Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 179 ... 199 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-10 16:26
Hoe is je Era aangesloten? Wifi of kabel? Uit welke elementen bestaat je netwerk? Werkt Sonos radio wel? Hoe geef je (het geluid van de) social media filmpjes weer op de Era?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:13

Mr. Freeze

¡GO!

dencoupe schreef op zondag 7 juli 2024 @ 19:34:
Ik snap er niets meer van. Heb een era100 en als ik via de app radio aanzet of spotify aanzet dan gaat ie voor 1 seconde afspelen en stopt dan direct. Open ik spotify zelf en zet hem op afspelen, ook dan stop het geluid direct. Maaar als ik via social media een filmpje kijk, dan blijft het geluid wel doorlopen….

Iemand een oplossing of idee waar ik dit moet zoeken?
Zoals je het beschrijft klinkt het alsof je altijd gebruik maakt van Bluetooth en spotify Connect , dan klopt dit gedrag wel. Bij voorkeur gebruik je voor alles de Sonos app. Wil je geluid van social media e.d. via de Era doorgeven dan is het een instelling op je telefoon bij Bluetooth instellingen of de betreffende app.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-10 14:48
In huis zijn de volgende componenten aanwezig:
- internet provider Ziggo zakelijk
- Sonos playbar
- ikea speaker symfonisk
- Sub gen3
- ERA 100 (die dus niet lekker wil meedoen)

De ERA100 zit in het netwerk via de wifi. Als ik spotify open en/of radio via de sonos app, dan stopt ie dus. Dan heb ik de bluetooth niet aan staan.

Ga ik via de spotify app een nummer afspelen dan ook stopt ie binnen de seconde weer. Probeer ik van BT een verbinding op te zetten met Spotify (in de app zoeken naar speakers) dan ook stopt ie binnen een seconde

het rare is als ik via mijn BT de verbinding heb met de ERA100 en ik speel iets af op Facebook bv dan blijft het geluid wel spelen.

Ook als ik de ERA100 combineer met een van de andere speakers, dan stopt het geluid. Zet ik bijvoorbeeld de symfonisk alleen aan dan doet iet het wel...totdat ik de ERA100 erbij plus dan stopt deze ook.

Ik verdenk mijn wifi signaal (geeft in de app aan dat ik een redelijke verbinding heb) maar wellicht is dit toch te weinig voor de ERA100 en de data die eroverheen gaat? Wel weer raar is dat als ik dit via BT probeer met Spotify dat ie dan ook stopt en via Facebook wel blijft draaien.

E.a.a. probeer ik overigens via een Apple iPhone 15 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:27
@dencoupe
Neem aan dat je de ERA100 al even van de stroom heb gehad.
hoe zijn de andere speakers op je netwerk aangesloten, ook wifi, of bedraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:26
Hebben meer Tweakers (met iOS) last van het (sporadisch) ontbreken van de ‘nachtmodus-optie’ bij het kijken van TV?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t9FM-ISHFEU6YYiT8SCnYuPCgSQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MBY6AEmIM207saHlLTuFhzNe.png?f=fotoalbum_large

Dit is i.c.m. de Arc en streamen van PC via Moonlight. Vanochtend stond de optie er wel, bij exact dezelfde situatie / setup.

[ Voor 24% gewijzigd door Yonix op 08-07-2024 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-10 14:48
Wally2002 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 13:03:
@dencoupe
Neem aan dat je de ERA100 al even van de stroom heb gehad.
hoe zijn de andere speakers op je netwerk aangesloten, ook wifi, of bedraad?
Alles zit op de wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:45
Kan natuurlijk ook dat de Wi-Fi in de Era 100 kapot is. Misschien even contact met Sonos opnemen. Zij kunnen dat doormeten, volgens mij.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psql
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 14:37
Yonix schreef op maandag 8 juli 2024 @ 19:01:
Hebben meer Tweakers (met iOS) last van het (sporadisch) ontbreken van de ‘nachtmodus-optie’ bij het kijken van TV?

[Afbeelding]

Dit is i.c.m. de Arc en streamen van PC via Moonlight. Vanochtend stond de optie er wel, bij exact dezelfde situatie / setup.
Heb niet dat deze optie mist, of nog niet opgevallen in ieder geval. Maar had gister wel weer dat sleeptimer niet in het lijstje stond.

Paar dagen geleden ook weer dat hele app niet meer werkte. Geen idee wat de Sonos App allemaal in de achtergrond doet bij mij, maar heb af en toe het idee dat ie ook gewoon zijn eigen config file corrupt krijgt en dan niets meer doet. Nu al de 2de keer voor mij. Enige wat dan nog helpt is hele app verwijderen van iPhone en weer opnieuw installeren.

Blijft wel apart hoe alles zo random zichtbaar is en dan weer niet en ga zo door. Volgens mij klopt de basis van deze nieuwe app voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Kan idd een hardware defect zijn zoals hiervoor aangegeven.
Alles ook bijgewerkt naar de laatste software en firmware?

Zie je kans om 1 van de speakers bedraad aan te sluiten op je netwerk. Daarmee wordt alles behalve de ERA overgezet naar SonosNet en kun je mogelijk een overbelast WiFi netwerk uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Moet zeggen dat de laatste paar dagen de app wat betrouwbaarder lijkt. Verbindt sneller, kan zowaar af en toe de muziek uit zetten.

Maakt het nog vervelender dat het zo is uitgerold :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Psql schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 08:30:
[...]

Heb niet dat deze optie mist, of nog niet opgevallen in ieder geval. Maar had gister wel weer dat sleeptimer niet in het lijstje stond.

Paar dagen geleden ook weer dat hele app niet meer werkte. Geen idee wat de Sonos App allemaal in de achtergrond doet bij mij, maar heb af en toe het idee dat ie ook gewoon zijn eigen config file corrupt krijgt en dan niets meer doet. Nu al de 2de keer voor mij. Enige wat dan nog helpt is hele app verwijderen van iPhone en weer opnieuw installeren.

Blijft wel apart hoe alles zo random zichtbaar is en dan weer niet en ga zo door. Volgens mij klopt de basis van deze nieuwe app voor geen meter.
Ik krijg er een beetje AH app idee bij. Ik zet altijd de boodschappen in de AH app. Loop ik de winkel in en klik op artikelen scannen. Dan krijg ik geen mogelijkheid om de Wi-Fi voor de app te starten. Dan start ik mijn telefoon opnieuw op en ja hoor, nu kan ik scannen.

Ik start de Sonos app. Geen producten gevonden. Start ik mijn telefoon opnieuw op, voila. Sonos app start op.

De iPhone van mijn vrouw: nooit last van, zegt ze. Ook niet met de AH app.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:33
GerCor schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 13:45:
[...]

Ik krijg er een beetje AH app idee bij. Ik zet altijd de boodschappen in de AH app. Loop ik de winkel in en klik op artikelen scannen. Dan krijg ik geen mogelijkheid om de Wi-Fi voor de app te starten. Dan start ik mijn telefoon opnieuw op en ja hoor, nu kan ik scannen.

Ik start de Sonos app. Geen producten gevonden. Start ik mijn telefoon opnieuw op, voila. Sonos app start op.

De iPhone van mijn vrouw: nooit last van, zegt ze. Ook niet met de AH app.
Het ligt aan jouw telefoon dus!

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Alekz87 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 14:39:
[...]

Het ligt aan jouw telefoon dus!
Dat lijkt mij ook. Maar wat is het? Want, en ik lees het vaker. Prima Wi-Fi ontvangst. Niet één van de andere apps die ik gebruik hebben last. Volgens de manager van AH is het cachegeheugen van de telefoon. Dus wat nu vaak doe is, voordat ik de winkel inloop, mijn telefoon opnieuw opstarten. En, met de vorige versie van de Sonos app had ik daar nooit last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Even wat anders dan de vele berichten over de software, updates etc.

De hele aanleiding dat Sonos de nieuwe software gepushed had was, of leek althans de introductie van de Ace te zijn.

Zijn er hier Tweakers die nu na ongeveer een maandje kunnen zeggen of de Ace bevalt en het geld waard is?
Ik ben vooral benieuwd naar de ervaringen met het koppelen aan de Arc voor het kijken naar films/series. Geeft dit inderdaad een goed ruimtelijk geluid? Synchronisatie issues met het beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:52
Opvolger van de Arc heeft codenaam Sonos “Lasso”.
The new Sonos ‘Lasso’ seems to be the answer to the issue. In 2022, Sonos acquired Mayht, a Netherlands-based start-up known for its revolutionary approach to audio transducers. Currently, zero Sonos products have implemented any of this proprietary tech, so this could be the first one. This new tech is what should really increase not only the sound quality and immersion but also give us a much more powerful bass built right into the soundbar without changing the current form factor.
https://9to5mac.com/2024/...major-revamp-sonos-lasso/

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
Stond gisteren ook een artikel over op Tweakers, al is de titel niet heel duidelijk.. nieuws: Eerste afbeeldingen van Sonos-soundbar met Nederlandse tech verschijnen

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Gynnad schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 17:24:
[...]

Stond gisteren ook een artikel over op Tweakers, al is de titel niet heel duidelijk.. nieuws: Eerste afbeeldingen van Sonos-soundbar met Nederlandse tech verschijnen
Zo'n Bluetooth schakelaar aan de achterkant lijkt mij ook ontzettend onhandig. Vooral als de soundbar aan de wand hangt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 11:36

hmr

Als ik mijn Playbase pair met 2 Play 5's. Kan ik dan voor muziek die Play 5's alleen in stereo mode gebruiken? Het lijkt mij dat uit de 2 Play 5's in stereo een mooie geluid komt dan in combinatie met de Playbase, of zie ik dat verkeerd? Zijn er mensen met ervaring hiermee? Ben dit aan het uitzoeken in mijn nieuwe huis, waar ik een wat grotere woonkamer ga krijgen.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
hmr schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:19:
Als ik mijn Playbase pair met 2 Play 5's. Kan ik dan voor muziek die Play 5's alleen in stereo mode gebruiken? Het lijkt mij dat uit de 2 Play 5's in stereo een mooie geluid komt dan in combinatie met de Playbase, of zie ik dat verkeerd? Zijn er mensen met ervaring hiermee? Ben dit aan het uitzoeken in mijn nieuwe huis, waar ik een wat grotere woonkamer ga krijgen.
Dat kan niet. Het is dan namelijk een surroundopstelling geworden. En bij een surroundopstelling is het de bedoeling dat de achterluidsprekers achter de kijk-/luisterpositie worden geplaatst. Het heeft dan ook weinig te maken met 'ergens een ervaring' mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

GerCor schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 12:34:
[...]

Dat kan niet. Het is dan namelijk een surroundopstelling geworden. En bij een surroundopstelling is het de bedoeling dat de achterluidsprekers achter de kijk-/luisterpositie worden geplaatst. Het heeft dan ook weinig te maken met 'ergens een ervaring' mee hebben.
Al right, dan hou ik mijn huidige twee one’s als achterluid speakers en zet ik de stereo 5’s ergens anders in de woonkamer verder weg bij het TV gedeelte. Lijkt mij dan helder.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Het kan wel, maar dan moet je de play 5's ontkoppelen van je surroundsetup, toevoegen als nieuw stereopaar, en als je ze weer terug wil in de surround hetzelfde riedeltje omgekeerd uitvoeren. Niet heel praktisch dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Volgens mij kan je als je de 5’s in een surround setup hebt staan voor geluidsbeeld op “volledig” kunnen zetten bij stereo muziek. En als de playbase niet zo fijn is daarbij schuif je van die het niveau omlaag.

Maar wat wil je dan met je one’s doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Nog steeds geen woord over de Boost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Wat is er met de Boost dan? Dat die niet zichtbaar is in de app, maar enkel in de web app? Of iets anders? Want dat eerste lijkt me niet het meest belangrijke probleem van Sonos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Rallye schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 08:42:
Wat is er met de Boost dan? Dat die niet zichtbaar is in de app, maar enkel in de web app? Of iets anders? Want dat eerste lijkt me niet het meest belangrijke probleem van Sonos.
Voor bedrijven die complete systemen verkopen/verkocht hebben is het wel een probleem. Je kunt niet alles terugbrengen naar jouw eigen situatie en daarmee begrip tonen voor iets waar je zelf geen last van hebt. Zelf heb ik de Boost voor de gein gekocht. Daarmee creëer je SonosNet. De Boost staat in een kast zodat ik ethernetaansluitingen vrij maak voor andere toepassingen. Maar omdat er niet wordt gecommuniceerd over de Boost weet ik niet wat nou de bedoeling is van Sonos met de Boost. Dat is lastig. Maar voor bedrijven die complete Sonossystemen verkopen waarbij de Boost onmisbaar is lijkt het mij onwerkbaar en wel een probleem voor Sonos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monga
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:48
@GerCor Ik zou nergens op rekenen met dit statement. Vrij vertaald:"10 jaar oud en wij zelf zien de toegevoegde waarde niet meer, stap over op ethernet of wifi".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:13
Ben ik nou de enige die zich er over verbaast dat er geregeld updates zijn, maar niet voor de S1 app die ook problemen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:52
Ik wil een tafelstandaard kopen voor mijn Sonos Five die op een bureau staat. Nou heb ik deze op het oog, hiermee kan je de speaker iets omhoog kantelen en dat komt het geluid iets ten goede.

https://www.hellotv.nl/pr...ay5-tafel-standaard-zwart

Maar deze is eigenlijk bedoeld voor een Play:5. Volgens mij maakt dat verder niet zoveel uit, of is er toch een verschil waardoor de Sonos Five niet zou passen?

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Mr. Freeze schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 15:51:
[...]

Volgens mij kan je als je de 5’s in een surround setup hebt staan voor geluidsbeeld op “volledig” kunnen zetten bij stereo muziek. En als de playbase niet zo fijn is daarbij schuif je van die het niveau omlaag.

Maar wat wil je dan met je one’s doen?
Heb ze voor nu even in stereo aangesloten op de PC, inclusief sub mini. Moet zeggen, dat klinkt wel erg erg lekker. Stuk beter dan de ray + sub mini. Maar dat mag ook wel. Na de verhuizing is verder nadenken over de woonkamer setup :)

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-10 17:03

Aldmar

Niks...

Is het mogelijk om een (oudere) Roam en een (nieuwe) Roam 2 als stereopaar samen te voegen? Of ziet men dit echt als verschillende speakers? Net zoals dat je geen Move en Roam als stereo kan inrichten.

Ik heb al een Roam en zou wellicht een 2e willen aanschaffen (in de tuin), maar maakt het de moeite waard om voor een 2 te gaan of toch de oudere? Verschillen zijn minimaal, maar wellicht in de toekomst toch ooit als stereo paar inrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Volgens deze post op Reddit wel: https://www.reddit.com/r/sonos/s/GlEBA6fy0h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 12:30

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

ik wil vermoedelijk mijn Sub gen 3 en Amp in de verkoop zetten. Niet uit onvrede overigens ;). Wat zouden deze twee nog op moeten brengen tweedehands naast “wat de gek ervoor geeft”? Als ik zo op marktplaats kijk zie ik bedragen van 500-600 voor de sub en 400-500 voor de amp, is dat nog realistisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Belangrijk bericht. De Move 2 kan wel via Bluetooth verbonden worden met een TV. De Move, die ik heb, niet.

Dochter heeft vandaag de Move 2 gekregen voor haar verjaardag. (volgende maand pas jarig). Vanavond getest op mijn TV in de overkapping.

Wel potverdikkie. Updaten die Move.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ru7Mnut5RiWjwWvcU9uDfnFhI0M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eOSEe4C99lM5CcSouuKmwa8V.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door GerCor op 19-07-2024 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Interessant. Mijn lokale muziekcollectie op mijn NAS werd telkens maar verwijderd uit de music library en was niet meer beschikbaar op de mobiele apps. Nu had ik ergens gezien dat dit kwam doordat Sonos SMB1 in de ban heeft gedaan, en heb op mijn twee Synology NAS het minimum van SMB1 naar SMB2 gezet. En dat lijkt te werken: de music library is nu gewoon aanwezig, zowel op Windows als op de Android app.

Leuk dat Sonos dat dus niet uitlegt, of heb ik wat gemist?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
gambieter schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 01:22:
Interessant. Mijn lokale muziekcollectie op mijn NAS werd telkens maar verwijderd uit de music library en was niet meer beschikbaar op de mobiele apps. Nu had ik ergens gezien dat dit kwam doordat Sonos SMB1 in de ban heeft gedaan, en heb op mijn twee Synology NAS het minimum van SMB1 naar SMB2 gezet. En dat lijkt te werken: de music library is nu gewoon aanwezig, zowel op Windows als op de Android app.

Leuk dat Sonos dat dus niet uitlegt, of heb ik wat gemist?
Ik denk dat je heel wat gemist hebt. Op de Sonos Communities gaat over vrijwel niks anders. Dat zijn ook de mensen die de meeste problemen hebben met de nieuwe app. Zelf doe ik niks met eigen muziek waar dan ook en op welke manier dan ook opgeslagen om af te kunnen spelen.

En de laatste week start de Sonos app probleemloos op. Ik hoef niet meer wifi uit en in te schakelen.

22 juli krijgen we een nieuwe update van de app. Zou eerst vandaag zijn volgens Tweakers.net maar is inmiddels gecorrigeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

GerCor schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 01:44:
Ik denk dat je heel wat gemist hebt. Op de Sonos Communities gaat over vrijwel niks anders.
Ah, daar zit ik niet ;) . Had hier op SMB gezocht en niets gevonden, vandaar dat ik het even meld.

Ik heb alleen maar oud spul, Play:1's en een Play:3 die niet aan staat, dus mogelijk dat dit meespeelt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kikashi
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10:00
[b]gambieter in "Sonos ervaringen- en discussietopic"doordat Sonos SMB1 in de ban heeft gedaan
SMB1 is al deprecated sinds 2013 en heeft serieuze security issues waar geen patches voor zijn. Sonos heeft maar liefst tot 2021 gewacht om SMB3 te supporteren. Zij waren met jaren verschil de laatste waar ik SMB1 op mijn NAS nog voor moest laten opstaan. Ik was heel blij toen ik in 2021 SMB1 eindelijk kon afzetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

kikashi schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 09:02:
SMB1 is al deprecated sinds 2013 en heeft serieuze security issues waar geen patches voor zijn. Sonos heeft maar liefst tot 2021 gewacht om SMB3 te supporteren. Zij waren met jaren verschil de laatste waar ik SMB1 op mijn NAS nog voor moest laten opstaan. Ik was heel blij toen ik in 2021 SMB1 eindelijk kon afzetten.
Ik ben blij dat de security beter is EN mijn probleem zo is opgelost :) . Misschien hebben anderen er wat aan, vandaar hier gerapporteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
@Rallye Hoewel je helemaal geen Nederlands kunt kiezen bij Alexa ........ Ze antwoord wel in het Nederlands. Hoe kan dit?

Ik moet trouwens zeggen dat de batterij van de Move 2 veel beter is dan die van de Move. Move 2 gisteren geladen en nu nog 92%. De Move vanmorgen van de lader gehaald en nu op 40%.

[ Voor 42% gewijzigd door GerCor op 19-07-2024 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grindal81
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-05 21:01
:( nieuwe app update op mijn android telefoon werkt totaal niet

na installatie van de nieuwe sonos update werkt de app totaal niet meer.
bij het opstarten, crasht de app gewoon direct :(

app-verwijderd, nieuwe install werkte niet
telefoon volledig geupdate naar laatste android versie, en ook alle aps bijgewerkt..

opnieuw sonos app verwijderd en nieuwe install
dan krijg je mooi tijdens de opstart: sonos connecteren, dat werkt vlot, maar vanaf dat de app moet werken sluit hij zichzelf gewoon af :(

sinds de veranderingen bij sonos merk ik dat de ganse app beleving héééél stroef werkt, app reageert gewoon traag... heb het idee dat de vorige versie veel beter werkte

gebruik: mix van android / ios / imac...
ook op de imac werkte het updaten van de sonos app de laatste jaren meer niet dan wel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
grindal81 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 16:41:
:( nieuwe app update op mijn android telefoon werkt totaal niet

na installatie van de nieuwe sonos update werkt de app totaal niet meer.
bij het opstarten, crasht de app gewoon direct :(

app-verwijderd, nieuwe install werkte niet
telefoon volledig geupdate naar laatste android versie, en ook alle aps bijgewerkt..

opnieuw sonos app verwijderd en nieuwe install
dan krijg je mooi tijdens de opstart: sonos connecteren, dat werkt vlot, maar vanaf dat de app moet werken sluit hij zichzelf gewoon af :(

sinds de veranderingen bij sonos merk ik dat de ganse app beleving héééél stroef werkt, app reageert gewoon traag... heb het idee dat de vorige versie veel beter werkte

gebruik: mix van android / ios / imac...
ook op de imac werkte het updaten van de sonos app de laatste jaren meer niet dan wel...
Heb je een lijst met muziek klaarstaan? Die verwijderen en het zou weer moeten werken. Is inderdaad een nieuwe bug geïntroduceerd met firmware 16.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grindal81
GerCor schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 16:44:
[...]

Heb je een lijst met muziek klaarstaan? Die verwijderen en het zou weer moeten werken. Is inderdaad een nieuwe bug geïntroduceerd met firmware 16.3
_/-\o_ Dit was de oplossing !! thx!
maar vanzodra je terug een playlist start, is het weer van dat.. crash app :(. pfff

en het starten van een folder muziek vanop je lokale nas gaat momenteel precies ook nog altijd niet via de sonos app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
grindal81 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 16:51:
[...]

_/-\o_ Dit was de oplossing !! thx!
maar vanzodra je terug een playlist start, is het weer van dat.. crash app :(. pfff

en het starten van een folder muziek vanop je lokale nas gaat momenteel precies ook nog altijd niet via de sonos app?
Ik zou even wachten tot de update van 22 juli. Het is niet anders. Of Sonos moet nog eerder op de achtergrond aan een oplossing werken want ze zijn op de hoogte van deze bug. Maar je weet nu de oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilwat
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-08 12:33
Ik vroeg me af of iemand de zelfde situatie heeft als ik en hoe dit is opgelost.
Ik wil een receiver en lp speler aansluiten op mijn sonos boxen.
Als ik het zo lees heb ik dus de Sonos port nodig. Maar in de beschrijving lees ik dat deze vooral bedoeld is om op je oude boxen aan te sluiten.
Weet iemand of het ook werkt in mijn situatie, of is er een betere (minder kostbare) oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grindal81
Wilwat schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 16:57:
Ik vroeg me af of iemand de zelfde situatie heeft als ik en hoe dit is opgelost.
Als ik het zo lees heb ik dus de Sonos port nodig. Maar in de beschrijving lees ik dat deze vooral bedoeld is om op je oude boxen aan te sluiten.
Weet iemand of het ook werkt in mijn situatie, of is er een betere (minder kostbare) oplossing?
als je boxen hebt met bv BT ondersteuning, kan je dmv een simpele BT transmitter ook audio streamen,
ik doe dat bv via de sonos roam en dan in party mode zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilwat
grindal81 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 18:32:
[...]

als je boxen hebt met bv BT ondersteuning, kan je dmv een simpele BT transmitter ook audio streamen,
ik doe dat bv via de sonos roam en dan in party mode zetten
Nou ik heb dus 2x Sonos one boxen. Die hebben geen BT. Ik wil dus de platenspeler alleen toevoegen aan mijn Sonos boxen als afspeelmogelijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Wilwat schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 19:45:
[...]

Nou ik heb dus 2x Sonos one boxen. Die hebben geen BT. Ik wil dus de platenspeler alleen toevoegen aan mijn Sonos boxen als afspeelmogelijkheid
Als jouw platenspeler een ingebouwde voorversterker heeft zou je een Era 100 met speciale Sonos adapter kunnen overwegen. Dat is de goedkoopste Sonos oplossing. Zonder voorversterker wordt het alleen maar duurder. Dan kun je ook een andere platenspeler overwegen zoals de Victrola Stream Onyx die speciaal voor Sonos zijn ontworpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilwat
GerCor schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 14:43:
[...]

Als jouw platenspeler een ingebouwde voorversterker heeft zou je een Era 100 met speciale Sonos adapter kunnen overwegen. Dat is de goedkoopste Sonos oplossing. Zonder voorversterker wordt het alleen maar duurder. Dan kun je ook een andere platenspeler overwegen zoals de Victrola Stream Onyx die speciaal voor Sonos zijn ontworpen.
Maar dan ben ik wel mijn stereo opstelling kwijt van twee ones. Misschien iets duurder maar krijg ik het met de port wel werkende?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:12
Wilwat schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 16:57:
Ik heb ook de Port om zo mijn platenspeler over mijn Sonos speakers af te spelen. Werkt feilloos.
Had het eerst via BT van de Roam lopen, maar de geluidskwaliteit is nu tig keer beter.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Is er een optie om de volumeschuif in de Sonos App aan te passen, hier staat het systeem vaak op 4 of nog minder en zelden boven de 10 laat staan op 100..maar dat is best lastig te regelen op die schaal?

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:00
Je kan het max volume per speler aanpassen in settings. Als je die bv op 50pct zet is je schaal ook meteen aangepast werkt perfect.
Ps ben niet thuis en kan in de app niet kijken waar de optie precies zit. Maar hij is er ( en ik gebruik hem ook). Succes

[ Voor 31% gewijzigd door Yamahaa op 21-07-2024 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 13:17
Mijn Google assistant werkt ineens niet meer met de Sonos Arc. Google assistant staat wel gekoppeld, maar ik krijg de microfoon niet aan. Zowel op het apparaat als in de app gebeurt er gewoon niks? Iemand die dit eerder heeft gehad en een tip daarvoor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17:26
DeJurist schreef op maandag 22 juli 2024 @ 14:08:
Mijn Google assistant werkt ineens niet meer met de Sonos Arc. Google assistant staat wel gekoppeld, maar ik krijg de microfoon niet aan. Zowel op het apparaat als in de app gebeurt er gewoon niks? Iemand die dit eerder heeft gehad en een tip daarvoor heeft?
zou het hiermee te maken kunnen hebben? https://nl.community.sono...124/arc-microfoon-6776540

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Ik vraag me toch een ding af. Heel af en toe stopt mijn Sonos one sl die in de tuin staat z’n verbinding zo lijkt het. Muziek stopt dan voor 1 of 2 seconden. Krijgt deze One nu zijn signaal van mijn wifi router binnenshuis, of van een andere Sonos speaker via een soort van Mesh systeem (Sonos net)?

Ik heb nooit een wifi sleutel ingevoerd in de Sonos app, Beam g2 heeft als enige een ethernet kabel heeft aangesloten op de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 13:17
Ik heb de Arc al sinds 2022. Nooit problemen gehad, en sinds gisteren ineens wel? Heb overigens ook garantie, maar het zou toch niet nodig hoeven te zijn om deze om te ruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:54

Halfkakkende

Vandring

Hopelijk komt de update snel. Gisterochtend ging het ‘okee’ (slechts 5 seconden vertraging met de muziekbediening, unicum), maar vandaag is het dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rk8-IJ6Rf01BLxL9Bst2FjdrEOY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aHhIR9VrCNuwMrx0ZDOgitFx.png?f=fotoalbum_large.

Ik zat net maar in een andere kamer voor een call…omdat ik de muziek niet kan pauzeren (of eventueel volume wijzigen).

De hele infrastructuur van Sonos is naar zijn grootje, maar geloof niet dat het doordringt tot de bobo’s.

Om gek van te worden!

MUZIEK!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
De langverwachte Sonos update voor iOS is er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:06
Ronvgs schreef op maandag 22 juli 2024 @ 16:17:
De Android app is op 18-07 ook geupdate, maar of dit de "langverwachte" update is weet ik niet.

Mijn Arc werkt de laatste weken wel gewoon goed zoals het hoort, maar nu heb ik tot nu toe niet meer gedaan dan af en toe TV kijken en Spotify afspelen.

Ik zit nu ff de recensies te lezen in de playstore, maar ik ken weinig apps die zo vreselijk slecht beoordeeld worden O-) 1,2* van in totaal ruim 188K reviews.

Dan heb je het als Sonos toch echt gigantisch weten te verkloten als je dit kunt bereiken.

[ Voor 24% gewijzigd door Grolsch op 22-07-2024 16:42 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Hier op Android is de Muziekbibliotheek functionaliteit inderdaad terug, zowel zoeken als scannen. Helaas nog altijd geen album art.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Grolsch schreef op maandag 22 juli 2024 @ 16:39:
[...]
De Android app is op 18-07 ook geupdate, maar of dit de "langverwachte" update is weet ik niet.
Nee hoor. Dat was firmware. Vandaag wordt de app geüpdatet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:06
GerCor schreef op maandag 22 juli 2024 @ 16:57:
[...]

Nee hoor. Dat was firmware. Vandaag wordt de app geüpdatet.
In mijn playstore staat dat de app 18 07 is geüpdatet. Ik heb het niet over de firmware.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brains Bush
Grolsch schreef op maandag 22 juli 2024 @ 17:09:
[...]

In mijn playstore staat dat de app 18 07 is geüpdatet. Ik heb het niet over de firmware.
idem. Bij mij ook zojuist de app in Android/Google Playstore geupdate. Staat wel als datum 18/07.
Versie 80/05.06 release 20240717 cbccdb2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redcap
  • Laatst online: 02-10 12:59
Hele dag al gecontroleerd en nu staat hij eindelijk tussen de updates (Android en had nog 80.04.05)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Jammer dat de 15% upgrade offer niet stapelt met de huidige aanbieding op de Sonos website.

Eigenlijk stelt zo’n upgrade offer van 15% niks voor als Sonos aanbiedingen met 20% korting aanbied.

Dan nog kan ik de producten goedkoper vinden in de pricewatch.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende

Halfkakkende

Vandring

Gelukkig werkt het nog voor ene meter. Het vinden van mijn systeem werkte op zich prima, maar meerdere speakers komt geen geluid uit (moet wel zeggen dat de rest best snappy werkte op dat moment). Opnieuw starten van de app zorgt ervoor dat mijn hele systeem niet gevonden kan worden*. Wat ik reeds aan het afspelen was, speelt nog steeds (again, vind ik niet erg, maar wat mijn buren ervan vinden...., nog maar 12 minuten te gaan I guess).

Well done Sonos en het werkte zo mooi en nu kan ik niet eens meer een LP luisteren...

* Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B682vOSoa1HrV5ZZQanbKuBobww=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HADl2zM6OFYbsQslq5zd0UeD.png?f=fotoalbum_large

Deze knop doet overigens ook niks….
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/souwfjZtRNBAJfrCDHA6XgaJz_c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FZlgAPG09BlAFGeyqKQNtc2A.png?f=fotoalbum_large

Tsja…

[ Voor 44% gewijzigd door Halfkakkende op 22-07-2024 21:00 ]

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Halfkakkende schreef op maandag 22 juli 2024 @ 20:40:
[...]

Gelukkig werkt het nog voor ene meter. Het vinden van mijn systeem werkte op zich prima, maar meerdere speakers komt geen geluid uit (moet wel zeggen dat de rest best snappy werkte op dat moment). Opnieuw starten van de app zorgt ervoor dat mijn hele systeem niet gevonden kan worden*. Wat ik reeds aan het afspelen was, speelt nog steeds (again, vind ik niet erg, maar wat mijn buren ervan vinden...., nog maar 12 minuten te gaan I guess).

Well done Sonos en het werkte zo mooi en nu kan ik niet eens meer een LP luisteren...

* [Afbeelding]

Deze knop doet overigens ook niks….
[Afbeelding]

Tsja…
En als je nu eens de app verwijderd. Telefoon opnieuw opstarten en dan de app weer installeren? Proberen waard want hier heb je ook niks aan. Ik krijg dit ook wel eens in beeld maar dat duurt een paar seconden en dan wordt het bijgewerkt. Zoniet, dan sluit ik de app en start de app opnieuw op. Beetje vervelend maar alles draait hier prima op Android.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dFFcWkToLoTMqAOrKxEwfS9vssM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dXeVarBjVKszppu6N8P0pr6S.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door GerCor op 22-07-2024 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frie2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:47
Crash en opstartprobleem Sonos app is bij mij verholpen door de update van vandaag :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Nu online
Nog iemand met een hoog batterij verbruik. IOS
58% lijkt mij behoorlijk veel bij amper gebruik.
Ik heb ververs op de achtergrond nu maar uitgezet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yOYRWa9-fj-ClX0w9YcelBCb6eg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZvAaG7A9fv9rNqdq8cv5s9TF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ajOvjYO8TH0CQ9rlzo5lhETzSn4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aDGIyDxJh8v5wMWzwIQvQff2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende

Halfkakkende

Vandring

GerCor schreef op maandag 22 juli 2024 @ 22:19:
[...]

En als je nu eens de app verwijderd. Telefoon opnieuw opstarten en dan de app weer installeren? Proberen waard want hier heb je ook niks aan. Ik krijg dit ook wel eens in beeld maar dat duurt een paar seconden en dan wordt het bijgewerkt. Zoniet, dan sluit ik de app en start de app opnieuw op. Beetje vervelend maar alles draait hier prima op Android.

[Afbeelding]
Uiteraard ook geprobeerd. Gister zag ie na 2(!!!) uur ineens mijn systeem, maar vanochtend weer niet. Ik word hier echt radeloos (en ook ziedend onderhand) van. Mijn Line-In van mijn AMP kan ik nu ook niet bedienen en da's nou precies hetgeen ik het meest gebruik. :F

Waardeloos.

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psql
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 14:37
Ronvgs schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 07:43:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier het zelfde issue. Nu niet meer in range van mijn Wifi thuis en batterij verbruik is weer naar normaal.

Bij mij word die app er niet beter op. Dingen als de sleep timer opties zijn bij mij nog steeds niet zichtbaar. Heb inmiddels ook al 3x gehad dat die app zich zelf helemaal corrupt maakt en gewoon niet meer opstart en blijft crashen. Enige optie is dan app van iPhone verwijderen en weer opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Halfkakkende schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 07:57:
[...]

Uiteraard ook geprobeerd. Gister zag ie na 2(!!!) uur ineens mijn systeem, maar vanochtend weer niet. Ik word hier echt radeloos (en ook ziedend onderhand) van. Mijn Line-In van mijn AMP kan ik nu ook niet bedienen en da's nou precies hetgeen ik het meest gebruik. :F

Waardeloos.
Kan ik me voorstellen. En ik durf het bijna niet te vragen maar als je de AMP nu eens verwijderd uit de app, het systeem en kijken of de app dan wel werkt. Of is de AMP het enige wat je hebt?

Edit: ik zit net de Sonos fora te lezen. Het lijkt wel of er weer nieuwe problemen bijgekomen zijn. Het drama wordt steeds groter. 1 stapje vooruit, 2 stappen terug.

[ Voor 12% gewijzigd door GerCor op 23-07-2024 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Sinds de laatste app update op iOS gaat er iets niet goed in de systeem herkenning.

Iedere keer als ik de app opnieuw open om een liedje te skippen of het volume te veranderen dan krijg ik eerst de melding dat er geen producten kunnen worden gevonden. Daarna opent de app wel, of probeert het een willekeurige speaker toe te voegen en moet ik de app hard sluiten en opnieuw openen.

Het is voor het eerst trouwens dat ik problemen heb met systeem herkenning met de nieuwe Sonos app.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bedoel je dit? Ik weet niet hoe het hiervoor was. Het lijkt wel heel erg veel inderdaad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/widV9i6DAKcOg3klz-I-np3KFbw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0HKcMAZlwRADyzqqptzaS00U.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 54% gewijzigd door ZesBarkiePK op 23-07-2024 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier ook! Vanochtend maar de app eraf gegooid. Ik bedien voor nu via de controller op MacOS.

Ik mag toch aannemen dat er binnenkort weer een update volgt om dit op te lossen.

Het is wel een groot fiasco zo. hoe krijgen ze het voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Je leest verschillende verhalen. Ook over de wachtrij en de problemen ermee. Iemand op Sonos community meldde zich. Hij schrijft in opdracht van Sonos de software hiervoor. Allemaal gemaakt volgens de specificaties van Sonos. Hij schreef: alles gemaakt, getest. Het werkt niet. Dit gemeld bij Sonos maar een antwoord krijgt hij niet. M.a.w. Sonos besteedt het programmeren uit. Levert alleen de specificaties aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Ik heb de Sonos Five's op een standaard van Flexson gezet. Ik wilde ze eerst op een tafelstandaard zetten op het bureau, maar nu heb ik meer ruimte op m'n bureau over en wordt het kantoortje mooi gevuld met muziek.

Ik heb nu alleen nog een langer snoer nodig om het netjes weg te werken, maar bij Sonos kosten ze 39,- per stuk voor een 3,5 meter kabel, dus ik zoek nog naar een goedkoper alternatief, helaas maakt Flexson ze nog niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g7_APZ0_B-tejUqCtZpOvrwl-9M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SzKSuaWCd28NvkdVIasXvEjY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sG7SoI2lA-kx9djh46DW1IjIx7g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4AflxvAWcbunF5EjwNduWdPc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
ZesBarkiePK schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 12:18:
Ik heb de Sonos Five's op een standaard van Flexson gezet. Ik wilde ze eerst op een tafelstandaard zetten op het bureau, maar nu heb ik meer ruimte op m'n bureau over en wordt het kantoortje mooi gevuld met muziek.

Ik heb nu alleen nog een langer snoer nodig om het netjes weg te werken, maar bij Sonos kosten ze 39,- per stuk voor een 3,5 meter kabel, dus ik zoek nog naar een goedkoper alternatief, helaas maakt Flexson ze nog niet.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is dat niet gewoon een C7 kabel? Kabelshop: 5 meter voor €4,95

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
@GerCor Het heeft zo'n speciaal uiteinde wat goed vast blijft zitten in de speaker. Ik heb er eentje van 5 meter gevonden voor 20 euro.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Laatst online: 03-10 11:32
ZesBarkiePK schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 12:18:

<knip>
Dit is wel een hele grote SONOS koptelefoon als je op die stoel zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Nu online
Update on the Sonos app from Patrick

https://www.sonos.com/en-us/blog/update-on-the-sonos-app

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Too little, too late. Wanneer "alarm reliability" een ding is dat moet worden benoemd, dan heb je 't echt grondig verkloot.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Bundin schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 20:21:
[...]

Too little, too late. Wanneer "alarm reliability" een ding is dat moet worden benoemd, dan heb je 't echt grondig verkloot.
Echt he, ik ben nog steeds blij met m’n Sonos spul, maar wat een grandioze fuckup op giga schaal, ongelofelijk. Die vent zou op moeten stappen.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:15
Begin me wel steeds meer zorgen te maken of het allemaal blijft werken.
Alles moet zonodig in the cloud met alle gevolgen van dien.
Ik zie dit ook bij mijn airco’s alles via een app online, gelukkig zit daar nog een ab bij.
Zou graag van die afhankelijkheid af willen en zaken lokaal kunnen afhandelen. Dus alleen radio of spotify online.
Als je ziet hoe traag alles momenteel werkt zowel in app als op mijn imac, belachelijk gewoon.

[ Voor 23% gewijzigd door merlin1201 op 25-07-2024 21:36 ]

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brains Bush
Wellicht heb ik het in eerdere communicatie gemist. Ok nieuwe app, nu met excuses, maar wat zijn dan de toekomstige 'features'. Is er iets van een roadmap gedeeld. Nu is alles gefocused op herstellen van het verleden. Tipje van de (marketing) sluier waarom ze/we door dit dalletje gaan zou dan wel slim zijn van Patrick.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
DennusB schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 21:30:
[...]

Echt he, ik ben nog steeds blij met m’n Sonos spul, maar wat een grandioze fuckup op giga schaal, ongelofelijk. Die vent zou op moeten stappen.
Van mij hoeft ie niet weg, als ie wel wat weet van het runnen van een business. Maar whoever hem heeft verteld dat de app top is, mag wel een paar jaar zonder bonus naar bed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10 12:10
Vanmiddag een tweede IKEA+Sonos SYMFONISK schilderlijst speaker geïnstalleerd. Ik wilde eigenlijk een permanente groep maken zoals dat ook kan bij Google Home met Google Nest devices. Ik gebruik namelijk mijn Sonos met name vanuit PlexAmp. Maar helaas zag ik dat dit niet mogelijk is, dat was wel een beetje een tegenvaller.

Wel moet ik zeggen dat het synchroon afspelen echt veel beter klinkt dan met Google Nest Mini's. Het is wat natuurlijker. Wellicht door de EQ. Geen idee, maar het voelt en klinkt wel beter. Of het was gewoon een tijdje geleden dat ik het had geprobeerd met de mini's.

Ik vond het gisteren in de IKEA wel een enorme domper dat de decoratieve panelen voor deze speaker niet meer in de winkel te koop zijn. Deze zijn online only geworden. Volgens de medewerker hadden ze er geen plek meer voor. Wat dat ook mag betekenen in een IKEA...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bundin schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 20:21:
[...]

Als je in mei een app update introduceert, er na rollout pas achter komt dat de helft van basale functies niet werkt, en nog tot oktober (!!!!) nodig hebt om het weer aan de praat te krijgen, gaat er op zoveel vlakken van alles mis. :X

Wat er tussen mei en oktober op de planning staat is echt te schandalig voor woorden.

[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 25-07-2024 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Restoring edit mode for Playlists and the Queue
Daar ben ik wel heel erg blij mee, maar het laat nog even op zich wachten en eigenlijk is het belachelijk dat Sonos dat er uit gehaald heeft.

Hopelijk hebben we eind oktober weer een fatsoenlijke app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linuxontherocks
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-10 15:38
Sinds een week gaat de Sonos Arc automatisch harder. We kunnen nergens een instelling vinden. Ook niet op de televisie. Zijn er meer mensen met het probleem ?

We zien de Arc led lampje knipperen dat hij harder wordt gezet. Gebeurt op de vreemdste tijden en nee geen kwajongens streken met een afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
linuxontherocks schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 22:53:
Sinds een week gaat de Sonos Arc automatisch harder. We kunnen nergens een instelling vinden. Ook niet op de televisie. Zijn er meer mensen met het probleem ?

We zien de Arc led lampje knipperen dat hij harder wordt gezet. Gebeurt op de vreemdste tijden en nee geen kwajongens streken met een afstandsbediening.
Ik lees op Sonos community dat dit mogelijk een
updatefoutje van Ziggo is. Dus waarschijnlijk ben jij een Ziggoklant? Dan moet Ziggo het oplossen. Als je een kastje van Ziggo gebruikt deze loskoppelen en via de app TV kijken. Ik weet verder de bron niet van deze wijsheid.

@alex3305 Wat bedoel je met geen permanente groep kunnen maken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nc6pyGystwuCc4dP8z2TUNkKttA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OebNELYg35wyzYuZsYr5V0fd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door GerCor op 26-07-2024 06:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
GerCor schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 06:49:
[...]

[Afbeelding]
Bij mij is Groepen grijs:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QOZG1GsocXDdQNHWRzsllWiYCpQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9pkRUt5AbufNaTXdJfB811KX.png?f=user_large

en kan ik dus ook niet kiezen 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
alex3305 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:36:
[...]

Bij mij is Groepen grijs:
[Afbeelding]

en kan ik dus ook niet kiezen 8)7.
Dan heb je te weinig luidsprekers om een groep te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
GerCor schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 12:08:
[...]

Dan heb je te weinig luidsprekers om een groep te maken.
Dat zei ik toch :+. Dit is mijn tweede speaker. Vond dat wel een domper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocky
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ILqrpgw4NbRFwc4Z4wZhUn60B6c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Dnhl48CgryMR0Fzpd6bX1Dza.png?f=fotoalbum_large

Ik wordt hier toch wel een beetje moedeloos van. Naast de voortdurende verbindingsproblemen met mijn speakers krijg ik nu weer een advertentie in de app :( Dat werkt dan weer wel... Ik had dit al op Sonos.com uitgeschakeld, maar ik zie nu in de app een nieuwe optie onder App voorkeuren die standaard aan staat.

Portugese Wijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Waar zie je die instelling in de app? Ik zie hem op iOS niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
GerCor schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 06:49:
[...]

Ik lees op Sonos community dat dit mogelijk een
updatefoutje van Ziggo is. Dus waarschijnlijk ben jij een Ziggoklant? Dan moet Ziggo het oplossen. Als je een kastje van Ziggo gebruikt deze loskoppelen en via de app TV kijken. Ik weet verder de bron niet van deze wijsheid.

[Afbeelding]
Hier ook hetzelfde probleem. Alleen heb geen ziggo kastje (gebruik de ziggo app). Wel een Android update van m’n TV gehad.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87

Toevallig een Philips tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frie2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:47

Ik heb bij de Beam het omgekeerde. Die gaat juist spontaan zachter.
En bij mij Move paar schakelt 1 box weleens af of niet gelijk aan.

Zouden wifi signalen uit de omgeving geen verstoring kunnen veroorzaken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hgwj1983
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:52
Ik zou de sonos app wel afsluiten als je klaar bent want ik kon vanochtend m’n telefoon weer opladen 🤪 zit nog een foutje in de app denk ik. Battery drain !
Pagina: 1 ... 179 ... 199 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.