Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 187 ... 195 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:51

DON PAPA

Tweaker-fan

DennusB schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 13:15:
[...]
Er is toch helemaal geen Trueplay voor Android? 8)7
Zo noemen ze het wel in de Android app
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CD8jfRjwFOREuK6jVtJV9d6EDug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SdxyKhju5uTO3ZGyHdmH00IV.jpg?f=fotoalbum_large
GerCor schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 13:23:
[...]
Arc Ultra na Trueplay met Android waarbij je dus alleen de soundbar kalibreert. Klinkt een stuk beter.
Is dat zo? Waarom laat hij dan tijdens het kalibreren ook geluid uit de Era 100 speakers komen, dat heeft dan toch geen nut als het alleen voor de soundbar is

[ Voor 25% gewijzigd door DON PAPA op 08-11-2024 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:37
DON PAPA schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 14:18:
Is dat zo? Waarom laat hij dan tijdens het kalibreren ook geluid uit de Era 100 speakers komen, dat heeft dan toch geen nut als het alleen voor de soundbar is
Voor zover ik weet wel. Bij de volledige Trueplay loop je door de ruimte en wordt de ruimte gemeten. Bij Android moet je stil blijven zitten. Eerlijk gezegd heb ik nooit anders begrepen dat je alleen de luidspreker zelf kalibreert.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

GerCor schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 14:32:
[...]
Voor zover ik weet wel. Bij de volledige Trueplay loop je door de ruimte en wordt de ruimte gemeten. Bij Android moet je stil blijven zitten. Eerlijk gezegd heb ik nooit anders begrepen dat je alleen de luidspreker zelf kalibreert.
Ja dat zou goed kunnen hoor, het viel mij alleen op dat bij Trueplay met de Android app de microfoon van de soundbar aan moest staan en ik tijdens de kalibratie uit zowel de soundbar als de surround speakers geluid hoorde komen. Dus ik ging er vanuit dat de surround speakers daardoor ook mee genomen werden in de kalibratie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
DON PAPA schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 14:42:
[...]

Ja dat zou goed kunnen hoor, het viel mij alleen op dat bij Trueplay met de Android app de microfoon van de soundbar aan moest staan en ik tijdens de kalibratie uit zowel de soundbar als de surround speakers geluid hoorde komen. Dus ik ging er vanuit dat de surround speakers daardoor ook mee genomen werden in de kalibratie.
Gevonden bij Sonos support:

'Snelle tuning
Snelle tuning gebruikt de ingebouwde microfoons van je Arc Ultra, Era 100 of Era 300 om zichzelf af te stemmen op de huidige locatie. Je kunt losstaande speakers, stereo-gekoppelde Era-speakers of een volledige home-cinemaopstelling van Arc Ultra met surrounds en een Sub snel tunen.

Zorg ervoor dat de microfoonschakelaar aan staat voor alle betrokken producten voordat je begint met snelle tuning.'

De One SL en de Subwoofer hebben geen micorofoon. Dus, hoe lees jij de tekst van Sonos? O, wacht voor en niet van alle betrokken producten.

[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 08-11-2024 14:59 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:13
Het natuurlijk geweldig om gelijk bij introductie die nieuwe ultra te kopen want dan kun je de arc nog redelijk vlot verkopen.
Maar lastige zijn de kinderziektes want deze had de arc ook.
Daarom mijn advies…. Koop hem over een half jaartje

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerCor
merlin1201 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 14:45:
Het natuurlijk geweldig om gelijk bij introductie die nieuwe ultra te kopen want dan kun je de arc nog redelijk vlot verkopen.
Maar lastige zijn de kinderziektes want deze had de arc ook.
Daarom mijn advies…. Koop hem over een half jaartje
Prima advies maar je hebt nou eenmaal voetballers en toeschouwers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:48
De nieuwe Trueplay-vorm is niet specifiek voor Android en gebruikt de microfoon van de speaker zelf. Deze “Android Trueplay” noemen is dus wat misleidend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaizka
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-05 14:29
Ik ben overgestapt van Ziggo naar KPN, ik moet nu mijn Sonos verbinden met de nieuwe wifi. De Arc doet het gewoon, het lukt echter niet om mijn Era 300 set toe te voegen aan de Arc, ik krijg dan deze melding:

'Er zijn twee compatibele Sonos speakers nodig om surroundspeakers toe te voegen. Zorg dat je producten aan staan en verbonden zijn met wifi.'

De Era's zijn aangesloten op het stopcontact, zie ik iets over het hoofd? (moet ik ze eerst resetten? En zo ja, hoe?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
gaizka schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 20:52:
Ik ben overgestapt van Ziggo naar KPN, ik moet nu mijn Sonos verbinden met de nieuwe wifi. De Arc doet het gewoon, het lukt echter niet om mijn Era 300 set toe te voegen aan de Arc, ik krijg dan deze melding:

'Er zijn twee compatibele Sonos speakers nodig om surroundspeakers toe te voegen. Zorg dat je producten aan staan en verbonden zijn met wifi.'

De Era's zijn aangesloten op het stopcontact, zie ik iets over het hoofd? (moet ik ze eerst resetten? En zo ja, hoe?)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c5Donhv-JpC9pwA_SiEK1Z-kAPg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0QlTI5rCBcMxz3IUeBSfvpnQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaizka
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-05 14:29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Je hebt dus een nieuw SSID en wachtwoord omdat je een nieuwe router hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Nog even verder getest. Ik kijk regelmatig naar 24 hours in the ER. Daar heb je een, vind ik, prachtige stem van de Voice Over. Ik dacht: ik weet precies hoe die stem klinkt. Ik luisteren. Te schel. Te ver weg. Ik ga eens spelen met Spraakversterking. Aan, uit. Bijna onhoorbaar verschil. Hoog, Medium, Laag. Nagenoeg geen verschil. Alleen nachtmodus aan levert iets op. Als ik op de Beam Spraakversterking aan of uit zet is dat goed te horen.

Mijn vrouw gevraagd. Wat vind jij van de nieuwe Soundbar? Zij zegt, na aandachtig luisteren. Ik heb niet het idee dat je de Soundbar hoort maar de TV.

En dat is ongeveer wat ik bedoel. Misschien ooit zelf gemerkt als er een firmware update is en je gaat updaten tijdens het TV kijken. Geluid van de Soundbar gaat dan uit en het geluid schakelt over naar de speakers van de TV.

Dus, in ieder geval bij mijn Soundbar betreft het echt alleen de stemmen. De Subwoofer en de achterluidsprekers doen het prima.

Muziek ook prima.

Ik schrijf dit allemaal maar op om te kijken of anderen het ook zo ervaren en om het voor mezelf kwijt te zijn.

En wie weet. Komt er straks een update en werkt alles weer zoals Sonos het heeft bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:29
GerCor schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 06:26:

En wie weet. Komt er straks een update en werkt alles weer zoals Sonos het heeft bedoeld.
Of je stuurt het product terug, omdat je iets hebt gekocht wat eigenlijk niet deugt - en waar je als gebruiker ontevreden over bent.

Just a thought, want ondertussen is Sonos wel € 900 rijker …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Yonix schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 07:14:
[...]

Of je stuurt het product terug, omdat je iets hebt gekocht wat eigenlijk niet deugt - en waar je als gebruiker ontevreden over bent.

Just a thought, want ondertussen is Sonos wel € 900 rijker …
Dat zou ik allang gedaan hebben als ik alle klachten op diverse Sonos fora niet had gelezen.

Ik heb het vertrouwen, ondanks alles, dat het goed komt en ik ben bereid te wachten.

Hetzelfde geldt voor de nieuwe app. Heb het vanaf 7 mei meegemaakt. Het is een dollemansrit. Ik heb nu geen problemen met de app op wat schoonheidsfoutjes in de Android versie na.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:47
GerCor schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 07:40:
[...]

Dat zou ik allang gedaan hebben als ik alle klachten op diverse Sonos fora niet had gelezen.

Ik heb het vertrouwen, ondanks alles, dat het goed komt en ik ben bereid te wachten.

Hetzelfde geldt voor de nieuwe app. Heb het vanaf 7 mei meegemaakt. Het is een dollemansrit. Ik heb nu geen problemen met de app op wat schoonheidsfoutjes in de Android versie na.
Ik vind het echt heel bijzonder dat mensen op dit moment duizenden euro’s uitgeven aan net uitgebracht spul van sonos. Zijn we sonos van afgelopen maanden soms vergeten? Vertrouwen in updates is nou juist waar ze t afgelopen jaar echt ontzettend falen.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@GerCor Eens de Arc Ultra helemaal resetten en opnieuw uitrollen? Proberen wat Trueplay (op iPhone of quick Trueplay) dan doet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:35
@GerCor heb je misschien niet een defecte Ultra? Ik herken die problemen totaal niet, als het geluid wat jullie horen lijkt alsof het uit de tv komt dan zit er een behoorlijk verschil tussen onze Ultra’s

Ik zal niet beweren dat de Ultra perfect is maar een bak herrie komt er zeker uit, spraakversterking is zeker goed hoorbaar maar niet als in de spraak wordt luider maar de rest gedempt, spraakversterking hoger hebben staan dan standje laag vernielt de dynamiek

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerCor
Cardwizard schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 09:07:
@GerCor heb je misschien niet een defecte Ultra? Ik herken die problemen totaal niet, als het geluid wat jullie horen lijkt alsof het uit de tv komt dan zit er een behoorlijk verschil tussen onze Ultra’s

Ik zal niet beweren dat de Ultra perfect is maar een bak herrie komt er zeker uit, spraakversterking is zeker goed hoorbaar maar niet als in de spraak wordt luider maar de rest gedempt, spraakversterking hoger hebben staan dan standje laag vernielt de dynamiek
Dat is nu dus even uitzoekwerk. Ik zit een beetje met mensen die van de Arc naar de Arc Ultra zijn gegaan. Als ik dat zo allemaal lees, want ik heb geen ervaring met de Arc, is het wat stemmen betreft een enorme vooruitgang. Maar ik kom van de Beam waar stemmen standaard geweldig is. Dus ik kan me voorstellen dat iemand die van de Arc komt de Arc Ultra geweldig vindt terwijl hij hetzelfde hoort wat ik hoor maar ik het juist minder vind dan de Beam.

Ik ga de Arc Ultra resetten en opnieuw beginnen.

Yes ..... voordat ik de Arc Ultra zou gaan resetten dacht ik: Trueplay (de snelle) met de iPhone van mijn vrouw proberen. En dat is de oplossing. Even Saving Private Ryan getest (Netflix). 24 Hours in E&A (Ziggo Go) getest. Ik ben een tevreden man.

[ Voor 10% gewijzigd door GerCor op 09-11-2024 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
GerCor schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 09:37:
[...]

Dat is nu dus even uitzoekwerk. Ik zit een beetje met mensen die van de Arc naar de Arc Ultra zijn gegaan. Als ik dat zo allemaal lees, want ik heb geen ervaring met de Arc, is het wat stemmen betreft een enorme vooruitgang. Maar ik kom van de Beam waar stemmen standaard geweldig is. Dus ik kan me voorstellen dat iemand die van de Arc komt de Arc Ultra geweldig vindt terwijl hij hetzelfde hoort wat ik hoor maar ik het juist minder vind dan de Beam.

Ik ga de Arc Ultra resetten en opnieuw beginnen.
ik ben van Arc naar Ultra gegaan en heb in een andere kamer een Beam gen.2, ruim ervaring hier met Sonos.
De Ultra klinkt "beter" dan de Arc, ja. Enorme vooruitgang, nee.
De Beam zou ik niet verkiezen boven een Arc zelfs dus waar dat vandaan komt?

Er zullen nog vele updates komen maar die gaan nooit jouw verwachting waar maken als ik zo lees waar jij tegenaan loopt. Soms is het beter een toeschouwer dan voetballer te zijn :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
Cardwizard schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 10:16:
[...]

ik ben van Arc naar Ultra gegaan en heb in een andere kamer een Beam gen.2, ruim ervaring hier met Sonos.
De Ultra klinkt "beter" dan de Arc, ja. Enorme vooruitgang, nee.
De Beam zou ik niet verkiezen boven een Arc zelfs dus waar dat vandaan komt?

Er zullen nog vele updates komen maar die gaan nooit jouw verwachting waar maken als ik zo lees waar jij tegenaan loopt. Soms is het beter een toeschouwer dan voetballer te zijn :+
Het is al opgelost. Zie mijn bericht boven jouw bericht.

Altijd kiezen om te voetballen. ⚽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
gaizka schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 20:52:

Oude wifi settings instellen op nieuwe router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 12:24
Ik heb de ultra arc samen met 2 keer de Era 300 en de sub gen4
Heb een vraag over het geluidsverschil
Als ik tv kijk heb ik de volume rond 18 tot 20 staan.
Als ik naar netflix of disney gaat dan moet ik hem snel op 11 zetten.
Kan ik hier wat aan doen of moet ik hier mee leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benjans68
En ik heb ook trueplay gedaan via Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Rallye schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 18:13:
De nieuwe Trueplay-vorm is niet specifiek voor Android en gebruikt de microfoon van de speaker zelf. Deze “Android Trueplay” noemen is dus wat misleidend.
Rallye. Er zit nogal wat verschil tussen snelle Trueplay tussen Android en iPhone. Bij Android wordt het systeem 1 keer gekalibreerd/ingesteld. Bij de iPhone moet ik de telefoon 180 graden draaien en wordt het 2 keer gedaan.

Dit even ter info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006

Mr. Freeze

¡GO!

benjans68 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 11:00:
Ik heb de ultra arc samen met 2 keer de Era 300 en de sub gen4
Heb een vraag over het geluidsverschil
Als ik tv kijk heb ik de volume rond 18 tot 20 staan.
Als ik naar netflix of disney gaat dan moet ik hem snel op 11 zetten.
Kan ik hier wat aan doen of moet ik hier mee leven.
Kan natuurlijk ook aan de instelling van je TV ontvanger liggen (DD5.1 vs PCM stereo)

Ervaar je geluidsverschil ook met bijvoorbeeld NPO en Nat Geo?

PS; zelf heb ik ook wel volume verschillen, maar dat ligt niet aan Sonos. Het scheelt nogal of ik Netflix kijk via Apple TV of via de TV app (Android TV)

Via de TV klinkt Netflix veel krachtiger en bij de Apple TV moet echt wel het volume omhoog, die klinkt nogal duf.

[ Voor 19% gewijzigd door Mr. Freeze op 09-11-2024 11:12 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
Het is meer van tv dolby digital naar netflix dolby atmos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
Npo heeft zo ie zo een zachter geluid als sbs6 de klinkt veel harder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
@benjans68 ligt aan de bron. De TV geeft door wat het ontvangt. Merk je ook wel eens aan reclames. Die staan soms ook harder. Zelf ook opgemerkt dat Discover veel meer bass meestuurt. Ik vind dat helemaal top, anderen ergeren zich daaraan. Ik had vanmorgen gelezen dat je bij Bose wel een vaste instelling kunt maken voor alle bronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:24
Ik heb de Arc Ultra nu een paar dagen in huis, maar ben toch teleurgesteld in het Dolby Atmos effect. Ik heb niet het idee dat het nu zo'n groot verschil maakt met stereo. Ik weet dat alleen een soundbar natuurlijk niet het echte Dolby effect geeft, maar ik had er toch wat meer van verwacht. Ook qua muziek valt die veel meer tegen dan ik had verwacht. Ik vind zelfs de Bose Smart Soundbar 300 van mijn ouders beter klinken qua muziek. Ik ben hierdoor toch aan het overwegen om hem retour te sturen. Dan rest alleen de vraag, wat dan qua audio installatie. Misschien toch maar voor een 3.0 set gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel74
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:54
Even een (waarschijnlijk n00b) vraag aan de deskundigen hier:

Setup: Beam (Gen2), Sub mini, 2xEra 100

Situatie eerder: Beam, sub mini en 1x Era kreeg ik gekoppeld met elkaar. De andere Era kon ik alleen toevoegen aan een andere kamer.

Dit heb ik weten op te lossen door alles te resetten (stekker uit het stopcontact, bluetooth knop ingedrukt houden) en aan elkaar te koppelen.

Waar ik nu tegenaan loop: Voorheen kreeg ik wel geluid uit de ene Era tijdens het kijken van TV, krijg in nu alleen geluid uit de Beam. Bij het afspelen via airplay (Spotify, Apple Music) komt er wel geluid uit de beide Era's

Waarschijnlijk is het iets simpels, maar ik kom er niet uit ondanks vele zoekopdrachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-05 11:49
emiel74 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 18:12:

Situatie eerder: Beam, sub mini en 1x Era kreeg ik gekoppeld met elkaar. De andere Era kon ik alleen toevoegen aan een andere kamer.

Dit heb ik weten op te lossen door alles te resetten (stekker uit het stopcontact, bluetooth knop ingedrukt houden) en aan elkaar te koppelen.

Waar ik nu tegenaan loop: Voorheen kreeg ik wel geluid uit de ene Era tijdens het kijken van TV, krijg in nu alleen geluid uit de Beam. Bij het afspelen via airplay (Spotify, Apple Music) komt er wel geluid uit de beide Era's

Waarschijnlijk is het iets simpels, maar ik kom er niet uit ondanks vele zoekopdrachten.
Tv instellingen misschien even controleren op output of ie meerkanaals of alleen stereo doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
emiel74 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 18:12:

Even uitleggen hoe het werkt bij Sonos. Je zegt dat je de Beam, Sub Mini en 1 Era-100 gekoppeld had. Dat is technisch onmogelijk. Het zouden 2 Era-100 moeten zijn.

Verder heb ik het idee dat nu de Beam gekoppeld is aan de Sub Mini en de beide Era-100 in stereopaar staan. Kun je even een printscreen plaatsen van jouw setup? Wordt het misschien duidelijker.

Onderstaand: zo zou jouw setup er uit moeten zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tWKwLWJ9T4JYd14gpeGQ-ODoz7A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fAIbcHpkPTsl42FSRyV5o6yA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door GerCor op 09-11-2024 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Linkje3 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 16:54:
Ik heb de Arc Ultra nu een paar dagen in huis, maar ben toch teleurgesteld in het Dolby Atmos effect. Ik heb niet het idee dat het nu zo'n groot verschil maakt met stereo. Ik weet dat alleen een soundbar natuurlijk niet het echte Dolby effect geeft, maar ik had er toch wat meer van verwacht. Ook qua muziek valt die veel meer tegen dan ik had verwacht. Ik vind zelfs de Bose Smart Soundbar 300 van mijn ouders beter klinken qua muziek. Ik ben hierdoor toch aan het overwegen om hem retour te sturen. Dan rest alleen de vraag, wat dan qua audio installatie. Misschien toch maar voor een 3.0 set gaan.
Heb je wel gespeeld met de instellingen / EQ en trueplay?

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@GerCor Volgens mij geef ik die verschillen ook aan, maar geef ik vooral aan dat de term “Android Trueplay” niet juist is.

@Linkje3 “Ik heb niet het idee dat het nu zo'n groot verschil maakt met stereo.” Misschien moet je je ven inlezen in Dolby Atmos. Er is geen Dolby Atmos “met stereo”. Je krijg alleen Dolby Atmos als je TV Atmos naar de soundbar stuurt. Als de TV stereo stuurt, heb je stereo. Stuurt hij DD5.1, dan krijg je DD5.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel74
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:54
Bedankt voor de terugkoppelingen! @J.Thermaltaker @GerCor

De Beam, Sub Mini en 1 Era-100 waren wel degelijk gekoppeld, alleen kreeg ik de tweede era niet gekoppeld. Deze kon ik niet aan de huidige setup toewijzen, alleen aan een nieuwe kamer.

Ik zie nu dat ik de beam niet terug zie in de kamer, die moet ik waarschijnlijk nog koppelen.. Wellicht is dat de oplossing

[ Voor 4% gewijzigd door emiel74 op 09-11-2024 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkje3
Rallye schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 19:48:
@GerCor Volgens mij geef ik die verschillen ook aan, maar geef ik vooral aan dat de term “Android Trueplay” niet juist is.

@Linkje3 “Ik heb niet het idee dat het nu zo'n groot verschil maakt met stereo.” Misschien moet je je ven inlezen in Dolby Atmos. Er is geen Dolby Atmos “met stereo”. Je krijg alleen Dolby Atmos als je TV Atmos naar de soundbar stuurt. Als de TV stereo stuurt, heb je stereo. Stuurt hij DD5.1, dan krijg je DD5.1.
Ik bedoel dat als ik Dolby Atmos materiaal afspeel, en de Sonos app geeft aan dat er een Dolby Atmos signaal binnen komt, ik er niet bepaald van onder de indruk ben, en weinig verschil merk met stereo materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
Ik denk dat mijn Arc Ultra een defecte speaker heeft. Het valt me op dat als ik game dat er soms ineens gekraak uit de Arc komt wat zeer zeker niet in de games thuis hoort. Ik heb zojuist een andere hdmi kabel en een andere poort geprobeerd en het gekraak komt steeds terug.

Als ik vervolgens switch naar mijn tv speakers is het gekraak weg.

Gekke is dat ik het niet hoor bij muziek luisteren of als we tv kijken. Ik ben er nog niet achter waar dit in zit.

Wat is nu wijsheid? Sonos biedt 30 dagen niet goed, geld terug garantie. Onder deze voorwaarden retour sturen en een andere bestellen? Of aangeven wat er aan de hand is? Waar ik geen behoefte aan heb is dat dit toestel als reparatie aangemeld gaat worden...

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Slaapje Welke geluidsstream gebruik je bij het gamen? Bij TV-kijken ook geen last?

@Linkje3 Ah, dan heb ik je verkeerd begrepen. Heb je een Trueplay gedaan (en welke)? Gebruik je een Sub? Wat is “beter” voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Slaapje schreef op zondag 10 november 2024 @ 11:02:
Ik denk dat mijn Arc Ultra een defecte speaker heeft. Het valt me op dat als ik game dat er soms ineens gekraak uit de Arc komt wat zeer zeker niet in de games thuis hoort. Ik heb zojuist een andere hdmi kabel en een andere poort geprobeerd en het gekraak komt steeds terug.

Gekke is dat ik het niet hoor bij muziek luisteren of als we tv kijken. Ik ben er nog niet achter waar dit in zit.

Wat is nu wijsheid? Sonos biedt 30 dagen niet goed, geld terug garantie. Onder deze voorwaarden retour sturen en een andere bestellen? Of aangeven wat er aan de hand is? Waar ik geen behoefte aan heb is dat dit toestel als reparatie aangemeld gaat worden...
Sonos doet niet aan reparatie. Dus dat scheelt. Ik zou even bellen met Sonos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Rallye schreef op zondag 10 november 2024 @ 11:54:
@Slaapje Welke geluidsstream gebruik je bij het gamen? Bij TV-kijken ook geen last?
Ik heb 7.1 aangezet in de setting van de PlayStation. Bij films in Dolby Atmos e.d. (via google tv streamer) hoor ik het dus niet.

Nu kan ik de PlayStation natuurlijk wel nog een keer in 5.1 zetten, maar het is wel duidelijk dat er een probleem is.
GerCor schreef op zondag 10 november 2024 @ 12:04:
[...]

Sonos doet niet aan reparatie. Dus dat scheelt. Ik zou even bellen met Sonos.
Oh serieus niet? Dat scheelt, ik neem morgen wel even contact met ze op.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Unbelievabl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:02
Is er iemand met een Arc/Arc Ultra die is geupgrade van Era 100 naar Era 300 als surroundspeakers? Twijfel om die upgrade te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
Misschien een idee om wat instellingen uit te wisselen,met de nieuwe sonos arc ultra in surround en met muziek ook na een trueplay
Ben wel benieuwd na wat er aan en uit staat en wat verschillende dingen te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkje3
Rallye schreef op zondag 10 november 2024 @ 11:54:

@Linkje3 Ah, dan heb ik je verkeerd begrepen. Heb je een Trueplay gedaan (en welke)? Gebruik je een Sub? Wat is “beter” voor jou?
Ik heb alleen de ARC en de Trueplay op mijn Android telefoon gedaan (dis niet de uitgebreide). Ik heb de Treble op 7 gezet en de Bass op 2, aangezien dat iets beter klonk qua muziek, maar ik mis toch iets in het geluid (vooral de zuiverheid vind ik tegenvallen). Qua films is het wel een verbetering (helderdere dialogen etc), maar ik mis het wauw effect. ik weet niet of het aan de indeling van mijn kamer ligt, maar ik heb niet het idee dat het ATMOS geluid weerkaatst zoals dat bij andere met alleen de soundbar wel het geval is. Mijn woonkamer is rechthoekig en soundbar staat 1.5m van het linker raam af en iets van 4m van de andere kant van de woonkamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laagheim
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11:53
@Linkje3 Het kan ook aan de het programma liggen dat je gebruikt om de film af te spelen. Met bijv. Kodi had ik af en toe dat ik in de ondertiteling tekst voor bij zag komen maar niets hoorde. Met bijv. Infuse heb ik dat weer niet. Ook al geeft de app aan dat je atmos of multichannel afspeelt dat wil niet zeggen dat je alles hoort, kan best zijn dat bepaalde kanalen niet goed doorgegeven worden. (Ik ben een paar jaar geleden begonnen met de thuis bioscoop hobby maar het is een rabbit hole, er zijn zoveel dingen waar je rekening mee moet houden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-05 15:55
The Unbelievabl schreef op zondag 10 november 2024 @ 12:30:
Is er iemand met een Arc/Arc Ultra die is geupgrade van Era 100 naar Era 300 als surroundspeakers? Twijfel om die upgrade te doen
Ik twijfel of ik de Era100 of Era300 ga kopen, samen met een Arc Ultra en Sub3 of 4 (nog niets aangeschaft momenteel). Zeker aangezien ik niet weet of de surrounds in een boekenkast komen te staan.. neig zelf naar de Era100's. De 300 zijn toch wat kritieker qua plaatsing.

Heb nu als home cinema een 5.0 Dali speakerset met een Marantz NR1711. In huis ook al 6x Play:1's staan. Vind Sonos echt goed klinken voor het geld (Play:1 voor €150 p.s. gekocht destijds). Ook ideaal dat je geen losse versterker nodig hebt, scheelt een hoop kabels en apparatuur.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 23-05 12:17
Weet iemand of het op een of andere manier mogelijk is om preset audio instellingen te hebben? Al dan niet via een externe app?

Wanneer de kinderen TV kijken mogen van mij de sub en de rears wel uit. Is dat op een of andere manier mogelijk makkelijk in te stellen ipv elke keer dit handmatig te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Slaapje schreef op zondag 10 november 2024 @ 11:02:

Nog even terugkomend op mijn eerdere bericht. Deze ochtend al bijna een uur met Sonos aan de lijn gehangen. Na van alles uit te hebben geprobeerd gaan zij er vanuit dat het aan de PlayStation ligt. Zelfs als ik aangeef dat het geluid via mijn receiver altijd goed werkte en via de tv speakers ook.

Ik heb zelf net bedacht om de PlayStation eens op 5.1 uitvoer te zetten ipv 7.1 en zowaar, het probleem is weg.

Mijn boerenverstand zegt dan ook dat er weldegelijk een speakertje kapot is in de Sonos en dat deze nu met 5.1 niet wordt aangestuurd. Is dat een logische gedachtengang?

Ik ga zo wederom terugbellen natuurlijk, maar ik zou eerst graag weten of ik in de juiste richting denk. Want het begint nu te voelen alsof Sonos het probeert af te schuiven.

Dat afschuiven komt voort uit het feit dat ze eerst zeiden dat het vaker gebeurt dat een tv en Sonos niet lekker samen werken, dat ik een cec killer kon proberen. Dat de poort van mijn tv wellicht defect was en nu dus dat het aan de PlayStation ligt.

[ Voor 7% gewijzigd door Slaapje op 11-11-2024 11:29 ]

To dare is to do

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
Download eens wat audio test bestanden voor 5.1 en 7.1 want dan kun je afzonderlijk geluid aansturen.
En idd eens zien of je een ander device kunt gebruiken ipv de ps5. Misschien een app op de tv zoals plex

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
Gedaan en ook hier hoor ik nu het gekraak, dank voor de tip.

Nu nog een fatsoenlijke medeweker bij de klantenservice en dan maar eens zien. Net eentje aan de lijn die bijna geen Nederlands sprak en mij continu in de wacht zette om 'details uit te zoeken'..

Nu krijg ik niemand aan de lijn vanwege drukte. Gaat lekker |:(

To dare is to do

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cardwizard
@Slaapje gewoon retour geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Jawel, dat gaat het ook wel worden. Alleen had ik verwacht dat er wat beter meegedacht zou worden. Het is gewoon jammer als dit de eerste ervaring is met een merk, dat haalt wel wat weg van t vertrouwen.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Slaapje schreef op maandag 11 november 2024 @ 14:36:
[...]

Jawel, dat gaat het ook wel worden. Alleen had ik verwacht dat er wat beter meegedacht zou worden. Het is gewoon jammer als dit de eerste ervaring is met een merk, dat haalt wel wat weg van t vertrouwen.
Is zonde inderdaad maar, retour en nieuwe laten komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Slaapje schreef op maandag 11 november 2024 @ 14:11:
Gedaan en ook hier hoor ik nu het gekraak, dank voor de tip.

Nu nog een fatsoenlijke medeweker bij de klantenservice en dan maar eens zien. Net eentje aan de lijn die bijna geen Nederlands sprak en mij continu in de wacht zette om 'details uit te zoeken'..

Nu krijg ik niemand aan de lijn vanwege drukte. Gaat lekker |:(
Kan t een verbindings issue zijn? Neem aan dat je een full reset al hebt geprobeerd? Of aangesloten met andere HDMI kabel! Of desnoods een andere tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:51

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Zojuist de Arc Ultra binnengekregen en aangesloten. De AU en de Era’s 300 werden direct gevonden en gekoppeld, maar m’n sub gen 1 wordt niet gevonden. Ik heb van alles geprobeerd: stroom er op, stroom er af, met netwerkkabel aan de router gehangen. Het mag allemaal niet helpen.
Ik ben nu in staat om die sub uit het raam te gooien 🤬.
De AU en de Era’s zijn leuk maar ik mis gewoon de sub

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Zondagskindje schreef op maandag 11 november 2024 @ 19:22:
Zojuist de Arc Ultra binnengekregen en aangesloten. De AU en de Era’s 300 werden direct gevonden en gekoppeld, maar m’n sub gen 1 wordt niet gevonden. Ik heb van alles geprobeerd: stroom er op, stroom er af, met netwerkkabel aan de router gehangen. Het mag allemaal niet helpen.
Ik ben nu in staat om die sub uit het raam te gooien 🤬.
De AU en de Era’s zijn leuk maar ik mis gewoon de sub
Misschien even bij het begin beginnen?

Wat bedoel je precies met niet gevonden? Kun je de Sub niet terugvinden in de app? Zat de Sub eerder ergens aan gekoppeld? Wat je kunt doen is de Sub resetten en dan opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

GerCor schreef op maandag 11 november 2024 @ 19:29:
[...]

Misschien even bij het begin beginnen?

Wat bedoel je precies met niet gevonden? Kun je de Sub niet terugvinden in de app? Zat de Sub eerder ergens aan gekoppeld? Wat je kunt doen is de Sub resetten en dan opnieuw installeren.
Sorry, beetje geïrriteerd doordat het niet lukt.
De sub wordt niet gevonden in de app.
Resetten is stekker er uit, stekker er in en tegelijk knop indrukken? Ook dat heb ik geprobeerd. De sub was gekoppeld met m’n Arc en Era’s. Het enige wat er veranderd is, is de nieuwe AU

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-05 13:58
Zondagskindje schreef op maandag 11 november 2024 @ 19:34:
Sorry, beetje geïrriteerd doordat het niet lukt.
De sub wordt niet gevonden in de app.
Resetten is stekker er uit, stekker er in en tegelijk knop indrukken? Ook dat heb ik geprobeerd. De sub was gekoppeld met m’n Arc en Era’s. Het enige wat er veranderd is, is de nieuwe AU
Kan mij goed voorstellen hoe vervelend dat is. Resetten is van belang, doe dat nogmaals of verwijder de Sub uit je systeem (zie instellingen), ook al is het niet zichtbaar bij apparaten dan kan deze alsnog verbonden zijn.

En maak je gebruik van de "sub toevoegen" optie ipv de volledige setup? Wat ik ook weleens tegen ben gekomen is dat de firmware op de sub niet de laatste versie was en dat het daarom niet meer toe te voegen is, dan dien je sowieso contact op te nemen met de klantenservice zodat ze jou kunnen helpen met het resetten/toevoegen van de sub.

How to Reset the Sonos Sub
Resetting the Sonos Sub just takes a few minutes if you follow these steps:

1. Unplug the Power Cable
Unplug the power cable from the electrical outlet or the back of the Sub. Wait at least 5 seconds before continuing.

2. Press and Hold the Connect Button
As you plug the power cable back in, press and hold the round Connect button on the back of the Sub.

Keep holding the button as the status light on top of the Sub blinks orange.

3. Release After Status Light Turns Green
Continue holding the Connect button until the status light blinks green. This indicates the reset is complete.

Once the light turns solid green, you can release the Connect button. The Sub will now be restored to original factory settings.

Which generations of Sub are compatible with Arc Ultra?
All generations of Sub and Sub Mini are compatible with Arc Ultra. A dual Sub setup requires Sub 4 and/or Sub (Gen 3).

[ Voor 17% gewijzigd door EN-IS op 11-11-2024 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Alekz87 schreef op maandag 11 november 2024 @ 18:25:
[...]

Kan t een verbindings issue zijn? Neem aan dat je een full reset al hebt geprobeerd? Of aangesloten met andere HDMI kabel! Of desnoods een andere tv?
Allemaal, op de tv na, geprobeerd. Geen soelaas.

To dare is to do

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

EN-IS schreef op maandag 11 november 2024 @ 19:39:
[...]

Kan mij goed voorstellen hoe vervelend dat is. Resetten is van belang, doe dat nogmaals of verwijder de Sub uit je systeem (zie instellingen), ook al is het niet zichtbaar bij apparaten dan kan deze alsnog verbonden zijn.

En maak je gebruik van de "sub toevoegen" optie ipv de volledige setup? Wat ik ook weleens tegen ben gekomen is dat de firmware op de sub niet de laatste versie was en dat het daarom niet meer toe te voegen is, dan dien je sowieso contact op te nemen met de klantenservice zodat ze jou kunnen helpen met het resetten/toevoegen van de sub.

How to Reset the Sonos Sub
Resetting the Sonos Sub just takes a few minutes if you follow these steps:

1. Unplug the Power Cable
Unplug the power cable from the electrical outlet or the back of the Sub. Wait at least 5 seconds before continuing.

2. Press and Hold the Connect Button
As you plug the power cable back in, press and hold the round Connect button on the back of the Sub.

Keep holding the button as the status light on top of the Sub blinks orange.

3. Release After Status Light Turns Green
Continue holding the Connect button until the status light blinks green. This indicates the reset is complete.

Once the light turns solid green, you can release the Connect button. The Sub will now be restored to original factory settings.

Which generations of Sub are compatible with Arc Ultra?
All generations of Sub and Sub Mini are compatible with Arc Ultra. A dual Sub setup requires Sub 4 and/or Sub (Gen 3).
_/-\o_ Hartelijk dank!
Ik had de connect knop niet lang genoeg ingedrukt.
Hij doet het nu _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:58

Canis Lupus

Vosbot

Even Flashback in de tijd, ik koop straks via Marktplaats een tweede Play:3 speaker om eindelijk in mijn keuken een stereopaar te maken (opeens viel het kwartje 8)7)

De andere Play:3 kreeg ik kado toen ik in 2012 in Los Angeles de Sonos Studio bezocht; ten tijde dat nèt de Sonos Sub was geïntroduceerd (en dan Intro van The XX luisteren :) )
Sonos Studio was een combinatie van een gallery en een nagebouwde huiskamer / demo ruimte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cmrfMfg7chARYeLH3UrCQoGLfL4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ONuTrdXzOEcKcZdvNm21VBHp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_nXob4gu-Fd1PY_xQ00jmf1RRE0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vMZkRRrkhPNh3yVUwGv5sZzZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n3H4uBiAQbeyhnVAQXTkMGXP9Uc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qGmaS68KYfP4tkGyNcFs3EzY.jpg?f=fotoalbum_tile

Nu maar hopen dat de Play:3 nog even in S2 ondersteund blijft worden :P

💶 Ik collecteer deze week voor het MS Fonds 🪙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennartTW94
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-05 21:27
Ik heb in mijn woonkamer een Sonos setup met een Sonos arc, 2x Sub & 2x Era 300. Nu wil ik in de keuken ook een Sonos speaker / soundbar plaatsen zodat daar hetzelfde geluid afgespeeld wordt, maar weet niet of deze uitbreiding wel mogelijk is inclusief m’n huidige setup?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LuPo
LennartTW94 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 19:40:
Ik heb in mijn woonkamer een Sonos setup met een Sonos arc, 2x Sub & 2x Era 300. Nu wil ik in de keuken ook een Sonos speaker / soundbar plaatsen zodat daar hetzelfde geluid afgespeeld wordt, maar weet niet of deze uitbreiding wel mogelijk is inclusief m’n huidige setup?
Dat is toch het hele idee van de multi-room? Je klikt op 'home cinema' en je klikt op 'keuken', en beide ruimtes spelen hetzelfde nummer af op bijv. Spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Laatst online: 14:01
Ik heb sinds juni een Move 2 in mijn bezit en eigenlijk heb ik vanaf de eerste dag gezeik. Als ik muziek stream vanaf Spotify of Tidal, dan speelt deze voor paar seconden goed af en begint daarna te stotteren. Enige wat werkt is via de Sonos-app zelf afspelen. :|

Sinds een paar weken is de Move 2 compleet uit de Sonos-app verdwenen. Toevoegen lukt alleen na een factory reset, maar dan verdwijnt de Move 2 weer direct uit de app.

- Ik heb dit issue zowel op iPhone als iPad
- App verwijderd, telefoon opnieuw opgestart en app opnieuw geïnstalleerd
- Move 2 is mijn enige Sonos-product
- Move 2 en app zijn up to date (paar dagen geleden nog update doorgevoerd)
- Move 2 hangt aan de lader als ik ‘m weer toevoeg of probeer te zoeken via de app; edit: ik gebruik de ringlader
- Move 2 heeft een vast IP-adres
- Volgens mijn Unifi-app is de Move 2 gewoon verbonden met WiFi

Ik ben nu beetje out of options eerlijk gezegd. Iemand soortgelijke ervaringen met de Move 2 of andere Sonos-producten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YD1_QLd8nI8RdgC5uvbETwRqQ1s=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/pWzYwFoYWvJR8jQhxcBcWZG2.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zd9Nbq-9mHMOG06ghEPPdhb-85k=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/5l8pI78WrKlxmlx1YId2kGdL.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X29qgdUKVTdSBsOnQsGL1cnxFmQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/4UYUF9366TMw2lgX1b64MX3j.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 39% gewijzigd door Safaci op 13-11-2024 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Safaci schreef op woensdag 13 november 2024 @ 11:19:
Ik heb sinds juni een Move 2 in mijn bezit en eigenlijk heb ik vanaf de eerste dag gezeik. Als ik muziek stream vanaf Spotify of Tidal, dan speelt deze voor paar seconden goed af en begint daarna te stotteren. Enige wat werkt is via de Sonos-app zelf afspelen. :|

Sinds een paar weken is de Move 2 compleet uit de Sonos-app verdwenen. Toevoegen lukt alleen na een factory reset, maar dan verdwijnt de Move 2 weer direct uit de app.

- Ik heb dit issue zowel op iPhone als iPad
- App verwijderd, telefoon opnieuw opgestart en app opnieuw geïnstalleerd
- Move 2 is mijn enige Sonos-product
- Move 2 en app zijn up to date (paar dagen geleden nog update doorgevoerd)
- Move 2 hangt aan de lader als ik ‘m weer toevoeg of probeer te zoeken via de app
- Move 2 heeft een vast IP-adres
- Volgens mijn Unifi-app is de Move 2 gewoon verbonden met WiFi

Ik ben nu beetje out of options eerlijk gezegd. Iemand soortgelijke ervaringen met de Move 2 of andere Sonos-producten?

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Welke lader gebruik je? De ring of usb-c lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
@GerCor ik gebruik de ringlader. Maakt dat wat uit denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Safaci schreef op woensdag 13 november 2024 @ 11:29:
@GerCor ik gebruik de ringlader. Maakt dat wat uit denk je?
Mijn ervaring met USB-C is slecht. Als je de Move 2 in de ring zet, gaat er dan een oranje led aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
@GerCor ja, het oranje lampje gaat even branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Safaci schreef op woensdag 13 november 2024 @ 15:15:
@GerCor ja, het oranje lampje gaat even branden.
Dan is het misschien verstandig contact op te nemen met Sonos. Kunnen ze e.e.a. controleren. Zo heb je er ook niks aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Ik ben benieuwd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wBfog_jjINlAiKSjdEKXLg0S_tk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CwZSy5XlmPnQjWAE8nNLAvzJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkje3
Na deze update ga ik van het weekend toch maar eens Trueplay uitproberen met mijn zakelijke iPhone (aangezien ik privé een Samsung gebruik, en Trueplay daar niet beschikbaar op is). Ik neem aan dat ik daarna gewoon weer instellingen kan aanpassen met mijn Samsung.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cardwizard
Ik merk werkelijk geen verschil na de update, trueplay opnieuw uitgevoerd op de ouderwetse manier, klinkt niet goed. Klinkt alsof het geluid niet goed verspreid wordt de kamer in, ook de lage tonen laten het dan nog steeds afweten

Daarna trueplay op de nieuwerwetse manier en dat klinkt toch echt beter, maar heb wel het idee dat het nog niet is zoals zou moeten zijn.

[ Voor 78% gewijzigd door Cardwizard op 14-11-2024 11:32 ]

• GerCor
Cardwizard schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:24:
Ik merk werkelijk geen verschil na de update…
Geen idee welke Trueplay je gedaan hebt. De problemen deden zich voor bij de volledige Trueplay, dus via iPhone. Bij Dolby Digital 5.1 was het zo dat de achterste luidsprekers in een surroundopstelling niet goed te horen waren. Als je daar het volume omhoog deed ging het volume ook in de Arc Ultra omhoog. En de Subwoofer was niet te horen. Sommigen melden dat dit ook het geval was bij Dolby Atmos, anderen ontkende dat. Deed zich voornamelijk voor bij de Era 100. Maar ik heb de One SL als achterluidsprekers en bij mij klonken de One SL heel schel en inderdaad de subwoofer was niet te horen. Bij de korte versie Trueplay iOS gaat het allemaal prima. Maar ik wil natuurlijk de volledige Trueplay.

Edit. Ik zie dat je jouw bericht hebt aangepast. Nu is het duidelijker. Dan wacht ik nog even met de volledige Trueplay tot ik positieve berichten lees.

Ik ben niet tevreden over de Sub. Met de Beam klonk het allemaal meer op de achtergrond. Subtiel. Ik had als instelling de Sub op +5. Met de Arc Ultra en snelle iOS Trueplay op -5 en nog niet subtiel genoeg.

[ Voor 17% gewijzigd door GerCor op 14-11-2024 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Het was een duur weekje.

Eergisteren de Sub gen 3 (zwart) voor €549 bij amazon.de besteld
En gisteren in de Sonos webshop voor €1195 de Arc Ultra en 2x Era 100. Alles zwart.

DHL Express komt zo langs om de Arc Ultra en Era 100's langs te brengen. :D De Sub duurt nog ff.

Heeft iemand ervaring welke stands goed zijn voor de Era 100? Ik zag de Flexson stands, maar ben benieuwd of er ook nog een goedkopere optie is. Die Flexsons zitten op ongeveer €150 voor een paar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
LuPo schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:38:
Het was een duur weekje.

En gisteren in de Sonos webshop de Arc Ultra en 2x Era 100. Alles zwart.

DHL Express komt zo langs om de Arc Ultra en Era 100's langs te brengen. :D De Sub duurt nog ff.

Heeft iemand ervaring welke stands goed zijn voor de Era 100? Ik zag de Flexson stands, maar ben benieuwd of er ook nog een goedkopere optie is. Die Flexsons zitten op ongeveer €150 voor een paar.
Als je nou gewoon 'standaard voor Era 100' intikt in jouw browser.......... vanaf een paar tientjes.

Hier komt zo de Samsung s24 binnen. Laat dat nou juist de telefoon van Samsung zijn die mogelijk problemen heeft met de nieuwe Sonos app. Las ik gisteren op het Sonos forum net nadat ik de S24 besteld had. Wel een Black Friday deal. Dat dan weer wel.

Fingers crossed.

Edit: Sonos app probleemloos geïnstalleerd op de S24.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
GerCor schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:51:
[...]

Als je nou gewoon 'standaard voor Era 100' intikt in jouw browser.......... vanaf een paar tientjes.

Hier komt zo de Samsung s24 binnen. Laat dat nou juist de telefoon van Samsung zijn die mogelijk problemen heeft met de nieuwe Sonos app. Las ik gisteren op het Sonos forum net nadat ik de S24 besteld had. Wel een Black Friday deal. Dat dan weer wel.

Fingers crossed.
Bedankt @GerCor. Maar ik vraag ook of iemand ervaring heeft met een bepaalde stand. Dat vind ik waardevolle informatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:14

Rhapsody

In Metal We Trust

Het was een duur weekje.

En gisteren in de Sonos webshop voor €1195 de Arc Ultra en 2x Era 100. Alles zwart.

Ik maakt gebruik van Sanus floor stands voor de Era 100; https://www.sonos.com/nl-...floor-stand-era-100-black

Tevreden over, al is de voet wel aan de brede en hoge kant.
Doordat onze bank aan de zijkant een hele lage voet heeft, kan de voet van de standaard er niet onder. Ligt dus ook aan de bank haha.

🇪🇺 pro Europa! | Dit is niet mijn regering

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LuPo
Het was een duur weekje.

Net na de lunch kwamen er twee pakketjes. :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oViwE5pPpGC5_51CsMzEfrisoqw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/7t8tf8uQL8UfutkGT3YJDuBT.jpg?f=user_large

Aardig verschil tussen de Play:1 en Era100. In werkelijkheid is de Era100 nog wat imposanter dan op de foto.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z7ZSF90aL55TntzDYBxo6MPO_50=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/MSZkTR38B3WVnQTdFJFN7yKB.jpg?f=user_large

Altijd leuk, nieuw speelgoed :*)

[ Voor 7% gewijzigd door LuPo op 15-11-2024 15:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-05 21:15
offtopic:
@LuPo Nu nog een kabelgootje voor achter de tv :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

taz10

Party Animal

Xandrios schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 20:14:
[...]

Thanks. Hmm dat zou het inderdaad juist weer niet geschikt maken als computerspeakers. Iemand ervaring mee toevallig?
Een oud topic maar misschien iemand die een goede oplossing heeft voor Sonos naast je Sonos netwerk ook aan je computer hangen voor het afspelen van computergeluid (games, websitebezoek)

Ik wil dus een Sonos speaker aanschaffen die ik koppel aan mijn keuken (beam, sub, 2 Ones) waar ik overdag gewoon radiostream.
En dan de mogelijkheid hebben om die speaker ook te kunnen switchen als ik bv een game ga spelen, of een YouTube-filmpje bekijk.

Zelf denk ik dan aan een Era 100 met een Bluetooth adapter koppelen aan de computer.
Iemand andere tips ideeën of oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006

Mr. Freeze

¡GO!

taz10 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 10:36:
[...]

Een oud topic maar misschien iemand die een goede oplossing heeft voor Sonos naast je Sonos netwerk ook aan je computer hangen voor het afspelen van computergeluid (games, websitebezoek)

Ik wil dus een Sonos speaker aanschaffen die ik koppel aan mijn keuken (beam, sub, 2 Ones) waar ik overdag gewoon radiostream.
En dan de mogelijkheid hebben om die speaker ook te kunnen switchen als ik bv een game ga spelen, of een YouTube-filmpje bekijk.

Zelf denk ik dan aan een Era 100 met een Bluetooth adapter koppelen aan de computer.
Is een Ray hier niet een stuk makkelijker voor?

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-05 14:33
[...]

Ik heb het geprobeerd met een Roam en bluetooth, maar er zit gewoon teveel latency in. Dus als je gaat gamen word je niet vrolijk van de vertraging...

Een Playbar,Playbase,Beam, etc aansluiten op optical voor je PC kan een optie zijn, maar het is er niet voor gemaakt. Je zult dan ook tegen problemen aanlopen, dus het is niet echt aan te raden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
The Inquisitor schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 10:43:
[...]

Ik heb het geprobeerd met een Roam en bluetooth, maar er zit gewoon teveel latency in. Dus als je gaat gamen word je niet vrolijk van de vertraging...

Een Playbar,Playbase,Beam, etc aansluiten op optical voor je PC kan een optie zijn, maar het is er niet voor gemaakt. Je zult dan ook tegen problemen aanlopen, dus het is niet echt aan te raden.
Ik heb mijn Sonos Beam aangesloten op mijn monitor met earc. Werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
The Inquisitor schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 10:43:
[...]

Windows en bluetooth vond ik ook geen echte aanrader. Het is enorm lastig om bluetooth geluid stabiel gesynct te krijgen met een pc.
Een Ray,Playbar,Playbase,Beam, etc aansluiten op optical voor je PC kan een optie zijn, maar het is er niet voor gemaakt. Je zult dan ook tegen problemen aanlopen, dus het is niet echt aan te raden.
Mja, zolang je stereo of AC3 (Dolby Digital) uitstuurt zal er allicht weinig aan de hand zijn en kan het prima werken.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• LuPo
alex3305 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:44:
offtopic:
@LuPo Nu nog een kabelgootje voor achter de tv :+
Zo al iets beter?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pV910u0A3EjApMCtOyxtIV3rSEA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/IvmFueUySVhmqbcUzkoasjwE.jpg?f=user_large

Atmos geluid is echt meeslepend _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
100%.
Dat is zo. Die paar extra discrete kanalen kunnen echt iets toevoegen. Vooral als het goed gemixt is.

Ik had eerder al een post gemaakt met wat mooie Atmos content. Maar Gravity vind ik altijd een van de mooiste voorbeelden om even een surround of spatial audio set te testen :). Is niet per se hard, maar vooral goed geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:01
LuPo schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 13:29:
[...]

Zo al iets beter?

[Afbeelding]

Is dat de Ultra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:01
En hoe is ie? Ik ben zelf ook aan het orienteren. Liefst wil ik alleen de soundbar en geen surround ivm loslopende konijnen in ons appartement haha. Die bijten alles kaput.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
[...]

Zo al iets beter?

[Afbeelding]

Fraaie opstelling! 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
@hotymoty kerst schiet al mooi op

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuPo
hotymoty schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 15:39:
[...]

En hoe is ie? Ik ben zelf ook aan het orienteren. Liefst wil ik alleen de soundbar en geen surround ivm loslopende konijnen in ons appartement haha. Die bijten alles kaput.
Ik heb de gewone Arc nooit gehad of gehoord, maar ik vind het echt knap wat ze uit zo'n relatief kleine speaker weten te krijgen. Ook al flink wat bass :D
En dan te bedenken dat de Sub gen 3 nog moet komen van de aanbieding van Amazon.de >:)
In het verleden heb ik ook vloerstaande luidsprekers (Klipsch, Boston Acoustics, Dali) gehad en een subwoofer van SVS, dus ik weet redelijk waar ik over praat.

Verder vind ik het met de Era100's als surrounds echt een volwassen home cinema set. Ik ben er erg blij mee, en fijn dat ik geen kastjes meer open hoef te zetten als ik een film ga kijken (ivm receiver en centerspeaker die in het meubel stonden). Gebruiksgemak ligt nog weer een stuk hoger, ondanks eARC op de vorige set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertware
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-05 20:24
[...]

...

Ik gebruik een stereo-setup met 2 era 100s via line-in en autoplay. 75ms buffer geconfigureerd in de app, en beide eras bedraad aangesloten via ethernet (wifi gaf dropouts). Andere sonos luidsprekers die ook via ethernet zijn aangesloten kunnen zonder probleem joinen. Werkt goed voor dagelijks gebruik, ik ervaar geen vertraging voor city-builder games of videos. Ik heb wel soundkeeper op de pc, een kleine achtergrond app die een onhoorbare sinus speelt op t hoofdapparaat omdat de line-in anders in standby gaat wanneer er een tijd geen geluid is, en het begin van het eerstvolgende geluid van bvb een notificatie anders niet te horen is terwijl de speakers uit standby komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
[...]

Zo al iets beter?

[Afbeelding]

Hoe bevalt de stap van stereo speakers naar de soundbar?

Zelf ben ik aan het overwegen om mijn soundbar (beam) in te wisselen voor een Sonos AMP met bookshelf speakers...

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LuPo
laurens0619 schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:14:
[...]

Hoe bevalt de stap van stereo speakers naar de soundbar?

Zelf ben ik aan het overwegen om mijn soundbar (beam) in te wisselen voor een Sonos AMP met bookshelf speakers...
Geen seconde spijt. Het scheelt 3 km aan kabels en het geluid is echt goed. Maar ik gebruik het voor 80% tv en film. Dus dat maakt mss ook uit. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benjans68
Ik heb de sonos era 300 achter mijn bank 30 graden naar mijn tv gericht.
Dit op aanraden van Peter Pee,zijn er meer die het zo hebben of zijn er andere opstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:11
benjans68 schreef op maandag 18 november 2024 @ 18:29:
Dit op aanraden van Peter Pee,zijn er meer die het zo hebben of zijn er andere opstellingen.
Als surrounds heeft het niet veel zin denk ik .... de effecten komen nml uit de zijkant en bovenkant op de era 300. (Bij mij wijzen ze dus recht naar voren)

De speaker aan de voorkant heeft alleen nut bij bv muziek. Bij Dolby tracks wordt deze dus niet gebruikt.

[ Voor 5% gewijzigd door Svennos1 op 18-11-2024 19:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benjans68
Ik heb ze ook recht achter de bank gehad dan heeft het weinig zin.
Maar toen ik het filmpje van Peter pee zag legde hij het uit waarom je ze 30 graden naar je tv moet zetten.
En ik moet zeggen dat ik nu meer geluid erdoor krijg.
Je moet echt het filmpje kijken dan weet je dus waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-05 13:58
Svennos1 schreef op maandag 18 november 2024 @ 19:33:
Als surrounds heeft het niet veel zin denk ik .... de effecten komen nml uit de zijkant en bovenkant op de era 300. (Bij mij wijzen ze dus recht naar voren)

De speaker aan de voorkant heeft alleen nut bij bv muziek. Bij Dolby tracks wordt deze dus niet gebruikt.
Officieel geeft Sonos ook aan dat de ERA 300 richting de gebruiker/tv moet wijzen voor optimaal gebruik.

Zie mijn eerdere bericht EN-IS in "Sonos ervaringen- en discussietopic" in dit topic.
benjans68 schreef op maandag 18 november 2024 @ 18:29:
Hier ook, vanaf dag 1 eigenlijk. Dit heb ik gedaan op basis van de plaatsing tips van Sonos. Het advies is zelfs 30 a 35 ° aan te houden.

[ Voor 32% gewijzigd door EN-IS op 19-11-2024 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik zit er toch over te denken om nog een Sonos sub aan mijn arc ultra en twee era 100 toe te voegen. Maar het is mij niet geheel duidelijk wat het verschil is tussen gen3 en gen4 buiten de matte afwerklaag van de gen4 en het prijsverschil. Zijn er nog meer verschillen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:11
EN-IS schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 11:09:
[...]

Officieel geeft Sonos ook aan dat de ERA 300 richting de gebruiker/tv moet wijzen voor optimaal gebruik.

Zie mijn eerdere bericht EN-IS in "Sonos ervaringen- en discussietopic" in dit topic.
Sonos spreekt zichzelf wel vaak tegen. Ik heb zowel berichten gezien van onder een hoek als recht naar voren. Product/marketing foto's op de Sonos website staan de speakers allemaal recht naar voren. In de Sonos YT video, die aangeven om onder een hoek te plaatsen, van jou eerdere post staat zelf weer een antwoord van Sonos die claimen dat het sowieso niet uit maakt. Vaag hoor :?

Hi Matt! With Era 300, the sound is sent in all directions, so locating a sweet spot in the room is not necessary. When using Era 300 as surround sound speakers for your home theater setup, just be sure to place the speakers so the front grilles are generally facing toward the TV, not away. So you might have them angled toward the TV or have them facing straight ahead in the direction of the TV. Hope this information is helpful.

Hoe dan ook, aangezien in surround modus de speakers aan de voorkant uit staan zie ik zelf niet echt de logica dat de speakers dan gedraaid zouden moeten worden. Of mis ik iets?
Pagina: 1 ... 187 ... 195 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.