Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 193 ... 199 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
The Inquisitor schreef op zondag 23 februari 2025 @ 10:36:
In de voorwaarden stond ook dat het rond 12:0-0 online kwam, dat hebben ze in ieder geval ruimschoots gered. Je ziet nu gewoon de korting op de homepage, en na inloggen krijg je het ook in je winkelmandje. Het is niet voor geselecteerde accounts maar voor iedereen.

Edit: Arc Ultra doet helaas niet mee, en de Era100 is goedkoper geweest bij de Expert. Jammer.
Ah nu zie ik 't ook. Ruim uur geleden nog niet goed verwerkt op de site.

Nu zie ik ook de 25% korting op diverse producten. Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:33
CarbonCopy schreef op zondag 23 februari 2025 @ 10:16:
[...]

Dat had ik ook. Maar na een inlogactie op de US website en vervolgens een switch naar de NL website kreeg ik de korting.
Ah thanks, dat werkt hier ook. Nu maar eens denken of ik überhaupt wel iets nodig heb :*)

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:30

..Christiaan..

..zwll..

Kent iemand deze melding? Ik heb geen sub en surround geluid meer. In de app staan ze gewoon aan en geluid dat doorgeven wordt momenteel is dd5.1.
Bij de era 100 zie ik deze melding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iRY8oxIjp_O49igO1mbeaW7SBDQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xpJY58NY4TQty6j2yLWVH1x5.jpg?f=fotoalbum_large

Google leidt me naar een era 100 pro uitleg maar die heb ik niet. De 'meer info' knop leidt naar algemene help pagina sonos.

UPDATE: geen idee wat er gebeurd is maar de melding is weg en ze werken weer..

[ Voor 6% gewijzigd door ..Christiaan.. op 23-02-2025 21:35 ]

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Herkz
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16:01
Stimulate14 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 11:13:
Mijn god zeg ik word nog zo agressief van die app.
Hij werkt hier ook nog steeds voor geen meter.

- Elke keer bij het openen van de app, als je een andere artiest wil selecteren, moet hij opnieuw laden/verbinden.
- Enorm traag allemaal
- Favorieten vaak niet op kunnen halen
- Geluid aanpassen wat super traag werkt

Alles lijkt op slecht netwerk, maar mijn netwerk is gewoon 100% in orde en snel. Geen een ander apparaat heeft er last van. Echt sonos... wat was ik ooit blij met je, nu haat ik je meer dan ooit.

Opstelling:
- first generation playbar
- Subwoofer
- 2 play 1's

[ Voor 5% gewijzigd door Herkz op 24-02-2025 12:54 ]

Gasloos sinds 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09 16:41

Canis Lupus

Vosbot

Canis Lupus schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:27:
Met beetje geluk komt Music Library Folders aan Queue toevoegen ergens de komende weken/maanden terug in Android / iOS apss :)
Het lijkt op de roadmap te staan:
https://en.community.sono...tid=16842380#post16842380 (de aanhouder wint...)
Voor mensen die ook graag de Queue Folders in Music Library op iOS/Android terug willen, kreeg ik het advies dat meer mensen dit bij Sonos Support (https://support.sonos.com/nl-nl/contact) melden, zodat de Case count en dus Prio omhoog gaat.

Zie ook het topic: https://en.community.sono...tid=16846432#post16846432

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 14:27
Herkz schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:51:
[...]

Hij werkt hier ook nog steeds voor geen meter.

- Elke keer bij het openen van de app, als je een andere artiest wil selecteren, moet hij opnieuw laden/verbinden.
- Enorm traag allemaal
- Favorieten vaak niet op kunnen halen
- Geluid aanpassen wat super traag werkt

Alles lijkt op slecht netwerk, maar mijn netwerk is gewoon 100% in orde en snel. Geen een ander apparaat heeft er last van. Echt sonos... wat was ik ooit blij met je, nu haat ik je meer dan ooit.

Opstelling:
- first generation playbar
- Subwoofer
- 2 play 1's
iOS? Probeer eens een third party app, zoals Orto. Die doen het, gek genoeg, wel gewoon goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:03
@Herkz Sonos stelt meer eisen aan je netwerk dan andere apparaten. Voor de onderlinge communicatie en (helaas, sinds mei 2024) ook voor communicatie naar buiten. Dat andere apparaten het goed doen op je netwerk zegt dus niet zoveel. Hoe ziet jouw netwerk eruit? Al eens gebeld met Sonos?

Wel moet worden gezegd dat oudere apparaten meer last lijken te hebben dan nieuwere. Je zou een downgrade naar S1 kunnen overwegen als laatste redmiddel.

[ Voor 21% gewijzigd door Rallye op 03-03-2025 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:12
Rallye schreef op maandag 3 maart 2025 @ 07:56:
@Herkz Sonos stelt meer eisen aan je netwerk dan andere apparaten. Voor de onderlinge communicatie en (helaas, sinds mei 2024) ook voor communicatie naar buiten. ......
Kun je uitleggen welke eisen dat precies zijn? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:04

Stimulate14

⭐⭐⭐

Is er iemand hier met een setup in de slaapkamer? Of is dat overkill?
Er hangt een 55" met AppleTV en Plex aan de muur. Wel schraal geluid als je een complete setup beneden in de kamer gewend bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:19

RnB

Ik heb gisteren toevallig een Beam binnen gekregen voor op de slaapkamer.

In de woonkamer heb ik een Arc, 2x Ones als surround en 2 Sub Gen3, waar ik 1 Sub nu boven heb staan met de Beam. Ben er erg blij mee, geluid is 100x beter dan uit de 55" Samsung tv komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

RnB schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 09:18:
Ik heb gisteren toevallig een Beam binnen gekregen voor op de slaapkamer.

In de woonkamer heb ik een Arc, 2x Ones als surround en 2 Sub Gen3, waar ik 1 Sub nu boven heb staan met de Beam. Ben er erg blij mee, geluid is 100x beter dan uit de 55" Samsung tv komt.
Ah nice, laat het me weten alsjeblieft :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:41
hier ook een beam gen 1 + 2 nieuwe symfonisk lampen als surroundspeakers.
bevalt prima, ook om af en toe muziek aan te hebben op de slaapkamer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:19

RnB

Stimulate14 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 11:09:
[...]

Ah nice, laat het me weten alsjeblieft :).
Wat zou je willen weten anders dan dat het geluid 100x beter is dan de gemiddelde tv? :P

De tv op de slaapkamer wordt uiteraard niet zovaak gebruikt dan die in de woonkamer, maar op die momenten dat we hem gebruiken (series op de bekende streamingdiensten en gamen op de PlayStation), is het echt fantastisch om naast goed beeld ook goed geluid te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 14:27
Een Beam is sowieso een goede optie voor elke ruimte :p Dat ding is erg goed en perfecte prijs/kwaliteitsverhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel83
  • Laatst online: 21:59
Ik probeer YouTube Music (de gratis variant) aan de praat te krijgen op mijn Sonos Gen 1 systeem, maar het enige dat ik te zien krijg is een kopje 'Playlists' die leeg is.
Ik heb twee YouTube accounts, allebei geprobeerd.

Accounts verwijderd, opnieuw toegevoegd, Sonos herstart, niks werkt helaas. Kom verder ook niet veel tegen via Google. Iemand een idee?

Ik heb een Sonos ZP120, Sonos Playbar, Play 3 en een Play 1 Gen 1. Ik gebruik ook nog de Sonos S1 app.
Verder kom ik nergens tegen dat het niet compatibel is of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Giel83 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 21:32:
Ik probeer YouTube Music (de gratis variant) aan de praat te krijgen op mijn Sonos Gen 1 systeem, maar het enige dat ik te zien krijg is een kopje 'Playlists' die leeg is.

Accounts verwijderd, opnieuw toegevoegd, Sonos herstart, niks werkt helaas. Kom verder ook niet veel tegen via Google. Iemand een idee?

Ik heb een Sonos ZP120, Sonos Playbar, Play 3 en een Play 1 Gen 1. Ik gebruik ook nog de Sonos S1 app.
Wat ik weet van yt music is dat Sonos me alleen nummers laat zien die ik mag afspelen (mixes). Heeft het wellicht daarmee van doen?

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel83
PeacekeeperNL schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 05:39:
[...]

Wat ik weet van yt music is dat Sonos me alleen nummers laat zien die ik mag afspelen (mixes). Heeft het wellicht daarmee van doen?
Dat lijkt er niet op. Ik heb een paar playlists, maar ik zie er geen een. Ik had verwacht in ieder geval de namen van de playlists nog terug te zien, maar zelfs die zie ik dus niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• disbehave
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Stimulate14 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 09:09:
Is er iemand hier met een setup in de slaapkamer? Of is dat overkill?
Er hangt een 55" met AppleTV en Plex aan de muur. Wel schraal geluid als je een complete setup beneden in de kamer gewend bent.
Ik had de Beam gen. 1 eerst in de woonkamer en vond die daar niet goed (blikkerig) klinken. Vervangen door een Arc en dat klinkt veel beter.

Daarna de Beam in de (natuurlijk veel kleinere) slaapkamer opgehangen i.c.m. een beamertje en daar klinkt 'ie echt goed.

Dus ook van mij een aanrader, zeker geen overkill.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@Stimulate14 Zie bijvoorbeeld https://www.linkedin.com/...os&utm_campaign=share_via

Sonos gebruikt een andere manier om speakers te ontdekken, die gevoeliger lijkt voor storingen. Bovendien lopen meer verbindingen buitenom, wat bij sommige gebruikers ook storingsgevoeliger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koverbr
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 28-07 11:25
Bedankt voor de interessante input in dit topic.

Ik zit nog met een vraag waar ik veel tegenstrijdigheden over lees online: ik ben op zoek naar een upgrade van ons geluidssysteem in huis. Het smart home is gebasseerd rond Google assistant en dat willen we graag zo houden.

De Sonos generatie met Google assistant is een optie (Sonos arc, 2xSl en een move 2 zou ik dan halen) maar ik lees tegenstrijdige berichten over de assistant en dat het niet meer werkt sinds 2024. Mensen geven aan de assistent plots te verliezen of alleen nog maar het volume en niet het radiostation te kunnen wijzigen. Ook lijkt Sonos op fora te doen alsof het aan de klant ligt en te verzwijgen dat er conflicten tussen Google en speaker fabrikanten lopen.
https://en.community.sono...-google-assistant-6898289 https://en.community.sono...ack-on-beam-gen-1-6923034 https://en.community.sono...-google-assistant-6924767

Gebruik:
Als wij thuis zijn staat er vrijwel altijd muziek (radio of spotify) synchroon aan in de woonkamer, keuken en werkkamer.
Via Google assistent bedienen wij muziek, radiozender, Spotify playlist, volume en soms ook thermostaat, stofzuiger of verlichting.

Wij kijken nauwelijks tv, en <1/maand films of series. Wel willen we goed geluid bij de tv maar daarbij zijn rear speakers of Atmos geen vereiste.

Huidige situatie:
Op dit moment staan in de woonkamer twee oude speakers met een grote ouderwetse versterker. Deze heeft twee aangesloten inputs: de tv en een chromecast audio, beide aangesloten met rood/wit naar 3,5mm. Deze versterker moet handmatig in en uitgeschakeld worden en van input gewisseld worden. Aan/uit en bron selectie gaan bij voorkeur automatisch.
Naast de versterker staat een Google home mini om in de woonkamer commando’s te geven.
In de keuken staat een Google home hub die voor de keuken voldoende goed geluid heeft en onze commando’s oppakt. Ook kunnen we er tijdens het koken YouTube op kijken, de lampen en thermostaat bedienen en timers fysiek zien aflopen.
De slaapkamer en werkplek hebben ook Google home mini voor commando’s en geluid. Het geluid daarvan is net voldoende voor de achtergrond.
Alle Google assistants hebben als standaard speaker een groep waarin de Google speakers en de chromecast audio hangen. de home mini in de woonkamer is uitgesloten gezien die naast de versterker staat voor commando’s.

Sonos is een optie of de Harman kardon citation 700. Deze soundbar heeft Google assistant, accepteert onze commando’s en integreert met Google speaker groep waardoor we verder niets vervangen maar het product is al relatief oud. Er is bij mediamarkt de deal om deze voor €500 inclusief sub op te pikken. Er komt een nieuwe variant uit in maart maar zonder Google assistent.
Optie 2 (zilver): de soundbar integreert met speaker groepen maar heeft geen assistent. Wel kan de home mini ernaast blijven staan met de groep als default speaker. Op Reddit, Samsung forum en tweakers zeer wisselende ervaringen over of dit werkt en hoe stabiel het is als ik me focus op de Samsung Q serie die dan het meest relevant lijkt. Veel ervaringen omtrent het plots verdwijnen van functionaliteit. Samsung doet ook alsof het aan gebruiker ligt terwijl het ongeschreven beleid lijkt.

Vraag:
Wat is jullie ervaring met Google home in combinatie met Sonos en speakergroepen?
Welke mogelijkheid zie ik over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Als je alles in de Google group wilt is Sonos een no go.

Sonos met Google Assistant heeft net iets minder functionaliteit (ik krijg bijvoorbeeld geen voice match, de al genoemde Sons groups) dan Google zelf en wat vreemde quirks, die bij een Nest Mini ook niet voorkomen, zoals niet laten spelen van een gevraagde zender. Vraag “speel NPO Radio 2” via GA op Sonos en je krijgt niet de juiste zender - via de Nest Mini gaat dat wel goed.

Ik lees in de door jou gelinkte thread overigens niet dat Sonos iets verzwijgt. De procedure met Google is gewoon publiek. Als ik de problemen zo zie dan lijkt dat echt op de weg van Google liggen om dit op te lossen.

De laatste tijd nemen de problemen wat toe, omdat Gemini in de weg lijkt te staan aan activeren van GA, zie https://nl.community.sono...t-werkt-niet-meer-6778764

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koverbr
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 28-07 11:25
Rallye schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 19:44:
Als je alles in de Google group wilt is Sonos een no go.

Sonos met Google Assistant heeft net iets minder functionaliteit (ik krijg bijvoorbeeld geen voice match, de al genoemde Sons groups) dan Google zelf en wat vreemde quirks, die bij een Nest Mini ook niet voorkomen, zoals niet laten spelen van een gevraagde zender. Vraag “speel NPO Radio 2” via GA op Sonos en je krijgt niet de juiste zender - via de Nest Mini gaat dat wel goed.

Ik lees in de door jou gelinkte thread overigens niet dat Sonos iets verzwijgt. De procedure met Google is gewoon publiek. Als ik de problemen zo zie dan lijkt dat echt op de weg van Google liggen om dit op te lossen.

De laatste tijd nemen de problemen wat toe, omdat Gemini in de weg lijkt te staan aan activeren van GA, zie https://nl.community.sono...t-werkt-niet-meer-6778764
Bedankt voor je input. Dat klinkt buggy/onbetrouwbaar, heb je ervaring met de google assistant op sonos en weet je waar hij wel naar zou luisteren als ik graag NPO radio 2 wil afspelen?

Alternatief is de google home devices te laten staan, de nieuwste sonos te nemen en deze als groep als default op de googles in te stellen. Echter is het ons de investering niet waard als ik vervolgens met een rommelig dubbel systeem in iedere kamer zit. Zou het wel werken?

Meest betaalbare/betrouwbare optie lijkt de oudere harman kardon citation te zijn, die heeft google assistant, schijnt niet altijd even goed te luisteren als een google home maar integreert wel met mijn groepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-09 20:20
Giel83 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 21:32:

Heb je muziek geüpload naar je gratis YouTube Music-account?
Ik krijg zonder betaald abo alleen de liedjes te zien die ik heb geüpload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:33
Storing Spotify? Krijg het niet gestart. Mijn dochter in Groningen was al licht in paniek. Je krijgt een foutmelding. 'De verbinding met Spotify is verbroken'

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel83
dextertje schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 12:07:
[...]

Heb je muziek geüpload naar je gratis YouTube Music-account?
Ik krijg zonder betaald abo alleen de liedjes te zien die ik heb geüpload.
Aahhhh, dat lijkt het te zijn... Zojuist een nummer geupload als test en die zie ik nu ook in Sonos.
Hmm, dat is jammer dat dat zo werkt.

Veel dank in ieder geval! Mysterie opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:56

Halfkakkende

Vandring

GerCor schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 12:18:
Storing Spotify? Krijg het niet gestart. Mijn dochter in Groningen was al licht in paniek. Je krijgt een foutmelding. 'De verbinding met Spotify is verbroken'
Yep, Spotify werkt prima op de telefoon, maar de integratie met Sonos niet. Werd midden in een nummer verbroken.

MUZIEK!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marsie030
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:41
GerCor schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 12:18:
Hier ook :( , maar niet met spotify maar een radiozender. Na veel gerommel werkt het weer.

[ Voor 6% gewijzigd door marsie030 op 06-03-2025 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:46

Pixelmagic

Ubergeek

De eerste uit de Sonos familie gekocht, de Symfonisk van Ikea. Aangesloten met utp en Home Assistant heeft hem netjes gevonden en kan radio spelen, doel 1 behaald.

Ik probeer het installeren van de Sonos app en account te vermijden en zou via Airplay vanaf andere Apple apparatuur willen streamen, maar de speaker wordt niet gevonden. Ik krijg de indruk dat er 2 mogelijke redenen kunnen zijn, de Sonos staat niet op wifi waardoor hij niet gevonden wordt óf ik moet eerst via de app Airplay aanzetten of configureren.

Is er iemand die me in de richting van een oplossing kan helpen ?

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Eigenlijk beide niet. AirPlay zou gewoon moeten kunnen vanaf je telefoon naar een bekabeld aangesloten speaker en AirPlay staat altijd aan.

Maar als je helemaal geen setup gedaan hebt lijkt me dat de reden…. Gewoon ff die app en de installatie doen. Dan gooi je hem er daarna maar weer af. Waarom eigenlijk die aversie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

Rallye schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 19:34:
Eigenlijk beide niet. AirPlay zou gewoon moeten kunnen vanaf je telefoon naar een bekabeld aangesloten speaker en AirPlay staat altijd aan.

Maar als je helemaal geen setup gedaan hebt lijkt me dat de reden…. Gewoon ff die app en de installatie doen. Dan gooi je hem er daarna maar weer af. Waarom eigenlijk die aversie?
Ondertussen gedaan, de aversie is dat je zonder je exacte locatie dus de setup gewoon niet kan afronden. Als je dan kijkt waarom dan hebben ze het over devices in je omgeving en je wifi gegevens en meer. Ik heb een gezonde gewoonte zo min mogelijk info aan bedrijven te geven, zeker als dat niet nodig is.

Overigens werkte het met alleen HA wel voor mij doel, maar wilde Airplay gebruiken voor de Apple tv en video te kijken, maar de vertraging is echt niet te doen helaas. Dus lijk het nog eens voor jan joker gedaan te hebben ook... :'(

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Zie https://support.sonos.com...cle/sonos-app-permissions

Helpt gewoon met instellen voor de meeste niet-tech savvy gebruikers. Voor TV-gebruik heeft Sonos soundbars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

Rallye schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 17:53:
Zie https://support.sonos.com...cle/sonos-app-permissions

Helpt gewoon met instellen voor de meeste niet-tech savvy gebruikers. Voor TV-gebruik heeft Sonos soundbars.
Erg benieuwd naar waarom de locatie nodig is om een speaker te laten werken. Wifi en bluetooth snap ik wel, de rest echt niet. Net als sommige apps die toegang tot mijn contacten willen.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Pixelmagic schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 22:45:
[...]

Erg benieuwd naar waarom de locatie nodig is om een speaker te laten werken. Wifi en bluetooth snap ik wel, de rest echt niet. Net als sommige apps die toegang tot mijn contacten willen.
Waarschijnlijk om de juiste radiozenders aan te kunnen bieden. Kan ook zijn dat Sonos moet voldoen aan eisen van een land om producten te mogen verkopen.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

GerCor schreef op zondag 9 maart 2025 @ 07:59:
[...]

Waarschijnlijk om de juiste radiozenders aan te kunnen bieden. Kan ook zijn dat Sonos moet voldoen aan eisen van een land om producten te mogen verkopen.
De laatste keer dat ik keek hebben we op zijn best regionale zenders, daarvoor hoef je niet tot op de meter te weten waar ik ben om die zenders te kunnen kiezen. Overigens moet ik om een radiozender te kiezen nog steeds eerst het land kiezen.

Maar het begint me duidelijk te worden, ik maak me ergens druk om waar vele hier zich daar niet druk om maken. Dank zover voor de hulp.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Dat zeg ik overigens niet. Maar wel dat het geven van je locatie nodig is voor de set up. Sonos zou daar wel transparanter over kunnen zijn: maar waarom hangt de vindbaarheid van apparaten af van je locatie? En waarom is het dan niet mogelijk dit handmatig in te stellen, bijvoorbeeld als regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Pixelmagic schreef op zondag 9 maart 2025 @ 09:55:
[...]

De laatste keer dat ik keek hebben we op zijn best regionale zenders, daarvoor hoef je niet tot op de meter te weten waar ik ben om die zenders te kunnen kiezen. Overigens moet ik om een radiozender te kiezen nog steeds eerst het land kiezen.

Maar het begint me duidelijk te worden, ik maak me ergens druk om waar vele hier zich daar niet druk om maken. Dank zover voor de hulp.
https://www.privacynieuws...om-je-locatie-vragen.html

Hier staat het in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

Dat zegt dus niets over mij Apple device... Sonos heeft daar heel erg bewust het exacte locatie vlaggetje aangezet, de app eist dit specifiek af.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Of het is, ook daar, een eis bij BLE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-09 20:20
Pixelmagic schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 21:34:
[...]

Ondertussen gedaan, de aversie is dat je zonder je exacte locatie dus de setup gewoon niet kan afronden. Als je dan kijkt waarom dan hebben ze het over devices in je omgeving en je wifi gegevens en meer. Ik heb een gezonde gewoonte zo min mogelijk info aan bedrijven te geven, zeker als dat niet nodig is.

Overigens werkte het met alleen HA wel voor mij doel, maar wilde Airplay gebruiken voor de Apple tv en video te kijken, maar de vertraging is echt niet te doen helaas. Dus lijk het nog eens voor jan joker gedaan te hebben ook... :'(
https://en.community.sono...cise-location-why-6923387 voor het antwoord van een Sonos-medewerker over locatie. Ik vraag me ook af of het nodig is op een IOS-device. Ik heb het nu de toestemming ingetrokken, volgens mij is het na installatie niet meer nodig als je niks aan wifi verandert.

Wat die vertraging via Airplay betreft: ik gebruik dat niet zo vaak, maar merk wel dat het soms een paar minuten duurt voordat de Airplay vloeiend werkt (of überhaupt werkt). Heb je het geduld gehad om enkele minuten te wachten tot de connectie zich stabiliseert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 20:44
Als ik door de woning (met name begane grond) verspreid een aantal (bijv. Sonos) speakers zou willen ophangen, is het dan het handigste in deze hoek bij het plafond een WCD te hebben of hebben jullie dit anders opgelost?

Zat te denken aan onderstaande (rode vierkantjes zijn surround speakers, bijv. Sonos Era) en de rechthoek is dan de soundbar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gc...OLb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:56
Kan zeker. Maar het mooiste is “onzichtbaar” dus hangt af van wellke steunen je gebruikt enz. Ik heb er voor gekozen om op een zo onzichtbaar als mogelijke plek de draad te laten “verdwijnen” in in gefreesde buizen ( stekker afknippen enz….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
Yamahaa schreef op maandag 10 maart 2025 @ 20:46:
Kan zeker. Maar het mooiste is “onzichtbaar” dus hangt af van wellke steunen je gebruikt enz. Ik heb er voor gekozen om op een zo onzichtbaar als mogelijke plek de draad te laten “verdwijnen” in in gefreesde buizen ( stekker afknippen enz….
Hoe bedoel je dit? Alleen een pijpje? En dan naar de meterkast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
In mijn geval naar wcd achter kast uit laten komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
De rode vierkanten zijn geen surroundspeakers. Jij noemt dat zo. Geeft verder niks maar ik moest even nadenken wat je bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
Duidelijk. Ik ga er eens over nadenken hoe ik dit het handigste kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Sinds kort heeft Sonos ook de Era 100 Pro, met POE. Zou weer een kabel schelen…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
Rallye schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 12:25:
Sinds kort heeft Sonos ook de Era 100 Pro, met POE. Zou weer een kabel schelen…..
Dat zou ook wel netjes zijn. Leggen we gewoon een UTP naar een paar hoeken van de kamer die ik dan in de meterkast allemaal verzamel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Moet wel via een professionele partij zoals Wifimedia.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

The Inquisitor schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 20:45:
Een Beam is sowieso een goede optie voor elke ruimte :p Dat ding is erg goed en perfecte prijs/kwaliteitsverhouding.
Nou, ik heb hem besteld voor de slaapkamer. De kas spekken zodat ze eindelijk die )(@Q&*_^&)( app kunnen maken.
Beetje dubbel gevoel.

[ Voor 3% gewijzigd door Stimulate14 op 14-03-2025 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dtacaptcave
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 20:51
Zijn er al meerdere mensen die eindelijk echte surround sound hebben met hun sonos set via de sequencr app, dus link en rechts speakers kunnen toevoegen naast je soundbar. Het verschil is enorm. De soundstage voelt veel ruimtelijker en natuurlijker aan.

Mijn huidige setup is nu:
Era 300 links voor
Arc soundbar midden
Era 300 rechts voor

Era 300 links achter
Era 300 rechts achter
Subwoofer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
dtacaptcave schreef op maandag 17 maart 2025 @ 10:19:
Zijn er al meerdere mensen die eindelijk echte surround sound hebben met hun sonos set via de sequencr app, dus link en rechts speakers kunnen toevoegen naast je soundbar. Het verschil is enorm. De soundstage voelt veel ruimtelijker en natuurlijker aan.

Mijn huidige setup is nu:
Era 300 links voor
Arc soundbar midden
Era 300 rechts voor

Era 300 links achter
Era 300 rechts achter
Subwoofer
Blijf het bizar vinden dat Sonos dit zelf niet support, maar de support blijkbaar wel in de software zit

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dtacaptcave
DennusB schreef op maandag 17 maart 2025 @ 10:26:
[...]

Blijf het bizar vinden dat Sonos dit zelf niet support, maar de support blijkbaar wel in de software zit
Absoluut, ik denk dat mijn ervaring ongeveer met 20-30% omhoog is gegaan, dat is echt veel. Niet alleen klinkt het beter omdat je nu verschil tussen links en rechts hebt, ook komen (bijvoorbeeld) dialogen veel beter uit de verf. Hier voor had ik altijd wat moeite om met hollywood films dialogen te horen, voornamelijk was dat te zacht omdat de actie scene's zo hard klonken. Ik had altijd de instellingen zo aangepast dat het wat beter klonk maar dit wil je eigenlijk niet omdat het weer van iets anders afneemt + perfect was het nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:11
dtacaptcave schreef op maandag 17 maart 2025 @ 10:30:
[...]

Absoluut, ik denk dat mijn ervaring ongeveer met 20-30% omhoog is gegaan, dat is echt veel. Niet alleen klinkt het beter omdat je nu verschil tussen links en rechts hebt, ook komen (bijvoorbeeld) dialogen veel beter uit de verf. Hier voor had ik altijd wat moeite om met hollywood films dialogen te horen, voornamelijk was dat te zacht omdat de actie scene's zo hard klonken. Ik had altijd de instellingen zo aangepast dat het wat beter klonk maar dit wil je eigenlijk niet omdat het weer van iets anders afneemt + perfect was het nooit.
Welke app? en is dit ook voor Android?
Ilan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtacaptcave
Ilankroon schreef op maandag 17 maart 2025 @ 10:33:
[...]

Welke app? en is dit ook voor Android?
Ilan
SonoSequencr

Volgens mij is dit alleen beschikbaar voor iOS, als ik het google vind ik al oude posts van jaren terug dat ze om een android versie vragen maar die is er nog steeds niet, vermoed dus niet dat dit er snel aan zit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

dtacaptcave schreef op maandag 17 maart 2025 @ 10:38:
[...]

SonoSequencr

Volgens mij is dit alleen beschikbaar voor iOS, als ik het google vind ik al oude posts van jaren terug dat ze om een android versie vragen maar die is er nog steeds niet, vermoed dus niet dat dit er snel aan zit te komen.
Bijzonder genoeg noemen ze deze functionaliteit niet op de app pagina, het splitsen van het 7.1 / 5.1 over een Soundbar + 2 extra L / R speakers...?
Lijkt me sterk dat dit zonder al te veel vertraging met een 3rd party app werkt, maar als dat wel zo is, ook wel verbazingwekkend :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dtacaptcave
Canis Lupus schreef op maandag 17 maart 2025 @ 11:31:
[...]
Bijzonder genoeg noemen ze deze functionaliteit niet op de app pagina, het splitsen van het 7.1 / 5.1 over een Soundbar + 2 extra L / R speakers...?
Lijkt me sterk dat dit zonder al te veel vertraging met een 3rd party app werkt, maar als dat wel zo is, ook wel verbazingwekkend :P
Klopt! ik vond het bizar dat ik het nergens anders hiervoor al had gelezen en dat het dus wel echt een game-changer is. Er is geen vertraging btw. Deze video gaat wat meer de diepte in en hier zal je misschien wat extra antwoorden uit krijgen.

Op dit moment heb ik een Dolby Atmos 7.1.4 test tone bestand getest zodat je precies weet welke speaker/driver geactiveerd word. Alles werkt perfect, je mist natuurlijk de drivers uit de soundbar die normaal gesproken links/rechts zouden besturen maar die zitten nu in de losse speakers, logisch dus. Al het andere werkt zoals het hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Nou, de Beam is binnen. Morgen even ophangen met de beugel en dan volgt de slaapkamer review hier vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:28
dtacaptcave schreef op maandag 17 maart 2025 @ 11:43:
[...]

Klopt! ik vond het bizar dat ik het nergens anders hiervoor al had gelezen en dat het dus wel echt een game-changer is. Er is geen vertraging btw. Deze video gaat wat meer de diepte in en hier zal je misschien wat extra antwoorden uit krijgen.

Op dit moment heb ik een Dolby Atmos 7.1.4 test tone bestand getest zodat je precies weet welke speaker/driver geactiveerd word. Alles werkt perfect, je mist natuurlijk de drivers uit de soundbar die normaal gesproken links/rechts zouden besturen maar die zitten nu in de losse speakers, logisch dus. Al het andere werkt zoals het hoort.
Bijzonder ik had er nooit van gehoord.
Is het ook makkelijk om een keer die 7.1 opstellingen uit te proberen om daarna weer terug te gaan naar de vorige opstelling.
Want ik heb in de keuken 2 play1’s staan die wil ik wel eens als l/r fronts installeren en dan luisteren hoe dat klinkt. Vraag is wel of de l/r fronts van de arc alsnog beter klinken dan die play.
Werken de up speakers van de Arc nog wel in die opstelling?

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
dtacaptcave schreef op maandag 17 maart 2025 @ 10:30:
[...]

De Arc Ultra schijnt uit zichzelf een betere verstaanbaarheid te bieden.
Ik zou hier alleen iets in zien als Sonos een center aan zou bieden. Dan nog: zou Sonos wel van “zoveel mogelijk speakers in één kamer” moeten zijn? Of zijn daar anderen voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtacaptcave
merlin1201 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 12:49:
[...]

Bijzonder ik had er nooit van gehoord.
Is het ook makkelijk om een keer die 7.1 opstellingen uit te proberen om daarna weer terug te gaan naar de vorige opstelling.
Want ik heb in de keuken 2 play1’s staan die wil ik wel eens als l/r fronts installeren en dan luisteren hoe dat klinkt. Vraag is wel of de l/r fronts van de arc alsnog beter klinken dan die play.
Werken de up speakers van de Arc nog wel in die opstelling?
Ja absoluut, zo gedaan. Je moet wel de app kopen maar dat is 3€, zeker het geld waard. De plays zullen beter klinken neem ik aan, ze zijn misschien wat ouder maar het zijn prima boxen. Het feit ook dat je beter je geluid verspreid is al een grote vooruitgang. Soundbars zijn natuurlijk mooie praktische oplossingen maar zoveel speakers in 1 lang apparaat is niet echt “handig” als je het vergelijkt met losse dedicated speakers.

De up speakers werken zeker, dat is ook waar het atmos effect blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtacaptcave
Rallye schreef op maandag 17 maart 2025 @ 16:39:
[...]

De Arc Ultra schijnt uit zichzelf een betere verstaanbaarheid te bieden.
Ik zou hier alleen iets in zien als Sonos een center aan zou bieden. Dan nog: zou Sonos wel van “zoveel mogelijk speakers in één kamer” moeten zijn? Of zijn daar anderen voor?
Klopt, de ultra doet dat iets beter maar nog niet goed genoeg. Persoonlijk vind ik het verschil tussen de arc en ultra ook niet groot genoeg om bijvoorbeeld over te stappen. Tenzij je puur en alleen een soundbar hebt, dan zou je er nog over na kunnen denken…

Je arc is dus ook je center met deze “nieuwe” opstelling.

Ik snap wat je bedoelt, persoonlijk vind ik van wel omdat hun huidige setup arc + 2 era’s (achter) + sub is. Dan kan links en rechts (voor) er ook nog wel bij haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

@dtacaptcave Kun je een screenshot van de app laten zien waarin je nieuwe gesplitste opstelling staat?
Ik heb zelf Android, dus kan niet proberen, maar intrigeert me wel mateloos :)

En wat zorgt voor de Soundprocessing? Dat moet bijna wel de Arc zijn, anders krijg je het nooit in sync met video. Neem niet aan dat die processing op je iPhone gebeurt? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dtacaptcave
Canis Lupus schreef op maandag 17 maart 2025 @ 16:56:
@dtacaptcave Kun je een screenshot van de app laten zien waarin je nieuwe gesplitste opstelling staat?
Ik heb zelf Android, dus kan niet proberen, maar intrigeert me wel mateloos :)

En wat zorgt voor de Soundprocessing? Dat moet bijna wel de Arc zijn, anders krijg je het nooit in sync met video. Neem niet aan dat die processing op je iPhone gebeurt? :P
Ik heb mijn telefoon niet bij mij maar heb dit even van andere mensen gejat op Reddit: foto is van de Sonos app en sonosquencr, ik heb alleen andere speakers maar ziet er het zelfde uit. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7lYVdO0wKJ3aCtv2A9f3h4braQ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/waOdq3u6IVW86THuLwX3LODH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5yLIu5NYb1trnNIaH8aMfZlWPgw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3ahwC0Pm0ETXK5IZuvK2huAg.jpg?f=fotoalbum_large
Sound processing zou inderdaad wel via de arc gaan inderdaad. Maar zeker weten doe ik het niet. Heb je de video gezien die ik hier boven posten? Hij gaat er wat dieper op in.

Overigens zie ik op Reddit ook mensen die de SYMFONISK speakers gebruiken van de Ikea, ook geen gek idee haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
dtacaptcave schreef op maandag 17 maart 2025 @ 16:45:
[...]

Ja absoluut, zo gedaan. Je moet wel de app kopen maar dat is 3€, zeker het geld waard. De plays zullen beter klinken neem ik aan, ze zijn misschien wat ouder maar het zijn prima boxen. Het feit ook dat je beter je geluid verspreid is al een grote vooruitgang. Soundbars zijn natuurlijk mooie praktische oplossingen maar zoveel speakers in 1 lang apparaat is niet echt “handig” als je het vergelijkt met losse dedicated speakers.

De up speakers werken zeker, dat is ook waar het atmos effect blijft.
Inmiddels ook deze app gedownload en mijn 4 play1's toegevoegd en ik moet zeggen dat ik positief bent verrast, het klinkt gewoon toch een stuk beter aan de voorzijde.
Wat jammer dat Sonos dit niet zelf mogelijk maakt in de app.
Nou even kijken wat ik nu in de keuken zal plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2maxi
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 16:01
merlin1201 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 20:37:
[...]

Inmiddels ook deze app gedownload en mijn 4 play1's toegevoegd en ik moet zeggen dat ik positief bent verrast, het klinkt gewoon toch een stuk beter aan de voorzijde.
Van het weekend ook maar eens proberen. Een Sub heb ik alleen -nog- niet, neemt de Arc dat over of verwacht de software een dedicated speaker voor de .1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtacaptcave
merlin1201 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 20:37:
[...]

Klopt! Snap ook nog niet helemaal waarom Sonos dit niet toelaat. Zal vast een gedachtegang hebben.

Logisch ook dat het een stuk beter klinkt, je hebt nu gewoon dedicated speakers voor een specifiek doel ipv 1 soundbar die alles alleen moet doen. Je zou in de toekomst het kunnen vervangen voor de era 100/300, maar vraag me af als het extra geld de meerwaarde waard is voor je. Veel plezier ermee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dtacaptcave
U2maxi schreef op maandag 17 maart 2025 @ 20:43:
[...]

Van het weekend ook maar eens proberen. Een Sub heb ik alleen -nog- niet, neemt de Arc dat over of verwacht de software een dedicated speaker voor de .1?
De arc neemt dat over tot je een sub toevoegt. Het systeem/idee van Sonos blijft gewoon het zelfde, continue dingen toevoegen is geen probleem. Alleen vanaf nu kun je dus ook links/rechts toevoegen 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• merlin1201
Wat ik dan wel jammer vind is dat er nog maar 3 drivers gebruikt worden van die Arc alleen de center want de rest wordt uitgeschakeld.
Ik denk dat ik met mijn play1's wel wat gaat missen. eigelijk dan maar eens kijken voor 2 era's 100 maar vraag me wel af hoeveel beter deze era's klinken vergelijkbaar met die play1's.
Ik vind het echt wel heel tof dat dit kan en wie weet wat Sonos ons ooit nog eens gaat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtacaptcave
merlin1201 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 21:47:
Wat ik dan wel jammer vind is dat er nog maar 3 drivers gebruikt worden van die Arc alleen de center want de rest wordt uitgeschakeld.
Ik denk dat ik met mijn play1's wel wat gaat missen. eigelijk dan maar eens kijken voor 2 era's 100 maar vraag me wel af hoeveel beter deze era's klinken vergelijkbaar met die play1's.
Ik vind het echt wel heel tof dat dit kan en wie weet wat Sonos ons ooit nog eens gaat geven.
Klopt, dit had ik ook. Nu voelt het alsof de arc te veel heeft gekost voor wat je gebruikt. Voordeel is wel dat alles behalve dat er op vooruit is gegaan haha. Gelukkig gebruikt de arc ook nog het atmos effect. Dus in die zin vind ik het prima zo.

Era 100 vs play1 heb ik weinig ervaring mee. Bij de Coolblue kan je ze kopen en na 3 weken nog terug sturen als het niks is😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• merlin1201
Ik ga het in iedergeval nog even aankijken want op Reddit heeft men het er wel over dat Sonos dit ook gewoon kan blokkeren. advies is om dit vooralsnog te doen met speakers die je toch al gebruikt en dat lijkt me wel verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

merlin1201 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 22:05:
Ik ga het in iedergeval nog even aankijken want op Reddit heeft men het er wel over dat Sonos dit ook gewoon kan blokkeren. advies is om dit vooralsnog te doen met speakers die je toch al gebruikt en dat lijkt me wel verstandig.
Eens, maar bizarre is dus wel dat dit middels de Sonos Software / API's mogelijk is, en zelfs de Sonos app het 'goed' weergeeft. Ik ben al 15 jaar Sonos gebruiker, maar deze zag ik niet aankomen ;)
Je zou verwachten dat er ook wel een Android programmeur is die iets vergelijkbaars wil reverse engineeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtacaptcave
Canis Lupus schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 11:00:
[...]
Eens, maar bizarre is dus wel dat dit middels de Sonos Software / API's mogelijk is, en zelfs de Sonos app het 'goed' weergeeft. Ik ben al 15 jaar Sonos gebruiker, maar deze zag ik niet aankomen ;)
Je zou verwachten dat er ook wel een Android programmeur is die iets vergelijkbaars wil reverse engineeren...
Dat snapte ik ook niet. Sterker nog, ik had eerder verwacht dat dit wel op android zou kunnen maar niet iOS haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Waarom? De speaker doet toch het werk, niet de app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Rallye schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 12:44:
Waarom? De speaker doet toch het werk, niet de app?
Klopt, maar meestal zitten er meer beperkingen qua direct access in iOS dan in Android...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:08
Maakt die app nog verschil voor een Arc + Sub4 + 2x Era300 ?

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dtacaptcave
makooy schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 13:03:
Maakt die app nog verschil voor een Arc + Sub4 + 2x Era300 ?
Nee dan is de Sonos App prima. Schaf de app pas aan als je links+rechts speakers wilt toevoegen aan jou setup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pwlZxTWoj_sU-EoGv02FhFZxFoE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EsBu2qp75WXCzbHyDf5Ue4rl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:53
Ik zag van de week dat er een update klaar stond, die wilde ik gisteren installeren, maar hij staat er nu niet meer.
Hmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-09 20:02
ASS-Ware schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 11:14:
Ik zag van de week dat er een update klaar stond, die wilde ik gisteren installeren, maar hij staat er nu niet meer.
Hmm.
Automatisch updaten aanstaan / per ongeluk aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Canis Lupus schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 13:02:
[...]
Klopt, maar meestal zitten er meer beperkingen qua direct access in iOS dan in Android...
Wat is “direct access”?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Rallye schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 12:43:
[...]
Wat is “direct access”?
Een zelfverzonnen term voor het fenomeen dat binnen Android zaken over het algemeen makkelijker direct zijn te benaderen / customizen dan binnen het wat strictere iOS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:53
The_Admin schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 11:50:
[...]

Automatisch updaten aanstaan / per ongeluk aangezet?
Nope, staat nog uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• merlin1201
Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen met die extra front speakers, en dan als je er wat langer naar luistert.
Ik twijfel of ik mijn play 1’s gaat gebruiken als front of dat ik 2 era100’s gaat aanschaffen
En dan heb ik maar 1 era 100 nodig voor de keuken.
Het Links/Rechts is in iedergeval echt veel duidelijker dat zeker.

[ Voor 10% gewijzigd door merlin1201 op 20-03-2025 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtacaptcave
merlin1201 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 15:48:
Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen met die extra front speakers, en dan als je er wat langer naar luistert.
Ik twijfel of ik mijn play 1’s gaat gebruiken als front of dat ik 2 era100’s gaat aanschaffen
En dan heb ik maar 1 era 100 nodig voor de keuken.
Het Links/Rechts is in iedergeval echt veel duidelijker dat zeker.
Mijn ervaring is ongeveer met 20/30% omhoog gegaan zou ik zeggen. Wat je zelf al zei klopt inderdaad, links/rechts is een stuk duidelijker. Persoonlijk vind ik het feit dat ik nu de stemmen ook veel beter hoor ook een mooie winst.

De era 100's zouden beter moeten zijn dan de play1, ik gok dat je wel verschil gaat horen, maar zeker doe ik het niet want ik heb beide speakers niet naast elkaar staan. Vergeet alleen niet dat dit allemaal via een app geregeld word en dat Sonos dat offline zou kunnen halen. Daarom zou ik niet 2 speakers aanschaffen voor alleen dit doeleinde. Als je de era 100's ook nog voor iets anders kan gebruiken is het prima natuurlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door dtacaptcave op 21-03-2025 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
dtacaptcave schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 12:53:
[...]

Mijn ervaring is ongeveer met 20/30% omhoog gegaan zou ik zeggen. Wat je zelf al zei klopt inderdaad, links/rechts is een stuk duidelijker. Persoonlijk vind ik het feit dat ik nu de stemmen ook veel beter hoor ook een mooie winst.

De era 100's zouden beter moeten zijn dan de play1, ik gok dat je wel verschil gaat horen, maar zeker doe ik het niet want ik heb beide speakers niet naast elkaar staan. Vergeet alleen niet dat dit allemaal via een app geregeld word en dat Sonos dat offline zou kunnen halen. Daarom zou ik niet 2 speakers aanschaffen voor alleen dit doeleinde. Als je de era 100's ook nog voor iets anders kan gebruiken is het prima natuurlijk.
Ik overweeg idd om de 2 play1’s uit de keuken te gebruiken en die vervangen voor 1 era 100, mocht het een blijvertje zijn dan zou ik die 2e era erbij kunnen nemen en weer te wisselen.
Maar idd tis eigenlijk nog even zien wat Sonos onderneemt, bedoel ze kunnen het ook zelf gaan gebruiken want dit stimuleert wel de verkoop van front speakers.
Overigens vraag ik me af of dit ook met de playbar kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Stimulate14 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 12:22:
Nou, de Beam is binnen. Morgen even ophangen met de beugel en dan volgt de slaapkamer review hier vanzelf.
Heerlijke toevoeging, beter dan die schrale output van de TV.
Mocht je nog geld in een sok hebben voor de slaapkamer dan is het zeker een aanrader.

Heel anders films en series kijken zo. Gekke is wel dat je dan toch weer denkt om er surround speakers bij te kopen.
Gaat mij een beetje te ver voor de slaapkamer.
of toch niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Stimulate14 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 11:09:
[...]

Heerlijke toevoeging, beter dan die schrale output van de TV.
Mocht je nog geld in een sok hebben voor de slaapkamer dan is het zeker een aanrader.

Heel anders films en series kijken zo. Gekke is wel dat je dan toch weer denkt om er surround speakers bij te kopen.
Gaat mij een beetje te ver voor de slaapkamer.
of toch niet
Tuurlijk niet. 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ik wil niet de enige zijn hier, daarom zoek ik een beetje bevestiging om geld uit te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• merlin1201
Ik ben inmiddels al even met die extra frontspeakers aan het testen en dan is er toch wel iets wat mij opvalt.
Opstelling is een Arc met een Sub gen2 en dus 4 play:1 speakers waarvan er 2 als front en 2 als rears ingesteld.
Het klinkt allemaal best leuk met name links en rechts is duidelijker en breder, maar wat me opvalt is met de test Tone, maar ook tijdens het kijken van een film dat de centerspeaker veel zachter klinkt en ik denk dat dit komt omdat die L/R play:1's veel luider klinken dan de Arc (die nu dus uit staan) en dat overheerst ipv dat het een geheel vormt met de center.
Hierdoor is de dialoog slechter en klinkt het geheel gewoon wat minder goed.
Je kunt natuurlijk die spraakversterker aan zetten maar dat was voorheen niet nodig. Helaas kan je de frontspeakers niet harder of zachter zetten want dan zou je een ballans kunnen vinden.
Ik heb geen true play gedaan misschien dat dit kan helpen geen idee.

[ Voor 12% gewijzigd door merlin1201 op 22-03-2025 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Max volume vd speler terug zetten een optie voor je? (dus instellingen tandwieltje, betreffende speler selecteren ,scrol naar volume limiet…en pas in stapjes aan tot gewenste effect?

[ Voor 6% gewijzigd door Yamahaa op 22-03-2025 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Yamahaa schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 22:47:
Max volume vd speler terug zetten een optie voor je? (dus instellingen tandwieltje, betreffende speler selecteren ,scrol naar volume limiet…en pas in stapjes aan tot gewenste effect?
Ik kan het momenteel niet meer testen maar heb daar twijfels over of dat kan.

Begrijp ik eigelijk goed dat dit trucje uit een beta komt en daarna is afgeschreven.
Wat betekent dat sonos er niks in ziet.

[ Voor 31% gewijzigd door merlin1201 op 23-03-2025 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Niks beta. Deze optie zit al jaar en dag in de Sonos app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Yamahaa schreef op zondag 23 maart 2025 @ 13:23:
Niks beta. Deze optie zit al jaar en dag in de Sonos app
Ah, ik bedoel eigenlijk de optie om front speakers toe te voegen.
Ik zal de boel nog eens opzetten en kijken of dat idd kan met die volume.

[ Voor 13% gewijzigd door merlin1201 op 23-03-2025 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
A ja die optie zit niet (ook niet beta) in de sonos app. Ok helder 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Yamahaa schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 22:47:
Inmiddels geprobeerd maar zoals ik al dacht je kunt enkel de gehele groep aanpassen qua volume dus niet per speaker.
Jammer maar dit gaat het voor mij niet worden aangezien de center nu heel veel power mist en de L/R te veel overheersen waardoor spraak wegvalt.
Vraag me dan ook wel af hoe dat dan ook klinkt met een era 100/300 want deze zijn nog zwaarder dan deze play's eigelijk overstem je daarmee die Arc. echt heel jammer dat we dit niet kunnen fixen.

[ Voor 14% gewijzigd door merlin1201 op 23-03-2025 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Hmm als ik ze loskoppel uit de kamer kan ik links en rechts aanpassen. Daarna kan je ze toevoegen. Weet je zeker dat het niet lukt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• merlin1201
Yamahaa schreef op zondag 23 maart 2025 @ 15:23:
Hmm als ik ze loskoppel uit de kamer kan ik links en rechts aanpassen. Daarna kan je ze toevoegen. Weet je zeker dat het niet lukt?
Ja maar dan zitten ze niet bij de Arc, na het toevoegen ben je toch alle instellingen kwijt en gaan ze mee met de Arc instellingen en dan krijg je verschil qua volume.
Ik kan het volume van de keuken groep ook aanpassen maar dat is zinloos zo ook individuele speakers.
Ik zie dat de frontspeakers onderdeel geworden zijn van de Arc, staan wel als losse speakers in de Sonos app maar je kunt daar niets mee, je trekt de L/R uit de Arc en verplaatst maar blijven onderdeel van de Arc zelf, tenminste das mijn gedachte.

[ Voor 19% gewijzigd door merlin1201 op 23-03-2025 15:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:37
Ik heb jaren geleden sonosequencr gebruikt om een stereopaar te maken van een play1 en een one sl want dat mag ook niet van Sonos, werkt tot op de dag van vandaag feilloos.

De toevoeging van een L en R in mijn setup (Arc Ultra, sub en 2x era100) is al heel lang een wens van mij en zo moeilijk kan het niet zijn…. Ik ga dit dus zeker testen. Denk alleen dat als je deze weg bewandelt de Arc (Ultra) ontzettend overkill is en een Beam hier veel beter geschikt voor is en 2x era100 en een beam is nog goedkoper dan een Ultra ook…

Edit: even getest met 2 Symfonisk speakers…. Een wereld van verschil, nadeel: de Arc Ultra is een hele dure centerspeaker geworden

Ik lees nu ook dat Sonos dit waarschijnlijk zelf gaat uitbrengen, dat zou helemaal mooi zijn

[ Voor 22% gewijzigd door Cardwizard op 24-03-2025 06:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dtacaptcave
merlin1201 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 13:27:
Ik ben inmiddels al even met die extra frontspeakers aan het testen en dan is er toch wel iets wat mij opvalt.
Opstelling is een Arc met een Sub gen2 en dus 4 play:1 speakers waarvan er 2 als front en 2 als rears ingesteld.
Het klinkt allemaal best leuk met name links en rechts is duidelijker en breder, maar wat me opvalt is met de test Tone, maar ook tijdens het kijken van een film dat de centerspeaker veel zachter klinkt en ik denk dat dit komt omdat die L/R play:1's veel luider klinken dan de Arc (die nu dus uit staan) en dat overheerst ipv dat het een geheel vormt met de center.
Hierdoor is de dialoog slechter en klinkt het geheel gewoon wat minder goed.
Je kunt natuurlijk die spraakversterker aan zetten maar dat was voorheen niet nodig. Helaas kan je de frontspeakers niet harder of zachter zetten want dan zou je een ballans kunnen vinden.
Ik heb geen true play gedaan misschien dat dit kan helpen geen idee.
Dit gaat precies tegen het gene in wat je wilt bereiken. Ik gok dat er misschien iets mis is gegaan tijdens de installatie. Bij mij (en iedereen op reddit) word het er juist een stuk beter van (zie bijvoorbeeld ook hier ). Ik zou het opnieuw installeren, kijken als dat werkt. Ben benieuwd! Even voor de zekerheid: Deze man legt uit hoe je het opnieuw kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
dtacaptcave schreef op maandag 24 maart 2025 @ 10:04:
[...]

Dit gaat precies tegen het gene in wat je wilt bereiken. Ik gok dat er misschien iets mis is gegaan tijdens de installatie. Bij mij (en iedereen op reddit) word het er juist een stuk beter van (zie bijvoorbeeld ook hier ). Ik zou het opnieuw installeren, kijken als dat werkt. Ben benieuwd! Even voor de zekerheid: Deze man legt uit hoe je het opnieuw kan installeren.
Ik zal het eerdaags nog eens proberen maar zoals ik ook lees op reddit is dat front L/R overheersen zeker met een 300. De 100 schijnt het erg goed te doen dus dan lijkt me dat de play’s het ook moeten kunnen.
Misschien ben ik wel te bang dat ik mijn centers gaat missen. Ik ben er nog wel even zoet mee 😉

Pagina: 1 ... 193 ... 199 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.