Hoppekee Sonosnet.GerCor schreef op donderdag 12 september 2024 @ 17:39:
[...]
Meest voor de handliggend is een speaker bedraad aansluiten. Al was het maar om te testen.
Moet je ook maar willen.
Hoppekee Sonosnet.GerCor schreef op donderdag 12 september 2024 @ 17:39:
[...]
Meest voor de handliggend is een speaker bedraad aansluiten. Al was het maar om te testen.
Nou, weet je wat het is? Ik heb ook overal superontvangst WiFi. Maar toch stoppen de plaatjes en filmpjes van X. Stopt mijn TV en houdt de muziek van Sonos ermee op. Vanmiddag SonosNet kanaal 6 vervangen door 11 en, overigens alleen Sonos getest. Blijft gewoon draaien.ASS-Ware schreef op donderdag 12 september 2024 @ 22:34:
[...]
Hoppekee Sonosnet.
Moet je ook maar willen.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
De speaker testen op een andere plek , bijvoorbeeld waar andere speakers staan die het goed doen om een hardware issue uit te sluiten.KingCrash schreef op donderdag 12 september 2024 @ 15:25:
Sinds enige tijd last dat mijn Sonos One continu 'wegvalt'. Even stekker in en uit, en dan kan ik hem weer een dag gebruiken.
Meerdere speakers in huis aanwezig, maar alleen deze op de 1e etage valt steeds weg.
Geen enkele sonos bekabeld aangesloten ,dus maak gebruik van eigen wifi, die uitstekend is op de slaapkamer.
Iemand een idee hoe dit op te lossen?
In mijn geval werkt Sonosnet niet omdat 2 van de speakers te ver van de rest hangen.GerCor schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 01:20:
[...]
Nou, weet je wat het is? Ik heb ook overal superontvangst WiFi. Maar toch stoppen de plaatjes en filmpjes van X. Stopt mijn TV en houdt de muziek van Sonos ermee op. Vanmiddag SonosNet kanaal 6 vervangen door 11 en, overigens alleen Sonos getest. Blijft gewoon draaien.
Kortom, je probeert wat. Werkt het, dan werkt het. Maar ik kan Ziggo ook bellen. Ben je daar misschien weer dagen, weken mee bezig.
En als voor jou SonosNet de oplossing is. Geen idee waarom je het dan niet zou willen.
O, oké. Als laatste redmiddel, want we weten niet wat je zelf al geprobeerd hebt, is een diagnose maken en dan Sonos bellen. Bij mij werkt Sonosnet uitstekend. Ik heb 6 speakers op de verdieping.ASS-Ware schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 07:32:
[...]
In mijn geval werkt Sonosnet niet omdat 2 van de speakers te ver van de rest hangen.
Ik heb er overigens meer klachten over gelezen.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Radiostations kun je niet pauzeren, alleen stoppenGerCor schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:19:
Ik zie nu ineens dat ik een mix van bedieningsknoppen heb. Waar komt dat nou weer vandaan?
[ Voor 12% gewijzigd door Canis Lupus op 13-09-2024 13:52 ]
Ik heb er 2 die buiten bereik hangen, dus hier gaat dat niet werken.GerCor schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 09:16:
[...]
O, oké. Als laatste redmiddel, want we weten niet wat je zelf al geprobeerd hebt, is een diagnose maken en dan Sonos bellen. Bij mij werkt Sonosnet uitstekend. Ik heb 6 speakers op de verdieping.
Oja, nou zie ik het. Spotify. De cirkel in de Play button is ook een soort van tijdbalk van hoelang het nummer nog duurt.Canis Lupus schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:51:
[...]
Radiostations kun je niet pauzeren, alleen stoppen
Vandaar het verschil in Stop-/Pauze-knoppen.
NB. Waarom groepeer je de Huiskamer en Move niet, als je toch hetzelfde speelt?
Heb je de wifi op de era’s en de arc wel aan staan?LennartTW94 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 15:25:
Al een tijdje trotse eigenaar van een Sonos Arc + 2x Sonos Sub G3 + 2x Sonos Era 300.
Ben er blij mee, maar ik krijg de 2x Era 300 niet lekker afgesteld. Wat ik ook probeer, als je in de ruimte staat klinkt het soms alsof de Era 300 “hapert”. Alsof een deel van het geluid van de muziek eruit gefilterd wordt en maar een deel wordt uitgezonden. Het zal vast te maken hebben met surround sound, maar het irriteert vaak waardoor ik ze soms zelfs uitzet en het doe met de Arc + Subs.
Iemand advies hoe dit op te lossen? Heb al meerdere keren trueplay setup gedaan en vele instellingen vaak veranderd (volume van de muziek voor de Era 300 / transparantiemodus vs volledig / afstand 0,6 meter - 3 meter).
Toch vreemd want alles wat Sonos gebruikt als knop, of dat nou tekst is of een liggend streepje voor een menu, kom ik overal tegen. Liggend streepje heb ik bijvoorbeeld ook in de Caddy. Maar ook als ik op dit forum op jouw naam klik zit er weer van alles achter. Beheer staat in de Store ook als zijnde een link/knop naar informatie.Rallye schreef op woensdag 11 september 2024 @ 22:07:
Eén van de onduidelijkheden in de nieuwe app. Knoppen die geen knoppen lijken, knoppen die ook menu’s zijn én uitschuifbaar zijn. Echt aan alle normale GUI- zaken lijkt niet voldaan…….
[ Voor 8% gewijzigd door Rallye op 14-09-2024 09:24 ]
Volkswagen Caddy. Google Store. Ik dacht, jij hebt een Volkswagen dan ken je de Caddy vast ook wel. Niet dus. Sonos is een knop naar het beginscherm. Maar jouw naam, geldt natuurlijk voor elke naam in deze topic, lijkt ook niet op een knop. Toch kun je er op klikken en is dus eigenlijk ook een knop.Rallye schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 23:29:
Wat bedoel je met “Caddy”? Wel Store bedoel je?
Op de knop zit inderdaad een liggend streepje waaruit je zou kunnen opmaken dat je de knop omhoog kan swipen. Bij een knop verwacht ik dat niet - en dus kwam ik daar pas na drie dagen achter. Juist omdat ik uiteindelijk wel overal op klik. Anderen heb ik dat na een maand nog moeten uitleggen. Echt duidelijk vind ik het niet - en “overal op drukken” klinkt in een handleiding toch niet heel lekker…..
Zelfs het woord “SONOS” midden bovenin het scherm is eigenlijk een knop…..
[ Voor 4% gewijzigd door Rallye op 14-09-2024 09:38 ]
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
De arc is connected via Ethernet kabel. De era 300 is volgens mij altijd aangesloten via wifi?axeldenekamp1 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 19:03:
[...]
Heb je de wifi op de era’s en de arc wel aan staan?
Gaf bij mij ook haperend geluid toen het uit stond.
Had ik ook.LennartTW94 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 13:35:
[...]
De arc is connected via Ethernet kabel. De era 300 is volgens mij altijd aangesloten via wifi?
Op het Sonos forum zie ik ook volume problemen. Soms helpt het om beide apparaten (iPhone en speaker) opnieuw op te starten.In sommige omstandigheden zullen de volumeknoppen Sonos bedienen, zelfs als de app niet actief is, zolang er muziek speelt. De bedieningselementen zijn echter niet beschikbaar wanneer:
Je het startscherm bekijkt
Een andere app op het apparaat muziek of video afspeelt
Verbonden met een Bluetooth-audioapparaat
Een schermlezer is ingeschakeld
Hoofdtelefoons zijn aangesloten
The audio must be playing ‘through’ the mobile device for the phones hardware buttons to work. This is an Apple restriction/requirement - so if you AirPlay the audio to a Sonos speaker the mobile hardware volume buttons will then work.
[ Voor 68% gewijzigd door Jorgen op 15-09-2024 11:48 ]
Your Friendly Neighborhood Moderator
Of je Spotify afspeelt via bluetooth of Spotify Connect (wifi) kun je alleen zelf zien. Het kan beide. AirPlay is erg afhankelijk van je wifi (naar je telefoon en van je telefoon naar de speaker, dus dubbel afhankelijk). Wat als je Spotify vanuit de Sonos app afspeelt?BolleBibs schreef op zondag 15 september 2024 @ 09:24:
Wanneer ik muziek afspeel via spotify op mijn move 2 dmv airplay, heb ik ongeveer 0.5s geluid en 1s niks. Wanneer ik direct verbind in spotify (dit is via bluetooth?) is er geen enkel probleem. Dit klinkt al direct als het antwoord, echter kan ik via airplay de volume bedienen wat voor mij een must is en via BT niet.
Als ik soms wat loop te pielen (verbinden met BT en terug naar airplay. Move 2 uit- en aanzetten, telefoon op vliegtuigstand en terug) kan het zijn dat hij opeens werkt, maar vaak is mijn geduld eerder op.
Ikzelf probeer de Sonos app te vermijden; Ben meer van de Spotify zelf en ik weet dat het kan werken.Rallye schreef op zondag 15 september 2024 @ 14:24:
[...]
Of je Spotify afspeelt via bluetooth of Spotify Connect (wifi) kun je alleen zelf zien. Het kan beide. AirPlay is erg afhankelijk van je wifi (naar je telefoon en van je telefoon naar de speaker, dus dubbel afhankelijk). Wat als je Spotify vanuit de Sonos app afspeelt?
Probleem ligt aan de WiFi (airplay). Ik ga er hierbij vanuit dat direct via BT is en airplay via WiFi.Rallye schreef op zondag 15 september 2024 @ 18:50:
Maar zit de storing nou in bluetooth of de wifi? En een mesh kan juist wel een probleem zijn - als de slimme onderdelen daarvan door de slimme opzet van Sonos heenfietsen.
Whatever.
Tv krijgt idd ook regelmatig updates. Zal het eens in de gaten houden. Sonos had ook weer een update.Rallye schreef op woensdag 18 september 2024 @ 17:30:
De software van de Beam doet niet zoveel met die verbinding. Wellicht heeft de TV ook een update gehad?
Whatever.
Als je alleen een Beam hebt zou ik me niet druk maken over Dolby Atmos. En al helemaal niet als je steeds de Beam verplaatst.Hetisookwat schreef op donderdag 19 september 2024 @ 08:29:
Wellicht een rare vraag maar ik heb mijn televisie aan een draaibare beugel gehangen. Bij geen gebruik valt hij weg tegen de muur, bij gebruik haal ikhem naar voren/draai ik hem. Met die setup vraag ik me af of Dolby Atmos de moeite is omdat de televisie op "verschillende plekken" zal hangen. En of het dan niet waard is om gewoon een Beam 1 te kopen i.p.v. 2. De beam wordt onder de tv aan de beugel gemonteerd.
Heeft iemand hier ervaringen mee?
Eindelijk een feature terug die ik vroeger veel gebruikteRonvgs schreef op donderdag 19 september 2024 @ 17:51:
De lang verwachte Sonos Playlist update is er!
[Afbeelding]
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Jammer.Ronvgs schreef op donderdag 19 september 2024 @ 17:51:
De lang verwachte Sonos Playlist update is er!
[Afbeelding]
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450
En dan alleen op iOS, voor Android is het er voorlopig nog niet...ZesBarkiePK schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 13:21:
Na de update van vandaag zit er eindelijk weer queue management in de Sonos app. Erg blij mee, maar wat hebben we er lang op moeten wachten…
Dat wist ik niet, maar Android lijkt altijd een beetje achter te lopen? Of door Sonos achter worden gezet.Canis Lupus schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 14:04:
[...]
En dan alleen op iOS, voor Android is het er voorlopig nog niet...
Daarnaast hoop ik ook vurig dat ze nog wat optimalisaties voor Music Library doorvoeren, afspelen van mappen...
[ Voor 4% gewijzigd door ZesBarkiePK op 20-09-2024 14:41 ]
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450
Oh, dacht dat 'Spotify connect' via BT ging (wat ik met 'direct' bedoelde) en AirPlay via WiFi. Dank voor de opheldering!Rallye schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 15:31:
Wat bedoel je met “direct”? Zowel Spotify Connect als AirPlay werken via wifi overigens. Wat gebeurt er als je toch de Sonos app eens probeert? Wat als je de Move op een andere plek zet? Beide als test.
Omdat je Beam het wel goed doet maar geen 5Ghz aankan: zit de Move 2 wel op 5Ghz?
Nu je hebt gezegd dat de een met 2.4 en de ander met 5.0 verbonden is, ga ik eens kijken of ik in kan stellen dat de move standaard met 2.4 verbonden kan worden. Wie weet zit hier de oplossing.Rallye schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 18:00:
Zie voor meer over Spotify Connect: https://developer.spotify...ion/guides/connect-basics
Er zijn routers die bepaalde (of zelfs alle) verbindingen tussen 2,4Ghz en 5Ghz delen van het netwerk blokkeren.
Komt alleen naar iOS, Android moet nog wachtenCloud_VII schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 23:15:
Na update nog geen que management hier beschikbaar
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
[ Voor 21% gewijzigd door MikeyMan op 25-09-2024 11:02 ]
Ik heb iOSCanis Lupus schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:51:
[...]
Komt alleen naar iOS, Android moet nog wachten
SonoPhone werkt echt perfect en snel. De Sonos app zelf gebruik ik hier alleen nog maar voor beheer. Maar of deze op een iMac werkt weet ik niet. Voor de iPad is er dan SonoPad.merlin1201 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:54:
Ik gebruik vaak de web app op mijn imac, maar ff lekker in spotify nummertjes afspelen, wat een drama is dat. Duurt veel te lang dat toevoegen en het volume blijft een draak.
Poe wordt er niet goed van want het werkte gewoon lekker vlot.
Gaat dat overigens wel lekker met sonophone ?
[ Voor 41% gewijzigd door Mr. Freeze op 25-09-2024 13:33 ]
XBL gamertag StayingPow3r
Welke missende features op de speakers zelf die in een firmware update uitgerold zouden kunnen worden mis je dan, waardoor je de boel verkocht hebt?benjans68 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 22:37:
Ik heb al een tijdje geen sonos meer maar ziet alleen updates voor de app
Dat is ook de reden dat ik de sonos heb verkocht.
Als ze nou ook is de speakers een goede update geven,en meet futures toevoegen.
Zelfs de nieuwe arc is al uitgesteld,denk dat daar nog teveel problemen mee gaan komen.
En vind wel zonder want sonos had wel een mooi product.
Maar stijgt nu een beetje boven zich zelf uit.
[ Voor 20% gewijzigd door htca op 26-09-2024 08:35 ]
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512
Ik snap dit soort acties ook niet.Wally2002 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 05:45:
[...]
Welke missende features op de speakers zelf die in een firmware update uitgerold zouden kunnen worden mis je dan, waardoor je de boel verkocht hebt?
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Niets. Maar die user moet zichzelf even een schouderklopje geven dat hij de juiste keuze heeft gemaakt om zijn Sonos spulletjes te verkopen.Wally2002 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 05:45:
Welke missende features op de speakers zelf die in een firmware update uitgerold zouden kunnen worden mis je dan, waardoor je de boel verkocht hebt?
Precies dit, die controls zullen voor de Output van de Port zijn.spone schreef op donderdag 26 september 2024 @ 08:19:
Heb geen ervaring specifiek met de Port, maar zou het kunnen dat die regelaars specifiek voor de output van de Port zijn?
[ Voor 11% gewijzigd door GerCor op 27-09-2024 16:32 ]
Dat kan niemand je vertellen. Geluid is persoonlijk. Je zit vast geen 11 meter van de TV dus je kunt je beter richten op de afstand tussen TV en zitpositie. Daarnaast is een soundbar niet te vergelijken met een geluidsinstallatie. Het verbetert het geluid van de TV maar voor muziek luisteren koop je geen soundbar.Pasteis schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 20:31:
Ik ben sinds dit weekend verhuisd en op zoek naar een nieuw geluidsinstallatie, omdat ik klaar ben met alle snoertjes.
Ik oriënteer op Sonos, mijn woonkamer is 11m lang en 4m breed.
Ik twijfel of ik een Arc of Beam wil nemen, want de huidige tv is een 43 inch. Waar we willen overstappen naar een 50 inch op zijn tijd.
Is het handig om de Arc te nemen? Of toch voor de Beam te kiezen gezien de redelijk ruime woonkamer.
[ Voor 0% gewijzigd door GerCor op 29-09-2024 07:55 . Reden: Is na de invoering van de nieuwe app op 7 mei aangepast ]
Voor aankoopadvies moet je een eigen topic openen en daarbij het voorgeschotelde format gebruiken. Voor specifieke vragen over verschillen en ervaringen met beide apparaten kan je wel in dit topic terecht.Pasteis schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 20:31:
Ik ben sinds dit weekend verhuisd en op zoek naar een nieuw geluidsinstallatie, omdat ik klaar ben met alle snoertjes.
Ik oriënteer op Sonos, mijn woonkamer is 11m lang en 4m breed.
Ik twijfel of ik een Arc of Beam wil nemen, want de huidige tv is een 43 inch. Waar we willen overstappen naar een 50 inch op zijn tijd.
Is het handig om de Arc te nemen? Of toch voor de Beam te kiezen gezien de redelijk ruime woonkamer.
Dat is een mening die ik uiteraard respecteer maar zeker niet deel. Mijn draadloze surroundopstelling van Sonos bevalt mij bijzonder goed.Jorgen schreef op zondag 29 september 2024 @ 00:50:
[...]
Knip
Is juist de surroundervaring heel belangrijk voor je? Dan kun je technisch gezien veel beter bij losse speakers (en al die snoertjes) op de juiste locaties blijven.
Voordat iemand dus een goed antwoord op je vraag kan geven, zul je eerst die dingen voor jezelf moeten bepalen.
Hier ook. Ik moet er wel bijzeggen dat ik geen vergelijkingsmateriaal heb. Hiervoor had ik een standaard 5.1 surround setje van een paar honderd. Ik ben benieuwd wat je voor hetzelfde geld beter zou kunnen krijgen...GerCor schreef op zondag 29 september 2024 @ 08:14:
[...]
Dat is een mening die ik uiteraard respecteer maar zeker niet deel. Mijn draadloze surroundopstelling van Sonos bevalt mij bijzonder goed.
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Spotify of andere aanbieders luisteren heeft bij Sonos helemaal niks met een soundbar aangesloten op TV te maken. Spotify is sowieso waardeloos geluid. Kleine speakers zegt mij ook helemaal niks als argument. Ik heb op zolder de Bose Acoustimass 5 staan. Geweldig geluid. Uiteraard met subwoofer. Randapparatuur sluit je aan op je TV. Geen receiver voor nodig. En, zoals ik al in mijn eerste reactie aangaf: muziek luisteren doe je niet via een soundbar. Sonos heeft daar de Five voor bedacht en na de intrede van Dolby Atmos de Era 300.Jorgen schreef op zondag 29 september 2024 @ 11:45:
Dit is geenszins bedoeld om soundbars of Sonos af te vallen, maar om een inzicht te geven in de verschillende opties, voordelen en beperkingen.
Een soundbar voorziet mijns inziens vooral in 2 dingen. A, een esthetische behoefte: een kleine formfactor, minder apparaten/speakers door je huis en veel minder gedoe met kabels aansluiten en wegwerken. En dat allemaal in 1 centrale balk. Daarnaast B. geluidsverbetering: Soundbars zijn goed in het verbeteren van het geluid van je televisie. De spraak gaat er zienderogen op vooruit en ook ten opzichte van stereo en surround is een soundbar natuurlijk beter dan je televisie zelf. Wanneer je er ook nog muziek uit luistert is het al helemaal mooier dan wat je televisie aanbiedt. Sluit je de provider-tuner direct aan op de soundbar ipv tv dan kan je tv ook uitblijven bij radiozenders en Spotify. Daarbovenop is Sonos natuurlijk ook al jaren koning op het gebied van multiroom audio in een op elkaar afgestemd ecosysteem. Tot zover heel veel voordelen.
De nadelen van een soundbar zitten hem vooral in de natuurkundige beperkingen van de techniek. Het blijven allemaal kleine speakertjes die op een rijtje in 1 kleine balk met weinig klankkast zitten en die moeten proberen om de surroundervaring van echte speakers op echte locaties na te bootsen. Door de weerkaatsing tegen plafond en muren komen ze een eind, maar het blijft bij akoestisch nabootsen waarbij je echt duidelijk een andere ervaring hebt, dan bij een surroundopstelling. Datzelfde geldt trouwens evenzo voor losse upfiring atmosspeakers die je op de kast of bovenop je normale speakers legt. Ook zij moeten door middel van weerkaatsing die echte speakers nabootsen. Daar zijn ze inmiddels heel aardig in, maar het verschil blijft enorm. Om deze reden komen steeds meer soundbars al met losse achterspeakers en een subwoofer, om daarmee de nadelen enigszins op te lossen. Een veel duurdere soundbar lost dit probleem daarom ook niet op, omdat de gebruikte opzet hetzelfde blijft. Een soundbar heeft vaak ook veel minder aansluitingen voor extra apparaten. Je zult in combi met de tv dus minder consoles, blu-rayspelers, televisietuners, etc kwijt kunnen, dan bij een receiver.
Als je twee sets van vergelijkbare waarde naast elkaar hoort, een soundbar met alles in 1 balk of een alles-in-1 homecinemaset met losse speakers dan wint die laatste altijd qua surroundbeleving. Op het gebied van stereomuziek hetzelfde. Twee losse speakers met hun eigen klankkast zullen beter klinken dan een soundbar van dezelfde waarde. Het verschil wordt alleen maar groter als je een losse receiver koopt en daarbij speakers naar wens uitkiest. Dat hoeft dan zeker geen set van duizenden euro's te zijn. Een 5.1 van Teufel geeft echt een totaal andere ervaring dan een 5.1 soundbar.
Qua stereo: tv < soundbar < homecinemaset < receiver met losse speakers
Qua surround: tv < soundbar < homecinemaset < receiver met losse speakers
Dat wil overigens niet zeggen dat er geen nadelen zijn aan de andere apparaten. Je moet maar zin hebben om speakers van 25 kilo en een meter hoog naast je tv te zetten. Dan nog naast of achter de bank surroundspeakers, plus nog ergens een flinke subwoofer. Oja, die receiver/versterker is ook een bakbeest dat in het zicht staat of met moeite in de kast past. Het kost gigantisch veel ruimte en esthetisch vindt lang niet iedereen dat acceptabel. Denk maar aan de bekende WAF (wife acceptance factor). Ook al die kabels moeten een plekje krijgen onder de vloer of langs de muur. Kies je in plaats daarvan voor een alles-in-1 homecinemaset dan kan je niet even de blurayspeler laten repareren en de rest van het apparaat laten staan. Bij een reparatie ben je meteen alles kwijt.
Lang verhaal kort:
Wil je een nieuwe, verbeterde geluidsbeleving in huis, dan zul je een afweging moeten maken tussen esthetiek, formfactor, gemak, opties, aansluitingen en klankkwaliteit en vanzelfsprekend de kosten. Die balans ligt voor ieder ergens anders. De ene persoon is het beste af met een koptelefoon of alles-in-1 homecinema, de volgende met een soundbar of receiver+speakers. Wil je een vergelijkbare of verbeterde beleving, dan is het heel belangrijk dat je afwegingen en verwachtingen reëel blijven. Daarom is er niet 1 oplossing die altijd het beste is. Wat het beste is voor jou hangt dus af van de wensen en verwachtingen die je hebt van je aankoop.
Kun je me even in een DM uitleggen waar ik onvriendelijk ben? Misschien een generatiekloof maar ik snap helemaal niks van deze opmerking.Jorgen schreef op zondag 29 september 2024 @ 14:58:
@GerCor Zullen we de toon gewoon vriendelijk houden?
Alleen met een soundbar krijg je surround, deze stuurt namelijk de rear's aan. Zoals jij het gaat aansluiten wordt alles gewoon stereo.denial1986 schreef op zondag 29 september 2024 @ 22:02:
Ik heb een vraagje waar ik naar enig zoekwerk nergens antwoord op heb weten te vinden. Ik ben van plan om een sonos AMP aan te schaffen om hier mijn platenspeler op aan te sluiten. Ook wil ik de tv erop aansluiten en twee sonos speakers (ik heb wat play:1's die ik hiervoor kan gebruiken) als rears. Uiteindelijk moet er ook een subwoofer komen. Of die van Sonos zelf of eentje die ik op de AMP aansluit.
Mijn vraag is. Ik heb geen behoefte om 'surround' muziek te luisteren maar gewoon stereo. Zelfde geld eigenlijk voor het streamen van muziek via spotify ofzo. Stel dat ik in deze setup een plaat opzet of muziek stream, wordt dat dan automatisch ook in surround afgespeeld? Is hier een setting voor om dit per source in te stellen? Dus tv vs. muziek luisteren zeg maar. Dank alvast!
Je kan icm een Sonos Amp ook surround creëeren door Sonos rears toe te voegen. 4.0 of 4.1 krijg je dan.merlin1201 schreef op maandag 30 september 2024 @ 06:48:
[...]
Alleen met een soundbar krijg je surround, deze stuurt namelijk de rear's aan. Zoals jij het gaat aansluiten wordt alles gewoon stereo.
Bedoel je dan 4 kanaal’s stereo plus sub?denial1986 schreef op maandag 30 september 2024 @ 07:53:
[...]
Je kan icm een Sonos Amp ook surround creëeren door Sonos rears toe te voegen. 4.0 of 4.1 krijg je dan.
[ Voor 10% gewijzigd door merlin1201 op 30-09-2024 08:47 ]
Sonos Amp doet DD 5.1 en een hoop andere dolby formaten via HDMI of optisch.merlin1201 schreef op maandag 30 september 2024 @ 08:44:
[...]
Bedoel je dan 4 kanaal’s stereo plus sub?
Of echte surround?
Want daar zit natuurlijk wel een verschil in.
Ik dacht dat uitsluitend de soundbar’s in staat zijn om dolby surround 5.1 af te spelen.
Heeft de amp dan ac3 4.1 decoding?
Je kan kiezen of muziek als achtergrondmuziek of volledig volume op de surround speakers gespeeld moet worden. Voor TV en muziek kan je apart het surroundvolume aanpassen.denial1986 schreef op zondag 29 september 2024 @ 22:02:
Mijn vraag is. Ik heb geen behoefte om 'surround' muziek te luisteren maar gewoon stereo. Zelfde geld eigenlijk voor het streamen van muziek via spotify ofzo. Stel dat ik in deze setup een plaat opzet of muziek stream, wordt dat dan automatisch ook in surround afgespeeld? Is hier een setting voor om dit per source in te stellen? Dus tv vs. muziek luisteren zeg maar. Dank alvast!
Top! dank voor de link. Wel gek dat je de surrounds niet gewoon uit kan zetten in dit geval, maar volgens mij is dit goed genoeg.bertware schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:31:
[...]
Sonos Amp doet DD 5.1 en een hoop andere dolby formaten via HDMI of optisch.
[...]
Je kan kiezen of muziek als achtergrondmuziek of volledig volume op de surround speakers gespeeld moet worden. Voor TV en muziek kan je apart het surroundvolume aanpassen.
Volledige instellingen vindt je hier: https://support.sonos.com...e-surround-audio-settings
[ Voor 40% gewijzigd door matthijst op 02-10-2024 07:23 ]
Haters everywhere but I don’t really care
hoe Spence zijn engineering team heeft behandeld afgelopen jaar zegt al genoeg over hem.matthijst schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 07:22:
Recommitting to Quality and Customer Experience
Wat een sneu lulverhaal.
Blablabla "quality benchmarks".... Die hadden ze al, maar toen ook geen probleem om die app erdoor te drukken.
[ Voor 33% gewijzigd door Canis Lupus op 02-10-2024 09:41 . Reden: Fix? ]
Yes, ik gebruik ook Last.FM, maar aangezien ik via Plex stream, laat ik Plex naar Last.FM scrobblen in plaats van de Sonos app. Zal vanavond eens kijke hoe het bij de S1 app zit.Canis Lupus schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 09:17:
Meer mensen die Last.fm met Sonos gebruiken?
Ik hou zo sinds 2004 mijn luisterstatistieken bij, maar daar lijkt (via Sonos) nu een einde aan te komen
In de nieuwe app zat Last.fm al niet meer bij services, maar in Desktop nog wel te benaderen. Sinds dit weekend lijkt hij geen nummers meer bij te houden. Hopelijk wordt het weer hersteld binnenkort, maar dit zou voor mij persoonlijk één van de grootste teleurstellingen zijn in Sonos....
Aanvulling
Ook de Status en Support pagina's over Last.fm die in een reactie van 10 maanden geleden werden genoemd bestaan niet meer...
[ Voor 14% gewijzigd door Jorgen op 04-10-2024 21:35 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq