Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 194 195 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dtacaptcave
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 19:49
Cardwizard schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 07:14:
[...]

Ik zou werkelijk niet meer zonder mijn huidige setup kunnen, Arc Ultra als centerspeaker en L/R apart.

Niet de meest goedkope oplossing en een tandje minder als center zou prima kunnen, maar goed het klinkt zoveel ruimtelijker
Heb ik ook. Heb zelfs speciaal de Ultra voor deze setup gekocht, was echt een goeie upgrade. Hopelijk kunnen we binnekort L/R/Center dan tweaken via de app, dan is het voor mij perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 00:13
Cardwizard schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 07:14:
[...]

Ik zou werkelijk niet meer zonder mijn huidige setup kunnen, Arc Ultra als centerspeaker en L/R apart.

Niet de meest goedkope oplossing en een tandje minder als center zou prima kunnen, maar goed het klinkt zoveel ruimtelijker
Doe je goed. Als je er eenmaal aan gewent bent wil je niet meer terug. Welke Sonos speakers gebruik je als L/R? Ik kan me voorstellen dat je een soort van ultieme opstelling kan maken met 4x een Era 300. De Era 100 lijkt me iets te klein naast een Arc Ultra, maar ik heb het nog niet geprobeerd.

Wat mij ervan weerhoudt is dat ik officiële ondersteuning wil vanuit Sonos, anders begin ik er liever niet aan.

Ik ben benieuwd wat Sonos er mee gaat doen.

LG OLED C2 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:55
ZesBarkiePK schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 11:41:
[...]

Doe je goed. Als je er eenmaal aan gewent bent wil je niet meer terug. Welke Sonos speakers gebruik je als L/R? Ik kan me voorstellen dat je een soort van ultieme opstelling kan maken met 4x een Era 300. De Era 100 lijkt me iets te klein naast een Arc Ultra, maar ik heb het nog niet geprobeerd.

Wat mij ervan weerhoudt is dat ik officiële ondersteuning wil vanuit Sonos, anders begin ik er liever niet aan.

Ik ben benieuwd wat Sonos er mee gaat doen.
Arc Ultra met 4x Era 100 en sub

Era 100 komt qua volume heel goed overeen met de Arc, de 300 kan een stuk luider zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:06
Hoi Allen,

Vraagje, kan het antwoord hier, Sonos forum of support niet vinden:

Zoonlief studeert binnenkort, als het goed is, af en hij wil graag een platenspeler. Oog laten vallen op de Pro-Ject T1 Phono SB. Denk die via de line-out aan te sluiten op de Move 2 en dan hoop ik die te kunnen streamen naar de rest van het huis (Ray op zoon z’n slaapkamer, Beam 2 & 2 x One & Sub 2 woonkamer en als het nog even kan naar de Roam). Kan dit of is het zonde van de 450€?

Alvast dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Rendo schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 18:36:
Hoi Allen,

Zoonlief studeert binnenkort, als het goed is, af en hij wil graag een platenspeler. Oog laten vallen op de Pro-Ject T1 Phono SB. Denk die via de line-out aan te sluiten op de Move 2 en dan hoop ik die te kunnen streamen naar de rest van het huis (Ray op zoon z’n slaapkamer, Beam 2 & 2 x One & Sub 2 woonkamer en als het nog even kan naar de Roam). Kan dit of is het zonde van de 450€?

Alvast dank.
Ik quote een bericht op de vorige pagina:
afterhourpower1 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 22:46:
[...]

Dank. Dan denk ik dat ik een Era 100 koop, daar een line-in in doe en dan kan afspelen op Era 100 plus 2 Sonos 5, of alleen op de twee Sonos 5’s. Dat klopt zo toch?

Sorry als ik het dubbelcheck, maar het is nogal een investering.
De reactie die erna staat is 'klopt'.

Nu is dit niet de Move 2, maar ik vermoed dat die vergelijkbaar werkt. En anders dus een Era100 of soortgelijke scoren.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Rendo schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 18:36:
Hoi Allen,

Alvast dank.
Ja dat kan, ik heb zelf de BT versie, dus met Bluetooth, maar de platenspeler heeft een ingebouwde versterker en dat is een vereiste. En de Move 2 heeft USB-C, dus je hebt nog wel een line in adapter van Sonos nodig. Streamen naar de overige speakers is ook mogelijk.

LG OLED C2 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendo
PeacekeeperNL schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 18:40:
[...]

Ik quote een bericht op de vorige pagina:

[...]

De reactie die erna staat is 'klopt'.

Nu is dit niet de Move 2, maar ik vermoed dat die vergelijkbaar werkt. En anders dus een Era100 of soortgelijke scoren.
Thanks. Dit had ik idd al gelezen hier en op het Sonos forum, maar zoals je zelf al aangeeft: niet de Move 2… en die hebben we al in huis 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rendo
ZesBarkiePK schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 18:54:
[...]

Ja dat kan, ik heb zelf de BT versie, dus met Bluetooth, maar de platenspeler heeft een ingebouwde versterker en dat is een vereiste. En de Move 2 heeft USB-C, dus je hebt nog wel een line in adapter van Sonos nodig. Streamen naar de overige speakers is ook mogelijk.
We gaan het er op wagen. Misschien zelfs wel de BT versie dan. 🙏🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Rendo schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 19:22:
[...]

We gaan het er op wagen. Misschien zelfs wel de BT versie dan. 🙏🏻
Ja hij staat ook op de website van Sonos, ik heb niet veel platen, maar koop er af en toe eentje van m’n favoriete artiesten. Leuk om te verzamelen!

Misschien heb je hier nog wat aan;

https://support.sonos.com...ay-line-in-on-your-move-2

En deze heb je dus nodig;

https://www.sonos.com/nl-nl/shop/sonos-line-in-adapter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rendo
ZesBarkiePK schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 21:02:
[...]

Ja hij staat ook op de website van Sonos, ik heb niet veel platen, maar koop er af en toe eentje van m’n favoriete artiesten. Leuk om te verzamelen!

Misschien heb je hier nog wat aan;

https://support.sonos.com...ay-line-in-on-your-move-2

En deze heb je dus nodig;

https://www.sonos.com/nl-nl/shop/sonos-line-in-adapter
Thank you! Nu nog hopen dat ie slaagt, anders is ie voor papa 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• afterhourpower1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-05 08:24
Het is gelukt. Mijn Sony Bluetooth platenspeler is via een Sonos line-in adapter gekoppeld aan de Era 100. En hierdoor kan ik ook de Sonos 5 gen 2 boxen gebruiken. En ik kan ze ook apart van elkaar aanzetten. Helemaal top. Dank jullie wel allemaal voor de hulp en het advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 24-05 21:08
Heeft iemand de nieuwe dialoog functie al geprobeerd sinds vandaag in de nieuwe update
Is alleen voor de arc ultra.
Ben benieuwd hoe dit klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:05
Het voelt als een simpele vraag, maar ik weet niet zeker of ik het juiste antwoord gevonden heb, vandaar hier de vraag.

Ik zag dat de Symfonisk speakers van Ikea uit het assortiment gaan, en gezien de goede reviews (t.o.v. de prijs) leek het ons interessant om een wandspeaker (voor 1 ruimte) en 2 bookshelf speakers (om in een andere ruimte in stereo te zetten) te kopen. Op het moment is het zo dat wij muziek afspelen via de Chromecast welke aan de tv hangt, waarvan het geluidssignaal naar een (oude) versterker gaat die passieve luidsprekers aanstuurt. Werkt prima, klinkt goed, maar de tv staat dan dus steeds aan, waardoor de kindjes er naar kijken. De behoefte is dus om te kunnen luisteren zonder dat de tv aanstaat. De muziek die we luisteren (voor de kindjes) wordt eigenlijk altijd gezocht in de YouTube app onze Android telefoon, en vandaar gecast naar de Chromecast.

Ik ben eigenlijk zoekende naar hoe ik muziek, geselecteerd op de telefoon, bij voorkeur in de native app (YouTube, YouTube Music of Spotify), af kan spelen op de Sonos/Ikea-speakers. Ik begrijp dat als je een Apple device hebt (wat wij niet hebben) je AirPlay kunt gebruiken, en je dus direct uit elke app kunt 'casten' naar Sonos, en je dus de Sonos app niet nodig hebt.

Op Android lijk je de Sonos app altijd nodig te hebben. Daarin heb je een aantal integraties. YouTube is geen optie.
- YouTube music: werkt via integratie in Sonos app. We hebben geen premium abonnement. Met het free abonnement kun je blijkbaar niet zoeken op liedjes om ze af te spelen?
- Spotify: gebruiken we eigenlijk niet, en we hebben geen betaald abonnement (gezien de prijs nemen we die liever ook niet). Klopt het dat je vanuit de Spotify app op Android wel direct kunt afspelen naar een speaker/meerdere speakers? En heb je hier dan een betaald account voor nodig?
- Kan ik via een omweg via Home Assistant allicht iets maken om makkelijker af te spelen?

Dit is de informatie die ik tot nu toe kon vinden, ik hoor graag van andere Android gebruikers hoe het precies werkt op muziek (van welke bron) af te spelen op de speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19:34
zunrob schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 10:27:
Het voelt als een simpele vraag, maar ik weet niet zeker of ik het juiste antwoord gevonden heb, vandaar hier de vraag.

Ik zag dat de Symfonisk speakers van Ikea uit het assortiment gaan, en gezien de goede reviews (t.o.v. de prijs) leek het ons interessant om een wandspeaker (voor 1 ruimte) en 2 bookshelf speakers (om in een andere ruimte in stereo te zetten) te kopen. Op het moment is het zo dat wij muziek afspelen via de Chromecast welke aan de tv hangt, waarvan het geluidssignaal naar een (oude) versterker gaat die passieve luidsprekers aanstuurt. Werkt prima, klinkt goed, maar de tv staat dan dus steeds aan, waardoor de kindjes er naar kijken. De behoefte is dus om te kunnen luisteren zonder dat de tv aanstaat. De muziek die we luisteren (voor de kindjes) wordt eigenlijk altijd gezocht in de YouTube app onze Android telefoon, en vandaar gecast naar de Chromecast.

Ik ben eigenlijk zoekende naar hoe ik muziek, geselecteerd op de telefoon, bij voorkeur in de native app (YouTube, YouTube Music of Spotify), af kan spelen op de Sonos/Ikea-speakers. Ik begrijp dat als je een Apple device hebt (wat wij niet hebben) je AirPlay kunt gebruiken, en je dus direct uit elke app kunt 'casten' naar Sonos, en je dus de Sonos app niet nodig hebt.

Op Android lijk je de Sonos app altijd nodig te hebben. Daarin heb je een aantal integraties. YouTube is geen optie.
- YouTube music: werkt via integratie in Sonos app. We hebben geen premium abonnement. Met het free abonnement kun je blijkbaar niet zoeken op liedjes om ze af te spelen?
- Spotify: gebruiken we eigenlijk niet, en we hebben geen betaald abonnement (gezien de prijs nemen we die liever ook niet). Klopt het dat je vanuit de Spotify app op Android wel direct kunt afspelen naar een speaker/meerdere speakers? En heb je hier dan een betaald account voor nodig?
- Kan ik via een omweg via Home Assistant allicht iets maken om makkelijker af te spelen?

Dit is de informatie die ik tot nu toe kon vinden, ik hoor graag van andere Android gebruikers hoe het precies werkt op muziek (van welke bron) af te spelen op de speakers.
Android gebruiker met Spotify i.c.m. een Sonos Play speaker. Via de spotify app kan ik, als ik op hetzelfde wifi-netwerk zit, gewoon de Sonos aantikken als afspeelapparaat en het volume regelen. Dat werkt perfect.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Slappyjoez schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 11:12:
[...]

Android gebruiker met Spotify i.c.m. een Sonos Play speaker. Via de spotify app kan ik, als ik op hetzelfde wifi-netwerk zit, gewoon de Sonos aantikken als afspeelapparaat en het volume regelen. Dat werkt perfect.
Heb ik dan een betaald account nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-05 12:45
@zunrob Nee, maar zonder betaald account kun je geen nummers kiezen om te spelen volgens mij. Spotify zoekt dan zelf iets overeenkomstigs.

@benjans68 Helaas is SVC alleen in het Engels. Dat krijg ik er hier thuis niet door….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Rallye schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 12:42:
@zunrob Nee, maar zonder betaald account kun je geen nummers kiezen om te spelen volgens mij. Spotify zoekt dan zelf iets overeenkomstigs.

@benjans68 Helaas is SVC alleen in het Engels. Dat krijg ik er hier thuis niet door….
Dus, eigenlijk kan ik beter een goedkoper Apple tablet kopen zodat ik AirPlay kan gebruiken en gewoon alles van YouTube en YouTube Music kan streamen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
zunrob schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 12:59:
[...]

Dus, eigenlijk kan ik beter een goedkoper Apple tablet kopen zodat ik AirPlay kan gebruiken en gewoon alles van YouTube en YouTube Music kan streamen?
knip (je had de services al uitgezocht).

Ik denk dat als je niet wilt betalen voor een dienst, je idd tegen beperkingen aanloopt. Dus die ipad kan je overwegen. Maar je kunt ook ipv investeren in extra hardware ook een poging wagen en een paar maanden betalen voor een service. Misschien wordt je er wel erg blij van en is het het geld waard.

[ Voor 38% gewijzigd door Harkelaar op 14-05-2025 13:54 ]

do or do not, there is no try

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Harkelaar schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 13:48:
[...]

knip (je had de services al uitgezocht).

Ik denk dat als je niet wilt betalen voor een dienst, je idd tegen beperkingen aanloopt. Dus die ipad kan je overwegen. Maar je kunt ook ipv investeren in extra hardware ook een poging wagen en een paar maanden betalen voor een service. Misschien wordt je er wel erg blij van en is het het geld waard.
Ik kan pas proberen als ik de Ikea spullen uitpak, vandaar nu al de vraag. :) Vanuit spotify kun je dus direct streamen naar een speaker, kan je ook direct streamen naar 2 speakers die stereo zijn ingericht? (2 bookshelf bijv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:40
benjans68 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 19:46:
Heeft iemand de nieuwe dialoog functie al geprobeerd sinds vandaag in de nieuwe update
Ben ook wel benieuwd naar die feature.
Op m'n Beam Gen 2 zit ook al een optie genaamd "Spraakversterking" dus ook wel benieuwd naar de verschillen hiermee.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
zunrob schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 15:15:
[...]

Ik kan pas proberen als ik de Ikea spullen uitpak, vandaar nu al de vraag. :) Vanuit spotify kun je dus direct streamen naar een speaker, kan je ook direct streamen naar 2 speakers die stereo zijn ingericht? (2 bookshelf bijv.)
Jazeker. Dat kan prima. Als je een stereokoppel maakt, zie hij dit als 1.
Als je ook los wilt gebruiken, kun je een groep gebruiken op het moment dat je naar beide tegelijk wil streamen.

do or do not, there is no try

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:53
benjans68 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 19:46:
Nog niet geprobeerd. Wist niet eens dat dat was toegevoegd als nieuwe feature.
Moet zeggen dat ik de dialogen met de Arc Ultra standaard al erg goed vind, veel beter dan m'n vorige Denon soundbar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:55

Canis Lupus

Vosbot

Precies 1 jaar na de nieuwe app heeft Sonos afgelopen week eindelijk de functie om Folders (Mappen) in de Music Library af te spelen en in de wachtrij te zetten weer hersteld. Mijn leven is compleet! :P
(is voor mij dè manier om door mijn MP3/FLAC collectie te bladeren)

Doe er je voordeel mee :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eh25RfpMTCF0lzoqn8X3LGUMA6s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ddUJbF8jIbq2rwsSULquxHoV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7inSWQh70oT0_K_tIcEK665LlrM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D1xaAZF0MpNrP4sv248KW2yD.jpg?f=fotoalbum_tile

💶 Ik collecteer deze week voor het MS Fonds 🪙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Ik heb bij de Ikea zo een picture frame gekocht, maar de doos die ik ontving was nogal stoffig. Volgens de sticker op de doos is hij in 2023 al geproduceerd. Weet iemand of de hardware over de jaren gelijk is gebleven of dat er wijzigingen zijn geweest? En of is er een andere goede reden om deze te ruilen voor een recenter geproduceerd exemplaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Volgens mij is er maar één generatie Picture frame. De lamp en de boekenplank zijn er in twee generaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koverbr
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20-05 08:06
zunrob schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 10:27:

Een andere optie (de goedkoopste):
Koop een chromecast audio via marktplaats (deze wordt namelijk niet meer gemaakt/verkocht) en sluit deze aan op je versterker. Dit is een chromecast met alleen een 3,5 mm audio aansluiting.
De tv staat dan niet meer aan en de apps tonen zowel de chromecast als het audio only device.
Wel is het zo (net getest) dat YouTube of andere video apps het audio only device niet herkennen als iets om naar te streamen. Ik denk dat dat voor Sonos/ikea ook geldt? YouTube audio kan dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Het verbaast me dat er op google weinig over te vinden is; aangeraden EQ settings voor de Ikea Symfonisk bookshelf speaker. Ik heb geen Apple device, en dus geen Trueplay. Heeft er iemand een goede basis EQ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
zunrob schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 23:01:
Het verbaast me dat er op google weinig over te vinden is; aangeraden EQ settings voor de Ikea Symfonisk bookshelf speaker. Ik heb geen Apple device, en dus geen Trueplay. Heeft er iemand een goede basis EQ?
Ken je niet iemand met een iPhone die een keertje langs kan komen? Je hoeft het maar een keer te doen op iemand z’n iPhone. Anders zou ik de EQ met rust laten en alleen de optie loudness uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
ZesBarkiePK schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 23:28:
[...]

Ken je niet iemand met een iPhone die een keertje langs kan komen? Je hoeft het maar een keer te doen op iemand z’n iPhone. Anders zou ik de EQ met rust laten en alleen de optie loudness uitzetten.
Ik ga eens kijken wie er een Apple devices heeft. ;)
Wat bedoel je met loudness uit? Ik vind de speaker erg plat klinken. Dit met treble en bass op 0, met alleen de loudness aan. Met loudness uit is het helemaal plat. Ik heb nu bass op +10 gezet en en treble op +3, maar om eerlijk te vind ik dit 1) nogal fors voor de bass en vind ik het nog steeds niet heel vol klinken.

Herkent iemand dit? Om eerlijk te zijn vind ik de Symfonisk bookshelfs dus nogal tegenvallen...

[ Voor 6% gewijzigd door zunrob op 21-05-2025 11:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rallye
EQ settings zijn ook afhankelijk van de ruimte - die voor iedereen verschilt. Waarom verwacht je daar aangeraden settings voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
Rallye schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 19:14:
EQ settings zijn ook afhankelijk van de ruimte - die voor iedereen verschilt. Waarom verwacht je daar aangeraden settings voor?
Misschien was mijn verwachting niet OK, maar ik vind het geluid van de bookshelf heel erg tegenvallen. Ik vind hem erg vlak klinken, met weinig bass. Een beetje 'hol'. Ik had een veel dynamischer geluid verwacht.

Omdat het voor mijn gevoel zo ver af zit van de geluidskwaliteit die ik had verwacht, en ik er dus van uit ga dat meerdere mensen dat ervaren, hoopte ik dat er 'standaard' EQ was die dat enigszins fixte.

Ik heb weinig ervaring met Sonos, alleen een oude 1, maar die klinkt veel beter. Omdat de reviews over de bookshelf wel best goed zijn heb ik het idee iets heel obvious te missen.

Wie heeft er nog meer een bookshelfs, en hoe is jullie ervaring?

Vandaag een iPad geprobeerd, maar die is helaas te oud, dus Trueplay nog niet mogelijk.

Edit: natuurlijk maakt de ruimte uit idd, maar andere plek maakt het in dit geval niet veel beter. Oftewel, vanwege de grote mismatch tussen wat ik had verwacht op basis van de reviews en van wat ik nu daadwerkelijk hoor deze vraag. :)

[ Voor 11% gewijzigd door zunrob op 21-05-2025 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21:44
Ik heb een enkele symfonisk boekenplank speaker hangen. Is een smalle ruimte. Geluid is prima, zeker niet vlak of hol. Denk dat hij net als de One niet geschikt is om alleen een grotere ruimte te vullen. Ik ga binnenkort verhuizen naar een huis met een bredere keuken. Dan komt er nog eentje naast te hangen, ga er vanuit dat het dan prima klinkt.

Heb geen true play gedaan. Lijkt me stug dat dat echt iets gaat doen met een mono speaker.

[ Voor 11% gewijzigd door Exactor it op 21-05-2025 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
zunrob schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 23:32:
[...]

Ik ga eens kijken wie er een Apple devices heeft. ;)
Wat bedoel je met loudness uit? Ik vind de speaker erg plat klinken. Dit met treble en bass op 0, met alleen de loudness aan. Met loudness uit is het helemaal plat. Ik heb nu bass op +10 gezet en en treble op +3, maar om eerlijk te vind ik dit 1) nogal fors voor de bass en vind ik het nog steeds niet heel vol klinken.

Herkent iemand dit? Om eerlijk te zijn vind ik de Symfonisk bookshelfs dus nogal tegenvallen...
Ik ben niet zo bekend met de Ikea Sonos. Ik weet niet met welke Sonos speaker ik ze moet vergelijken. Heb je een stereo paar of een enkele speaker? +10 bass en loudness aan klinkt alsof je een aparte sub nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
ZesBarkiePK schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 21:38:
[...]

Ik ben niet zo bekend met de Ikea Sonos. Ik weet niet met welke Sonos speaker ik ze moet vergelijken. Heb je een stereo paar of een enkele speaker? +10 bass en loudness aan klinkt alsof je een aparte sub nodig hebt.
Ik heb er twee. Eerst even alleen geprobeerd, daarna als stereo paar. Dat laatste klinkt natuurlijk wel beter, maar ik hoop dat er meer in zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
zunrob schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 21:56:
[...]

Ik heb er twee. Eerst even alleen geprobeerd, daarna als stereo paar. Dat laatste klinkt natuurlijk wel beter, maar ik hoop dat er meer in zit. :)
Op marktplaats kan je een Sub Gen 2 op de kop tikken voor rond de €300,- waarschijnlijk gaat dat wel de punch geven waar je naar op zoek bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
ZesBarkiePK schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 22:05:
[...]

Op marktplaats kan je een Sub Gen 2 op de kop tikken voor rond de €300,- waarschijnlijk gaat dat wel de punch geven waar je naar op zoek bent.
Dankjewel voor de tip! Mijn idee was eigenlijk om een aantal leuke, niet al te grote luidsprekers te hebben, om zo in elke ruimte goed geluid te hebben. Een sub in elke ruimte is denk ik wat overkill. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Ik zie dat Sonos vandaag korting geeft op een aantal producten. Weet iemand of dit samen werkt met een kortingsbon?

Edit: Nee, werkt niet.

[ Voor 10% gewijzigd door zunrob op 22-05-2025 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Meteen nog een vraag. De Era 100 beschikt over bluetooth. Betekent dat als ik hem koppel vis bluetooth dat ik dan wel al het geluid vanuit mijn Android telefoon af kan spelen over de speakers? Bijv. als ik de YouTube open heb staan of Netflix?

En: hoe verhoudt het geluid van de Era 100 zich t.o.v. de Symfonisk bookshelf?

[ Voor 14% gewijzigd door zunrob op 22-05-2025 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:28

thof

FP ProMod
zunrob schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 09:49:
Meteen nog een vraag. De Era 100 beschikt over bluetooth. Betekent dat als ik hem koppel vis bluetooth dat ik dan wel al het geluid vanuit mijn Android telefoon af kan spelen over de speakers? Bijv. als ik de YouTube open heb staan of Netflix?

En: hoe verhoudt het geluid van de Era 100 zich t.o.v. de Symfonisk bookshelf?
Bluetooth speakers zijn niet altijd geschikt als speaker voor video via YouTube of Netflix. Je geluid kan dan achterlopen op je beeld.

Zelf overigens erg blij met het geluid wat uit een Era 100 komt. Echter geen ervaring met de Symfonisk. Zou eerder voor Sonos zelf gaan aangezien de Symfonisk serie er mee gaat stoppen. Een Era 100 is al voor 179 te krijgen bij HelloTV momenteel.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:48
zunrob schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 09:49:
Als je de speaker op deze manier wil gebruiken, ben je dan niet veel beter af met een (veel) goedkopere JBL Bluetooth speaker?

Het grote voordeel van Sonos zit hem juist in integratie met de streaming apps en multiroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Sahi_NL schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 15:45:
[...]

Als je de speaker op deze manier wil gebruiken, ben je dan niet veel beter af met een (veel) goedkopere JBL Bluetooth speaker?

Het grote voordeel van Sonos zit hem juist in integratie met de streaming apps en multiroom.
Ja eens, of misschien heeft hij nog meer aan een Roam of Move in plaats van een losse Era 100. Die zijn immers portable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21:44
Heeft iemand recent problemen gehad met Tidal autoriseren in een nieuw systeem? Bij mij geeft ie telkens een foutmelding na inloggen op de site van Tidal. Nietszeggende melding overigens. Iets met oops an error en dan een interne meldcode (die de chatbot van Tidal niet herkent...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Sahi_NL schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 15:45:
[...]

O, ik vind het multi room stukje, en het feit dat ze altijd aan staan (en je niet nog op een knopje hoeft te duwen) fijn hoor. Ook zullen ze niet (vaak) verplaatsen. Dus veel zal ook gewoon via wifi gaan. Echter, de kindjes willen ook wel eens wat via YouTube luisteren. Dat kon tot nu toe alleen op de tv met de Chromecast, maar dan werd er dus ook meteen tv gekeken. Door de toegevoegde bluetooth functionaliteit kunnen we dus ook, als het nodig is, even via bluetooth wat afspelen. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• zunrob
De Era 100's zijn binnen. Wat een verschil met de Symfonisk! Klinkt echt lekker! Even kijken hoe ik het verantwoord krijg om er nog 2 te kopen... Zijn er hier mensen die daadwerkelijk in meerdere ruimtes 1 speaker hebben staan?

[ Voor 22% gewijzigd door zunrob op 23-05-2025 22:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:03
zunrob schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 22:18:
De Era 100's zijn binnen. Wat een verschil met de Symfonisk! Klinkt echt lekker! Even kijken hoe ik het verantwoord krijg om er nog 2 te kopen... Zijn er hier mensen die daadwerkelijk in meerdere ruimtes 1 speaker hebben staan?
Yup, keuken, veranda, slaapkamers, badkamer, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:57
Yup, slaapkamer staat de move 2 :) Prima geluid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-05 15:18
Yep, in nagenoeg iedere ruimte in huis wel 1.
En heb de planning om te gaan samenwonen, mijn wederhelft heeft ook al een aardige verzameling. Dan gaat het helemaal een mooie setup worden…

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Bedankt voor de reactie! Ik heb er nog 2 besteld. De kindjes vinden het ook erg leuk dat er nu zoveel muziek is!

Even een check voor de zekerheid: klopt het dat ik met de iPad 2025 wel Trueplay kan doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:48

Mr. Freeze

¡GO!

zunrob schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 13:47:
Bedankt voor de reactie! Ik heb er nog 2 besteld. De kindjes vinden het ook erg leuk dat er nu zoveel muziek is!

Even een check voor de zekerheid: klopt het dat ik met de iPad 2025 wel Trueplay kan doen?
Helaas, deze is (nog) niet compatibel met deze iPad.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Mr. Freeze schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 13:57:
[...]

Helaas, deze is (nog) niet compatibel met deze iPad.
O, dan heb ik niet goed op de website gekeken. Zag hem niet expliciet uitgesloten worden. Is het te verwachten dat ie wel compatibel wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:48

Mr. Freeze

¡GO!

zunrob schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 19:06:
[...]

O, dan heb ik niet goed op de website gekeken. Zag hem niet expliciet uitgesloten worden. Is het te verwachten dat ie wel compatibel wordt?
Ik weet niet hoe lang dat duurt voordat Sonos een iPad toevoegt aan Trueplay, hier hebben we ook iPhones, dus maakt niet zoveel uit. Als je geen alternatief hebt, je hebt vast wel een bekende met iPhone waar je de Sonos app even op mag installeren, toch? Ik heb dit ook eens Trueplay voor een ander gedaan. Zo vaak hoeft het niet te gebeuren.

XBL gamertag StayingPow3r

Pagina: 1 ... 194 195 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.