Snap niet helemaal wat dit betekent? Ik overweeg ook deze setup maar wat schakelt hij uit dan?JinShepard schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 08:52:
Mijn setup was een Arc + 2 Sonos one SL (gen2) Upgraded de One's naar Eras 300's. Met muziek hoor je al veel voller geluid en een stap lager in bas. Ik ben geen pro in het horen van geluid als in wat het beste is of hoe het moet horen maar het was wel een lekker basje. Wss niet voor de buuren.
Toen ging ik luisteren met mijn programmas, Jeremy Clarkson farm, The last Kingdom en voetbal. Alles was 5.1 digital. En ik was zwaar telleurgesteld. Er komt amper tot geen geluid achter me. Zelfs op +15 surround volume. Terwijl mijn One's altijd wel geluid achter me liet horen.
Nu lees ik na 1 google search dat de centrale speaker word uitgeschakeld als je de era's in surround set. Wat?? Betaal ik zoveel geld voor (wss ? ) het belangrijkste speaker in niet Atmos geluid bronnen? Bizar!
Ik heb nog geen atmos film erin gestopt maar het overgroot deel van de content is niet atmos... dus ben ik eigenlijk afteruit gegaan ipv vooruit. Hoop dat ik iets simpels heb gemist maar dat lijkt me sterk.
Wat is het verschil dan met de 300 en de 100?LuPo schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 09:08:
[...]
Dit is de reden waarom ik de Era100 heb besteld.
Eergisteren ook de Sub Gen 3 binnen gekregen van amazon voor €549. Nu is het geluid compleet![]()
Arc Ultra
2x Era 100
Sub Gen 3
Totaal €1744
Edit: Sub Gen 3 is totaal niet overheersend. Vraag me af of de mensen die de Sonos Sub vinden overheersen wel de uitgebreide Trueplay hebben gedraaid? Of hebben jullie houten vloeren ofzo? Hier nieuwbouwwoning en 0,0 overheersing.
Snap zoals je hierboven kan zien niet helemaal wat er bedoeld wordt.