Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 178 ... 199 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-10 22:27
App wordt steeds beter. Was al tevreden. Maar langzaamaan komen alle QOL verbeteringen ook door.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:03

Nicap

Tsssk....

Hier in een keer issues met tunein. Appg gaf aan de het account verlopen was. Ik moest opnieuw activeren.
Daarna kreeg ik weer de zenders en favorieten te zien. Maar het lukt me niet om daarna een zender af te spelen. Hij blijft maar rondjes draaien. Via andere services geen issues.
Iemand die dit ook heeft(gehad)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 09:50
Alekz87 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 14:10:
App wordt steeds beter. Was al tevreden. Maar langzaamaan komen alle QOL verbeteringen ook door.
Na flink wat gemopper op de waardeloze app wordt het er met elke update beter op. In één keer goed was beter geweest, maar met de snelheid van de updates doet Sonos hard haar best.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04:05
Misschien lezen jullie niet de Sonos fora maar de problemen die gebruikers hebben is vele malen groter dan wat Sonos oplost.

Zo zijn er gebruikers die, na de meest recente update, merken dat hun systeem automatisch op groen gaan. M.a.w. geen geluid. Maar ook bij wie Apple Atmos het niet meer doet, en daar wel voor betalen.

Ook bedrijven worden getroffen. Bedrijven die systemen hebben geplaatst bij klanten kunnen hun klanten niet helpen. Zo heeft iemand een systeem met 11 Boost. Maar de leverancier kan niet bij de Boost. Of een ander bedrijf die voor 70.000 dollar aan Sonos apparatuur zou leveren maar de klant op de hoogte is van de problemen met de nieuwe app. 'Laat maar zitten, biedt een alternatief aan'. Bedrijven durven niet eens meer Sonos te verkopen omdat ze weten dat die klanten verhaal komen halen en de verkoop ongedaan maken. En dan heb je nog die mensen die hun eigen muziek willen kunnen afspelen. Deden dat op meest exotische manier en weten zich geen raad. Dat de alarmen het niet meer deden was voor sommigen de reden om alle Sonos te verkopen. En er zijn er nog altijd mensen die hun hele systeem 'kwijt' zijn. Mensen die gewend zijn dat hun kinderen naar luisterboeken kunnen luisteren. Nu onmogelijk. Kinderen helemaal in tranen.

En dan helpt het herintroduceren van alarmen (was een bekende bug bij de introductie) en een nummertje bij de volumebalk niet echt.

Ik zag vorige week nog een filmpje van een man die 4 Kamers groepeerde. Hij liet zien wat er gebeurde. Het volume ging een eigen leven leiden. In 1 Kamer liep het volume hoog op en hij kon dat op geen enkele manier stoppen.

Het updaten gaat veel te langzaam en elke update lijkt nieuwe problemen te veroorzaken.

Ondersteuning bellen duurt soms 70 minuten om dan te horen te krijgen dat ondersteuning het ook niet weet en adviseren updates af te wachten. Maar dan ook niet kunnen zeggen wanneer iets wordt geüpdatet.

Het is interessant om te lezen.

Zelf heb ik gezegd deze rijdende trein mee te gaan maken. Want wanneer maak je zoiets mee? Ik heb nooit onoverkomelijke problemen gehad. Alles werkt, qua geluid, zoals met de oude app. Ik mis alleen nog een paar zaken.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:59
Ik vind de app nog steeds enorm slecht.
Heel vaak is de reactie op input op de app zeer traag naar het systeem.

De oude app die ik nog op mijn ipad heb heeft daar totaal geen last van, verschrikkelijk.
Spotify connect is door de trage input eigenlijk onbruikbaar.

Maar ach het lost zich vanzelf op ik ga een bluesound powernode kopen ter vervanging van mijn Connect.

[ Voor 9% gewijzigd door leonbong op 21-06-2024 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psql
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 13:23
Gisteravond iets raars met die nieuwe app dat deze gewoon helemaal niets meer deed. Zag alleen het nu afspelen scherm van mijn Playbar. Maar verder was de hele app bevroren, kon niets meer. App afsluiten en weer openen zag ik alleen maar Sonos logo. Omhoog swipen in de app zag ik dat bevroren scherm weer. iPhone opnieuw opgestart, en zelfs reset maar niets hielp om Sonos app weer aan de praat te krijgen. Bleef hetzelfde zien met dat bevroren scherm na omhoog swipen.

Rare was via Home Assistant kon ik alles nog prima bedienen. Dus leek echt de Sonos app op mijn iPhone zelf. Uiteindelijk maar de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en dat hielp om hem weer aan de praat te krijgen.

Maar zoals vele deze nieuwe versie is echt niet beter op geworden. Daarbij vind ik hem ook nog steeds veel te langzaam reageren op alles. Ik probeer wel eens reclame te skippen bij Podcast in de App maar vaak is dat zo traag dat ik het hele reclame blok al gehoord heb. In de oude app had je nog de skip 45 sec knoppen, mis ik ook wel in de nieuwe app.

Je kan ook de volgorde van de zaken op hoofdscherm aanpassen maar vraag me echt af hoe ze dat geïmplementeerd hebben. In oude versie was het echt een drama, maar in deze nieuwe nog steeds regelmatig dat ik in eens alles weer in een andere volgorde zie staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:16
Uit interesse, hier meer mensen die het probleem ervaren in de (IOS) app dat SONOS Radio elke x opnieuw moet autoriseren... en dit herhaalt zonder succes? (zowel iPhone als iPad)

Bekende trucjes geprobeerd:
- APP verwijderd & opnieuw installed.
- Alle devices x herstart
- Eigenaar gewisseld (naar zelfde) account
- Uit- en opnieuw aangemeld in de app zelf.

Onder de APP onder Windows kan ik wel SONOS RADIO gebruiken :?

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
yonexfreak schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 09:33:
Uit interesse, hier meer mensen die het probleem ervaren in de (IOS) app dat SONOS Radio elke x opnieuw moet autoriseren... en dit herhaalt zonder succes? (zowel iPhone als iPad)

Bekende trucjes geprobeerd:
- APP verwijderd & opnieuw installed.
- Alle devices x herstart
- Eigenaar gewisseld (naar zelfde) account
- Uit- en opnieuw aangemeld in de app zelf.

Onder de APP onder Windows kan ik wel SONOS RADIO gebruiken :?
Ik kan me niet herinneren dat ik Sonos Radio moest autoriseren. Wel TuneIn (New)

Maar ik heb nu, as we speak, dit als ik de app start. Ik kan de Kamers wel gewoon bedienen. Dus, dat zijn van die dingen waarvan je je afvraagt: wat gebeurt er?

Edit: telefoon opnieuw opgestart. Alles werkt weer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eBUa0uDbeQehLr6O1Rx3o19Cbb8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IHCH7Mp8lNbrTkADxRj3pOlS.jpg?f=fotoalbum_large

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-10 22:01
Ik heb een Sonos AMP, 2 x KEF Q550 en een Dali Sub C-8-D

Na het aansluiten van de Sub8 merk ik dat Sonos alle mids van de Kefs wegdraaid. Is er een manier om dit te stoppen?

Zodra ik de audiokabel van de sub eruit trek krijgen de KEFs weer body. Bizar!

Heb alle settings geprobeerd, maar kan niets vinden. Wil gewoon dat de sonos van mijn standaard KEF sound afblijft..

Zelfs de bass in de equalizer settings naar +8 zetten komt verre weg niet in de buurt van hoe ze normaliter klinken. Snap hier echt helemaal niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:55

CeesKees

I rest my Kees

Er is dus ergens een crossover die wordt geactiveerd zodra je een sub aansluit.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-R-L
leonbong schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 08:33:
Spotify connect is door de trage input eigenlijk onbruikbaar.
Bedoel je dan de volumeregeling? Die is altijd al knudde geweest, ook in de oude app. Mini stapjes en omdat je dan vaker drukt ineens fors harder/zachter.
GerCor schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 02:46:
Ik zag vorige week nog een filmpje van een man die 4 Kamers groepeerde. Hij liet zien wat er gebeurde. Het volume ging een eigen leven leiden. In 1 Kamer liep het volume hoog op en hij kon dat op geen enkele manier stoppen.
Gelukkig die nog niet meegemaakt. Na de introductie van de nieuwe app heeft het groeperen even niet best gewerkt, dat gaat nu ook weer goed. Zeker als ik in huis aan de rommel ben blijf ik het briljant vinden dat ik overal dezelfde muziek heb en dat allemaal in sync loopt.

Ik bedenk me nu wel dat sinds een week heb dat de Play:1 in de app aangeeft dat hij niets afspeelt en het volume op 0 staat, terwijl ik hem via Spotify aangezet heb. Tot nu toe geef ik het het voordeel van de twijfel dat het aan de Play:1 zelf ligt, die verdween bij de oude app ook af en toe uit het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
R-R-L schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 15:40:
Ik bedenk me nu wel dat sinds een week heb dat de Play:1 in de app aangeeft dat hij niets afspeelt en het volume op 0 staat, terwijl ik hem via Spotify aangezet heb. Tot nu toe geef ik het het voordeel van de twijfel dat het aan de Play:1 zelf ligt, die verdween bij de oude app ook af en toe uit het systeem.
Ik had gisteren mijn surroundopstelling gegroepeerd met de Move in de tuin. Groepering werd direct ongedaan gemaakt, de Move stond volgens het overzicht gestopt maar de Move gaf gewoon muziek. Stond ook op een hele andere zender dat wat de Move afspeelde.

Ach, en dan later probeer je het nog een keer werkt het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:03

Nicap

Tsssk....

Ik krijg tunein(new) gewoonweg niet meer aan de praat. Gebruikte dat dagelijks, maar sinds eergister werkt het niet meer.moest eerst opnieuw autoriseren, maar dat heeft niets uitgehaald.
Shitzooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:59
R-R-L schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 15:40:
[...]

Bedoel je dan de volumeregeling? Die is altijd al knudde geweest, ook in de oude app. Mini stapjes en omdat je dan vaker drukt ineens fors harder/zachter
Onder andere het volume maar ook het starten en stoppen / wisselen van muziek.
Vaak in het geheel geen reactie.

Dat was niet zo bij mij werkte prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:44

rvk

Reden van de traagheid zal de communicatie met de cloud zijn (play.sonos.com). Volgens mij gaat alles (volume en stream-control) nu richting hun servers (en weer terug) ipv direct lokaal. De ervaringen daarmee zijn verschillend. De ene keer gaat het redelijk, andere keer traag.

En de reden waarom Sonos nu alles in de cloud wil hebben... Tsja...
https://techpulse.be/nieu...-gebruikersdata-verkopen/

Ik verlang terug naar de oude S1 firmware en app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:25
rvk schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:31:
Reden van de traagheid zal de communicatie met de cloud zijn (play.sonos.com). Volgens mij gaat alles (volume en stream-control) nu richting hun servers (en weer terug) ipv direct lokaal. De ervaringen daarmee zijn verschillend. De ene keer gaat het redelijk, andere keer traag.
Ik zie in de Pi-hole log hier geen enkele aanwijzing dat volume en play/pauze via de cloud gaan in de laatste versie op iOS.

ik zie überhaupt geen verbinding naar play.sonos.com.

Wel wordt al jaren verbinding gemaakt met msmetrics.ws.sonos.com maar dat is dus niets nieuws en die kun je zonder problemen blokkeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:44

JoeZuCK

_Fonz > all.

Hebben jullie ook dat het Sonos systeem vaak gemute is (groen licht) maar jij zeker weet dat je het volume in de app niet op 0 hebt gezet?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:50
Misschien lezen jullie niet de Sonos fora maar de problemen die gebruikers hebben is vele malen groter dan wat Sonos oplost.

Zo zijn er gebruikers die, na de meest recente update, merken dat hun systeem automatisch op groen gaan. M.a.w. geen geluid. Maar ook bij wie Apple Atmos het niet meer doet, en daar wel voor betalen.

Ook bedrijven worden getroffen. Bedrijven die systemen hebben geplaatst bij klanten kunnen hun klanten niet helpen. Zo heeft iemand een systeem met 11 Boost. Maar de leverancier kan niet bij de Boost. Of een ander bedrijf die voor 70.000 dollar aan Sonos apparatuur zou leveren maar de klant op de hoogte is van de problemen met de nieuwe app. 'Laat maar zitten, biedt een alternatief aan'. Bedrijven durven niet eens meer Sonos te verkopen omdat ze weten dat die klanten verhaal komen halen en de verkoop ongedaan maken. En dan heb je nog die mensen die hun eigen muziek willen kunnen afspelen. Deden dat op meest exotische manier en weten zich geen raad. Dat de alarmen het niet meer deden was voor sommigen de reden om alle Sonos te verkopen. En er zijn er nog altijd mensen die hun hele systeem 'kwijt' zijn. Mensen die gewend zijn dat hun kinderen naar luisterboeken kunnen luisteren. Nu onmogelijk. Kinderen helemaal in tranen.

En dan helpt het herintroduceren van alarmen (was een bekende bug bij de introductie) en een nummertje bij de volumebalk niet echt.

Het updaten gaat veel te langzaam en elke update lijkt nieuwe problemen te veroorzaken.

Ondersteuning bellen duurt soms 70 minuten om dan te horen te krijgen dat ondersteuning het ook niet weet en adviseren updates af te wachten. Maar dan ook niet kunnen zeggen wanneer iets wordt geüpdatet.

Zelf heb ik gezegd deze rijdende trein mee te gaan maken. Want wanneer maak je zoiets mee? Ik heb nooit onoverkomelijke problemen gehad. Alles werkt, qua geluid, zoals met de oude app. Ik mis alleen nog een paar zaken.
Dit^ Hoe een app-update zoveel impact kan hebben, je staat er niet vaak bij stil.

Moet hier nog steeds wennen aan de nieuwe app, had gisteravond ook last van muziek wat opeens stopt met afspelen.

Het zijn misschien ‘kleine’ dingen, maar het leidt wel tot grote ergernissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

Wally2002 schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 08:48:
[...]
Ik zie in de Pi-hole log hier geen enkele aanwijzing dat volume en play/pauze via de cloud gaan in de laatste versie op iOS.
Pi-hole is alleen voor dns. De sonos speaker hoeft maar 1x een ip adres via dns op te halen. Daarna hoeft dat niet meer en zie je dus niets in Pi-hole. En msmetrics is zeker niet de url waar dat naar toe gaat.

Ps. Het kan ook zijn dat het niet de app is die het naar internet stuurt maar de speaker zelf (voor het volume daadwerkelijk zelf aan te passen).

Je zou de hele *.sonos.com eens kunnen blokken (en de speaker restarten). Ik zal hem eens een keer proberen op de kabel aan te sluiten en met wireshark kijken (alleen zal de inhoud niet te lezen zijn vanwege https).

Je ziet in ieder geval wel de volume in play.sonos.com mee wijzigt. Dat betekent dat of de speaker het naar internet stuurt of dat internet de speaker uitleest (wat dus ook een verbinding is waarvan jij zegt die niet te zien).

Ps. De app maakt overigens verbinding met api.ws.sonos.com.
Hoe de sonos speaker verbinding met sonos maakt weet ik (nog) niet.

[ Voor 5% gewijzigd door rvk op 22-06-2024 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:25
rvk schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 09:51:
[...]

Pi-hole is alleen voor dns. De sonos speaker hoeft maar 1x een ip adres via dns op te halen. Daarna hoeft dat niet meer en zie je dus niets in Pi-hole. En msmetrics is zeker niet de url waar dat naar toe gaat.

Ps. Het kan ook zijn dat het niet de app is die het naar internet stuurt maar de speaker zelf (voor het volume daadwerkelijk zelf aan te passen).

Je zou de hele *.sonos.com eens kunnen blokken (en de speaker restarten). Ik zal hem eens een keer proberen op de kabel aan te sluiten en met wireshark kijken (alleen zal de inhoud niet te lezen zijn vanwege https).

Je ziet in ieder geval wel de volume in play.sonos.com mee wijzigt. Dat betekent dat of de speaker het naar internet stuurt of dat internet de speaker uitleest (wat dus ook een verbinding is waarvan jij zegt die niet te zien).

Ps. De app maakt overigens verbinding met api.ws.sonos.com.
Hoe de sonos speaker verbinding met sonos maakt weet ik (nog) niet.
Goed punt. je noemde specifiek play.sonos.com dus keek alleen daarnaar en alleen naar de smartphone client.
De speakers maken idd ook verbinding, ik zie hier in ieder geval naar api.ws.sonos.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

Wally2002 schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 10:59:
[...]
Goed punt. je noemde specifiek play.sonos.com dus keek alleen daarnaar en alleen naar de smartphone client.
De speakers maken idd ook verbinding, ik zie hier in ieder geval naar api.ws.sonos.com.
En nog een paar urls. (Bij mij n.l. ook thor.sslauth.sonos.com e.d.)
Zie ook https://www.reddit.com/r/...sonoscom_in_the_firewall/

Ik geloof wel dat wanneer de verbinding naar sonos.com geblokkeerd is dat de speakers op dit moment nog terugvallen naar lokaal control (maar voor hoelang dat nog is...). Voor degene die traagheid in volumecontrol merken zouden dat kunnen proberen.

Maar feit blijft dat ik sowieso niet happy ben met die online integratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87

Is heerlijk aan mij voorbij gegaan. Ik denk dat overal wel schrijnende issues en gevallen te vinden zijn. Sonos is daar niet de enige in. Op een Android forum lees je ook niet heel veel anders ;).

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:52
JoeZuCK schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 08:56:
Hebben jullie ook dat het Sonos systeem vaak gemute is (groen licht) maar jij zeker weet dat je het volume in de app niet op 0 hebt gezet?
Is bekend, zie https://nl.community.sono...uid-wordt-gemuted-6777636

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:21
Voor de mensen die de Arc op een meubel hebben staan, houden jullie dan ook de 10,2cm aan tussen de arc en de tv?

Als dat de vereiste is dan vind ik dat de tv zo hoog komt te hangen namelijk :)

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
hk12nl schreef op zondag 23 juni 2024 @ 12:05:
Voor de mensen die de Arc op een meubel hebben staan, houden jullie dan ook de 10,2cm aan tussen de arc en de tv?

Als dat de vereiste is dan vind ik dat de tv zo hoog komt te hangen namelijk :)
Nee ik heb m vrijwel direct onder de tv hangen aan een beugel (die ook aan de tv hangt).

Hij hangt wel een stuk “voor” de tv. Maar ik moet er ook de hele dag naar kijken. Dus ik kies voor esthetisch vs wat Sonos adviseert. Ik ben geen audiofiel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:21
Alekz87 schreef op zondag 23 juni 2024 @ 12:08:
[...]

Nee ik heb m vrijwel direct onder de tv hangen aan een beugel (die ook aan de tv hangt).

Hij hangt wel een stuk “voor” de tv. Maar ik moet er ook de hele dag naar kijken. Dus ik kies voor esthetisch vs wat Sonos adviseert. Ik ben geen audiofiel ;)
Haha duidelijk, thx.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Laatst online: 09:39
Ik heb de Arc 7 a 8 cm onder de TV hangen. Of anders gezegd. Onder en boven de Arc zit 7 a 8cm tussen het meubel en de TV. Ik vind het niet erg als de TV iets hoger hangt. Over het algemeen staan ze zelfs te laag als ze gewoon op een meubel staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@Alekz87 Dat advies gaat niet om audiofiel of niet maar om de technische specificatie voor Atmos. Koop je zo’n dure soundbar, hangt je de TV in de weg……. Maar als hij niet onder maar onder en voor de TV hangt is er geen probleem, zie https://www.sonos.com/nl-nl/guides/arc#

@Dubrillion De meeste TV’s hangen te hoog - ook die van mij, overigens. Kijk eens op https://www.reddit.com/r/TVTooHigh/s/nYvOMQhVML
Ooghoogte moet 1/3 van de bovenkant van het scherm zijn. Te laag kan dus bijna niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
Rallye schreef op zondag 23 juni 2024 @ 16:45:
@Alekz87 Dat advies gaat niet om audiofiel of niet maar om de technische specificatie voor Atmos. Koop je zo’n dure soundbar, hangt je de TV in de weg……. Maar als hij niet onder maar onder en voor de TV hangt is er geen probleem.
“Dure” soundbar is subjectief ;). Maar bedankt voor het meedenken. Ik verkies dan alsnog het aanzicht VS wat “atmos” adviseert. En daarom zeg ik: ik ben geen audiofiel, ik hoor 0,0 verschil bij mensen met volledig atmos systeem zogenaamd gefinetuned volgens t boekje. En begreep van veel mensen, dat als je echt atmos wilt of echt extreem goed geluid, dat sonos dan ook niet altijd de beste keuze is.

Om een indruk te geven. De gaatjes aan de bovenkant van de Arc (speaker gedeelte) steken 1mm voor m’n tv uit. Dus zoals ik t destijds bekeek was ik van mening: “t geluid kan er gewoon langs ;)”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik ben ook een van de ontevreden Sonos app gebruikers. Ik heb twee setjes Play:1 en een Play:3, en een Synology NAS met 250 GB aan mp3 bestanden lokaal, en een Tidal abo. Op mijn Android telefoons kan ik dus de lokale files niet meer bereiken, en op de Windows PC vergeet de app nogal eens de lokale bestanden, moet je ze weer toevoegen, indexeren en dan is het een paar dagen later weer weg. Ik kan haast niet geloven dat ze zo incompetent zijn, en ondanks Hanlon's scheermes blijft dan kwaadaardige opzet over.

Nu zat ik wat te googlen, en toen werd ik herinnerd aan Phonos Universal. Dat had ik ooit voor een paar GBP gekocht voor mijn Nokia Lumia 640, een Windows Phone, en daarmee heb ik ook een licentie voor gewone Windows. En dat programma neemt alles mee van Sonos, maar ook de lokale library, en laat je die gewoon gebruiken. Iets minder gelikte interface en soms even zoeken, maar wel bruikbaar. En ik heb mijn oude Lumia 640 afgestofd, en die doet het nog gewoon, kan ik daar via een mobiel lokale muziek aanzetten. Als het al draait, dan kunnen de Android apps gewoon skippen en zo. Dus een oplossing, maar wat een gedoe.

Maar goed, misschien heeft iemand er wat aan :)

Ik hou me echter aanbevolen voor alternatieve Android apps die Sonos aansturing kunnen doen. Ik ben aan het kijken om de Plex server maar aan te zetten op mijn NAS, dat is ook een manier om het op te lossen, maar wat een gedoe :(

[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 24-06-2024 00:42 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk

rvk

gambieter schreef op maandag 24 juni 2024 @ 00:41:
Ik hou me echter aanbevolen voor alternatieve Android apps die Sonos aansturing kunnen doen. Ik ben aan het kijken om de Plex server maar aan te zetten op mijn NAS, dat is ook een manier om het op te lossen, maar wat een gedoe :(
Ik heb op mijn Samsung Tab 5e de nieuwe 80.x app staan en op mijn Samsung A54 telefoon nog de oude 16.1 app. Ik zie dat de NAS library in de nieuwe app wel weer toegankelijk is. Maar ik was een paar weken geleden ook mijn library kwijt en moest die op een Windows machine opnieuw indexeren. Maar daarna is het redelijk goed gebleven.

De Plex oplossing heb ik geprobeerd maar mijn Raspberry Pi 4 is niet sterk genoeg om mijn gehele library op de NAS goed te indexeren en bij te houden. Daar ben ik dus gauw vanaf gestapt.

Voor Android heb je ook nog de Noson app (Sonos maar dan S<->N omgedraaid ;) ). Helaas niet in de Play Store maar wel te installeren als single apk. Oorspronkelijk voor Linux maar de Android versie werkt prima. Een beetje spartaans maar zeker goed werkend (en direct control). https://github.com/janbar/noson-app/releases (http://janbar.github.io/noson-app/index.html)

Als de downgrade optie terug naar S1 weer in de laatste app zit dan ga ik dat ook nog proberen. De oude S1 is in ieder geval niet zo cloud georiënteerd (waar bij de nieuwe S2 alles naar de cloud moet is dat bij de S1 dus bij hetzelfde, =lokaal, gebleven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@rvk dank. Ik heb de 16.1 teruggezet, maar die weigert te werken zonder update. Ik zal eens naar Noson kijken :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Update App en Firmware

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JyADaBikRcNQz3yQOn_qtWkMMwU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KpijytO54sqE9cK9U1hdQt8K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lEp73ajVtaJdFEIDhBE6n2OMMM8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yBGRjEechrRXVAYkrprPnrCY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/loiPwMEG1RtMk3Cr38C53sj-IzA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3o5rrgLkUZ0PkaOsYflHk9oC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door GerCor op 24-06-2024 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:46
Hier is het goed verlopen.
Ik zie nog geen nieuwe functies.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RDF09LkAQu7K01nEvZicXIo18Oo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KwUxurGeoqnoSoCjB5b0wQMp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Bij mij in etappes. Maar uiteindelijk gelukt. Nog geen release notes inderdaad. Wel krijg ik het idee dat ik voor de beide surroundopstellingen en het stereopaar Trueplay opnieuw zou moeten uitvoeren. Maar, dat doe ik maar even niet. Straks zit ik in een oneindige loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:35

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

GerCor schreef op maandag 24 juni 2024 @ 16:32:
Bij mij in etappes. Maar uiteindelijk gelukt. Nog geen release notes inderdaad. Wel krijg ik het idee dat ik voor de beide surroundopstellingen en het stereopaar Trueplay opnieuw zou moeten uitvoeren. Maar, dat doe ik maar even niet. Straks zit ik in een oneindige loop.
Ik krijg nu de mogelijkheid om op play te drukken voordat het scherm geladen is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FDKQLHvYQnrOZI3p_Ee0WnxCdNU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7BCY1LzOxemmAFXpo3QC2Iue.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door MikeyMan op 25-06-2024 06:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:41
En met de nieuwe update zijn weer alle trueplays verdwenen. Krijg het echt helemaal heen en weer nu van dit k**systeem!!!
Hoe kan een bedrijf zijn eigen spul zo om zeep helpen???

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-10 21:11
Idem: update in twee etappes. Eerste keer foutmelding bij de submini. Tweede keer 'KLAAR'.
Morgen Trueplay's in de verschillende ruimtes uitvoeren.

Ook eens checken wat er nog meer is veranderd (of teruggezet naar het oude) behalve de gebruikelijke 'bug fixing, stability improvements'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
Dit moet je ook maar weten te vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jCnvhpboACmidD31Bi50qHAxF0Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NH7PjWgMcrFpAOa64P5raG3J.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Hoezo? Er staat een streepje boven aan de knop, die dus ook een menu blijkt te zijn. Ik had dat pas na drie dagen door……. kwam steeds bij groeperen terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 11:40
Pieter2 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 20:31:
[...]

Dank allen!

De eerste speaker is keurig geïnstalleerd na hulp van de helpdesk. Ik moest niet de sonos web-app hebben maar de sonos app voor mijn windows laptop downloaden. Vanuit daar konden we de speaker update.

Morgen de 6 andere speakers en dan lekker genieten
Top, dankzij deze post heb ik mijn twee Symfonisk speakers ook aan de praat gekregen. Installatie via de app bleef in eerste instantie hangen op de update (foutcode 1.101). Speaker bedraad aangesloten en de sonos app op de windows laptop (hoeft niet bedraad). Speaker werd herkend en draaien maar. Tweede speaker ging toen eenvoudiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:35

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Oh hij doet het momenteel sowieso niet... Top...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_02BRaNErTVEl_JdqBFhJcMjNTk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oBOoogAgKeGypPUkNyYBMzNB.png?f=fotoalbum_large

Ik word echt helemaal schijtziek van dit gekloot.

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 25-06-2024 08:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Ronvgs schreef op maandag 24 juni 2024 @ 19:42:
Dit moet je ook maar weten te vinden.

[Afbeelding]
Hoewel de Widget is verdwenen van Android werkt de hardwareknop van de telefoon nog wel om het volume te regelen. Dan komt het in beeld. Of je drukt in de app op de volumebalk. Dat streepje, @Rallye is inderdaad groeperen.

En @MikeyMan. Dit had ik net:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xWImIx7i7FuaO9rCorEmKB_8MaI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lKjbhndCTjnxuNCMr0FLo1w2.jpg?f=fotoalbum_large

Even opnieuw autoriseren levert hetzelfde scherm op maar toch is Sonos Radio opnieuw geautoriseerd.

Het blijft inderdaad allemaal knap vervelend maar het is met geduld enigszins werkbaar.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:40

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

elkaar tips en hulp geven over updaten? Ja graag! Ranten over hoe slecht het allemaal is? No thanks!

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb de maker van Phonos Universal (zie gambieter in "Sonos ervaringen- en discussietopic") gevraagd of hij van plan is om een Android app te maken, en dat antwoord was nee. Jammer maar helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10 13:11
We hebben een mooi nieuw huis gekocht en gaan binnenkort starten met de verbouwing. Op de muur waar de oude bewoners speakers hebben hangen wil ik mijn ERA 300's gaan hangen. Er lopen echter nog geen stroompunten naar toe, dus we laten de muur eerst repareren en daarna kan ik zelf kiezen waar precies we de ERA 300's willen hebben. Vooraan heb ik de Arc staan met de sub.

Nu heb ik gelezen dat de ERA 300 minimaal 21 cm van de muur af moet hangen en 60cm van het plafond:

https://www.sonos.com/nl-nl/guides/era300

Echter wat ik niet kan vinden is hoe veel ruimte er tussen moet wanneer ik de speakers ophang en naar beneden richt. Dan neem ik aan dat die 60cm niet geldt? Weet iemand hoeveel ruimte ik dan moet vrijhouden? En hebben jullie nog andere tips waar ik op moet letten?

Een simpeler alternatief zou zijn 2x een vloerstandaard, links en rechts van de zwarte kast. Maar ik vind het het een beetje zonde van de ruimte als ze ook kunnen hangen. Tenzij jullie goede redenen zien om te kiezen voor een vloerstandaard ipv ophangen, dan hoor ik die graag.

Oude situatie (komt van een filmpje omdat de brochure geen duidelijke foto heeft van deze muur):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4LXBCD4oI5Z5vGziiXKkdQGN8OE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XhZiUR0yseGxfQMlRKPiTLyr.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuwe situatie (3D schets):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dld2qlixt0Wby7Yo0KNh0eBFtTY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kA19RhIczPkwFQc4egRyVd8f.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
@outlandos Er staat: als de afstand tot het plafond minder is dan 60 cm je de luidsprekers ondersteboven moet hangen. Meer staat er niet. Dus in alle andere gevallen hang je ze rechtop.

Nu heb ik begrepen dat wanneer de Era 300 is opgenomen in een surroundopstelling Sonos het eindelijk voor elkaar heeft, met de nieuwe app, om volledige Trueplay Tuning uit te kunnen voeren wanneer de Era 300 ondersteboven hangt. Dat was met de oude app niet altijd mogelijk. Was niet geïmplementeerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rallye
Maar als je nog kunt bepalen waar de speakers komen, waarom hang je ze dan niet op oorhoogte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Rallye schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 22:52:
Maar als je nog kunt bepalen waar de speakers komen, waarom hang je ze dan niet op oorhoogte?
Nou links zie je het speelhoekje van ons dochtertje (moet nog geboren worden) en als je de ERA 300 op oorhoogte hangt dan zitten die elkaar in de weg, of zie ik dat verkeerd? (mijn ruimtelijk inzicht is dramatisch)

Volledigheidshalve hier de plattegrond:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d3a3Lq_tn1c9bvEwhDM2NCku7_8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iZ3zdoxsYmQHfbXDhpbKv6tF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 69% gewijzigd door outlandos op 25-06-2024 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
In de weg hoeft niet, maar als je dochter erbij kan is dat inderdaad niet handig. Dan moet je inderdaad compromissen maken. Dat zou overigens niet per sé hoeven betekenen dat je ze vlak bij het plafond hangt. En dan op de kop - ik lees voor het eerst dat daar nu een oplossing voor zou zijn.

Mijn One’s hangen overigens (zelfde soort compromis) op 1.70. Kijk even of je de stroo punten zo kunt laten maken dat ze voor het oog achter de speaker zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Rallye schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 08:57:
In de weg hoeft niet, maar als je dochter erbij kan is dat inderdaad niet handig. Dan moet je inderdaad compromissen maken. Dat zou overigens niet per sé hoeven betekenen dat je ze vlak bij het plafond hangt. En dan op de kop - ik lees voor het eerst dat daar nu een oplossing voor zou zijn.

Mijn One’s hangen overigens (zelfde soort compromis) op 1.70. Kijk even of je de stroo punten zo kunt laten maken dat ze voor het oog achter de speaker zitten.
Waarom heb je gekozen voor 1,70? Ons plafond is 2,55. Dan zou 1,95 dus ook volstaan? Misschien alleen niet zo handig dat je de knoppen op het apparaat dan niet meer kan zien (ik ben zelf 1,80).

Heb jij je Ones naar beneden gericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brains Bush
Eerder deze week een update voor alle 'native' Sonos speakers en zojuist alleen voor de Symfonisk speakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Laatst online: 09:39
Wij zijn recentelijk verhuisd. Ik heb sleuven laten trekken om 2st surround speakers op ''oorhoogte'' te hangen.
Ik heb vier en een één jarige. En die blijven netjes van de speakers af. Ze hangen stevig aan de muur en de kabels gaan eigenlijk direct de muur in. Van te voren stroom kabel getrokken en deze aan de Sonos kabel verbonden. En één speaker aan een nieuw stopcontact verbonden.

Wij hebben een soort van ''U'' Woonkamer en dus hangt de speaker aan de lange wand ''in de weg/in het zicht''. Als ik jou opstelling ziet zou ik er vrolijk van worden als ze netjes in de hoeken hangen op oorhoogte. Persoonlijk denk ik dat daar niks mis mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Dubrillion schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:37:
Wij zijn recentelijk verhuisd. Ik heb sleuven laten trekken om 2st surround speakers op ''oorhoogte'' te hangen.
Ik heb vier en een één jarige. En die blijven netjes van de speakers af. Ze hangen stevig aan de muur en de kabels gaan eigenlijk direct de muur in. Van te voren stroom kabel getrokken en deze aan de Sonos kabel verbonden. En één speaker aan een nieuw stopcontact verbonden.

Wij hebben een soort van ''U'' Woonkamer en dus hangt de speaker aan de lange wand ''in de weg/in het zicht''. Als ik jou opstelling ziet zou ik er vrolijk van worden als ze netjes in de hoeken hangen op oorhoogte. Persoonlijk denk ik dat daar niks mis mee is.
Je hebt je kinderen goed afgericht dan ;)

Maar zou de ERA 300 dan niet precies zitten waar we het "kinderhoekje" komt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wiA1pkm8yMG95wSTGEjSR0ivExI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IW4ovhkh12RZsASvPQ4Qq1z3.png?f=fotoalbum_large

Voor een beter beeld hier een filmpje van de 3D schets zoals het gaat worden (de eerste 15 seconden is voldoende):

YouTube: Schetsontwerp V2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Kijk dan..... zo leuk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rsg661n6Xr6BL4a4pyet-XmeSGU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ddutGI6QviKazunpBh628EBO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rallye
De web app op de TV!

@outlandos Net even gemeten. Ze zitten op 1m50. Niet naar beneden gericht. Bij het plaatsen van de speakers (geen Sonos maar passieve speakers, in 2006) wilde ik de speakers ook niet op “kinderhoogte” hebben, al zijn ook mijn kinderen altijd van de speakers afgebleven - ook van de staande Tannoy speakers. Wat ik al zei: compromissen moeten soms.

[ Voor 89% gewijzigd door Rallye op 26-06-2024 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Rallye schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 17:49:
De web app op de TV!

@outlandos Net even gemeten. Ze zitten op 1m50. Niet naar beneden gericht. Bij het plaatsen van de speakers (geen Sonos maar passieve speakers, in 2006) wilde ik de speakers ook niet op “kinderhoogte” hebben, al zijn ook mijn kinderen altijd van de speakers afgebleven - ook van de staande Tannoy speakers. Wat ik al zei: compromissen moeten soms.
Ik denk juist dat het op 1,5 a 2 meter hoogte mooier is, esthetisch gezien, dan op oorhoogte. Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Hmmm. Ik zie niet helemaal in waarom speakers op oorhoogte minder mooi zouden zijn dan op 1,50. Als je niet om praktische redenen (kids) gedwongen bent de speakers qua geluid op een andere dan de beste plek te plaatsen, zou ik ze gewoon op oorhoogte hangen. Zijn best dure dingen - en om ze dan niet vol uit te nutten….

Maar goed, sommige mensen kijken ook liever naar hun fake haard dan naar hun TV….. zie https://www.reddit.com/r/TVTooHigh/s/YwERq3QW9M

Is natuurlijk uiteindelijk jouw beslissing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
@outlandos De Era 300 stuurt het geluid alle kanten op, anders dan traditionele luidsprekers. Dus het maakt niet uit hoe hoog je ze plaatst. Gewoon doen wat jou het beste lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:42
outlandos schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 18:50:
[...]

Ik denk juist dat het op 1,5 a 2 meter hoogte mooier is, esthetisch gezien, dan op oorhoogte. Of zie ik dat verkeerd?
Mijn speakers, front en rear, geen Sonos, hangen ook op oorhoogte en de kabels gaan door een buis die in de muur is gefreesd.
Ik vind het geweldig om geen kabels te zien en was na 5 min al gewend aan de look.
Just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
ASS-Ware schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 23:31:
[...]

Mijn speakers, front en rear, geen Sonos, hangen ook op oorhoogte en de kabels gaan door een buis die in de muur is gefreesd.
Ik vind het geweldig om geen kabels te zien en was na 5 min al gewend aan de look.
Just my 2 cents.
Maar dat zijn traditionele speakers die het geluid maar in 1 richting sturen. Mijn One's SL staan ook gericht op mijn zitpositie. Dat is bij de Era 300 niet de bedoeling. Er is namelijk geen 'speaker' actief die naar voren is gericht in een surroundopstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
GerCor schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 23:56:
[...]

Maar dat zijn traditionele speakers die het geluid maar in 1 richting sturen. Mijn One's SL staan ook gericht op mijn zitpositie. Dat is bij de Era 300 niet de bedoeling. Er is namelijk geen 'speaker' actief die naar voren is gericht in een surroundopstelling.
Het was een reactie op wat mooi is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
Is bij jullie de SonosApp ook zo traag vandaag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brains Bush
Ronvgs schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 08:07:
Is bij jullie de SonosApp ook zo traag vandaag?
nee juist niet. Heb eerder het idee dat het wat sneller gaat.

App opstarten
andere speakers selecteren, multi room erbij/araf
wisselen tussen streamingdiensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
GerCor schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 21:22:
@outlandos De Era 300 stuurt het geluid alle kanten op, anders dan traditionele luidsprekers. Dus het maakt niet uit hoe hoog je ze plaatst. Gewoon doen wat jou het beste lijkt.
Goed punt. Als ik https://www.sonos.com/nl-nl/guides/era300# zo lees dan moeten ze juist hoog: “Voor een optimale geluidskwaliteit moet Era 300 binnen worden geplaatst met ongeveer 60cm ruimte boven de speaker.”

Pas als je dichter bij het plafond komt omdraaien. Jij hebt de mogelijkheid, dus volg de tip van Sonos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:30
Ik overweeg ook om een Sonos systeem aan te schaffen voor mijn "Mancave".

Dit is een ruimte van 5x5 meter waar ik graag een mooi geluid wil hebben.
Er komt een bar en er komt een tafel in te staan.

Ik wil de TV (55") aan een steun gaan ophangen in de barwand, zodat ik hem kan verdraaien op het moment dat we aan de tafel zitten.

Ik denk dat een Sonos ARC dan de mooiste oplossing is?
Is dit voldoende voor een ruimte van 5x5 of moet er nog een SUB en losse speakers bij :?

De TV zal gebruikt worden voor reguliere "Mancave" zaken zoals F1 / Motogp / Voetbal / Darten / Etc.
Ik verwacht niet dat ik er veel films ga kijken.

Dan het plaatsen van de soundbar, is het verstandig om de soundbar op een vaste plek neer te zetten, of kan ik hem beter onder aan de TV bevestigen omdat hij ook gedraaid zal worden :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Zojuist de Sonos Arc opgehaald, maar wat ik al gelezen had is die nieuwe app een drama, en krijg hem dus maar niet geconfigureerd.

Al diverse keren gereset, maar hij blijft het niet doen....

Toevoegen gaat goed, vervolgens wifi wachtwoord invullen, hij heeft wifi (zie ik ook terug in mijn unifi app).

Vervolgens voeg ik hem toe aan een kamer.
Dan krijg ik de melding "Er deed zich een probleem voor bij het controleren op update, foutcode 1101.
Probeer het opnieuw
We konden je Sonos Arc niet updaten. Controleer netwerkverbinding en probeer het opnieuw.
Soms lijkt het te werken, krijg ik melding hij is toegevoegd, vervolgens zegt de app "geen producten gevonden"

Het kopje netwerk updaten ook al 5 x uitgevoerd zonder succes

[ Voor 4% gewijzigd door Grolsch op 29-06-2024 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
Heb je ook via een computer geprobeerd te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Als ik via de webapp ga zegt hij "no systems found"

Via de windows app heeft hij nu wel succesvol geupdate, maar nog steeds geen systeem zichtbaar.

We gaan maar weer eens terug naar de fabriekinstellingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Grolsch schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 13:02:
Als ik via de webapp ga zegt hij "no systems found"

Via de windows app heeft hij nu wel succesvol geupdate, maar nog steeds geen systeem zichtbaar.

We gaan maar weer eens terug naar de fabriekinstellingen...
Dat heeft geen zin. Beter kun je Wi-Fi even uitschakelen en weer inschakelen of uitloggen en weer inloggen. Ik heb vandaag ook veel problemen mijn systeem te starten. Resetten voegt niks toe. Het is een probleem met het verbinden met de Cloud van Sonos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
GerCor schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 13:05:
[...]

Dat heeft geen zin. Beter kun je Wi-Fi even uitschakelen en weer inschakelen of uitloggen en weer inloggen. Ik heb vandaag ook veel problemen mijn systeem te starten. Resetten voegt niks toe. Het is een probleem met het verbinden met de Cloud van Sonos.
Mmhh, koop je een Sonos van bijna 1K, dan krijg ik vreselijke kriebels als zoiets niet goed werkt.

Laat ik het nog maar een dag de tijd geven, en anders gaat het retour afzender..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
Je kunt ook je app compleet verwijderen en dan weer opnieuw installeren en let er dan goed op dat je voor alles toestemming geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Grolsch schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 13:12:
[...]

Mmhh, koop je een Sonos van bijna 1K, dan krijg ik vreselijke kriebels als zoiets niet goed werkt.

Laat ik het nog maar een dag de tijd geven, en anders gaat het retour afzender..
Deze ellende gaat nog maanden duren hoor. Het ging helemaal mis op 7 mei. We zijn nu eind juni en Sonos lanceert met elke update nieuwe problemen.

Dus dat wordt dan morgen retour. Al heb ik het idee dat je met iOS minder problemen hebt dan met Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brains Bush
je hebt wifi band op 2.4GHz geprobeerd? Testen waard. Soms pakt de Arc de 5GHz wel, maar soms ook niet...

[ Voor 57% gewijzigd door Brains Bush op 29-06-2024 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
Volgende week komt er weer een update.

https://x.com/sonos/status/1806772504142209351?s=61

[ Voor 58% gewijzigd door Ronvgs op 29-06-2024 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
Ronvgs schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 13:15:
Je kunt ook je app compleet verwijderen en dan weer opnieuw installeren en let er dan goed op dat je voor alles toestemming geeft.
Heb ik ook al geprobeerd, ik heb al oude apps geprobeerd, uiteindelijk had ik het bijltje erbij neer gegooid.

Nu net weer geprobeerd en het werkt in 1 x zoals het hoort........

10 minuten later (nu) werkt het weer niet.......

En nu weer wel......

Pff, het is me te warm om me er nu druk om te maken, maar ik dacht dat Sonos top of the bill was, maar de eerste indruk is bij mij in ieder geval niet positief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Grolsch schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 15:53:
[...]

Heb ik ook al geprobeerd, ik heb al oude apps geprobeerd, uiteindelijk had ik het bijltje erbij neer gegooid.

Nu net weer geprobeerd en het werkt in 1 x zoals het hoort........

10 minuten later (nu) werkt het weer niet.......

En nu weer wel......

Pff, het is me te warm om me er nu druk om te maken, maar ik dacht dat Sonos top of the bill was, maar de eerste indruk is bij mij in ieder geval niet positief.
Gewoon terugbrengen. Misschien over een jaar nog eens kijken bij Sonos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaizka
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-07 18:10
Ik heb sinds kort dat mijn Arc uit zichzelf op 'mute' springt, gebeurt random (niet na een bepaalde tijd)

Kent iemand dit probleem? En zo ja, wat is de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
GerCor schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 16:04:
[...]

Gewoon terugbrengen. Misschien over een jaar nog eens kijken bij Sonos.
Het lag denk ik aan de temperatuur ofzo, 5 biertjes verder en 10 graden lager en het werkt nu zoals het hoort....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
gaizka schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 21:28:
Ik heb sinds kort dat mijn Arc uit zichzelf op 'mute' springt, gebeurt random (niet na een bepaalde tijd)

Kent iemand dit probleem? En zo ja, wat is de oplossing?
Probleem is bekend bij Sonos. Komt op de stapel bij alle andere problemen.

Er zijn mensen die wakker worden van het groene lampje want in de instellingen hebben ze de verlichting juist uitgeschakeld om te voorkomen dat ze niet kunnen slapen van de witte verlichting.

Werd geïntroduceerd na de meest recente update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Grolsch schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 22:30:
[...]

Het lag denk ik aan de temperatuur ofzo, 5 biertjes verder en 10 graden lager en het werkt nu zoals het hoort....
In 999 van de 1.000 gevallen ligt het ook niet aan de hardware. De problemen worden veroorzaakt door de nieuwe app. Mijn luidsprekers en de Boost werken prima. Ook met deze app. Het wordt alleen lastig als je app opent om muziek af te spelen want dan krijg je vaak de melding: geen producten gevonden. En dan gaan mensen hun luidsprekers resetten terwijl er niks te resetten valt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FqG4TVXrkNyVW3XTPtam-FfFDAA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sxTddagmayRHhynyhiItpeBl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
GerCor schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 22:58:
[...]

In 999 van de 1.000 gevallen ligt het ook niet aan de hardware. De problemen worden veroorzaakt door de nieuwe app. Mijn luidsprekers en de Boost werken prima. Ook met deze app. Het wordt alleen lastig als je app opent om muziek af te spelen want dan krijg je vaak de melding: geen producten gevonden. En dan gaan mensen hun luidsprekers resetten terwijl er niks te resetten valt.

[Afbeelding]
Die heb ik vandaag idd al heel vaak gezien.

Uiteindelijk geüpdate via een laptop en het werkt, fingers crossed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiJerno
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-03 06:26
outlandos schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 15:43:
[...]

Je hebt je kinderen goed afgericht dan ;)

Maar zou de ERA 300 dan niet precies zitten waar we het "kinderhoekje" komt?

[Afbeelding]

Voor een beter beeld hier een filmpje van de 3D schets zoals het gaat worden (de eerste 15 seconden is voldoende):

YouTube: Schetsontwerp V2
Met welke software is dit uitegetekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
DiJerno schreef op zondag 30 juni 2024 @ 13:34:
[...]

Met welke software is dit uitegetekend?
https://enscape3d.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
En weer een update van de IOS App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Ronvgs schreef op maandag 1 juli 2024 @ 16:36:
Nou, sinds de ellende begon heb ik van de s1 app geen update meer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannigf
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22-03 14:09
is er al iemand die een oplossing heeft gevonden voor de app die blijft crasen bij het proberen toevoegen van een sub mini/ sub. Ik heb al heel het sonos forum ondersteboven gehaald maar geen deftige oplossing lijkt te werken. (ik heb geen IOS device)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
Als ik op de Service Sonos Radio klik heb ik bovenin Favorieten staan.
Iemand een idee hoe ik hier stations aan kan toevoegen?
Ze komen dan namelijk wel in Sonos-Favorieten maar niet in Favorieten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nJpfgi4YaHcEwbA9uhuT5nkNSz4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XiIY84VwPfnZLyKUBxY0PB44.jpg?f=fotoalbum_large

Edit ik heb het al.
Kan niet met de iOS App wel in Android

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sFO6qBr79er_DnytROTThvScK-I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7HEsqkSshUo0XE92V2d02X5m.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Ronvgs op 01-07-2024 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
Jannigf schreef op maandag 1 juli 2024 @ 17:02:
is er al iemand die een oplossing heeft gevonden voor de app die blijft crasen bij het proberen toevoegen van een sub mini/ sub. Ik heb al heel het sonos forum ondersteboven gehaald maar geen deftige oplossing lijkt te werken. (ik heb geen IOS device)
En met een pc of Mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brains Bush
idem Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:13
Hopelijk lost deze update een basaal probleem op: het opstarten van de app zonder dat je even moet switchen…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R-R-L
Mijn vriendin had vrijdag een Symfonisk speaker gekocht. Waar het installeren normaal een fluitje van een cent is heb ik behoorlijk wat gemopper gehoord. Installeren is intussen ook echt ronduit beroerd:
- Eerst de speaker al niet kunnen vinden terwijl die in de pairing stand stond. Pas bij poging 2.
- Een paar foutmeldingen bij het toevoegen van de speaker. Aanhouder heeft gewonnen.
- Speaker moest updaten voor de registratie. Foutmelding en daarna de app niet meer in kunnen. Stekker er uit en toen kon ze er weer in. Daarna de stekker er weer in.
- App bleef werken maar registeren bleef bij de update fout gaan. Generieke code 1000 die bij Sonos niet bekend is.
"Ik flikker dat ding weer in de auto en breng hem terug."
Toch nog eens even gezocht, waren blijkbaar meer mensen bij wie het mis is gegaan. Workaround om via de laptop de speaker te updaten en daarna het registratieproces op de telefoon te voltooien.

Het blijft vaak jeuken om een Sub Mini te kopen, maar laat Sonos eerst de shit maar eens op orde krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
R-R-L schreef op maandag 1 juli 2024 @ 22:42:
Mijn vriendin had vrijdag een Symfonisk speaker gekocht. Waar het installeren normaal een fluitje van een cent is heb ik behoorlijk wat gemopper gehoord. Installeren is intussen ook echt ronduit beroerd:
- Eerst de speaker al niet kunnen vinden terwijl die in de pairing stand stond. Pas bij poging 2.
- Een paar foutmeldingen bij het toevoegen van de speaker. Aanhouder heeft gewonnen.
- Speaker moest updaten voor de registratie. Foutmelding en daarna de app niet meer in kunnen. Stekker er uit en toen kon ze er weer in. Daarna de stekker er weer in.
- App bleef werken maar registeren bleef bij de update fout gaan. Generieke code 1000 die bij Sonos niet bekend is.
"Ik flikker dat ding weer in de auto en breng hem terug."
Toch nog eens even gezocht, waren blijkbaar meer mensen bij wie het mis is gegaan. Workaround om via de laptop de speaker te updaten en daarna het registratieproces op de telefoon te voltooien.

Het blijft vaak jeuken om een Sub Mini te kopen, maar laat Sonos eerst de shit maar eens op orde krijgen.
Precies hetzelfde als bij mij dus met m'n Sonos Arc
Jannigf schreef op maandag 1 juli 2024 @ 17:02:
Probeer het eens via de PC software, daarmee is mij uiteindelijk het updaten gelukt en kon ik hem via m'n Android app wel installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannigf
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22-03 14:09
Grolsch schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 07:35:
[...]

Precies hetzelfde als bij mij dus met m'n Sonos Arc

[...]

Probeer het eens via de PC software, daarmee is mij uiteindelijk het updaten gelukt en kon ik hem via m'n Android app wel installeren.
Dat had ik al geprobeerd maar ik vond in de windows/desktop app van sonos niet meteen hoe ik speakers kon toevoegen. Heb ook 4uur contact gehad/proberen te hebben met sonos support waarvan 2 en half uur in de wacht zitten was. Uiteindelijk hebben zij mij alle stappen die ik al 5 keer had geprobeerd nog eens opnieuw laten dorlopen, om dan uiteindelijk te zeggen we hebben geen oplossing maar sonos gaat het verder nakijken. Ik heb geen volgop mail gehad of niks aleen een referentie nummer die ik kan doorgeven als ik hun nog eens zou contacteren (1uur inde wacht hangen voor e update die ik nooit ga krijgen dus)

Lang verhaal kort Sonos support is nutteloos voor dit probleem op te losssen. 8)7

Uiteindelijk ben ik savonds laat nog vlug naar men werk gereden en heb ik de iPad van men werk gebruikt om de sub toe te voegen in mijn systeem en dat ging op minder dan 1 minut. Eenmaal toegevoegd in het syteem kon ik op mijn andriod gsm verder alles instellen.

Korte samenvatting van mijn ervaring met sonos: werkt het niet met andriod dan heb je hopelijk een IOS device zo niet wel good luck to you my friend |:( oh en moesten bijde IOS en Andriod niet werken is het vluger om je toestel retrour te sturen dan proberen een oplossing uit sonos support te krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:24
elkaar helpen met problemen? Ja graag! Ranten over hoe slecht het allemaal is? No thanks!

[ Voor 83% gewijzigd door teacher op 03-07-2024 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozzel1987
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-08-2024
Ik ervaar de laatste tijd (maanden) best veel problemen met met name mijn Sonos Play 1's. In de woonkamer heb ik een Sonos ARC met Sub gen 1 en die werken prima. Echter in de eetkamer (is eigenlijk open ruimte met de woonkamer in een L-vorm) heb ik 2 Play 1's op een kast staan in stereomodus en ik heb meestal geen problemen om de muziek te starten echter daarna zijn de speakers niet meer te bedienen via zowel de Sonos app alsmede de Spotify app: andere nummers, harder/zachter en muziek stoppen lukt allemaal niet meer. De enige mogelijkheid is op de fysieke knoppen te drukken. Het WIFI bereik zou hier het probleem niet moeten zijn: ik heb een modern mesh netwerk en heb op deze locatie met speedtests maximale verbinding.

Afgelopen zondag 2 andere Play 1's naar buiten genomen en ook hier problemen met 1 van de 2. Ook hier is het netwerk het probleem niet aangezien ik buiten ook een accesspoint heb met goede snelheden. Die speaker die het verst weg in de tuin staat reageerde overal op, maar diegene die het dichtste bij de accesspoint (en ook andere speakers in huis stond) was wel zichtbaar in de app, maar niet aan te sturen (steeds de melding dat er geen verbinding mee gemaakt kon worden).

Heeft iemand hier vergelijkbare problemen gehad en hier een oplossing voor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rallye
@Jannigf Je kunt geen speakers toevoegen met de PC-app, enkel een update initiëren.
@Satangel als je én de updates op je telefoon én de updates van het systeem uit hebt gezet zou ik inderdaad nog even wachten met updaten. Het afspelen vanaf een NAS is overigens niet onmogelijk. Twee van de drie methodes om een NAS toegevoegd te hebben (http en SMBv1) zijn echter verwijderd en de wachtlijst werkt slechter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
Rallye schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 17:51:
[...]

Goed punt. Als ik https://www.sonos.com/nl-nl/guides/era300# zo lees dan moeten ze juist hoog: “Voor een optimale geluidskwaliteit moet Era 300 binnen worden geplaatst met ongeveer 60cm ruimte boven de speaker.”

Pas als je dichter bij het plafond komt omdraaien. Jij hebt de mogelijkheid, dus volg de tip van Sonos.
Gek genoeg staat dat inderdaad op de Nederlandse Sonos website. Maar op de Engelse staat (alinea 2):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1A0NJUgqAq9Q07k-cUJiu297mFs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CB6OSdEMTXUShlgsSAFEGVtV.png?f=fotoalbum_large

Kortom, schijnbaar toch op oorhoogte. Super onduidelijk dit weer. Lijkt op een fout in de Nederlandse vertaling, echter zie ik de alinea over oorhoogte ook niet op de website in het Noors staan. En het staat zelfs niet in de officials Engelstalige manuel bij de Sonos ERA 300's, zie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xoBGWy8xH5-Z1uUgn9kb0NuRj2Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4w2OYMUKKBrL99MCL1EZtOn4.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door outlandos op 05-07-2024 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:00
Ik snap er niets meer van. Heb een era100 en als ik via de app radio aanzet of spotify aanzet dan gaat ie voor 1 seconde afspelen en stopt dan direct. Open ik spotify zelf en zet hem op afspelen, ook dan stop het geluid direct. Maaar als ik via social media een filmpje kijk, dan blijft het geluid wel doorlopen….

Iemand een oplossing of idee waar ik dit moet zoeken?
Pagina: 1 ... 178 ... 199 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.