Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 185 ... 199 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:20

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Mr. Freeze Zolang het on topic en nuttig is, is dat geen enkel probleem.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:18
Rallye schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 22:26:
@GerCor Dat klinkt wel erg negatief over Sonos. Dat ze er niets aan doen, lijkt een technische oorzaak hebben. De versterker kan gewoon niet zachter. De maximering van het volume maakt de stapjes van min tot max kleiner, maar volgens mij juist niet de eerste stap, van nul naar één.
Neu, als je airplay gebruikt gaat hij wel zachter.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:16
@Mr. Freeze Zo zou ik het ook doen. De stap voor het wijzigen van de naam van de kamer waarin de Beam staat zou ik doen na het verwijderen van de surrounds en de Sub. De Arc Ultra kan dan de oude naam van de Beam krijgen.

@matthijst Goeie tip!

[ Voor 5% gewijzigd door Rallye op 29-10-2024 11:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:56
Henkhuppelschot schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 21:47:
Ik kan niet meer in mijn Plex account via Sonos, opnieuw aanmelden lukt niet....meer mensen die klachten?
Werkt toegang op afstand in Plex nog steeds? Bij mij werkt Plex (gelukkig) nog wel, maar een tijdje terug had ik hier ook wat problemen mee. Ik had Plex alleen naar buiten opengesteld via een domeinnaam, maar ik moest toch een port forward toevoegen omdat anders Sonos mijn Plex server niet kon bereiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:50
alex3305 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 12:23:
[...]

Werkt toegang op afstand in Plex nog steeds? Bij mij werkt Plex (gelukkig) nog wel, maar een tijdje terug had ik hier ook wat problemen mee. Ik had Plex alleen naar buiten opengesteld via een domeinnaam, maar ik moest toch een port forward toevoegen omdat anders Sonos mijn Plex server niet kon bereiken.
Na lang blijven proberen gelukt gisteren.
Opnieuw activeren lukt niet, hierna verwijderd van Sonos en opnieuw proberen te activeren.
Dat lukte na een aantal keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
Henkhuppelschot schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 12:39:
[...]

Na lang blijven proberen gelukt gisteren.
Opnieuw activeren lukt niet, hierna verwijderd van Sonos en opnieuw proberen te activeren.
Dat lukte na een aantal keer.
De Plex + Sonos integratie is een beetje finicky. Ik heb ook al een paar keer gehad dat PlexAmp op de een of andere manier geen verbinding meer kon maken met mijn Sonos speakers. Maar als ik dan, zeg, een half uurtje wachtte werkte het weer prima. Het is net of de service dan gethrottled wordt of zo :S.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
benieuwd of de Vrouw des huizes het verschil ziet met de Arc ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ugTZ79RaibZAvk2UaP_nky4j4mU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ptaZM2b1nXwGlnY4iKP2cRJu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:47

Mr. Freeze

¡GO!

_Bailey_ schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 12:57:
benieuwd of de Vrouw des huizes het verschil ziet met de Arc ;)

[Afbeelding]
Tsja, gebruikt ze de volume toetsen weleens? Anyway, gaaf hoor.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Mr. Freeze schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 12:59:
[...]

Tsja, gebruikt ze de volume toetsen weleens? Anyway, gaaf hoor.
nee, zij gebruikt vrijwel alleen de afstandsbediening (in geval van TV kijken)

Heb nog geen TruePlay uitgevoerd met de Arc Ultra in 5.1 opstelling. Wel even Spraakversterking op Medium gezet.

Wow, wat een enorme verbetering tov de Arc deze Spraakversterking. Denk zometeen na TruePlay uiteraard nog beter tot z'n recht.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:33
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FuDAfwOVR7yKWXbu0CfUOt5bDdg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J8tcEYXoGyH0elMcRd7MbDbJ.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn vrouw gaat het verschil zeker niet zien en waarschijnlijk ook niet horen…….Als ik de boel up and running heb zal ik wat bevindingen plaatsen.

Bedenk me net dat ze het “de microfoon staat weer aan” en “de microfoon staat weer uit” wel gaat missen 😂

[ Voor 28% gewijzigd door Cardwizard op 29-10-2024 14:07 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
oke, TruePlay uitgevoerd (5.1 met een Sub en 2x Era 100), zeker een hoorbaar positief verschil met de Arc.
Geluidsbeeld is stukken ruimtelijker , dialogen stukken verbeterd tov de Arc.
Na TruePlay heb ik Spraakversterking teruggezet van Medium naar Low. Medium vond ik net een tandje teveel.

Komende avonden maar eens wat mooie Dolby Atmos films/series gaan bekijken/beluisteren.

In tegenstelling tot dit topic en ook de subreddit Sonos waar steen en been wordt geklaagd over problemen oa met toevoegen van speakers in de app, moet ik zeggen dat vanmiddag zo goed als vlekkeloos verliep.
Ook wel eens leuk om te melden (had zelf afgelopen maanden genoeg geklaagd hier over Sonos >:) )

[ Voor 28% gewijzigd door _Bailey_ op 29-10-2024 14:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

_Bailey_ schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:19:

Komende avonden maar eens wat mooie Dolby Atmos films/series gaan bekijken/beluisteren
:Y ik lees mee...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alex3305
_Bailey_ schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:19:
Komende avonden maar eens wat mooie Dolby Atmos films/series gaan bekijken/beluisteren.
Een aantal tips die ik erg goed vond met Atmos:
  • Mad Max: Fury Road
  • Everest
  • 1917
  • Saving Private Ryan
  • Ready Player One
  • Gravity
  • Ford v Ferrari
En daarnaast de meeste animaties op bijvoorbeeld Disney+. Dat en sci-fi leent zich erg goed voor Atmos tracks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-09 15:32
Voor de mensen die de Arc Ultra hebben, is deze ook geschikt om naast films kijken ook goed muziek mee te luisteren? Ik heb nu 2 boekenplank speakers, maar wil graag een soundbar (en later eventueel achter speakers), maar heb geen plaats in mijn woonkamer voor en een soundbar en 2 losse boekenplank speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10 21:06
Linkje3 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:42:
Voor de mensen die de Arc Ultra hebben, is deze ook geschikt om naast films kijken ook goed muziek mee te luisteren? Ik heb nu 2 boekenplank speakers, maar wil graag een soundbar (en later eventueel achter speakers), maar heb geen plaats in mijn woonkamer voor en een soundbar en 2 losse boekenplank speakers.
In het verlengde hiervan heb ik ook een vraag:

Hoe is het muziek luisteren met de Arc Ultra in combinatie met 2 ERA 300's en een sub?

Dezelfde vraag overigens aan de mensen met deze setup maar dan met de gewone arc: als je alleen muziek afspeelt klinkt het dan goed of zouden 2 ERA's zonder soundbar beter klinken?

[ Voor 14% gewijzigd door outlandos op 29-10-2024 15:12 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 13:04
outlandos schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:51:
[...]

In het verlengde hiervan heb ik ook een vraag:

Hoe is het muziek luisteren met de Arc Ultra in combinatie met 2 ERA 300's en een sub?

Dezelfde vraag overigens aan de mensen met deze setup maar dan met de gewone arc: als je alleen muziek afspeelt klinkt het dan goed of zouden 2 ERA's zonder soundbar beter klinken?
Nou ik merk weinig verschil als ik sub aan heb of uit heb met die Ultra! Wat een geluid, zeker icm de Era 300’s. Ik ben meer dan tevreden 😊

Wat een bass kunnen ze krijgen uit zo’n bar zeg.

[ Voor 4% gewijzigd door knny op 29-10-2024 15:40 ]

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Weer een kleine update van de Sonos app. Gisteren de 80.11.32, nu 80.11.33

Geen changelog.

Edit: ook firmware update.

[ Voor 14% gewijzigd door GerCor op 29-10-2024 16:23 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17:56
Sonos app (op Iphone) 80.11.38

Sonos firmware update in drie etappes.

1.) alles apparaten bijgewerkt, behalve Symfonisk en Sub Mini
2.) Symfonisk geupdate maar Sub Mini niet
3.) Sub Mini nu ook gelukt.

Aanhouder wint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Nu online
Brains Bush schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 16:36:
Sonos app (op Iphone) 80.11.38

Sonos firmware update in drie etappes.

1.) alles apparaten bijgewerkt, behalve Symfonisk en Sub Mini
2.) Symfonisk geupdate maar Sub Mini niet
3.) Sub Mini nu ook gelukt.

Aanhouder wint.
Bij mij in 2 etappes. Was even schrikken want de Boost was ook mislukt. Plus de Beam. Ik dacht, 'nee hè. Nu is het helemaal afgelopen met de Boost'. Maar eigenlijk mislukt altijd de firmware update. Moet het altijd nog een keer doen.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustC
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 12:00
Even een stomme vraag in dit forum maar goed.

Mijn situatie is als volgt ik heb recent een arc 2dehands aangeschaft om mijn beam Gen 2 te vervangen, Sub mini had ik al staan en heb 2 x Era 300 staan die de Sonos One's vervangt ennog 20 dagen retour periode hebben momenteel (TruePlay uitgevoerd).

Ik vind het set goed klinken hoor maar krijg toch een beetje het gevoel alsof ik iets mis en wat kan ik niet precies zeggen net alsof de Era 300 misschien niet goed geplaatst zijn of dat de Arc gewoon weg het vermogen mist om de Era 300 te complimenteren.

Content die we kijken is op Prime / Netflix / Plex server met TrueHD 7.1 sound tracks en heb een Arkana Fury HD voor de EARC connectie.

De Ultra zou een optie zijn maar ben al zoveel geld kwijt ondertussen.

Ik lees ook op Reddit veel dat mensen de HW-Q990D aanraden ipv dit set en dat dit een betere Atmos ervaring zou geven.

Nu waren die Era 300 erg duur en krijg ik soms het idee had ik niet verder moeten kijken.

De vraag in kwestie is dus of iemand ervaring heeft met het Samsung set ?

[ Voor 15% gewijzigd door JustC op 29-10-2024 16:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
alex3305 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:39:
[...]

Een aantal tips die ik erg goed vond met Atmos:
  • Mad Max: Fury Road
  • Everest
  • 1917
  • Saving Private Ryan
  • Ready Player One
  • Gravity
  • Ford v Ferrari
En daarnaast de meeste animaties op bijvoorbeeld Disney+. Dat en sci-fi leent zich erg goed voor Atmos tracks.
even Interstellar opgezet en daarna jouw tip Mad Max (even vluchtig wat fragmenten), goeiendag...kippevelletjes hoor.
Het ruimtelijke geluid ( + bass) is echt goed. Absoluut een vooruitgang tov de Arc.

En dan gebruik ik als rears 2x Era 100. Kan me voorstellen dat als je de Era 300 als rears hebt het nog meer genieten is uiteraard ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cardwizard
Wat mij snel opvalt:

De Ultra klinkt warmer en ook meer helder, bass is zeker meer aanwezig wat een goed ding is. Na het trueplay tunen klinkt de Ultra echt stukken mooier, het geluid komt veel meer “los”

Het trueplay tunen is af en toe net een gabberplaat, daar hoor je al goed dat er meer bass mogelijk is.

De oude wallmount is perfect bruikbaar, dat deze iets langer is aan beide kanten valt alleen op als je er achter kijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Echt balen dat je geen One’s kan gebruiken als rears, dan moet ik die ook weer upgraden! Of naar de slaapkamer verhuizen haha

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
DennusB schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 18:58:
Echt balen dat je geen One’s kan gebruiken als rears, dan moet ik die ook weer upgraden! Of naar de slaapkamer verhuizen haha
Ik heb dat probleem ook, ik wist het van te voren maar tof vind ik het niet eigenlijk.
Net als de beugel iets kleiner maken.

Leuke verdienmodellen zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Cardwizard schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 19:01:
[...]

Ik heb dat probleem ook, ik wist het van te voren maar tof vind ik het niet eigenlijk.
Net als de beugel iets kleiner maken.

Leuke verdienmodellen zo
Je kan de oude beugel van de Arc gewoon gebruiken lees ik overal!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:26
Ook ik ben aardig onder de indruk van de Ultra, hij doet tot ongeveer 70% van t volume niet onder voor mijn bestaande opstelling, daarna is het verschil wel merkbaar, maar is voor mij geen probleem.

Muziek heeft wel wat last van schelle midden en hoge tonen als het geluid harder gaat, maar zeker niet storend.

Voorlopig blijft de ultra en gaat de oude setup naar zolder.

To dare is to do

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
DennusB schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 19:04:
[...]

Je kan de oude beugel van de Arc gewoon gebruiken lees ik overal!
Klopt en dat doe ik ook alleen is de oude iets groter waardoor hij uitsteekt aan de zijkanten bij het bedieningspaneel aan de achterkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Voor mij is de reden dat ik het maar moet doen met een Beam 2 en mini-sub dat muziek toch niet lekker tot z'n recht komt als het vooral uit een soundbar moet komen. Het is geen oplossing voor alles, dus het mag minder kosten.

Het blijft ook bijzonder dat Sonos zo weinig flexibel is in setup. We kunnen niet per bron specificeren of speakers mee moeten doen in een surround oplossing, of als stereopaar (al dan niet met sub) moeten werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:37

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik sta ook op het punt om een ARC Ultra te gaan bestellen, ik twijfel alleen heel erg of ik er ook een Sub 4gen bij zal bestellen, en of het zijn geld wel waard is. Zeker nu ik hier reacties lees dat er al een behoorlijke bas uit de bar zelf komt. Wat is jullie advies, wel of niet een sub mee bestellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
DON PAPA schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 19:34:
Ik sta ook op het punt om een ARC Ultra te gaan bestellen, ik twijfel alleen heel erg of ik er ook een Sub 4gen bij zal bestellen, en of het zijn geld wel waard is. Zeker nu ik hier reacties lees dat er al een behoorlijke bas uit de bar zelf komt. Wat is jullie advies, wel of niet een sub mee bestellen?
Ik zou zeker beginnen zonder, ik heb de mijne net uitgeschakeld en schrik bijna van de lage sub bass uit de Ultra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
DON PAPA schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 19:34:
Als je veel films kijkt, zeker een sub er bij. Anders mis je een heel stuk frequenties onder de 50Hz, dat is juist wat je wil horen en voelen bij films

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:11
Ik ga wellicht voor de sub gen 3. Scheelt weer wat harde pegels tov de sub 4.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cardwizard
DennusB schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 20:23:
[...]

Als je veel films kijkt, zeker een sub er bij. Anders mis je een heel stuk frequenties onder de 50Hz, dat is juist wat je wil horen en voelen bij films
Bij de Arc had ik hem heel hard nodig, nu hoor ik bijna geen verschil met de sub aan of uit. Ik vraag me sterk af of ik hem nu nog zou kopen, mijn rears mis ik echt heel erg….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Cardwizard schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 20:52:
[...]
Bij de Arc had ik hem heel hard nodig, nu hoor ik bijna geen verschil met de sub aan of uit. Ik vraag me sterk af of ik hem nu nog zou kopen, mijn rears mis ik echt heel erg….
Je hebt mij overtuigd, ik ga het eerst maar even zonder sub proberen. Bedankt voor je info

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slaapje
Cardwizard schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 20:52:
[...]

Ik ga de aankomende dagen ook nog even aanzien met de sub, voor mijn gevoel doet de Arc voldoende zelf. Ik ben sowieso geen fan van een subwoofer voelen. Ik had hem aangeschaft omdat ik dacht dat er anders veel warmte zou missen in het geluid, maar dit lijkt niet het geval.

To dare is to do

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 13:04
Slaapje schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 22:11:
[...]

Ik ga de aankomende dagen ook nog even aanzien met de sub, voor mijn gevoel dat de Arc voldoende zelf. Ik ben sowieso geen fan van een subwoofer voelen. Ik had hem aangeschaft omdat ik dacht dat er anders veel warmte zou missen in het geluid, maar dit lijkt niet het geval.
Als iedereen dat gevoel gaat krijgen geen sub meer nodig te hebben bij de Ultra, dan gaat MP nog vol staan. Ik ga het zelf een paar dagen proberen met sub uit en kijken of ik het ergens nog mis qua lage tonen.

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wil je een nieuwe, verbeterde geluidsbeleving in huis, dan zul je een afweging moeten maken tussen esthetiek, formfactor, gemak, opties, aansluitingen en klankkwaliteit en vanzelfsprekend de kosten. Die balans ligt voor ieder ergens anders. Als je al boekenplankspeakers gewend bent, dan zou je een soundbar voor het afspelen van muziek, als een teruggang kunnen ervaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
Ik kom van een 3.1 systeem af en ik ben zeker niet teleurgesteld over de muzikale kwaliteiten van de Ultra. Nu ben ik geen audiofiel, maar luister wel veel muziek en ik ga hier prima mee uit de voeten kunnen.

To dare is to do

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
Nog even een aanvulling mbt het “nodig” zijn van een sub en de spraakversterking van de Ultra.

Waarom had ik wel een sub nodig bij de Arc en bij de Ultra (misschien) niet meer? Dat hangt helemaal van de situatie af, bij de Arc miste ik net dat beetje extra vandaar de aanvulling van de sub, dat kleine beetje extra heeft de Ultra zelf al.
Verder is het natuurlijk persoonlijk hoeveel bass je wil horen/voelen en of je rekening moet houden met bijvoorbeeld buren, toegegeven als ik geen rekening met de buren zou houden of geen buren had dan stond de sub wel wat harder :Z

De spraakversterking versterkt niet alleen de spraak maar past ook de rest van het geluid aan, instelling low is prima te doen maar medium en high past het geluid dermate aan dat ik wel durf te zeggen dat het niet gewenst is, ik miste in BO6 en films wel behoorlijk wat detail, alles werd veel vlakker.

[ Voor 4% gewijzigd door Cardwizard op 30-10-2024 06:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:10
Expert Nederland heeft een eerste review online staan, verder nog geen Nederlandse reviews kunnen vinden.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Gister de nieuwe arc ultra aangesloten maar ik zie nergens meer google, alleen nog alexa en sonos in het Engels, weet iemand hoe ik google assistant terug kan krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Slux schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 07:08:
Gister de nieuwe arc ultra aangesloten maar ik zie nergens meer google, alleen nog alexa en sonos in het Engels, weet iemand hoe ik google assistant terug kan krijgen ?
https://en.community.sono...-google-assistant-6898289

google assistant werkte alleen als je het nog op je oude speakers had (werkte hier ook nog op mijn Arc), helaas niet (meer) mogelijk op bijv de Arc Ultra.
Er schijnen nog wel mogelijkheden te zijn, maar dan moet je door zoveel hoepeltjes springen, daar heb ik even geen zin in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Nu online
Gynnad schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 06:31:
Expert Nederland heeft een eerste review online staan, verder nog geen Nederlandse reviews kunnen vinden.

[Video: De Nieuwe Soundbar van Sonos! | Sonos Arc Ultra & Sonos Sub 4 Review | Expert]
Dit is geen review. Hij geeft (beperkte) informatie die iedereen zelf ook wel kan vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Eigenlijk had ik toch wel iets meer verwacht van de Arc Ultra, of die Beam Gen 2 was eigenlijk beter dan ik dacht, of de Arc Ultra is wat minder, anyway, eigenlijk ben ik wel een beetje teleurgesteld.

Hij klinkt prima, maar het verschil is me eigenlijk te klein gezien de prijs van de Arc Ultra. Dialogen zijn er het meest op vooruit gegaan, ook zonder spraakversterking, maar over het algemeen, mwah.

Hopelijk dat ik nog een gouden instelling ga vinden binnenkort......

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:16
DennusB schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 18:58:
@DennusB Volgens Sonos: “Welke Sonos-speakers werken als surroundspeakers met Arc Ultra?
Een bijpassend paar van de volgende speakers werkt als surroundspeakers: Era 300, Era 100, Sonos One (inclusief SL), Sonos Five en SYMFONISK (Gen 2) speakers. Je kunt ook Amp gebruiken om muur- of plafondspeakers of andere passieve speakers als surroundspeakers te versterken.“

Zie de FAQ op https://www.sonos.com/nl-nl/shop/arc-ultra-black. Alleen de Play 1’s kunnen niet dus. De One’s wel.

@Slux @_Bailey_ Je kunt Sonos devices nog wel aansturen via een Nest Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Mr. Freeze schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 08:11:
Eigenlijk had ik toch wel iets meer verwacht van de Arc Ultra, of die Beam Gen 2 was eigenlijk beter dan ik dacht, of de Arc Ultra is wat minder, anyway, eigenlijk ben ik wel een beetje teleurgesteld.

Hij klinkt prima, maar het verschil is me eigenlijk te klein gezien de prijs van de Arc Ultra. Dialogen zijn er het meest op vooruit gegaan, ook zonder spraakversterking, maar over het algemeen, mwah.

Ik vind de dynamiek en het stereobeeld wel echt stukken beter tov de Arc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Mr. Freeze schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 08:11:

Ik merk toch echt wel heel veel verschil met de arc, geluid geeft echt veel meer punch, alleen dat spraakversterking merk ik weer niet heel veel van. :)

Setup
Arc ultra
2x era300
Sub gen3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Cardwizard schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 08:13:
[...]

Ik vind de dynamiek en het stereobeeld wel echt stukken beter tov de Arc
Die ken ik niet uit persoonlijke ervaring (Arc), maar ik ga later op de dag nog wat andere films proberen.

Kan gewoon zo zijn dat mijn verwachtingen te hoog gespannen zijn hoor, heb vroeger altijd een goede 5.1 installatie gehad en wellicht heb ik die nog als referentie in m'n hoofd zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
Mr. Freeze schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 08:19:
[...]

Die ken ik niet uit persoonlijke ervaring (Arc), maar ik ga later op de dag nog wat andere films proberen.

Kan gewoon zo zijn dat mijn verwachtingen te hoog gespannen zijn hoor, heb vroeger altijd een goede 5.1 installatie gehad en wellicht heb ik die nog als referentie in m'n hoofd zitten.
Same! en een goede 5.1 installatie zal door dit niet overtroffen worden, was het maar zo'n feest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Slux schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 08:15:
[...]

Ik merk toch echt wel heel veel verschil met de arc, geluid geeft echt veel meer punch, alleen dat spraakversterking merk ik weer niet heel veel van. :)

Setup
Arc ultra
2x era300
Sub gen3
uit nieuwsgierigheid: hoe ervaar jij de ultra met de sub?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Cardwizard schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 08:25:
[...]

Same! en een goede 5.1 installatie zal door dit niet overtroffen worden, was het maar zo'n feest.
Dit zijn wel momenten dat ik m'n oude blu ray speler mis, gewoon even een DTS HD master audio, of een echte Dolby True HD schijf spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Cardwizard schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 08:26:
[...]

uit nieuwsgierigheid: hoe ervaar jij de ultra met de sub?
Top maar is wel aanwezig komt ook omdat ik hem wat harder heb staan, ik wou er eerst nog een sub mini bij plaatsen, maar dat is een beetje teveel van het goede nu met de ultra.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:49
Vraag me vooral af of het rechtvaardigt om een Arc te verwisselen voor de Ulta, zeker als je ook die rear speakers moet vervangen, want waar praat je dan over een 500,- of met rears 900,- als je de Arc voor 500,- kan verkopen .
Tja dan moet het verschil wel flink zijn en niet een wat beter stereo beeld en betere spraak.
Hier word de Arc hoofdzakelijk bij films ingezet en is muziek bijzaak. En in hoeverre is die Atmos sound nou beter tov de arc, want daar vind ik het effect wel mooi maar niet overweldigend.
Maar goed beter te duur als niet te koop 😎

[ Voor 22% gewijzigd door merlin1201 op 30-10-2024 09:20 ]

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
merlin1201 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 09:18:
Vraag me vooral af of het rechtvaardigt om een Arc te verwisselen voor de Ulta, zeker als je ook die rear speakers moet vervangen, want waar praat je dan over een 500,- of met rears 900,- als je de Arc voor 500,- kan verkopen .
Tja dan moet het verschil wel flink zijn en niet een wat beter stereo beeld en betere spraak.
Hier word de Arc hoofdzakelijk bij films ingezet en is muziek bijzaak. En in hoeverre is die Atmos sound nou beter tov de arc, want daar vind ik het effect wel mooi maar niet overweldigend.
ik zou de Arc Ultra ook never nooit voor de retailprijs van €999 kopen.
Ik heb de Arc Ultra voor zo'n €500 kunnen verkopen en de Arc Ultra voor €799 gekocht.
Dan is €300 bijleggen nog wel prima te doen.

En heb een bestaand setje Era100 doorgeschoven naar de 5.1 Arc Ultra opstelling, waar eerst een setje Play:1 icm de Arc in 5.1 stond.

Verder is het upgraden een beetje zoals jaarlijks je smartphone upgraden; eigenlijk (totaal) onnodig maar je wil af en toe jezelf een beetje kietelen / verwennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
@_Bailey_ precies dat wou ik ook zeggen, dat kun je alleen voor jezelf beslissen, zo ga ik ook jaarlijks over op een nieuwe iPhone wat ook niet te rechtvaardigen is, ben ik overgestapt van een LG C7 OLED naar een LG G3 OLED, de C7 was nog meer dan prima

Ja het is allemaal beter/nieuwer/etc maar te rechtvaardigen? Je moet er hobby aan hebben denk ik en daarom zitten we ook op dit mooie forum

Dan valt deze upgrade ook nog best mee, Arc na 4 jaar en de Play:1’s na 6/7/8? jaar… prima voor mij

[ Voor 14% gewijzigd door Cardwizard op 30-10-2024 09:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
merlin1201 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 09:18:
Hier ook voor films en daar is het verschil en heel groot vergeleken met de normale arc, het lijkt wel dat de era300 als rear speakers het ook veel beter doen.
Als ik dune2 opzet dan ben ik echt onder de indruk van al het geluid, dat had ik niet met de arc.

De ultra kan je al voor 799 krijgen via sonos zelf, gewoon een mailtje sturen en vragen of ze een kortingscode hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Nu online
Nu de eersten de Arc Ultra in bezit hebben de volgende vragen:
  1. kun je bij de knoppen Bluetooth en microfoon als de Ultra aan de muur gemonteerd is?
  2. de Ultra doet niet aan SonosNet. Waarom dan een ethernetaansluiting? Wi-Fi is toch zo geweldig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
GerCor schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 10:27:
Nu de eersten de Arc Ultra in bezit hebben de volgende vragen:
  1. de Ultra doet niet aan SonosNet. Waarom dan een ethernetaansluiting? Wi-Fi is toch zo geweldig?
Rare vraag met een duidelijke bias er in, maar goed : Nee WiFi is niet in elke situatie geweldig, ethernet is altijd stabieler. Dat hij geen SonosNet doet staat daar helemaal los van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Zijn er hier mensen die de ERA100 aan de muur hebben hangen?

Ik wil 2 stuks in de keuken ophangen, waarvan er een boven de deur naar de kelder komt te hangen. Bovenkant deur tot plafond is 27cm.

De ERA100 is 18,5cm hoog dus dat past in principe prima.

Nu wil ik ze echter wel naar beneden kunnen richten/kantelen en vraag ik me af met hoeveel cm naar boven en beneden ik dan rekening moet houden. Iemand die dat even voor je zou willen opmeten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b4E0lrVsiYusFKHtjn64qs-WHo4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/p2I5fSYjKXC7yjUCjKGWQtN3.jpg?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door outlandos op 30-10-2024 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Nu online
DennusB schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 10:30:
[...]

Rare vraag met een duidelijke bias er in, maar goed : Nee WiFi is niet in elke situatie geweldig, ethernet is altijd stabieler. Dat hij geen SonosNet doet staat daar helemaal los van.
De waardering van een vraag staat je vrij. De Era 100 en Era 300 hebben standaard geen ethernetaansluiting. Sonos kan geen situatie bedenken, anders dan in bijvoorbeeld een hotelopstelling, dat een ethernetaansluiting nodig zou zijn. Ze verkopen in de situatie dat ethernet wel nodig zou zijn speciale adapters voor de beide Era's. Ik noemde SonosNet om te voorkomen dat SonosNet en het uitfaseren ervan in een antwoord op mijn vraag ter sprake zou komen. De vraag blijft dus. Bij de Era's vindt Sonos een ethernetaansluiting niet nodig (Wi-Fi 6). Waarom dan op het nieuwste apparaat wel weer een ethernetaansluiting?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:02
Slux schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 09:44:
[...]

Hier ook voor films en daar is het verschil en heel groot vergeleken met de normale arc, het lijkt wel dat de era300 als rear speakers het ook veel beter doen.
Als ik dune2 opzet dan ben ik echt onder de indruk van al het geluid, dat had ik niet met de arc.

De ultra kan je al voor 799 krijgen via sonos zelf, gewoon een mailtje sturen en vragen of ze een kortingscode hebben.
Zal echt tussen je oren zitten. Als ik dune 2 kijk met arc sub3 en one sl word ik weggeblazen uit m’n stoel ;). Beetje zoals de overgang van iPhone 15 pro naar 16 pro. Maar ik snap dat nieuw leuk is hoor ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Alekz87 op 30-10-2024 11:32 ]

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedgeek
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13:11
outlandos schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 11:02:
Zijn er hier mensen die de ERA100 aan de muur hebben hangen?

Ik wil 2 stuks in de keuken ophangen, waarvan er een boven de deur naar de kelder komt te hangen. Bovenkant deur tot plafond is 27cm.

De ERA100 is 18,5cm hoog dus dat past in principe prima.

Nu wil ik ze echter wel naar beneden kunnen richten/kantelen en vraag ik me af met hoeveel cm naar boven en beneden ik dan rekening moet houden. Iemand die dat even voor je zou willen opmeten?

[Afbeelding]
Ik heb thuis 1 Era 100 op zithoogte in een hoek hangen maar dan aan een Flexson Era 100 muurbeugel. Ik kan wel het een en ander voor je opmeten maar het is dan wel een andere beugel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
GerCor schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 11:25:
[...]

De waardering van een vraag staat je vrij. De Era 100 en Era 300 hebben standaard geen ethernetaansluiting. Sonos kan geen situatie bedenken, anders dan in bijvoorbeeld een hotelopstelling, dat een ethernetaansluiting nodig zou zijn. Ze verkopen in de situatie dat ethernet wel nodig zou zijn speciale adapters voor de beide Era's. Ik noemde SonosNet om te voorkomen dat SonosNet en het uitfaseren ervan in een antwoord op mijn vraag ter sprake zou komen. De vraag blijft dus. Bij de Era's vindt Sonos een ethernetaansluiting niet nodig (Wi-Fi 6). Waarom dan op het nieuwste apparaat wel weer een ethernetaansluiting?
Omdat als je de Era 100 of 300 gebruikt in een surround opstelling hij geen gebruikt maakt van je Wifi maar direct connectie maakt met je Arc/Ultra/Beam/Playbar/Playbase.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Alekz87 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 11:31:
[...]

Zal echt tussen je oren zitten. Als ik dune 2 kijk met arc sub3 en one sl word ik weggeblazen uit m’n stoel ;). Beetje zoals de overgang van iPhone 15 pro naar 16 pro. Maar ik snap dat nieuw leuk is hoor ;)
Nee je kan de ultra beter vergelijken met de iPhone 12 naar de 16 pro, het is echt een groot verschil .
ik weet ook niet of je ze met elkaar zou moeten vergelijken, de ultra ziet er bijna hetzelfde uit maar klinkt heel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Nu online
DennusB schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 11:44:
[...]

Omdat als je de Era 100 of 300 gebruikt in een surround opstelling hij geen gebruikt maakt van je Wifi maar direct connectie maakt met je Arc/Ultra/Beam/Playbar/Playbase.
Ja, dat is ook bij mij bekend. Ik zie alleen nog niet wat dat met mijn vraag te maken heeft.

Dus, als je een Era 100/300 niet in een surroundopstelling gebruikt waarom hebben ze standaard geen ethernetaansluiting en de nieuwe Arc Ultra wel? Want dat is mijn vraag namelijk.

EDIT: puur speculatief van mij: zit je bij het ontwerpteam van Sonos. Stel, je hebt bij de Arc Ultra toch een ethernetaansluiting nodig, Hoe doen we dat? Voor de Era 100/300 hebben we een adapter maar hoe pruts je zo'n adapter achter de Arc Ultra als die aan de muur gemonteerd is? Misschien toch verstandig die ethernetaansluiting standaard in te bouwen?

[ Voor 24% gewijzigd door GerCor op 30-10-2024 12:09 . Reden: gedachtenspinsel ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
Ik vraag me af of dual subs nog veel meerwaarde hebben (voor een betere verdeling van de bass). 1 sub geloof ik wel voor alles onder de 80hz, maar juist de verdeling is mogelijk nu al beter met 1 enkele sub. Benieuwd naar de reviews

[ Voor 40% gewijzigd door Steven030 op 30-10-2024 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Hoe de draadloze verbinden op de Arc Ultra werken weet ik niet, maar wat ik nu constateer in mijn Fritzbox router is het volgende; voorheen zag ik al mijn Sonos apparaten (6) in de netwerk omgeving van de router ondanks dat alleen de Beam bekabeld was aangesloten.

Nu zie ik alleen de a.u. (bekabeld), en van van de andere speakers in de woonkamer geen spoor, de Ikea Symfonisk die boven staat heeft een rechtstreekse WiFi 5 verbinding met de mesh repeater daar, was voorheen niet.

De Sonos One die in de tuin hoort te staan is nu even niet in gebruik.

Had ik voorheen weleens een hapering in de radiostream, dat is nu nog niet voorgekomen, dus zover een dik plusplunt voor de nieuwe verbinding opzet van Sonos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Steven030 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 12:20:
Ik vraag me af of dual subs nog veel meerwaarde hebben. 1 sub geloof ik wel voor alles onder de 80hz
ben vooral benieuwd wat de meerwaarde zou zijn voor de verstandhouding met de buren; zo'n dual subs opstelling O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Bestaat er een radiostation in de Sonos service met een hogere bitrate dan gebruikelijk? 1 die minimaal 256 kbps is, liever nog hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Speedgeek schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 11:43:
[...]

Ik heb thuis 1 Era 100 op zithoogte in een hoek hangen maar dan aan een Flexson Era 100 muurbeugel. Ik kan wel het een en ander voor je opmeten maar het is dan wel een andere beugel.
Die beugel ziet er ook mooi uit. Zeer vergelijkbaar met die van Sonos zelf. Als je het e.e.a. even voor me zou willen opmeten zou je een held zijn. Morgenochtend wordt de kabel namelijk al ingefreesd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-09 06:19
Sinds de update van gisteravond ziet HomeKit mijn speakers niet meer in de Woning als ik niet thuis ben.
Meer mensen last van?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14:44

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Serena schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 17:20:
Sinds de update van gisteravond ziet HomeKit mijn speakers niet meer in de Woning als ik niet thuis ben.
Meer mensen last van?
Hier ook :( nu moet ik mijn lampen aandoen met de hue app ipv voice control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

JustC schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 16:56:
Even een stomme vraag in dit forum maar goed.

Mijn situatie is als volgt ik heb recent een arc 2dehands aangeschaft om mijn beam Gen 2 te vervangen, Sub mini had ik al staan en heb 2 x Era 300 staan die de Sonos One's vervangt ennog 20 dagen retour periode hebben momenteel (TruePlay uitgevoerd).

Ik vind het set goed klinken hoor maar krijg toch een beetje het gevoel alsof ik iets mis en wat kan ik niet precies zeggen net alsof de Era 300 misschien niet goed geplaatst zijn of dat de Arc gewoon weg het vermogen mist om de Era 300 te complimenteren.

Content die we kijken is op Prime / Netflix / Plex server met TrueHD 7.1 sound tracks en heb een Arkana Fury HD voor de EARC connectie.

De Ultra zou een optie zijn maar ben al zoveel geld kwijt ondertussen.

Ik lees ook op Reddit veel dat mensen de HW-Q990D aanraden ipv dit set en dat dit een betere Atmos ervaring zou geven.

Nu waren die Era 300 erg duur en krijg ik soms het idee had ik niet verder moeten kijken.

De vraag in kwestie is dus of iemand ervaring heeft met het Samsung set ?
Ik denk dat je ook reëel moet zijn over de wensen icm de mogelijkheden. Soundbars geven door hun technische beperkingen nooit een echt atmosgeluid. Als je naar een heel dure Samsung / Naim /.Sennheiser soundbar zou overstappen dan zit je nog steeds vast aan dezelfde technische / natuurkundige beperkingen van de formfactor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedgeek
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13:11
outlandos schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 13:33:
[...]

Die beugel ziet er ook mooi uit. Zeer vergelijkbaar met die van Sonos zelf. Als je het e.e.a. even voor me zou willen opmeten zou je een held zijn. Morgenochtend wordt de kabel namelijk al ingefreesd.
Zie PB :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JustC
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 12:00
Jorgen schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 17:29:
[...]

Ik denk dat je ook reëel moet zijn over de wensen icm de mogelijkheden. Soundbars geven door hun technische beperkingen nooit een echt atmosgeluid. Als je naar een heel dure Samsung / Naim /.Sennheiser soundbar zou overstappen dan zit je nog steeds vast aan dezelfde technische / natuurkundige beperkingen van de formfactor.
Ik ben mezelf hier zeker van bewust maar had dus blijkbaar een cruciale fout gemaakt met de era 300.

Ik had ze te dicht bij elkaar staan en te dicht bij het plafond want heb ze nu op stands gezet en het is echt een wereld van verschil op oorhoogte 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-09 06:19
Elias2020 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 17:27:
[...]

Hier ook :( nu moet ik mijn lampen aandoen met de hue app ipv voice control.
Ligt het in ieder geval niet aan mij…

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Weet iemand of de ARC Ultra ook werkt met de Amazon Alexa app op de Homey?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currahee
  • Laatst online: 17:54

Currahee

3 miles up, 3 miles down!

Sinds de laatste update is de lip sync van de Arc en de LG CX weer helemaal van het padje. Al van alles geprobeerd, maar ik krijg het niet meer voor elkaar. Anderen hier ook problemen mee sinds de laatste update? Wellicht nog tips om het op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 08:37
Ik heb thuis een sennheiser ambeo plus. Nog steeds onder de indruk van het geluid wat er uit zo’n compacte behuizing komt. Enige waar ik me aan erger zin software glitches en niet onderdeel zijn van alle andere sonos spullen in huis.

Ben aan het overwegen om de arc ultra aan te schaffen als vervanging. De eerste arc heb ik ook gehad, maar die was lang niet zo goed als de Ambeo (vooral soundstage, volheid en lage tonen).

Heeft iemand al deze twee vergeleken (zonder sub, die is echt niet nodig bij de ambeo)?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
op de Sonos subreddit las ik wat reacties van mensen met de nieuwe Arc Ultra en TruePlay.
Wat blijkt, de snelle TruePlay is op het moment wat beter met tunen dan de uitgebreide TruePlay.

Zelf eens geprobeerd, en inderdaad; nu komen mijn Sub en rears veel beter mee met de Arc Ultra, algemeen geluidsbeeld is stukken beter/ruimtelijker.
De Arc Ultra is beduidend minder overheersend, geluid beter verdeeld over de gehele opstelling, de 'geluidsbubbel' is ook duidelijker aanwezig

Denk dat de uitgebreide TruePlay nog wat verbeteringen nodig heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 31-10-2024 10:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cardwizard
@_Bailey_ Dat ga ik vanavond testen als ook mijn door Sonos opgedrongen Era 100's binnen zijn later vandaag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Cardwizard schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 11:03:
@_Bailey_ Dat ga ik vanavond testen als ook mijn door Sonos opgedrongen Era 100's binnen zijn later vandaag
heb van de week afscheid genomen van mijn setje Play:1 (ivm de Arc Ultra), dit setje Play:1 heeft mij wel echt ruim 7 jaar plezier gegeven.
Setje echt in diverse opstellingen gebruikt afgelopen jaren; icm met een Playbar, Beam, Arc en nu dus helaas ;w ;w ;w met de Arc Ultra.

Gelukkig had ik thuis nog een setje Era 100 ''over'' welke ik heb doorgeschoven naar de woonkamer voor de Arc Ultra.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
  • Nu online
Even ter info:

Er was na de lancering van de Arc Ultra nogal een verwarrende tekst over Dual Sub.

Alle Subs zijn geschikt voor de Arc Ultra. Maar mocht je nu een Dual Sub hebben die bestaat uit Sub gen 3 met gen 1 of Gen 2 dan kun je dat niet meer gebruiken met de Arc Ultra. De Ultra doet alleen Dual Sub bestaande uit:

3 + 3
3 + 4
4 + 4.

En ik las net een berichtje van iemand die de Sub naast de TV had staan. Met de Ultra klonk dat voor geen meter. Hij heeft de Sub nu achter zijn bank geplaatst. Dan klinkt het prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
GerCor schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 11:38:

En ik las net een berichtje van iemand die de Sub naast de TV had staan. Met de Ultra klonk dat voor geen meter. Hij heeft de Sub nu achter zijn bank geplaatst. Dan klinkt het prima.
Grappig, mijn sub stond altijd naast de bank en heb ik deze week naast de tv gezet omdat ik dat beter vind….. #truestory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Nu online
Cardwizard schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 12:08:
[...]

Grappig, mijn sub stond altijd naast de bank en heb ik deze week naast de tv gezet omdat ik dat beter vind….. #truestory
Zo zie je maar weer dat smaken verschillen. Inrichtingen van woningen verschillen en het altijd lastig is iemand advies te geven wat met hun configuratie het beste klinkt. Dat beslis je altijd zelf.

Als ik de eerste enthousiaste verhalen zo lees over de Arc Ultra dan klinkt het allemaal zeer aanlokkelijk om over te stappen van de Beam naar de Ultra. Maar als ik dat gevoel vergelijk met de aanschaf van de Sub gen 3 destijds dan merk ik dat het bij de Ultra een stuk minder is. Die Sub 3 MOEST ik gewoon hebben. Had ik na aanschaf naast de tv gezet, Trueplay gedaan maar mijn zoon en ik vonden dat je net te duidelijk kon horen dat de Sub naast de TV stond. Nu staat de Sub achter de bank en supertevreden. Wordt mooi verdeeld over de soundbar en achterluidsprekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
@GerCor ik heb de Sub gen3 aangeschaft omdat de Arc die in mijn ogen oren echt nodig heeft, ik kwam van een PlayBar en ik schrok best van het ontbreken van de bas......de Beam is gek genoeg wat meer bassig.

Na de aanschaf de Sub due naast de bank gezet (hoek kamer) wat meer bas geeft, Na het plaatsen van de Ultra vond ik dat dus niet mooi vandaar dat ik ook zei een Sub is geen must bij de Ultra. Nu staat de Sub in de open lucht naast de tv en is hij veel minder aanwezig.

Maar ik mis echt mijn rears, blij dat ik dat weer kan fixen vanavond

p.s. ik denk dat de stap van Beam naar Ultra een mooiere upgrade is dan Arc Naar Ultra

[ Voor 7% gewijzigd door Cardwizard op 31-10-2024 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rm84
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:40
Slux schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 09:44:
[...]
*knip* zie topicwarning

[ Voor 30% gewijzigd door Jorgen op 31-10-2024 21:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

*knip* zie topicwarning

[ Voor 122% gewijzigd door Jorgen op 31-10-2024 21:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
  • Nu online
Cardwizard schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 12:48:
@GerCor ik heb de Sub gen3 aangeschaft omdat de Arc die in mijn ogen oren echt nodig heeft, ik kwam van een PlayBar en ik schrok best van het ontbreken van de bas......de Beam is gek genoeg wat meer bassig.

Na de aanschaf de Sub due naast de bank gezet (hoek kamer) wat meer bas geeft, Na het plaatsen van de Ultra vond ik dat dus niet mooi vandaar dat ik ook zei een Sub is geen must bij de Ultra. Nu staat de Sub in de open lucht naast de tv en is hij veel minder aanwezig.

Maar ik mis echt mijn rears, blij dat ik dat weer kan fixen vanavond

p.s. ik denk dat de stap van Beam naar Ultra een mooiere upgrade is dan Arc Naar Ultra
Zeg, wil je nou ophouden ja. Straks stap ik alsnog in de auto om de Ultra op te halen. En als mij vrouw dan vraagt: 'is dat nou nodig', dan moet ik jou de schuld geven.

Geintje natuurlijk.

Volgens mij staat zo'n Ultra best mooi onder mijn TV. Maar ik ben heel tevreden over de Beam, de Sub gen 3 en de beide One SL. Vind het geweldig klinken. Aan de andere kant. Vaak gedacht aan een Dual Sub en met de Ultra bereik je volgens mij dan ongeveer hetzelfde.

Hoe dan ook, ik heb geen haast. Lees eerst de ervaringen van jullie wel en wie weet, misschien een keer als ik een bestemming weet voor mijn Beam en tijdens een Black Friday of andere actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
*knip* zie topicwarning

[ Voor 93% gewijzigd door Jorgen op 31-10-2024 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

*knip* zie topicwarning

[ Voor 93% gewijzigd door Jorgen op 31-10-2024 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
*knip* zie topicwarning

[ Voor 92% gewijzigd door Jorgen op 31-10-2024 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-09 15:32
*knip* zie topicwarning

[ Voor 90% gewijzigd door Jorgen op 31-10-2024 21:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

*knip* zie topicwarning

[ Voor 94% gewijzigd door Jorgen op 31-10-2024 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Oke ik heb wat geks. Als ik in Tidal een playlist op shuffle heb staan en deze afspeel via Sonos dan kan ik geen nummer aanklikken om af te spelen, want dan verbreekt de verbinding met Sonos en speelt het nummer via mijn mobiel af.

Als ik dezelfde playlist niet op shuffle heb staan werkt alles vlekkeloos.... 8)7

Bekend probleem?

To dare is to do

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
rm84 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 12:50:
[...]

Heb je hier ervaring mee? En welk email adres gebruik je hiervoor?
Want zo'n korting klinkt mij ook wel als muziek in de oren (en maakt de stap om te upgraden van de Playbar naar de Arc Ultra nog kleiner
*knip* zie topicwarning

Na een paar dagen spelen met de ultra hoor ik nog geen verschil met die spraakversterking optie, voor de rest blijft het voor mij een dag en nacht verschil met de normale arc, ik heb nog wel het idee dat ze ook iets met de era300 hebben gedaan want die klinken ineens heel anders en zijn nu veel meer aanwezig dan voorheen, maar misschien komt het gewoon door de arc ultra die het surround beter rond stuurt. :?

[ Voor 11% gewijzigd door Jorgen op 31-10-2024 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
_Bailey_ schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:18:
op de Sonos subreddit las ik wat reacties van mensen met de nieuwe Arc Ultra en TruePlay.
Wat blijkt, de snelle TruePlay is op het moment wat beter met tunen dan de uitgebreide TruePlay.

Zelf eens geprobeerd, en inderdaad; nu komen mijn Sub en rears veel beter mee met de Arc Ultra, algemeen geluidsbeeld is stukken beter/ruimtelijker.
De Arc Ultra is beduidend minder overheersend, geluid beter verdeeld over de gehele opstelling, de 'geluidsbubbel' is ook duidelijker aanwezig

Denk dat de uitgebreide TruePlay nog wat verbeteringen nodig heeft.
De snelle TruePlay kan ook met Android las ik, geldt enkel voor de Arc Ultra en de ERA 300's (en de ERA 100). Ik heb straks een setup bestaande uit de Ultra, 2 ERA 300's en een sub gen 4. Begrijp ik het goed dat die laatste dan als enige niet mee doet met de Trueplay? Kan ik dan nog wel Trueplay gebruiken voor de Arc Ultra en de ERA 300's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Bron:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bKPz1IroG_YoH8GWxtDSyTRwy7w=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/NuJyEzIh1eebNwO3wk1rUBVe.jpg?f=user_large

[ Voor 64% gewijzigd door outlandos op 31-10-2024 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
@outlandos hier straks uitgevoerd, Ultra/2x Era 100/Sub gen 3…

Lijkt mij geen probleem

Update, Trueplay (snelle manier) aan of uit geeft bij mij geen enkel verschil

Update 2, Trueplay op de oude manier geeft wel een hoorbaar verschil

[ Voor 54% gewijzigd door Cardwizard op 31-10-2024 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wil je iemand attenderen op een mooie korting? Gebruik dan Aanbiedingen en kortingscodes. Daar zijn voldoende mogelijkheden om de aanbieding of korting te bespreken.

Pagina: 1 ... 185 ... 199 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.