Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 198 199 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-09 12:56
Voor apart aan en afschakelen heeft Sonos geen oplossing. De Sub hoort vast bij de Beam, die het geluid daarop aanpast. Trek je dan de stekker van de Sub eruit dan blijft de Beam net doen of hij er wel is - en heb je dus geen lage tonen van de Beam. Waarom zou je overigens zoiets willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frie2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-09 23:08
Als ik in het instellingen menu kijk kan ik onder de Beam kiezen voor 'Sub aansluiten'.
Maar ik kan ook kiezen voor 'Speaker of component toevoegen'.
Accepteert de app dan de Sub en zet die afzonderlijk in de lijst 'Je systeem' of kan de Sub alleen via de methode 'Sub aansluiten' worden toegevoegd?

[ Voor 3% gewijzigd door Frie2 op 05-09-2025 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frie2
Als ik nu in de app kijk dan zie ik dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i5vjAJmgtJ2ZqFO6cyLfR8BJZqM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/049yR08Lkulo3YRs255qBlmR.jpg?f=fotoalbum_large
Als ik muziek af speel dan heb ik dezelfde mogelijkheid.
Kan zo sturen waar het geluid uit komt.
De sub zou in dit lijstje los er bij moeten komen en niet onder Beam zitten.
Behalve bij afspelen muziek is het ook prettig om bij TV kijken simpel de Sub bij of af te schakelen. En dat kan als de Sub als losse entiteit onder 'Je systeem' staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Frie2 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 09:19:
Als ik in het instellingen menu kijk kan ik onder de Beam kiezen voor 'Sub aansluiten'.
Maar ik kan ook kiezen voor 'Speaker of component toevoegen'.
Accepteert de app dan de Sub en zet die afzonderlijk in de lijst 'Je systeem' of kan de Sub alleen via de methode 'Sub aansluiten' worden toegevoegd?
Nee dat kan alleen via de Sub aansluiten methode.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Frie2 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 09:52:
[Afbeelding]
Behalve bij afspelen muziek is het ook prettig om bij TV kijken simpel de Sub bij of af te schakelen. En dat kan als de Sub als losse entiteit onder 'Je systeem' staat.
De Move is dus een aparte groep, en geen surround speaker voor de ruimte waar je Beam in zit.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 11:27
Frie2 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 09:52:
[Afbeelding]
Zoals anderen al gezegd hebben, wat je wil kan niet op die manier.

Maar je kunt wel in de Sonos app de sub uitzetten. Blijft wel een gegeven dat de sub altijd gekoppeld moet zijn aan een groep met één of meerdere 'echte' speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frie2
Dank voor jullie antwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.oris
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-09 06:58
Op onze Philips 48OLED806 hebben wij een Arc en Sub aangesloten, waarbij wij merken dat het geluid vanzelf steeds harder gaat. Ik heb op dit probleem gegoogeld, maar kom veelal wat oudere topics tegen op (voornamelijk) het forum van Sonos, een echte oplossing heb ik alleen nog niet gevonden.
Heeft iemand anders hier toevallig ook last van (gehad) en een oplossing voor gevonden? Ik vraag me ook af of het een Sonos probleem of Philips probleem is, het valt namelijk vooral op tijdens gebruik van de tv. Het maakt hiervoor niet uit of we de ingebouwde apps gebruiken of gamen via de PS5 of Switch. Als ik Spotify stream (tv uit) heb ik niet het idee dat hij vanzelf harder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
J.oris schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 14:59:
Op onze Philips 48OLED806 hebben wij een Arc en Sub aangesloten, waarbij wij merken dat het geluid vanzelf steeds harder gaat. Ik heb op dit probleem gegoogeld, maar kom veelal wat oudere topics tegen op (voornamelijk) het forum van Sonos, een echte oplossing heb ik alleen nog niet gevonden.
Heeft iemand anders hier toevallig ook last van (gehad) en een oplossing voor gevonden? Ik vraag me ook af of het een Sonos probleem of Philips probleem is, het valt namelijk vooral op tijdens gebruik van de tv. Het maakt hiervoor niet uit of we de ingebouwde apps gebruiken of gamen via de PS5 of Switch. Als ik Spotify stream (tv uit) heb ik niet het idee dat hij vanzelf harder gaat.
Ik heb dit bij een vriend ook gezien, bleek een firmware bug bij Philips te zijn, hun support heeft uiteindelijk een nieuwere versie gestuurd en na installatie op de TV was het probleem opgelost

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.oris
  • Laatst online: 26-09 06:58
DennusB schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 15:05:
[...]

Ik heb dit bij een vriend ook gezien, bleek een firmware bug bij Philips te zijn, hun support heeft uiteindelijk een nieuwere versie gestuurd en na installatie op de TV was het probleem opgelost
Ik was er al een beetje bang voor, had stiekem toch gehoopt dat het aan de Sonos lag aangezien ik daar eerder een update voor verwacht dan dat Philips nog een update uitvoert voor de tv. Toch maar eens contact met Philips dan en kijken wat ze zeggen. Dank voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:16
Ik gebruik een Sub 4 met twee Era 100 in stereopaar. Wat me echter opvalt is dat de bass soms iets 'achter lijkt te liggen', oftewel dat de bass iets te laat komt. Herkent iemand dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09 16:41

Canis Lupus

Vosbot

Spotify komt met lossless in Premium abonnement (zie frontpage), maar lijkt er vooralsnog op dat dit alleen via Spotify Connect kan werken?
Om scrobble-technische redenen (Last.fm) is dat voor mij niet werkbaar, iemand een idee of de Lossless opties ook kan worden geactiveerd via de Spotify service die in Sonos app is geconfigureerd?

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• ZesBarkiePK
  • Laatst online: 12:05
Canis Lupus schreef op woensdag 10 september 2025 @ 14:45:
Spotify komt met lossless in Premium abonnement (zie frontpage), maar lijkt er vooralsnog op dat dit alleen via Spotify Connect kan werken?
Om scrobble-technische redenen (Last.fm) is dat voor mij niet werkbaar, iemand een idee of de Lossless opties ook kan worden geactiveerd via de Spotify service die in Sonos app is geconfigureerd?
Dat zou heel erg mooi zijn, dan kan ik weer terug naar Spotify. De enige reden dat ik overgestapt was op Apple Music was omdat er met Lossless en Dolby Atmos duidelijk een verschil te horen was op mijn Sonos Five stereopaar en Arc Ultra. Maar goed eerst maar eens de uitrol in Nederland afwachten.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

• Rallye
Werkt Last.fm bij jou nog op Sonos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben1303
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:49
Ik vind dat sonos niet veel meer uitbrengt als alleen nieuwe updates
Zou wel is willen weten hoe het is met het pinewood project en wat we in 2026 kunnen verwachten.
Is erg stil rondom sonos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:45
ben1303 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 15:36:
Zou wel is willen weten hoe het is met het pinewood project en wat we in 2026 kunnen verwachten.
Ik zou weleens willen weten wanneer ik mijn Apple Music Playlists weer kan gebruiken in Sonos.
De ellende begon zo'n 1,5 jaar geleden toch?

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:35
ben1303 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 15:36:
Sonos komt binnenkort met een update. Samenwerking tussen Sonos en Hue. Je kunt via Sonos Voice de slimme stekkers en lampen aansturen. Ze zijn daar nogal enthousiast over.
Sonos Voice is beschikbaar in 3 talen. Niet in het Nederlands

Zelf stuur ik de IKEA lampen/stekkers al jaren aan in het Nederlands via bijvoorbeeld de Sonos Move en Google Home.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• ASS-Ware
GerCor schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 09:08:
[...]

Sonos komt binnenkort met een update. Samenwerking tussen Sonos en Hue. Je kunt via Sonos Voice de slimme stekkers en lampen aansturen. Ze zijn daar nogal enthousiast over.
Sonos Voice is beschikbaar in 3 talen. Niet in het Nederlands

Zelf stuur ik de IKEA lampen/stekkers al jaren aan in het Nederlands via bijvoorbeeld de Sonos Move en Google Home.
Wat is hier de toegevoegde waarde aan?
Als je een Hue setup hebt, dan heb je toch ook een smartphone of smartwatch?
Bij Apple: Hey Siri, turn on the livingroom lights.

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
ASS-Ware schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 16:02:
[...]

Iedereen in de kamer kan de lampen via Voice bedienen? Je hoeft je smart device niet te pakken?

• ben1303
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:49
Het gaat mij om de sonos producten.
En niet dat je met sonos een huelamp kan bedienen dat noem ik geen update.

• ASS-Ware
Wally2002 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 17:10:
[...]

Iedereen in de kamer kan de lampen via Voice bedienen? Je hoeft je smart device niet te pakken?
Dat hoef ik ook niet, mijn telefoon of mijn horloge horen me wel.

• ASS-Ware
ben1303 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 17:55:
Het gaat mij om de sonos producten.
En niet dat je met sonos een huelamp kan bedienen dat noem ik geen update.
Ik reageerde op GerCor’s post en hij haalde Hue aan.

• Wally2002
  • Nu online
ASS-Ware schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 22:18:
[...]

Dat hoef ik ook niet, mijn telefoon of mijn horloge horen me wel.
Dat is natuurlijk prima. Maar er zijn ook mensen die dit niet op hun telefoon of horloge gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Wally2002 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 22:58:
[...]

Dat is natuurlijk prima. Maar er zijn ook mensen die dit niet op hun telefoon of horloge gebruiken.
Ik denk dat elke Hue gebruiker de Hue app op zijn of haar telefoon heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
ASS-Ware schreef op zondag 14 september 2025 @ 00:26:
[...]

Ik denk dat elke Hue gebruiker de Hue app op zijn of haar telefoon heeft.
Ja, maar willen niet de stembesturing daarvan gebruiken, maar wel die van Sonos. Of zijn onderdeel van een huishouden (kinderen) die niet de Hue app hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Laatst online: 13:49

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik gebruik bijna nooit meer een lichtschakelaar of stem opdracht voor mijn Hue lampen, alles gaat vol automatisch via beweging sensoren en flows op de Homey. En mocht ik een stem opdracht willen uitvoeren dan doe ik dat liever via de Google Mini speakers die ik al door het hele huis uit het zicht heb staan, zodat het geluid op de Sonos set (radio of TV) niet onderbroken word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
ASS-Ware schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 16:02:
[...]

Aldus Sonos:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N5rfvyytGMvaJtaXpzHs24KtNTM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IzbbvzCiDiAI07Y8TmErEhyZ.jpg?f=fotoalbum_large

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Voice commands van iPhone naar Hue worden ook lokaal afgehandeld.
Ja, dat heb ik getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Tja. En mijn rolluiken dan? Maar goed, het is een leuke eerste stap. Nadeel is wel dat SVC er alleen in het Engels en Frans is, wat het in mijn huishouden onbruikbaar maakt.

@ben1303 Ik vind de opmerking dat het stil is rondom Sonos wel wat vreemd. Vorig jaar heeft men de Ace, de Arc Ultra en de nieuwe app gelanceerd (en die laatste ernstig moeten verbeteren). Die Arc Ultra is technisch wel een wondertje. Pinewood is al begin dit jaar teruggetrokken (zie https://hifi.nl/artikel/3...ideospeler-van-Sonos.html). Verder loopt Sonos nooit vooruit op toekomstige producten, dus ik verwacht geen opmerkingen.

Glazen bol? Een nieuwe Port (met HDMI?) en Five (met Bluetooth?); de laatste mogelijk met de moderne basspeaker van de Arc?

[ Voor 32% gewijzigd door Rallye op 15-09-2025 07:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hgwj1983
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 27-09 16:44
Het schijnt dat je sonos upgrade tegoed nu geen 15% of 20% waard is maar tijdelijk (tot en met 22-9) 30% korting waard is. Door hier uw voordeel mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beyond
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:09

Beyond

Dussssss.......

hgwj1983 schreef op maandag 15 september 2025 @ 16:06:
Het schijnt dat je sonos upgrade tegoed nu geen 15% of 20% waard is maar tijdelijk (tot en met 22-9) 30% korting waard is. Door hier uw voordeel mee!
Mijn Sonos one blijft op 15% staan helaas.

Al het goeie.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
Beyond schreef op maandag 15 september 2025 @ 20:18:
[...]

Het is pas vannacht vanaf 23.59u. Voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Beyond schreef op maandag 15 september 2025 @ 20:18:
[...]

Het schijnt dat als je je cache leegt het wel werkt.

Overigens heb ik pas de Sub Gen 3 verkocht. Nu heb ik dus geen product wat in aanmerking komt voor 30% korting, balen.

Mocht er iemand zijn die het niet gebruikt houd ik me aanbevolen. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

zunrob schreef op maandag 15 september 2025 @ 23:08:
[...]

Het schijnt dat als je je cache leegt het wel werkt.

Overigens heb ik pas de Sub Gen 3 verkocht. Nu heb ik dus geen product wat in aanmerking komt voor 30% korting, balen.

Mocht er iemand zijn die het niet gebruikt houd ik me aanbevolen. O-)
Ik heb er zo te zien zes die in aanmerking komen. Heb voor eentje eens geactiveerd, maar het kortingstegoed wordt aan het account gekoppeld zo te zien, en lijkt, als ik het goed zie, niet een overdraagbare korting te zijn. Mocht je een manier weten waarop ik een kortingscode ervan kan maken die ik kan versturen, stuur dan een pb'tje.

Maar ik ga nu toch wel eens een upgrade van de Beam gen1 naar Arc Ultra overwegen... net geen 700 euro voor de Arc Ultra vind ik nog te overwegen :X Nog iets minder dan een week om de knoop door te hakken.
Jammer trouwens dat bij een set de prijs vóór de bundelkorting als uitgangspositie wordt gebruikt, anders was de set van de Arc Ultra met twee keer een Era 300 wel heul leuk geprijsd geweest.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Ook nog even bij HifiKlubben gevraagd of zij aan pricematch doen, maar conform verwachting gaan ze niet mee in de huidige 30% :(

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-09 16:18

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ik heb ook die 30%. Maar ik heb niets nodig, en toch word je verleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
PeacekeeperNL schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 09:19:
Ook nog even bij HifiKlubben gevraagd of zij aan pricematch doen, maar conform verwachting gaan ze niet mee in de huidige 30% :(
HelloTV doet nu ook niet mee. Allicht volgende week (schijnen ze een kortingsevent te hebben) of met Black Friday. Ze hebben dan, zover ik begreep, afspraken met Sonos zodat ze ook goedkoper in kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Stimulate14 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 09:48:
Ik heb ook die 30%. Maar ik heb niets nodig, en toch word je verleid.
Ja precies dit, ik heb een Sub Gen 3 die het prima doet, maar met 30% korting zit ik nu toch stiekem naar een Sub 4 te kijken. Heb ik het nodig? Nee. Is het leuk? Ja.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-09 16:18

Stimulate14

⭐⭐⭐

ZesBarkiePK schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 11:55:
[...]

Ja precies dit, ik heb een Sub Gen 3 die het prima doet, maar met 30% korting zit ik nu toch stiekem naar een Sub 4 te kijken. Heb ik het nodig? Nee. Is het leuk? Ja.
Een 2de sub? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
[...]

Herkenbaar hier ook en een upgrade van de ARC naar een ARC ultra.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtacaptcave
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 14:02
sweetdude schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 13:18:
[...]

Herkenbaar hier ook en een upgrade van de ARC naar een ARC ultra.... :X
Deze kan ik aanraden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Wij zijn net bij HifiKlubben geweest, maar wij gaan toch een Amp met normale speakers gaan overwegen, niet meer een soundbar. Wat een verschil, wel aangevuld met de Sub. Maar de set die we hebben gezien vonden we beter klinken dan de Arc Ultra om eerlijk te zijn.

Nog even goed over nadenken iig. De Arc Ultra is iig echt al een flinke upgrade t.o.v. de Beam... Maar het detail van de set speakers met de Amp was ook echt een verschil (alleen minder in het lage gebied, maar daarom ook het behoud van onze Sub).

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:18

Mr. Freeze

¡GO!

Weer een nieuwe update, app en firmware;

https://www.reddit.com/r/sonos/s/qRHI4Z1u8i

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
PeacekeeperNL schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 16:15:
Wij zijn net bij HifiKlubben geweest, maar wij gaan toch een Amp met normale speakers gaan overwegen, niet meer een soundbar. Wat een verschil, wel aangevuld met de Sub. Maar de set die we hebben gezien vonden we beter klinken dan de Arc Ultra om eerlijk te zijn.

Nog even goed over nadenken iig. De Arc Ultra is iig echt al een flinke upgrade t.o.v. de Beam... Maar het detail van de set speakers met de Amp was ook echt een verschil (alleen minder in het lage gebied, maar daarom ook het behoud van onze Sub).
Ik was er natuurlijk niet bij in de winkel; maar heb je geluisterd met of zonder surrounds? Ik kan me voorstellen dat dat nog wel wat verschil maakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

zunrob schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 21:53:
[...]

Ik was er natuurlijk niet bij in de winkel; maar heb je geluisterd met of zonder surrounds? Ik kan me voorstellen dat dat nog wel wat verschil maakt.
Ook even voor de rest hier, aangezien we via PB contact hadden gehad:

In de winkel geluisterd om voornamelijk verschil tussen de Beam (gen2 id winkel, we hebben thuis de gen1) en Arc Ultra te horen. Dit was zonder surrounds.

Het verschil in geluid tussen deze twee was al enorm. Op dat moment overigens ook de Sub nog niet gekoppeld. De Sub gaf wel een hele mooie aanvulling.

Daarna liet de winkelbediende ons de Amp horen ter vergelijking, gekoppeld met diverse luidsprekers. In combinatie met de DALI OBERON 3 vonden we dit pricewise het beste klinken en de ruimte die het inneemt. De OBERON 5 is wel nog een stuk mooier qua lage tonen, maar dat is gelijk een staande speaker, en dat kunnen we niet kwijt bij ons tv meubel.
De Sub was hier wel een mooie aanvulling in geluid, en die kan ook gekoppeld worden met de Amp.

Anyhoe, wij gaan waarschijnlijk dus de Amp i.c.m. de OBERON 3 doen ter vervanging van de Beam.

Mocht dit 'm uiteindelijk inderdaad worden, laat ik wel weten wat het resultaat is incl een foto ;)

Mijn reviews al gezien?

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:41
[...]

Hier valt nu ook mijn oog op, 30 % korting in de app.

Het geld ligt eigenlijk klaar om met black friday een arc ultra aan te schaffen. Maar tenzij ik iets over het hoofd zie ga ik dan minder voordeel doen dan nu?

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

• zunrob
Darks schreef op woensdag 17 september 2025 @ 08:02:
[...]

Het geld ligt eigenlijk klaar om met black friday een arc ultra aan te schaffen. Maar tenzij ik iets over het hoofd zie ga ik dan minder voordeel doen dan nu?
Ik weet niet hoe de deals met Black Friday gaan zijn, maar 30% zit voor mijn gevoel wel een beetje tegen de max wat je kunt krijgen op de huidige apparatuur. Ook tijdens aanbiedingen bij HelloTV lijkt 30% het maximum te zijn.

Overigens ligt het wel wat aan het product. Ik verwacht dat de Era 300 nog wel eens onder de 350 euro gaat duiken. Zo was die 2 weken geleden nog onder de 330 euro in Duitsland.
De Arc Ultra zie ik voorlopig niet veel lager verkocht worden dan 700 euro.

[ Voor 18% gewijzigd door zunrob op 17-09-2025 09:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Darks schreef op woensdag 17 september 2025 @ 08:02:
[...]

Nee want 30% is de hoogst haalbare korting bij Sonos. Misschien is er met Black Friday een winkel die een vergelijkbare aanbieding heeft. Maar veel beter dan dit wordt het niet. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Zojuist bericht gehad van de vestiging van HiFi Klubben waar ik gisteren was, wat wellicht voor anderen hier ook interessant kan zijn, mede vanwege de 5 jaar garantie die HiFi Klubben biedt:
We gaan deze week mee met de Sonos aanbieding, dus ik kan je het totaalpakket aanbieden.
Of het daadwerkelijk gaat lukken kan ik logischerwijs niet garanderen, maar het lijkt er dus op dat ze meegaan met de kortingsactie van Sonos! Doe er je voordeel mee.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aenarion
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-09 11:05
PeacekeeperNL schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 22:12:
[...]

In de winkel geluisterd om voornamelijk verschil tussen de Beam (gen2 id winkel, we hebben thuis de gen1) en Arc Ultra te horen. Dit was zonder surrounds.

Het verschil in geluid tussen deze twee was al enorm. Op dat moment overigens ook de Sub nog niet gekoppeld. De Sub gaf wel een hele mooie aanvulling.

Daarna liet de winkelbediende ons de Amp horen ter vergelijking, gekoppeld met diverse luidsprekers. In combinatie met de DALI OBERON 3 vonden we dit pricewise het beste klinken en de ruimte die het inneemt. De OBERON 5 is wel nog een stuk mooier qua lage tonen, maar dat is gelijk een staande speaker, en dat kunnen we niet kwijt bij ons tv meubel.
De Sub was hier wel een mooie aanvulling in geluid, en die kan ook gekoppeld worden met de Amp.

Anyhoe, wij gaan waarschijnlijk dus de Amp i.c.m. de OBERON 3 doen ter vervanging van de Beam.

Mocht dit 'm uiteindelijk inderdaad worden, laat ik wel weten wat het resultaat is incl een foto ;)
Goed dat ik dit zie - ik heb Oberon 5+Amp als audio system voor m'n tv, en dacht eigenlijk dat een Arc ultra wel een goede upgrade (met de 30% korting) zou zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Darks
Nou leuk en goed om dit topic af en toe te volgen. Arc Ultra besteld met 300 EUR korting. 😁

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:57
PeacekeeperNL schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 22:12:
[...]

Zit zelf ook in de race om mijn beam gen 1 te vervangen.
Zit al een tijdje te denken over een amp met losse speakers (vooral voor muziek) maar het missen van een center speaker voor tv doet mij weer neigen naar de arc ultra.

Heb je het geheel toevallig ook getest met tv/films ipv muziek?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

laurens0619 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 12:51:
[...]

Zit zelf ook in de race om mijn beam gen 1 te vervangen.
Zit al een tijdje te denken over een amp met losse speakers (vooral voor muziek) maar het missen van een center speaker voor tv doet mij weer neigen naar de arc ultra.

Heb je het geheel toevallig ook getest met tv/films ipv muziek?
Nee in dit geval alleen getest met muziek, maar voornamelijk in midden- en hoge tonen hadden de speakers een stuk beter bereik dan de Arc Ultra. De lage tonen heb ik de sub echt voor nodig (en/of eventueel aangevuld met een actieve subwoofer rechtstreeks op de Amp).

Zoals de medewerker het aangaf gaat de Amp samen met rears beter geluid geven en raadde hij het gebruik van een soundbar in de combinatie verder af. Ik weet niet of/in hoeverre we de center gaan missen in dit geval.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Mijn reviews al gezien?

• ASS-Ware
PeacekeeperNL schreef op woensdag 17 september 2025 @ 13:42:
[...]

Nee in dit geval alleen getest met muziek, maar voornamelijk in midden- en hoge tonen hadden de speakers een stuk beter bereik dan de Arc Ultra. De lage tonen heb ik de sub echt voor nodig (en/of eventueel aangevuld met een actieve subwoofer rechtstreeks op de Amp).

Zoals de medewerker het aangaf gaat de Amp samen met rears beter geluid geven en raadde hij het gebruik van een soundbar in de combinatie verder af. Ik weet niet of/in hoeverre we de center gaan missen in dit geval.

Hopelijk heb je hier wat aan.
Op de meeste versterkers kun je toch gewoon een center aansluiten?

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

ASS-Ware schreef op woensdag 17 september 2025 @ 13:44:
[...]

Op de meeste versterkers kun je toch gewoon een center aansluiten?
Als ik de foto's van de Amp heb gezien heeft die alleen een L R en Sub.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K0cEIERJ1qHaokuyG_23xWxxDHE=/i/2002179035.jpeg

Mijn reviews al gezien?

• zunrob
Aenarion schreef op woensdag 17 september 2025 @ 11:11:
[...]

Goed dat ik dit zie - ik heb Oberon 5+Amp als audio system voor m'n tv, en dacht eigenlijk dat een Arc ultra wel een goede upgrade (met de 30% korting) zou zijn.
Ik ben ook benieuwd. We hebben nu een klassieke versterker aan de TV hangen met passieve luidsprekers. Deze wou ik nu vervangen door een Arc Ultra met Sub Gen 4 en Era 100 als surrounds.

Wie gebruikt hier allemaal al een Amp en heeft een vergelijking met een Arc Ultra?

[ Voor 8% gewijzigd door zunrob op 17-09-2025 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
PeacekeeperNL schreef op woensdag 17 september 2025 @ 14:06:
[...]

Als ik de foto's van de Amp heb gezien heeft die alleen een L R en Sub.

[Afbeelding]
Oh, excuses, ik dacht dat het om een willekeurige amplifier ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
De Amp maakt een “phantom” center aan. Hij berekent dus op basis van de geluidsstroom wat een center gedaan had en geeft dat weer. Een soundbar of echte center doet dat vast beter, maar het schijnt best overtuigend te zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• laurens0619
Ik heb nog even zitten zoeken in het topic en de afdronk is denk ik toch dat een amp met 2 speakers mooi in stereo toch altijd beter zullen klinken dan een soundbar voor muziek. Voor dialogen/tv ben ik er niet helemaal zeker van. Muziek luister ik toch meestal op mijn werkplek en daar heb ik 2x een JBL 120 staan die ik via bluetooth aanstuur. Audiofiel natuurlijk niet van het beste maar mooi vol geluid in stereo klinkt iig al 100x beter dan mn beam in de woonkamer.

Maar ik heb gewoon geen zin in losse speakers beneden :P Dus heb de ARC Ultra besteld, ben benieuwd hoe dat gaat bevallen tov de beam gen 1 :)

• ASS-Ware
Rallye schreef op donderdag 18 september 2025 @ 06:54:
De Amp maakt een “phantom” center aan. Hij berekent dus op basis van de geluidsstroom wat een center gedaan had en geeft dat weer. Een soundbar of echte center doet dat vast beter, maar het schijnt best overtuigend te zijn.
Mijn versterker doet dat ook, een phantom rear center en dat vinden wij erg goed werken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Espresso14
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:54
Ze weten je wel goed aan het twijfelen te brengen hoor met die 30% korting. Pfoe... moet mezelf echt even bedwingen. We hebben nu een Beam (gen2) en twee Sonos One's. Maar twijfel behoorlijk of ik die korting zal gebruiken voor upgrade naar een arc ultra. Of toch meer plezier als ik een Sub4 toevoeg aan het huidige systeem? Maarja, m'n iphone schreeuwt ook om vervanging. En die nieuwe airpods lonken ook. Keuzes, keuzes, keuzes... ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Statz87
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 27-09 20:05
Ook ik ben overstag gegaan met de 30% korting. Beam gen 2 vervangen voor de Arc ultra. Wat een verschil zeg. Wauw. :9~

• laurens0619
Statz87 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 13:44:
Ook ik ben overstag gegaan met de 30% korting. Beam gen 2 vervangen voor de Arc ultra. Wat een verschil zeg. Wauw. :9~
aaargh jaloers. Ik heb hem 15 sept ook besteld nadat die op pepper kwam (pas daarna over de amp gaan nadenken).
UPS zou hier gisteren de ARC Ultra komen brengen maar die zijn niet op komen dagen omdat "de geaddreseerde op vakantie is"

Vandaag weer voor de brievenbus gezeten maar weer niets. Denk dat er een UPS bezorger heerlijk zit te genieten van zijn ARC Ultra upgrade :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

laurens0619 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 14:40:
[...]

aaargh jaloers. Ik heb hem 15 sept ook besteld nadat die op pepper kwam (pas daarna over de amp gaan nadenken).
UPS zou hier gisteren de ARC Ultra komen brengen maar die zijn niet op komen dagen omdat "de geaddreseerde op vakantie is"

Vandaag weer voor de brievenbus gezeten maar weer niets. Denk dat er een UPS bezorger heerlijk zit te genieten van zijn ARC Ultra upgrade :+
Ik zie weer een topic aankomen op het SF ;)

Ik moet nog even geduld hebben tot mijn bestelling is geleverd bij HifiKlubben. Over een week kunnen wij van de nieuwe audio genieten, laat ik ook wel weten wat onze ervaring is op gebied van tv kijken icm de Amp. Wellicht ook weer een leuke voor een nieuwe review serie, al zal ik daar nog even over nadenken.

[ Voor 5% gewijzigd door PeacekeeperNL op 18-09-2025 14:58 ]

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Statz87
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 27-09 20:05
laurens0619 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 14:40:
[...]

O dat is balen zeg. Gelukkig geen last gehad van dat soort taferelen met ups. Hopelijk staat die morgen gewoon op de stoep voor je! Mijn era 300's lijken nu ook heel anders met het geluid om te gaan icm de Arc ultra. Zijn veel prominenter aanwezig lijkt wel! Al met al super blij! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:03

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@ allen: Denken we eraan dat dit niet het wat-ga-ik-eens-kopen-hoelang-duurt-dat-nog-en-hoeveel-korting-is-er-topic is?
Zie ook het mooie gele vak onderaan elke pagina.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• ZesBarkiePK
Als je een Arc Ultra hebt en je voegt de Era 100 als surrounds toe heb je dan nog steeds Dolby Atmos geluid of heb je daar de Era 300 voor nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
ZesBarkiePK schreef op donderdag 18 september 2025 @ 20:30:
Als je een Arc Ultra hebt en je voegt de Era 100 als surrounds toe heb je dan nog steeds Dolby Atmos geluid of heb je daar de Era 300 voor nodig?
Laat ik het zo zeggen: de app geeft Dolly Atmos aan. Of je nu de Era 300 of de One SL als surrounds hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darks
@ZesBarkiePK Zelfs zonder enige rears zal een Arc output geven in Dolby Atmos het gaat alleen meer 'gemaakt' zijn.

De Arc ultra vandaag ontvangen, toch wel wat last gehad om alles verbonden te krijgen. Aantal resets moeten doen en toen het uiteindelijk gelukt was lagen de kids in bed dus mocht ik niets meer luid proberen van vrouwlief.

De Beam Gen 2 heeft me eigenlijk altijd aangenaam verrast voor z'n maat maar nu gaat er toch wat meer ruimtelijke invulling komen met de ultra. Ervaring volgt

• zunrob
Pfoe. Ik begin toch te twijfelen hoor.

Onze woonkamer is zo een 10 meter breed. Links en rechts staan nu een Era 100 met een Sub er midden tussenin. Word alleen muziek mee geluisterd. Tv staat in het midden, verbonden met een oude Yamaha versterker en 2 B&O speakers.
Ik heb een Arc Ultra besteld omdat ik dacht de set dan compleet te hebben, en ook goed tv geluid te krijgen.

Echter, de Eras staan nu aan weerszijden van de kamer, een helemaal links en de ander helemaal rechts. Dit vult de kamer echt lekker met muziek, waar je ook bent je zit er midden tussen. In de opstelling met de Arc Ultra zouden ze als surrounds achter de bank moeten komen.

Ik wil graag fijn muziek kunnen blijven luisteren, maar ook meer betrokkenheid in het TV geluid. Nu, na de recente posts over de Amp, vraag ik me toch af of dat geen betere keuze gaat zijn... Ik ben erg benieuwd naar jullie tips en meningen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:42
Maak een aparte opstelling voor TV en Muziek dus gezien de grote van je kamer 2 rears erbij.
Bij muziek alles afspelen 2 groepen koppelen wat dan echt goed geluid geeft.
Mijn kamer en woonkeuken zijn in principe ook 1 grote kamer en zo bevalt het prima.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
merlin1201 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 06:07:
Maak een aparte opstelling voor TV en Muziek dus gezien de grote van je kamer 2 rears erbij.
Mijn kamer en woonkeuken zijn in principe ook 1 grote kamer en zo bevalt het prima.
Even voor de duidelijkheid: Sonos noemt dat 2 Kamers groeperen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darks
@zunrob Mijn surrounds hebben nog nooit op de perfecte plaats gestaan, ik heb de bank in het midden van de woonkamer staan en geen zin om daar kabels naartoe te brengen. Ze staan dus tegen de achterste muur op een lage wandkast een 3-tal meter uit elkaar.

Ik vind de surround effecten prima zo (ook trueplay tuning gedaan) en wanneer muziek speelt (merendeel van de tijd) vullen ze gewoon lekker mee de ruimte (ingesteld op full range en niet op sfeervol).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
merlin1201 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 06:07:
Moet je dan niet bij tv kijken iedere keer de speakers aan je soundbar toevoegen en erna eruit halen?

@zunrob
Als je muziek blijft luisteren via de era300 dan heb je denk ik het effect van een stereo speakers met losse amp (afhankelijk van kwaliteit speakers). Voor mij is t simpel, muziek moet komen uit 2 goeie speakers die qua formaat zijn afgestemd aan ruimte. Ik had op zolder een play1 in stereo en dat klonk perfect maar in de woonkamer was het brak.
Mijn woonkamer is redelijk groot, 14x6, dus ik moet echt flinke speakers kopen om daar lekker stereo muziek in te krijgen. Misschien dat ik mn play1 ooit upgrade naar era300. Grote zuilen heb ik echt geen zin in

Je kunt je surround speakers instellen op “volledig” als ze muziek spelen. Als ik mij niet vergis is het geluid dan hetzelfde als in stereo paar

[ Voor 20% gewijzigd door laurens0619 op 19-09-2025 08:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:43
Misschien een domme vraag, maar hoe werkt die 30% korting? Ik zie in mijn Sonos account alleen upgrade offers van 15%, cache legen etc. heeft geen invloed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

TranceSetter schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 09:13:
Misschien een domme vraag, maar hoe werkt die 30% korting? Ik zie in mijn Sonos account alleen upgrade offers van 15%, cache legen etc. heeft geen invloed.
Als je het upgrade tegoed hebt geactiveerd, kun je naar de shop gaan, als je dan iets in je winkelmandje plaatst, zou je 30pct korting moeten zien.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:43
PeacekeeperNL schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 09:16:
[...]

Als je het upgrade tegoed hebt geactiveerd, kun je naar de shop gaan, als je dan iets in je winkelmandje plaatst, zou je 30pct korting moeten zien.
Geregeld. Dat was makkelijker dan gedacht. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
@merlin1201 en @laurens0619, jullie antwoorden zijn me niet helemaal duidelijk, dus ik denk dat ik mijn vraag niet goed genoeg stelde.
Ik twijfel dus heel erg of ik nu een opstelling moet maken met de Arc Ultra (aan de TV) en de Era 100 en sub die ik al heb daaraan gekoppeld.
Of ipv de Arc Ultra een Amp koop die de bestaande Yamaha versterker vervangt (die nu aan de TV hangt) en twee B&O RL60.2 speakers aanstuurt die ee links en rechts van hangen.
Daaraan zou ik vervolgens ook de Era100 toe kunnen voegen net zoals hierboven.

[ Voor 69% gewijzigd door zunrob op 19-09-2025 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
@zunrob
Wat klinkt beter nu qua muziek? De B&O speakers of de Era 100?

Als je nu de B&O setup gebruikt puur voor TV kijken/muziek dan denk ik dat je beter uit bent met een ultra.
Gebruik je hem vooral voor muziek, dan denk ik dat je beter een amp kan kopen. Of die B&O speakers dan ook vervangen moeten worden weet ik niet.

Mijn ervaring is:
Beste setup voor muziek + tv/film: Receiver met center kanaal en speaker (heeft Sonos niet)

Vooral tv/film: Soundbar als Arc Ultra

Vooral muziek: amp met stereospeakers

[ Voor 22% gewijzigd door laurens0619 op 19-09-2025 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
laurens0619 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:14:
@zunrob
Wat klinkt beter nu qua muziek? De B&O speakers of de Era 100?

Als je nu de B&O setup gebruikt puur voor TV kijken/muziek dan denk ik dat je beter uit bent met een ultra.
Gebruik je hem vooral voor muziek, dan denk ik dat je beter een amp kan kopen. Of die B&O speakers dan ook vervangen moeten worden weet ik niet.
Ik gebruik de B&O nu vooral voor TV. Dat is eigenlijk zo gegroeid omdat als ik muziek af wil spelen de TV wel aan moet, en de kindjes dan continu tv kijken. Daarom heb ik de Era 100 gekocht. Doordat die aan weerszijden van de kamer staan vullen ze het ook beter dan de B&O met een vaste positie.

Vervangen van de B&O speakers krijg ik geen goedkeuring voor, dus die zullen blijven. Weet niet of dat nog een rol kan spelen in de te nemen afweging? Ze zijn wel minstens 30 jaar oud.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laurens0619
zunrob schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:17:
[...]

Ik gebruik de B&O nu vooral voor TV. Dat is eigenlijk zo gegroeid omdat als ik muziek af wil spelen de TV wel aan moet, en de kindjes dan continu tv kijken. Daarom heb ik de Era 100 gekocht. Doordat die aan weerszijden van de kamer staan vullen ze het ook beter dan de B&O met een vaste positie.

Vervangen van de B&O speakers krijg ik geen goedkeuring voor, dus die zullen blijven. Weet niet of dat nog een rol kan spelen in de te nemen afweging? Ze zijn wel minstens 30 jaar oud.
Ik ken die B&O speakers niet maar ze zien er wel bijzonder uit. Geen grote klankkast etc

Als je Era 100 nu al beter klinkt dan het B&O setje dan denk ik dat het niet heel veel is en een ultra, ook voor muziek, een upgrade gaat geven tov het B&O setje.

Helemaal omdat je de set voornamelijk voor tv gebruikt zou ik voor de arc Ultra gaan ipv de Amp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:42
Zodra je de tv aanzet dan ontkoppelen de kamers automatisch.
Als je weer muziek wil luisteren dan kun je ze weer koppelen.

Tja en jullie hebben het allemaal over muziek luisteren, daar zit wel verschil in, bij ons staat de radio de hele dag aan en dat vind ik anders als muziek luisteren want dat doen wij allemaal met een headset dus gebruiken we sonos niet voor, die is voor tv kijken en radio.
Een echte muziek liefhebber die dit met boxen wil beluisteren dan denk ik dat het andere koek is naar mijn mening 😎

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

merlin1201 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 14:31:

Tja en jullie hebben het allemaal over muziek luisteren, daar zit wel verschil in, bij ons staat de radio de hele dag aan en dat vind ik anders als muziek luisteren want dat doen wij allemaal met een headset dus gebruiken we sonos niet voor, die is voor tv kijken en radio.
Een echte muziek liefhebber die dit met boxen wil beluisteren dan denk ik dat het andere koek is naar mijn mening 😎
Dat automatisch ontkoppelen is een instelling die je kan wijzigen. Was bij mij initieel ook het geval, maar heb ik gewijzigd omdat ik altijd voor tv een bepaalde groepering wilde hebben

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
merlin1201 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 14:31:
Bij gekoppelde kamers ja maar als je de era100 zou instellen als surround speakers dan kan er geloof ik niets automatisch gekoppeld/ontkoppeld worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:08
ik heb de laatste tijd steeds vaker dat ik Tidal connect niet aan de praat krijg met Sonos. In de Tidal app kan ik de speakers van Sonos allemaal zien, maar als ik vervolgens probeer te connecten dan valt het geluid steeds terug op mijn mobiel. Via de Sonos app werkt het allemaal wel, maar dat vind ik persoonlijk toch minder fijn werken.

Iemand een idee? Ik heb de Tidal app gedwongen gestopt, cache geleegd, al een keer verwijderd, maar niets brengt soelaas. Zelfde voor de Sonos app.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

TranceSetter schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 09:13:
Aankoopvragen en hoe korting werkt hoort niet in dit topic. Ik verwijs je graag naar de links in het grote gele vak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

zunrob schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:02:
@merlin1201 en @laurens0619, jullie antwoorden zijn me niet helemaal duidelijk, dus ik denk dat ik mijn vraag niet goed genoeg stelde.
Ik twijfel dus heel erg of ik nu een opstelling moet maken met de Arc Ultra (aan de TV) en de Era 100 en sub die ik al heb daaraan gekoppeld.
Of ipv de Arc Ultra een Amp koop die de bestaande Yamaha versterker vervangt (die nu aan de TV hangt) en twee B&O RL60.2 speakers aanstuurt die ee links en rechts van hangen.
Daaraan zou ik vervolgens ook de Era100 toe kunnen voegen net zoals hierboven.
Als je de ervaringen van andere mensen wilt horen, dan zit je hier goed. Als je specifiek hulp wilt met de aankoop van een verbetering van je set, dan verwijk ik je graag naar Beeld en geluid koopadvies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharkby
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 20-09 10:18
Slaapje schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 16:44:
ik heb de laatste tijd steeds vaker dat ik Tidal connect niet aan de praat krijg met Sonos. In de Tidal app kan ik de speakers van Sonos allemaal zien, maar als ik vervolgens probeer te connecten dan valt het geluid steeds terug op mijn mobiel. Via de Sonos app werkt het allemaal wel, maar dat vind ik persoonlijk toch minder fijn werken.

Iemand een idee? Ik heb de Tidal app gedwongen gestopt, cache geleegd, al een keer verwijderd, maar niets brengt soelaas. Zelfde voor de Sonos app.
Ik heb dit sinds twee dagen op zowel mn Sonos AMP, als m’n andere twee Sonos speakers. Spotify connect werkt wel gewoon. Is het Sonos specifiek probleem of een Tidal probleem?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:08
Scharkby schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 20:56:
[...]

Ik heb dit sinds twee dagen op zowel mn Sonos AMP, als m’n andere twee Sonos speakers. Spotify connect werkt wel gewoon. Is het Sonos specifiek probleem of een Tidal probleem?
Het probleem is in ieder geval bekend bij sonos: https://status.sonos.com/

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Ik heb zojuist de Arc Ultra neer gezet, maar om eerlijk te zijn ben ik erg underwhelmed met het geluid, zowel met als zonder True play. Het geluid klinkt erg smal (niet breed) en ook niet heel vol. Het valt me ook op dat je het volume (als je hem los gebruikt) rond de 50 moet zetten om even hard te klinken als Era's 100 op ongeveer 25.

Overigens kan ik ook niet de afstand van de Era 100 instellen, deze optie is greyed out. Weet iemand hoe ik dit aan krijg?

[ Voor 15% gewijzigd door zunrob op 19-09-2025 23:16 ]

• zunrob
Misschien ligt het aan mij, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen. Ik heb al een hele tijd een aantal Era 100 welke we alleen gebruiken om naar muziek te luisteren. Gister hebben we een Arc Ultra aangesloten op de TV, met het idee om de Era 100 als surround te gebruiken.
Nu valt me op dat als we puur en alleen naar de Arc Ultra luisteren het geluid erg tegenvalt t.o.v. de Era 100. Het geluid klinkt erg smal, maar bovenal klinkt het erg vlak. Waar de Era 100 mooi vol klinkt, klinkt de Arc Ultra erg "muffled". Gezien het grote prijsverschil en de positieve reviews had ik eigenlijk veel meer verwacht van de Arc Ultra als standalone. Ik moet zeggen dat als je de surrounds toevoegt het wel aardig klinkt, maar ik vraag me af in hoeverre dat niet gewoon komt door de Era 100's.
Herkent iemand dit?

• laurens0619
@zunrob
Balen man. Ik neem aan dat je nu op muziek niveau de vergelijking doet tussen de ultra en de era100 (met sub toch) in stereo?

Ik kan mij goed voorstellen dat je stereo Era100 beter klinkt, ik ben ook zoveel meer van van stereo geluid dan een bar, vooral voor muziek.

Ik begreep dat je overweging was:
- sonos AMP met bestaande speakers aan TV
- Sonos ARC ultra aan TV

Ik zou vooral de vergelijking met je B&O optie maken. Hoe klinkt TV (en evt muziek) tov de B&O?

[ Voor 4% gewijzigd door laurens0619 op 20-09-2025 08:12 ]

• zunrob
laurens0619 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 08:11:
@zunrob
Balen man. Ik neem aan dat je nu op muziek niveau de vergelijking doet tussen de ultra en de era100 (met sub toch) in stereo?

Ik kan mij goed voorstellen dat je stereo Era100 beter klinkt, ik ben ook zoveel meer van van stereo geluid dan een bar, vooral voor muziek.

Ik begreep dat je overweging was:
- sonos AMP met bestaande speakers aan TV
- Sonos ARC ultra aan TV

Ik zou vooral de vergelijking met je B&O optie maken. Hoe klinkt TV (en evt muziek) tov de B&O?
Klopt! Ik trek de vergelijking op muziek, want dat is waar ik de Era 100 tot nu toe voor gebruikt heb. Ik moet zeggen dat de UA in films wel prima klinkt hoor, zeker met de surrounds, maar met films kan ik lastiger vergelijken. Vandaar met muziek idd.

Het lastige is dat ik dus het TV geluid ook altijd af heb gespeeld over een losse versterker met B&O speakers. Dat is dus mijn referentie: met beide systemen vooral geluid.

Mss is daarom mijn verwachting verkeerd hoor, maar ik had qua muziek minstens verwacht dat het gelijk zou klinken aan de Era 100.

Vergelijk ik B&O alleen met de Arc Ultra dan voelt de AU erg klein. Dit is ook logisch denk ik. De B&O hangen zo een 5 meter unit elkaar. Dus heel logisch imo dat dat simpelweg veel breder klinkt.
Het geluidsprofiel is, natuurlijk, ook anders. De AU klinkt iets scheller. Hij klinkt minder vol/compleet. Het lijkt alsof, en dat is mss wel logisch ook, er meer op helderheid van de stemmen gefocust wordt.
Oftewel, ik had qua geluidsprofiel meer verwacht dat de AU zou klinken als twee stereo luidsprekers, ofwel als de twee Era 100 of de B&O. Maar mss is mijn verwachting daar simpelweg niet juist.

[ Voor 19% gewijzigd door zunrob op 20-09-2025 09:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laurens0619
zunrob schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:06:
[...]

Klopt! Ik trek de vergelijking op muziek, want dat is waar ik de Era 100 tot nu toe voor gebruikt heb. Ik moet zeggen dat de UA in films wel prima klinkt hoor, zeker met de surrounds, maar met films kan ik lastiger vergelijken. Vandaar met muziek idd.

Het lastige is dat ik dus het TV geluid ook altijd af heb gespeeld over een losse versterker met B&O speakers. Dat is dus mijn referentie: met beide systemen vooral geluid.

Mss is daarom mijn verwachting verkeerd hoor, maar ik had qua muziek minstens verwacht dat het gelijk zou klinken aan de Era 100.
Ik kan het helaas nog niet beoordelen (*** UPS :() maar wat mij betreft is echt goed stereo geluid underrated en niet te compenseren in een single speaker, welke techniek je er ook in stopt.
Ik denk wat dat het persoonlijk is hoevverre je gevoelig bent voor het stereo geluid en je ook blij kan zijn met een BAR. Baart mij wel zorgen wat ik van de ultra ga vinden als die komt. Voor mij zou het alternatief namelijk zijn een AMP met goede speakers en ben bang dat dit het toch gaat worden.

Voor jou, je kunt toch de Era 100 houden voor muziek afspelen en je Ultra gebruiken voor TV/Films? Klinkt wel beetje duur voor die use case, je zou kunnen kijken of een Beam Gen2 dan ook afdoende zou kunnen zijn voor TV.

Ik ga van de Beam Gen1 upgraden omdat ik die voor tv ook al erg mager vind, het geluid direct uit mn tv geeft een helderder beeld en ik hoop dat ik dit ook evenaar met de arc ultra straks.

Of toch AMP met speakers ;)

@PeacekeeperNL
Mag ik vragen wat je kwijt was voor de DALI OBERON 3 met Sonos AMP? Ze deden met de korting mee toch?

[ Voor 3% gewijzigd door laurens0619 op 20-09-2025 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

laurens0619 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:13:
[...]

Ik kan het helaas nog niet beoordelen (*** UPS :() maar wat mij betreft is echt goed stereo geluid underrated en niet te compenseren in een single speaker, welke techniek je er ook in stopt.
Ik denk wat dat het persoonlijk is hoevverre je gevoelig bent voor het stereo geluid en je ook blij kan zijn met een BAR. Baart mij wel zorgen wat ik van de ultra ga vinden als die komt. Voor mij zou het alternatief namelijk zijn een AMP met goede speakers en ben bang dat dit het toch gaat worden.

Voor jou, je kunt toch de Era 100 houden voor muziek afspelen en je Ultra gebruiken voor TV/Films? Klinkt wel beetje duur voor die use case, je zou kunnen kijken of een Beam Gen2 dan ook afdoende zou kunnen zijn voor TV.

Ik ga van de Beam Gen1 upgraden omdat ik die voor tv ook al erg mager vind, het geluid direct uit mn tv geeft een helderder beeld en ik hoop dat ik dit ook evenaar met de arc ultra straks.

Of toch AMP met speakers ;)

@PeacekeeperNL
Mag ik vragen wat je kwijt was voor de DALI OBERON 3 met Sonos AMP? Ze deden met de korting mee toch?
Vragen mag altijd ;)
Ik stuur je even PB

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

zunrob schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 07:51:
Ik moet zeggen dat als je de surrounds toevoegt het wel aardig klinkt, maar ik vraag me af in hoeverre dat niet gewoon komt door de Era 100's.
Herkent iemand dit?
Als ik de surround speakers uitzet of aanzet dan hoor ik ook een duidelijk verschil aan geluid uit de soundbar komen, maar waarom zou je de surround speakers überhaupt uit willen zetten? En heb je trueplay met een Appel of Android gedaan? Want daar zit ook nog heel veel verschil in, het beste resultaat krijg je met Apple namelijk...

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

DON PAPA schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:34:
[...]

Als ik de surround speakers uitzet of aanzet dan hoor ik ook een duidelijk verschil aan geluid uit de soundbar komen, maar waarom zou je de surround speakers überhaupt uit willen zetten? En heb je trueplay met een Appel of Android gedaan? Want daar zit ook nog heel veel verschil in, het beste resultaat krijg je met Apple namelijk...
Trueplay met Android, bestaat dat dan? :?

Naar mijn weten heb je op sommige speakers (AU dacht ik ook, maar in ieder geval de Moves) automatische TruePlay, maar voor de rest moet je daar een Apple device voor gebruiken, omdat daarvan de diversiteit aan devices beperkt is, en ze dus de microfoons goed kunnen tunen.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

PeacekeeperNL schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:36:
[...]
Trueplay met Android, bestaat dat dan? :?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2OFEXwhP96YLi-2LqiNJKz__Sh4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9alP16DNewWrz2BGMyKXCoGt.jpg?f=fotoalbum_large

• zunrob
Klopt, ik heb geen iPhone, dus heb Trueplay met Android telefoon gedaan. Al heb ik dat nu weer uitgezet, ik vind het dan beter klinken om eerlijk te zijn.

Je hebt gelijk, ik ga het sowieso met surrounds gebruiken. Dan klinkt het echt wel prima. Alleen, en dat was mijn punt, ik had meer van de AU standalone verwacht.

In ieder geval, ik zal de surrounds eens goed neer gaan zetten. Welk langer netsnoer gebruiken jullie voor de Era 100? De 5 meter van Flexson?

• laurens0619
Eigenlijk zou ik het liefst 2 era100/300 speakers in stereo opstelling aan mijn tv willen knopen maar dat gaat helaas niet. Heb wel eens gekeken met bluetooth maar allemaal gedoe.

Nu zag ik ergens in een screenshot dat je bij de arc ultra ook een era als front speaker kan toevoegen en je arc een veredelde center speaker wordt. Klopt dat?

Zo ja, vanaf welke bar kan dat? Op mijn beam kan het iig niet daar kan ik alleen rear speakers toevoegen

Pagina: 1 ... 198 199 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.