Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 6 ... 202 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-11-2025
Zal maar meteen even melden dat ik voor Sonos werk en dat ik vandaag pas op dit topic ben geattendeerd. Mooi actief topic in ieder geval en ik zal het zeker in de gaten gaan houden. Ik zag in ieder geval de comments over Spotify waarvan ik dacht dat die opgelost waren (autorisatie) maar zal hier wel even in duiken en kom morgen met een officieel antwoord. Alle feedback, tips en mogelijke verbeteringen zijn in ieder geval welkom!

Digital Media Junkie

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:30
Bij mij werkt Spotify i.c.m. Sonos gewoon goed hoor. Ook helemaal geen problemen mee gehad eigenlijk.

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

@Pretorian_nl wat doe je voor werk bij Sonos?

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• pretorian_nl
Reageer hier vooral als prive persoon, ik heb een commerciële functie binnen Sonos en zal kijken of er voortaan iemand van support dit topic in de gaten kan houden.

[ Voor 80% gewijzigd door pretorian_nl op 06-11-2013 20:19 ]

Digital Media Junkie

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-12-2025

EnnaN

Toys in the attic

Ik moet zeggen dat ik erg last heb van spotify verstoringen? Eigenlijk zie ik het alleen zo nu en dan op twitter voorbij komen, maar niet vaak als ik wil luisteren eigenlijk..
pretorian_nl schreef op woensdag 06 november 2013 @ 20:18:
Reageer hier vooral als prive persoon, ik heb een commerciële functie binnen Sonos en zal kijken of er voortaan iemand van support dit topic in de gaten kan houden.
Oeh, nice: vraagje: ben je bekend met dit idee? https://ask.sonos.com/son...inux_controller_is_needed

Ik denk dat veel van de tweakers hier het er wel mee eens zijn dat een full-fledged (native) app op linux wel erg overdue is. Als ik op m'n machine thuis aan het werk ben is het gewoon fijn om een goed werkend systeem te hebben waarmee ik wat playlists kan maken etc, en niet altijd m'n telefoon hoef te pakken, of een mac/windows machine hoef te booten.

Enig idee of daar een keer een reactie of iets dergelijks op kan komen?

sig

• pretorian_nl
Ik weet dat er ook nog veel tweakers gebruik maken van Linux, maar zelfs binnen Tweakers is Windows toch veruit de meerderheid van de gebruikers. Zo ook wat Linux betreft, het is slecht een heel klein percentage van alle gebruikers wereldwijd tel hierbij op dat de meeste gebruikers enkel gebruik maken van hun iOs of Android Controller. Wij proberen altijd zoveel mogelijk focus te houden om de gehele gebruikerservaring te verbeteren en we zien nog veel (en met name de Sonos gebruikers via ask.sonos.com) mogelijkheden om de huidige controller op alle huidige ondersteunde systemen flink te verbeteren.

Digital Media Junkie

• pretorian_nl
Voor wie er nog problemen heeft met Login stuur mij maar een pb of meld je rechtstreeks aan bij de public beta:

http://forums.sonos.com/showthread.php?t=35995

Digital Media Junkie

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

nielsvv schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 18:55:
Ok, perfect. Bedankt.

De speakers zelf staan altijd 'Aan'? Dus van zodra je thuis komt en je phone automatisch verbinding maakt met het wifi netwerk, kan je onmiddellijk de sonos app starten en je muziek spelen?
oh... lijkt me leuk voor je stroomrekening.. not..

Ikzelf zit met het probleem dat ik eigenlijk slechts mijn 2 achterste surroundapeakers draadloos wil maken. Verder bestaat mijn 5.1 setup uit een goede yamaha receiver, 2 grote frontspeakers, klipsch sub en dus 2 achterste surround..

Wat ik begrepen heb is dat de sonos systemen sowieso geen dts en dts-hd kan doorgeven dus valt sonos denk ik sowieso af.

Mijn yamaha receiver heeft helaas nog geen netwerk mogelijkheden, was van net daarvoor.

Zijn er nog mogelijkheden met sonos voor mij of niet? Het zou mooi zijn als je op de een of andere manier de kleinere sonos speakers (play 3?) zou kunnen koppelen aan een bestaande receiver... ik zou het vreemd vinden als sonos hier niet aan heeft gedacht.

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Nog mensen met spotify problemen? Hier al zeker een week down.
Enige dat ik ken beluisteren zijn de "top tracks", afspeellijsten e.d. vindt hij niet. Ook als ik muziek wil zoeken doet de sonos app niets... De 1e keer dat ik problemen ondervind met de Sonos.
Iemand tips of is hier niets aan te doen...

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:35
Vandaag even naar Arnhem gereden om de playbar in het eggie te bekijken en te beluisteren...
Conclusie. Er staat hier nou een playbar + sub en 2 play:1 in huis..

Korte conclusie: WAT GAAF!!

Die sub (16kg) heeft wel wat toe te voegen zeg.

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:49
Reticulum schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 17:29:
Enige dat ik ken beluisteren zijn de "top tracks", afspeellijsten e.d. vindt hij niet. Ook als ik muziek wil zoeken doet de sonos app niets... De 1e keer dat ik problemen ondervind met de Sonos.
Afgelopen week wat gezeur gehad maar nu doet alles het weer. Ik heb me wel een keer opnieuw aangemeld in de Sonos app op Spotify.

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
Reticulum schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 17:29:
Je kan dus nog wel inloggen op Spotify? Ik had/heb het probleem dat als ik afspeellijsten toevoeg, ze niet direct zichtbaar waren op m'n sonos. De workaround daarvoor is om zelf even in de sonos app een afspeellijst aan te maken, zodat er een soort "forced sync" optreed. Daarna heb ik spotify weer up-2-date in de sons app en verwijder ik de net aangemaakte afspeellijst weer ..

• lantaarn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-01-2023
Hoi lezers,
Sinds kort eigenaar van een Playbar en 2x Play 1.
Tv uiteraard optisch aangesloten. HD zenders met 5.1 geluid worden volgens controller ook als 5.1 aan de Sonos doorgegeven. Films via mediaspeler alleen in stereo volgens controller en vervolgens door de Sonos in een beroerd pseudo surround omgezet. Heb een Sharp tv en blijkbaar geeft deze geen 5.1 door via optische kabel bij gebruik van een HDMI poort. Ben nu van plan om via een HDMI audio splitter de Playbar optisch aan te sluiten en zo toch 5.1 signaal te krijgen. Iemand ervaringen hiermee?

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ben totaal nieuw met Sonos, zit te twijfelen om een Play:1 te kopen. Iemand hier goeie ervaringen al met de Play:1 en Sonos? :)

• Rhapsody
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Lees dit topic door zou ik zeggen... ;-)

• Leudal
  • Laatst online: 19-10-2025

Leudal

2 X Pana MDC05J3E5 72 cpc

Deze vraag nog niet tegen gekomen, hoe snel moet je internet verbinding zijn.
Zal 10 Mb/s download en 1 Mb/s upload genoeg zijn om probleemloos naar de muziek te luisteren.

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
Leudal schreef op zondag 10 november 2013 @ 22:03:
Zal 10 Mb/s download en 1 Mb/s upload genoeg zijn om probleemloos naar de muziek te luisteren.
Dat kan je toch testen? Spotify installeren en testen maar ! (maar volgens mij is dat meer dan genoeg)

• Cobaltjeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-12-2025
Afgelopen weekend een play1 gekocht voor in de badkamer. Met loudness uit is de bass nog steeds redelijk aanwezig. Ik zal eens kijken of het nog beter is te krijgen door het laag in de eq wat terug te schroeven.

Het is natuurlijk een galmkamer met overal tegels en een oppervlakte van 7,5m2.

Het lijkt wel dat ze een variabele dsp hebben gebruikt voor het laag. Als je het volume hoger op krikt gaat het laag op een bepaald moment niet meer in volume omhoog. Je krijg dat in mijn ogen een overheersend midden en hoog. Op lage volumes lijkt het laag net iets teveel aanwezig te zijn.

Maar al met al een volwaardig geluid uit een een echt klein kastje.

• leonbong
  • Laatst online: 13:33
Leudal schreef op zondag 10 november 2013 @ 22:03:
Een knape MP3 is 320kbit/s dus dat moet ruim voldoende zijn. De PCM bitrate van een audio-CD bedraagt +/-1400kbit/s.

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:05
Mede tweakers,

Ik ben al enige tijd aan het twijfelen heb nu een 2.0 aangesloten voor TV en HTPC, dit werkt opzich allemaal goed, heb nog een analoge versterker er tussen dus geen opgevoerde versterkers met allerlei fratsen er op. Dit bevalt mij prima en het geluid is opzich goed, echter mis ik 5.1 enigszins en het gemak van Sonos app om muziek af te spelen/radio. Ik heb een opstelling van 2x 3 play sonos boxen gehoord in mijn ouderlijk huis, en dit zag er goed uit.

Ik twijfel nu om zelf een 5.1 opstelling dmv een Playbar 2x play 1 en een Sub aan te schaffen, maar ben bang dat het geluid met films tegen gaat vallen, te weinig bass effect er in voor scenes met explosies etc, ik heb de playbar etc wel geluisterd in de mediabox maar met al het geluid er om heen en de grote ruimte heb ik het idee dat het geluid niet hetzelfde zal zijn in mijn woonkamer.

Mijn vraag aan jullie is wat is jullie ervaring met een 5.1 opstelling van sonos, is het geluid ook zowel met films als radio/muziek echt goed. Of valt het tegen?

• janser01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-05-2024
SirMemeAlot schreef op woensdag 13 november 2013 @ 20:06:Mijn vraag aan jullie is wat is jullie ervaring met een 5.1 opstelling van sonos, is het geluid ook zowel met films als radio/muziek echt goed. Of valt het tegen?
De playbar heeft alleen een optische ingang en daar wringt de schoen. Veel TV's geven geen 5.1 signaal door via de optische uitgang. De meest gehoorde klacht over de playbar is dat SONOS hem geen HDMI input heeft gegeven. Je kan de playbar feitelijk niet het juiste formaat "voeren". Informeer je heel goed hierover voordat je tot aankoop overgaat!

Mijn stuff -> http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43289117

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:05
Waar zou ik op moeten letten, ik kan zo even snel googlen daar vrij weinig over vinden. Ik heb wel een vrij nieuwe TV(42pfl7008k), is dit een probleem dat vooral bij oudere tv's voor komt of maakt dat geen verschil.

• remzor
  • Laatst online: 09:30
De 5.1 opstelling klinkt erg lekker. De sub van Sonos is erg goed, dus voor de bass bij films hoef je je geen zorgen te maken.
Een optische kabel kan gewoon Dolby Digital (DD) door geven, ook DTS, maar dit ondersteunt de Playbar niet. DTS-HD kan alleen middels een HDMI kabel doorgevoerd worden.
Bovendien: thuis klinkt het juist beter dan in een (grote) winkel of open ruimte.

• vanisher
Ik heb nog een humax 5050c aan de Philips 47PFL7008 hangen.. optische kabel gaat van de tv naar de playbar. De philips kan gewoon 5.1 doorgeven.

Waar ik nu last van heb:
Als ik op de humax van tv zender wissel komt er een krakend geluid uit de playbar.. Zelfde geldt voor vooruitspoelen in een opname die je afspeelt.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

DancePlaza

ninja

moet je de lipsync 1 keer instellen als je de playbar hebt?

want kan de sonos kopen bij hificorner met 7% korting

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Van het kastje naar de muur lopen...

• lantaarn
janser01 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 20:46:
[...]

De playbar heeft alleen een optische ingang en daar wringt de schoen. Veel TV's geven geen 5.1 signaal door via de optische uitgang. De meest gehoorde klacht over de playbar is dat SONOS hem geen HDMI input heeft gegeven. Je kan de playbar feitelijk niet het juiste formaat "voeren". Informeer je heel goed hierover voordat je tot aankoop overgaat!
Via deze adapters lukt het wel een goed 5.1 signaal aan de playbar door te geven.
http://www.whathifi.com/n...options-for-sonos-playbar

• janser01
lantaarn schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:11:
[...]

Via deze adapters lukt het wel een goed 5.1 signaal aan de playbar door te geven.
http://www.whathifi.com/n...options-for-sonos-playbar
Goed gevonden! Alleen is het wel erg sneu dat er een third party met zoiets op de proppen moet komen. Ik ben een groot fan van Sonos maar hier heeft men echt de bal laten vallen vind ik. £122.32 boven op de €699 is geen kattepis. Sonos had dit beter mogen ontwerpen. En ok, vraag dan maar €50 extra in de winkel maar dan biedt je wel je klanten de beste integrale oplossing aan.

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-12-2025
ik heb zopas de bbg htpc gebouwd, en vroeg me af hoe ik XBMC optimaal moet instellen voor gebruik met enkel de Playbar.

1) 5.1 kiezen ?
2) geluid naar alle boxen ?
3) DTS & AAC & ... support allemaal afvinken in xbmc?
4) .. ?

• lantaarn
Ik gebruik de adapter met de afstandsbediening € 78. Het verschil in geluid rechtvaardigt voor mij deze investering. Playbar + 2x Play 1. Ben overigens wel van mening dat Sonos voor de prijs wel wat meer aansluitmogelijkheden mag bieden.

[ Voor 4% gewijzigd door lantaarn op 20-11-2013 10:57 ]

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:14

TF

bla bla

ik heb ook een playbar. Ik merk niet direct dat hij geen 5.1 zou doorgeven. Hoe bemerk ik dit het snelst? Als vanzelf heeft mijn tv een glas uitgang

• lantaarn
Kijk in controller bij instellingen-info over mijn Sonos systeem. Je krijgt dan gegevens over je playbar. hier staat audio ingang stereo of 5.1. Let op je tv moet wel aan staan. Het kan zijn dat het tv signaal 5.1 is maar een andere bron via hdmi aangesloten optisch als stereo naar je Playbar wordt doorgegeven.

[ Voor 27% gewijzigd door lantaarn op 20-11-2013 11:00 ]

• Kooj1980
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:29
535 euro voor een Playbar? Daar doe ik het voor :). Winkel heeft 3,5 ster in de Shopreviews.

Edit: hmm, prijs is alweer teruggezet naar 699

[ Voor 8% gewijzigd door Kooj1980 op 20-11-2013 16:50 ]

PSN: Kooi1980 - Xbox Live: Kooister

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:25
Ik vroeg mij eigenlijk af wat er gebeurd als de stroom er af gaat 's nachts en 's morgens er weer erop. Moet ik elke dag dan opnieuw de setup doen of niet? Ik vind het op papier een geweldig systeem alleen vind ik het onzin om alle speakers 's nachts aan te hebben staan (standby) als we slapen.

Strava | AP | IP | AW

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-12-2025
het wordt niet aangeraden om de stroom af te sluiten van de sonos. Zal op termijn meer kwaad doen dan goed! Als de stroom uitvalt of uitgezet wordt, zal de sonos bij de stroomherstart geen probleem geven. Alle instellingen enzo, worden automatisch hersteld. (ervaring met playbar&play5&bridge)

• vanisher
Iemand enig idee wat het kraken kan zijn als je met een humax van zender wisselt?

• TF

TF

bla bla

lantaarn schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:57:
Kijk in controller bij instellingen-info over mijn Sonos systeem. Je krijgt dan gegevens over je playbar. hier staat audio ingang stereo of 5.1. Let op je tv moet wel aan staan. Het kan zijn dat het tv signaal 5.1 is maar een andere bron via hdmi aangesloten optisch als stereo naar je Playbar wordt doorgegeven.
Verhip! De TV doet gewoon stereo

edit:

dit geldt alleen voor de echte stereo kananlen. HD kanalen geven over het algemeen 5.1 zie ik. Gelukkig

[ Voor 12% gewijzigd door TF op 21-11-2013 19:58 ]

• vanisher
vanisher schreef op donderdag 21 november 2013 @ 19:13:
Iemand enig idee wat het kraken kan zijn als je met een humax van zender wisselt?
Perongeluk gevonden, audio output stond op dolby, teruggezet op pcm en weg is het kraken.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:25
coase schreef op donderdag 21 november 2013 @ 07:52:
het wordt niet aangeraden om de stroom af te sluiten van de sonos. Zal op termijn meer kwaad doen dan goed! Als de stroom uitvalt of uitgezet wordt, zal de sonos bij de stroomherstart geen probleem geven. Alle instellingen enzo, worden automatisch hersteld. (ervaring met playbar&play5&bridge)
Wat kan er kapot gaan dan als je de stroom eraf haalt? Ik vind het sonos systeem een prachtig systeem alleen ben ik nogal zuinig ingesteld.. dus als er geen stroom hoeft te vloeien dan liever niet.

nvm.. heb het al gevonden ( hier). Dan alleen maar uitzetten als we er echt niet zijn..

[ Voor 20% gewijzigd door Webgnome op 21-11-2013 21:19 ]

Strava | AP | IP | AW

• ennekke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:09
Webgnome schreef op donderdag 21 november 2013 @ 21:12:
[...]

Wat kan er kapot gaan dan als je de stroom eraf haalt? Ik vind het sonos systeem een prachtig systeem alleen ben ik nogal zuinig ingesteld.. dus als er geen stroom hoeft te vloeien dan liever niet.

nvm.. heb het al gevonden ( hier). Dan alleen maar uitzetten als we er echt niet zijn..
Al mijn Sonos toestellen zet ik ook uit, tot op heden heb ik nog geen problemen gehad. Of nee toch, met de controller die altijd aan het 'opladen' is in zijn charger ... ;). Gelukkig werd deze hersteld onder garantie.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-12-2025

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Voor een ieder die nog op zoek is naar de Sonos Sub; het schijnt dat deze terug gaat komen in matzwart :)

Verwijderd

Op zich vind ik Sonos een mooi product om eenvoudig muziek te streamen naar de keuken slaapkamers enz.
Wat ik veel minder begrijp is die playbar. Dat ding kost 700 euro en pimpt uw muziek van de flatscreen op... Ok als je enkel wat tv kijkt. Probleem is dat ik veel lees dat je met een sub en nog 2 extra play 1's of 3's ook 5.1 geluid hebt. Ten eerste kost dat systeem ongeveer 1600 euro en dat is niet van de poes.
Ten tweede heb je voor dat bedrag enkel virtueel 5.1 surround. Dts, THX, Dts HD audio heeft hij al zeker niet.
Verder vraag ik me af of hij dolby digital 5.1 gecertificeerd is??
Nou ik ben enorm blij met mijn Sonos in bovenstaande kamers maar voor de woonkamer liggen mijn eisen toch wat hoger en dan merk ik dat ik voor toch een paar honderd euro minder dan Sonos wel een systeem heb die wel alle gangbare signalen aankan waaronder veel Dts-Hd audio van mijn blueray 's.
Pas op ik heb de playbar in "5.1 " opstelling beluistert in de winkel en het klinkt heel goed maar als je meer films kijkt op je tv, en zeker als cinefiel, dan wil je toch echt die Dts en HD audio ondersteuning.
Ik heb een Onkyo AV receiver en een 5.1 set van Q acoustic's en nodig iedereen uit met een playbar die spreekt van mooi 5.1 geluid. Enkel de draadjes wegwerken van de achterste speakers vraagt wat werk maar is eigenlijk geen moeite. En problemen met het syncen van beeld /geluid is eenvoudig opgelost. Al zal Sonos daar ook wel aan gedacht hebben.

• TF

TF

bla bla

Verwijderd schreef op maandag 25 november 2013 @ 00:44:
Op zich vind ik Sonos een mooi product om eenvoudig muziek te streamen naar de keuken slaapkamers enz.
Wat ik veel minder begrijp is die playbar. Dat ding kost 700 euro en pimpt uw muziek van de flatscreen op... Ok als je enkel wat tv kijkt. Probleem is dat ik veel lees dat je met een sub en nog 2 extra play 1's of 3's ook 5.1 geluid hebt. Ten eerste kost dat systeem ongeveer 1600 euro en dat is niet van de poes.
Ten tweede heb je voor dat bedrag enkel virtueel 5.1 surround. Dts, THX, Dts HD audio heeft hij al zeker niet.
Verder vraag ik me af of hij dolby digital 5.1 gecertificeerd is??
Nou ik ben enorm blij met mijn Sonos in bovenstaande kamers maar voor de woonkamer liggen mijn eisen toch wat hoger en dan merk ik dat ik voor toch een paar honderd euro minder dan Sonos wel een systeem heb die wel alle gangbare signalen aankan waaronder veel Dts-Hd audio van mijn blueray 's.
Pas op ik heb de playbar in "5.1 " opstelling beluistert in de winkel en het klinkt heel goed maar als je meer films kijkt op je tv, en zeker als cinefiel, dan wil je toch echt die Dts en HD audio ondersteuning.
Ik heb een Onkyo AV receiver en een 5.1 set van Q acoustic's en nodig iedereen uit met een playbar die spreekt van mooi 5.1 geluid. Enkel de draadjes wegwerken van de achterste speakers vraagt wat werk maar is eigenlijk geen moeite. En problemen met het syncen van beeld /geluid is eenvoudig opgelost. Al zal Sonos daar ook wel aan gedacht hebben.
Daarom is de playbar misschien ook niet voor jou weg gelegd. Ik persoonlijk vind een uitgebreid 5.1 systeem overrated. Ik had altijd een eenvoudig sony setje 5.1 en kan zeggen dat die playbar veel beter klinkt dan dat.
Daarnaast gebruik ik hem veel meer voor muziek. Een perfecte oplossing voor mij dus. Geen 5 speakers en alle kabels van dien. 1 doos, 2 kabels. klaar. Top

Verwijderd

Ja op de playbar zelf zal ik niets zeggen, die behoort tussen de top. De andere speakers op zich zijn ook super.
Maar voor de mensen die graag Dolby Surround hebben terwijl ze films kijken zou ik toch op zijn minst eens wat rondkijken want op dat gebied klopt hun plaatje nog niet helemaal. Zeker als je ook naar de totaalprijs kijkt met sub en de 2 extra speakers. Voor 1800 euro mogen ze best de gangbare 5.1 audioformaten afspelen vind ik.

• janser01
Verwijderd schreef op maandag 25 november 2013 @ 18:27:Voor 1800 euro mogen ze best de gangbare 5.1 audioformaten afspelen vind ik.
+1

Verwijderd

DaMarcus schreef op zondag 24 november 2013 @ 12:23:
Voor een ieder die nog op zoek is naar de Sonos Sub; het schijnt dat deze terug gaat komen in matzwart :)
Met de bijbehorende prijs a 599?
Weet je ook wanneer en waar?

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-12-2025
Iemand die onlangs overgestapt is op Sonos en 3 maanden gratis Spotify wil?
PM!

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-12-2025

thomaske

» » » » » »

In de membershop van 1dayfly is de Play 5 te koop voor 319,95 (+6,95 verzendkosten). Zonder bridge.
http://www.1dayfly.com/nl...ullende-alles-in-n-speler

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:22
thomaske schreef op woensdag 27 november 2013 @ 16:10:
In de membershop van 1dayfly is de Play 5 te koop voor 319,95 (+6,95 verzendkosten). Zonder bridge.
http://www.1dayfly.com/nl...ullende-alles-in-n-speler
Crap! Spijtig genoeg lees ik het nu pas en is ie al uitverkocht :(

Verwijderd

Goedenavond,
Vorige week mijn eerste play 3 gekocht. Erg tevreden over, dus nu ook een 2de play 3 gekocht.

Nu heb ik echter een probleem dat er uit beide play 3s een ruis komt als ze in stand-by staan. Dit had ik eerder niet toen ik 1play 3 had. Als ik de stroom er ff afhaal dan ik de ruis weg tot dat ik weer muziek heb geluisterd. Dan is de ruis weer terug in stand-by.

De ruis ontstaat als ze in stereo staan, in surround maar ook als ze appart staan.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Alvast bedankt

• vanisher
knny schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:51:
PM!
Zeker geinteresseerd alleen krijg ik ff geen PM weg.

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:00
Ik wil binnenkort een Sonos playbar + 2 play:3's en een subwoofer bestellen. Echter zit ik nog te twijfelen. Ik heb een mediaspeler, Xtreamer SideWinder3 SE welke de volgende dingen ondersteund:

Audio Output Supported
Stereo
Dolby Digital AC3 5.1 (passthrough & downmix to stereo)
Dolby Digital Plus 7.1 (passthrough)
Dolby TrueHD 7.1 (passthrough & downmix to stereo)
DTS Digital Surround 5.1 (passthrough & downmix to stereo)
AAC 7.1 (passthrough & downmix to stereo)
FLAC

Daarbij heb ik een Samsung TV LED, redelijk nieuw. Nu gaat daar natuurlijk de digital audio kabel in gekoppeld dan aan een sonos playbar. Als ik dan een film afspeel welke 5.1 ondersteunt via Xstreamer, hoe groot is de kans dat hij dit wel goed doorzet naar 5.1? De mediaspeler is via HDMI aangesloten op de TV.

[ Voor 3% gewijzigd door BliXem op 30-11-2013 15:07 . Reden: Enkele aanpassingen om het duidelijker te maken ]

• lantaarn
5.1 wordt waarschijnlijk niet optisch door je tv doorgegeven. Er zijn maar weinig tv's die dit doen. Lees de gebruiksaanwijzing of informeer bij de leverancier van de tv. Overigens staat op pag.21 en 22 van dit forum al het eea over dit "probleem".

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:00
Alright, dan heb je zoiets als https://www.wifimedia.eu/...toptischaudio-p-3842.html nodig dus. Goed om te weten.

• knny
vanisher schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 10:51:
[...]

Zeker geinteresseerd alleen krijg ik ff geen PM weg.
Je kan geen berichten ontvangen helaas zie ik. Ik wil je graag een PM sturen :)

• BestevaerNL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-12-2025
Mijn playbar is aangesloten op de spdif van mijn moederbord (htpc met xbmc). Nu ben ik benieuwd of ik de audio output kan verbeteren met een degelijke soundcard met een spdif out.

Advies is welkom!

• vanisher
knny schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 16:53:
[...]

Je kan geen berichten ontvangen helaas zie ik. Ik wil je graag een PM sturen :)
vanisher apeding nopzolder punt en el dan maar.

• knny
vanisher schreef op zondag 01 december 2013 @ 10:17:
[...]

vanisher apeding nopzolder punt en el dan maar.
email sent!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

woohoo, van me vriendin alvast me sint kerst en ikword30 kadoo gehad, sonos playbar, nu nog ff een paar dagen wachten totdat ik jarig ben. zucht 5 dagen. :(

maargoed, krijg nu 15 procent bij wehkamp en die gasten verkopen tegenwoordig ook sonos

zie kx22 in "Centraal aanbiedingen topic. V2.0"

• xzip22
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:08
Ik heb zojuist via Wehkamp een Sonos Play aangeschaft. Nu stond er dat de 'gratis' Bridge automatisch wordt toegevoegd aan je winkelmand, echter zag ik 'm niet terug in het winkelmandje. Daarentegen als ik 'm handmatig toegevoegde dan werd dat als twee losse producten gezien en kwam dat boven op de prijs van Play. Dus heb ik dat laatste niet gedaan, maar nu weet ik niet zeker of de Bridge geleverd gaat worden.

Heeft iemand dezelfde ervaring en hoe is dat bij jou afgelopen..?

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 31-10-2025
knny schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:51:
PM!
Doe je ook mee aan de actie?
www.friends.sonos.com als je 3 nieuwe sonos id's aanbrengt en die drie kopen ook iets dan krijg je een PLAY 1 opgestuurd heb al 2 credits verdiend. Nu nog een! en ja de andere krijgen er 3 mnd Spotify bij.

• knny
U2psv schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 03:25:
[...]

Doe je ook mee aan de actie?
www.friends.sonos.com als je 3 nieuwe sonos id's aanbrengt en die drie kopen ook iets dan krijg je een PLAY 1 opgestuurd heb al 2 credits verdiend. Nu nog een! en ja de andere krijgen er 3 mnd Spotify bij.
Ik doe inderdaad al mee :)
Heb er nog 1 nodig :P

Verwijderd

Hallo,

Hoe hebben jullie je aangemeld voor de aktie?
http://www.friends.sonos.com/ werkt niet...
Ik krijg morgen mijn eerste sonos product en dat zullen er snel meer worden!!

@knny als je mij aanmeld voor de 3 mnd dan heb jij je play 1!,

• knny
Verwijderd schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 21:05:
Hallo,

Hoe hebben jullie je aangemeld voor de aktie?
http://www.friends.sonos.com/ werkt niet...
Ik krijg morgen mijn eerste sonos product en dat zullen er snel meer worden!!

@knny als je mij aanmeld voor de 3 mnd dan heb jij je play 1!,
PM sent :)

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
Die actie klinkt best ok! Wil er nog iemand gratis Spotify voor 3 maanden en heb je pas een Sonos gekocht? PM me! ;)

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-01 17:07
Heeft er iemand een werkende link van die site? Ik kan hem namelijk niet vinden.

• Johnvh

• knny
Lol, ik ben een trendsetter met deze actie ;) Iedereen wil nu een gratis Play 1 :P
De actie loopt nog t/m februari 2014, dus jullie hebben nog even de tijd....

• stokmeister
Haha ja thanks! Ff kijken of ik ook een gratis play 1 kan regelen, toch mooi meegenomen.

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 31-10-2025
En als je de complete set wilt kopen kun je een sub, playbar en een play1 door vrienden laten bestellen dan heb je een play1 gratis

Heb zelf nog 1 credit nodig! Maar wil zelf 2 play1's voor mijn playbar dus dat komt wel goed!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
Ook ik stel mij beschikbaar om de 3 maanden Spotify Premium voor je te ritselen als je al een Sonos hebt gekocht!

Ga je nog Sonos kopen en wil je een kleine incentive vanuit mij? DM mij voor alle mogelijkheden! (make it worth your while) :+

..::System Specs::..

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ook ik stel mij beschikbaar :)
3 maanden Spotify gratis bij aankoop Sonos product.

Verwijderd

En ook ik stel mij beschikbaar! Dus wil je 3 mnd gratis spotify, mail dan of stuur een pm.

• Rhapsody
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Wat lief dat jullie je allemaal beschikbaar stellen ! :D

Verwijderd

Hallo allemaal,

Via marktplaats op de volgende verkoper gekomen.
snip

Er worden Sonos producten aangeboden tegen lagere prijzen.
Ik ken ze zelf niet, maar afhalen is een mogelijkheid.
Misschien handig voor iemand die in de buurt woont en het wellicht wil checken.
Ook hier geldt de gratis bridge actie. En zowel wit als zwart bestellen is mogelijk.

Modbreak:Zet je advertentie maar in V&A

[ Voor 12% gewijzigd door zeef op 04-12-2013 15:17 ]

• Ibidem
Verwijderd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 11:11:
Hallo allemaal,

Via marktplaats op de volgende verkoper gekomen.
snip

Er worden Sonos producten aangeboden tegen lagere prijzen.
Ik ken ze zelf niet, maar afhalen is een mogelijkheid.
Misschien handig voor iemand die in de buurt woont en het wellicht wil checken.
Ook hier geldt de gratis bridge actie. En zowel wit als zwart bestellen is mogelijk.
Lijkt me geen zuivere koffie, geen enkele Sonos Reseller heeft zoveel marge op de producten zitten dat er "even 50 EUR" vd prijs afgehaald kan worden.

Of dit zijn allemaal refurbs (twijfel ik aan gezien zijn Play:1 aanbod, is simpelweg nog te nieuw) of dit is een keiharde scammer. Wees gewaarschuwd zou ik zeggen, bij twijfel niet doen.

@xandertak niet om je af te vallen maar je reactie is wel een beetje verdacht. Je derde post op GoT en dan al verwijzen naar een MP advertentie.

[ Voor 10% gewijzigd door zeef op 04-12-2013 15:18 ]

• acehighhugo
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:39
Ik heb net een eigen Sonos gekocht (4 weken geleden) en ontvang graag gratis Spotify. Wie kan ik blij maken met een (1/3e van) Play 1?

• Ibidem
ME!!!!

• acehighhugo
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:39

• Ibidem
Reageren op mijn DM :)

Verwijderd

@Ibidem,

Je mag het verdacht vinden, maar het is niet mijn advertentie als je dat soms dacht...
Ik verwijs hem,omdat ik wil verifiëren of iemand hier gebruik van gemaakt heeft. Vind het zelf ook verdacht goedkoop namelijk, maar mocht het wel zo zijn, dan zou het super zijn. Vandaar dat ik ook vermeld dat afhalen een optie is!

Ik ben net nieuw met sonos, de mijne komt vandaag zelfs pas binnen! Vandaar dat dit pas mijn 4e post is, maar je zult me regelmatig terug gaan horen!

• knny
Verwijderd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 11:27:
@Ibidem,

Je mag het verdacht vinden, maar het is niet mijn advertentie als je dat soms dacht...
Ik verwijs hem,omdat ik wil verifiëren of iemand hier gebruik van gemaakt heeft. Vind het zelf ook verdacht goedkoop namelijk, maar mocht het wel zo zijn, dan zou het super zijn. Vandaar dat ik ook vermeld dat afhalen een optie is!

Ik ben net nieuw met sonos, de mijne komt vandaag zelfs pas binnen! Vandaar dat dit pas mijn 4e post is, maar je zult me regelmatig terug gaan horen!
Wat je dan nog kan doen is via Hificorner kopen met 8% korting :)

• thomaske

thomaske

» » » » » »

Of je kan bij de AH met 15% korting fonq-bonnen halen, en vervolgens bij fonq bestellen met 3% extra korting (met code KCP3QV25KZ), dan zit je op 18%

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• knny
Product Hoeveelheid Prijs
PLAY:1 - Wit
In voorraad 1 € 0,00
Subtotaal : € 164,46
Verzending : € 0,00
Korting : € 164,46
Belasting : € 0,00
Totaal : € 0,00

_/-\o_ O+

[ Voor 4% gewijzigd door knny op 04-12-2013 12:09 ]

Verwijderd

knny schreef op woensdag 04 december 2013 @ 12:06:
Product Hoeveelheid Prijs
PLAY:1 - Wit
In voorraad 1 € 0,00
Subtotaal : € 164,46
Verzending : € 0,00
Korting : € 164,46
Belasting : € 0,00
Totaal : € 0,00

_/-\o_ O+
Super!!!! :)

• knny
Maar er is nog een issue met een vriend van me. Hij heeft Sonos gebeld en hij kan niet inloggen op friends.sonos.com, maar wel op refer.sonos.com Het verschil is dat je daar voor 3 credits een play 3 krijgt en een play 5 voor 5 credits. Vaag :), maar dit lijkt een actie vanuit USA en niet NL.

Ik snap er niks meer van. Ook vertelde die gast van Sonos dat dit een soort pilot is en niet voor iedereen mogelijk. Ik heb dus geluk dat ik ben geselecteerd om mee te mogen doen schijnt. Kunnen jullie allemaal op friends.sonos.com gewoon inloggen dan? Dat lukt die vriend van me dus niet.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik kan er ook niet op inloggen :(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• thomaske

thomaske

» » » » » »

Ik kan er inderdaad ook niet op inloggen

[edit]
Op refer.sonos.com overigens wel

[ Voor 36% gewijzigd door thomaske op 04-12-2013 12:29 ]

Verwijderd

Ik ook niet, terwijl op de site staat dat het huidige sonos gebruikers is.
Mogelijk moest je al gebruiker zijn voordat de actie begon!?

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

krijgen jullie deze melding?
SORRY,
MET DE GEGEVENS DIE JE HEBT INGEVOERD KUNNEN WE JE OP DIT MOMENT HELAAS GEEN TOEGANG GEVEN. PROBEER HET NOGMAALS DOOR IN TE LOGGEN MET HET E-MAILADRES WAAROP JE DE UITNODIGING VOOR HET 'TELL YOUR FRIEND' PROGRAMMA HEBT ONTVANGEN.

ALS JE JE WACHTWOORD NU NIET DIRECT TOT JE BESCHIKKING HEBT, KIES DAN VOOR 'STUUR MIJN WACHTWOORD OP'

VOOR MEER INFORMATIE BEL JE OP WERKDAGEN EN ZATERDAG TUSSEN 10.00 EN 18.00 UUR GRATIS MET SONOS OP 0800 – 0234361

Verwijderd

Ja die krijg ik ook inderdaad

• Johnvh
Ik kreeg mail van Sonos met daarin de melding dat ik kans maakte en dus deel mag nemen. Zonder die mail werkt het dus niet?

Maar als iemand dus gratis Spotify wil (het kan ook als je nu al betaald) en pas een Sonos gekocht heeft. Stuur me even een DM :)

Verwijderd

Even heel iets anders, voordat we zodadelijk belanden in het " ik wil een gratis play 1" topic.
En ja daar doe ik zelf ook aan mee 8)7

Ik ben op zoek naar een NAS oplossing voor de sonos!
Kan sonos al mijn mp3 benaderen wanneer ik deze op een NAS zet? Of moet dit in een iTunes bibliotheek in combinatie met een Nas met iTunes server functie?

Op dit moment staat al mijn muziek op mijn dreambox hdd, ( deze staat altijd aan)welke ik in mijn netwerk kan benaderen. Een soort van gecreëerde nas dus. Is dit voldoende voor Sonos, of moet ik echt een Nas aanschaffen, wanneer ik mijn pc niet aan wil laten?

En is een NAS dongle 10mb/'s , waaraan een USB hdd gekoppeld kan worden, dan voldoende voor muziek? Deze kan ik namelijk voor 20 euro overnemen :) , maar ik twijfel of ik er iets mee kan!

Ik weet het, het zijn een hele hoop vragen. Wellicht kunnen jullie mij op weg helpen!

• stokmeister
Volgens mij is dat voldoende.
Mijn situatie is volgt: externe hdd aan mijn router via usb, deze kan ik gewoon benaderen via de sonos.
Gewoon bij je instellingen in stellen op welke schijf en map hij moet zoeken.

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 17:15

robhof

Lembongan view

Ik 'mag' ook meedoen aan de 'Tell Your Friends'-actie. Misschien omdat ik inmiddels een hele verzameling Sonos-producten heb. Ja, het werkt verslavend! :)

Waarschijnlijk kan ik één vriend een plezier doen met drie maanden Spotify Premium, dus dan heb ik er sowieso nog twee over om weg te geven (en zelf credits te verdienen)!

DM me maar bij interesse. ;)

• knny
Het schijnt dus gewoon een selectie te zijn van een bepaalde groep gebruikers. Wij hebben dus geluk denk ik :)

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 17:15

robhof

Lembongan view

knny schreef op woensdag 04 december 2013 @ 13:57:
Het schijnt dus gewoon een selectie te zijn van een bepaalde groep gebruikers. Wij hebben dus gelukt denk ik :)
Als 'grootverbruikers'? ;)

Edit: het was niet heel serieus bedoeld, maar kennelijk is er inderdaad een selectie gemaakt uit mensen die meerdere producten hebben aangeschaft.

[ Voor 22% gewijzigd door robhof op 04-12-2013 14:04 . Reden: Aanvulling ]

• Johnvh
Heb in een half jaar 3 Sonos producten gekocht, dus dat kan best :)

• knny
Ik heb 2 Play 1's gekocht in 1x, die soundbar staat nog op mijn verlanglijstje :) Wie weet ooit een actie voor 10 vrienden aanmelden :9

[ Voor 63% gewijzigd door knny op 04-12-2013 14:06 ]

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:18
Ik zit te kijken naar een Playbar. AH cadeaukaart is voor mij extra interessant. Mijn vrouw werkt namelijk bij de AH. Ik ga even navragen of de 10% ook op cadeaukaarten geldt. Als dat zo is kom ik met de drie kortingen (15 procent van AH, 10% voor personeel, en 3 procent van fonq) op 520 euro voor een playbar :D

Klein vraagje: Het lijkt erop alsof je de play 1 niet kunt gebruiken als speaker voor je computer, klopt dat? ik wil in ieder geval geen exrta connect amp ofzo kopen

[ Voor 21% gewijzigd door Limbeckx op 04-12-2013 14:46 ]

Verwijderd

Ik heb deze reactie van Sonos ontvangen

Goede middag,

Bedankt voor het contact opnemen met Sonos Support.

Heeft u van ons een officiele email ontvangen met de melding dat u mensen kunt uitnodigen voor een gratis play:1?
Alleen mensen die een officiele email van ons ontvangen hebben, hebben recht om aan deze actie mee te doen.

Als u nog vragen heeft, dan hoor ik dat graag van u.

Met vriendelijke groet,

Tim van Stigt
Sonos Support

Als u direct contact wilt hebben met een van onze medewerkers,
dan zijn wij ook telefonisch bereikbaar van 10:00 tot 18:00 op:
(NL) 0800 0234 361 (gratis)
(BE) 0800 38904 (gratis)
Pagina: 1 ... 6 ... 202 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.