Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 191 ... 199 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k3vin-88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 03-06 18:52
Hallo,

Ik zit een beetje in een dubio, ik was aan het denken mijn standalone era 100 in te wisselen voor een era 300 in de keuken.
Nu lees ik hier wisselende dingen over.
1) Era 100 houden en extra era 100 aankopen voor stereo sound
2) enkele Era 300
3) 2x Era 300 plaatsen

Hoor wisselende verhalen ook over het optimaal plaatsen van de Era 300.

Wat raden jullie mij aan en ook qua plaatsing?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 20:24
rm84 schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 10:28:
[...]

Heb je voor mij ook een link naar de thread op het Sonos forum? Ik heb namelijk geen issues met content via apps op min tv.
Alleen met content die ik afspeel via bv de Ziggo media box of mijn console.
Nu had ik gister voor het eerst een probleem dat de audio echt continu uitviel. Ik zag ook dat de TV (Samsung S95C) bij volume wijziging ARC ipv e-ARC aangaf. Op alle kanalen had ik problemen. Na de TV handmatig op ARC en e-ARC weer terug te zetten was het weer goed. Ik verwacht dat dit een incident is met de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
GerCor schreef op zondag 22 december 2024 @ 15:40:
In de nieuwe app Android versie zie je alleen Trueplay als je een Era 100, Era 300 of Arc Ultra hebt.
Ik heb er inmiddels een Move 2 bij sinds een klein weekje en die doet ook Trueplay via Android.

Enige vreemde was wel dat ik de speaker een halve dag op de accu aan had gehad en dat de accu volgens de Sonos app nog steeds 100% was. Dat gaat er bij mij niet helemaal in.

[ Voor 3% gewijzigd door InZane op 02-01-2025 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:48
InZane schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 11:32:
[...]

Ik heb er inmiddels een Move 2 bij sinds een klein weekje en die doet ook Trueplay via Android.
De Move, de Move 2, de Roam en de Roam 2 hebben (de derde vorm van Trueplay) een automatische Trueplay. Zet de Move 2 ergens neer en hij scant de omgeving en past het geluid daar op aan.
Enige vreemde was wel dat ik de speaker een halve dag op de accu aan had gehad en dat de batterij volgens de Sonos app nog steeds 100% was. Dat gaat er bij mij niet helemaal in.
Hier snap ik niet veel van. Een halve dag op de accu gehad en de batterij gaf nog steeds 100% aan. Bedoel je misschien een halve dag van de lader gehad? Want het verschil tussen accu en batterij is mij in dit geval niet duidelijk.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Nu online
GerCor schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 11:53:
De Move, de Move 2, de Roam en de Roam 2 hebben (de derde vorm van Trueplay) een automatische Trueplay. Zet de Move 2 ergens neer en hij scant de omgeving en past het geluid daar op aan.
Ah oke, wist ik niet. Kan het ook niet vergelijken met oudere Sonos speakers, want die heb ik niet :+
GerCor schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 11:53:
Hier snap ik niet veel van. Een halve dag op de accu gehad en de batterij gaf nog steeds 100% aan. Bedoel je misschien een halve dag van de lader gehad? Want het verschil tussen accu en batterij is mij in dit geval niet duidelijk.
Ik had de speaker een halve dag ergens aan staan op de accu (dus zonder prik uit een een wandcontactdoos) met een lekker muziekje en toen was ie volgens de Sonos op nog steeds 100% vol. Dat bedoelde ik.

[ Voor 27% gewijzigd door InZane op 02-01-2025 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Ik heb sinds een week de nieuwe hub (Dirigera) van Ikea. Daarin opgenomen Sonos. Wat mij is opgevallen. Als je een speaker(set) van Sonos niet gebruikt hij na een tijdje in slaapstand gaat. In de Sonos app en Google Home zie je dat niet. In de IKEA Home smart app kun je dat wel zien.

Voor de duidelijkheid. In bovenste plaatje is de speaker ingeschakeld. Onderste uitgeschakeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DCj-EyebEhv7Vx21koY60DhV5Ig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XiVnr9NLwfzgs4wNpnMrfj9R.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ozMWIGo19itLhmFFwcSYNGyxkbE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G4r7GIL2RerEVxpr5zOpsP7A.jpg?f=fotoalbum_large

In Google Home zie je er niks van. De meest simpele apparaten geven wel aan of ze ingeschakeld zijn, behalve Sonos.

[ Voor 18% gewijzigd door GerCor op 03-01-2025 13:35 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:16
Meer Tweakers last van het probleem dat ze vaak opnieuw moeten inloggen in de app? Ik moet nu voor de tweede keer in drie dagen inloggen. :S

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nZcuQFsC5Qe57yTCWQ-KWLv65jk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/InEZO4TqYAap2MnxW2wm4Z7w.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:51

Mr. Freeze

¡GO!

Yonix schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 09:00:
Meer Tweakers last van het probleem dat ze vaak opnieuw moeten inloggen in de app? Ik moet nu voor de tweede keer in drie dagen inloggen. :S

[Afbeelding]
Ja, hier ook een paar keer in de laatste dagen, gelukkig gaat het inloggen heel vlotjes en zal dit euvel ook wel opgelost worden.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:18

Stimulate14

⭐⭐⭐

Yonix schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 09:00:

[Afbeelding]
Ik ook, al weken lang. Schandalig die app, blijf het herhalen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braus
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-09 15:51
Beste allemaal,

Voor de grote update van de Sonos app was mijn systeem afgesteld met trueplay. Na de app update ben ik dat kwijt en de iPad die ik toen gebruikte voor trueplay wordt niet meer ondersteund door de Sonos app.

Met mijn volle verstand heb ik een iPhone 15 pro gekocht om tevens mijn telefoon te vervangen (oud) en daarmee meteen mijn Sonos systeem af te stellen. Echter merk ik dat ik helemaal niet naar een iPhone telefoon wil. Ik blijf het gewoon te duur vinden.

Nou had ik het idee om een goedkope iPad aan te schaffen en die voor Sonos en trueplay te gebruiken en een andere telefoon aan te schaffen.

Kan iemand mij adviseren welke iPad ik dan het beste kan aanschaffen? Ik wil daar niet meer dan 200 euro voor uitgeven. Ik zag dat ipads lang ondersteund worden.

Is er iemand die misschien een andere betere oplossing heeft of hierin advies kan en wil geven?

Als ik de vraag hier niet mag en kan stellen hoor ik dat ook graag. Alvast dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
@Braus vereiste voor iPad is iPadOS 16 of hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braus
@GerCor Dat zag ik inderdaad. Vind jij het een verstandige keuze om zo trueplay toe te passen? Want hoe lang zou de ondersteuning van de iPad in de Sonos app zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:04
Let op dat niet zondermeer alle iPad's worden ondersteund! (en de Sonos documentatie daarover niet up to date is). Volgens mij geen enkele Pro's en ook de recente iPad Air (2024) wordt niet ondersteunt (maar staat niet als dusdanig vermeld), zie bv:

- https://en.community.sono...en-2024-supported-6905090
- https://en.community.sono...66?tid=6908166&fid=229131

Dus ik zou héél zeker weten dat het werkt met de iPad die je op het oog hebt, zeker als je hem voornamelijk voor dit doel koopt. Ik heb het opgelost door een 2e hands iPhone 8+ van MP te halen voor 4 tientjes.

[ Voor 34% gewijzigd door The_Admin op 03-01-2025 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braus
@The_Admin Dank je voor je antwoord. Ook weer iets om rekening mee te houden. Wat is jou advies? Of toch maar gewoon een iPhone gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Braus schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 14:03:
@The_Admin Dank je voor je antwoord. Ook weer iets om rekening mee te houden. Wat is jou advies? Of toch maar gewoon een iPhone gebruiken?
Zie edit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braus
@The_Admin Wederom bedankt. Heel goed om daar rekening mee te houden. Wijs advies van de iPhone 8+, enig idee hoe lang die nog ondersteuning heeft? Wel een mooie goedkope oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Braus schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 14:15:
@The_Admin Wederom bedankt. Heel goed om daar rekening mee te houden. Wijs advies van de iPhone 8+, enig idee hoe lang die nog ondersteuning heeft? Wel een mooie goedkope oplossing.
Geen idee, het is momenteel een van de goedkoopste opties die iOS16 kan draaien, dat is de vereiste voor de Sonos app. Wanneer ze dat bumpen naar iOS17 is het feest voorbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:43
En er is niemand in je omgeving waar je voor die ene keer een iPhone kunt lenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Sinds gisteren een nieuw probleem met de Android app. Is ook alleen bij de surroundopstelling met de Arc Ultra. Overige Kamers geen probleem.

Op de iPad kan ik gewoon muziek starten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/olgJaNpTNeKsrMqLQO2ejGVO3Ko=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W3ElujVW5LZsjzJg7OJodfvD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dsKShm9N3JFbcVbSgubGBBj-ZBc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Akeq9itRziJycZLKFiQSlfr5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:04

DON PAPA

Tweaker-fan

GerCor schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 09:09:
Sinds gisteren een nieuw probleem met de Android app. Is ook alleen bij de surroundopstelling met de Arc Ultra.
Hier werkt het gewoon met de Android app en surround opstelling met de Arc Ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
DON PAPA schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 09:16:
[...]

Hier werkt het gewoon met de Android app en surround opstelling met de Arc Ultra.
Bij mij speelt alleen de Arc Ultra. De surrounds en Sub doen niet mee.

Ik zal de spanning er even af halen. Kijken of dat iets oplost.

Arc Ultra spanningsloos gemaakt. Spanning na 10 seconden er weer op: 'content wordt geladen'. Werkt weer. Ook Sub en surrounds werken weer.

Volgende stap. Muziek stoppen en wachten tot de Arc Ultra in slaapstand gaat. Dan weer starten.

Overigens op de iPad het volgende probleem

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iyvsU34hdySumzQDb4Zk_wpnl18=/x800/filters:strip_exif()/f/image/W46tKj5u9jIov0jwIqjX6kyz.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 59% gewijzigd door GerCor op 04-01-2025 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Je plaatjes maken voor mij niet helemaal duidelijk wat het probleem nou is. Ik ben meer van de taal, zeg maar….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Rallye schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 17:11:
Je plaatjes maken voor mij niet helemaal duidelijk wat het probleem nou is. Ik ben meer band e taal, zeg maar….
Onbekende/geen content. Dat staat in alle plaatjes

Bij de iPad staat bij waar niks wordt afgespeeld Onbekende content.

En waar bij Android stream staat, staat bij de iPad de naam van de zender.

Valt toch gelijk op?

Edit: Net even op de iPhone van mijn vrouw gekeken. Precies hetzelfde. Onbekende content.

[ Voor 23% gewijzigd door GerCor op 04-01-2025 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braus
@Rallye , dat is ook een optie. Maar weinig mensen in mijn kring die apple gebruiken en in de buurt wonen. Maar is inderdaad ook een optie. Dank je wel voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braus
@GerCor ,hier hetzelfde probleem. De sub en surrounds doen niet mee. Ik zal eens zien of het opgelost is met jou manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:00
Jan_V schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 07:42:
Afgelopen week kwam ik er achter dat in de Sonos app onze Beam Gen 2 prima bediend kan worden, maar de Play:1 niet meer.
Iedere keer wanneer ik muziek daar op wil afspelen is er een fout met verbinden. Via Spotify streamen naar de Play:1 gaat prima. In de Sonos app zag ik dat er een update kan worden geinstalleerd voor de Play:1. Dus dat geprobeerd.

Echter, ik krijg iedere keer een fout 1000 of 1005 voor m'n kiezen.
De speaker heb ik inmiddels meermaals uit het stopcontact gehaald en opnieuw opgestart om het nogmaals te proberen. Helaas lijkt dat niet te werken. Ook een UTP kabel er in gestoken, zodat ik zeker weet dat het issue niet met de wifi te maken heeft (wat zeer onwaarschijnlijk zou zijn geweest).

In PiHole heb ik ook even gekeken of er bepaalde domeinen worden geblokkeerd voor dit device, maar dat lijkt ook niet het geval.

Iemand hier nog suggesties wat ik zou kunnen proberen?
Op zich kan ik nog van muziek genieten vanaf de Play:1, maar niet meer vanuit de Sonos app, en dus groepen maken.
Nu dan toch -echt- opgelost!
Gisteren kwam ik er achter dat ik meerdere systemen heb, Systeem 1 en Systeem 2.
In Systeem 1 staat de Beam Gen 2, in Systeem 2 de Play:2.

Na een harde reset van de Play:1 bleef die in een ander systeem terecht komen, nooit in Systeem 1.
M'n vermoeden was nu dat het kwam omdat de Play:1 in VNet10 werd gedumpt (standaard wifi van onze machines) en de Beam Gen 2 in een ander VNet (voor IoT spul).
Meerdere harde resets van de Play:1 gedaan, maar werd continu in ons standaard wifi gezet.
Na een bedrade harde reset te hebben gedaan heeft die dan echt ons standaard wifi vergeten. Daarna nogmaals een harde reset en kon ik het IoT wifi configureren.

Ze zijn nu beide zichtbaar in Systeem 1 en Systeem 2 is weg. Heel fijn!

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Ook net ontdekt. In de Home smart app van Ikea Dirigera hub kun je dus ook speakers groeperen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m0u_Qejqr5kp88gPxmDgZu7gFr0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IK34OECGFdHrzJbftACdLlbb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerCor
Firmware update. Nog geen release notes beschikbaar.

Edit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X1rY2C3WggZZKem6hql1Num84YM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EAU4hri19Z8aZ0r7lVVaD5OV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 78% gewijzigd door GerCor op 07-01-2025 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:24
Hoi,

mss dat iemand hier de gouden tip heeft.

Ik heb het hele huis volgehangen en geplaatst met Sonos. Nu viel het me vanmiddag op dat bij het stereopaar Play:1's in een specifieke kamer maar van de twee speakers muziek afspeelde. Het gekke is echter dat als ik op de ene speaker waar dus geen geluid uitkomt play/pause indruk de andere speaker gewoon begint te spelen, of juist weer stopt. Volume op en neer werkt dan weer niet. Ook in de app worden ze netjes als stereopaar getoond.

De eerste stap zou natuurlijk een reset zijn maar deze speaker is dusdanig ingebouwd dat ik liever eerst check of iemand dit herkent voordat ik de halve boekenkast moet gaan onttakelen :)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
DePaul schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 18:52:
De eerste stap zou natuurlijk een reset zijn maar deze speaker is dusdanig ingebouwd dat ik liever eerst check of iemand dit herkent voordat ik de halve boekenkast moet gaan onttakelen :)
Herken het niet, maar is even de stroom eraf van de groep waar de speaker op zit niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 14:55
Het is nu 2025
Ik heb net als vele de nieuwe sonos arc ultra met de sub 4 en 2 keer de Era 300.
Ben benieuwd wat sonos gaat betekenen dit jaar,komen er nieuwe geluids codecs aan.
En gaat sonos iets anders verzinnen.
Want van sonos hoor je niet zo heel veel.
En als je mij nu vraagt is het heel veel verschil met de eerste arc in deze set zeg ik nee.
En vind wel jammer dat sonos veel inzet op muziek en niet in film.
Is ook niet heel slecht maar ook niet heel goed.
Zeker als je het center gedeelte bekijkt daar zit niet veel verschil in al je die verhoogt van laag naar hoog.
En ik moet wel zeggen dat ik meer van de films bent en niet zoveel van muziek,het enige van muziek is de radio dat ik luister.
Misschien moet ik iets anders kopen,maar dat vind ik ook weer zo wat want sonos heeft best mooie producten.
Maar toch blijf ik twijfelen want ik heb pas de samsung hw-q990d geluisterd bij hello tv en was daar best van onder de indruk kwa film geluid.
Maar ben bang als ik hem thuis heb dat het uiteindelijk weer tegenvald.
Zijn er meer mede tweakers die hetzelfde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:24
Wally2002 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 20:37:
[...]

Herken het niet, maar is even de stroom eraf van de groep waar de speaker op zit niet mogelijk?
Even een statusupdate hieromtrent : op magische wijze werkt het ineens weer. Ik vraag niet hoe het kan maar ik profiteer ervan :D

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@benjans68
“Ben benieuwd wat sonos gaat betekenen dit jaar,komen er nieuwe geluids codecs aan.”

De enige codec die missen zijn de Atmos-achtige DTS-codecs. Gezien het feit dat bijvoorbeeld Samsung en LG daar ook niet mee doen (en dus ook niet doorgeven aan een Sonos soundbar) geloof ik niet dat er op dit gebied iets gebeurt. Of dacht jij aan iets anders?

“En gaat sonos iets anders verzinnen.
Want van sonos hoor je niet zo heel veel.”

Net als de meeste fabrikanten presenteert Sonos het liefst bij verrassing. Dan stellen mensen hun aankoop niet uit om te wachten op nieuwe zaken. Het gerucht gaat dat Sonos met een mediaspeler komt.

“En als je mij nu vraagt is het heel veel verschil met de eerste arc in deze set zeg ik nee.”

In jouw geval niet, nee. Het grote verschil tussen Arc en Ultra is de beter bas in de soundbar, maar die gaat bij jou naar de Sub. Je zou wel de beter verstaanbaarheid van spraak hebben kunnen horen.

“En vind wel jammer dat sonos veel inzet op muziek en niet in film.”

Grappig. Velen vinden dat Sonos juist teveel naar home cinema neigt de laatste jaren. De Five bracht niets nieuws ten opzichte van de Play 5, de Amp doet geen Atmos, dat soort opmerkingen.

“Is ook niet heel slecht maar ook niet heel goed.”

Dit vind ik wat vaag. Wat is niet heel slecht maar ook niet heel goed? Definieer “slecht” en “goed”.

“Zeker als je het center gedeelte bekijkt daar zit niet veel verschil in al je die verhoogt van laag naar hoog.”

Dat zou bij de Ultra juist beter merkbaar moeten zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:47
De huidige CEO van Sonos verlaat zijn stoel.

Bron

Hopen dat dit positieve wijzigingen met zich mee gaat brengen in de toekomst.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Oh, mooi dat die kneus eindelijk opflikkert :)
$1,875,000 ontslagvergoeding 8)7 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door matthijst op 13-01-2025 14:31 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Ik zit er meer en meer over te denken alles de deur uit te doen en in te ruilen voor bluesound.
Ik heb dus al meer dan 2 maanden problemen met spotify connect richting sonos.

Bij mijn vrouw op android werkt het schijnbaar direct maar op ios kan ik om de haverklap niet connecten naar sonos. Gooi ik de spotify app weg en installeer ik hem opnieuw erna dan werkt het wel even, maar dat is het dan ook.

Heb nu recent nog een ray aangeschaft als computer luidspreker. Wordt van signaal voorzien via spdif vanaf het moederbord van mijn pc naar de Ray. Op zolder heb ik tevens nog 2 one's staan die ik groepeer. Resultaat een beste delay in de muziek, zelfs als ik met de delay settings speel is 75ms (de laagste delay die ik kan kiezen) niet 'snel genoeg'. De muziek galmt ontzettend. (Ja de zolder is een grote ruimte van 50m2) maar beneden (70m2) heb ik nergens last van met een beam een move en een amp op 2 grote zuilluidsprekers.

discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
loewie1984 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:19:
Ik zit er meer en meer over te denken alles de deur uit te doen en in te ruilen voor bluesound.
Ik heb dus al meer dan 2 maanden problemen met spotify connect richting sonos.

Bij mijn vrouw op android werkt het schijnbaar direct maar op ios kan ik om de haverklap niet connecten naar sonos. Gooi ik de spotify app weg en installeer ik hem opnieuw erna dan werkt het wel even, maar dat is het dan ook.

Heb nu recent nog een ray aangeschaft als computer luidspreker. Wordt van signaal voorzien via spdif vanaf het moederbord van mijn pc naar de Ray. Op zolder heb ik tevens nog 2 one's staan die ik groepeer. Resultaat een beste delay in de muziek, zelfs als ik met de delay settings speel is 75ms (de laagste delay die ik kan kiezen) niet 'snel genoeg'. De muziek galmt ontzettend. (Ja de zolder is een grote ruimte van 50m2) maar beneden (70m2) heb ik nergens last van met een beam een move en een amp op 2 grote zuilluidsprekers.
Bluesound heeft ook minimaal 75ms vertraging en ook de nodige issues met de app. Dus dat zal niet alles oplossen.
Heb je de support network matrix als eens bekeken in je sonos?
http://<IP van een Sonos speler>:1400/support/review
Daar kan je zien of er op netwerk/STP gebied wellicht iets mis gaat

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Nu online
DennusB schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:33:
[...]

Bluesound heeft ook minimaal 75ms vertraging en ook de nodige issues met de app. Dus dat zal niet alles oplossen.
Heb je de support network matrix als eens bekeken in je sonos?

[...]

Daar kan je zien of er op netwerk/STP gebied wellicht iets mis gaat
Interessant. Dat wist ik niet. Ik ga er eens naar kijken. Bedankt voor de tip.

@DennusB ik heb het bekeken en zie het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y-lYvjBseXQ_d-NzRZraBqh6AGo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/jLHPrlKxBj9biUc350a9xxj2.png?f=user_large

Kan hier niets vreemds uit afleiden. Betekenen de kleurtjes iets?
Ik heb op alle 3 de etages een ubiquiti wifi AP hangen en de dekking van de wifi door het hele huis is dikke prima.

Mij valt nu ook op dat ieder Sonos apparaat een andere matrix heeft in relatie tot elkaar.

Hoe het zit bij ons thuis is dat de Beam bekabeld is aangesloten. Deze maakt het Sonos netwerk als ik het goed begrijp. Daarnaast zie ik nog 1 ander apparaat op het netwerk zitten (ik vermoed de Move), de rest van de Sonos apparaten laat zich niet als client op het wifi netwerk zien.

Wat ik zou kunnen doen natuurlijk is het Sonos netwerk op te heffen door de ethernet kabel uit de Beam te halen of de netwerkpoort te sluiten op de switch.

Dan worden alle apparaten gedwongen zich op mijn wifi netwerk te melden toch.

Zo vreemd want ik heb er jarenlang geen problemen mee gehad.

[ Voor 58% gewijzigd door loewie1984 op 15-01-2025 10:47 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
loewie1984 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:35:
[...]

Interessant. Dat wist ik niet. Ik ga er eens naar kijken. Bedankt voor de tip.

@DennusB ik heb het bekeken en zie het volgende:
[Afbeelding]

Kan hier niets vreemds uit afleiden. Betekenen de kleurtjes iets?
Ik heb op alle 3 de etages een ubiquiti wifi AP hangen en de dekking van de wifi door het hele huis is dikke prima.

Mij valt nu ook op dat ieder Sonos apparaat een andere matrix heeft in relatie tot elkaar.
Groen = goed, oranje en geel is meh, rood is drama. Hoe heb je je STP instellingen op je (Unifi) switches staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Nu online
DennusB schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:47:
[...]

Groen = goed, oranje en geel is meh, rood is drama. Hoe heb je je STP instellingen op je (Unifi) switches staan?
Default niets aan aangepast.

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
loewie1984 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:48:
[...]

Default niets aan aangepast.
Sonos is helaas nogal een draak qua netwerk config, hier staan alle best practices : https://community.ui.com/...15-43b1-8f8f-4ca36c486f1c
Sinds ik dat hier heb uitgerold heb ik 0 problemen meer, al zit al mijn Sonos spul bekabeld (behalve m’n Move)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loewie1984
  • Nu online
Ik lees hier vooral dat je gewoon moet stoppen met SonosNet. Dat heb ik net gedaan.
Alle devices los zijn nu stuk voor stuk groen op hun eigen. Maar lees net ook dat dit geen waarde meer heeft als je SonosNet niet gebruikt.

https://unifi-forum.nl/on...ivm-met-sonos.5991/page-2

Dat doet echter nog niets af aan de verbindingsproblemen die ik heb van mijn spotify app op iOS naar Sonos toe.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B_UppaEtj6enj8NfqqRYOLOyckE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/RdWzOjIa8nBydyVxTr70cCah.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x1x77j710edlcnIGd8WFrsCsbnU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/OmGMCtfp0daTOlDuzTmxzutI.png?f=user_large

[ Voor 40% gewijzigd door loewie1984 op 15-01-2025 12:40 ]

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Nu online
Ja, en daarin wordt gelinked naar een reddit thread en wie komen we daar tegen? "moi" https://www.reddit.com/r/...m_source=share&utm_term=1

Er worden dingen gesuggereerd als een complete factory reset van je sonos apparaten of het switchen naar een nieuw spotify account. Dat is toch niet meer 'normaal', nu zijn wij tweakers en komen we daar wel uit maar dit kun je toch niet uitleggen aan een huis tuin en keuken gebruiker?

[ Voor 19% gewijzigd door loewie1984 op 15-01-2025 13:23 ]

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@loewie1984 Als je muziek van een muziekservice speelt op een groep zou je geen galm/vertraging moeten hebben. Alleen met geluid dat via de optische kabel (of op een andere soundbar HDMI) binnenkomt heb je die vertraging.

[ Voor 7% gewijzigd door Rallye op 15-01-2025 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scanniexxl
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 04-02 21:59
Misschien een domme vraag.
Maar hoe gaat de arc ultra om met televisie uitzendingen? Die zenden volgens mij dolby pro logic of dolby digitaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:45
Scanniexxl schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 19:12:
Maar hoe gaat de arc ultra om met televisie uitzendingen? Die zenden volgens mij dolby pro logic of dolby digitaal uit.
Niet om vervelend te doen, wat zegt Google?

Tweede of derde zoekresultaat:
https://support.sonos.com...ome-theater-audio-formats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Scanniexxl schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 19:12:
Hangt van de zender af. Het is of Dolby Digital 5.1 of stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scanniexxl
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 04-02 21:59
Is het de moeite waard om een arc ultra aan te schaffen voor tv te kijken? Geen muziek en ook geen films.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
Scanniexxl schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 21:09:
Is het de moeite waard om een arc ultra aan te schaffen voor tv te kijken? Geen muziek en ook geen films.
Elke soundbar is de moeite waard. Bij de meeste Tv's stellen de TV speakers weinig voor. Maar het blijft uiteindelijk persoonlijk of het de moeite waard is. Gewoon proberen. Bevalt het niet, breng je de soundbar terug. De Sonos Beam klinkt ook prima. Een stuk goedkoper. En om naar muziek te luisteren koop je geen soundbar. Kan wel maar dat is niet de functie van een soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:54

Canis Lupus

Vosbot

Mochten er mede-tweakers zijn die ook balen dat browsen en queuen van Folders in de Media Library op Android/iOS nog niet goed werkt, dan kunnen jullie op Sonos Community een duit in het zakje doen, wie weet helpt het :P

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16:41
GerCor schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 23:55:
[...]

Elke soundbar is de moeite waard. Bij de meeste Tv's stellen de TV speakers weinig voor. Maar het blijft uiteindelijk persoonlijk of het de moeite waard is. Gewoon proberen. Bevalt het niet, breng je de soundbar terug. De Sonos Beam klinkt ook prima. Een stuk goedkoper. En om naar muziek te luisteren koop je geen soundbar. Kan wel maar dat is niet de functie van een soundbar.
En ook als de TV speakers wel wat voorstellen is het de moeite waard. In de LG Nano zitten voor een tv verrassend goede speakers. Echter weten ze geen raad met stukken waar veel muziek of andere achtergrondgeluiden zijn en tegelijk gesproken wordt, spraak wordt dan vaak naar de achtergrond verdrongen. Betekent dat we afhankelijk van het programma vaak aan het klooien zijn met de geluidsinstellingen. Bij de TV waar de Beam (+Symfonisk surrounds) aan gekoppeld is hebben we daarentegen nul problemen, al hebben we wel de speech enhancement aanstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:19

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hier na de tip van @DennusB ook even gekeken. Lijkt toch echt niet aan het netwerk te liggen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/czUcyINAx9jVW2uiHSHBeU8glsE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LVBUExOYlvoOO8c7QzEArjug.png?f=fotoalbum_large

Wordt ook wel bevestigd door het feit dat alles razendsnel werkt, behalve de Sonos app zelf.

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 18-01-2025 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
MikeyMan schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 08:56:

Wordt ook wel bevestigd door het feit dat alles razendsnel werkt, behalve de Sonos app zelf.
Je hebt toch al geruime tijd dezelfde setup?

Ik heb hier ontdekt dat 1 van de speakers, een Ikea symfonisk lamp, aangesloten op het WiFi, op een gegeven moment verbindingsproblemen gaf. Mogelijk door verstorende apparaten van buren.
Maar omdat de Sonos app daar niet goed mee om kon gaan en ook geen specifieke meldingen gaf, bleef de app steeds hangen/traag laden, en ook afspelen op andere speakers ging niet of lukte pas na de app meerdere keren afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wally2002 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 09:14:
[...]

Je hebt toch al geruime tijd dezelfde setup?

Ik heb hier ontdekt dat 1 van de speakers, een Ikea symfonisk lamp, aangesloten op het WiFi, op een gegeven moment verbindingsproblemen gaf. Mogelijk door verstorende apparaten van buren.
Maar omdat de Sonos app daar niet goed mee om kon gaan en ook geen specifieke meldingen gaf, bleef de app steeds hangen/traag laden, en ook afspelen op andere speakers ging niet of lukte pas na de app meerdere keren afsluiten.
Ja al jaren. Ging goed, tot de app.

En toen een tijdje weer wat beter rond oktober.
En nu weer bal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• benjans68
is hier nu redelijk rustig op de sonos forum
denk dat de meeste problemen wel opgelost zijn in de app

nu alleen waar gaat sonos nog meer mee komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

benjans68 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 14:49:

Tsjah, kan wel blijven herhalen dat het bal is, maar daar wordt het hier ook niet beter van :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:02

Ik heb juist besloten om het de deur uit te doen. Heb alleen nog de Beam aan de tv hangen, de rest is weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Nu online
tiswat schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 15:37:
[...]

Ik heb juist besloten om het de deur uit te doen. Heb alleen nog de Beam aan de tv hangen, de rest is weg.
En waar ik dan benieuwd naar ben: Waar ga je het mee vervangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiswat
InZane schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:06:
[...]

En waar ik dan benieuwd naar ben: Waar ga je het mee vervangen?
Wilde heel graag een platenspeler in de woonkamer (ik wil weer meer eigen muziek en niet meer afhankelijk zijn van streaming. Het hele idee van lenen staat mij een beetje tegen inmiddels). Dus ik twijfelde enorm of ik een Sonos Port moest kopen. Maar de Sonos One speakers die ik had, waren al vrij oud en ik wilde graag wat beter geluid.
  • Receiver: Argon Audio Stereo Amplifier 1 MK2 White
  • Speakers: Argon Audio FORUS 5 Black
  • Platenspeler: Argon Audio Turntable
  • Pre-amp: Pro-Ject Phono Box E
  • Streamer: WiiM Ultra
Kost wat meer, al moet ik zeggen dat ik op mijn werkkamer bijna alles al had staan op de WiiM Ultra na.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Nu online
tiswat schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:17:
[...]

Wilde heel graag een platenspeler in de woonkamer (ik wil weer meer eigen muziek en niet meer afhankelijk zijn van streaming. Het hele idee van lenen staat mij een beetje tegen inmiddels). Dus ik twijfelde enorm of ik een Sonos Port moest kopen. Maar de Sonos One speakers die ik had, waren al vrij oud en ik wilde graag wat beter geluid.
  • Receiver: Argon Audio Stereo Amplifier 1 MK2 White
  • Speakers: Argon Audio FORUS 5 Black
  • Platenspeler: Argon Audio Turntable
  • Pre-amp: Pro-Ject Phono Box E
  • Streamer: WiiM Ultra
Kost wat meer, al moet ik zeggen dat ik op mijn werkkamer bijna alles al had staan op de WiiM Ultra na.
Ah, ziet er wel uit als prima spul. Valt met de kosten nog wel mee zo te zien.
Ben pas onlangs over naar Sonos (vanaf Heos) en een Arc Ultra, Sub gen 4, 2 Era 100's en nog een Move 2 gekocht. Dat tikt ook wel aan wat kosten betreft :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor

Als ik de Sonos communities lees, en dat is ook mijn eigen ervaring, is er helemaal niks opgelost. Vandaar ook het ontslag van 3 bestuurders bij Sonos. Er zijn wel steeds updates geweest maar dat leverde vaak weer nieuwe problemen op. Maar de problemen waar velen mee te maken hebben zijn problemen met verbinding en eigen muziek. Ik zie daar geen enkele verbeteringen. We zitten nog lang niet op het niveau van voor 7 mei 2024.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
GerCor schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:30:
[...]

Als ik de Sonos communities lees, en dat is ook mijn eigen ervaring, is er helemaal niks opgelost. Vandaar ook het ontslag van 3 bestuurders bij Sonos. Er zijn wel steeds updates geweest maar dat leverde vaak weer nieuwe problemen op. Maar de problemen waar velen mee te maken hebben zijn problemen met verbinding en eigen muziek. Ik zie daar geen enkele verbeteringen. We zitten nog lang niet op het niveau van voor 7 mei 2024.
Mijn probleem is nog steeds niet opgelost, geen namen bij de Apple Music playlists.
Maar als ik een alarm toevoeg en voor het wekker-geluid naar mijn Apple Music playlists blader, dan zie ik ze wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiswat
InZane schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:24:
[...]

Ah, ziet er wel uit als prima spul. Valt met de kosten nog wel mee zo te zien.
Ben pas onlangs over naar Sonos (vanaf Heos) en een Arc Ultra, Sub gen 4, 2 Era 100's en nog een Move 2 gekocht. Dat tikt ook wel aan wat kosten betreft :+
Haha zeker. Ik vind het ergens wel prettig om niet meer afhankelijk te zijn van Sonos. Met die WiiM Ultra kan ik ook gewoon van mijn NAS muziek streamen, heel prettig. App ziet er ook uit als de Sonos app, maar dan wel werkend :$

Al was ik voorheen echt heel blij met Sonos hoor.

[ Voor 4% gewijzigd door tiswat op 22-01-2025 17:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 10:44
Hier voornamelijk het probleem dat als ik muziek gestart heb (danwel via Spotify, danwel via de Sonos app), dat als ik dan terugkom in de Sonos app om de muziek bv stop te zetten, dat hij dan vrolijk roept dat er niks aan het spelen is...

En natuurlijk nog het dingetje dat het volume niet lekker aanpast...

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:08

Halfkakkende

Vandring

De Sonos app is hier welliswaar iets verbeterd, maar ik vind het nog steeds helemaal niks (IOs), terwijl de Windows app werkt zoals ik gewend ben: makkelijk mijn systeem vinden, snel reageren op bv volume en andere vrij basic inputs.

Ik vind het onacceptabel en overweeg ook een ander ecosysteem, maar ben er nog niet over uit welke. Niet in de laatste plaats dat hier voor 3k aan Sonos rommel staat...

Onlangs had ik iemand over de vloer die graag wilde weten hoe ik mijn zones beheer, maar ik heb Sonos afgeraden.

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chorro
  • Registratie: Oktober 2009
Ik heb momenteel een Playbase en 2x Play:1 als surround opstelling bij m'n televisie. Nu merk ik dat als je op de bank zit dat de bass best aardig is, maar als je aan de keukentafel zit en deze opstelling gebruikt voor muziek in plaats van televisie dat het dan best wel kaal klinkt.
Het spookt dus in m'n hoofd een Sub Mini aan te schaffen. Ondanks dat het de helft kost van een gewone Sub, vind ik het alsnog redelijk aan de prijs. Zou dit helpen om het wat voller te laten klinken? Woonkamer is ongeveer 30-40m2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
Tsja, zelf herken ik al die problemen helemaal niet. Het werkt hier vlekkeloos. Maar ik gebruik het alleen om overdag naar muziek te luisteren en 's avonds tv te kijken. Ik doe niet aan eigen muziek. Enige probleem wat ik heb, maar op geen enkele Sonos community tegenkom, is dat de zenderlogo ontbreekt bij het afspelen van muziek op Android. Op iOS en in de IKEA app is het wel zichtbaar. Geluid is geweldig, vooral bij een radiozender als Funx. Ik had wel eerder het probleem dat mijn systeem niet gevonden werd. Maar dat is verleden tijd. Dus, ik ben erg tevreden.

@Chorro Dat kun jij alleen zelf bepalen. Je kunt natuurlijk een sub mini bestellen. Levert het onvoldoende/niks op, stuur je het terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:04

DON PAPA

Tweaker-fan

Chorro schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 09:34:
Zou dit helpen om het wat voller te laten klinken? Woonkamer is ongeveer 30-40m2.
Ik ben zeer tevreden over de sub mini, het geeft zeker een meer waarde. Mijn systeem bestaat uit de ARC Ultra, 2x 100 surround en sub mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:16
Ik heb ook bijna geen problemen, maar wel heb ik af en toe dat als ik Tidal (vanuit de Tidal app) heb gestreamd dat Tidal geconnect blijft aan Sonos terwijl ik dat niet wil. Dan moet ik de app echt gedwongen stoppen om de connectie te resetten. Ik weet alleen niet of dat aan Tidal of Sonos ligt..

To dare is to do

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Halfkakkende schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 09:25:
De Sonos app is hier welliswaar iets verbeterd, maar ik vind het nog steeds helemaal niks (IOs), terwijl de Windows app werkt zoals ik gewend ben: makkelijk mijn systeem vinden, snel reageren op bv volume en andere vrij basic inputs.

Ik vind het onacceptabel en overweeg ook een ander ecosysteem, maar ben er nog niet over uit welke. Niet in de laatste plaats dat hier voor 3k aan Sonos rommel staat...

Onlangs had ik iemand over de vloer die graag wilde weten hoe ik mijn zones beheer, maar ik heb Sonos afgeraden.
Ja dat blijft het bizarre. Het is niet kapot genoeg ofzo...

Via Home Assistant, Direct via Spotify, Via windows en zelfs via de Webapp; werkt allemaal prima.

De app zelf is alleen binnen no time volledig de draad kwijt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Chorro waarom zou je de bas van de Sub Mini wel horen en de bas van de Playbase niet? Is het dan niet handiger om bij de keukentafel een Era 100 te gebruiken? Niet op Bas gericht, maar dan krijg je wel het hele spectrum van een (eventueel te groeperen) speaker dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chorro
  • Registratie: Oktober 2009
@Rallye Omdat ik voor de televisie het wil houden bij de speakers die ik nu heb (al dan niet met Sub), het toevoegen van een extra speaker binnen die setup geeft een beetje een vreemde vertekening van surround. En ik wil ook geen meerdere zones binnen diezelfde ruimte, omdat die muziek nog wel eens uren aan kan staan en je nog wel eens wisselt van de eettafel naar de bank. Klein bijkomend probleem is dat ik geen vaste stroomvoorziening nabij de keukentafel heb, wat met een laptop tijdelijk wel prima is als daar eventjes een kabel over de vloer loopt maar zo permanent een speaker een ander verhaal wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Die extra speaker (“kamer” in de app) zou je groeperen met je surround set (andere “kamer” in de app - dus twee kamers in één fysieke ruimte). Bij TV kijken haal je hem weer uit je groep - geen effect op je surround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redcap
  • Laatst online: 29-09 13:58
Rallye schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 21:44:
Die extra speaker (“kamer” in de app) zou je groeperen met je surround set (andere “kamer” in de app - dus twee kamers in één fysieke ruimte). Bij TV kijken haal je hem weer uit je groep - geen effect op je surround.
Dat was ook mijn gedachte lang geleden, maar in de praktijk werkt dat helaas niet lekker samen. Mijn surround opstelling van Beam en 2x One SL gegroepeert met de 2 One SL's in de keuken lopen net niet gelijk qua timing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 11:37
redcap schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 09:17:
[...]

Dat was ook mijn gedachte lang geleden, maar in de praktijk werkt dat helaas niet lekker samen. Mijn surround opstelling van Beam en 2x One SL gegroepeert met de 2 One SL's in de keuken lopen net niet gelijk qua timing
Het zou prima moeten werken. En hier doet dat het ook met de volgende setup:

Woonkamer:
- Arc
- 2x Era100
- Sub gen 3

Keuken:
- 1x Era100

Speelt mooi in sync. Mogelijk kun je in je woonkamergroep wat spelen met de groepsaudiovertraging setting in het instellingen menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Bij TV-geluid zou je inderdaad 75Ms vertraging moeten hebben. Bij muziek niet. Als je dat wel hebt zou ik eens onderzoeken waar dat vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Over de Sonos Beam2; wie hier heeft deze op een bepaalde instelling gezet zodat stemgeluid duidelijker is? Welke optie moet ik zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Bij de Beam Gen 1 heet dat “Spraakversterking”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-09 10:32
Ik sta op het punt om een Sonos Arc Ultra met Sub gen 4 aan te schaffen maar lees hier eigenlijk nog best veel issues met de app en bugs.
Nog niet aan te raden of valt het allemaal mee inmiddels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Is niet heel veel van te zeggen. Het lijkt er wel op dat de nieuwere apparaten (dus zeker de Arc Ultra) beter werken met de nieuwe app. Bij mij ging het installeren van de Ultra prima en hij functioneert goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-09 10:32
Rallye schreef op zondag 26 januari 2025 @ 16:51:
Is niet heel veel van te zeggen. Het lijkt er wel op dat de nieuwere apparaten (dus zeker de Arc Ultra) beter werken met de nieuwe app. Bij mij ging het installeren van de Ultra prima en hij functioneert goed.
Oké dank voor de reactie, binnenkort maar eens online het riedeltje bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:03
brtkpr schreef op zondag 26 januari 2025 @ 16:37:
Ik sta op het punt om een Sonos Arc Ultra met Sub gen 4 aan te schaffen maar lees hier eigenlijk nog best veel issues met de app en bugs.
Hier ook geen problemen. Arc Ultra, 2x era100 en sub gen 3. Draait als een zonnetje

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupegel
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-05 10:58
Hallo allemaal,

hier drie Sonos Play One, één oude Play 5 en Port.
Alles met oude app. Op IOS.
Gewoon Spotify en geen eigen Nas of andere opslag.

Nu denk ik eraan om een Ray te kopen en een Era 100 als vervanging van de oude 5.
Niet omdat ik de 5 wil vervangen maar omdat de Ray alleen maar met de nieuwe app werkt…en dus vervangen moet door de Era 100.
Eventueel nog Tidal erbij.

Maar…ik durf eigenlijk niet vanwege de systeemupdate naar de nieuwe app en het gebruiken van die nieuwe app en alle horror verhalen hierover.

Is die angst terecht?
Of kan ik beter wachten tot Sonos de boel met zijn nieuwe app eindelijk goed krijgt??

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:56
brtkpr schreef op zondag 26 januari 2025 @ 16:37:
Hier altijd als een zonnetje gewerkt. Herken alle problemen gelukkig niet ;).

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Hupegel schreef op zondag 26 januari 2025 @ 21:04:
Hallo allemaal,

hier drie Sonos Play One, één oude Play 5 en Port.
Alles met oude app. Op IOS.
Gewoon Spotify en geen eigen Nas of andere opslag.

Nu denk ik eraan om een Ray te kopen en een Era 100 als vervanging van de oude 5.
Niet omdat ik de 5 wil vervangen maar omdat de Ray alleen maar met de nieuwe app werkt…en dus vervangen moet door de Era 100.
Eventueel nog Tidal erbij.

Maar…ik durf eigenlijk niet vanwege de systeemupdate naar de nieuwe app en het gebruiken van die nieuwe app en alle horror verhalen hierover.

Is die angst terecht?
Of kan ik beter wachten tot Sonos de boel met zijn nieuwe app eindelijk goed krijgt??
Of die angst terecht is dat is moeilijk inschatten. Voor jouw gemoedsrust zou ik het zo laten en afwachten welke stappen de nieuwe CEO neemt. Het sein 'alles veilig' is nog niet gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Nu online
LuPo schreef op zondag 26 januari 2025 @ 20:55:
[...]

Hier ook geen problemen. Arc Ultra, 2x era100 en sub gen 3. Draait als een zonnetje
Hier ook niet met ongeveer dezelfde setup, heb alleen een gen 4 sub.

Daarnaast nog een Move 2 in de keuken staan en daar ook geen sync issues mee ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Het is zover. Weer een dienst minder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ydlt51MxnPDLFb1TGZpBPjiYyqQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OdBjjebVK0p4LMILy3WZYZwJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:31

Stewie!

Keen must die!

Dat is omdat Talpa stopt met Juke. Neem je dit Sonos kwalijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Stewie! schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:18:
[...]

Dat is omdat Talpa stopt met Juke. Neem je dit Sonos kwalijk?
Nee hoor. Het is ter informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Zie Talpa stopt met online muziekdienst JUKE https://www.nu.nl/tweaker...ne-muziekdienst-juke.html voor een uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Ze hadden het al een hele tijd aangekondigd maar verder dan: 'binnenkort stopt.....' kwam het niet. Ik had zelf maart verwacht maar het is dus januari geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
GerCor schreef op maandag 27 januari 2025 @ 13:34:
[...]

Of die angst terecht is dat is moeilijk inschatten. Voor jouw gemoedsrust zou ik het zo laten en afwachten welke stappen de nieuwe CEO neemt. Het sein 'alles veilig' is nog niet gegeven.
Wat is voor jou de definitie van 'sein alles veilig'? Rollback naar de oude app? Stoppen met bewegen naar een subscription-based service? Heeft Sonos daar al iets over losgelaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Wally2002 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 19:31:
[...]

Wat is voor jou de definitie van 'sein alles veilig'? Rollback naar de oude app? Stoppen met bewegen naar een subscription-based service? Heeft Sonos daar al iets over losgelaten?
Waarschijnlijk het moment dat het vertrouwen in Sonos terug is. Ik lees nu nog te vaak dat mensen die Sonos fan waren maar nu niemand Sonos zouden aanraden.

Daarvoor moeten we in ieder geval terug naar het niveau van voor 7 mei 2024.

Edit: zojuist weer de melding geen content bij de Arc Ultra. Ik heb dit nooit eerder gezien in alle jaren dat ik de Beam gen 2 had. Moet ik de Arc Ultra spanningsloos maken en dan werkt het weer.

[ Voor 15% gewijzigd door GerCor op 28-01-2025 16:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:07
Vandaag weer een mooie update.
Batterij percentage is nu zichtbaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1iOLn7LOLbomZvek_DI978kq0b8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aksYg9iG9DMWiqDDR4gmqNp5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
Ronvgs schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:36:
Vandaag weer een mooie update.
Batterij percentage is nu zichtbaar.
[Afbeelding]
Update voor de app en ook firmware. 👍

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e7aEuNbd0h40NJhBm3UlPpUeMt8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ztJSUXHDb0X76Rem6XtPOGHp.jpg?f=fotoalbum_large

Was even schrikken. Na de firmware alle componenten geen verbinding. Update afgesloten. Op de Beam en Sub mini van mijn zoon na alles geüpdatet. Update nog een keer starten en nu alles geüpdatet. En..... heel lang op gewacht maar nu eindelijk de zenderlogo in beeld in het onderste gedeelte van de Android app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6MPSgJgl-EiSvx5CVOABQ6lkf-I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aANnpQNSPFCRvpn9t8dC6Gqx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 57% gewijzigd door GerCor op 28-01-2025 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Die zones zijn wel grappig, zeker als je allerlei verschillende speakers (geen stereo- of surroundsets) in één ruimte wilt gebruiken.

Zie https://nl.community.sono...euwe-zonesfunctie-6778691

[ Voor 26% gewijzigd door Rallye op 28-01-2025 18:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benjans68
Ik heb ook de sonos arc ultra met sub gen 4 en 2 era300
Het is e ht een top geluid zelfs de era 300 is beter nu met de era 300

Ik zou niet weten weten welke set ik zou moeten nemen als sonos.
Noem maar wat beter is als deze set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Kan iemand met de laatste S2 app en Apple Music eens kijken of bij het afspelen de namen van de Apple Music playlists zichtbaar zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:18

Stimulate14

⭐⭐⭐

Mijn god zeg ik word nog zo agressief van die app.
Pagina: 1 ... 191 ... 199 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.