Ik kan ze niet als fronts toevoegen. Ik heb ze nu als surround gekoppeld, muziek op standje vol, maar ze wlr voor me staan. Dat klinkt best prima. Alleen kloppen je surround effecten dan niet.laurens0619 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:48:
Eigenlijk zou ik het liefst 2 era100/300 speakers in stereo opstelling aan mijn tv willen knopen maar dat gaat helaas niet. Heb wel eens gekeken met bluetooth maar allemaal gedoe.
Nu zag ik ergens in een screenshot dat je bij de arc ultra ook een era als front speaker kan toevoegen en je arc een veredelde center speaker wordt. Klopt dat?
Zo ja, vanaf welke bar kan dat? Op mijn beam kan het iig niet daar kan ik alleen rear speakers toevoegen
Heb je niemand in je omgeving met een iPhone? Want dat geeft echt een veel beter resultaat dan de simpele trueplay via Android....zunrob schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:42:
Klopt, ik heb geen iPhone, dus heb Trueplay met Android telefoon gedaan.
Ja dat kan via deze app: https://apps.apple.com/nl/app/sonosequencr/id967043604laurens0619 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:48:
Nu zag ik ergens in een screenshot dat je bij de arc ultra ook een era als front speaker kan toevoegen en je arc een veredelde center speaker wordt. Klopt dat?
Zie deze posting: dtacaptcave in "Sonos ervaringen- en discussietopic"
En deze video: YouTube: Sonoseqencr: Get Max Sonos Home Theater
[ Voor 24% gewijzigd door DON PAPA op 20-09-2025 10:33 ]
Heel tof! Ga ik direct proberenDON PAPA schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 10:14:
[...]
Ja dat kan via deze app: https://apps.apple.com/nl/app/sonosequencr/id967043604
Zie deze posting: dtacaptcave in "Sonos ervaringen- en discussietopic"
En deze video: YouTube: Sonoseqencr: Get Max Sonos Home Theater
Ook in dit draadje lees ik wel de zaken die goed klinken
https://www.reddit.com/r/...osequencr_front_channels/I've said the same thing for years, the reason this isn't officially supported is because it would cannibalize Arc sales.
As great as the Arc is, a beam plus two ones is cheaper and better.
Ben heel benieuwd. Thnx!
CISSP! Drop your encryption keys!
Interessant, op mijn Samsung S24U heb ik deze optie niet, waar ik ook zoek. Welk device heb jij, dat je hem wel hebt? Mogelijk dat daarin het verschil zit.
Mijn reviews al gezien?
ARC Ultra - 2X Era100 (surround) - Sub MiniPeacekeeperNL schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 11:29:
[...]
Interessant, op mijn Samsung S24U heb ik deze optie niet, waar ik ook zoek. Welk device heb jij, dat je hem wel hebt? Mogelijk dat daarin het verschil zit.
Bedoelde smartphone hahaDON PAPA schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 11:33:
[...]
ARC Ultra - 2X Era100 (surround) - Sub Mini
Zou ook kunnen dat de TruePlay ondersteund wordt op Android doordat jeneen Arc Ultra had. Die had dacht ik uit zichzelf al automatische TruePlay
Mijn reviews al gezien?
Nee hoor. De Roam, Roam 2, de Move en Move 2 hebben automatische TruePlay.PeacekeeperNL schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 11:36:
[...]
Bedoelde smartphone haha
Zou ook kunnen dat de TruePlay ondersteund wordt op Android doordat jeneen Arc Ultra had. Die had dacht ik uit zichzelf al automatische TruePlay
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Die simpele True play wordt gedaan door de Sonos zelf, het maakt zover ik weet niet uit of je dus een Apple of Android hebt. Voor de uitgebreide heb je een compatibel Apple device nodig.
Slechts enkele Sonos producten hebben de juiste hardware om de simpele variant uit te voeren.
Slechts enkele Sonos producten hebben de juiste hardware om de simpele variant uit te voeren.
Overigens wel nog iets interessants ontdekt. Als je surrounds gekoppeld hebt heb je de optie om het volume van de surrounds harder of zachter te zetten. Als ik de surrounds dan helemaal zacht zet hoor je ze nauwelijks meedoen. Her geluid uit de AU is op dat moment best prima. Zet je de toggle off, zodat de surrounds helemaal niet meedoen, hoor je het geluid meteen platter worden.
Ik zal de surrounds straks eens fysiek ergens anders zetten, maar ben er dus vrij zeker van dat er qua EQ van de AU zelf ook iets gebeurt als je de optie surrounds aan zet.
Ik zal de surrounds straks eens fysiek ergens anders zetten, maar ben er dus vrij zeker van dat er qua EQ van de AU zelf ook iets gebeurt als je de optie surrounds aan zet.
Dat begrijp ikGerCor schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 12:56:
[...]
Nee hoor. De Roam, Roam 2, de Move en Move 2 hebben automatische TruePlay.
Maar het zou kunnen dat ik de optie dus niet op mijn Android device (S24U) terug zie komen, doordat ik een Beam gen1 heb, die geen TruePlay vanuit zichzelf aanbiedt. En DON PAPA ziet de optie wel op zijn S25U, maar die heeft dus een AU.
Mijn reviews al gezien?
Ook niet. Je kunt op de Beam 1 ook Trueplay doen maar alleen met een iPhone of iPad. Heb je dat gedaan dan wordt Trueplay ook zichtbaar op jouw S24. Je kunt het dan alleen in- en uitschakelen met Android.PeacekeeperNL schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 13:22:
[...]
Dat begrijp ikIk denk dat we ietwat langs elkaar heen praten.
Maar het zou kunnen dat ik de optie dus niet op mijn Android device (S24U) terug zie komen, doordat ik een Beam gen1 heb, die geen TruePlay vanuit zichzelf aanbiedt. En DON PAPA ziet de optie wel op zijn S25U, maar die heeft dus een AU.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Good to know dat daarna TruePlay wel beschikbaar komt. Straks eens uitproberen dan. Heb nog een iPhone 5 testtoestel liggen, denk dat de Sonos app daar nog wel op draaitGerCor schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 13:41:
[...]
Ook niet. Je kunt op de Beam 1 ook Trueplay doen maar alleen met een iPhone of iPad. Heb je dat gedaan dan wordt Trueplay ook zichtbaar op jouw S24. Je kunt het dan alleen in- en uitschakelen met Android.
Thanks!
Mijn reviews al gezien?
Even voor de duidelijkheid, ik had nog nooit trueplay met een iPhone gedaan, en toen had ik deze optie voor trueplay ook al op mijn Android telefoon.GerCor schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 13:41:
[...]
Je kunt op de Beam 1 ook Trueplay doen maar alleen met een iPhone of iPad. Heb je dat gedaan dan wordt Trueplay ook zichtbaar op jouw S24. Je kunt het dan alleen in- en uitschakelen met Android.
En ondanks dat ik nu ook trueplay heb gedaan met een iPhone, kan ik nog steeds ook een nieuwe trueplay via Android doen als ik dat zou willen
:strip_exif()/f/image/mufDTyLgwXS1kJCkmkIy8pAq.jpg?f=fotoalbum_large)
Met de Arc Ultra wel. Niet met een Beam. Trueplay voor Android kwam beschikbaar toen de Era luidsprekers uitkwamen. Maar Trueplay met Android is, wat mij betreft, waardeloos in vergelijking met iOS. Ik heb zelf de mening dat ze Androidgebruikers tegemoet willen komen. Peter Pee heeft er filmpje over gemaakt op YouTube. Krijg je alle vormen van Trueplay uitgelegd.
Nou, schiet mij maar lek.
Ik heb toen straks een nieuwe Trueplay gedaan (AU, sub en surrounds) waarna er geen geluid meer via de tv af werd gespeeld. Daarop van zowel de tv als de UA 3 minuten de stekker eruit. Alles weer ingestoken en aangezet, en om eerlijk te zijn klinkt de UA nu een stuk beter. Vraag me niet hoe het kan, maar dit is hoe het zou moeten klinken denk ik.
Vind het wel raar dat dit niet meteen vanaf het begin was. Hopelijk komt er geen update ofzo die dit weer verpesten.
Ik heb toen straks een nieuwe Trueplay gedaan (AU, sub en surrounds) waarna er geen geluid meer via de tv af werd gespeeld. Daarop van zowel de tv als de UA 3 minuten de stekker eruit. Alles weer ingestoken en aangezet, en om eerlijk te zijn klinkt de UA nu een stuk beter. Vraag me niet hoe het kan, maar dit is hoe het zou moeten klinken denk ik.
Vind het wel raar dat dit niet meteen vanaf het begin was. Hopelijk komt er geen update ofzo die dit weer verpesten.
[ Voor 13% gewijzigd door zunrob op 20-09-2025 22:40 ]
Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.