Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 184 ... 199 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:28
@Rallye Wat mij betreft is de software van Sonos niet intelligent genoeg. Sonos heeft besloten dat wanneer de Era 300 is opgenomen in een surroundopstelling dat de voorste driver wordt uitgeschakeld. Daar hebben ze een reden voor bij Dolby Atmos. Tot zover begrip. Maar alles daarna is onbegrijpelijk. Want niet alleen de voorste driver wordt uitgeschakeld, ook de line-in en Bluetooth is dan uitgeschakeld. En wie van de gebruikers wil dat? Wie van de gebruikers wil, als je gewoon naar muziek luistert dat dan de voorste driver is uitgeschakeld? Alleen het feit dat ze opgenomen zijn in een surroundopstelling haalt al die functies weg die je bij een alleenstaande of stereopaar Era 300 wel hebt. Voor mij in ieder geval een reden om nooit de Era 300 te kopen voor een surroundopstelling.

Hoe moeilijk kan het zijn dat de software herkent wanneer er Dolby Atmos wordt afgespeeld en alleen dan de voorste driver uitschakelt?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:32
Stel: Ik koop de ARC Ultra met ERA 300's.

Zijn de front speakers van de Era's dan ook uitgeschakeld bij het afspelen van muziek of enkel bij multi-channel TV geluid?

<edit> Het bericht hierboven lijkt dat wel te bevestigen...</edit>

[ Voor 17% gewijzigd door Sahi_NL op 22-10-2024 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21:22
Stefan22 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:08:
[...]

Ik heb de update al ontvangen vorige week, echter zie ik de nieuwe functionaliteit dus nog niet.
Ik kan de queue niet aanpassen in de Sonos app. Laatste update is 18-9 volgens de playstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Exactor it schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:03:
[...]

Ik kan de queue niet aanpassen in de Sonos app. Laatste update is 18-9 volgens de playstore.
Hier 15-10.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nZoy7d3-if3lsSB4AwGCgErzYlU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C4aWi7aPvW53FFtejVKJJXK1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:46
GerCor schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 22:50:
@Rallye Wat mij betreft is de software van Sonos niet intelligent genoeg. Sonos heeft besloten dat wanneer de Era 300 is opgenomen in een surroundopstelling dat de voorste driver wordt uitgeschakeld. Daar hebben ze een reden voor bij Dolby Atmos. Tot zover begrip. Maar alles daarna is onbegrijpelijk. Want niet alleen de voorste driver wordt uitgeschakeld, ook de line-in en Bluetooth is dan uitgeschakeld. En wie van de gebruikers wil dat? Wie van de gebruikers wil, als je gewoon naar muziek luistert dat dan de voorste driver is uitgeschakeld? Alleen het feit dat ze opgenomen zijn in een surroundopstelling haalt al die functies weg die je bij een alleenstaande of stereopaar Era 300 wel hebt. Voor mij in ieder geval een reden om nooit de Era 300 te kopen voor een surroundopstelling.

Hoe moeilijk kan het zijn dat de software herkent wanneer er Dolby Atmos wordt afgespeeld en alleen dan de voorste driver uitschakelt?
Dus ook als je muziek aanzet met bv spotify blijven die frontspeakers ongebruikt?
Dat is idd een vreemde keuze en zou idd een reden zijn om geen era 300 als surround speakers te gebruiken.
Overigens vind ik Atmos zeker goed klinken maar geluid boven je, mmm dat is toch wel heel beperkt, een goede 5.1 film klinkt toch nagenoeg zeker zo goed.
Voor mij had dat atmos effect wel wat hoorbaarder mogen zijn.
Of mijn oren zijn niet meer zo goed 😎

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-09 14:48

..Christiaan..

..zwll..

Gebruikt iemand de wekkerfunctie van Sonos? Ik wil graag 's morgens de radio aan hebben als ik beneden kom. Eerder kon dat gewoon maar nu springt ie steeds op het standaard wekkersignaal van Sonos; ook al selecteer ik een radiostation en kies dan voor 'opslaan'.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedgeek
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18:49
Gebruikt iemand de wekkerfunctie van Sonos?
Ja. Iedere ochtend begint SONOS keurig om 6:00 op NPO Soul & Jazz via TuneIn. Ik lijk precies zo'n gebruiker te zijn waar, ook sinds de updates naar de nieuwe app, alles gewoon prima blijft werken.
Ter info; stuur het aan door middel van Android.

Letterlijk alle functies in de app en de speakers zelf hebben geen enkel probleem ondervonden sinds de nieuwe app.

klopt af onder tafel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Het valt bij mij ook reuze mee. Ik heb alleen last van wegvallende radio/spotify voor een seconde of zo. En dus het alarm :). Ik mag niet mopperen maar het is wel irritant.
Ik check vaak de updates van de speakers maar het helpt niet.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedgeek
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18:49
Ik heb alleen last van wegvallende radio/spotify voor een seconde of zo.
Is het dan niet toevallig je internetverbinding?
Bij mij valt het sinds ik vorige week naar Odido ben overgestapt ook af en toe weg. Maar daar heeft alles in huis ongeveer last van dus is niet te wijten aan SONOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:32

Heeft de Era 100 dit niet?

Overweeg de aanschaf van een Arc Ultra met surrounds. En als sub zat ik te denken aan een Sub3 als hij rond Black Friday nog goed in de aanbieding komt..

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Speedgeek schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:10:
[...]

Is het dan niet toevallig je internetverbinding?
Ik heb het idee dat ik een best betrouwbare verbinding van kpn heb. Zelfs op zolder kan ik probleemloos netflixen op de tv via wifi. Die hapert eigenlijk nooit....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JMW761
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:44
..Christiaan.. schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:22:
[...]

Ik heb het idee dat ik een best betrouwbare verbinding van kpn heb. Zelfs op zolder kan ik probleemloos netflixen op de tv via wifi. Die hapert eigenlijk nooit....
Ik heb hetzelfde issue. Hele 'gedoe' is langs me heen gegaan de afgelopen maanden, maar dit gestotter is wel irritant.

Heb een smokeping opgezet om m'n verbinding uit te sluiten en dat is het dus inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Laatst online: 20:55

Sowieso is het gebruik in een surroundopstelling al een bewuste keuze, niet alleen de Era 300 maar alle speakers die als surround kunnen werken. Die kun je daarmee niet meer apart benaderen en inzetten als stereopaar voor muziek.
Ofwel steeds opnieuw ontkoppelen en koppelen (en trueplay kwijtraken) of toch een compromis door muziek af te spelen op de surroundset.

De specifieke keuze om de Era 300 te beperken door die driver uit te schakelen, en ook line-in en bluetooth, lijkt mij meer een gevolg van een systeemkeuze die al veel eerder is gedaan, namelijk dat surroundspeakers altijd dedicated in een surroundsetup werken en ook via een dedicated 5 Ghz verbinding aangestuurd worden.

Neemt niet weg dat ik dit zelf ook altijd het grootste manco heb gevonden aan Sonos (even los van de perikelen van de laatste tijd). Ik heb het opgelost door Ikea boekenplankluidsprekers als surround te gebruiken en elders een los stereopaar voor muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Wally2002 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:52:
[...]

Sowieso is het gebruik in een surroundopstelling al een bewuste keuze, niet alleen de Era 300 maar alle speakers die als surround kunnen werken. Die kun je daarmee niet meer apart benaderen en inzetten als stereopaar voor muziek.
Als je ze in surround hebt staan dan staan ze toch ook achter je luisterpositie? Als je ze dan in stereo wil laten horen dan klinkt alles toch alleen achter je?
Neemt niet weg dat ik dit zelf ook altijd het grootste manco heb gevonden aan Sonos (even los van de perikelen van de laatste tijd). Ik heb het opgelost door Ikea boekenplankluidsprekers als surround te gebruiken en elders een los stereopaar voor muziek.
Dit heb ik ook gedaan om met name mijn lp's af te kunnen spelen. Het toeval wilde dat mijn versterker over streaming beschikt en ik dus ook Spotify en hi-res audio over de stereospeakers kan laten klinken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• merlin1201
..Christiaan.. schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:06:
Het valt bij mij ook reuze mee. Ik heb alleen last van wegvallende radio/spotify voor een seconde of zo. En dus het alarm :). Ik mag niet mopperen maar het is wel irritant.
Ik check vaak de updates van de speakers maar het helpt niet.
Ik hoor het thuisfront ook vaak klagen over het wegvallen van de radio, 1 seconden of zo.
Onlangs overgestapt op Odido maar volgens mijn had ik het ook bij Kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Laatst online: 20:55
..Christiaan.. schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:57:
[...]

Als je ze in surround hebt staan dan staan ze toch ook achter je luisterpositie? Als je ze dan in stereo wil laten horen dan klinkt alles toch alleen achter je?
Inderdaad, maar ligt ook heel erg aan je inrichting en hoe je luistert, voor een beetje achtergrondmuziek zou het voor mij persoonlijk prima via de achterkant mogen komen zonder dat de hele surroundset mee hoeft te doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
merlin1201 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:10:
[...]

Ik hoor het thuisfront ook vaak klagen over het wegvallen van de radio, 1 seconden of zo.
Onlangs overgestapt op Odido maar volgens mijn had ik het ook bij Kpn.
Ik heb hier recent ook echt heel erg veel last van. Zowel NPO Radio 2 als Qmusic als Veronica, allemaal via directe URL (oude methode via TuneIn).

Had hier niet echt direct een link met de Sonos software achter gezocht, maar aan mijn internet configuratie is (in huis dan) in ieder geval niks gewijzigd afgelopen maanden. Wat Odido buiten doet kan ik niet beoordelen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21:22
Bofkont! Met je earlier access to the patch. Niet dat je er wat aan hebt. :) Benieuwd wanneer ik de nieuwste update krijg. Wel bijzonder daar ik sinds dit weekend een nieuwe telefoon heb. Je zou denken dat Google me dan liever direct een update geeft om 1 download te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Wally2002 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:52:
[...]

Ofwel steeds opnieuw ontkoppelen en koppelen (en trueplay kwijtraken) of toch een compromis door muziek af te spelen op de surroundset.

De specifieke keuze om de Era 300 te beperken door die driver uit te schakelen, en ook line-in en bluetooth, lijkt mij meer een gevolg van een systeemkeuze die al veel eerder is gedaan, namelijk dat surroundspeakers altijd dedicated in een surroundsetup werken en ook via een dedicated 5 Ghz verbinding aangestuurd worden.

Maar er worden bij geen enkele andere luidsprekers van Sonos drivers uitgeschakeld zoals bij de Era 300.

Ik heb voor achterluidsprekers juist voor de One SL gekozen omdat ik geen spraakassistent nodig heb want die zit al op de Beam.

Ik draai op de dag meestal muziek op mijn surroundopstelling. Mijn One SL staan op zo'n anderhalve meter achter de bank. Als ik voorover buig hoor ik de Beam, als ik achterover leun hoor ik beide One SL. Beide in stereo. Er wordt niks uitgeschakeld en daar heb ik ook voor betaald.

Tijdens TV kijken komt er geen stereo uit de One SL maar geluid dat wordt geregeld door de Beam.

En dan denk ik: betreft het muziek, zet dan die voorste driver aan.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:58

ja3

Ja het zou toch redelijk goed mogelijk moeten zijn om in ieder geval een ERA300/ERA100 paar met 1 knopje tijdelijk terug te schakelen naar stereopaar en bij tv gebruik bijvoorbeeld weer terug te zetten.

Ik heb zelf nu 2 speakers boven op elkaar staan om dit op te lossen en dat werkt best goed, maar dat voelt best stom. Dus 1 keer Sonos One's voor de surround en een andere speakerset eronder om muziek/podcasts te luisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:41

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb wederom posts over prijzen en kortingen verwijderd. Zie de topic warning!

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:34
Meerdere mensen last dat er momenteel in de ios app geen content geladen kan worden?

[ Voor 7% gewijzigd door Yamahaa op 22-10-2024 22:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Yamahaa schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:59:
Meerdere mensen last dat er momenteel in de ios app geen content geladen kan worden?
Android ook niet. Er zijn al meerdere meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:34
Ok dank je wel 🙏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:16

Mr. Freeze

¡GO!

Vraagje, ik wil mijn Ikea Symfonisk speaker op marktplaats zetten. Maar hoe doe ik deze resetten voor een nieuwe gebruiker? Ik zie wel de optie om eigenaarschap over te dragen, maar ik vrees als ik dat doe mijn overige speakers dan ook foetsie gaan. Ik wil enkel die Symfonisk uit mijn setup verwijderen.

Iemand hier die al eerder een losse speaker heeft verkocht?

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
Mr. Freeze schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 12:39:
Vraagje, ik wil mijn Ikea Symfonisk speaker op marktplaats zetten. Maar hoe doe ik deze resetten voor een nieuwe gebruiker? Ik zie wel de optie om eigenaarschap over te dragen, maar ik vrees als ik dat doe mijn overige speakers dan ook foetsie gaan. Ik wil enkel die Symfonisk uit mijn setup verwijderen.

Iemand hier die al eerder een losse speaker heeft verkocht?
Stekker eruit. Play/Stopknop ingedrukt houden. Stekker er weer in. Led lampje wordt oranje. Zodra het ledlampje groen wordt is de speaker gereset en kun je knop Play/Stop loslaten.

Zodra de nieuwe eigenaar de speaker heeft geïnstalleerd verdwijnt het van jouw account. Maar uiteindelijk verdwijnt het sowieso uit jouw systeemoverzicht als je de speaker niet gebruikt.

Dus, voor de duidelijkheid: er is geen knop in de Sonos app om een speaker zelf uit het systeemoverzicht te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:16
@ZesBarkiePK Dat moet dan een instelling van je TV geweest zijn. De Arc krijgt zijn opdrachten namelijk in principe van de TV (via HDMI-CEC) - en als die uit staat krijgt hij dus geen opdrachten. Of had je de (infrarood) ab gekoppeld aan je Arc?

Met betrekking tot de instellingen heb ik wel gelezen dat het kan zijn dat de app de instellingen alleen maar niet goed weergeeft. Sluiten en weer openen kan een oplossing zijn.

Door de technische oplossing die Sonos heeft gekozen voor de surrounds (een min-of-meer one way 5Ghz verbinding van soundbar naar surround) is het niet mogelijk muziek te versturen van de surrounds naar de soundbar (die de verwerking zou moeten doen). Die 5Ghz is gekozen omdat dat de snelste verbinding is (lip sync). Dus gaan de bluetooth en de line in uit. Dat is dus een technische oorzaak, geen softwarematige keuze.

Ik heb de uitleg van Sonos niet zo scherp dat ik zou kunnen beamen dat de keuze van Sonos de front speaker op de 300 uit te zetten alleen voor Atmos zou zijn - en dus dat het vreemd is dat deze keuze ook voor muziekweergave zou gelden. Mij is enkel bijgebleven dat gebruik van de front speaker in surround set ups de 300 te overheersend zou maken - mogelijk dus onafhankelijk van welk format wordt afgespeeld. Mogelijk speelt ook mee dat het gevolgen heeft voor Trueplay als een speaker dan wel en dan niet de front speaker heeft ingeschakeld. Het systeem lijkt maar één Trueplay te kunnen onthouden.

Zonder de effecten te horen kan ik niet zeggen of het niet-gebruiken van de front speaker voor mij de 300 onbruikbaar zou maken. In principe zou ik ervan uitgaan dat Sonos het het beste weet.

[ Voor 73% gewijzigd door Rallye op 23-10-2024 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

GerCor schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 12:54:
[...]

Stekker eruit. Play/Stopknop ingedrukt houden. Stekker er weer in. Led lampje wordt oranje. Zodra het ledlampje groen wordt is de speaker gereset en kun je knop Play/Stop loslaten.

Zodra de nieuwe eigenaar de speaker heeft geïnstalleerd verdwijnt het van jouw account. Maar uiteindelijk verdwijnt het sowieso uit jouw systeemoverzicht als je de speaker niet gebruikt.

Dus, voor de duidelijkheid: er is geen knop in de Sonos app om een speaker zelf uit het systeemoverzicht te halen.
Grandioos, dankjewel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
@Rallye Bij alle speakers die worden ingezet als achterluidsprekers wordt geadviseerd deze te richten op de luisterpositie. Behalve bij de Era 300 die juist gebruik maakt van weerkaatsing/verspreiden van het geluid. Het is dus bij de Era 300 niet de bedoeling dat ze op de luisterpositie worden gericht.

Ik snap jouw uitleg prima hoor. Jouw veronderstelling dat wanneer de voorste drivers vermoedelijk te overheersend zou zijn rijmt niet helemaal met de meest gelezen klacht: de Era is bijna niet te horen.

Ik weet alleen dat sommige kopers de Era 300 hebben teruggestuurd omdat de Era 300 in surroundopstelling niet aan hun verwachtingen voldeed. Dat de voorste driver wordt uitgeschakeld werd pas na de introductie en de vele vragen vastgesteld door kopers.

Ik ben dan ook benieuwd naar welke nog niet vermelde fratsen Sonos voor de ARC Ultra heeft bedacht.

Denk ook aan zeer beperkte mogelijkheden en voor kopers onaangename verrassingen van de Sonos koptelefoon, de Ace.

We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
GerCor schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 12:54:
[...]

ik ben oa mijn Arc verkoopklaar aan het maken. Was vergeten te resetten. Ik kon de Arc gewoon nog via de Sonos App verwijderen (uit mijn systeem)

Wellicht is de procedure hiervoor vereenvoudigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
_Bailey_ schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:20:
[...]

ik ben oa mijn Arc verkoopklaar aan het maken. Was vergeten te resetten. Ik kon de Arc gewoon nog via de Sonos App verwijderen (uit mijn systeem)

Wellicht is de procedure hiervoor vereenvoudigd.
Ook uit: tandwiel > Over je systeem > informatie over Sonos-systeem?

En daarbij, de nieuwe eigenaar zal de Arc toch aan zijn/haar account moeten koppelen dus zal de Arc vast zelf gaan resetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
GerCor schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 15:13:
[...]

Ook uit: tandwiel > Over je systeem > informatie over Sonos-systeem?
ja, daar staat ie niet meer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 13:04
Als het goed is zouden morgen de eerste reviews moeten verschijnen als ik kijk hoe dat met de Arc ging. Toen ook donderdag voor release de 1e reviews. Ik ben benieuwd! De Ultra is in ieder geval al besteld! 😁

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:36
GerCor schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:33:
@Rallye Bij alle speakers die worden ingezet als achterluidsprekers wordt geadviseerd deze te richten op de luisterpositie. Behalve bij de Era 300 die juist gebruik maakt van weerkaatsing/verspreiden van het geluid. Het is dus bij de Era 300 niet de bedoeling dat ze op de luisterpositie worden gericht.

-knip-
Dit is nieuw voor mij. Bij de aanschaf van mij twee ERA 300's heb ik mij juist goed laten informeren (Sonos site (info, foto's, enzv), officiële Sonos video's op YouTube zoals deze YouTube: Placement tips for Sonos Era 300) dat deze juist "iets" gericht moeten worden.

Ik gebruik deze speakers als rear speakers op standaarden in combinatie met de Arc en Sub. Deze zijn, net zoals in het filmpje, gericht naar de Arc, ik gok 20°.

Het advies is zelfs 30 a 35° aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:26
knny schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 18:43:
Als het goed is zouden morgen de eerste reviews moeten verschijnen als ik kijk hoe dat met de Arc ging. Toen ook donderdag voor release de 1e reviews. Ik ben benieuwd! De Ultra is in ieder geval al besteld! 😁
Ah dat vroeg ik me al af, ben nog in dubio of ik mijn 3.1 set eruit ga doen en was benieuwd hoe de reviews zouden zijn.

To dare is to do

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
EN-IS schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 19:35:
[...]

Dit is nieuw voor mij. Bij de aanschaf van mij twee ERA 300's heb ik mij juist goed laten informeren (Sonos site (info, foto's, enzv), officiële Sonos video's op YouTube zoals deze YouTube: Placement tips for Sonos Era 300) dat deze juist "iets" gericht moeten worden.

Ik gebruik deze speakers als rear speakers op standaarden in combinatie met de Arc en Sub. Deze zijn, net zoals in het filmpje, gericht naar de Arc, ik gok 20°.

Het advies is zelfs 30 a 35° aan te houden.
Ik zie het. Je hebt gelijk.

@_Bailey_ ik denk dat Sonos inderdaad wat aanpassingen heeft gedaan. Viel mij op dat toen de batterij van mijn Move leeg was, de Move uit het overzicht van luidsprekers was verdwenen. Waar is mijn Move????? Nu zijn er steeds updates dus weet de huidige stand van zaken niet hieromtrent. En, zoals eerder gemeld: de Boost ontbreekt in de nieuwe app. Waar is mijn Boost???????

[ Voor 21% gewijzigd door GerCor op 23-10-2024 20:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:19
Doe niet zoo BOOSt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:19
knny schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 18:43:
YouTube: Sonos ultra unboxing simple video.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benjans68
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 02-10 10:53
Nog steeds geen review van de sonos arc ultra is nu echt op het randje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Tip van Flip

Heb via email contact opgenomen met de Sales (consumenten) afdeling van Sonos Nederland.
Uitgelegd dat ik al een jaar of 10 fervent Sonos gebruiker ben, of ze me wellicht konden helpen met een leuke kortingscode (ik opperde 30% zoals eerder dit jaar, verdubbeling van 15% op oude devices).

Ook uitgelegd dat mijn Arc nog niet bij het upgradeprogramma (15%) stond, dat moet blijkbaar nog verwerkt worden.
Gaf aan dat ik nog twijfelde om mijn Arc te vervangen door een Arc Ultra.

Kreeg paar uur later een vriendelijke mail dat ze helaas geen 30% code konden uitgeven, maar gaven mij graag een code voor 20% korting.

Hiermee de Arc Ultra besteld

YMMV

[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 25-10-2024 10:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

_Bailey_ schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 10:23:
Tip van Flip

Heb via email contact opgenomen met de Sales (consumenten) afdeling van Sonos Nederland.
Uitgelegd dat ik al een jaar of 10 fervent Sonos gebruiker ben, of ze me wellicht konden helpen met een leuke kortingscode (ik opperde 30% zoals eerder dit jaar, verdubbeling van 15% op oude devices).

Ook uitgelegd dat mijn Arc nog niet bij het upgradeprogramma (15%) stond, dat moet blijkbaar nog verwerkt worden.
Gaf aan dat ik nog twijfelde om mijn Arc te vervangen door een Arc Ultra.

Kreeg paar uur later een vriendelijke mail dat ze helaas geen 30% code konden uitgeven, maar gaven mij graag een code voor 20% korting.

Hiermee de Arc Ultra besteld

YMMV
Met andere woorden, mensen die 1000 euro betalen voor de Arc zijn zo gek als een deur. Retail is het ding bewust veel te duur in de markt gezet om mensen korting te kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Mr. Freeze schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:36:
[...]

Met andere woorden, mensen die 1000 euro betalen voor de Arc zijn zo gek als een deur. Retail is het ding bewust veel te duur in de markt gezet om mensen korting te kunnen geven.
Welkom in de wondere wereld van retail.
Menig bedrijf werkt exact zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Grootste mysterie voor mij is de positie van de Bluetoothknop op de ARC Ultra. Ik zie het nog steeds niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:11

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
@_Bailey_ houd de discussie het bij het onderwerp graag.

[ Voor 4% gewijzigd door dmantione op 25-10-2024 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Ben benieuwd naar jullie mening betreft de arc vs arc ultra. Is het de moeite en is het verschil groot.
Ik zien dat mp inmiddels vol staat zo rond de 500,-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slaapje
merlin1201 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:51:
Ben benieuwd naar jullie mening betreft de arc vs arc ultra. Is het de moeite en is het verschil groot.
Ik zien dat mp inmiddels vol staat zo rond de 500,-
Zoals hierboven toch duidelijk staat zijn er nog geen reviews te vinden, op basis waarvan moet men dan een mening vormen?

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
En daarbij. Eind oktober is de ondersteuning voor de ARC Ultra en Sub gen 4 in de app pas beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@GerCor De Boost staat enkel in de web app (https://play.sonos.com/nl-nl/web-app ) bij “Over je systeem” volgens mij. Maar die pagina doet het ff niet bij mij……

[ Voor 14% gewijzigd door Rallye op 25-10-2024 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
ik heb momenteel een arc, sub en 2x era 300 voor de rear speakers.

Gister de arc ultra besteld maar twijfel om nog 2x era300 bij te zetten voor de front speakers.

Weet iemand of dat wat gaat toevoegen ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21:09
Slux schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 19:21:
ik heb momenteel een arc, sub en 2x era 300 voor de rear speakers.

Gister de arc ultra besteld maar twijfel om nog 2x era300 bij te zetten voor de front speakers.

Weet iemand of dat wat gaat toevoegen ?
Ik ben vooral heel benieuwd hoe je dat gaat toevoegen.
Van sonos uit wordt dit niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
sonnypiek schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 19:34:
[...]

Ik ben vooral heel benieuwd hoe je dat gaat toevoegen.
Van sonos uit wordt dit niet ondersteund.
:) Maar goed dat ik het hier even vroeg, anders zat ik met 2 extra paperweights.

Een sub mini misschien erbij voor achter, is daar wel ondersteuning voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Slaapje schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 17:15:
[...]

Zoals hierboven toch duidelijk staat zijn er nog geen reviews te vinden, op basis waarvan moet men dan een mening vormen?
Nja alvast wat voorsorterend op wat komen gaat uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
Er staat op YouTube wel een filmpje van Roel Willemsen van 16 minuten
Hij laat in een film het smaak gedeelte horen
Maar is een beetje rommelig
Maar je heb wel een idee hoe het klinkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
Smaak is spraak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Slux schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 19:39:
[...]

:) Maar goed dat ik het hier even vroeg, anders zat ik met 2 extra paperweights.

Een sub mini misschien erbij voor achter, is daar wel ondersteuning voor ?
Nee. Je zou wel nog een Sub kunnen toevoegen.

@Rallye Ik heb gezien dat de Boost binnen mijn setup bestaat. Alle gegevens uit de vorige mobiele app staan daar nog te zien zoals in welke Kamer ik de Boost heb gezet en dat de Boost op WM0 zit.

Ik vraag me af: stel je koopt een Boost. Kun je die dan nog installeren in de nieuwe app? Nou zou ik natuurlijk de Boost kunnen resetten en opnieuw installeren maar stel dat het niet kan. Dan heb ik er niks meer aan anders dan een switch functie. Dus dat risico wil ik niet lopen. Maar Sonos heeft daar geen informatie over. De Boost wordt niet meer verkocht. Dat is het. Verder niks.

@benjans68

Ja, dat is wel een mooie uitbreiding.

Spraakversterking
Low (aan/uit)
Medium (aan/uit)
High (aan/uit)

[ Voor 6% gewijzigd door GerCor op 25-10-2024 22:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10 21:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8a3BlmbmFTlPwyo2eoCkoFlkiU4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e8VxslgCdBTYVMfCVOhsOJ8W.jpg?f=fotoalbum_large

Bezig met grote verbouwing. Ga 2 ERA 300's als Dolby Atmos rear speakers gebruiken icm arc en sub. Heb het stroompunt nu zitten op 2 meter hoogte, 58cm onder het plafond. Dit is iets hoger dan ze aanraden (61cm tussen speaker en plafond), maar lager zou geen gezicht zijn geweest. Zal de speakers omlaag gaan richten en dan zal het hopelijk wel los lopen. En anders kan ik ze altijd nog onderste kop hangen. Als dat ook niks is dan haal ik ze er weer af en koop ik de standaard.

Eerst maar eens testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Hoe ga je dan die zij speakers van de era 300 omlaag richten? want de front speakers worden niet gebruikt en de top speakers knallen tegen het plafond.
De era zal toch echt op oor hoogte moeten zijn wil je een goede luister ervaring willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
merlin1201 schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 09:29:
Hoe ga je dan die zij speakers van de era 300 omlaag richten? want de front speakers worden niet gebruikt en de top speakers knallen tegen het plafond.
De era zal toch echt op oor hoogte moeten zijn wil je een goede luister ervaring willen.
Je roepttoetert maar weer wat. Op sonos.com staat bij de ERA300 select a location for Dolby Atmos:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jAmw5x0CMj4d6QYMk-JLdfJ3ndE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/I7tIpgegmaP7BqeXkjuyrQMf.jpg?f=user_large

En op youtube staat een instructie filmpje van Sonos waarin ze zeggen als je ze binnen 2 feet van plafond plaatst kun je ze altijd nog naar beneden richten. Verwacht dat dat de hoek van de speaker die naar boven richt iets veranderd waardoor je wat cm kan sprokkelen.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je ze vlak tegen het plafond kunt doen, want dan zal je ze toch echt ondersteboven moeten hangen. Maar goed, zo ver van de ideale 61cm zit ik ook niet af.

/edit hier een link naar het filmpje:

YouTube: Placement tips for Sonos Era 300

[ Voor 14% gewijzigd door outlandos op 26-10-2024 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
@outlandos Dan ben je vast ook op de hoogte van het ontbreken van ondersteuning van Trueplay mocht je besluiten de Era 300 'ondersteboven' op te hangen?

Verder, 58 of 61 cm. Jij zult het zelf het beste weten maar 3 cm verschil op een muur. Merk of zie je dat?

Wel altijd leuk om te zien hoeveel inspanning iemand verricht om het zo te krijgen als hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
GerCor schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 10:44:
@outlandos Dan ben je vast ook op de hoogte van het ontbreken van ondersteuning van Trueplay mocht je besluiten de Era 300 'ondersteboven' op te hangen?

Verder, 58 of 61 cm. Jij zult het zelf het beste weten maar 3 cm verschil op een muur. Merk of zie je dat?

Wel altijd leuk om te zien hoeveel inspanning iemand verricht om het zo te krijgen als hij wil.
Het is meer dan 3cm. Want de beugel zit op 58cm van het plafond. En die 61cm gaat over ruimte tussen bovenkant speaker en plafond. Dus feitelijk zit ik ongeveer 14cm van de ideale hoogte. Ik hoop (en verwacht) wel dat dit niet zo veel verschil gaat maken na het uitvoeren van Trueplay.

En ja ik weet dat die ondersteuning er nog niet is als hij andersom hangt, maar ze hebben wel ooit gezegd dat die ondersteuning er komt (waarschijnlijk in 2025).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
@outlandos
Je gaat ze toch als surround speakers gebruiken en neem aan voor Atmos?
Voor afspelen enkel muziek snap ik jou keuze want dan werken die frontspeakers, maar in een surround omgeving schakelen deze uit, kweenie wat ik dan maar wat roeptoeter maar volgens mij is dit niet optimaal qua Atmos.
Tja dat het voor jou niet anders kan snap ik maar dat is niet waar ik op doel.
Maar goed als het voor jou goed klinkt prima toch

[ Voor 6% gewijzigd door merlin1201 op 26-10-2024 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Niets. Sonos kent geen front speakers naast een soundbar. Dat betekent dat je als je ze toch neerzet, je ze moet groeperen met de Arc en dat ze dus 0,75ms achterlopen met TV-geluid - en bij TV enkel stereo doen en geen Atmos.

Een soundbar is ook wezenlijk iets anders dan een center speaker. Sonos maakt geen centers.

[ Voor 27% gewijzigd door Rallye op 26-10-2024 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Rallye schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 12:28:
Niets. Sonos kent geen front speakers naast een soundbar. Dat betekent dat je als je ze toch neerzet, je ze moet groeperen met de Arc en dat ze dus 0,75ms achterlopen met TV-geluid - en bij TV enkel stereo doen en geen Atmos.

Een soundbar is ook wezenlijk iets anders dan een center speaker. Sonos maakt geen centers.
Is dit ook met muziek? Ik zit er namelijk over te denken om de ultra te kopen en dan een 5 oid in de keuken te zetten. Dan te groeperen als ik muziek luister, maar dit moet natuurlijk wel synchroon lopen...

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:58

ja3

Slaapje schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 18:11:
[...]

Is dit ook met muziek? Ik zit er namelijk over te denken om de ultra te kopen en dan een 5 oid in de keuken te zetten. Dan te groeperen als ik muziek luister, maar dit moet natuurlijk wel synchroon lopen...
Nee dit is alleen als het vanuit externe bron komt (HDMI) omdat Sonos Lip sync belangrijker vindt dan synchronisatie van de speakers. Maar bij muziek vanuit de Sonos app/Spotify connect hoeft dit natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
ja3 schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 18:28:
[...]

Nee dit is alleen als het vanuit externe bron komt (HDMI) omdat Sonos Lip sync belangrijker vindt dan synchronisatie van de speakers. Maar bij muziek vanuit de Sonos app/Spotify connect hoeft dit natuurlijk niet.
Ah ik snap hem, dank voor de reactie.

To dare is to do

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:15

OMX2000

By any means necessary...

Pfff die Sonos Arc Ultra schijnt een stuk beter te klinken dan de Arc. En als ie in dezelfde beugel past dan is het het overwegen waard. Vermoed wel dat er veel Arc 2e hands aangeboden gaan worden de komende tijd ;)

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• outlandos
OMX2000 schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 20:52:
Pfff die Sonos Arc Ultra schijnt een stuk beter te klinken dan de Arc. En als ie in dezelfde beugel past dan is het het overwegen waard. Vermoed wel dat er veel Arc 2e hands aangeboden gaan worden de komende tijd ;)
Schijnt? Volgens wie? Handig als je gelijk een bron vermeldt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:15

OMX2000

By any means necessary...

outlandos schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 21:27:
[...]

Schijnt? Volgens wie? Handig als je gelijk een bron vermeldt.
Daarom “schijnt”. Als het een betrouwbare bron was zoals Peter Pee dan had ik wat anders gezegd.

Maar goed check hier: https://www.reddit.com/r/sonos/s/MGhTMpzB01

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
Ben ook zeer benieuwd of het echt zo goed is als beschreven.
En ook hoe goed de nieuwe sub gen 4 is want ik vond de gen3 sub al zeer goed.
Maar review is altijd leuk om te lezen,maar ben meer benieuwd hoe het klinkt in je eigen huis.
Ik heb bijvoorbeeld een grote kamer en hoge plafonds van
311 cm hoogte
En het gemiddelde huis is het 250 cm hoog
Daarom vind ik het luisteren in een winkel ook altijd lastig en vertekend daar staat het lekker hard met vaak ook een blu ray film op staan.

En ik wil ook weten bij tv programma's want daar kijk je vaker naar dagelijks.
Maar we gaan het meemaken.
Eerst zien en lezen wat sonos ons gaat brengen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slaapje
Ik heb de Arc ultra plus sub 4 maar besteld. Voor 1600 wilde ik het wel proberen, retour kan t altijd. Ben benieuwd.

Vriendin wilde echt heel graag af van alle kabels/speakers/grote subwoofer. En ergens snap ik dat echt wel, ik vind het persoonlijk ook niet mooi. Ik hoop alleen dat het verschil niet te groot is tussen mijn huidige setup en de Sonos.

[ Voor 50% gewijzigd door Slaapje op 27-10-2024 09:18 ]

To dare is to do

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Zijn er hier gebruikers van een Ikea Symfonisk speaker die, ondanks de waarschuwing op de doos, toch de speaker hebben buiten in gebruik hebben onder een overkapping? Daar is het natuurlijk wel droog, maar luchtvochtigheid kan alles toch wel nat maken. (periode april tm september)

Zoja, ik ben benieuwd naar de ervaringen.

*knip*

[ Voor 22% gewijzigd door Jorgen op 27-10-2024 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
4,4 meter tussen 2 ERA 100's met daartussen een sub mini, zou dat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
outlandos schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 12:38:
4,4 meter tussen 2 ERA 100's met daartussen een sub mini, zou dat werken?
Een sub kun je overal neerzetten. Die hoeft niet ertussen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
GerCor schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 12:55:
[...]

Een sub kun je overal neerzetten. Die hoeft niet ertussen te staan.
Ah sorry ik was onvoldoende duidelijk. Ik vraag me af of de afstand tussen beide ERA 100's niet te veel is. Of ze dat wel aankunnen zeg maar in stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:32
Slaapje schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 09:02:
Ik heb de Arc ultra plus sub 4 maar besteld. Voor 1600 wilde ik het wel proberen, retour kan t altijd. Ben benieuwd.

Vriendin wilde echt heel graag af van alle kabels/speakers/grote subwoofer. En ergens snap ik dat echt wel, ik vind het persoonlijk ook niet mooi. Ik hoop alleen dat het verschil niet te groot is tussen mijn huidige setup en de Sonos.
Wat heb je nu voor set-up?

Ik overweeg de overstap ook. Ook vanwege gemak en minder kabels. Hier nu: Marantz NR1711 en Dali Spektor 5.0 set.

Wil dan de Arc Ultra, Sub 3 of 4 en twee ERA100 denk ik.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
LuPo schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 13:09:
[...]

Wat heb je nu voor set-up?

Ik overweeg de overstap ook. Ook vanwege gemak en minder kabels. Hier nu: Marantz NR1711 en Dali Spektor 5.0 set.

Wil dan de Arc Ultra, Sub 3 of 4 en twee ERA100 denk ik.
Een Denon 2500H en front/center/sub van een Onkyo ht-s9305thx set.

Ik ga eerst kijken hoe het is zonder extra speakers. Eventueel plaats ik een speaker in de keuken zodat de kamer goed gevuld wordt qua geluid, maar eerst maar eens kijken of ik het voldoende ga vinden.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

In de afgelopen week heb ik al 2 x aangegeven dat dit topic niet bedoeld is voor bestellingen, kortingcodes, etc. zoals ook te lezen valt in de topicwarning die onderaan elke pagina direct boven het reactievenster staat en die je ook te zien krijgt als je een bericht quotet.

Zie:
Jorgen in "Sonos ervaringen- en discussietopic" op 20 oktober
Jorgen in "Sonos ervaringen- en discussietopic" op 22 oktober

Berichten die hier toch over gaan worden zondere verdere uitleg verwijderd. Die onderwerpen mogen gerust besproken worden, maar alleen in het juiste topic en subforum en dus niet hier.

Modbreak:De volgende die nu weer over bestellingen, verkoop, V&A, levertijden, bezorgdiensten of kortingscodes en andere offtopic zaken post, kan een PM met waarschuwing verwachten.

[ Voor 3% gewijzigd door Jorgen op 27-10-2024 17:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
outlandos schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 13:06:
[...]

Ah sorry ik was onvoldoende duidelijk. Ik vraag me af of de afstand tussen beide ERA 100's niet te veel is. Of ze dat wel aankunnen zeg maar in stereo.
Ik heb mijn One SL ook iets meer dan 4 meter uit elkaar staan. Gebruik ze als achterluidsprekers in een surroundopstelling.

Aanbevolen wordt minimaal 2 en maximaal 4 meter.

Maar de One SL is prima te horen hoor dus dan moet de Era 100 er ook geen probleem mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Ik zit te twijfelen, want zoals jullie weten heb ik een aansluiting op 2 meter (58cm vanaf het plafond) voor 2 boxen. Helaas heeft Sonos sinds deze zomer hun ERA 300 guide aangepast, en dit toegevoegd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S8iGrAMU3FuJUdojEclQE3DXORs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aVHi4OhjkPBz3FbrN1miJ0Ur.jpg?f=fotoalbum_large

Je kan time machine gebruiken als je wilt, maar dat stukje Home Theater placement stond er voorheen niet. Kortom, ik vrees dat mn ERA 300's het straks niet goed doen samen met mn Arc omdat ze veel te hoog hangen.

Wat ik kan doen is standaarden kopen en ze daarop zetten, dan moet dat niet te ver van de kast anders komt hij te veel in de buurt van het kinderhoekje (dat is ook de reden waarom ik ze hoog wilde hebben hangen).

In dat geval zit ik dus wel met 2 aansluitingen waar ik eigenlijk nog wel iets mee wil doen, de vraag is alleen heeft dat zin? Ik heb nog 2 Fives staan hier. Die zou ik daar kunnen ophangen. Dan zit ik wel met mn rug naar het geluid toe, ik weet niet of dat veel uitmaakt?

[ Voor 35% gewijzigd door outlandos op 28-10-2024 00:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• outlandos
Hier een plattegrond en een 3d schets van die kant om de situatie wat duidelijker te maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gXAkuwBeiKaBRK_PIB8KxMlc8cs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JuQdV1Rcx2MwqjSzLFyBrcit.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MiSJuEqURiqKelfp2Qtj9eAYgdU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/v8IM2EABuVtRuhomcQ1jDwxw.jpg?f=user_large

+ met excuses aan @merlin1201 die het met op oor niveau dus toch bij het juiste eind bleek te hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door outlandos op 27-10-2024 23:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
@outlandos Persoonlijk zou ik die 2 x Five met daaronder de Era 300 esthetisch onverantwoord vinden. Dan begint de woonkamer meer op een geluidstudio te lijken. Ook omdat die Five nogal groot is. En het geluid komt dan van achteren, ook niet ideaal. En 4 x een Era 300 doet je blijven herinneren aan de fout die je gemaakt hebt.

Zelf zou ik mijn verlies nemen en een andere toepassing bedenken voor al dat freeswerk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• merlin1201
@outlandos Geen probleem.
Maar je hebt idd een lastige situatie, met die standaard naast de bank gaat wel werken maar waar laat je de kabels over de vloer of kan je die wegwerken.
Als je ze dan toch tegen de muur wil dan zou ik ze gewoon wat lager plaatsen en dan maar iets hoger dan oor hoogte, beetje middelen het zal niet ideaal zijn maar och.. uiteindelijk zal het ook wel prima klinken daar ben ik van overtuigd.

[ Voor 10% gewijzigd door merlin1201 op 28-10-2024 06:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

In een ideale luisterruimte staan je speakers perfect opgesteld natuurlijk. Omdat vrijwel niemand dat heeft en je afhankelijk bent van bank en muur, moet je keuzes maken. Mijn speakers, geen Sonos, hangen zo'n 30 cm boven oorhoogte, in de uiterste breedte van de bank, aan de muur waar de bank ook tegenaan staat. Dat voorkomt in elk geval dat je last krijgt van geluid wat direct in je oren gebeukt wordt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GerCor
Update Sonos app. Ondersteuning Arc Ultra en de Sub gen 4.

Voor de volledigheid de release notes

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NQxyT_4qBrMNsxw5bRkmtRgFRpo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZYxCLAE6CwqCd4KSeURAU3pC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 77% gewijzigd door GerCor op 28-10-2024 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:34

CeesKees

I rest my Kees

Hebben anderen ook het probleem dat de speakers niet zacht genoeg kunnen?

Ik heb (o.a.) de era 100 en op volume 2, zelfs bij limiet van 80% is het volume nog te hoog (alhoewel, bij 80% is het uit).

Zou SONOS daar nu niet een update voor kunnen uitrollen?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
CeesKees schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 14:59:
Hebben anderen ook het probleem dat de speakers niet zacht genoeg kunnen?

Ik heb (o.a.) de era 100 en op volume 2, zelfs bij limiet van 80% is het volume nog te hoog (alhoewel, bij 80% is het uit).

Zou SONOS daar nu niet een update voor kunnen uitrollen?
Die vraag, opmerking, is al een paar jaar bekend bij Sonos. Ze doen er niks mee. Hooguit adviseren iets met de bestaande volumelimiet te doen. Daarnaast kun je bij Sonos altijd een functieverzoek indienen. De ervaring ook daarin leert dat het Sonos helemaal niet interesseert. Voor zover ik weet heeft Sonos nog nooit op een functieverzoek gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-10 10:54
Klopt het dat de Arc Ultra NIET samenwerkt met 1x Play:1 als rears?
En werkt een Sub Gen 1 wel erop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
-Muncky- schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 15:57:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bc1Ttmz9GIQicv_Lft7wlBFtqTQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WU3dV8ulUn96Kmvs7aNcpH9f.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:28
-Muncky- schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 15:57:
Ik dacht mooi de Arc omwisselen voor de Ultra, nu moet ik de 2x Play 1 ook wisselen voor Era 100.

Beetje duurdere upgrade dan op voorhand gedacht maar goed mooie upgrade hoop ik 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrJvG13
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-05 10:12
*knip* er staat vrij duidelijk aangeven dat dit niet toegestaan is. :/

[ Voor 80% gewijzigd door Gonadan op 28-10-2024 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:47
Ik kan niet meer in mijn Plex account via Sonos, opnieuw aanmelden lukt niet....meer mensen die klachten?

[ Voor 65% gewijzigd door Henkhuppelschot op 28-10-2024 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@GerCor Dat klinkt wel erg negatief over Sonos. Dat ze er niets aan doen, lijkt een technische oorzaak hebben. De versterker kan gewoon niet zachter. De maximering van het volume maakt de stapjes van min tot max kleiner, maar volgens mij juist niet de eerste stap, van nul naar één.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Kunnen we vandaag al een beetje betrouwbare reviews verwachten of heeft de media geen review units voor launch ontvangen?

[ Voor 3% gewijzigd door outlandos op 29-10-2024 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Rallye schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 22:26:
@GerCor Dat klinkt wel erg negatief over Sonos. Dat ze er niets aan doen, lijkt een technische oorzaak hebben. De versterker kan gewoon niet zachter. De maximering van het volume maakt de stapjes van min tot max kleiner, maar volgens mij juist niet de eerste stap, van nul naar één.
Negatief? Gewoon eerlijk denk ik. Jij noemt de oorzaak op en ik het gevolg.

Jij zegt: het heeft een technisch oorzaak. De versterker kan niet zachter. Ik zeg: er komt geen update maar je kunt een functieverzoek indienen. Resultaat is: er verandert niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

outlandos schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 00:53:
Kunnen we vandaag al een beetje betrouwbare reviews verwachten of heeft de media geen review units voor launch ontvangen?
Tenzij iemand hier voor Sonos werkt, of voor een tech-reviewende-website, weet niemand daar een antwoord op. Sonos is echter een groot merk dat graag verkocht wordt, dus het lijkt me niet vreemd als er wel reviews naar buiten gaan komen rondom een release. Tot die tijd is het de glazen bol oppoetsen en kijken wat die zegt ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Als alles goed gaat ga ik vandaag m'n Arc Ultra ontvangen, maar hoe pak ik dat aan? Ik heb nu een setje met een Beam G2, 2 One's SL en een Sub G3. Kwestie van Beam afkoppelen en Arc installeren of komt er meer bij kijken? Heeft iemand hier ervaring met het vervangen van de soundbar in een volledige setup?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17:56
Mr. Freeze schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 07:30:
Als alles goed gaat ga ik vandaag m'n Arc Ultra ontvangen, maar hoe pak ik dat aan? Ik heb nu een setje met een Beam G2, 2 One's SL en een Sub G3. Kwestie van Beam afkoppelen en Arc installeren of komt er meer bij kijken? Heeft iemand hier ervaring met het vervangen van de soundbar in een volledige setup?
Jaartje geleden ben ik van Beam Gen 2 naar Arc gemigreerd. Was inderdaad kwestie van ompluggen. Setup proces deed de rest. Weet niet zeker meer of de Arc automatisch aan ruimte 'Woonkamer' werd toegevoegd of dat je dat zelf moet doen. Was in ieder geval makkelijk te doen.

Succes én plezier met de Ultra. Voorpret altijd leuk! Ben erg benieuwd naar je eerste ervaringen.

Edit: Blijkbaar moet je eerst de Beam Gen 2 uit het surround systeem 'ontkoppelen'. Was ik vergeten te melden. Volgens mij heb ik toen de Beam gewoon verplaatst naar een andere ruimte (Gamekamer zoon) Wellicht helpt deze: https://en.community.sono...ing-beam-with-arc-6842315

[ Voor 16% gewijzigd door Brains Bush op 29-10-2024 07:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

@Brains Bush Heel waardevol, dankjewel.

edit:

Ik heb het even laten vertalen (en beetje aangepast), mogelijk dat iemand anders hier er iets aan heeft, anders mag de mod @Jorgen het verwijderen;

Open de Sonos app, ga naar instellingen en vervolgens naar systeem. Selecteer de naam van de ruimte voor je Beam/Arc. Kies achterluidsprekers verwijderen en volg de instructies. Ga terug naar dezelfde plaats en selecteer Sub verwijderen en volg dat proces. Ga terug naar instellingen, systeem en gebruik de functie een product toevoegen om uw Arc toe te voegen. U kunt tijdens dat proces de andere luidsprekers toevoegen, of ze op een later tijdstip toevoegen.

!! Haal de stekker van je Beam pas uit het stopcontact als je de surrounds en sub hebt verwijderd. Waarschijnlijk wilt u ook de naam van uw Beam-kamer wijzigen, zodat u de naam voor de nieuwe Arc kunt gebruiken.

(Op hoop van zegen, zelf nog niet uitgevoerd)

[ Voor 94% gewijzigd door Mr. Freeze op 29-10-2024 08:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:28
@Brains Bush en @Mr. Freeze Goed bezig! die stappen kan ik vandaag ook mooi opvolgen.
Pagina: 1 ... 184 ... 199 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.