Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 2 ... 194 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-05 02:15

Rio

Ik heb al een boek

Is er iets met meerdere line-ins?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:07
Nee maar dat had je ook zelf kunnen zien op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-05 02:15

Rio

Ik heb al een boek

leonbong schreef op maandag 16 april 2012 @ 08:52:
Nee maar dat had je ook zelf kunnen zien op de website.
Sorry gast. Ben je met je poppenwagentje door de poep gereden? Jeez.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Ik vraag me trouwens sterk af of Sonos voor realtime (geluid bij een film) toepassingen geschikt is.
Ik denk dat er een enorme vertraging van toepassing is. Voor een CD luisteren op je PS3 in een andere kamer is het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik heb mijn Bluray drive aan een Play5 hangen, maar merk weinig van vertraging eerlijk gezegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacQ
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01 20:51
Hoi,

Ik zie dat de SONOS luidsprekers ook via een gewone netwerk kabel kan aangesloten worden. Worden er dan nog draadloze signalen uitgezonden?

En hoe zit dat met de afstandsbediening? Die is draadloos, maar connecteert die met de PLAY-speakers apart? Of enkel met de 'bridge'?

Met kleine kindjes en de ene studie die de andere studie tegenspreekt ivm wireless etc, wil ik zo weinig mogelijk met wireless werken thuis. (niet dat ik geen wireless AP heb, maar mijn huis staat niet vol).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Ik heb een controller en die connect gewoon direct met een play3 of connect zoals ik het heb geen bridge voor noodzakelijk.
De twee sonos apparaten staan dusdanig ver uit elkaar dat ik in beide een netwerkkabel heb gepropt. Ik kan op de bereikmeter van de controller ook duidelijk zien dat ik uit het bereik van de een loop en dan later binnen het bereik van de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-05 10:29
Al een aantal jaren gebruik ik een Squeezebox Classic. Hij staat ergens weggestopt in een kast en ik bedien hem via mijn iPad met de Squeezepad app. Mijn muziek staat op een Windows 2008 server die altijd aanstaat. Ik zit er over te denken om een Sonos speler aan te schaffen ter vervanging. Dat heeft anderhalve reden: Met de Sonos kun je Spotify integreren en mijn Peachtree versterker heeft een lichaamsholte (laat ik het zo maar noemen) waar je een Sonos Connect in kan schuiven. Dat laatste is niet echt een goede reden want of de speler nou uit zicht in de kast staat of in de versterker huist maakt natuurlijk niet veel uit. Toch vind het zo'n goed over nagedachte feature van de versterker dat ik alleen al daarom geneigd ben om een Sonos te kopen.

Mijn vriendin speelt haar muziek af vanaf haar laptop met een Airport Express en de Remote app op de iPad. We hebben dus zeg maar allebei onze eigen input op de versterker en volkomen gescheiden muziekcollecties, die overigens wel voor een groot deel overlappen (godzijdank).

Op mijn server draait de Logitech Media Server software om de Squeezebox te voeden. Ik heb daar op zich weinig problemen mee, af en toe is de software van slag maar dat is altijd wel weer recht te trekken. Toch spreekt het Sonos concept dat met shares werkt me meer aan dan de Squeezebox die vereist dat je een applicatie op de server hebt draaien.

Mijn vraag is wie er ervaring heeft met beide systemen en nog andere voordelen weet behalve de hierboven genoemde. Ik zal waarschijnlijk niet meerdere ruimtes met Sonos producten gaan voorzien van muziek, dus dat voordeel valt voor mij af. De Squeezepad app vind ik prettig werken maar ik heb dat nog nooit kunnen vergelijken met de Sonos app.

Ik ben ook benieuwd hoe het Sonos systeem omgaat met muziekfolders op meerdere computers. De meeste muziek staat op de server maar mijn vriendin heeft zoals gezegd een laptop met haar eigen muziek. Hoe gaat een Sonos systeem hiermee om? Wordt de collectie ontdubbelt? En wat als een nummer op zowel server (die altijd aan staat) als laptop staat en de laptop staat uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:45

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

nineball schreef op zondag 22 april 2012 @ 21:36:
Ik ben ook benieuwd hoe het Sonos systeem omgaat met muziekfolders op meerdere computers. De meeste muziek staat op de server maar mijn vriendin heeft zoals gezegd een laptop met haar eigen muziek. Hoe gaat een Sonos systeem hiermee om? Wordt de collectie ontdubbelt? En wat als een nummer op zowel server (die altijd aan staat) als laptop staat en de laptop staat uit?
Toevoegen van mappen van verschillende computers moet geen probleem zijn. Er is een File Browser mode en Sonos maakt een index aan. Hoe het ontdubbelen werkt durft ik niet te zeggen. Mijn vermoeden is dat als er albums met dezelfde naam op verschillende systemen staan Sonos deze meerdere keren laat zien.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263060

Ik krijg het maar niet voor elkaar om een map te selecteren met muziek op mijn laptob vanuit Sonos.
Hij geeft iedere keer aan dat hij mijn laptob niet kan vinden.
Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Als je van een map een netwerkshare maakt zou hij hem moeten zien.
Controleer eens of een andere PC wel de netwerkshare kan bereiken.

Wat eventueel ook kan is in windows de PnPav server van windows media speler activeren dat kan sonos ook bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leonbong schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:57:
Als je van een map een netwerkshare maakt zou hij hem moeten zien.
Controleer eens of een andere PC wel de netwerkshare kan bereiken.

Wat eventueel ook kan is in windows de PnPav server van windows media speler activeren dat kan sonos ook bereiken.
Kan je ook een uitleg geven hoe ik dat doet,want ik denk dat het me zo niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Windows:
Netwerkshare maken doe je door op een map te gaan staan rechtmuisknop delen/share kiezen en klaar.

Mac:
Geen idee, maar zal iets soortgelijks zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door leonbong op 24-04-2012 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leonbong schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 15:16:
Windows:
Netwerkshare maken doe je door op een map te gaan staan rechtmuisknop delen/share kiezen en klaar.

Mac:
Geen idee, maar zal iets soortgelijks zijn.
niet gelukt,geeft aan dat hij mijn computer niet kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Probeer eens de sonos windows applicatie te installeren en daarin de nieuwe netwerkbron toevoegen bij beheer muziekbibliotheek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook gedaan maar kan nog steeds mijn pc niet vinden.
Is er geen stap voor stap beschijving hoe je het moet uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
1) Maak een netwerkshare in windows
2) Probeer deze share via een andere PC/laptop te benaderen.

Lukt dit dan zou onderstaand moeten werken.

Sonos website
Using the Sonos Controller for PC

Adding a shared folder

1. From the Manage menu, select Music Library Settings... shared music folders that are currently available to your Sonos Wireless HiFi System appear.
2. Click + on a Mac, or Add from a PC.
3. To add music that is stored on this computer, select In my Music folder, and click Next.

a. Click Next and enter your computer login credentials if prompted.
b. Click Next.

4. To add music stored on a remote computer or a NAS device, select On a networked device such as a network attached storage (NAS) drive.

a. Type the network path for the music folder \\Name\Sharename, where Name is the network name for your computer or NAS device, and Sharename is the name of the top level shared folder, or click Browse to search for it.
b. If it is not shared anonymously, enter the user name and password of a user with permission to access this folder, and click Next.
c. Click OK to confirm.

Updating your music index

If you add new music to a music folder that is already indexed, you can update your music index in order to add this music to your library.

1. From the Manage menu, select Update Music Library Now.
2. Click Yes to confirm.
Indexing may take several minutes to complete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben er mee gestopt,wat ik ook probeer hij geeft alleen aan dat hij mij pc niet kan vinden.
Heb Sonos maar een bericht gestuurd,en nu is het afwachten op antwoord.
Zodra ik het weet zal ik het laten weten.
Intussen zijn verdere oplossingen van harte welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263060 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 08:40:
Ik ben er mee gestopt,wat ik ook probeer hij geeft alleen aan dat hij mij pc niet kan vinden.
Heb Sonos maar een bericht gestuurd,en nu is het afwachten op antwoord.
Zodra ik het weet zal ik het laten weten.
Intussen zijn verdere oplossingen van harte welkom.
Denk dat ik weet wat er aan de hand is.
Als ik mijn firewall uitzet dan ziet de sonos mijn pc en kan muziekmappen openen.
zodra ik hem weer aanzet is het weer over.
Heb de sonos toegevoegd als regel in mijn firewall maar het werkt nog niet.
Dus moet nog even verder zoeken,maar we zijn weer op de goede weg :)
Hoe stel ik de firewall goed in zodat de sonos mijn pc ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263060 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 10:40:
[...]

Denk dat ik weet wat er aan de hand is.
Als ik mijn firewall uitzet dan ziet de sonos mijn pc en kan muziekmappen openen.
zodra ik hem weer aanzet is het weer over.
Heb de sonos toegevoegd als regel in mijn firewall maar het werkt nog niet.
Dus moet nog even verder zoeken,maar we zijn weer op de goede weg :)
Hoe stel ik de firewall goed in zodat de sonos mijn pc ziet.
Heb kontakt met Sonos gehad en die hebben het opgelost :)
Firewall regel voor de Sonos ,aleen de regel all ip verkeer selecteren en het werkt. _/-\o_
Ondersteuning van Sonos werkt heel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215247

mooi dat je het goede nieuws ook even deelt ;)
meestal is het alleen geklaag dat voorbij komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215247 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 18:25:
mooi dat je het goede nieuws ook even deelt ;)
meestal is het alleen geklaag dat voorbij komt :P
Graag gedaan,vindt het altijd prettig als je de mensen die met je mee denken ook op de hoogte houdt zodra iets is opgelost. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik spotify in combinatie met Sonos werk super nu heb ik een vraag, kan het bij spotify zelf niet vinden. Dus ik hoop dat iemand van jullie een antwoord heeft..
Als ik naar spotify gaat dan heb je de map afspeelwachtrij in die map staat dan afspeelwachtrij en geschiedenis.
Nu staat de map geschiedenis behoorlijk vol en ik wil deze leeg maken,maar kan er niets uit verwijderen.
Hoe kan ik dit doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-05 17:07
Mijn ouders hebben een Sonos systeem in huis en sinds kort ook Spotify via het Sonos systeem. Nu lijkt het er op dat ze veel minder muziek kunnen vinden dan rechtstreeks via Spotify. Hebben meer mensen deze ervaring?

Zijn hier oplossingen voor? zou het bijvoorbeeld lukken om de iPad rechtstreeks aan Sonos te hangen (iPad to rood/wit tulp of zo??) en kun je dan wel alles streamen als je op de iPad in Spotify (en dus niet in de Sonos app) playlists aanmaakt? Of zijn er andere oplossingen?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Muziek opzoeken in Spotify en in de map windows media player van Spotify doen.
Via Sonos naar Spotify en dan afspeellijsten en dan windows media player dan zie je de muziek staan die je hebt gekozen.

groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-05 17:07
Anoniem: 263060 schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 08:09:
Muziek opzoeken in Spotify en in de map windows media player van Spotify doen.
Via Sonos naar Spotify en dan afspeellijsten en dan windows media player dan zie je de muziek staan die je hebt gekozen.

groet
Inderdaad, dat werkt! Hartelijk dank. Het lijkt dus niet een beperking in beschikbaarheid van nummers te zijn, maar eerder een zoek-opdracht gerelateerde beperking...

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigagiel
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-08-2024
Vraagje! Sinds enkele maanden maak ik gebruik van het Sonossysteem (bridge, ZP120 + Play:3). Inmiddels hebben we een nieuwe Samsung TV (UE40ES6710) waarvan we het geluid graag op het sonossysteem willen hebben. De TV beschikt echter niet over een analoge uitgang. Wat is de beste manier om het geluid van de TV op het Sonos systeem te krijgen? In de TV zit een draadloze netwerk kaart is streamen mogelijk?

Daarnaast heb ik nog de volgende ergernis. Wanneer ik download merk ik dat het Sonos systeem van slag raakt en hapert of helemaal blokkeert. Ik heb een 100mbit/100mbit verbindingen. Ik gebruik bij het downloaden nog niet de helft van dus er zou nog genoeg ruimte over moeten zijn voor de Sonos streaming.Of niet? Wat kan ik hier aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Treedt het haperen op bij muziek van internet of ook van een lokale bron.
In het laatste geval kan je eens proberen om een ander wifi kanaal te kiezen voor je sonos systeem.
Of probeer eens je sonos systeem direct op je router of het dan ook optreedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gigagiel schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 16:56:
Vraagje! Sinds enkele maanden maak ik gebruik van het Sonossysteem (bridge, ZP120 + Play:3). Inmiddels hebben we een nieuwe Samsung TV (UE40ES6710) waarvan we het geluid graag op het sonossysteem willen hebben. De TV beschikt echter niet over een analoge uitgang. Wat is de beste manier om het geluid van de TV op het Sonos systeem te krijgen? In de TV zit een draadloze netwerk kaart is streamen mogelijk?

Daarnaast heb ik nog de volgende ergernis. Wanneer ik download merk ik dat het Sonos systeem van slag raakt en hapert of helemaal blokkeert. Ik heb een 100mbit/100mbit verbindingen. Ik gebruik bij het downloaden nog niet de helft van dus er zou nog genoeg ruimte over moeten zijn voor de Sonos streaming.Of niet? Wat kan ik hier aan doen?
Je zou via je koptelefoon aansluiting van je tv[mini jack] naar analoog van de Sonos kunnen proberen.

Heb je de zp 120 op een draadloze router aangesloten ? probeer dan het aan te sluiten op je vaste modem.
Kijk dan of het over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:01
Weet iemand hier of je met een Sonos Connect de digitale en analoge uitgang tegelijkertijd kunt gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

THM0 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 00:15:
Weet iemand hier of je met een Sonos Connect de digitale en analoge uitgang tegelijkertijd kunt gebruiken?
Nee dat gaat volgens mij niet lukken.
Analoog maak je gebruik van de Dac van de Connect.
Digitaal maak je gebruik van de Dac in je reciever .
Het beste is om ze allebij uit te proberen om te kijken welke aansluiting het beste geluid geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar je kan wel de beide uitgangen tegelijk gebruiken uiteraard !
Digitaal bv naar de receiver en analoog naar een headphone-amp lukt prima.
Er staat op beide uitgangen tegelijkertijd signaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigagiel
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-08-2024
Anoniem: 263060 schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 20:33:
[...]

Je zou via je koptelefoon aansluiting van je tv[mini jack] naar analoog van de Sonos kunnen proberen.

Heb je de zp 120 op een draadloze router aangesloten ? probeer dan het aan te sluiten op je vaste modem.
Kijk dan of het over is.
Bedankt voor de opmerking! Ik ga even een mini jack kabel halen en dit uitproberen. Helaas kan ik de ZP alleen draadloos aansluiten op de router of ik moet een kabel gaan trekken naar die locatie. In ieder geval dank voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215247 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 10:38:
Maar je kan wel de beide uitgangen tegelijk gebruiken uiteraard !
Digitaal bv naar de receiver en analoog naar een headphone-amp lukt prima.
Er staat op beide uitgangen tegelijkertijd signaal :)
zo kan het inderdaad ook ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Sonos komt met een subwoofer:
http://blog.sonos.com/news/introducing-sub/

Beetje nutteloze toevoeging imho... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Laatst online: 10:20
Tom schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 15:58:
Sonos komt met een subwoofer:
http://blog.sonos.com/news/introducing-sub/

Beetje nutteloze toevoeging imho... :)
De reacties eronder zeggen ook alles :)
Anyhow, ik kan er het nut ook niet echt van in zien, zeker niet als je de prijs aanschouwt die ze voor deze rakker in gedachten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor deze prijs zie ik het nut er ook niet van in,hetzelfde als voor de controllers veel te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Ik heb een controller en die werkt erg goed ben ik van mening heeft natuurlijk ook direct volume knoppen.
Echter sinds android direct met sonosnet kan connecten is de meerwaarde van de snelheid een beetje achterhaald is.

Ik merk zelf dat ik ook steeds meer mijn ipad of android telefoon gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Anoniem: 263060 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 16:50:
Voor deze prijs zie ik het nut er ook niet van in,hetzelfde als voor de controllers veel te hoog.
Nu is Sonos sowieso relatief prijzig maar ik gok dat ze er inderdaad niet veel verkopen. De casual muziekliefhebber koopt een Play:3 of Play:5 en vind dat goed genoeg en de audiofielen die een beter geluid wensen hebben een Connect aan een goede Hifi installatie hangen. Die niche opvullen met een subwoofer van 700 euro.. vreemde move.

Ik heb een Play:3 en Connect, waarbij ik de Play:3 voor in de slaapkamer/badkamer (en om gewoon ergens neer te zetten) gebruik, maar dan is geluidskwaliteit wat minder belangrijk. Sterker nog, m'n Play:3 is dan zelfs overkill... komt al een flinke bak geluid uit en klinkt dikke prima voor zo'n kastje. Een model eronder (als het er was) zou ik ook goed gevonden hebben.
Maar goed, ze zullen er wel marktonderzoek naar hebben gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik snap hun 'sub' aanvulling met zo'n prijskaartje ook niet echt goed ..
Sluit me verder aan bij de replies op hun blog: een PLAY:1 van €199 die spatwaterdicht is zou ik eersteklas vinden! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 23:11
700 euro, vind ik echt over de top voor een subwoofer. Kan me niet voorstellen dat hij dat geld waard is.
Als je hem wilt hebben moet je hem in USD kopen. Stuk goedkoper. En zeker niet in ponden. Joo, dan is ie pas duur. Tegen de huidige koers zou die rond de 450 pond uit moeten komen. 8)7 Zal wel een foutje zijn

[ Voor 50% gewijzigd door HawVer op 23-05-2012 11:25 ]

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Throduss
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11-2023
Ik heb sinds een paar weken last van muziek die hapert als ik afspeel met Spotify. Ik vroeg mij af of er meer mensen zijn die hier last van hebben. Het ligt niet aan Spotify, ik heb dusdanig getest dat als hij bij Sonos uitviel ik bij Spotify de muziek aanzette waarbij er geen hapering optrad.

Wat er gebeurt is dat hij een paar seconden hapert, stopt en dan als het te lang duurt doorgaat met het afspelen van het volgende nummer. Als dit niet werkt schiet hij mijn hele lijst door waarbij hij soms geen enkel nummer afspeelt. Het is echt waanzinnig irritant, en ik kan niet echt betrouwbaar meer naar muziek luisteren.

Ben al in contact met Sonos, ik zal wat posten zodra ik meer weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ik had ook regelmatig problemen met Spotify op Sonos, maar vraag me af of Sonos daar (software- of hardwarematig) de boosdoener was. Het kan zijn dat de streams naar Sonostoestellen via andere servers worden afgehandeld dan de pc-applicatie. Als er dan een capaciteitsprobleem ontstaat heb je daar op je pc geen last van op dat moment.

Wat je ook kunt doen is de betreffende zoneplayer eens resetten en opnieuw aanmelden in je systeem.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Throduss
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11-2023
Had, betekent dat dat je ze nu niet meer hebt? Heb je iets specifieks gedaan om ervan af te komen of ben je gewoon gestopt met Spotify? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Throduss schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 12:02:
Ik heb sinds een paar weken last van muziek die hapert als ik afspeel met Spotify. Ik vroeg mij af of er meer mensen zijn die hier last van hebben. Het ligt niet aan Spotify, ik heb dusdanig getest dat als hij bij Sonos uitviel ik bij Spotify de muziek aanzette waarbij er geen hapering optrad.

Wat er gebeurt is dat hij een paar seconden hapert, stopt en dan als het te lang duurt doorgaat met het afspelen van het volgende nummer. Als dit niet werkt schiet hij mijn hele lijst door waarbij hij soms geen enkel nummer afspeelt. Het is echt waanzinnig irritant, en ik kan niet echt betrouwbaar meer naar muziek luisteren.

Same here, precies hetzelfde. Afgelopen zondag de support aangeschreven maar nog geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Throduss schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 12:36:
[..]Heb je iets specifieks gedaan om ervan af te komen
Ik ben inderdaad gestopt met Spotify, vond het aanbod ook problematisch. Maar sindsdien geen enkele hapering gehad! >:)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zelf heb toe nu toe nog geen problemen met spotify en sonos ondervonden,geen enkele uitval of haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leonbong schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 16:54:
Ik heb een controller en die werkt erg goed ben ik van mening heeft natuurlijk ook direct volume knoppen.
Echter sinds android direct met sonosnet kan connecten is de meerwaarde van de snelheid een beetje achterhaald is.

Ik merk zelf dat ik ook steeds meer mijn ipad of android telefoon gebruik.
Ik gebruik mijn laptob voor de bediening van Sonos,werkt perfect ,het nadeel is dat je laptob niet zo snel opstart.Heb nog geen tablet of telefoon waarop je een Sonos app kan instaleren wil in de toekomst wel een kopen.
Was op zoek naar een 2e hands controller maar daar vragen ze ook nog de hoofdprijs voor op marktplaats.
Dus zo lang maar met mijn laptob bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Koop een ipod touch als alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leonbong schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 16:12:
Koop een ipod touch als alternatief.
is ook nog een optie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 451726

Sonos stopt met de productie van hun eigen controller. Vanaf nu alleen bediening mogelijk via de gratis apps op eigen apparatuur. Op zich wel logisch, die controller was best aan de prijs.

Als je er toch nog eentje wilt dan moet je dus snel zijn! De prijzen zullen vast nog even flink gaan dalen.

http://www.slashgear.com/...smartphone-apps-04221539/

Afbeeldingslocatie: http://cdn.slashgear.com/wp-content/uploads/2012/04/sonos-cr200-remote-contoller-controls-music-everywhere-in-your-home.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-02-2022
WAT een opluchting is de sonos connect na gebruik te hebben gemaakt van de squeezebox duet. Ik ben blij dat ik toch de sonos heb uitgeprobeert. Ik kan nu sneller mijn albums doorkijken, het is zo stabiel als wat (ik zit er telkens op te wachten tot de muziek wegvalt wat gelukkig niet gebeurd)! Bij de squeezebox was dit wel even een ander verhaal, ook het aansluiten is een lachertje. Als hij het blijft doen de komende jaren vind ik het een topproduct en is hij zijn relatief hoge prijs dubbel en dwars waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 451726 schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 17:19:
Sonos stopt met de productie van hun eigen controller. Vanaf nu alleen bediening mogelijk via de gratis apps op eigen apparatuur. Op zich wel logisch, die controller was best aan de prijs.

Als je er toch nog eentje wilt dan moet je dus snel zijn! De prijzen zullen vast nog even flink gaan dalen.

http://www.slashgear.com/...smartphone-apps-04221539/

[afbeelding]
Ben benieuwd wat de winkels gaan doen die er een aantal op voorraad hebben, of ze gaan zakken met de prijs want ik denk dat ze nu bijna onverkoopbaar worden voor de normale prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Reticulum schreef op zondag 27 mei 2012 @ 00:40:
WAT een opluchting is de sonos connect na gebruik te hebben gemaakt van de squeezebox duet. Ik ben blij dat ik toch de sonos heb uitgeprobeert. Ik kan nu sneller mijn albums doorkijken, het is zo stabiel als wat (ik zit er telkens op te wachten tot de muziek wegvalt wat gelukkig niet gebeurd)! Bij de squeezebox was dit wel even een ander verhaal, ook het aansluiten is een lachertje. Als hij het blijft doen de komende jaren vind ik het een topproduct en is hij zijn relatief hoge prijs dubbel en dwars waard.
hoge aanschafprijs ben je gauw vergeten na het gemak en geluidskwaliteit te hebben ervaren van de Sonos :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-05 13:49
Sonos komt nu ook met een sub.

[ Voor 25% gewijzigd door nielsn op 28-05-2012 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 27-04 21:49
Ja, dat was ons ook al opgevallen. Erg duur en de toegevoegde waarde is ook nog een vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Laatst online: 10:20
Ik heb nog een vraagje over de Sonos Connect, wat me tot nu toe niet echt duidelijk wil worden:
er zitten op een Connect 2 LAN aansluitingen. Als ik nu 1 kabel van de router naar de Sonos Connect doe en vanaf de Sonos Connect een kabel naar bijvoorbeeld m'n Xbox360, zit dan m'n Xbox360 nog verbonden met internet of is deze dan enkel via draad verbonden met de Sonos Connect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 23:11
Tom schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:33:
[...]

Same here, precies hetzelfde. Afgelopen zondag de support aangeschreven maar nog geen reactie.
Zelfde hier. Ook bij mij hapert spotify af en toe. Het gaat ook een tjid lang goed. Ik kan er eigenlijk wel mee leven. Zou je de reactie van Sonos met ons kunnen delen als je reactie hebt gekregen?

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

LaborGardens schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 14:34:
Ik heb nog een vraagje over de Sonos Connect, wat me tot nu toe niet echt duidelijk wil worden:
er zitten op een Connect 2 LAN aansluitingen. Als ik nu 1 kabel van de router naar de Sonos Connect doe en vanaf de Sonos Connect een kabel naar bijvoorbeeld m'n Xbox360, zit dan m'n Xbox360 nog verbonden met internet of is deze dan enkel via draad verbonden met de Sonos Connect?
Xbox is dan nog verbonden met je netwerk/internet.
HawVer schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 15:55:
[...]

Zelfde hier. Ook bij mij hapert spotify af en toe. Het gaat ook een tjid lang goed. Ik kan er eigenlijk wel mee leven. Zou je de reactie van Sonos met ons kunnen delen als je reactie hebt gekregen?
Ik had het vroeger ook 'wel eens', maar dat kwam heel zelden voor. Waarschijnlijk lag het toen aan Spotify (de desktopversie heeft ook heel soms wel eens dat ie even niet kan connecten). Sinds een paar weken of sinds mijn verhuizing gaat het meer structureel mis... ik denk een 1 op de 10 nummers die ik niet volledig kan afspelen.

Support van Sonos is tot dusver wat matig. Ik had na acht dagen nog geen reactie gehad op m'n support ticket. Toen een keer 'hello?' erbij gezet. Nu een reactie maar 4 van de 5 dingen die hij vroeg stonden al in m'n originele aanvraag... slaapkop :z Ik heb z'n vragen nogmaals beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-05 21:08
Er is een Sonos update naar 3.8.
Helaas hebben ze niks aan de donkere skin op m'n MacBook gedaan.

Ik zie verder geen nieuwe extra opties.

Spotify werkt bij mij perfect.

[ Voor 85% gewijzigd door Ronvgs op 30-05-2012 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 07:45

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

HawVer schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 15:55:
[...]

Zelfde hier en bij iemand anders die ik ken zelfde probleem. Is dit al bij Sonos bekend?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Tom schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 17:14:
[...]

... Die niche opvullen met een subwoofer van 700 euro.. vreemde move ...
Pfff, bizar. Ik weet dat Sonos duur is, maar 700 euro voor een subje zonder ook maar enige relevante gegevens te publiceren is wel erg grof. Toen ik erover las had ik de prijs nog niet gezien, maar toen mensen het over duur hadden dacht ik aan 300 - 400 euro.

En ja, ik weet hifi prima te waarderen en weet dat dat geld kost. Een sub van 1000 euro vind ik dan ook niks geks. Jammer, nu Sonos steeds meer voor het grotere publiek lijkt te gaan (ik zag ze laatst al bij de BCC liggen), lijkt het ook alsof ze steeds meer de kwaliteit uit het oog gaan verliezen. Hebben ze alleen nog het installatiegemak als USP over. Zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 351973

Sonos _O_. Heb een S3 en bridge sinds augustus vorig jaar. Zeer tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Reactie op m'n support ticket mbt Spotify... download de nieuwe versie (3.8). Mogelijk dus dat het daarin is opgelost. Zal mij benieuwen :)
HvB83 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 10:21:
[...]

lijkt het ook alsof ze steeds meer de kwaliteit uit het oog gaan verliezen.
Waar maak je dat uit op? Ik vind 700 euro ook fors en snap niet wie zoiets eraan zou uitgeven, maar heb niet het idee dat ze bij Sonos op kwaliteit inleveren. Die Play dingen zitten ook uitstekend in elkaar en klinken bovengemiddeld goed voor een losse speaker.

[ Voor 62% gewijzigd door Tom op 30-05-2012 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Juist door die Play dingen. Ik ben het met je eens dat ze voor een losse speaker best goed klinken, maar Sonos brengt laatste tijd vooral van dat soort dingen uit; gebruiksgemak boven geluidskwaliteit. Als ik dan ook zie dat ze via een tent als BCC gaan verkopen, dan weet je dat ze het niet doen omdat die jongens zo goed kunnen adviseren over wat goed klinkt. Uiteindelijk is dat ook wel waar waarschijnlijk het geld zit; leuk dat er een paar audiofreaks je spullen willen kopen, in combinatie met het juiste distributiekanaal de massa zien te bereiken is commercieel veel interessanter. Juist verbeteringen waar mensen in het hogere audiosegment op zitten te wachten (goede flac ondersteuning...), daar doen ze al langere tijd niks meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Ze verbreden de doelgroep. Lijkt mij weinig mis mee. Waarschijnlijk hebben ze met alleen zo'n Connect geen bestaansrecht en komen de grote inkomsten uit de overige hardware. Dat is bij automerken niet anders, de speciale liefhebbersmodellen kosten een merk veel en zorgen vaak alleen voor een sportief imago. Om die ontwikkelingskosten te dekken moeten er veel massamodellen tegenover staan.
Ik wil mezelf geen echte audiofiel noemen, maar hecht wel bovengemiddeld waarde aan goed geluid (mijn hifi spul kost ook 3500-4000 euro)... ik begon met een Connect maar heb daarnaast ook een Play:3. Ik vond dat een prima uitbreiding van het systeem voor een plek waar ik geen HiFi installatie wil en nodig heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is mij opgevallen dat mijn Sonos Connect wel warm wordt ook al maak ik er geen gebruik van.
Is dit bij jullie ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja, zal wel het wireless kaartje of de voeding zijn vermoed ik :)
Is bij mij in ieder geval ook zo

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 215247 op 30-05-2012 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-02-2022
Na van de week de connect te hebben gekocht en daar heel tevreden over te zijn heb ik mezelf gisteren ook een play: 5 aangeschafd. Ik weet dat ik dit geenzins kan vergelijken met mijn audio set alleen had ik wel wat meer van de geluidskwaliteit verwacht. Het apparaat klinkt wat schel en de bass vind ik ook niet top al hangt het er heel erg vanaf waar je hem plaatst i.v.m de bassreflx port achterin. Op fabrieksinstellingen met 'loudness on' klinkt het helemaal bagger! Het is verder wel een heel erg fijn apparaat maar of het nou 400 euro waard is...
* Je kunt hem nu bij de bcc voor 323 euro halen ivm de 19% actie van saturn!
Anoniem: 263060 schreef op zondag 27 mei 2012 @ 08:08:
[...]

hoge aanschafprijs ben je gauw vergeten na het gemak en geluidskwaliteit te hebben ervaren van de Sonos :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Reticulum schreef op zondag 27 mei 2012 @ 00:40:
Je moet je eigen incompetentie niet afwentelen op een fabrikant natuurlijk. :+ Als je gewoon een fatsoenlijke netwerkinfrastructuur aanlegt (nou ja, infrastructuur, een wifi-netwerk zonder conflicten door andere apparaten is voldoende..) werkt ook Squeezebox gewoon stabiel hoor, heb in 4 jaar tijd pas 1x een probleem gehad waardoor hij niet wilde spelen. En m'n vriendin is wat dat betreft rigoureus; als het vaker kuren vertoont, dan gooit ze het in de hoek. Zelfs zij adviseert het bij anderen.

Toegegeven, als je het goed doet koop je een snelle NAS, dat hoeft bij Sonos niet. Maar dat verschil loop je snel in zodra je in 2 of meer ruimtes een speler wilt hebben. En de meeste mensen die zo modern zijn dat ze een Sonos/Squeezebox hebben staan, zullen ook wel de meerwaarde van een snellere NAS kunnen waarderen om hun mediaspeler te voeden, te unrarren of als fotoserver te dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:07
Throduss schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 12:02:

Heb ook al enkele weken precies hetzelfde probleem. Echt mega irritant. Heb geen mp3's meer in huis dus 'afhankelijk' van spotify als ik geen internetradio wil luisteren.
Al diverse dingen geprobeerd; netwerk van begin af aan opnieuw opbouwen, alle andere devices disconnecten, netwerksnelheid testen etc etc...
ook heb ik zowel via mail als twitter zowel spotify als sonos benaderd maar tot zover nog geen reactie.. Ben wel 'blij' dat er meer mensen zijn met het probleem, kan ik gelukkig mijn netwerk nu met rust laten ;)

Welke foutmelding geeft de afstandsbediening bij jullie? Bij mij varierend van 'connection lost with spotify' tot 'internet speed not sufficient for buffer' (50mbs.... en streaming radio werkt wel perfect :S )
Ik ga vandaag nog even alle sonos componenten resetten en mocht dat helpen zal ik het hier vermelden ;) Hopelijk is het snel opgelost! (Sonos is verder echt top spul...! )

edit; ook op het forum van sonos zelf staan veel meldingen, het is dus een groter probleem dan alleen 'mijn lokaal netwerk'..

[ Voor 3% gewijzigd door RoelsRules op 03-06-2012 12:57 ]

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoelsRules schreef op zondag 03 juni 2012 @ 12:34:
[...]
Heb geen mp3's meer in huis dus 'afhankelijk' van spotify als ik geen internetradio wil luisteren.
Je hebt er geen meer .. dus wel gehad ?
Ai, dat zou ik dus nooit doen !
Ik gebruik nooit van online diensten als Spotify.. lang leve de NAS met de mp3'tjes fysiek op >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Spotify is geweldig :)
Alleen heb ik daarnaast wel m'n eigen muziekcollectie op een NAS staan. Sinds Spotify groeit die alleen minder hard dan vroeger.
RoelsRules schreef op zondag 03 juni 2012 @ 12:34:
[...]

Welke foutmelding geeft de afstandsbediening bij jullie? Bij mij varierend van 'connection lost with spotify' tot 'internet speed not sufficient for buffer' (50mbs.... en streaming radio werkt wel perfect :S )
Same here, al ben ik weinig thuisgeweest sinds die laatste update afgelopen week, daarin zou e.e.a. opgelost moeten zijn volgens de support. Vanmiddag mezelf eens installeren op de bank voor wat muziek, kijken of het nog steeds is.
Ik las dat in Amerika het veel zou voorkomen bij een bepaalde provider. Welke provider hebben jullie? Hier Ziggo. Ik had tot een paar weken terug OnsBrabantNet (glas) en er toen geen last van, maar kan ook met een update toendertijd te maken hebben gehad.

[ Voor 73% gewijzigd door Tom op 03-06-2012 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:07
Gebruik hier ook Ziggo, verder loopt de verbinding als een trein, erg raar
Helaas heeft een complete reset van alle sonos componenten niets geholpen, nog steeds spotify problemen. Op het forum van sonos zijn er overal in de wereld mensen met dezelfde problemen en spotify heeft me zojuist een mailtje gestuurd dat ik vooral bij Sonos moet zijn... Nu maar hopen dat Sonos een keer gaat reageren op mijn mail
Anoniem: 215247 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 13:19:
[...]

Je hebt er geen meer .. dus wel gehad ?
Ai, dat zou ik dus nooit doen !
Ik gebruik nooit van online diensten als Spotify.. lang leve de NAS met de mp3'tjes fysiek op >:)
ja had mp3's op een server maar die is er mee gestopt, en omdat voorheen spotify altijd goed werkte heb ik het nooit meer hoeven te downloaden/rippen. Heb nu wel een NAS staan en zit er weer aan te denken om daar de mp3's op te zetten maar eigenlijk beviel spotify altijd meer dan prima

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 461204

Precies dezelfde problemen als hierboven beschreven. Haperen, stopt er dan mee en pakt t volgende nummer. Zo irritant. Alles al gedaan, update 3.8 geinstalleerd + resetten. 0% beter van geworden. Wat zijn de volgende stap(pen)? Blijven klagen bij Sonos?

Ik heb ook Ziggo als provider.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 461204 op 03-06-2012 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoelsRules schreef op zondag 03 juni 2012 @ 14:01:
ja had mp3's op een server maar die is er mee gestopt, en omdat voorheen spotify altijd goed werkte heb ik het nooit meer hoeven te downloaden/rippen. Heb nu wel een NAS staan en zit er weer aan te denken om daar de mp3's op te zetten maar eigenlijk beviel spotify altijd meer dan prima
Als je terug een NAS hebt staan raad ik je aan om daar terug een collectie op te bouwen 8)
Ik heb zeker niets tegen Spotify, maar ik ben alleen niet graag afhankelijk van online-diensten, en al helemaal niet als je een facebook-account nodig hebt om erop te geraken :F
Ah, wss is het iets dat ik nog meedraag van vroeger om altijd m'n muziek fysiek te hebben .. :X

Wel sneu van het haperen-probleem.
Kan je een andere online-service die ook in Sonos zit niet eens (even) gratis proberen om te zien of de problemen daar ook bestaan ? Zou je toch in elk geval al iets kunnen zeggen of het aan Sonos zou liggen of de Spotify-kant..

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 215247 op 03-06-2012 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb wel eens gelezen dat als je spotify met je app op je tablet met android 4. dat spotify wel eens problemen geeft.

Spotify

Op de forums van Spotify wemelt het van de klachten over de Androidapplicatie. Op verschillende plaatsen is ook daar te lezen dat gebruikers mails hebben ontvangen van Spotify-medewerkers die beloven dat er hard wordt gewerkt aan een nieuwe versie van de applicatie. Dat er hard wordt, of zal worden gewerkt, aan een nieuwe Androidversie, blijkt ook uit deze vacature voor een Androidontwikkelaar bij Spotify. Deze werd twee weken geleden geplaatst.

Officieel wordt Spotify nog niet ondersteund op apparaten met Androidversies hoger dan Android 2.3. Het komt dan ook regelmatig voor dat de applicatie crasht op toestellen met Android 4.0 (Ice Cream Sandwich). Daarnaast werkt de offline-afspeelmogelijkheid voor playlists niet goed. Dat de laatste update in november 2011 was, valt bij de meeste gebruikers, die bijna 10 euro per maand betalen, absoluut niet goed.

Naast de problemen met stabiliteit van de applicatie, is er natuurlijk ook het één en ander aan te merken op de interface van de applicatie. Een tablet-layout zou een welkome aanvulling zijn, maar de smartphone-layout ziet er al uit alsof deze uit 2008 komt. Ondanks dat de app vorig jaar wat hogere resolutie plaatjes heeft gekregen, wordt er nog steeds de ‘app drawer‘-interface gebruikt van Android 1.6. Het wordt dus wel eens tijd dat we een grote update gaan zien!

[ Voor 85% gewijzigd door Anoniem: 263060 op 04-06-2012 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Laatst online: 02-05 14:40

SED

heb hier zowel spotify op een app op android 4 draaien zonder probleem als op een Logitech touch zonder enig probleem.
Provider Ziggo.

Zorg da tje de laatste Sonos of tenminste 3.3 hebt.
USING THE SONOS CONTROLLER FOR PC OR MAC
1. From the Help menu, select Check for Updates.
2. If there are updates available, click Update Now to download.

• Your Sonos components will all be updated as Sonos components must carry the same software version number. This process may take several minutes per device, depending upon your network connection. The Sonos Controller for Mac will automatically close and then re-open during the update process.

USING THE SONOS CONTROLLER FOR IPAD
When there is an update available, the Update Now! icon appears on the Music menu.
• Touch the Update Now! icon to begin the update process.

After updating your Sonos components, update the Sonos Controller for iPad application.
• Go to the App store to download the latest Sonos software update for your iPad.

USING THE SONOS CONTROLLER FOR IPOD AND IPHONE
When there is an update available, the Update Now! icon appears on the Music menu.
• Touch the Update Now! icon to begin the update process.

After updating your Sonos components, update the Sonos Controller for iPhone application.
• Go to the App store to download the latest Sonos software update for your iPhone.

USING THE SONOS CONTROLLER FOR ANDROID
When there is an update available, the Update Now icon appears on the Music menu.

• Touch the Update Now icon to begin the update process.
• Your Sonos components will all be updated, as they must carry the same software version number. This process may take several minutes per component, depending upon your network connection.
;• One or more components may need to be updated later if you purchase a new component with a later software ver­sion, or if you plug in a component that was not in use when you performed your last software update.
• If you have another Sonos controller, you will be prompted to update it the next time you use it.

After updating your Sonos components, update the Sonos Controller for Android application on your Android smartphone or tablet.

• Touch the Market button on your phone to download the latest Sonos update from the Android Market™.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brunsting
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-06-2024
sonos play:5 plus bridge is in de aanbieding bij Saturn Groningen voor 369,-, in de folder staat overigens de play:3 afgebeeld..

(dacht trouwens dat er een aanbiedingen topic bestond binnen audio en hifi?)

[ Voor 6% gewijzigd door brunsting op 04-06-2012 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Laatst online: 02-05 14:40

SED

deze aanbiedingen ken ik wel van de tv sectie: [Aanbiedingen] LCD & Plasma TV's - Deel 7

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Er is nu een open beta t.b.v. de controller software op iOS en Android devices. Grootste verbetering zijn de Retina graphics. Meer info:
http://blog.sonos.com/pro...or-our-upcoming-software/

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=gCmIBSDpDTE]

Ding is wel serieus groot. Als ik dit zie begin ik de prijs ook beter te begrijpen, 't is geen speelgoedding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicow101
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-03 18:57
Na een paar dagen ben ik behoorlijk onder de indruk van de Sonos play:5 met bridge. Het geluid is verbazend goed (ik ben geen audiofiel), wel de loudness uitschakelen!
Eigen muziek, spotify, internetradio, het werkt allemaal vlekkeloos en simpel. Kortom, ik ben een tevreden gebruiker. Vraagje: waarom is er nog steeds een vertraging bij internetradio?

Macbook Pro 14" M4 - iPhone 15 Pro - Watch - tv - AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Vanmiddag twee Play:3 spelers ontvangen. Needless to say, maar het werkt fantastisch!! Alleen jammer dat de Android app geen landscape mode ondersteund op tablets. Hopelijk komt dat snel :-)

Moet nu alleen nog even mijn album art geschikt maken.

🇪🇺 pro Europa! | Dit is niet mijn regering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-05 15:34

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Die SUB wordt nog best goed beoordeeld trouwens. In dat filmpje met die glazen is best bizar.

Review en video van de SUB en de Play:5 (nice!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeru117
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-04 18:17
Rhapsody schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 19:45:
Vanmiddag twee Play:3 spelers ontvangen. Needless to say, maar het werkt fantastisch!! Alleen jammer dat de Android app geen landscape mode ondersteund op tablets. Hopelijk komt dat snel :-)

Moet nu alleen nog even mijn album art geschikt maken.
Die weergave komt wel. Er is nu een beta lopende waar de Android tablet app een landscape weergave heeft.

Werkt erg goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-05 09:08

EnnaN

Toys in the attic

Het is me nog niet helemaal duidelijk hoe het gedeelte van dezelfde muziek vs aparte muziek per kamer werkt. Ik begrijp dat je zowel dezelfde muziek (gesynced las ik, dat is natuurlijk belangrijk) als aparte muziek kan doen, maar kun je daar ook makkelijk tussen wisselen, of is dit een soort basis-instelling van het aparaat?

Meestal wil ik alle punten hun eigen muziek laten bepalen, maar ik kan me zo voorstellen dat je dat niet altijd wilt (bv als je alleen thuis bent, en door het hele huis dezelfde muziek wilt horen). Heeft iemand hier ervaring mee?

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Zoiets bedoel je? http://www.sonos.com/supp...uping_Rooms_-_CONTROL.htm

Je kunt vrij makkelijk, via de Android app (en waarschijnlijk iOS app) 'rooms' groeperen en weer splitsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

Rhapsody schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 13:36:
Zoiets bedoel je? http://www.sonos.com/supp...uping_Rooms_-_CONTROL.htm

Je kunt vrij makkelijk, via de Android app (en waarschijnlijk iOS app) 'rooms' groeperen en weer splitsen.
Ja, dat :D
Het is wat moeilijk in te schatten als je nog nooit echt een sonos-interface gebruikt hebt of dat makkelijk te doen is of niet, jij er (positieve) ervaring mee?

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Ja ik ben er wel blij mee.

Heb nu 2 Play:3 systemen; 1 in de woonkamer en 1 in de keuken. Normaal staat de woonkamer dan aan en zodra je in de keuken bezig gaat is het simpelweg die stappen uitvoeren om de rooms te groeperen.

Ik vond het van te voren ook moeilijk in te schatten hoe de UI eruit zou zien en hoe makkelijk het zou zijn om deze te besturen, maar het heeft mij wel positief verrast. Zeker nu de Android app ook tablet-ondersteuning heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

Klinkt erg mooi. Het is natuurlijk wel wat duur, maar goed, het lijkt wel als een oplossing die alles kan wat ik ongeveer zoek voor woonkamer en keuken.

Zit nog te twijfelen over de "connect" voor de plekken waar ik al een goede versterker + boxen heb staan. Das wel duur-ish :(

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Ja die staat nog op mijn lijstje, maar ik heb ook nog geen versterker & boxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

Heeft iemand ervaring met spotify en meerdere van bovengenoede groepen/rooms?

Het lijkt vanuit het Sonos perspectief niet heel raar dat ik op group1 spotify kan luisteren en op groep2 een andere spotify, maar het lijkt me vanuit Spotify perspectief dan raar dat er op 1 account meerdere nummers tegelijk geluisterd worden.

Iemand een idee?

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Dat eerste, in verschillende ruimtes kun je verschillende nummers vanaf Spotify afspelen.
Getest met drie zones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

Woah, dat valt me mee!

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Blijkbaar werkt Spotify op Sonos op een iets andere manier dan normale clients. Ook bij de Spotify-kant. Las iets over aparte servers. Dat kon ook een reden zijn van wat connectivity issues die ze recentelijk hadden.

(al kapt ie het wel af zodra je met een normale client gaat afspelen, dus er zit wel iets van een controleslag in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 451726

Heb nu ook een tijdje een Sonos en ben er erg tevreden over! Vooral internet radio en muziek in flac op de NAS is echt werelds. Het zoeken van radio stations is alleen wel wat onoverzichtelijk. Het zijn er ook zoveel.

Iemand nog tips voor goede kwaliteit muziek radio stations? Welke stations luister jij het meest naar op de Sonos?

Top favorieten zijn op dit moment nu:
  • BBC 6 Music
  • 99.9 Virgin Radio Canada ---- met Ryan Seacrest
  • WMMR
  • Clear 99 ----Yeehaa, this is country music! }:O
  • Linn Jazz ----- Linn is echt de topper in high bit radio streams
  • Linn Radio
  • Linn Classical

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 451726 op 26-08-2012 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wil iemand testen of hij met een Android Tablet muziek en youtube streams naar een Sonos Play kan sturen met Eye-C :?

Volgens iemand op het sonos forum werkt Eye-C door DLNA te gebruiken, maar ik heb mijn twijfels. Zeker omdat DLNA officieel niet door Sonos ondersteunt wordt.

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

Tom schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 19:50:
Dat eerste, in verschillende ruimtes kun je verschillende nummers vanaf Spotify afspelen.
Getest met drie zones.
Heb je dit ook langer dan 10 seconden gedaan? Ik heb zojuist even een rondje getest in de mediamarkt, maar daar ging de ene groep na een seconde of 10 uit als ik een tweede aanzette met spotify.

Kwam een melding in beeld (op de iPad die er hing, maar niet op de telefoon die ik testte) dat spotify beperkingen had en maar 1 stream kon doen, en dan ging de andere groep dus uit ;(

---
otoh, dit stukje youtube zegt ergens halverwege dat het wel kan

YouTube: Introducing Spotify and Sonos#!

hmm... snapnie

----

update:
Check, gevonden:
a. je sonos kan dus inderdaad 2 verschillende zones hebben die beide spotify gebruiken.
b. dat het niet wou in de winkel was omdat ze daar een of ander winkel-account hadden, volgens de verkoper, en ook in een nader gedeelte met hetzelfde account aan het spelen waren. Daar waren dus multiple streams in het spel, los van die ene Sonos set-up.

[ Voor 33% gewijzigd door EnnaN op 16-09-2012 19:23 ]

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

Ik had niet veel geluk met het vinden van goedkope adresjes voor Sonos. Maar zo'n mediamarkt BTW-actie is daar dus wel weer handig voor. DEUVM enzo.

sig

Pagina: 1 2 ... 194 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.