegang tot miljoenen nummers, gaat het uploaden van afspeellijsten vlugger en het zoeken en bladeren beter. Deze update volgt de recente verbeteringen door Spotify waardoor ook het streamen betrouwbaarder is geworden.

Updaten van je systeem is niet nodig – dit gebeurt automatisch achter de schermen. Je kunt dus gewoon doorgaan met het genieten van alle muziek ter wereld.
Dat is mooi, want met Spotify had ik toch wel wat probleempjes :)
Hopelijk synct ie playlists nu ook direct. Ik keek regelmatig op sharemyplaylists.com, voegde er één toe en dan zag ie dat pas na een tijdje in Sonos (en er is geen manier om die update te forceren).

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Zijn er meer mensen bij wie het volume zo ongeveer op het minimum staat om niet te hard te klinken? Is er iets van een oplossing om die volume-control iets fijner te krijgen?

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Rhapsody schreef op woensdag 07 november 2012 @ 18:53:
Zijn er meer mensen bij wie het volume zo ongeveer op het minimum staat om niet te hard te klinken? Is er iets van een oplossing om die volume-control iets fijner te krijgen?
Ik vind mijn Play5 ook snel te hard staan ja. Heb nog geen manier gevonden om dat te finetunen...

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:34
Zo heb gister ook een mooie Sonos Connect op de kop getikt en aangesloten, dat ging makkelijk zeg! :)
Nu heb ik helaas één probleem, de muziek via Spotiy Premium speelt hij niet af binnen Sonos terwijl ik de deze gewoon heb ingesteld en het account wordt ook herkend...
Het gaat om de volgende melding:

Iemand bekend met dit probleem? Kon het zo nergens vinden... :/

Bitcoin maxi

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:06
Ik heb nu sinds een jaar 2 PLAY:5's als stereo geconfigureerd en ben er zeer content mee.
Zit te denken om een SUB aan te schaffen, maar de prijs (699) houd me vooralsnog tegen.

Je hebt dan voor 1500 aan aaparatuur staan, en volgens mij kan ik voor dat geld een betere setup hebben.

• SED
  • Laatst online: 11-03 12:38
[b][message=39375895,noline] de muziek via Spotiy Premium speelt hij niet af binnen Sonos terwijl ik de deze gewoon heb ingesteld en het account wordt ook herkend...
Het gaat om de volgende melding:

[afbeelding]

Iemand bekend met dit probleem? Kon het zo nergens vinden... :/
Controleer nogmaals je inloggegevens, want volgens deze pop up kloppen ze niet.
Het blijkt trouwens dat de spotify on sonos servers andere zijn dan de normale spotify servers. Het kan dus ook bij Spotify liggen.
Ik neem aan dat je spotify gebruikt vanuit een land waarvandaan dat ook mag?

tenslotte deze link: https://sonos.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/1166

[Voor 5% gewijzigd door SED op 03-12-2012 14:54]

Copyright and left by SED...

CrimpyRex schreef op zondag 02 december 2012 @ 21:06:
Ik heb nu sinds een jaar 2 PLAY:5's als stereo geconfigureerd en ben er zeer content mee.
Zit te denken om een SUB aan te schaffen, maar de prijs (699) houd me vooralsnog tegen.

Je hebt dan voor 1500 aan aaparatuur staan, en volgens mij kan ik voor dat geld een betere setup hebben.
Gewoon doen! Een subwoofer maakt echt een wereld van verschil. De Sonos Sub krijgt opvallend goede reviews. Het is nu op het einde van het jaar en dus de tijd van de lijstjes en ik zie deze Sub steeds vaker verschijnen op de tech sites als een van de beste producten van 2012.

Het is dat ik al een subwoofer heb in combinatie met een Sonos Connect, anders kwam de Sonos Sub er direct. Beauty!

• jaihel
Anoniem: 451726 schreef op maandag 03 december 2012 @ 17:02:
[...]

Gewoon doen! Een subwoofer maakt echt een wereld van verschil. De Sonos Sub krijgt opvallend goede reviews. Het is nu op het einde van het jaar en dus de tijd van de lijstjes en ik zie deze Sub steeds vaker verschijnen op de tech sites als een van de beste producten van 2012.

Het is dat ik al een subwoofer heb in combinatie met een Sonos Connect, anders kwam de Sonos Sub er direct. Beauty!

[afbeelding]
Een beauty is het zeker. Ik stap binnenkort even een hifi winkel binnen om het met eigen oren te beluisteren. Ben namelijk vooral benieuwd of het verschil ook duidelijk merkbaar is als je de volume niet zo heel hoog hebt staan.

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:47

EnnaN

Toys in the attic

Zijn er hier ook mensen met Sonos die een linux controller wel zien zitten? Ik ben sowieso al geen fan van Wine, maar dat werkt uberhaubt niet meer met de laatste versies van de controller. Er moet gewoon een native app komen, zo moeilijk kan een basic ding met wat play-knoppen niet zijn toch?

Anyway, na wat heen en weer getwitter blijkt het "ask.sonos" platform de methode te zijn volgens @sonossupport, dus heb ik deze vraag maar gemaakt. Meer support is een goed ding?

https://ask.sonos.com/son...inux_controller_is_needed

sig

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:55
beany schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 10:45:

He, dat is handig! Ik kreeg ook geen connectie, maar na dit gelezen te hebben wel!
Tnx!!

• Kozzmozz
  • Laatst online: 22:23
Kan een SONOS Connect werken met twee passieve luidsprekers?
Idee is om hem mooi aan een stopcontactje te hangen en weg te stoppen achter de keukenkastjes.

Systeem: MSI Z170A Gaming / Intel i7-6700K @ 4.4 GHz / MSI GeForce GTX 1660 Super / G.Skill 32GB 2400 MHz / 2 x LG Ergo 32UN880 / Samsung 970 Evo Plus 500GB / Samsung 850 EVO 1TB

Kozzmozz schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 16:59:
Kan een SONOS Connect werken met twee passieve luidsprekers?
Idee is om hem mooi aan een stopcontactje te hangen en weg te stoppen achter de keukenkastjes.
Nee, je hebt nog versterking nodig. Of neem de Sonos Connect Amp.

• jaihel
Heeft er iemand ervaring met de Sonos Connect Amp? Doet 'ie onder voor andere versterkers in dezelfde prijsklasse?

• S_Chief
  • Niet online
Anoniem: 451726 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 19:52:
[...]
Nee, je hebt nog versterking nodig. Of neem de Sonos Connect Amp.
Er is één ding dat ik niet snap van de Sonos Connect.. Als je hem nog moet aansluiten op een versterker, waarom zitten er dan volume controls op? :?

You save everyone, but who saves you?

• Tom
  • Niet online
Omdat je op beide het volume kan regelen. Ik zet m'n versterker meestal op een vast (harder) volume en zit lekker op de bank met de iPad, dan hoef ik niet het afstandsbediening ervoor te hebben.
Je kunt de volumeregeling in Sonos ook uitschakelen mocht je dat niet willen, dan is de output gewoon 100% en regel je het volume alleen op de versterker.

Anoniem: 263060

Gisteren een V Dac tussen mijn Sonos en Denon geplaatst,was het geluid al goed maar nu is het echt top.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Sinds twee weken kun je nu ook streamen vanaf je iDevice naar je Sonos Play. Iemand al geprobeerd muziek vanaf je iPad te streamen?

Hopelijk komt dit ook voor Android beschikbaar.

• willem1509
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-03 14:36
Goedemorgen,

ik heb al het gehele internet afgestruind en op de site van Sonos gekeken, maar ik kan simpelweg geen antwoord vinden op mijn vraag.

De situatie is als volgt:
Ik heb momenteel een mac mini als mediacenter onder mijn televisie staan (samsung d6500). Alleen heb ik nog geen boxen om het geluid goed weer te geven. Nu wilde ik twee Sonos Play3 kopen om deze in stereo op te stellen en zo het geluid van de televisie via de sonos play3 te laten verlopen.

Maar ik kan nergens vinden of dit mogelijk is en wat ik dan precies moet hebben? Moet ik een connect erbij kopen om deze aan mijn tv te hangen of begrijp ik het verkeerd?

• jaihel
Het kan, je zult dan een sonos bridge moeten hebben die je aan je router hangt. Je play:3's als stereo configureren en verbinden met je tv (3,5mm kabeltje). Dan kun je in de app van sonos instellen dat je de line-in van de tv wilt gebruiken. Nadeel is, is dat je het volume alleen kan regelen vanuit de app

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:47

EnnaN

Toys in the attic

@crimpyrex waarom zou je daar een bridge bij nodig hebben? als je al netwerk bij dat mediacenter systeem hebt kun je ook gewoon je play daar aan hangen.

Daarnaast vraag ik me af hoe je die play 3 wilt gebruiken met een input? Volgens mij hebben de play 5's alleen een input.

sig

• jaihel
Oh, ik weet dat de play:5 die heeft, het kan dus zijn dat de play:3 het niet heeft..

Een vraagje: ik heb zojuist de sonos:connect gekocht, moet ik die 'analog audio' en 'digital audio' lijn gebruiken? Of is het alleen en kwestie van een ethernetkabeltje verbinden met je versterker?

• S_Chief
  • Niet online
Tom schreef op zondag 16 december 2012 @ 17:21:
Omdat je op beide het volume kan regelen. Ik zet m'n versterker meestal op een vast (harder) volume en zit lekker op de bank met de iPad, dan hoef ik niet het afstandsbediening ervoor te hebben.
Je kunt de volumeregeling in Sonos ook uitschakelen mocht je dat niet willen, dan is de output gewoon 100% en regel je het volume alleen op de versterker.
Duidelijk, dank. :) Jammer dat zo'n Connect imho toch wel erg duur is, wel een mooie manier om van je laptop naar je HT te streamen.

You save everyone, but who saves you?

• jaihel
Of smartphone ;)

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:17
Gisteren mijn kerstgeschenkje even uitgepakt (sonos connect) :)
Ik heb mijn riante muziekbibliotheek toegevoegd en had gehoopt dat sonos lekker zelf voor de album cover zou zorgen. Op hun faq site staat immers dat Sonos eerst zelf in de database zoekt (welke staat niet gespecifieerd) en dan pas intern naar afbeeldingen. Nu zie ik enkel de hoezen waarvan er intern een afbeelding aanwezig is. Ik dacht even te wachten maar nu 24u verder geen verbetering zichtbaar.

Doe ik iets fout?

Anoniem: 151740

Ik zet in de map van het muziekalbum een afbeelding neer van de cover met de naam "folder.jpg".
Even opnieuw indexeren en hij wordt getoond.
Let wel op de max resolutie, deze is volgens mij 1000x1000.

Anoniem: 413389

CrimpyRex schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 11:41:
Oh, ik weet dat de play:5 die heeft, het kan dus zijn dat de play:3 het niet heeft..

Een vraagje: ik heb zojuist de sonos:connect gekocht, moet ik die 'analog audio' en 'digital audio' lijn gebruiken? Of is het alleen en kwestie van een ethernetkabeltje verbinden met je versterker?
Ethernet kabel is om hem eventueel met draad aan je netwerk te hangen.

Je doet een analoog of digitale kabel naar je versterker, anders heb je geen geluid. Verschil:

Met analoog gebruik je de DAC van je Sonos: connect
Met digitaal gebruik je de DAC van je versterker.

• Werkhoven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:27
En dan is daar ineens de Playbar van Sonos... zoals de rest van het assortiment nogal aan de prijs.

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:00
Ik wacht wel even op de surround versie. :)

http://hawvie.deviantart.com/

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:36
Hij is al surround moet je er twee play's aan koppelen. Sub kan ook nog.

Werkhoven schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 16:49:
En dan is daar ineens de Playbar van Sonos... zoals de rest van het assortiment nogal aan de prijs.
Tja, tis pas duur als een ander bedrijf precies hetzelfde kan bieden voor de helft minder en dat is er (nog) niet. Heb je ervaring met Sonos? Het werkt zo snel en makkelijk. Ook het installeren!

• Erhnam
  • Nu online

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Werkhoven schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 16:49:
Ik vraag me af hoe het met de digitale line in zit. Nu kan je ook met een line in werken (alleen analoog), maar moet je hiervoor altijd in de Sonos app duiken om de line in te selecteren. Pas dan speelt Sonos het af. Wellicht werkt het met Playbar automatisch. Dan zou dat ook meteen een mooie oplossing zijn voor Airplay.

http://www.xbmcfreak.nl/

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Yep maar ik vind niet dat er duidelijk uitgelegd staat wat de onderscheidende functie van dit apparaat is t.o.v. andere soundbars. Last.FM luisteren via je soundbar zal het toch niet zijn? Daar heb je geen soundbar voor nodig. En ook het geluid van je tv overnemen zonder dat je receiver/speakers nodig hebt zal het niet zijn? Daar heb je al 1000-en-1 soundbars voor, vaak voor minder en dan passend bij de tv van hetzelfde merk.

De onderscheidende feature zou volgens mij moeten zijn dat je met 2 (of 4, of meer?) Play's surround geluid hebt zonder receiver of speakerkabels te leggen. Of is dat niet zo? Als dat wel zo is, waarom staat dat dan niet duidelijk in de promotiepraat? En hoe zit het met bijvoorbeeld lipsync? Essentieel is dat je handmatig kan ingrijpen als beeld en geluid niet synchroon lopen, normaal doe je dat op je receiver.

Of... is er een andere onderscheidende feature die ik gemist heb in de marketingblurb uit de mail?
Anoniem: 413389 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 21:42:
[...]

Tja, tis pas duur als een ander bedrijf precies hetzelfde kan bieden voor de helft minder en dat is er (nog) niet. Heb je ervaring met Sonos? Het werkt zo snel en makkelijk. Ook het installeren!
En wat is het unieke dan wat er in dit geval geboden wordt? Ben het ermee eens dat Sonos goed werkt voor het streamen van muziek vanuit je eigen collectie / Last.FM, Spotify, etc. Ben het ook eens dat Sonos dankzij zijn eigen netwerkprotocol goed werkt over wireless, zonder connectieproblemen. Maar hier is er sprake van een optische verbinding tussen tv en soundbar, dus dat is niet erg onderscheidend tov andere soundbars.

[Voor 38% gewijzigd door Cap op 12-02-2013 22:40]

Cap schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 22:23:
Yep maar ik vind niet dat er duidelijk uitgelegd staat wat de onderscheidende functie van dit apparaat is t.o.v. andere soundbars. Last.FM luisteren via je soundbar zal het toch niet zijn? Daar heb je geen soundbar voor nodig. En ook het geluid van je tv overnemen zonder dat je receiver/speakers nodig hebt zal het niet zijn? Daar heb je al 1000-en-1 soundbars voor, vaak voor minder en dan passend bij de tv van hetzelfde merk.

De onderscheidende feature zou volgens mij moeten zijn dat je met 2 (of 4, of meer?) Play's surround geluid hebt zonder receiver of speakerkabels te leggen. Of is dat niet zo? Als dat wel zo is, waarom staat dat dan niet duidelijk in de promotiepraat? En hoe zit het met bijvoorbeeld lipsync? Essentieel is dat je handmatig kan ingrijpen als beeld en geluid niet synchroon lopen, normaal doe je dat op je receiver.

Of... is er een andere onderscheidende feature die ik gemist heb in de marketingblurb uit de mail?
[...]

En wat is het dan wat er in dit geval geboden word? Ben het ermee eens dat Sonos goed werkt voor het streamen van muziek vanuit je eigen collectie / Last.FM, Spotify, etc. Ben het ook eens dat Sonos dankzij zijn eigen netwerkprotocol goed werkt over wireless, zonder connectieproblemen. Maar hier is er sprake van een optische verbinding tussen tv en soundbar, dus dat is niet erg onderscheidend tov andere soundbars.
Goed lezen: het is een soundbar èn tegelijk een volwaardig Sonos streaming apparaat in 1 apparaat.
Dat je kunt uitbreiden met de Sub en 2 stuks Play 3 is ook nice.

Heb zelf ook Sonos in huis naar volle tevredenheid. Vooral de internet radio met meer dan 100.000 stations + superfijne bediening vanaf de iPad is al subliem.

• Cap
  • Niet online
Ik ben bekend met Sonos, heb het zelf ook gehad. Of het gebruiksvriendelijk of kwalitatief in orde is, is wat mij betreft de discussie niet. Waaruit maak je op dat ik niet goed gelezen heb? :)

Ik noem hierboven immers al dat ik me niet kan voorstellen dat pakweg Last.FM luisteren via je soundbar een onderscheidende feature is, omdat daar al andere (en betere, zoals een sonos amp + 2 speakers die op nette afstand uit elkaar staan voor goed stereo) oplossingen voor zijn. Goed, misschien is het onderscheidende zoals jij suggereert de combinatie soundbar (suboptimale hometheatre oplossing) én streaming device (suboptimaal want beperkt stereobeeld en vermoedelijk ook basweergave, kleine drivertjes).

Ik vind dat alleen wat mager. Voor mij blijft dit dus de hamvraag:

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:00
leonbong schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 18:36:
Hij is al surround moet je er twee play's aan koppelen. Sub kan ook nog.
Oja, ik zie het.. oei dan wordt ie wel erg duur.. :D

http://hawvie.deviantart.com/

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:43
Wel wat vreemd dat je bv geen 2 play 5 in surround kan plaatsen in combinatie met soundbar.

Ik heb pas vorige week een play 5 gekocht, en ik weet niet goed waarom mensen zeggen dat dit geluid op niet veel trekt. Ik vind het juist mooie, zuivere , goede bas tonen. En luid dat het kan, zonder vervorming! Ongelooflijk! Ik ben alvast tevreden, en kan het iedereen wel aanraden. Zelf mijn vriendin, die wat sceptisch stond, staat perplex van de kwaliteit.
De soundbar lijkt me een leuke toevoeging, enkel is het even afwachten op enkele meer diepere reviews ervan.

Trouwens, ik had wel problemen om de connectie te maken , ik moest namelijk mijn music streaming van het intern netwerk aanzetten (windows optie) en dan pas kon geconnecteerd worden met de bridge.

• Cap
  • Niet online
coase, met welke speakers heb je het geluid vergeleken (thuis en/of in de winkel)?

• Anoniem: 342143
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
coase schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 09:18:
Wel wat vreemd dat je bv geen 2 play 5 in surround kan plaatsen in combinatie met soundbar
Collega van mij is gisteren bij Sonos geweest. Die vertelde me me dat dat wel mogelijk was, ik ga er volgende week vrijdag heen. Ik laat het weten als het mogelijk is!

• coase
Cap schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 10:58:
coase, met welke speakers heb je het geluid vergeleken (thuis en/of in de winkel)?
Ik moet natuurlijk eerlijk bekennen dat ik geen 'audiofiel' ben. Ik denk inderdaad dat de andere merken nog beter geluid produceren, maar bij mij was het belangrijk dat mijn living niet volstaat met speakers & draden :) + mooie/werkende integratie van Deezer muziekdienst. Maar sommigen schrijven sonos af als dure sh*t voor wat hetgene van geluid produceert, dat andere merken 10x keer betere geluid produceert.. dan denk ik dat dit misschien wel een overdreven reactie is. Nu ja, maakt mij niet uit :-) ik ben er voorlopig heel tevreden mee.

De play 5 staat mooi op een kastje, niet onmiddelijk in het zicht, maar vult wel de volledige woonkamer, en kan een feestje verzorgen indien nodig.

Anoniem: 219516

Ik heb sinds enkele jaren een SONOS. Het laatste jaar begint deze echter steeds meer problemen te vertonen. Hij verliest de verbinding met de muziekdirectories en geeft, wanneer je muziek wilt opzetten, aan dat er geen verbinding is met de share waarop de muziek staat. De muziekbibliotheek is wel doorzoekbaar (de index), maar zonder thumbnails.
Wanneer ik vervolgens probeer de muziekbibliotheek opnieuw te indexeren, dan krijg ik dezelfde foutmelding. Nog rigoreuzer, muziekbibliotheek (index) weggooien en opnieuw indexeren geeft de foutmelding: "Sonos kan de muziekmap niet toevoegen. Reden: kan de gedeelde map <MAPNAAM> niet toevoegen aan muziekbibliotheek (900)". Met zo'n reden kan ik weinig.
Op de SONOS support site wordt een oplossing geleverd in de vorm van een patch voor een registry waarde. Die heb ik toegepast, echter zonder resultaat.
Omdat het nu zo vaak voorkomt dat normaal muziek luisteren niet langer dan een paar dagen mogelijk is (voordat het probleem optreedt), ben ik benieuwd of er in dit forum mensen zijn met wellicht dezelfde ervaring en hopelijk een oplossing.
Wat is heb geprobeerd om het op te lossen, is het kopieeren van de muziekdirectory naar een andere directory of zelfs naar een andere harde schijf en dan opnieuw te indexeren. Ik heb de indruk dat het iets te maken heeft met de sharing functionaliteit. Maar ik krijg er niet de vinger achter wat het nu precies is.

Alvast bedankt voor reacties!

• jthweeda128
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-07-2015
Beste allen,
Ik heb sinds kort Teufel geluidsboxen en ben daar zeer tevreden over. Mijn vraag is concreet:
Kun je het Sonos systeem gebruiken zonder de Sonos boxen?
Excuses indien dit topic al eerder aan de orde is gewest, maar ik kon het zo gauw niet vinden.
Alvast bedankt voor eventuele reacties.
M.v.g. Jan-Theo

[Voor 6% gewijzigd door jthweeda128 op 18-02-2013 00:09]

Jan-Theo

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-03 15:55
jthweeda128 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 00:07:
Beste allen,
Ik heb sinds kort Teufel geluidsboxen en ben daar zeer tevreden over. Mijn vraag is concreet:
Kun je het Sonos systeem gebruiken zonder de Sonos boxen?
Excuses indien dit topic al eerder aan de orde is gewest, maar ik kon het zo gauw niet vinden.
Alvast bedankt voor eventuele reacties.
M.v.g. Jan-Theo
Dat kan. Daar heb je de Sonos Connect Amp voor. Daar kan je direct je speakers op aansluiten.
Als je al een versterker o.i.d heb staan waar de speakers op zitten aangesloten, dan kun je de Sonos Connect gebruiken.

• leonbong
@iroelveld
Probeer eens een ander wifikanaal.
Ik kreeg ook wazige storingen toen bleek dat het wifikanaal vol zat met de buren.
Check of rest van je netwerk geen probleem heeft.

Anoniem: 480627

Gaaf spul, alleen is draadloos hier niet echt nodig. Is er een ander/vergelijkbaar systeem voor een lagere prijs te vinden? Met name die dunne speaker onder de TV spreekt mij aan.

• Deef_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-03 12:30
Intussen een Play 5 hier gedurende een half jaar, en erg tevreden erover. De IOS app wordt intussen ook constant verbeterd.

• SED
  • Laatst online: 11-03 12:38
Anoniem: 219516 schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 10:27:
[..] Hij verliest de verbinding met de muziekdirectories en geeft, wanneer je muziek wilt opzetten, aan dat er geen verbinding is met de share waarop de muziek staat. De muziekbibliotheek is wel doorzoekbaar (de index), maar zonder thumbnails.
Wanneer ik vervolgens probeer de muziekbibliotheek opnieuw te indexeren, dan krijg ik dezelfde foutmelding. Nog rigoreuzer, muziekbibliotheek (index) weggooien en opnieuw indexeren geeft de foutmelding: "Sonos kan de muziekmap niet toevoegen. Reden: kan de gedeelde map <MAPNAAM> niet toevoegen aan muziekbibliotheek (900)". Met zo'n reden kan ik weinig.
O[..]e maken heeft met de sharing functionaliteit. Maar ik krijg er niet de vinger achter wat het nu precies is.

Alvast bedankt voor reacties!
Je linkt de sonos aan een map op je windows machine begrijp ik. De share aan de windows zijde lijkt het probleem te zijn. Vandaar ook de registry fix die het windows probleem moet oplossen, dus niet aan sonos zijde.
Kun je een nieuwe share aanmaken (eventueel op een andere disk) waar je de muziek naar toe kunt kopieren? Eventueel een usb disk lenen om te testen..
Dan opnieuw inlezen op je sonos. ( en oude weggooien) Sonos leest alleen de directe rootfolder uit, dus liefst een directe sharenaam zoals: /muziek/
en niet /sharenaam/biblitiotheek/muziek/ oid.

Nog wat losse gedachten hierbij.. omdat het onregelmatig lijkt op te treden kan het ook zijn dat een firewall instelling of virusprogramma de toegang tijdelijk blokkeert. Kijk eens of je bijv de muziekmap kunt uitzonderen van je virusscanner en of er geen firewall instelling is die de share kan beinvloeden.

.

[Voor 9% gewijzigd door SED op 19-02-2013 23:10]

Copyright and left by SED...

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:36
Anoniem: 480627 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 20:29:
Gaaf spul, alleen is draadloos hier niet echt nodig. Is er een ander/vergelijkbaar systeem voor een lagere prijs te vinden? Met name die dunne speaker onder de TV spreekt mij aan.
Sonos koop je juist voor de draadloze (multi-room) muziek ervaring. Vanaf je PC, laptop, Mac, smartphone of tablet stuur je je apparatuur aan. Als je alleen een Soundbar wil, zoals de Play Bar van Sonos, heb je natuurlijk keus uit allerlei verschillende Soundbars. Onder andere Philips, Bose, Samsung en Panasonic maken ze ook. Bedenk hierbij dan wel dat hier niet de technologie van het Sonos systeem in zit, dus dat je geen muziek naar de speaker kan streamen.

Anoniem: 310689

Erhnam schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 22:22:
[...]
Ik vraag me af hoe het met de digitale line in zit. Nu kan je ook met een line in werken (alleen analoog), maar moet je hiervoor altijd in de Sonos app duiken om de line in te selecteren. Pas dan speelt Sonos het af. Wellicht werkt het met Playbar automatisch. Dan zou dat ook meteen een mooie oplossing zijn voor Airplay.
Om misverstanden te voorkomen:

Ook nu al kun je de Sonos automatisch laten starten als de line in actief wordt. Als mijn TV aangaat dan begint mijn Sonos met afspelen, danwel switched van de huidige bron naar de line-in.

Je kunt dat in je Windows applicatie instellen onder Beheren/Instellingen/Instellingen kamer en dan bij 'Kamer voor Aut. afspelen' de device te selecteren die de line in moet gaan weergeven als die actief wordt.

• coase
Reviews van sound bar zijn nu wijd verspreid op het internet. Ze zijn lovend, maar voor de prijs van 699 zijn er betere sets beschikbaar (ivm geluid) .

Play 5 is volgens mij niet compatibel voor surround, sonos playbar werkt op de 5ghz frequentie, en de play 5 heeft dit niet.. ? Jammer :(

• leonbong
De play3 en 5 werken toch allemaal gewoon via wifi (Sonosnet) dus wat bedoel je?

[Voor 7% gewijzigd door leonbong op 05-03-2013 13:14]

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

De Play:3 werkt op 5Ghz frequentie en de Play:5 niet. Daarom werkt die Playbar niet met Play:5.

Ik was op een demonstratie waar dat verteld werd. Of er een nieuwe versie van de Play:5 aan komt wist die persoon niet (of wilde hij misschien niet vertellen natuurlijk)

• devlam
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-09-2022
Ik overweeg aanschaf sonos device. Heb bij vrienden reeds een beetje gespeeld met het streamen vanaf een windows pc. Heb daar wat muziek de mediabibliotheek van sonos binnengehaald en dat werkte prima.
Maar kan die mediabibliotheek ook goed overweg met een muziebibliotheek van ca 200 Gb? Dat het initieel lang duurt om binnen te halen vind ik geen probleem, als hij uiteindelijk alles maar inlaad en ook daarna het selecteren van muziek maar redelijk vlotjes verloopt...

Heb momenteel een ubuntu server met mediatomb. Kan sonos ook daarvandaan streamen? Lees nl wat issues op het connecten naar linux

[Voor 17% gewijzigd door devlam op 05-03-2013 19:42]

• flupke1
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-03 19:52
devlam schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 19:41:
Heb momenteel een ubuntu server met mediatomb. Kan sonos ook daarvandaan streamen? Lees nl wat issues op het connecten naar linux
Sonos ondersteunt (hopelijk voorlopig) geen NFS, maar SMB-shares doet die zonder problemen. Het indexeren van honderden GB aan muziek gaat ook probleemloos, daar kan ik zelf van meespreken.

Even voor de geïnteresseerden, we hebben de playbar momenteel een weekje in dienst en die bevalt heel goed. Absoluut geen lipsyncproblemen (wat ik ook niet verwachtte), en de combinatie van twee Play:3's als surround systeem werkt gewoon goed. De simpele installatie zijn we gewend van Sonos, een druk op twee knoppen is voldoende. Heel je sonosnetwerk configureer je simpel via de ios of android app.

Onze TV is verbonden met de playbar via een omzetter coax-toslink, aangezien de tv enkel digitale audio uit via coax ondersteunt en de playbar naast twee ethernetpoorten enkel toslink als aansluitingen heeft (een minpuntje). Al ondersteunt Sonos dit niet officieel, toch werkt het gewoon zoals het moet.

De luidsprekers van de tv zijn uitgeschakeld en al het geluid (van welke bron dan ook) wordt door de tv doorgesast naar de playbar. Voor de volumebediening van de playbar gebruik je gewoon de volumeknop op de afstandsbediening van de tv. De Playbar kan je namelijk trainen in het herkennen van de ir-signalen van de afstandsbediening. Wie niet genoeg heeft aan Dolby en per se DTS wil, zoekt best verder, voorlopig ziet het er niet naar uit dat de playbar DTS zal ondersteunen en dat is meteen een groot minpunt in veel reviews, maar dat maakte voor mij weinig uit. Nog een minpunt is dat je tv natuurlijk de bitstream van de andere apparaten onveranderd moet doorsturen. Sommige tv's (de meeste, als je de fora er op na leest) sturen een stereosignaal door, terwijl het 5.1-signaal van bijvoorbeeld een HTPC via HDMI in de tv gaat.Gelukkig heb ik daar geen last van, onze Philips sast alles netjes ongewijzigd door.

Wat ik nog mis, is een test van de sub. Mochten jullie met de sub ervaring hebben, dan hoor ik het graag.

[Voor 66% gewijzigd door flupke1 op 10-03-2013 04:04. Reden: bijkomende info playbar]

Spoart au kjeis makker, de prosesse es nog lank.

De sub is een echte toevoeging voor het systeem. Gisteren skyfall met en zonder sub gehoord icm de playbar. Zeker een verrijking!

• devlam
flupke1 schreef op zondag 10 maart 2013 @ 03:43:
[...]
Sonos ondersteunt (hopelijk voorlopig) geen NFS, maar SMB-shares doet die zonder problemen. Het indexeren van honderden GB aan muziek gaat ook probleemloos, daar kan ik zelf van meespreken.
Van het weekend de playbar aangeschaft.
Werkt inderdaad prima met samba-shares die ik al op mijn ubuntu server had ingesteld, dus werkte meteen. En indexeren ging nog best snel.
Het doorzoeken van de muziek gaat ook als een razende, dus op dat gebied geen wensen meer. Mediatomb niet meer nodig.

Enige minpuntje waar ik nu nog tegenaan loop is dat mijn Philips TV een melding geeft dat de luidsprekers van de TV uit staan als ik de volumeknop van de afstandsbediening van met digitale tv-ontvanger gebruik.
Het volume wordt overigens wel gewoon aangepast...
Helaas kan je in de Philips tv niet configureren dat dat soort meldingen niet moeten worden getoond.

Bij aanpassen volume via de sonos app verschijnt de melding niet.

• coase
tevreden van het geluid dat uit de playbar komt? Misschien een domme vraag, maar te vergelijken met een play5?

• Tom
  • Niet online
flupke1 schreef op zondag 10 maart 2013 @ 03:43:
[...]

Het indexeren van honderden GB aan muziek gaat ook probleemloos, daar kan ik zelf van meespreken.
Ik meen dat er wel een limiet zit (of zat) aan de hoeveelheid nummers in de library.

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Volgens het Sonos forum is er nog altijd een limiet van 65.000 tracks (bron: http://forums.sonos.com/showthread.php?t=22502&page=29)

Anoniem: 99464

-edit- te laat

[Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 99464 op 12-03-2013 11:05]

• devlam
coase schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:42:
tevreden van het geluid dat uit de playbar komt? Misschien een domme vraag, maar te vergelijken met een play5?
Ik ben tevreden met het geluid, kan echter niet vergelijken met play5, omdat ik die nooit gehoord heb.
Rhapsody schreef op maandag 11 maart 2013 @ 19:19:
Volgens het Sonos forum is er nog altijd een limiet van 65.000 tracks (bron: http://forums.sonos.com/showthread.php?t=22502&page=29)
Daar zou ik ook van balen, gelukkig zit ik nog maar op de helft van dat aantal. Snap niet dat Sonos zo'n bug zo lang laat bestaan. Kreeg bij het aansluiten van de playbar wel meteen een update voorgeschoteld, heb jij ook de laatste update?

[Voor 43% gewijzigd door devlam op 14-03-2013 07:24]

• dfine
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-11-2022
De Sonos Play 5 (zwarte uitvoering) is in de aanbieding bij 1DayFly Extreme... voor 319e.
mooie aanbieding al zeg ik het zelf.

http://www.1dayfly.com/nl/nl/extreme

Anoniem: 41078

Heb 'm net besteld bij 1DayFly inderdaad. Eerste Sonos apparaat. Maar er gaan in de toekomst nog wel een paar bijkomen denk ik.

• dfine
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-11-2022
Let's hope so, ik wacht op de Sonos Connect of Sonos Amp... leuke apparaatjes voor mijn "gadget" collectie :)

• bas-r
  • Laatst online: 13:55
dfine schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 15:58:
De Sonos Play 5 (zwarte uitvoering) is in de aanbieding bij 1DayFly Extreme... voor 319e.
mooie aanbieding al zeg ik het zelf.

http://www.1dayfly.com/nl/nl/extreme
Crap. Net een Play:3 gekocht ter uitbreining van mijn Sonos infra..
Nou ja pech.

Ik gebruik trouwens zelf Rdio in combinatie met de Sonos, vanwege de Smartradio optie (ook in Deezer). Spotify heeft dit helaas niet in de Sonos integratie zitten.

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

devlam schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 21:56:
[...]

Ik ben tevreden met het geluid, kan echter niet vergelijken met play5, omdat ik die nooit gehoord heb.

[...]

Daar zou ik ook van balen, gelukkig zit ik nog maar op de helft van dat aantal. Snap niet dat Sonos zo'n bug zo lang laat bestaan. Kreeg bij het aansluiten van de playbar wel meteen een update voorgeschoteld, heb jij ook de laatste update?
Ja, ik had ook direct een update :-) Die kun je ook niet weigeren volgens mij?
Ik zit nog lang niet aan de 65000 tracks, maar het zou wel mooi zijn als Sonos wat duidelijker zou zijn in de communicatie.

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:38

servies

Veni Vidi Servici

devlam schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 21:56:
[...]

[...]

Daar zou ik ook van balen, gelukkig zit ik nog maar op de helft van dat aantal. Snap niet dat Sonos zo'n bug zo lang laat bestaan.
Het is geen bug, het is een limiet... net als dat wanneer je meerdere genre-tags hebt bij een track, dan wordt alleen de eerste gebruikt.
Nu zullen niet veel mensen tegen de eerste beperking aanlopen. De 2e is voor mij een no-go... samen met nog wat beperkingen...

• devlam
Volgens mij is die limiet niet aangegeven in de specificaties. Oftewel de Sonos functioneert niet volgens de specificaties, dus is het een bug. Ook al staat het op een forum vermeld.
Het lijkt mij ook sterk dat het Sonos ontwikkelteam te maken heeft gehad met een wens van hun opdrachtgever dat er een limiet van 65000 moest gelden. Kortom alles wijst op een bug.

• ray84
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-05-2013
ik overweeg om de Sonos Playbar te kopen. Heeft iemand al ervaring met dit product?
Via Google heb ik overigens een kortingscode van 10% (code: SNS10) gevonden voor Sonos producten bij foka.nl. Het lijkt erop dat deze onbeperkt gebruikt kan worden.

ray84 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 13:25:
ik overweeg om de Sonos Playbar te kopen. Heeft iemand al ervaring met dit product?
Via Google heb ik overigens een kortingscode van 10% (code: SNS10) gevonden voor Sonos producten bij foka.nl. Het lijkt erop dat deze onbeperkt gebruikt kan worden.
Een Playbar is super om bij een platte tv te plaatsen, het geluid wordt vele malen beter en ze hebben hem zo ontworpen dat er een behoorlijk ruimtelijk effect ontstaat. En het laag is ook aardig voor zulke kleine luidsprekers. Je moet wel onthouden dat het ten eerste een luidsprekers is om je tv-geluid te verbeteren, maar ten tweede ook de verder Sonos mogelijkheden heeft.

Als je iets compacts wil en veelzijdig is, maar ook van hoogwaardige kwaliteit dan is het echt iets. Let wel op dat je alleen met een optische kabel naar binnen kan fietsen vanaf je TV.

Het leuke is, is dat hij later ook nog uit te breiden is met de Sonos sub en eventueel twee play 3's als surround!

Echt een tof apparaat!

• coase
Juist een sonos playbar gekocht... Kan ik ergens dolby surround video samples downloaden om de kracht eens te testen?

Doe een film in je dvd speler en sluit die met hdmi op je tv en lus de tv met optisch door. Klaar is kees!

• Anoniem: 342143
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
coase schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 21:07:
Juist een sonos playbar gekocht... Kan ik ergens dolby surround video samples downloaden om de kracht eens te testen?
Nummer van Pink Floyd -Money, klinkt er ook heeeeerlijk op! (goed ruimtelijk effect) voor muziek

• coase
Anoniem: 413389 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 23:37:
Doe een film in je dvd speler en sluit die met hdmi op je tv en lus de tv met optisch door. Klaar is kees!
:-) Ik heb geen dvd/br speler. Al mijn series en films staan op mijn nas en kan bekeken worden via mijn popcorn a110. Doordat ik de interne boxen niet kan afsluiten van mijn tv, (PANASONIC TH85PZ) , wat heel vreemd is. Het lijkt een optie te missen in mijn keuzelijst. Moet ik wel mijn playbar rechtstreeks verbinden met de popcorn hour. En het blijkt nu dat al mijn films DTS hebben:-) Daarmee mijn vraag :-)

• devlam
ray84 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 13:25:
Voor geluidsbron van de TV bevalt hij mij heel goed.
Het geluid van gestreamde audio (mp3-320) klinkt ook prima, alleen je hoort het geluid wel heel erg van 1 plek komen. Logisch natuurlijk maar overweeg toch om 2 surroundsboxes er bij aan te schaffen.

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Tijdelijk kun je bij Sonos zelf nu een mat zwarte sub kopen, 599,- euro. Tot 2 april, 'zolang de voorraad strekt'.

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:38

servies

Veni Vidi Servici

devlam schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 12:44:
Volgens mij is die limiet niet aangegeven in de specificaties. Oftewel de Sonos functioneert niet volgens de specificaties, dus is het een bug. Ook al staat het op een forum vermeld.
Het lijkt mij ook sterk dat het Sonos ontwikkelteam te maken heeft gehad met een wens van hun opdrachtgever dat er een limiet van 65000 moest gelden. Kortom alles wijst op een bug.
Excel heeft ook een maximum aantal rijen en kolommen dat het kan bewerken...
Is dat een bug of is dat een limiet?
Het lijkt er gewoon op dat ze een 16bits waarde hebben gebruikt als unieke index.
Het maakt mij verder niet uit, ik heb een SB Touch en m'n verzameling blijft nog onder de 20000 tracks... Voor mij zouden de volgende dingen veel grotere beperkingen zijn:
  • slechts 1 genretag per track
  • geen dynamische afspeellijsten
  • geen plugins.
  • maximaal 16bits/44.1kHz
En er zullen vast nog wel wat dingen zijn die veroorzaakt worden doordat het zo'n gesloten systeem is...

• leonbong
devlam schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 12:44:
Jaja dus als je een tv koopt en die kan maar honderd zenders aan dan is dat een bug als het niet op de doos stond.

Of picture in picture is niet alle combinaties mogelijk.

[Voor 4% gewijzigd door leonbong op 22-03-2013 11:34]

• coase
Voor diegenen met playbar en DTS missen : https://ask.sonos.com/son...dts_for_the_sonos_playbar

een idea topic in consideration ... Misschien gaan ze bij genoeg stemmen, een update schrijven voor dts ..

Hoop doet leven ;-)

Welke streaming service werkt het beste op een Sonos? Ik heb Spotify geprobeerd en sinds kort nu Deezer maar het valt mij nog ietwat tegen met de Sonos. Niet de streaming service zelf, die is geweldig.

Maar wel de beperkte functionaliteit vanuit de Sonos app, die kan veel minder en ziet er lang niet zo mooi uit als de Spotify en Deezer App. Alleen komt dan het geluid niet uit de Sonos maar uit de iPad. Is dit te omzeilen met een truuk of zijn er betere alternatieven?

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 451726 op 30-03-2013 16:13]

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:01
Als je de gewone app wilt gebruiken kan je een Apple airport aan je Sonos hangen. Je maakt dan gebruik van airplay. Je hoeft dan niet de Sonos app te gebruiken. Ik heb hier een linkje van hoe het werkt

stokmeister schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 22:08:
Als je de gewone app wilt gebruiken kan je een Apple airport aan je Sonos hangen. Je maakt dan gebruik van airplay. Je hoeft dan niet de Sonos app te gebruiken. Ik heb hier een linkje van hoe het werkt
Bedankt voor de tip! Ik zie wel dat de Sonos alleen een analoge ingang heeft, heb hier een Sonos Connect die verbonden is aan een externe DAC. Dat wordt dan wel kwaliteitsverlies. Heb nog wel ergens een ongebruikte AE liggen, ga eens experimenteren.

Toch erg jammer dat de Spotiify of Deezer app niet ingebouwde Sonos ondersteuning levert.
Dat zou echt ideaal zijn.

• Don Quijote
  • Nu online

Don Quijote

El Magnifico

Anoniem: 451726 schreef op maandag 01 april 2013 @ 12:53:
[...]

Bedankt voor de tip! Ik zie wel dat de Sonos alleen een analoge ingang heeft, heb hier een Sonos Connect die verbonden is aan een externe DAC. Dat wordt dan wel kwaliteitsverlies. Heb nog wel ergens een ongebruikte AE liggen, ga eens experimenteren.

Toch erg jammer dat de Spotiify of Deezer app niet ingebouwde Sonos ondersteuning levert.
Dat zou echt ideaal zijn.
Wat is dan precies het probleem met de ondersteuning die de Sonos App geeft mbt Spotify?
Ik kan via de App al mijn playlists benaderen, alsmede gewoon muziek zoeken in de Spotify library. Meer dan dat heb je toch niet nodig?

• Cobaltjeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:49
Ravnoss schreef op maandag 01 april 2013 @ 13:49:

Wat is dan precies het probleem met de ondersteuning die de Sonos App geeft mbt Spotify?
Ik gebruik de radio in spotify erg veel, juist als ik een keer geen zin heb ik mijn eigen playlists.
Daarnaast worden de apps in spotify steeds beter, en gebruik ik deze ook vaak.

Ook weer voor die momenten van schotel me maar wat muziek voor.

[Voor 29% gewijzigd door Cobaltjeh op 01-04-2013 20:12]

• Aidacra
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:20
Eindelijk: Spotify Folders in Sonos Contoller in de 4.1 Beta!

There is a beta update available for your Sonos system, Please be sure to update all Sonos Components and Controllers to version 4.1 as soon as possible.
What's New
Parallel Updates
• All Sonos Players will update simultaneously to minimize downtime during a software update.
Sonos Playlist Editing
• Sonos controllers now support creating and editing Sonos Playlists without requiring the queue.
Spotify
• Spotify Playlists can now be created and edited within the Sonos controllers. Sonos controllers will also support Spotify Folders.larms now support more music services as options.
Alarm Improvements
• You can now set an alarm to music in Sonos Favorites.
Wireless music share improvements
• Playing music shared from a wireless computer (PC/Mac) will be more robust with a reduction in audio drop-outs.

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:11

TF

bla bla

Playbar hier ruim 2 weken in huis. Het heeft een 5.1 setje van Sony vervangen. Ik ben uitermate tevreden. Sonos was ik al bekend mee daar ik de Sonos Connect al had aangesloten op die Sony. Deze heb ik nu verkocht.

Ik twijfel wel aan de Sub..... lijkt hem te complementeren maar in de basis vind ik dat er al diepe klanken uit kunnen komen.

Wel of niet..... iemand?

Het voegt zeker wat toe die sub. Want hij gaat echt wel een stuk verder dan wat de playbar al doet! Ga het eens luisteren in een winkel waar ze de combi hebben staan. Zo weet ik dat hobo hifi amersfoort de playbar met sub heeft staan, daar heb ik hem ook geluisterd!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:07
Voor de mensen die SoundCloud intergratie missen op hun Sonos -> http://www.hirahim.com/projects/sonos-soundcloud/ Werkt zo fucking geniaal :)

Ravnoss schreef op maandag 01 april 2013 @ 13:49:
[...]

Ik kan via de App al mijn playlists benaderen, alsmede gewoon muziek zoeken in de Spotify library. Meer dan dat heb je toch niet nodig?
Het is veel te beperkt. Geen playlists kunnen aanmaken, muziek ontdekken van soortgelijke artiesten en vooral alles in een klein smal kolommetje geperst terwijl je een groot scherm hebt.

Zit nu maar noodgedwongen steeds te switchen tussen de Sonos app en die van Deezer. Irritant is dat aanvullingen ook niet gelijk overgenomen worden. Spotify was net zo. Vind de Sonos app maar een mager aftreksel van alle mogelijkheden die de streaming service biedt. Geef mij maar native ondersteuning van Sonos in de Deezer of Spotify app. :Y

Als het goed is kan je na de nieuwe update wel playlists aanmaken via sonos app!

• Ben_Beton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:06
Nog iemand die een beetje geërgerd is door de levertijd van de play:5 via onedayfly?

Tja, dat is een mooi spelletje van ze! Lage prijzen lange levertijd. Op die manier trek je klanten. Voor de normale prijs van 399 had je er allang van kunnen genieten;)
Pagina: 1 2 3 ... 154 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee