Cardwizard schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 06:45:
@
outlandos vandaar dat ik het ook benoem, misschien gaat er iets niet goed bij mij.
@
_Bailey_ wil je eens testen of je verschil hoort met Trueplay aan en uit?
Bij mij is het nu zo: Trueplay op de snelle manier klinkt hetzelfde als Trueplay uit, Trueplay op de uitgebreide manier klinkt eigenlijk ook niet heel anders maar heeft wel veel minder bas/lage tonen
even getest met DolbyAtmos film;
TruePlay aan (dus na mijn snelle TruePlay) ; geluid is ruimtelijker / bubbel is meer aanwezig. Met name links en rechtsvoor de Arc Ultra
TruePlay uit ; klinkt vlakker, centre channel in de Ultra is overheersend, veel minder gebalanceerde bubbel en (beduidend) minder bas / lage tonen.
Natuurlijk doet TruePlay zijn werk, maar het is niet iets magisch imho.
Voor in mijn opstelling laat ik het zo even; dus de snelle TruePlay. Er zit iets niet goed met de uitgebreide TruePlay.
Zoals eerder vermeld; ook klachten hierover op de Sonos subreddit. Ook hier klachten over de (zeer) overheersende centre channel in de Arc Ultra
de Arc Ultra is pas net op de markt; ongetwijfeld komen er nog TruePlay updates.
Volgens mij toen de Arc net op de markt kwam, waren er in het begin ook wat updates nodig voor TruePlay.
Verder is de ervaring van Dolby Atmos (en ook Dolby Vision) ook erg persoonlijk.
De Vrouw des Huizes hier vindt het wel allemaal best hier; die ziet (Dolby Vision) of hoort nauwelijks verschil, of het boeit haar niet....dat is ook heel goed mogelijk
[
Voor 12% gewijzigd door
_Bailey_ op 01-11-2024 14:30
]