Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 183 ... 199 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:20
@merlin1201 Ojee. Bij mij werkt het juist prima.

Tijdje terug de Move 2 voor mijn dochter gekocht. Geïnstalleerd onder ons account. Probleemloos. Alexa geïnstalleerd. Hatseflats. Maar ze woont in Groningen dus die Move 2 moest onder haar account. Even resetten, de app vindt de Move 2. Ook weer probleemloos. Alexa opnieuw installeren gaf wel een probleem maar dat lag aan haar Amazon account. Duurde een half uurtje, ook gefixed.

Ons account draait op 1 x Android, 3 x iOS iPhone en 1 x iOS iPad. Daarnaast ken ik niemand binnen mijn familie en vriendenkring die problemen heeft met de nieuwe app.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:46
Rallye schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 21:29:
[mbr]*knip* niet nodig[/]

Wat bedoel je met “krijg radio gewoon niet meer werkend na gebruik spotify”. Wat probeer je te doen in de app en wat lukt er niet? Waar klik je op? Ik heb net gewisseld van Spotify naar TuneIn (new) en bij mij gaat dat gewoon.
Dat het heel lang duurt als je na het gebruik van mijn spotify lijst weer een radio zender aan de praat krijg.
Alsof de play button niet werkt of in ieder geval na lange tijd reageert.
Dit zowel op mijn iphone 13 maar ook de web app super traag en soms geheel niet reageert.
Deze problemen worden gewoon niet opgelost.
Ik ben ook zeker niet de enigste, deze app en gewoon zo traag als dikke stront geworden erg jammer maar gelukkig gaat het gewoon prima met sonophone

[ Voor 9% gewijzigd door merlin1201 op 04-10-2024 21:47 ]

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:32
Vandaag gedowngrade naar S1, S2 was zo traag als dikke stront door een trechter.

Maar waarom moet ik nu constant een melding in beeld krijgen dat S2 beschikbaar is? Dat trekt mijn autistische brein niet.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
@merlin1201 ik had vanmorgen ook dat de radiozender niet wilde starten. Radio 10 wilde ik starten maar met geen mogelijkheid te starten. Dan maar Radio 538. Ik druk op startknop. Begint te draaien maar de zender begint niet. Kies ik een nummer van Spotify, dan start dat direct. Die weer gestopt met spelen, ik kies weer Radio 10 en nu start Radio 10 wel direct.

Edit:
O, nu ik het heb geschreven. Ik schenk even een bakkie koffie in. Muziek stopt en is ook niet meer te starten. Telefoon opnieuw opstarten helpt ook niet.

Startknop blijft maar draaien. Spotify start wel direct.
Even een plaatje van Spotify geluisterd en weer Radio 10 gekozen. Start nu direct. Heel apart.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1euwc32A04wDUMvXsKSOS1dok4w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cSk8uKUr7ppzSJVZhKfdG1d8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 50% gewijzigd door GerCor op 05-10-2024 08:59 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17:56
Hier precies hetzelfde. Even Spotify aangeslingerd, daarna Radio (10 en Joe) en het werkt nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Nou werkt sonophone best wel goed maar vanmorgen is het ook gewoon drama en traag met deze app.
radio zenders die niet direct reageren en volume en pauze knoppen met een flinke delay of zelfs geheel niet reageren kortom waardeloos.
Ik heb inmiddels al heel wat jaren Sonos en zolang je maar niet te veel van muziek service wisselt werkt het wel prima maar dit gaat Sonos toch heel veel klantjes kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:16

Mr. Freeze

¡GO!

merlin1201 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 09:01:
Nou werkt sonophone best wel goed maar vanmorgen is het ook gewoon drama en traag met deze app.
radio zenders die niet direct reageren en volume en pauze knoppen met een flinke delay of zelfs geheel niet reageren kortom waardeloos.
Ik heb inmiddels al heel wat jaren Sonos en zolang je maar niet te veel van muziek service wisselt werkt het wel prima maar dit gaat Sonos toch heel veel klantjes kosten.
Heb je al eens het hele systeem even een herstart gegeven?

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Mr. Freeze schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 10:16:
[...]

Heb je al eens het hele systeem even een herstart gegeven?
Jazeker, maar het blijft gewoon een drama, soms dagen weinig problemen ik hoef het ook niet in mijn eigen netwerk te zoeken want deze dingen heb ik zowel met een zyxzel (odido) Experia v12 (KPN) als ook met mijn eigen fritzbox. ik ben onlangs overgestapt vandaar deze vergelijking.
Aan mijn glasvezel zal het niet liggen maar is gewoon een extern probleem bij Sonos of tuneln.
Ok hebben we af en toe dat de radio enkele seconden wegvalt terwijl mijn 1gb netwerk gewoon probleemloos functioneer.
Maar deze klachten zijn niet nieuw en zijn meest ontstaan na de laatste app van sonos.
Sonos community staat vol met dezelfde klachten, en de conclusie is vaak dat de gekozen manier heel gevoelig is voor netwerk problemen want vrijwel alles gaat over de servers van Sonos.

[ Voor 10% gewijzigd door merlin1201 op 06-10-2024 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:16

Mr. Freeze

¡GO!

merlin1201 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 10:28:
[...]

Jazeker, maar het blijft gewoon een drama, soms dagen weinig problemen ik hoef het ook niet in mijn eigen netwerk te zoeken want deze dingen heb ik zowel met een zyxzel (odido) Experia v12 (KPN) als ook met mijn eigen fritzbox. ik ben onlangs overgestapt vandaar deze vergelijking.
Aan mijn glasvezel zal het niet liggen maar is gewoon een extern probleem bij Sonos of tuneln.
Ok hebben we af en toe dat de radio enkele seconden wegvalt terwijl mijn 1gb netwerk gewoon probleemloos functioneer.
Maar deze klachten zijn niet nieuw en zijn meest ontstaan na de laatste app van sonos.
Dat de radiostream voor 1 of 2 seconden hapert heb ik ook weleens, hier dan met MyTuner als service, maar dat SonoPhone of SonoPad traag werkt ervaar ik gelukkig niet. De Beam (gen2) heb ik bekabeld aangesloten, rest draadloos, en uPnP ingeschakeld op m'n FritzBox.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Mr. Freeze schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 10:40:
[...]

Dat de radiostream voor 1 of 2 seconden hapert heb ik ook weleens, hier dan met MyTuner als service, maar dat SonoPhone of SonoPad traag werkt ervaar ik gelukkig niet. De Beam (gen2) heb ik bekabeld aangesloten, rest draadloos, en uPnP ingeschakeld op m'n FritzBox.
Ik heb de Arc bedraad de sub 2 rear's en 2 play 1's allemaal draadloos. dus het geheel werkt dan met Sonosnetwerk.
Ik heb ook al eens alles op mijn eigen netwerk gehad en dat maakt geen verschil.
Maar het is idd wel dat Sonophone wel vlotter reageert dan de app van Sonos zelf, daarom denk ik dat er ook gewoon issues zijn met Tuneln waardoor het gewoon vertraagd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
merlin1201 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 10:46:
[...]

Ik heb de Arc bedraad de sub 2 rear's en 2 play 1's allemaal draadloos. dus het geheel werkt dan met Sonosnetwerk.
Ik heb ook al eens alles op mijn eigen netwerk gehad en dat maakt geen verschil.
Maar het is idd wel dat Sonophone wel vlotter reageert dan de app van Sonos zelf, daarom denk ik dat er ook gewoon issues zijn met Tuneln waardoor het gewoon vertraagd wordt.
Ik had gisteren Juke zenders en precies hetzelfde als jij. Kun je op de printscreen zien die ik geplaatst heb. En @Brains Bush heeft zich ook gemeld. Dus aan jouw netwerk en iTunes ligt het niet.

Wat ik eerder wel had is dat ik van radiozender veranderde, bijvoorbeeld van NPO Radio 1 naar 100% NL, 100% NL wel in beeld kwam en startte maar de het geluid van NPO Radio 1 gewoon door bleef gaan. Ook zoiets wazigs. Dat fenomeen heeft zich niet meer voorgedaan na diverse updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:47
GerCor schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 14:23:
[...]

Wat ik eerder wel had is dat ik van radiozender veranderde, bijvoorbeeld van NPO Radio 1 naar 100% NL, 100% NL wel in beeld kwam en startte maar de het geluid van NPO Radio 1 gewoon door bleef gaan. Ook zoiets wazigs. Dat fenomeen heeft zich niet meer voorgedaan na diverse updates.
Dat heb ik nog regelmatig tussen BNR en NPO1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:16
@merlin1201 Als ik het goed begrepen heb werkt Sonophone nog via je eigen netwerk. De Sonos app werkt veel meer met connecties via de cloud, wat bij velen vertraging geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:07

Canis Lupus

Vosbot

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Blijf het toch apart vinden dat op Android, zodra je even van de Sonos app naar een andere app switched en vervolgens weer terug, de app gewoon de kluts kwijt is. Heel even zie je "Geen producten gevonden" en "onlangs afgespeeld" blijft maar laden zonder resultaat. Ook de wachtrij wil niet laden nadat je een nummer eraan hebt toegevoegd.

Als het werkt, werkt het prima, maar het is allemaal zo instabiel.

Edit: Batterijoptimalistaties en dergelijke al uitgezet.

[ Voor 6% gewijzigd door Stefan22 op 07-10-2024 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Heet er iemand een alternatief voor tunein om netwerk streams af te spelen? Had m'n platenspeler altijd netjes via een rpi en tunein op de sonos in gekoppeld, maar ik wil géén account aanmaken voor tunein, en wel een eigen url stream kunnen beluisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-10 11:05

rvk

Koekstra schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 16:21:
Heet er iemand een alternatief voor tunein om netwerk streams af te spelen? Had m'n platenspeler altijd netjes via een rpi en tunein op de sonos in gekoppeld, maar ik wil géén account aanmaken voor tunein, en wel een eigen url stream kunnen beluisteren.
Je kunt op je eigen netwerkdrive een .m3u file opnemen met daarin de mp3 streams naar je radio zenders (of andere netwerk streams).

Als je daarna die netwerkdrive opneemt in je Music Library Settings (e.v. via de desktop app) dan kun je daarna gewoon die m3u en vervolgens een van je streams kiezen.

Uitgebreide lijsten van m3u's met radio zenders kun je ook hier vinden (en die e.v. gebruiken als voorbeeld)
https://github.com/junguler/m3u-radio-music-playlists
(dit soort lijsten zijn volop te vinden op internet)

[ Voor 3% gewijzigd door rvk op 07-10-2024 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Koekstra Waarom zou je dat niet willen? Als het een technisch goede oplossing is……

De Sonos-oplossing zou natuurlijk de Port of Era 100 met Sonos-adapter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:13

Halfkakkende

Vandring

Koekstra schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 16:21:
Zoek je zoiets? https://www.instructables...Sonos-Using-Raspberry-Pi/

Dit heb ik tijden lang in mijn Squeezebox omgeving gehad, voordat ik naar Sonos ben gegaan middels een Amp. Werkte eigenlijk altijd wel prima.

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Rallye schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 18:37:
@Koekstra Waarom zou je dat niet willen? Als het een technisch goede oplossing is……

Of een Sonos CONNECT Gen 2, die zijn voor 150-200 EUR op Marktplaats te vinden.
Heb ik hier nu ook al 2 jaar draaien en superblij mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Rallye schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 18:37:

Nou het is hoofdzakelijk dat ik een beetje klaar ben met allerhande 'disposable' accountjes aanmaken overal. Natuurlijk kan het prima, maar was gewoon benieuwd naar andere alternatieven.
Halfkakkende schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 07:37:
[...]

Zoek je zoiets? https://www.instructables...Sonos-Using-Raspberry-Pi/

Dit heb ik tijden lang in mijn Squeezebox omgeving gehad, voordat ik naar Sonos ben gegaan middels een Amp. Werkte eigenlijk altijd wel prima.
Ja ik heb een dergelijke opstelling dus draaien, en was altijd prima totdat TuneIn vond dat ik een account moest aanmaken ;)
Ja ook een optie, alleen dan moet ik dat nog in mn platenspeler meubel erbij proppen, heb ik wéér een apparaat er bij en daarnaast ook nog eens een prijzige oplossing om een prima gratis alternatief te vervangen. Ik hou het zeker in gedachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@merlin1201 Als je geen andere speakers dan surrounds en de Sub hebt, maak je overigens geen gebruik van Sonosnet (2,4Ghz verbinding tussen “kamers”) maar van de vaste 5Ghz verbinding tussen soundbar en Sub en surrounds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Rallye schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 07:14:
@merlin1201 Als je geen andere speakers dan surrounds en de Sub hebt, maak je overigens geen gebruik van Sonosnet (2,4Ghz verbinding tussen “kamers”) maar van de vaste 5Ghz verbinding tussen soundbar en Sub en surrounds.
Sub en surrounds zijn altijd verbonden via het eigen 5ghz van de soundbar. Ook bij andere speakers in de setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Zeg, waarom stond die Sonos Beam 2 opeens voor 369,00 euro in de aanbieding gisteren bij I guess 10 aanbieders, maar heeft vrijwel iedereen de prijzen verhoogd? Is dit niet gewoon illegale price gouging?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:58
Blaze85 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 12:29:
Zeg, waarom stond die Sonos Beam 2 opeens voor 369,00 euro in de aanbieding gisteren bij I guess 10 aanbieders, maar heeft vrijwel iedereen de prijzen verhoogd? Is dit niet gewoon illegale price gouging?
De Beam 2nd gen was gisteren en eergisteren in de aanbieding voor €369. En de Sonos Ray was in de aanbieding voor €169.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
alex3305 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 12:42:
[...]

De Beam 2nd gen was gisteren en eergisteren in de aanbieding voor €369. En de Sonos Ray was in de aanbieding voor €169.
En zo'n actie duurt slechts 2 dagen? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
Blaze85 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 12:43:
[...]

En zo'n actie duurt slechts 2 dagen? 8)7
Dat zei de winkelier gisteren wel tegen mij toen ik met een uitvoering: Sonos Ray Wit naar buiten liep voor €169 voor op de slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Daar opvolgend op: ik vind de uitvoering: Sonos Ray Wit op zichzelf een mooie speaker, maar ik weet nog niet helemaal wat ik ervan moet vinden.

Ik heb de soundbar aangesloten op een wat oudere Sharp Aquos LC-40LE705E Zwart via de optische kabel en dat werkt prima. Behalve dat ik de tv speaker niet uit kan schakelen :/. Daar kan de Sonos natuurlijk niets aan doen, maar is wel vervelend. Hier kan ik wel omheen werken door een stekkertje in de hoofdtelefoonaansluiting van de televisie te steken. Dan worden de tv-speakers wel gedempt.

Maar wat ik vervelender vind is dat Volume omhoog via de infrarood afstandsbediening onbetrouwbaar lijkt. Ik weet niet of dit een bug is, maar vaag vind ik het wel. Gisteren werkte volume omhoog na een tijdje helemaal niet meer via de afstandsbediening. Ook niet een universele Logitech of de Chromecast for Google TV afstandsbediening. Ik had zelfs de afstandsbediening van mijn LG televisie geprobeerd en ook daar werkte alleen volume omlaag.

Vandaag heb ik een tweede poging gedaan en ik kwam warempel in een ander configuratie scherm toen ik mijn afstandsbediening wilde koppelen. In plaats van volume omhoog 1 keer te moeten indrukken, moest ik nu elke toets (volume omhoog, volume omlaag en mute) drie keer indrukken. Dat lijkt een groot verschil gemaakt te hebben in de betrouwbaarheid.

Wanneer ik echter geen content afspeel dan werkt alleen volume omlaag, volume omhoog doet dan niets. Als ik content afspeel werken beide volume knoppen. Dit is bij zowel tv geluid en muziek. Ik heb ook nog getest om de Chromecast afstandsbediening in te stellen op Sonos ipv mijn Sharp, maar dan ervaar ik hetzelfde. Ook lijkt het alsof de Ray wakker moet worden voor IR-signalen, want de eerste paar signalen lijken altijd te worden opgegeten. Misschien komt het door een ergens interferentie, maar ik kan het mij bijna niet voorstellen. De soundbar staat ook 15cm van de tv af.

Al met al vind ik vooral vaag en onverwacht, want nu lijkt het net alsof het niet betrouwbaar werkt en dat zorgt toch wel voor een teleurstelling. Het geluid is verder prachtig en kamervullend. Daar heb ik niets over te klagen. Maar ik hecht toch wel enorme waarde aan apparaten die betrouwbaar werken en dat voelt vooralsnog niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Amazon had op 8 en 9 oktober kortingen. De rest ging dus mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faece
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 08:59
Ik heb een aantal ERA100 en ERA300. Het is een totaal nieuwe installatie.

de sonos app herkent al deze toestellen. Maar telkens hij ze in mijn netwerk moet "hangen" werkt dit niet. Ik kan ze dus niet toevoegen. Waar kan dit aan liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:34

CeesKees

I rest my Kees

Faece schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 15:31:
Ik heb een aantal ERA100 en ERA300. Het is een totaal nieuwe installatie.

de sonos app herkent al deze toestellen. Maar telkens hij ze in mijn netwerk moet "hangen" werkt dit niet. Ik kan ze dus niet toevoegen. Waar kan dit aan liggen ?
Probeer eens je 2.4 netwerk.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:58
iemand een oplossing? Vaak, als ik richting de Sonos one roep dat google een radiostation moet afspelen, ik een compleet andere zender (via TuneIn) krijg?
voorbeeld:
he google, speel radio10 --> okay, ik speel radio 10 af via TuneIn --> dan krijg ik 1 of andere praatzender uit Argentinie
he google, speel radio Veronica--> okay, ik speel radio Veronica af via TuneIn --> dan krijg ik radio WMW uit Duitland
Het toevoegen dat de "Nederlandse zender .... " afgespeeld moet worden veranderd helaas niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Is al tijden zo via GA op Sonos. Ook met Radio 2. Als je de frequentie van de hoofdvestiging (vaak Amsterdam) roept gaat het wel goed - met NL zenders in ieder geval.

Je kunt ook een favoriet aanmaken in Google en dan om “mijn favoriete zender” vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Ik had nog wel een algemene vraag; ik hoeverre kan ik de Sonos Beam gen2 plug-en-play gebruiken?
Gewoon dat ding in de HDMI ARC stoppen en dan werkt het al prima met de afstandsbediening van de tv zónder gebruik te maken van de app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
Blaze85 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 20:15:
Ik had nog wel een algemene vraag; ik hoeverre kan ik de Sonos Beam gen2 plug-en-play gebruiken?
Gewoon dat ding in de HDMI ARC stoppen en dan werkt het al prima met de afstandsbediening van de tv zónder gebruik te maken van de app?
Als je tv HDMI ARC ondersteund wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Je moet de Beam eerst met de app installeren. (volgens mij, maar zeker weten doe ik het niet als je de Beam alleen voor de TV wilt gebruiken).

[ Voor 10% gewijzigd door GerCor op 10-10-2024 21:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benjans68
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 02-10 10:53
Kom op sonos laat de sonos arc ultra is zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:55

Cordon

Lievelings jankert

benjans68 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 22:35:
Kom op sonos laat de sonos arc ultra is zien
Is toch al behoorlijk wat van uitgelekt, net als de Sub 4. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Als je de app en streamen niet gaat gebruiken, kun je beter een 'domme' soundbar kopen, scheelt ook geld 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Wat me trouwens ook is opgevallen. In de oude app als je TV had gekeken en je wilt een radiozender starten dan vroeg de app of je wilde overschakelen van TV geluid naar radio. Dat is in de nieuwe app niet meer het geval.

Ik vond het altijd al een overbodige vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cordon

Cordon

Lievelings jankert

Nou, de Belgen tonen de nieuwe apparaten op de site hoor.

Sonos Sub 4 (€899)
Sonos Arc Ultra (€999)

De nieuwe arc vind ik wel interessant. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Cordon schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 12:36:
Nou, de Belgen tonen de nieuwe apparaten op de site hoor.

Sonos Sub 4 (€899)
Sonos Arc Ultra (€999)

De nieuwe arc vind ik wel interessant. :P
Is al weer weg

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Ik wist ook niet dat een Sub gen 4 in de pijplijn zat. Wel de nieuwe Arc, AMP en Sonos TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
GerCor schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 13:44:
Ik wist ook niet dat een Sub gen 4 in de pijplijn zat. Wel de nieuwe Arc, AMP een Sonos TV.
Ben ook wel benieuwd wat er dan nieuw is aan de Gen 4 sub!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cordon

Cordon

Lievelings jankert

DennusB schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 13:51:
[...]

Ben ook wel benieuwd wat er dan nieuw is aan de Gen 4 sub!
Sowieso het uiterlijk, matte finish in plaats van de glans finish die die nu heeft (geruchten). Maar verder? Wss kleine hardware zodat die goed bij de Arc Ultra past? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
Maar nog steeds niks officieel dus vanuit sonos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
  • Laatst online: 17:02
Nou denk dat Sonos eerst andere dingen aan hun hoofd heeft dan nu nieuwe apparaten lanceren.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
Dat klopt maar er zal ook geld verdient moeten worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
Kleine update over mijn Ray van hierboven.

Als ik TV Autoplay aanzet in de app en dan de televisie aanzet schiet de soundbar naar 0 volume en dus op mute :/. Aangezien ik toch een Chromecast aan de tv heb hangen, heb ik dit nu verholpen door de volgende automatisering in Home Assistant;

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
id: media_player_bedroom_sonos_set_input_to_tv
alias: Media Player - Sonos Ray stel tv modus in
triggers:
  - platform: state
    entity_id: media_player.chromecast_hd
    from: 'off'
actions:
  - action: media_player.unjoin
    target:
      entity_id: media_player.sonos_ray
  - delay:
      seconds: 1
  - action: media_player.select_source
    data:
      source: TV
    target:

Niet heel chique, maar het lijkt correct te werken in ieder geval.

Verder vind ik het wel enorm makkelijk dat ik nu 'presets' wederom via Home Assistant kan ingeven. Dus per content en/of tijdstip heb ik verschillende volumes ingesteld. Dat doe ik met een Input Number waarbij ik controleer of het volume meer dan 5% afwijkt van het gewenste volume. Dit om handmatige, kleine wijzigingen niet teniet te doen. Een voorbeeld:

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
conditions:
  - condition: template
    value_template: >-
      {{ 
        (states('input_number.sonos_daytime_volume') | int(10) - 
        (state_attr('media_player.sonos_ray', 'volume_level') | float(0) * 100) | int(0))
        | abs >= 5
      }}
actions:
  - action: media_player.volume_set
    data:
      volume_level: "{{ states('input_number.sonos_daytime_volume') | int(10) / 100 }}"
    target:

De afstandsbedieningen lijken nu wel correct te reageren. Ik heb echt geen idee wat daar mis is geweest 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frie2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:03
Sub mini was van de week ineens op heel veel adressen € 379. Nu is er nog maar 1 aanbieder voor € 399. De rest zit op € 445
Ligt aan Sonos zo te zien. Die stond van de week op € 399, nu € 499 :(

FF op black friday wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:18
Ja hoor, dan gaan we weer. Sonos f*cks it up, once again.

Het probleem:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2nPOrz8a5hPKw4_jp-yVG9n8TWc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RKDrFD0t4vdlQtZ4tfaqo6O6.png?f=fotoalbum_large

In twee afzonderlijke ruimtes worden er via Spotify (Premium account) afzonderlijke playlists afgespeeld (zie ‘Woonkamer’ en ‘Slaapkamer’), echter Sonos gooit één van de ruimtes steeds op pauze.

Voorheen ging dat prima, maar vandaag is dat opeens een probleem. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cordon

Cordon

Lievelings jankert

Maar is het niet 1 spotify account? :P Dat mag niet van Spotify

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Sonos Arc Ultra (volgens FNAC)

wederom geen DTS HD/X support

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/witcyDJmRDIZdP9aiVyebfqFk2o=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/LssT1z4eSM36UqbBz8lFRE4G.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LJFbpwB_PaHb78RJo3SHOEn15uE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lgSHPgDCvMXnTgOxLwqaOkai.webp?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Cordon schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 10:34:
Maar is het niet 1 spotify account? :P Dat mag niet van Spotify
Dat mag wel van Spotify / Sonos. Sonos ondersteunde in het verleden meerdere streams per account, maar blijkbaar niet meer?

Dat zou wel héél erg jammer zijn, want dat zou betekenen dat mijn Sonos-setup een stapje dichter bij een eventuele verkoop staat.

Edit:
Zojuist getest en deze ochtend lijkt het te werken, zoals we dat gewend zijn: twee afzonderlijke ruimtes (waarvan één met twee speakers gegroepeerd), twee verschillende playlists en één Spotify-account (Premium).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aVV57mwp5wxdi3kn5Y53iQp-EmI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7eNfLFcuVI8kLP9r5vvmHO3E.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Yonix op 13-10-2024 08:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cordon

Cordon

Lievelings jankert

Officieel ondersteund Spotify het niet, willen ze niet. Dus zolang het werkt met Sonos heb je geluk. :P

Geinig wel dat het werkt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22:16
Dat werkt gewoon. Zoals het altijd werkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G4IxJa9aLd3Kn8UGZEPZuYeQznk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Y93d5zFHUOieVsnK5j7pBw1w.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:57
^^ dat werkt dus alleen wanneer je vanuit Sonos je spotify raadpleegd en een nr op zet, das de enige manier dan? Wel vreemd omdat spotify automatisch merkt dat je spotify gebruikt en dan dat liedje ook in zijn eigen app laat zien. Hoe kan je dan 3 nr's tegelijk afspelen vraag ik me af.

Was trouwens aan het kijken om nog 2 play1 gen2's aan te schaffen, nieuw niet te vinden en de opvolger veel te duur. Vooral met de kapsones de laatste tijd. En marktplaats durft gewoon nieuwprijs te vragen.

Als dat t geval is, is t misschien nog aantrekkelijker om alles voor nieuw te verkopen en op een ander eco systeem over te stappen.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Van de Play 1 is er geen Gen 2. Van de One en de One SL wel….

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• knny
  • Laatst online: 01-10 13:04
https://www.sonos.com/nl-nl/shop/arc-ultra

En de Arc Ultra staat online voor €999
Leverbaar vanaf 29 oktober

[ Voor 14% gewijzigd door knny op 15-10-2024 15:45 ]

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cordon

Cordon

Lievelings jankert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knny
  • Laatst online: 01-10 13:04
Waarin verschilt Sub 4 van de voorgaande generaties?
Sub 4 heeft een vernieuwde matte afwerking, meer verwerkingskracht, geheugen en nieuwe wifiradio's.

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cordon

Cordon

Lievelings jankert

knny schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 15:54:
[...]

Waarin verschilt Sub 4 van de voorgaande generaties?
Sub 4 heeft een vernieuwde matte afwerking, meer verwerkingskracht, geheugen en nieuwe wifiradio's.
Ja speciaal is het niet. Wel mooi, dat matte ipv dat vreselijke glansspul. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Ook firmware en voor Android app update. Firmware inmiddels geïnstalleerd, app nog niet beschikbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d9_FBQzoROjcx1d_l8BT3VLyb2s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hkoJISD7V2GH1hI7Nn4Se4SA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Zowel firmware update als app update op Android geïnstalleerd, maar helaas wordt de wachtrij nog steeds genekt na een "Play next" van een nummer uit mijn lokale muziekbibliotheek.

Scannen van lokale muziekbibliotheek lijkt eindelijk wel betrouwbaarder te werken. Op Android kan ik de scan starten, en krijg ik nu ook daadwerkelijk te zien dat de scan bezig is, en wanneer deze voltooid is. Dat kon voorheen enkel nog via de Windows app (in mijn geval dan).

Mogelijkheid voor herschikken wachtrij op Android nog niet gespot.

[ Voor 50% gewijzigd door Stefan22 op 15-10-2024 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Cordon schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 16:27:
[...]

Ja speciaal is het niet. Wel mooi, dat matte ipv dat vreselijke glansspul. :P
Ja geen idee. M’n sub staat naast de bank. Ik kijk er nooit naar ;)

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cordon

Cordon

Lievelings jankert

Alekz87 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 18:15:
[...]

Ja geen idee. M’n sub staat naast de bank. Ik kijk er nooit naar ;)
Heb de nieuwe bij iemand zien staan die ‘m testte, mocht je hem wel in beeld hebben staan, ziet het er mooi uit. :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:02
knny schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 15:44:

Ik moet zeggen dat ik de prijs van de nieuwe Arc niet tegen vind vallen, benieuwd wanneer er een review/vergelijking komt met de eerste versie van de Arc. Is het de moeite om te upgraden zal de vraag voor velen zijn.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:14
Ze hadden wat mij betreft beter wat aan het uiterlijk kunnen doen van de ARC. Heb nogsteeds de Playbar hangen, omdat ik de ARC gewoon niet mooi vind en de Playbar nogsteeds wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Gynnad schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 20:01:
[...]

Ik moet zeggen dat ik de prijs van de nieuwe Arc niet tegen vind vallen, benieuwd wanneer er een review/vergelijking komt met de eerste versie van de Arc. Is het de moeite om te upgraden zal de vraag voor velen zijn.
Denk dat de review sites de reviews al klaar hebben maar nog even moeten wachten tot ze mogen publiceren! Ik ben ook erg benieuwd
Edit: de eerste reviews staan al op youtube volgens mij!

[ Voor 5% gewijzigd door DennusB op 15-10-2024 20:17 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:46

De prijs valt me mee, ik dacht dat het €1200,- zou worden. Dat had het denk ik ook wel kunnen zijn als Sonos niet zo negatief in het nieuws was geweest het afgelopen jaar.

Ik ben benieuwd naar het verschil in geluidskwaliteit tussen de Arc en de Arc Ultra.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
SirMemeAlot schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 20:10:
Ze hadden wat mij betreft beter wat aan het uiterlijk kunnen doen van de ARC. Heb nogsteeds de Playbar hangen, omdat ik de ARC gewoon niet mooi vind en de Playbar nogsteeds wel.
De Playbar is nog steeds een beest, maar begint er naar mijn idee toch echt wel gedateerd uit te zien. Dat stoffen omhulsel wordt er na verloop van tijd ook niet mooier op.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
ZesBarkiePK schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 20:19:
[...]

De prijs valt me mee, ik dacht dat het €1200,- zou worden. Dat had het denk ik ook wel kunnen zijn als Sonos niet zo negatief in het nieuws was geweest het afgelopen jaar.

Ik ben benieuwd naar het verschil in geluidskwaliteit tussen de Arc en de Arc Ultra.
Ik ben echt benieuwd of je het verschil überhaupt echt kan/gaat horen in de dagelijkse praktijk. Met het meten van frequenties komen er vaak “dingen” uit die mijn oren niet kunnen waarnemen. Ook verschilt het zo erg hoe je m afstelt en is elke ruimte weer anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Alekz87 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 07:50:
[...]

Ik ben echt benieuwd of je het verschil überhaupt echt kan/gaat horen in de dagelijkse praktijk. Met het meten van frequenties komen er vaak “dingen” uit die mijn oren niet kunnen waarnemen. Ook verschilt het zo erg hoe je m afstelt en is elke ruimte weer anders.
Ja precies ik vind het jammer dat er maar 1 sound motion speaker in de Arc Ultra zit. Dit lijkt een subwoofer te zijn? Als dat ook zo is dan zal de Arc Ultra waarschijnlijk een flink verbeterde Bass weergave hebben maar omdat ik al een losse Sub heb is dit misschien helemaal niet zo interessant meer voor mij.

Maar ik ga nu af op het plaatje van de Arc Ultra wat ik op de Sonos site gezien heb, eerst maar op de reviews wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Het verleden leert dat de nieuwe producten gewoon slecht klinken en dat dit pas later wordt verbeterd zoals de arc. Mijn advies wacht een jaartje😎

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alekz87
merlin1201 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 09:16:
Het verleden leert dat de nieuwe producten gewoon slecht klinken en dat dit pas later wordt verbeterd zoals de arc. Mijn advies wacht een jaartje😎
En sonos kan zelf dit na 2 jaar weer “verneuken”. Heb aardig wat slechte updates gehad afgelopen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
De Sub Gen 4 is bijna 1.5KG lichter dan de Sub Gen 3, ik ben benieuwd waar die gewichtsbesparing vandaan komt en of het nog steeds net zo'n krachtige Sub is.

De matte afwerking kan ik wel waarderen, dat krast niet zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10 09:36

Indien je nog een "upgrade" coupon (momenteel 15%) in je account hebt staan dan is de Arc Ultra te bestellen voor 849 euro en de Sub Gen4 voor 765 euro. :)

Aangezien de leveringen pas over twee weken begint en precies over een maand al de Black Friday (en cyber Monday) acties beginnen is het misschien interessant om nog even te wachten.

[ Voor 26% gewijzigd door EN-IS op 16-10-2024 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• axeldenekamp1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-10 20:35
Ik heb een play 3 en een play 5 gen1 gekocht maar helaas kan ik ze niet resetten.

Sonos helpdesk is ook niet meer wat het geweest is alleen standaard zinnetjes en komen al heel snel met “is defect en wil je een 30% coupon”
Mute knop vasthouden en dan stroom erop werkt niet.
Bij de play 5 gaat het witte lampje knipperen en bij de play 3 blijft het witte lampje branden.

Zijn er nog manieren om ze te resetten of zijn ze echt defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Play 3 resetten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c5S-D5kZfSHNIcoGvcV_5gE7TmM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vivmtciqZ1XxNahXRVkwPvm9.jpg?f=fotoalbum_large

Play 5 resetten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A-kpP5XxM2kcwkFWLK124VCvD0Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XpV4Tw6nEGSxkJVNvnvjiBtN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door GerCor op 16-10-2024 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Ik was het een beetje zat om maar geen antwoord te krijgen op de vraag waarom de Boost niet meer zichtbaar is in de nieuwe app. Dus even contact opgenomen met Sonos chat. Diagnose ingediend enz.

'Uw Boost werkt prima en is terug te vinden op de site van Sonos. Maar omdat het geen apparaat is waarop muziek kan worden afgespeeld wordt de Boost niet getoond in de Sonos app'.

Eindelijk een antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:53
Nou, dat gaat ook lekker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/04ezRcjrxevDpmVxAzJf2ZPpjCI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FBaKcCjMtTfgCm77p2ZGveXn.png?f=fotoalbum_large

Edit:
Blijkbaar ben ik niet de enige.

https://en.community.sono...ssing-apple-music-6905723

[ Voor 17% gewijzigd door ASS-Ware op 16-10-2024 17:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Het is nu ook bekend bij Sonos

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zuJDQPJBpemk07Nu1_5OpsNAy_Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xR5Dxu4dCYA0WJFph3dOIEQw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Inmiddels werkt het weer, maar helaas nog geen playlist namen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ybaU1punvJQGhzddUZRfF_3C7lA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vame70m7w2T4DFkiBRCyTXnO.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Ook interessant.
Ik kijk naar mijn playlists.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TuaiQ6LrjAMTYAAgaRrPlb6zul8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EFgS8sh0BUlL2nSRfO8aY2gK.png?f=fotoalbum_large

Dan open ik er een paar, om te checken welke nou welke is.
En opeens gaat de app deels over op Nederlands.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9_dimV0KkAS-KCoHAlzV0gHfq-4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xVFGIsiltDDTBN4bXSLhPE1B.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Meer mensen last van het probleem dat de app je steeds uitlogt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jr4zZEefqJDUWv6FFXD7FB-H5vk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/h5wCAjdzp9Jmo4KuxoJwd0Kz.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mfg45CUrQNbsgC18rYQjaUlgrgw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PjenoGFsuI3F0VAyd8Q717wJ.png?f=fotoalbum_large

Prima app, Sonos. Ga vooral zo door! /s

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
let op als je 2x Play:1 of 3 als rears hebt icm een Sonos Arc en je wil gaan upgraden naar de Arc Ultra.

Dat gaat dus niet werken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-09 14:48

..Christiaan..

..zwll..

@_Bailey_ thanx! Ik zal dan ook era 100 moeten aanschaffen..... 🤐. Ik ga erover nadenken.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 16:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Het is een tijdje beter gegaan, maar de laatste week is het weer godsonmogelijk om het spul fatsoenlijk te bedienen. Echt zo klaar met dit eindeloze gepruts... :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
*knip*

De nieuwe app is veel storingsgevoeliger dan de oude. Totdat Sonos dat (hopelijk een keer) oplost voor degenen die daar last van hebben (bij mij valt het mee) zou je hier hulp kunnen vragen door eens te melden welke device je hebt en hoe ze op je netwerk zijn aangesloten. Tevens wellicht uit welke componenten je netwerk bestaat.

[ Voor 67% gewijzigd door Jorgen op 20-10-2024 02:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Letten we even op, beste mensen?

Op de laaste 2 pagina's kom ik de volgende dingen tegen:

Wannabemod
Lief dagboek
Korting zus en levertijd zo

Ben je een post kwijt? Dan zit hij in de prullenbak.
Dit is namelijk het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het alle-andere-dingen-offtopic-topic.

[ Voor 22% gewijzigd door Jorgen op 20-10-2024 03:36 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
Even een vraag over de Era 300,hoe zit het met deze speakers als surround.
Ik hoorde dat er alleen geluid uit de zij en hoogte speakers komen bij surround en dolby atmos en niet uit het front gedeelte.
Is dat zo of is dat door een update aangepast ik hoor graag de bevindingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
benjans68 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 22:22:
Even een vraag over de Era 300,hoe zit het met deze speakers als surround.
Ik hoorde dat er alleen geluid uit de zij en hoogte speakers komen bij surround en dolby atmos en niet uit het front gedeelte.
Is dat zo of is dat door een update aangepast ik hoor graag de bevindingen.
Dat klopt.

Dat betekende vrij snel na de lancering van de Era 300 dat sommige kopers de Era retour hebben gestuurd.

Reken er maar niet op dat Sonos het gaat veranderen. Het is namelijk een andere manier van luisteren. Uitgebreid getest voordat de Era 300 op de markt kwam.

Betreft overigens alleen een surroundopstelling. Dus als je de Era 300 als stereopaar hebt geconfigureerd of alleenstaand dan doen ze wel mee.

[ Voor 9% gewijzigd door GerCor op 21-10-2024 07:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frie2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:03
Ik heb een Beam en 2 x Move. Deze kan ik los of samen laten spelen.
Wil er nu een Sub Mini bij kopen.

Kan deze net zo flexibel bij- of afgeschakeld worden samen met de 2 Moves of samen met de Beam of alle tegelijk laten spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Heeft iemand hier met de Android app al de mogelijkheid om de volgorde van de queue te veranderen en nummers daaruit te verwijderen? Ik dacht dat dat toegevoegd was in de laatste app update, maar tot nu toe heb ik die mogelijkheid nog niet gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@benjans68 Sonos heeft er bewust voor gekozen de front speakers bij surround uit te schakelen. Dat wordt dus niet meer aangepast - objectief past dit beter bij surround.

@Frie2 Je kunt Sonos Subs en dus ook de Mini alleen gebruiken met de niet-draagbare speakers. Met de Move gaat dus niet. Je kunt de Sub Mini wel koppelen met de Beam en de Moves groeperen. Onthou bovendien dat surround speakers en Subs niet flexibel van de ene in de andere “kamer” in de app te verplaatsen zijn omdat de aansturing via een aparte 5Ghz link geschiedt. Mocht je toch willen wisselen, dan raak je bij elke wisseling je Trueplay kwijt.

@Stefan22 Geen idee of dat nu in de app zit, maar ik begrijp dat de app langzaam wordt uitgerold. Bij Apple kun je een app update uitlokken. Bij Android niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Rallye schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 12:45:
@Stefan22 Geen idee of dat nu in de app zit, maar ik begrijp dat de app langzaam wordt uitgerold. Bij Apple kun je een app update uitlokken. Bij Android niet?
Ik heb de update al ontvangen vorige week, echter zie ik de nieuwe functionaliteit dus nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
bedankt voor de antwoorden en uitleg.
dan moet ik toch even goed nadenken of ik wel de sonos arc ultra gaat bestellen.

of toch een ander merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@benjans68 Waarom? Als Sonos na uitgebreid testen heeft bepaald dat het alleen maar nadelig voor het geluid is als de speakers aan gaan, dan is dat toch prima?

Misschien moet je eens ergens gaan luisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
Luisteren kan altijd,maar ben benieuwd naar de mensen die hem al hebben en als surround gebruiken hoe ze het ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Ik kon het volume van mijn Arc altijd bedienen met de afstandsbediening van mijn tv, ook als de tv uit stond. Maar sinds ik alles heb overgezet heb naar een nieuw Wifi netwerk, en ook heb reset werkt dit niet meer.
Weet iemand hoe ik dit weer aan de praat krijg?

Ook heb ik soms het probleem dat geluidsinstellingen verspringen in de app. Ik zet bijvoorbeeld loudness uit en Spatial Music aan en soms kom ik dan tot de ontdekking dat dit weer andersom staat.

Vroeger kon je ook nog in de app ongecomprimeerd kiezen bij audio compressie maar dat zit er ook niet meer in.

Dat de instellingen veranderen na een app update of gewoon zomaar is wel irritant.

Pagina: 1 ... 183 ... 199 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.