Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 188 ... 199 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 10:53
dan adviseer ik je toch het YouTube filmpje van Peter Pee te kijken.
die legt het duidelijk uit over de plaatsing van de era 300 en waar het geluid vandaan komt.

daarna mis je niks meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:15
benjans68 schreef op maandag 18 november 2024 @ 20:54:
Ik heb ze ook recht achter de bank gehad dan heeft het weinig zin.
Maar toen ik het filmpje van Peter pee zag legde hij het uit waarom je ze 30 graden naar je tv moet zetten.
En ik moet zeggen dat ik nu meer geluid erdoor krijg.
Je moet echt het filmpje kijken dan weet je dus waarom.
Hij zegt ook: op 3 a 4 ft achter de luisterpositie. De plaatsing is dus nogal veeleisend in een ideale ruimte waar het geluid tegen muren kan weerkaatsen.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:07
Svennos1 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 12:51:
Sonos spreekt zichzelf wel vaak tegen. Ik heb zowel berichten gezien van onder een hoek als recht naar voren. Product/marketing foto's op de Sonos website staan de speakers allemaal recht naar voren. In de Sonos YT video, die aangeven om onder een hoek te plaatsen, van jou eerdere post staat zelf weer een antwoord van Sonos die claimen dat het sowieso niet uit maakt. Vaag hoor :?

Hi Matt! With Era 300, the sound is sent in all directions, so locating a sweet spot in the room is not necessary. When using Era 300 as surround sound speakers for your home theater setup, just be sure to place the speakers so the front grilles are generally facing toward the TV, not away. So you might have them angled toward the TV or have them facing straight ahead in the direction of the TV. Hope this information is helpful.

Hoe dan ook, aangezien in surround modus de speakers aan de voorkant uit staan zie ik zelf niet echt de logica dat de speakers dan gedraaid zouden moeten worden. Of mis ik iets?
Ik kan mij voorstellen dat het niet intuïtief is op basis van al het marketing materiaal van Sonos. Ik vind het wel logisch dat ze in foto's en filmpjes (marketing materiaal) het zo harmonieus mogelijk willen laten zien.

Anderzijds wordt er wel specifiek advies gegeven over hoe je het beste de ERA 300 als stereo paar kunt plaatsen. Ik zie dit ook als een richtlijn en geen vereiste, je haalt zelf het ook aan met de quote dat de speakers het beste richting de TV dienen te worden opgesteld.

Onlang zag ik nog dit filmpje YouTube: How to position your Sonos Era 300 for best result van Peter Pee waarin hij het in detail uitlegt, wat voor jou relevant is vanaf de timestamp 05:01 en daar heb ik naar gelinkt :) Ik heb dit wel vanaf het begin toegepast en mijn ERA 300's staan op een Sanus stand en zijn met elk 35 graden geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
@EN-IS Hoe klinken de Era 300 als surrounds bij Dolby Digital 5.1? Ik krijg toch steeds meer het idee dat het Dolby Atmos speakers zijn. Wat Dolby Atmos en Dolby Digital 5.1 met de Arc Ultra betreft: ik hoor weinig tot geen verschil uit de Arc Ultra.

Hoe klinken ze, in een surroundopstelling, als je muziek speelt?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:07
GerCor schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 15:18:
@EN-IS Hoe klinken de Era 300 als surrounds bij Dolby Digital 5.1? Ik krijg toch steeds meer het idee dat het Dolby Atmos speakers zijn. Wat Dolby Atmos en Dolby Digital 5.1 met de Arc Ultra betreft: ik hoor weinig tot geen verschil uit de Arc Ultra.

Hoe klinken ze, in een surroundopstelling, als je muziek speelt?
Bij de aanschaf van mijn speakers heb ik het direct ingezet als (rear) surround speakers icm de Arc en Sub (Gen 3). Ik heb bewust gekozen voor de ERA 300 in verband met Dolby Atmos en films/series. Ik heb het niet als stereo met muziek getest en of muziek in DA vorm (Apple music). Onze opstelling is heel standaard, bank staat centraal vrij in de woonkamer net zoals de TV en de Arc. De rear speakers staan schuin achter de bank met ongeveer 30 graden gedraaid richting de tv. Sub is onder de bank op zijn zij.

Ik ervaar hier, met verschillende situaties, wel een verschil met Dolby Atmos (7.1) en Dolby Digital (Multichannel 5.1).

Simpelweg DA klinkt veel beter, er wordt optimaal gebruik gemaakt van de rear speakers en het is in balans, de sub wordt ook goed ingezet. Ik heb niet het idee dat iets overheersend is (wel vind ik het met de Arc dat stemgeluid iets teveel centraal staat, dit is iets waar ik nog aandacht aan wil besteden met trueplay en of met de nieuwe Arc Ultra (zit op een goede aanbieding te wachten)).

Bij DA wordt de Arc veel meer ingezet, de rear speakers zijn dan ook veel minder aanwezig, het geluid uit de Arc klinkt ook minder goed als met 7.1. De Arc overheerst sowieso al het andere en (stem)geluid is prominenter uit de Arc. De rear speakers vallen wat weg wat jammer is.

Met muziek, dit klinkt het beste wanneer je op de bank zit, het is net alsof je in een doos zit en het geluid van alle kanten komt. De front speakers van de ERA 300 worden niet ingezet. Onze eettafel staat schuinrechts achter de rechter ERA, en als er muziek wordt afgespeeld dan klinkt het prima alleen is het net of je een stukje geluid mist :) Als ik vervolgens op de bank ga zitten dan zit ik er midden in :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Dank voor jouw uitgebreide uitleg @EN-IS. Nu heb ik een beter beeld gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
Een vraag over trueplay
Als je trueplay gaat toepassen wat heb je op dat moment aanstaan,is dat een tv progamma of muziek of een dolby atmos film op netflix.
Ik vraag dit ik heb ziggo waar je zenders heb met dolby digital maar ook zenders met pcm geluid en die verschillen soms kwa volume.
En als ik naar netflix gaat met dolby atmos dan moet ik het volume een stuk naar beneden aanpassen.

Wat gaat er niet goed of zijn er tips

• GerCor
Trueplay meet de ruimte waarin de luidsprekers zich bevinden. Bij volledige Trueplay loop je door de ruimte en wordt de ruimte in kaart gebracht. Meubels e.d., afmetingen en de afstand van de speakers onderling. Bij snelle Trueplay wordt door de individuele luidspreker een schatting/aanname gedaan. Nu is de precieze werking volgens mij geheim maar ik zie de link naar de bron van de TV alsof dat iets met Trueplay te maken heeft niet. Bij de Move bijvoorbeeld wordt er nadat je de Move ergens neerzet een automatische Trueplay gedaan. En die doet geen Dolby Atmos van Netflix of Ziggo Dolby Digital 5.1/PCM.

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:57
Aanvulling: je hebt dan niets aanstaan. Het systeem maakt geluid, dat wordt opgepikt door je telefoon. Op basis daarvan bepaalt het system de juiste settings,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:15
benjans68 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 23:52:
.
En als ik naar netflix gaat met dolby atmos dan moet ik het volume een stuk naar beneden aanpassen.

Wat gaat er niet goed of zijn er tips
Staat los van trueplay. Ik heb bij elke streamingdienst een ander volume. SkyShowtime moet ik naar 30 terwijl Netflix op 18 al goed is.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benjans68
oke duidelijk en bedankt voor het delen

• Pellicaantje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:12
Ik ben aan het overwegen om onze Arc te upgraden naar een ultra. Laatst dat ik ergens gelezen te hebben dat muurbeugel hetzelfde is voor de Arc en de Arc ultra. Ik kan dat alleen nergens meer vinden. Weet iemand van hier of dat klopt?

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:37

DON PAPA

Tweaker-fan

Pellicaantje schreef op donderdag 21 november 2024 @ 11:03:
Ik ben aan het overwegen om onze Arc te upgraden naar een ultra. Laatst dat ik ergens gelezen te hebben dat muurbeugel hetzelfde is voor de Arc en de Arc ultra. Ik kan dat alleen nergens meer vinden. Weet iemand van hier of dat klopt?
De ARC Ultra past wel op de muurbeugel van de ARC, hij steekt alleen aan beide kanten iets uit dan, omdat de ARC muurbeugel iets langer is dan de ARC Ultra muurbeugel.

[ Voor 4% gewijzigd door DON PAPA op 21-11-2024 11:10 ]

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-09 14:00
Hoi mensen, ik vroeg me af. Ik zou graag Trueplay willen doen voor mijn setup maar ik heb geen Iphone. Niemand in mijn omgeving heeft er ook geen.

Is er op dit moment met blackfriday een spotgoedkoop iphone te koop die het wel support? Ik weet dat ik nu vraag om een ander moeite te doen voor mij maar ik heb nul ervaring met telefoons..

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
JinShepard schreef op donderdag 21 november 2024 @ 15:06:
Hoi mensen, ik vroeg me af. Ik zou graag Trueplay willen doen voor mijn setup maar ik heb geen Iphone. Niemand in mijn omgeving heeft er ook geen.

Is er op dit moment met blackfriday een spotgoedkoop iphone te koop die het wel support? Ik weet dat ik nu vraag om een ander moeite te doen voor mij maar ik heb nul ervaring met telefoons..
Dat kan je hier wel vinden : serie: iPhone

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• JinShepard
Ah nice thanks! Okay.. dus als ik dit goed begrijp https://support.sonos.com...evices-and-sonos-products

Dan zou een product: Apple iPhone 5s werken, toch?

En.. dit is een luxe vraag. Ik heb een arc en 2 One SL's. De One SL ondersteunt geen dolby atmos. Zou 2 Era 300 als speakers achter ons veel meer brengen dan de 2 One's? ( Als het natuurlijk atmos afspeelt )

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2tUyIWfrsemQUTN4shijuZIcahQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FKyYXhMrxJTkB7mPVhmayKVg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8jvOmJla32sKB2m9bjtz8FqBCf8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/axm1y6AeWOvX66DlLNtXLai8.jpg?f=fotoalbum_large
Nee dus...

[ Voor 12% gewijzigd door DON PAPA op 21-11-2024 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Er zijn niet bepaald opties die goedkoop zijn.. Marktplaats heeft wel 45-60 euro Iphone 8's die volgens mij wel de goedkoopste optie zijn? Geen idee..

Maar niemand heeft ervaring met het upgraden van One SL's naar ERA 300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Laatst online: 30-09 14:48

..Christiaan..

..zwll..

JinShepard schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 08:30:

Maar niemand heeft ervaring met het upgraden van One SL's naar ERA 300?
Als je de zoekfunctie even gebruikt dat vind je best wat mensen die deze vraag gesteld hebben.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18:41
Hier is de (Iphone) Sonos app zojuist bijgewerkt naar 80.12.03
Zie wel dat het van zes dagen geleden is maar pas vandaag een update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rm84
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:12
Ik heb onlangs de Arc Ultra gekocht. Deze heb ik aangesloten op de eArc HDMI poort van mijn tv (een Samsung Q90T). Op de andere HMDI poorten heb ik een XBOX en Ziggo Mediabox aangesloten.

Wanneer ik game of tv kijk via de Mediabox valt het geluid af en toe voor 1 seconde weg. Wanneer ik iets kijk via streaming (via de apps op de tv heb ik dit probleem niet).

Ik maak gebruik van passthrough om audio door te sturen (van zowel de Xbox/Mediabox naar de tv en ook van de tv naar de Arc Ultra).

Is dit een bekend/herkenbaar probleem? En kan ik dit oplossen?

[ Voor 11% gewijzigd door rm84 op 22-11-2024 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
..Christiaan.. schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 08:43:
[...]

Als je de zoekfunctie even gebruikt dat vind je best wat mensen die deze vraag gesteld hebben.
Ik krijg geen hits met Sonos One SL vs ERA 300 of vergelijken met of in vergelijking tot of Beter dan etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Thx zal het lezen, hoe heb je die eigenlijk gezocht? Aangezien ik niks kreeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCP
  • Laatst online: 23-09 12:42

CCP

Hello,
Even een vraag aan de ervaringsdeskundigen hier. Ik heb momenteel een Beam gen 1 en 2x Play:1's.
Nu wil ik (gezien de black friday sales) een sub toevoegen. Sub Mini is voldoende aangezien ik nu zonder sub soms al geluid redelijk zacht moet zetten in de avond. Maar zag dat de Arc nu ook goed geprijds was, dus neig ernaar om de Beam te vervangen met een Arc+Sub Mini combi. Echter zag ik ook dat er dus een Arc Ultra is uitgekomen. Dus nu begin ik te twijfelen of ik voor de laatste tech moet gaan, echter werkt die niet samen met de Play:1's en zou ik dus uitkomen op Ultra+Sub Mini+2x Era 100's. Dat is dan 1800 vs 1100 voor de Arc+Sub. Snij ik mijzelf in de vingers als ik niet even die extra 700 ga uitgeven, of is het verschil in beleving te klein vanuit mijn huidige setup. Na vele YT filmpjes te hebben gezien in vergelijkingen komt vaak naar boven: nieuw = beter. Maar ben ook opzoek naar een objectieve blik :).
P.S. ik kijk geen TV, maar alleen Netflix etc.. en speel veelal op de Xbox Series X/PS5. Dus daar lijkt me een betere surround beleving dan wat ik nu heb sowieso een upgrade met de Arc+Sub mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Ik zou de ultra verkiezen maar dan zonder sub. De soundbar presteert prima zonder. Zo is het verschil in doekoe kleiner maar heb je altijd de mogelijkheid om 'm alsnog te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCP

CCP

De Youtube reviewers zeggen dat de Sub zeker een toevoeging is op de luisterervaring. Ik zie dat jij een nagenoeg gelijke set heb als waarvoor ik nu kijk. Heb je wel eens getest wat het verschil is als je jouw sub ontkoppeld? Mis je dan niet wat?
Ik kan niet alleen de Arc Ultra nemen omdat mij P;1's niet compatible schijnen te zijn in die setup. Dus dan moet ik wel ook die Era's erbij nemen en dan is de stap klein om voor een set aanbieding te gaan met sub erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Ik had het willen toevoegen idd maar ik had denk ik niet gelijk een sub aangeschaft als er al niet eentje had. Ik kom van een Arc, 2x play:1 en sub. Nu dus de Arc Ultra met verplichte Era100 erbij. Als ik hem weghaal dan merk ik met muziek niet heel veel verschil. Met films is er wel merkbaar verschil maar dan zet ik het geluid ook wel wat harder. Jij geeft aan dat het al zacht gaat, vandaar dat ik niet denk dat een sub heel veel gaat toevoegen. Natuurlijk voegt het wat toe aan de luisterervaring maar als je het geluid heel zacht hebt staan is het natuurlijk minimaal verschil hè. En dat moet je het extra geld waard vinden.

Toevoeging:

Je gaat in je eigen post al gelijk een boel stappen vooruit. Waarom niet bij het begin beginnen en alleen een sub mini doen? Desnoods met een Arc erbij. Het is echt een hele goede soundbar en idd een stukje goedkoper nu.

[ Voor 15% gewijzigd door ..Christiaan.. op 22-11-2024 12:40 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CCP

CCP

Ja klopt, dat is wat marketing met het hoofd doet. Maak je irrationele beslissingen en daarom objectief advies aan het zoeken en niet van een sales assistent. Mijn initiële idee was ook gewoon alleen een Sub Mini aan te schaffen nu die "redelijk" geprijsd is voor bij de Beam. Maar begon toen te denken dat een Arc ook een nice upgrade was etc...

Ja, ik ga eens kijken in de winkel voor de Sub mini met de Arc en hoop dat er een hele nieuwe wereld aan geluid (Dolby Atmos support etc..) open gaat voor ons. Geluid is voornamelijk in de avond belangrijk dat het niet te hard gaat ivm kids die zouden moeten slapen haha.

T.z.t. als er weer een paar jaar voorbij zijn, de complete set upgraden. Hou ik nu weer geld over voor een Espresso Machine xD

Bedankt voor je advies en ervaring delen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaarpot
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-10 19:51
CCP schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 12:48:
Ja klopt, dat is wat marketing met het hoofd doet. Maak je irrationele beslissingen en daarom objectief advies aan het zoeken en niet van een sales assistent. Mijn initiële idee was ook gewoon alleen een Sub Mini aan te schaffen nu die "redelijk" geprijsd is voor bij de Beam. Maar begon toen te denken dat een Arc ook een nice upgrade was etc...

Ja, ik ga eens kijken in de winkel voor de Sub mini met de Arc en hoop dat er een hele nieuwe wereld aan geluid (Dolby Atmos support etc..) open gaat voor ons. Geluid is voornamelijk in de avond belangrijk dat het niet te hard gaat ivm kids die zouden moeten slapen haha.

T.z.t. als er weer een paar jaar voorbij zijn, de complete set upgraden. Hou ik nu weer geld over voor een Espresso Machine xD

Andere optie: gebruikte Arc van MP halen. Heb ik ook gedaan, 400+ euro is mogelijk. Kun je je Play 1's houden. Had al Beam 1, die gaat door naar de zoon. Vorig jaar de mini-sub aan de Beam 1 toegevoegd, dat is wel een fijne toevoeging als je al surrounds hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
CCP schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 12:48:

Voor mij was de subwoofer de mooiste uitbreiding van de surroundopstelling. De Arc Ultra heeft een prima Sound Motion. Grootste probleem wat ik daarmee heb is dat je duidelijk kunt horen dat die Sound Motion in de soundbar zit en dat is bij een subwoofer nou net niet de bedoeling.

In de Sonos app kun je de luidsprekers die in een surroundopstelling zitten uitschakelen. Ook Trueplay kun je uitschakelen. Je hoeft dus niets te ontkoppelen om te kunnen uitproberen wat de onderdelen van een surroundopstelling toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CCP

CCP

Thanks voor de MP tip, had zelf al ff gekeken. Maar ga liever voor goede garantie als ik het toch geen toevoeging vind. Inmiddels een Arc + Sub gehaald. Nou moet ik zeggen dat het in de winkel wel te horen was wat het verschil is, maar toch lastig zonder omgevingsgeluiden en niet ideale opstelling. Vond eerlijk de Beam laat beter dan de Arc toen in in de winkel luisterde. Maar ga hier lekker aan de slag met instellen en kijken hoe het klinkt. In ieder geval geslaagd met keuze maken 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZL900
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 01-10 16:00
Ik zit al 2 dagen te stoeien met het volgende.

Onze oude setup: Beam gen 2, 2x one sl en een sub mini is naar mijn schoonouders gegaan omdat wij een upgrade wilde doen. Eigenlijk hebben wij nu een beetje spijt.

We zijn gegaan voor een Arc ultra en 2x era 300.
De installatie ging vlekkeloos zoals we van Sonos gewend zijn, maar op de 1 of andere manier werkt de samsung tv niet mee, we krijgen er geen dolby (in elke vorm dan ook) uit. Alles is op de zelfde manier aangesloten als de vorige setup. gewoon op de ARC aansluiting. Tv staat op PCM en aan de Chromecast is niets veranderd. Als ik in de sonos app kijk als hij wat afspeelt staat hij ook op: Stereo PCM.

Wij vonden de vorige setup een stuk beter klinken en dat moet toch eigenlijk niet kunnen.
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:45
..Christiaan.. schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 12:29:
Ik zou de ultra verkiezen maar dan zonder sub. De soundbar presteert prima zonder. Zo is het verschil in doekoe kleiner maar heb je altijd de mogelijkheid om 'm alsnog te kopen.
Ik twijfel nog tussen de Beam 2 & Sub mini en alleen de Ultra. Wat zou ik kiezen? Is de Ultra zo goed dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Ik ken de beam niet. Hangt denk ik af van de grootte van je kamer en opstelling.

Voordeel van de ultra is dat je altijd nog een sub kunt toevoegen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
ZL900 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 19:57:

Onze oude setup: Beam gen 2, 2x one sl en een sub mini is naar mijn schoonouders gegaan omdat wij een upgrade wilde doen. Eigenlijk hebben wij nu een beetje spijt.

De installatie ging vlekkeloos zoals we van Sonos gewend zijn, maar op de 1 of andere manier werkt de samsung tv niet mee, we krijgen er geen dolby (in elke vorm dan ook) uit. Alles is op de zelfde manier aangesloten als de vorige setup. gewoon op de ARC aansluiting. Tv staat op PCM en aan de Chromecast is niets veranderd. Als ik in de sonos app kijk als hij wat afspeelt staat hij ook op: Stereo PCM.

Wij vonden de vorige setup een stuk beter klinken en dat moet toch eigenlijk niet kunnen.
Bij je Beam had je nergens last van? Ik heb wel veel problemen van Samsung tvs met E-arc voorbij zien komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hotymoty
..Christiaan.. schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 20:14:
Ik ken de beam niet. Hangt denk ik af van de grootte van je kamer en opstelling.

Voordeel van de ultra is dat je altijd nog een sub kunt toevoegen 😉
Redelijk grote appartement. Ik ben vooral benieuwd naar hoe goed de Ultra is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Ik weet niet waar je woont maar je bent welkom om te luisteren hoor. #zwolle

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 01-10 23:41

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

De audio van je tv moet niet op PCM staan maar op bitstream. En Earc op passeren zetten. PCM geeft geen dolby door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:42
Ik denk ook wel dat de Arc in combi met die era pas tot zijn recht komt met atmos content.
Dus ga eens met die Samsung tv aan de slag en pak een netflix abbo die atmos doorgeef.
En als die Samsung niet te oud is dan de app gebruiken van de tv self.
En uiteraard de juiste instelling op de tv, dolby en geen pcm.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZL900
Elias2020 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 21:16:
[...]

De audio van je tv moet niet op PCM staan maar op bitstream. En Earc op passeren zetten. PCM geeft geen dolby door.
Die optie zit niet op de tv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Welke van de twee genoemde opties? Welk Samsung heb je?

[ Voor 27% gewijzigd door Rallye op 22-11-2024 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rm84
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:12
rm84 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:42:
Ik heb onlangs de Arc Ultra gekocht. Deze heb ik aangesloten op de eArc HDMI poort van mijn tv (een Samsung Q90T). Op de andere HMDI poorten heb ik een XBOX en Ziggo Mediabox aangesloten.

Wanneer ik game of tv kijk via de Mediabox valt het geluid af en toe voor 1 seconde weg. Wanneer ik iets kijk via streaming (via de apps op de tv heb ik dit probleem niet).

Ik maak gebruik van passthrough om audio door te sturen (van zowel de Xbox/Mediabox naar de tv en ook van de tv naar de Arc Ultra).

Is dit een bekend/herkenbaar probleem? En kan ik dit oplossen?
Herkent iemand dit probleem? Of hebben jullie tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCP

CCP

Alright, volgende vraag voor Arc bezitters:
Og Sonos wallmount á €70 of de goedkope van de bol.com voor €18. Wat maakt de ijzeren strip van Sonos €52 meer waard? Iemand die voor eenzelfde keuze stond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Bij Hifi Klubben is de ERA 300 349,00,-, bij Sonos 399 (save 100 euro) Nu vraag ik me af of de upgrade program werkt op de korting van Sonos, dan zou het 339,- zijn ( 15% per sonos one sl ).

Alleen is de NL support niet aanwezig in het weekend lijkt het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:59
JinShepard schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 09:25:
Bij Hifi Klubben is de ERA 300 349,00,-, bij Sonos 399 (save 100 euro) Nu vraag ik me af of de upgrade program werkt op de korting van Sonos, dan zou het 339,- zijn ( 15% per sonos one sl ).

Alleen is de NL support niet aanwezig in het weekend lijkt het.
Dat werkt helaas niet. Als je bij Sonos het tegoed selecteert, val je terug naar de oude prijs en profiteer je niet langer van de black friday actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
VeeGee schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 09:54:
[...]

Dat werkt helaas niet. Als je bij Sonos het tegoed selecteert, val je terug naar de oude prijs en profiteer je niet langer van de black friday actie.
Hmz dacht ik al haha. Balen! Voor hun dan want dan koop ik het lekker bij hifi. Al ken ik het niet maar 32 goede recencies.. ( zegt eigenlijk ook weer niks deze tijd! .. lastig haha )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
CCP schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 09:15:
Alright, volgende vraag voor Arc bezitters:
Og Sonos wallmount á €70 of de goedkope van de bol.com voor €18. Wat maakt de ijzeren strip van Sonos €52 meer waard? Iemand die voor eenzelfde keuze stond?
Waarschijnlijk het magneetje in de Sonos beugel. En natuurlijk betaal je voor de naam Sonos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:20
Ik ben voornemens een move 2 aan te schaffen om de huiskamer meer te vullen met geluid en om hem in de zomer mee te kunnen nemen de tuin in.

Nu lees ik dat een move niet gekoppeld kan worden aan een sub, maar wat gebeurt er als ik hem aan de Arc ultra koppel? Schakelt de sub dan uit? Want dat zou zonde zijn.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Slaapje schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 15:20:
Ik ben voornemens een move 2 aan te schaffen om de huiskamer meer te vullen met geluid en om hem in de zomer mee te kunnen nemen de tuin in.

Nu lees ik dat een move niet gekoppeld kan worden aan een sub, maar wat gebeurt er als ik hem aan de Arc ultra koppel? Schakelt de sub dan uit? Want dat zou zonde zijn.
Je kunt de Move 2 niet aan de Arc Ultra koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
GerCor schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 15:39:
[...]

Je kunt de Move 2 niet aan de Arc Ultra koppelen.
Niet? Dit valt niet te groeperen zodat dezelfde muziek wordt afgespeeld op beide apparaten?

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Slaapje schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 18:31:
[...]

Niet? Dit valt niet te groeperen zodat dezelfde muziek wordt afgespeeld op beide apparaten?
Groeperen wel. Koppelen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Dan heb ik de termen waarschijnlijk niet helder voor de bril, maar zolang ik radio/Tidal op beide apparaten tegelijk kan afspelen is het goed.

To dare is to do

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
Slaapje schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 18:40:
Dan heb ik de termen waarschijnlijk niet helder voor de bril, maar zolang ik radio/Tidal op beide apparaten tegelijk kan afspelen is het goed.
Het is helemaal niet zo moeilijk hoor.

Als jij een Arc Ultra hebt kun je daar maximaal 2 Subs en maximaal 2 achterluidsprekers aan elkaar koppelen
Die 5 onderdelen vormen samen een Kamer.

Zet jij nu een Move 2 (ook een Kamer) in de keuken, dan kun je beide Kamers groeperen. Ze vormen dan, zoals de benaming groeperen al aangeeft een groep, het zogenoemde Multi Room.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
GerCor schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 19:13:
[...]

Het is helemaal niet zo moeilijk hoor.

Als jij een Arc Ultra hebt kun je daar maximaal 2 Subs en maximaal 2 achterluidsprekers aan elkaar koppelen
Die 5 onderdelen vormen samen een Kamer.

Zet jij nu een Move 2 (ook een Kamer) in de keuken, dan kun je beide Kamers groeperen. Ze vormen dan, zoals de benaming groeperen al aangeeft een groep, het zogenoemde Multi Room.
Dank, helder nu. Dan gaat er een move 2 bij komen.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 13:08

Had ik ook, maar toen ik op mijn Samsung tv (77s95c) bij geluid -> expert instellingen de e-arc optie op AAN heb gezet en atmos heb geenabled werkte het wel. Hoop dat dit ook bij jou het geval is. Ik ga ervanuit dat jouw tv e-Arc heeft? (meestal hdmi3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Dat hangt ervan af wat je met “koppelen” bedoelt. Bedoel je “groeperen”? Ja dat kan. Maar dan houdt de Trueplay van de Move geen rekening met de Sub (want die hoor bij de Arc Ultra “kamer”. Bij TV heb je bovendien last van lag op de Move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik overweeg 2 Era 300’s te halen voor muziek in de woonkamer. Is het nog een idee om de sub mini toe te voegen? Scheelt dat een hoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

@Ferra een sub scheelt altijd. Veel of weinig kun je zelf instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Ferra schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 23:15:
Ik overweeg 2 Era 300’s te halen voor muziek in de woonkamer. Is het nog een idee om de sub mini toe te voegen? Scheelt dat een hoop?
Als je puur voor muziek gaat; ben je van plan via Apple Music veel Dolby Atmos muziek te gaan luisteren? Daar blikken ze in uit namelijk.

Je kan anders ook voor 2 era 100’s gaan met sub mini. Of een Five (of 2), die redt het volgens mij wel zonder sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Eigenlijk, het enige wat ik nog mis in de Sonos app (Android) is een logo van de bron. Op de iPhone van mijn zoon werkt dat wel.

Zodra ik een zender kies komt het logo in beeld. Dan volgt vaak een reclame maar zodra de muziek begint verdwijnt het logo. Wanneer zou het de programmeurs van Sonos nou ook een keer opvallen en fixen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jYdpBZRnRE6a2u59xwf5t3uReW8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zo1iuytyk23InNIVaDSCdeM6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZL900
Ilankroon schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 21:49:
[...]

Had ik ook, maar toen ik op mijn Samsung tv (77s95c) bij geluid -> expert instellingen de e-arc optie op AAN heb gezet en atmos heb geenabled werkte het wel. Hoop dat dit ook bij jou het geval is. Ik ga ervanuit dat jouw tv e-Arc heeft? (meestal hdmi3)
Ik heb alleen maar Arc aansluiting op mijn tv. Na wat leeswerk lijkt het er op dat de nieuwe Arc Ultra bepaalde geluidsformats niet meer ondersteunt. Onze tv is 10 jaar oud (1 van de eerste 4k led tv's van Samsung) kan het gewoon niet aan. Het lijkt er op dat je een tv nodig heb die Dolby Atmos ondersteunt. Misschien wel handige informatie voor andere mensen die de Arc Ultra overwegen. Want hij geeft nu alleen maar stereo door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Ik blijf het een vreemd verhaal vinden. Als jou beam hiervoor wel ac3 geluid weergaf dan zou de arc dit ook gewoon moeten kunnen, zou wat zijn als de arc ultra alleen maar werk op een earc aansluiting. Dat zou absurd zijn en sluit je heel veel gebruikers uit.
Als het zo is dat jou Samsung nooit ac3 geluid kon weergeven dan doet hij het nu ook niet. Maar een 4k tv zonder dolby digital kan me dat niet voorstellen.
Ben wel benieuwd welke 4k jij dan heb heb je een type nummer?

[ Voor 15% gewijzigd door merlin1201 op 25-11-2024 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertje9999
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 01-10 15:00
Goede dag,

Ik zit te dubben of ik een Sonos Move 2 in mijn "Google Home"-huis kan integreren. Ik weet van de issues tussen Google en Sonos, en dat de Move 2 met Alexa samenwerkt. Zijn er hier forumleden die ook beide systemen gelijktijdig in de lucht hebben?

Ik kan er mee leven als ik mijn huis automatisering bij Google moet houden en de muziek via Alexa. Maar ik ben niet met Google Home getrouwd, dus een latere overstap naar alleen Alexa zou misschien later ook nog kunnen.

Of is het mogelijk om via Google Home toch Spotify te laten streamen via de Move 2?

Alvast dank voor de te nemen moeite!

Edit: ik ben al wat uren aan het zoeken geweest naar info van gebruikers, maar wss zoek ik niet op de goede plek.

[ Voor 8% gewijzigd door Bertje9999 op 25-11-2024 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
@Bertje9999 De Move 2 heeft geen spraakassistent van Google. Nou heb ik ook Google Home en gebruik ik de beide Spotify accounts van mijn kinderen in de Sonos app. Maar wat Google Home met het streamen van Spotify naar de Move 2 te maken heeft ontgaat mij. Je kunt toch in de Sonos app Spotify streamen of vanuit Spotify app naar Sonos (Move 2)?

Hoe werkt dat dan, vanuit Google Home?

Edit: even verder gezocht. Je zult wel een Google Nest hebben. En om de Sonos te kunnen bedienen moet je Sonos toevoegen aan Google Home.

Nu heb ik de Arc Ultra. Ook geen Spaakassistent van Google maar staat wel in Google Home.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UV22-tc70iQRVurpHmqr2qdci_I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ClyFuM88e3HVwpdu70i8T7r.jpg?f=fotoalbum_large

Volgens mij stond de Move 2 van mijn dochter ook in Google Home. Dus, grote kans dat wat jij wil zonder problemen gaat werken.

@ZL900 Dat wordt een nieuwe TV. Eentje die geschikt is voor Dolby Atmos. Probleem opgelost.

[ Voor 53% gewijzigd door GerCor op 25-11-2024 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZL900
merlin1201 schreef op maandag 25 november 2024 @ 12:42:
Ik blijf het een vreemd verhaal vinden. Als jou beam hiervoor wel ac3 geluid weergaf dan zou de arc dit ook gewoon moeten kunnen, zou wat zijn als de arc ultra alleen maar werk op een earc aansluiting. Dat zou absurd zijn en sluit je heel veel gebruikers uit.
Als het zo is dat jou Samsung nooit ac3 geluid kon weergeven dan doet hij het nu ook niet. Maar een 4k tv zonder dolby digital kan me dat niet voorstellen.
Ben wel benieuwd welke 4k jij dan heb heb je een type nummer?
Helaas heeft Sonos het niet nodig geacht om DTS-ondersteuning in welke vorm dan ook aan dit nieuwe model de ARC ultra toe te voegen. En ik denk dat hier het probleem en het verschil is met de Beam gen2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
ZL900 schreef op maandag 25 november 2024 @ 15:33:
[...]

Helaas heeft Sonos het niet nodig geacht om DTS-ondersteuning in welke vorm dan ook aan dit nieuwe model de ARC ultra toe te voegen. En ik denk dat hier het probleem en het verschil is met de Beam gen2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QQomRplrSFZYTAiFK5Zs1h5xhlA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8x4yXRJfWPzZIqX48FuZNIoz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Bertje9999 Er zijn op dit moment wel wat problemen met het toevoegen aan Google.

@ZL900 Welke geluidsformats dan? Waar heb je dat gelezen (linkje)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:23

Mr. Freeze

¡GO!

[...]

Werkt anders goed hier hoor met een Ultra

Ps. Sony TV

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K4yRA44Z9gJcWc8PmZNOhKjAb58=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oxCvJkZfnAAz89Jf47tkUsFh.png?f=fotoalbum_large

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
[...]

Dat is idd niet juist want Dts wordt wel degelijk ondersteund al enige tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZL900
Rallye schreef op maandag 25 november 2024 @ 16:41:
@Bertje9999 Er zijn op dit moment wel wat problemen met het toevoegen aan Google.

@ZL900 Welke geluidsformats dan? Waar heb je dat gelezen (linkje)?
https://www.whathifi.com/reviews/sonos-arc-ultra
Cons
-No HDMI passthrough
-No DTS support
-Still some app issues

https://www.techradar.com...its-missing-features-back
Checking the disappointments
There were two potential disappointments about the Sonos Arc Ultra, but that weren't explicit from Sonos' information and specs, so we also asked to confirm that a) it only has one HDMI eARC port, and no passthrough, and b) that there is still no DTS support.

https://www.sound-advice....t-reviews/sonos-arc-ultra
Conclusion
There are hard-headed reasons both for and against the Sonos Arc Ultra, just as there are less rational, more emotion-led pros and cons too. But if you can get beyond the lack of an HDMI passthrough, and the lack of DTS:X decoding, and that nagging suspicion that the app is going to burst into flames again at any moment, then the Arc Ultra is an uncomplicatedly impressive soundbar where spatial audio movie soundtracks are concerned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZL900
Mr. Freeze schreef op maandag 25 november 2024 @ 16:43:
[...]

Werkt anders goed hier hoor met een Ultra

Ps. Sony TV

[Afbeelding]
bij mij staat er Stereo PCM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
@ZL900 Sonos doet niet aan DTS-X omdat daar een licentie voor nodig is.

Verder: je hebt een Dolby Atmos set gekocht en sluit dat aan op een 10 jaar oude TV waarvan je nog steeds niet wilt vertellen welke type het is. Want als je typenummer nou even vertelt dan kunnen we eens even in de handleiding duiken en jou hoogstwaarschijnlijk vertellen wat er misgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZL900
GerCor schreef op maandag 25 november 2024 @ 20:35:
@ZL900 Sonos doet niet aan DTS-X omdat daar een licentie voor nodig is.

Verder: je hebt een Dolby Atmos set gekocht en sluit dat aan op een 10 jaar oude TV waarvan je nog steeds niet wilt vertellen welke type het is. Want als je typenummer nou even vertelt dan kunnen we eens even in de handleiding duiken en jou hoogstwaarschijnlijk vertellen wat er misgaat.
Haha ik zou graag willen vertellen welk type tv ik heb, alleen heeft mijn vriendin het stickertje eraf geplukt. Onze tv staat middenin de kamer en opende achterkant hangt een schilderij en het stickertje kwam er net onder vandaan.
Ik ben aan het uitzoeken hoe ik er achter kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

ZL900 schreef op maandag 25 november 2024 @ 22:07:
[...]

Haha ik zou graag willen vertellen welk type tv ik heb, alleen heeft mijn vriendin het stickertje eraf geplukt. Onze tv staat middenin de kamer en opende achterkant hangt een schilderij en het stickertje kwam er net onder vandaan.
Ik ben aan het uitzoeken hoe ik er achter kan komen.
In het menu van de tv staat dit vaak ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZL900
Elias2020 schreef op maandag 25 november 2024 @ 22:10:
[...]

In het menu van de tv staat dit vaak ergens.
Gevonden!! Samsung UE55HU7500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
Ik heb nog een vraag
Op hoeveel staat het volume bij normaal tv kijken en op hoeveel bij dolby atmos via netflix of andere streaming apps
Ik heb de sonos arc ultra en 2 x de era 300 en de sub gen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
In ieder geval:
https://www.avforums.com/...-television-review.10361/

Supported Sound Formats
Dolby Digital
Dolby Digital Plus
DTS

Ben nog even zoeken naar de instellingen.

Probeer ook eens die netflix app uit de smarthub te downloaden want mogelijk werkt passtrue niet.
Die app is intern en dan zou je ac3 moeten hebben.

[ Voor 41% gewijzigd door merlin1201 op 26-11-2024 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Die DTS-support is inderdaad beperkt tot DTS 5.1. Wel slordig dat die sites (behalve de laatste) dat onderscheid niet maken. Mijn Beam (Gen 1) heeft achteraf nog DTS gekregen - al doet mijn Samsung geen pass through en heb ik er dus niets aan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
benjans68 schreef op maandag 25 november 2024 @ 23:38:
Ik heb nog een vraag
Op hoeveel staat het volume bij normaal tv kijken en op hoeveel bij dolby atmos via netflix of andere streaming apps
Dat is toch helemaal persoonlijk ... ?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
benjans68 schreef op maandag 25 november 2024 @ 23:38:
Ik heb nog een vraag
Tussen de 10-30.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

• Ragrootenboer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-09 20:10
Ik zie op marktplaats ene Edwin dit nieuwe Sonos producten verkoopt. Je neemt contact met hem op om via hem de bestelling te doen, in the end op eigen naam en direct vanuit de Sonos webshop. Hoe legit is dit en word je niet in de maling genomen? Hij heeft heel veel positieve reviews. Jullie ervaring hiermee? Het gaat om 20% korting, toch lekker met een Arc ultra

• merlin1201
Ragrootenboer schreef op donderdag 28 november 2024 @ 13:30:
Ik zie op marktplaats ene Edwin dit nieuwe Sonos producten verkoopt. Je neemt contact met hem op om via hem de bestelling te doen, in the end op eigen naam en direct vanuit de Sonos webshop. Hoe legit is dit en word je niet in de maling genomen? Hij heeft heel veel positieve reviews. Jullie ervaring hiermee? Het gaat om 20% korting, toch lekker met een Arc ultra
Bij twijfel zou ik de producten zelf afhalen.
Zelf ben ik heel voorzichtig met MP zeker als het om flinke bedragen gaat.

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Ik heb dit zelf zo gedaan met een duopack era 300’s. Kocht ik een 40% code voor 100 euro en had ik ze dus voor 700 euro onder de streep. Kon dus via eigen account kopen en kreeg eerst de code zodat ik kon bestellen. Daarna pas betaald. Was wel een andere verkoper. Maar N=1.

• Ragrootenboer
Elias2020 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 14:50:
[...]

Ik heb dit zelf zo gedaan met een duopack era 300’s. Kocht ik een 40% code voor 100 euro en had ik ze dus voor 700 euro onder de streep. Kon dus via eigen account kopen en kreeg eerst de code zodat ik kon bestellen. Daarna pas betaald. Was wel een andere verkoper. Maar N=1.
Ja precies! Hij stelde ook voor om bij hem langs te komen thuis, als je het niet vertrouwd.
Gezien het feit dat er meer zijn die dit doen, heb ik het idee dat het wel legit is!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:57
Heb hier ook gekocht. Hij verkoopt feitelijk 30% bonnen en vangt zelf ook wat.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• Ragrootenboer
LuPo schreef op donderdag 28 november 2024 @ 15:31:
[...]

Heb hier ook gekocht. Hij verkoopt feitelijk 30% bonnen en vangt zelf ook wat.
Top! Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Gister een Sub Mini toegevoegd aan de ARC Ultra en twee ERA 100 in de woonkamer, maar dat geeft toch wel een meerwaarde (zeker bij film kijken). Ben wel blij dat ik voor de Mini ben gegaan, want die geeft ruim voldoende bas voor onze woonkamer.

[ Voor 14% gewijzigd door DON PAPA op 28-11-2024 20:19 ]

• Alekz87
DON PAPA schreef op donderdag 28 november 2024 @ 19:07:
Gister een Sub Mini toegevoegd aan de ARC Ultra en twee ERA 100 in de woonkamer, maar dat geeft toch wel een meerwaarde (zeker bij film kijken). Ben wel blij dat ik voor de Mini ben gegaan, want die geeft ruim voldoende bas voor onze woonkamer.
Ik heb de gen 3. Ding kan tot +10. Maar dat is voor iedereen volledige overkill. Vraag me oprecht af of een mini niet voor iedereen voldoende is…

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:14
Alekz87 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 20:23:
[...]

Ik heb de gen 3. Ding kan tot +10. Maar dat is voor iedereen volledige overkill. Vraag me oprecht af of een mini niet voor iedereen voldoende is…
Het gaat niet alleen om volume natuurlijk. Ik weet zeker dat de grotere ook strakker klinkt. Of je dat het waard vindt is een tweede

• Alekz87
418O2 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 20:25:
[...]

Het gaat niet alleen om volume natuurlijk. Ik weet zeker dat de grotere ook strakker klinkt. Of je dat het waard vindt is een tweede
Je zou je dan eigenlijk naast elkaar moeten vergelijken idd.

• GerCor
[...]

De gouden regel is: tot 30 m2 de Sub mini.

En, muziek... dan eerder de Sub mini. Films, de grote broer.

• benjans68
Ook ik heb heb het bij Edwin besteld en je koopt het gewoon via sonos zelf
Een sonos arc ultra en de sub gen4 en 2 keer de Era 300 voor 2157 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JinShepard
Mijn setup was een Arc + 2 Sonos one SL (gen2) Upgraded de One's naar Eras 300's. Met muziek hoor je al veel voller geluid en een stap lager in bas. Ik ben geen pro in het horen van geluid als in wat het beste is of hoe het moet horen maar het was wel een lekker basje. Wss niet voor de buuren.

Toen ging ik luisteren met mijn programmas, Jeremy Clarkson farm, The last Kingdom en voetbal. Alles was 5.1 digital. En ik was zwaar telleurgesteld. Er komt amper tot geen geluid achter me. Zelfs op +15 surround volume. Terwijl mijn One's altijd wel geluid achter me liet horen.

Nu lees ik na 1 google search dat de centrale speaker word uitgeschakeld als je de era's in surround set. Wat?? Betaal ik zoveel geld voor (wss ? ) het belangrijkste speaker in niet Atmos geluid bronnen? Bizar!

Ik heb nog geen atmos film erin gestopt maar het overgroot deel van de content is niet atmos... dus ben ik eigenlijk afteruit gegaan ipv vooruit. Hoop dat ik iets simpels heb gemist maar dat lijkt me sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
[...]

Ik heb de gen 4 retour gestuurd en de mini gehaald, erg tevreden mee. Ik vond de gen 4 echt te erg aanwezig, ook als ik hem terug schroefde. Woonkamer is iets van 45m2, ter referentie.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
JinShepard schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 08:52:
Mijn setup was een Arc + 2 Sonos one SL (gen2) Upgraded de One's naar Eras 300's. Met muziek hoor je al veel voller geluid en een stap lager in bas. Ik ben geen pro in het horen van geluid als in wat het beste is of hoe het moet horen maar het was wel een lekker basje. Wss niet voor de buuren.

Toen ging ik luisteren met mijn programmas, Jeremy Clarkson farm, The last Kingdom en voetbal. Alles was 5.1 digital. En ik was zwaar telleurgesteld. Er komt amper tot geen geluid achter me. Zelfs op +15 surround volume. Terwijl mijn One's altijd wel geluid achter me liet horen.

Nu lees ik na 1 google search dat de centrale speaker word uitgeschakeld als je de era's in surround set. Wat?? Betaal ik zoveel geld voor (wss ? ) het belangrijkste speaker in niet Atmos geluid bronnen? Bizar!

Ik heb nog geen atmos film erin gestopt maar het overgroot deel van de content is niet atmos... dus ben ik eigenlijk afteruit gegaan ipv vooruit. Hoop dat ik iets simpels heb gemist maar dat lijkt me sterk.
Dit is de reden waarom ik de Era100 heb besteld.

Eergisteren ook de Sub Gen 3 binnen gekregen van amazon voor €549. Nu is het geluid compleet 8)

Arc Ultra
2x Era 100
Sub Gen 3
Totaal €1744

Edit: Sub Gen 3 is totaal niet overheersend. Vraag me af of de mensen die de Sonos Sub vinden overheersen wel de uitgebreide Trueplay hebben gedraaid? Of hebben jullie houten vloeren ofzo? Hier nieuwbouwwoning en 0,0 overheersing.

[ Voor 8% gewijzigd door LuPo op 29-11-2024 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
LuPo schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 09:08:
[...]

Dit is de reden waarom ik de Era100 heb besteld.

Eergisteren ook de Sub Gen 3 binnen gekregen van amazon voor €549. Nu is het geluid compleet 8)

Arc Ultra
2x Era 100
Sub Gen 3
Totaal €1744

Edit: Sub Gen 3 is totaal niet overheersend. Vraag me af of de mensen die de Sonos Sub vinden overheersen wel de uitgebreide Trueplay hebben gedraaid? Of hebben jullie houten vloeren ofzo? Hier nieuwbouwwoning en 0,0 overheersing.
Ik heb een mailtje gestuurd naar waar ik het heb gekocht om te kijken wat de opties zijn ivm terug stuuren. Ik had het never nooit gekocht als ik dit wist..

Wat ik me wel afvraag, zou Trueplay verandering in brengen denk je? Dat is wat ik nog niet heb gedaan ivm geen Iphone te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
JinShepard schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:06:
[...]

Ik heb een mailtje gestuurd naar waar ik het heb gekocht om te kijken wat de opties zijn ivm terug stuuren. Ik had het never nooit gekocht als ik dit wist..

Wat ik me wel afvraag, zou Trueplay verandering in brengen denk je? Dat is wat ik nog niet heb gedaan ivm geen Iphone te hebben.
Trueplay zet die middelste driver niet aan. Als je dat bedoelt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
LuPo schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:49:
[...]

Trueplay zet die middelste driver niet aan. Als je dat bedoelt..
Maar misschien dat hij de andere drivers harder zet, dat bedoel ik meer. Iets wat je niet in de app kan doen ofzo.. I am grasping for straws okay! :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VodaNL
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:08
GerCor schreef op donderdag 28 november 2024 @ 20:58:
[...]

De gouden regel is: tot 30 m2 de Sub mini.

En, muziek... dan eerder de Sub mini. Films, de grote broer.
Is dit een eigen gouden regel? Of in heel audio land de gouden regel
Pagina: 1 ... 188 ... 199 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.