Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 186 ... 199 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:06
Cardwizard schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 20:56:
@outlandos hier straks uitgevoerd, Ultra/2x Era 100/Sub gen 3…

Lijkt mij geen probleem

Update, Trueplay (snelle manier) aan of uit geeft bij mij geen enkel verschil

Update 2, Trueplay op de oude manier geeft wel een hoorbaar verschil
Gek, dat is precies verschillend dan:

_Bailey_ in "Sonos ervaringen- en discussietopic"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04:59
@outlandos vandaar dat ik het ook benoem, misschien gaat er iets niet goed bij mij.

@_Bailey_ wil je eens testen of je verschil hoort met Trueplay aan en uit?

Bij mij is het nu zo: Trueplay op de snelle manier klinkt hetzelfde als Trueplay uit, Trueplay op de uitgebreide manier klinkt eigenlijk ook niet heel anders maar heeft wel veel minder bas/lage tonen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faece
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 08:59
Ik ben wat aan het klooien met Home assistant en zie daar een aantal statussen van mijn sonos box.

wat is het verschil tussen "idle" en "paused" ?
Scheelt dit in verbruik ?
In welke status staat deze best ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 02-10 17:27
***Waarschuwing*** Sonos Arc Ultra

Voor iedereen die zijn Sonos Arc in wil ruilen voor een Ulttra en met de Arc gebruik maakt van Google Assisstent.

De Google assistent werkt niet, net als op de Era 100/300, op de Arc Ultra. Mocht je dus in het eco systeem van Google zitten dan moet je er nog een andere oplossing naast bedenken. Het werkt alleen met Sonos Voice Control en Amazon Alexa.

Ik kom er net op tijd achter pfff...voor mij is het dus een dealbreker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Cardwizard schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 06:45:

Bij mij is het nu zo: Trueplay op de snelle manier klinkt hetzelfde als Trueplay uit, Trueplay op de uitgebreide manier klinkt eigenlijk ook niet heel anders maar heeft wel veel minder bas/lage tonen
is goed, ga het later even testen.

Van wat ik op reddit las, was dat juist de uitgebreide TruePlay de bas/lage tonen bijna verdwijnen en je dus zelf handmatig nog in EQ aanpassingen moet doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 21:53
Jeuvie schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 08:12:

Voor iedereen die zijn Sonos Arc in wil ruilen voor een Ulttra en met de Arc gebruik maakt van Google Assisstent.

De Google assistent werkt niet, net als op de Era 100/300, op de Arc Ultra. Mocht je dus in het eco systeem van Google zitten dan moet je er nog een andere oplossing naast bedenken. Het werkt alleen met Sonos Voice Control en Amazon Alexa.

Eenvoudige workaround is een Nest mini plaatsen. En vervolgens je Sonos set als voorkeursluidspreker instellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05:41
Jeuvie schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 08:12:

Google heeft nieuwe technische eisen gesteld aan alle nieuwe luidsprekers van Sonos waar Sonos niet aan wenst te voldoen. Dus ook op de Move 2 en de Roam 2 ontbreekt Google Assistent. Is al een tijd bekend bij de meeste Sonos bezitters, neem ik aan. Maar goed, voor mensen die dit soort zaken niet volgt is een waarschuwing altijd nuttig.

Zijstraatje. Ik kocht een LG TV. Op de doos stond: werkt met Google Assistent. Nou, niet dus. Toen niet en nog steeds niet. Persoonlijk gebruik ik Google Assistent nauwelijks maar je weet maar nooit welke toepassingen voor mensen essentieel zijn.

Na de introductie van de nieuwe app op 7 mei ontbraken de wekker en sleeptimer. Je moest eens lezen hoe mensen totaal over de zeik waren. Hun hele dagelijks routines waren verwoest. Ze wisten niet hoe kinderen nu moesten gaan slapen. Mensen waren bang dat ze te laat wakker werden. Het leek wel een internationale ramp.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Faece schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 07:21:
Ik ben wat aan het klooien met Home assistant en zie daar een aantal statussen van mijn sonos box.

wat is het verschil tussen "idle" en "paused" ?
Scheelt dit in verbruik ?
In welke status staat deze best ?
Na een aantal minuten worden de versterkers, bij geen gebruik, in de luidsprekers uitgeschakeld. Misschien even naar de Engelstalige Sonos Community gaan en in de zoekbalk 'idle' intikken. Wordt het tot in detail uitgelegd. Spoiler Alert: meten in HA is een nutteloze bezigheid.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faece
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 08:59
GerCor schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 09:27:
[...]

Na een aantal minuten worden de versterkers, bij geen gebruik, in de luidsprekers uitgeschakeld. Misschien even naar de Engelstalige Sonos Community gaan en in de zoekbalk 'idle' intikken. Wordt het tot in detail uitgelegd. Spoiler Alert: meten in HA is een nutteloze bezigheid.
ik hoef niet te meten, ik wil aan de hand van de status iets weergeven, en is klote dat daar 2 statussen inzitten.
Daarom dat ik via een automation zou veranderen. En als ik dan toch verander, kan ik maar zowel naar de zuinigste stand gaan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-10 17:57
Tja. Het mag jou niet uitkomen, maar het is technisch gezien wel logisch dat je eerst pauzeert en dat dan pas na een paar minuten de bespaarstand pas intreedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:03

DON PAPA

Tweaker-fan

Vraagje, ik zie maar één manier voor Truplay (ik ga er vanuit dat dit de snelle manier is), hoe kom ik bij de uitgebreide manier? Of kan dat alleen als je ook een Sub hebt? Ik heb nu alleen een ARC Ultra en ERA100 surround speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:04
_Bailey_ schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 08:46:
[...]

is goed, ga het later even testen.

Van wat ik op reddit las, was dat juist de uitgebreide TruePlay de bas/lage tonen bijna verdwijnen en je dus zelf handmatig nog in EQ aanpassingen moet doen.
Bedoel je hier mee echt de Equalizer of de sub op +1, +2 etc zetten?

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerCor
DON PAPA schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 13:11:
[...]

Vraagje, ik zie maar één manier voor Truplay (ik ga er vanuit dat dit de snelle manier is), hoe kom ik bij de uitgebreide manier? Of kan dat alleen als je ook een Sub hebt? Ik heb nu alleen een ARC Ultra en ERA100 surround speakers
Kan alleen met iOS. Dus, een geschikte iPad of iPhone. De Arc Ultra, de Era 300 en Era 100 zijn geschikt voor de Android Trueplay versie die alleen de luidspreker zelf kalibreert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
@outlandos vandaar dat ik het ook benoem, misschien gaat er iets niet goed bij mij.

even getest met DolbyAtmos film;

TruePlay aan (dus na mijn snelle TruePlay) ; geluid is ruimtelijker / bubbel is meer aanwezig. Met name links en rechtsvoor de Arc Ultra

TruePlay uit ; klinkt vlakker, centre channel in de Ultra is overheersend, veel minder gebalanceerde bubbel en (beduidend) minder bas / lage tonen.

Natuurlijk doet TruePlay zijn werk, maar het is niet iets magisch imho.

Voor in mijn opstelling laat ik het zo even; dus de snelle TruePlay. Er zit iets niet goed met de uitgebreide TruePlay.
Zoals eerder vermeld; ook klachten hierover op de Sonos subreddit. Ook hier klachten over de (zeer) overheersende centre channel in de Arc Ultra

de Arc Ultra is pas net op de markt; ongetwijfeld komen er nog TruePlay updates.
Volgens mij toen de Arc net op de markt kwam, waren er in het begin ook wat updates nodig voor TruePlay.

Verder is de ervaring van Dolby Atmos (en ook Dolby Vision) ook erg persoonlijk.
De Vrouw des Huizes hier vindt het wel allemaal best hier; die ziet (Dolby Vision) of hoort nauwelijks verschil, of het boeit haar niet....dat is ook heel goed mogelijk :+

[ Voor 12% gewijzigd door _Bailey_ op 01-11-2024 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Toch bijzonder om te zien dat na het hele app debacle, wat nog niet eens volledig voorbij is, mensen al heel snel weer honderden euro's richting Sonos sturen voor de Arc Ultra (en de Era 100 speakers indien je Play:1 speakers had).

Ik snap dat niet iedereen (vooral de home theatre gebruikers) problemen heeft (gehad), maar als ik rondkijk op Reddit zie ik toch ook nog genoeg mensen met problemen. Net zelfs hier nog met geen enkele mogelijkheid muziek kunnen pauzeren vanuit de app, omdat er zogezegd geen muziek afgespeeld zou worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cardwizard
Stefan22 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 14:31:
Toch bijzonder om te zien dat na het hele app debacle, wat nog niet eens volledig voorbij is, mensen al heel snel weer honderden euro's richting Sonos sturen voor de Arc Ultra (en de Era 100 speakers indien je Play:1 speakers had).

Ik snap dat niet iedereen (vooral de home theatre gebruikers) problemen heeft (gehad), maar als ik rondkijk op Reddit zie ik toch ook nog genoeg mensen met problemen. Net zelfs hier nog met geen enkele mogelijkheid muziek kunnen pauzeren vanuit de app, omdat er zogezegd geen muziek afgespeeld zou worden.
Voor mij was er geen drama met de app, mijn support hebben ze nog steeds en dat blijft ook nog wel even zo.

Net even het financiële plaatje bekeken
Arc in 2020 gekocht voor 899 euro en pas verkocht voor 500 euro, de Arc Ultra voor 849 euro aangeschaft: upgrade van 350 euro

2x Play:1 voor 319 euro gekocht in 2017 en zojuist voor 175 euro verkocht, 2x Era 100 aangeschaft voor 440 euro: upgrade van 265 euro

Totaal upgrade 615 euro, heb ik geen enkel probleem mee (8>

[ Voor 19% gewijzigd door Cardwizard op 01-11-2024 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online

Ik was zelf zo'n grote klager afgelopen periode.
Na vele updates durf ik nu wel te stellen dat ik vrijwel geen problemen meer ondervind met de (iOS) app.
Daarentegen mogen ze de Mac OS app wel eens onder handen gaan nemen, die stamt nog af uit de prehistorie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
  • Registratie: Juli 2005
Nu de arc ultra er is twijfel ik om maar gelijk een upgrade te gaan doen… ik heb 2 sonos five’s staan als rears.. is het nog interssant om deze te vervangen voor de era 300? Of is dit nogal magertjes qua dolby atmos verbetering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Laatst online: 30-09 14:48

..Christiaan..

..zwll..

Sonos is hier verworden tot home theater. Muziek/radio speel ik af in stereo via mijn nad en losse speakers. Ik heb getwijfeld om sonos weg te doen ivm eigenlijk 1 systeem willen maar dit gaat 'm niet worden. Dus binnenkort mijn arc en play: 1's op mp en upgraden.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik lees dat Alexa ook in NL is tegenwoordig, maar als ik bij talen kijk in de sonos app zie ik het er niet tussen staan, is er een manier om dat wel te krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:52

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Slux schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 18:43:
Ik lees dat Alexa ook in NL is tegenwoordig, maar als ik bij talen kijk in de sonos app zie ik het er niet tussen staan, is er een manier om dat wel te krijgen ?
Heb je toevallig ook een Alexa app/speaker die niet van Sonos is? Ik gebruik geen Sonos apparaten en heb mijn Alexa speaker op mijn telefoon in de app op Nederlands gezet. Wellicht helpt dat.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Update Sonos App Android 80.11.35

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ourplayground schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 13:42:
[...]

Bedoel je hier mee echt de Equalizer of de sub op +1, +2 etc zetten?
excuses voor de late reactie. Ja, inderdaad, in EQ toepassingen en ook de Sub een paar tikken omhoog.

Lees (op Reddit) overigens afgelopen 24 uur meer en meer berichten dat de uitgebreide TruePlay niet in orde is.
Het sloopt de bass/lage tonen, de Sub lijkt niks te doen. En ook is zoals ik al eerder aangaf, de centre channel van de Arc Ultra veel te overheersend.

Kom maar door met een goeie TruePlay update (voor de Arc Ultra in een 5.1 opstelling) , Sonos _/-\o_

[ Voor 38% gewijzigd door _Bailey_ op 02-11-2024 08:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cardwizard
@_Bailey_ ik las het ook vanmorgen, een account van Sonos reageerde daar ook op, zal best goed komen.

Een uitgebreidere equalizer en gescheiden instellingen voor tv bron en muziek zou nog steeds welkom zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
he he eindelijk, de review (eerder vergelijk Arc vs Arc Ultra) van de man waar ik veel aan heb gehad bij eerdere Sonos speakers in het verleden (wat betreft instellingen e.d), Peter Pee

YouTube: Sonos Arc Ultra - How significant is the upgrade from Arc Gen 1?

zeer beknopte samenvatting van zijn video over de upgrade van Arc naar Arc Ultra: '' a simply much better soundbar than the Arc'' :*)

[ Voor 25% gewijzigd door _Bailey_ op 02-11-2024 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Ik kijk ook altijd naar Peter Pee. Ooit zijn instellingen geprobeerd voor de Beam met de Sub maar vond het destijds helemaal niks. Maar dat kan natuurlijk. De man, naast dat hij prettig is om naar te luisteren, vertelt eigenlijk niks nieuws. Maar dat doet hij dan met grafieken waar je dan maar van moet geloven dat het klopt. Want wat hij hier vertelt heb ik op dit forum ook al gelezen. Daarom lees ik ook graag het Duitse en Engelstalige Sonos forum. Daar zit een aantal mensen die echt diep op details ingaan.

Dus wat vertelt Peter?
Betere sound stage,
Betere Bass,
Betere dialoog.

En wij zijn hier al een stuk verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:04
Na alle berichten ook maar even de true play herhaald op de simpele manier. Geluid is inderdaad beter en heb ook het idee dat de lipsync beter is. Met de uitgebreide truesync merkte ik dat de lipsync op +1 moest. Meer mensen dit opgevallen?

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
@ourplayground denk dat Trueplay niks met audiovertraging doet, ik heb hier nooit problemen met lipsync sinds eArc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ourplayground schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:22:
Na alle berichten ook maar even de true play herhaald op de simpele manier. Geluid is inderdaad beter en heb ook het idee dat de lipsync beter is. Met de uitgebreide truesync merkte ik dat de lipsync op +1 moest. Meer mensen dit opgevallen?
Ik moest hem hier op +2 zetten, als tv heb ik een lg oled55c3.

Ben nu een paar dagen aan het spelen met de ultra en vindt de bas meer dan zat zonder sub, wat ik echter wel erg vindt tegenvallen is het hoogtekanaal (geluid wat via plafond weerkaatst word) met dolby atmos, ik hoor hem eigenlijk nooit.
En wat ik ook mis is de balans links rechts in de app, je kan maar weinig instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 02-10 10:53
Ik ben toch weer voor de sonos gegaan
Heb nu de sonos arc ultra en 2 keer de Era 300 en de sub gen4
Heb via markplaat 2 vebos staanders gekocht voor de era 300 zaten geen boutjes meer bij,weet iemand hoe lang ze moeten zijn en zijn volgens mij m5 boutjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Happy2000 schreef op zondag 3 november 2024 @ 09:01:
[...]
En wat ik ook mis is de balans links rechts in de app, je kan maar weinig instellen.
Dat zit toch in de app
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/npD2pUDNvA6J3yRmJLlrw-c4TfU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lOQokmr6JtctSV06SD03hrVe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Balans R - L is toch uitgeschakeld nadat je TruePlay hebt uitgevoerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

_Bailey_ schreef op zondag 3 november 2024 @ 10:22:
[...]
Balans R - L is toch uitgeschakeld nadat je TruePlay hebt uitgevoerd?
Ik heb alleen nog maar Trueplay gedaan via de Android app en dan heb je nog steeds de L -R optie. Geen idee hoe dat is bij de iOS app.

Ik krijg na het weekend een ipad binnen, dan kan ik ook Trueplay via de iOS app uitvoeren...

[ Voor 14% gewijzigd door DON PAPA op 03-11-2024 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
DON PAPA schreef op zondag 3 november 2024 @ 10:33:
[...]

Ik heb alleen nog maar Trueplay gedaan via de Android app en dan heb je nog steeds de L -R optie. Geen idee hoe dat is bij de iOS app.

Ik krijg na het weekend een ipad binnen, dan kan ik ook Trueplay via de iOS app uitvoeren...
Ah ok.

Ik kan in ieder geval niets met Balans doen na (snelle) TruePlay in de iOS app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
De balans is alleen een optie bij een stereo paar als ik mij niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Nee de balance optie heb ik dus niet.
Cardwizard schreef op zondag 3 november 2024 @ 11:16:
Dit lijkt het inderdaad te zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Happy2000 op 03-11-2024 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Cardwizard schreef op zondag 3 november 2024 @ 11:16:
Screenshot hierboven van mij, is na Trueplay (Android) met de Arc Ultra + Era 100 surround speakers.

Blijkbaar zit het verschil in de Trueplay met iOS of Android of je nog wel de L-R optie hebt na Trueplay.

[ Voor 5% gewijzigd door DON PAPA op 03-11-2024 11:43 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cardwizard
DON PAPA schreef op zondag 3 november 2024 @ 11:39:
[...]

Screenshot hierboven van mij, is na Trueplay (Android) met de Arc Ultra + Era 100 surround speakers.

Blijkbaar zit het verschil in de Trueplay met iOS of Android of je nog wel de L-R optie hebt na Trueplay.
Op iOS is er voor Trueplay ook geen balans optie, zoals het ook hoort volgens mij in deze opstelling

Volgens Sonos:
Balans
Past het volume aan op het linker- of rechterkanaal. Deze optie is alleen beschikbaar voor kamers met stereogeluid.

Als jij die optie hebt dan gaat er iets mis

[ Voor 18% gewijzigd door Cardwizard op 03-11-2024 13:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Het heeft in ieder geval niks met de Arc Ultra te maken want die heb ik (nog) niet.

In Android kan ik de balans aanpassen. In iOS bestaat die mogelijkheid niet. Het is dus de Android app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Welke muurbeugels voor de era 100 gebruiken jullie? Amazon heeft redelijk wat keus.
Ze komen niet aan het plafond maar links rechts zwenkbaar kan wel handig zijn.

Deze bijvoorbeeld? https://amzn.eu/d/dgerg9S

[ Voor 12% gewijzigd door ..Christiaan.. op 03-11-2024 15:02 . Reden: Product toegevoegd ]

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Cardwizard schreef op zondag 3 november 2024 @ 12:59:
[...]
Volgens Sonos:
Balans
Past het volume aan op het linker- of rechterkanaal. Deze optie is alleen beschikbaar voor kamers met stereogeluid.

Als jij die optie hebt dan gaat er iets mis
Ik heb geen idee, dit is wat ik zie in de Android app
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pCajcI7gR08LPuYDNymDYqAi1Us=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nUnRtQy048AO1QuUkk3W2dqn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QpP_9mZhJxpLko-mxtB-_8OHt7k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LgAN7aDYrKYgCCvjnR6Uy2fe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CJ4jesQ9YSvw8yQI8nAhmP3c9m0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JlFY7ShMPtbNKvcY3LAnG7qF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zOIKkXs3tPWFCuFuMWeifElXvZE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BBFPnLrevcQyuWZNwC6wfrOu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door DON PAPA op 03-11-2024 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:06
..Christiaan.. schreef op zondag 3 november 2024 @ 15:00:
Welke muurbeugels voor de era 100 gebruiken jullie? Amazon heeft redelijk wat keus.

Gewoon die van Sonos zelf. Ziet er nogal cheap uit die op Amazon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
..Christiaan.. schreef op zondag 3 november 2024 @ 15:00:

Ik heb dat setje aan de muur hangen, prima dingen voor dat lage bedrag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Grappig. Op de Sonos community is het iemand gelukt Play:1’s als surrounds aan zijn Arc Ultra te koppelen: https://nl.community.sono...sub-bij-arc-ultra-6778033

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cardwizard
Rallye schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:32:
Grappig. Op de Sonos community is het iemand gelukt Play:1’s als surrounds aan zijn Arc Ultra te koppelen: https://nl.community.sono...sub-bij-arc-ultra-6778033
Zeker "grappig" het is mij niet gelukt in ieder geval, Het "grappige"verdienmodel van Sonos heeft bij mij wel gewerkt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:09
Bedoel je dat jou play 1’s niet werkten?
Best interessant als het namelijk wel zou kunnen, per slot ook voor mij een dealbreker momenteel, heb geen zijn om die extra 400 uit te geven.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

merlin1201 schreef op maandag 4 november 2024 @ 14:42:
heb geen zijn om die extra 400 uit te geven.
Ik twijfelde ook even. Mijn play:1's stamden uit 2017. Als setje verkocht voor € 180,'- incl. Flexon muurbeugels. Kon ik mee leven dus arc en 2x era 100 besteld. Mooie upgrade.
Komt morgen binnen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3
  • Laatst online: 21:23

ja3

Ik heb zelf nu de Arc Ultra + Sub 4 + Sub 3 + Play One's aan elkaar gekoppeld. En het werkt. Maar ben zelf niet zo'n fan van de rears (icm Dolby Atmos). Ik vind ze erg aanwezig op het moment dat ze aan gaan. Ze voelen echt als losstaande speakers en blenden niet zo lekker met de Arc Ultra. Zou dit met de ERA 100/300 beter zijn?

(En 2 subs is totaal niet nodig maar staat wel leuk, Sub 3 vind ik overigens mooier omdat deze beter bij mijn glimmende kastjes past).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
ja3 schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:15:
Ik heb zelf nu de Arc Ultra + Sub 4 + Sub 3 + Play One's aan elkaar gekoppeld. En het werkt. Maar ben zelf niet zo'n fan van de rears (icm Dolby Atmos). Ik vind ze erg aanwezig op het moment dat ze aan gaan. Ze voelen echt als losstaande speakers en blenden niet zo lekker met de Arc Ultra. Zou dit met de ERA 100/300 beter zijn?

(En 2 subs is totaal niet nodig maar staat wel leuk, Sub 3 vind ik overigens mooier omdat deze beter bij mijn glimmende kastjes past).
Trueplay gedraaid?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Rallye schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:32:
Ik ben benieuwd hoelang dat werkt. Over de Sub gen 1 en Sub gen 2 schrijft Sonos. Kun je koppelen aan de Arc Ultra maar is niet toekomstbestendig

En dan denk ik: kan dus zomaar zijn dat Sonos een update uitbrengt en dan is het afgelopen met de pret. Best wel wazig.

Overigens. Mijn dochter heeft al een bestemming gevonden voor mijn Beam gen 2. In haar woning. En wel kosteloos. Het is wat, dochters. Vooruit dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3
  • Laatst online: 21:23

ja3

Bedankt. Ja. Ik kan nog de uitgebreide trueplay proberen. Of nog even spelen met de locatie van de surround speakers. Bij Sonos foto's zie ik ze altijd direct links/rechts achter de bank dus dat zou ik nog eens kunnen uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Vanmiddag de Arc Ultra + muurbeugel besteld bij Sonos.

Zit nu naar Mocro maffia te kijken

Beam: dialoog perfect
Sub gen 3: perfect
One SL (surround): perfect

Arc Ultra problemen met Sub gen 3 en Trueplay.
Waarschijnlijk de One SL resetten omdat ze niet gevonden worden?

Ik weet wat ik heb, geen idee wat ik krijg. Wel vertrouwen dat het goed komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Er zijn al best veel reviews over de Arc. Blijft een prima soundbar. De Ultra moet het nog even overtreffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:23

Mr. Freeze

¡GO!

Bij mij doen de knopjes spraakversterking en nachtmodus helemaal niks meer op m’n Ultra, ook niet na de update (iOS) van vandaag. Op zich niet zo’n ramp want die functies gebruik vrijwel ik nooit maar wel vreemd.

Andere hier die dit ook ervaren?

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Mr. Freeze schreef op maandag 4 november 2024 @ 21:50:
Bij mij doen de knopjes spraakversterking en nachtmodus helemaal niks meer op m’n Ultra, ook niet na de update (iOS) van vandaag. Op zich niet zo’n ramp want die functies gebruik vrijwel ik nooit maar wel vreemd.

Andere hier die dit ook ervaren?
App een keer resetten geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-09 06:19
Serena schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 17:20:
Sinds de update van gisteravond ziet HomeKit mijn speakers niet meer in de Woning als ik niet thuis ben.
Meer mensen last van?
Ook de app update van gisteren lost het niet op. Benieuwd of dit ooit weer gaat werken…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iNFYNoVN2XETM3_8gc5YHqjEx_o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/o1BqSqpxxhJdsSCGbQdVHNQz.png?f=fotoalbum_large

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:43
Ik zit op 18.1 en zie m’n Sonos speakers ook als ik niet thuis ben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• floydje07
  • Laatst online: 25-09 20:32
Relatief nieuw met Sonos producten, maar ik kon het niet laten om de nieuwe Arc Ultra met 2 Era 300's aan te schaffen als Rears. Ik moet zeggen dat ik zeer positief verrast ben. Ik heb het geheel via Trueplay afgestemd op de snelle methode. Vooral de spatial audio via de Sonos app geeft een bijzonder mooi geluid. Ook films met Atmos geeft het toch wel een behoorlijke extra punch ten opzichte van mijn vorige set (LG soundbar DSC9S met rears).

Heb sterk getwijfeld tussen een versterker / AVR met nieuwe boxen, maar ben blij verrast. Voor mij nog geen sub. Ik vind dat er voldoende bass zit in alle speakers, maar wellicht dat dit nog verandert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

[OPGELOST]
Even de Windows app op een laptop of desktop installeren en binnen een paar minuten is het gepiept. Het ligt dus aan die fijne app :).

Of het op een Mac werkt weet ik niet; die heb ik niet in huis.
Ik krijg deze melding tijdens de installatie van de Arc Ultra. Ik kan dan ook niet verder. Google geeft wel wat resultaten maar niet voor de Arc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/56YTqAA3AZL2Ge07OkSdoRXCnk4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qyjWuXLiDwvymvM0bVfmBMIC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door ..Christiaan.. op 05-11-2024 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
..Christiaan.. schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:20:
Ik krijg deze melding tijdens de installatie van de Arc Ultra. Ik kan dan ook niet verder. Google geeft wel wat resultaten maar niet voor de Arc.

[Afbeelding]
Zou Sonos support even contacten

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
Met een ander apparaat nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Ga ik vanmiddag doen. Ik las ook al dat het wellicht via de Windows app zou moeten lukken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
Via de Dolby app op de Xbox (7.1.4 channel check) is wel heel duidelijk te horen dat op de Ultra left en right heel zacht staan ten opzichte van de rest

[ Voor 7% gewijzigd door Steven030 op 05-11-2024 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-10 09:13
Ik ben mij aan het oriënteren om mijn setup te upgraden. Mijn huidige setup in de woonkamer is een Beam Gen1 met een Sub (ik denk Gen 2).

Voor televisie en series/films vind ik het genoeg, voor muziek is het wat mager qua ruimtevulling. Ook zou ik wel eens willen experimenteren met rears. Daarom was mijn gedachte altijd dit uit te breiden met 2 One's (of Play1).

Alleen nu met de nieuwe Arc Ultra en de daardoor vele gebruikte Arc's die aangeboden worden vraag ik mij af, is het niet beter om mijn Beam te vervangen door een Arc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Boeie schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:41:

Alleen nu met de nieuwe Arc Ultra en de daardoor vele gebruikte Arc's die aangeboden worden vraag ik mij af, is het niet beter om mijn Beam te vervangen door een Arc?
https://hifi.nl/artikel/3...-en-Sonos-Beam-Gen-2.html

Mocht je naar Zwolle willen rijden.....ik heb een Arc te koop staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-09 06:19
Ronvgs schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 08:26:
Daar snap ik dus echt niets van.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Nu online
kreeg zojuist Sonos app (IOS) update 'gepushed'. 80.11.51
Zelfde release notes als 80.11.39

zie ook deze: https://en.community.sono...51-not-documented-6921057

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:49

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ronvgs schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 08:26:
Met VPN dan ofzo?

Want ik krijg gewoon een melding "geen producten gevonden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-10 14:09

Halfkakkende

Vandring

Ik blijf mij verbazen over de stand van zaken van de (ios) app (wisselende responsiveness, gebrekkige functionaliteit - hoewel beide verbeterd sinds mei en heeft een tijdje echt goed gewerkt) ten opzichte van de Windows app welke wel snel reageert en de functionaliteiten biedt die ik zoek.

Onze situatie is als volgt:
- Zone 1: Voorkamer met twee B&W m1 speakers aangesloten op een Connect:AMP
- Zone 2: Huiskamer met twee B&W m1 speakers aangesloten op een AMP met als aanvulling een SUB3
- TV kamer met een LG SK10y soundbar zonder de bijbehorende surrounds, aangesloten via ARC vanaf een LG C1 TV en een Symfonisk als "extra" (Zone 3) bij de andere twee ruimtes.

Aanvullend in de TV kamer:
- PS5 en KPN box aangesloten op de inputs van de TV en via ARC naar de Soundbar.

Graag willen wij onze LG SK10y soundbar vervangen (heeft wat kuren met connecties en dergelijke) met een ARC ultra en bijpassende ERA surrounds. Bijkomend zou ik ook graag de SUB3 van zone 2 mee willen laten werken bij het TV/film/spel kijken, maar ook als onderdeel van Zone 2 laten zijn bij het beluisteren van muziek (dus feitelijk "automatisch" wisselen van zones) terwijl de ARC Ultra en Era's niet meespelen.

In hoeverre heeft dat geleuter met die app impact op het gebruik van een surround opstelling in onze tv-kamer? Of kan dit geautomatiseerd? Het laatste waar ik naar op zoek ben is dat ik eerst moet wachten tot de app waker wordt om een instelling te wijzigen of whatever, want dan zoeken we wel een andere mooie soundbar...

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
MikeyMan schreef op woensdag 6 november 2024 @ 13:01:
[...]

Met VPN dan ofzo?

Want ik krijg gewoon een melding "geen producten gevonden".
In de Apple home App

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

ourplayground schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:22:
Als ik met een Iphone Trueplay doe is het geluid idd minder vol dan wanneer ik een Android telefoon gebruik.

Detail: met beide varianten Trueplay geeft de app aan dat mijn beide rear speakers meer dan 3 meter bij mij vandaan staan. Dit is niet aan te passen terwijl het in werkelijkheid ongeveer een meter is. Ik zet ze dan maar wat zachter bij tv en muziek maar wel vreemd dat dit niet aan te passen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
..Christiaan.. schreef op woensdag 6 november 2024 @ 15:43:
[...]

Als ik met een Iphone Trueplay doe is het geluid idd minder vol dan wanneer ik een Android telefoon gebruik.

Detail: met beide varianten Trueplay geeft de app aan dat mijn beide rear speakers meer dan 3 meter bij mij vandaan staan. Dit is niet aan te passen terwijl het in werkelijkheid ongeveer een meter is. Ik zet ze dan maar wat zachter bij tv en muziek maar wel vreemd dat dit niet aan te passen is.
Misschien ben je het vergeten maar dat is altijd al zo geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Ah, destijds niet opgevallen. Wel vreemd, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
..Christiaan.. schreef op woensdag 6 november 2024 @ 16:06:
Ah, destijds niet opgevallen. Wel vreemd, toch?
Niet vreemd als je weet dat het zo werkt 🤪
Maar je kunt het volume zelf aanpassen. De door Sonos opgegeven afstand die niet te veranderen is 'maar tekst'.

Waar gebruikers meer problemen mee hebben is dat je de balans niet kunt instellen van de surronds omdat sommigen niet precies in het midden van de luisterpositie zitten en dus de ene surround horen maar de andere niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Inmiddels de Arc Ultra probleemloos geïnstalleerd. Mijn eerste indruk is dat het geluid niet gigantisch afwijkt van de Beam. Die vond ik al top. Verder, zoals hier al vaker aangegeven werkt volledige Trueplay met iOS zeer nadelig. Trueplay van de Arc Ultra is een stuk beter. Mijn Sub gen 3 staat achter de bank en bij volledige Trueplay hoor ik de bass heel duidelijk uit de Arc Ultra komen. Bij Android Trueplay weer meer aanwezig en is de bass weer neutraal, d.w.z. niet aanwijsbaar. Ik moet de EQ instellingen nog even fine tunen. Geen spijt van mijn aankoop. Muziek klinkt helderder dan bij de Beam maar als ik het van tevoren had kunnen horen weet ik nog niet of ik de Arc Ultra had gekocht.

De Beam laat zich in de app niet verwijderen. App al gereset. Beam gereset.

Edit: waarschijnlijk een bug in de Sonos app. Op mijn PC is de Kamer niet zichtbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hz6ojFsjuK3jph90P3mnYh61wuY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RNNFxddTjMiNPCn0jS3c68Mb.jpg?f=fotoalbum_large

@Halfkakkende je kunt beter wat anders zoeken. Wat jij wilt met zone 1 en zone 2 kon niet, kan niet en gaat hoogstwaarschijnlijk ook nooit kunnen.

[ Voor 57% gewijzigd door GerCor op 07-11-2024 02:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 13:08
GerCor schreef op woensdag 6 november 2024 @ 17:38:

De Beam laat zich in de app niet verwijderen. App al gereset. Beam gereset.

Edit: waarschijnlijk een bug in de Sonos app. Op mijn PC is de Kamer niet zichtbaar.
Hi,
Je beam verdwijnt na paar uur/dagen vanzelf uit je lijstje. let maar op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-10 14:09

Halfkakkende

Vandring

GerCor schreef op woensdag 6 november 2024 @ 17:38:

@Halfkakkende je kunt beter wat anders zoeken. Wat jij wilt met zone 1 en zone 2 kon niet, kan niet en gaat hoogstwaarschijnlijk ook nooit kunnen.
Ik snap je reactie niet, zone 1 en zone 2 werkt nu wel prima. Mijn primaire vraag is of ik de sub (automatisch( kan overnemen als ik de tv inschakel en weer "automatisch" terug kan zetten wanneer ik muziek beluister in een van de zones, zonder daarbij die ellendige app te gebruiken...

[ Voor 4% gewijzigd door Halfkakkende op 07-11-2024 12:10 ]

MUZIEK!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
Halfkakkende schreef op donderdag 7 november 2024 @ 12:10:
[...]

Ik snap je reactie niet, zone 1 en zone 2 werkt nu wel prima. Mijn primaire vraag is of ik de sub (automatisch( kan overnemen als ik de tv inschakel en weer "automatisch" terug kan zetten wanneer ik muziek beluister in een van de zones, zonder daarbij die ellendige app te gebruiken...
Nee kan niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Halfkakkende schreef op donderdag 7 november 2024 @ 12:10:
[...]

Heeft niks met de app te maken. Het kan gewoon niet. De Sub zit in Kamer 2. Die kun je niet even lenen als je TV kijkt in Kamer 3. Jouw TV zit aangesloten op Kamer 3. Het is allemaal niet zo moeilijk als je het eenmaal snapt maar het is hier al zo vaak uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Halfkakkende schreef op woensdag 6 november 2024 @ 14:11:
Ik blijf mij verbazen over de stand van zaken van de (ios) app (wisselende responsiveness, gebrekkige functionaliteit - hoewel beide verbeterd sinds mei en heeft een tijdje echt goed gewerkt) ten opzichte van de Windows app welke wel snel reageert en de functionaliteiten biedt die ik zoek.

Onze situatie is als volgt:
- Zone 1: Voorkamer met twee B&W m1 speakers aangesloten op een Connect:AMP
- Zone 2: Huiskamer met twee B&W m1 speakers aangesloten op een AMP met als aanvulling een SUB3
- TV kamer met een LG SK10y soundbar zonder de bijbehorende surrounds, aangesloten via ARC vanaf een LG C1 TV en een Symfonisk als "extra" (Zone 3) bij de andere twee ruimtes.

Aanvullend in de TV kamer:
- PS5 en KPN box aangesloten op de inputs van de TV en via ARC naar de Soundbar.

Graag willen wij onze LG SK10y soundbar vervangen (heeft wat kuren met connecties en dergelijke) met een ARC ultra en bijpassende ERA surrounds. Bijkomend zou ik ook graag de SUB3 van zone 2 mee willen laten werken bij het TV/film/spel kijken, maar ook als onderdeel van Zone 2 laten zijn bij het beluisteren van muziek (dus feitelijk "automatisch" wisselen van zones) terwijl de ARC Ultra en Era's niet meespelen.

In hoeverre heeft dat geleuter met die app impact op het gebruik van een surround opstelling in onze tv-kamer? Of kan dit geautomatiseerd? Het laatste waar ik naar op zoek ben is dat ik eerst moet wachten tot de app waker wordt om een instelling te wijzigen of whatever, want dan zoeken we wel een andere mooie soundbar...
Wat jij “zones” noemt, noemt Sonos al jaren “kamers”. Ik hou dat aan. Het verplaatsen van een Sub (hetzelfde zou gelden voor surrounds overigens) naar een andere kamer in de app kan wel, maar is best een werkje, waarbij je ook nog eens bij elke verplaatsing de Trueplay opnieuw gedaan moet worden. Alles handmatig via de app dus - niet geautomatiseerd.

Deze werkwijze heeft te maken met de aansturing van de Sub. Die loopt namelijk in een TV-opstelling altijd via een dedicated 5Ghz link, waarbij de soundbar al het werk doet. In een opstelling met gewone speakers functioneert de Sub anders. Sonos kent geen geheugen voor het gebruik van een Sub in meerdere kamers.

Kortom: wat jij wilt kan wel, maar is niet erg praktisch. Voor een keer bij een feestje of filmavond wellicht prima, maar dit doe je niet op regelmatige basis. Als je een Sub wilt bij je TV én bij andere speakers heb je er eigenlijk twee nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Rallye schreef op donderdag 7 november 2024 @ 13:02:
[...]
knip

Kortom: wat jij wilt kan wel, maar is niet erg praktisch. Voor een keer bij een feestje of filmavond wellicht prima, maar dit doe je niet op regelmatige basis. Als je een Sub wilt bij je TV én bij andere speakers heb je er eigenlijk twee nodig.
Hij vroeg of het automatisch kan zonder gebruik te maken van de app. Het antwoord daarop is dus: nee, het kan niet.

Verder prima uitleg van wat wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leesaa
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 00:56
Sinds de laatste update kunnen wij het volume van google assistent niet meer aanpassen. We hebben een sonos One. Al staat de speaker op het laagste niveau de assistent blijft echt hard staan. Sonos gebeld en allerlei dingen uitgeprobeerd… het zou een bekend probleem zijn en we moeten wachten tot het opgelost wordt 🤯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Klopt. Sommigen hebben dat, ook met Alexa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Nu online
speculatief: denk dat Google Assistant stap voor stap helemaal verdwijnt in combinatie met de Sonos App.
Zoals in een eerder bericht al stond heeft blijkbaar Google 'strengere/andere eisen' aan Sonos gesteld waar ze niet aan kunnen/willen voldoen. Dus lijkt het te gaan stoppen?!

Werkt al niet meer voor de nieuwere Sonos producten en zie nu dat het in de Sonos (Iphone) app als 'spraak assistent' ook is verdwenen (ook Alexa trouwens maar die gebruikte ik toch al niet). Wellicht al langer verdwenen? Het viel me nu pas op, heb het niet eerder gecheckt. In het begin de Google Assistant ook voor Sonos aansturing veel gebruikt. Nu al een tijdje niet meer en bedien via de app zelf of via Sonos VoiceControl. Giancarlo Esposito aka Mr Los Pollo Hermanos ook weer blij

[ Voor 4% gewijzigd door Brains Bush op 07-11-2024 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Brains Bush schreef op donderdag 7 november 2024 @ 15:22:
speculatief: denk dat Google Assistant stap voor stap helemaal verdwijnt in combinatie met de Sonos App.
Zoals in een eerder bericht al stond heeft blijkbaar Google 'strengere/andere eisen' aan Sonos gesteld waar ze niet aan kunnen/willen voldoen. Dus lijkt het te gaan stoppen?!

Werkt al niet meer voor de nieuwere Sonos producten en zie nu dat het in de Sonos (Iphone) app als 'spraak assistent' ook is verdwenen (ook Alexa trouwens maar die gebruikte ik toch al niet). Wellicht al langer verdwenen? Het viel me nu pas op, heb het niet eerder gecheckt. In het begin de Google Assistant ook voor Sonos aansturing veel gebruikt. Nu al een tijdje niet meer en bedien via de app zelf of via Sonos VoiceControl. Giancarlo Esposito aka Mr Los Pollo Hermanos ook weer blij
iPad is leeg maar op Android telefoon zie ik dit bij Spraakassistent toevoegen bij de Beam: (bij de Arc Ultra ontbreekt GA)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/THDvokp3BidlPHsqJUyXsF9EDns=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FNe0PRbY7kYX1P0fKQTtzws2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:49

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja ok.. alles werkt prima met sonos... Spotify, home assistant, Google home...

Behalve de eigen Sonos app :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spaarpot
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:10
Bij Humberto waren de twee jongens /mannen op bezoek welke hun bedrijf en technology verkocht hebben aan Sonos. Wel leuk om even te horen voor de geïnteresseerden. Hun technology zit nu in de Arc Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Net even delen van 3 films bekeken. Eindelijk tijd voor. 1 Dolby Atmos en 2 Dolby Digital Plus 5.1 met de Arc Ultra.

Maar, het is niet om aan te horen. Mijn grootste bezwaar zijn de stemmen. Dat gaat helemaal niet goed. Hoe leg je dat uit? Ze klinken te zacht. Iemand staat pal tegenover je maar klinkt alsof hij 5 meter verderop staat. Surround sound en subwoofer wel prima in orde. Kortom, het haalt het niet bij wat ik van de Beam gewend ben. TV zenders is in ieder geval een stuk beter.

Sonos is inmiddels op de hoogte dat de huidige volledige Trueplay niet het gewenste resultaat is voor hun 'nieuwe vlaggenschip'. Ze raden aan geen Trueplay te doen of de Trueplay voor de Arc Ultra te gebruiken. Maar geen Trueplay is ook geen optie. Dan komt er nauwelijks geluid uit de Arc Ultra.

Ik ben benieuwd hoelang ik dit tolereer en of ik de Arc Ultra terugstuur. Beam al aan mijn dochter beloofd. Want ik verwacht wel dat Sonos dit gaat oplossen, de vraag is alleen wanneer.

Edit: ook nog nooit gezien. YouTube Hans Zimmerman Live Prague Gladiator Elysium Now We Are Free 2017 in Dolby Digital 5.1 YouTube is toch stereo?

[ Voor 27% gewijzigd door GerCor op 08-11-2024 06:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
spaarpot schreef op donderdag 7 november 2024 @ 23:07:
Bij Humberto waren de twee jongens /mannen op bezoek welke hun bedrijf en technology verkocht hebben aan Sonos. Wel leuk om even te horen voor de geïnteresseerden. Hun technology zit nu in de Arc Ultra
Wat voor tech was dat dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:57

RnB

GerCor schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 00:04:
Net even delen van 3 films bekeken. Eindelijk tijd voor. 1 Dolby Atmos en 2 Dolby Digital Plus 5.1 met de Arc Ultra.

Maar, het is niet om aan te horen. Mijn grootste bezwaar zijn de stemmen. Dat gaat helemaal niet goed. Hoe leg je dat uit? Ze klinken te zacht. Iemand staat pal tegenover je maar klinkt alsof hij 5 meter verderop staat. Surround sound en subwoofer wel prima in orde. Kortom, het haalt het niet bij wat ik van de Beam gewend ben. TV zenders is in ieder geval een stuk beter.

Sonos is inmiddels op de hoogte dat de huidige volledige Trueplay niet het gewenste resultaat is voor hun 'nieuwe vlaggenschip'. Ze raden aan geen Trueplay te doen of de Trueplay voor de Arc Ultra te gebruiken. Maar geen Trueplay is ook geen optie. Dan komt er nauwelijks geluid uit de Arc Ultra.

Ik ben benieuwd hoelang ik dit tolereer en of ik de Arc Ultra terugstuur. Beam al aan mijn dochter beloofd. Want ik verwacht wel dat Sonos dit gaat oplossen, de vraag is alleen wanneer.

Edit: ook nog nooit gezien. YouTube Hans Zimmerman Live Prague Gladiator Elysium Now We Are Free 2017 in Dolby Digital 5.1 YouTube is toch stereo?
Lastig te oordelen zo van jouw tekst, maar ik heb het idee dat ik hetzelfde ervaar met mijn ARC.

Alle SFX klinkt 100x harder dan de stemmen, waardoor het volume niet te regelen is. Of je hoort de gesprekken goed, maar schrik je je twee straten verder nog de pleuris van de SFX, of de SFX heeft het juiste volume en je hoort de gesprekken niet.
Dit heb ik met alle Dolby formaten in films, series en games. Stereo gaat wel goed.

Sinds de kinderen kijken we geen (goede) films en series meer, dus alles nu in Stereo, waardoor het me niet meer stoort. Maar dit is zeker wel een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
RnB schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 08:42:
[...]

Lastig te oordelen zo van jouw tekst, maar ik heb het idee dat ik hetzelfde ervaar met mijn ARC.

Alle SFX klinkt 100x harder dan de stemmen, waardoor het volume niet te regelen is. Of je hoort de gesprekken goed, maar schrik je je twee straten verder nog de pleuris van de SFX, of de SFX heeft het juiste volume en je hoort de gesprekken niet.
Dit heb ik met alle Dolby formaten in films, series en games. Stereo gaat wel goed.

Sinds de kinderen kijken we geen (goede) films en series meer, dus alles nu in Stereo, waardoor het me niet meer stoort. Maar dit is zeker wel een probleem.
Exact dit had ik ook met de Arc, maar nu met de Ultra helemaal niet meer omdat juist de stemmen zoveel beter/luider klinken tov de Arc, voor mij de beste upgrade van Arc naar Ultra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kikashi
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-09 09:31
Brains Bush schreef op donderdag 7 november 2024 @ 15:22:Nu al een tijdje niet meer en bedien via de app zelf of via Sonos VoiceControl. Giancarlo Esposito aka Mr Los Pollo Hermanos ook weer blij
Bijkomend voordeel is dat dit on-device gebeurt. Er worden dus geen recordings naar één of andere server gezonden waar je nooit zeker bent wie er naar kan luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Maar, het is niet om aan te horen. Mijn grootste bezwaar zijn de stemmen. Dat gaat helemaal niet goed.
Ik vind juist de stemmen onwijs goed klinken nu ik een Sonos ARC Ultra heb. Hiervoor had ik een LG DSN11RG set, maar die kan echt niet tippen aan deze Sonos Ultra bar. Ik heb alleen na Trueplay via de Android app wel de Era 100 surround speakers iets harder gezet om in de bubbel te zitten. Maar spraakversterking staat uit bij mij.

[ Voor 6% gewijzigd door DON PAPA op 08-11-2024 09:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:52

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Youtube was volledig stereo en alle surround die je er hoorde was doe-alsof-surround. Echter, sinds een tijdje biedt Youtube wel echte 5.1 aan. https://support.google.co...ost%20Fire%20TV%20devices.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
De stemmen, en de vele klachten daarover, was voor mij de reden geen interesse voor de Arc te hebben. Goede verhalen van overstappers van de Arc naar Arc Ultra m.b.t. de verbetering de stemmen waren voor mij de reden over te stappen naar de Ultra.

Toen ik, muurbeugel vervangen, Arc Ultra aansluiten de soundbar aangezet had dacht ik, en mijn zoon. Wat een slecht geluid. Wat heb ik gekocht? Vooral de subwoofer in de Arc Ultra klonk erg slecht. Maar, geen paniek. Android Trueplay moet beter klinken en dat deed het. Dat scheelt alweer. Sub gen 3 koppelen, de beide One's koppelen en weer luisteren. Klinkt wel aardig. Toen, de Volledige Trueplay proberen. Klopt het dat het stuk is? Man, wat slecht. Vooral de One SL klonk heel schel. Oké, dat klopt dus. Gelijk weer Android Trueplay gedaan. Klinkt beter. Muziekje opgezet. Nou, klinkt hetzelfde als de Beam. Gelukkig maar. Vannacht toch maar eens Dolby Atmos proberen en toen begon de ellende dus. Dit kan niet waar zijn.

Dus ja, stemmen beter t.o.v. de Arc is te verwachten. Dat is een bestaande klacht.

Gelukkig zijn er veel klachten over Trueplay zodat Sonos er mee aan de slag moet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:39
GerCor schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 13:07:
De stemmen, en de vele klachten daarover, was voor mij de reden geen interesse voor de Arc te hebben. Goede verhalen van overstappers van de Arc naar Arc Ultra m.b.t. de verbetering de stemmen waren voor mij de reden over te stappen naar de Ultra.

Toen ik, muurbeugel vervangen, Arc Ultra aansluiten de soundbar aangezet had dacht ik, en mijn zoon. Wat een slecht geluid. Wat heb ik gekocht? Vooral de subwoofer in de Arc Ultra klonk erg slecht. Maar, geen paniek. Android Trueplay moet beter klinken en dat deed het. Dat scheelt alweer. Sub gen 3 koppelen, de beide One's koppelen en weer luisteren. Klinkt wel aardig. Toen, de Volledige Trueplay proberen. Klopt het dat het stuk is? Man, wat slecht. Vooral de One SL klonk heel schel. Oké, dat klopt dus. Gelijk weer Android Trueplay gedaan. Klinkt beter. Muziekje opgezet. Nou, klinkt hetzelfde als de Beam. Gelukkig maar. Vannacht toch maar eens Dolby Atmos proberen en toen begon de ellende dus. Dit kan niet waar zijn.

Dus ja, stemmen beter t.o.v. de Arc is te verwachten. Dat is een bestaande klacht.

Gelukkig zijn er veel klachten over Trueplay zodat Sonos er mee aan de slag moet.
Wat is precies je vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
GerCor schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 13:07:

Er is toch helemaal geen Trueplay voor Android? 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerCor
DennusB schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 13:15:
[...]

Er is toch helemaal geen Trueplay voor Android? 8)7
Bij de Era 100, Era 300 en de Arc Ultra kun je Trueplay doen met een Android telefoon. Dan kalibreer je de luidspreker. Ik noem dat Android Trueplay om aan te geven welke Trueplay ik heb gedaan en waarmee.

@olafmol

Dit is een discussieforum. Ervaringen uitwisselen.

Ik stel vast, in mijn situatie.
  • Arc Ultra zo uit de doos: volume erg laag.
  • Arc Ultra na volledige Trueplay: surroundspeakers erg schel. De subwoofer in de soundbar klinkt vreselijk. Aangesloten Sub gen 3 onhoorbaar.
  • Arc Ultra na Trueplay met Android waarbij je dus alleen de soundbar kalibreert. Klinkt een stuk beter. Sub gen 3 doet mee, surroundspeakers klinken prima. Stemmen in films van streamingdiensten onvoldoende. Tenminste, als ik dat vergelijk met de Beam.

[ Voor 44% gewijzigd door GerCor op 08-11-2024 14:14 ]

Pagina: 1 ... 186 ... 199 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.