Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 194 ... 199 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Ik zal vandaag eens de 2x Symfonsik als rear instellen en de 2x Era 100 als fronts, eens horen of dat nog scheelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:11
Cardwizard schreef op zondag 23 maart 2025 @ 18:35:

Ik lees nu ook dat Sonos dit waarschijnlijk zelf gaat uitbrengen, dat zou helemaal mooi zijn
Waar heb jij dat gelezen?

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
Ik kan het niet zo snel terug vinden, maar het is een gerucht in ieder geval dus niet 100% zeker, het gerucht zou te maken hebben met project “Pinewood”

Pinewood gaat schijnbaar niet meer gebeuren als in die is geannuleerd maar misschien brengen ze wel dit uit, ik vond het in ieder geval wel heel toevallig dat dit nu werkt.

[ Voor 22% gewijzigd door Cardwizard op 24-03-2025 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-09 16:18

Stimulate14

⭐⭐⭐

Modbreak:Het zo maar dumpen van links is niet de bedoeling.

[ Voor 86% gewijzigd door dmantione op 27-03-2025 17:19 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
Cardwizard schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:41:
Ik zal vandaag eens de 2x Symfonsik als rear instellen en de 2x Era 100 als fronts, eens horen of dat nog scheelt
Iets later maar goed: de Symfoniks fronts omgeruild voor Era 100, dat klinkt toch nog beter. Eigenlijk geen verrassing want die klinken altijd beter (meer helder)

Het is echt een hele verbetering met 2 fronts, heerlijk. Maar blijf er wel bij dat de Arc Ultra nu een hele dure centerspeaker is geworden.

Grappige is trouwens dat in de Sonos app de mogelijkheid te zien is om naast de surroundspeakers je nu ook de voorste speakers kunt verwijderen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wQR-mey-8iNdVJI2yMhfqDqf8x8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PqxQR7puzckjSZMk9B1lfZps.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Cardwizard op 26-03-2025 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Iemand die ontevreden is met haar systeem en Sonos die het bekende waardeloze advies geeft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09 16:41

Canis Lupus

Vosbot

Wootism schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 18:40:
[...]

Iemand die ontevreden is met haar systeem en Sonos die het bekende waardeloze advies geeft :?
Ja, ik miste ook een beetje context bij de link, @Stimulate14 ?
Bij mij is het systeem de laatste maanden redelijk stabiel. Af en toe nog wel eens traag qua volume changes, en app laat niet altijd spelende content zien.

Home Assistant is in bediening betrouwbaarder wat dat betreft.

Verder zou ik nog graag de Play + Queue Folder van Music Library in de Android App terugzien |:(

[ Voor 36% gewijzigd door Canis Lupus op 27-03-2025 09:32 ]

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:26
Zijn hier nog mensen die Sonos icm Apple Music gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtacaptcave
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 08:23
ASS-Ware schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 10:23:
Zijn hier nog mensen die Sonos icm Apple Music gebruiken?
Ja zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
En heb je playlists in Apple Music?
En gebruik je de S1 of de S2 app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtacaptcave
ASS-Ware schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 10:35:
[...]

En heb je playlists in Apple Music?
En gebruik je de S1 of de S2 app?
Klopt. Ik maak mijn playlists gewoon in Apple Music, zoals je dat op elk ander streamingplatform zou doen. Ik gebruikte eerst de S2-app om de muziek af te spelen, maar die vond ik echt traag. Nu speel ik het gewoon af via de Apple Music-app, wat tien keer sneller gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
dtacaptcave schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 10:41:
[...]

Klopt. Ik maak mijn playlists gewoon in Apple Music, zoals je dat op elk ander streamingplatform zou doen. Ik gebruikte eerst de S2-app om de muziek af te spelen, maar die vond ik echt traag. Nu speel ik het gewoon af via de Apple Music-app, wat tien keer sneller gaat.
Via BlueTooth of AirPlay dan zeker?
Ik heb Play 1's die dat niet kunnen en One's die dat wel kunnen.
Maar als jij in de S2 app kijkt, zie je dan de namen van je playlists staan?
(ik ben gebonden aan S1, helaas)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
Cardwizard schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 15:28:
[...]

Iets later maar goed: de Symfoniks fronts omgeruild voor Era 100, dat klinkt toch nog beter. Eigenlijk geen verrassing want die klinken altijd beter (meer helder)

Het is echt een hele verbetering met 2 fronts, heerlijk. Maar blijf er wel bij dat de Arc Ultra nu een hele dure centerspeaker is geworden.

Grappige is trouwens dat in de Sonos app de mogelijkheid te zien is om naast de surroundspeakers je nu ook de voorste speakers kunt verwijderen

[Afbeelding]
2x Era 100 erbij gekocht en de setup is nu:

Sonos:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9TNegEVST4GheLnH9UvdnnyasiI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AuDmaaiUaFiMHrMEpHPkbCln.jpg?f=fotoalbum_large

SonoSequencr:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qbKiFh5wXUbQUYlRjLGTD5VfCe4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mMuote8t4DlOh9tZwcrJqlzu.jpg?f=fotoalbum_large

Als Sonos dit eruit gaat patchen dan gaat de hele Sonos boel hier op v&a

[ Voor 30% gewijzigd door Cardwizard op 27-03-2025 18:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dtacaptcave
ASS-Ware schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 11:50:
[...]

Via BlueTooth of AirPlay dan zeker?
Ik heb Play 1's die dat niet kunnen en One's die dat wel kunnen.
Maar als jij in de S2 app kijkt, zie je dan de namen van je playlists staan?
(ik ben gebonden aan S1, helaas)
Ja klopt! Via AirPlay doe ik dat, werkt perfect. Ik zie de namen staan in de app die ik zelf heb gegeven ja Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g6xJSSNAfZ60g5Uff6s2UVBBHNI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nKzr9UuxbO24eydIkhIG3cxq.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/icheI6DtG-qBubXNyd6e6JnAX3Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pVuIG3ohNg6AefgwSisR7975.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-09 16:18

Stimulate14

⭐⭐⭐

Canis Lupus schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 09:30:
[...]
Ja, ik miste ook een beetje context bij de link, @Stimulate14 ?
Bij mij is het systeem de laatste maanden redelijk stabiel. Af en toe nog wel eens traag qua volume changes, en app laat niet altijd spelende content zien.

Home Assistant is in bediening betrouwbaarder wat dat betreft.

Verder zou ik nog graag de Play + Queue Folder van Music Library in de Android App terugzien |:(
We delen hier toch al een tijdje LinkedIn ervaringen? Ik zal het de volgende keer onderbouwen voor de mensen die het gemist hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Stimulate14 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 11:41:
[...]

We delen hier toch al een tijdje LinkedIn ervaringen? Ik zal het de volgende keer onderbouwen voor de mensen die het gemist hebben.
Lijkt me niet dat we hier allemaal links gaan dumpen naar nietszeggende klachten die beantwoord worden met de algemene adviezen van Sonos support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipapaulus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:31
Kort vraagje: is een enkele Sonos speaker ook goed geschikt op het bureau als PC-speaker? En zo ja, welk model is dan aan te raden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008

thof

FP ProMod
pipapaulus schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 14:34:
Kort vraagje: is een enkele Sonos speaker ook goed geschikt op het bureau als PC-speaker? En zo ja, welk model is dan aan te raden?
Ik heb een Era100 die ik af en toe gebruik via Bluetooth via PC. Er zit wel enige vertraging in, dus als het tijdsgevoellig is zou ik wegblijven bij Bluetooth. Via een verloopje is directe aansluiting via 3.5mm jack ook mogelijk, maar daar geen ervaring mee.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dtacaptcave
Simpel antwoord: Sonos speakers zijn niet bedoelt als PC speakers.

- Bluetooth kan maar heb je vertraging.
- Je zou ook een usb-c naar 3.5mm connecter kopen en dat dan weer met je pc aansluiten maar het schijnt (niet zelf getest) dat je dan ook audio delay hebt (era 100/300)
- Heeft je PC een HDMI-ARC aansluiting? dan kan je dat gebruiken voor je soundbar, maar dat lijkt mij sterk. De meeste PC's hebben dat niet namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-09 20:48
dtacaptcave schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 14:44:
[...]
- Heeft je PC een HDMI-ARC aansluiting? dan kan je dat gebruiken voor je soundbar, maar dat lijkt mij sterk. De meeste PC's hebben dat niet namelijk.
Veel moederborden vandaag de dag hebben gewoon een HDMI aansluiting en anders op je dedicated videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceFox
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 08:16
maniac2003 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 15:08:
[...]

Veel moederborden vandaag de dag hebben gewoon een HDMI aansluiting en anders op je dedicated videokaart.
Een HDMI aansluiting ondersteund niet per definitie ARC. De meeste PCs/GPUs hebben geen HDMI-arc aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtacaptcave
IceFox schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 15:22:
[...]

Een HDMI aansluiting ondersteund niet per definitie ARC. De meeste PCs/GPUs hebben geen HDMI-arc aansluiting
Dit inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:48

Mr. Freeze

¡GO!

Je zou kunnen kijken naar een Sonos Ray als je pc over een optische aansluiting beschikt.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:29
Alle analoge aansluitingen bij Sonos, dus ook via de USB-C adapter, hebben 75Ms vertraging. De Beam (of Arc Ultra, maar dat is wat overdreven) kun je ook gebruiken met de Sonos optisch naar HDMI adapter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:52
dtacaptcave schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 14:44:
[...]

Simpel antwoord: Sonos speakers zijn niet bedoelt als PC speakers.

- Bluetooth kan maar heb je vertraging.
- Je zou ook een usb-c naar 3.5mm connecter kopen en dat dan weer met je pc aansluiten maar het schijnt (niet zelf getest) dat je dan ook audio delay hebt (era 100/300)
Ik gebruik een Smart monitor (Samsung M7) en daar zitten 2 hdmi poorten in, 1 ervan is Arc.
Ik heb een Beam en die gebruik ik als Pc speaker.. HDMI van pc naar Monitor en hdmi kabel van mijn arc hdmi van mijn monitor naar mijn Beam. Werkt perfect. Voordeel. PC geluid kan dan over hele installatie van Sonos in huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10:22
Rallye schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 23:43:
Alle analoge aansluitingen bij Sonos, dus ook via de USB-C adapter, hebben 75Ms vertraging. De Beam (of Arc Ultra, maar dat is wat overdreven) kun je ook gebruiken met de Sonos optisch naar HDMI adapter.
Volgens mij nog wel meer in de praktijk, het voelt in ieder geval als een paar seconden. Ik heb ooit een Five aangesloten op m’n PC en het was voor mij onmogelijk om een gesprek op Teams te houden. Ook met alleen maar het afspelen van muziek zit je te wachten. Heel irritant.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Je kunt de delay vergroten als de stream problemen oplevert, dan is de buffer groter. Minimaal is altijd 75Ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtacaptcave
Rallye schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 10:15:
Je kunt de delay vergroten als de stream problemen oplevert, dan is de buffer groter. Minimaal is altijd 75Ms.
Als je vertraging hebt (omdat het signaal niet snel genoeg aankomt) wil je de delay toch juist verkorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-09 18:13
Maar niet als je meer wil ( of moet) bufferen. Als vertraging geen problemen geeft ( bv omdat beeld geen rol speelt) is dit een prima manier om een stream toch door te laten lopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Inderdaad. Met “problemen” bedoelde ik niet de vertraging zelf; dat is namelijk geen probleem, maar een producteigenschap. Het gaat dan meer om horten en stoten in de verbinding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:02
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w_OmKF-gIdPKBOlS6zDYdfGGilM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h78RZa78qfoJR6ByyM8Kchw4.jpg?f=fotoalbum_large

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
En wederom wel een update voor de S2 app en niet voor de S1 app (die ze ook gesloopt hebben).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
De S1-app krijgt alleen veiligheidsupdates. Wat had je verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Rallye schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:20:
De S1-app krijgt alleen veiligheidsupdates. Wat had je verwacht?
Ik verwacht dat ze de issues met de S1 app oplossen, want die hebben ze er vorig jaar zelf in aangebracht (Maart geloof ik) met een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

ASS-Ware schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:24:
[...]

Ik verwacht dat ze de issues met de S1 app oplossen, want die hebben ze er vorig jaar zelf in aangebracht (Maart geloof ik) met een update.
Indien op Android, een vorige versie installeren via apk-mirror?

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
PeacekeeperNL schreef op maandag 31 maart 2025 @ 21:34:
[...]

Indien op Android, een vorige versie installeren via apk-mirror?
Helaas, iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@ASS-Ware Welke issues heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
ASS-Ware schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:19:
[...]

En wederom wel een update voor de S2 app en niet voor de S1 app (die ze ook gesloopt hebben).
Die heb ik nog niet. Alleen firmware.

Overigens opmerkelijk dat alleen de soundbars en subs de firmware update hebben ontvangen en de overige speakers (bij mij de One SL) niet.

[ Voor 21% gewijzigd door GerCor op 02-04-2025 09:29 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Ik krijg dit als ik door mijn Apple Music playlists blader als ik wat wil afspelen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wdwYP4XrpYYc7zSccyr7atjR4WA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5SxD8DyejS0Xvx416gZr3Gxv.png?f=fotoalbum_large

En het gekke is dat als ik dat doe bij het maken van een alarm, dat ik dan wel de namen zie staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-09 18:00
Vandaag even tijd genomen om mijn one SL die in surround staat open te vijzen (buiten garantie). De speaker geeft al een tijd een rammelend geluid bij bepaalde basfrequenties in films en muziek.

Vrij snel gemerkt dat het geluid van een soort stenen plugje afkomstig was, zie onderstaande foto's. Dat zat los in het gaatje en rammelde alle kanten op. Het verpulverde ook toen ik het terug wou plaatsen dus heb het volledig verwijderd.

Quick fix was een stukje ducktape en mijn probleem was weg. Vermoedelijk heb ik nu de speaker een beetje niet correct behandeld door het gaatje volledig dicht te kleven, maar ik hoor eigenlijk geen verschil behalve dat ie niet meer rammelt. Kan voorlopig weer verder.

Iemand enig idee waar dat steentje voor dient en is het de bedoeling dat het dan vastgelijmd is of iets dergelijks?

Groeten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e_9H2DoAW-KBRXKqXfaHORtLrTY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ae5Q0CjupYTPR1jOuu2BKxHL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RNjAzkGzTn7Zl33K6BxdsrnhKWY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OMEGB6nPZr0pYnkwcXSNroFw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MWWU3SU5bwEd4dNCHrmRj9O4CJU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GaTTd1fnPo2yEpY39BmEbSiT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bQJrV5zdNU--DYU8TFLig2Tl9ZE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jT9YxEquO2evZE0sR2WqNlAF.jpg?f=fotoalbum_large

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Blijft gewild spul, Sonos: https://www.gld.nl/nieuws...-1700-euro-bij-mediamarkt

Edit: link gefixt
Bedankt @Zondagskindje

[ Voor 54% gewijzigd door Rallye op 06-04-2025 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:48

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ASS-Ware
Darks schreef op zondag 6 april 2025 @ 11:10:
Quick fix was een stukje ducktape
Ik hoop dat je duct tape bedoelt, anders vind ik het zielig voor het eend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 00:16
Het lijkt alsof het geluid en de bas sinds de recente software-update aanzienlijk zachter zijn geworden. Waar ik voorheen genoeg had aan volume 8 op mijn LG OLED, moet het nu minimaal op 15 staan om alles goed te kunnen horen. Zijn er meer mensen die dit hebben gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 02:00

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

DeJurist schreef op zondag 6 april 2025 @ 19:42:
Het lijkt alsof het geluid en de bas sinds de recente software-update aanzienlijk zachter zijn geworden. Waar ik voorheen genoeg had aan volume 8 op mijn LG OLED, moet het nu minimaal op 15 staan om alles goed te kunnen horen. Zijn er meer mensen die dit hebben gemerkt?
Dacht dat het aan mij lag.
Het lijkt bij mij ook inderdaad dat ik het geluid wat harder moet zetten.
Ik zal later op de dag kijken hoe ik mijn Bass heb afgesteld op de Sub Gen 3 en hoe mijn Arc ingesteld is.

test het wel met een BluRay disc

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:55

DON PAPA

Tweaker-fan

DeJurist schreef op zondag 6 april 2025 @ 19:42:
Bij mij is het nog steeds 8 met de Arc Ultra op een LG Oled C9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Geen idee wat er gebeurd is maar ik moet nu regelmatig als eigenaar inloggen in de app om de Sonos favorieten te kunnen zien. Alleen dat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Sinds de prijsverhoging van Spotify ben ik overgestapt op Apple Music en dat had ik eigenlijk veel eerder moeten doen.
Lossless en Dolby Atmos van Apple Music klinken duidelijk beter. Met Tune My Music heb ik alle afspeellijsten overgezet en de nummers staan ook precies in dezelfde volgorde. Wel zo fijn!
Op Apple Music ook alweer een paar nieuwe albums ontdekt, waarschijnlijk dankzij een iets ander algoritme. De aanbevelingen van Spotify zijn wel beter en ik vind de app zelf prettiger en overzichtelijker.
Maar toch erg tevreden over de switch naar Apple Music!

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:52

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

ZesBarkiePK schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 18:52:
Sinds de prijsverhoging van Spotify ben ik overgestapt op Apple Music en dat had ik eigenlijk veel eerder moeten doen.
Lossless en Dolby Atmos van Apple Music klinken duidelijk beter. Met Tune My Music heb ik alle afspeellijsten overgezet en de nummers staan ook precies in dezelfde volgorde. Wel zo fijn!
Op Apple Music ook alweer een paar nieuwe albums ontdekt, waarschijnlijk dankzij een iets ander algoritme. De aanbevelingen van Spotify zijn wel beter en ik vind de app zelf prettiger en overzichtelijker.
Maar toch erg tevreden over de switch naar Apple Music!
Fijn dat je tevreden bent over de overstap, maar een analyse van verschillende streamingdiensten is offtopic in het Sonostopic.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
@ZesBarkiePK Ook even een proefabonnement geïnstalleerd. Erg geinig om nu eens muziek in Dolby Atmos te horen. Stemmen komen nu uit de Arc Ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:52

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

GerCor schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 09:02:
@ZesBarkiePK Ook even een proefabonnement geïnstalleerd. Erg geinig om nu eens muziek in Dolby Atmos te horen. Stemmen komen nu uit de Arc Ultra.
Dat geldt dan natuurlijk ook voor het verder ingaan op offtopic content.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked_fool
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:16
Ik overweeg een overstap van mijn Samsung Q90r (met defecte subwoofer) naar een Sonos Arc Ultra. De Ultra zou dan samen met de 2 One SLs die ik heb een set vormen. De WAF (en poezen) vinden een zware bass niet prettig, maar ikzelf vind het wel meerwaarde hebben als je wel diepere geluiden hebt.

Mijn vraag is, ga ik een subwoofer missen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dtacaptcave
wicked_fool schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 12:57:
Ik overweeg een overstap van mijn Samsung Q90r (met defecte subwoofer) naar een Sonos Arc Ultra. De Ultra zou dan samen met de 2 One SLs die ik heb een set vormen. De WAF (en poezen) vinden een zware bass niet prettig, maar ikzelf vind het wel meerwaarde hebben als je wel diepere geluiden hebt.

De ultra heeft een mooie sub in de soundbar zitten, maar het is en blijft een soundbar. Als je het gaat missen dat kan ik niet beantwoorden, persoonlijk vind ik een sonos set zonder subwoofer altijd een gemiste kans. Je kan misschien beter even in de winkel luisteren hoe een Ultra klinkt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZesBarkiePK

Ik zou het persoonlijk wel missen. Een Arc Ultra doet het heel erg goed met een Sub Mini samen en die is denk ik ook wat vriendelijker voor de huisdieren. Maar als je een grote kamer hebt zou ik meteen voor de Sub 4 gaan.

Ik heb ook katten in huis, Siamezen en Oosterse kortharen. Die hebben grote en gevoelige oren. Maar hoge tonen zijn nog altijd vele malen hinderlijker dan lage tonen. Dus die subwoofer moet naar mijn idee wel kunnen.

Je kan bij Sonos het volume van de subwoofer altijd nog apart instellen en lager zetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 14:27

Ja en nee. Zoals anderen al zeggen ga je nooit het resultaat halen zoals bij een sub, maar eerlijk; ik denk dat je genoeg uit de bar haalt. Zeker met de redenen die je noemt. Ik ben zelf geen sub genomen om de buren te ontzien, maar ik moet zeggen: je zal verbaasd zijn hoeveel bass er uit de Arc Ultra komt. Als je het standaard te weinig vindt, dan doe je de bass slider omhoog in de app, en dan denk ik dat je echt wel tevreden zal zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Nog steeds happy met SonoSequencer ? ik ben inmiddels weer terug op de vertrouwde opstelling Arc, sub en 2 rear's play 1 dus gebruikt de front speakers niet meer.
Ondanks dat het geluid erg goed klonk blijft het aan me knagen vanwege het feit dat er 6 speakers worden uitgeschakeld en je Arc wel een hele dure centerspeaker word.
Het L/R is werkelijk een stuk beter zij het dat ik deze slechts <1 meter naast de Arc kan zetten en het effect meevalt, Hopelijk komt er ooit een update waarbij alleen de uiterste R/L speakers worden uitgeschakeld en alles in front intact blijft of onderdeel van de center word maar dat kunnen we wel vergeten.
Kan me voorstellen dat je met een playbar of Beam een betere ballans hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
@merlin1201 ja daar ben ik in ieder geval heel blij mee, waarom zou je terug gaan als jezelf al aangeeft dat het beter is? Ja de Arc is een dure center geworden, daar was ik ook heel snel achter en is zonde maar toch… het klinkt wel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtacaptcave
merlin1201 schreef op zondag 13 april 2025 @ 10:51:
Nog steeds happy met SonoSequencer ? ik ben inmiddels weer terug op de vertrouwde opstelling Arc, sub en 2 rear's play 1 dus gebruikt de front speakers niet meer.
Ondanks dat het geluid erg goed klonk blijft het aan me knagen vanwege het feit dat er 6 speakers worden uitgeschakeld en je Arc wel een hele dure centerspeaker word.
Het L/R is werkelijk een stuk beter zij het dat ik deze slechts <1 meter naast de Arc kan zetten en het effect meevalt, Hopelijk komt er ooit een update waarbij alleen de uiterste R/L speakers worden uitgeschakeld en alles in front intact blijft of onderdeel van de center word maar dat kunnen we wel vergeten.
Kan me voorstellen dat je met een playbar of Beam een betere ballans hebt.
Zeker nog blij, het geluid is gewoon een stuk beter en de klanken zijn helderder. Ik heb ondertussen wel de arc met de arc ultra vervangen. Het midden geluid is een stuk beter nu, vooral voller. Ook worden er meer speakers gebruikt met de ultra, dat merk je wel. Verschil is niet gigantisch maar ik had nog een ultra in de andere kamer liggen. Zou er in iedergeval niet een nieuwe voor halen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UXdnHegN530qLtBVapXE8CS6EgE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l8hslfe99F3KZHSpbR3bB4Qg.jpg?f=fotoalbum_large

Moest de app verwijderen. Bleef in een loop hangen nadat de firmware update was mislukt.

[ Voor 34% gewijzigd door GerCor op 15-04-2025 18:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Hopelijk valt onder verbetering voor de groepservaring ook het syncen van het geluid tussen groepen. Blijft heel irritant dat je niet meer alle groepen op volume 0 kan zetten om als het ware het geluidsniveau te syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Hoe bedoel je dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
@Rallye Stel. Je zet drie groepen aan met allemaal verschillende volumes. Dan hoefde je dat voorheen niet met de hand te gaan corrigeren om de allemaal op, bijvoorbeeld, 25 te zetten. Dan schoof je de main volume slider naar 0. Overla ging dan bet geluid uit. Je wachtte 2 of 3 seconden en als je de main volume slider dan weer bewoog had iedere groep hetzelfde geluidsniveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-09 21:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vraag me af of dat een bug of een feature was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Ronwiel schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 06:16:
@Rallye Stel. Je zet drie groepen aan met allemaal verschillende volumes. Dan hoefde je dat voorheen niet met de hand te gaan corrigeren om de allemaal op, bijvoorbeeld, 25 te zetten. Dan schoof je de main volume slider naar 0. Overla ging dan bet geluid uit. Je wachtte 2 of 3 seconden en als je de main volume slider dan weer bewoog had iedere groep hetzelfde geluidsniveau.
Maar dat gaat toch nog steeds zo? Bij mij werkt dat gewoon, al heb ik maar twee groepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Bizar dat dit dan weer niet bij mij werkt. Tekenend voor de staat van Sonos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
@MikeyMan Jarenlang zo kunnen gebruiken :). Maar apart dat het bij @ZesBarkiePK goed werkt. Zal ongetwijfeld aan mij liggen dan. Geen idee wat de fix is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Ronwiel schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 09:34:
@MikeyMan Jarenlang zo kunnen gebruiken :). Maar apart dat het bij @ZesBarkiePK goed werkt. Zal ongetwijfeld aan mij liggen dan. Geen idee wat de fix is.
Nee je hebt toch gelijk, bij mij werkte dat (of leek het te werken) omdat ik twee groepen vooraf al op hetzelfde volume ingesteld had staan. Stel ik nu de ene groep apart in op volume 15 en de andere groep op volume 20 dan kan ik het gezamenlijke groepsvolume wijzigen maar gaat het uit van de eerste ingestelde volumes van de groep, en het maakt de volumes niet gelijk.

Sorry duidelijker kan ik het niet beschrijven, maar ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel.

Ik heb trouwens ook de SonoPhone app maar die doet trouwens precies hetzelfde met de volume sliders. Dus het lijkt wel by design te zijn.

In de oude app was dit inderdaad niet zo, lijkt me best vervelend als je met veel verschillende groepen werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Ik vind het zo juist handig. Die speakers staan op een bij ruimte en speaker passend volume en de groep past dat volume aan. Wat is het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy50
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 27-04 09:50
Hallo,

Vraagje ivm sonos systeem.

Momenteel heb ik sonos beam gen 2 + minisub + 2x era 100 in combinatie met lg oled c1 en een ub820 4k bluray speler.

Nu heb ik gemerkt dat als ik 4k schijfjes afspeel op men ub820 met atmos dit perfect gaat ! Maar van zodra ik er een schijfje insteek met enkel dts (x) track deze overgaat naar pcm 2.0. Als ik dit in men ps5 steek geeft hij wel pcm 5.1 - 7.1 ..

Enige manier dat ik dit kan oplossen ?
Heb overal zitten zoeken maar vind geen oplossing. Blijkbaar doet mijn oled c1 van dat jaar geen passthrough alsook help het sonos systeem niet echt.
Moet ik iets extern aansluiten ofzo ..
wel grappig dat ps5 alles gwn werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laagheim
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
Als je Sonos systeempje met je ps5 wel werkt dan ligt het niet aan Sonos maar aan de ub840.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtacaptcave
tommy50 schreef op zondag 20 april 2025 @ 21:27:
Hallo,

Vraagje ivm sonos systeem.

Momenteel heb ik sonos beam gen 2 + minisub + 2x era 100 in combinatie met lg oled c1 en een ub820 4k bluray speler.

Nu heb ik gemerkt dat als ik 4k schijfjes afspeel op men ub820 met atmos dit perfect gaat ! Maar van zodra ik er een schijfje insteek met enkel dts (x) track deze overgaat naar pcm 2.0. Als ik dit in men ps5 steek geeft hij wel pcm 5.1 - 7.1 ..

Enige manier dat ik dit kan oplossen ?
Heb overal zitten zoeken maar vind geen oplossing. Blijkbaar doet mijn oled c1 van dat jaar geen passthrough alsook help het sonos systeem niet echt.
Moet ik iets extern aansluiten ofzo ..
wel grappig dat ps5 alles gwn werkt.
Weet je trouwens heel zeker dat jou C1 geen e-arc heeft? Dat zou die wel moeten hebben.. heb je een linkje naar je tv?

Mocht die echt geen e-arc hebben:

Sommige appartaten kunnen Dolby Digital+ (DD+) aanpassen naar Atmos. Ik gok dat dit bij jou ook gebeurd. Je hebt dan nog steeds DD+ Compressed en niet Dolby TrueHD lossless.

Jou Blu-ray speler zal waarschijnlijk de DTS (X) niet kunnen omzetten naar 5.1 en zal daarom 2.0 kiezen (dit gebeurd vaker). Je PS5 zal dit waarschijnlijk wel kunnen (via bitstream misschien) en daarom krijg je 5.1.

De beste oplossing is om een tv met e-arc te kopen. Op die manier zul je een veel hogere kwaliteit kunnen doorsturen naar je sonos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy50
Lg C1 geeft E-Arc maar deze doet geen dts passthrough.
idd denk dat het aan de ub820 ligt..
Als ik via ub820 krijg ik enkel pcm 2.0 bij dts audio, Bij Atmos geen probleem.
Kan ik dit niet oplossen met extern device zoals een Audio Extractor met eARC voor Soundbars ?

Ps5 doet dit idd wel allemaal . Maar deze geeft pcm 5.1 of 7.1 ipv dts..

https://www.reddit.com/r/...rc_issue/?tl=nl&rdt=61638

Blijkbaar ben ik niet de enigste..
Spijtig dit allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy50
Had gedacht aan zoiets om het probleem op te lossen :

https://www.bol.com/be/nl...ctCardItem_5.ProductTitle

Hopelijk werkt zoiets ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtacaptcave
tommy50 schreef op maandag 21 april 2025 @ 15:55:
Had gedacht aan zoiets om het probleem op te lossen :

https://www.bol.com/be/nl...ctCardItem_5.ProductTitle

Hopelijk werkt zoiets ..
Sonos ondersteund überhaupt geen DTS-audio. Het apparaat dat de audio verstuurd moet daarom instaat zijn om DTS om te kunnen zetten naar een ander formaat.

Het apparaat van jou link is ontworpen om audio uit een HDMI-bron of een tv met ARC/eARC te extraheren en deze door te sturen naar een soundbar, maar het voert geen audioconversie uit tussen verschillende formaten. Het ondersteunt wel het doorgeven van diverse audioformaten, waaronder Dolby TrueHD, Atmos, DTS-HD Master en DTS:X, maar zonder conversie. Dus het zal jou probleem niet oplossen.

Persoonlijk gebruik ik de Nvidia shield pro, ik download al mijn 4k blu-rays en speel dit naadloos af op deze manier. De shield is het enige apparaat dat zo een beetje alles ondersteund en daarom zal je er nooit problemen mee hebben. Dit lost natuurlijk niet jou probleem op, is meer een tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ligt inderdaad aan je TV, die geen pass through doet voor formaten die hij zelf niet aan kan. Sonos soundbars doen wel DTS 5.1 sinds een paar jaar, je BD-speler ook, maar de TV speelt niet mee.

Als je Kodi op je Shield installeert zal er wel een conversie plaatsvinden naar van DTS naar DD 5.1, mits goed ingesteld.

Ik zal dat met PCM eens proberen. Mijn enige BD-speler is namelijk een PS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtacaptcave
Rallye schreef op maandag 21 april 2025 @ 17:13:
Ligt inderdaad aan je TV, die geen pass through doet voor formaten die hij zelf niet aan kan. Sonos soundbars doen wel DTS 5.1 sinds een paar jaar, je BD-speler ook, maar de TV speelt niet mee.

Als je Kodi op je Shield installeert zal er wel een conversie plaatsvinden naar van DTS naar DD 5.1, mits goed ingesteld.

Ik zal dat met PCM eens proberen. Mijn enige BD-speler is namelijk een PS5.
EDIT: ik zie het nu ook, excuses!
Weet je zeker dat ze aan DTS 5.1 doen? Ik zie hier namelijk niks overstaan: https://support.sonos.com...ome-theater-audio-formats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ik zie toch echt:

“All home theater products

Stereo PCM
Dolby Digital
DTS”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy50
Beste,

Is er dan een oplossing mogelijk of iets met extern apparaat zodat ik toch kan genieten van pcm 5.1 - 7.1 op de ub820 ipv pcm 2.0 ?

Zoniet zal ik mijn ps5 gebruiken voor schijfjes met dts .

Heb wel gezien dat de lg oled g4 dts passthrough doet. Maar deze tv dat ik heb is nog uitstekend ..

Nieuwe tv’s van Lg c5 en g5 ondersteunen ook geen dts meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• merlin1201
Sinds de streaming diensten nu eigelijk het formaat bepalen zie je eigelijk dat true-hd, dts-hd maar ook dts en dd5.1 een langzame dood sterven en eigelijk alleen nog maar voorkomen op een blue-ray.
Momentel is het Atmos wat de klok slaat en inmiddels in 90% van alle nieuwe films en series de standaard is.
Gek dat we jaren hebben lopen zeuren om dts op de soundbar en nu het er is gebruiken we het eigelijk niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtacaptcave
tommy50 schreef op maandag 21 april 2025 @ 21:24:
Beste,

Is er dan een oplossing mogelijk of iets met extern apparaat zodat ik toch kan genieten van pcm 5.1 - 7.1 op de ub820 ipv pcm 2.0 ?

Zoniet zal ik mijn ps5 gebruiken voor schijfjes met dts .

Heb wel gezien dat de lg oled g4 dts passthrough doet. Maar deze tv dat ik heb is nog uitstekend ..

Nieuwe tv’s van Lg c5 en g5 ondersteunen ook geen dts meer.
Voor zover ik weet is er helaas geen echte oplossing, omdat externe apparaten die conversie simpelweg niet doen. Maar misschien dat je op Reddit verder komt — daar zitten vaak mensen met creatieve workarounds. Ik heb zelf ook even voor je gezocht, maar kon niks concreets vinden. De meeste mensen hadden tijdelijke oplossingen, die voor sommigen werkten en voor anderen juist weer niet.

Ik had zelf ook dit gedoe (toen nog met een Samsung zonder eARC), en ben sinds een jaar overgestapt op de LG G4. Echt ontzettend blij mee. Het was natuurlijk wel een flinke investering, maar mijn vorige tv was al wat ouder, dus het was het voor mij helemaal waard.

Je kunt je ook afvragen (zoals hierboven al genoemd werd): hoe vaak krijg je tegenwoordig nog films zonder Dolby Atmos? Vrijwel nooit toch? Hooguit bij wat oudere films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Misschien heb je hier nog iets aan: https://en.community.sono...dts-blu-ray-discs-6850976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterhourpower1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-05 08:24
Kan ik een Sonos Era 100 koppelen met mijn platenspeler met Bluetooth. En dat geluid dan ook delen met twee Sonos 5 gen 2? Werkt zoiets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bertware
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:36
afterhourpower1 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 20:23:
Kan ik een Sonos Era 100 koppelen met mijn platenspeler met Bluetooth. En dat geluid dan ook delen met twee Sonos 5 gen 2? Werkt zoiets?
Ja, maar het geluid moet altijd spelen op je Era 100 (je kan dus niet enkel op je Sonos 5 gen 2 spelen).
Je kan ook de line-in adapter voor de era 100 kopen, dan kan je de platenspeler op die manier koppelen en ben je voor zover ik weet volledig vrij om te spelen waar je wilt (bvb enkel op je sonos 5)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Inderdaad. De line in is een line in voor het systeem, niet (enkel) voor de speaker waar de line in per ongeluk in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• afterhourpower1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-05 08:24
Rallye schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 19:18:
Inderdaad. De line in is een line in voor het systeem, niet (enkel) voor de speaker waar de line in per ongeluk in zit.
Dank. Dan denk ik dat ik een Era 100 koop, daar een line-in in doe en dan kan afspelen op Era 100 plus 2 Sonos 5, of alleen op de twee Sonos 5’s. Dat klopt zo toch?

Sorry als ik het dubbelcheck, maar het is nogal een investering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Ik ben net verhuisd en tijdens de verhuizing is een afdekkapje van mijn Sonos Arc los geraakt.
Het kapje en de "pootjes" waar je hem mee vast klemt zijn (zo op het eerste oog) niet beschadigd.
Nu probeer ik het kapje met voorzichtig beleid weer terug te duwen, maar o pde een of andere manier blijft hier speling in zitten. Heeft iemand een idee hoe deze er weer netjes in te krijgen of een bedrijf omgeving rotterdam wat dit kan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JD6h-nCf3iXo7M0TgLdRoMge_wQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CTCb7R0PQLlSUfbWhTFBBaVS.png?f=fotoalbum_large

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 00:16
Beetje sterke lijm gebruiken (op de randen) zodat het vast blijft zitten? Dat kan naar mijn weten geen kwaad.

[ Voor 11% gewijzigd door DeJurist op 04-05-2025 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htf99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-09 18:54
jdwrist schreef op zondag 4 mei 2025 @ 15:20:
Ik ben net verhuisd en tijdens de verhuizing is een afdekkapje van mijn Sonos Arc los geraakt.
Het kapje en de "pootjes" waar je hem mee vast klemt zijn (zo op het eerste oog) niet beschadigd.
Nu probeer ik het kapje met voorzichtig beleid weer terug te duwen, maar o pde een of andere manier blijft hier speling in zitten. Heeft iemand een idee hoe deze er weer netjes in te krijgen of een bedrijf omgeving rotterdam wat dit kan?
Ik heb niet de oplossing, maar herken wel het probleem. Bij mij is dit al zo sinds ik de soundbar nieuw uit de verpakking haalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:52
htf99 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 08:54:
[...]

Ik heb niet de oplossing, maar herken wel het probleem. Bij mij is dit al zo sinds ik de soundbar nieuw uit de verpakking haalde.
Heb je dit aan de winkel / leverancier gemeld? die had m, net als bij mij omgeruild

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htf99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-09 18:54
Ilankroon schreef op maandag 5 mei 2025 @ 15:27:
[...]

Heb je dit aan de winkel / leverancier gemeld? die had m, net als bij mij omgeruild
Nee, ik heb hier niks mee gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-09 15:34
Hier maar even mij ervaring delen. Nadat ik me hier al vaker gemeld had met vage problemen.

Airplay werkte na lange tijd op eens niet meer op mijn Arc.
Ik wilde afscheid nemen van Sonosnet en alles via mijn eigen wifi netwerk verbinden.
Maar de Arc vertikte het om op mijn wifi te connecten, terwijl de Sub gen 3 en One's SL dit wel deden.

Vanavond de Arc een factory reset gegeven en verbonden op wifi. Maar hij zag alleen mijn IoT SSID en niet mijn normale SSID.... hmm vreemd. De Sub gen 3 en One's SL zien mijn normale SSID wel.
Toen viel me in dat ik een tijd geleden vanwege drukte in de buurt op mijn normale SSID de 2,4Ghz zenders heb uitgezet en dus alleen nog op 5Ghz dit SSID uitzend.....
Blijkt dat de Arc als enige alleen via 2,4Ghz kan connecten en de andere devices dus ook via 5Ghz |:(

Alle Sonos devices zitten nu via wifi op mijn IoT SSID en zijn bereikbaar vanaf mijn iPhone die op de normale SSID zit. Airplay werkt ook weer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:39
Een vriend wil me wel z'n -15% korting vanuit het upgrade-programma geven. Is het mogelijk om die code in mijn account te krijgen, zonder dat ik één van zijn apparaten aan mijn account moet koppelen?

Kan daar op de één of andere manier een code uit rollen die ik in het bestelproces kan invullen om de korting te claimen? Of is dat geenszins mogelijk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-09 21:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

BobB schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 08:29:
Een vriend wil me wel z'n -15% korting vanuit het upgrade-programma geven. Is het mogelijk om die code in mijn account te krijgen, zonder dat ik één van zijn apparaten aan mijn account moet koppelen?

Kan daar op de één of andere manier een code uit rollen die ik in het bestelproces kan invullen om de korting te claimen? Of is dat geenszins mogelijk?
Of je laat hem bestellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@loyske De Arc gebruikt zijn 5GHz-afdeling voor communicatie met de surrounds en de Sub(s), of houdt deze vrij als je geen surrounds of Sub heeft. Net als de Beam en de Ray kan hij daarom allen op 2,4Ghz wifi.

De Arc Ultra kan wel op 5Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 25-09 14:19
Ik vind het erg stil rondom sonos.
Zouden ze ergens mee bezig zijn of gaat sonos in de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
benjans68 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 19:57:
Ik vind het erg stil rondom sonos.
Zouden ze ergens mee bezig zijn of gaat sonos in de verkoop.
Ik zal m’n glazen bol er even bij pakken, ik ben zo terug.

Maar dan even serieus, als ik op Reddit tussen de regels door lees, waar Sonos medewerkers direct nieuws publiceren over software updates en andere zaken. Begint het er op te lijken dat we binnenkort misschien een grote software update krijgen, er is net nieuwe firmware uitgebracht en die moet je installeren voordat je de volgende app update kan doen. Misschien krijgen we aparte links / rechts kanalen, wat nu bijvoorbeeld met SonoSequencr al kan. Of er komt een nieuw product aan.

Daarbij denk ik dat Sonos weer stappen aan het zetten is om echt een premium merk te worden. Zodoende ook het nieuws over het stoppen van de samenwerking met Ikea.

Maar we zullen het rustig af moeten wachten.

[ Voor 56% gewijzigd door ZesBarkiePK op 07-05-2025 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 25-09 14:19
Fijn dat je de glazen bol erbij heb gepakt

Maar wel fijn dat er links en rechts kanalen gebruikt kunnen worden.
Het idee is dus hetzelfde als wat sony doet met zijn theater quad.
Alleen heeft sonos betere speakers en betere software.
Alleen vraag ik me af hoe het gaat met het pinewood project gaat die dit aansturen of word het gedaan via de app.

En de medewerkers van sonos zullen niet echt het fijne naar buiten brengen,anders staan ze ook op straat.
Dus gebruik af en toe maar de glazen bol.😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ik ben eigenlijk wel blij dat het nu wat rustiger is rond Sonos. Zonder een centerspeaker hebben aparte linkers en rechterspeakers weinig nut, dus die zou er dan ook moeten komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
Rallye schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 07:12:
Ik ben eigenlijk wel blij dat het nu wat rustiger is rond Sonos. Zonder een centerspeaker hebben aparte linkers en rechterspeakers weinig nut, dus die zou er dan ook moeten komen.
Ik zou werkelijk niet meer zonder mijn huidige setup kunnen, Arc Ultra als centerspeaker en L/R apart.

Niet de meest goedkope oplossing en een tandje minder als center zou prima kunnen, maar goed het klinkt zoveel ruimtelijker
Pagina: 1 ... 194 ... 199 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.