Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 181 ... 199 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bertware
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:38
Devil103 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 10:00:
[...]

Ik vermoed echter dat er een reden is dat ze (alle, zelf volume volgens Reddit?) bediening hebben overgebracht naar de cloud in voorbereiding op iets anders dan de Ace.
Vermoedelijk om te zorgen dat je geen vreemde foutmeldingen krijgt of half je systeem verdwijnt uit de app wanneer je buitenshuis iets aan de koptelefoon wilt aanpassen. Dit in combinatie met wat Rallye schreef
Rallye schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 09:56:
Ik denk niet dat de keuze “bewust” erop gericht was het systeem “trager” te maken, maar wel dat Sonos zich grandioos verkeken heeft op de gevolgen van deze keuze bij verschillende netwerken - die meestal lang zo modern niet zijn dan de netwerken waarop wordt getest (inclusief die van de CEO zelf).
Ze hadden het echter perfect zoals Philips Hue kunnen aanpakken, en lokaal een lokale API gebruiken, maar buitenshuis via hun eigen clouddienst gaan. Dan krijg je het beste van twee werelden, met de optie cloudtoegang te blokkeren zonder dat het lokaal iets beïnvloedt.

Zelf heb ik nog niet geupdate (speakers en app op oude versie) al kan ik, ondanks dat ik nooit heb gedowngrade, nu geen sonos voice instellingen meer wijzigen, daarvoor is een app update benodigd.

[ Voor 7% gewijzigd door bertware op 19-08-2024 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:18
bertware schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 11:28:
[...]

Vermoedelijk om te zorgen dat je geen vreemde foutmeldingen krijgt of half je systeem verdwijnt uit de app wanneer je buitenshuis iets aan de koptelefoon wilt aanpassen. Dit in combinatie met wat Rallye schreef
Buitenshuis is de Ace gewoon een bluetooth koptelefoon, dus dan is er er ook met de cloud geen verbinding. Naar ik heb begrepen zit de koppeling tussen de nieuwe app en de Ace er voornamelijk in dat Sonos bij de bouw van de nieuwe app de oude app niet verder heeft ontwikkeld. De software voor de Ace zat daar dus helemaal niet in - en was er zo vlak voor de introductie ook niet meer in te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalst13
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 26-08-2024
Ik heb momenteel een Sonos Arc. Ik twijfelde om over te stappen naar speakers van Dali. In mijn specifieke geval is het, het meest verstandig om bij Sonos te blijven.

Ik wil deze gaan uitbreiden met een Sub. Ik hou van wat bass, maar ik woon in een appartement, dus onderburen. Ik neem aan dat de Sub gen 3 dan een overkill is en de sub mini een prima oplossing is?

Daarnaast wil ik Sonos Era 300 toevoegen als achterspeakers. Is dit echt zo'n groot verschil met de Era 100? Wellicht mensen die de Era 300 al als achterspeakers gebruiken?

Daarnaast heb ik nog 2 Sonos one SL's staan. Gebruikte ik voor andere doeleinden dan een serround sound. Was in mijn vorige huis niet handig. Zijn deze goed om te gebruiken voor op 2 hoge kasten naast de Arc? Of verdwijnt dan het hele nut van de Arc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:20
Aalst13 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:07:
Ik heb momenteel een Sonos Arc. Ik twijfelde om over te stappen naar speakers van Dali. In mijn specifieke geval is het, het meest verstandig om bij Sonos te blijven.

Ik wil deze gaan uitbreiden met een Sub. Ik hou van wat bass, maar ik woon in een appartement, dus onderburen. Ik neem aan dat de Sub gen 3 dan een overkill is en de sub mini een prima oplossing is?
Het hangt heel erg van de bouw/constructie, afmetingen etc af of het overlast gaat geven en of het overkill is. Voordeel van een sub is dat hierdoor ook de Arc ontlast wordt doordat de Sub de lage frequenties overneemt. Je kunt de Arc daarnaast ook in Night mode zetten om overlast te beperken.
Daarnaast heb ik nog 2 Sonos one SL's staan. Gebruikte ik voor andere doeleinden dan een serround sound. Was in mijn vorige huis niet handig. Zijn deze goed om te gebruiken voor op 2 hoge kasten naast de Arc? Of verdwijnt dan het hele nut van de Arc?
Als je de one's toevoegt aan de surround setup zal dat als achterspeakers zijn. Of wil je ze groeperen aan de surround setup? Dat doet juist de werking/nut van de arc/surround setup teniet.
Je zou ze wel als los stereopaar kunnen gebruiken zonder de Arc voor bijvoorbeeld muziek, maar of dat nu perse een beter geluid geeft durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertware
Je kan altijd dali speakers gebruiken in combinatie met een Sonos Amp, werkt perfect hier. Op de amp kan je ook een bedrade subwoofer aansluiten, een sonos subwoofer, of gewoon eerst luisteren hoe het klinkt zonder woofer gezien degelijke stereoluidsprekers ook best wat bas kunnen voortbrengen in vergelijking met een soundbar. Bij actiefilms zet ik 's avonds in elk geval night mode in zodat de buren niet verplicht mee hoeven te luisteren naar knallen en explosies.

[ Voor 10% gewijzigd door bertware op 20-08-2024 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalst13
Wally2002 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:48:
[...]

Het hangt heel erg van de bouw/constructie, afmetingen etc af of het overlast gaat geven en of het overkill is. Voordeel van een sub is dat hierdoor ook de Arc ontlast wordt doordat de Sub de lage frequenties overneemt. Je kunt de Arc daarnaast ook in Night mode zetten om overlast te beperken.

[...]

Als je de one's toevoegt aan de surround setup zal dat als achterspeakers zijn. Of wil je ze groeperen aan de surround setup? Dat doet juist de werking/nut van de arc/surround setup teniet.
Je zou ze wel als los stereopaar kunnen gebruiken zonder de Arc voor bijvoorbeeld muziek, maar of dat nu perse een beter geluid geeft durf ik niet te zeggen.
Dat ik het dan teniet zou doen, was ik al bang voor. Dus dat ga ik maar niet doen.

De Sonos Arc ligt 'gewoon' op een ikea meubel die op de grond staat. De Era 300's zouden op een flexson of vogel's palen komen te staan. De sub ook op de vloer of is het handig om daar iets onder te leggen/zetten?

Welke sub zou het beste passen? Er zit nogal een prijsverschil in de Mini of de Gen 3. Mijn woonkamer is 5 bij 6. De bank staat ongeveer op 2,5/3 meter afstand van de TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scharkby
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 20-09 10:18
Aalst13 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:58:
[...]

Dat ik het dan teniet zou doen, was ik al bang voor. Dus dat ga ik maar niet doen.

De Sonos Arc ligt 'gewoon' op een ikea meubel die op de grond staat. De Era 300's zouden op een flexson of vogel's palen komen te staan. De sub ook op de vloer of is het handig om daar iets onder te leggen/zetten?

Welke sub zou het beste passen? Er zit nogal een prijsverschil in de Mini of de Gen 3. Mijn woonkamer is 5 bij 6. De bank staat ongeveer op 2,5/3 meter afstand van de TV.
Ik heb zelf een Sonos AMP met de B&W 606s2 ae speakers. Gebruik daarbij een sub gen 2. Je kan de crossover (dus wanneer de sub aangaat en de lage tonen overneemt van de speakers) heel makkelijk instellen in de app. Hierdoor hoor je bij muziek luisteren geen bas die heel erg door dreunt naar de buren, maar juist mooi integreert met je speakers. Bij films en series kunnen explosies soms wel voor veel bas zorgen, afhnkelijk van je settings. Je kan dan gemakkelijk de sub uitschakelen door een vinkje in je settings om te halen of je kan ook het aantal db van de sub naar beneden schroeven. Vrienden van mij wonen ook op een bovenwoning en hebben geen problemen met de buren en zij hebben ook de sub gen 3 in combinatie met de Arc, doordat zij de settings goed hebben ingesteld. In combinatie met de Dali speakers zou ik wel echt de Gen 3 aanraden en niet de mini.

Crossover bij de arc wordt overigens automatisch ingesteld volgens mij met trueplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brains Bush
  • Laatst online: 07:55

Daarnaast wil ik Sonos Era 300 toevoegen als achterspeakers. Is dit echt zo'n groot verschil met de Era 100? Wellicht mensen die de Era 300 al als achterspeakers gebruiken?

Hier ook een Arc met twee Era300's als surround rear en een sub mini in een appartement. Op een schaal van 0-100 heb ik muziek op max 50 gehad en een serie/film op ongeveer 30-35. Hard genoeg (maar dat is persoonlijk). En dan kun je nog via de - heerlijke ;) - app per device het bv bass level instellen.
Buren boven, onder horen geen geluid van de speakers. Alleen als ik op het balkon zit met de Move fluiten ze wel eens mee met de toontjes van Metallica (maar dat is voor deze off topic ;) ).

Je zou de Sub mini kunnen bestellen, testen etc. Indien vooor jou toch te weinig low bass level kun je deze altijd retourneren en een Sub Gen3 gaan gebruiken. Nogmaals -persoonlijk- vind ik voor dit appartement waarvan +/- 50m2 woonkamer de sub mini prima voldoet.

wellicht heb je er iets aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aalst13
Brains Bush schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:27:
[...]

Hier ook een Arc met twee Era300's als surround rear en een sub mini in een appartement. Op een schaal van 0-100 heb ik muziek op max 50 gehad en een serie/film op ongeveer 30-35. Hard genoeg (maar dat is persoonlijk). En dan kun je nog via de - heerlijke ;) - app per device het bv bass level instellen.
Buren boven, onder horen geen geluid van de speakers. Alleen als ik op het balkon zit met de Move fluiten ze wel eens mee met de toontjes van Metallica (maar dat is voor deze off topic ;) ).

Je zou de Sub mini kunnen bestellen, testen etc. Indien vooor jou toch te weinig low bass level kun je deze altijd retourneren en een Sub Gen3 gaan gebruiken. Nogmaals -persoonlijk- vind ik voor dit appartement waarvan +/- 50m2 woonkamer de sub mini prima voldoet.

wellicht heb je er iets aan?
Zeker. Ik krijg een grote hoeveelheid kabels rondom de woonkamer en bank er niet in. En echt kloten met een reciver, kabels etc… ik ben wat dat betreft gewoon onder ontwikkeld. Plug en play en met de app lukt nog net. Met een amp en kabels voor de dali is een dingetje.

Door jouw reactie denk ik dat de 300 en de mini nu de beste keuze is. Door surround zou je het geluid ook niet hard hoeven zetten om het geluid mooi te krijgen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-09 14:30
Ik ga (met beetje pijn in het hart) afscheid nemen van mijn B&W speakers. Het heeft een te grote versterker nodig gewoon..

Maar goed, Sonos dus. Ik worstel een beetje met de combinatie.

Ik wil de speakers gebruiken als speakers voor de TV, maar ook om muziek te luisteren. Ik kan een combo kopen van 2x Era 100 en een Beam Gen2, maar 4x Era 100 is goedkoper en lijkt me ook wat flexibeler.

Ik kan de Era 100 's niet gebruiken als ze met de Beam zijn gekoppeld om muziek te luisteren? Dat ze dan als surround werken, is dat zoveel toegevoegde waarde? 4 Era 100's kunnen niet een surround set vormen voor de tv?

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:46
Zonder soundbar heb je geen surround.
Natuurlijk kun je gewoon muziek luisteren en dat klinkt behoorlijk goed zeker als je de optie muziek afspelen op volledig zet.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:58
@Aniki Ik zou niet van bluetooth audio afhankelijk willen zijn en al helemaal niet voor televisiekijken. Het blijkt wel te kunnen met een stereo signaal, maar ik zou daar niet zo happig op zijn. Ik zou je dus een soundbar aanraden. En al helemaal wanneer je surround wilt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:20
Aniki schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 22:06:
Ik ga (met beetje pijn in het hart) afscheid nemen van mijn B&W speakers. Het heeft een te grote versterker nodig gewoon..

Ik wil de speakers gebruiken als speakers voor de TV, maar ook om muziek te luisteren. Ik kan een combo kopen van 2x Era 100 en een Beam Gen2, maar 4x Era 100 is goedkoper en lijkt me ook wat flexibeler.

Ik kan de Era 100 's niet gebruiken als ze met de Beam zijn gekoppeld om muziek te luisteren? Dat ze dan als surround werken, is dat zoveel toegevoegde waarde? 4 Era 100's kunnen niet een surround set vormen voor de tv?
Je kunt ook kijken naar de Sonos AMP. Hoef je geen afscheid te nemen van B&W. Ik weet bijna zeker dat het luisteren naar muziek via de Sonos Era 100 je enorm tegen gaat vallen als je B&W gewend bent.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Aniki schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 22:06:

De Sonos Amp kan ze inderdaad zeer waarschijnlijk wel aansturen, heb je dat overwogen?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Aniki
GerCor schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 11:26:
[...]

Je kunt ook kijken naar de Sonos AMP. Hoef je geen afscheid te nemen van B&W. Ik weet bijna zeker dat het luisteren naar muziek via de Sonos Era 100 je enorm tegen gaat vallen als je B&W gewend bent.
Eerlijk gezegd wist ik niet dat Sonos een versterker had. Ik zal er wat verder naar kijken.

De B&W's zijn bookshelf stereos, dus een soundbar is wellicht een goede aanvulling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bertware
Aniki schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 15:18:
[...]

Eerlijk gezegd wist ik niet dat Sonos een versterker had. Ik zal er wat verder naar kijken.

De B&W's zijn bookshelf stereos, dus een soundbar is wellicht een goede aanvulling.
Laat je niet misleiden door het "aantal" luidsprekers. Ik kan uit ervaring zeggen dat ik nog geen soundbar ben tegengekomen die beter klinkt dan een paar degelijke stereoluidsprekers, die zelfs niet de hoofdprijs hoeven te kosten. Stereoluidsprekers geven bvb "echt" stereogeluid en zet je makkelijk enkele meters uit elkaar, waarbij een soundbar al heel breed moet zijn of geavanceerde technieken (weerkaatsen van muur, wat een muur aan beide kanten vereist) om dezelfde ruimtelijkheid te krijgen. Een soundbar klinkt beter dan ingebouwde tv-luidsprekers, maar met enkel een amp en stereoluidsprekers heb ik soms het gevoel dat ik een subwoofer heb, geluid van links/rechts of recht uit de TV komt, terwijl het toch gewoon een 2.0 opstelling is.

Heb voor m'n computer een beam overwogen, maar 2 era 100's gaven toch beter geluid én betere ruimtelijkheid, en die komen op hun beurt weer niet in de buurt bij echte bookshelf speakers (waarvoor op het bureau helaas geen plaats is).

[ Voor 5% gewijzigd door bertware op 22-08-2024 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02:44
Iemand die weet hoe volgende op te lossen (nieuwbouw woning):
- Ik heb 4 Sonos ERA 100's gekocht. Ze worden uiteraard gevoed via de meegeleverde Sonos kabel.
- Ik heb mijn elektrieker naar elke Sonos een lege flex laten trekken van 20mm.
- Ik heb bijbehorende beugels gekocht van Flexson.
- Ik wil de Sonossen tegen de muur ophangen met die beugels.

Iemand ervaring met hoe die Sonossen aan te sluiten op netstroom? Ik wil geen stopcontact achter die Sonossen gaan monteren (hoe lelijk gaat dat wel niet zijn...). Ik dacht persoonlijk een 2Gx0.75mm door die flexen te trekken, en de Sonos voedingskabel hier aan te solderen of iets dergelijks: de verbinding zou ik dan wegwerken in de flex zelf, zodat deze niet zichtbaar is.

Maar vrees alleen dat dit niet toegelaten is (de voeding van die Sonossen zou dan eigenlijk in de berging zitten met een stopcontact dat ik aansluit op een soort van verdeeldoos/multistekker doos).

Iemand een beter/netter idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:43
Zo zou ik het ook doen :)
Solderen, krimpkous over elke draad en klaar?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
matthijst schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 00:35:
Zo zou ik het ook doen :)
Solderen, krimpkous over elke draad en klaar?
Is dat toegelaten? :)
Ben een beetje op zoek naar advies rond brandveiligheid, ik lees overal op internet dat een "voedingskabel" niet onderbroken mag worden (dat doe ik dus wel door de Sonos voedingskabel in 2 te knippen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:20
Pharos1985 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 01:25:
[...]

Is dat toegelaten? :)
Ben een beetje op zoek naar advies rond brandveiligheid, ik lees overal op internet dat een "voedingskabel" niet onderbroken mag worden (dat doe ik dus wel door de Sonos voedingskabel in 2 te knippen)...
Er zijn toch langere voedingskabels te koop, ook voor Sonos producten met een niet-standaard ‘acht’ plug.

Wat de officiële regels zijn(in BE?) durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Ja, maar een voedingskabel met plug en stekker eraan, kan ik natuurlijk niet door een flex trekken. Wel als ik die in 2 zou kunnen knippen en er een stuk 'aanzet', maar ik weet niet of dit zomaar toegelaten is.
Dus:
Berging (stekker 230V stroomnet) > lange voedingskabel 2Gx0.75mm² > solduur in flex om originele Sonos kabel hier aan te hangen > Sonos.
Zo zou het idealiter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-10 11:34
Ik heb een Synology Nas en daar staat oa een gedeelde muziek map op. Sonos kon (en nog steeds) prima bij. Echter ik kan maar een deel vd nummers in de wachtrij zetten. Sterker Sonos “ziet” maar iets van 200 nummers. Nou merkte ik net dat bij bv SoundCloud Sonos ook maar een klein deel van de “likes” ziet. Ik heb opnieuw geïndexeerd enz. Maar ben even benieuwd of jullie dit herkennen? Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-09 14:48

..Christiaan..

..zwll..

Aniki schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 15:18:
[...]

Ik heb voor mijn lp's een setje B&W aangeschaft. Speakers van sonos vond ik niet lekker klinken. Ik heb de amp geprobeerd maar de b&w klonken zoveel mooier.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Met welke versterker dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

https://tweakers.net/pricewatch/887463/nad-c338/reviews/
Voordeel van deze is dat ie ook een streaming functie heeft. Spotify kan ik dan ook stereo streamen ipv via surround.

Voor de volledigheid de speakers erbij...

https://tweakers.net/spea...-s3_p1548518/vergelijken/

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:02
Weet iemand of de app weer een update heeft gehad?

De wekker gaf geen radio maar het alternatieve geluid als de radio niet werkt.
Ik kon echter het gehele systeem niet vinden in de app dus kon ook niet uit zetten. De app kon geen enkele speaker vinden op mijn iphone ipad en op de iphone van mijn vrouw.

Uiteindelijk maar de stekker uit muur getrokken om de wekker stil te krijgen. Het gaat weer lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:19

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@leonbong volgens de play store is de laatste update van 2 augustus geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
MikeyMan schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 10:12:
@leonbong volgens de play store is de laatste update van 2 augustus geweest.
Dat was ook in eerste instantie de bedoeling maar het werd uiteindelijk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K6O_C-k2Ssc4WSgYdHqLXyc9b8U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A5IWwXiulvDWdBrSrhJbKUat.jpg?f=fotoalbum_large

Met daarbij de belofte iedere 2 weken een update van de app. Dus, ik verwacht morgen na 16:00 uur Nederlandse tijd wederom een update van de app.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Laatst online: 02:18
Sinds ik mijn Sonos SL x2 en Move 2 heb, merk ik dat een van de twee SL-speakers regelmatig problemen vertoont tijdens het afspelen van muziek, zowel via de Sonos-app als de Apple Music-app.

Eerst speelt de linker SL muziek af, en na ongeveer 10 seconden begint de rechter mee te doen. Na een tijdje stopt de linker SL met spelen, terwijl de rechter doorgaat. De Move 2 werkt vrijwel altijd zonder problemen. Vervolgens gaan beide SL's na enige tijd weer samen verder, maar daarna valt de rechter SL uit. Soms gebeurt het zelfs dat beide SL's helemaal geen geluid meer geven. Pas na meerdere keren opnieuw opstarten, werken ze weer.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, zoals beide SL's resetten en een nieuwe ruimte aanmaken in de app om opnieuw te beginnen, maar niets lijkt te helpen. Speakers zijn up-to-date.

Heeft iemand een gouden tip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Een diagnose maken binnen een kwartier wanneer het zich voordoet en dan contact opnemen met Sonos ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:46
mprkooij schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 14:06:
Sinds ik mijn Sonos SL x2 en Move 2 heb, merk ik dat een van de twee SL-speakers regelmatig problemen vertoont tijdens het afspelen van muziek, zowel via de Sonos-app als de Apple Music-app.

Eerst speelt de linker SL muziek af, en na ongeveer 10 seconden begint de rechter mee te doen. Na een tijdje stopt de linker SL met spelen, terwijl de rechter doorgaat. De Move 2 werkt vrijwel altijd zonder problemen. Vervolgens gaan beide SL's na enige tijd weer samen verder, maar daarna valt de rechter SL uit. Soms gebeurt het zelfs dat beide SL's helemaal geen geluid meer geven. Pas na meerdere keren opnieuw opstarten, werken ze weer.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, zoals beide SL's resetten en een nieuwe ruimte aanmaken in de app om opnieuw te beginnen, maar niets lijkt te helpen. Speakers zijn up-to-date.

Heeft iemand een gouden tip?
Kijk eens waar ze zich aan verbinden welke wifi. Mesh of repeater.
Klinkt alsof ze op een ander kanaal zitten.
Sonos wifi of thuis wifi dat maakt ook verschil

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:47
Goedemiddag allemaal,

Hopelijk stel ik de vraag in het juiste topic.
Ik heb sinds kort een Beam gen 2. aangesloten op mijn oude LG tv op de ARC poort.
Ik kan het netjes bedienen, maar het geluid blijft op PCM2.0 staan zie ik in de sonos app.
Tv kijken doe ik enkel via de chromecast TV en daarop de nodige apps geinstalleerd. Deze chromecast ondersteunt wel atmos.

Ik heb alle instellingen (zijn er maar een paar) van de tv doorlopen en aangepast, maar mijn TV blijft enkel PCM2.0 uitsturen.

Nu kwam ik de volgende audio extractor tegen:
https://www.kabelshop.nl/...ampaign=tweakers-feed-ads

Kan ik hier de chromecast op de HDMI in poort aansluiten, de sonos op de soundbar en de tv op de Tv poort. En zal ik dan wel dolby digital/ atmos hebben?
Het lijkt mij wel maar misschien zie ik iets over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:58
HBO88 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 17:00:
Hopelijk stel ik de vraag in het juiste topic.
Lijkt me niet als de Sonos geen correcte track ontvangt. Trouble shooten zou ik eerder bij de bron (Chromecast) dan wel TV (merk met type benoemen zegt meer) doen. Een HDMI Audio Extractor gaat immers ook geen surround kunnen extracten als het probleem in de bron zit.
Deze chromecast ondersteunt wel atmos.
Ondersteunen de diensten die je afspeelt wel een surround track?
Ik heb alle instellingen (zijn er maar een paar) van de tv doorlopen en aangepast, maar mijn TV blijft enkel PCM2.0 uitsturen.
Benoemen van welke instellingen zegt meer. Maar essentie is dat de TV op "bitstream" of "passeren" dient te staan.

Zonder type van de TV is het lastiger te zeggen waardoor de max eventueel 2.0 is. Zit je mogelijk aan de max van de TV (audio als LPCM versturen of HDMI ARC) of is de bron mogelijk 2.0.

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 26-08-2024 18:51 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@HBO88 Mijn antwoord aan jou op de Sonos community:

“Volgens mij geeft de Chromecast in principe DD+ uit. Veel oudere TV’s kunnen daar niets mee (ook niet enkel doorgeven via pass through), dus dan wordt het PCM 2.0. Met die Nedis zou je de TV omzeilen. Het zou inderdaad goed kunnen dat het dan wel werkt. Ik zou zeggen: probeer het en als het toch niet werkt, stuur je de Nedis terug.

Die Nedis kost wel €79,- dus als je toch al aan het kijken was voor een nieuwe TV zou ik dat doen.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Nieuwe update van de IOS app.
Kan eindelijk weer radio stations aan de radio favorieten toevoegen.
Lijkt me een prima update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Ik kan niks vinden maar onderstand maakt het duidelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rt_nhoucOoS_czG4lEt9qoWVTQ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e0pF8LWw9e7qai5crsmspuUL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:23
moet je bij LG niet in de, uit m'n hoofd, simplink instellingen per HDMI poort aangeven wat deze doet?
eerst op de AB op de input knop drukken en dan onder HDM1 of HDMI2 passthrough activeren?

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-10 13:07
GerCor schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 19:13:
Ik kan niks vinden maar onderstand maakt het duidelijk.

[Afbeelding]
Lijkt sneller. Zo te zien is volume nu direct verwerkt ipv 10 seconden later (of helemaal niet :X)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aniki
..Christiaan.. schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 08:52:
[...]

Ik heb voor mijn lp's een setje B&W aangeschaft. Speakers van sonos vond ik niet lekker klinken. Ik heb de amp geprobeerd maar de b&w klonken zoveel mooier.
Ben toch overstag gegaan met 2x era 100 en een beam gen2. Zit toch een beetje met de WAF en geen plek meer voor een grote amp. Geluid is ok, maar zeker niet wat ik uit alle YT reviews moet geloven. Maar ik denk dat die van een generatie zijn die uberhaupt nooit meer dan 1 draad uit een speaker heeft zien komen....

Bewaar de B&W's wel voor de mancave als die er ooit komt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

HBO88 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 17:00:

Ik heb dit alleen als ik via mijn Shield films kijk met Plex die op de nas staan. Wat ik ook doe; tv geeft 'pcm stereo' als output. Kijk ik Netflix (op tv geïnstalleerd) dan geeft ie dd 5.1+ aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
..Christiaan.. schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:25:
[...]

Ik heb dit alleen als ik via mijn Shield films kijk met Plex die op de nas staan. Wat ik ook doe; tv geeft 'pcm stereo' als output. Kijk ik Netflix (op tv geïnstalleerd) dan geeft ie dd 5.1+ aan.
Ik weet niet welke Shield je hebt. Maar heb je Dolby Processing aanstaan op de Shield? Dat kan het e.e.a. nogal eens negatief beïnvloeden. En audio passthrough moet natuurlijk aan staan in de Plex app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacox
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-09 03:49
De laatste tijd hoor ik niet zo veel meer mbt problemen met de Sonos app. Een mooi moment om mijn recente ervaring te delen!

Tot een maand geleden had ik eigenlijk geen enkel probleem met de nieuwe Sonos app. Alles bleef naar behoren werken maar ik ben dan ook geen poweruser, meer dan wat regengeluiden op de oude Play:1 af te spelen wanneer we gaan slapen deed ik eigenlijk niet.

Vorige maand bleek de app echter zeer traag. Het duurde tot 2 minuten voor mijn configuratie gevonden was en mijn music services (Apple Music en Sonos Radio) gaven foutmeldingen. App verwijderen en opnieuw installeren help niet, het gedrag bleef hetzelfde. Ik dacht nog “heb ik hetzelfde probleem als al die anderen gemeld hebben?”
Ik had geen zin om van alles uit te zoeken dus heb alles een factory reset gegeven en alles weer één voor één aangemeld en heb trueplay uitgevoerd op alle speakers. Het gevolg dat alles weer prima werkt zonder vertraging etc.

Ik heb geen idee wat de oorzaak was maar ben wel blij dat alles nu weer werkt zoals verwacht tenminste voor zover ik de app gebruik. Misschien dat deze ervaring iemand helpt. Blijf het wel erg vreemd vinden dat de app spontaan er voor zorgt dat je systeem vanuit de App onbruikbaar wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Ik ben nog steeds aan het stoeien dat Plexamp de speelsynchronisatie kwijt raakt als ik speakers koppel of ontkoppel. Het blijft wel werken, maar niet helemaal lekker. Althans controle vanuit Plexamp is wat brak. Dus ik had laatst bonob proberen in te richten totdat ik erachter kwam dat met de nieuwe Sonos update dit niet meer werkt :'(.

Daarop had ik bedacht om dan maar Plexamp headless te draaien in een Docker container op mijn homeserver zodat ik in ieder geval een centrale plek had waar ik apparaat agnostisch mijn Sonos apparaten zou kunnen bedienen. Echter blijkt configuratie client side bewaard te worden, dus dit was ook geen optie.

Ik heb ook nog even gekeken naar Music Assistant maar eerlijk gezegd vind ik dat ook niet lekker werken. Het is een enorm zware applicatie en ook hier vind ik het koppelen en ontkoppelen van Sonos speakers niet helemaal lekker werken.

Vooralsnog houd ik dus maar bij Plexamp en heb ik twee IKEA Symfonisk afstandsbedieningen ingericht zodat ik de speakers live kan koppelen, ontkoppelen en kan besturen. Het enige nadeel is dan wel dat ik geen beeldscherm meer heb waar de huidige afspeelstate nog klopt. Ook niet helemaal waar, want in de Sonos app werkt dit wel, maar dan kan ik bijvoorbeeld de playlist niet zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:17
jacox schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 19:48:
De laatste tijd hoor ik niet zo veel meer mbt problemen met de Sonos app. Een mooi moment om mijn recente ervaring te delen!

Knip
Omdat iedereen murw is? Ben echt zo klaar met die app en de performance maar meld het niet continue.
Nu in ons vakantie huisje met een sonos one. Wat een drama... Reageert super traag. Als ik eenmaal een playlist aan de praat heb dan kan ik daarna niets meer... Moet serieus naar de play toelopen om het te pauzeren of volume aan te passen.

Thuis gaat het iets beter maar ook daar vaak vage problemen sinds de nieuwe versie van de App.

Ik had echt een hoop dat ze de oude terug brachten maar snap nu dat ze dat nooit kunnen. Hopelijk overleefd sonos het en zitten we niet met veel spul wat niet meer werkt.

(einde rand)

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:16
Ik heb tegenwoordig echt niet meer issues voor mijn gebruik iig.

Omdat in het leven tegenwoordig disclaimers nodig zijn.

Puur hoe ik het ervaar met de Sonos door het hele huis. Daarbij zeg ik niet dat er geen problemen zijn of anderen het anders kunnen ervaren.

Naar net de laatste updates hier prima, enige opmerking zou nog kunnen zijn opstarten van de app. Voor mijn gevoel een of twee seconden extra nodig.

:)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacox
  • Laatst online: 21-09 03:49
RoelsRules schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 18:01:
[...]

Omdat iedereen murw is? Ben echt zo klaar met die app en de performance maar meld het niet continue.
Nu in ons vakantie huisje met een sonos one. Wat een drama... Reageert super traag. Als ik eenmaal een playlist aan de praat heb dan kan ik daarna niets meer... Moet serieus naar de play toelopen om het te pauzeren of volume aan te passen.

Thuis gaat het iets beter maar ook daar vaak vage problemen sinds de nieuwe versie van de App.

Ik had echt een hoop dat ze de oude terug brachten maar snap nu dat ze dat nooit kunnen. Hopelijk overleefd sonos het en zitten we niet met veel spul wat niet meer werkt.

(einde rand)
Misschien ook eens alles terugzetten naar fabrieksinstellingen en daarna weer opnieuw aanmelden? Heeft mij minder dan een uur gekost voor mijn Play:1, Play3, Sonos Beam en Sonos Arc+Sub inclusief trueplay.
Natuurlijk, het zou niet nodig moeten zijn maar mij heeft het geholpen. Wanneer ik de Sonos app start vindt het mijn installatie in zo'n 2 à 3 seconden wat prima is.

Ik heb bovenstaande het met de laatste versie van de Sonos App gedaan en ben blij dat het weer werkt zoals verwacht. Zoals ik al eerder zei, ik ben geen poweruser; ik doe bijna alles vanuit Apple Music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:01
Another day, another Sonos-shitshow …

Was zojuist muziek aan het luisteren via mijn Move en Symfonisk (gegroepeerd via de iOS-app) en het viel mij op dat de Move steeds wegviel. Vervolgens kon ik zelfs helemaal geen muziek meer afspelen via de Move, er kwam enkel nog geluid uit de Symfonisk.

En nu? Troubleshooten.

Echt, ik ben zo klaar met Sonos. Ooit was ik een tevreden Sonos-gebruiker, maar ik kan het merk niet meer aanraden. :S

Dus, potentiële Sonos-gebruikers: doe het niet! Onderzoek alternatieven en kijk vooral verder, maar blijf uit de buurt van Sonos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:17
Yonix schreef op zondag 1 september 2024 @ 08:20:
Another day, another Sonos-shitshow …

Was zojuist muziek aan het luisteren via mijn Move en Symfonisk (gegroepeerd via de iOS-app) en het viel mij op dat de Move steeds wegviel. Vervolgens kon ik zelfs helemaal geen muziek meer afspelen via de Move, er kwam enkel nog geluid uit de Symfonisk.

En nu? Troubleshooten.

Echt, ik ben zo klaar met Sonos. Ooit was ik een tevreden Sonos-gebruiker, maar ik kan het merk niet meer aanraden. :S

Dus, potentiële Sonos-gebruikers: doe het niet! Onderzoek alternatieven en kijk vooral verder, maar blijf uit de buurt van Sonos.
Wat zouden goede alternatieven zijn?
Vooralsnog ben ik nog tevreden met ons Sonos spul, maar kijk altijd zijdelings naar andere opties.

Ik kom vaak alleen maar alternatieven tegen die vooral voor Tweakers geschikt zijn en niet echt consument vriendelijk.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Jan_V schreef op zondag 1 september 2024 @ 10:56:
[...]

Wat zouden goede alternatieven zijn?
merk: Bluesound

Maar over alles is wel wat negatiefs re vinden hè. Mijn Sonos werkt probleemloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:02
Ik heb sinds gisteren mijn bluesond powernode edge staan in de woonkamer.
Als vervanging van mijn marantz + sonos connect.

Tot nu toe helemaal top. Geen account ofzo hoeven aanmaken app installeren + netwerkkabel erin en gaan!
Ik heb de losse afstandsbediening erbij aangeschaft dat vind ik helemaal top. Ik had vroeger een sonos cr200 en dat vond ik ook top.

Ps ik had gisterenochtend weer een enorm frustratie moment met sonos. Het systeem was weer totaal onbereikbaar in de app op de 2x iPhone en 1x ipad.
Na drie kwartier rommelen naar de winkel gereden.

[ Voor 21% gewijzigd door leonbong op 01-09-2024 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-09 14:00
Hey, sinds een dag of 2, (mijn setup is een sonos arc + 2 SL One's, Samsung Sony Bravia A95K) dat bij bepaalde zenders (Ziggo ) of allemaal mijn SL One's geen geluid hebben. Netflix en Disney bv wel. Output is altijd HDMI 5.1 (soms Atmos).

Voor mijn gevoel is het altijd bij elke zender elke content dat alle speakers gezellig mee aan het doen waren. Nu dus niet meer en ik heb geen flauw idee waarom... help!?

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:47
sonnypiek schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 14:03:
[...]

moet je bij LG niet in de, uit m'n hoofd, simplink instellingen per HDMI poort aangeven wat deze doet?
eerst op de AB op de input knop drukken en dan onder HDM1 of HDMI2 passthrough activeren?
Ik kreeg het niet werkend met die Nedis module.
Ik heb een andere Nedis module gekocht, de ACON3455AT. Het lijkt bijna hetzelfde, alleen deze heeft 3 HDMI inputs.
Maar, deze werkt wel! Chromecast in de HDMI in, TV bij de TV out en de de beam op de soundbar out.
Vind het alleen raar dat dit model wel werkt en de kleinere variant met 1 input kreeg ik niet aan de praat.

Nu heb ik netjes DD+ of Atmos. Ook kan ik het volume nog steeds regelen met de afstandbediening van de chromecast.
Veel goedkopere oplossing dan de HD arcana fury, plus dat je nog kunt switchen tussen 3 inputs.

[ Voor 14% gewijzigd door HBO88 op 03-09-2024 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 19:13

Halfkakkende

Vandring

Hoewel ik de laatste tijd wel tevreden was (even afgezien van de mogelijkheden van de afspeellijst), is het weer eens zover: unable to load content melding. Ik kan dus weer nergens bij….fijn!

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Nu online
Halfkakkende schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 14:08:
Hoewel ik de laatste tijd wel tevreden was (even afgezien van de mogelijkheden van de afspeellijst), is het weer eens zover: unable to load content melding. Ik kan dus weer nergens bij….fijn!
Spotify werkt bij mij ook niet op m’n Sonos.

Edit na de app opnieuw starten werkt spotify weer.

[ Voor 6% gewijzigd door Ronvgs op 03-09-2024 14:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• picosuma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-09 15:04
Had ook wat problemen met de app gebruik nu de sonospad werkt nu prima en voor de telefoon de sonosphone 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Vanaf de introductie van de nieuwe app op 7 mei geen echte, onoverkomelijke, problemen ervaren.

Bestaande problemen:
Boost ontbreekt in overzicht producten,
App start niet altijd,
Move verdwijnt uit het overzicht wanneer in slaapstand of lege batterij,
Bij radiozenders geen logo als er een scrolltekst is,
Trueplay (in- en uitschakelen) ontbreekt in Android app. Waarschijnlijk moet ik Trueplay opnieuw doen om het terug te krijgen. Maar nog niet de moeite genomen om het opnieuw te doen.
Bij sommige zenders 'onlangs afgespeeld' ontbreekt het logo van de zender.

Maar geluid werkt altijd. Nooit speakers gehad die ontbreken of geen verbinding hebben.

Ik maak geen gebruik van eigen muziek vanaf een NAS of iets dergelijks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubixd
  • Laatst online: 08-09 14:06
Hallo makkers,

Ik heb sinds maart een Beam en 2x One's als systeem voor bij de tv.
Sinds kort een platenspeler gekocht met ingebouwde voorversterker, usb and kabel output.

Vraag:
Kan ik met de Sonos Port de platenspeler over de Beam+2x Ones laten afspelen als ik deze met tulpplug aansluit?

Vind het overigens matig van Sonos dat je een geheel nieuwe module moet kopen als je een platenspeler wilt toevoegen op je system. Had graag de bestaande Bluetooth module uit de platenspeler gebruikt om op sonos af te spelen.

Ryzen 7 9800x3d - MSI MAG X870 Tomahawk - [Asus GTX 1070 OC] - 32gb DDR5 RAM - Fractal north TG Black - Noctua D15S - 2TB 980 pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 19:16
Rubixd schreef op woensdag 4 september 2024 @ 16:34:
Hallo makkers,

Sinds kort een platenspeler gekocht met ingebouwde voorversterker, usb and kabel output.

Vraag:
Kan ik met de Sonos Port de platenspeler over de Beam+2x Ones laten afspelen als ik deze met tulpplug aansluit?

Vind het overigens matig van Sonos dat je een geheel nieuwe module moet kopen als je een platenspeler wilt toevoegen op je system. Had graag de bestaande Bluetooth module uit de platenspeler gebruikt om op sonos af te spelen.
Speakers kan je denk ik gewoon aan elkaar koppelen, alleen je moet de platenspeler wel aansluiten met een jack. En dat kan bij de Sonos Era lijn. Volgens mij met die Ones én Beam niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:04

thof

FP ProMod
tiswat schreef op woensdag 4 september 2024 @ 16:37:
[...]

Speakers kan je denk ik gewoon aan elkaar koppelen, alleen je moet de platenspeler wel aansluiten met een jack. En dat kan bij de Sonos Era lijn. Volgens mij met die Ones én Beam niet.
En bij de Era lijn is dat ook beperkt, zodra je ze als surround speaks gebruikt dan is de line in ook disabled:
https://support.sonos.com...y-line-in-on-your-era-100
(...)
The Era 100 requires the Sonos Line-In Adapter in order to connect to an external audio source.

Note that Line-In is disabled on Era 100s that are being used as surround speakers in a Sonos home theater.
(...)

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Laatst online: 03-10 19:16
thof schreef op woensdag 4 september 2024 @ 18:12:
[...]

En bij de Era lijn is dat ook beperkt, zodra je ze als surround speaks gebruikt dan is de line in ook disabled:
https://support.sonos.com...y-line-in-on-your-era-100

[...]
Jezus wat kut. Dus 2 stuks Era 100 zou ook niet gaan? Blij dat ik een losse versterker en passieve speakers heb gekocht. Want ik wilde destijds ook de platenspeler met de era100.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvanroosmalen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23:57

Vraag:
Werkt bij mij perfect met Port en mijn Sonos speakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:07

Canis Lupus

Vosbot

Vraag:
Yep, dat kan, als je Port hebt (of Connect gen 2) kun je op al je Sonos boxen afspelen.

De Connect v2 (die dus op S2 software kan) kan je waaarschijnlijk voor een stuk minder dan een Port op Marktplaats vinden! (zelf ook 2 jaar geleden gedaan)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• Rubixd
Canis Lupus schreef op donderdag 5 september 2024 @ 07:55:
[...]

Yep, dat kan, als je Port hebt (of Connect gen 2) kun je op al je Sonos boxen afspelen.

De Connect v2 (die dus op S2 software kan) kan je waaarschijnlijk voor een stuk minder dan een Port op Marktplaats vinden! (zelf ook 2 jaar geleden gedaan)
Dank heren hierboven. Dan ga ik kijken voor een port gen 2 _/-\o_

Ryzen 7 9800x3d - MSI MAG X870 Tomahawk - [Asus GTX 1070 OC] - 32gb DDR5 RAM - Fractal north TG Black - Noctua D15S - 2TB 980 pro

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Rubixd schreef op donderdag 5 september 2024 @ 09:37:
[...]
Dank heren hierboven. Dan ga ik kijken voor een port gen 2 _/-\o_
Een CONNECT Gen 2 bedoel je denk ik ;)
Beste manier om CONNECT Gen1 van 2 te onderscheiden is het serienummer, op Marktplaats wordt het meestal wel ook erbij genoemd.

• Rubixd
Canis Lupus schreef op donderdag 5 september 2024 @ 09:42:
[...]
Een CONNECT Gen 2 bedoel je denk ik ;)
Beste manier om CONNECT Gen1 van 2 te onderscheiden is het serienummer, op Marktplaats wordt het meestal wel ook erbij genoemd.
Dat is niet heel onbelangrijk! Dank!!

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 03-10 00:17
Na veel mopperen op de nieuwe app moet ik zeggen dat ik mij al even niet meer geërgerd heb, ga weer naar een tevreden gebruik.

Extra tevreden makend is de support van Sonos. Ik ergerde mij al even aan de slechte lage tonen van de One in mijn werkkamer. Dat had hij wel eens beter gedaan en kreeg het maar niet opgelost. Eerste contact met Sonos was om hem te resetten. Toen dat nog niet de oplossing leek hebben ze direct een omwisseltraject opgestart, dat hij intussen 4 jaar oud is en niet rechtstreeks bij Sonos gekocht is geen probleem. Topservice.

Vier jaar oude
GerCor schreef op woensdag 4 september 2024 @ 09:59:
Trueplay (in- en uitschakelen) ontbreekt in Android app. Waarschijnlijk moet ik Trueplay opnieuw doen om het terug te krijgen. Maar nog niet de moeite genomen om het opnieuw te doen.
De tuning zelf is gelukkig behouden, alleen de aan/uit optie is bij Android verdwenen. Via iOS zie ik hem nog gewoon en merk ik een duidelijk verschil wanneer hij aan of uit is.

• Rallye
@Rubixd Wat risicovoller omdat je een draadloze verbinding gebruikt, maar volgens mij kun je je platenspeler via bluetooth op een Roam of Move 2 aansluiten en zo het geluid in je Sonos-systeem brengen.

• GerCor
R-R-L schreef op donderdag 5 september 2024 @ 10:53:
De tuning zelf is gelukkig behouden, alleen de aan/uit optie is bij Android verdwenen. Via iOS zie ik hem nog gewoon en merk ik een duidelijk verschil wanneer hij aan of uit is.
Ik heb een iPad. Daar had ik natuurlijk zelf ook even kunnen kijken., 🙈

Dat heb ik nu gedaan en inderdaad, je hebt gelijk. 👍

• Devil103
  • Laatst online: 03-10 11:42

Devil103

Coffee need more coffee

GerCor schreef op donderdag 5 september 2024 @ 12:54:
[...]

Ik heb een iPad. Daar had ik natuurlijk zelf ook even kunnen kijken., 🙈

Dat heb ik nu gedaan en inderdaad, je hebt gelijk. 👍
Ik heb zelf ook al gemerkt dat er meerdere opties zijn die alleen op iOS beschikbaar zijn. Gelukkig heb ik nog een oude iPad. Het lijkt wel alsof Sonos zich specifiek op iOS gebruikers richt. |:(

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.

• GerCor
Devil103 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 12:55:
[...]

Ik heb zelf ook al gemerkt dat er meerdere opties zijn die alleen op iOS beschikbaar zijn. Gelukkig heb ik nog een oude iPad. Het lijkt wel alsof Sonos zich specifiek op iOS gebruikers richt. |:(
knipknip

[ Voor 16% gewijzigd door teacher op 05-09-2024 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
*knip* voor commentaar op moderatie graag via DM contact

Maar goed. Bij Sonos werken vast verschillende teams. Een team dat zich richt op de eisen van Apple en een team dat zich richt op Android. Las laatst dat iemand, volgens mij, een Pixel Pro had. Google gebruikt weer een andere methode om de schermresolutie aan te passen. Als er iets fout gaat dan krijg je tekstkader met een waarschuwing. Alleen bij de Pixel viel de tekst weg, halverwege. Maar soms is er ook een update van de app alleen voor iOS omdat iets niet werkt en alleen betrekking heeft op iOS. Dus of Sonos zich richt op op iOS zou ik niet durven beweren. Al gebruiken Amerikanen meer iOS dan de rest van de wereld.

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 06-09-2024 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Toch is het wel gek dat er nog verschil zit tussen iOS en Android - juist de nieuwe app zou in de basis universeel zijn en weinig aanpassing behoeven om gebrukt te worden op verschillende platforms.

Vraag voor mezelf. Ik zie het hier niet veel besproken worden, maar hoe zijn de ervaringen met Amazon Alexa op Sonos? Alexa is er nu in het Nederlands (https://www.iculture.nl/gids/amazon-alexa-nederland/) wat het voor mijn huisgenoten makkelijker zou maken om over te stappen van Google Assistant. Die laatste bevalt steeds minder. De verschillen tussen GA op Sonos en op de Nest worden groter (op Sonos geen nieuws van BNR, op de Nest wel bijvoorbeeld, op Sonos altijd een hele volzin als bevestiging, dat soort dingen). Bovendien houdt Sonos op nieuwere devices (die bezit ik nog niet) op met GA. Ik zit dus te denken aan een overstap, maar hoe bevalt Alexa op Sonos?

Edit: vanmorgen doet BNR het overigens weer.

[ Voor 67% gewijzigd door Rallye op 07-09-2024 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Ik denk dat je je vergist over de basis van de Sonos app maar het mooiste zou zijn als iemand het uitlegt die zelf ook apps maakt.

En. Waarom installeer je Alexa niet? Ik denk dat je binnen een paar pogingen wel in de gaten hebt of het beter bevalt dan Google Assistent of niet. Lijkt me trouwens nogal persoonlijk en, tweede argument: toekomstbestendiger dan Google Assistent die niet meer te installeren is op de nieuwste speakers van Sonos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
GerCor schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 10:25:
Ik denk dat je je vergist over de basis van de Sonos app maar het mooiste zou zijn als iemand het uitlegt die zelf ook apps maakt.
De nieuwe app is voor zover ik kan zien gewoon een soort universal (web) app die handig geporteerd kan worden tussen platforms. Het is niet voor niets dat de webapp en mobiele apps nagenoeg niet te onderscheiden zijn van elkaar. Bij Plexamp of Ziggo GO zie je bijvoorbeeld hetzelfde. Die app heeft 1 basis en er worden alleen wat UI elementen aangepast voor de platformen. Als dat al gebeurt.

Ik vind het ook jammer dat er nog steeds een discrepantie zit tussen iOS en Android. Trueplay kan ik bijvoorbeeld niet gebruiken met mijn Galaxy, terwijl dat prima werkt op mijn vrouw haar iPhone. En als reden zie ik dan deze onzin op het Nederlandse Sonos forum:
Apple is niet “een standaard”, maar gebruikt slechts een paar verschillende microfoons, zodat de kenmerken daarvan bekend zijn. Bij Android is dat onmogelijk. Als het wel mogelijk zou zijn, dan had Sonos het al lang gedaan - je vraag komt vaker op.

Welk alternatief had je gewild dan? Een microfoon kopen bij Sonos? Dan wordt daar weer over geklaagd.

Je kunt beter even een iPhone van iemand lenen om een Trueplay te doen.
Het is voor Sonos kinderlijk eenvoudig om een selectie populaire Android telefoons te testen en deze te detecteren in de app. Het is helemaal niet zo zwart/wit dat je OF alles OF niets moet ondersteunen. Als alternatief zou Sonos bij calibratie op een niet ondersteund toestel een waarschuwing kunnen geven dat calibratieresultaten kunnen afwijken of zoiets. Het simpelweg niet aanbieden is de gebruiker ook geen keuze geven. En dat vind ik wel jammer.

Of inderdaad een aparte calibratiemicrofoon te koop aanbieden. Dit is vrij normaal bij home cinema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Ik heb vaak genoeg gelezen dat mensen die een app hebben gemaakt voor iOS die niet voor Android willen maken. Wij gebruiken op het werk een app die alleen voor Android beschikbaar is. Google stelt bepaalde eisen aan die app waar het bedrijf niet aan wenst te voldoen dus de app is dan ook niet beschikbaar in de store. De ABN AMRO app verwijderde de mogelijkheid om met je telefoon te betalen terwijl dat wel beschikbaar bleef voor de iPhone. Inmiddels is Wallet geïntegreerd en hebben we de mogelijkheid weer terug. De nieuwe Sonos app is voor een aantal mensen een drama terwijl anderen geen last hebben. Derde partijen hebben een app die moeiteloos werkt met Sonos.

Dus, niet dat ik de waarheid in pacht heb maar ik denk eerder dat het lijkt alsof simpel zou moeten zijn maar het in de praktijk niet zo is.

In mijn Android app staat bijvoorbeeld bij Boost nu Boost terwijl er steeds niet beschikbaar stond. In de Windows app staat bij Boost slaapkamer. Precies zoals ik de Kamer genoemd heb.

@Rallye Ik heb mijn dochter even gevraagd. Zij heeft de Move 2. Alexa is niet beschikbaar in het Nederlands.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Ik heb wat getest inmiddels. Op Sonos (en in mijn Volkswagen) is Alexa nog niet beschikbaar in het Nederlands. Voorlopig valt dat dus af. Zal eens een middagje gaan zitten om die app toch alvast helemaal in te richten (lampen, speakers en screens/rolluiken in de juiste kamers etc.), maar voorlopig wordt dit dus nog niets. Kan ik in het Engels vanuit de auto mijn rolluiken laten zakken. ;-) Nee hoor, die gaan geautomatiseerd via Homey.

Die uitleg van de app (zelfde basis voor alle apps) had ik ik ergens van het Sonos-forum zie bijvoorbeeld ook https://www.linkedin.com/...ysis-andy-pennell-wigwc/: “The old S1 app, which I am very familiar with (details later), used the native UX frameworks of the devices, ported to each platform. So Windows used WPF and the other platforms used whatever the "normal" UX frameworks were at the time. This gave solid experiences on all platforms, but obviously at substantial cost: every new feature in the UX had to be implemented in four different UX codebases. (The back-end was C/C++ and shared between all of them). For the new app, Sonos decided to use the same front-end on both mobile platforms so went with a Javascript framework (I try not to follow JS-UX-frameworks-du-jour so can't say which) so the UX code would only need writing once.”

Voor waar het de mogelijkheid van Trueplay betreft klinkt het logisch dat je dit ook voor de meestverkochte Android-toestellen zou kunnen regelen. Maar wellicht kan de Sonos app niet bepalen welke telefoon je gebruikt, of varieert Samsung veel meer met microfoons dan Apple. Dat de geciteerde uitleg “onzin” is, is wat mij betreft te snel geconcludeerd- als het makkelijk zou zijn, had Sonos het allang gedaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Rallye op 07-09-2024 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
GerCor schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 12:05:
Ik heb vaak genoeg gelezen dat mensen die een app hebben gemaakt voor iOS die niet voor Android willen maken. Wij gebruiken op het werk een app die alleen voor Android beschikbaar is. Google stelt bepaalde eisen aan die app waar het bedrijf niet aan wenst te voldoen dus de app is dan ook niet beschikbaar in de store.
Dit werkt twee kanten op. iOS app ontwikkeling is compleet anders dan Android app ontwikkeling kan ik je uit ervaring vertellen. Feit is wel dat op iOS een app simpelweg meer oplevert. En Google stelt inderdaad eisen, Apple ook. En die zijn nog strenger.
De ABN AMRO app verwijderde de mogelijkheid om met je telefoon te betalen terwijl dat wel beschikbaar bleef voor de iPhone. Inmiddels is Wallet geïntegreerd en hebben we de mogelijkheid weer terug.
Ook dit heeft een reden. De banken wilde allemaal het wiel opnieuw uitvinden op Android en bouwde eigen implementaties van contactloos betalen. Onder andere omdat ze niet wilde wachten op Google's implementatie in Nederland. Op iOS is dit altijd verplicht via Apple Pay gegaan. Het is op een iPhone, in tegenstelling tot Android, niet mogelijk om zomaar de NFC chip te gebruiken.
De nieuwe Sonos app is voor een aantal mensen een drama terwijl anderen geen last hebben.
Feit is dat er functionaliteit is weggehaald en dat die nu weer terug wordt gebouwd. Sonos heeft er bewust voor gekozen om een onvolledige app uit te brengen om daarop verder te bouwen. Met alle risico's van dien.
Derde partijen hebben een app die moeiteloos werkt met Sonos.
Dit is een API en staat los van de app. Alhoewel sommige integraties zoals bonob werken ook nog steeds niet met de nieuwe app.
Rallye schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 15:11:
[...]

Voor waar het de mogelijkheid van Trueplay betreft klinkt het logisch dat je dit ook voor de meestverkochte Android-toestellen zou kunnen regelen. Maar wellicht kan de Sonos app niet bepalen welke telefoon je gebruikt, of varieert Samsung veel meer met microfoons dan Apple. Dat de geciteerde uitleg “onzin” is, is wat mij betreft te snel geconcludeerd- als het makkelijk zou zijn, had Sonos het allang gedaan.
Het is wat mij betreft ook te snel geconcludeerd dat Sonos het wel zou maken als het makkelijk was voor Android. Vergeet niet dat het gros van de Sonos gebruikers (in de VS en Europa) iOS gebruikers zouden zijn. Het is een simpele kosten, baten analyse. Waarom zou Sonos X tijd in extra functie Y steken voor platform Z wanneer platform Z maar (bijvoorbeeld) 25% marktaandeel heeft?

Op iOS is er inderdaad veel minder variatie tussen de output die een app krijgt. De microfoons kunnen onderling enorm verschillen, maar de output is redelijk gelijk. Die API is op Android fabrikantafhankelijk. Maar nogmaals, je kunt de functie ook maken met een waarschuwing erbij dat resultaten wellicht onbetrouwbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Ik weet er technisch te weinig van om daar iets van te kunnen zeggen, maar ik zie Sonos niet snel een functie als Trueplay accorderen die niet altijd hetzelfde voorspelbare Sonos-eigen geluid geeft, ook al zou daar een waarschuwing bij komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Gaat album art ooit nog terugkomen in de Android app? Maakt het zoeken in mijn lokale muziekbibliotheek een stuk gemakkelijker.

Edit: Maar eens een bericht gestuurd via Reddit naar KeithFromSonos aangezien het issue ook niet te vinden was op het Trello board.

[ Voor 34% gewijzigd door Stefan22 op 09-09-2024 10:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Stefan22 schreef op maandag 9 september 2024 @ 10:38:
Gaat album art ooit nog terugkomen in de Android app? Maakt het zoeken in mijn lokale muziekbibliotheek een stuk gemakkelijker.

Edit: Maar eens een bericht gestuurd via Reddit naar KeithFromSonos aangezien het issue ook niet te vinden was op het Trello board.
Ja, raar dat het in de webinterface, Home Assistent enz. wel getoond wordt.

En dan ook gelijk het kunnen afspelen / toevoegen aan queue van een "Map" van lokale muziekbibiliotheek.
Nu kan dat alleen met Albums die je zoekt, maar in de praktijk blader ik altijd door de (georganiseerde) mappen van mijn NAS. Die kun je nu dus niet meer aan de wachtrij toevoegen.

Update: beetje op Reddit rondgekeken en ook Keith maar een bericht gestuurd over het Spelen/Queuen van Folders...

[ Voor 7% gewijzigd door Canis Lupus op 09-09-2024 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Zojuist besloot mijn Sonos Roam 2 op vol volume een soort boorhamer geluid te gaan maken. Schrok me echt helemaal kapot en kreeg het ook niet direct uit….

Ding is onderdeel van mijn thuissysteem met nog andere speakers.
Iemand anders dit al eens meegemaakt? Kan er online weinig over vinden. Zit niet echt relaxt meer op mijn stoel met zo’n tijdbom voor me… :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brains Bush
  • Laatst online: 07:55
Wootism schreef op maandag 9 september 2024 @ 17:24:
Zojuist besloot mijn Sonos Roam 2 op vol volume een soort boorhamer geluid te gaan maken. Schrok me echt helemaal kapot en kreeg het ook niet direct uit….

Ding is onderdeel van mijn thuissysteem met nog andere speakers.
Iemand anders dit al eens meegemaakt? Kan er online weinig over vinden. Zit niet echt relaxt meer op mijn stoel met zo’n tijdbom voor me… :-(
Dit heb ik enkele maanden geleden ook meegemaakt maar dan met één van de ERA300's.
Een keiharde zoem/brom toon, waarvan ik dacht dat het iets met 'electriciteit/kortsluiting' te maken had.
Op dat moment zeker schrikken en geen flauw idee wat het is geweest.

Daarna -gelukkig- nooit meer ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Brains Bush schreef op maandag 9 september 2024 @ 20:16:
[...]

Dit heb ik enkele maanden geleden ook meegemaakt maar dan met één van de ERA300's.
Een keiharde zoem/brom toon, waarvan ik dacht dat het iets met 'electriciteit/kortsluiting' te maken had.
Op dat moment zeker schrikken en geen flauw idee wat het is geweest.

Daarna -gelukkig- nooit meer ervaren.
Pfoe met een ERA kan ik mij helemaal voorstellen dat je je kapot schrikt.
In mijn geval was het meer een boorhamer/machinegeweer geluid.

Heb op ‘jackhammer/machinegun’ wel veel meldingen van Sonos-gebruikers gevonden.
Dateert echter allemaal van 2 jaar geleden, geen goede zaak dat dit bij de nieuwe generatie speakers weer voor lijkt te komen….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Canis Lupus schreef op maandag 9 september 2024 @ 11:05:
[...]

Ja, raar dat het in de webinterface, Home Assistent enz. wel getoond wordt.

En dan ook gelijk het kunnen afspelen / toevoegen aan queue van een "Map" van lokale muziekbibiliotheek.
Nu kan dat alleen met Albums die je zoekt, maar in de praktijk blader ik altijd door de (georganiseerde) mappen van mijn NAS. Die kun je nu dus niet meer aan de wachtrij toevoegen.

Update: beetje op Reddit rondgekeken en ook Keith maar een bericht gestuurd over het Spelen/Queuen van Folders...
Ja heel apart. Ik gebruik tegenwoordig zelf Lyrion Music Server, heb even gekeken, en daar lijkt het ook mogelijk mee te zijn een map aan de queue toe te voegen. Ook Last.FM scrobblen werkt perfect.

Hopen dat de meldingen via Reddit wat opleveren.

• GerCor
Gisteren blijkbaar een firmware update. Nou heb ik automatisch updaten ingeschakeld staan maar moest het alsnog handmatig starten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0YytckAPm7oOxHpHg4TWtr7-udk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ndXVNFgiszgji98OHceGh0Qy.jpg?f=fotoalbum_large

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Hallo makkers,

Vraag:
Puur interesse.....wat vind je van het geluid? Ik vond het namelijk niet mooi met een lp via de sonos speakers. Ik heb een setje B&W aangeschaft hiervoor met versterker.

• Rubixd
..Christiaan.. schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:22:
[...]

Puur interesse.....wat vind je van het geluid? Ik vond het namelijk niet mooi met een lp via de sonos speakers. Ik heb een setje B&W aangeschaft hiervoor met versterker.
Ik heb de LP nog niet aangesloten met sonos, maar ik gebruik snos ook met spotify en deze setup klinkt erg goed. beetje te veel bass, maar dat kan je tunen in de app. Waar het vooral goed tot zn recht komt zijn films kijken. De beam samen met 2 surround speakers naast de bank is geweldig. Ook dat is geheel aan te passen in de app.

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Voor radio en Spotify gebruik ik sonos maar ik merk dat ik steeds meer muziek via m'n versterker stream en dat ik het lekker in stereo kan luisteren.
Voor films en tv kijken gebruik ik m'n complete sonos setup. Daar vind ik Sonos meesterlijk in.
Maar muziek en stereo is bij mij onlosmakelijk verbonden.

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:22
GerCor schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:19:
Gisteren blijkbaar een firmware update. Nou heb ik automatisch updaten ingeschakeld staan maar moest het alsnog handmatig starten.

[Afbeelding]
Ik moest even zoeken, maar kwam er achter dat je bij systeem instellingen op beheren kunt klikken terwijl dat er op het eerste gezicht totaal niet uitziet als een knop of functie. De update verliep wel snel en goed. Hopelijk is het systeem nu weer iets stabieler.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rallye
Eén van de onduidelijkheden in de nieuwe app. Knoppen die geen knoppen lijken, knoppen die ook menu’s zijn én uitschuifbaar zijn. Echt aan alle normale GUI- zaken lijkt niet voldaan…….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 08:51
Meer mensen die problemen hebben met de tunein streams? Als ik een tunein station kies (zowel in de app als sonify), wil hij niet starten. Als ik hetzelfde probeer via de homeasisstant integration krijg ik een argument error.

• GerCor
htca schreef op donderdag 12 september 2024 @ 08:18:
Meer mensen die problemen hebben met de tunein streams? Als ik een tunein station kies (zowel in de app als sonify), wil hij niet starten. Als ik hetzelfde probeer via de homeasisstant integration krijg ik een argument error.
Nope. Werkt prima. Misschien telefoon opnieuw opstarten?

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:22
Denk je dat het de moeite wordt om een Arc te vervangen voor een Arc Ultra? Of is het koffiedik kijken totdat Sonos de Arc Ultra uitgebracht heeft en we kunnen gaan luisteren? Ik ben nu wel benieuwd wat we kunnen verwachten qua geluidsverbetering. Op Reddit lees ik dat de nieuwe driver technologie een hoop te bieden heeft, maar de soundbar zelf ziet er volgens mij precies hetzelfde uit.

Ik ben ook wel benieuwd naar de nieuwe Sub, al is het mij nog niet duidelijk of deze in een nieuw ontwerp komt, of ook weer een doorontwikkeling is van de bestaande Sub. Als Sonos met een nieuw ontwerp komt zou ik het wel gewaagd vinden, de huidige Sub bewijst zich al generaties lang en doet het heel erg goed.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 19:34

CeesKees

I rest my Kees

Heel erg herkenbaar; alarmen (wekkers) gaan niet, stream vaak niet op te halen... Gedoe!

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 08:51
GerCor schreef op donderdag 12 september 2024 @ 10:45:
[...]

Nope. Werkt prima. Misschien telefoon opnieuw opstarten?
Ligt niet aan de tel/app, onder home assistant hetzelfde euvel namelijk

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10 13:27

Rincewind

Take me in your arms tonight

CeesKees schreef op donderdag 12 september 2024 @ 12:11:
[...]

Heel erg herkenbaar; alarmen (wekkers) gaan niet, stream vaak niet op te halen... Gedoe!
Ik sluit mij hier helaas bij aan: mijn alarm in de slaapkamer staat altijd op Radio 2 en het gebeurt regelmatig dat ik het standaard alarmsignaal hoor i.p.v. de radio en ook een paar keer Radio Veronica... |:(

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Nu online
Ik had het net ook.
Moest m’n Sonos Radio opnieuw autoriseren.

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

KingCrash

Angry Rabbit

Sinds enige tijd last dat mijn Sonos One continu 'wegvalt'. Even stekker in en uit, en dan kan ik hem weer een dag gebruiken.
Meerdere speakers in huis aanwezig, maar alleen deze op de 1e etage valt steeds weg.
Geen enkele sonos bekabeld aangesloten ,dus maak gebruik van eigen wifi, die uitstekend is op de slaapkamer.
Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Angry Rabbit

• GerCor
KingCrash schreef op donderdag 12 september 2024 @ 15:25:
Sinds enige tijd last dat mijn Sonos One continu 'wegvalt'. Even stekker in en uit, en dan kan ik hem weer een dag gebruiken.
Meerdere speakers in huis aanwezig, maar alleen deze op de 1e etage valt steeds weg.
Geen enkele sonos bekabeld aangesloten ,dus maak gebruik van eigen wifi, die uitstekend is op de slaapkamer.
Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Meest voor de handliggend is een speaker bedraad aansluiten. Al was het maar om te testen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• alex3305
Ik ben al weken of wellicht maanden bezig om mijn eigen muziekbibliotheek op een centrale manier bij Sonos te krijgen. Nu hoor ik iemand al denken, dat kan eenvoudig via bijvoorbeeld SMB of Plex en dat klopt uiteraard. Via een netwerkshare gaat, maar dan moet ik de Sonos app gebruiken en daar wringt de schoen. Ik ben slechtziend en heb dus nogal wat toegankelijkheidseisen voor mijn apps en de nieuwe Sonos experience doet mij daar geen plezier mee:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_sm2MFjKkQ2cF35SGBya4ou2rq4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4E8ZKL1MZXaIDh0A8W9ocMnu.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n-wD_RkCGf53YxcQus_fDa2aAgQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LXMz1NEXXVw7jSqwiezTUAnQ.png?f=fotoalbum_large

Vooral omdat er simpelweg weinig op mijn scherm past. Een app zoals Plexamp voelt dan stukken beter. Dus ik was al een tijdje op zoek naar een alternatief, maar de recente update van Sonos heeft ook wat roet in het eten gegooid omdat dingen zoals Bonob niet meer werken. En Music Assistant vond ik toch wat té veel resources gebruiken. Hier had ik eerder ook al iets over geschreven.

Afgelopen week ben ik daarom met Lyrion Music Server (LMS) aan de slag gegaan. Eerder bekend als Logitech Media Server. Het opzetten hiervan was een fluitje van een cent. Met Docker was het e.e.a. zo in de lucht. Alleen de koppeling met Sonos ontbrak. Echter was dat eigenlijk eenvoudig met de UPnPBridge plugin. Met deze plugin werden mijn Sonos apparaten zichtbaar en bedienbaar in LMS. Ook had ik nog de AirPlayBridge plugin geprobeerd, maar deze kreeg ik helaas niet werkend. Waarschijnlijk iets simpels, maar omdat UPnP al werkte heb ik daar geen tijd meer in gestoken.

Wel moest ik de volgende instellingen toepassen om Sonos met alle formaten (bijv. Flac 24-bit) werkend te krijgen zonder vertragingen of andere kleine problemen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4z3fTsA3Dv7_m-Gg5W1VNim_rjk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9lHCtHAnHQBcaDdRRlR8oaSn.png?f=fotoalbum_large

Het enige wat LMS niet kan is het koppelen of ontkoppelen van spelers, en dus groepen maken. Echter doe ik dit met Home Assistant in combinatie met IKEA SYMFONISK afstandsbedieningen die ik bij de speakers heb hangen. Met het 2 knopje maak ik een speaker groep en met 1 ontkoppel ik de groep. Dat lijkt enorm goed te werken met LMS. Daar verdwijnt de gegroepeerde speaker simpelweg. Eigenlijk wel een fraaie oplossing. Met name omdat ik de speakers toch automatisch laat ontkoppelen wanneer ik naar bed of van huis ga.

Ik heb nog wat andere plugins geïnstalleerd in LMS, waaronder AutoRescan, Music and Artist Information, Ratings Light en een Material Dseign Plugin. Allemaal beschikbaar vanuit de centrale plugin repository. Waardoor de server een gelikt, modern uiterlijk krijgt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nIE01QovJ-eXtyn2EI7HrBCeGgs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/h101rFmgkwKTmvBuJFXi4y3K.png?f=user_large

Vooralsnog lijkt het allemaal te werken en ben ik tevreden met deze oplossing.
Pagina: 1 ... 181 ... 199 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.