Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 189 ... 199 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-09 21:45
JinShepard schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 08:52:
Mijn setup was een Arc + 2 Sonos one SL (gen2) Upgraded de One's naar Eras 300's. Met muziek hoor je al veel voller geluid en een stap lager in bas. Ik ben geen pro in het horen van geluid als in wat het beste is of hoe het moet horen maar het was wel een lekker basje. Wss niet voor de buuren.

Toen ging ik luisteren met mijn programmas, Jeremy Clarkson farm, The last Kingdom en voetbal. Alles was 5.1 digital. En ik was zwaar telleurgesteld. Er komt amper tot geen geluid achter me. Zelfs op +15 surround volume. Terwijl mijn One's altijd wel geluid achter me liet horen.

Nu lees ik na 1 google search dat de centrale speaker word uitgeschakeld als je de era's in surround set. Wat?? Betaal ik zoveel geld voor (wss ? ) het belangrijkste speaker in niet Atmos geluid bronnen? Bizar!

Ik heb nog geen atmos film erin gestopt maar het overgroot deel van de content is niet atmos... dus ben ik eigenlijk afteruit gegaan ipv vooruit. Hoop dat ik iets simpels heb gemist maar dat lijkt me sterk.
Snap niet helemaal wat dit betekent? Ik overweeg ook deze setup maar wat schakelt hij uit dan?
LuPo schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 09:08:
[...]

Dit is de reden waarom ik de Era100 heb besteld.

Eergisteren ook de Sub Gen 3 binnen gekregen van amazon voor €549. Nu is het geluid compleet 8)

Arc Ultra
2x Era 100
Sub Gen 3
Totaal €1744

Edit: Sub Gen 3 is totaal niet overheersend. Vraag me af of de mensen die de Sonos Sub vinden overheersen wel de uitgebreide Trueplay hebben gedraaid? Of hebben jullie houten vloeren ofzo? Hier nieuwbouwwoning en 0,0 overheersing.
Wat is het verschil dan met de 300 en de 100?

Snap zoals je hierboven kan zien niet helemaal wat er bedoeld wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:51
VodaNL schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 11:41:
[...]

Is dit een eigen gouden regel? Of in heel audio land de gouden regel
Toen de Sub mini uitkwam werd dat gezegd. Er zijn wel filmpjes, van bijvoorbeeld Expert op YouTube, waar dit wordt gezegd. Volgens mij Peter Pee ook en hij noemde de Sub mini beter geschikt voor muziek en de Sub beter voor films.

Misschien is het ook wel een verkooppraatje. Sub is nogal kostbaar in vergelijking met de Sub mini.

Bij de introductie werd gezegd dat je de Sub mini het beste kon combineren met de Beam en de Ray. Later kwam de Arc er ook bij maar dan in kleinere ruimtes.

Je hebt in ieder geval keuzes en iedereen beslist zelf wat hij of zij het beste vindt passen.

@Dracula De Era 300 heeft drivers die omhoog, naar de zijkanten en rechtvooruit geluid sturen. Als je de Era 300 als surrounds gebruikt worden de drivers die rechtvooruit geluid sturen uitgeschakeld. Sonos heeft dat uitgebreid getest en laten testen en dit geeft de beste luisterervaring bij Dolby Atmos. En ze zijn ook niet van plan dat te veranderen.

Als je Era 300 voor muziek gebruikt, dus alleenstaand of in stereopaar, werken alle drivers.

[ Voor 22% gewijzigd door GerCor op 29-11-2024 14:14 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
GerCor schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 13:53:
[...]

@Dracula De Era 300 heeft drivers die omhoog, naar de zijkanten en rechtvooruit geluid sturen. Als je de Era 300 als surrounds gebruikt worden de drivers die rechtvooruit geluid sturen uitgeschakeld. Sonos heeft dat uitgebreid getest en laten testen en dit geeft de beste luisterervaring bij Dolby Atmos. En ze zijn ook niet van plan dat te veranderen.

Als je Era 300 voor muziek gebruikt, dus alleenstaand of in stereopaar, werken alle drivers.
Dit geld dan ook bij niet atmos surround? En bij de 100 is dit niet het geval?

Lang niet alles wat ik kijk is atmos maar gewoon 5.1 ( dts of dd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Dracula schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 14:40:
[...]

Dit geld dan ook bij niet atmos surround? En bij de 100 is dit niet het geval?

Lang niet alles wat ik kijk is atmos maar gewoon 5.1 ( dts of dd).
Bij een surroundopstelling wordt de voorste driver van de Era 300 uitgeschakeld. Dus, bij een surroundopstelling en de Era 300.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
GerCor schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 15:42:
[...]

Bij een surroundopstelling wordt de voorste driver van de Era 300 uitgeschakeld. Dus, bij een surroundopstelling en de Era 300.
Vreemd maar goed oke duidelijk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZL900
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 01-10 16:00
ZL900 schreef op maandag 25 november 2024 @ 11:28:
[...]

Ik heb alleen maar Arc aansluiting op mijn tv. Na wat leeswerk lijkt het er op dat de nieuwe Arc Ultra bepaalde geluidsformats niet meer ondersteunt. Onze tv is 10 jaar oud (1 van de eerste 4k led tv's van Samsung) kan het gewoon niet aan. Het lijkt er op dat je een tv nodig heb die Dolby Atmos ondersteunt. Misschien wel handige informatie voor andere mensen die de Arc Ultra overwegen. Want hij geeft nu alleen maar stereo door
Even een update van mijn kant.
Het is nu opgelost. We hebben een nieuwe tv gekocht een LG c4 en nu is het geluid perfect.
Het lag dus wel degelijk aan de TV.
Ik wil iedereen die een Arc Ultra koopt er op wijzen dan niet alle tv’s het juiste signaal doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 01-10 15:46
Dan toch nog een vraag over de bass instellingen
Ik heb de arc ultra en ook de sub gen4
Ik merk ook dat soms de bass erg aanwezig is,kan je dat in de instellingen wijzigen.
Want ik ziet dat je de bass van de arc kan wijzigen en die van de sub ook
Die staan allebei op 0.
Of moet ik die van de arc uitzetten en dan alleen de sub gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-09 14:48

..Christiaan..

..zwll..

benjans68 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 23:37:
Ik merk ook dat soms de bass erg aanwezig is,kan je dat in de instellingen wijzigen.
Die staan allebei op 0.
Je kunt de bass van de sub toch ook lager dan 0 instellen.....

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 16:22
benjans68 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 23:37:
Die staan allebei op 0.
Zoals hierboven. Je kan tot -10 met sub van arc en je losse sub. Het is dan even “spelen” tot je tevreden bent. Ik heb zelf de arc op +1 en losse sub op +3. (Na trueplay). Smaken verschillen ;). Ik kijk voornamelijk series/films

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-10 17:39
Iemand nog een idee waar een One SL te krijgen is? Niks op V&A en Marktplaats blijft beetje tricky. Volgens Pricewatch nog bij twee aanbieders, maar beiden hebben hem niet. Amazon wel, maar dan is ie ineens 400+ :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
Heeft iemand
Van de sonos gebruikers ook de samsung hw-q990d beluisterd naast de sonos set.
Ik heb het vandaag gehoord met muziek en film,was best onder de indruk van het geluid.
Zeker wat er ook uit de achter speakers komt en de center speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Nou, gisteravond het alarm in de Sonos App weer eens geprobeerd. Ik was benieuwd of ik met de radio aan de woonkamer binnen zou komen....helaas. De buzzer klonk door de kamer. Nog niet gefixt.
Daarnaast blijf ik mij enorm ergeren aan de bluetooth connectie die Sonos verstoort. Ik kan met oordopjes geen verbinding met de tv maken als ik wil gamen zonder dat mensen last van mij hebben.
Het is gewoon onmogelijk om iets met de tv verbinden zonder de sonos stroom of hdmi los te trekken. Ze hebben nu zelf een koptelefoon dus ik hoopte dat ze nu wel een belang hadden om dit op te lossen...

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
..Christiaan.. schreef op maandag 2 december 2024 @ 14:00:
Nou, gisteravond het alarm in de Sonos App weer eens geprobeerd. Ik was benieuwd of ik met de radio aan de woonkamer binnen zou komen....helaas. De buzzer klonk door de kamer. Nog niet gefixt.
Daarnaast blijf ik mij enorm ergeren aan de bluetooth connectie die Sonos verstoort. Ik kan met oordopjes geen verbinding met de tv maken als ik wil gamen zonder dat mensen last van mij hebben.
Het is gewoon onmogelijk om iets met de tv verbinden zonder de sonos stroom of hdmi los te trekken. Ze hebben nu zelf een koptelefoon dus ik hoopte dat ze nu wel een belang hadden om dit op te lossen...
Nog nooit gehoord van die bluetooth issues, werkt perfect hier. En trouwens het alarm ook, gebruiken het elke dag, elke dag lekker muziekje in de slaapkamer

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Nou, hier echt niet. Ik zet 'm 's avonds aan dat ie om 06:15 radio 2 moet spelen maar ik krijg alleen maar de standaard buzzer van Sonos.

Dit heb ik dus ook:
https://nl.community.sono...t-koptelefoon-weg-6768769

En ja....ik heb ook een Samsung. Wellicht dat dat het probleem is. Ik moet de hdmi eruit halen om mijn oordopjes te kunnen verbinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
..Christiaan.. schreef op maandag 2 december 2024 @ 14:55:
Nou, hier echt niet. Ik zet 'm 's avonds aan dat ie om 06:15 radio 2 moet spelen maar ik krijg alleen maar de standaard buzzer van Sonos.

Dit heb ik dus ook:
https://nl.community.sono...t-koptelefoon-weg-6768769

En ja....ik heb ook een Samsung. Wellicht dat dat het probleem is. Ik moet de hdmi eruit halen om mijn oordopjes te kunnen verbinden.
Alarm werkt ook bij mij prima. Maar Bluetooth niet. Net weer even geprobeerd met de Bose hoofdtelefoon. We zijn immers een nieuwe app en diverse firmware updates verder maar helaas. Ik had het in 2022 al gevraagd in LG Oled topic. Blijkt, lijkt, een HDMI-CEC probleem te zijn. Ik kan de Bose verbinden, krijg 1 seconde geluid en TV schakelt gelijk weer naar Sonos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:29
@..Christiaan.. Buzzer in plaats van alarm is een verbindingsprobleem - je Sonos vindt de zender niet snel genoeg. Dat wordt dus niet “gefixt”.

Ook @GerCor Dat de Sonos soundbar meer de verbinding terugpakt dan andere soundbars (zodat je koptelefoon uitvalt) is meer dan genoeg bekend. Heeft inderdaad met de verschillende opvattingen over HDMI-CEC te maken. Dat Sonos een eigen koptelefoon heeft kan er overigens juist voor zorgen dat die niet wordt opgelost - de Ace kun je verbinden met de soundbar, die dan wel uit gaat. Zonder dat er iets op de TV nodig is….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:14
Als een Sonos ERA 100/300 mee neemt naar een andere locatie (via bluetooth streamen daar) werkt de rest van mijn Sonos nog wel thuis? (ARC+SUB en Ikea Symfonisk).

Ik heb eens getest door de ARC uit te zetten maar dan werkt m'n Ikea Symfonisk speaker ook niet meer.

(moet de Sonos ERA nog aanschaffen, dus kan het niet testen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
xares schreef op maandag 2 december 2024 @ 19:36:
Als een Sonos ERA 100/300 mee neemt naar een andere locatie (via bluetooth streamen daar) werkt de rest van mijn Sonos nog wel thuis? (ARC+SUB en Ikea Symfonisk).

Ik heb eens getest door de ARC uit te zetten maar dan werkt m'n Ikea Symfonisk speaker ook niet meer.

Als jij de Arc, de Sub en de beide Ikea luidsprekers gekoppeld hebt als een surroundopstelling dan vormen ze samen 1 Kamer. De Arc is de Master en de Sub en beide Ikea's zijn Slaves. De Arc ontvangt het geluid van jouw TV en verdeeld dat naar de Sub en beide Ikea's. Het is een geheel geworden.

Als jij Master uitschakelt dan kan het inderdaad zijn dat het niet meer werkt. Maar wie doet dat nou?

Mocht de Era 100/Era 300 geen deel uitmaken van de surroundopstelling dan is er niks aan de hand en kun je dat probleemloos doen.

[ Voor 13% gewijzigd door GerCor op 02-12-2024 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:14
GerCor schreef op maandag 2 december 2024 @ 21:37:
[...]

Als jij de Arc, de Sub en de beide Ikea luidsprekers gekoppeld hebt als een surroundopstelling dan vormen ze samen 1 Kamer. De Arc is de Master en de Sub en beide Ikea's zijn Slaves. De Arc ontvangt het geluid van jouw TV en verdeeld dat naar de Sub en beide Ikea's. Het is een geheel geworden.

Als jij Master uitschakelt dan kan het inderdaad zijn dat het niet meer werkt. Maar wie doet dat nou?

Mocht de Era 100/Era 300 geen deel uitmaken van de surroundopstelling dan is er niks aan de hand en kun je dat probleemloos doen.
IKEA speaker staat in de keuken, dus geen surround opstelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
xares schreef op maandag 2 december 2024 @ 22:06:
[...]

IKEA speaker staat in de keuken, dus geen surround opstelling.
Vreemd dan. De Arc zou geen enkele invloed op de IKEA moeten hebben.

Maar je hebt dus een Arc gekoppeld aan de Sub en daarnaast een IKEA in de keuken. 2 Kamers dus. En nu wil je een Era 100 of Era 300 kopen. Ook een aparte Kamer in jouw setup.

Hoe dan ook, zou probleemloos moeten werken. Overigens heeft Sonos de Move, Move 2 bedacht om mee te nemen naar een andere locatie. Maar een Era 100/Era 300 kan ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02:38
xares schreef op maandag 2 december 2024 @ 19:36:

https://support.sonos.com...set-up-your-sonos-era-100

Zodra hij is geïnstalleerd op wifi kan je dus op een andere locatie de bluetooth modus gewoon gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
@Rallye bij sommigen is dat bekend. Ik zag toevallig deze vraag toch weer opduiken bij Sonos community. Weer antwoorden die tot niets leiden. 🙈

Riep ik gisteren nog dat mijn alarm het prima doet, zul je het net zien. Mijn Sonos Arc Ultra moet QMusic opstarten om 7:50. Start Radio 1 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-09 15:54

Canis Lupus

Vosbot

Wat zijn jullie ideeën over de geruchten dat er een abonnementsmodel naar Sonos (app) zou komen?
Het zou het redesign van de app (veel commando's lopen via hun servers) wel verklaren, dat hier uiteindelijk geld mee kan worden verdiend.

https://www.reddit.com/r/..._and_made_a_subscription/

Ze zullen toch niet echt zo dom zijn om mensen verplicht een abonnement te laten nemen om hun gekochte hardware te gebruiken, of bepaalde functies achter een paywall te zetten?

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:09
Canis Lupus schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 10:42:
veel commando's lopen via hun servers
Ik heb het nog niet geprobeerd maar betekent dit dat de app het zonder internet nu al niet doet?
Ze zullen toch niet echt zo dom zijn om mensen verplicht een abonnement te laten nemen om hun gekochte hardware te gebruiken, of bepaalde functies achter een paywall te zetten?
Ik had in elk geval geen Sonos gekocht bij zo'n verplichting.

[ Voor 34% gewijzigd door D-e-n op 03-12-2024 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

GerCor schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 08:43:
@Rallye

Riep ik gisteren nog dat mijn alarm het prima doet, zul je het net zien. Mijn Sonos Arc Ultra moet QMusic opstarten om 7:50. Start Radio 1 op.
Gisteren complete reset gedaan. Alles opnieuw. En vanochtend.....radio 2 in de woonkamer 👍👍👍.

Dat werkt. Bluetooth blijft een issue wat dus niet opgelost gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Canis Lupus schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 10:42:
Wat zijn jullie ideeën over de geruchten dat er een abonnementsmodel naar Sonos (app) zou komen?
Het zou het redesign van de app (veel commando's lopen via hun servers) wel verklaren, dat hier uiteindelijk geld mee kan worden verdiend.

https://www.reddit.com/r/..._and_made_a_subscription/

Geen. Sonos heeft het al ontkent. Geruchten hou je altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@..Christiaan.. Je bedoelt het “terugpakken” van het geluid door de Sonos soundbar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Rallye schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 13:49:
@..Christiaan.. Je bedoelt het “terugpakken” van het geluid door de Sonos soundbar?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-10 15:08
Van het weekend heb ik mijn Denon DHT-S716 soundbar, subwoofer en twee Home 150's vervangen door een Arc Ultra, Sub 4 en twee Era 100's. Ik zat er al een tijdje over na te denken, maar nu eindelijk de knoop doorgehakt. Hopelijk ben ik nu eindelijk af van de haperende surrounds en subwoofer (lang verhaal). De laatste maanden gebruikte ik de set alleen nog in stereo-opstelling, want dat werkte wel goed... eigenlijk best zonde. Maar goed, de Denon is nu exit. :)

Bij het installeren van de Arc Ultra liep ik tegen een klein dingetje aan. Ik had hem op dezelfde plek geïnstalleerd als mijn vorige soundbar, waar al een netwerkkabel lag. Die heb ik gewoon weer gebruikt om de Ultra bedraad aan te sluiten. Het toevoegen van de Ultra aan mijn woonkamer ging probleemloos, en ook de Sub werd via wifi meteen zichtbaar in de Sonos-app.

Het probleem kwam echter bij het koppelen van de Sub met de Ultra. Dat mislukte steeds met een zeer algemene foutmelding, waar ik niets mee kon. Kan het een probleem zijn dat ik maar één apparaat (de soundbar) bedraad had aangesloten? Bij de Denon werkte dit namelijk prima. Uiteindelijk heb ik de Ultra via wifi verbonden, en daarna lukte het koppelen met de Sub ineens wel. Gelukkig ging het toevoegen en koppelen van de Era’s daarna zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

InZane schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 15:22:

Het probleem kwam echter bij het koppelen van de Sub met de Ultra. Dat mislukte steeds met een zeer algemene foutmelding, waar ik niets mee kon. Kan het een probleem zijn dat ik maar één apparaat (de soundbar) bedraad had aangesloten? Bij de Denon werkte dit namelijk prima. Uiteindelijk heb ik de Ultra via wifi verbonden, en daarna lukte het koppelen met de Sub ineens wel. Gelukkig ging het toevoegen en koppelen van de Era’s daarna zonder problemen.
Ik had dat ook. Installatie via een Windows laptop verhielp het euvel.

https://en.community.sono...229129/error-1000-6897049

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
..Christiaan.. schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 16:16:
[...]

Ik had dat ook. Installatie via een Windows laptop verhielp het euvel.

https://en.community.sono...229129/error-1000-6897049
In dat topic lijkt het om een ander probleem te gaan. De sofware update voor mijn sub was gewoon geslaagd. Ik kreeg de sub alleen niet gekoppeld aan mijn Ultra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
Van het weekend heb ik mijn Denon DHT-S716 soundbar, subwoofer en twee Home 150's vervangen door een Arc Ultra, Sub 4 en twee Era 100's. Ik zat er al een tijdje over na te denken, maar nu eindelijk de knoop doorgehakt. Hopelijk ben ik nu eindelijk af van de haperende surrounds en subwoofer (lang verhaal). De laatste maanden gebruikte ik de set alleen nog in stereo-opstelling, want dat werkte wel goed... eigenlijk best zonde. Maar goed, de Denon is nu exit. :)

Bij het installeren van de Arc Ultra liep ik tegen een klein dingetje aan. Ik had hem op dezelfde plek geïnstalleerd als mijn vorige soundbar, waar al een netwerkkabel lag. Die heb ik gewoon weer gebruikt om de Ultra bedraad aan te sluiten. Het toevoegen van de Ultra aan mijn woonkamer ging probleemloos, en ook de Sub werd via wifi meteen zichtbaar in de Sonos-app.

Ik herken het probleem niet, maar misschien kan je eens proberen om de Arc juist níét bedraad aan te sluiten. Met een utp kabel wordt Sonos Net gecreëerd, wat achterhaald is door hedendaagse WiFi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• benjans68
Voor degene die de sonos set in surround hebben hierbij een tip.
Kijk is op YouTube Jennifergala staan hele leuke dolby atmos demo s.
Veel luister plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
benjans68 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 23:30:
Voor degene die de sonos set in surround hebben hierbij een tip.
Kijk is op YouTube Jennifergala staan hele leuke dolby atmos demo s.
Veel luister plezier.
YouTube via Chromecast (Ultra) schijnt geen Dolby Atmos te doen, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrayDog
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-09 19:53
Ik dacht dat YouTube überhaupt geen Dolby Atmos ondersteunt, of is dat recent veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
StrayDog schreef op woensdag 4 december 2024 @ 09:40:
Ik dacht dat YouTube überhaupt geen Dolby Atmos ondersteunt, of is dat recent veranderd?
YouTube schijnt 't wel te kunnen, maar geen idee sinds wanneer dat dan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Voor zover ik weet is YouTube stereo. Met een premium account kun je soms Dolby Digital 5.1 krijgen maar volgens anderen is ook dat stereo ondanks het label Dolby Digital 5.1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:56

Mr. Freeze

¡GO!

Geen oplossing voor je probleem, maar op deze pagina kan je lezen hoe Sonos werkt en wellicht kan je er je voordeel mee doen.

https://nl.community.sono...i-vs-router-wi-fi-6766675

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04:19
Ik heb twee Era100 besteld voor €173,50 per stuk bij amazon.es

Ben benieuwd hoe de speakers het doen in stereo, en in vergelijking met de set Play:1 die ze gaan vervangen. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
GerCor schreef op woensdag 4 december 2024 @ 09:58:
Voor zover ik weet is YouTube stereo. Met een premium account kun je soms Dolby Digital 5.1 krijgen maar volgens anderen is ook dat stereo ondanks het label Dolby Digital 5.1.
Hier op de android box (homatics box r 4k plus) is het wel echt 5.1 met de youtube en de smarttube app. Dolby Atmos wordt niet ondersteund door youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:09
Heb zelf een Era 100 op de werkkamer staan. Vanaf de YouTube app kan ik AirPlay niet meer gebruiken naar deze Era 100, naar andere Sonos apparaten (woonkamer met surround en slaapkamer met One) werkt het nog wel goed.

Iemand enig idee? Lees op Reddit dat er afgelopen weken redelijk veel mensen hetzelfde probleem hebben

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Steven030 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 19:27:
[...]
Ik herken het probleem niet, maar misschien kan je eens proberen om de Arc juist níét bedraad aan te sluiten. Met een utp kabel wordt Sonos Net gecreëerd, wat achterhaald is door hedendaagse WiFi
Dat is door de jaren heen inderdaad nog weleens veranderd wat meest stabiel zou zijn; ik heb sinds +/- 6 maanden geleden alles zonder UTP (via Wifi Mesh) en het heeft nog nooit zo stabiel gedraaid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Canis Lupus schreef op donderdag 5 december 2024 @ 14:20:
[...]

Dat is door de jaren heen inderdaad nog weleens veranderd wat meest stabiel zou zijn; ik heb sinds +/- 6 maanden geleden alles zonder UTP (via Wifi Mesh) en het heeft nog nooit zo stabiel gedraaid :)
Op die manier ben ik het nu ook aan het proberen. Tot nu toe nog geen problemen ervaren, dus dat is mooi.

Enige winst die ik eventueel nog zou kunnen behalen is het draaien van volledige Trueplay. Kan kan alleen snelle Trueplay draaien, want heb alleen maar Android apparaten in huis. Ben niet echt pro Apple te noemen.

[ Voor 19% gewijzigd door InZane op 05-12-2024 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
De Arc Ultra doet niet aan SonosNet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
GerCor schreef op donderdag 5 december 2024 @ 15:22:
De Arc Ultra doet niet aan SonosNet.
Klopt inderdaad:
Products that don’t support the dedicated Sonos wireless network
The following products must either be connected to your home WiFi network in a wireless setup or connected via Ethernet, if supported.

Arc Ultra
Era 100
Era 300
Move
Move 2
Roam
Roam 2
Roam SL
Sub 4
Dus geen enkele van mijn Sonos producten ondersteunt het. Binnenkort zit er waarschijnlijk nog een Move 2 aan te komen. Die ondersteunt het ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
@InZane ik heb ook de snelle Trueplay met Android gedaan. Ik vond het niks. Vooral stemmen/dialoog vond ik dramatisch slecht. Snelle Trueplay met iPhone een stuk beter. Moet nog een keer de volledige Trueplay met iPhone doen. Er is een update geweest en volledige Trueplay zou goed moeten zijn maar ik lees nog teveel ontevreden mensen. Niet dat het nou zoveel werk is maar de motivatie ontbreekt bij mij nog een beetje.

Ben je tevreden over het geluid of misschien een iPhone lenen en kijken of je verbetering ervaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Even voor diegenen die de Era 300 als surrounds i.c.m.
de Arc/Arc Ultra gebruiken. Meerdere gebruikers merken op dat de Era 300 niet goed functioneert bij Dolby Atmos. De drivers die geluid naar binnen zouden moeten uitsturen werken niet. Het geluid dat naar binnen zou moeten worden uitgestuurd wordt uitgestuurd door de drivers die het geluid naar boven uitsturen.

Bron: Sonos community (Engelstalig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@GerCor Jij hebt quick Trueplay zowel met Android als Apple gedaan en constateert een verschil. Dat kan, maar volgens mij kan dat nooit aan je telefoon liggen, toch? Quick Trueplay gaat via de microfoon van je Sonos device toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Rallye schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 08:11:
@GerCor Jij hebt quick Trueplay zowel met Android als Apple gedaan en constateert een verschil. Dat kan, maar volgens mij kan dat nooit aan je telefoon liggen, toch? Quick Trueplay gaat via de microfoon van je Sonos device toch?
Ten eerste: het is allemaal software. Dus, niet Joost, maar Sonos mag het weten.

Ten tweede. Ik had jou al, ter info, aangegeven. Trueplay met Android = 1 x afstellen/kalibreren. Met iOS gaat snelle Trueplay 2 x afstellen/kalibreren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
GerCor schreef op donderdag 5 december 2024 @ 16:18:
@InZane ik heb ook de snelle Trueplay met Android gedaan. Ik vond het niks. Vooral stemmen/dialoog vond ik dramatisch slecht. Snelle Trueplay met iPhone een stuk beter. Moet nog een keer de volledige Trueplay met iPhone doen. Er is een update geweest en volledige Trueplay zou goed moeten zijn maar ik lees nog teveel ontevreden mensen. Niet dat het nou zoveel werk is maar de motivatie ontbreekt bij mij nog een beetje.

Ben je tevreden over het geluid of misschien een iPhone lenen en kijken of je verbetering ervaart?
Ik ben verder best tevreden met de afstelling. Stemmen en dialogen vind ik juist zeer duidelijk. Duidelijker dan met m'n vorige Denon soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Weer even een momentje met Sonos. Ik kon met de Android app mijn Arc Ultra niet meer bedienen. Ik had de TV aan maar Sonos speelde muziek af. Normaal kies ik dan TV in bronnen maar er gebeurde niks. Toen probeerde ik van radiozender te veranderen. Oeps, er gaat iets mis. IPad erbij gepakt. Ik kon alles doen alleen mijn Sub en surrounds gaven geen geluid. Telefoon opnieuw opgestart: geen resultaat. Uitgelogd, ingelogd: geen resultaat. App gereset: geen resultaat. App van telefoon verwijderd, opnieuw geïnstalleerd: geen resultaat.

Spanning van de Arc Ultra gehaald. 10 seconden wachten. Spanning er weer op en voila.... alles werkt weer.

Nou waren hier gisteren aangekondigde werkzaamheden van Ziggo in de wijk. Ik hou er maar op dat er iets mis is gegaan. Dit namelijk nog niet eerder meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
Wat zou sonos eraan kunnen doen betreffende de era 300.
Omdat nu blijkt bij dolby atmos het geluid alleen uit de bovenkant schijnt te komen.
Zou dit software matig kunnen worden verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
Vind het juist wel jammer de Era 300 is een mooie speaker maar wel beperkt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 16:22
https://www.bright.nl/nie...vaal-voor-chromecast.html

Concurrent voor chromecast?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8SA8HRZO6_cmtvuMeMkfsm1ygsg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IpcFvZJB0yhmz8AOO16kU0R7.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 69% gewijzigd door Alekz87 op 06-12-2024 22:52 ]

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
benjans68 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 20:05:
Wat zou sonos eraan kunnen doen betreffende de era 300.
Omdat nu blijkt bij dolby atmos het geluid alleen uit de bovenkant schijnt te komen.
Zou dit software matig kunnen worden verholpen.
Niet alleen aan de bovenkant. De buitenste drivers werken ook gewoon. Belangrijk is dat Sonos op de hoogte is en erkent dat er een probleem is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• artfuldodger
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-01 19:35
Hier het draadje op het Sonos forum zelf met meer informatie rondom de grote Atmos bug die er momenteel is bij koppeling Sonos Arc Ultra met Era 300 in surround set-up. Net half uur in de chat gesproken met Sonos support maar wisten nog van niets…

https://en.community.sono...nt-with-arc-ultra-6923569

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 19:46
Het valt mij op dat de Sonos-app sinds gisteravond onwijs traag is. Tegen de tijd dat de app volledig geladen is, ben je al snel 30-60 seconden verder. :s

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/itXLI7aHaguS0xgYAJulrMyxDrY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/XdmMqrHQHoQpKprSAGr0i6CH.gif?f=user_large

Dit is op een Apple 13 Mini met iOS 18.1.1.

[ Voor 8% gewijzigd door Yonix op 08-12-2024 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Yonix schreef op zondag 8 december 2024 @ 07:57:
Het valt mij op dat de Sonos-app sinds gisteravond onwijs traag is. Tegen de tijd dat de app volledig geladen is, ben je al snel 30-60 seconden verder. :s

[Afbeelding]

Telefoon even opnieuw opstarten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Het valt mij op dat de Sonos-app sinds gisteravond onwijs traag is.
Hier ook. Samsung Galaxy A52s. Ook na een herstart van mijn telefoon....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online

[Afbeelding]

hier exact hetzelfde met een iPhone 16 Pro en 18.1.1

Reddit begint ook al aardig vol te lopen met klachten.

herstart iPhone / herstart router / herstart spekaers etc ; de alom bekende zogenaamde '''''oplossingen''''' die Sonos vaak aandraagt hebben 0,0 zin.

[ Voor 10% gewijzigd door _Bailey_ op 08-12-2024 09:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Laatst online: 00:35

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik had er ook last van met mijn Samsung S22 Ultra, maar na het lege van de cache (Sonos app) start de app weer gewoon snel op..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:38
Hier hetzelfde en cache legen werkte inderdaad. Sterker nog, ik heb nu het idee dat ik de app nog nooit zo snel heb gezien.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb in 1x dat mijn Sonos’en 1, Sonos sub 1 en Sonos playbar 1 niet meer zichtbaar zijn in de Sonos app. Ik zie nog wel de “ruimtes” die ik eerder heb aangemaakt in bijv. Spotify. Ligt dit aan de app van Sonos? Beetje vreemde gewaarwording… ik wil binnenkort nieuwe boxen gaan toevoegen, maar dat lijkt niet helemaal lekker zo…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Cache geleegd maar app blijft traag....

[ Voor 50% gewijzigd door ..Christiaan.. op 08-12-2024 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04:37
Hier gaf de app (iPhone, iOS 18.1.1) sinds vanochtend aan dat het systeem niet verbonden is.
Herstart telefoon hielp ook niet.
Nu net opnieuw app gestart, werkt nu ineens weer 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:00

s3n

Sonos is toch wel afgegleden tot een wanproduct met weinig verbetering merkbaar. Hier ook de hele ochtend de melding dat je systeem niet verbonden is tot net.
Het is dat je niet zomaar even wisselt als je een paar devices hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:52
Ferra schreef op zondag 8 december 2024 @ 10:45:
Ik heb in 1x dat mijn Sonos’en 1, Sonos sub 1 en Sonos playbar 1 niet meer zichtbaar zijn in de Sonos app. Ik zie nog wel de “ruimtes” die ik eerder heb aangemaakt in bijv. Spotify. Ligt dit aan de app van Sonos? Beetje vreemde gewaarwording… ik wil binnenkort nieuwe boxen gaan toevoegen, maar dat lijkt niet helemaal lekker zo…
Kan de Play:1 ook niet meer zien in de S2 app. Toevoegen wel, maar wordt niet meer zichtbaar in de app.

Via de S1 app zie ik hem wel in het systeem staan met het S2 OS e4 op, maar helaas.
Gelukkig kan ik via Spotify wel er naar toe streamen.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
s3n schreef op zondag 8 december 2024 @ 11:27:
Sonos is toch wel afgegleden tot een wanproduct met weinig verbetering merkbaar.
dit is toch wel wat Patrick Spence, CEO Sonos, zeer duidelijk in een persbericht/verklaring recentelijk (1 oktober jl.) had medegeeld met als titel ''Recommitting to Quality and Customer Experience''.

https://www.sonos.com/nl-nl/blog/commitments

Wellicht zien we daar nu dus al de 1ste signalen van... 8)7 8)7

TruePlay (snelle vs de uitgebreide) is ook gewoonweg nog verre van optimaal met een 5.1 opstelling.

Desalniettemin ben ik nog steeds wel 'tevreden' met mijn 5.1 Arc Ultra opstelling (en nog wat stereo speakers her en der) , maar het label 'heel goed' kan ik het zeker nog niet geven

[ Voor 13% gewijzigd door _Bailey_ op 08-12-2024 11:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• artfuldodger
  • Laatst online: 13-01 19:35

[Afbeelding]

Zelfde probleem hier! (iOS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
Sinds ik de sonos ultra arc heb met de sub gen4 en de era 300 neen ik niet geheel tevreden over het film geluid,ik mis iets in deze set .
Ik ben gisteren toch is naar hello tv geweest om naar de samsung hw-q990d te luisteren met films en met muziek.
En heb ook geluisterd naar de sonos set die ik thuis heb.
En wat me opvald is dat ik de samsung veel beter vind klinken zeker in het film geluid.
En omdat ik gisteren heb gelezen over de era 300 probleem zou sonos dit nog goed kunnen krijgen.
Ik twijfel nu wel heel erover de sonos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lisa1994
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-04 17:38
Weet iemand of er storing is bij Sonos?

Heb mijn beam en one SL al zo vaak opnieuw geprobeerd te koppelen maar continue zegt hij dat er geen verbinding is.

Edit 14:50

Na anderhalf uur is het gelukt; vraag niet wat uiteindelijk het probleem was. Ook met ether kabel werkte het in eerste instantie niet.

[ Voor 32% gewijzigd door lisa1994 op 08-12-2024 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Mijn app is nog nooit zo snel geweest. Ik kan alleen niet zo'n mooi gifje plaatsen als @Yonix

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• foundqxr
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 20:11
lisa1994 schreef op zondag 8 december 2024 @ 14:13:
Weet iemand of er storing is bij Sonos?

Heb mijn beam en one SL al zo vaak opnieuw geprobeerd te koppelen maar continue zegt hij dat er geen verbinding is.

Edit 14:50

Na anderhalf uur is het gelukt; vraag niet wat uiteindelijk het probleem was. Ook met ether kabel werkte het in eerste instantie niet.
Ik vermoed dat er iets is met de servers van sonos. De performance van de app is enorm wisselvallig en soms vind die inderdaad geen enkel apparaat, waarna die vervolgens alles weer vind en erg snel is. Het is te wisselvallig en een losstaande app kan dat niet veroorzaken, wel de content die de app extern inlaad en dat is (volgens mij) het probleem..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 19:46
GerCor schreef op zondag 8 december 2024 @ 15:16:
Mijn app is nog nooit zo snel geweest. Ik kan alleen niet zo'n mooi gifje plaatsen als @Yonix
Hier blijft de app traag / trager, ondanks een herstart (wipen van cache).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Yonix schreef op zondag 8 december 2024 @ 16:54:
[...]

Ik had vanmorgen ook zo'n filmpje gemaakt. Ik klik op de app en de app hoeft niet eens te laden. Alles staat direct in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@benjans68 Je zegt “En wat me opvald is dat ik de samsung veel beter vind klinken zeker in het film geluid.”

Definieer “beter”. En heb je nu het probleem waarover wordt gesproken (volgens mij dat een deel van het Atmos geluid uit de soundbar komt) of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rm84
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-10 09:27
rm84 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:42:
Ik heb onlangs de Arc Ultra gekocht. Deze heb ik aangesloten op de eArc HDMI poort van mijn tv (een Samsung Q90T). Op de andere HMDI poorten heb ik een XBOX en Ziggo Mediabox aangesloten.

Wanneer ik game of tv kijk via de Mediabox valt het geluid af en toe voor 1 seconde weg. Wanneer ik iets kijk via streaming (via de apps op de tv heb ik dit probleem niet).

Ik maak gebruik van passthrough om audio door te sturen (van zowel de Xbox/Mediabox naar de tv en ook van de tv naar de Arc Ultra).

Is dit een bekend/herkenbaar probleem? En kan ik dit oplossen?
Heeft iemand tips want het probleem speelt nog steeds. Of is het een kwestie van gewoon accepteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
Wat voor audioformaat luister je dan naar? Als je de sonos app opent kun je zien wat voor audioformaat je gebruikt. En als het geluid wegvalt laat de app dit dan ook zien?
Andere hdmi kabel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
Dat klopt alleen uit de soundbar dus niks tot weinig uit de era 300

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04:19
Yonix schreef op zondag 8 december 2024 @ 16:54:
[...]

Hier ook traag idd. Zelfde als je filmpje heb ik.

Arc Ultra/Sub gen 3/Era 100

Edit: cache geleegd en nu is hij weer snel. Dank voor de tip!

[ Voor 10% gewijzigd door LuPo op 09-12-2024 06:59 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Maar, volgende probleem. Ga eens bij je Arc Ultra staan en verhoog dan het volume van de achterluidsprekers in de Sonos app. Dan gaat het volume, hoorbaar, van de de Arc Ultra ook omhoog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pO-fZUp5axzW4Kp6euqec5MesHY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XfudF188QlFvnQcfeIq4vt3p.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-09 16:18

Stimulate14

⭐⭐⭐

Het is en blijft ronduit schandalig hoe ze met de app omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Laatst online: 00:35

DON PAPA

Tweaker-fan

GerCor schreef op maandag 9 december 2024 @ 12:40:
Maar, volgende probleem. Ga eens bij je Arc Ultra staan en verhoog dan het volume van de achterluidsprekers in de Sonos app. Dan gaat het volume, hoorbaar, van de de Arc Ultra ook omhoog.
Misschien een gekke vraag, maar waar staat dat dit alleen om het volume van de surroundsound in de achterspeakers gaat? In de soundbar zitten toch ook speakers die voor een surround ervaring zorgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kl_N8nyrL6bT7yVrDmnvX1Jng74=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Td8C1AFnMTOdJyr8XhHp6x4v.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 09-12-2024 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
@DON PAPA Nee hoor, helemaal niet gek. Misschien wordt in de loop van de tijd meer duidelijk hierover.

Ik had al wel gelezen dat na de introductie van de Arc Ultra mensen problemen hadden met het lage volume van de achterluidsprekers. En wanneer ze die in het menu aanpasten naar een hoger volume alleen de Arc Ultra het volume verhoogde en niet de achterluidsprekers. Toen kwam er een update en was dat lage volume opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knokki
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-09 22:23
Ik ben al sinds 2006 Sonos-installateur. Ik probeer Sonos de laatste jaren wat af te houden, ook omdat installatie mij om verschillende, deels onvoorspelbare redenen en in tamelijk willekeurige situaties vaak veel te veel tijd kost en ik die tijd niet door kan / wil rekenen aan mijn klanten (hoog uurtarief).
Zaterdag lukte het mij niet om bij klant een One SL 'nieuw-in-doos' te installeren. Dus maar even mee naar de zaak genomen. Misschien een uur mee bezig geweest. Niet gelukt. Had nog een nieuwe Port liggen, dus ik denk, die eens even proberen. Mijn meest verkochte / geïnstalleerde product. Ook zonder succes veel te veel tijd aan besteed.
Dus vandaag maar eens even met Sonos gebeld. Op verschillende tijdstippen gebeld. Wachtrij van 30, dan 40, dan 35, dan 50 minuten. Opeens 10, dus maar even blijven hangen. Werd 20. Vervolgens meer dan een uur (1:22 totaal) bezig geweest om de One SL en de Port geïnstalleerd te krijgen. Daar was wel een tweede telefoon én een laptop voor nodig (dus drie apparaten die simultaan gebruikt werden) én moest ook gebruik worden gemaakt van een bekabelde verbinding, maar dat alleen bij specifieke acties. Het is dus gelukt maar ik vraag me werkelijk af hoe Sonos nog kan bestaan....

[ Voor 4% gewijzigd door knokki op 09-12-2024 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:55
Er is weinig beters denk ik?
Qua app en speakers en samenwerking?
Alleen die app is zo enorm kut geworden.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
GerCor schreef op maandag 9 december 2024 @ 12:40:

[Afbeelding]
Juist en dit had anders gemoeten. Alleen de surrounds moeten dan harder gaan en de soundbar zelf niet, maar ze hebben blijkbaar de surround speakers in de soundbar gekoppeld aan de achter surround speakers.
Ik dacht even slim te zijn en de surround speakers wat af te dekken en dan trueplay op de ipad doen, maar dit had als resultaat dat de surrounds in de soundbar ook weer harder gaan.

......... Edit. Ben nu de "the last voyage of the demeter" in atmos aan het kijken en dit klinkt dan wel weer echt geweldig ook de surrounds achter.

[ Voor 7% gewijzigd door Happy2000 op 09-12-2024 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
Toch vind ik het apart,de sonos arc gaat al meer als een jaar samen met de era 300.
Dan moet dat toch met de nieuwe sonos arc ultra toch geen probleem zijn.
Of ze hebben de arc ultra iets te snel op de markt gebracht om de problemen die er bij sonos zijn te verbloemen.
Ik weet dat er een jaar geleden ook problemen waren met dolby atmos en dat heeft best lang geduurd voor een oplossing.
Ik zit er toch zelf over te denken om mijn sonos set te verkopen en toch voor een Receiver met speakers te gaan.
Ik heb best wel wat verschillende soundbars gehad en bij ieder merk was er wel wat niet goed was.
Ik ben niet geheel tevreden over de sonos set kwa geluid.
Ik heb het nu 5 weken in huis maar voeld niet dat het mijn ding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Zijn er meer mensen die 'last' hebben van een vrij fors volumeverschil bij het afspelen van DD5.1 (of andere 'Dolby' formaten) vs. Stereo PCM? Bij de eerste is een volume van 11/12 al genoeg op m'n Beam Gen2, bij stereo gaat hij richting de 40/50 om het uberhaupt verstaanbaar te krijgen. Dat is niet zo'n ramp, ware het niet dat als je vervolgens ná stereo content weer iets met Dolby gaat afspelen je bijna een gehoorbeschadiging oploopt en alle kinderen en huisdieren tegen het plafond zitten.

Spraakversterking uit, loudness uit, night mode ook uit. Stream vanaf een Nokia 8010 met Plex naar een Philips TV met Arc (geen eARC dus). Heb al met een hoop settings zitten spelen maar het verschil blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smaiden
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:14
The_Admin schreef op maandag 9 december 2024 @ 20:38:
Zijn er meer mensen die 'last' hebben van een vrij fors volumeverschil bij het afspelen van DD5.1 (of andere 'Dolby' formaten) vs. Stereo PCM? Bij de eerste is een volume van 11/12 al genoeg op m'n Beam Gen2, bij stereo gaat hij richting de 40/50 om het uberhaupt verstaanbaar te krijgen. Dat is niet zo'n ramp, ware het niet dat als je vervolgens ná stereo content weer iets met Dolby gaat afspelen je bijna een gehoorbeschadiging oploopt en alle kinderen en huisdieren tegen het plafond zitten.

Spraakversterking uit, loudness uit, night mode ook uit. Stream vanaf een Nokia 8010 met Plex naar een Philips TV met Arc (geen eARC dus). Heb al met een hoop settings zitten spelen maar het verschil blijft.
Klopt. Sinds 2 weken eigenaar van een Beam2 + 2 x Era100 en dit was iets wat mij direct al opviel. Youtube ongeveer op volume 10-12 en HBO naar volume +-30.

Ik kan er ook niet direct achter komen waar het mee te maken heeft en ben er intussen al aan gewend, maar mocht iemand een oplossing hebben, dan hoor ik het ook graag _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Ja bij mij is het verschil helaas nog groter, en is dus vervolgens Dolby content écht explosief, tot het punt dat ik eigenlijk niet echt anders kan dan het stereo maar forceren en de soundbar praktisch waardeloos is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
Ook hier het volume verschil,als ik van sbs dolby 5.1 gaat naar Espn dat pcm geluid heeft moet ik het harder zetten.
En ik kan hem ook niet hoger zetten als 18 op dolby tv en bij pcm 20 tot 22.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Volgens mij heeft het nog nooit zo lang geduurd dat er een nieuwe firmware is uitgebracht. De huidige heb ik geïnstalleerd op dag van uitkomen Arc Ultra. Of heb ik iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 22:34
speculatief: heb het idee dat er in de Sonos Cloud op de achtergrond gisterenavond een aantal test/processen liepen?? Mijn woonkamer setup Arc+2xEra300+submini vielen afzonderlijk telkens weg, kwamen at random weer terug.

De andere ruimtes (keuken, slaapkamer 1+2) waren gewoon beschikbaar. Overigens bleef het geluid vam de woonkamer gewoon door spelen. De apparatuur was wel verdwenen in de app en kwam dus later weer terug, toen weer weg (en dat een paar keer). Geen flauw idee. Nu lijkt het weer ok te zijn en is de app minder traag.

RCA/fout analyse laat ik maar zitten. Geen zin in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Loopt je muziek via de Sonos cloud? Of alleen de bediening?

Ik lees hierboven dat mensen veel Stereo PCM krijgen. Hoe kan dat? Ik heb nu bij Ziggo en eerder bij KPN volgens mij altijd Dolby Digital.

[ Voor 54% gewijzigd door Rallye op 10-12-2024 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Rallye schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:19:
Loopt je muziek via de Sonos cloud? Of alleen de bediening?

Ik lees hierboven dat mensen veel Stereo PCM krijgen. Hoe kan dat? Ik heb nu bij Ziggo en eerder bij KPN volgens mij altijd Dolby Digital.
Hangt van de zender af natuurlijk. Star Chanel, Comedy Central, Ziggo TV, ESPN, Eurosport 1, MTV, National Geographic. Allemaal stereo PCM bij Ziggo. Om er maar een paar te noemen.

Edit: CI + module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
@Mr. Freeze Volgens mij 1 x per maand. Vaak op dinsdag na 16:00 Nederlandse tijd.

Edit: nu dus, update firmware

Maar ook: (ik nog niet)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Tn4MmWLO7RWvJneCAkcSBrFSec=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8nbJEMXWa0AXkbKrNO6j9yOb.jpg?f=fotoalbum_large

App update zouden we volgens Sonos nu elke 2 weken moeten krijgen maar dat zijn ze alweer vergeten lijkt het.

[ Voor 133% gewijzigd door GerCor op 10-12-2024 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

GerCor schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:55:
[...]

@Mr. Freeze Volgens mij 1 x per maand. Vaak op dinsdag na 16:00 Nederlandse tijd.

Edit: nu dus, update firmware

Maar ook: (ik nog niet)

[Afbeelding]

App update zouden we volgens Sonos nu elke 2 weken moeten krijgen maar dat zijn ze alweer vergeten lijkt het.
Ja, wat een toeval. Zal je net zien. Heb net alles hier actueel gemaakt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 22:34
Yep inderdaad. 17:00 firmware update naar 16.5.

Vaste prik: alles behalve de 'oudere' BEAM 2 en de Symfonisk meteen goede update. daarna nog een update ronde en de beam en slaapkamers speakers (Symfonisks dus) ook voorzien van een update. Story of my life: lukt nooit meteen de eerste keer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Nice, update! (Android)
  • Cover Art van Music Library werkt inderdaad op Android... :)
  • ...maar alleen op File-niveau, Folders zijn gewoon nog grijze tegels... :( (ik zie net dat het bij Albums wel werkt)
  • Music Library: je kan nog steeds geen Folder aan Queue toevoegen :(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2_SV8-4aKYSSnRQ-_vjONJUt3IA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CgGAtt8WD444rIMfHIZbATuZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w5XkEPuxhAIcbdHua4IC2UXe_xY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t9cRbOdrlpAggT5F1HtxSjGH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k2dH4jYJNPUbK9ohSuGz1nIAk08=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/DxHI2fWB5exL9vZSExkGEROc.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 1% gewijzigd door Canis Lupus op 10-12-2024 22:44 . Reden: Bij Albums werkt cover art wel (maar die gebruik ik niet :P ) ]

Pagina: 1 ... 189 ... 199 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.