Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 190 ... 199 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foundqxr
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 12:30
Update werkt hier ook goed! Verbinden (misschien een gevoel?) gaat ook soepeler als ik het vanuit Spotify doe ipv vanuit de Sonos app. Laatst genoemde en dan Spotify blijft toch echt enorm traag 8)7

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:32
Viel me vandaag pas op. Ik heb een IKEA Tradfri hub. Daar kun je Sonos luidsprekers in opnemen. Je krijgt dan Kamers te zien. Maar de Kamer met de Arc Ultra staat er niet in. Iemand anders die de Arc Ultra Kamer wel in de IKEA Home smart 1 app heeft?

Edit: opgelost. Mijn vrouw had de Kerstboomverlichting aangesloten, zei ze, en toen klapte de stroom eraf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tmJACC25W5_v-CmnNlsMmnxrKm8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gCCKwXdQFJQuNTevyIpfWxX8.jpg?f=fotoalbum_large

Nu weer even de spanning van de Arc Ultra en het werkt weer. Zowel in de Sonos app als ook in de IKEA Home smart 1 app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/enQeq6HRX5KzWybg8bLgHGueujM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4T0YH0bnSSVxFLC5CRvvxhn6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 71% gewijzigd door GerCor op 12-12-2024 06:10 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:05
GerCor schreef op donderdag 12 december 2024 @ 05:25:
Viel me vandaag pas op. Ik heb een IKEA Tradfri hub. Daar kun je Sonos luidsprekers in opnemen. Je krijgt dan Kamers te zien. Maar de Kamer met de Arc Ultra staat er niet in. Iemand anders die de Arc Ultra Kamer wel in de IKEA Home smart 1 app heeft?

Edit: opgelost. Mijn vrouw had de Kerstboomverlichting aangesloten, zei ze, en toen klapte de stroom eraf.

[Afbeelding]

Nu weer even de spanning van de Arc Ultra en het werkt weer. Zowel in de Sonos app als ook in de IKEA Home smart 1 app.

[Afbeelding]
Valt me op dat je Sub los staat in je systeem. Zit deze wel aangesloten op je Arc Ultra? Bij mij staan de speakers niet los in de lijst. Of kwam dit door spanningsverlies?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

foundqxr schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:59:
Update werkt hier ook goed! Verbinden (misschien een gevoel?) gaat ook soepeler als ik het vanuit Spotify doe ipv vanuit de Sonos app. Laatst genoemde en dan Spotify blijft toch echt enorm traag 8)7
Het blijft hier een verschrikking...

Home assistant en Spotify werken als een zonnetje.

De Sonos app zelf is nog steeds helemaal ruk... :X

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:43
@MikeyMan Heb je al eens met Sonos gebeld? Zitten er powerline-verbindingen of access points in je netwerk waar Sonos last van zou kunnen hebben? Verbetert het als je een apparaat bedraad aansluit of juist via wifi?

Gisteren mijn nieuwe Arc Ultra aangesloten. Eerst de Sub (gen 2), de One en One SL die de surrounds vormen verwijderd van de Beam (gen 1), de Beam hernoemd en afgekoppeld. De Arc Ultra aangesloten en op de wifi gezet (overige apparaten hangen aan een Boost). Sub en One (SL) weer aangesloten. De geavanceerde Trueplay gedaan. Ace gekoppeld, Google Assistent toegevoegd - die blijkt te werken op de One die als surround dient. Dat is een kadootje - vroeger werkte dat ook zo met een Playbar, maar ik had nog nergens gelezen dat dat met de Arc Ultra ook zou werken. De al aangeschafte Nest Mini kan dus retour. De set up ging gladjes.

Eerste ervaringen. Wow. Geluid is helderder. Stukje Dune 2 geprobeerd (zie https://www.whathifi.com/...-dolby-atmos-movie-scenes) voor Atmos. Moest wel even weer de instellingen van de Samsung TV in, maar het werkt. Atmos klinkt goed, zelfs met mijn non-Atmos achterspeakers. Ook muziek van Blu Ray klinkt prima!

• GerCor
LuPo schreef op donderdag 12 december 2024 @ 06:37:
[...]

Valt me op dat je Sub los staat in je systeem. Zit deze wel aangesloten op je Arc Ultra? Bij mij staan de speakers niet los in de lijst. Of kwam dit door spanningsverlies?
Jep. Nu weer 1 Kamer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M2HHm7rYDNjn304F9yrjTVM6QX4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KNAwCVrJ8mGfLFbI6doyEXfP.jpg?f=fotoalbum_large

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Rallye schreef op donderdag 12 december 2024 @ 07:14:
@MikeyMan Heb je al eens met Sonos gebeld? Zitten er powerline-verbindingen of access points in je netwerk waar Sonos last van zou kunnen hebben? Verbetert het als je een apparaat bedraad aansluit of juist via wifi?
Heb inmiddels denk ik vijf uur lang met sonos aan de lijn gezeten. En zelfs de afgelopen maanden heeft ie het een tijdje beter gegaan.

Powerline heb ik niet. Heb Ubiquiti met hard wired access points.

Het ligt echt niet aan het netwerk, het is de app die ronduit ruk blijft.

Zoals gezegd, via Spotify en home assistant werkt het vrijwel instant. De app daarentegen heeft vaker niet dan wel verbinding en vergeet dat er iets afgespeeld wordt.

• GerCor
MikeyMan schreef op donderdag 12 december 2024 @ 07:39:
[...]

Heb inmiddels denk ik vijf uur lang met sonos aan de lijn gezeten. En zelfs de afgelopen maanden heeft ie het een tijdje beter gegaan.

Powerline heb ik niet. Heb Ubiquiti met hard wired access points.

Het ligt echt niet aan het netwerk, het is de app die ronduit ruk blijft.

Zoals gezegd, via Spotify en home assistant werkt het vrijwel instant. De app daarentegen heeft vaker niet dan wel verbinding en vergeet dat er iets afgespeeld wordt.
Als je op de Engelstalige Sonos community kijkt zie je berichten tot wel 7 jaar terug over Ubiquiti.

Ik heb een Ziggo modem, dezelfde Sonos app als jij en het werkt hier al jaren probleemloos.

[ Voor 9% gewijzigd door GerCor op 12-12-2024 08:42 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

GerCor schreef op donderdag 12 december 2024 @ 08:37:
[...]

Als je op de Engelstalige Sonos community kijkt zie je berichten tot wel 7 jaar terug over Ubiquiti.

Ik heb een Ziggo modem, dezelfde Sonos app als jij en het werkt hier al jaren probleemloos.
Het heeft jaren probleemloos gewerkt. Tot de beruchte update.

• GerCor
MikeyMan schreef op donderdag 12 december 2024 @ 08:43:
[...]

Het heeft jaren probleemloos gewerkt. Tot de beruchte update.
Ik zou, als ik jou was, me melden op de Sonos community (Engelstalig).

Daar zit toch veel kennis. Heb ik persoonlijk meer vertrouwen in dan Sonos bellen.

Maar nogmaals. Jij en ik hebben dezelfde Sonos app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

GerCor schreef op donderdag 12 december 2024 @ 08:55:
[...]

Ik zou, als ik jou was, me melden op de Sonos community (Engelstalig).

Daar zit toch veel kennis. Heb ik persoonlijk meer vertrouwen in dan Sonos bellen.

Maar nogmaals. Jij en ik hebben dezelfde Sonos app.
Je kunt de logic hier toch niet ontkennen?

Vanaf 2018 dezelfde setup. Werkt vlekkeloos.
Tot de update begin dit jaar.

Vanaf dat moment werken home assistant en Spotify nog als vanouds. Maar de app is constant de weg kwijt.

Welke breaking change zie je hier?

Zal me er nog eens toe zetten, maar de hoeveelheid tijd en geld die dit gedonder gekost heeft is redelijk bizar inmiddels.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 12-12-2024 09:30 ]

• GerCor
MikeyMan schreef op donderdag 12 december 2024 @ 08:57:
[...]

Je kunt de logic hier toch niet ontkennen?

Vanaf 2018 dezelfde setup. Werkt vlekkeloos.
Tot de update begin dit jaar.

Vanaf dat moment werken home assistant en Spotify nog als vanouds. Maar de app is constant de weg kwijt.

Welke breaking change zie je hier?

Zal me er nog eens toe zetten, maar de hoeveelheid tijd en geld die dit gedonder gekost heeft is redelijk bizar inmiddels.
Nou ja, weet je? De app is een afstandsbediening. Zoals vanmorgen in mijn situatie. Ik kan natuurlijk, omdat de beide One SL en Sub in mijn systeem ontbreken van alles proberen in de app. Opnieuw installeren, app verwijderen enz. Maar het enige wat helpt is de Arc Ultra spanningsloos maken en opnieuw spanning erop. En dan geeft de app aan dat het is hersteld.

De vraag is, voor mij logisch: kan de app niet omgaan met jouw modem of kan jouw modem niet omgaan met de app?

En Sonos heeft nogal eens de neiging dingen te veranderen. Zoals SonosNet afschaffen voor nieuwe componenten en dan mag je er als gebruiker zelf achterkomen dat iets niet meer werkt. Hetzelfde geldt voor de Boost. Ik heb nergens gelezen dat ze de Boost uit de nieuwe app hebben gehaald. Want die staat nog steeds in de iOS app en de Windows app , al zit het verstopt. En helemaal niet meer in de Android app.

Of de voorste drivers van de Era 300 uitschakelen in een surroundopstelling. Kom je als gebruiker ook pas achter wanneer je het toepast. Ze hebben de mogelijkheid om Trueplay toe te passen bij een Era 300 die ondersteboven hangt ook sinds kort geïmplementeerd.

De Ace werd en wordt verkocht met True Cinema. Bestaat nog niet eens. Moeten ze nog maken.

En daarom denk ik. Als je 5 uur met iemand van Sonos bezig moet zijn en het lukt nog steeds niet. Nou, ik had het na een kwartier al gezien. Of je snapt het als medewerker van Sonos of je hebt er geen verstand van. Dat hoeft geen 5 uur te duren.

Vragen aan gebruikers op Sonos community is wellicht een oplossing tot meer duidelijkheid. Nee heb je, ja kun je krijgen.

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:54

Canis Lupus

Vosbot

Zijn er meer mensen die ma de update geen Spotify als dienst kunnen toevoegen?

De manier waarop Sonos Spotify lijkt aan te spreken is veranderd, vandaar dat ik mijn (Family) account wilde aanpassen.
Na oude Spotify verwijderd te hebben, kan ik geen nieuwe meer toevoegen... (staat niet in lijst met diensten)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• Rallye
@Canis Lupus Staat het land waar je woont goed ingesteld in je profiel op de website van Sonos?

@MikeyMan Voor Sonos en Ubiquity zou je hier eens naar kunnen kijken: https://github.com/IngmarStein/unifi-sonos-doc

Dat de nieuwe app het slechter doet is mogelijk ook omdat de nieuwe app veel meer via internet doet dan de oude. Daarmee is hij gevoeliger voor verstoringen. Ligt het dan aan je netwerk? Ja, maar Sonos is ook gevoeliger geworden.

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Rallye schreef op donderdag 12 december 2024 @ 20:04:
@Canis Lupus Staat het land waar je woont goed ingesteld in je profiel op de website van Sonos?
Yep, staat op Nederland. Heb cache en gegevens van Android app al leeggegooid, helpt niet... ☹️

Update: Nevermind; Na land corrigeren (stond op EU), app herstarten, nu lukt het wel. Dank voor de suggestie!

Update 2 (Last.fm): Mochten andere hier tegenaan lopen; Sonos lijkt zijn manier van scrobblen naar Last.fm voor Spotify te hebben aangepast. Voorheen Scrobbelde Sonos zelf, maar ook via de Spotify-Last.fm koppeling. Daarom had ik een 2e Spotify account binnen mijn Family aan Spotify gekoppeld (om dubbele scrobbles te voorkomen).

Sinds de laatste update lijkt Sonos Spotify op een andere manier aan te spreken, waardoor er geen scrobbles meer voor Spotify kwamen. Na het aanpassen de Spotify account naar mijn account met koppeling naar Last.fm werkt alles weer naar behoren :P #scrobblestress (ik hou al bijna 20 jaar mijn stats daar bij...)

[ Voor 59% gewijzigd door Canis Lupus op 13-12-2024 10:31 . Reden: Last.fm verhaal toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 14:55
Ik zou sonos toch is een vraag willen stellen,ze maken mooie producten met een goed geluid.
Alleen nu een hoop gezeur met de app.
Maar wat ik mis bij sonos is vraag is aan je consumenten wat zou je graag willen zien in het nieuwe jaar als verbetering en tips om sonos nog beter te maken.
Ik vind dat sonos een gemiste kans heb laten liggen bij de introductie van de sonos arc ultra en de huidige sonos era 300.
Nu is het zo dat je de huidige era300 samenwerkt met de ultra en er ook 2 subs kan bij aansluiten.
Maar waarom is er niet nagedacht om met 4 era 300 te werken.
Dan zou ik bedenken de sonos arc ultra als centerspeaker en 2 Era 300 frontspeakers en 2 surround era 300 en ook de 2 subwoofers erbij.
Volgens mij heb je dan een top installatie zowel surround als stereo.
Of vraag ik nu teveel van sonos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Nadeel daarvan is, is dat een soundbar geen center speaker is. Je krijgt dan dubbelingen in het geluid, tenzij je in de soundbar speakers uitzet, waar een deel van de gebruikers dan weer allergisch voor is, zie de reacties op het uitzetten van speakers in de Era 300 in sommige situaties. Zie bijvoorbeeld ook https://en.community.sono...nt-with-arc-ultra-6923569

Jouw voorstel vraagt eigenlijk een dedicated center speaker. En dan komen vragen op of Sonos nu wel is van het vullen van de ruimte met zoveel mogelijk speakers (en of anderen dat niet beter doen) en of zoiets technisch mogelijk is op de manier waarop Sonos de aansturing van surrounds nu regelt.

Sonos zou daar overigens best opener over kunnen zijn. Zoals meer bedrijven, maar ik mis ook hier wel enige transparantie.

[ Voor 16% gewijzigd door Rallye op 13-12-2024 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
Rallye schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 08:39:
Nadeel daarvan is, is dat een soundbar geen center speaker is. Je krijgt dan dubbelingen in het geluid, tenzij je in de soundbar speakers uitzet, waar een deel van de gebruikers dan weer allergisch voor is, zie de reacties op het uitzetten van speakers in de Era 300 in sommige situaties. Zie bijvoorbeeld ook https://en.community.sono...nt-with-arc-ultra-6923569

Jouw voorstel vraagt eigenlijk een dedicated center speaker. En dan komen vragen op of Sonos nu wel is van het vullen van de ruimte met zoveel mogelijk speakers (en of anderen dat niet beter doen) en of zoiets technisch mogelijk is op de manier waarop Sonos de aansturing van surrounds nu regelt.

Sonos zou daar overigens best opener over kunnen zijn. Zoals meer bedrijven, maar ik mis ook hier wel enige transparantie.
Waar zou Sonos nu opener over moeten zijn? De aansturing van de surrounds? Daar is Sonos open over, dat gaat via 5 GHz vanaf de soundbar naar de surrounds en sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Klopt. Maar is het uitbrengen van een center met aparte FL en FR speakers wellicht technisch niet mogelijk? Sonos zou daar best eens iets over kunnen zeggen. Dat is bijvoorbeeld de reden dat de analoge ingang bij Era’s en Five’s niet aan staat bij surround gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
Rallye schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 19:34:
Klopt. Maar is het uitbrengen van een center met aparte FL en FR speakers wellicht technisch niet mogelijk? Sonos zou daar best eens iets over kunnen zeggen. Dat is bijvoorbeeld de reden dat de analoge ingang bij Era’s en Five’s niet aan staat bij surround gebruik.
Technisch is (bijna) alles mogelijk natuurlijk, dus de vraag is denk ik meer of zo'n product (aparte center) populair genoeg zou zijn.
Er is natuurlijk ook nog de Amp waar je center FL en FR aansluit en die sonos speakers als surround accepteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:29
Nou ik heb het hele jaar gelukkig nog geen last gehad van de problemen met de nieuwe app maar sinds de laatste versie (82.2-59204) werkt Spotify Connect niet meer... Ik weet vrij zeker dat het de laatste software versie is want ik had nog een Sonos Roam liggen die nog niet geupdated was. Voor de update geen problemen, na de update niks meer doen.

Herstart van devices, netwerk etc. heeft geen oplossing geboden. Ik zie in mijn DNS server de speaker wel diverse requests naar *.spotify.com webservices doen nadat ik het commando heb gegegeven dus er gebeurd wel iets maar verbinden doet hij uiteindelijk niet. Ik gebruik mijn Sonos speakers voor 90% met Spotify vanuit de Spotify app dus de lol is er zo wel snel af...

Netwerk is Ubiquiti en de speakers (ARC + 2x Play:1, Beam Gen1 en Sonos Roam) zijn met uitzondering van de Roam hardwired. Instellingen van https://github.com/IngmarStein/unifi-sonos-doc zijn uiteraard allemaal netjes doorgevoerd en de afgelopen jaren nul problemen gehad tot de laatste update van 10 december (die ironisch genoeg bij de release notes "Doorlopende stabiliteitsverbeteringen bij het gebruik van Spotify Connect" heeft staan: https://support.sonos.com...otes-sonos-system-updates)

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Mooi begin zo, heb ik net mijn Sonos Beam G2 binnen voor de slaapkamer, kan ik hem niet toevoegen aan mijn account en ook niet updaten omdat er een storing bij Sonos is...

https://status.sonos.com/

edit: opgelost, mooi geluid uit zo'n klein balkje zeg :*)

[ Voor 15% gewijzigd door EValentino op 16-12-2024 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Sand0rf schreef op maandag 16 december 2024 @ 14:15:
Nou ik heb het hele jaar gelukkig nog geen last gehad van de problemen met de nieuwe app maar sinds de laatste versie (82.2-59204) werkt Spotify Connect niet meer... Ik weet vrij zeker dat het de laatste software versie is want ik had nog een Sonos Roam liggen die nog niet geupdated was. Voor de update geen problemen, na de update niks meer doen.
Ik had ook wat problemen met Spotify / Last.fm, wat bij mij heeft geholpen is de Spotify account uit Sonos verwijderen en weer toevoegen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LukaVR
  • Laatst online: 14:09
Hoi,

Door alle gedoe met de Sonos app twijfel ik nu of ik er goed aan doe een setje Era 100 (in de aanbieding bij Coolblue) aan te schaffen. Het zou onze eerste Sonos worden als vervanging van een JBL 5; om toch een iets betere geluidservaring in de (vrij grote) woonkamer te hebben. De eisen en verwachtingen zijn dus laag ;)

Maar toch. Als je zoiets aanschaft hoop je wel dat je het ook 'normaal' kunt gebruiken en de perikelen met de sonos-alles-in-de-cloud app klinken eigenlijk weinig bemoedigend.

Dus, kan iemand hier een zinnig advies over geven?

Dank alvast!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smaiden
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:02
LukaVR schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:38:
Hoi,

Door alle gedoe met de Sonos app twijfel ik nu of ik er goed aan doe een setje Era 100 (in de aanbieding bij Coolblue) aan te schaffen. Het zou onze eerste Sonos worden als vervanging van een JBL 5; om toch een iets betere geluidservaring in de (vrij grote) woonkamer te hebben. De eisen en verwachtingen zijn dus laag ;)

Maar toch. Als je zoiets aanschaft hoop je wel dat je het ook 'normaal' kunt gebruiken en de perikelen met de sonos-alles-in-de-cloud app klinken eigenlijk weinig bemoedigend.

Dus, kan iemand hier een zinnig advies over geven?

Dank alvast!
(Bijna) 3 weken eigenaar van beam2 + 2 x Era100 en bevalt echt enorm goed. Geen enkele problemen met de producten en/of app gehad.

Tot nu toe ik het zeker aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

De app is voor de gemiddelde gebruiker nu prima, de meeste grote problemen zijn er wel uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
@DON PAPA @Happy2000 Er is duidelijkheid. Volgens Sonos is het de bedoeling dat ook de Arc Ultra het volume verhoogt wanneer je het volume van de surrounds verhoogt.

Daarnaast. De Era 300 en Dolby Atmos. Het geluid dat volgens Atmos specificaties uitgestuurd dient te worden via de binnenste drivers van de Era 300 wordt uitgestuurd via de omhooggerichte drivers. Ook dit klopt volgens het audioteam van Sonos. Dit omdat de binnenste drivers gericht op de luisteraar zou overheersen en het geluid op deze manier beter verspreid wordt.

Vele gebruikers zijn het er niet mee eens. Er zijn gebruikers die een verslechtering van het geluid van de Era 300 opmerkten na de introductie van de Arc Ultra en de software updates. Overigens geldt de aanpassing van de Era 300 direct ook voor de Arc en Beam.

Ze zeggen: je koopt een Era 300 en bij Dolby Atmos werken de helft van de drivers niet.

E.e.a. bleek uit testen van de Era 300 door een geluidspecialist die Atmos tracks maakt. Sonos medewerkers van de Sonos community dachten eerst dat het een bug was. In een filmpje van Sonos werd door Sonos uitgelegd hoe de Era 300 werkt bij Dolby Atmos. Alle drivers, behalve de naar voren gerichte, werken. Dat filmpje is nu privé gemaakt.

Klinkt allemaal niet best, wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
Dat bedoel ik nou je maakt een mooie speaker en je gebruikt de helft niet van de drivers.
Waarom zet je er dan zoveel drivers in.
Zou hetzelfde zijn bij de ultra ac zitten 14 speakers in maar er zijn er maar 10 die het doen.

Ik denk dat sonos zich beter op de muziek kan storten,want ze hebben weinig geleerd in de afgelopen 4 jaar toen ze de sonos arc ultra hebben uitgebracht.
Ik zou juist iets op de markt brengen waar je concurrenten zeggen wauw,maar nee hoor sonos gaat lekker op de oude voet verder.

En ik moet zeggen dat ik nog steeds niet echt onder de indruk ben van de sonos arc ultra.
En zeker niet kwa atmos.
Ben toch bang dat sonos zijn goede naam en status gaat verliezen tegenover de concurrenten.
Zo jammer weer of luister is naar je mensen die deze dure producten kopen.
Voor het geld vind ik slecht dolby atmos waardig,ik had er veel meer van verwacht.

Kijk het nog even aan anders maar in de verkoop en wachten wat Ces 2025 te bieden heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rallye
Aan de andere kant. Sonos maakt de Era’s voor gebruik in meerdere omstandigheden: muziek, in stereo en stand alone, homecinema. Dan is het toch niet zo gek om daarop het geluidsbeleving (en dus mogelijk ook het aantal gebruikte speakers) aan te passen? Waarom zou je het dan als gebruiker beter willen weten en de Era’s tegen Sonos’ bedoeling in laten overheersen? Omdat je nu eenmaal voor die nu ongebruikte speakers betaald hebt?

Mij bevalt de Arc Ultra overigens prima. Geluid is wat helderder dan bij de Beam (Gen 1), wat de verstaanbaarheid ten goede komt. Atmos klinkt ook met de de One (SL) achter en de Sub 2 fantastisch.

[ Voor 18% gewijzigd door Rallye op 17-12-2024 19:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
Ik lees toch vaak dat diegene die de Era 300 als surrounds hebben het een geweldige upgrade vinden t.o.v. de One en Era 100. Alleen, zoals die geluidtechnicus schrijft: de Era 300 klonk beter voor de Arc Ultra en de updates. Meer details en een breder geluidsbeeld.

Zelf zit ik op het nagenoeg zelfde systeem als @Rallye en ook ik vind het helemaal geweldig. Maar dat vond ik met de Beam gen 2 ook al.

Mocht ik ooit de Era 300 aanschaffen dan voor muziek in stereopaar. Lijkt mij zonde om ze voor surrounds te gebruiken. Misschien even om te luisteren wat het verschil is met de One in surroundopstelling maar met de wetenschap dat diverse drivers uitgeschakeld staan zint mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
Ik ben het met je eens Gercor
Maar als sonos dan echte goede surround speakers gaat produceren houd ik ook mijn Era 300 erbij.
Want de sonos one vind ik geen optie als surround speakers.
En zeker geen vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
En nog wat sonos gaat samenwerken met disney en nog een partij,disney heeft naast dolby atmos ook dts x imax.
Ben benieuwd wat sonos daarmee gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:16
Aangezien Sonos zelf ook van Sonosnet afstapt en ik al maanden geen Airplay kan starten naar de Sonos set, ben ik bezig om alles via Wifi aan te sluiten.

Arc, 2x One SL en Sub gen 3.

Voorheen Arc via ethernet, One SL en Sub via Sonosnet.
Nu net is het gelukt om One SL en Sub op mijn eigen wifi te zetten.
Maar zolang de Arc aan ethernet hangt, kan je daar niet de wifi settings aanpassen via de app.
Trek ik de ethernet uit de Arc, dan kan in dit wel, maar gaat het steeds fout.....

Iemand de gouden tip hoe je de Arc netjes van Ethernet overzet naar Wifi? Hoop niet via een factory reset.

Als ik de Arc op Ethernet laat en de One SL en Sub op eigen wifi, dan werkt alles wel behalve Airplay.
Vandaar dat ik de Arc ook nog op wifi wil hebben om te kijken of dit mijn Airplay probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@loyske Je zegt “Trek ik de ethernet uit de Arc, dan kan in dit wel, maar gaat het steeds fout.....”

De woorden “gaat (…) fout” geven niet veel handvaten om je te helpen. Wat gaat er fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukaVR
smaiden schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:40:
[...]

(Bijna) 3 weken eigenaar van beam2 + 2 x Era100 en bevalt echt enorm goed. Geen enkele problemen met de producten en/of app gehad.

Tot nu toe ik het zeker aanraden.
Bedankt voor je reactie, dat geeft toch wel enige hoop :)

Dan heb ik nog wel een vraag: omdat de ruimte groot is (bijna 60 m2, met keuken en een werkhoek) is het een idee om 4x Era 100 te kiezen? Of beter 2x Era 300? Het zal echt alleen om muziek gaan, voor de TV volstaat de huidige (niet-Sonos) soundbar. Nogmaals, onze huidige oplossing is een enkel verplaatsbaar JBL speakertje dus we verwachten op zich weinig.

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

LukaVR schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:29:
[...]
Dan heb ik nog wel een vraag: omdat de ruimte groot is (bijna 60 m2, met keuken en een werkhoek) is het een idee om 4x Era 100 te kiezen? Of beter 2x Era 300? Het zal echt alleen om muziek gaan, voor de TV volstaat de huidige (niet-Sonos) soundbar. Nogmaals, onze huidige oplossing is een enkel verplaatsbaar JBL speakertje dus we verwachten op zich weinig.
Kun je een simpel plattegrondje delen? @LukaVR
Met hierop de beoogde speakerlocaties en je (favoriete) luisterpositie.

Zo heb ik zelf recent de 1x Play:3 (jaja, old skool ;)) in de woonkeuken uitgebreid met een tweede, waardoor nu veel ruimtevullender (stereo) geluid is ontstaan, op de plek waar ik 80% van de tijd beneden muziek luister.

[ Voor 5% gewijzigd door Canis Lupus op 18-12-2024 14:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:39
Canis Lupus schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:58:
De app is voor de gemiddelde gebruiker nu prima, de meeste grote problemen zijn er wel uit.
Wat is een gemiddelde gebruiker. De app is door zijn nieuwe opzet voor vele nog traag en regelmatig niet responsief.

Een andere doorn in het oog is dat als je bv 500 likes hebt in Soundcloud ( of meer dan 195) dan kan je die niet mee nemen naar de wachtrij. Nou en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Er zin de afgelopen periode ( laat ik zeggen 3 jaar) mooie opties bij gekomen. Maar laat ik zeggen dat er in de 12 jaar daarvóór ook mooie opties waren die weer weg zijn. Er is een mooie herstel actie geweest. Maar de boel rammelt nog steeds!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacox
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-09 03:49
loyske schreef op woensdag 18 december 2024 @ 10:53:
Aangezien Sonos zelf ook van Sonosnet afstapt en ik al maanden geen Airplay kan starten naar de Sonos set, ben ik bezig om alles via Wifi aan te sluiten.

Arc, 2x One SL en Sub gen 3.

Voorheen Arc via ethernet, One SL en Sub via Sonosnet.
Nu net is het gelukt om One SL en Sub op mijn eigen wifi te zetten.
Maar zolang de Arc aan ethernet hangt, kan je daar niet de wifi settings aanpassen via de app.
Trek ik de ethernet uit de Arc, dan kan in dit wel, maar gaat het steeds fout.....

Iemand de gouden tip hoe je de Arc netjes van Ethernet overzet naar Wifi? Hoop niet via een factory reset.

Als ik de Arc op Ethernet laat en de One SL en Sub op eigen wifi, dan werkt alles wel behalve Airplay.
Vandaar dat ik de Arc ook nog op wifi wil hebben om te kijken of dit mijn Airplay probleem oplost.
Mijn Arc is via een ethernet kabel en een switch met mijn router verbonden. Verder heb ik een Sub Gen2, een Beam Gen 1 en een oude Play:1 en een Play:3. Airplay werkt prima met mijn Arc en Beam. Op de Play:1 en Play:3 werkt het vanzelfsprekend niet aangezien die geen Airplay ondersteunen.

De manier waarop je je Sonos spullen hebt aangesloten zou dan ook geen probleem moeten zijn om Airplay te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Yamahaa schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:38:
[...]
Wat is een gemiddelde gebruiker. De app is door zijn nieuwe opzet voor vele nog traag en regelmatig niet responsief.

Er zin de afgelopen periode ( laat ik zeggen 3 jaar) mooie opties bij gekomen. Maar laat ik zeggen dat er in de 12 jaar daarvóór ook mooie opties waren die weer weg zijn. Er is een mooie herstel actie geweest. Maar de boel rammelt nog steeds!
Helemaal eens. Ik gebruik Sonos al 15 jaar en ben ook nog niet 100% tevreden hoe de app nu werkt, vooral Music Library en Folders is nog echt mank (maar dit is meer een Power User functie)

Maar de app is al wel 10x beter dan hij deze zomer was, en voor de "casual" gebruiker zitten alle essentiële dingen er wel weer in volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukaVR
Canis Lupus schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:31:
[...]
Kun je een simpel plattegrondje delen? @LukaVR
Met hierop de beoogde speakerlocaties en je (favoriete) luisterpositie.

Zo heb ik zelf recent de 1x Play:3 (jaja, old skool ;)) in de woonkeuken uitgebreid met een tweede, waardoor nu veel ruimtevullender (stereo) geluid is ontstaan, op de plek waar ik 80% van de tijd beneden muziek luister.
Hoi,

Dank voor je reactie en het meedenken.
Hierbij een plattegrondje van de benedenverdieping. De kast links is kamerhoog. Ik dacht eraan om de Sonos links en rechts (boven) de bank te hangen, de luisterpositie is ook daar, maar eigenlijk ook aan de eettafel (naast de keuken - niet ingetekend) en die mist dan natuurlijk wel wat dekking. Dus daarom de vraag of het misschien handig/nodig/mogelijk is om er ook één in de keuken en dan misschien helemaal achterin de hoek (linksboven op de tekening) toe te voegen. Ik weet niet in hoeverre 4 Era 100's samenwerken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zlcP8OK0UWniWUE4PZQlWXaxVzc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/roxXPVSSgFQd5adnYOIxok7A.png?f=user_large

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Dat de app 10 x beter is geldt niet voor iedereen. Ik heb vanaf 7 mei geen problemen met de app gehad anders dan dat ik de melding kreeg 'systeem niet gevonden'. Dan Wi-Fi even uitschakelen en weer inschakelen. Was volgens mij een time-out foutje. Had ik van de week weer een keer.

Sonos heeft het over nieuwe functies toevoegen maar ik heb nog geen nieuwe functie ontdekt t.o.v. de vorige app.

Het enige probleem wat ik op Android nog heb is dat de zenderlogo verdwijnt zodra de muziek begint. Tijdens reclame als ik de zender start is het logo aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Je kunt een muziekservice als favoriet als eerste in de lijst laten verschijnen. En wat variëren met de plek in de app van verschillende functies. Dat was alle gedoe niet echt waard, zeg maar…..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@benjans68 Zie ook het antwoord van Sonos via https://www.reddit.com/r/sonos/s/Twvpd0pFMw

Het gaat dus niet over welk geluid gaat naar welke speaker (zoals bij een test met piepjes), maar Sonos’ instelling is gebaseerd op wat de meest “immersive experience” is. Een aantal van speakers die bij een test geen geluid geven staan echter wel aan, maar zachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Even gekopieerd voor de belangstellenden. Uitleg door Sonos over de Era 300 en het uitschakelen van de binnenste drivers bij Dolby Atmos.

'Sonos soundbars and multichannel speakers use a variety of rendering, arraying, and psychoacoustic techniques & effects to create an immersive sound experience. It is not sufficient to assume that one audio channel in a spatial audio mix will map to one driver or speaker in a Sonos home theater set. In the case of Arc Ultra bonded with Era 300, both the soundbar and the Era 300 take advantage of these techniques.

The inner speaker (tweeter + woofer) IS NOT disabled on an Era 300 surround when bonded to any Sonos soundbars with Dolby Atmos support (Arc Ultra, Arc, and Beam Gen 2). The inner speaker is primarily responsible for rear surround channel content, however, the rear surround channel is also mixed into the up-firing tweeter with the rear height channel.

The inner speaker is notably lower [in] volume than the up-firing speaker due to the direct path of sound propagation to the main listening position compared to the indirect path from the up-firing tweeter. The choice to share rear surround content between the inner speaker and up-firing speaker was made to improve the immersive and environmental quality of the rear surround sound stage.

For the Sonos Arc Ultra soundbar, Dolby Atmos content is rendered to 9.1.4, while 7.1 and 5.1 content are up-mixed to 9.1.4 content. In all cases, the inside-facing, outside-facing, and up-firing speakers are active while the front-facing speaker is inactive.

The behavior of Era 300 as surround speakers with a Sonos soundbar has not changed since it was first introduced. The Arc Ultra is capable of higher fidelity rendering at 9.1.4, compared to Arc and Beam Gen 2 which render surround content at a max 7.1.4. With all supported Sonos soundbars, the Era 300 can utilize the inside-facing, outside-facing, and up-firing speakers.

Broadly speaking, the best way to judge the immersive sound experience of an Arc Ultra with Era 300 surround speakers is to listen to a high-quality Dolby Atmos mix, either music or cinema content. A full mix will produce an experience that single-channel pink noise and frequency sweeps from home theater test tracks can never deliver.'

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@LukaVR Aankoopadvies hoort in Beeld en geluid koopadvies
Als je ervaringen wilt horen over bepaalde setups kan dat natuurlijk hier. Als je specifiek advies wilt over wat je in jouw situatie het beste kunt aanschaffen dan moet je een nieuw topic openen in bovengenoemd subforum.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• LukaVR
Jorgen schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:10:
@LukaVR Aankoopadvies hoort in Beeld en geluid koopadvies
Als je ervaringen wilt horen over bepaalde setups kan dat natuurlijk hier. Als je specifiek advies wilt over wat je in jouw situatie het beste kunt aanschaffen dan moet je een nieuw topic openen in bovengenoemd subforum.
Okay, dank voor de hint. Ben nieuw hier. Fijn dat er zoveel kennis is! Ik zoek verder in de bestaande info.

Groetjes,
Luka

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

LukaVR schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:39:
[...]

Okay, dank voor de hint. Ben nieuw hier. Fijn dat er zoveel kennis is! Ik zoek verder in de bestaande info.

Groetjes,
Luka
Helemaal prima. We helpen graag

Your Friendly Neighborhood Moderator

• GerCor
LukaVR schreef op woensdag 18 december 2024 @ 16:45:
[...]

Hoi,

Dank voor je reactie en het meedenken.
Hierbij een plattegrondje van de benedenverdieping. De kast links is kamerhoog. Ik dacht eraan om de Sonos links en rechts (boven) de bank te hangen, de luisterpositie is ook daar, maar eigenlijk ook aan de eettafel (naast de keuken - niet ingetekend) en die mist dan natuurlijk wel wat dekking. Dus daarom de vraag of het misschien handig/nodig/mogelijk is om er ook één in de keuken en dan misschien helemaal achterin de hoek (linksboven op de tekening) toe te voegen. Ik weet niet in hoeverre 4 Era 100's samenwerken.
[Afbeelding]

Bedankt!
Die 4 Era’s werken prima samen. De vraag is alleen of je er 2 stereoparen van wilt maken of 4 alleenstaande luidsprekers. Als het jou alleen om muziek te doen is zou ik 1 in de keuken doen, 1 in de eetkamer, 1 in de woonkamer en 1 in de werkplek. Als je dezelfde muziek in alle ruimtes wilt hebben moet/kun je de 4 luidsprekers groeperen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LukaVR
GerCor schreef op donderdag 19 december 2024 @ 20:05:
[...]

Die 4 Era’s werken prima samen. De vraag is alleen of je er 2 stereoparen van wilt maken of 4 alleenstaande luidsprekers. Als het jou alleen om muziek te doen is zou ik 1 in de keuken doen, 1 in de eetkamer, 1 in de woonkamer en 1 in de werkplek. Als je dezelfde muziek in alle ruimtes wilt hebben moet/kun je de 4 luidsprekers groeperen.
Kijk, dat wilde ik horen :) Dank voor je reactie! Inmiddels begreep ik dat de Era op zich zelfstandig een redelijk stereobeeld weergeeft en voor een 'echte' stereo opstelling meer eisen stelt aan de opstelling van de speakers en de luisterpositie. Dus dan is het logischer om 4 losse speakers in een wat vrijere opstelling te gebruiken. Als dit als groep te bedienen is lijkt het me best een overweldigende geluidservaring te beloven.

Bedankt voor het advies,
Luka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:06
Ik heb een One SL in surround setup die sinds enige tijd rammelt bij bepaalde tonen (vooral lagere bas). Eerst dacht ik dat iets in de omgeving aan het trillen ging, maar na nader onderzoek komt het geluid effectief uit de speaker, alsof er iets plastic los is binnenin.

Volgens ondervraging van diverse gezinsleden is ie niet gevallen zonder mijn weten.

Product is 3 jaar oud dus garantie kan ik wel vergeten. Een bekend issue voor iemand / eventuele fix?

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Darks schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 13:28:
Ik heb een One SL in surround setup die sinds enige tijd rammelt bij bepaalde tonen (vooral lagere bas). Eerst dacht ik dat iets in de omgeving aan het trillen ging, maar na nader onderzoek komt het geluid effectief uit de speaker, alsof er iets plastic los is binnenin.

Volgens ondervraging van diverse gezinsleden is ie niet gevallen zonder mijn weten.

Product is 3 jaar oud dus garantie kan ik wel vergeten. Een bekend issue voor iemand / eventuele fix?
https://www.soundrepair.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Nu online
rm84 schreef op zondag 8 december 2024 @ 20:00:
[...]

Heeft iemand tips want het probleem speelt nog steeds. Of is het een kwestie van gewoon accepteren?
Heb dit probleem al een jaar, sinds ik een Samsung TV met e-ARC heb. Zolang ik de TV instel op ARC dan is er geen probleem. Gebruik ik e-ARC dan gaat het haperen. Nu is dat geen groot probleem. Want lossless Atmos kan ik toch niet afspelen. Maar.... ik heb een Apple TV. Als ik gebruik wil maken van lossy Atmos dan moet ik de Apple TV instellen op Atmos geluid.
Speel ik dan DD5.1 af dan krijg ik slechts Stereo. Dan moet ik dus weer schakelen naar DD5.1 op mijn Apple TV. Nu heb ik een oplossing gelezen op het Sonos forum. Een One-Direct HDMI kabel. Ik heb hem besteld en ga volgende week testen.

https://www.amazon.nl/-/e...jector/dp/B09YPRB8T8?th=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
Rallye schreef op woensdag 18 december 2024 @ 12:49:
@loyske Je zegt “Trek ik de ethernet uit de Arc, dan kan in dit wel, maar gaat het steeds fout.....”

De woorden “gaat (…) fout” geven niet veel handvaten om je te helpen. Wat gaat er fout?
Hij gaat mis in de stap waarbij de gegevens van mijn wifi ssid vanuit de app naar de Arc gestuurd wordt. Dan komt er een foutmelding en probeer opnieuw. Maar na 10x proberen denk ik wel dat er wat mis gaat :+
Zoals ik aangaf lukte dit zonder problemen op de 2x One SL en Sub gen 3.
jacox schreef op woensdag 18 december 2024 @ 15:54:
[...]
Mijn Arc is via een ethernet kabel en een switch met mijn router verbonden. Verder heb ik een Sub Gen2, een Beam Gen 1 en een oude Play:1 en een Play:3. Airplay werkt prima met mijn Arc en Beam. Op de Play:1 en Play:3 werkt het vanzelfsprekend niet aangezien die geen Airplay ondersteunen.

De manier waarop je je Sonos spullen hebt aangesloten zou dan ook geen probleem moeten zijn om Airplay te gebruiken.
Vergeten te melden dat Airplay altijd gewerkt heeft. Maar sinds een (lange) tijd niet meer. Heb in verleden al eens contact gehad met Sonos support die een factory reset aanraadde.
Maar dacht om eerst alles eens via wifi aan te sluiten, aangezien mijn netwerk spul van Ubiquiti is. De combi met Sonos lees je nog weleens wat over :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rallye
@loyske Ik geloof best dat het fout gaat, maar als je iets meer uitlegt, komt iemand hier misschien op een idee.

Zit je netwerk op 2, 4Ghz, of 5? Of een gecombineerd netwerk? Met dezelfde naam of verschillende namen? Kun je de wifigegegevens niet invullen als de Arc bedraad aangesloten is? Staat de wifi aan op de Arc? Hier al eens gekeken: https://github.com/IngmarStein/unifi-sonos-doc ?

[ Voor 25% gewijzigd door Rallye op 21-12-2024 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-09 14:00
Hey, ik heb dus een telefoon gevonden bij de buuren die trueplay kon doen, heb ik gedaan, alles okay. Maar nu op mijn android telefoon kan ik nergens trueplay on or off zien. Heb ik iets verkeerd gedaan?

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:56
JinShepard schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 17:14:
Hey, ik heb dus een telefoon gevonden bij de buuren die trueplay kon doen, heb ik gedaan, alles okay. Maar nu op mijn android telefoon kan ik nergens trueplay on or off zien. Heb ik iets verkeerd gedaan?
Je zet dat niet aan/uit optie is er niet
Update: O !! idd als ik even doorklik bij Geluid/Trueplay/ zit deze er wel. nooit gezien overigens, nieuwe optie? iOS

[ Voor 12% gewijzigd door merlin1201 op 21-12-2024 18:10 ]

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

merlin1201 schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 17:25:
[...]

Je zet dat niet aan/uit optie is er niet
Op Android heb je deze functie wel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WJ0fxcQ0Gr4nVQOy8Hr3bvnQZCE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZU7GuEXdpAXCFTZ5B1qqg8DK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
He wat raar... ik heb alleen EQ, Audio van surround speakers, hoogte audio, volume limiet en Spatial Music. Dat is het onder geluid..

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

JinShepard schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 19:41:
He wat raar... ik heb alleen EQ, Audio van surround speakers, hoogte audio, volume limiet en Spatial Music. Dat is het onder geluid..
Dat komt waarschijnlijk omdat je nu TruePlay op ios hebt gedaan en nu op Android kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
DON PAPA schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 19:50:
[...]

Dat komt waarschijnlijk omdat je nu TruePlay op ios hebt gedaan en nu op Android kijkt.
Betekent het dan wel dat het ia toegepast? Want daar ging het allemaal om.. de zoektoch naar een iphone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
JinShepard schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 20:52:
[...]

Betekent het dan wel dat het ia toegepast? Want daar ging het allemaal om.. de zoektoch naar een iphone..
Vast wel. In de oude app kon je dat zien. Zal wel 'Work in Progress' zijn. Ze zijn nog maar een half jaar bezig met de app en 4 miljoen verder. Hebben we nog steeds niet wat we hadden. Prutsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
GerCor schreef op zondag 22 december 2024 @ 03:26:
[...]

Vast wel. In de oude app kon je dat zien. Zal wel 'Work in Progress' zijn. Ze zijn nog maar een half jaar bezig met de app en 4 miljoen verder. Hebben we nog steeds niet wat we hadden. Prutsers.
Laten we het hopen.. Het is moeilijk testen om te weten of het aan staat want volgens mij is het best subtiel, het verschil. Mss maar blijven kijken naar goedkopen ios 16+ telefoons...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Kan ook nog zijn dat de Android app het niet helemaal goed van het systeem doorkrijgt. Even app resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
JinShepard schreef op zondag 22 december 2024 @ 08:52:
[...]

Laten we het hopen.. Het is moeilijk testen om te weten of het aan staat want volgens mij is het best subtiel, het verschil. Mss maar blijven kijken naar goedkopen ios 16+ telefoons...
Het zit nog niet in de Android app. Als ik op mijn iPad kijk zie ik dat mijn beide One SL Trueplay hebben. Heb ik gedaan voor de nieuwe app dus voor 7 mei. Kijk ik op mijn Samsung S24 dan staat Trueplay er niet bij.

De Era 100, de Era 300 en de Arc Ultra kunnen Trueplay doen met Android. Dan is Trueplay wel zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Dus het plaatje van @DON PAPA is van de oude app?

Hier alleen Apple, dus ik kan het niet checken.

[ Voor 33% gewijzigd door Rallye op 22-12-2024 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Rallye schreef op zondag 22 december 2024 @ 11:00:
Nee de nieuwe apparaat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RY-51BlAUfN-ZkRwpjvCqteRtx8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cxeqCnCgzSk5hijwZyoomZuW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:17
Ik heb hier ca. 16 Sonos producten door het hele huis.
Heb de woonkamer samen met de keuken in een groep en speelt een radio zender. Prima.
Maar dan wil ik in de badkamer (aparte ruimte dus) ook muziek aanzetten (radio zender).

Echt meerdere keren geprobeerd in de app (Android), maar dit meest basale stukje werkt gewoon niet.
De Woonkamer+keuken gaat uit en in de badkamer krijg ik de zender die ik in de woonkamer had.
Ik dacht dat Sonos een multi-room systeem was!

Ongelooflijk dat dit meest simpele al niet werkt, heel erg frustrerend.
Ik heb de laatste updates etc. allemaal. Vriendin heeft iOS en dezelfde slechte werking.
Zit zat te denken om nog nieuwe Sonos-en te kopen (Arc Ultra, etc), maar ik weiger gewoon.
Ben er eigenlijk gewoon na al die maanden klaar mee.

Is er ergens een work-around, of blijft het hopen op updates??
(sorry voor deze post (heb hier nooit gepost), maar moet ook even mn maandenlange frustratie kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:47

Mr. Freeze

¡GO!

Yihaaa schreef op zondag 22 december 2024 @ 11:08:
Heb de woonkamer samen met de keuken in een groep en speelt een radio zender. Prima.
Maar dan wil ik in de badkamer (aparte ruimte dus) ook muziek aanzetten (radio zender).

Echt meerdere keren geprobeerd in de app (Android), maar dit meest basale stukje werkt gewoon niet.
De Woonkamer+keuken gaat uit en in de badkamer krijg ik de zender die ik in de woonkamer had.

Ik heb de laatste updates etc. allemaal. Vriendin heeft iOS en dezelfde slechte werking.
Zit zat te denken om nog nieuwe Sonos-en te kopen (Arc Ultra, etc), maar ik weiger gewoon.

(sorry voor deze post (heb hier nooit gepost), maar moet ook even mn maandenlange frustratie kwijt
Je zou eens de app Sonophone kunnen overwegen, wat betreft besturing gaat het net even beter en eenvoudiger. De app is alleen een controller, dus geen beheer. Voor hier is deze app echt ideaal, zeker ook omdat huisgenoten niet worden lastig gevallen met vage meldingen en beheer alleen voor mij is.

edit: Jammer is dat Sonophone alleen iOS is, dus alleen geschikt voor telefoon vriendin. Als er nog een iPad in huis is, dan is daarvoor SonoPad, zelfde maker.

[ Voor 5% gewijzigd door Mr. Freeze op 22-12-2024 12:18 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-09 00:25

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Yihaaa schreef op zondag 22 december 2024 @ 11:08:

Zitten alle boxen op hetzelfde Wifi netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Rallye schreef op zondag 22 december 2024 @ 11:00:

Hier alleen Apple, dus ik kan het niet checken.
Ik heb Trueplay voor beide One SL met de oude iOS app gedaan. In de oude Android app kon ik dat zien. Kon ik Trueplay aan- en uitzetten.

In de nieuwe app Android versie zie je alleen Trueplay als je een Era 100, Era 300 of Arc Ultra hebt.

@Yihaaa bij jou is er iets anders aan de hand want hier werkt het probleemloos. Iets met het toewijzen van vaste IP adressen aan luidsprekers in jouw modem? Mensen geven snel de app de schuld terwijl het bij anderen probleemloos werkt. Dat is onlogisch.

[ Voor 22% gewijzigd door GerCor op 22-12-2024 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Ik heb een arc, en 2 300, zou het zo zijn dat door de arc het dan het niet laat zien? Ik wilde volgend jaar de arc naar de ultra upgraden.. mss eerder doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GerCor
JinShepard schreef op zondag 22 december 2024 @ 19:32:
Ik heb een arc, en 2 300, zou het zo zijn dat door de arc het dan het niet laat zien? Ik wilde volgend jaar de arc naar de ultra upgraden.. mss eerder doen.
De nieuwe Android app laat geen Trueplay zien die is gedaan met iOS.

De oude Android app liet helemaal geen Trueplay zien totdat je Trueplay deed met iOS. Daarna kreeg je Trueplay in beeld in de Android app.

Toen introduceerde Sonos de Era 100 en Era 300. En kon je met de Android app Trueplay doen bij de Era 100 en Era 300. En nu is daar de Arc Ultra bij gekomen.

Op 7 mei kwam de nieuwe app. Alle Trueplay gedaan met iOS ontbrak en ontbreekt in de nieuwe Android app. Dus, toen vroegen mensen zich af: ik zie Trueplay niet meer bij mij Arc, Beam, One, Five enz. Is Trueplay nu ongedaan gemaakt? Het antwoord is dus nee. Want kijk je in iOS, bijvoorbeeld met een iPhone, dan zie je Trueplay er gewoon nog bij staan.

Jij hebt net Trueplay gedaan en dat is niet ineens weg omdat je Android gebruikt. Je kunt het alleen niet zien in Android dat je Trueplay hebt gedaan.

Je kunt het wel controleren in de Android app. Als je Trueplay gedaan hebt worden de surround luidsprekers afgestemd en kun je de afstand niet meer handmatig afstellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RAtYtG37enSEzPLuEbNhspvW01w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YqfgNb0QWLJAwVYMkCIDbvzo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
Peter Pee legt de verschillen uit tussen: volledige Trueplay met iOS, snelle Trueplay met IOS en snelle Trueplay met Android.

YouTube: Does an iPhone make your Sonos sound better? Any difference between ...

[ Voor 156% gewijzigd door GerCor op 23-12-2024 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
GerCor schreef op maandag 23 december 2024 @ 00:43:
[...]

De nieuwe Android app laat geen Trueplay zien die is gedaan met iOS.

De oude Android app liet helemaal geen Trueplay zien totdat je Trueplay deed met iOS. Daarna kreeg je Trueplay in beeld in de Android app.

Toen introduceerde Sonos de Era 100 en Era 300. En kon je met de Android app Trueplay doen bij de Era 100 en Era 300. En nu is daar de Arc Ultra bij gekomen.

Op 7 mei kwam de nieuwe app. Alle Trueplay gedaan met iOS ontbrak en ontbreekt in de nieuwe Android app. Dus, toen vroegen mensen zich af: ik zie Trueplay niet meer bij mij Arc, Beam, One, Five enz. Is Trueplay nu ongedaan gemaakt? Het antwoord is dus nee. Want kijk je in iOS, bijvoorbeeld met een iPhone, dan zie je Trueplay er gewoon nog bij staan.

Jij hebt net Trueplay gedaan en dat is niet ineens weg omdat je Android gebruikt. Je kunt het alleen niet zien in Android dat je Trueplay hebt gedaan.

Je kunt het wel controleren in de Android app. Als je Trueplay gedaan hebt worden de surround luidsprekers afgestemd en kun je de afstand niet meer handmatig afstellen.

[Afbeelding]
Dat is een goede tip, vanavond even kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
Rallye schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 09:13:
@loyske Ik geloof best dat het fout gaat, maar als je iets meer uitlegt, komt iemand hier misschien op een idee.

Zit je netwerk op 2, 4Ghz, of 5? Of een gecombineerd netwerk? Met dezelfde naam of verschillende namen? Kun je de wifigegegevens niet invullen als de Arc bedraad aangesloten is? Staat de wifi aan op de Arc? Hier al eens gekeken: https://github.com/IngmarStein/unifi-sonos-doc ?
Ik heb 1 SSID voor 2,4Ghz en 5Ghz. Zie ook dat de 2x One SL en Sub Gen 3 op 5Ghz verbinden.
Wifi staat aan op de Arc. Als ik de Netwerken updaten wizard start in app, wordt de 2x One SL en Sub gevonden en kan ik de SSID gegevens sturen, werkt prima. De Arc wordt echter niet gevonden tijdens de wizard als deze via ethernet verbonden is.

Trek ik ethernet uit de Arc, dan wordt deze wel gevonden tijdens de Netwerken updaten wizard in de app. Maar in de stap waar dan de SSID gegevens gestuurd worden, krijg ik de foutmelding dat er iets mis is gegaan en probeer opnieuw. Dat is wat er mis gaat.

Misschien toch maar eens een factory reset doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
@Yihaaa Even een paar vragen.
  • Welk modem heb je?
  • Hoe heet de luidspreker?
  • Hoe is de luidspreker aangesloten? Wi-Fi of ethernet?
  • Heb je de luidspreker al eens fysiek verplaatst naar de woonkamer en gebeurt er dan hetzelfde?
  • Indien via ethernet aangesloten heb je Wi-Fi uitgeschakeld?
  • Als je naar de luidspreker gaat in de app wat staat dan bij SNR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
En wat doe je precies in de app om dit voor elkaar te krijgen? Ik zie veel gebruikers die problemen hebben met bepaalde GUI-keuzes van Sonos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Toch apart. De integratie van Juke met Sonos is beëindigd. Toch luister ik nog Juke en kun je die ook nog vinden als dienst in Sonos.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Auw98seM6-RoE9besKhpNrGhLI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TaKv7s5yNgM3g6iXZaX9eujY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Werkt bij mij inderdaad ook nog, wel met minder zenders dan vroeger. Zie ook https://marketingreport.n...erkt-aantal-audiostreams/ In maart 2025 is het helemaal afgelopen, zie https://juke.qualifioapp....FAQ.html?/nl/support/home

Off topic: altijd mooi om je dienstverlening te beperken en het dan “optimalisatie” te noemen….. Maar goed, Juke was gratis, dus klagen mag niet.

[ Voor 72% gewijzigd door Rallye op 25-12-2024 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draak42
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-09 13:53
Hoi,

Einde van het jaar betekent voor mij tijd voor de Top 2000, en daarbij loop ik tegen twee issues aan.
1. Airplay werkt niet naar mijn Sonos Era300 paar. Ik krijg de melding "geen verbinding mogelijk" op mijn iPhone en iPad met iOs 18.2 Alle andere functies werken wel, en airplay naar een andere (niet Sonos) speaker in huis werkt prima via hetzelfde netwerk. Ik heb router (Odido klik & klaar) gereset, de Sonos speakers gereset en de telefoon gerestart, maar dit helpt allemaal nog niet. Iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen debuggen of oplossen?
2. Als alternatief vraag ik de spraakassistent om Radio 2. Dat werkt prima, alleen pakt de Sonos dan een hoorbaar lagere bitrate. Is het ergens mogelijk een hoge kwaliteit te streamen, ik weet dat er wel een hogere kwaliteit beschikbaar is, maar lijk deze nergens te kunnen selecteren.

Oost west 127.0.0.1 best

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

draak42 schreef op zondag 29 december 2024 @ 16:44:
Hoi,

Einde van het jaar betekent voor mij tijd voor de Top 2000, en daarbij loop ik tegen twee issues aan.
1. Airplay werkt niet naar mijn Sonos Era300 paar. Ik krijg de melding "geen verbinding mogelijk" op mijn iPhone en iPad met iOs 18.2 Alle andere functies werken wel, en airplay naar een andere (niet Sonos) speaker in huis werkt prima via hetzelfde netwerk. Ik heb router (Odido klik & klaar) gereset, de Sonos speakers gereset en de telefoon gerestart, maar dit helpt allemaal nog niet. Iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen debuggen of oplossen?
2. Als alternatief vraag ik de spraakassistent om Radio 2. Dat werkt prima, alleen pakt de Sonos dan een hoorbaar lagere bitrate. Is het ergens mogelijk een hoge kwaliteit te streamen, ik weet dat er wel een hogere kwaliteit beschikbaar is, maar lijk deze nergens te kunnen selecteren.
Heb je MyTuner al als service toegevoegd? Volgens mij heeft deze de hoogste bitrate voor npo radio 2, 256kbps als ik me niet vergis.

Edit: npo radio 2 op MyTuner is 192kbps, radio 2 via Sonos service (Tunein) is 96 kbps.
Echter kan ik niet zien hoe de streams gecodeerd zijn (mp3 of aac)

[ Voor 6% gewijzigd door Mr. Freeze op 29-12-2024 18:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• benjans68
Volgens peter Pee komen er in 2025 5 nieuwe producten uit.
Dit is wat hij de denkt oa een Era 500,een tv setupbox,een av receiver die als een kastje meerdere speakers aanstuurt.
De Era 100 pro voor bedrijven,en nog een sub.
Ben zeer benieuwd naar de av receiver dan heb je geen soundbar meer nodig maar dan 4 Era speakers en een sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draak42
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-09 13:53
Mr. Freeze schreef op zondag 29 december 2024 @ 18:27:
[...]

Heb je MyTuner al als service toegevoegd? Volgens mij heeft deze de hoogste bitrate voor npo radio 2, 256kbps als ik me niet vergis.

Edit: npo radio 2 op MyTuner is 192kbps, radio 2 via Sonos service (Tunein) is 96 kbps.
Dankjewel, de stream via deze My Tuner service klinkt inderdaad een stuk beter. Uit interesse, waar zie je de gebruikte bitrate bij Sonos?

Oost west 127.0.0.1 best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

draak42 schreef op maandag 30 december 2024 @ 07:47:
[...]

Dankjewel, de stream via deze My Tuner service klinkt inderdaad een stuk beter. Uit interesse, waar zie je de gebruikte bitrate bij Sonos?
Die kan je aflezen in een router zoals een Fritzbox, en met de laatste firmware zelfs ieder netwerkapparaat apart.

edit; eigenlijk zou deze info in de Sonos app zelf beschikbaar moeten zijn. Ideetje voor een feature request?

[ Voor 13% gewijzigd door Mr. Freeze op 30-12-2024 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@draak42 Niet kunnen Airplayen naar IPv6 geschikte spelers (als de Era’s en de Arc Ultra) is een bekend probleem. Je kunt evt. Airplayen naar een andere speaker en die dan groeperen in de Sonos app met de Era?

[ Voor 29% gewijzigd door Rallye op 30-12-2024 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rm84
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:46
Cloud_VII schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 16:06:
[...]

Heb dit probleem al een jaar, sinds ik een Samsung TV met e-ARC heb. Zolang ik de TV instel op ARC dan is er geen probleem. Gebruik ik e-ARC dan gaat het haperen. Nu is dat geen groot probleem. Want lossless Atmos kan ik toch niet afspelen. Maar.... ik heb een Apple TV. Als ik gebruik wil maken van lossy Atmos dan moet ik de Apple TV instellen op Atmos geluid.
Speel ik dan DD5.1 af dan krijg ik slechts Stereo. Dan moet ik dus weer schakelen naar DD5.1 op mijn Apple TV. Nu heb ik een oplossing gelezen op het Sonos forum. Een One-Direct HDMI kabel. Ik heb hem besteld en ga volgende week testen.

https://www.amazon.nl/-/e...jector/dp/B09YPRB8T8?th=1
Ik ben benieuwd of het probleem dan weg is. Als dit de oplossing is bestel ik ook zo’n kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Excuus voor de noob vraag, maar man o man wat doen ze daar bij Sonos toch moeilijk over.

Situatie: Ik heb een ruimte (TV kamer genoemd) waarin mijn Arc, Sub gen 3, en twee Era 300 inzitten.

Ik heb mijn Arc kunnen verkopen, en een Arc Ultra voor terug gekocht. Nu dacht ik: Arc verwijderen, dan mijn Arc Ultra toevoegen en klaar.

Nadat ik de site van Sonos heb geraadpleegd, blijk je geen speaker te kunnen verwijderen. Deze wordt vanzelf uit je systeem (app) gehaald na een dag of 3-5 als je de speaker verwijderd.

Maar wat dan? Kan ik deze aan mijn bestaande kamer toevoegen, zodat de Sub gen 3 en de twee Era 300 ook verbonden worden, of moet ik alles verwijderen en opnieuw beginnen met een nieuwe kamer?

Zijn hier hulptroepen die dit al eens hebben gedaan.

Edit: Ik ga het zo maar proberen. Gevonden op het forum van Sonos:

- Sub verwijderen.
- Rears verwijderen.
- soundbar ontkoppelen en verwijderen.
- Arc Ultra toevoegen.
- Sub en rears toevoegen aan de Arc.

[ Voor 12% gewijzigd door TFZ61 op 30-12-2024 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Nu online
rm84 schreef op maandag 30 december 2024 @ 14:08:
[...]

Ik ben benieuwd of het probleem dan weg is. Als dit de oplossing is bestel ik ook zo’n kabel.
Ja. Voor 99%. Ik heb het probleem alleen nog maar af en toe met NL Ziet app. Met andere apps. Andere devices en interne apps geen probleem meet gehad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rallye
@TFZ61 De soundbar is het hart van een surround set up. De soundbar verdeelt het geluid over alle speakers in de “kamer”. Dat hart er zomaar uithalen leidt tot problemen. Wat mij betreft doet Sonos niet moeilijk, maar met iets meer inzicht van jouw kant zou je het logische gevolg van het verwijderen van het hart van een systeem hebben kunnen voorkomen. Zowel op de Sonos Community als hier heb ik mijn methode recent weergegeven, zie Rallye in "Sonos ervaringen- en discussietopic" Aan de andere kant: Sonos zou hier ook een stappenplan voor op de site kunnen zetten.

Surrounds en Subs horen netjes verwijderd te worden van de soundbar. Als je dat hebt gedaan kun je ze aan de nieuwe soundbar toevoegen nadat deze is geïnstalleerd. Eventueel kun je de naam van de “kamer” waarin de oude soundbar staat voor het verwijderen even wijzigen, dan kan je de nieuwe de voormalige naam van de oude geven. Als je daarna de oude verwijdert valt hij binnen een paar dagen uit het systeem. Voor eventuele verkoop resetten.

Edit: waarschijnlijk heb je inmiddels mijn post op de Sonos Community gevonden.

[ Voor 22% gewijzigd door Rallye op 30-12-2024 15:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:56
Mr. Freeze schreef op zondag 29 december 2024 @ 18:27:
[...]

Kijk dat wist ik niet, dat er een betere radio stream is. gelijk geïnstalleerd.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFZ61
  • Nu online
Rallye schreef op maandag 30 december 2024 @ 15:03:
@TFZ61 De soundbar is het hart van een surround set up. De soundbar verdeelt het geluid over alle speakers in de “kamer”. Dat hart er zomaar uithalen leidt tot problemen. Wat mij betreft doet Sonos niet moeilijk, maar met iets meer inzicht van jouw kant zou je het logische gevolg van het verwijderen van het hart van een systeem hebben kunnen voorkomen. Zowel op de Sonos Community als hier heb ik mijn methode recent weergegeven, zie Rallye in "Sonos ervaringen- en discussietopic" Aan de andere kant: Sonos zou hier ook een stappenplan voor op de site kunnen zetten.

Surrounds en Subs horen netjes verwijderd te worden van de soundbar. Als je dat hebt gedaan kun je ze aan de nieuwe soundbar toevoegen nadat deze is geïnstalleerd. Eventueel kun je de naam van de “kamer” waarin de oude soundbar staat voor het verwijderen even wijzigen, dan kan je de nieuwe de voormalige naam van de oude geven. Als je daarna de oude verwijdert valt hij binnen een paar dagen uit het systeem. Voor eventuele verkoop resetten.

Edit: waarschijnlijk heb je inmiddels mijn post op de Sonos Community gevonden.
Tnx! Zo had ik het nog niet bekeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekage
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 20:15
Weet iemand welke maat schroeven onderaan de Beam (gen1) moeten voor bevestiging aan de beugel? Het gaat om twee schroeven.

https://nl.community.sono...tid=16131734#post16131734

Ik heb dit gelezen en deze maat gekocht, maar die past niet, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Laatst online: 14:48

..Christiaan..

..zwll..

Rallye schreef op maandag 30 december 2024 @ 15:03:
@TFZ61 De soundbar is het hart van een surround set up. De soundbar verdeelt het geluid over alle speakers in de “kamer”. Dat hart er zomaar uithalen leidt tot problemen.
Ik heb mijn arc ontkoppeld, mijn play:1's ontkoppeld. Arc Ultra aangesloten, beide Era 100's aangesloten en werkt gewoon hoor. M'n arc en play:1's verdwenen uit m'n setup.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@..Christiaan.. Dat zeg ik ook. Ontkoppelen is het punt - wat @TFZ61 niet gedaan lijkt te hebben/van plan te zijn geweest: “Nu dacht ik: Arc verwijderen, dan mijn Arc Ultra toevoegen en klaar.”

[ Voor 6% gewijzigd door Rallye op 31-12-2024 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Laatst online: 14:48

..Christiaan..

..zwll..

@Rallye ontkoppelen als in: stekker eruit hè.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
@Rallye ik moest wel even lachen toen je schreef dat Sonos een stappenplan zou kunnen maken. Net alsof iemand ooit een handleiding leest. Dan zou het wel erg rustig worden op diverse fora.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@..Christiaan.. Ik zie nu dat je ook nieuwe surrounds hebt. Mijn stappenplan is vooral als je dezelfde surrounds en Sub(s) wilt houden, maar de soundbar vervangt. Waarbij bij herlezing ook de vraag opkomt of dat nou was wat @TFZ61 ging doen….

Als je speakers een poos niet meer in het systeem hebt zitten, zijn ze na een paar dagen niet meer zichtbaar.

[ Voor 18% gewijzigd door Rallye op 31-12-2024 14:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFZ61
  • Nu online
Rallye schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 13:10:
@..Christiaan.. Ik zie nu dat je ook nieuwe surrounds hebt. Mijn stappenplan is vooral als je dezelfde surrounds en Sub(s) wilt houden, maar de soundbar vervangt. Waarbij bij herlezing ook de vraag opkomt of dat nou was wat @TFZ61 ging doen….

Als je speakers een poos niet meer in het systeem hebt zitten, zijn ze na een paar dagen niet meer zichtbaar.
Ik wilde mijn bestaande Arc vervangen voor een Arc Ultra. In het systeem zatten ook 2 Era 300 en een Sub gen 3.

Helemaal gelukt! Mijn gedachten gang was echt te simpel, nogmaals dank voor de tip!
Als je het weet, super eenvoudig. Sub verwijderen, Era 300 verwijderen, nieuwe Arc Ultra toevoegen, Sub toevoegen, Era 300 toevoegen klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rm84
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:46
Cloud_VII schreef op maandag 30 december 2024 @ 14:22:
[...]

Ja. Voor 99%. Ik heb het probleem alleen nog maar af en toe met NL Ziet app. Met andere apps. Andere devices en interne apps geen probleem meet gehad.
Heb je voor mij ook een link naar de thread op het Sonos forum? Ik heb namelijk geen issues met content via apps op min tv.
Alleen met content die ik afspeel via bv de Ziggo media box of mijn console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Nu online
rm84 schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 10:28:
[...]

Heb je voor mij ook een link naar de thread op het Sonos forum? Ik heb namelijk geen issues met content via apps op min tv.
Alleen met content die ik afspeel via bv de Ziggo media box of mijn console.
https://en.community.sono...ince-14-10-update-6871845
Pagina: 1 ... 190 ... 199 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.