Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Ik zal zo methode aardlekschakelaar maar eens proberen, is toch al even geleden dat alles hier een echte reboot heeft gehad.GerCor schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 10:13:
@Mr. Freeze Ik heb een Android telefoon en een iPad voor je getest. Op beide geen probleem. Het moet bij jou dus iets anders zijn.
XBL gamertag StayingPow3r
Ik heb alle favorieten verwijderd en opnieuw aangemaakt in Sonos Radio.Mr. Freeze schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:15:
Vraagje, als ik een radiostation selecteer vanuit “onlangs afgespeeld” krijg ik elke keer de melding “er is iets misgegaan”. Kies ik datzelfde station vanuit Sonos favorieten dan doet speelt dat betreffende station direct. Merken andere hier dat ook op?
:strip_exif()/f/image/XFZOkgIAhCurvy53bd7TikbA.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit 1: en nu er reclame op zender is, keert het logo weer terug en staat er 'stream'.
:strip_exif()/f/image/tufAYwLL5DMPiqtxBnPU1fuQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit 2: blijkbaar hebben ze het gemaakt. Nu zoals het hoort
:strip_exif()/f/image/p9agQkToYrsSPXlaGUYxjR1M.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 40% gewijzigd door GerCor op 13-06-2024 12:41 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Dat heb ik al verschillende keren gedaan, maar vanwege andere reden. Alles van radio.net en Juke naar TuneIn naar TuneIn (new) en vanwege reclames vooraf de stream start alles weer naar myTuner Radio.Ronvgs schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:22:
[...]
Ik heb alle favorieten verwijderd en opnieuw aangemaakt in Sonos Radio.
Helaas heeft powercycle niet geholpen. Je zou haast denken dat die tegels in onlangs afgespeeld dezelfde info zouden hebben als bij Sonos favorieten, maar iets is er dus toch anders op de achtergrond.
Nouja, 1st world problems zullen we maar zeggen..
Ja, ik heb hetzelfde gedrag. Ook iOS hier.Mr. Freeze schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:15:
Vraagje, als ik een radiostation selecteer vanuit “onlangs afgespeeld” krijg ik elke keer de melding “er is iets misgegaan”. Kies ik datzelfde station vanuit Sonos favorieten dan doet speelt dat betreffende station direct. Merken andere hier dat ook op?
Gelukkig, ben dus niet de enige.
Ps. Lekkere zinsopbouw van mezelf in eerste bericht ook
Ik start de app net weer op (na boodschappen te hebben gedaan) en krijg deze melding. Dus, blijkbaar zit er meer achter.Mr. Freeze schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:53:
[...]
Gelukkig, ben dus niet de enige.
Ps. Lekkere zinsopbouw van mezelf in eerste bericht ook. (doet)
:strip_exif()/f/image/go2DejiN9hGfStsiFPE1xncO.jpg?f=fotoalbum_large)
Die melding meen ik enkele dagen geleden gehad te hebben, anyway, staat allemaal aan, maar hoe dan ook bedankt voor de tip.GerCor schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 14:02:
[...]
Ik start de app net weer op (na boodschappen te hebben gedaan) en krijg deze melding. Dus, blijkbaar zit er meer achter.
[Afbeelding]
Ja ik ervaar hetzelfdeitsalex schreef op maandag 10 juni 2024 @ 22:23:
Het zal wel aan mij liggen maar kan niet wennen aan de Sonos Arc met de Sonos sub en 2 SL1 achterspeakers. Dit is nu mijn tweede soundbar (paar jaar daarvoor een Denon soundbar gehad en hetzelfde probleem) maar persoonlijk vind ik dat het geluid niet wijd genoeg doorkomt en te "onnatuurlijk" is/klinkt. Vooral op lage volume maar ook wat hoger volume dan vind ik dat het juist erger wordt.
Als ik luister naar mijn Bose TV soundbar dan vind ik het geluid meer "natuurlijker/voller" klinkt maar de Sonos klinkt niet "vol" of hoe moet ik dat noemen. Het lijkt wel of ik bepaalde hoogte/diepte mis.
Ik heb mijn Klipsch RF63 speakers (ja het is misschien wel niet helemaal eerlijk omdat te vergelijken want deze speakers zijn wel wat ouder, max 175 watt en 40 kg per stuk en hebben meer in hun mars) en Klipsch sub (ook uit de reference serie) aangesloten en een "simpele" S.M.S.L. versterker gepakt en het geluid is om mij heen, vol, krachtig en mooi ondanks dat het maar stereo is. Ook hoor ik veel duidelijker de details in het geluid nu.
Misschien is het appels met peren vergelijken maar de Klipsch set wat wel goedkoper dan de Sonos uiteindelijk.
Ik heb de Sonos nog niet "getuned" en misschien dat het daardoor beter klinkt maar mijn Klipsch set klinkt stukken beter vind ik zelf. De Sonos had ik aangeschaft omdat iedereen het geweldig vond klinken en mijn Marantz versterker was stuk gegaan. Dus ik dacht daarmee een oplossing te hebben, ook qua bediening dacht ik een prima oplossing te hebben.
Ik heb al geprobeerd om de soundbar hoger te plaatsen maar dat geeft ook niet.
Wat mij enorm stoort is op zich niet de sound in 5.1 maar in stereo. Op een of andere manier valt Sonos door de mand in natuurlijk geluid en worden stemmen in stereosound opeens plastic fantastic en is de Arc amper beter dan een speakertje van "den aldi". Ik vermoed dat dit komt doordat er maar 2 drivers worden aangestuurd in stereo en niet de voltallige speakerset in de soundbar waardoor de niet actieve speaker mee gaan resoneren.
Ik blijf een wrang gevoel hebben. Ik heb hier 1500 euro aan Sonos staan en mijn Pioneer actieve monitor speakers van samen nog geen 400 euro klinken warmer en natuurlijker met een fantastisch helder geluid maar ik vrees dat ik genoegen ga moeten nemen want mijn vriendin wil niet terug van die speakers op de kast
Dat herken ik ook wel hoor, het gebruiksgemak van dat dat digitale spul is geweldig tegenwoordig, maar de geluids en bouw kwaliteit lag in de jaren ‘80 met al die Japanse hifi merken beduidend hoger dan tegenwoordig.DiJerno schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 14:14:
[...]
Ja ik ervaar hetzelfde![]()
Wat mij enorm stoort is op zich niet de sound in 5.1 maar in stereo. Op een of andere manier valt Sonos door de mand in natuurlijk geluid en worden stemmen in stereosound opeens plastic fantastic en is de Arc amper beter dan een speakertje van "den aldi". Ik vermoed dat dit komt doordat er maar 2 drivers worden aangestuurd in stereo en niet de voltallige speakerset in de soundbar waardoor de niet actieve speaker mee gaan resoneren.
Ik blijf een wrang gevoel hebben. Ik heb hier 1500 euro aan Sonos staan en mijn Pioneer actieve monitor speakers van samen nog geen 400 euro klinken warmer en natuurlijker met een fantastisch helder geluid maar ik vrees dat ik genoegen ga moeten nemen want mijn vriendin wil niet terug van die speakers op de kast.
Ik heb die melding ook al eerder gehad. Nu dus weer. Gaat mij er even om dat Sonos er blijkbaar voorwaarden aan verbindt en niet zomaar kopieert van favorieten naar onlangs afgespeeld. Wellicht zit daar nog, voor sommigen, een programmeerfoutje.Mr. Freeze schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 14:10:
[...]
Die melding meen ik enkele dagen geleden gehad te hebben, anyway, staat allemaal aan, maar hoe dan ook bedankt voor de tip.
Mijn iPad heeft het probleem niet. Jij wel. Maar zo zijn er nog 50 problemen die mensen hebben die ik niet heb.
Nu komt ie: Deze week tegen een paar technische issues aangelopen waardoor ik erg ben gaan twijfelen over deze ACE...
1.) volume bedraad is erg zacht. Schijnt meervoorkomend te zijn als ik diverse fora doorspit
2.) rechter schelp heeft een irritante zoem/brom in bepaalde gevallen. idem blijkt vaker voor te komen
3.) Al een paar keer dat Bluetooth verbinding spontaan wegvalt/uitvalt. Eerst een harde LF brom en dan weg geluid. Lijkt wel of ik dan de ACE moet resetten en na een tijdje kan ik weer verbinding maken.
Daarom nu een alternatief besteld en die twee ga ik met elkaar vergelijken. Wordt vervolgd.
Dan ligt het dus niet aan mij. Dan gaat dat ding maar in de verkoop en wegwezen. Ben er nu klaar mee. Heb een prima oplossing, dan maar geen surround, jammer, maar wel veel mooier geluid.DiJerno schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 14:14:
[...]
Ja ik ervaar hetzelfde![]()
Ik blijf een wrang gevoel hebben. Ik heb hier 1500 euro aan Sonos staan en mijn Pioneer actieve monitor speakers van samen nog geen 400 euro klinken warmer en natuurlijker met een fantastisch helder geluid maar ik vrees dat ik genoegen ga moeten nemen want mijn vriendin wil niet terug van die speakers op de kast.
Dat gevoel heb ik ook met € 1.500 uitgeven en dit als ervaring, laat maar. Mijn Klipsch zijn reference speakers en komen er goed uit en denk toch dat ik daarmee door ga.
Heb het ook met een Teufel Cinebar One soundbar, leuk en aardig maar mijn studio speakers zijn ook nog goedkoper en klinken veel beter.
Denk dat de Sonos Play 3 ook meteen erachter aan gaat, wegwezen. De app is ook zeer teleurstellend, langzaam en slecht geworden.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
In mijn Yamaha had ik meerdere HDMI's aangesloten (o.a. Chromecast en Ziggo receiver). Het geluid speelde altijd via de Yamaha.
De Sonos heb ik aan aangesloten (tv-installatie in de app) op mijn tv (Samsung UE50JU6400K) via HDMI ARC (geen eARC). Dit aansluiten gaat snel. Als ik de tv uit doe en weer aan is de connectie weg. Als ik dan opnieuw tv-installatie uitvoer in de app krijg ik meerdere meldingen, ARC niet aangesloten, geen tv-speakers gevonden en komt er geen connectie op gang. Ergens las ik dat ik het geluidsformaat vanuit tv op PCM moet zetten, gedaan.
Als ik de de tv en Sonos heel even ( twee a drie seconden) van het stroom haal en opnieuw aanzet is de verbinding (via tv installatie) binnen enkele seconden weer gefixt.
Ik heb meerdere kabels getest, allemaal met het zelfde resultaat. Toch meerdere geluidsinstellingen geprobeerd, zelfde resultaat. Beide apparaten zijn geüpdatet.
Misschien is het op te lossen met een optische kabel, maar dat voelt voor mij terug in de tijd (of ligt dat aan mij?) Heeft iemand dit misschien ook gehad en een oplossing die wel werkt?
Wat ik hier en daar lees is dat de Symfonisk (nog) niet wordt ondersteund door de S2 app voor updates, en dat men dan de update uitvoert met de Windows app waarna de S2 app ze wel ondersteunt. Alleen vindt de Windows app speakers dan weer niet...
Is hier nog iets aan te doen of wordt dit retour naar Ikea?
Ik heb hier zelf enkele weken geleden gedoe mee gehad: Alles liep stug, en het toevoegen aan het huishouden lukte niet. Gaf ook elke keer aan een update nodig te hebben, etc. Uiteindelijk was het noodzakelijk om (ze stonden wel semi-toegevoegd maar konden geen muziek afspelen) een transfer te doen naar m'n eigen account (Monga schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 09:22:
Deze week bij Ikea twee Symfonisk gen2 boekenplankspeakers gekocht. De S1 app vindt ze wel maar geeft aan dat deze alleen compatibel zijn met de S2 app. Met de S2 app kan ik ze toevoegen, maar aan het einde geeft hij aan dat ze eerst moeten worden geüpdatet. Die update mislukt steeds (foutcode 1101), maar de speakers zijn keurig verbonden met het netwerk. Zo kan ik de pagina http://[speaker ip]:1400/status gewoon benaderen.
Wat ik hier en daar lees is dat de Symfonisk (nog) niet wordt ondersteund door de S2 app voor updates, en dat men dan de update uitvoert met de Windows app waarna de S2 app ze wel ondersteunt. Alleen vindt de Windows app speakers dan weer niet...

Ze worden tot dusver niet toegevoegd aan mijn account; ik zie ze niet in de S2 app en ook niet in de web app. Al een aantal keer gereset en de installatie doorlopen maar loopt steeds stuk op het updaten. Wifi of bedraad maakt verder geen verschil.KipInBraadzak schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 09:33:
[...]
Ik heb hier zelf enkele weken geleden gedoe mee gehad: Alles liep stug, en het toevoegen aan het huishouden lukte niet. Gaf ook elke keer aan een update nodig te hebben, etc. Uiteindelijk was het noodzakelijk om (ze stonden wel semi-toegevoegd maar konden geen muziek afspelen) een transfer te doen naar m'n eigen account () waarna het apparaat volledig bijwerkte en bruikbaar was. Ik durf niet te zeggen of deze situatie ook bij jou van toepassing is, maar wellicht kan je hier iets mee om de configuratie verder te doorlopen.
Wellicht koop ik deze ACE opnieuw als de kinderziektes eruit zijn. Ja het is de eerste headphone en dan 'hoort er dat wellicht bij' (wat werkt tegenwoordig nog 100% meteen goed in IT land
Het is muv ARC koppeling gewoon een headset als vele anderen. Jammer dat de integratie met de rest van de Sonos apparatuur er (nog?) niet is.
Ik weet niet of dit representatief genoeg is --> heb gisterenavond zes uur een vergelijkendwaren onderzoek met de B&W PX7 S2e gedaan. Gezin er ook bij betrokken om mijn placebo te neutraliseren.
ANC is van de Ace beter. Zeker als je geen muziek aan hebt staan. Een puur stille omgeving en dan beginnen te praten. Dan hoor je bij de Ace nagenoeg niets, bij de PX7 iets.
Zet je vervolgens bij beide muziek aan dan is dat argument verdwenen. Beide hoor je geen omgevingsgeluid. Dezelfde test buiten gedaan in een straf Zeeuws windje. idem resultaat.
Dan de geluidskwaliteit/ervaring en dat is en blijft subjectief. Bij ons vonden wij alle vier de PX7 beter klinken bij verschillende muzieksoorten. We hadden blindoeken (serieus?! ja serieus). Ik voelde met m'n flappers wel welke ik op mijn hoofd kreeg gezet, de drie dames kenden de beide headphones niet goed genoeg om het verschil te voelen. wel een leuke gezinsavond besteding
De PX7 klinkt helderder (is dat een woord). Minder 'muffled'. Geen Spatial audio/Atmos ondersteuning, maar vreemd genoeg met Apple Music hoor je bij de Atmos muziek toch dat het wordt 'rond gegooid'. Klinkt gewoon prima. Grote pluspunt vind ik dat je meer detail hoort. Heb veel meer connectie met de muziek/compositie. Ik ben zeker geen audiofiel maar ook voor een gewone luisteraar klinkt dit wel heel prettig in de oortjes. Stop: we gaan teveel off topic
Daarbij is er toch ook wel een flink prijsverschil tussen beide en dan zou je wellicht extra's verwachten bij de ACE. De eerder genoemde ARC koppeling, verder geen andere pro's. ACE heb ik dus €425 voor betaald en de PX7S2e €270.
Ik blijf de ontwikkelingen volgen en wie weet zal er in de toekomst alsnog een ACE op mijn kruin 'shinen'?
[ Voor 12% gewijzigd door Brains Bush op 14-06-2024 11:06 ]
Weet jij of het 'probleem' in Beam zit of in de tv? Met Homey kan ik vast een flow verzinnen. Als dit de oplossing is!GerCor schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 22:23:
@azelo Als jij je TV op PCM moet zetten om de Beam werkend te krijgen dan kun je beter een ander systeem zoeken. Samsung en Sonos is geen gelukkig huwelijk. Er zijn nou eenmaal bepaalde Samsung TV's die dit gedrag vertonen. Komt niet goed. Dus, als jij de mogelijkheid hebt om de Beam op bijvoorbeeld een LG aan te sluiten en kijken wat er dan gebeurt, dan weet je zeker dat het aan jouw Samsung TV ligt. Er zijn zelfs mensen die hun Beam hebben aangesloten op een slimme stekker om het werkend te krijgen.
ik heb dit 2 weken geleden ook gehad, anders even 2 of 3 pagina's terugkijken in dit topic.Monga schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 09:22:
Deze week bij Ikea twee Symfonisk gen2 boekenplankspeakers gekocht. De S1 app vindt ze wel maar geeft aan dat deze alleen compatibel zijn met de S2 app. Met de S2 app kan ik ze toevoegen, maar aan het einde geeft hij aan dat ze eerst moeten worden geüpdatet. Die update mislukt steeds (foutcode 1101), maar de speakers zijn keurig verbonden met het netwerk. Zo kan ik de pagina http://[speaker ip]:1400/status gewoon benaderen.
zodra ze in het updatescherm hangen, inloggen op de webapp van Sonos op PC.
hier werden ze direct gevonden en geupdate, sindsdien geen problemen meer mee gehad.
Die had ik gezien inderdaad. Ik controleer tijdens de setup ook steeds de Windows app en de web app maar deze blijven melden 'No systems found'. Ondertussen kan ik dus wel bij de ingebouwde webserver en verschijnen ze doodleuk in home assistant en kan ik daarmee volume en leds bedienen, alleen nog niets afspelen..sonnypiek schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:50:
[...]
ik heb dit 2 weken geleden ook gehad, anders even 2 of 3 pagina's terugkijken in dit topic.
zodra ze in het updatescherm hangen, inloggen op de webapp van Sonos op PC.
hier werden ze direct gevonden en geupdate, sindsdien geen problemen meer mee gehad.
ik had even over je laatste alinea heen gelezen, excuus.Monga schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:54:
[...]
Die had ik gezien inderdaad. Ik controleer tijdens de setup ook steeds de Windows app en de web app maar deze blijven melden 'No systems found'. Ondertussen kan ik dus wel bij de ingebouwde webserver en verschijnen ze doodleuk in home assistant en kan ik daarmee volume en leds bedienen, alleen nog niets afspelen..
gaat het om ios of android app? wellicht zit daar nog verschil in.
in ios was er vd week een update waar expliciet over het toevoegen van Symsfonisk speakers gesproken werd.
Android. Dus misschien nog even geduld hebben?sonnypiek schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 12:26:
[...]
ik had even over je laatste alinea heen gelezen, excuus.
gaat het om ios of android app? wellicht zit daar nog verschil in.
in ios was er vd week een update waar expliciet over het toevoegen van Symsfonisk speakers gesproken werd.
Het heeft niet zoveel zin om te zeggen of het aan de TV of aan de Beam ligt. Het gaat om de combinatie Samsung Sonos.azelo schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:56:
[...]
Weet jij of het 'probleem' in Beam zit of in de tv? Met Homey kan ik vast een flow verzinnen. Als dit de oplossing is!
Het kan best zijn dat wanneer jij de Beam aansluit op een LG of Sony TV je het probleem niet hebt. Ligt het dan aan de Samsung TV?
Want het kan ook best wel dat wanneer jij een Sony of Bose soundbar op de Samsung TV aansluit, je het probleem ook niet hebt.
Je zou even contact op kunnen nemen Sonos en/of Samsung. Wellicht kunnen ze je meer vertellen over de combinatie die jij hebt.
Ik heb 2 Play 1's en de soundbar van Sonos, al jaren in gebruik in de surround opstelling. Eigenlijk nooit problemen en geniet dagelijks van het mooie geluid.
Vorige week schrok ik mij ineens rot toen ik via mijn Iphone (14 pro max) via Spotify aan het streamen was en tegelijk een filmpje wilde maken van een van mijn kinderen. Het volume schoot ineens omhoog naar standje burenruzie... Ook met de telefoon van mijn vrouw (iphone 13 pro max) gebeurt hetzelfde.
Weet iemand hier of dit een bekend issue is, of is hier een oplossing voor bekend?
Ik heb een Soundbar, 2 play 1's en een subwoofer.
1e irritatiepunt is het enorm slechte netwerkbereik van het systeem of app. Laden duurt enorm lang of niet.
Terwijl het netwerk binnen gewoon super goed is. Heb hem getest en er is geen enkel ander apparaat wat last heeft van het netwerk. Ik heb enige tijd geleden alles opnieuw geinstalleerd wat allemaal niet van harte ging. De playbar zit aangesloten op (onbedraad) netwerk. Ik heb onder de playbar voor de zekerheid een netwerkversterker geplaatst, wat helaas allemaal niet heeft geholpen.
2e irritatiepunt is de nieuwe app. Man man man, hoe kan je het bedenken allemaal. Nummers van artiesten die niet meer automatisch doorlopen. Alle playlisten die zijn verdwenen...
Tot zover dit klaagzang.
Heeft iemand tips voor betere connectie en/of ze die app nog gaan aanpassen?
Gasloos sinds 2020.
Ik heb nog nooit problemen met mijn netwerk gehad m.b.t. Sonos. Ziggo modem met Smart Wifipods. Sonos beveelt het bedraad aansluiten van de Soundbar aan.Herkz schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:04:
Paar jaar geleden was ik enorm lyrisch over Sonos. Dat is nu wel anders, zou ook nooit meer voor sonos gaan.
1e irritatiepunt is het enorm slechte netwerkbereik van het systeem of app. Laden duurt enorm lang of niet.
Terwijl het netwerk binnen gewoon super goed is. Heb hem getest en er is geen enkel ander apparaat wat last heeft van het netwerk. Ik heb enige tijd geleden alles opnieuw geinstalleerd wat allemaal niet van harte ging. De playbar zit aangesloten op (onbedraad) netwerk. Ik heb onder de playbar voor de zekerheid een netwerkversterker geplaatst, wat helaas allemaal niet heeft geholpen.
2e irritatiepunt is de nieuwe app. Man man man, hoe kan je het bedenken allemaal. Nummers van artiesten die niet meer automatisch doorlopen. Alle playlisten die zijn verdwenen...
Tot zover dit klaagzang.
En ja, de nieuwe app is voor velen een ramp. Maar met de oude app waren er ook talloze klachten over netwerkverbindingen. Uit niets blijkt dat de mensen van Sonos ondersteuning kunnen helpen. Het is echt afwachten tot alle problemen zijn opgelost. Kan wel eens een lange zit worden.
Ik heb eerder wel vertragingen gehad met SonosNet, maar nu net als jij hier ook Ziggo met SmartWifi pods en geen enkel probleemGerCor schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:33:
[...]
Ik heb nog nooit problemen met mijn netwerk gehad m.b.t. Sonos. Ziggo modem met Smart Wifipods. Sonos beveelt het bedraad aansluiten van de Soundbar aan.
En ja, de nieuwe app is voor velen een ramp. Maar met de oude app waren er ook talloze klachten over netwerkverbindingen. Uit niets blijkt dat de mensen van Sonos ondersteuning kunnen helpen. Het is echt afwachten tot alle problemen zijn opgelost. Kan wel eens een lange zit worden.
Veel traffic of interference op de 2.4Ghz band in je omgeving?Herkz schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:04:
Paar jaar geleden was ik enorm lyrisch over Sonos. Dat is nu wel anders, zou ook nooit meer voor sonos gaan.
Tot zover dit klaagzang.
Zelfde hier met een Arc+Sub mini in een Unifi opstelling (geen kabel). Oude app was snel, nieuwe ook. Nooit problemen gehad (ff afkloppen) maar ik gebruik de app alleen voor EQ. Radio, muziek ed. afspelen doe ik via airplay. Ik gebruik dus een zeer beperkt aantal core functies.GerCor schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:33:
[...]
Ik heb nog nooit problemen met mijn netwerk gehad m.b.t. Sonos. Ziggo modem met Smart Wifipods. Sonos beveelt het bedraad aansluiten van de Soundbar aan.
[ Voor 3% gewijzigd door Boeryepes op 14-06-2024 16:37 ]
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Deze week 2 stuks Ikea symfo boekenplank speakers gekocht.
Mijn eerste sonos product.
3 uur bezig geweest, verbinden onmogelijk. Soms lukte het even, daarna een verplichte update, mislukt, speaker weer verdwenen uit de app. Dit bleef zo doorgaan. Dag later terug gebracht en voordat ik iets kon zeggen bij de balie ; “u heeft zeker problemen met verbinden. We hebben er al heel veel terug gekregen. Er is sinds een dag of 10 iets veranderd aan de software en we weten niet wanneer dit opgelost zal zijn”.
Dus mocht je een probleem hebben, grote kans dat het niet aan jou ligt.
Conclusie: de huidige versie van de SONOS-app is ronduit waardeloos en slecht getest.
Het is me inmiddels gelukt om de meeste speakers weer aan te sluiten. Maar ik heb nog altijd regelmatig problemen dat speakers niet gevonden worden, het heeeeeel erg lang duurt voordat er muziek wordt afgespeeld, of dat de app gewoon zegt dat er helemaal geen systeem is aangesloten.
Maar het slechtste van alles is dat het me gewoon niet lukt om de Sub Mini aan te sluiten. Iedere keer als ik het probeer wordt hij herkend als nieuwe speaker, maar na een seconde of 10 crasht de app.
Ik heb al geprobeerd om de oude app te installeren, maar bij het openen krijg je een pop-up dat je verplicht moet updaten naar de nieuwe versie.
Wat mij betreft ontslaat SONOS haar hoofd systeemontwikkeling én haar hoofd Testen. Wat een waardeloze release en hier gaat SONOS een hoop klanten door verliezen.
Echt Sonos, get your shit together!
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
In the 2023 version of its privacy policy, Sonos had this sentence: "We do not and will not sell your personal data to third parties." The statement has been removed from the 2024 version of the privacy policy in the United States, though it is still present in privacy policies in other countries.
Haters everywhere but I don’t really care
Hopelijk fixen ze dat snel
- Port had een tijdje uitgestaan (dus geen updates gehad....)
- In de app kwam de Port als 'not registered' te staan, maar de knop Fix it zorgde ervoor dat de app crashte (herhaaldelijk)
- Na het resetten van de Port geprobeerd om deze als nieuw apparaat toe te voegen, app crashte weer (herhaaldelijk)
- Vervolgens geprobeerd om het hele systeem naar een nieuwe owner te verhuizen (en dan dezelfde owner opgeven), maar helaas ook dat werkte niet.
Heeft er hier nog iemand een idee? Of is het 'gewoon' wachten op een oplossing van Sonos?
Ik heb niet zo'n zin om de router, modem etc etc alles te resetten. Het lijkt volledig aan die nieuwe app te liggen namelijk.
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Ik vind het zelf nog meer een onprettig idee dat mn systeem nu via web te benaderen is via http://play.sonos.com/matthijst schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 11:03:
Lekker bezig bij Sonos:
In the 2023 version of its privacy policy, Sonos had this sentence: "We do not and will not sell your personal data to third parties." The statement has been removed from the 2024 version of the privacy policy in the United States, though it is still present in privacy policies in other countries.
Geen 2fa niks, heel de wereld kan in je systeem met wachtwoord en gebruikersnaam. En ik denk dat er een hoop mensen hun systeem ooit met een simpel accountje en wachtwoord hebben opgezet.
The Verge heeft Sonos om een reactie gevraagd maar die is nog niet gekomen.
Hmm, die kende ik nog niet.tm030614 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 08:43:
[...]
Ik vind het zelf nog meer een onprettig idee dat mn systeem nu via web te benaderen is via http://play.sonos.com/
Geen 2fa niks, heel de wereld kan in je systeem met wachtwoord en gebruikersnaam. En ik denk dat er een hoop mensen hun systeem ooit met een simpel accountje en wachtwoord hebben opgezet.
Maar ik kan er ook weinig, want:
/f/image/IwIZUDC7xWrqyhvdtA9dRn6h.png?f=fotoalbum_large)
Maar de Sonos app zegt:
/f/image/tdTaJOp6egeivGZzSsUoOWth.png?f=fotoalbum_large)
Ik zou inderdaad ook Trueplay willen aanraden als eerste stap. Persoonlijk kon ik van het systeem meer 'genieten' na toevoeging van de ERA 300 als achterluidsprekers ipv de Play 1.Mr. Freeze schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 14:30:
[...]
Dat herken ik ook wel hoor, het gebruiksgemak van dat dat digitale spul is geweldig tegenwoordig, maar de geluids en bouw kwaliteit lag in de jaren ‘80 met al die Japanse hifi merken beduidend hoger dan tegenwoordig.
Als je de desktop site aanvraagt in je Safari browser kun je de site wel benaderenBoeryepes schreef op zondag 16 juni 2024 @ 20:57:
Ik krijg dit (iOS 17.5.1, iPhone 15 Pro Max)
[Afbeelding]
Het valt overigens tegen wat je zoal kunt doen in de web omgeving. Veel ophef om weinig.
De ophef gaat denk ik er meer om dat er niet over gecommuniceerd is.Miki schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:19:
Het valt overigens tegen wat je zoal kunt doen in de web omgeving. Veel ophef om weinig.
En niet zo zeer wat je er op dit moment wel en niet in die web omgeving kunt doen, maar meer of dit in potentie een extra aanvalsvector kan zijn.
(even los dat een grapjas midden in de nacht keihard muziek kan afspelen).
Verder zag ik ook dat je informatie over je hardware kunt zien (model, serie nr, softwareversie) maar dat was natuurlijk al in je online account te zien.
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Vooralsnog klopt datBoeryepes schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:41:
Klopt het dat het Sonos account GEEN 2fa ondersteunt?
Zie ook deze post: https://en.community.sono...ing-sonos-website-6894390
[ Voor 33% gewijzigd door Miki op 17-06-2024 10:01 ]
Je kunt ook iets meer zelf uitzoeken. Info mbt poorten: https://support.sonos.com...rewall-to-work-with-sonosBoeryepes schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:36:
Is er geen poort of ip-adres dat ik kan blokkeren?
Het Sonos account hangt aan TCP 80 en 430. Ik vermoed alleen dat je dan meer stuk maakt dan je lief is
Ik zou eerst beginnen om je wachtwoord te upgraden naar een langere reeks zodat brute forcen “ondoenlijk” wordt gemaakt.
Thx, maar kon niks vinden over de 'remote' services...Miki schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:57:
[...]
Je kunt ook iets meer zelf uitzoeken. Info mbt poorten: https://support.sonos.com...rewall-to-work-with-sonos
Het Sonos account hangt aan TCP 80 en 430. Ik vermoed alleen dat je dan meer stuk maakt dan je lief is
Ik zou eerst beginnen om je wachtwoord te upgraden naar een langere reeks zodat brute forcen “ondoenlijk” wordt gemaakt.
Ik ben bang dat de hele Sonos app dan niet meer zal werken.Boeryepes schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:36:
Is er geen poort of ip-adres dat ik kan blokkeren?
Ik heb het gevoel dat ze straks alles via de cloud gaan doen. Volume, control van streams, etc. (zie traagheid nu van reageren op volume). Dus dan wordt door de app de Volume naar de cloud gestuurd die het dan weer naar je speakers stuurt.
Ik ga bij de eerste mogelijkheid de downgrade naar S1 proberen want de richting waarop Sonos gaat... bij een toekomstige firmware upgrade zouden ze local control er wel eens helemaal uit kunnen slopen.
Gezien Sonos hun privacy beleid hebben aangepast is dit niet zo’n gekke gedachte. Zie: https://www.security.nl/p...op+van+gebruikersgegevensrvk schreef op maandag 17 juni 2024 @ 11:58:
[...]
Ik ben bang dat de hele Sonos app dan niet meer zal werken.
Ik heb het gevoel dat ze straks alles via de cloud gaan doen. Volume, control van streams, etc. (zie traagheid nu van reageren op volume). Dus dan wordt door de app de Volume naar de cloud gestuurd die het dan weer naar je speakers stuurt.
Ik ga bij de eerste mogelijkheid de downgrade naar S1 proberen want de richting waarop Sonos gaat... bij een toekomstige firmware upgrade zouden ze local control er wel eens helemaal uit kunnen slopen.
Sonos heeft in het verleden altijd hun keutel ingetrokken als er teveel ophef kwam dus ik ben benieuwd hoe het straks zal verlopen. Ik vind het namelijk wel zorgelijk welke kant Sonos opgaat en veel andere alternatieven zijn er ook niet die iets vergelijkbaars bieden.
bron: https://support.sonos.com...or-sonos-software-updates
- Introduced mute button on Android.
- Added numerical values to the volume and group-volume sliders.
- Updated the volume icon to reflect the volume level on iOS.
- Added stereo or mono configuration for Amp/Port output on iOS.
- Improved TalkBack screen reader support for volume sliders on Android.
- Added support for SonosNet channel selection on iOS.
- Expanded support for service reauthorization on Android.
Blijft teleurstellend. Ik had gehoopt dat mijn Boost weer beschikbaar zou zijn. Dat ik Trueplay weer in en uit kan schakelen in Android. Dat netjes wordt aangegeven in mijn systeem of de speakers op SonosNet zitten. Dat we eindelijk de icoontjes van de desbetreffende componenten in beeld krijgen. Duidelijk aangeven hoe de toestand van de Move is. Slaapstand e.d.Rhapsody schreef op maandag 17 juni 2024 @ 16:11:
Ik denk dat anderen meer hebben aan een changelog;
[...]
bron: https://support.sonos.com...or-sonos-software-updates
Niets van dat alles.
[ Voor 188% gewijzigd door Rallye op 17-06-2024 17:48 ]
Wat bedoel je daarmee? Wie raadt wat af?Rallye schreef op maandag 17 juni 2024 @ 17:45:
Een hybride systeem wordt toch afgeraden.
Het zou fijn zijn als ik met de Sonos app de queue weer eens kan bewerken en losse nummers kan toevoegen uit verschillende playlists.
Het schiet niet erg op met deze kleine updates.
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450
Zou ik de router anders moeten instellen?
[ Voor 7% gewijzigd door Pieter2 op 17-06-2024 21:14 ]
Wat voor problemen heb je dan allemaal ervaren?Svanzutphen schreef op maandag 17 juni 2024 @ 21:30:
Hallo, ik heb thuis 4 Sonos 1 speakers, maar ik ben het systeem helemaal zat. Er zijn zoveel problemen mee geweest. Heeft het zin om nieuwe versies te kopen? Of kunnen we beter kijken naar een ander systeem? Ik wil graag met name in de woonkamer een goed geluid hebben.
Zonder (of zelfs met) die info kan niemand hier wat op zeggen. Mogelijk dat (een deel van) die problemen ook niet direct aan Sonos liggen.
Deze pagina had je al gezien? https://support.sonos.com...-1101-when-updating-sonosPieter2 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 21:08:
Ik probeer Sonos speakers te installeren, maar zodra ik een speaker heb toegevoegd gebeurt er niks meer. Hij blijft dan zeggen 'geen producten gevonden'. Tussendoor krijg ik ook nog een 1101 foutmelding; dat zou iets met de router kunnen zijn. Maar daar heb ik de stekker er ook al uit van gehaald zonder resultaat. Iemand een idee?
Kun je de speaker wel zien in de web player?
Kun je de speaker wel in je router terug vinden?
Kun je dan wel bij de web interface van die speaker? (https://bsteiner.info/articles/hidden-sonos-interface)
"update van niks" is wel wat overdreven, ik ben enigzins positief dat ze toch met redelijk tempo updates brengen. Al hadden ze beter even kunnen wachten met die nieuwe app (en intern flink testen) natuurlijk.ZesBarkiePK schreef op maandag 17 juni 2024 @ 20:47:
Weer een update van niks.
Het zou fijn zijn als ik met de Sonos app de queue weer eens kan bewerken en losse nummers kan toevoegen uit verschillende playlists.
Het schiet niet erg op met deze kleine updates.
Hier kun je de roadmap vinden; https://support.sonos.com...nd-future-feature-updates
Nu meende ik dat daar ook queue bewerken op stond, maar die zie ik nu niet.
We hebben verschillende problemen gehad. Ik heb ze ook allemaal op kunnen lossen, maar het laatste probleem is dat de app niet goed werkt. Soms speelt ineens de muziek op een andere groep verder (bv. Kantoor ipv woonkamer), kunnen we muziek niet stopzetten etc. Het systeem hoort simpel te zijn, maar dat is Sonos absoluut niet. Dus we zijn vooral op zoek naar een simpel systeem en een goed geluid.Rhapsody schreef op maandag 17 juni 2024 @ 21:33:
[...]
Wat voor problemen heb je dan allemaal ervaren?
Zonder (of zelfs met) die info kan niemand hier wat op zeggen. Mogelijk dat (een deel van) die problemen ook niet direct aan Sonos liggen.
Dat muziek ineens in andere ruimte afgespeeld wordt heb ik nog niet ervaren.Svanzutphen schreef op maandag 17 juni 2024 @ 21:41:
[...]
We hebben verschillende problemen gehad. Ik heb ze ook allemaal op kunnen lossen, maar het laatste probleem is dat de app niet goed werkt. Soms speelt ineens de muziek op een andere groep verder (bv. Kantoor ipv woonkamer), kunnen we muziek niet stopzetten etc. Het systeem hoort simpel te zijn, maar dat is Sonos absoluut niet. Dus we zijn vooral op zoek naar een simpel systeem en een goed geluid.
Niet kunnen stoppen heb ik ook niet gehad. Wel af en toe dat Spotify connect niet lekker werkt.
Maar goed, dat is wel vervelend. Ik kan niet zeggen of je wat anders zou moeten kiezen.
Ik zou voorlopig helemaal niks van Sonos kopen. Zou mij niks verbazen als ze binnenkort/dit jaar de deuren sluiten.Svanzutphen schreef op maandag 17 juni 2024 @ 21:30:
Hallo, ik heb thuis 4 Sonos 1 speakers, maar ik ben het systeem helemaal zat. Er zijn zoveel problemen mee geweest. Heeft het zin om nieuwe versies te kopen? Of kunnen we beter kijken naar een ander systeem? Ik wil graag met name in de woonkamer een goed geluid hebben.
Ze draaien verlies. De markt is aardig verzadigd. Het aantal verschillende problemen met de nieuwe app is ongekend. Er zit totaal geen tempo met het oplossen van problemen en elke dag lijken er meer, bijzonder merkwaardige problemen bij te komen. Sonos ondersteuning blijkt ook in veel gevallen nutteloos als ze al te bereiken zijn.
Dus, eerst moet Sonos zaken op orde brengen. Dan misschien weer iets van Sonos kopen.
Had ik ook, in mijn geval met de Symfonisk. De app ondersteunt niet alle firmware updates oid. Wat het bij mij oploste: speaker bedraad aansluiten en op dezelfde switch een pc bedraad aansluiten. Speaker resetten en met de telefoon app toevoegen. Zodra je de foutmelding krijgt over de update op de pc met de app zoeken naar speakers, deze kan hem wel updaten. Als dit is gelukt speaker weer resetten en opnieuw toevoegen met de telefoon app.Pieter2 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 21:08:
Ik probeer Sonos speakers te installeren, maar zodra ik een speaker heb toegevoegd gebeurt er niks meer. Hij blijft dan zeggen 'geen producten gevonden'. Tussendoor krijg ik ook nog een 1101 foutmelding; dat zou iets met de router kunnen zijn. Maar daar heb ik de stekker er ook al uit van gehaald zonder resultaat. Iemand een idee?
Sonos raadt af om een systeem op Sonosnet en wifi te draaien (mocht het systeem dat al toestaan). Als je dus een Boost gebruikt kun je het beste de juiste wifigegevens verwijderen. Dat je je Boost niet ziet is dus niet erg, als er geen wifigegevens in het systeem staan moet hij het wel via de Boost doen.
Dus, de bovenste niet instellen?Rallye schreef op maandag 17 juni 2024 @ 22:24:
[...]
Sonos raadt af om een systeem op Sonosnet en wifi te draaien (mocht het systeem dat al toestaan). Als je dus een Boost gebruikt kun je het beste de juiste wifigegevens verwijderen. Dat je je Boost niet ziet is dus niet erg, als er geen wifigegevens in het systeem staan moet hij het wel via de Boost doen.
:strip_exif()/f/image/kLJ8uDXPDlud2ja7JT8JbaNT.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik weet dat de Boost werkt. Ik weet alleen niet waarom de Boost niet zichtbaar is in het systeemoverzicht. Het lijkt alsof alleen een Kamer ontbreekt. Boost is verder gewoon te vinden en ontvangt ook de updates.
Met de Era speakers (die geen Sonosnet ondersteunen) zijn hybride systemen denk ik dagelijkse praktijk.Rallye schreef op maandag 17 juni 2024 @ 22:24:
[...]
Bij problemen is het uiteraard wel het eerste waar je naar moet kijken en dan is het advies van Sonos logisch.
Feit is wel dat Sonos af is gestapt van SonosNet in haar nieuwe producten.
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
hier hetzelfde. (Lees op Reddit meerdere topics die gaan over TruePlay dat stuk is na de laatste update).Serena schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 09:53:
Huh? Hier is ie de volledige TruePlay kwijt. Moet alles opnieuw instellen.
Ook muziek starten en de controls (volume / song tracking) is deaud hier na de allerlaatste update van gisteren
Man man man, waar ik voorheen als Sonos junky, Sonos iedereen in mijn omgeving aanraadde ben ik inmiddels in een stadium beland dat ik het al aan het afraden ben

[ Voor 12% gewijzigd door _Bailey_ op 18-06-2024 10:07 ]

Whatever.
Zag wel een plaatje met vierkante witte doos als nieuw gevonden device (is volgens mij de Sonos Port die ik niet heb). Bijna hoop opgegeven. In de tussentijd even wat andere dingen gedaan.
App weer opgestart en verrek de Move staat er in één keer weer tussen. Voor mij opgelost dus, en wellicht handig om te weten als iemand anders hier ook mee te maken krijgt. Hier moest ik dus blijkbaar even een uurtje geduld hebben.
Trueplay melding hier ook
Volume controls deden het vanochtend weer ‘aardig’, maar nu duurt het starten van een nummer via Spotify weer heel lang.
Ik keek net naar mijn overzicht van het systeem. Move ontbreekt. Ik kijk dieper in het systeem (waar op ip adres wordt weergegeven), Move ontbreekt. Ik kijk bij het scherm onderin, waar wordt weergegeven wat actief is en doe alsof ik wil groeperen. Move staat er gewoon bij. Ik kijk weer in het overzicht van de Kamers, Move staat er weer bij. Ook weer dieper in het systeem. Dus, binnen een minuut van niet naar wel.
Gisteren wilde ik even kijken naar de batterijstand van de Move. Normaal heb je een overzicht van 4 items. De app liet alleen Microfoon zien. De rest ontbrak. Paar minuten later is het overzicht weer volledig.
Kortom. Ga nou niet resetten. De app is brak. Het systeem zelf is prima in orde.
:strip_exif()/f/image/wsddcdL8ceBWNSyO4j01t33c.jpg?f=fotoalbum_large)
Ter controle (lampjes staan in de app op ingeschakeld)
Als de lampjes op de Move uitgeschakeld zijn (slaapstand?), zie ik dit 👇
:strip_exif()/f/image/19JFp8foXlmkINjofDtjliGO.jpg?f=fotoalbum_large)
Als de lampjes branden zie ik dit 👇
:strip_exif()/f/image/3ds43OA3A1OvteXcqpaC3wPs.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 34% gewijzigd door GerCor op 18-06-2024 12:11 ]
Bedoel je het muziek starten en de controls via de app of via de speaker zelf?_Bailey_ schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 10:04:
[...]
Ook muziek starten en de controls (volume / song tracking) is deaud hier na de allerlaatste update van gisteren
Als ik nu op de One op play druk gebeurt er niets. Eerder ging hij perfect door met wat ik daarvoor via Spotify/TuneIn aan had, sinds vandaag moet ik de muziek via de telefoon weer aanzetten. Nu ligt de telefoon vaak nog wel ontgrendeld naast me omdat het vaak de aanleiding is om de muziek even uit te zetten, toch zijn het onnodige extra handelingen.
Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v153 BMS 215 combination CT003 v117 app v1.6.47
@Monga @Rhapsody dank voor de tips.Monga schreef op maandag 17 juni 2024 @ 22:02:
[...]
Had ik ook, in mijn geval met de Symfonisk. De app ondersteunt niet alle firmware updates oid. Wat het bij mij oploste: speaker bedraad aansluiten en op dezelfde switch een pc bedraad aansluiten. Speaker resetten en met de telefoon app toevoegen. Zodra je de foutmelding krijgt over de update op de pc met de app zoeken naar speakers, deze kan hem wel updaten. Als dit is gelukt speaker weer resetten en opnieuw toevoegen met de telefoon app.
Ook via de web-app zie ik geen speakers verschijnen. Bedoelen jullie dat?
Moet ik dan de ip van de Sonos gaan achterhalen?
Bsteiner zegt: In order to access this interface, you first need the IP address of the player you want to interact with. It is listed in the "about my Sonos system" menu of the Sonos controller
Wat bedoelen ze dan met de Sonos controller?
[ Voor 13% gewijzigd door Pieter2 op 18-06-2024 18:18 ]
De Sonos Controller is volgens mij gewoon een van de apps (windows of Android)Pieter2 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 18:10:
[...]
@Monga @Rhapsody dank voor de tips.
Ook via de web-app zie ik geen speakers verschijnen. Bedoelen jullie dat?
Moet ik dan de ip van de Sonos gaan achterhalen?
Bsteiner zegt: In order to access this interface, you first need the IP address of the player you want to interact with. It is listed in the "about my Sonos system" menu of the Sonos controller
Wat bedoelen ze dan met de Sonos controller?
Als.je in de app gaat naar Settings (tandwiel), dan Manage (of Beheren?) en dan About Your System. Als je naar onderen scrollt zie je alle Sonos apparaten met het IP adres.
Als je speaker daar niet staat, dan vrees ik dat je bij Sonos support moet zijn. Of misschien dat iemand anders hier nog een tip heeft.
In de app (iphone) zie ik dus niks staan als nadat ik een speaker toevoeg en een foutmelding 1101 krijg.Rhapsody schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 18:29:
[...]
De Sonos Controller is volgens mij gewoon een van de apps (windows of Android)
Als.je in de app gaat naar Settings (tandwiel), dan Manage (of Beheren?) en dan About Your System. Als je naar onderen scrollt zie je alle Sonos apparaten met het IP adres.
Als je speaker daar niet staat, dan vrees ik dat je bij Sonos support moet zijn. Of misschien dat iemand anders hier nog een tip heeft.
Ben maar in de wacht gaan staan bij de Sonos helpdesk.
Zit ik dan met 7 Sonos speakers, krijg ik ze niet aan de praat.
Is er nog een mogelijkheid om de firmware te updaten?
Het is een update en een app van niks omdat het nog lang niet kan tippen aan de functionaliteit van de vorige Sonos app. Je bent je queue kwijt als je van bron wisselt, kijk je bijvoorbeeld even tv, kan je daarna de queue niet meer openen. Ik kan de queue niet bewerken, geen losse nummers toevoegen uit verschillende afspeellijsten of muziek diensten. Ik kan geen radio starten of bladeren op basis van artiest.Rhapsody schreef op maandag 17 juni 2024 @ 21:40:
[...]
"update van niks" is wel wat overdreven, ik ben enigzins positief dat ze toch met redelijk tempo updates brengen. Al hadden ze beter even kunnen wachten met die nieuwe app (en intern flink testen) natuurlijk.
Hier kun je de roadmap vinden; https://support.sonos.com...nd-future-feature-updates
Nu meende ik dat daar ook queue bewerken op stond, maar die zie ik nu niet.
En zo kan ik hier nog wel even doorgaan. Leuk dat je nu het volume in cijfers ziet, maar geef mij maar de vorige Sonos app terug.
De harde waarheid is waarschijnlijk dat ze dit er allemaal uit gesloopt hebben en het ook niet meer terugkomt. Het staat in ieder geval niet op de planning.
Gelukkig heb ik de oude app nog op m’n iPad, ik zou mij anders geen raad meer weten met Sonos.
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450
Hier ook TruePlay kwijt, opnieuw instellen, maar dan blijft alles hangen in de app… pff…Serena schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 09:53:
Huh? Hier is ie de volledige TruePlay kwijt. Moet alles opnieuw instellen.
Mn systeem klinkt als een hol aquarium. Durf geen volledige reset te geven bang dat ik dadelijk helemaal zonder audio zit…
Dat was ook mijn ervaring maar dan met Android. Vanaf dat punt kon ik hem wel zien en updaten met de Windows app, mits speaker en pc bedraad aan dezelfde switch hingen. Pc via mesh wifi zag de speaker niet voor de update.Pieter2 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 18:45:
[...]
In de app (iphone) zie ik dus niks staan als nadat ik een speaker toevoeg en een foutmelding 1101 krijg.
Dank allen!Monga schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 20:21:
[...]
Dat was ook mijn ervaring maar dan met Android. Vanaf dat punt kon ik hem wel zien en updaten met de Windows app, mits speaker en pc bedraad aan dezelfde switch hingen. Pc via mesh wifi zag de speaker niet voor de update.
De eerste speaker is keurig geïnstalleerd na hulp van de helpdesk. Ik moest niet de sonos web-app hebben maar de sonos app voor mijn windows laptop downloaden. Vanuit daar konden we de speaker update.
Morgen de 6 andere speakers en dan lekker genieten
ah ik begreep deze specifieke update. Dan ben ik het met je eens hoor.ZesBarkiePK schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 19:23:
[...]
Het is een update en een app van niks omdat het nog lang niet kan tippen aan de functionaliteit van de vorige Sonos app. Je bent je queue kwijt als je van bron wisselt, kijk je bijvoorbeeld even tv, kan je daarna de queue niet meer openen. Ik kan de queue niet bewerken, geen losse nummers toevoegen uit verschillende afspeellijsten of muziek diensten. Ik kan geen radio starten of bladeren op basis van artiest.
En zo kan ik hier nog wel even doorgaan. Leuk dat je nu het volume in cijfers ziet, maar geef mij maar de vorige Sonos app terug.
De harde waarheid is waarschijnlijk dat ze dit er allemaal uit gesloopt hebben en het ook niet meer terugkomt. Het staat in ieder geval niet op de planning.
Gelukkig heb ik de oude app nog op m’n iPad, ik zou mij anders geen raad meer weten met Sonos.
Sorry want ik mopperde. De grap is dat ik verder geen problemen heb met de nieuwe app. Als ik in de toekomst weer m’n queue kan beheren, dan ben ik weer een tevreden klant. Hopelijk komt het terug. Maar ik ben er inmiddels achter dat je ook direct vanuit Spotify of Apple Music kan streamen. Dat werkt best goed, en hiermee heb je voor het afspelen van muziek de Sonos app niet meer nodig.Rhapsody schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 20:39:
[...]
ah ik begreep deze specifieke update. Dan ben ik het met je eens hoor.
Ben benieuwd of ik door de selectie kom en wat de verbeteringen zijn
Wel is de laatste update alweer ietsjes beter, met bv. de volume-getallen op alle schermen, maar nog lange weg te gaan...
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
muziek starten via de controls via de app.R-R-L schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 17:12:
[...]
Bedoel je het muziek starten en de controls via de app of via de speaker zelf?
Als ik nu op de One op play druk gebeurt er niets. Eerder ging hij perfect door met wat ik daarvoor via Spotify/TuneIn aan had, sinds vandaag moet ik de muziek via de telefoon weer aanzetten. Nu ligt de telefoon vaak nog wel ontgrendeld naast me omdat het vaak de aanleiding is om de muziek even uit te zetten, toch zijn het onnodige extra handelingen.
vanochtend had ik meer geluk, vrijwel alles werkte. Heb niets gedaan qua resets ofzo
Dat kloptBoeryepes schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:41:
Klopt het dat het Sonos account GEEN 2fa ondersteunt?
Hou ons op de hoogte.Canis Lupus schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 23:34:
Ik kreeg vandaag uitnodiging voor Beta test voor verbeteringen aan de Music Library (lokale NAS/opslag).
Ben benieuwd of ik door de selectie kom en wat de verbeteringen zijn
Wel is de laatste update alweer ietsjes beter, met bv. de volume-getallen op alle schermen, maar nog lange weg te gaan...
Ja, dat was duidelijk. Maar. Bij iOS en Android zie je het luidsprekertje. Bij Android is dat + 2 streepjes. Bij iOS is het 0 streepjes wanneer het volume 0 is. Bij 1 tot 50 zie je 1 streepje. Bij 50 tot 100 2 streepjes. Het is een detail maar toch geinig. Ik zie op jouw screenshot dan weer geen 3 puntjes.
:strip_exif()/f/image/tY48Tjt007673acoZXGP6YTE.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 22% gewijzigd door GerCor op 20-06-2024 01:17 ]
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.